Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Voor de mensen die het nog niet weten en is deze week ORBX WEEK korting op MP
For seven days starting on July 17th save up to 30% on the following items:

1S2 Darrington Municipal Airport
3W5 Concrete Airport
Cityscape Sydney
EGKA Shoreham (Brighton) Airport
EGLC London City Airport
EGNM Leeds Bradford Airport
EGNT Newcastle Airport
EGPN Dundee Airport
EGSG Stapleford Airfield
EGTR Elstree Aerodrome
ENAL Alesund Vigra Airport
ENNO Notodden Airport
ENTO Sandefjord Airport
ESGG Gothenburg Landvetter Airport
ESMS Malmö Airport
KBCE Bryce Canyon Airport
KBUR Hollywood Burbank Airport
KEYW Key West International Airport
KHVN Tweed New Haven Airport
KORS Orcas Island
KSBA Santa Barbara Municipal Airport
KSJC San Jose International Airport
KTIW Tacoma Narrows Airport
Landmarks Adelaide City Pack
Landmarks Brisbane City Pack
Landmarks London City Pack
Landmarks Paris City Pack
Landmarks Singapore City Pack
LFKB Bastia-Poretta Airport
LFKX Meribel Airport
LIEO Olbia Costa Smeralda Airport
LOWG Graz Airport
LOWI Innsbruck Airport
LWOH Ohrid St Paul the Apostle Airport
LYNI Nis Airport
Alleen jammer de dingen die ik nog nodig heb van ORBX zijn niet in de aanbieding :X

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiP0A1rGO28KRKAktKBdLICDBPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQFEd1hZHay0qccQPYQAtTgK.jpg?f=fotoalbum_large

Allebei de Honeycombs inmiddels een plekje kunnen geven. Vanmiddag komen er nog rudder pedals en dan is de setup vooralsnog even klaar. Maar we weten allemaal dat dit soort setups nooit klaar zijn :p

Overigens vanmorgen druk geweest met Windows 10 en FS2020 opnieuw installeren. Beiden staan nu op 1 ssd. Vreemd genoeg haal ik nu 10 fps meer ingame. Daarnaast laadt de game ook 1 minuut sneller dus al met al niets te klagen.

Nb. Doe nu een vluchtje van Trondheim naar Fällfors maar tis nogal bewolkt 🌥

Tesla M3LR '21

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:54

djbarney

XBL: DeejayBarney

ben nu begonnen aan die Alaska Bushtrip, mooie stukken bij, maar toch wel veel van hetzelfde.. zijn de overige bushtrips ook zo? of hebben die meer afwisseling?
djbarney schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:45:
ben nu begonnen aan die Alaska Bushtrip, mooie stukken bij, maar toch wel veel van hetzelfde.. zijn de overige bushtrips ook zo? of hebben die meer afwisseling?
Alaska is veel van het zelfde , water bergen water bergen .. maar nee de andere bush trips zijn wel wat met verandering

Je moet er van houden , ik vind het juist heel mooi om er te vliegen ... en ook rust gevend

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:57
zucht, was vanmiddag vlucht van 3 uur aan het maken, bijna aan het einde maar de F1 was ook bezig en mijn eten was klaar, was dus niet echt op aan het letten anders dan als ATC iets te melden had, crash ik ergens tegen aan, geen idee wat maar ja, einde vlucht |:( ;w

PSN ID: Svennie-NL

Svennie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:25:
zucht, was vanmiddag vlucht van 3 uur aan het maken, bijna aan het einde maar de F1 was ook bezig en mijn eten was klaar, was dus niet echt op aan het letten anders dan als ATC iets te melden had, crash ik ergens tegen aan, geen idee wat maar ja, einde vlucht |:( ;w
daarom neem ik elke vlucht op .. je weet nooit wat er gebeurd en je kunt later de dingen nog terug krijgen

soms heb je van die momenten die je even terug wil kijken :-) dat kan dat ..
Ik zet gewoon video opnemen aan met GFE

mocht je eens een mooie landing hebben of iets anders heb je hem maar op beeld staan .. als er niets is gebeurd of wat dan ook gewoon die file weggooien
en mocht er iets gebeuren als je weg loopt dan kan je dat terug kijken ..
Zou mooi zijn als er iets van een blackbox proggie komt zo dat je altijd terug kan zien wat er gebeurd
en je vlucht ook ene getallen en zo kunt terug lezen

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 18-07-2021 00:12 ]

die hoogte radar is toch wel een mooie uitvinding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTmEYZwQj1Q1UV5tdK_GfpIZh2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cNFh0Ohpdgj6RJ3Tr1Ywryep.png?f=fotoalbum_large

Pik donker en toch tussen bergen door vliegen
_/-\o_

• djbarney

djbarney

ravw schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:07:
[...]

daarom neem ik elke vlucht op .. je weet nooit wat er gebeurd en je kunt later de dingen nog terug krijgen

mocht je eens een mooie landing hebben of iets anders heb je hem maar op beeld staan .. als er niets is gebeurd of wat dan ook gewoon die file weggooien
Zou mooi zijn als er iets van een blackbox proggie komt zo dat je altijd terug kan zien wat er gebeurd
zoiets is er toch soort van? met de flight recorder app van Hy (https://flightsim.to/file/8163/flight-recorder). Die neemt zodanig alle variabelen uit de sim constant op, dat je zodra je de sim inlaadt op de zelfde airport, zelfde toestel, je in principe met deze tool gewoon een replay hebt, waar je in de cockpit (of willekeurig welke andere camera) precies kunt zien wat er gebeurde, en daarbij ook je landingen uit alle wenselijke hoeken kunt bekijken.

ik vergeet nog wel eens om die aan te zetten, maar vind het een erg handige tool om even een approach of landing te kunnen checken.. waar was ik te vroeg/te laat met bepaalde handelingen, wat had ik beter kunnen doen, of gewoon een stukje passief meekijken bij een stuk van een leuke / mooie vlucht
djbarney schreef op zondag 18 juli 2021 @ 01:22:
[...]

zoiets is er toch soort van? met de flight recorder app van Hy (https://flightsim.to/file/8163/flight-recorder). Die neemt zodanig alle variabelen uit de sim constant op, dat je zodra je de sim inlaadt op de zelfde airport, zelfde toestel, je in principe met deze tool gewoon een replay hebt, waar je in de cockpit (of willekeurig welke andere camera) precies kunt zien wat er gebeurde, en daarbij ook je landingen uit alle wenselijke hoeken kunt bekijken.

ik vergeet nog wel eens om die aan te zetten, maar vind het een erg handige tool om even een approach of landing te kunnen checken.. waar was ik te vroeg/te laat met bepaalde handelingen, wat had ik beter kunnen doen, of gewoon een stukje passief meekijken bij een stuk van een leuke / mooie vlucht
Het is een leuke prog , maar niet voor een goede replay

- de replay word als nieuwe vlucht gezien ( dus de ATC zal je weer op nieuw willen aanmelden
- de Replay zal niet het zelfde weer geven maar het live weer op het moment dat je de replay afspeelt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObYyJu6b167rTnsazNc7p3btifY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AISTwkGSbt3wm5ZGpgzPpqoh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B50srAPG5LWJiViqhAMxsZ8mdDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LnqnRJFxpWMul5DBHE6J2XSd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/II1XoyJzFY23nK3alkTGdcuKsSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XuTbm1F7cBIkYrY838JejM8G.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_3ZLAMzrUpKT8enAejYhX8ZgHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZE8WJAhg3LnB5sDRdv8eTohk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YhisZXtcWkbQAEU1JQJd2x8GmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FczeaMPKkfqxYTypBsZzwmyx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DirvRB3RTiQ_va0G_p8jHEQ8WJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I0pFUD3UrnRlsYa2IaZkwRnV.png?f=fotoalbum_large

Nog onderweg

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 18-07-2021 20:39 ]

Corsica inzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lkUt6l2vV5g9V4Fqimx-eirpVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OsY9bwNURYzLisxYhWLOyDlY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFvDuxudLiDY9IDdSFJ4Ik-lFx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/phqmZ8hCFpy0eYp1vJgzG3TO.png?f=fotoalbum_large

Spaanse kust inzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdW9-yw3G-czhq-gxZa64q45QRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aNVk0CtoQTiRCmXQzMceJcpD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 18-07-2021 21:29 ]

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mooi, is dat de Flybywire A320?

Heb zelf net gepoogd een vlucht te doen van EHAM naar EGLL met de FBW A32X. Succesvol geland maar rond Heathrow echt gigantische performance drops. Was een soort powerpoint presentatie om het ding aan de grond te krijgen...

Waar ik ook een beetje mee zat te kloten was de autospeed & altitudes. Moest continu zelf de throttle beheren met managed speed aan, dat lijkt me toch niet de bedoeling? Daarnaast deed managed altitude ook vreemd waardoor ik met vertical speed moest stijgen & dalen. Nog maar ff uitzoeken dus hoe dat kan want ik wil gewoon dat 'ie zelf een flight plan vliegt zodat ik ondertussen de vaatwasser kan inruimen :+

Tesla M3LR '21

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
London schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:30:

Heb zelf net gepoogd een vlucht te doen van EHAM naar EGLL met de FBW A32X. Succesvol geland maar rond Heathrow echt gigantische performance drops. Was een soort powerpoint presentatie om het ding aan de grond te krijgen...

Waar ik ook een beetje mee zat te kloten was de autospeed & altitudes. Moest continu zelf de throttle beheren met managed speed aan, dat lijkt me toch niet de bedoeling? Daarnaast deed managed altitude ook vreemd waardoor ik met vertical speed moest stijgen & dalen. Nog maar ff uitzoeken dus hoe dat kan want ik wil gewoon dat 'ie zelf een flight plan vliegt zodat ik ondertussen de vaatwasser kan inruimen :+
Het beste kun je Heathrow, Munchen en Charles de Gaulle vermijden met online vliegen binnen Europa.
Gibraltar is super leuk en vaak bijna niemand te vinden.

PSN: plexforce (ps4)

Ja dit is de FBW .. en rond London is het gewoon Dia's kijken ,, met al die airports in de buurt en heel veel vliegverkeer dan dropt het inderdaad hard naar beneden

Ik doe dat zelf ook gewoon met de knoppen hem op een hoogte instellen.
Krijg het niet ook niet voor elkaar om hem op de FMC de level te laten vliegen die er instaat

maar als je klimt zet ik hem altijd gelijk naar de juiste hoogte van FL want steeds als je daar bijna bent gaat de ATC toch blaten dat je hoger moet .. en dat is vaak net te laat

dus in 1 keer door klimmen met dat hok gas op cl en gaan

Aangekomen op El Prat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDvilPUnsRhVNKa32LemCaxonrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TWZIwhrdGpbBEnqKpgXVM7ls.png?f=fotoalbum_large

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Was een soort powerpoint presentatie om het ding aan de grond te krijgen...
:+ _/-\o_

• Svennie
ravw schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:07:
[...]

dat vind ik wat overkill, zo vaak gaat er niet iets mis maar ik vind het wel jammer dat ik niet kan kijken wat er deze keer mis gegaan is

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
Svennie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:56:
[...]
[@ravw over flight recorder]
dat vind ik wat overkill, zo vaak gaat er niet iets mis maar ik vind het wel jammer dat ik niet kan kijken wat er deze keer mis gegaan is
Eigenlijk zou dat toch, juist voor een serieuze sim, standaard functionaliteit moeten zijn. Samen met kosten is juist het grote voordeel van simulator-vliegen tov echt vliegen dat je vanuit alle hoeken terug kunt kijken om te analyseren wat er gebeurde en waarom. Vreemd dat Asobo dat eruit gesloopt heeft, want zowel FSX als P3D hebben het wèl.

Over "echt-sim-verschillen" gesproken, zijn er goede commerciële yokes met een effectieve force feedback, met name op de elevator? Of wordt dat zelf lassen en solderen?
Bacchus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:22:
[...]

Over "echt-sim-verschillen" gesproken, zijn er goede commerciële yokes met een effectieve force feedback, met name op de elevator? Of wordt dat zelf lassen en solderen?
ja die zijn er wel maar je betaald wel de hoofd prijs

https://www.brunner-innovation.swiss/product/cls-e-ng-yoke/
https://www.flightillusion.com/product/hw-ffb-csn/

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
In de prijsrange van direct drive racesturen ook. We hebben een potentieel dure hobby gekozen!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Bacchus
Qua prijs had ik dat wel zo'n beetje verwacht. Het is best een stevige machine (de Brunner doet 40 N in de stamprichting) en natuurlijk een ontzettende niche. Het is ook niet iets dat je even op je bureau schroeft.
Bacchus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:51:
Qua prijs had ik dat wel zo'n beetje verwacht. Het is best een stevige machine (de Brunner doet 40 N in de stamprichting) en natuurlijk een ontzettende niche. Het is ook niet iets dat je even op je bureau schroeft.
ach als je het om gaat zetten naar speeltijd
dan zal het wel mee vallen

als het goed spul is koop je dit wel voor de rest van je leven
want dat zie je ook met die cockpit bouwers , die gaan ook niet elke paar jaar even veranderen , die kopen dat om daar gewoon heel lang van te genieten

• Bacchus
ravw schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:55:
[...]
ach als je het om gaat zetten naar speeltijd
dan zal het wel mee vallen
Dit is misschien ook meer het segment waar je gaat vergelijken met vliegtijd/motortijd. (uurtje of tien)

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-11 13:17
[...]

Eigenlijk zou dat toch, juist voor een serieuze sim, standaard functionaliteit moeten zijn. Samen met kosten is juist het grote voordeel van simulator-vliegen tov echt vliegen dat je vanuit alle hoeken terug kunt kijken om te analyseren wat er gebeurde en waarom. Vreemd dat Asobo dat eruit gesloopt heeft, want zowel FSX als P3D hebben het wèl.

Heeft A320 ook in het echt feedback in de stick zitten?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Als je air crash investigation had gekeken had je deze vraag niet hoeven stellen ,
want je ziet vaak genoeg dat de piloten moeite hebben met de besturing en de stick zo hard moeten trekken of duwen dat ze buiten adem zijn .. en ook bij diverse storingen krijgen ze de stick helemaal niet bewogen , dus dat betekend dat er kracht op de stick staat
en dus wel zeker in de stick feedback krijgt van het vliegtuig

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 09:55
ravw schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:43:
Als je air crash investigation had gekeken had je deze vraag niet hoeven stellen ,
want je ziet vaak genoeg dat de piloten moeite hebben met de besturing en de stick zo hard moeten trekken of duwen dat ze buiten adem zijn .. en ook bij diverse storingen krijgen ze de stick helemaal niet bewogen , dus dat betekend dat er kracht op de stick staat
Maar de link die je aanhaalt geeft juist aan dat er geen feedback naar de stick gaat in een Airbus.

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Nou dan heb je niet goed zitten opletten ;) Bij de meeste flybywire toestellen heb je helemaal geen feedback. Sterker nog bij bijvoorbeeld de F16 had je bij de introductie zelfs helemaal geen beweging van de stick. De input was namelijk pressure. Vliegers moesten hier te erg aan wennen dus hebben ze later toch een beetje speling ingebouwd. Bij de Airbus heb je wel uitslag van de stick, maar helemaal geen feedback. Het zijn simpelweg een aantal veren die een soort tegendruk geven, die altijd gelijk blijft.

Boeing is hier wel een beetje de uitzondering op. De B777 heeft ook flybywire maar die geeft kunstmatig wel feedback. Wat geniaal aan de B777 is is dat je de protecties ook voelt in je stuur als feedback. Als je bijvoorbeeld voorbij de 35 graden bankt voel je dat hij gaat tegensturen. Bij een Airbus heb je dit helaas niet en moet je puur je kunstmatige horizon in de gaten blijven houden.

Nog een sidenoot, alle krachten in de huidige generatie airliners zijn allemaal kunstmatig, omdat de flightcontrols volledig hydraulisch bedient zijn. Dit is dus wel anders dan in een cessna'tje.

• TranceSetter
upclocker schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:25:
[...]
Bij een Airbus heb je dit helaas niet en moet je puur je kunstmatige horizon in de gaten blijven houden.
Maar daar heeft Airbus weer de software op gemaakt, zodat je niet zomaar buiten de 'envelope' mag gaan, waarbij hij dus zal zorgen dat je niet voorbij die 30/35 graden gaat.

• upclocker
  • Nu online
TranceSetter schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Maar daar heeft Airbus weer de software op gemaakt, zodat je niet zomaar buiten de 'envelope' mag gaan, waarbij hij dus zal zorgen dat je niet voorbij die 30/35 graden gaat.
Als je bij de Airbus meer dan 33 graden wilt banken moet je continue stick input geven. De maximale bank, met maximale uitslag is 66 graden. Dit correspondeert precies met de 2,5g limiet die airliners hebben over het algemeen. Laat je de stick los dan gaat de Airbus naar die 33 graden bank en blijft hij daar op staan. Mijn punt is dat je bij de Airbus het niet terug voelt als je de 33 graden passeert. Bij de B777 dus wel.

• TranceSetter
upclocker schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Als je bij de Airbus meer dan 33 graden wilt banken moet je continue stick input geven. De maximale bank, met maximale uitslag is 66 graden. Dit correspondeert precies met de 2,5g limiet die airliners hebben over het algemeen. Laat je de stick los dan gaat de Airbus naar die 33 graden bank en blijft hij daar op staan. Mijn punt is dat je bij de Airbus het niet terug voelt als je de 33 graden passeert. Bij de B777 dus wel.
Ja precies, dan zitten we op 1 lijn. Het kán wel, maar dan moet je wel doorduwen. In principe zal hij proberen je binnen de standaard 33 graden te houden.
Beetje zoals mijn auto me binnen de snelheidslimiet houdt tenzij ik het gaspedaal helemaal doordruk 8)

• upclocker
  • Nu online
TranceSetter schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Ja precies, dan zitten we op 1 lijn. Het kán wel, maar dan moet je wel doorduwen. In principe zal hij proberen je binnen de standaard 33 graden te houden.
Beetje zoals mijn auto me binnen de snelheidslimiet houdt tenzij ik het gaspedaal helemaal doordruk 8)
Klopt, maar mijn punt is is dat je bij Airbus dus niet voelt dat je aan het doorduwen bent en bij de B777 wel door feedback in de controls. Als je bij beide toestellen geen input meer geeft bij een bank hoger dan 33/35 graden gaan ze allebei vanzelf terug.

• Bacchus
upclocker schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:25:
[...]
Nog een sidenoot, alle krachten in de huidige generatie airliners zijn allemaal kunstmatig, omdat de flightcontrols volledig hydraulisch bedient zijn. Dit is dus wel anders dan in een cessna'tje.
Voorlopig zit een A320-certificering er nog niet in voor mij, dus het "Cessna'tje" is wel volledig relevant in dit geval en inderdaad de directe aanleiding van mijn vraag.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

...en dus wel zeker in de stick feedback krijgt van het vliegtuig
Je bent in de war met die boeing troep :)
Sponz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Je bent in de war met die boeing troep :)
Nee alleen spreken we bij FBW niet over force feedback maar over q-feel
maar dat er wel degelijk gevoel is in de stick
Alleen dit word dus niet zo als bij Boeing weergegeven als dat je het vliegtuig aanvoelt zo als een Cessna , maar het gaat het op een andere manier
Zo als hier boven al beschreven word, de mechanische voelveer maakt het gevoel kunstmatig; de veer kan een constante stijfheid hebben, of een variërende stijfheid als functie van de luchtsnelheid (q-feel).

Dus er word wel degelijk in veel gevallen een terugkoppeling geplaatst vanuit het vliegtuig naar de piloot
en het mag zelf niet eens zonder dat je iets voelt

een vliegtuig dat is uitgerust met fly-by-wire, moet ook worden uitgerust met een kunstmatig voelsysteem.

:+

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 19-07-2021 15:27 ]

• mrmartinuz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 06:21
ravw schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:24:
[...]

Nee alleen spreken we bij FBW niet over force feedback maar over q-feel
maar dat er wel degelijk gevoel is in de stick
Alleen dit word dus niet zo als bij Boeing weergegeven als dat je het vliegtuig aanvoelt zo als een Cessna , maar het gaat het op een andere manier
Zo als hier boven al beschreven word, de mechanische voelveer maakt het gevoel kunstmatig; de veer kan een constante stijfheid hebben, of een variërende stijfheid als functie van de luchtsnelheid (q-feel).

Dus er word wel degelijk in veel gevallen een terugkoppeling geplaatst vanuit het vliegtuig naar de piloot
en het mag zelf niet eens zonder dat je iets voelt

een vliegtuig dat is uitgerust met fly-by-wire, moet ook worden uitgerust met een kunstmatig voelsysteem.

:+
Conversely, Airbus does not provide any feedback to the pilots as their flight control system enforces control laws that cannot be overridden by inputs (source: Aerospatiale engineering document)

Maar eigenlijk durf ik je niet tegen te spreken, want u zit altijd goed in de materie als bureaustoel piloot met vele vlieguren in vele flightsims.

Ik copy paste ook maar wat van het internet en jij hebt toch wel heel wat kennis van vliegtuigen...
mrmartinuz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Conversely, Airbus does not provide any feedback to the pilots as their flight control system enforces control laws that cannot be overridden by inputs (source: Aerospatiale engineering document)

Maar eigenlijk durf ik je niet tegen te spreken, want u zit altijd goed in de materie als bureaustoel piloot met vele vlieguren in vele flightsims.

Ik copy paste ook maar wat van het internet en jij hebt toch wel heel wat kennis van vliegtuigen...
Denk dat we wel het zelfde bedoelen alleen we kijken daar anders tegen aan ...

NG Airbus is g-load demand in pitch and roll rate demand in roll. The only thing that happens to the side stick, is that during the landing flare you have to exert more force than usual or than compared to flight mode. During a manual landing there's a transition from flight mode (easy to move side stick) to ground mode (more force required by pilot).

But there is never a feed back to the stick, but visual feedback in terms of what the result of your manipulations were.

Want zelfs deze uitleg is tegenstrijdig
want op het moment dat je meer kracht moet uitoefenen om iets te doen wat dus bij een NON Feedback dus ook niet gebeurt , dan zou je dus NOOIT tegenkracht krijgen
Dus er is wel degelijk een verschil van kracht dat op bepaalde punten kan worden uitgeoefend
en dus is de feel anders .. en krijg je dus wel feedback :*)

• upclocker
  • Nu online
ravw schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Denk dat we wel het zelfde bedoelen alleen we kijken daar anders tegen aan ...

NG Airbus is g-load demand in pitch and roll rate demand in roll. The only thing that happens to the side stick, is that during the landing flare you have to exert more force than usual or than compared to flight mode. During a manual landing there's a transition from flight mode (easy to move side stick) to ground mode (more force required by pilot).

But there is never a feed back to the stick, but visual feedback in terms of what the result of your manipulations were.

Want zelfs deze uitleg is tegenstrijdig
want op het moment dat je meer kracht moet uitoefenen om iets te doen wat dus bij een NON Feedback dus ook niet gebeurt , dan zou je dus NOOIT tegenkracht krijgen
Dus er is wel degelijk een verschil van kracht dat op bepaalde punten kan worden uitgeoefend
en dus is de feel anders .. en krijg je dus wel feedback :*)
Een andere veerspanning is geen feedback in dit geval want hij heeft geen relatie met enig toestand van het toestel. Feedback is dat je een terugkoppeling voelt van een verandering van de toestand van het vliegtuig. Dit heb je dus nog steeds niet bij airbus. Het is gewoon simpel. Airbus heeft geen feedback in zijn stick punt. Er zit zelfs geen stickshaker op wat al een hele basic vorm van feedback is.

q-feel is dus die kunstmatige feedback waar ik het over had. Heeft airbus dus niet.
De 'q' staat in de luchtvaarttechniek voor dynamic pressure. Ze bootsen met q-feel dus het gevoel van dynamic pressure na op de controls zoals ze eigenlijk zijn in een cessna. Dynamic pressure neemt toe naarmate je snelheid toeneemt. De formule is q = .5 rho v^2. Oftewel hoe harder je vliegt, hoe hoger de krachten op je controls worden.

[ Voor 16% gewijzigd door upclocker op 19-07-2021 16:35 ]

upclocker schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:01:
[...]

Een andere veerspanning is geen feedback in dit geval want hij heeft geen relatie met enig toestand van het toestel. Feedback is dat je een terugkoppeling voelt van een verandering van de toestand van het vliegtuig. Dit heb je dus nog steeds niet bij airbus. Het is gewoon simpel. Airbus heeft geen feedback in zijn stick punt. Er zit zelfs geen stickshaker op wat al een hele basic vorm van feedback is.

q-feel is dus die kunstmatige feedback waar ik het over had. Heeft airbus dus niet.
maar is het dan nog niet verplicht dan dat je een Active Sidestick@ heb , volgens mij was dat al ingevoerd
dus vandaar dat ik er al vanuit ging dat de nieuwe modellen er al mee geleverd werden
want ik weet dat de Gulfstream G500 en G600 er al wel mee vliegen
zoals ik ook eerder schreef dat de verplichting er komt of al is

@ .---Active Sidesticks and will provide visual and tactile feedback---

boven de grote kattenbak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPGI41BiFzu0H1XzOWY5DXFqmBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZhcRyNrrSUgwOYMXpACoFVQT.png?f=fotoalbum_large

hier de plek voor de nagels te scherpen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI_cyceW7dV_O1101LcGOs9xT4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OxRVjx3680KVPfWwIpIAGmbn.png?f=fotoalbum_large

• Svennie
[...]

mee eens, dat zou mooi zijn, al is het maar de laatste 10 minuten of zo

balen zeg, ben mijn eigen throttle quadrant aan het maken, die werkt nu onder windows. Daar kan ik hem ook calibreren, heb om het te testen 1 lever en 4 knoppen. Kan ik via game controller in windows allemaal bedienen maar MSFS herkent wel dat ik een controller aangesloten heb maar "ziet" de knoppen en throttle niet, nog even verder zoeken dus, kijken waar dat aan ligt

EDIT nvm, dit was stom van me :F omdat er geen standaard profiel is voor mijn controller was het scherm leeg waardoor ik dacht dat MSFS ze niet herkent maar ik kan ze wel gewoon toewijzen.....

[ Voor 34% gewijzigd door Svennie op 19-07-2021 23:22 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYUUtTDNp5UFdFuxvahbo1e6yzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8h3Y07WKtVLAhxO6sHeTK963.png?f=fotoalbum_large

en aan gekomen op GMAD vanaf GOBD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Hq-h6gcDKAm2S05jQwwSfWx_LA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HUNlOut23XMSXXrSmSubKooc.png?f=fotoalbum_large

De hele vlucht

YouTube: Blaise Diagne Int to Al Massira A320

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 19-07-2021 21:17 ]

Zag het hier nog niet gemeld maar JustFlight heeft een update van z’n Arrow III en Arrow IV:
v0.8.0
- Autopilot logic fixes (including bank hold, altitude hold accuracy)
- Landing gear lights now dim when the panel lighting is switched on
- AP nav 1/2 selector fixed
- Whiskey compass accuracy improved
- External equipment now visible in VR
- Minor sound fixes and EFB sounds added
- KN62 inner knob push/pull for 0.5 KHz selection added
- KMA20 COM 1 receive logic fixed
- Cabin heat now prevents windshield icing
Vooral die laatste is interessant. Nu toch échte deicing via de cabineverwarming dus…

Update geldt voor zowel de III als IV als ik het zo zie, alleen zijn de versienummers anders..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Al iets bekent wanneer die Arrow III en Arrow IV naar MP komen ?

ravw schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:35:
Al iets bekent wanneer die Arrow III en Arrow IV naar MP komen ?
Bij mij niet. Soon™️

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

want ze zouden pas komen als ze beide uitgegeven zouden zijn
en dat zijn ze nu

• flopdoc
DigitalExorcist schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:05:
Zag het hier nog niet gemeld maar JustFlight heeft een update van z’n Arrow III en Arrow IV:

[...]

Vooral die laatste is interessant. Nu toch échte deicing via de cabineverwarming dus…

Update geldt voor zowel de III als IV als ik het zo zie, alleen zijn de versienummers anders..
Heb de update inmiddels al geinstalleerd, nog niet uitgeprobeerd. Maar de-icing mogelijkheid is wel van praktische toegevoegde waarde!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• appie35
Er is een nieuwe Nvidia Driver uit! Meer mensen deze al gekregen? Ga na een Herstart MSFS spelen

[ Voor 19% gewijzigd door appie35 op 20-07-2021 20:10 ]

appie35 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:07:
Er is een nieuwe Nvidia Driver uit! Meer mensen deze al gekregen? Ga na een Herstart MSFS spelen
ja binnen ... gisteren avond al
was aan het vliegen en de pc wilde hem al updaten dus maar inde wacht gezet daarna pas geinstaleerd

• appie35
In VR Ga ik na een Vlucht niet meer naar het menu dus moet ik even terug schakelen.

• djbarney

djbarney

appie35 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:07:
yep, zie weinig tot geen verschil hier tussen deze en de vorige .11 versie die ik had.

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 14:35
Gisteren mijn eerst "Long Distance" flight gemaakt met een A320neo. Vlucht ging van BIKF(Keflavik) naar CYYT(St. John's Intl).

Erg gaaf om te doen, de A320 vliegt leuk. Moet nog wel even goed in alles duiken hoe het nou perfect werkt, maar we zijn veilig geland na 4 uur en 30 min vliegen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kloever schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:54:
Gisteren mijn eerst "Long Distance" flight gemaakt met een A320neo. Vlucht ging van BIKF(Keflavik) naar CYYT(St. John's Intl).

Erg gaaf om te doen, de A320 vliegt leuk. Moet nog wel even goed in alles duiken hoe het nou perfect werkt, maar we zijn veilig geland na 4 uur en 30 min vliegen.
Deed je dat real time?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Kloever
Jup. Ik werk vanuit huis en dan is het makkelijk te doen. Ik zet alles klaar en stel alles zoveel mogelijk in. En ik heb de ATC over de speakers.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Kloever schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Jup. Ik werk vanuit huis en dan is het makkelijk te doen. Ik zet alles klaar en stel alles zoveel mogelijk in. En ik heb de ATC over de speakers.
Haha herkenbaar. Ik vlieg momenteel van Vaasa naar Malmo (zo loopt mijn tour in de scandinavische landen op een eind, morgen naar EHEH, thuisbasis voor mijn OnAir).
Maar vaak de avond ervoor met simbrief aan de gang, en deze gebruik ik in een dood moment om in een half uurtje mijn preps te doen en op te stijgen. En eenmaal in de lucht, speakers zachtjes aan en weer verder met code kloppen (ben IT'er).
Erg rustgevend iig ;)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Kloever
456 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Haha herkenbaar. Ik vlieg momenteel van Vaasa naar Malmo (zo loopt mijn tour in de scandinavische landen op een eind, morgen naar EHEH, thuisbasis voor mijn OnAir).
Maar vaak de avond ervoor met simbrief aan de gang, en deze gebruik ik in een dood moment om in een half uurtje mijn preps te doen en op te stijgen. En eenmaal in de lucht, speakers zachtjes aan en weer verder met code kloppen (ben IT'er).
Erg rustgevend iig ;)
Dat is het leuke van IT, hier is de specialisme Telecom ;).

Simbrief gebruik ik nog niet. Wil ik later nog eens erbij pakken. Ik plan de meeste van mijn routes de avond ervoor in de MSFS2020 planner. Normaal vlieg ik met de CJ4 maar dit was een leuke test om er achter te komen hoe die 320 werkt Vanavond even verder op inlezen.

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:22
Nog een klein weekje voor de release op de Xbox O+
Hoe groot is de kans dat freeware-kisten zoals de FBW en de Working Title CJ4 ooit in de Marketplace verschijnen? Of is dit überhaupt niet mogelijk, omdat het in wezen aanpassingen van de default-kisten zijn?

• WeHoDo
Thom2289 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:45:
Nog een klein weekje voor de release op de Xbox O+
Hoe groot is de kans dat freeware-kisten zoals de FBW en de Working Title CJ4 ooit in de Marketplace verschijnen? Of is dit überhaupt niet mogelijk, omdat het in wezen aanpassingen van de default-kisten zijn?
FBW is er al op MP.

• Thom2289
Ah, dat wist ik dus nog niet. Kan ook nergens een makkelijk overzicht vinden wat er allemaal in staat. Zie wel regelmatig updates in de dev updates voorbij komen.

• WeHoDo
Thom2289 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:49:
[...]

Ah, dat wist ik dus nog niet. Kan ook nergens een makkelijk overzicht vinden wat er allemaal in staat. Zie wel regelmatig updates in de dev updates voorbij komen.
MarketPlace binnen MSFS zelf en dan filteren op aircrafts?

• Thom2289
WeHoDo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:56:
[...]

MarketPlace binnen MSFS zelf en dan filteren op aircrafts?
Ik heb nog geen MSFS :+

• WeHoDo
Kom op... snel aanschaffen dan... haha.

• Thom2289
WeHoDo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Kom op... snel aanschaffen dan... haha.
Nog een paar daagjes wachten *O*
Heb er speciaal een Series X voor gekocht.

• TranceSetter
Dan moet je sowieso wachten totdat je hem op de xbox hebt staan, want niet alles uit de marketplace op de pc zal ook op de xbox verschijnen.

• polopolo150
  • Laatst online: 09-11 11:45
*doet een vreugdedans*

Ik zit ook te wachten op de Xbox Series X versie van Flight Simulator maar zag nooit een bericht ergens online komen dat je met keyboard en muis en andere input kon spelen op de XSX versie van Flight Simulator. Maar het blijkt dat dit wel mogelijk wordt.

Helaas de ongeluk meegemaakt dat eind vorig jaar mijn gaming laptop kapot ging en de stoute gok genomen dat de Xbox versie net zoals andere games Keyboard en Muis ondersteuning kreeg. En dat krijgt hij dus ook. :D

Voor de Flight Simulator purist klinkt dit misschien raar maar ik heb Flight Simulator 2004 en X met keyboard en muis gespeeld en zeer fijn gevonden in tegenstelling tot de andere inputs. Ik kocht liever een insane amounts addons en vliegroutes toen bij de Luchtvaart Hobbyshop vlakbij Schiphol in de 00's dan dat ik iets aan mijn inputs deed. :P

Ik verwacht niet terug te gaan naar die tijd maar wil Flight Simulator wel in z'n volledige glorie eens meemaken. Hopelijk lukt de Xbox dat redelijk.
polopolo150 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:41:

Ik verwacht niet terug te gaan naar die tijd maar wil Flight Simulator wel in z'n volledige glorie eens meemaken.
>:)

kijk uit met dat soort dingen te zeggen of te schrijven
IK had toen FS uit kwam ook me ervoor genomen of het niet zo te laten eindigen als de andere FS en XP
dat je voor honderde gulden / euro's er aan uit zou geven ..
het ziet er goed uit dus je zal veel minder nodig hebben aan addons..
:X (dacht ik)

Op dit moment kan ik wel schrijven dat dit wel de duurste game in mijn leven is geworden , zo wel hard ware als software.
En we zijn er nog niet.

Maar goed je heb wel je plezier er van en hobby's kosten nu eenmaal geld
en ik ken er meerdere die het gezegd hebben . ach een paar 100 euro's dan ben je wel klaar
Ik zie zelf mensen voor bij komen die dus nog veel meer kopen dan dat ik doet . en dus zullen er op zijn minst dus al meer dan 2000 euro er aan uit gegeven hebben in game als het al niet meer is

En dan moeten de duurdere toestellen nog komen ..
PDMG , A2A

Maar we wachten nu wel wat geduldiger af tot dingen in de aanbieding komen :9

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 21-07-2021 16:30 ]

• WeHoDo
ravw schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:22:
[...]

kijk uit met dat soort dingen te zeggen of te schrijven
IK had toen FS uit kwam ook me ervoor genomen of het niet zo te laten eindigen als de andere FS en XP
dat je voor honderde gulden / euro's er aan uit zou geven ..
het ziet er goed uit dus je zal veel minder nodig hebben aan addons..
:X (dacht ik)

Op dit moment kan ik wel schrijven dat dit wel de duurste game in mijn leven is geworden , zo wel hard ware als software.
En we zijn er nog niet.

Maar goed je heb wel je plezier er van en hobby's kosten nu eenmaal geld
en ik ken er meerdere die het gezegd hebben . ach een paar 100 euro's dan ben je wel klaar
Ik zie zelf mensen voor bij komen die dus nog veel meer kopen dan dat ik doet . en dus zullen er op zijn minst dus al meer dan 2000 euro er aan uit gegeven hebben in game als het al niet meer is

En dan moeten de duurdere toestellen nog komen ..
PDMG , A2A

Maar we wachten nu wel wat geduldiger af tot dingen in de aanbieding komen :9
Is wel leuk om te zeggen dat je Bali Airport in bezit hebt, of dat je net een nieuw toestel hebt gekocht :)

WeHoDo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Is wel leuk om te zeggen dat je Bali Airport in bezit hebt, of dat je net een nieuw toestel hebt gekocht :)
Maar het gaat mij niet om te heb .. maar meer om het realisme die je er van heb ..
en zoals je zelf ook weet als je aankomt op Bali (payware) of de blokken dozen standaard , geeft dat wel een heel andere feeling

en de vliegtuigen zijn ook gewoon wat meer afwisselingen en diverse vluchten te doen ...

Ik zelf vind het leuk om op FL320
maar ik vlieg daarbij ook wel eens graag op 2000ft om lekker van de omgeving te genieten
en om nu met een B747 op 2000 ft te blijven zitten ... nee daar pakken we de Britten Norman wel voor en een andere GA vliegtuig

Thom2289 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:24:
[...]

Nog een paar daagjes wachten *O*
Heb er speciaal een Series X voor gekocht.
Kunt hem alvast pre-loaden als je wilt.
MSFSsupport op twitter 1 uur geleden:
Greetings, pilots!

Microsoft Flight Simulator for Xbox Series X|S is available to pre-load today!

Download size is 97.24GB.

Prepare for takeoff on Xbox Series X|S on July 27: xbx.lv/3enSJEt

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:18
Wanneer je altijd online bent en dus kunt streamen heb je enke de base game nodig van 42GB. De offline pack is 55GB maar heb je enkel nodig als je geen internetverbinding hebt.

Twijfel wel om de Deluxe of zelfs Premium editie te kopen ipv enkel de Standard versie die bij GamePass zit, voor de extra vliegtuigen en vliegvelden. Schiphol zit er al in Deluxe bij, maar met Premium heb je ook nog o.a. Heathrow en San Francisco.

[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 21-07-2021 20:06 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• djbarney

djbarney

Rivanov schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:05:
Wanneer je altijd online bent en dus kunt streamen heb je enke de base game nodig van 42GB. De offline pack is 55GB maar heb je enkel nodig als je geen internetverbinding hebt.

Twijfel wel om de Deluxe of zelfs Premium editie te kopen ipv enkel de Standard versie die bij GamePass zit, voor de extra vliegtuigen en vliegvelden. Schiphol zit er al in Deluxe bij, maar met Premium heb je ook nog o.a. Heathrow en San Francisco.
ik heb gister dezelfde knoop doorgehakt inderdaad, in de ms store met de gamepass korting de premium gekocht. dat ik die dan ook op de xbox kan spelen is mooi meegenomen dan :D

• Rivanov
Hoop dat er nog Series X reviews online komen voor de release. Ben benieuwd hoe de game performed.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 21-07-2021 20:17 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:58

Dani86

AeroGeek

Kun je de fbw 320 updaten via de content manager of moet je hem dan eerst verwijderen uit de community folder?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• djbarney

djbarney

Dani86 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:03:
Kun je de fbw 320 updaten via de content manager of moet je hem dan eerst verwijderen uit de community folder?
nee, de community folder en de plek waar msfs addons plaatst uit the marketplace, zijn 2 verschillende locaties. als je de marketplace versie wil gebruiken, moet je dus de community folder versie weghalen
djbarney schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:08:
[...]

nee, de community folder en de plek waar msfs addons plaatst uit the marketplace, zijn 2 verschillende locaties. als je de marketplace versie wil gebruiken, moet je dus de community folder versie weghalen
even voor de leukigheid

De MS store versie en de FBW versie worden inde zelfde map en gedeelte geplaatst

dus in je community folder .
dit vind ik zelf ook een nadeel net zo als de PMDG DC 6 word er ook ingeplaatst
had liever gezien dat ze dat niet gedaan hadden in de community folder

• Rivanov

• Kloever
Net de A320neo losgelaten van Schiphol naar Liverpool. Dit keer met ILS landing. YouTube erbij en gaan. Het lijkt wel hoe groter de kist hoe makkelijker het wordt. Of ik krijg er handigheid in. Nu nog leren hoe ik een goede flightplan maak.

Vanmiddag ook maar de knoop doorgehakt en de Spitfire gekocht via MP. Wat een beest. De TakeOff ging goed. Ik denk alleen wel dat ik ben omgekomen bij de landing 😂

Zo van Chongqing naar Hongkong

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0hpNJt0ghir5e9JbQh9vBY99nE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q3M0FmDC5h6c1nabGaQ5eSq2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oRgThdE3dfQUNBqigwQUSjBRN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QytSO4yON3f6hBPO8Xwpvb0H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxDBKdnvIMF-t0Adi14pBOt0ARw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uq6Q7OkKyftbeiQLhr7Z2kjy.png?f=fotoalbum_large

Zo en nu onder weg naar Hongkong

nu halve way
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpwsVR6z0TDl5W5GncacRfZ-018=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pWjzauqCgg09lAebYILKKRhW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_IegEc5oD-t4xuSkYpW8aTzGfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qpKdx8X5nqwdLWhWMCOCWCZU.png?f=fotoalbum_large

en het word al weer licht

• djbarney

djbarney

ravw schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:34:
[...]

even voor de leukigheid

De MS store versie en de FBW versie worden inde zelfde map en gedeelte geplaatst

dus in je community folder .
dit vind ik zelf ook een nadeel net zo als de PMDG DC 6 word er ook ingeplaatst
had liever gezien dat ze dat niet gedaan hadden in de community folder
Grappig, bij mij wilde die toch echt niet functioneren en staat ie momenteel ook niet in mijn community folder, wel onder een subfolder van de store, waar ook de asobo planes en bush trips en al die meegeleverde spullen staan.. Zolang het maar werkt I guess 😁
djbarney schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:44:
[...]

Grappig, bij mij wilde die toch echt niet functioneren en staat ie momenteel ook niet in mijn community folder, wel onder een subfolder van de store, waar ook de asobo planes en bush trips en al die meegeleverde spullen staan.. Zolang het maar werkt I guess 😁
Ik heb de steam versie misschien anders

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eezA9FP3YGzwYdHUAXbAVyRdvCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Osjb7AAJfVlcdFzgvTdhiV7.png?f=fotoalbum_large

Zo aangekomen op Hong kong

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsCb0ny8SKDUXjsOgzSqhTpbv9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6qnGVA48d8LVr5PErpSEywVP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAgvaORya4Msgz-pAZ8bENDUkyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OGVpN6JLeTCotTSOz095VLww.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0E60MnH7H4TkNk6YikTv1PtwpaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s3Ahcu1QjQUfa4mTU9nk1LyO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door ravw op 22-07-2021 00:40 ]

Nog even twee spotter foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8xrj77MG4QQKBZ8OvNWcddc8G4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nZszX8XC2NBR9wA7bn2As7xy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZirhRr7LhHJrg16pbMJiZH82SA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/irbde8PVFRlWZxynk7jUexWn.png?f=fotoalbum_large

• flopdoc
polopolo150 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:41:
*doet een vreugdedans*

Voor de Flight Simulator purist klinkt dit misschien raar maar ik heb Flight Simulator 2004 en X met keyboard en muis gespeeld en zeer fijn gevonden in tegenstelling tot de andere inputs. Ik kocht liever een insane amounts addons en vliegroutes toen bij de Luchtvaart Hobbyshop vlakbij Schiphol in de 00's dan dat ik iets aan mijn inputs deed. :P
Aha, de Luchtvaart Hobby Shop- hoe vaak ik daar destijds niet geweest ben! En hij zat ook in een NL2000 versie ooit.

flopdoc schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:21:
[...]

Aha, de Luchtvaart Hobby Shop- hoe vaak ik daar destijds niet geweest ben! En hij zat ook in een NL2000 versie ooit.
dat zijn wel hele oude tijden inderdaad
ben er ook ooit eens geweest was toen ze die B737 cockpit hadden staan ..
maar ik me er niet meer veel van herinneren

• flopdoc
ravw schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:26:
[...]

dat zijn wel hele oude tijden inderdaad
ben er ook ooit eens geweest was toen ze die B737 cockpit hadden staan ..
maar ik me er niet meer veel van herinneren
Grote winkel, de B737 inderdaad, veel real life vliegspullen natuurlijk. Ik kocht er ook gedateerde aeronautical charts, waar ik nu Navigraph voor heb ( en ooit iets als Simplates? op een DVD). En een E6B calculator. Etc. Ook een zaak vol bouwdozen voor modelvliegtuigen. En boeken.

[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 22-07-2021 08:47 ]

flopdoc schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Grote winkel, de B737 inderdaad, veel real life vliegspullen natuurlijk. Ik kocht er ook gedateerde aeronautical charts, waar ik nu Navigraph voor heb ( en ooit iets als Simplates? op een DVD). En een E6B calculator. Etc. Ook een zaak vol bouwdozen voor modelvliegtuigen. En boeken.
Ja ze hadden veel jammer dat er hier in de buurt niet eens zit ....
al hoe wel dat zal niet goed voor mijn bankrekening zijn :D

Even mededeling van huiselijke aard , ben net terug van mijn tweede prik :+

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:33
Thrustmaster t flight hotas one: Is dit voor de Xbox op moment de enige optie ?

De Logitech G Saitek Pro is puur voor PC heb ik begrepen.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 22-07-2021 10:53 ]

• fgrivel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-01 13:11
Kloever schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Die Freqeuncy was idd niet goed. Maar wel raar, want als ik Runway 05 pak staat die erbij. Zo snel ik de 108.550 invul dan gaat de AP wonky doen. Dus Runway aangepast naar 23 en done. Nette landing gemaakt.

Net even met de CJ4 getest door van EGCC naar EGNT te vliegen. ILS ingevuld en prima. Gelukkig maar want wat een weer daar.

Maar waar halen jullie deze info vandaan? De ILS info enzo. Want ik vind de info vanuit MSFS een beetje vaag af en toe.
Hoi hoi, ik heb het gesprek niet helemaal teruggelezen en ik weet niet of je de scenery van FlightSim.to gebruikt, maar als er een probleem is met de ILS zou ik dat graag willen weten, dan kan ik dat aanpassen!

Overigens heeft de baan maar aan 1 kant een ILS (baan 05). Je kan vermoedelijk de localizer ook back-course gebruiken voor 23, maar 23 heeft sowieso geen aparte ILS.
Iconic flight from February 3, 1959
The day the music died
Mason City Municipal Airport to Moorhead

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmwsoRq3DNbAGI-fxlqGkh5laDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tbYnnpJ7sZdMiqygJeu8712D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrdNXReGmUNYKsyXDp2lVgffs2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XEvHScFwXYJbKY3IyTfkecrE.png?f=fotoalbum_large

Deze omgeving is de toen des betreffende vlucht geeindigt in crash (een sneeuwbui :/ en piloot falen was toen de oorzaak )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zM443GpbshIolOr9Cn7QJdNmCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0CqGzBgc2YlF883JJnpHg5j8.png?f=fotoalbum_large

• Bacchus
ravw schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:03:
The day the music died

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze omgeving is de toen des betreffende vlucht geeindigt in crash (een sneeuwbui :/ en piloot falen was toen de oorzaak )
[Afbeelding]
Wel knap om met die strakblauwe lucht een sneeuwbui te vinden.
ravw schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:03:
The day the music died

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Buddy Holly. Dat nummer van Don MacLean, “American Pie”, kan ik niet meer ánders horen dan de Star Wars versie van Weird Al Yankovic

DigitalExorcist schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Buddy Holly. Dat nummer van Don MacLean, “American Pie”, kan ik niet meer ánders horen dan de Star Wars versie van Weird Al Yankovic
ja weet het :-)

ja dat nummer van Weird al is ook erg goed gedaan
Maar die heeft wel vele andere nummer ook goed aangepakt
Die van Nirvana vind ik ook erg goed gedaan , en amish paradise :+

Als je van dit soort nummer houd moet je deze ook luisteren

YouTube: Born In East L.A. (Cheech And Chong) [HD]
O+
"Green Card?...... I'm from East LA"

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 22-07-2021 14:50 ]

Bacchus schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Wel knap om met die strakblauwe lucht een sneeuwbui te vinden.
ja het is ook niet het vliegtuig waar ze mee vlogen dat was een andere type ... dat was een van de eerste Beechcraft V-35 Bonanza

maar het is wel bijna dezelfde route die ik vlieg die hun hadden moeten vliegen
De baan waar ik had moeten vertrekken was ook baan 17 (oorspronkelijk) moeten wezen maar dat is dus nu baan 18

.. zit al vlak voor de landing >:)

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 22-07-2021 14:23 ]

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:43
Gameaddict schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:23:
[...]

Kunt hem alvast pre-loaden als je wilt.

[...]
Gisteren zette ik de xbox aan, en zag dat die aan het bijwerken was (97 gb) ik als een kind zo blij na het zien van alle foto's en filmpjes hier! ik denk MS die matst ons met een paar dagen eerder ....

-O- helaas.

• Bacchus
ravw schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:17:
[...]
De baan waar ik had moeten vertrekken was ook baan 17 (oorspronkelijk) moeten wezen maar dat is dus nu baan 18
Tsja, de baan is dezelfde natuurlijk. Alleen ligt de magnetische pool inmiddels 10° (ok: 6,2°) verderop.
lifeguard schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:41:
[...]

Gisteren zette ik de xbox aan, en zag dat die aan het bijwerken was (97 gb) ik als een kind zo blij na het zien van alle foto's en filmpjes hier! ik denk MS die matst ons met een paar dagen eerder ....

-O- helaas.
Je bent in die zin een paar dagen eerder gematst dat je niet pas de 29e kan spelen omdat het downloaden zo lang duurt. Dus je kan meteen de 27e losgaan (al weet ik niet precies hoe laat ze het gaan vrijgeven)

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:58

Dani86

AeroGeek

De luchtvaart hobbyshop, ah the memories.... O+

In mijn jeugd in Hoofddorp gewoond, dus dan was het om de hoek :)

Ben benieuwd wat er nu van geworden is. Die b737 simulator was pas in 2010 ofzo dat ze die hadden.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• djbarney

djbarney

Dani86 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:09:
De luchtvaart hobbyshop, ah the memories.... O+

In mijn jeugd in Hoofddorp gewoond, dus dan was het om de hoek :)

Ben benieuwd wat er nu van geworden is. Die b737 simulator was pas in 2010 ofzo dat ze die hadden.
Volgens mij hebben ze nu een andere naam: https://www.aviationmegastore.com . De 737 simulator hebben zij ook. Ik heb daar mijn Honeycomb Alpha & Bravo besteld, de bravo al n tijdje binnen, maar de Alpha konden ze nog niet leveren.

• WeHoDo

• djbarney

djbarney

En meer nieuws vandaag, meer informatie over de nieuwe hardware die specifiek voor Flight Simulator op Xbox gereleased gaat worden, waaronder ook nieuwe controller van Honeycomb: https://news.xbox.com/en-...t-flight-sim-accessories/
Pagina: 1 ... 186 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc