Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Haan schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:46:
Vast een stomme vraag, maar ik probeer een beetje 'volgens het boekje' een vlucht te doen. Ik begin bijv. op Schiphol aan een parking of gate en loop dan de checklist door om de boel op te starten. Daarna begint er opeens automatisch communicatie met de verkeersleiding op te treden en krijg ik een runway toegekend. Dat is op Schiphol nog best een ding, maar ook op Rotterdam heb ik geen idee waar je naar toe moet.
Ik blijf dan als Objective 'Taxi to edge of runway' krijgen, en ook iets van 'request clearance from ATC', maar ik heb geen idee hoe je dat doet?
Op dat moment stijg ik dan maar gewoon op op de manier die mij uitkomt :P
ATC lekker negeren en je eigen plan trekken, voegt niks toe.
Als je realistische ATC wilt moet je lekker online gaan op IVAO, Vatsim oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
JayZeeTie schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:21:
[...]

ATC lekker negeren en je eigen plan trekken, voegt niks toe.
Als je realistische ATC wilt moet je lekker online gaan op IVAO, Vatsim oid.
Toch is daar nog een wereld te winnen... De drempel voor online is vrij hoog én je kunt bijvoorbeeld niet pauzeren.

De ingebouwde ATC is - net als bij FSX en P3D trouwens - prut en kun je inderdaad beter negeren. Maar dit moet voor een third party toch wel te doen zijn?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:25:
[...]

Toch is daar nog een wereld te winnen... De drempel voor online is vrij hoog én je kunt bijvoorbeeld niet pauzeren.

De ingebouwde ATC is - net als bij FSX en P3D trouwens - prut en kun je inderdaad beter negeren. Maar dit moet voor een third party toch wel te doen zijn?
Met GA doe ik het altijd een IFR vlucht plan inleveren
NA dat ik opgestegen ben , dan gooi ik hem er uit en doe vlucht volgen...
dan vlak voor de aankomst , vraag ik weer mijn IFR plane op en maakt hem dan .. of ik vraag gewoon of ik op een baan mag landen .. op zicht

want als je in een Goose / Cessna150 zit en je word elke min op een hoogte van Fl 280 verwacht , dna gaat je dat wel irriteren , en het blijft ook lekker stil ... niet elke keer dat er een in de buurt vliegt of bij grote luchthavens alle verkeer om je heen die wil landen ,, vaak probeer ik wel uit die gebieden te blijven met GA van grote luchthavens

met airliners negeer ik ze gewoon en vraag me eigen hoogte aan , soms gaat dat wel en soms niet .. maar dat er ene hoop veranderd moet worden aan de ATC is wel duidelijk , er klopt nog niet zo veel van ...

zo mis ik ook de begeleiding bij IMC bij het onverwachts veranderen van weer ...
En andere dingen die gewoon nog gemist worden

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
...

Daarna begint er opeens automatisch communicatie met de verkeersleiding op te treden en krijg ik een runway toegekend.

...
Dat het automatisch begint komt denk ik doordat de optie AI radio communications onder assistence > piloting aan staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6oTtez_-_S7ydU-JsJFF8z4gGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dEZWr3SNPI3DaZUrmZgXjIYm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:36
Vast een stomme vraag, maar ik probeer een beetje 'volgens het boekje' een vlucht te doen. Ik begin bijv. op Schiphol aan een parking of gate en loop dan de checklist door om de boel op te starten. Daarna begint er opeens automatisch communicatie met de verkeersleiding op te treden en krijg ik een runway toegekend. Dat is op Schiphol nog best een ding, maar ook op Rotterdam heb ik geen idee waar je naar toe moet.
Ik blijf dan als Objective 'Taxi to edge of runway' krijgen, en ook iets van 'request clearance from ATC', maar ik heb geen idee hoe je dat doet?
Op dat moment stijg ik dan maar gewoon op op de manier die mij uitkomt :P
Als n00b en casual pilot weet ik dat soort dingen ook niet hoor. Ik gebruik bijvoorbeeld Volanta om een vliegveld erbij te halen om te zien waar de landingsbanen zijn en waar de taxi wegen. Voor de taxi weg kun je ook nog een hulpmiddel aanzetten zodat die met (veel te grote) pijlen op de weg geprojecteerd wordt.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:18
Soliest schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:17:
[...]
... Voor de taxi weg kun je ook nog een hulpmiddel aanzetten zodat die met (veel te grote) pijlen op de weg geprojecteerd wordt.
Voor de veels te grote taxipijlen is een mod. Of je zet auto AI pilot aan tijdens taxien.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Soliest schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:17:
[...]

vliegveld erbij te halen om te zien waar de landingsbanen zijn en waar de taxi wegen.
De banen zijn de nummer van de vlieg richting waar je in je ze benaderd .. kompas richting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWKQxFjWFQuCwDjeUpn_0emBkmk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kQdUttFCTMJaCUxlqfbCfGy0.jpg?f=user_large

Dus zo moeilijk is het niet als je dus uit het westen komt wat baan 9 is
En je word dus gevraagd om op baan 27 dan moet je dus het vliegveld voorbij vliegen en een 180 graden maken en dan aanvliegen op 27

om het even snel uit te leggen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

Haan

dotnetter

@ravw dat is nuttige informatie _/-\o_

Voor wat betreft het taxiën heb ik nu inderdaad maar de pijlen aangezet en de locatie markers, dan gaat het wel. En ik had inderdaad auto ATC aanstaan en dat vind ik eigenlijk wel prima. Het is allemaal misschien niet helemaal realistisch maar het geeft wel net wat extra's voor de sfeer (voor mij als amateur tenminste ;) )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haan schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:36:
@ravw dat is nuttige informatie _/-\o_

Voor wat betreft het taxiën heb ik nu inderdaad maar de pijlen aangezet en de locatie markers, dan gaat het wel. En ik had inderdaad auto ATC aanstaan en dat vind ik eigenlijk wel prima. Het is allemaal misschien niet helemaal realistisch maar het geeft wel net wat extra's voor de sfeer (voor mij als amateur tenminste ;) )
auto ATC aan zetten pas na dat je je Pushback heb gedaan...
Anders wil hij gelijk je vlucht in dienen en dan gelijk wegwezen door middel van Pushback aan te vragen ....

Met de airbus moet hij toch minimaal nog een 15 min wachten voor dat de systemen goed zijn en alles door genomen is

ik dien de vlucht in wanneer ik het wil... en dan wacht ik tot ik los ben van de slurf.. dan roep ik de Pushabck truck (nodige verlichting aanzetten) en dan tijdens het achter uit rijden er van motor starten ..
PB weg sturen Taxi lichten aan ... Dan taxi aanvragen , en dan zet ik hem vaak op Auto ATC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo net vertrokken van Atlanta naar Mexico City met de A330 (headwind)
beetje mistig bij vertrek maar verder lekker zonnig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdrgkyOYvDBkFrpMpmtCzFeqOSg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQsTyq8ujt9CAXJogruXBF1O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTiO0GB6zoIxQOyEg0eahEwDEZw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Draq1VC0TCmDXO7NjJof7Txp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TdcFlKXcPhZxPIPufqC6I7l6iM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSVH5qIwU9fnqPseMo6NHqUj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPBSB9cfWkPSqken2uWe0a88Qac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIKJAKaLFx5lhecu4wrbmwaM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6WNKglMkvroqiqRgMdfyiMd974=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k52qx1nCTSTqECXmomhMfXcd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSemytssQWe59ckLHZ7UabK9ie8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCPXmCBYMJfLvKA4LkC2oSkc.jpg?f=fotoalbum_tile

Aankomst 2 en half uur later op Mexico City
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejUmS0YfUF5UjrVtlhG7cEWid7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saBBqN1ZpQ2xMVpQFZSfBXND.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tC5cp-S4wmtLGSon-BMW_F2qlI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4ZkX4CCO3sUUsdmTZ6NwIa5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdo-qRxzFVdvUNgrgvwV7oT9e3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AC1ZyoqO8orBDgzj6SW1kmxr.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 17-04-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Salty B747 oook inbegrepen bij FBW 320

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cv7I_rjwS4eRAKe-C3YGvkl58Yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QG4l76dlS4K0LssY9eA6IB9U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Laatst online: 16-09 20:06
ravw schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:54:
Salty B747 oook inbegrepen bij FBW 320

[Afbeelding]
Laatste keer dat ik die Salty vloog probeerde die AP me letterlijk te vermoorden :+ Is dat ding inmiddels wat verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:32:
[...]

Laatste keer dat ik die Salty vloog probeerde die AP me letterlijk te vermoorden :+ Is dat ding inmiddels wat verbeterd?
Ja ik moet ook weer even kijken hoe het werkt .... ben nog een beetje aan het kijken hoe ik de AP aan de FMC kan linken ....

FNAV ... moet normaal werken maar dat doet hij niet
AP staat aan en FD

maar is weer een tijdje geleden dat ik de B747 heb gelogen

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 17-04-2022 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Meer nieuws over de PMDG, helaas nog geen release date. Ze zijn bang dat SU9 nog roet in het eten kan gooien.
Maar vanaf (later) vandaag wel meer video's op hun youtube kanaal

En twee nieuwe plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bvBXPgDyai73kDbIRD8JQWCli8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uT4O3eNxQr4vxuBQ0XCpnK7S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgd7DwteRi4LKoTlKUPxMj-Om8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QigdpJICNti6XBjG4fZppk2s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Uhmmm, die laatste twee foto’s zijn een 737 max.

Op die laatste foto staat de stabilizer vlak na take-off volledig nose down getrimd, net als in Indonesië en op Addis. Je kunt zeggen dat dat het realisme verhoogt, maar zo ver hoeven ze wat mij betreft nu ook weer niet te gaan.
:X

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 21:03
ravw schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:51:
[...]

Ja ik moet ook weer even kijken hoe het werkt .... ben nog een beetje aan het kijken hoe ik de AP aan de FMC kan linken ....

FNAV ... moet normaal werken maar dat doet hij niet
AP staat aan en FD

maar is weer een tijdje geleden dat ik de B747 heb gelogen
Je moet ze aan beide kanten aan hebben geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitvreter schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:22:
Uhmmm, die laatste twee foto’s zijn een 737 max.

Op die laatste foto staat de stabilizer vlak na take-off volledig nose down getrimd, net als in Indonesië en op Addis. Je kunt zeggen dat dat het realisme verhoogt, maar zo ver hoeven ze wat mij betreft nu ook weer niet te gaan.
vind het ook geen mooi ding die MAX ... die wingtips naar beneden doen me denken aan die zijwieltjes van vroeger als je niet kunt Fietens :X :X :X :X :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:03
Is geen MAX. Is gewoon een NG met split scimitar winglets. Transavia en Corendon hebben ze ook met een retrofit. Zoek maar eens wat plaatjes op. De MAX winglets zijn uit een geheel gemaakt. De NG retrofits is de onderste fin er onder geplakt als het ware.

[ Voor 40% gewijzigd door upclocker op 17-04-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 14:20
upclocker schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:38:
Is geen MAX. Is gewoon een NG met split scimitar winglets. Transavia en Corendon hebben ze ook met een retrofit. Zoek maar eens wat plaatjes op. De MAX winglets zijn uit een geheel gemaakt. De NG retrofits is de onderste fin er onder geplakt als het ware.
Klopt! De motoren van de MAX zijn groter en hangen verder naar voren. De MAX gaat er komen, maar pas na de NG serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
https://forum.pmdg.com/fo...eta-testers-and-streamers

Vanaf 17:00 kunnen we de eerste video previews verwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Dit gaat zo'n cashcow worden als je al zag hoeveel DC6's er over de toonbank gingen. Dit is waar geloof ik de hele MSFS community op zit te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Trin1ty schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:07:
Dit gaat zo'n cashcow worden als je al zag hoeveel DC6's er over de toonbank gingen. Dit is waar geloof ik de hele MSFS community op zit te wachten.
en mag ook wel.

iedereen weet watvoor kwaliteit ze leveren.
en eerlijk gezegd is het ook de eerste airliner die echt af is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Trin1ty schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:07:
Ik wel in ieder geval :) ik wacht hier al op sinds de release van msfs. PMDG is voor mij echt het summum van de addon airliners en deze 737-700 is een absolute instant buy. Hopelijk komt er snel een goede livery uit van het regeringstoestel. Een KLM livery zit er standaard bij zag ik.

Niks ten nadele van fbw maar als iets niet doet wat je wel verwachtte weet je nooit of dat nog ontwikkeld moet worden, een user error is of een reallife quirk is.

Met PMDG is dat euvel naar alle verwachting voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Sparkiezz schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:13:
[...]

Ik wel in ieder geval :) ik wacht hier al op sinds de release van msfs. PMDG is voor mij echt het summum van de addon airliners en deze 737-700 is een absolute instant buy. Hopelijk komt er snel een goede livery uit van het regeringstoestel. Een KLM livery zit er standaard bij zag ik.

Niks ten nadele van fbw maar als iets niet doet wat je wel verwachtte weet je nooit of dat nog ontwikkeld moet worden, een user error is of een reallife quirk is.

lol ja op die livery had ik ook al gehoopt.

en dan de BBJ vanaf renton naar amsterdam vliegen in 1x (in het echt is hij ook in 1 vlucht gekomen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Fabio gaat om 17.00 de pmdg 737 live streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo weer even met een klein vluchtje bezig
met de C140 van Ponta Delgada naar Pico ...
met 20 min vertraging om dat er veel vliegverkeer op Ponta Delgada was ..
hoop nu wel dat ik met mijn brandstof wel uit komt door die vertraging

32 liter nodig nog en ik heb iets minder dan 39 in de tanken zitten rekening houden met die 7% die MSFS dus al de tanken leeg laat zijn :)

Vertrek van LPPD naar LPPI
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqYO4JszCUG9BgS629ng2Vlyjeo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mbwYeMhLbLlTj5SLOnfLLqXf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5ok-66nrRqxUf3WDYpf9MNUUJk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3VBURTcZb4cFdGzHX4Hw5xl6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtZXf_hPVk17acgyY3qAZBCSdHo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hUO50S8POle9zhBkv3ngfATW.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhH9n_mbZxfHShtlisFGEK4AYeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qa5WVEIlyQpEQGjsOGJ6Mbgv.png?f=fotoalbum_large

niet gehaald :-( raar op 19 % gaf hij een dat die leeg was ..
terwijl er dan nog meer dan een kwart van elke tank vol was .. :-(

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 18-04-2022 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 22-09 17:10
Sparkiezz schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:13:
[...]

Dit vooral. Als ik mijn fuel pumps vergeet aan te zetten wil ik niet dat mijn APU opstart, of mijn motoren starten. Het voelt een beetje als cheaten en daagt je onvoldoende uit om de systemen te leren kennen. FBW heeft een hoop plezier gegeven maar ik hoop met PMDG toch een nieuwe fase in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:12

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wordt wel heel moeilijk om te wachten op te -800...

edit: helemaal met dat geluid! (zit flying fabio te kijken)

[ Voor 38% gewijzigd door cracking cloud op 18-04-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:43:

heb je een linkje ... en verder nog wat nieuws er over ....

En komt er ook een versie zonder die wingtips ..... of kan je die in het menu verwijderen
Dus zeg maar de normale vleugels zonder die gekke vleugels er op
Dus zeg maar zo als de eerste versie van de NG

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 18-04-2022 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ravw hier: https://www.twitch.tv/theflyingfabio, Hij is nog bezig. De hele video komt later ook nog op zijn youtube.

edit: zonder winglets heb ik niet gezien, kan zijn dat er wel is. Maar je kan wel verschillende soorten kiezen, dus je hoeft niet per sé die lelijke max dingen te hebben

[ Voor 42% gewijzigd door cracking cloud op 18-04-2022 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
De Salty B748 die nu ook in de FBW installer zit is _/-\o_
Zie de open source page https://github.com/saltysimulations/salty-747

Het detailniveau is erg goed gedaan en grafisch is het een plaatje. Zoveel meer functies en realisme dan het standaard model. En gratis. Ik moest nog wel weer YouTube video kijken hoe je ook weer een B747 koud en donker starten.

Hier een hele fraaie landing met de Salty B748. Grote aanrader.

[ Voor 42% gewijzigd door Corrigan op 18-04-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijf toch mooi die sim

zelfde route als vanmiddag maar dan met de Beechcraft 35 V tail ( met wingtips ) :+ van Ponta Delgada naar Pico Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOfra3Y6WIhzfsZEwyMrYcihhzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TOFPtLBIPB1YgWBtcraRzICd.png?f=fotoalbum_large

erg mooi vliegtuig geworden die BRsimDesigns – Bonanza H35 V–tail
ze hebben veel veranderd met de laatste update
- PMS50 GTN750 integration ( tablet wel opvraagbaar )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi3X95KYVTF6jaK0VxFYxatgTxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/foqcNIHrkYXxtHznqIAEi5ux.png?f=fotoalbum_large
- Trillen tijdens vliegen ( motor )
- Tablet op de yoke voor de extra functies

maar ook de vlieg eigenschappen zijn beter
In het begin was het een slak met vertrekken , nu puppy's power ---- bedoel V power

_/-\o_

de Debonair 35 is ook behoorlijk aangepakt
zelfde als de V tail

[ Voor 70% gewijzigd door ravw op 18-04-2022 22:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beechcraft 35 V tail van Ponta Delgada naar Pico (LPPD - LPPI)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9mh72tAA6kdBeN5bp0vltq1sEQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7s2fbGwzy0XuHDC49u13wucT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOUmkyEBCwVP8DqhC4dFMI40YaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1GZ3CA13wucV7i2Khc29nzf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MS-o352sAozjxFN9xhsBzRZr8k4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuU6TMcBMLnaYmCjZzXvS0kj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdgKbWBWndT9s8_RjcCI8jB95RA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BxG3HxKuL98X4hGAlqXgk5H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-64uutFji9LYAPXXYqaxStbQ4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKtk39p9JbipLEGJIXJJmHAf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCV_djTzFijsgoMkhiod9QoIRk8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRKCKZ1DspQhOocv5Qb2KP2T.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:34
beetje verwarrend maar wat heeft die xbox app me msfs2020 te maken? Ik heb enkel een windows 11 pc en bezit geen xbox console maar het lijkt alsof ik die xbox app moet installeren? Dus klopt het inderdaad dat ik eerst die xbox app op de pc moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartmaniac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 01:32:
beetje verwarrend maar wat heeft die xbox app me msfs2020 te maken? Ik heb enkel een windows 11 pc en bezit geen xbox console maar het lijkt alsof ik die xbox app moet installeren? Dus klopt het inderdaad dat ik eerst die xbox app op de pc moet installeren?
ja klopt ,,die moet je installeren

Omdat Xbox gaming nu eenmaal een afdeling is van Microsoft en ale game die onder de ingame store staan moeten dus deze app gebruiken

Ja ook de Steam versie .. :o

dus Steam kijk of hij legaal is , start het spel op .......1 a 2 min wachten Xbox af controleert weer of de game legaal is ......

Als een mens dat zou doen als hij een deur afsluit om vervolgens na 2 min weer bij die deur te gaan kijken of hij afgesloten is dat is niet gezond .. dat noemen we: Obsessieve Compulisieve Stoornis (OCS) :+

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 19-04-2022 03:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
even leuk leesvoer voor mensen over alles wat betreft benchmarks PC en MSFS

https://www.tomshardware....mance-system-requirements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartmaniac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 01:32:
En je zult ook een XBox account moeten aanmaken (met een willekeurig e-mail adres). XBox is meer dan alleen de gaming console: alles wat MS doet met gaming valt onder de noemer XBox. Dus zonder die app geen MSFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Be
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-05-2023
Moet ik weer tegenkomen vlucht van LFBD(bordeaux) naar KSEA(seattle) met 2 tussenlandingen om te tanken en na ongeveer 11u vliegen een ctd. Kon men nu echt geen 40 minuten wachten tot ik geland was. 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Marc_Be schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:05:
Moet ik weer tegenkomen vlucht van LFBD(bordeaux) naar KSEA(seattle) met 2 tussenlandingen om te tanken en na ongeveer 11u vliegen een ctd. Kon men nu echt geen 40 minuten wachten tot ik geland was. 😡
Ik heb Amelia Earhart nooit horen klagen over een CTD.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Uitvreter schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:36:
[...]

;)
Denk dat ze die wel heeft gehad... toen is ze alleen verdwenen en was spoorloos boven de Stille Oceaan... een apje sturen in die tijd was ook niet echt gebruikelijk.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 20:03
[...]

;)
Die had last van een andere crash. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

;)
en vele die voor haar en na haar gekomen zijn .....
Maar het is inderdaad vervelend een CTD zo vlak voor de landing ..
Zeker als je er zo lange tijd al er op heb zitten .. zelf vind ik dat ze dat probleem moet oplossen ... gooi hem dan terug naar een save mode , dus terug naar menu .. of zo

Of geef een melding waarom die er uit klapt
dan kan je dar de volgend e keer rekening mee houden of aan passen zo dat het niet meer gebeurd ...
nee niets alleen een CTD .. en klaar .. en je kunt voor 8 min gaan zitten wachten toch je in game ben ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Heb de afgelopen dagen een paar korte en 2 lange (ca 6 uur) vluchten gemaakt. Bij beide lange vluchten een CTD op 10nm van de landingsbaan.

Niet leuk :(

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Vreemd . Ik vlieg al anderhalf jaar fs2020. Als ik 2 CTD’s heb gehad dan is het veel.
Een van mijn vliegvrienden heeft er ook veel gehad maar de afgelopen maanden heeft hij er ook geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Ik besloot de Salty 747 via de FBW installer te installeren en MSFS klapte er iedere keer uit tijdens opstarten. Maar weer verwijderd en alles doet het weer.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
van Gibraltar naar Porto met de C 414AW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1sNASe9K1E2jtuEbuaMVUnpgmI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iIwBLy5ofCi8MBdDF9nosEJN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XErNLTHvSQJoX8gPikpVGHI7tLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FOoKFkp4BLAvCEvWUtM4l5Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tm2RwjhquTNCvzolmEGz_EKgeeg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpFARtrI9drSEmEZLDOmUPJY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gU2lAK1AhnZ1zcHSqCVW1OdsQHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqvPj35H5hhtmqRG41oBnzxi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvimbikiJsSLindZY7IswBvs--o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khmZYcIdWeskjvOaQ2LqBkKm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydoKg06Ka7hkAxcb54ksbWaeIsQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEMsyxk5vyhiB2xfdarkDdyI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
cracking cloud schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:43:

Dat is ook precies waar PMDG op hoopt, 2 x je centen uitgeven voor praktisch hetzelfde. Brengen ze eerst de 800 uit koopt 99% de 700 niet meer (tegen de gespeculeerde prijs). Andersom vermoed ik en gezien de reacties lijkt dat ook te kloppen dat het merendeel door de knieën gaat terwijl ze de 700 waarschijnlijk niet meer zullen vliegen zodra ze de 800 hebben.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 23:08:
[...]

Dat is ook precies waar PMDG op hoopt, 2 x je centen uitgeven voor praktisch hetzelfde. Brengen ze eerst de 800 uit koopt 99% de 700 niet meer (tegen de gespeculeerde prijs). Andersom vermoed ik en gezien de reacties lijkt dat ook te kloppen dat het merendeel door de knieën gaat terwijl ze de 700 waarschijnlijk niet meer zullen vliegen zodra ze de 800 hebben.
zou gewoon wachten die 700 die ze nu gaan uit brengen is toch een soort van Test versie ... ook nog niet alles af voor zo ver ik het begrepen heb.

dus als de 700 eindelijk op volle sterkte is komt de 800 ook snel er aan en dan zijn de meeste kinderziektes wel uit dat ding ...
Dus gewoon wachten ... kijk voor 35 euro instappen inde 700 zou leuk zijn .....
En dan voor de 800 zal wel rond de 60 gaan worden

Kijk het wel aan hoe het gaat lopen zelf wil ik ook liefst die 800 hebben ... maar vakantie geld en zo komen ook er aan .. dus dan word de grens ook weer iets lager om hem misschien toch mee te pakken die 700
ben je er maar aan gewent als de 800 komt en je heb dan met sim brief ook wel ene hoop vluchten al voor geprogrammeerd staan

dus dan is het even het vliegmodel aan pakken en wat andere dingen en gaan met de 800 :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ga lekker de 6 maanden early access van de PMDG 737 afwachten en kijken of ze hun beloften waar maken voor ik er een cent aan uit geef :P. Kan je daarna nog vrije keuze maken welk model je wilt ook. Die maanden krijg ik wel vol met andere vliegtuigen...

[ Voor 28% gewijzigd door Propane op 20-04-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Trin1ty schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:19:
Ik besloot de Salty 747 via de FBW installer te installeren en MSFS klapte er iedere keer uit tijdens opstarten. Maar weer verwijderd en alles doet het weer.....
Heb m net (development version) geinstalled - werkt hier in orde.
Misschien toch eens een 748 vluchtje doen na al het GA en A32n geweld...

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op woensdag 20 april 2022 @ 00:06:
Ik ga lekker de 6 maanden early access van de PMDG 737 afwachten en kijken of ze hun beloften waar maken voor ik er een cent aan uit geef :P. Kan je daarna nog vrije keuze maken welk model je wilt ook. Die maanden krijg ik wel vol met andere vliegtuigen...
Ja zo iets heb ik ook er komt nog genoeg leuk spul aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Het is inderdaad jammer dat er geen demo optie is voor toestellen (tenzij via de piraterij natuurlijk), video's vertellen veel maar niet alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
@Linus_BE ik deed vroeger alles eerst illegaal proberen. Games, flight sim add-ons. Als ik vond dat het toegevoegde waarde had dan kocht ik het en zo niet verwijder ik het weer. Met de PMDG 737NGX zo gedaan, JustFlight DC3 idem, en zo nog wel een paar meer.

Vonden ze op het AVsim forum destijds niet zo leuk, dus daar mag ik niet meer komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
FastFred schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:34:
@Linus_BE ik deed vroeger alles eerst illegaal proberen. Games, flight sim add-ons. Als ik vond dat het toegevoegde waarde had dan kocht ik het en zo niet verwijder ik het weer. Met de PMDG 737NGX zo gedaan, JustFlight DC3 idem, en zo nog wel een paar meer.

Vonden ze op het AVsim forum destijds niet zo leuk, dus daar mag ik niet meer komen :P
Ik doe het inderdaad zelf ook zo, ook met MSFS addons. Als je mensen de mogelijkheid niet biedt om iets te proberen zoeken ze zelf wel een oplossing ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Goede tip voor iedereen om de beste performance uit Windows, NVIDIA en MSFS2020 te halen.
Kwam dit toevallig tegen op de FBW site en maakt wel een verschil.

https://docs.flybywiresim...support/performance-tips/

Via YouTube ook de externe camera's werkend gekregen vanaf de flight deck met het handmatig aanpassen van het tekstbestand cameras.cfg van een toestel. MSFS2020 is nu zoveel leuker geworden met de ruime views, dit zou standaard erin moeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1tN9BlErXl2j-Ko2PLvE2RZawk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4XFSDsRfvWlYwbyxzAkjuT3w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Mclr83B9x7mXdNKTqnyPPclEMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gDFmzE8o0VAk7dEWRbIsbYMN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDBfeCYSw3UI9QFTu7EgI7c75jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jT8Dssruc4edKQxuOqk8nLag.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linus_BE schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:57:
[...]

Ik doe het inderdaad zelf ook zo, ook met MSFS addons. Als je mensen de mogelijkheid niet biedt om iets te proberen zoeken ze zelf wel een oplossing ;)
Zo denk ik er ook over en vaak als ik iets toch wil kopen dan wacht ik wel even op korting ..
want de gebruikers worden vaak afgeschilderd als dieven , maar ik vind dat de addon makers ook eens naar hun zelf kunnen kijken zoals Simulación Extrema

Die heeft gewoon besloten om alleen via ingame store uit te geven, omdat er veel in de warez beland als ze het niet doen ..
En aangezien veel mensen alleen maar via de ingame store kopen en dat vele addon makers weg blijven bij de ingame store , dan zul je toch tijdelijk even op een andere manier het te pakken moeten krijgen

Ik vind het niet uit brengen op ingame store gewoon een gemiste kans voor vele addon makers
je levert misschien wat geld in , maar het beschermt je wel beter tegen warez

Waar ik dan ook nog eens tegen aanloop als alleen ingame store kopen , dat ik buiten game store addons ziet komen die in januari al uitkomen , en dan pas in December in de ingame store komen

en dat vaak nog duurder ... wtf voor iets wat al bijna en jaar oud is en vaak dan ook nog eens achterhaald .....
kom op zeg , ik had ook heel veel dingen in mijn wens lijst staan .. maar er zijn er ook heel wat verdwenen, want airports die je toen mooi vind zijn grafisch nu al ver verouderd .
ook dat is een probleem

warez is nooit goed, maar bij gebrek aan uitgevers vriendelijkheid en betaalbare addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corrigan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:00:
Goede tip voor iedereen om de beste performance uit Windows, NVIDIA en MSFS2020 te halen.

Stond hier allemaal al goed :-)
want ik houd mijn pc zo kaal en min mogelijk dat hij bezig is onnodige dingen terwijl ik met FS bezig ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

ravw schreef op woensdag 20 april 2022 @ 00:05:
[...]

zou gewoon wachten die 700 die ze nu gaan uit brengen is toch een soort van Test versie ... ook nog niet alles af voor zo ver ik het begrepen heb.
Ik denk niet dat je het als een 'testversie' kunt classificeren. Het is een volwaardig in den treuren getest product (PMDG kennende) waar een paar features nog ontbreken. Het duurt niet voor niets zo lang eer ze het goed genoeg vinden om te releasen. Ik denk niet dat het de intentie van PMDG is om een testversie te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trin1ty schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:29:
[...]

Ik denk niet dat je het als een 'testversie' kunt classificeren. Het is een volwaardig in den treuren getest product (PMDG kennende) waar een paar features nog ontbreken. Het duurt niet voor niets zo lang eer ze het goed genoeg vinden om te releasen. Ik denk niet dat het de intentie van PMDG is om een testversie te releasen.
de reden dat ze het doen is ook omdat de engine van FS nog niet de dingen ondersteunen die hun er in willen hebben dus het weglaten of het niet toevoegen van diverse dingen heeft niets met PMDG te maken maar meer hoe Asobo bezig is

weerradar ?
en denk daarbij vooral aan de Doppler radar
en zo kunnen nog diverse systemen niet inbouwen omdat er van uit FS nog niet is ingevoerd
Maar de kennis hebben ze bij PMDG wel ze hebben al aardig wat B737 gemaakt voor diverse FS ..
dus het is dus ook voor hun even wachten tot dingen goed werken bij de B737

ze zitten niet te wachten zo als het toen met de DC6 ging ...
dat die dadelijk Offline word gehaald omdat er dingen weer niet werken of verkeerd werken
omdat Asobo weer eens zonder kennis te geven het veranderd.

de B737 had allang klaar kunnen zijn als ze bij Asobo niet steeds alles 180 graden omgooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

ja snap je punt maar bedoel meer dat het product dat ze zo releasen een heel stuk stabieler gaat zijn (in die zin geen testversie) dan bijv een CRJ van Aerosoft die de markt ingeschoven werdt met te veel bugs en zaken die niet goed werken (en nog steeds niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 22-09 16:00

Via YouTube ook de externe camera's werkend gekregen vanaf de flight deck met het handmatig aanpassen van het tekstbestand cameras.cfg van een toestel. MSFS2020 is nu zoveel leuker geworden met de ruime views, dit zou standaard erin moeten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welk filmpje op youtube heb je hiervoor bekeken? Heb ook interesse in deze camera's :-)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linus_BE
martin484 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:57:
[...]

Welk filmpje op youtube heb je hiervoor bekeken? Heb ook interesse in deze camera's :-)
Je kan ook deze mod gebruiken: https://flightsim.to/file...for-almost-every-airplane

Daar staat uitgelegd hoe je ze installeert en indien nodig kan je ze zelf nog aanpassen.

Voorbeeld: met ALT+1 roep je een view op, als je dit wilt veranderen kan je uitzoomen of verplaatsen met de pijltjestoetsen en dan opnieuw opslaan met CTRL+ALT+1. Dit kan je doen tot en met ALT+0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Als het werkt is het fantastisch, maar ik ben vandaag 12 uur bezig geweest om MSFS werkend te krijgen op mijn nieuwe systeem zonder succes. Gister nog kunnen vliegen, vandaag non-stop deze error:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UZtBM4Y9dvDEI_wgBohUGSKFIQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LkvMfaxCfBEk94KslB6TkLHC.png?f=user_large

Heb 4x opnieuw moeten downloaden installeren, zelfs een downgrade gedaan van Windows 11 naar 10 maar niets helpt. Bios gereset, gpu drivers gereset. Alle onderdelen (10700k, 32gb ram, 3080) draaien stock.

Ik weet het niet meer :( Wel jammer, had juist een heel nieuw bureau en stoel gekocht zodat ik een aparte flight sim setup zou hebben, nu werkt de hele flight sim niet meer :(

edit: Are you kidding me... 60 fps lock ingesteld in Nvidia Control Panel en nu werkt het |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door London op 20-04-2022 20:59 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:18
London schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:52:
[...]

Als het werkt is het fantastisch, maar ik ben vandaag 12 uur bezig geweest om MSFS werkend te krijgen op mijn nieuwe systeem zonder succes. Gister nog kunnen vliegen, vandaag non-stop deze error:
[Afbeelding]

Heb 4x opnieuw moeten downloaden installeren, zelfs een downgrade gedaan van Windows 11 naar 10 maar niets helpt. Bios gereset, gpu drivers gereset. Alle onderdelen (10700k, 32gb ram, 3080) draaien stock.

Ik weet het niet meer :( Wel jammer, had juist een heel nieuw bureau en stoel gekocht zodat ik een aparte flight sim setup zou hebben, nu werkt de hele flight sim niet meer :(
Heb jij de FS op een (Samsung) SSD staan? check dan je SSD integriteit en check of je de nieuwste SSD drivers hebt (via Samsung Magician software). Dit deed bij mij de CTD's als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

BazerK schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:01:
[...]

Heb jij de FS op een (Samsung) SSD staan? check dan je SSD integriteit en check of je de nieuwste SSD drivers hebt (via Samsung Magician software). Dit deed bij mij de CTD's als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Ja op een Samsung 980 Pro nvme ssd. Maar het is inmiddels opgelost door de fps te locken.

Dank voor het meedenken :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:05:
[...]

Ja op een Samsung 980 Pro nvme ssd. Maar het is inmiddels opgelost door de fps te locken.

Dank voor het meedenken :)
met geheugen problemen + FS hoor ik ook wel dat je als admin moet opstarten FS
dan zal ook diverse dingen spontaan verdwijnen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
Linus_BE schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:08:
[...]

Je kan ook deze mod gebruiken: https://flightsim.to/file...for-almost-every-airplane

Daar staat uitgelegd hoe je ze installeert en indien nodig kan je ze zelf nog aanpassen.

Voorbeeld: met ALT+1 roep je een view op, als je dit wilt veranderen kan je uitzoomen of verplaatsen met de pijltjestoetsen en dan opnieuw opslaan met CTRL+ALT+1. Dit kan je doen tot en met ALT+0 :)
Bedankt!! Ik ga deze week eens kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:46
Los van al het PMDG nieuws komen er ondertussen ook steeds mooiere veldjes uit. Bijvoorbeeld Flightbeam's Wellington en Aerosoft Mega Airport Brussels.
Vooral die laatste is echt next level qua details en textures. Athene van Flytampa was ook al bizar mooi. Wel vet om te zien hoeveel meer technisch mogelijk is vergeleken met 20/30 jaar geleden.

Heb niets met EBBR, nog nooit virtueel en real-life geland/opgestegen maar denk toch dat dit mn nieuwe homebase wordt in Europa, al is het alleen maar omdat
Flytampa maar niet opschiet met EHAM (en Asobo's versie is gewoon bagger).

En vliegen in en rond Nieuw Zeeland is misschien wel mijn favoriete plek in MSFS. Nog steeds heimwee na een vakantie 5 jaar geleden. Buiten Queenstown is Wellington's RWY 16 approach de mooiste van het stel. Kan ook flink spoken daar met die winden in de Cook strait.

[ Voor 13% gewijzigd door Elzavo op 21-04-2022 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linus_BE
Over Wellington gesproken: even een vluchtje gedaan van NZQN naar NZWN (live tijd en weer):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VSTYrJtcZL87IrkNoki0RqmSko=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KyqMnSJDGBr3o5FQPvMfPfNr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvG6sRllXeFGj_5tZ9k9a091Hps=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NdD51HCEK8I5jyLfPbo2lqIK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pM4eAyrdUcjnZwTn_pUF829QoIU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gf9uZVtGsnez9nxY1AkE4PED.jpg?f=fotoalbum_tile

Het weer in Wellington was iets minder maar tijdens vluchten in Nieuw-Zeeland maak ik veel meer screenshots dan op andere plaatsen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Linus_BE op 20-04-2022 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
Linus_BE schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:08:
[...]

Ben het gelijk maar gaan proberen :-)
Werkt prima!! bedankt voor deze tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de Bush flyers onder ons

Freedom Fox from Parallel 42 Available in the Marketplace (PC en XBOX)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PR5EQ-R-W4kXKWzWnQhjY-LfwgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovX1tIK9J7exWaScFS8qXiNu.jpg?f=fotoalbum_large

Functies
Key Features

Fun!
AIRCRAFT: Trent Palmer's Freedom Fox
AIRCRAFT: //42 Fox2
GotGravel STOL flight model, tested in MSFS by Trent Palmer
Dual Garmin™ style G3X Units
Realistic electrical system fault/overload simulation
Accurate Lanes (sensors) simulation
Accurate 3D Model based on Kitfox Series 5 STi
Beringer Aero™ wheels and brakes
Custom flaperon implementation
Custom suspension animations
Simulated open door overstress wear & tear...
Actual Big Tires
True to life window scratches/wear/handprints (optional)
Fully modeled OneWheel™ on the wing (optional)
Deployable Camping gear
Wig-Wag lights
In sim product update notifications
Mod Manager w/bonus content
Free liveries forever. (we love artists)
Exclusive "Desert Oasis" Photosbykev scenery
Trent Palmer pilot avatar by TwoSeventyInc
Additional GotGravel performance mods for Fox2
and more...
YouTube: #FreedomFox by Parallel 42 - OFFICIAL MARKETPLACE TRAILER

_/-\o_

and Owned

test flight Johnson Creek Yellow pine met de KitFox 5 STi - Stage 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWJIeqa14dBhNQPTIJzIIq9xkjs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/APPbFdGJWOy4T40WGC9uTLhX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5r2Plfsc1p-ROLPMLQdVf9fjjGw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Rh35v1WNsEAErSUsQnBBpL9O.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaUtuwtaLhmndswZX8C6fa-Poso=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7zX1stHLkmpJWJi1euZs92us.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTSaeqkvUyipfX1ihR8dBzD9TmM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/27cUhmQ01b5kFA54ruyCdoma.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOzXOl30r_W3mkwy490TvrkX7AM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FnDdJrRkJhhTuZbbPl9unuiC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9MDN7O1V68n9rmhjuchq63iIGU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VlWLMT0QddBBUPLRFr2HEa0V.png?f=fotoalbum_tile

- Geluid erg mooi
- handeling nerveus ( niet te ) goed te temmen
- goed voor land verkennen
- Lage snelheid
Stage 1 + Sti - 96 ktas
Stage 2 - 124 Ktas
- options die er bij zitten leuk verwerkt (voegt wel degelijk wat toe aan het bush flying )
- En word geleverd met diverse livery's + 3 kleine plekken (zoek op de codes 42MW - 42BC (deze is wel grappig soort van ontmoetingsplek ) - 42MM)

al met al een leuke ding er bij voor de korte vluchten

[ Voor 118% gewijzigd door ravw op 21-04-2022 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Persoonlijk wacht ik nog steeds met zaken aanschaffen voor MSFS. Ik heb hier meerdere redenen voor, sommigen meer voor de hand liggend dan andere maar genoeg om mij te ergeren. Ik geef toe dat MSFS al vanaf het begin geen goede start heeft gemaakt met mij. Ik ga hier niet mijn gehele lijst noemen maar zal er twee uitpikken die ik recentelijk ondervonden heb.

Devs ontwikkelen hoofdzakelijk voor de PC-versie en niet voor het cross platform wat MSFS zou moeten zijn. Snap wel waarom (Xbox platform omslachtig, geld, licenties enz) maar een vliegtuig/vliegveld uitbrengen voor weet ik niet hoeveel geld voor de PC en dan deze niet kunnen spelen op de Xbox is echt schandalig slecht op een cross platform. Of er zelfs dubbel voor laten betalen...een voor de PC en een voor de Xbox..

Geen multiplayer op de Xbox zonder Xbox Live of Ultimate abbo. Heb betaald voor een play anywhere premium deluxe titel maar ik mag niemand op het Xbox netwerk zien. Op de PC wel want dat is "normaal" maar op de Xbox nee ander platform en Xbox users weten niet beter dan er betaald moet worden. Maar ik kan wel gratis Fortnite met bijhorend netwerk opstarten. Dat mogen we wel zien.

Wil je meer Xbox flightsimmer/gamers in het algemeen trekken, zal je multiplayer gewoon gratis moeten maken. We leven niet meer in de 90's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Saybia schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:57:
Wil je meer spelers trekken, zal je multiplayer gewoon gratis moeten maken. We leven niet meer in de 90's.
Dus moet Playstation ook stoppen met Playstation+ en Nintendo met Nintendo Live? Ik vind het zelf ook stom dat je voor multiplayer moet betalen, maar ze moeten toch ook die servers in de lucht houden. Bij andere spellen heb je de dlc transacties die gewoon naar de ontwikkelaar van het spel gaan en dus ook gebruikt kunnen worden voor de servers etc.. Bij MSFS gaat volgens mij het grootste gedeelte naar de ontwerper van het vliegtuig en dus niet voor de serveronderhoud. Ik ga nog gewoon voor de GamePass variant en koop nog geen betaalde DLC omdat ik gewoon te weinig tijd heb om te spelen, maar anders had ik wel een of twee extra vliegtuigen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Soliest schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:06:
[...]

Dus moet Playstation ook stoppen met Playstation+ en Nintendo met Nintendo Live? Ik vind het zelf ook stom dat je voor multiplayer moet betalen, maar ze moeten toch ook die servers in de lucht houden. Bij andere spellen heb je de dlc transacties die gewoon naar de ontwikkelaar van het spel gaan en dus ook gebruikt kunnen worden voor de servers etc.. Bij MSFS gaat volgens mij het grootste gedeelte naar de ontwerper van het vliegtuig en dus niet voor de serveronderhoud. Ik ga nog gewoon voor de GamePass variant en koop nog geen betaalde DLC omdat ik gewoon te weinig tijd heb om te spelen, maar anders had ik wel een of twee extra vliegtuigen gekocht.
Simpel antwoord: Ja bij allen, multiplayer moet gewoon inbegrepen zijn bij aanschaf van een spel/sim. MS en soortgenoten pakken bij iedere addon sale een commisie dus het serveronderhoud zou eigenlijk wel goed moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geen multiplayer op de Xbox zonder Xbox Live of Ultimate abbo. Heb betaald voor een play anywhere premium deluxe titel maar ik mag niemand op het Xbox netwerk zien. Op de PC wel want dat is "normaal" maar op de Xbox nee ander platform en Xbox users weten niet beter dan er betaald moet worden. Maar ik kan wel gratis Fortnite met bijhorend netwerk opstarten. Dat mogen we wel zien.

Wil je meer Xbox flightsimmer/gamers in het algemeen trekken, zal je multiplayer gewoon gratis moeten maken. We leven niet meer in de 90's.
waren we nog maar in de jaren 90 dan hadden we al deze rare dingen niet
had toevallig net nog een mooi gesprek er over met iemand

Klagen dat de energie rekening te hoog is ... ja dat is wel zo maar ging even kijken wat die persoon nog mer betaalde

buiten de normale vaste lasten ....
:o
Ziggo + netflix + Disney+ + HBO
pre pay telefoon want abbo is te duur ( 40 a 50 euro per maand ) :+

even grof weg zo 150 euro per maand aan multy media + telefoon betalen per maand :X
en dan maar klagen over de energie rekening (dan heb ik haar hond en 3 katten en een stuk of 3 vogels nog niet eens meegerekend.)

als ik boven de 80 euro uitkomt met internet TV telefoon dan vind ik dat al duur

maar ik vind het ook belachelijk dat alles maar ook bijna alles maar geld kost als je een beetje overal bij wil blijven

wat is het volgende ? maand bedrag betalen om winkels te mogen bezoeken ...
ze gaan nu al steden achter een betaal muur zetten als je daar even op bezoek wil :o
Venetië vraagt toeristen tot 10 euro entree per dag

https://www.rtlnieuws.nl/...uro-dag-proef-zes-maanden
8)7

Ja mensen betalen wel .. maar mij niet gezien

ik leef gewoon nog zo als we dat in de 90 ook deden , gewoon betalen voor je internet en tv en telefoon en klaar
al die extra abbo en dingen hoef ik echt niet , tv staat hier nooit aan .... ja vroeger toen de formule 1 nog gratis was om te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Persoonlijk wacht ik nog steeds met zaken aanschaffen voor MSFS. Ik heb hier meerdere redenen voor, sommigen meer voor de hand liggend dan andere maar genoeg om mij te ergeren. Ik geef toe dat MSFS al vanaf het begin geen goede start heeft gemaakt met mij. Ik ga hier niet mijn gehele lijst noemen maar zal er twee uitpikken die ik recentelijk ondervonden heb.

Devs ontwikkelen hoofdzakelijk voor de PC-versie en niet voor het cross platform wat MSFS zou moeten zijn. Snap wel waarom (Xbox platform omslachtig, geld, licenties enz) maar een vliegtuig/vliegveld uitbrengen voor weet ik niet hoeveel geld voor de PC en dan deze niet kunnen spelen op de Xbox is echt schandalig slecht op een cross platform. Of er zelfs dubbel voor laten betalen...een voor de PC en een voor de Xbox..

Dat heeft niets te maken met FS2020, maar met XBOX. Afaik is het al jaren zo dat je een Abo nodig hebt om MP te kunnen doen.

En net als die devs... die mogen dat toch lekker zelf weten? Dat je het er niet mee eens bent komt niet door hun. Ik vraag me ook af hoeveel mensen oprecht op PC EN Xbox spelen. Dat zal een edgecase zijn denk ik.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 17:51

djbarney

XBL: DeejayBarney

Bertus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:10:
[...]

Dat heeft niets te maken met FS2020, maar met XBOX. Afaik is het al jaren zo dat je een Abo nodig hebt om MP te kunnen doen.

En net als die devs... die mogen dat toch lekker zelf weten? Dat je het er niet mee eens bent komt niet door hun. Ik vraag me ook af hoeveel mensen oprecht op PC EN Xbox spelen. Dat zal een edgecase zijn denk ik.
ik zou zeker meer de xbox versie gaan spelen als ze bij microsoft het randapparatuur ecosysteem niet zo keihard op slot hadden gegooid. ik heb een series x staan, en flight sim werkt daar op zich prima op, alleen vertik ik het toch echt om met controller te gaan spelen of nogmaals een set extra dure xbox compatible hotas spul aan te schaffen. op dit moment is door alle limitaties de xbox versie ook gewoon niet goed genoeg in vergelijk met de pc versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 15:33
djbarney schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:24:
[...]

ik zou zeker meer de xbox versie gaan spelen als ze bij microsoft het randapparatuur ecosysteem niet zo keihard op slot hadden gegooid. ik heb een series x staan, en flight sim werkt daar op zich prima op, alleen vertik ik het toch echt om met controller te gaan spelen of nogmaals een set extra dure xbox compatible hotas spul aan te schaffen. op dit moment is door alle limitaties de xbox versie ook gewoon niet goed genoeg in vergelijk met de pc versie.
Mee eens, en erg jammer dat noodzakelijke flight apparatuur (nog) niet aangesloten kan worden. Grafisch 4k HDR op een OLED 120Hz scherm is wel fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Bertus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:10:
[...]

Oh dus daarom zie je zo mooi het Xbox logo bij het opstarten van MSFS omdat het niks met FS2020 te maken heeft... Ik geef dus aan dat het niet overal is dat je moet betalen voor het Xbox multiplayer netwerk. En een van de grootste sellingpoints van MSFS is "play anywhere" zowel op pc als Xbox. Je krijgt gewoon niet wat ze hebben belooft. Bijna alles is gescheiden. En zoals hierboven werd aangegeven ook dichtgetimmert aan Xbox zijde, vandaar dat de meeste devs de makkelijkere pc route kiezen. Schuld? Microsoft met hun Xbox afdeling en beleid. En dan vind ik dat we MS op hun verantwoordelijkheid en beloften mogen aanspreken.

Maar ook devs die ingestapt zijn op een cross platform en al bij voorbaat wisten wie hun partner zou zijn en wat de limitaties zouden zijn op het Xbox platform. Maar het komt de devs wel goed uit dat ze twee keer geld kunnen verdienen mits ze kiezen om hun product toch uit te rollen op het Xbox platform. Maar dan heb je dus twee verschillende producten terwijl het platform cross platform zou zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Saybia op 21-04-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xbox is ook de naam van microsoft’s gaming divisie. Heeft op zich niks te maken met de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
cracking cloud schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:30:
Xbox is ook de naam van microsoft’s gaming divisie. Heeft op zich niks te maken met de console.
"The studio rebranded itself on February 5, 2019 as Xbox Game Studios, as to reflect Microsoft's intent to use the Xbox brand to support gaming across all the devices it supports"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Saybia schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:35:
[...]

"The studio rebranded itself on February 5, 2019 as Xbox Game Studios, as to reflect Microsoft's intent to use the Xbox brand to support gaming across all the devices it supports"
Maar dan nog. Dit is niet specifiek msfs.

Als je online wilt met halo op de consoles. Moet je een abonnement nemen. Dat is al zo sinds de Xbox 360. (2005?)

Daarbij weet je ook dat de consoles een gesloten structuur hebben.

Ik ben van mening dat ze beter msfs voor consoles lekker hadden moeten skippen. Maar dat ze het proberen om een grote userbase te krijgen. En daarbij laagdrempelig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:38:
[...]

Ik ben van mening dat ze beter msfs voor consoles lekker hadden moeten skippen.
Niet moeten skippen, maar nooit samenvoegen ....
Maar goed ik heb toch altijd sowieso iets tegen het uitbrengen van zo wel consoles en pc .. zonder dat er verschil in zit

Druk A om verder te gaan , druk X om terug te gaan

Ja ik kan drukken wat ik wil op A of X maar er gebeurd niets ........
hoog uit dat ik na 100.000 keer drukken de letter A niet meer ziet staan op mijn tobo

Dit was in de tijd dat de eerste Tomb raider uit kwam al een ramp op de pc
En dat zal het ook wel blijven , maar anno 2022 verwacht ik toch wel dat ik op mijn pc gevrijwaard blijft van alles wat met consoles te maken heb .....
dadelijk mag ik als windows gebruiken nog iTunes gaan installeren om filmpjes af te gaan spelen en muziek ( kan je wel verzekeren dat ik dan stop met het gebruik maken van de PC ) (400 gulden uit geven een een muziek spel van Apple en dan thuis komen installeren , maar dat de update niet mocht gedaan worden omdat daar fouten in zat ,,,,,,,,, wat ik dus niet wist , dus dat ding van 400 gulden gelijk de prullenbak in kunnen gooien want garantie gaven ze niet omdat je er voor gewaarschuwd was.
Dat was dus mijn eerste en laatste Apple product
Vind het al heel vreemd dat je een VR bril koop en daar een Facebook account voor nodig heb
Telefoon verplicht een account anders kun je niets gebruiken ?

hallo mensen waar is de tijd dat je een telefoon kocht en gelijk klaar was voor 100% gebruik
ipv van nu eerst bij thuiskomst dat ding opladen en dan nog eens 1 dag alles overzetten en de 10.000 sites toestemming geven en laten zien dat je de echte persoon bent achter deze telefoon zit of staat ..

het was toch een SMART phone ?
Ja nadat de persoon die hem wil gebruiken alles heb voorgekauwd en gezegd wat hij wel en niet mag doen ... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
martin484 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:57:
[...]

Ik heb deze uitleg gevolgd en letterlijk dezelfde volgorde overgenomen. Werkt heel gemakkelijk, het is maar 1 cijfertje aanpassen in een tekstbestand per toestel.

Originele engine view
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjkflxf3BOyA8LYN92zDn11xJuU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YmQBTBtegivjjucdKX1w0TtW.png?f=fotoalbum_large

En met de aanpassing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRvwAe2YCi74p2wstcjfF_vaZyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zb5GfXATkNdbYFADltFm4Eii.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog een Cessna home kockpit kopen 2000 inc ombouw en zo .. mot weg inv met ruimte en niet meer zo vaak vliegen

https://www.ebay-kleinanz...ocial&utm_content=app_ios

het is jammer dat ik al veel dingen heb , dus voor mij is het niet nodig maar iemand die wil beginnen met ene home build

PS deze adv is niet van mij ... haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tijdens het wachten op de 737 maar weer eens de 320 aangeslingerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pfy1W0hmuITFbjHsmhNO8qk5yo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lSTbgAEDBgcx6rHUuqGeINFL.png?f=fotoalbum_large

Werd ook wel weer eens tijd, laatste vlucht was 2 maanden geleden 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pW4XqF4zFmPwDxCWyRf5iW1TLD4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ao33E8UnbzG8xqEFi89hsU7Z.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
van St Barthelemy naar St Thomas with the Kitfox 😁 (TFFJ - TIST)

TFFJ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXp2JZZVpOXdna6rq9-ZlEJkeoE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9d2URI6ZgomKLApQEOkGgRBH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHDZ76aqSfTNiRa7_lLkqb-iZPQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ir8KMVdwOKWnonI2WmgRkDlG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AG5pMR2qAjeGHNpEFlBZ5pfbgv8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z9rHeUxvHFf6OpAGjAG3C4I8.png?f=fotoalbum_tile

TNCM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwsZDyF0F4rMpwltn3lNzjOHmII=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WivYeGrSYWGxXK8vLmefM5Cw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngrX0ikhenhxCCaASVVHO9Emlmc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hYQX2MLzvs81QZDnOReFU8yB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpbSPvxHDNydx5_6Q8JlA8ZfJMs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HxJGR5qGFWjx3Ldw6WT7K439.png?f=fotoalbum_tile

TIST
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mD7EAJxg8PjFZmp4WooJSKezCA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YQHr84UZgh9qA3qbKqQsWkzR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syratCG1BqtMbZNqegnbovG2C1I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NdRclBkPrVnm52RZjpasBsvI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtSODfdd9TWkfJgKgJ7fx811tjo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5XGvuc5ZH75vWUASMZlxvtD3.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
ravw schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:51:
Iemand nog een Cessna home kockpit kopen 2000 inc ombouw en zo .. mot weg inv met ruimte en niet meer zo vaak vliegen

https://www.ebay-kleinanz...ocial&utm_content=app_ios

het is jammer dat ik al veel dingen heb , dus voor mij is het niet nodig maar iemand die wil beginnen met ene home build

PS deze adv is niet van mij ... haha
Ik zag vandaag deze oude installatie https://www.marktplaats.n...ght-simulator-piper-aztec

Adv niet van mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat ziet er uit als een 'echte' standalone trainingsimulator voor IFR, als ik me niet vergis. Nice! Zal niet zo 1-2-3 aan een moderne sim te koppelen zijn denk ik.

Zo te zien zelfs force feedback, cool!

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 21-04-2022 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:55:
[...]

Dat ziet er uit als een 'echte' standalone trainingsimulator voor IFR, als ik me niet vergis. Nice! Zal niet zo 1-2-3 aan een moderne sim te koppelen zijn denk ik.

Zo te zien zelfs force feedback, cool!
zeg dat niet zo snel . er zijn der bij die rippen een oud vliegtuig leeg en die maken het wel werkend voor XP11 of MSFS

:o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt1J9ykwJF02pTponEnZH94UCy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJcv0vemyN9JTNT6bB1HzNWH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW0ZT3UeEfrY3KJ7idNbb9qTeWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtPrQnhRnzTQQsNUdubWG5sE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
van Ketchikan naar Petersburg (PAKT-PAPG) met de Goose

vertrek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43SmfNUq8rWzXrbM_Tcl9L-ROL4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yLfBmHrlyZKx7CEMl2AsSZe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXePBs37xr2xuRlEyAoYWWYsvLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xN1P2Qxaimamlc9bOZMVgfoM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhfwdQs12_4S3amrNtxno2V7rv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqoagpDENR0zswEtxnDu60yd.jpg?f=fotoalbum_tile

inflight
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9A14LxJU1VOUUG6Ln8XalMthuOg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LS8MkTYMbrEFzUAwXrkrrLgj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCxbs5Wy_eGpHSReNnKoSj6pMNo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EfkSZ2Dz5kQFYrrXFyCELiX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zzMgOtAZKDUiGpg4e4nseqpcqY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sVcUR5TFQvusx1Ag3JQhnzA.jpg?f=fotoalbum_tile

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mqKwlpuOyfChz-Ib0YhKMt3fQ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlBTt3Z57K0MQugyXzqCuuXm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQBGoBcrcbtKoqX7sWCPWGZYyBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UhJigx8Ohx4O3K1CWFtnNHW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqqAcV2qwfqsPF7hRDgkbC82YmM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loWf2SkS8B4Xn1HTxtXxn2K0.jpg?f=fotoalbum_tile

PS nu ook verkrijgbaar in game store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Net even een testvluchtje gedaan met de Salty 747 icm https://nl.flightsim.to/f...i-klm-new-4k-no-mirroring livery van EHAM naar EGCC :) Ging allemaal redelijk vlekkeloos, alleen pikte die de G/S niet op dus moest de final zelf vliegen wat prima ging aangezien de wind mee zat :P Denk dat de G/S niet werkte omdat heading mode aan stond (weet eigenlijk niet helemaal waarom..).

En m'n reverse thrusters werkte niet omdat ik autothrottle vergeten was uit te zetten, oeps.

Afijn, wel mooi om te weten dat er met de FWB A320 en Salty 747 airliners zijn waarmee je op redelijk niveau van A naar B kunt komen. FWB A320 is natuurlijk helemaal schitterend met die tablet en Simbrief integratie enzo _O_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38
Vraagje over de Marketplace van MSFS:
Zag hier enkele posts eerder, dat AEROSOFT nu ook uitkomt met Mega Airport Brussels.
Hoe kan ik deze in MSFS krijgen, want op de Marketplace zie ik op EBBR enkel deze van JUSTSIM.
En indien ik het installeer, welke versie gaat MSFS dan standaard nemen?
Zo heb je voor LGRP Rhodes, twee aanbieders; FSDG en JUSTSIM.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de laatste, omwille van de hoogste score 4.3/5 en meeste review (105).
Maar wat als ik beide aankoop/installeer?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Kozzmozz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:28:
Zag hier enkele posts eerder, dat AEROSOFT nu ook uitkomt met Mega Airport Brussels.
Hoe kan ik deze in MSFS krijgen, want op de Marketplace zie ik op EBBR enkel deze van JUSTSIM.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de laatste, omwille van de hoogste score 4.3/5 en meeste review (105).
De addons gaan boven de default die erin zitten.

Maar 2x addons is niet aan te raden.
Dan liggen de sceneries gewoon over mekaar heen. 2 torens etc.

Dus gewoon 1 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Kozzmozz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:28:
Je moet nog even wachten tot de aerosoft versie in de marketplace komt. Ik heb de Justsim vroeger al gekocht, en nu wat spijt van :F

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predator schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:37:
[...]

Je moet nog even wachten tot de aerosoft versie in de marketplace komt. Ik heb de Justsim vroeger al gekocht, en nu wat spijt van :F
ik wilde hem toen ook kopen maar wachten tot en betere prijs , tot ik hoorde dan just sim hem ook uit ging brengen , ja die ga ik dus wel halen :-)

Maar inderdaad als je de standaard / addon gelijk installeert kan het goed gaan , maar ik sloop die niet nodig versie er wel er uit , neem en dubbele ruimte in en ook als hij er weer eens er uit klapt kan het niet liggen dat er iets dubbels staat dat tegen gaan werken

twee addons dat wel ... dat is problemen geven :o ( heb ook 2 airports van twee makers ) 1 zat in een pakket en de andere had ik daarvoor net los gekocht op MP , maar goed voor 4 euro kan je geen moord begaan ( al hoe wel er zijn er bij die het voor minder doen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met de Goose van Punta Arenas naar puerto Natales (SCCI - SCNT) Chili

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1vRmGZmTWgcceTU7v8gYFLvUFI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rmy0hs3mzMA4gxs6XNfOVwjj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D6oDzB01h-cqOYl3bZ2ArA-O2I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ks6C9NhfTXIcGCAh4ZYgbZkY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTX6xsapNv7d3PBeU1gGYsmb-F8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsNflUAHNrj3QKklZ5ASzzef.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtdT7Ej98byJRNbFq6gMn2H07fk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abEZerTiVGe99Q6t8xpJ2YxK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_07Nz3blMaVSZdS8Gcq59cXKte8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIzRwMufU3Xo90mQNWjE04kD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GeFN6As8JVeNNs-p6zxhYjDJ4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8mnzmyOAP1HDFmL1FeCQZKq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykw2X0t9bqXK8acsrFuxgl1s7Qs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIcVcLT0LpjJn4Wsa1BsSM0c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_2bYsnfG074-_oGVmrmRQCzNTw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQ7dgtItwG5pM0ZsH1PbEez5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeEkxtjBHxxp_lsOqmirPS5gF7o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6cEPdZ1PXMLMROEO4dAAlII.jpg?f=fotoalbum_tile

Pagina: 1 ... 253 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc