Performance van de PMDG in VR is uitstekend, wat een beleving zo.
Goed dat ik verlof heb genomen voor de 737, wat een magisch ding is het toch, elke cent en minuut wachten waard.
Meteen maar ff filmen ook, ding is te fotogeniek uit elke hoek (L)
Wel jammer dat het neuswiel niet meebeweegt... ( @ 03:33 / 03:36 ) ...FSXnoob schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:14:
Goed dat ik verlof heb genomen voor de 737, wat een magisch ding is het toch, elke cent en minuut wachten waard.
[YouTube: PMDG 737 MSFS - MODEL DETAILS PERFECTION - GAMEPLAY 4K]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Dat ligt aan de replay functie, of ik ging te snel dan is de draaihoek van de wiel amper zichtbaar.DigitalExorcist schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:33:
[...]
Wel jammer dat het neuswiel niet meebeweegt... ( @ 03:33 / 03:36 ) ...
LETTERLIJK ONSPEELBAARDigitalExorcist schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:33:
[...]
Wel jammer dat het neuswiel niet meebeweegt... ( @ 03:33 / 03:36 ) ...
REFUND ALL TEH THINGS!
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
is er iemand die weet hoe je sneltoetsen maakt voor bepaalde camera standen? net zoals je bij Ezdok kon doen in P3D?
in p3d had ik sneltoetsen voor de fmc, overhead panel enz.
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Je kunt via settings toetsen assigned voor quick views. ik heb mijn numpad assigned en dan om de views op te slaan heb ik ctrl + numpad nummer gedaan. Werkt als een treinThe-dragon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:36:
is er iemand die weet hoe je sneltoetsen maakt voor bepaalde camera standen? net zoals je bij Ezdok kon doen in P3D?
iedereen met de 737 ook al de handmatige pushbacks etc gedaan? Zag er gister wel lache uit op een stream dat je zelf die tug kon besturen
deze even downloaden en je kunt het zelf ookPaulus07 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:05:
iedereen met de 737 ook al de handmatige pushbacks etc gedaan? Zag er gister wel lache uit op een stream dat je zelf die tug kon besturen
https://nl.flightsim.to/file/15033/toolbar-pushback
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Hier https://flightsimulator.z...016003159-Camera-Overview staan de standaard camera standen. In de settings kun je ze dan nog zelf aanvullen of aanpassen.The-dragon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:36:
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Precies om de reden die jij aangeeft, heb ik overstressed uitgezet. Dan maar iets minder realisme.ravw schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:58:
[...]
ja anders kan je op de koffie bij de ISS lui
Gaat weer lekker .......... FS geeft Internet lost aan ... ben lekker op FL .... druk die melding weg ... .. OVERTRESSED ... start op nieuw![]()
poging 4
Nu maar eens een andere route ....
Nee dat is niets ...Saybia schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:00:
[...]
Precies om de reden die jij aangeeft, heb ik overstressed uitgezet. Dan maar iets minder realisme.
alles op hard staan hier
Dan maar even een vies gezicht trekken en dan gewoon opnieuw beginnen ...
soms heb ik zo veel dingen die fout gaan met fs dat ik pas na 2 uur soms eindelijk eens in de lucht hangt
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Mooie plaatjes weer :-)ravw schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:20:
Zo mijn eerste HELE vlucht zit er op met de BAe 146
Van St Martin naar St Tomas ( TFFG - TIST)
Vertrek
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Level en een gedeelte afdaling
aankomst
[Afbeelding]
Ik zit hierdoor wel te twijfelen om ook de BAe 146 aan te schaffen
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Als je een view hebt die je bevalt, klik dan:The-dragon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:36:
ctrl+alt+<toets 1> (of 2 of 3 etc).
Om dan weer die view terug te zien klik dan:
ctrl+1 (etc.)
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
dankje ben nu weer onderweg , even een paar vluchten doen met de BAe zo dat ik hem een beetje uit me hoofd kan vliegen
Nu van SAZM naar SABE
/f/image/0TO7p2FAQwL7mIWJ1DQIO2PM.png?f=fotoalbum_large)
Ben er al achter dat de BAe geen lange afstand ding is
echt een beetje short mid afstand
Ook wel leuk bootjes kijken tijdens de vlucht
/f/image/2O6ji9gLTEboynzZm0ir3yx5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 10-05-2022 16:17 ]
Klopt, het is een regional jet. Wel 4 straalmotoren maar de Atlantic wil je er niet mee overstekenravw schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:42:
[...]
dankje ben nu weer onderweg , even een paar vluchten doen met de BAe zo dat ik hem een beetje uit me hoofd kan vliegen
Ben er al achter dat de BAe geen lange afstand ding is![]()
echt een beetje short mid afstand
Ook wel leuk bootjes kijken tijdens de vlucht
Erg leuk voor tripjes binnen Europa (of werelddeel naar keuze). Groningen - Southend bijvoorbeeld of richting Scandinavië (maar vermijd Billund / EKBI want op final crasht MSFS .. las online ook al meerdere mensen met zelfde issue) en EBBR hetzelfde, schijnt.
Ik kan 'm echt aanraden. Heerlijke kist als je de systemen doorkrijgt (ik moet die TMS nog even doorgronden...). Van cold & dark pas 1x gedaan dus dat vergt ook nog wat oefening maar met alle gemak vlieg je ermee weg en landen is een makkie met dat ding.martin484 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:39:
[...]
Mooie plaatjes weer :-)
Ik zit hierdoor wel te twijfelen om ook de BAe 146 aan te schaffen
Enige is even die AP Sync die ik moest Google'n.. welke hapsnurker bedacht heeft dat die gekoppeld zit aan de Afterburner knop in MSFS spoort niet helemaal. Maar goed, ik heb 'm aan een knop op m'n yoke nu, en dan werkt het fantastisch.
klopt maar ze hadden er bij de 737 nog een extra feature bij schijnbaar:ravw schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:15:
[...]
deze even downloaden en je kunt het zelf ook
https://nl.flightsim.to/file/15033/toolbar-pushback
Driveable pushback tug.
Addon (betaald) Ingame store of ORBX (zoek maar op vessels )Paulus07 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:38:
zijn die schepen een standaard feature of een add-on?
https://orbxdirect.com/pr...b7d1c449f79745ad679ae93-4
https://orbxdirect.com/pr...a42fe2b7cf0b3751c2ee540-5
https://orbxdirect.com/pr...2c3768aff90046883d92724-1
https://orbxdirect.com/pr...efcc46922befeea2d3cbc37-2
https://orbxdirect.com/product/seafront-anguilla
allemaal in bezit
Maar een soort gelijke pakket is ook gratis te krijgen
https://nl.flightsim.to/f...l-ai-ship-traffic-msfs-v1
Erg leuk als je laag vliegt (GA) . en vertrek en landen bij vliegvelden die aan het water liggen wat ik dus vaak heb , erg mooi vooral snachts
Ook op grote hoogte zie je die verlichtingen van die schepen ..
binnen kort ook olie booreilanden in de Noordzee als addon...
https://fselite.net/conte...th-sea-industry-for-msfs/
Zeker voor de mensen die hier ook helikopters vliegen
maar met drijvers onder je plane kom je er ook wel dichtbij
Persoon vind ik dit wel een aanwinst dit soort pakketten , want je maakt de wereld wel een beetje meer levend
Hoop ook dat ze dit rond de VS / Alaska gaan doen , daar liggen er ook heeeeeeeeeeeel veel
[ Voor 73% gewijzigd door ravw op 10-05-2022 16:58 ]
Thx
Nog maar pas paar dagen bekend/bezig met de sim en nu vooral rond aan het vliegen in de spitfire puur omdat het tof is.
Dus ook langzaam alle addons aan het doorneuzen en kijken welke leuk zijn/werken etc
Wel slecht voor de nachtrust, want elke keer is het weer veel te laat als ik op de klok kijk 's nachts.......
Nog maar pas paar dagen bekend/bezig met de sim en nu vooral rond aan het vliegen in de spitfire puur omdat het tof is.
Dus ook langzaam alle addons aan het doorneuzen en kijken welke leuk zijn/werken etc
Wel slecht voor de nachtrust, want elke keer is het weer veel te laat als ik op de klok kijk 's nachts.......

heel herkenbaar zeker de eerste wekenPaulus07 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:58:
Thx![]()
Wel slecht voor de nachtrust, want elke keer is het weer veel te laat als ik op de klok kijk 's nachts.......![]()
2 dagen niet geslapen .....
was alleen maar bezig met FS , eten en drinken ... dacht o wacht we moeten nog eens gaan slapen .... ach nog 1 vluchtje en koffie komt goed
Maar leer rustig aan hoe alles werkt .. ga ook eens met de C150 /C172 vliegen en volg die lessen die in FS zitten
Hoe meer je leert en ook van cold dark opstarten , is echt gaaf als je dat uit je hoofd weet
je wil niet anders meer
maar begin klein en ga steeds groter , maak eerst een vliegtuig eigen en dan pas verder
En kijk youtube filmpjes over piloten die uitleg geven
leer je heel veel van...
Ga niet te vlug en vooral in het begin ook even in een vertrouwde omgeving blijven
langzaam aan word je steeds beter en over een jaar is de PMDG ook zo iets van .... we gaan hem wel even van Paris naar Tivat vliegen
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 10-05-2022 17:10 ]
Detailtje (PMDG)
:strip_exif()/f/image/KjsI1JmGSY52DYY73peOV87l.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/kCkYBiAAisu7yExKtald4VEd.jpg?f=fotoalbum_large)
PS niet van mij , deze heb ik nog niet
Komt wel als die op MP is
:strip_exif()/f/image/KjsI1JmGSY52DYY73peOV87l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kCkYBiAAisu7yExKtald4VEd.jpg?f=fotoalbum_large)
PS niet van mij , deze heb ik nog niet
Komt wel als die op MP is
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 10-05-2022 17:19 ]
Die Spitfire is ook tof. Is dat een betaalde versie?Paulus07 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:58:
Thx![]()
Dus ook langzaam alle addons aan het doorneuzen en kijken welke leuk zijn/werken etc![]()
Wel slecht voor de nachtrust, want elke keer is het weer veel te laat als ik op de klok kijk 's nachts.......![]()
Yup. Deze heb ik gekocht: https://flyingironsimulat...icrosoft-flight-simulatormartin484 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:23:
[...]
Die Spitfire is ook tof. Is dat een betaalde versie?
Inspiratie:
[ Voor 20% gewijzigd door Paulus07 op 10-05-2022 17:33 ]
Net een eerste vlucht met de PMDG 737 gedaan. Fantastisch. Goed werkende vnav, prachtige cockpit en exterior. Man man man wat lekker dit
.
Was wel even flink tobben om de throttle levers van de Bravo in te stellen, maar dat werkt nu perfect. Trust reverse is niet ideaal maar wel een redelijk werkende work around voor bedacht. Morgenavond hopelijk wat meer tijd
.
Was wel even flink tobben om de throttle levers van de Bravo in te stellen, maar dat werkt nu perfect. Trust reverse is niet ideaal maar wel een redelijk werkende work around voor bedacht. Morgenavond hopelijk wat meer tijd
Thanks! Er komt teveel leuks uit momenteel haha.Paulus07 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:32:
[...]
Yup. Deze heb ik gekocht: https://flyingironsimulat...icrosoft-flight-simulator
Inspiratie:
[YouTube: Spitfire L.F MK IXC - Neue Version 1.2.0 im Testflug / EGSU Duxford ★ MSFS 2020 Deutsch]
ja dat was het wel maar vaak alleen maar airportsmartin484 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:34:
[...]
Thanks! Er komt teveel leuks uit momenteel haha.
nu ook vliegspul
En een beetje kwaliteit spul
En vooral niet te vergeten Airliners
Voor de GA vliegers was er al zat mooi spul , Kodiak Piper , en dan nu die twee Cessna's
Maar voor de mensne die airliners vliegen , was er alleen maar FBW en verder niets ..
Nu dus de Maddog , BAe , PMDG , straks die betaalde airbus
nu nog hopen op een wide body dat die snel komt
[ Voor 44% gewijzigd door ravw op 10-05-2022 17:43 ]
ORBX heeft trouwens een hele zooi airports in de aanbieding, voor 73.7% van de originele prijs
Oe mooie derde bestemming als ik niet ondertussen teveel op. De foto die ik stuurde is volgens mij, bij nader onderzoek, de kleine jachthaven van Mikrolimano, Piraeus, Athene.
Maar ook ik vergiste mij in de foto dus ik vlieg nu van EHRD naar LGIR (Kreta, Heraklion) dan gaan we naar LGAV (Athene) om vervolgens de avond af te sluiten, met de kers op de taart, LGSM (Samos). En ineens is er een terrassentocht
[ Voor 3% gewijzigd door Saybia op 10-05-2022 18:32 ]
leuke landingen daar .. heb ook aardig wat grieken gekocht .. vaak begin van de baan, Water .... einde van de baan , wat denk je? .... waterSaybia schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:29:
[...]
Oe mooie derde bestemming als ik niet ondertussen teveel op. De foto die ik stuurde is volgens mij, bij nader onderzoek, de kleine jachthaven van Mikrolimano, Piraeus, Athene.
Maar ook ik vergiste mij in de foto dus ik vlieg nu van EHRD naar LGIR (Kreta, Heraklion) dan gaan we naar LGAV (Athene) om vervolgens de avond af te sluiten, met de kers op de taart, LGSM (Samos). En ineens is er een terrassentocht![]()
![]()
maar stuk voor stuk hebben ze wel wat
ja als ze dat nu eens op MP dedencracking cloud schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:11:
ORBX heeft trouwens een hele zooi airports in de aanbieding, voor 73.7% van de originele prijs
dan ga ik wel weer even de spaarvarken een doodgooi geven tegen de muur
En die workaround ga je even delen, natuurlijkSparkiezz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:34:
Net een eerste vlucht met de PMDG 737 gedaan. Fantastisch. Goed werkende vnav, prachtige cockpit en exterior. Man man man wat lekker dit.
Was wel even flink tobben om de throttle levers van de Bravo in te stellen, maar dat werkt nu perfect. Trust reverse is niet ideaal maar wel een redelijk werkende work around voor bedacht. Morgenavond hopelijk wat meer tijd.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Haha tja echt elegant istie niet.
Met de thrustreverselevers (zijn eigenlijk buttons; button 10 en 11) van de Bravo zet ik hem in full thrust reverse.
Als ik dan die button 10 en 11 weer terug doet blijft de 737 toch in thrustreverse staan en doen de throttles niets...
daarom heb ik button 26 en 27 (als je de throttels nog verder naar achter trekt) gemapt als 'throttle cut'. Vervolgens duw ik de throttles naar de normale positie om vervolgens een beetje 'gas' te geven voor het taxieën.
Ik heb trouwens 3d geprinte flap detenst voor de 737 en de bravo. Dat werkt echt fantastisch
https://www.freesimstuff.com/downloads--honeycomb.html
Misschien een stomme vraag maar de weather radar bij de PMDG 737, hoe zet je die aan?
Net even kort vluchtje gemaakt (Maastricht-Rotterdam) maar de PMDG 737 is echt super!
Net even kort vluchtje gemaakt (Maastricht-Rotterdam) maar de PMDG 737 is echt super!
martin484 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:58:
Misschien een stomme vraag maar de weather radar bij de PMDG 737, hoe zet je die aan?

die, zover ik weet
Heeft ook een computer!
dat dacht ik ook, maar kreeg niet het gewenste resultaat. Al twijfel ik nu wel of ik ook dit knopje heb geprobeerd.
Een vluchtschema inladen is niet nodig lijkt me? (weather radar moet het toch altijd doen?)
[ Voor 25% gewijzigd door martin484 op 10-05-2022 20:08 ]
Weather radar is nog niet geïmplementeerd door het ontbreken van een goede API vanuit Asobo. De verwachting is dat deze komt met SU10.martin484 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:04:
[...]
dat dacht ik ook, maar kreeg niet het gewenste resultaat. Al twijfel ik nu wel of ik ook dit knopje heb geprobeerd.
Een vluchtschema inladen is niet nodig lijkt me? (weather radar moet het toch altijd doen?)
Ah vandaar. Jammer! Is natuurlijk geen ramp maar vind het wel iets toevoegen.Sparkiezz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:12:
[...]
Weather radar is nog niet geïmplementeerd door het ontbreken van een goede API vanuit Asobo. De verwachting is dat deze komt met SU10.
Wat vliegt de pmdg 737 toch fantastisch. Toch echt een enorm verschil met de fbw a320
wel iets toevoegen ??martin484 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:21:
[...]
Ah vandaar. Jammer! Is natuurlijk geen ramp maar vind het wel iets toevoegen.
denk dat het een van de belangrijkste is waar de luchtvaart rekening mee moet houden ... het weer
Ik gebruik m'n Bravo altijd in combinatie met Spad, omdat ik eigenlijk vooral de WT CJ4 vlieg met z'n eigen LVARS. Ik zal eens kijken of er al een spad profile voor is voor die 737, dat scheelt een hoop gedoe.Sparkiezz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:13:
[...]
Hier nog een workaround voor de Gear Lever:
https://forum.pmdg.com/fo...mb-bravo-landing-gear-bug
En eens overwegen of ik hem uberhaupt ga aanschaffen, ik heb eigenlijk al te weinig tijd om met enige regelmaat die CJ4 uit te laten op VATSIM of in VR met een simpele Cessna GA te vliegen.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Heb deze nog niet getest maar is wellicht wat:ralpje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:21:
[...]
Ik gebruik m'n Bravo altijd in combinatie met Spad, omdat ik eigenlijk vooral de WT CJ4 vlieg met z'n eigen LVARS. Ik zal eens kijken of er al een spad profile voor is voor die 737, dat scheelt een hoop gedoe.
En eens overwegen of ik hem uberhaupt ga aanschaffen, ik heb eigenlijk al te weinig tijd om met enige regelmaat die CJ4 uit te laten op VATSIM of in VR met een simpele Cessna GA te vliegen.
https://forum.pmdg.com/fo...e-thrust-and-reverse-idle
Idereen maar met die PMDG :-)
wacht wel even tot de bugs en zo er uit zijn vermaak me nu wel even met de BAE 146
om toch een beetje in de sfeer te blijven van de PMDG ,, een SW livery
wacht wel even tot de bugs en zo er uit zijn vermaak me nu wel even met de BAE 146
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Welke bugs...?ravw schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:33:
Op een groep van FB kom ik er aardig wat tegen die ontevreden zijn ...
Gashandels , Import van SB zou nog niet werken (je kan dit wel alle twee handmatig zelf doen.
Maar ik ben ook iemand het moet out of the box gewoon doen wat het moet doen ....
Ik moet niet eerst een IT opleiding moeten gaan volgen om een addon aan het werk te hebben en te krijgen
Dus ik wacht wel af ,dit probleem had ik dus ook al met de CRJ ,
ik weet dat het bij PMDG goed komt want ik heb al veel oude spullen van hun
Dus hij komt er wel
Deze kwam ik tegen en wilde ik wel even met jullie delen :-)
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 10-05-2022 21:50 ]
Import van SB en EFB komen later. Net zoals WX radar, marketplace en xbox support.
ja alles word wel opgelost dat wet ik ook wel :-) dat is waarom ik ook wacht tot hij op MP is ...cracking cloud schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:52:
Import van SB en EFB komen later. Net zoals WX radar, marketplace en xbox support.
En ik heb alles bij elkaar en ik heb de geupdate versie die al getest is
Hopelijk is Simbrief integratie voordat de 738 uitkomt.cracking cloud schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:52:
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Je kan gewoon (zoals dat bij de 'oude' PMDG toestellen ging) SB flightplans laden via de FMC.cbr600f4i schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:02:
[...]
Hopelijk is Simbrief integratie voordat de 738 uitkomt.
Net ff random wat gevlogen en een landing gedaan, maar tijdens de landing en rond rijden/taxi op de baan blijft de AI ofzo het vliegtuig besturen lijkt het......
Als ik dan links wil gaat de AI naar rechts etc.
Best irritant.
Korte video (let niet op de piloot kunsten verder
): https://www.twitch.tv/videos/1480385770
Maar daar blijft dus iets het vliegtuig steeds een andere kant ofzo oprukken/sturen.
Ik weet alleen niet waarom of welke setting het nog kan zijn. AI lijkt redelijk uit te staan voor zover ik kan zien/weet te vinden.
Settings: https://www.twitch.tv/videos/1480391870
Iemand nog een idee/optie/suggestie wat het kan zijn of wat ik kan controleren?
Best irritant.
Korte video (let niet op de piloot kunsten verder
Maar daar blijft dus iets het vliegtuig steeds een andere kant ofzo oprukken/sturen.
Ik weet alleen niet waarom of welke setting het nog kan zijn. AI lijkt redelijk uit te staan voor zover ik kan zien/weet te vinden.
Haha, je hebt gelijk hoor!ravw schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:14:
[...]
wel iets toevoegen ??
denk dat het een van de belangrijkste is waar de luchtvaart rekening mee moet houden ... het weer
Heb je autorudder toevallig nog aanstaan?Paulus07 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:09:
Net ff random wat gevlogen en een landing gedaan, maar tijdens de landing en rond rijden/taxi op de baan blijft de AI ofzo het vliegtuig besturen lijkt het......
Best irritant.
Korte video (let niet op de piloot kunsten verder): https://www.twitch.tv/videos/1480385770
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Nope die staat uit. Het is ook bij elk vliegtuig, vliegveld, wel/niet tegen de wind, wel/niet de juiste baan kiezen etc.
Dus ik snap niet meer welke optie het kan zijn
Ben je echt 100% zeker dat je geen 2x een as voor rudder hebt ? Zoals bv pedalen en een twist axis op een klassieke joystick ?Paulus07 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:03:
[...]
Nope die staat uit. Het is ook bij elk vliegtuig, vliegveld, wel/niet tegen de wind, wel/niet de juiste baan kiezen etc.
Dus ik snap niet meer welke optie het kan zijn
Leuk om weer een plaatje te zien met mijn werk er op
Onderin Brielle. Links achter de staart die drie grote grijze vlakken, daar werk ik nu
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Dan te bedenken dat je vroeger naar een paar grijze rechthoeken zat te kijken en vond dat die wolkenkrabbers bij Meigs Field er zo realistisch uitzagen.
Nope alle andere opties mbt rudders, brakes etc heb ik bij keyboard en overige controllers weggehaald.Predator schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 06:13:
[...]
Ben je echt 100% zeker dat je geen 2x een as voor rudder hebt ? Zoals bv pedalen en een twist axis op een klassieke joystick ?
Heb dus enkel rudder actief op de joystick zodra ik die draai.
En enkel brakes actief op mijn "sim racing" pedaal.
Rest heb ik overal weggehaald bij de controller settings.
Enkel de dingen die ik gebruik staan actief en overal 1x (dubbele overal weggehaald zoals parking brake etc).
Misschien dat een joystick en/of pedalen calibratie uitkomst bied?Paulus07 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:45:
[...]
Nope alle andere opties mbt rudders, brakes etc heb ik bij keyboard en overige controllers weggehaald.
Heb dus enkel rudder actief op de joystick zodra ik die draai.
En enkel brakes actief op mijn "sim racing" pedaal.
Rest heb ik overal weggehaald bij de controller settings.
Enkel de dingen die ik gebruik staan actief en overal 1x (dubbele overal weggehaald zoals parking brake etc).
@Paulus07 Heb daar ook een tijd mee gesukkeld en ook nergens een oplossing voor gekregen. Dit probleem had ik enkel niet in de trainingssessies. Wat ik ook probeerde en veranderde het probleem bleef bestaan. Na enkele weken was dit ineens verdwenen terwijl ik niets meer veranderd had.
Huh? PMDG? Iedereen? Hebben ze iets uitgebracht dan...?ravw schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:33:
ja een Dash Q400 mag ook wel komen ..tup61 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:04:
[...]
Huh? PMDG? Iedereen? Hebben ze iets uitgebracht dan...?![]()
Neeeee, ik vermaakt me uitstekend met de Milviz C310R. Wat een heerlijk vliegtuig is dat!!! Voor mij geen PMDG en/of Boeing. Ik zat nog te denken aan de Fenix A320 maar onderhand vind ik de FBW versie (nu al) goed genoeg. Voorlopig heb ik planes zat (twee dus, haha!). Enige waar ik nog naar uitkijk is een 'study level' Dash 8 Q400...
Maar er komen nog veel mooiere vliegtuigen aan ..
Waar ik echt op wacht is de DHC-2 Beaver (Milviz)
En ik hoop dat er ooit nog eens een mooie DC9 uitkomt
en dan deze livery
:strip_exif()/f/image/PpFrsy5k3dX3bZDTSSuKFNIe.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier heb ik ooit in gezeten toen ik een jaar of 5 was en toen ook een tijd in de cockpit gezeten tijdens de vlucht
hier stap ik het vliegtuig uit ( ik ben die kleine , trappen waren toen wel heel groot )
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nz3SzXZhCioOX65GteuiooBV.jpg?f=user_large)
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 11-05-2022 12:21 ]
Ja de Q400. Paar dagen geleden weer eens in meegevolgen van Horta naar Ponta Delgada. Onderweg kregen we de top van de Monte Pico (hoogste berg Portugal) op 200 meter afstand voorgeschoteldtup61 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:04:
[...]
Huh? PMDG? Iedereen? Hebben ze iets uitgebracht dan...?![]()
Neeeee, ik vermaakt me uitstekend met de Milviz C310R. Wat een heerlijk vliegtuig is dat!!! Voor mij geen PMDG en/of Boeing. Ik zat nog te denken aan de Fenix A320 maar onderhand vind ik de FBW versie (nu al) goed genoeg. Voorlopig heb ik planes zat (twee dus, haha!). Enige waar ik nog naar uitkijk is een 'study level' Dash 8 Q400...
En de landing was erg hard. Volgens locale frequent flyers is dat een goede landing met de Q400. Dan kan je snel in de remmen.
Met Sata Açores gevlogen ?sbijlsma schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:49:
[...]
Ja de Q400. Paar dagen geleden weer eens in meegevolgen van Horta naar Ponta Delgada. Onderweg kregen we de top van de Monte Pico (hoogste berg Portugal) op 200 meter afstand voorgeschoteld![]()
En de landing was erg hard. Volgens locale frequent flyers is dat een goede landing met de Q400. Dan kan je snel in de remmen.
maar ze kunnen wel heel zacht landen
YouTube: Bombardier Q400 Sata Açores landing Ponta delgada. Full-HD
En ik heb de LPPD in FS gekocht is erg mooie landing daar :-)
https://secure.simmarket....-ponta-delgada-msfs.phtml
ook ingame store
denk dat LPHR (Horta ) ook wel komt in FS
Maar wel als freeware te krijgen https://nl.flightsim.to/f...l-azores-upgraded-default
en ja dat is een mooi stukje om te vliegen
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 11-05-2022 13:01 ]
De Q400, kwam laatst deze rant tegen van een Q400 piloot
cracking cloud schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:06:
De Q400, kwam laatst deze rant tegen van een Q400 piloot
Ja ik kende hem al maar lol
Het is ook geen vliegtuig die makkelijk is ...
Ik heb zelf ook een tijd lang een piloot in mijn kring gehad die bij Farnair vloog , die hebben de ATR 72 in hun vloot zitten en de Fokker F27-500 , Let L-410
Heeft ze ook allemaal gevlogen (maar voornamelijk de Fokker)
Maar die heeft ook wel met dichtgeknepen billen in diverse vliegtuigen van hun vloot gezeten
Was vaak ook niet te spreken er over .. hij was altijd erg kort daarover als je vroeg er naar ... Het vliegt , en daar houd dat dan ook wel mee op
Het voldoet aan de veiligheid eisen en dan moet je er maar genoegen mee nemen
Later is hij naar Noorwegen verhuist en is daar bij een maatschappij Vloot en veiligheid manager geworden
Puur omdat hij dan niet zo vaak meer hoefde te vliegen
Die had zijn tijd als fulltime piloot wel een beetje gehad , nadat hij bij Farnair is weggegaan , is dat gevoel ook niet snel meer terug gekomen om weer dagenlang te vliegen
hij vloog dan voornamelijk vracht
Net in mijn lunchpauze even de pmdg opgestart, echt bizar hoe ze die cockpit gemaakt hebben, en de fps zo goed hebben gehouden. Ben er nu al een beetje verliefd op, en heb alleen nog maar de APU opgestart
Moet nu weer aan het werk maar vanavond gaat er lekker gevlogen worden
Weer even een vluchtje met de BAe Air France van Hyeres les Palmiers naar Barcelona (LFTH-LEBL)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 79% gewijzigd door ravw op 11-05-2022 20:15 ]
Voor de mensen die de B737 van PMDG hebben en mooie nederlandse en omstreken Livery's willen hebben
https://forum.rdpresets.com/files/
Van de zelfde makers komt vrijdag de EHRD uit voor MSFS
Vrijdag is hij hier te koop
https://www.rdpresets.com/rotterdam-choice.html
https://forum.rdpresets.com/files/
Van de zelfde makers komt vrijdag de EHRD uit voor MSFS
Vrijdag is hij hier te koop
https://www.rdpresets.com/rotterdam-choice.html
[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 11-05-2022 20:14 ]
Gisteren al gebeurd
Een passagier zonder vliegervaring landde een vliegtuig op een luchthaven in Florida nadat de piloot arbeidsongeschikt werd
YouTube: Florida Man Forced To Land Small Plane Aftet Pilot Suffers Medical E...
YouTube: WATCH: Air traffic controller guides passenger to safe landing at PB...
Een passagier zonder vliegervaring landde een vliegtuig op een luchthaven in Florida nadat de piloot arbeidsongeschikt werd
https://edition.cnn.com/t...er-lands-plane/index.html(CNN) - Een passagier zonder vliegervaring heeft dinsdagmiddag 10 mei veilig een privévliegtuig geland op een luchthaven in Florida, toen de piloot arbeidsongeschikt werd.
Naarmate de situatie zich ontvouwde, hoorde je de passagier tegen de luchtverkeersleiding zeggen dat hij niet weet hoe hij het vliegtuig moet besturen, volgens LiveATC.net-audio die CNN heeft verkregen.
"Ik heb hier een ernstige situatie", zei de niet-geïdentificeerde passagier in de audio. "Mijn piloot is onsamenhangend geworden en ik heb geen idee hoe ik het vliegtuig moet besturen."
Toen begon een luchtverkeersleider de passagier instructies te geven over de landing van het vliegtuig, volgens de audio, dat uiteindelijk landde op Palm Beach International Airport in Florida.
"Probeer de vleugels horizontaal te houden en kijk of je voor mij kunt beginnen met dalen. Duw de hendels naar voren en daal heel langzaam af", hoor je de luchtverkeersleider tegen de man zeggen.
'Probeer de kust naar het noorden of naar het zuiden te volgen. We proberen je te lokaliseren.'
(In aanvullende audio die is vastgelegd door LiveATC.net, is een andere luchtverkeersleider te horen die andere vliegtuigen vertelt wat er was gebeurd.
"Je hebt net een paar passagiers dat vliegtuig zien landen", zegt de torenoperator tegen een piloot van American Airlines die wacht om op te stijgen naar Charlotte, North Carolina.
'Zei je dat de passagiers het vliegtuig hebben geland?' vroeg de piloot van American Airlines. 'O, mijn god. Geweldig gedaan,' zei hij.
Twee mensen waren aan boord van de eenmotorige Cessna 208 toen de piloot een "mogelijk medisch probleem" had, zei de Federal Aviation Administration in een verklaring. De toestand van de piloot was niet direct bekend.
De FAA doet onderzoek.
YouTube: Florida Man Forced To Land Small Plane Aftet Pilot Suffers Medical E...
YouTube: WATCH: Air traffic controller guides passenger to safe landing at PB...
Oh damn, net voor ik wil gaan vliegen krijg ik een update voor m'n kiezen, hopelijk werkt de PMDG nog hierna 
https://forums.flightsimu...sim-update-9-patch/516755
https://forums.flightsimu...sim-update-9-patch/516755
[ Voor 28% gewijzigd door mvbo op 11-05-2022 17:39 ]
Hier nog niets , zie hem wel staan in steam maar heb nog niets gezien met Dl .. 2 keer opgestart al
gelijk even weer een creatie van mijn kant
vluchtje boven Rijnmond
YouTube: Flight over Rijnmond MSFS
gelijk even weer een creatie van mijn kant
vluchtje boven Rijnmond
YouTube: Flight over Rijnmond MSFS
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 11-05-2022 19:04 ]
onderweg van George F. L. Charles Airport naar Bonaire International Airport (TLPC - TNCB) met de BAe 146 op FL310
/f/image/i8Upp79bAv1asQixJjwEJ3La.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RwC6QPE9DHPT5377yb9YijLq.png?f=fotoalbum_large)
Korte samenvatting komt straks
/f/image/i8Upp79bAv1asQixJjwEJ3La.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RwC6QPE9DHPT5377yb9YijLq.png?f=fotoalbum_large)
Korte samenvatting komt straks
[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 11-05-2022 22:17 ]
Ik ben toch wel positief verrast door de PMDG B737. Ik had helaas wel de eerste vlucht gelijk een CTD vlak na de start.
Hij ziet er echt prachtig uit. Automation doet het wel goed. Controls voelen nog niet helemaal lekker aan, maar dat ligt denk ik aan de instellingen van MSFS. Performance valt me ook erg mee als ik het vergelijk met P3D. Hij voelt best wel realistisch aan. Eindelijk zit er een 'dead band' in bij het roteren waar je hem doorheen moet trekken. De trim doet wel een beetje vaag af en toe, maar dat gaan ze ongetwijfeld nog wel fixen.
/f/image/I9fkfPo4U7rYaJDhsmlTCFma.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ltAdVhI71l2R2WKoBvfIR5Ut.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fPLRk2MUpOsbUMqzEK9jU5Ks.png?f=fotoalbum_large)
Hij ziet er echt prachtig uit. Automation doet het wel goed. Controls voelen nog niet helemaal lekker aan, maar dat ligt denk ik aan de instellingen van MSFS. Performance valt me ook erg mee als ik het vergelijk met P3D. Hij voelt best wel realistisch aan. Eindelijk zit er een 'dead band' in bij het roteren waar je hem doorheen moet trekken. De trim doet wel een beetje vaag af en toe, maar dat gaan ze ongetwijfeld nog wel fixen.
/f/image/I9fkfPo4U7rYaJDhsmlTCFma.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ltAdVhI71l2R2WKoBvfIR5Ut.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fPLRk2MUpOsbUMqzEK9jU5Ks.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EGUCD8t6js9jtG43N4KaGH6k.png?f=fotoalbum_large)
Gave plaatjes!upclocker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:16:
Ik ben toch wel positief verrast door de PMDG B737. Ik had helaas wel de eerste vlucht gelijk een CTD vlak na de start.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Één ding valt me op, bij jou doet de weather radar het, of is het terrain?
Of zie ik dat verkeerd? En als deze werkt, hoe zet je die aan?
Is de terrain display inderdaad. Weather radar werkt helaas nog niet.martin484 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:25:
[...]
Gave plaatjes!
Één ding valt me op, bij jou doet de weather radar het, of is het terrain?
Of zie ik dat verkeerd? En als deze werkt, hoe zet je die aan?
:strip_exif()/f/image/ZWO0hcHA7TvdTWXwVfr1i3du.jpg?f=fotoalbum_large)
Knopje zit op je EFIS control panel. Zie pijl.
Dankje!upclocker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:37:
[...]
Is de terrain display inderdaad. Weather radar werkt helaas nog niet.
[Afbeelding]
Knopje zit op je EFIS control panel. Zie pijl.
Zoals belooft hier een samenvatting van de vlucht
van George F. L. Charles Airport naar Bonaire International Airport (TLPC - TNCB) met de BAe 146
YouTube: TLPC to TNCB BAE 146
van George F. L. Charles Airport naar Bonaire International Airport (TLPC - TNCB) met de BAe 146
YouTube: TLPC to TNCB BAE 146
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 11-05-2022 23:27 ]
Ravw, ik vraag me elke keer af, hoe verzin jij je plekken vanwaar naar waar je vliegt? Zo enorm random 😂
Kijken welke mooie airports er zijn en dan kopen . en vandaar af gaan vliegenejet schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:17:
Ravw, ik vraag me elke keer af, hoe verzin jij je plekken vanwaar naar waar je vliegt? Zo enorm random 😂
Maar ik vlieg veel in deze gebieden, Alaska , Noord en zuid America en Caribbean en wat Europa
Dan weet je op een gegeven moment wel waar de leuke veldjes liggen en als ze dan komen in MP dan neem ik ze wel mee
Asia wil ik ook wel doen maar daar zijn de airports nog niet betaalbaar ( wel raar want chinezen staan niet bekent om hun dure spul)
Africa ben ik nu ook een beetje bezig te vullen met airports
Maar wat ook is, ik vlieg zo wel GA en Ailiners
Met GA heb je een hele andere dingen nodig als dan wat je met airliners doet
Omdat je vaak veel lager zit zie je dus ook meer van de omgeving
Dus moet je wel zorgen dat die omgeving ook mooi is en als je vaak in het zelfde gebied zit wil je ook wel eens andere vliegvelden aan doen
en dan ga je gewoon kijken wat er uit komt
Maar zo wel Alaska en Caribbean is bijna verplichte kost , dat zijn toch wel de gebieden waar ik het liefst vliegt , en ook de west kust van de VS
Maar komt ook wel een beetje door dat ik eigenlijk al vanaf de eerste FS mee loopt , dus dan weet je ongeveer wel waar de echte leuke plekken zijn om te vliegen
En de Caribbean , ach wie houd er niet van zon, zee en ...... mooie .....vrouwen ... bedoel stranden
[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 11-05-2022 23:42 ]
Even voor de mensen die de BAe 146 vliegen .. ben er nu achter waarom dat ding zo moeilijk beheersbaar is met zijn motoren
Maar het volgende is het "probleem"wat je even moet weten
Ik heb gemerkt dat de motorsnelheden afhankelijk lijken te zijn van hoeveel lucht er doorheen gaat, dus als je luchtsnelheid verliest, zullen de motoren langzaam terugdraaien waardoor je meer luchtsnelheid verliest, en hetzelfde geldt andersom. Als je te snel gaat, zullen de motoren opspoelen waardoor je te snel gaat als je niet oppast
Zeker goed merkbaar bij de landing, niet te voeg je gas minderen hij/zij zal snel stilvallen
Ja dat is iets waar je op moet letten, zeker bij het landen, trek je hendels niet te snel naar achteren want dan kom je zeker niet op de landingsbaan, en het is belangrijk dat ze de tijd krijgen, ze reageren wat langzamer Ik heb het al gemerkt
Je moet het echt met hele kleine stapjes doen
Maar wat een beest
Het heeft zeker een behoorlijk leercurve als je niet gewent ben om dit soort vliegtuigen te vliegen
Maar het volgende is het "probleem"wat je even moet weten
Ik heb gemerkt dat de motorsnelheden afhankelijk lijken te zijn van hoeveel lucht er doorheen gaat, dus als je luchtsnelheid verliest, zullen de motoren langzaam terugdraaien waardoor je meer luchtsnelheid verliest, en hetzelfde geldt andersom. Als je te snel gaat, zullen de motoren opspoelen waardoor je te snel gaat als je niet oppast
Zeker goed merkbaar bij de landing, niet te voeg je gas minderen hij/zij zal snel stilvallen
Ja dat is iets waar je op moet letten, zeker bij het landen, trek je hendels niet te snel naar achteren want dan kom je zeker niet op de landingsbaan, en het is belangrijk dat ze de tijd krijgen, ze reageren wat langzamer Ik heb het al gemerkt
Je moet het echt met hele kleine stapjes doen
Maar wat een beest
Het heeft zeker een behoorlijk leercurve als je niet gewent ben om dit soort vliegtuigen te vliegen
[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 12-05-2022 04:17 ]
Ik gebruik https://fpltoif.com/random icm SimBriefejet schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:17:
Heeft ook een computer!
Ben de 1e 737 bug al tegengekomen. Normaal gesproken kan je switchen tussen normale thrust en reverse thrust met een button, maar die optie werkt niet in de PMDG.
Dan maar landen zonder reversers
Dan maar landen zonder reversers
Merk je ook dat de trim zelf niet goed werkt? of alleen dat hij constant (en heel lang) staat te trimmen? Want dat laatste had ik wel een beetje, maar dat lijkt vooral het geluid. Trimwheel draait al lang niet meer, maar je hoort hem wel draaien.upclocker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:16:
De trim doet wel een beetje vaag af en toe, maar dat gaan ze ongetwijfeld nog wel fixen.
Hmmm hopen dat het dan weg gaat een keerMarc_Be schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:47:
@Paulus07 Heb daar ook een tijd mee gesukkeld en ook nergens een oplossing voor gekregen. Dit probleem had ik enkel niet in de trainingssessies. Wat ik ook probeerde en veranderde het probleem bleef bestaan. Na enkele weken was dit ineens verdwenen terwijl ik niets meer veranderd had.
/f/image/uTbPGIbNu92CaoKOfzBqsl0V.png?f=fotoalbum_large)
Ja wat ...... gaan Easy jet een Ryanair samen door als 1 airliner

:strip_exif()/f/image/ldxgb9ki2bLVAbrRzr34jljT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 12-05-2022 09:42 ]
Toch best prijzig om even die BAe erbij te kopen
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc