II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Bij de FBW A320 heb ik wel sinds de FBW update van onlangs dat LVR CLB blijft knipperen, ondanks dat de detent op CLB staat. Hiervoor nooit problemen mee, even checken of het aan mij ligt of aan een bug.
Ik had overigens wel een aantal CTD's, maar de community folder leeghalen werkte. Nu weer langzaam volbouwen en kijken waar het issue zit / even wachten op wat updates van de add-ons.
[ Voor 17% gewijzigd door Barns op 27-07-2021 21:00 ]
Ik heb in een ver verleden eens de xbox app op m'n pc gezet, en een aantal maand gamepass voor pc afgenomen. Ik heb dat ding zo ver weg geknikkerd (pc geformatteerd zelfs) van zodra ik doorhad hoe het werkte (locked files, geen rechten op die folders, smart delivery die tientallen GB blokkeert waar je zelfs niets meer mee kan, ...)Denniszx schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:44:
Klopt het dat game files locked zijn bij de Microsoft Store versie? Hij is met 20% korting te verkrijgen bij de Microsoft Store maar zit niet echt te wachten op een dichtgetimmerde flightsim.
Die troep hoef ik niet op m'n pc. Het werkte ook meer niet dan wel (updaten van games, installeren van games, ...). Geen idee of je FS daar hebt aangekocht, maar aangezien de xbox app niet meer is dan de normale app store met een wrapper enkel voor games, vermoed ik dat de microsoft store op dezelfde manier werkt.
Ik blijf er alvast ver van weg...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wat bedoel je met een 'dichtgetimmerde flighstim'? Als je vraag is of je ook mods van externe partijen aan de Microsoft store versie kunt toevoegen, is het antwoord: ja, dat kan zeker.Denniszx schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:44:
Klopt het dat game files locked zijn bij de Microsoft Store versie? Hij is met 20% korting te verkrijgen bij de Microsoft Store maar zit niet echt te wachten op een dichtgetimmerde flightsim.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Latitude: 34° 44' 26.10" N
Longitude: -120° 05' 10.65" W
Dat zijn coördinaten en daar wil ik graag heen vliegen. Hoe vul je met een Xbox controller dat rondje (graden?) in
Zou wel leuk zijn als dat aan de hand van deze coördinaten kan:)
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
dus geen C208 en zo meer vliegen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Die performance
Dat is echt mega, mega verbeterd. Met een Ryzen 5 5600X en een RTX 3060 Ti, alles op Ultra, nog wel op een 1080p-tv, maar met interne render op 2000 (dus hij rendert op 4k), alles was zooo stabiel, volgens de dev mode zat hij op zijn laagst op 29 fps, maar het voelde meer als 50 of zo.
Working title schijnt met hun versie te komen.ravw schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:11:
de G1000 en soorten werken niet meer
dus geen C208 en zo meer vliegen
Als ik het goed begrepen heb als default. Of MP
oke en FBW klapt er hier ook uitDirtyrockers schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:11:
[...]
Working title schijnt met hun versie te komen.
Als ik het goed begrepen heb als default. Of MP
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Wilde zoals gewoonlijk een kop koffie gaan pakken toen ik op 'fly' klikte. Haalde nu de keuken niet eens
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Poeh, geen idee. kan je het niet kopiëren uit bing maps of google maps ofzo? Geen idee of dat beschikbaar is op xbox.cypress3d schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:08:
[...]
Dat zijn coördinaten en daar wil ik graag heen vliegen. Hoe vul je met een Xbox controller dat rondje (graden?) in
@ravw FBW crasht bij mij ook maar het lijkt er op dat het alleen gebeurt als ik een andere livery selecteer dan de standaard a320 house livery.
oke zal eens kijken want ik kan nu geen ga doen ivm niet werken van navcracking cloud schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:19:
[...]
Poeh, geen idee. kan je het niet kopiëren uit bing maps of google maps ofzo? Geen idee of dat beschikbaar is op xbox.
@ravw FBW crasht bij mij ook maar het lijkt er op dat het alleen gebeurt als ik een andere livery selecteer dan de standaard a320 house livery.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Hier hetzelfde, klopt niets van, alleen de weg ligt er, verder een compleet dramaDonstil schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:19:
Mm mijn woonwijk klopt geen hout van. Lijkt wel alsof ze die hebben opgebouwd uit een soort generieke huisjes ofz.
Gisteren een test vlucht gedaan over Downtown New York, toen tussen de 20-25 fps, nu met de update naar de 45-60 fps met hetzelfde weer, zelfde route, hoogte etc. CPU gebruik is iets omhoog, van 15% naar 20%. Maar nu wel met een veel stabielere GPU core clock en eveneens GPU gebruik. Gebruik een Ryzen 5 5900X en 5700XT
Raar. Bij mij werkte het gewoon. Heb je wel afgemeld uit de beta in xbox insider app? En weet je zeker dat je je MSFS folder hebt geselecteerd? Want dat ding wil af en toe wel eens terugvallen op de default locatie als je een custom folder had geselecteerd en dan wordt alles inderdaad opnieuw geïnstalleerd.Gameaddict schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:24:
Dacht dat degene die mee hadden gedaan aan de beta al de laatste versie erop hadden staan. Helaas, je mag als dank de sim opnieuw installeren.
edit: lijkt er op dat het bij meer mensen gebeurd is
[ Voor 11% gewijzigd door cracking cloud op 27-07-2021 21:35 ]
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Uit de insider app was ie al weg. Heb hem in de store opnieuw moeten installeren, data lijkt nog wel op de schijf te staan. Helaas liggen de servers er op dit moment eruit dus kan helaas niet zien of MSFS de oude map nog herkent.cracking cloud schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:31:
[...]
Raar. Bij mij werkte het gewoon. Heb je wel afgemeld uit de beta in xbox insider app? En weet je zeker dat je je MSFS folder hebt geselecteerd? Want dat ding wil af en toe wel eens terugvallen op de default locatie als je een custom folder had geselecteerd en dan wordt alles inderdaad opnieuw geïnstalleerd.
EDIT: heb gelukkig alleen de store-install hoeven doen. Ook al kreeg ik de melding dat ie 123Gb moet downloaden, tussen de connectie problemen door is ie toch weer opgestart .
[ Voor 11% gewijzigd door Gameaddict op 27-07-2021 21:49 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Is niet plotsklaps je huis groter geworden?alexbl69 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:18:
Valt me vooral op dat de laadtijden flink korter zijn geworden.
Wilde zoals gewoonlijk een kop koffie gaan pakken toen ik op 'fly' klikte. Haalde nu de keuken niet eens
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
bij herstart FBW start hij gewoon gelijk weer het vliegtuig op ... nee ik wil cold dark en niet dat die AI hem gelijk opstart
normaal was alles uit zetten bij de volgende keer laden was dat nog steeds uit nu dus niet
Hier sensitiviteit ook aangepast, anders ga je veel te hard. Verder alle assists aan dus in de regel komt het bij mij wel goedSipio schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:43:
[...]
Er was hier eerder een video gepost van een youtuber 'Squirrel' ken hem verder niet maar uiterst relaxed en erg handig filmpje, hij gaf o.a al aan dat je bij de sensitivity settings het roer moest bijstellen, zeker het kijken waard mocht je hem nog niet gezien hebben
Ziet er mooi uit en volgens mij is de frame rate unlocked (LG C9 hier), want op bepaalde momenten voelt het als 60 fps. Echter, zodra je in 'drukke' gebieden / steden komt duikt de frame rate naar 30 fps (of zelfs lager ...).
/f/image/5YMB82Ly6FU5oVAk3BqMhskE.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/S1rgpNkXhR8azAOuz8TyUXvP.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/tqsYCRLC6IdBg9gcw4IsDXSt.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/iYDaIF1wREgkOIdRrfkEsOLv.png?f=fotoalbum_medium)
Jammer dat de toolbar niet uit beeld verdwijnt, verpest de screenshots.
Anyhow, nu weer door met Death's Door: wat een mooi spel is dat dan!
Goede nacht .... zelfde hier loop alleen een paar pakketen voor!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zelfde snelheid hier.
Iemand enig idee waarom deze update zo groot is? Je zou verwachten dat een sim update vooral bestaat uit code updates en die zijn klein.
Om 17:00 begonnen en nou nog bezig alles binnen te hengelen
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Zet AI piloot in options .. hulp .. ai piloot alles op OFF
Save ....
FBW op een airport maakt vlucht ... druk op FLY
...... start .
klik klik en motoren worden gestart ATC gelijk puchback ..
staat die AI piloot dus gewoon aan
maar dat wil ik niet , ik wil cold dark
hoe krijg je die weer uit zo als dat eerste was
Opde oude manier alles uit zetten in menu in het vliegtuig dat werkt ook niet restart is gelijk alles weer aan
Twijfelde gisteren nog om hem direct op disc te kopen, maar ik wacht maar even tot het spel 30 Euro of iets is..dan maar even via Gamepass.
Naast AI pilot heb je nu ook Flight assistant in de toolbar. Staat hier niets aan?ravw schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:12:
grrrrr ik snap dat hele MSFS niet meer
Zet AI piloot in options .. hulp .. ai piloot alles op OFF
Save ....
FBW op een airport maakt vlucht ... druk op FLY
...... start .
klik klik en motoren worden gestart ATC gelijk puchback ..
staat die AI piloot dus gewoon aan
maar dat wil ik niet , ik wil cold dark
hoe krijg je die weer uit zo als dat eerste was
Opde oude manier alles uit zetten in menu in het vliegtuig dat werkt ook niet restart is gelijk alles weer aan
Op de X niet anders, geloof dat ik boven Eindhoven meer iets van 10 of 15 fps had of zoThomas schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:44:
Performance valt me (dichter bij de grond, op zo'n 1000 voet boven een stad) toch wel tegen op de Series S. Dan begint 'ie toch echt te stotteren.
Alsnog goed speelbaar, het valt pas op als je de camera draait.
Maar ik weet niet of ik het echt nog veel ga spelen. Ik heb in Maastricht mijn eigen huisje (nou ja, het appartementengebouw) gevonden, vervolgens naar Friesland gevlogen en huisje van mijn moeder gevonden. Geinig, maar je moet niet te dichtbij kijken... Logisch, en dit is al een enorme prestatie, maar maakt het voor mij toch weer minder interessant. Ook Bora Bora even overheen gevlogen maar ook daar, lijkt mooi, maar kijk vooral niet te goed.
Overigens wel geinig, veelal de snelweg gevolgd en dan zie je er autootjes over rijden... Maar je ziet ook nog de stilstaande auto's die de satelliet zag
Gamertag: FinrazielNL
[ Voor 50% gewijzigd door GlorixJim op 27-07-2021 22:31 ]
40 is in combinatie met freesync of G-sync lekker smooth voor FS2020.
Wel een CTD gehad net tijdens de Mount Everest discovery flight en de textures van de knoppen in de A32NX flikkeren. Ook werken sommige knoppen (bijv. die van de Beacon Lights) helemaal niet meer. Toch overheerst het goede gevoel vanwege de grote sprong in performance.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Het is meer voor de fun inderdaad, dan dat ik echt uren zal gaan vliegen. Desalniettemin is het ideaal dat je het zo gewoon kan proberen via gamepassFinraziel schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:25:
[...]
Op de X niet anders, geloof dat ik boven Eindhoven meer iets van 10 of 15 fps had of zo
Alsnog goed speelbaar, het valt pas op als je de camera draait.
Maar ik weet niet of ik het echt nog veel ga spelen. Ik heb in Maastricht mijn eigen huisje (nou ja, het appartementengebouw) gevonden, vervolgens naar Friesland gevlogen en huisje van mijn moeder gevonden. Geinig, maar je moet niet te dichtbij kijken... Logisch, en dit is al een enorme prestatie, maar maakt het voor mij toch weer minder interessant. Ook Bora Bora even overheen gevlogen maar ook daar, lijkt mooi, maar kijk vooral niet te goed.
Overigens wel geinig, veelal de snelweg gevolgd en dan zie je er autootjes over rijden... Maar je ziet ook nog de stilstaande auto's die de satelliet zag
ik heb hier alles uit gezet ookGameaddict schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:19:
[...]
Naast AI pilot heb je nu ook Flight assistant in de toolbar. Staat hier niets aan?
/f/image/we0zgwi2Hxv4lWpp0cysrUFf.png?f=fotoalbum_large)
maar zo dra ik hem weer opstart staat die weer aan
net zo als die andere in Options
Draait prima, als je te laag vliegt dan krijg je wat drops, maar doet de X ook.SteffanS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:32:
Hoe zijn de ervaringen op de series s ?
Het elkaar opzoeken in de lucht was even zoeken maar het is @Kalkie gelukt! Binnenkort een tripje organiseren over de alpen of zo
Hoeft niet helemaal opnieuw.. gewoon sluiten en volgende keer verderdierkx36 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:06:
Dit is echt zo'n update waar je volgens mij beter ctrl+alt+del MSFS map kan doen en alles opnieuw installeren.
Om 17:00 begonnen en nou nog bezig alles binnen te hengelen
Ik heb net wat filmpjes gemaakt en doorgestuurd naar wat collega’s met hun projecten.
@D-Ed heb ook even geprobeerd om een vriend op te zoeken om de Niagara Falls te bekijken maar dat was niet gelukt. Had je nog iets speciaals gedaan?
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-07-2021 22:43 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Veder draait het wel leuk, maar denk dat ik d'r vrij rap op uitgekeken zal zijn. Misschien nog leuk om met zo'n dubbeldekker door de Grand Canyon of de skyscrapers in NY te slalommen.
Haters everywhere but I don’t really care
Was wel even zoeken. Ik had in ieder geval een flight-plan gemaakt en bij de instellingen aangevinkt dat iedereen kon joinen. @Kalkie Zoekt op de wereldkaart, inzoomen op mijn naam en toen kon hij kiezen voor 'kies als vertrekpunt'.uchiha tijntje schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:42:
Wat een prachtig spel. En de technologie erachter is zo ontzettend tof. In mijn dagelijks werk ben ik bij veel ruimtelijke projecten betrokken en als ik daar dan zoals vanavond virtueel over heen kan vliegen. Echt supertof. Dit is pas echt next gen voor de consoles in mijn optiek. Nieuwe belevingen creëren, ipv reflecties in de ogen van een karakter… ook grappig om te zien dat Flight Sim op social media nu wordt weggezet als een game (eigenlijk niet eens een game..) die je maar een uur of 10 tot 20 speelt… en daardoor gimmicky zijn. Wtf…
Ik heb net wat filmpjes gemaakt en doorgestuurd naar wat collega’s met hun projecten.Wat een game.
@D-Ed heb ook even geprobeerd om een vriend op te zoeken om de Niagara Falls te bekijken maar dat was niet gelukt. Had je nog iets speciaals gedaan?
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Denk dat het momenteel nog een server issue is waardoor nog niet continue de beste graphics gedownload worden. Geef het even tijd om recht te trekken. Morgen zal het wel beter lopen. Nu is de druk ook immens aangezien de gehele wereld tegelijkertijd deze game aan het spelen is.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:55:
Vind de graphics op de Xbox Series X ook niet indrukwekkend. Wel mooi, maar zeker niet indrukwekkend.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
New York en Sydney is gewoon te doen met 50 FPS
Controls op de Xbox zijn bugged als je settings van de PC overgenomen worden. Reset je controller settings op de Xbox, dan werkt het goed.Exorcist schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:14:
Flight Simulator al uren op de PC gespeeld, nu op de XSX; en het werkt voor geen meter. Ik probeer een landing challenge te selecteren wat al niet lukt, ik krijg "famous, epic of strong wind" NIET geselecteerd met de controller. Muis aangesloten (WTF, dat wil ik niet op een console, daar heb ik mijn PC voor) en dan kan ik het wél aanklikken maar reageert de cam in het vliegtuig op mijn muis. Kan echt niets aanvangen met het spel op de XSX. Wat een domper.
Twijfelde gisteren nog om hem direct op disc te kopen, maar ik wacht maar even tot het spel 30 Euro of iets is..dan maar even via Gamepass.
Dat zal het verklaren, dank. Al speel ik op de PC ook met een XB controller en XB dongle. Maar dit moet het dan wel zijn, paar van mijn vrienden had er namelijk geen problemen mee.Rivanov schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:03:
[...]
Controls op de Xbox zijn bugged als je settings van de PC overgenomen worden. Reset je controller settings op de Xbox, dan werkt het goed.
Had overigens ook een aparte achievement list verwacht tov PC, maar deze is gedeeld..
Vind t een tof spel maar zit beetje in dubio. Ik heb een hotas x56 en heb een redelijke pc. Kan daar flight sim écht spelen, maar ik wil t eigenlijk op de Xbox spelen (geen zin om op zolder te zitten). Is er iets van een teken dat de x56 gaat werken op de Xbox in de (nabije) toekomst? Mensen die dit herkennen?
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Ik denk niet dat die gesupport gaat worden op korte termijn als ik zo even Google.Melantrix schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:10:
Zo even de lessen doorlopen maar wat is die controller wennen zeg, veel te finnicky. Heb al wel wat gespeeld met de sensitivity maar nog steeds gaat m'n vliegtuig als een malle alle kanten op.
Vind t een tof spel maar zit beetje in dubio. Ik heb een hotas x56 en heb een redelijke pc. Kan daar flight sim écht spelen, maar ik wil t eigenlijk op de Xbox spelen (geen zin om op zolder te zitten). Is er iets van een teken dat de x56 gaat werken op de Xbox in de (nabije) toekomst? Mensen die dit herkennen?
https://answers.microsoft...97-4875-a92f-67025638a499
Hier las ik wel een mogelijke oplossing maar vergt een extra hardware om er tussen te zetten en de vraag is of dat echt werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-07-2021 23:14 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Alle updates gedownload ? (xbox)Koning-Admiraal schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:55:
Vind de graphics op de Xbox Series X ook niet indrukwekkend. Wel mooi, maar zeker niet indrukwekkend.
Ja vind het echt heel erg impressive, over parijs met 50fps alles op ultra op een laptop erg knap had dat niet verwacht. En zelfs nu nog zie ik dat hij niet volledige videokaart gebruikt soms 90 maar vaak 80% (wat al stuk meer is dan wat ie deed).Chrisuu01 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:03:
Nou heb em binnen en over performance verbeteringen hebben ze voor mij op mijn pc in lk geval meer dan geleverd.
New York en Sydney is gewoon te doen met 50 FPS
Speel op een serie s maar vind het er echt heel gaaf uitzien.
Begin een paar online issues maar later liep het vlot.
Sommige dingen miste ik wel, zoals de pier in scheveningen ...compleet weg
Johan Cruijf Arena ... zo plat als een koe... maar voor de rest, erg gaaf!
Heel fijn dat het ook gelijk een mandatory update is- zelfs mijn koffiezetautomaar geeft van te voren aan dat ik nog x kopjes mag zetten voordat deze reiniging nodig heeft.
hoe dan ook nu aangeslingerd en morgenochtend zie ik wel waar ik ben. Hier startte ie ook op 0.15Mb maar lijkt nu na een paar minuten al de 15.0 aan te tikken, toch een factor 100 ;-) nog steeds niet snel maar dan kan ik morgen waarschijnlijk ontbijten op het flightdeck
EDIT: nu 0.30 --- lunch is ook prima
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 27-07-2021 23:32 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb in de Steam-versie bij de Arena dat hij pas 3D wordt als je er een paar honderd meter vanaf zit. Bij geen enkel ander object heb ik dat.lifeguard schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:30:
Dit heb ik ook. Het is de enige pop in die ik zo heb gehad in het spel.Saekerhett schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:33:
[...]
Ik heb in de Steam-versie bij de Arena dat hij pas 3D wordt als je er een paar honderd meter vanaf zit. Bij geen enkel ander object heb ik dat.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
/f/image/ao9GJgtvo2LDMSS1xxknASdx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IwJ77DeWMNjLzZoFpJ6sjr6e.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yxLaYklvRXuLdPwBpkc9a5IA.png?f=fotoalbum_large)
Heel indrukwekkend dat dit op deze console kan. Lijkt bij vlagen levensecht.
Vroeger overigens (heel) veel FS gespeeld (van 95 t/m X) dus ik kende het spelletje wel. Met heel veel bedoel ik niet uren achter elkaar met een 747 boven de wolken, maar soms een uur of twee wat plekken verkennen vond ik altijd wel leuk, zal nu niet anders zijn.
Terrain Level of Details bedoel je blijkbaar (ik moest het even opzoeken).cracking cloud schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:41:
Je kan in de usercfg file de LOD aanpassen
https://forums.flightsimu...-for-higher-gpus/256191/4
Heb jij de indruk dat je naar de update hierin verder kan gaan?
edit: en dna is het natuurlijk ook van belang wat voor GPU etc je gebruikt.
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 27-07-2021 23:50 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Geen idee waar dit zou moeten zijn (120 geeft me een plek bij santa barbara in de buurt, -120 kom ik in de zee tussen zuid korea en china uit) je kan m als t goed is in een converter zetten, en dan ipv wat je nu gebruikt het Degrees, minutes, seconds systeem dus, naar Decimal degrees omzetten. Als het goed is kom je dan ergens op een veel simpeler value uit die je kan invoeren:cypress3d schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:08:
[...]
34.7405833, 119.91370833333333
dan hoef je geen degrees aan te geven, en dat zou die ook moeten pakken
De performance verbetering is een feit, en flink ook. Ik kan gewoon nu met een RTX2070 op ultra in 4K graphics over parijs en New York vliegen met 35 FPS. Dat was voorheen echt niet mogelijk op mijn kaart in 4K.
Maar voor de rest vind ik het tot nu toe niet echt allemaal af. Ik heb toch best wel wat problemen sinds die nieuwe update:
- key mappings van het keyboard werken niet goed, bijvoorbeeld ik zag dingen staan als keypad_wm_zoom, etc. Dat bleek te komen omdat ik niet een default setting van de keyboard controls gebruikte (aangezien ik zelf ook key mappings aan had gemaakt). Deze moest ik terugzetten naar default keyboard profiel om dat weer werkend te krijgen.
- Mijn Throttle control zijn ineens de trim wheel en de joystick op de throttle zijn allebei in inverse, zomaar. Ik heb dat in de throttle controller nu omgedraaid, maar erg vaag dat dat nu optreedt
- Waarom staat er [Joystick 2] voor de back optie , daar stond altijd het woord ESC.
- Waarom krijg ik nu bij elke knop in het vliegtuig een grote popover die uitlegt dat de linker muis en rechter muis knop gebruikt kunnen worden. Dat hoef ik niet, maar ik ga ervan uit dat dat voor de xbox gebruikers is als je een controller gebruikt en dat dat hopelijk toch wel uitgezet kan worden aangezien het nu over de knop in je cockpit geplaatst wordt (of over je G-1000 bijvoorbeeld)/
- G1000 cockpit doet het niet meer goed, dingen als speed worden niet meer weergegeven
- mijn vlucht registratie in het logbook werd een verkeerd vliegtuig weggeschreven
- drie crashes to desktop tijdens de verschillende vluchten
en ga zo maar door.
Al met al, echt enthousiast wordt ik er nog niet van. Ik moet er morgenavond maar eens een avond voor gaan zitten en alle settings bij langs lopen en de mappings maar weer eens op default zetten en opnieuw instellen.
De performance winst is in ieder geval top, nu nog hopen dat we het weer stabiel krijgen en die popovers weg kunnen krijgen
heb je in de content manager dan wel de Benelux update geinstalleerd? de Arena is een custom point of interest in die update namelijk, en ziet er top uit danlifeguard schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:30:
Gaaf man! non stop gespeeld vanaf het kon tot nu.
Speel op een serie s maar vind het er echt heel gaaf uitzien.
Begin een paar online issues maar later liep het vlot.
Sommige dingen miste ik wel, zoals de pier in scheveningen ...compleet weg
Mis ik een update? Zie wel dat dit topic gigantisch toeneemt vandaag maar dit had volgens mij met de XBOX versie te maken. Heb wel behoorlijk wat updates klaarstaan in de Content Manager. Maar de FPS improvement is toch al eens eerder doorgevoerd?robinez schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:57:
eerste indruk op de pc is wel gematigd.
De performance verbetering is een feit, en flink ook. Ik kan gewoon nu met een RTX2070 op ultra in 4K graphics over parijs en New York vliegen met 35 FPS. Dat was voorheen echt niet mogelijk op mijn kaart in 4K.
Maar voor de rest vind ik het tot nu toe niet echt allemaal af. Ik heb toch best wel wat problemen sinds die nieuwe update:
- key mappings van het keyboard werken niet goed, bijvoorbeeld ik zag dingen staan als keypad_wm_zoom, etc. Dat bleek te komen omdat ik niet een default setting van de keyboard controls gebruikte (aangezien ik zelf ook key mappings aan had gemaakt). Deze moest ik terugzetten naar default keyboard profiel om dat weer werkend te krijgen.
- Mijn Throttle control zijn ineens de trim wheel en de joystick op de throttle zijn allebei in inverse, zomaar. Ik heb dat in de throttle controller nu omgedraaid, maar erg vaag dat dat nu optreedt
- Waarom staat er [Joystick 2] voor de back optie , daar stond altijd het woord ESC.
- Waarom krijg ik nu bij elke knop in het vliegtuig een grote popover die uitlegt dat de linker muis en rechter muis knop gebruikt kunnen worden. Dat hoef ik niet, maar ik ga ervan uit dat dat voor de xbox gebruikers is als je een controller gebruikt en dat dat hopelijk toch wel uitgezet kan worden aangezien het nu over de knop in je cockpit geplaatst wordt (of over je G-1000 bijvoorbeeld)/
- G1000 cockpit doet het niet meer goed, dingen als speed worden niet meer weergegeven
- mijn vlucht registratie in het logbook werd een verkeerd vliegtuig weggeschreven
- drie crashes to desktop tijdens de verschillende vluchten
en ga zo maar door.
Al met al, echt enthousiast wordt ik er nog niet van. Ik moet er morgenavond maar eens een avond voor gaan zitten en alle settings bij langs lopen en de mappings maar weer eens op default zetten en opnieuw instellen.
De performance winst is in ieder geval top, nu nog hopen dat we het weer stabiel krijgen en die popovers weg kunnen krijgen
/
Whoops, daar komt 'ie al aan
gemddeld en fps van 35
30 - 40
Bora bora
[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 28-07-2021 02:05 ]
Echt heerlijk. Rudder/yaw/pitch alles in éên! Niet verwacht dat dit zo heerlijk zou spelen.
Nieuwe patch downloaden en ff afwachten hoeveel FPS boost ik krijg!
Mis in deze game nog wel radio comms met andere spelers, echt een gemiste kans.
[ Voor 7% gewijzigd door Marctraider op 28-07-2021 03:39 ]
Options - Assistance, en veel automatische hulp aanzetten. In de simulatie zelf de ATC door de AI laten doen (via balk boven) en zo kom je vanzelf dingen tegen die je weer zelf wilt gaan doen na verloop van tijd.Kungfukip schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:21:
Had erg naar dit spel uitgekeken en heb er zo een twee uur inzitten. Het is niet dat het tegenvalt maar het is zo overweldigend bij een gebrek aan een beter woord. Ik heb de basisbesturing en opstijgen en landen tutorial gedaan. Dacht ik ga nu even vrij rondvliegen in een ander type vliegtuig. Kom ik de airport nog geen eens af omdat ik niet weet hoe ik radio contact moet leggen en het vliegtuig moet besturen. Heeft iemand een tip hoe ik het best dit spel kan aanpakken? Of is het gewoon veel vlieguren maken en geleidelijk er zelf achter komen?
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Gisteravond heel ff opgestart, ik dacht ff over mijn achterbuurt vliegen, het kleine vliegveldje Teuge zat er naar mijn verbazing ook gewoon in echt gaaf hoor.
Mijn huis als aankomst punt ingesteld en opgestegen vanuit Teuge, ik dacht er zal dan wel een marker oid staan welke richting ik op moet maar niks gezien met als gevolg totaal verdwaald in de lucht hèhè.
Enorm uitgebreid en erg overweldigend maar kan niet wachten om vanavond een nieuwe poging te wagen, had voor de gein een andere call sign ingevoerd en de radio sprak die ook echt uit? wtf dat was mooi of ik moet me vergist hebben.
Het kleine stukje dat ik gevlogen heb vond ik trouwens enorm rustgevend, lekker man.
Ik heb dit er van gemaakt:franssie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:50:
[...]
Terrain Level of Details bedoel je blijkbaar (ik moest het even opzoeken).
https://forums.flightsimu...-for-higher-gpus/256191/4
Heb jij de indruk dat je naar de update hierin verder kan gaan?
edit: en dna is het natuurlijk ook van belang wat voor GPU etc je gebruikt.
1
2
3
4
5
6
| {Terrain
LoDFactor 5.000000
}
{ObjectsLoD
LoDFactor 10.000000
} |
maar je zou voor terrain ook hoger kunnen gaan, bv 9.
En als je VR gebruikt en je hebt last van de lelijke motion blur dan kan je die hier ook uitzetten, onder graphicsVR:
1
2
3
4
| {MotionBlur
Enabled 0
Quality 1
} |
usercfg.opt staat trouwens in C:\Users\{username}\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache
Wel aan te raden om hem na wijzigen read only te maken anders wordt het weer overschreven door MSFS
Misschien niet een goed idee om read only te maken. Kreeg namelijk bij opstarten de melding dat er een update beschikbaar was maar nu is mijn hele installatie verdwenen.
[ Voor 8% gewijzigd door cracking cloud op 28-07-2021 07:22 ]
Draaide eigenlijk overal prima, maar was wel te merken dat het druk was. Invites die niet of laat aankwamen, friends die met stevige vertraging op de wereldkaart zichtbaar werden.
Grootste probleem waar ik tegenaan liep, en ik zal straks eens kijken of dat beter is, is dat de trainingen grotendeels niet (goed) werken. Zodra ik die start hoort je instructeur met de uitleg te beginnen, en met objectives te komen. Maar die blijven eigenlijk volledig achterwege. Soms komt er na paar minuten wachten een zinnetje, maar dan mag ik daarna nog eens paar minuten wachten voordat de objectives komen. Redelijk onspeelbaar zo dus. Hopelijk beter als de drukte wat minder is.
Eerste indruk, helemaal prima
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De Deluxe content staat vreemd genoeg wel keurig in de content manager en dan zou je toch zeggen dat die Premium Deluxe content er ook wel zou moeten zijn, maar nee.
Iemand een idee hoe dat op te lossen is? De MS Helppagina was ook niet bepaald behulpzaam.
Heeft denk ik niet met het read only maken van de file te maken. Is waarschijnlijk de melding die ik gisteren ook kreeg. Ik heb alleen de 1Gb? download vanuit de store opnieuw moeten installeren omdat MSFS gedeinstalleerd was, de rest stond nog op m'n harde schijf. Ik heb wel MSFS op een niet standaard locatie (niet C-drive) geïnstalleerd, misschien dat dat m'n redding is geweest.cracking cloud schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:12:
[...]
Misschien niet een goed idee om read only te maken. Kreeg namelijk bij opstarten de melding dat er een update beschikbaar was maar nu is mijn hele installatie verdwenen.
Heb je geprobeerd de "extra's" te installeren via content manager? Daarnaast ging het in het begin eerst ook fout bij de pc, er was een fix voor nodig om de extra content zichtbaar te maken, misschien hebben ze er niet van geleerd?!EDIT schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:41:
Gisteravond even geprobeerd op de Xbox en voor de gelegenheid toch maar aangeschaft ipv via de Gamepass spelen, maar ik zie de content van de Premium Deluxe editie nergens.
De Deluxe content staat vreemd genoeg wel keurig in de content manager en dan zou je toch zeggen dat die Premium Deluxe content er ook wel zou moeten zijn, maar nee.
Iemand een idee hoe dat op te lossen is? De MS Helppagina was ook niet bepaald behulpzaam.
Afgelopen nacht de update laten draaien, en vanmorgen de sim gestart, checking for update duurde nu maar liefst een kwartier, rest to aan het menu wederom een kwartier.....
Nu worden de overige updates binnengehaald dus vanavond nog maar eens proberen. als het nog hetzelfde is anders maar is een herinstallatie uit gaan voeren denk ik..
Ja het is gewoon bizar het is echt gewoon een ander spel geworden. Camera panning rond het vliegtuig voelt nu gewoon bizar soepel.WeAreLegion schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:16:
[...]
Ja vind het echt heel erg impressive, over parijs met 50fps alles op ultra op een laptop erg knap had dat niet verwacht. En zelfs nu nog zie ik dat hij niet volledige videokaart gebruikt soms 90 maar vaak 80% (wat al stuk meer is dan wat ie deed).
En dat is 45/55 fps met een A320NX over Sydney en new York. Op 1440p mix van high en medium.
Denk dat deze problemen veroorzaakt worden doordat de servers het op dit moment erg zwaar hebben. Vrees dat een herinstallatie hier niet veel zal helpen.dejong64 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:16:
Sinds de laatste world update was bij mij het starten van de sim elke keer een ramp. checking for updates duurde ongeveer 5 minuten. wachten tot aan het menu nog eens 5 minuten met daarnaast ook nog wel eens een CTD.
Afgelopen nacht de update laten draaien, en vanmorgen de sim gestart, checking for update duurde nu maar liefst een kwartier, rest to aan het menu wederom een kwartier.....
Nu worden de overige updates binnengehaald dus vanavond nog maar eens proberen. als het nog hetzelfde is anders maar is een herinstallatie uit gaan voeren denk ik..
Zelfde hier, ook AMD setup (3700/5700XT).Barns schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:59:
Flinke verbetering na de update op mijn Ryzen 3600 met 5600XT. Had hiervoor FPS locked op 30, dat werkte niet goed en gaf veel frame drops. Vsync uitgezet en loopt nu perfect. Ook zijn de pixels uit de wolken verdwenen bij mij, heel fijn.
Performance dikke boost gekregen, maar ik zie ook verschil in de wolken.
Er is al eens een "fix" geweest voor pixels in de wolken, maar ik had het nog steeds (wel wat minder erg).
Maar nu is het precies volledig weg.
Het stoorde me nogal wat, want in cruise zit je vaak in de wolken, zeker met GA.
Ik vind het wel wat bizar dat het zo lang geduurd heeft om deze performance te krijgen, we zijn een jaar verder, en dit is al de 2de performance fix.
Maar euh... ik klaag niet
[ Voor 97% gewijzigd door JDL15 op 28-07-2021 08:36 ]
Bedoel je dan GA met IFR? Met GA VFR vliegtuigen zijn de wolken namelijk nogal of limits?Predator schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:27:
[...]
Zelfde hier, ook AMD setup (3700/5700XT).
Er is al eens een "fix" geweest voor pixels in de wolken, maar ik had het nog steeds (wel wat minder erg).
Maar nu is het precies volledig weg.
Het stoorde me nogal wat, want in cruise zit je vaak in de wolken, zeker met GA.
Ja eigenlijk vind ik dat ook lachwekkend slecht.Predator schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:27:
[...]
Zelfde hier, ook AMD setup (3700/5700XT).
Ik vind het wel wat bizar dat het zo lang geduurd heeft om deze performance te krijgen, we zijn een jaar verder, en dit is al de 2de performance fix.
Heeft de Xdoos ons toch een mooi spel gegeven. Als ze dat in de oude staat hadden uitgebracht hadden we Cyberpunk 2077 niveaus qua drama bereikt.
Uiteraard, en dat gaat dus voor het Deluxe pack ook goed, alleen het Premium deluxe pack niet. Als ik handmatig zoek op de airports/aircrafts die erin zouden moeten zitten, zijn die ook nergens te bekennen.eippahc schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:11:
[...]
Heb je geprobeerd de "extra's" te installeren via content manager? Daarnaast ging het in het begin eerst ook fout bij de pc, er was een fix voor nodig om de extra content zichtbaar te maken, misschien hebben ze er niet van geleerd?!
Maar ik kijk het nog wel even aan. Als het over een week er nog niet staat, dan schiet ik wel even een supportticket in.
[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 28-07-2021 08:39 ]
Ja was bij mij ook alleen de 1gb. Bij opstarten werd de default locatie van de packages getoond maar ik heb mijn packages in c:\MSFS2020 staan. Toen ik die selecteerde kon ik wel weer door zonder alles opnieuw te downloaden. Moest alleen de graphics instellingen opnieuw doen, maar daar heb ik nu ook een backup van gemaakt.Gameaddict schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:10:
[...]
Heeft denk ik niet met het read only maken van de file te maken. Is waarschijnlijk de melding die ik gisteren ook kreeg. Ik heb alleen de 1Gb? download vanuit de store opnieuw moeten installeren omdat MSFS gedeinstalleerd was, de rest stond nog op m'n harde schijf. Ik heb wel MSFS op een niet standaard locatie (niet C-drive) geïnstalleerd, misschien dat dat m'n redding is geweest.
... sorry ik ben niet onder de indruk
Performance is idd wel beter, zit nou tussen de 38 en 45 fps op de grond bij een drukke stad (was voorheen tussen de 33 en 35)
Alleen de grafhics zijn er niet op vooruit gegaan
Menu is gekarteld, alsof je op een hele kleine resolutie speelt en deze is uitvergroot en/of anti-aliasing niks doet.
In game : zelfs een gebouw op een +/- 100 meter afstand ziet er gekarteld uit , gebouwen op grotere afstand zien er of goed of ook weer gekarteld uit.
Keymapping/input via joystick/throttle loopt ook niet helemaal zoals het hoort.
Eerst proberen of het lukt de grafhics beter te krijgen.
De resolutie verhogen voor VR in MSFS heeft in ieder geval geen effect.
anti-aliasing aanpassen ook niet.
Zometeen proberen of in OpenXr OpenXr runtime nog iets uitmaakt
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Deze update is het resultaat van een jaar lang verbeteringen doorvoeren (interne testen). Heb al een aantal keer gehoord dat ze een hoop verschillende test versies hebben (hadden) draaien. Sommige verbeteringen lagen dus al lang klaar op de plank maar om deze iedere keer samen te voegen bij een sim update is niet te doen en ook erg fout gevoelig. Daarvoor hebben ze de release van de Xbox versie/Sim update 5 gepakt en daarom is deze update ook zo groot.Predator schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:27:
[...]
Zal ook een enorm werk zijn geweest om deze nu allemaal samen te voegen, hebben hiervoor veel stuk moeten maken om het uiteindelijk voor 27 juli weer werkend te hebben gekregen.
Ja, ik vlieg meestal IFR, en bij de low routes zit je vaak in, net boven of tussen de wolken.Chrisuu01 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:37:
[...]
Bedoel je dan GA met IFR? Met GA VFR vliegtuigen zijn de wolken namelijk nogal of limits?
Mjah, performance in flightsim is altijd al een issue geweest. Maar veel flightsim gaan vele jaren mee en draaien ergens op oude code.Ja eigenlijk vind ik dat ook lachwekkend slecht.
Heeft de Xdoos ons toch een mooi spel gegeven. Als ze dat in de oude staat hadden uitgebracht hadden we Cyberpunk 2077 niveaus qua drama bereikt.
Hier is vanaf 0 begonnen. Dat er dan nog steeds belangrijke threads op 1 cpu plakken, dan is toch iets wat ze vanaf het begin wisten.
Ook het memory gebruik kon duidelijk beter.
Maar enfin, er wordt nog steeds aan gewerkt en de xbox release zorgt weer voor extra centen voor Asobo dus ze kunnen nu wel weer even door met de verbeteringen
Ik hoop alleen dat het op lange termijn ons niet gaat tegenhouden, als de xbox 5 jaar oud is, en de pc markt voor loopt.
Maar dat zijn zorgen voor later
- De bruggen. Die zien er nog steeds niet uit.
- De extreme fish-eye bij external view. Heb zelf een Samsung Odyssey G9 met een 1000R kromming. Je voelt je bijna dronken als je op zo'n scherm een external view gebruikt.
Vanmorgen VR (met Quest 2 nog eens getest) en ben erg onder de indruk. De performance is rock-solid 45 fps (forced in oculus diagnostic tool) en er is geen sprake meer van flikkeringen of haperingen. Alles is gewoon “smooth”
Ik heb deze guide gebruikt met wat aanpassingen. Zo gebruik ik 80% render scale en heb sommige zaken die op ultra stonden teruggezet naar high (ambient occlusion en clouds) en heb de shadow maps naar 1024 gezet.
Ik moet nog wat fine tunen, maar ben nu al zeer tevreden.
Mijn specs: 3080, ryzen 5800x, 32gb
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wel een fantastisch ervaring dat scherm of niet. Wel de beste toevoeging aan m'n flight simulator die ik heb gedaan denk ik. Helemaal in combinatie met een TrackIR is het echt heel realistisch in mijn ogen.alexbl69 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:05:
Nog op de whislist:
- De bruggen. Die zien er nog steeds niet uit.
- De extreme fish-eye bij external view. Heb zelf een Samsung Odyssey G9 met een 1000R kromming. Je voelt je bijna dronken als je op zo'n scherm een external view gebruikt.
Tesla M3LR '21
Dat zal dankzij de architectuur van de nieuwe consoles (sinds de ps4 en Xbox one) niet meer zo snel gebeuren. Ze zijn x86 gebaseerd en lijken meer dan ooit tevoren op een pc. Mede door de upgrade naar een pro/x model halverwege de levenscyclus en de backwards compatibiliteit, is het meer dan ooit van belang om een spel (of engine) te hebben dat meeschaalt met de hardware.Predator schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:02:
Ik hoop alleen dat het op lange termijn ons niet gaat tegenhouden, als de xbox 5 jaar oud is, en de pc markt voor loopt.
Maar dat zijn zorgen voor later
Ik zou me er dus niet zo druk over maken.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Absoluut, het is een fantastisch scherm. En niet alleen voor FSLondon schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:09:
[...]
Wel een fantastisch ervaring dat scherm of niet. Wel de beste toevoeging aan m'n flight simulator die ik heb gedaan denk ik. Helemaal in combinatie met een TrackIR is het echt heel realistisch in mijn ogen.
Probleem met de fish-eye in de external view is dat het effect sterker wordt aan de zijkanten. En zijkanten zijn nogal ruim vertegenwoordigd op een 32:9 scherm
Neem aan dat jij dezelfde ervaring hebt?
/edit: XSX inderdaad
[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-07-2021 09:22 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Klopt dit wel?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
:fill(white):strip_exif()/f/image/Hr7qJ4uOw3ggPi3pDH6iiM91.png?f=user_large)