Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat vind ik ook een zeer fijn toestel! Hier is het volledige handboek als je wil, ik vind de inbegrepen manual soms wat tekort komen: https://redcliffeaeroclub...oh-pdf/?wpdmdl=5044&ind=0 (redelijk groot bestand dus kan even duren om in te laden)ravw schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:18:
Zo weer even wat anders dan de Gans (Goose)
van Tivat - Montenegro naar Brač - Croatia met de Cessna 414 AW
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb ook de Wing42 Boeing 247D gekocht, wat voor 17 euro echt een koopje is. Het is wel zeer realistisch en ik heb nog geen vlucht kunnen doen zonder dat de motoren het begeven. Bij mijn eerste poging is een motor al in brand gevlogen voor ik aan het taxiën was
ja erg mooi vliegtuigLinus_BE schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:05:
[...]
Dat vind ik ook een zeer fijn toestel! Hier is het volledige handboek als je wil, ik vind de inbegrepen manual soms wat tekort komen: https://redcliffeaeroclub...oh-pdf/?wpdmdl=5044&ind=0 (redelijk groot bestand dus kan even duren om in te laden)
Ik heb ook de Wing42 Boeing 247D gekocht, wat voor 17 euro echt een koopje is. Het is wel zeer realistisch en ik heb nog geen vlucht kunnen doen zonder dat de motoren het begeven. Bij mijn eerste poging is een motor al in brand gevlogen voor ik aan het taxiën was
Die B247 is net zo als de Goose voor zo ver ik het begrepen heb van mensen die hem redelijk onder controle hebben ...het is het zelfde type motor .... niet te lang overbelasten, houd die manifold pressure heel goed in de gaten die is echt killing voor je motoren als die te warm worden .... Niet langer dan 5 min in het rood anders mag je gaan blussen

Kijk deze video eens die legt het echt goed uit hoe of wat , het lijkt moeilijker dan het is
YouTube: Wing42 Boeing 247D Review And Tutorial How To Start | Amazing Aircra...
Ik was met die Goose ook het zelfde probleem , nog niet me wielen van de grond of ze gaven al grijze rook de motoren
het opstijgen moet je echt geduld hebben , als je alles een beetje in het groen wil houden en op de juiste setting , kan je niet je VS te stijl omhoog gooien , je verliest dan snelheid , gaat dit niet compenseren met vermogen want ..... de temps ...
Het blijven vliegtuigen uit het jaar 1933
De B 247 heb ik zelf niet , ik wacht eerst op andere vliegtuigen ...
Zoals de Beaver
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 06-04-2022 20:44 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
:strip_exif()/f/image/K6MNJnhm4Z8tB8AIgXegmZ9H.jpg?f=fotoalbum_large)
Een 4.8miljoen dollar kostende bloedsnelle turboprop.
Nu nog een FS2020 versie

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
dan wel met die e-throttle gelijk in MSFSBazerK schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:57:
De Daher TBM960 is gisteren geïntroduceerd![]()
[Afbeelding]
Een 4.8miljoen dollar kostende bloedsnelle turboprop.
Nu nog een FS2020 versie
:strip_exif()/f/image/E3mEKBvihqiFtZnj4SQhAC8H.jpg?f=fotoalbum_large)
En de Garmin G3000 avionica en Garmin's GWX 8000 weerradar
word weer gezellig bij Asobo om al die functies eens goed werkend te gaan krijgen
YouTube: TBM 960 : The progress of digital power
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 06-04-2022 22:27 ]
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Ja die autothrottle zou mooi zijn (zit ook al in de TBM940)ravw schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:25:
[...]
dan wel met die e-throttle gelijk in MSFS![]()
....
En de Garmin G3000 avionica en Garmin's GWX 8000 weerradar![]()
word weer gezellig bij Asobo om al die functies eens goed werkend te gaan krijgen
YouTube: TBM 960 : The progress of digital power
Die G3000 van WorkingTitle komt al aardig in de richting
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Ja dat klopt. Uit hun discord:martin484 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:52:
klopt het dat de Weather radar in FBW nog niet werkt?
FlyByWire A32NX | Weather + Terrain Radars
The development and experimental versions of the A32NX do not have operating weather and terrain radars. This is due to performance issues related to the default weather and terrain radars and the ND being rewritten.
The team are currently waiting on a weather and terrain API to be implemented in order to make a radar that is as realistic as possible. You can read the MSFS forum: here .
Als je dus alleen stable zou gebruiken, zit daar volgens mij nog wel de default weather radar in, maar de kwaliteit daarvan is niet best (laat alleen regen zien, en de intensiteit is bijzonder overdreven, bij lichte of normale regen is alles dan vaak al fel rood)
[ Voor 13% gewijzigd door djbarney op 06-04-2022 23:24 ]
Als ik zulke bedragen had (I wish
Die throttle is wel mooi idd
PS: Als ik echt de loterij won dan zou ik nog het liefst een motorzwever kopen denk ik
[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 06-04-2022 23:52 ]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!! Ik gebruik de development versie maar dan wacht ik wel op deze update! Hopelijk komt deze ook snel :-)djbarney schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:23:
[...]
Ja dat klopt. Uit hun discord:
FlyByWire A32NX | Weather + Terrain Radars
The development and experimental versions of the A32NX do not have operating weather and terrain radars. This is due to performance issues related to the default weather and terrain radars and the ND being rewritten.
The team are currently waiting on a weather and terrain API to be implemented in order to make a radar that is as realistic as possible. You can read the MSFS forum: here .
Als je dus alleen stable zou gebruiken, zit daar volgens mij nog wel de default weather radar in, maar de kwaliteit daarvan is niet best (laat alleen regen zien, en de intensiteit is bijzonder overdreven, bij lichte of normale regen is alles dan vaak al fel rood)
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
er zijn mooie zwevers te krijgen hoor van de week nog een hele mooie uit gekomenGekkePrutser schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:50:
[...]
Als ik zulke bedragen had (I wish) zou ik eerder een VLJ kopen dan een turboprop eigenlijk. Een Cirrus Vision ofzo. Echt een fijn vliegtuigje weet ik van X-Plane (er is nog geen MSFS versie van geloof ik, helaas).
Die throttle is wel mooi idd
PS: Als ik echt de loterij won dan zou ik nog het liefst een motorzwever kopen denk ik. Echt heel jammer dat zwevers nog niet in MSFS zitten
https://flightsim.to/file/30384/dg-flugzeugbau-dg-808s
En die Cirrus Vision waren ze volgens mij ook mee bezig , dacht zelfs van Asobo
Ja inderdaad maar zonder thermiek en ridge flows enzo heb je daar niet zo vreselijk veel aan. Het flight model zal ook niet al te echt zijn denk ik.ravw schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:07:
[...]
er zijn mooie zwevers te krijgen hoor van de week nog een hele mooie uit gekomen
https://flightsim.to/file/30384/dg-flugzeugbau-dg-808s
En die Cirrus Vision waren ze volgens mij ook mee bezig , dacht zelfs van Asobo
Ik geloof dat ergens eind dit jaar de zweef functionaliteit op de roadmap stond en dan gaat het hopelijk wat meer vooruit. Net als de heli's, er zijn nu wel wat maar ze gebruiken allemaal wat workarounds, het is niet echt een geweldige integratie met de sim. Als ik me niet vergis is er nu ook geen as voor de collective die je kan binden bijvoorbeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 07-04-2022 00:11 ]
Heb ooit een mooi zweef sim gehad .. Condor of zo heten dat ... daar heb ik me best wel mee vermaaktGekkePrutser schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:09:
[...]
Ja inderdaad maar zonder thermiek en ridge flows enzo heb je daar niet zo vreselijk veel aan. Het flight model zal ook niet al te echt zijn denk ik.
Ik geloof dat ergens eind dit jaar de zweef functionaliteit op de roadmap stond en dan gaat het hopelijk wat meer vooruit. Net als de heli's, er zijn nu wel wat maar ze gebruiken allemaal wat workarounds, het is niet echt een geweldige integratie met de sim.
word weer een hele strijd van hoe lang kan ik in de lucht blijven
met een beetje goede thermiek kan je aardig ver komen weet ik
Ja inderdaad, Condor, en je had ook Sailors of the Sky.ravw schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:12:
[...]
Heb ooit een mooi zweef sim gehad .. Condor of zo heten dat ... daar heb ik me best wel mee vermaakt
word weer een hele strijd van hoe lang kan ik in de lucht blijven
met een beetje goede thermiek kan je aardig ver komen weet ik
Mooie sims voor hun tijd maar ze doen geen VR wat voor mij echt een must is geworden, en tegenwoordig wil het oog natuurlijk ook wat
Edit: Oh Condor 2 doet inmiddels wel VR! Toch misschien eens proberen dan. @ravw. Jammer dat er geen trial versie meer lijkt te zijn, vroeger was die er wel.
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 07-04-2022 00:19 ]
voor de mensen die hem nog niet geupdate hebben
https://news.flightsim.to...ative-airbus-a330-900neo/
Jeps maar daar hadden we vroeger ook sites voor als ze niet bestonden ... of leuke proggiesGekkePrutser schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:14:
[...]
Ja inderdaad, Condor, en je had ook Sailors of the Sky.
Mooie sims voor hun tijd maar ze doen geen VR wat voor mij echt een must is geworden, en tegenwoordig wil het oog natuurlijk ook watMet MSFS zijn we verwend. Ik wel in elk geval.
Edit: Oh Condor 2 doet inmiddels wel VR! Toch misschien eens proberen dan. @ravw. Jammer dat er geen trial versie meer lijkt te zijn, vroeger was die er wel.
Good old days ... de virussen namen we maar op de koop toe
/f/image/gmOq6ko73GUjXOramWpAjG5W.png?f=fotoalbum_large)
aankomst Midway
/f/image/jq2cbQnKpLOgiMnStLU3MI6S.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 07-04-2022 13:37 ]
Ik was rustig aan het dalen met LVR CLB totdat bovenstaande begon the flashen. Nog nooit eerder gehad. Daar maar in gezet, 5 minuten later stopt de halve cockpit met functioneren. Het ook niet meer kunnen corrigeren en na 2 uur vliegen letterlijk de Azoren op 5 mijl na niet meer kunnen halen. (Ik was in de veronderstelling dat ik te weinig fuel had maar daarover had ik geen enkele warning.)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Je hebt bij de A320 eigenlijk 4 detents: Rev, CL, MCT/flex, TOGA.cbr600f4i schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:02:
M.b.t. de FBW A32NX, wie weet de werking van de LVR MCT tijdens de daling? In de documentatie vind ik eigenlijk alleen dit :(LVR MCT ( If the thrust levers are below the FLX/MCT detent))
Ik was rustig aan het dalen met LVR CLB totdat bovenstaande begon the flashen. Nog nooit eerder gehad. Daar maar in gezet, 5 minuten later stopt de halve cockpit met functioneren. Het ook niet meer kunnen corrigeren en na 2 uur vliegen letterlijk de Azoren op 5 mijl na niet meer kunnen halen. (Ik was in de veronderstelling dat ik te weinig fuel had maar daarover had ik geen enkele warning.)
TOGA = vol vermogen.
MCT = Max continues thrust / Flex. Deze gebruik je als je een derated takeoff wilt doen. Of als je een engine failure hebt schuif je van de werkende motor hem naar MCT, voor de maximale thrust setting die je onbeperkt mag gebruiken. TOGA is bij Boeing bijv maar maximaal 5 minuten voor twee motoren en 10 min op één motor te gebruiken.
CL is de gebruikelijke detent. In deze detent heeft de AT controle over de thrust setting.
Rev is natuurlijk reverse.
Dus als je volledig managed vliegt, staat de thrustlever eigenlijk de gehele vlucht in de CL detent. Behalve bij de Takeoff, dan staat die dus in TOGA of MCT/FLX en op acceleration height zet je hem dan terug in de CL detent.
Bij zo'n melding staat de thrustlever waarschijnlijk niet in de detent.
Het niet halen van de eindbestemming vermoed ik dat ik dat via de EFB had moeten instellen, dit deed ik altijd via de MCDU maar ik zag dat niet meer voor de DEV van toepassing is.
Wet van Murphy
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
ja moet waarschijnlijk de controlezone die telt als "CL" -detent vergroten met behulp van de instellingen in de EFB ... geef je zelf wat meer ruimte om mee te werken dan is het ook niet als de hendels iets afwijken dat hij in de verkeerde stand schietcbr600f4i schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:02:
LVR CLB totdat bovenstaande begon the flashen.
Standaard staan ze erg krap tegen elkaar aan
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 07-04-2022 18:25 ]
Kan ik ook nog proberen, wat zijn de beste settings daarvoor?ravw schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:10:
[...]
ja moet waarschijnlijk de controlezone die telt als "CL" -detent vergroten met behulp van de instellingen in de EFB ... geef je zelf wat meer ruimte om mee te werken dan is het ook niet als de hendels iets afwijken dat hij in de verkeerde stand schiet
Standaard staan ze erg krap tegen elkaar aan
Wat bedoel je hiermee?cbr600f4i schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:32:
@upclocker
...
Het niet halen van de eindbestemming vermoed ik dat ik dat via de EFB had moeten instellen, dit deed ik altijd via de MCDU maar ik zag dat niet meer voor de DEV van toepassing is.
Wet van Murphy
Gisteren m'n eerste vluchtje sinds tijden weer eens gemaakt, in de experimental versie.
Maar ik kreeg ook via de mcdu de direct niet lekker ingevoerd (bleef afwijken van mn flightplan, dus heb handmatig op heading gevlogen).
Bij alle wijzigingen in de mcdu zag ik wel een wijziging op het flightplan, maar in werkelijkheid vloog hij een afwijkend pad.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
dat is controller afhankelijk en hoe je gevoelig je hem heb staancbr600f4i schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:25:
[...]
Kan ik ook nog proberen, wat zijn de beste settings daarvoor?
maar zou proberen hem eerst weer even de kalibreren in de EFB
Voorheen ging het invoeren van Block Fuel via de MCDU. Dit is sinds kort via de EFB. Ik heb daar waarschijnlijk nog niet eerder last van gehad omdat de vluchten waarschijnlijk net kort genoeg waren om het te redden tot de eindbestemming met de standaard fuel.456 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:53:
[...]
Wat bedoel je hiermee?
Gisteren m'n eerste vluchtje sinds tijden weer eens gemaakt, in de experimental versie.
Maar ik kreeg ook via de mcdu de direct niet lekker ingevoerd (bleef afwijken van mn flightplan, dus heb handmatig op heading gevlogen).
Bij alle wijzigingen in de mcdu zag ik wel een wijziging op het flightplan, maar in werkelijkheid vloog hij een afwijkend pad.
Hm... volgens mij ging dat nooit via Block Fuel: die entry is enkel en alleen om de FOB te berekenen en zo. Ik heb nog nooit fuel geladen via de MCDU en het lijkt me sterk dat FBW dat ooit zo ingesteld heeft want dat zou totaal onrealistisch zijn. Ik denk dat je dus al langer gewoon geluk heb gehad met de standaard hoeveelheid fuel.cbr600f4i schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:10:
[...]
Voorheen ging het invoeren van Block Fuel via de MCDU. Dit is sinds kort via de EFB. Ik heb daar waarschijnlijk nog niet eerder last van gehad omdat de vluchten waarschijnlijk net kort genoeg waren om het te redden tot de eindbestemming met de standaard fuel.
Overigens is die fuel prediction vrij accuraat, dus daaraan had je al moeten zien dat je het niet ging halen
[ Voor 26% gewijzigd door mvbo op 08-04-2022 13:27 ]
ja dat is echt alleen via de EFBmvbo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:26:
Je kon voorheen de fuel en payload via de mcdu vanuit Simbrief trekken. Nu pakt hij volgens mij alleen de payload en moet je de fuel zelf via de EFB inladen.
Overigens is die fuel prediction vrij accuraat, dus daaraan had je al moeten zien dat je het niet ging halen
Maar soms vergeet ik het ook wel eens ....
en het is mij al ook al een keer over komen dat er low on feul stond , terwijl ik nog ruim 300nm te gaan had.....
dus maar een tussen landing gemaakt
ja ik weet je kan in de lucht bij tanken maar dat vind ik niet echt real
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 08-04-2022 13:51 ]
Ik vlieg de C414 nu dagelijks. Er komt ook vrijwel dagelijks een update uit, installeren kost wel wat tijd en bandbreedte maar heb ik geen last van. Is wel duidelijk nog een beta, dan doet een AP functie het weer wel, en dan weer niet, en bv wel met de 530 en niet met de 750Nxi. Maar verder een erg fijn toestel.Linus_BE schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:05:
[...]
Dat vind ik ook een zeer fijn toestel! Hier is het volledige handboek als je wil, ik vind de inbegrepen manual soms wat tekort komen: https://redcliffeaeroclub...oh-pdf/?wpdmdl=5044&ind=0 (redelijk groot bestand dus kan even duren om in te laden)
De 247 heb ik ook, ik moet nog een masochistisch momentje vinden om de radionavigatie uit te proberen... Damage heb ik uit staan, de motoren vallen te random uit.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Je hebt al wat antwoorden gehad van uplocker, maar volgens mij is dit het complete scenario.cbr600f4i schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:02:
M.b.t. de FBW A32NX, wie weet de werking van de LVR MCT tijdens de daling? In de documentatie vind ik eigenlijk alleen dit :(LVR MCT ( If the thrust levers are below the FLX/MCT detent))
Je vloog met autothrust aan, met de thrustlevers in de clb detent. Precies zoals het moet.
Je geeft aan dat je (te) weinig brandstof had.
Als je met idle thrust aan het zakken bent, en je verbruikt net je laatste brandstof, dan zal eerst de ene motor uitvallen, en niet lang daarna de tweede.
Zodra de eerste motor uitvalt met autothrust aan, is het de bedoeling om de thrustlever van de overgebleven motor naar de mct detent te schuiven, zodat de autothrustcomputer op die motor maximaal naar max continuous thrust kan gaan i.p.v. climb thrust. Je ziet dat door de knipperende LVR MCT melding op je scherm.
Als dan de tweede motor vlak daarna ook uitvalt, en je generatoren dus ook niets meer doen, schakelt je electrische systeem over naar de accu's, en wordt het merendeel van je instrumenten donker om stroom te sparen.
En vervolgens pak je de ditching procedure (landen op water) van het Quick Reference Handbook erbij, en doe je een sully-tje.
De waarschuwingen zijn er wel, maar ik weet niet in hoeverre die in de dev versie geimplementeerd zijn.
Met minder dan 750 kg brandstof per (inner) tank krijg je een master caution en de melding FUEL LO LVL op het Engine/Warning Display.
Bij het uitvallen van de motoren ook een master caution en op het E/WD de procedure voor ENG 1(2) FAIL.
Geen ervaring met Simbrief en cs. dus ik weet niet hoe je daar de brandstofhoeveelheid instelt.
Normaal gesproken controleer je de hoeveel brandstof aan boord op de indicators, en die zet je in de INIT A pagina van het FMS. Als de route en andere gegevens in het FMS staan kun je op de FPLN pagina zien of je het daarmee haalt of niet. Kind kan de was doen.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

https://forum.pmdg.com/fo...entering-the-home-stretch
ja dat probleem heb ik dus ook de AP doet soms vreemde dingen ik zit dan op die 750 geen (Nxi versie )flopdoc schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:21:
[...]
Ik vlieg de C414 nu dagelijks. Er komt ook vrijwel dagelijks een update uit, installeren kost wel wat tijd en bandbreedte maar heb ik geen last van. Is wel duidelijk nog een beta, dan doet een AP functie het weer wel, en dan weer niet, en bv wel met de 530 en niet met de 750Nxi. Maar verder een erg fijn toestel.
Maar dat werkt 9 van de 10 keer wel maar oms doet hij echt vreemd nu ook nog meer omdat die GTN750 is upgedate
Maar het blijft een goed toestel om te vliegen ... vind alleen de model van het vliegtuig niet mooi
Heb momenteel ook (grote) issues met simbrief vs de MCDU.mvbo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:26:
Je kon voorheen de fuel en payload via de mcdu vanuit Simbrief trekken. Nu pakt hij volgens mij alleen de payload en moet je de fuel zelf via de EFB inladen.
Ik voer in Simbrief mn cargo met 39.0lbs, maar als ik dan in de W/B van de MCDU na een OFP request de boel binnentrek, krijg ik maar een payload van 20lbs (alles op LBS).
OnAir begint dan te zeveren dat ik te weinig cargo heb geladen...
denk dat je vliegtuig op kg staat?456 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:28:
[...]
Heb momenteel ook (grote) issues met simbrief vs de MCDU.
Ik voer in Simbrief mn cargo met 39.0lbs, maar als ik dan in de W/B van de MCDU na een OFP request de boel binnentrek, krijg ik maar een payload van 20lbs (alles op LBS).
OnAir begint dan te zeveren dat ik te weinig cargo heb geladen...
39 lbs = 17 kg
Nee, alles op lbs.Dirtyrockers schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:34:
[...]
denk dat je vliegtuig op kg staat?
39 lbs = 17 kg
Maar ben er al achter: Die a320FBW is natuurlijk een pax vliegtuig. Die kan maar max 9.4lbs in de cargo hold meenemen.
Dus heb nu (om OnAir voor de gek te houden) xxx passagiers in Simbrief opgegeven, om tot het totaal aantal lbs te komen wat OnAir wenst te hebben.
Zit vandaag trouwens ook op de Simupdate 9 beta. Valt me op dat de laadtijden enorm zijn versneld!
Nou ik hoop dat ze daar echt eens wat aan gaan doen want ... hier soms echt te lang met laden.456 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:19:
Zit vandaag trouwens ook op de Simupdate 9 beta. Valt me op dat de laadtijden enorm zijn versneld!
van de week eens 18 min moeten wachten dat hij eindelijk eens in menu was ..... ja die blauwe streep was al een min of 10 aan het einde
maar rond de 7 a 8 min is hier wel normaal ..
nog veelte lang maar goed , je kan dan wel snel even koffie pakken en naar de WC
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 08-04-2022 17:42 ]
Nu moet ik wel zeggen, dat mijn community redelijk is 'schoongemaakt', dus die is leeg. Kgeloof dat er ook wel wat mee te maken heeft. En ik vermoed dat jij een behoorlijke volle folder hebtravw schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:40:
[...]
Nou ik hoop dat ze daar echt eens wat aan gaan doen want ... hier soms echt te lang met laden.
van de week eens 18 min moeten wachten dat hij eindelijk eens in menu was ..... ja die blauwe streep was al een min of 10 aan het einde
maar rond de 7 a 8 min is hier wel normaal ..
nog veelte lang maar goed , je kan dan wel snel even koffie pakken en naar de WC
Zonder Community of met volle Community map is en blijft de laadtijd het zelfde456 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:52:
[...]
Nu moet ik wel zeggen, dat mijn community redelijk is 'schoongemaakt', dus die is leeg. Kgeloof dat er ook wel wat mee te maken heeft. En ik vermoed dat jij een behoorlijke volle folder hebt
Bij een update gooi ik hem altijd als .old neer en dan blijven ze rond de 8 min ..
Dat zegt Asobo dus ook als smoes ..... heb ze een video gestuurd met zonder en met ,1 sec sneller
Het ligt aan de Ingame store en aan de MAXIMALE gebruik van 12 GIG ram ... ( hoe verzinnen ze het )
Mijn PC is geen XBOX .. Dus gebruik de 32 GIG gewoon en niet in game maar 10 gig gebruiken
cache staat hier op 100 GIG dus daar ligt het echt niet aan
Ruimte zat
Geef de PC gebruikers gewoon maximale RAM gebruik terug
Maar goed dat word ook al miljoen keer geschreven op het Asobo forum
FSX met meer dan 10.000 addons was nog sneller met opstarten dan nu . en die gebruikte maar 4 GiG
En aan de 1000 addons kom ik echt nog lang niet
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 08-04-2022 18:02 ]
marketplace of community maakt natuurlijk weinig uit, onderaan de lijn moet dat spul wel allemaal ingeladen worden zodat je het kan gebruiken. Wat wel lastig is, is dat je spullen uit de marketplace niet even tijdelijk kan uitzetten.ravw schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:59:
[...]
Zonder Community of met volle Community map is en blijft de laadtijd het zelfde
Bij een update gooi ik hem altijd als .old neer en dan blijven ze rond de 8 min ..
Dat zegt Asobo dus ook als smoes ..... heb ze een video gestuurd met zonder en met ,1 sec sneller
Het ligt aan de Ingame store en aan de MAXIMALE gebruik van 12 GIG ram ... ( hoe verzinnen ze het )
Mijn PC is geen XBOX .. Dus gebruik de 32 GIG gewoon en niet in game maar 10 gig gebruiken
cache staat hier op 100 GIG dus daar ligt het echt niet aan
Ruimte zat
Geef de PC gebruikers gewoon maximale RAM gebruik terug
Maar goed dat word ook al miljoen keer geschreven op het Asobo forum
FSX met meer dan 10.000 addons was nog sneller met opstarten dan nu . en die gebruikte maar 4 GiG
En aan de 1000 addons kom ik echt nog lang niet
Of Asobo dat hele addon proces helemaal slim doet is natuurlijk een andere vraag, wat mij betreft zouden ze best eens kunnen kijken naar dynamisch inladen van scenery en airports bijvoorbeeld. Als ik in Noorwegen ga rondvliegen met een of andere Cessna, dan heeft het echt geen enkele toegevoegde waarde om in Zuid Afrika een mooie airport ingeladen te hebben. Kom ik dan langzaamaan in de buurt van Zweden uit Noorwegen vandaan, dan zou wat mij betreft al wel op de achtergrond op laagste prioriteit, wat basic spullen van mn Zweedse airports ingeladen kunnen worden. 4k textures enzovoort kunnen dan wel ergens rond 50nm van de aiport ofzo, en zo verder. Ze doen dit met de scenery uit Bing ook al wel zo, dus ergens moeten ze het wel kunnen
komt wellicht ooit nog wel ns.. tot die tijd, als je veel addons koopt / veel in je community folder zet, duurt het logischerwijs langer om de game te laden
Heb mn vlucht opgestart met bluetooth headset, maar die heb ik gedurende de vlucht even afgezet.
Krijg nu met geen mogelijkheid meer msfs sound, ongeacht headset of gewone boxen (terwijl andere geluid t wel doet)...
Dan mag jij net zo als Asobo gaan uitleggen hoe het komt dat Zonder Xbox toevoeging mijn laad tijden 2 min waren met 120 Addons (MP)djbarney schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:17:
komt wellicht ooit nog wel ns.. tot die tijd, als je veel addons koopt / veel in je community folder zet, duurt het logischerwijs langer om de game te laden
en direct met toevoeging van Xbox naar 8 min is gegaan met 120 Addons
Dit heeft niets met de Addons te maken .. dit heeft puur te maken met het ZWAAR afknijpen van ram gebruik op de PC
(deze vraag is al heel vaak bij Asobo neergelegd,maar steeds weer de Addons de schuld geven en het probleem daar bij neer leggen )
En wat nog helemaal leuk is mensen die hem gelocked hebben staan op 30 FPS in game ....
die zullen daardoor ook langere laadtijden gaan krijgen omdat het inladen met de GPU gebeurd en niet met de CPU
Dus zal je GPU nooit meer dan 30pfs gaan inladen ... ja dat kan 5 a 6 min kosten van je tijd
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 08-04-2022 18:50 ]
De installer liep daarna niet meer door, dus uiteindelijk heb ik MSFS maar verwijderd, en opnieuw geinstalleerd. Kost je hooguit een dag of twee.
Ik heb een 50 Mbit internet aansluiting, en die is eigenlijk overal goed genoeg voor. Alleen de updates van MSFS komen dan met ongeveer 20-30 Mbit/s binnen.
Recentelijk stond er een student voor de deur die vroeg of ik ook op de pas ingegraven glasvezelkabel aangesloten wilde worden.
Wie heeft er een snelle aansluiting dan 50 Mb/s, en haal je daarmee updates significant sneller binnen?
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Hier 350 Mbit en ja je haalt ze sneller binnen dan 50MbitUitvreter schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:23:
Wie heeft er een snelle aansluiting dan 50 Mb/s, en haal je daarmee updates significant sneller binnen?
Het ligt er ook aan .. Interne dingen gaan best snel , maar externe dingen zo als Orbx en zo gaan wel een heel stuk langzamer
maar over het algemeen sneller dan 50Mbit
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hcr1gJRhMOXXbLA0TRcvydmX.jpg?f=user_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Aankomst Puerto Plata
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 08-04-2022 23:10 ]
Komt het in grote delen wel op neer. Ik ga de route van t weekend nog eens opnieuw vliegen van GCLP naar LPPD en kijken of ik het brandstof verhaal op de rit krijg. Aangezien FBW een work in progress is betekent steeds nieuwe dingen leren. In de daling was ik druk bezig met de kaarten voor de landing dus ik zal daar ongetwijfeld wat signalen hebben gemist.Uitvreter schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:28:
[...]
Je hebt al wat antwoorden gehad van uplocker, maar volgens mij is dit het complete scenario.
Je vloog met autothrust aan, met de thrustlevers in de clb detent. Precies zoals het moet.
Je geeft aan dat je (te) weinig brandstof had.
Als je met idle thrust aan het zakken bent, en je verbruikt net je laatste brandstof, dan zal eerst de ene motor uitvallen, en niet lang daarna de tweede.
Zodra de eerste motor uitvalt met autothrust aan, is het de bedoeling om de thrustlever van de overgebleven motor naar de mct detent te schuiven, zodat de autothrustcomputer op die motor maximaal naar max continuous thrust kan gaan i.p.v. climb thrust. Je ziet dat door de knipperende LVR MCT melding op je scherm.
Als dan de tweede motor vlak daarna ook uitvalt, en je generatoren dus ook niets meer doen, schakelt je electrische systeem over naar de accu's, en wordt het merendeel van je instrumenten donker om stroom te sparen.
En vervolgens pak je de ditching procedure (landen op water) van het Quick Reference Handbook erbij, en doe je een sully-tje.
De waarschuwingen zijn er wel, maar ik weet niet in hoeverre die in de dev versie geimplementeerd zijn.
Met minder dan 750 kg brandstof per (inner) tank krijg je een master caution en de melding FUEL LO LVL op het Engine/Warning Display.
Bij het uitvallen van de motoren ook een master caution en op het E/WD de procedure voor ENG 1(2) FAIL.
Geen ervaring met Simbrief en cs. dus ik weet niet hoe je daar de brandstofhoeveelheid instelt.
Normaal gesproken controleer je de hoeveel brandstof aan boord op de indicators, en die zet je in de INIT A pagina van het FMS. Als de route en andere gegevens in het FMS staan kun je op de FPLN pagina zien of je het daarmee haalt of niet. Kind kan de was doen.
anders gewoon iets meer brandstof meenemen.cbr600f4i schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:51:
[...]
Komt het in grote delen wel op neer. Ik ga de route van t weekend nog eens opnieuw vliegen van GCLP naar LPPD en kijken of ik het brandstof verhaal op de rit krijg. Aangezien FBW een work in progress is betekent steeds nieuwe dingen leren. In de daling was ik druk bezig met de kaarten voor de landing dus ik zal daar ongetwijfeld wat signalen hebben gemist.
dat kan je nooit te veel hebben
Alleen als je er zelf mee in de brand gezet word dan is het altijd te veel

ik neem vaak voor een half uur meer mee
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 08-04-2022 23:27 ]
ben benieuwd hoe duur die gaat worden ..
en hopelijk hebben genoeg servers open staan want ik dank dat als hij uit komt dat de halve wereld wel naar hun servers komt
Dat zal echt een run worden op die B737
TL;DR Wanneer is de release?
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
nee hoor de meeste is niet om aan te zien om te kopen ..
zal geen namen van uitgevers noemen maar die komen er hier echt niet
en Azie heb ik nog erg weinig
waar ik veel heb is Europa en America
Nu gekocht
Bodrum MXI
Auckland airport + city
TIST airport
Skiathos airport
Macau
van de nieuwe binnen airports
MDPP
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 09-04-2022 21:57 ]
In ieder geval minder dan $99, want dat is het tegoed wat de P3D kopers kregen en waarvan ze iets zullen overhouden als ze de msfs versie kopen.ravw schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:52:
[...]
en hopelijk hebben genoeg servers open staan want ik dank dat als hij uit komt dat de halve wereld wel naar hun servers komt
![]()
(edit: hij laat in ieder geval ruimte over voor versies die duurder zijn dan $99)If you elect to purchase a 737 that costs less than your earned credit, you will retain the additional for a future purchase
@Muyz Nog niet bekend. Wordt waarschijnlijk komende week bekend gemaakt.
[ Voor 16% gewijzigd door cracking cloud op 09-04-2022 13:34 ]
Er staan nog wat planes die er aan komen op mijn lijst
ik geef de addons zeker niet de schuld, wel de manier waarop asobo nu spullen inlaad in de sim. een gebruiker die verwacht dat zoals het nu gebouwd is, de sim inladen net zo snel zou moeten werken met 100+ addons uit de marketplace als zonder, is simpelweg onrealistisch. Het argument dat het ram of de gpu het probleem zou zijn lijkt mij lastig te onderbouwen.ravw schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:47:
[...]
Dan mag jij net zo als Asobo gaan uitleggen hoe het komt dat Zonder Xbox toevoeging mijn laad tijden 2 min waren met 120 Addons (MP)
en direct met toevoeging van Xbox naar 8 min is gegaan met 120 Addons
Dit heeft niets met de Addons te maken .. dit heeft puur te maken met het ZWAAR afknijpen van ram gebruik op de PC
(deze vraag is al heel vaak bij Asobo neergelegd,maar steeds weer de Addons de schuld geven en het probleem daar bij neer leggen )
En wat nog helemaal leuk is mensen die hem gelocked hebben staan op 30 FPS in game ....
die zullen daardoor ook langere laadtijden gaan krijgen omdat het inladen met de GPU gebeurd en niet met de CPU
Dus zal je GPU nooit meer dan 30pfs gaan inladen ... ja dat kan 5 a 6 min kosten van je tijd
nogmaals, probleem zit wat mij betreft in de manier waarop asobo kiest alle addons (onafhankelijk van oorsprong of locatie waar je ze neergezet hebt) bij het inladen van de sim allemaal in te laden. Of de sim bij het inladen van die addons al binnen x tijd tegen die 12gb ram limit die je blijft noemen aanloopt, is daarbij niet aangetoond. Als die 12gb ram limit echt het probleem zou zijn, dan zou ik ook verwachten dat je dat in pc resource gebruik grafieken terug moet kunnen gaan zien. Wellicht zou je dat eens kunnen doen en een printscreen van het grafiekje van ram gebruik door de sim uploaden in het asobo forum als bug, zodat ze meer gericht op dit issue kunnen gaan focussen?
ravw schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:52:
[...]
![]()
[ Voor 13% gewijzigd door Trin1ty op 09-04-2022 16:28 ]
Dit hebben al zo veel mensen gedaan .....djbarney schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:17:
Wellicht zou je dat eens kunnen doen en een printscreen van het grafiekje van ram gebruik door de sim uploaden in het asobo forum als bug, zodat ze meer gericht op dit issue kunnen gaan focussen?
steeds verwijzen ze terug naar je Community map ...
keer op keer geven ze geen antwoord op waarom de ram verbruik zo laag is bij de pc
Ik verwacht wel dat het onder de 70,- zal zijn. Ze hanteren een totaal andere prijssteategie en Robert Randazzo heeft al vaak geteased dat de prijs in positieve zin gaat verbazen... Maar we zullen het zien komende weekTrin1ty schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:24:
Ik denk niet dat je er met 70 euro bent of zo, en dan heb je alleen de 700 nog maar al is het wel echt een heel compleet pakket wat je krijgt als je het vrehaal leest.
[...]
Zoiets dacht ik ook gelezen te hebbenSparkiezz schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:25:
[...]
Ik verwacht wel dat het onder de 70,- zal zijn. Ze hanteren een totaal andere prijssteategie en Robert Randazzo heeft al vaak geteased dat de prijs in positieve zin gaat verbazen... Maar we zullen het zien komende week.
en ook mede door dat de "nieuwkomers" dan ook kennis kunnen maken met de PMDG vliegtuigen
en zeg maar een soort van instap prijsje ....
Maar ik houd me hart vast als je ziet wat sommige addon makers nu al voor 1 airport vragen
20/30 euro ...... dat zijn XP11 prijzen
kom op zeg , moet niet gekker gaan worden...Maar goed daar hebben we dan weer de Sales voor
Als je post op het forum bekijkt dan lijken ze me te zeggen dat er een 737-700 komt, dan een -600 en 3 maand later een 737-800 & -900.Sparkiezz schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:25:
[...]
Ik verwacht wel dat het onder de 70,- zal zijn. Ze hanteren een totaal andere prijssteategie en Robert Randazzo heeft al vaak geteased dat de prijs in positieve zin gaat verbazen... Maar we zullen het zien komende week.
Blijkbaar zijn het geen upgrades meer, maar gewoon 4 aparte toestellen. Niet duidelijk of de max versie ook apart zal zijn.
Persoonlijk ben ik wel enthousiast, maar ik zie me niet meer dan 1 variant kopen als het standalone versies zijn. Ik vind de langere versies mooier, en heb een voorkeur voor de 800.
Maar ik plooi waarschijnlijk meteen voor de 700
Edit: zo te zien zitten @Predator en ik redelijk op dezelfde lijn
[ Voor 7% gewijzigd door mvbo op 09-04-2022 17:37 ]
de B737 200
:strip_exif()/f/image/6xzjIDe3hxmUmLrelA7WPYPJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar goed misschien komen die nog ...
de oude 400 versie is ook goed
de oude tijden herleven van de dreamfleet B737 400 maar dan in MSFS 2020
Maar we wachten wel af hoe of wat ....
Als het losse modellen worden ipv een update wacht ik denk ik ook op de 800 versie
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 09-04-2022 17:53 ]
Een nieuw dieptepunt is bereikt. Men vraagt 15$ voor een vliegtuig zonder cockpit.

En nee, er zit geen aangepaste 747 cockpit in of zo, er zit GEEN cockpit in. Je moet in chase view vliegen. Btw het geluid komt ook van een ander stock vliegtuig….
Ik denk dat de ontwikkelaars (ik mag dit woord eigenlijk niet in de mond nemen hier) chirugisch het laatste beetje zelfrespect hebben laten verwijderen.
Ik ben alvast benieuwd naar hun volgende creatie. Volgende keer een vliegtuig zonder motoren ?
Klopt het dat het fish-eye effect bij gebruik van het gebruik van een 32:9 monitor (Samsung Odessey G9) nog niet gefixed is? Of is daar een hack voor bekend?
Heb uiteraard gezocht op google maar kom eigenlijk alleen discussies uit eind 2020 tegen waar het probleem wordt aangekaart. Zonder oplossing.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Predator schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 06:51:
CaptainS*** heeft zijn nieuwste creatie op de wereld losgelaten. De C130
Een nieuw dieptepunt is bereikt. Men vraagt 15$ voor een vliegtuig zonder cockpit.![]()
En nee, er zit geen aangepaste 747 cockpit in of zo, er zit GEEN cockpit in. Je moet in chase view vliegen. Btw het geluid komt ook van een ander stock vliegtuig….
Ik denk dat de ontwikkelaars (ik mag dit woord eigenlijk niet in de mond nemen hier) chirugisch het laatste beetje zelfrespect hebben laten verwijderen.
Ik ben alvast benieuwd naar hun volgende creatie. Volgende keer een vliegtuig zonder motoren ?
Als je de steam versie gebruikt kan je met reshade, de "PerfectPerspective" shader proberen. (van Fubax)alexbl69 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:39:
Heb na lange tijd FS2020 weer geïnstalleerd.
Klopt het dat het fish-eye effect bij gebruik van het gebruik van een 32:9 monitor (Samsung Odessey G9) nog niet gefixed is? Of is daar een hack voor bekend?
Heb uiteraard gezocht op google maar kom eigenlijk alleen discussies uit eind 2020 tegen waar het probleem wordt aangekaart. Zonder oplossing.
Daarmee kan je je view krom trekken in de omgekeerde richting.
Is zowiezo een fijne shader aangezien alle 3d spellen eigenlijk een soort Mercator projectie gebruiken, en heel erg vertekenen in de hoeken van je scherm.(zou een standaard optie moeten zijn in de GPU driver settings, dat een cirkel een cirkel blijft ongeacht of je je "hoofd" draait)
[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 12-04-2022 08:38 ]
How do you save a random generator ?
Dank je wel, dat ga ik proberenenchion schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:36:
[...]
Als je de steam versie gebruikt kan je met reshade, de "PerfectPerspective" shader proberen. (van Fubax)
Daarmee kan je je view krom trekken in de omgekeerde richting.
Is zowiezo een fijne shader aangezien alle 3d spellen eigenlijk een soort Mercator projectie gebruiken, en heel erg vertekenen in de hoeken van je scherm.(zou een standaard optie moeten zijn in de GPU driver settings, dat een cirkel een cirkel blijft ongeacht of je je "hoofd" draait)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Waar ik wel een beetje op gehoopt had was een korting als je bijvoorbeeld de -700 voor MSFS gekocht hebt, dat je dan de -600, -800 of -900 met korting kunt krijgen, maar het lijkt er op dat je daar dan ook weer de volle mep voor moet betalen.
Anyway, de -700 of de -800 wordt toch wel een insta-buy
Als mensen het maar blijven kopen, vind ik het niet gek dat devs de volle mep vragen en zelfs steeds meer willen hebben. Ik koop ze in ieder geval niet, dat heft het weer een beetje opFastFred schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:48:
[...]
Waar ik wel een beetje op gehoopt had was een korting als je bijvoorbeeld de -700 voor MSFS gekocht hebt, dat je dan de -600, -800 of -900 met korting kunt krijgen, maar het lijkt er op dat je daar dan ook weer de volle mep voor moet betalen.
Anyway, de -700 of de -800 wordt toch wel een insta-buy
Predator schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 06:51:
Een nieuw dieptepunt is bereikt. Men vraagt 15$ voor een vliegtuig zonder cockpit.![]()

we weten nog helemaal niks over de prijs.Saybia schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:27:
[...]
Als mensen het maar blijven kopen, vind ik het niet gek dat devs de volle mep vragen en zelfs steeds meer willen hebben. Ik koop ze in ieder geval niet, dat heft het weer een beetje op
dus volle mep?
Door het geposte bericht van PMDG lijkt het niet alsof het een koopje gaat worden of wel?Dirtyrockers schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:27:
[...]
we weten nog helemaal niks over de prijs.
dus volle mep?
En CS is al helemaal te triest voor woorden inderdaad. Stelletje geldbeluste clowns.tup61 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:41:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik lig dubbel. Zijn ze helemaal gek geworden daar...! Hahahaha! Wat een giller.
[ Voor 37% gewijzigd door Saybia op 12-04-2022 11:40 ]
toch wel jammer dat ze zo ver afgezakt zijntup61 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:41:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik lig dubbel. Zijn ze helemaal gek geworden daar...! Hahahaha! Wat een giller.
vroeger was het best een goede vliegtuig maken ,, met de 727,Hercules en nog wat andere planes ... maar nu met FS2020 blijft er niets mer over van de goede producten
Er jammer maar goed je ziet het bij meerdere addon makers dat ze nu snel snel dingen uit brengen, of zelf van FSX naar FS2020 over zetten en dan de volle mep vragen
Heb het gisteren ook inderdaad gelezen. Heb eerst moeten kijken of het geen verlaatte 1 april grap was.Predator schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 06:51:
Een nieuw dieptepunt is bereikt. Men vraagt 15$ voor een vliegtuig zonder cockpit.
Blijkbaar niet meer willen investeren in kennis en tijd om een virtuele cockpit in MSFS te bouwen, dus proberen we het zo maar op te lossen. (aangezien ze deze niet zomaar van een bestaand vliegtuig kunnen gebruiken)
Nou ja, Captain Sim was toch al bij het merendeel van de simmers afgeschreven. Dacht alleen niet dat ze zo ver konden zakken.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ze hebben de Hercules zelf voor FSX en ouder gemaakt hoe moeilijk kan het dan zijn om dat model over te nemen en dan op grafX op te poetsen en dan flightdeck over te zetten naar FS2020Gameaddict schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:49:
[...]
aangezien ze deze niet zomaar van een bestaand vliegtuig kunnen gebruiken
Alles is beter dan ala Flight (MS) planes uit brengen zonder flightdeck

En toch heb ik een leuke tijd er aan gehad met die Flight
zelfs met die van duivenstaart FSW
als was het met de laatste genoemde alleen in Alaska gevlogen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 12-04-2022 13:17 ]
Maar PMDG is dan ook wel de creme de la creme van de FS Addons... Maar zolang de prijs niet is gecommuniceerd is alles wat we zeggen over de prijs pure speculatie. We gaat het zien deze weekSaybia schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:37:
[...]
Door het geposte bericht van PMDG lijkt het niet alsof het een koopje gaat worden of wel?
[...]
In het verleden heb ik meerdere PMDG planes aangeschaft. Zeker niet goedkoop maar ik vond het het zeker waard. Voor een ander is dat het niet waard, smaken verschillen
Ik heb voornamelijk de Beechcraft 1900D gevlogen van hun ...Sparkiezz schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:04:
[...]
Maar PMDG is dan ook wel de creme de la creme van de FS Addons... Maar zolang de prijs niet is gecommuniceerd is alles wat we zeggen over de prijs pure speculatie. We gaat het zien deze week.
In het verleden heb ik meerdere PMDG planes aangeschaft. Zeker niet goedkoop maar ik vond het het zeker waard. Voor een ander is dat het niet waard, smaken verschillen.
was een erg mooie kist ook veel mooie livery's voor die tijd
was zo wel de vracht als pax
Hopelijk komt die ook weer naar MSFS
En ik had de basis versie van de B737 maar die tijd niet echt veel aandacht aan besteed
was veel meer bezig met de 737 400 van dreamfleet en de B747 200 van RFPB
Ik blijf die B747 200 toch wel een van de beste addons vinden die ooit is uitgebracht
Zeker toen later ook nog eens de update voor de nieuwe FS kwam
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 12-04-2022 14:17 ]
Er is nog geen enkele ontwikkelaar gekomen met een écht moderne kist zoals een a380, a350, of 787 (behalve dat halfbakken ding wat nu in MSFS zit natuurlijk). Zou Qualitywings niet met de 787 voor MSFS komen? Ik kan me zomaar voorstellen dat de moderne techniek in de cockpits van moderne airliners een struikelblok is, het is ook opvallend lang stil rondom de FBW a380..
En vergeet de LevelD 767 niet. Die vond ik ook fantastischravw schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:15:
[...]
Ik heb voornamelijk de Beechcraft 1900D gevlogen van hun ...
was een erg mooie kist ook veel mooie livery's voor die tijd
was zo wel de vracht als pax
Hopelijk komt die ook weer naar MSFS
En ik had de basis versie van de B737 maar die tijd niet echt veel aandacht aan besteed
was veel meer bezig met de 737 400 van dreamfleet en de B747 200 van RFPB
Ik blijf die B747 200 toch wel een van de beste addons vinden die ooit is uitgebracht
Zeker toen later ook nog eens de update voor de nieuwe FS kwam
ja die was ook erg mooiTrin1ty schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:07:
[...]
En vergeet de LevelD 767 niet. Die vond ik ook fantastisch
en er zullen er nog wel meer zijn
zo als A2A als we het hebben over GA
nu we het toch hebben over planes zonder cockpit , er was van de oude flighstims toen ook iets waar je toen je eigen cockpit in moest zetten .. hun waren ook die veel livery's uit brachten maar ook wel leuke planes
was geloof ik gratis
Ik heb daar ook zo veel van gehad
[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 12-04-2022 20:25 ]
Project OpenSkyravw schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:21:
[...]
nu we het toch hebben over planes zonder cockpit , er was van de oude flighstims toen ook iets waar je toen je eigen cockpit in moest zetten .. hun waren ook die veel livery's uit brachten maar ook wel leuke planes
was geloof ik gratis
Ik heb daar ook zo veel van gehad
Damn daar trek je even een blik nostalgie open
die cockpit moest je zelf handmatig via ene text bestand er in zetten van welke vliegtuig je het wildemvbo schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:35:
[...]
Damn daar trek je even een blik nostalgie openIk was dat alweer helemaal vergeten. In die cockpit panels werkte echt helemaal niets volgens mij, maar je had wel mooie exterior models voor die tijd. Ik heb echt uren op Avsim doorgebracht om nieuwe pareltjes te vinden.
vaak werd gewoon de standaard B737 of B747 gebruikt .. dat werkte altijd ...
Maar wat een tijd ...
alles via text bestandjes aanpakken en aanpassen
Ook daar zijn wat hoop gevloek voorbij gekomen
alles net goed staan ... .......... FSX werkt niet meerr en word afgesloten
of tijdens het vliegen BOING !!!! .... vast die handel
ik had toen denk ik met FS2004 meer dan 4000 addons er in staan , Alaska , Noorwegen waren toen erg veel van ..... net alles een paar maanden lekker lopen ........ wilde geen andere dingen er mee bij hebben ivm het weer problemen geven
HD crash ...... afgelopen .. nieuwe hd kopen ... back up wat was dat toen .....
daarna nooit meer zo veel gedaan ... er mee FSX is ook klein gebleven...
XP 11 daarin tegen ............. landschappen en mesh ........... HD full
50 a 60 GB groot per stukje land
dus die 3 keer 8 min opstarten neem ik wel voor lief met MSFS
als die weer eens bij FLY indrukken er weer er uitklapt
van de week ook meer dan een uur bezig geweest omdat FS er steeds er uit klapte dat ik eens eindelijk kon gaan vliegen
maar ja er zijn ergere dingen in het leven ..
[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 12-04-2022 23:35 ]
is dat die van black square / justflight? 320 simpilot heeft daar een review over gemaakt: YouTube: Ultra Realistic MSFS Taxiways? JustFlight Real Taxiways Europe with ...JimmyNL schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:11:
Zijn er mensen die de generieke texture addon voor alle vliegvelden hebben aangeschaft? Dus vernieuwde asfalt, betonplaten textures en verbeterde baanverlichting? Is het de moeite / het geld waard?
mocht je een andere bedoelen, ben ik zeker nieuwsgierig welke
ik denk dat hij die andere bedoelt , heb een vermoeden dat het over deze gaatdjbarney schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:29:
[...]
is dat die van black square / justflight? 320 simpilot heeft daar een review over gemaakt: YouTube: Ultra Realistic MSFS Taxiways? JustFlight Real Taxiways Europe with ...
mocht je een andere bedoelen, ben ik zeker nieuwsgierig welke
https://secure.simmarket....cs-version-2.0-msfs.phtml
maar deze doen het alleen op de velden waar blokken dozen staan ... geloof dat hij niet werkt op handmade
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 13-04-2022 16:35 ]
![]() | ![]() | ![]() |
even een fly over over het vliegveld heen
![]() | ![]() | ![]() |
Zo even wat schaduw maken , zonnekap dicht
![]() | ![]() | ![]() |
Aankomst op TIST
![]() | ![]() | ![]() |
Dit is de SimWorks Studios – Van’s RV–14/14A
Erg leuk speeltje .... vliegt lekker , simpel vliegtuigje
Oja voor die hem die de AP niet werkend krijgen vergeet niet de stroom van de AP aan te zetten , dat scheelt een hoop
en bij settings staat dat je een account kan aanmelden maar welke is dat ?
Verwijderd
Er is een vernieuwde installer met meer functies, installeren dus.ravw schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:13:
wat is er met het FBW programma gebeurd ik ben mijn snelkoppeling kwijt , moet heb nu elke keer die setup draaien wil ik zien of er een nieuwe versie is
ja heb ik gedaan ... maar ik krijg geen snelkoppeling er van dus moet nu dus steeds de setup draaienVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:30:
[...]
Er is een vernieuwde installer met meer functies, installeren dus.
ik kan hem nergens anders opstarten ... heb alleen die FBW set op als werkende .exe ...Ircghost schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:34:
Waarschijnlijk start je dan de installer en niet de launcher
verder kan hij geen FBW vinden. Met de oude FBW kreeg je gewoon een snelkoppeling in je app lijkst
nu dus niet
even de heleboel er af gegooid en nu heb ik hem wel ... vreemd
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 14-04-2022 09:49 ]
https://fpltoif.com/random
Er is een vernieuwde installer.ravw schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:13:
wat is er met het FBW programma gebeurd ik ben mijn snelkoppeling kwijt , moet heb nu elke keer die setup draaien wil ik zien of er een nieuwe versie is
ja daar ging het ook fout :-) die wilde ik installeren
Maar nu werkt het wel en ik heb het weer zo als de oude
Ik blijf dan als Objective 'Taxi to edge of runway' krijgen, en ook iets van 'request clearance from ATC', maar ik heb geen idee hoe je dat doet?
Op dat moment stijg ik dan maar gewoon op op de manier die mij uitkomt
Kater? Eerst water, de rest komt later
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc