Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:26
Het is maar goed dat ik niet heb bezuinigd op de harde schijf, even 70GB in totaal voor deze update.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Sponz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:26:
Ik heb de Premium Deluxe Edition versie. De update is hier 40GB, er staat bij 'Standaard content'
Klopt dit wel?
Denk dat je die op de Xbox moet downloaden via de content manager (in MSFS).

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 15:06
Hoe live pauzeer je de game zoals ik altijd zie op promotie filmpjes? Ik speel op de Xbox maar kan het gewoon niet vinden. Tevens is er altijd een balkje in beeld als ik een screenshot maak tijdens het vliegen wat dacht ik weg is met live pauze.

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:45
Kaasje123 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:31:
Hoe live pauzeer je de game zoals ik altijd zie op promotie filmpjes? Ik speel op de Xbox maar kan het gewoon niet vinden. Tevens is er altijd een balkje in beeld als ik een screenshot maak tijdens het vliegen wat dacht ik weg is met live pauze.
Ik moest ook even zoeken, maar dit heet Active Pause en had bij mijn standaard geen button mapping. Even opzoeken in de Controls instellingen, een button mappen en het zou moeten werken!

• Kaasje123
ACDSL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Ik moest ook even zoeken, maar dit heet Active Pause en had bij mijn standaard geen button mapping. Even opzoeken in de Controls instellingen, een button mappen en het zou moeten werken!
Ah ok dankjewel. Ik zocht me suf in die balk bovenin. :)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 17:40
Ik dacht vanochtend (rond 07:15u): 'Hey, laat ik Flight Simulator weer eens op de pc installeren i.v.m. de 'performance update.' How naive of me ... :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2sbrLAnPoAi395wSjUjld9q-HA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ibgHhOc947s7MoBDlIe4Xamc.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_n70-TRzsnZMR-TjUhY5dIb3v3I=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/jFYwkamSYcasSAJ4k1VfjmBf.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92AhcYLr7mXIOMIcZhqwMUZ7mmQ=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/rK9O3NNc7aZ3U89VjI9rngjc.gif?f=fotoalbum_medium

You may have won this round, Microsoft Server(s). |:(

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:22
Kungfukip schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:21:
Had erg naar dit spel uitgekeken en heb er zo een twee uur inzitten. Het is niet dat het tegenvalt maar het is zo overweldigend bij een gebrek aan een beter woord. Ik heb de basisbesturing en opstijgen en landen tutorial gedaan. Dacht ik ga nu even vrij rondvliegen in een ander type vliegtuig. Kom ik de airport nog geen eens af omdat ik niet weet hoe ik radio contact moet leggen en het vliegtuig moet besturen. Heeft iemand een tip hoe ik het best dit spel kan aanpakken? Of is het gewoon veel vlieguren maken en geleidelijk er zelf achter komen?
Ik had hetzelfde toen ik met FS startte. Geen idee wat ik allemaal moest doen. Ik ben gewoon gaan vliegen en heel veel tutorials gaan volgen. Stapje voor stapje alles uitpluizen. Ik luister bijvoorbeeld graag naar deze piloot. YouTube: YouTube

Ik zou ook gewoon de volgorde van een vlucht aanhouden voor je tutorials, hoe start ik het toestel, hoe taxi ik naar de juiste runway etc..
Inmiddels lukt het me om de A32NX aan te slingeren, alle vluchtgegevens in te voeren en daadwerkelijk een vlucht op de AP te doen inclusief landing. Toegegeven, de ATC comms laat ik nog door de AI doen en ook de MCDU ken ik nog niet van voor tot achter, maar het heeft gewoon wat tijd nodig.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

alexbl69 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Absoluut, het is een fantastisch scherm. En niet alleen voor FS :).

Probleem met de fish-eye in de external view is dat het effect sterker wordt aan de zijkanten. En zijkanten zijn nogal ruim vertegenwoordigd op een 32:9 scherm :).

Neem aan dat jij dezelfde ervaring hebt?
Klopt ja. Ik gebruik alleen zelden de external view. Alleen voor een screenshot af en toe, dus heb er niet veel last van.

Tesla M3LR '21

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 15:18
@Kungfukip In het echte leven begint een vliegopleiding met een dik pak theorie. Als je het echt interessant vind,zou ik zeker daar af en toe door bladeren. Dat helpt je zeker begrijpen waarom sommige dingen op een bepaalde manier werken.
In de praktijk beginnen we met opstarten, taxiën, bekend worden met de besturing, stijgen & dalen, bochten, circuits, traagvlucht, opstijgen en landen, noodsituaties en (lokale) oriëntatie. Zodra dat een beetje werkt beginnen we pas met overland en navigatie.
In een opleiding doe je dat allemaal in hetzelfde kleine vliegtuig, vaak een tweezitter als een C150/C152/DA20. Overland is soms wel fijn om in de vierzitter-broertjes (C172/DA40) ervan te doen omdat die wat sneller zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Bacchus op 28-07-2021 10:36 ]

Marctraider schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 03:38:
Iemand hier die ook een SpaceMouse gecombineerd met een throttle gebruikt?

Echt heerlijk. Rudder/yaw/pitch alles in éên! Niet verwacht dat dit zo heerlijk zou spelen.

Nieuwe patch downloaden en ff afwachten hoeveel FPS boost ik krijg!

Mis in deze game nog wel radio comms met andere spelers, echt een gemiste kans.
Dan moet je VATSIM eens proberen. Dan heb je ook echte verkeersleiding en communicatie. Je wordt wel geacht de procedures te leren en volgen..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASHZwwHJhCWE51GNfs3V2wLUfhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qHCayla1aR4LimQo8EG7KYU9.png?f=fotoalbum_large ehmm flinke update

• Adriaaanvdb
DigitalExorcist schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Dan moet je VATSIM eens proberen. Dan heb je ook echte verkeersleiding en communicatie. Je wordt wel geacht de procedures te leren en volgen..
waar kan je dat eigenlijk leren?
Adriaaanvdb schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:57:
[...]

waar kan je dat eigenlijk leren?
VATSIM zelf heeft allerhande tutorials en fora, en documentatie. Voor de rest is het “hands on” leren: als je bij je vluchtplannen aangeeft dat je nieuw bent en niet gelijk op een giga druk veld als Schiphol of London begint is er altijd wel iemand die je kan helpen.

En verder helpt het zoeken naar “real life” voorbeelden ook veel. Maar goed, ik flightsim al een jaar of 30 dus een hoop dingen neem ik nu aan als “basiskennis” en denk ik wellicht nu te makkelijk over 😊

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 14:35
MazeWing schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:07:
Gisterenavond even in “normale” modus getest waarbij de framerate eigenlijk altijd 60+ was (ook boven New York) met enkel clouds op high en de rest op ultra.

Vanmorgen VR (met Quest 2 nog eens getest) en ben erg onder de indruk. De performance is rock-solid 45 fps (forced in oculus diagnostic tool) en er is geen sprake meer van flikkeringen of haperingen. Alles is gewoon “smooth”

Ik heb deze guide gebruikt met wat aanpassingen. Zo gebruik ik 80% render scale en heb sommige zaken die op ultra stonden teruggezet naar high (ambient occlusion en clouds) en heb de shadow maps naar 1024 gezet.
Ik moet nog wat fine tunen, maar ben nu al zeer tevreden.

Mijn specs: 3080, ryzen 5800x, 32gb
Aangezien ik de zelfde PC specs heb ben ik even benieuwd hoe jij je Q2 hebt ingesteld. En dan voornamelijk de resolutie en de ODT setting. Ik krijg de Q2 namelijk wel soepel maar niet scherp.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:48

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ondertussen heeft het WorkingTitle team ook de NXi beta beschikbaar gesteld voor de Garmin G1000 navigatie updates. Deze updated versie gaat uiteindelijk de nu standaard ingebouwde G1000 versie vervangen. Je kan deze vinden in de Marketplace in de sim, en is gratis. Wat mij betreft een aanrader, gezien deze een hoop issues met navigatie en bugs in de standaard G1000 aanpakt.

https://www.workingtitle.aero/packages/nxi/
https://www.workingtitle.aero/packages/nxi/issues

Voor de lui op pc, mocht je de G1000 mod van Workingtitle hebben geinstalleerd, die is niet volledig compatible met wat er in SU5 veranderd is, en kan je het best nu uitschakelen of verwijderen. Ze hebben al wel een quickfix update voor de G1000 mod uitgebracht, maar die bevat niet alle opties. Volgens mij is dan de NXi gebruiken ipv de G1000 mod een betere optie.

[ Voor 6% gewijzigd door djbarney op 28-07-2021 10:22 ]

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 12:52
Ben net gaan vliegen na de nieuwe update. Gister op Schiphol met regen een fps van 30 en nu in dezelfde weersomstandigheden zit ik 45fps dus daar zeker een flinke winst gehaald.

Ik wilde een vlucht van Schiphol naar Heathrow doen maar bij zowel de 747 als de 787 kan ik de autopilot niet meer instellen. Voorheen deed ik dat met het muiswiel om de waarden aan te passen maar dit werkt niet meer. Ook met muisklikken is geen optie meer.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
Omdat ik altijd in vr speel is de muis wel een vereiste hiermee.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 17:35
Ik heb zojuist de update binnengeharkt (PC) en ik moet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van de performance winst. Ik kan nu op 4k bijna alles op ultra zetten en nog steeds rond de 30fps halen boven drukke gebieden. Ik heb een R5 3600 en een 5700xt, 32gb RAM, dus dat is niet echt high-end te noemen tegenwoordig. Ook de menu's reageren veel soepeler en sneller, en de laadtijden zijn enorm gezakt.

Om maar aan alle lofzang een eind te maken, heb ik nu in +/- 1 uur al 5 CTD's gehad. Voornamelijk tijdens het laden van de vlucht. Heb geen mods geïnstalleerd staan op het moment. Het kan ook nooit in één keer goed gaan :-(
@Marcievg probeer eens Accessibility - Cockpit Interaction System op Legacy te zetten

@mvbo en heb je ook niet de FBW 320 geïnstalleerd? Probeer anders eens cache leeg te maken

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 17:35
cracking cloud schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:00:
@Marcievg probeer eens Accessibility - Cockpit Interaction System op Legacy te zetten

@mvbo en heb je ook niet de FBW 320 geïnstalleerd? Probeer anders eens cache leeg te maken
Nee die had ik al uninstalled om te zien of het daar aan lag. Helaas.

Bedoel je de rolling cache? Want die heb ik volgens mij sowieso uit staan, zal het zo eens checken. Thanks voor de tip

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:37
Nu heb ik redelijk wat ervaring met MSFS op de PC en snap dus wel hoe het menu werkt maar op de XBOX kan ik met de controller het halve menu niet in. Zo kan ik alleen bij de bovenste tabbladen en bij de instellingen kan ik een klein beetje naar onder scrollen de rest lukt niet??

Wat zie ik over het hoofd?😁

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 00:56
schumi1986 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:04:
Nu heb ik redelijk wat ervaring met MSFS op de PC en snap dus wel hoe het menu werkt maar op de XBOX kan ik met de controller het halve menu niet in. Zo kan ik alleen bij de bovenste tabbladen en bij de instellingen kan ik een klein beetje naar onder scrollen de rest lukt niet??

Wat zie ik over het hoofd?😁
Controller profile resetten.
Die worden namelijk gesynct vanaf pc.

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 16:16
Hij vannacht helaas 3 updates niet binnen gehaald, nu download hij helemaal niks meer, de servers zullen het nog wel zwaar hebben? 😑
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LKYf-xM-dxmZIs2T2IB8deic3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdNLC8M4dlJj2ORW4gVIbZG6.jpg?f=fotoalbum_large

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28

Jrrri

Simulant

De performancewinst op de PC is indrukwekkend. In plaats van de GPU is nu de CPU de bottleneck (al draait ie op maximaal 21%).

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-11 17:13
Jrrri schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:14:
De performancewinst op de PC is indrukwekkend. In plaats van de GPU is nu de CPU de bottleneck (al draait ie op maximaal 21%).
Mijn 3700x schiet regelmatig naar 50% in deze nieuwe update :o

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11
Heeft iemand een idee waarom de Johan cruijf arena er niet uit ziet bij mij? Ook geen per.
De rest ziet er prima uit eigenlijk.

Speel op een serie s mocht dat iets uitmaken. Heb een 500mb glasvezel.

• Dirtyrockers
lifeguard schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:15:
Heeft iemand een idee waarom de Johan cruijf arena er niet uit ziet bij mij? Ook geen per.
De rest ziet er prima uit eigenlijk.

Speel op een serie s mocht dat iets uitmaken. Heb een 500mb glasvezel.
Heb je de world updates gedownload en geïnstalleerd via de content manager.

• lifeguard
Dirtyrockers schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Heb je de world updates gedownload en geïnstalleerd via de content manager.
Ga het nu doen maar er stond bij bijgewerkt. Dus ging er vanuit dat die er wel al op stond.

• Dirtyrockers
lifeguard schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Ga het nu doen maar er stond bij bijgewerkt. Dus ging er vanuit dat die er wel al op stond.
Die moet je “kopen” vandaar dat die niet gedownload is.

• lifeguard
Dirtyrockers schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Die moet je “kopen” vandaar dat die niet gedownload is.
Klinkt logisch. Ga het eens testen.
Bedankt.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:00
Update eindelijk klaar... gelijk maar even de benchmark.flt geladen die ik gemaakt had (Vlieg direct over San Francisco airport)..
Ik geloof bijna niet dat dit dezelfde game is, alle stotters zijn gewoon weg

Eerst:
code:
1
2
3
4
5
Average framerate  :   37.8 FPS
Minimum framerate  :   20.4 FPS
Maximum framerate  :   41.0 FPS
1% low framerate   :   14.8 FPS
0.1% low framerate :    4.1 FPS

Nu:
code:
1
2
3
4
5
Average framerate  :   41.7 FPS
Minimum framerate  :   40.4 FPS
Maximum framerate  :   42.4 FPS
1% low framerate   :   39.3 FPS
0.1% low framerate :   38.6 FPS

Totaal systeem RAM in gebruik:
15GB>7GB 8)7
Ik ben 100% GPU bottlenecked verder dus in max FPS zit niet zoveel verschil.

Zo heb ik de frametimes ook nog niet eerder gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8tgxsLaDqNGfuvfhoneI-S0TZQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3cAS50TC1QL3c8GHHgeqcg2N.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-07-2021 11:31 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:01:
Ik loop nu al een aantal keer vast in trainings scenario 3, take-off & level flight. De objectives lopen hier niet helemaal lekker. Het opstijgen gaat prima, daarna kom ik ook makkelijk op de 5500ft op 75 knopen. Dan komt de Straight & Level flight objective. De dame meldt alleen het volgende "First step is adjusting our attitude." Vervolgens niks meer. Geen spraak, geen zichtbare objective. Ik blijf minuten lang netjes op 210 graden, 75+ knopen op 5500+ ft vliegen, maar er komt geen nieuwe objective. Als ik een YouTube video over deze training bekijk zie ik dat de volgende instructie is "Lower RPM to 1800" maar als ik dat doe gebeurt er helaas niks.

Iemand dit al meegemaakt? Of mis ik als Flightsim n00b wat doms? :+
Zoals ik vanochtend al schreef heb ik een soortgelijk issue (met een andere training) op de Xbox Series X. Is er op bovenstaande ooit een oplossing gekomen?
Net even videotje gemaakt hoe het er bij mij aan te gaat. Ik denk dat ik met heeeeel veel geduld uiteindelijk alle stappen wel doorlopen krijg, maar de 4 miniuten die voor de training staan ga ik dan niet halen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Jrrri

Jrrri

Simulant

DoubleYouPee schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:28:

Totaal systeem RAM in gebruik:
15GB>7GB 8)7
Ik ben 100% GPU bottlenecked verder dus in max FPS zit niet zoveel verschil.
Die viel mij ook op, ze hebben echt flink geknutseld aan het geheel. Zit je dan met je gloednieuwe PC met 23 GB. :P

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 15:18
DoubleYouPee schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:28:
Eerst:
code:
1
2
3
4
5
Average framerate  :   37.8 FPS
Minimum framerate  :   20.4 FPS
Maximum framerate  :   41.0 FPS
1% low framerate   :   14.8 FPS
0.1% low framerate :    4.1 FPS

Nu:
code:
1
2
3
4
5
Average framerate  :   41.7 FPS
Minimum framerate  :   40.4 FPS
Maximum framerate  :   42.4 FPS
1% low framerate   :   39.3 FPS
0.1% low framerate :   38.6 FPS
Wow, die minimum, 1% en .1%.. Wat een enorme stappen.

• djbarney

djbarney

ook leuk, (en geen idee of dit nieuw is, loop er nu voor het eerst tegen aan in ieder geval) ik wil opstijgen met een xcub met floats vanaf lelystad, en kondig dit aan bij ATC. Geeft ATC aan:

Airport is currently IFR. Request denied.

voorheen mocht ik met mijn basic 152 gewoon in stormen vertrekken van ATC :D
je kan in het ATC menu nu aangeven: Enable ignoring weather at this airport, en dan kan je wel gewoon vertrekken trouwens

[ Voor 16% gewijzigd door djbarney op 28-07-2021 11:37 ]

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

djbarney schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:36:
ook leuk, (en geen idee of dit nieuw is, loop er nu voor het eerst tegen aan in ieder geval) ik wil opstijgen met een xcub met floats vanaf lelystad, en kondig dit aan bij ATC. Geeft ATC aan:

Airport is currently IFR. Request denied.

voorheen mocht ik met mijn basic 152 gewoon in stormen vertrekken van ATC :D
je kan in het ATC menu nu aangeven: Enable ignoring weather at this airport, en dan kan je wel gewoon vertrekken trouwens
Die domme ATC in FS2020 kan mij echt gestolen worden. Ik vertrek en land waar ik wil :+

Tesla M3LR '21

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 12:52
cracking cloud schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:00:

Dat heeft gewerkt. Heb gemerkt dat ik ook nog wat andere instellingen moet nalopen. Heb nu mijn eerste vlucht klaar. Misschien een keer multiplayer gaan spelen. Ben benieuwd hoe dat is.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• GluonC
Al iets bekend over betaalbare flight wheels voor de console? Zag er eentje staan voor €350 maar dat is mij iets te prijzig. Is er geen goedkoper instapmodel?

Anders toch maar een poken halen🤔

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 12:09
Weet iemand of er al "ideale" controller settings zijn geplaatst ergens voor de Xbox Series S/X ? Of kan iemand degene van hem/haar delen? De controller is nu erg gevoelig. Ik weet dat je de settings kan aanpassen. Maar voordat ik hier uren mee bezig ben is er misschien iemand die een goeie basis heeft?

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 14:35
De AP van de 208 is wel anders nu. Duurde even voordat ik het in de gaten had dat ik eerst GPS moest selecteren IPV LOC(hij stond op LOC).

Grafisch gezien is het echt een verbetering in 2D. Ik haal nu op Ulta 70 FPS in bewolkt weer. Alles ziet er goed en scherp uit.

Zal vanmiddag eens VR testen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Verwijderd

Een paar vluchtjes gedaan met Xbox controller op PC.

Bij sommige vluchten die ik maak wil ik gaan landen en dan geeft de atc aan dat ik moet opstijgen en geeft automatisch vol gas waardoor de landing volledig mis gaat.

Kun je dat ook ergens uitzetten zodat ik normaal kan landen zoals ik wil?
Zo de G1000 werk ook weer met die MOD uit MP _/-\o_

Maar weer even wat testjes gedraaid
Mijn GPU blijft vol uit lopen dus maar even gelocked gezet op 30 fps
dan zakt hij wel iets maar vind het nog vrij hoog .. terwijl de rest van de pc haast niet gebruikt word

CPU op 15% en ram gebruik komt niet boven de 12 GB van de 32 :o
was eerste rond de 23

maar goed verwacht nog wel weer een paar fix patches en dan weer een paar fix fix fix patches dus het komt wel goed

Maar ligt het nu aan mij maar is alles veel lichter van kleur ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-11 12:09
Jrrri schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:14:
Volgens mij is het andersom; De code is verbeterd waardoor je meer fps haalt met dezelfde cpu power, waardoor je GPU juist meer werk kan doen.

Volgens mij is hij meer GPU bound geworden dan andersom, waarbij de CPU meer benut wordt qua multithreading.

Als een programma beter schaalt en satureert noemen we dan niet echt méér cpu bound, maar meestal als een programma op 1 or 2 'main' threads leunt en daardoor gelimiteerd is, wèl.
ravw schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:01:

CPU op 15% en ram gebruik komt niet boven de 12 GB van de 32 :o
was eerste rond de 23
RAM heeft zover ik begrepen heb een eenvoudige reden: De Xbox series X en S hebben intern 12Gb? shared memory, vandaar dat het nu beperkt is.Geen idee of ze later de PC weer gaan vergroten (als dit nog nodig mocht zijn).

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Marctraider schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Volgens mij is het andersom; De code is verbeterd waardoor je meer fps haalt met dezelfde cpu power, waardoor je GPU juist meer werk kan doen.

Volgens mij is hij meer GPU bound geworden dan andersom, waarbij de CPU meer benut wordt qua multithreading.

Als een programma beter schaalt en satureert noemen we dan niet echt méér cpu bound, maar meestal als een programma op 1 or 2 'main' threads leunt en daardoor gelimiteerd is, wèl.
Ik haal het uit de FPS-zijbalk van de Developer Options. Daar kon ik eerst een beperking zien vanuit de GPU, nu uit de Main Thread.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:35

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Een kleine stap vanaf mijn laatste FS title: FS2000 dit. wat is er veel veranderd :)

En ergens niet normaal hoe dit draait op een Series S van 300 euro, dit ziet er subliem uit. Dat de FPS iets dropt wanneer ik met 500kts laag over stedelijk gebied vlieg neem ik maar even op de koop toe.

Maar goed, waar ik vroeger eindeloos met coördinaten bezig was om ergens te komen lijkt het nu allemaal heel wat makkelijker te zijn geworden. Door deze weelde aan mogelijkheden en het gevoel dat bijna letterlijk de wereld aan mijn voeten ligt maar eens keuzes gaan maken waar te beginnen.

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-11 12:09
Jrrri schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Ik haal het uit de FPS-zijbalk van de Developer Options. Daar kon ik eerst een beperking zien vanuit de GPU, nu uit de Main Thread.
nieuws: Flight Simulator-update moet cpu-bottleneck verhelpen en prestaties v...

https://www.pcgamer.com/m...-update-5-pc-performance/

De developer statistics zijn overigens erg dynamiek en de ene situatie kan totaal weer verschillen met een andere situatie. (Veel/weinig traffic, locatie e.d.) en zeker nu de playercount omhoog is gegaan.

Het is geen gemiddelde shooter waar je elke keer gemiddeld dezelfde benchmark resultaten hebt.

Persoonlijk was ik vóór de patch 99% main thread limited.

[ Voor 12% gewijzigd door Marctraider op 28-07-2021 12:20 ]

tuinïnen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:14:
de wereld aan mijn voeten ligt maar eens keuzes gaan maken waar te beginnen.
Ik zou zeggen start eens op San Diego
met een C172 of C208 en ga eens langs de kust naar boven ( over het land blijven vliegen wel ) en niet te hoog gaan
zo tot Seattle te gaan

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Adriaaanvdb
aahhh mijn game crasht nu steeds als ik met de a32x vlieg

• djbarney

djbarney

London schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Die domme ATC in FS2020 kan mij echt gestolen worden. Ik vertrek en land waar ik wil :+
haha geheel mee eens, maar ik probeer af n toe toch de ingebouwde ATC juist om te zien of die ondertussen al beter wordt (of uberhaupt bruikbaar). Moet zeggen dat deze wijziging, hoe klein dan ook, dan toch wel weer leuk is.

• Adriaaanvdb
klopt het dat de a32x er geen zin meer in heeft na de update?
Heb je hem geüpdatet? Laatste dev versie proberen (maar die is ook nog steeds buggy bij mij)

• Adriaaanvdb
cracking cloud schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:39:
Heb je hem geüpdatet? Laatste dev versie proberen (maar die is ook nog steeds buggy bij mij)
ik ga ff kijken als de dev versie werkt ipv de stable versie.

[ Voor 13% gewijzigd door Adriaaanvdb op 28-07-2021 12:48 ]

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:18
Adriaaanvdb schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:47:
[...]

ik ga ff kijken als de dev versie werkt ipv de stable versie.
Dev klapte er bij mij net ook uit, alles op ultra op een druk Schiphol dat dan wel maar moet met een rtx3080 nu toch wel kunnen :P
Voor be mensen die problemen hebben met de fbw, cache legen en fbw na alle updates her installeren ,dan doet hij het gewoon weer

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:13
Toch maar even hier checken...

Ik heb al die world updates geïnstalleerd. Nu zie ik in de content-manager het volgende:

World Update IV, Nederland, België enz.. Geïnstalleerd 9.4 Gb. Update available 6.23 Gb + 1.39Mb on disk.

Wat moet ik me daar nou bij voorstellen, hoezo 'on disk' ?

Iemand een idee?

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik vraag mij alleen af hoe online spelen in dit spel werkt. Er is geen aparte game mode, en als ik voor world kies, ben ik tot op heden (gisteren 3 uurtjes gespeeld) nog geen ander persoon tegen gekomen op de Xbox.

[ Voor 10% gewijzigd door Koning-Admiraal op 28-07-2021 13:01 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• GluonC
Hmmm, Maastricht ziet er na de Benelux update nog altijd niet uit helaas. Zijn gewoon random gebouwen. 😑
Toch wel een tegenvaller dit.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

GluonC schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:01:
Hmmm, Maastricht ziet er na de Benelux update nog altijd niet uit helaas. Zijn gewoon random gebouwen. 😑
Toch wel een tegenvaller dit.
En voor zover ik me kan herinneren van een maand of 2 terug spelen is dat in het spel de A2-tunnel niet eens af is. Dat is inmiddels ook al jaren klaar. Beetje jammer dat het zo'n oude satellietbeelden zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Kan het zijn dat de boel in de verte minder scherp is dan voorheen?

• GluonC
Kuusj schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:03:
[...]

En voor zover ik me kan herinneren van een maand of 2 terug spelen is dat in het spel de A2-tunnel niet eens af is. Dat is inmiddels ook al jaren klaar. Beetje jammer dat het zo'n oude satellietbeelden zijn.
Precies, ook het Spinx gebied in Maastricht wat de laatste jaren flink onder handen is genomen, zie je helemaal niet terug. Lijkt indd erg oud.
Toch maar eens gaan vliegen in de grotere steden in Nederland want zuid Limburg valt helaas ietsjes tegen.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Jrrri schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:04:
Kan het zijn dat de boel in de verte minder scherp is dan voorheen?
Ja de view-distance hebben ze aangepast.

PSN: plexforce (ps4)

Kuusj schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:03:
[...]

Knooppunt Joure is ook nog steeds een rotonde, hoewel er al wel gewerkt wordt aan de huidige situatie.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:26
ravw schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:01:
Zo de G1000 werk ook weer met die MOD uit MP _/-\o_
ik heb de G1000 weer aan de praat gekregen door in general options de cockpit interaction op legacy te zetten (dus de oude situatie zonder die idiote popovers in je cockpit).

die vind je hier (lost die blauwe knoppen op bij hoveren en die grote popup schermen met dat je een muisknop kan indrukken, het hint label kun je ook uitzetten die staat als optie onder dat cockpit interaction systeem)
General options -> Accessibility -> Cockpit interaction system -> Legacy

Ik heb vanochtend het nodige opnieuw ingesteld en het lijkt nu allemaal weer goed te werken (maar moet nog veel meer testen doen om zeker te zijn).

Wel heb ik nog steeds die joystick 2 label voor de terug knop in de menus, maar goed, dat boeit dan verder niet.

• Jrrri

Jrrri

Simulant

WeHoDo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Ja de view-distance hebben ze aangepast.
Ja dan snap ik wel dat de prestaties erop vooruit gaan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:00:
Een paar vluchtjes gedaan met Xbox controller op PC.

Bij sommige vluchten die ik maak wil ik gaan landen en dan geeft de atc aan dat ik moet opstijgen en geeft automatisch vol gas waardoor de landing volledig mis gaat.

Kun je dat ook ergens uitzetten zodat ik normaal kan landen zoals ik wil?
De oplossing is alle vluchthulp uitzetten.

De laadtijden zijn wel positief verbeterd hier op PC.

• Kaasje123
GluonC schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:07:
[...]

Precies, ook het Spinx gebied in Maastricht wat de laatste jaren flink onder handen is genomen, zie je helemaal niet terug. Lijkt indd erg oud.
Toch maar eens gaan vliegen in de grotere steden in Nederland want zuid Limburg valt helaas ietsjes tegen.
Ahja Almere is ook niet geheel up to date meer zag ik. Maar de illusie over het grote geheel houdt aardig stand. Wat een gevoel om tussen de wolken te vliegen en een prachtig uitgestrekt landschap voor je te zien. :)

Vraagje trouwens. Ik zag op youtube iemand vliegen met een KLM skin op die boeing, maar die zit er niet standaard in maar ook op de marketplace zie ik hem nergens of misschien zoek ik verkeerd. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?

[ Voor 16% gewijzigd door Kaasje123 op 28-07-2021 13:29 ]

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Jrrri schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Dat viel mij namelijk ook op.

PSN: plexforce (ps4)

Verwijderd

Kaasje123 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
Vraagje trouwens. Ik zag op youtube iemand vliegen met een KLM skin op die boeing, maar die zit er niet standaard in maar ook op de marketplace zie ik hem nergens of misschien zoek ik verkeerd. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?
Volgens mij zit die alleen in de premium editie, want ik heb die livery wel.

• Kaasje123
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Volgens mij zit die alleen in de premium editie, want ik heb die livery wel.
Ah jammer. Naja dan maar even zonder nog. Ik denk wel dat ik over ga stappen op een premium editie uiteindelijk. :)

• Jrrri

Jrrri

Simulant

WeHoDo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Dat viel mij namelijk ook op.
Is dit aan te passen in de cfg? Ik zag in een eerdere post wel wat voorbijkomen:

cracking cloud in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

Verwijderd

@Kaasje123

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCFNEN21Vj-ZfkePBAXm_Anv-nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHNpnhEyRzGFtqeKwtcKtcJr.jpg?f=fotoalbum_large

Deze bedoel je toch op de Dreamliner?

• Kaasje123
Jaaaa dat is hem. Ik heb weinig verstand van merken en modellen en uberhaupt zo'n ding te besturen, maar het leek me zo tof mijn vluchten van Nederland naar China na te bootsen met AI Pilot en dan te genieten van het uitzicht e.d. en die skin zou dan net even dat beetje extra gevoel meegeven. :)

• robinez
wat ik me eigenlijk al een jaar afvraag, is er een mogelijkheid om van de Deluxe versie te upgraden naar de premium versie?

In de store kan het niet, daar staat alleen een upgrade naar premium deluxe (voor 99 euro!). Maar goed, die deluxe had ik zelf al gekocht. Voor zover ik het kan zien is er geen premium only upgrade in de store.

Of is daar een work around voor?

• djbarney

djbarney

Kaasje123 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Ahja Almere is ook niet geheel up to date meer zag ik. Maar de illusie over het grote geheel houdt aardig stand. Wat een gevoel om tussen de wolken te vliegen en een prachtig uitgestrekt landschap voor je te zien. :)

op pc kan je ook klm liveries vinden op flightsim.to als je die wil hebben. Ik heb hem zelf via de premium deluxe versie, en daar zit hij inderdaad default bij. Mij viel vandaag ook op dat Almere er met deze update behoorlijk op achteruitgegaan is qua detail op de grond, gebouwen en dergelijken. De A6 is in de sim weer in de verbouwing werkzaamheden voor de verbreding (terwijl die na de Benelux WU en voor Su5 toch echt af was), ik zie nu in almere overal grachtenpandjes uit amsterdam, en daar waar geen gebouwen staan, maar grasvelden ofzo bestaan, zijn deze nu van ongeveer 4 pixel per meter kwaliteit. Ik hoop toch echt dat ze de imagery wel weer gaan upgraden, want met heel veel fps over een extreem laag detail omgeving vliegen, vind ik nou juist weer niet zo boeiend.

edit: dus even gecheckt op bing.com/maps en jazeker, bing heeft "nieuwe" aerial imagery uit 2020/2021. Verschrikkelijk blurry, lage kwaliteit, met gigantische zwarte slagschaduwen. Ik begrijp wel waarom de Blackshark AI van MSFS daar weinig mee kan. Ik heb in ieder geval de "provide feedback" functie gebruikt om dit bij ze aan te geven, wellicht als meerdere mensen dit doen op de plekken waar we echt achteruitgang zien, er wat meer prioriteit aan inkopen van nieuwe/betere data gegeven word.

[ Voor 15% gewijzigd door djbarney op 28-07-2021 14:02 ]

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Is dat na het downloaden van de bijgewerkte World Updates?

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
[...]
De laadtijden zijn wel positief verbeterd hier op PC.
kan niet eens meer wat te drinken halen |:(
:9~ Dit is een goede verandering, die waren veel te lang
robinez schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:44:
wat ik me eigenlijk al een jaar afvraag, is er een mogelijkheid om van de Deluxe versie te upgraden naar de premium versie?

In de store kan het niet, daar staat alleen een upgrade naar premium deluxe (voor 99 euro!). Maar goed, die deluxe had ik zelf al gekocht. Voor zover ik het kan zien is er geen premium only upgrade in de store.
dat wil ik ook graag weten, heb er gezien hoeveel ik speel spijt van dat ik die niet gekocht heb maar heb er niet meer voor over dan het verschil van die 2 op de aanschafprijs

[ Voor 52% gewijzigd door Svennie op 28-07-2021 14:00 ]

PSN ID: Svennie-NL

robinez schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
[...]

ik heb de G1000 weer aan de praat gekregen door in general options de cockpit interaction op legacy te zetten (dus de oude situatie zonder die idiote popovers in je cockpit).

die vind je hier (lost die blauwe knoppen op bij hoveren en die grote popup schermen met dat je een muisknop kan indrukken, het hint label kun je ook uitzetten die staat als optie onder dat cockpit interaction systeem)
General options -> Accessibility -> Cockpit interaction system -> Legacy

Ik heb vanochtend het nodige opnieuw ingesteld en het lijkt nu allemaal weer goed te werken (maar moet nog veel meer testen doen om zeker te zijn).

Wel heb ik nog steeds die joystick 2 label voor de terug knop in de menus, maar goed, dat boeit dan verder niet.
dat was het eerste wat ik gedaan had die dingen uit zetten ... wie dat bedacht heb mag ook wel zich geestelijk laten onder zoeken of er geen kabelboom los zit
Mede oorzaak dat ik geen VR speel

maar goed ik ben gewoon iets te gevoelig voor overdreven gedoe 8)

Svennie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:58:
[...]

kan niet eens meer wat te drinken halen |:( :9~ Dat is een goede verandering, die waren veel te lang
in game zijn ze verbeter alleen het opstarten duur hier wel langer

maar dat geeft niet , als het ingame maar snel gaat

• djbarney

djbarney

ravw schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:59:
[...]

ik heb zelf ook het idee dat ze een deel van de content nu al bij game start inladen ipv pas op t moment dat je de fly now button drukt :)

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 15:40
ravw schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:59:
[...]

het opstarten is maar 1 keer en dat valt me minder op dan bij elke vlucht, ik vlieg normaal gesproken meerdere vluchten en het gaat nu zo lekker snel, heerlijk

PSN ID: Svennie-NL

djbarney schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:03:
[...]

ik heb zelf ook het idee dat ze een deel van de content nu al bij game start inladen ipv pas op t moment dat je de fly now button drukt :)
dat kan het wel verklaren want het eerste 50% was normaal langzaam waar dus gekeken werd alles wat je ge installeert had .
en daar na ging het sneller
Nu is het de eerste 50 % van inladen staat er bijna al voor dat ze de foto hebben in geladen en daarna .............. ............................................................................ wow ben al op 75% .........na 4 foto's te kijken

PMDG DC6 GEBRUIKERS .. UPDATEN !
nieuwe updates

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 28-07-2021 14:11 ]

Zo nu voor het eerste even een hele vlucht doen zal wel weer langs de west kust gaan van de vs of zuid america
Maar we zien wel wat MSFS toelaat

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ligt het aan mij of zijn alle assignments van throttle en stick naar zijn grootje?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• robinez
456 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:23:
Ligt het aan mij of zijn alle assignments van throttle en stick naar zijn grootje?
klopt

en je keyboard mappings ook

Er zijn nieuwe settings blijkbaar geintroduceerd en dingen omgedraaid, bijvoorbeeld mijn trim wheel en joystick om rond te kijken stonden in inverse. En zo zijn er wel meer problemen.

Je ontkomt er bijna niet aan om de hele mapping weer opnieuw te doen, het is allemaal te belachelijk voor woorden, dat ze de pc versie nu zo veranderd hebben alsof je de game met een xbox controller gaat spelen. Had gewoon die pc standaard laten staan en een nieuw profiel Xbox gemaakt of zo.

Maar goed,
je hebt gelijk, het is niet meer goed, de oplossing is simpel, alle mappings naar default terugzetten en je eigen mappings weer opnieuw toevoegen.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:26
Jrrri schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
[...]

hahaha, 'less is more' zullen ze daar gedacht hebben.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:27:
[...]

klopt

Er zijn nieuwe settings blijkbaar geintroduceerd en dingen omgedraaid, bijvoorbeeld mijn trim wheel en joystick om rond te kijken stonden in inverse. En zo zijn er wel meer problemen.

Je ontkomt er bijna niet aan om de hele mapping weer opnieuw te doen, het is allemaal te belachelijk voor woorden, dat ze de pc versie nu zo veranderd hebben alsof je de game met een xbox controller gaat spelen. Had gewoon die pc standaard laten staan en een nieuw profiel Xbox gemaakt of zo.

Maar goed,
je hebt gelijk, het is niet meer goed, de oplossing is simpel, alle mappings naar default terugzetten en je eigen mappings weer opnieuw toevoegen.
Check, thanks! Dan weet ik dat ik mijn huidige profielen weg kan mikken en opnieuw kan beginnen (ipv te pielen om te zien of ik zelf iets verkeerds doe).

• Adriaaanvdb
de 2060 super loopt wel iets beter nu met de nieuwe update maar ik ga alsnog naar de 3070 want de 2060 super heeft het op drukke plekken toch nog wel veel moeite.

• Adriaaanvdb
en stuttgart is gefixed. :)

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Adriaaanvdb schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:43:
de 2060 super loopt wel iets beter nu met de nieuwe update maar ik ga alsnog naar de 3070 want de 2060 super heeft het op drukke plekken toch nog wel veel moeite.
Op welke settings/resolutie speel je?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Adriaaanvdb
Melantrix schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Op welke settings/resolutie speel je?
high/medium

• 456
  • Niet online

456

Volgende issue - Soms kom ik in een cockpit, en draait de camera structureel door naar boven.... Geen enkele knop waarbij ik kan voorkomen dat het stopt...

Begin zo meer en meer dingen tegen te komen, die mijn plezier in de sim een beetje aan t temperen zijn...

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
dierkx36 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Beetje off-topic mensen ,sorry :$

[Afbeelding]

Ik vind water cooling grandioos werken om componten ruim onder een kritieke temperatuur te houden ...

... alleen de warmte die dat ding uit blaft is niet leuk meer :N , Chernobyl straalt van jaloezie.
Inmiddels loop ik met het idee om de radiator van de verwarming gewoon uit de kamer te slopen : totaal overbodig.
Gewoon "effe" DCS, X-Plane of MSFS een 20 minuten op VR en de kamer temperatuur staat gelijk aan die van een sauna :X

Even serieus : heb voor de grap een thermometer op de kamer gezet waar de desktop staat ;
Na 20 minuten voluit draaien is de kamer 3 tot 4 graden warmer. (heb je het over +/- 500 watt wat hij aan het koelen is)
Tegenwoordig gooi ik gewoon wat ramen open aan weerszijde van het huis om in ieder geval IETS van koele lucht binnen te krijgen
Ik heb daarom een mobiele airco in mijn gaming kamer staan...

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
robinez schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:27:
[...]

klopt

Maar goed,
Dat met trimwiel had ik ook. Het is even een werkje, alles weer laten werken zoals je gewend was.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:30
Toch niet te hopen dat de ontwikkeling van de console versie straks belangrijker is dan de PC versie.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:58

Dani86

AeroGeek

Woow het is nu net of ik een goedkope xbox port heb geïnstalleerd na de update

Wat

Een

Drama

|:(

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Dani86 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:58:
Woow het is nu net of ik een goedkope xbox port heb geïnstalleerd na de update

Wat

Een

Drama

|:(
je kan veel uit zetten en heb je ook alles geinstaleerd ?

ook in je CM ?

maar ik vind sommige dingen wel verbeterd maar ik krijg ook wel een beetje van we hebben een console poort gekregen
terwijl dat het van oorsprong een PC game is
maar goed zo ben ik van meerdere games afgestapt omdat ik niet wil dat ik het gevoel krijg dat ik met een Xdoosje zit te spellen of PS

nu heb je met rond kijken met muis ook problemen

als je de rechtermuis indrukt om rond te kijken , dan kan je niet meer sturen
dus mee kijken bij draaien is er niet meer bij ..

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Zoals ik vanochtend al schreef heb ik een soortgelijk issue (met een andere training) op de Xbox Series X. Is er op bovenstaande ooit een oplossing gekomen?
Net even videotje gemaakt hoe het er bij mij aan te gaat. Ik denk dat ik met heeeeel veel geduld uiteindelijk alle stappen wel doorlopen krijg, maar de 4 miniuten die voor de training staan ga ik dan niet halen :p

[YouTube: Flight Simulator Xbox Series X - training not progressing]
Om even heel asociaal mezelf te quoten,misschien heeft iemand anders er nog wat aan.

Ik heb in ieder geval een soort workaround gevonden (zo lijkt het). Als er geen nieuwe opdracht/objective komt, de game even op pauze zetten (moet 2x meestal bij mij) lijkt wat te triggeren. Op die manier ben ik iig 1 training door kunnen komen, Niet ideaal, maar beter dan niks :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:04:
[...]

Dit is toch een oude bug die in het verleden toch was opgelost?
Kan me zoiets herinneren iig dat als je met je muis iets deed, er geen input van je stick doorkwam in het verleden.
Die is er dan weer keurig in, als ik gelijk zou hebben...

Heb overigens OOK problemen met mn tbm930. Throttle gaat blijft op 40% hangen...

Overigens, kijkend op het officiele forum... de bugs liegen er niet om...

• Dirtyrockers
ravw schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:04:
[...]

je kan veel uit zetten en heb je ook alles geinstaleerd ?

ook in je CM ?

maar ik vind sommige dingen wel verbeterd maar ik krijg ook wel een beetje van we hebben een console poort gekregen
terwijl dat het van oorsprong een PC game is
maar goed zo ben ik van meerdere games afgestapt omdat ik niet wil dat ik het gevoel krijg dat ik met een Xdoosje zit te spellen of PS

Dat is de nieuwe manier van besturing.

Die kan je terug zetten naar legacy in de options.
Pagina: 1 ... 192 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc