Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Als ik Cold en Dark opstart krijg ik een master warning voor mijn parkingbrake. En die verdwijnt als ik de parking brake er af haal. Ik heb het idee dat het ook door het olie peil komt.
Iemand dit ook wel eens gehad?
Dat alarm is volgens mij puur dat de parking brake er nog op zit. En dat je dus niet moet gaan taxiën zolang die nog ‘aan’ staat.Trin1ty schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:23:
Vraagje, ik ben begonnen met de Working Title mod voor de TBM en de G3000.
Als ik Cold en Dark opstart krijg ik een master warning voor mijn parkingbrake. En die verdwijnt als ik de parking brake er af haal. Ik heb het idee dat het ook door het olie peil komt.
Iemand dit ook wel eens gehad?
In je auto brandt toch ook een lampje als de handrem erop staat 😜
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik snap dat hij in display een warning geeft dat hij er nog op zit maar om tot het moment van taxieen een alarmtoon te horen lijkt me niet zoals het hoortDigitalExorcist schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:42:
[...]
Dat alarm is volgens mij puur dat de parking brake er nog op zit. En dat je dus niet moet gaan taxiën zolang die nog ‘aan’ staat.
In je auto brandt toch ook een lampje als de handrem erop staat 😜
Als je het Master Alarm knopje indrukt stopt ie met piepen toch? Gaat erom dat je bevestigt dat je het alarm gezien hebt..Trin1ty schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:11:
[...]
Ik snap dat hij in display een warning geeft dat hij er nog op zit maar om tot het moment van taxieen een alarmtoon te horen lijkt me niet zoals het hoort
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
nee dat is het probleem, dan stopt het niet. Echter zodra de motor draait wel, dus dat vond ik raarDigitalExorcist schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:17:
[...]
Als je het Master Alarm knopje indrukt stopt ie met piepen toch? Gaat erom dat je bevestigt dat je het alarm gezien hebt..
Ik heb het net even uitgetest. Het waarschuwingssignaal gaat bij mij niet uit als ik de Master Caution indruk, maar wat blijkt: de deur staat ook nog open! Als ik die sluit gaat het alarm wel uit als ik Master Caution indruk, terwijl de parking brake nog ON staat.Trin1ty schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:19:
[...]
nee dat is het probleem, dan stopt het niet. Echter zodra de motor draait wel, dus dat vond ik raar
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Motoren krijg ik wel aan en zo maar die avionics niet
Heb hem al gevonden ... vreemde plek maar goed
Van TJSJ naar TFFJ
/f/image/CBMGOzq267ZNnJ3I5Q7XZsKy.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 06-07-2021 15:53 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Heb het probleem gevonden, zit in de g3000 mod. Als ik die weghaal is er niets aan de handflopdoc schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:17:
[...]
Ik heb het net even uitgetest. Het waarschuwingssignaal gaat bij mij niet uit als ik de Master Caution indruk, maar wat blijkt: de deur staat ook nog open! Als ik die sluit gaat het alarm wel uit als ik Master Caution indruk, terwijl de parking brake nog ON staat.
[ Voor 23% gewijzigd door Trin1ty op 06-07-2021 16:05 ]
Probleem gevonden, ik heb ook de TCA en ik gebruik nu even de Logitech Yoke. Op de TCA throttle control stonden de knoppen bij "ENG" op on, daarom probeerde hij waarschijnlijk continue te starten en gingen de batterijen leeg. Eindeloos de AI piloot aan en uitgezet om te zien wat het verschil wasgroennom schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:51:
[...]
Weet even niet wat je met de TCA bedoeld, maar ik vlieg met de Logitech yoke en throttle.
Zal vast wel iets verkeerd doen aangezien ik weinig andere hoor. Zoek nog wel even verder, maar als er tips zijn dan hoor ik het graag!
Hahaha herkenbaar, ook een keer gehad. Hij bleef maar klikken en daarna accu leeg. Mooie extra knipperende verlichting op de 152. Gebeurd je maar een keer, dat dan wel.groennom schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:02:
[...]
Probleem gevonden, ik heb ook de TCA en ik gebruik nu even de Logitech Yoke. Op de TCA throttle control stonden de knoppen bij "ENG" op on, daarom probeerde hij waarschijnlijk continue te starten en gingen de batterijen leeg. Eindeloos de AI piloot aan en uitgezet om te zien wat het verschil was... Suf, maar nu werkt het gelukkig wel goed. Schermen blijven nu aan.
niet alle vliegtuigen hebben er last van ... maar sommige blijft hij door starten en zullen ze je accu leeg vreten als of het een doos met chocolade isHammie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:28:
[...]
Hahaha herkenbaar, ook een keer gehad. Hij bleef maar klikken en daarna accu leeg. Mooie extra knipperende verlichting op de 152. Gebeurd je maar een keer, dat dan wel.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Morgen ook maar eens de AP van de Cessna Citation CJ4 proberen te leren. De 172 en 208 zijn leuk maar deze is ook belangrijk lijkt me.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Traag ... wat noem jij traag .. ik kan bijna 3 a 4 min wachten met in menu komen ... maar voor de hoeveelheid ik er nu in heb staan , vind ik het nog meevallenKloever schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:31:
Zo, alle addons die ik van Flightsom.to heb gedownload weer verwijderd. De sim werd er zo traag van. Dus MSFS addon linker gedownload. Morgen maar even alles opnieuw installeren. Kreeg ook wat issues met freeware en payware.
Morgen ook maar eens de AP van de Cessna Citation CJ4 proberen te leren. De 172 en 208 zijn leuk maar deze is ook belangrijk lijkt me.
Ik heb met FS X en ouder wel eens wacht tijden gehad van 20 a 30 min
Zo lang je ingame maar goed loopt
mijn Community map is nu ook al tegen de 100 GB
Totale FS map is nu 417 GB groot inc Community map
en we zijn nog geen jaar verder met FS ...
kom over 1 a 2 jaar eens terug .... de TB ga ik wel aan tikken
Zo’n plaatje waarbij je 3x moet kijken of het nou Flight Sim, of écht is…. En het dan nog steeds niet zeker weet.. haharavw schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:36:
Even een sfeer plaatje van een Seaplane plaats bij Seattle in de buurt
[Afbeelding]
Nu alles op de SSD staat is het goed te doen. Ik denk idd nu onder de 5 min. Maar dan heb ik alleen de Orbx addons erop staan en wat handige tools. Voorheen geklokt op 25 min met zo'n 40G aan addons. Maar dat was op de HDD. SSD was iets sneller. Ga straks alles terug zetten, heb er een backup van gemaakt. Maar ik had wat dubbel, dus alles even goed nalopen.ravw schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 03:32:
[...]
Traag ... wat noem jij traag .. ik kan bijna 3 a 4 min wachten met in menu komen ... maar voor de hoeveelheid ik er nu in heb staan , vind ik het nog meevallen
Ik heb met FS X en ouder wel eens wacht tijden gehad van 20 a 30 min
Zo lang je ingame maar goed loopt
mijn Community map is nu ook al tegen de 100 GB
Totale FS map is nu 417 GB groot inc Community map
![]()
en we zijn nog geen jaar verder met FS ...
kom over 1 a 2 jaar eens terug .... de TB ga ik wel aan tikken
Persoonlijk vond ik het irritant dat ik rustig alles kon opstarten en dan even wat anders kon doen. Dacht ook dat het aan mij lag. Maar als ik dit zo lees valt het mee.
[ Voor 8% gewijzigd door Kloever op 07-07-2021 08:43 ]
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
[ Voor 115% gewijzigd door Kloever op 07-07-2021 08:43 ]
De MSFS Cessna SEP's hebben ook geen verklikkerlampje voor de startmotor, denk ik hè?Hammie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:28:
[...]
Hahaha herkenbaar, ook een keer gehad. Hij bleef maar klikken en daarna accu leeg. Mooie extra knipperende verlichting op de 152. Gebeurd je maar een keer, dat dan wel.
Als je de Navigraph plugin hebt in het menu moet je dan werkelijk elke keer de boel linken? Of zie ik een optie over het hoofd?
PSN ID: Svennie-NL
Hoe hebben jullie dit opgelost?
ik kan het in tekst uitleggen maar dit is net zo makkelijk:Kloever schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:33:
Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik de Cessna Citation CJ4 in AP mode zover krijg dat hij de GPS volgt? Ik heb gisteren van alles geprobeerd en filmpjes bekeken maar hij lijkt niet de GPS te volgen. ALT zelfde verhaal. Ik stel 10000 in. FLC zet ik op een 600 up. Maar hij blijkt maar klimmen.
https://www.youtube.com/watch?v=4Dx94RMp-Hc
dit is niet de beste tutorial trouwens, de AP instellen doe je op de grond zodat je in de lucht de AP nog enkel hoeft te activeren, ik zal eens kijken of ik een betere kan vinden
Je kan deze ook kijken, 40 minuten maar alles komt voorbij:
https://www.youtube.com/watch?v=8odd1rCV1PI
je hebt toch wel een koers geprogrammeerd? Danwel handmatig danwel in MSFS? Er moet wel een FPL zijn wil de CJ4 die kunnen volgen
[ Voor 28% gewijzigd door Svennie op 07-07-2021 14:58 ]
FLC in combinatie met 600 up? Dat lijkt me VS. Bij FLC geef je aan welke IAS je wilt hebben en bepaalt de AP je climb rate op basis daarvan. Dus check even je config.Kloever schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:33:
Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik de Cessna Citation CJ4 in AP mode zover krijg dat hij de GPS volgt? Ik heb gisteren van alles geprobeerd en filmpjes bekeken maar hij lijkt niet de GPS te volgen. ALT zelfde verhaal. Ik stel 10000 in. FLC zet ik op een 600 up. Maar hij blijkt maar klimmen.
Voor wat betreft LNAV: welke nav source gebruik je? Staat die wel daadwerkelijk ingesteld om de FMC te gebruiken, of staat die toevallig op NAV1 ofzo?
En most of all: gebruik je de Working Title mod voor de CJ4? If not: doe dat. Dat maakt alles zoveel beter. Let er wel op dat je vervolgens de AP bedient in de cockpit zelf, niet via een 3rd party controller (in ieder geval niet zonder aanpassingen aan de config te doen), in verband met de manier waarop de AP in de WT CJ4 gecodeerd is.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik heb zelf de meeste info van YouTube: MSFS 2020 | TUTORIAL: How to fly the Working Title Cessna Citation C... . Deze is samen met Matt, die developer is van working title. Hij heeft ook goede tips voor approaches enzovoort. Hierbij ga ik er vanuit dat je de workingtitle mod hebt geinstalleerd en gebruikt, die is zo verschrikkelijk veel beter dan de default msfs versieKloever schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:33:
[ Voor 8% gewijzigd door djbarney op 07-07-2021 15:02 ]
Ik heb de Working Title mod nog niet, maar die installeer ik vanavond meteen.ralpje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:00:
[...]
FLC in combinatie met 600 up? Dat lijkt me VS. Bij FLC geef je aan welke IAS je wilt hebben en bepaalt de AP je climb rate op basis daarvan. Dus check even je config.
Voor wat betreft LNAV: welke nav source gebruik je? Staat die wel daadwerkelijk ingesteld om de FMC te gebruiken, of staat die toevallig op NAV1 ofzo?
En most of all: gebruik je de Working Title mod voor de CJ4? If not: doe dat. Dat maakt alles zoveel beter. Let er wel op dat je vervolgens de AP bedient in de cockpit zelf, niet via een 3rd party controller (in ieder geval niet zonder aanpassingen aan de config te doen), in verband met de manier waarop de AP in de WT CJ4 gecodeerd is.
En of die op NAV1 stond? Geen idee meer. Had er niet veel aan aangepast moet ik zeggen. Maar de kans is groot dat die niet op FMC stond.
Ah, de Cessna 140. Hoe bevalt ie?
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Krijg inderdaad ook ieder keer een link naar de website (of QR-code) waarna je moet inloggenSvennie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:53:
Als je de Navigraph plugin hebt in het menu moet je dan werkelijk elke keer de boel linken? Of zie ik een optie over het hoofd?
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
hij is leuk
lekker old skool en ook je kan de G1000 er in zitten ... het is wel een vliegtuigje voor de kleine boodschappen te doen :-)
maar het geluid is heerlijk
en leuk die piano toetsen om dingen aan te zetten
straks maar even uitgebreid testen
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 07-07-2021 15:34 ]
https://nl.flightsim.to/file/17471/static-ai-europe
https://nl.flightsim.to/file/17417/static-ai-north-america
fijn, dat vergeet ik de helft van de keren en heb er in VR ook geen zin meer in te doen. Betaal ik ervoor, gebruik het daardoor amperGameaddict schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:28:
[...]
Krijg inderdaad ook ieder keer een link naar de website (of QR-code) waarna je moet inloggen
FSEconomy bevalt me wel, heb nu zo'n 75k verdiend, probeer 6k+ per vlucht te maken maar is lastig om vluchten te vinden die je vol kan vliegen en heb er geen zin in om constant tussen 2 vliegvelden op en neer te vliegen die dat wel bieden. Het kost wat zoekwerk maar dat lukt wel. Iemand nog aanraders?
Die Working mod is een uitkomst inderdaad. ATM onderweg van LIRA naar LFMN. Nu nog uitvogelen hoe alles werkt...Maar dat kunnen we in de lucht wel doen..(gelukkig ben ik geen echte pilootralpje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:00:
[...]
FLC in combinatie met 600 up? Dat lijkt me VS. Bij FLC geef je aan welke IAS je wilt hebben en bepaalt de AP je climb rate op basis daarvan. Dus check even je config.
[ Voor 6% gewijzigd door Kloever op 07-07-2021 20:35 ]
Ik moet m ook weer eens gaan leren vliegen, is zo mooi om te doen, maar een flinke leercurve.djbarney schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:00:
[...]
Ik heb zelf de meeste info van YouTube: MSFS 2020 | TUTORIAL: How to fly the Working Title Cessna Citation C... . Deze is samen met Matt, die developer is van working title. Hij heeft ook goede tips voor approaches enzovoort. Hierbij ga ik er vanuit dat je de workingtitle mod hebt geinstalleerd en gebruikt, die is zo verschrikkelijk veel beter dan de default msfs versie
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik had hem de afgelopen week ook weer eens opgestart, heb er het afgelopen jaar al heel wat uurtjes in gevlogen maar was nu alweer een tijdje geleden. Ik had het idee dat het toestel nu iets realistischer snelheid maakt. Eerder ging dat ding als een raket, maar nu voelde het wat echter aan ofzo. Meer mensen die dit is opgevallen?flopdoc schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:38:
[...]
Ik moet m ook weer eens gaan leren vliegen, is zo mooi om te doen, maar een flinke leercurve.
Geen idee, duurde even voordat ik doorhad waarom het gebeurde. Ondanks dat het een sim is geeft het toch een soort stres als je denkt "oh ohhh wat gaat er nu gebeuren".Bacchus schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:12:
[...]
De MSFS Cessna SEP's hebben ook geen verklikkerlampje voor de startmotor, denk ik hè?
Ja dat word wel minder als je alles een beetje goed weet ..Hammie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:27:
[...]
Geen idee, duurde even voordat ik doorhad waarom het gebeurde. Ondanks dat het een sim is geeft het toch een soort stres als je denkt "oh ohhh wat gaat er nu gebeuren".
ik weet ook nog wel van mijn begin tijd van FS ..
heb ook heel wat stress momenten gehad
en er zijn aardig wat scheldwoorden gevallen ....
maar op en gegeven moment , zeker als je heel vaak met een zelfde vliegtuig vliegt dan kan je dat ding wel dromen en zullen de stressmomenten minder worden
Maar het is ook zo dat wij als simmers wel een dubbele taak hebben
en we zijn captain en co piloot in 1
dus je moet veel meer doen .. en als je dan al niet alles goed beheerst krijg je daar ook stress van ..
omdat er gewoon te veel info voor je hersens gegeven wordt , dit kan je alleen door ervaring minder maken en meer vertrouwd worden met wat je aan het doen ben
maar het blijft leuk om te doen , straks maar weer eens een vluchtje met de airbus doen
Ga denk ik maar even van Portland naar Ketchikan
Het is meer dat simmers makkelijk in grote en vooral complexe vliegtuigen op grote en complexe vliegvelden stappen omdat ze die kennen van hun vakantiecharter. Een sportvliegtuigje kun je al snel alleen vliegen in een circuitje boven Seppe Breda International Airport.ravw schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:10:
[...]
Maar het is ook zo dat wij als simmers wel een dubbele taak hebben
en we zijn captain en co piloot in 1
ja maar tussen vliegen met een vliegtuig of behersen zit ook nog wel een verschilBacchus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:04:
[...]
Het is meer dat simmers makkelijk in grote en vooral complexe vliegtuigen op grote en complexe vliegvelden stappen omdat ze die kennen van hun vakantiecharter. Een sportvliegtuigje kun je al snel alleen vliegen in een circuitje boven Seppe Breda International Airport.
Maar makkelijk ?
vele die al jaren bezig zijn weten wel wat je moet doen , maar voor de beginners die nu binnen komen zeker wat betreft de airliners komen er toch hele veel informatie op hun af .
die zullen straks als de PMDG B737 uit komt toch echt wel even gaan slikken en met hoofdpijn zitten
het enige voordeel wat de simmers nu hebben is dat alles op het net te vinden is .......
dat was in onze tijd dan praat ik zo rond de jaren 90
toen konden wij echt niet even kijken naar een voorbeeld filmpje op Youtube
nee wij gooide onze printers aan om dikke handleidingen uit te printen
als ik ook terug kijk hoe ik ooit begonnen ben met fs en naar nu
zeker omdat hier ook nog mensen zijn die net als ik nog niet eens wisten wat een glass cockpit was
nee wij moesten alleen maar doen met naaldjes
nu heb je de G1000/ G3000 waarbij alles eigenlijk veel makkelijker is geworden en ook sneller de info krijg die je nodig heb...
Ik ben altijd een Boeing vlieger geweest maar pas in MSFS ben ik de airbus gaan leren ..
maar je bemerk wel dat de Airbus gewoon veel meer zelf doet dan dat je in een Boeing zit
al word dat verschil de laatste jaren ook steeds kleiner
Dat is precies wat ik bedoel: je verdrinkt in het werk in een verkeersvliegtuig als je de basis in een sportvliegtuigje nog niet onder de knie hebt.ravw schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:20:
[...]
vele die al jaren bezig zijn weten wel wat je moet doen , maar voor de beginners die nu binnen komen zeker wat betreft de airliners komen er toch hele veel informatie op hun af .
Ik zou de Simhanger YT videos er over bekijken:Thinlanet schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:08:
Met de XBox versie die in 3 weken beschikbaar komt, ben ik even benieuwd hoe jullie over deze versie denken. Mijn... rumors) dat de XBOX versie van begin uit wat meer geautomatiseerd heeft, maar je wel nog uit kan zetten, om zo de eerste stappen voor de beginneling met gamepad ook nog leuk te houden. Hoe denken jullie er over?
YouTube: Microsoft Flight Simulator on XBOX Series X | Flight Sim on a Consol...
YouTube: Microsoft Flight Simulator on Xbox | What You Need to Know | Perform...
Ik zelf ben ook begonnen met een B737 ooit eens .. maar als ik nu na denk ik heel wat jaren van GA vliegen , toch wel bemerk dat die ervaring die ik met GA heb opgebouwd me nu wel heel erg veel helpenBacchus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:12:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel: je verdrinkt in het werk in een verkeersvliegtuig als je de basis in een sportvliegtuigje nog niet onder de knie hebt.
je moet je eigenlijk verplichten om eerste GA vliegtuigen goed te beheersen wil je over kunnen stappen naar een Airliner
Eens.Bacchus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:12:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel: je verdrinkt in het werk in een verkeersvliegtuig als je de basis in een sportvliegtuigje nog niet onder de knie hebt.
Als ik naar mijzelf kijk merk ik dat wel. Ik ben begonnen met FSX, wat redelijk makkelijk was of ik deed het verkeerd.. Maar toen was ik ook jonger.
Nu heb ik duidelijk meer interesse. T.16000 gekocht en leren. Lang leve YouTube en Tweakers en FB. Begonnen met een 152. Daarna de 172 en de 208. Gaandeweg de AP leren. En nu dus de CJ4. Het lukt redelijk. Maar als ik de DC6 zie, dat weerhoudt me toch een beetje om die te kopen. Zo veel dingen wat je moet doen en leren. En ik snap De helft nu nog niet eens. Ik doe de start zelf. Landen ook. Rest gaat op AP. Vond het al heel knap dat me dat allemaal lukte.
Ga zo eens een poging doen om van Nice naar Edinburgh te vliegen met de CJ4. Take off en Landen in VR en de rest op monitor.
Ik ben gisteren pas echt begonnen met de CJ4 en de Working Mod. Zal vandaag of morgen dat YouTube filmpje eens erbij pakken. Lijkt me heerlijk om alles zo in te kunnen stellen dat de CJ4, of een Airbus, alles zelf doet. Al moet ik zeggen dat dit zoals ik het nu doe ook wel werkt. FP maken en die aanpassen dat het zo makkelijk mogelijk is. Dan als alles redelijk goed in de lucht is de AP in schakelen.Svennie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:32:
ik ben het er mee eens dat je moet kunnen vliegen met een 172 voor je naar het grote werk overgaat maar als je een Airbus goed instelt heb je minder werkdruk dan in een Cessna, die doet zowat alles voor je. Zet hem in managed mode en er wordt veel werk uit je handen genomen. Dat geld ook voor de working mod CJ4.
voor mij zit het meeste werk inderdaad in voorbereiding bij cj4 en airbus vluchten. het flightplan maken in simbrief, importeren, valideren.. of niet eens importeren maar echt volledig zelf inprogrammeren. op gegeven moment word je daar wat handiger in, wat dan zeker helpt als atc weer eens een volkomen onzinnige beslissing maakt om de wind bij landing te negeren en je een compleet andere baan op te sturen dan die je verwacht.. de interface dan redelijk goed kennen omdat je er veel handmatig in hebt gewerkt, is dan wel echt handig.Kloever schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Ik ben gisteren pas echt begonnen met de CJ4 en de Working Mod. Zal vandaag of morgen dat YouTube filmpje eens erbij pakken. Lijkt me heerlijk om alles zo in te kunnen stellen dat de CJ4, of een Airbus, alles zelf doet. Al moet ik zeggen dat dit zoals ik het nu doe ook wel werkt. FP maken en die aanpassen dat het zo makkelijk mogelijk is. Dan als alles redelijk goed in de lucht is de AP in schakelen.
als je veel met zo'n zelfde machine gaat vliegen, dan merk je ook dat je zelf bij het starten in een flow komt, checklist er bij en dan gaat het als vanzelf. bij mij gaat de cj4 bij climb-out eigenlijk direct al op de auto pilot, zodra landing gear aan het intrekken is. weet eerlijk gezegd niet of dat ook een realistisch moment is om dat te doen, maar in de sim gaat het goed
waar ik zelf meestal tegen aan loop is dat landing, en vooral de voorbereiding daar op, nog wel eens hectisch aanvoelt. atc in sim is vaak te traag met instructies, en doet niet altijd de meest logische dingen, maar goed.. onderdeel van de challenge is ook om te proberen een onverwachte instructie uit te voeren, mits deze nog enigzins redelijk is en je niet ergens in de grond boort..
wat mij enorm hielp met het onder de knie proberen te krijgen van die machines, is niet alleen de checklists volgen, maar deze ook zelf uitschrijven met eigen info in een notepad.. die houd ik op het 2e scherm naast de little nav map, en zo houd ik per fase van de vlucht bij waar ik specifek op moet letten, welke calculaties ik moet doen (top of descent) en op welke afstanden van de landing ik bepaalde zaken "gereed" moet hebben. dat helpt al een hele stap in de voorbereiding en het begrijpen van wat ik eigenlijk aan het doen ben.. een instructie filmpje domweg volgen kan eigenlijk iedereen wel, maar diezelfde instructies ook begrijpen, weten waarom ze er zijn, en ze kunnen aanpassen aan een veranderende situatie is waar voor mij de uitdaging nu vandaan komt.
ik doe dan nog wel eens proberen de uitwijk luchthaven te halen als ik vind dat het weer in mijn bestemming niet goed genoeg is. als dat dan goed lukt, geeft dat ook wel voldoening
ik hanteer altijd boven de 400 ft vanaf de airport gerekenddjbarney schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:48:
[...]
als je veel met zo'n zelfde machine gaat vliegen, dan merk je ook dat je zelf bij het starten in een flow komt, checklist er bij en dan gaat het als vanzelf. bij mij gaat de cj4 bij climb-out eigenlijk direct al op de auto pilot, zodra landing gear aan het intrekken is. weet eerlijk gezegd niet of dat ook een realistisch moment is om dat te doen, maar in de sim gaat het goed
Wielen intrekken doe ik als onder mij geen landingsbaan meer is
En ik dacht dat het boven de FL280 zelfs verplicht is om de AP aan te hebben vanwege vereisten voor verminderde verticale scheidingsminima ( of hoe ze dat ook noemen)het Engelse woord is separation minimums
de regel die vliegtuigen toestaat te vliegen met slechts een verticale afstand van 1000 voet.
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 08-07-2021 15:14 ]
Is dat iets Amerikaans? Hier (Europa) kun je standaard al niet op meer dan 500 ft verticale scheiding rekenen. En dat mag gewoon op het handje.ravw schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:07:
[...]
En ik dacht dat het boven de FL280 zelfs verplicht is om de AP aan te hebben vanwege vereisten voor verminderde verticale scheidingsminima
de regel die vliegtuigen toestaat te vliegen met slechts een verticale afstand van 1000 voet.
[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 08-07-2021 15:20 ]
ja dat denk ik wel, Ik zelf doe ook nooit meer dan 500 ft vsBacchus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:18:
[...]
Is dat iets Amerikaans? Hier (Europa) kun je standaard al niet op meer dan 500 ft verticale scheiding rekenen.
maar dit zal wel de VS wezen .. ik vlieg daar zeer vaak dus automatisch lees je ook in over hun regels ..
net als met de landingslichten
want volgens mij mag je hier in Europa landingslichten pas aanzetten onder de 4000FT en dat is in de VS 8000 FT maar dit zal alles wel te maken hebben met het landschap
voor de landingslichten hanteer ik eigenlijk overal 10000 ft, dacht dat dat een standaard waarde was. hoor er bijna alle youtubers over iigravw schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:22:
[...]
ja dat denk ik wel, Ik zelf doe ook nooit meer dan 500 ft vs
maar dit zal wel de VS wezen .. ik vlieg daar zeer vaak dus automatisch lees je ook in over hun regels ..
want volgens mij mag je hier in Europa landingslichten pas aanzetten onder de 4000FT en dat is in de VS 8000 FT maar dit zal alles wel te maken hebben met het landschap
dat word wel heel vaak gebruikt en dan nog 10 NM voor de baan .. het kan een regel zijn, maar op deze manier doe ik het altijddjbarney schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:24:
[...]
voor de landingslichten hanteer ik eigenlijk overal 10000 ft, dacht dat dat een standaard waarde was. hoor er bijna alle youtubers over iig
Maar goed , dan doen we het gewoon op 10.000 ft
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 08-07-2021 15:34 ]
Moet zeggen dat ik mijn FP nog steeds in MSFS2020 zelf maak. Simbrief of Little NavMap ken ik niet. Of ken niet, heb er nog nooit mee gewerkt. Wou eerst dit onder de knie hebben. Ik kan nog niet snel genoeg in de CJ4 aanpassing aanbrengen. De Airbus is het volgende project. Zo snel ik de AP van de CJ4 goed genoeg ken dan ga ik naar de Airbus.djbarney schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:48:
[...]
voor mij zit het meeste werk inderdaad in voorbereiding bij cj4 en airbus vluchten. het flightplan maken in simbrief, importeren, valideren.. of niet eens importeren maar echt volledig zelf inprogrammeren. op gegeven moment word je daar wat handiger in, wat dan zeker helpt als atc weer eens een volkomen onzinnige beslissing maakt om de wind bij landing te negeren en je een compleet andere baan op te sturen dan die je verwacht.. de interface dan redelijk goed kennen omdat je er veel handmatig in hebt gewerkt, is dan wel echt handig.
waar ik zelf meestal tegen aan loop is dat landing, en vooral de voorbereiding daar op, nog wel eens hectisch aanvoelt. atc in sim is vaak te traag met instructies, en doet niet altijd de meest logische dingen, maar goed.. onderdeel van de challenge is ook om te proberen een onverwachte instructie uit te voeren, mits deze nog enigzins redelijk is en je niet ergens in de grond boort..
wat mij enorm hielp met het onder de knie proberen te krijgen van die machines, is niet alleen de checklists volgen, maar deze ook zelf uitschrijven met eigen info in een notepad.. die houd ik op het 2e scherm naast de little nav map, en zo houd ik per fase van de vlucht bij waar ik specifek op moet letten, welke calculaties ik moet doen (top of descent) en op welke afstanden van de landing ik bepaalde zaken "gereed" moet hebben. dat helpt al een hele stap in de voorbereiding en het begrijpen van wat ik eigenlijk aan het doen ben.. een instructie filmpje domweg volgen kan eigenlijk iedereen wel, maar diezelfde instructies ook begrijpen, weten waarom ze er zijn, en ze kunnen aanpassen aan een veranderende situatie is waar voor mij de uitdaging nu vandaan komt.
ik doe dan nog wel eens proberen de uitwijk luchthaven te halen als ik vind dat het weer in mijn bestemming niet goed genoeg is. als dat dan goed lukt, geeft dat ook wel voldoening
Gisteren op mijn vlucht van Rome naar Nice had de ATC ook steeds van die vage dingen. Moest even wennen. Op het ene moment moest ik klimmen naar 21000, en vlak erna naar 10k.. Uiteindelijk tijdens het inzetten van de landing maar mijn eigen plan aangehouden. Ik zat nog op 8000 terwijl ik snel op de baan af kwam. Lading ging verder goed. Enige was dat er een beste hobbel op de baan van Nice zit. Soort mislukte verkeersdrempel.
YouTube: llegada al Aeroparque Jorge Newbery (Argentina) (Buenos Aires)
https://forums.flightsimu...available-1-18-9-0/418371
RVSM airspace, ook gewoon in Europa. Standaard is/was het 2000ft separatie boven FL290 maar met RVSM 1000ft. Echter moet daarvoor wel een hele rits aan equipment aanwezig en operationeel zijn.Bacchus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:18:
[...]
Is dat iets Amerikaans? Hier (Europa) kun je standaard al niet op meer dan 500 ft verticale scheiding rekenen. En dat mag gewoon op het handje.
welke update zou er dan vandaag moeten komen? de eerstvolgende is toch pas de 27e juli, sim update 5?ravw schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:58:
Iemand de update al binnen hier nog niets
Link waar je naar verwijst gaat naar de performanceplus gedeelte. Waarschijnlijk heb je daartoe toegang (omdat je al aan een eerdere beta hebt meegedaan?). Alles wat daar gepost wordt mag verder niet gedeeld worden.ravw schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:58:
Iemand de update al binnen hier nog niets
Komt verder geen update
niet dat ik weet :-) (ik heb nog geen 1 keer mee gedaan met een beta .... wel aangemeldGameaddict schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:13:
[...]
Link waar je naar verwijst gaat naar de performanceplus gedeelte. Waarschijnlijk heb je daartoe toegang (omdat je al aan een eerdere beta hebt meegedaan?). Alles wat daar gepost wordt mag verder niet gedeeld worden.
Komt verder geen update
heb niets extras binnen gehad en ik zie ook geen dl ergens staan
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 08-07-2021 21:18 ]
De nieuwe build van SU5 is inderdaad online gezet.ravw schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:17:
[...]
niet dat ik weet :-) (ik heb nog geen 1 keer mee gedaan met een beta .... wel aangemeld
heb niets extras binnen gehad en ik zie ook geen dl ergens staan
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
En volgens mij was deze beta alleen voor store-gebruikers, maar dat weet ik niet zeker. Moet je inderdaad even in de insider app kijken of het werkt
dan laat ik het zo :-)cracking cloud schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:23:
@ravw dat is van de beta, als je bent ingeschreven kan je die (als ik me het nog goed herinner) binnenhalen via de XBOX insider hub. Maak wel eerst een backup van je controller settings e.d. want daar is in de beta wel het e.e.a. in gewijzigd. En ze raden ook aan om te testen met een lege community map.
ik ga niet heel mijn zooi veranderen ...
maar goed dan weet ik dat voor de volgende keer dat je hem daar binnen moet halen
Ik heb zelf de Steam versie dus k zal hem wel niet krijgen
hij staat wel aankondiging dus hier heb ik hem dus nog niet
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 08-07-2021 22:04 ]
Ja, zoiets, voor een GA is het 300ft dacht ik.ravw schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:07:
[...]
ik hanteer altijd boven de 400 ft vanaf de airport gerekend
Wielen intrekken doe ik als onder mij geen landingsbaan meer is
Op het moment dat je van de baan loskomt en een positieve climb rate hebt kan je ook niets meer doen met je landingsgestel…
Als je engine zou falen dan kan je toch niet meer landen op dezelfde stuk landingsbaan, of je moet een hele lange runway en een klein vluegtuigje hebben.
Als je dan toch moet crashlanden in een wei voorbij de runway kan je dat beter zonder landingsgestel doen. Zeker met een GA vliegtuigje. Meer overlevingskans
[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 08-07-2021 22:54 ]
het landingsgestel wordt ingetrokken als je niet meer kan landen maar niet eerder, met een klein vliegtuig heb je die kans inderdaad nog, bij een Boeing is het bij positive rate of climb gear in, landen red je toch niet meerPredator schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:53:
[...]
Ja, zoiets, voor een GA is het 300ft dacht ik.
Op het moment dat je van de baan loskomt en een positieve climb rate hebt kan je ook niets meer doen met je landingsgestel…
Als je engine zou falen dan kan je toch niet meer landen op dezelfde stuk landingsbaan, of je moet een hele lange runway en een klein vluegtuigje hebben.
Als je dan toch moet crashlanden in een wei voorbij de runway kan je dat beter zonder landingsgestel doen. Zeker met een GA vliegtuigje. Meer overlevingskans
Ah, tsja, daar kom ik nooit. Dat trekt mijn SEP niet.Propane schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:10:
[...]
RVSM airspace, ook gewoon in Europa. Standaard is/was het 2000ft separatie boven FL290 maar met RVSM 1000ft. Echter moet daarvoor wel een hele rits aan equipment aanwezig en operationeel zijn.
En nu is het verre van mijn sterkste vak maar volgens mij is het ook geen onderdeel van PPL Air Law.
[ Voor 13% gewijzigd door Bacchus op 09-07-2021 09:06 ]
In other news, had een Honeycomb Throttle op de kop weten te tikken voor meer dan de nieuwprijs maar soit, is DHL vervolgens het pakket kwijtgeraakt
Tesla M3LR '21
Moet zeggen dat de stutters in msfs al een stuk minder geworden zijn sinds de laatste 2 grote updates. Bottleneck is CPU. Heb je in verhouding een snelle videokaart dan vallen de stutters eerder op....
Lekker old skool
YouTube: C 170B from SSPR to SBCZ
landing was even een brrrrr momentje maar goed moet even wennen aan het vliegTUIGje ...
Maar hij vliegt echt lekker en voor die 15 euro heb je een leuk old skool plaen erbij
Ik heb goede hoop dat ze m'n pakket nog vinden. Hij is maandag opgehaald door hun en sindsdien niets meer.sbijlsma schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:43:
DHL was mijn complete nieuwe msfs PC kwijtgeraakt, gelukkig vonden ze hem na 2 weken terug. Nu weer een belangrijk pakket voor mijn werk foetsie bij DHL.
Moet zeggen dat de stutters in msfs al een stuk minder geworden zijn sinds de laatste 2 grote updates. Bottleneck is CPU. Heb je in verhouding een snelle videokaart dan vallen de stutters eerder op....
Vooralsnog dus alleen vliegen met de Honeycomb yoke maar ook dat is al een feestje natuurlijk
Tesla M3LR '21
Is dit iets wat ik fout doe of is dit een bug?
P.s. die ATC is ook wazig, klimmen naar 18000 in een 172....
ATC is sowieso slecht in de game.. die moet je lekker links laten liggen.Kloever schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:17:
Net mijn eerste ILS landing gedaan. EHTW - EHLE. Ging mooi, maar ik snap 1 ding niet. Ik heb een X aantal YouTube filmpjes bekeken en een tutorial erbij gehouden voor het geval dat. Iedereen heeft het er over dat je tussen je 2 laatste WP je NAV moet aanpassen van GPS naar LOC1 en dan over moet gaan naar APR. Dat doe ik, maar ik krijg in de Cessna 172 G1000 geen LOC1 maar VOR 1 en VOR 2. Op VOR 1 doet de ILS niks, op VOR2 wel.
Is dit iets wat ik fout doe of is dit een bug?
P.s. die ATC is ook wazig, klimmen naar 18000 in een 172....
maar heb je uberhaupt in de garmin een approach gezet? en daarna geactiveerd?
je moet die wel in je garmin zetten namelijk. en dan activeren.
Ik heb een FP gemaakt in MSFS 2020 zelf met als approach ILS5. Verder niks in de Garmin gezet, ik ging/ga er vanuit dat dit door het spel de sim zelf word gedaan.Dirtyrockers schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:19:
[...]
ATC is sowieso slecht in de game.. die moet je lekker links laten liggen.
maar heb je uberhaupt in de garmin een approach gezet? en daarna geactiveerd?
je moet die wel in je garmin zetten namelijk. en dan activeren.
Edit, ik heb de NAV natuurlijk wel ingesteld op de frequentie.
[ Voor 4% gewijzigd door Kloever op 09-07-2021 12:31 ]
Het is een simulatie, geen spel. DankuKloever schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:25:
[...]
Ik heb een FP gemaakt in MSFS 2020 zelf met als approach ILS5. Verder niks in de Garmin gezet, ik ging/ga er vanuit dat dit door het spel zelf word gedaan.
[Afbeelding]
Aangepast...
zeker wel dat het een spel is.
een vluchtsimulatie spel.
De DC-6 heeft 4x throttle en 1x prop. In de praktijk zal je de bediening daarvan meestal aan de flight engineer over laten.flopdoc schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:30:
Mij lijkt de DC-6 ook interessant om onder de knie te krijgen, maar heeft het zin om m aan te schaffen met maar 1 throttle op mijn HOTAS? Vanwege alle multi-engine zaken van de DC-6?
Alleen bij approach en landen zal je zelf de throttles bedienen, en volgens het boekje stel je ze 1 keer in en raak je ze niet meer aan totdat je op de grond staat. Dit soort motoren houden niet van gepruts met de throttles, dus tijdens approach en landing regel je de snelheid het beste met de flaps.
Wel moet je bij touchdown natuurlijk alle throttles terug kunnen halen, dus zou die ene throttle wel aan de 4 throttle axes koppelen.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Typisch... Is mij bij deze club ook al 2x overkomen, in relatie tot flightsim achtige pakkettenLondon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:24:
...
In other news, had een Honeycomb Throttle op de kop weten te tikken voor meer dan de nieuwprijs maar soit, is DHL vervolgens het pakket kwijtgeraakt
(door de leverancier overigens keurig opgelost)
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
EHTW?
Sinds wanneer zit die er in?
Kan ik eindelijk vanuit huis vliegen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Addon van Flightsom.to.alexbl69 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:57:
[...]
EHTW?
Sinds wanneer zit die er in?
Kan ik eindelijk vanuit huis vliegen.
https://nl.flightsim.to/file/1011/ehtw-twente-airport
[ Voor 11% gewijzigd door Kloever op 09-07-2021 14:09 ]
dat moet je in de 172 zelf doen, NAV1 of 2 instellen op de ILS frequentie en dan wisselen naar die frequentie. Dat kan zo gauw de kist de ILS te pakken heeft, ik doe het altijd als ik recht op de baan aanvlieg, approach aan dan volgt de kist ook de hoogte automatisch.Kloever schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:25:
[...]
Ik heb een FP gemaakt in MSFS 2020 zelf met als approach ILS5. Verder niks in de Garmin gezet, ik ging/ga er vanuit dat dit door het spel de sim zelf word gedaan.
Edit, ik heb de NAV natuurlijk wel ingesteld op de frequentie.
[Afbeelding]
Je bedoelt die NAV linksboven bij je G1000 aan de linker kant? Ja die heb ik naar 111.400 gezet en dan op de <-> gedrukt. Die frequentie staat dan rechts IPV links.Svennie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:18:
[...]
dat moet je in de 172 zelf doen, NAV1 of 2 instellen op de ILS frequentie en dan wisselen naar die frequentie. Dat kan zo gauw de kist de ILS te pakken heeft, ik doe het altijd als ik recht op de baan aanvlieg, approach aan dan volgt de kist ook de hoogte automatisch.
ja die, staat er naast het getal een identificatie? Dat wil zeggen dat de kist de ILS te pakken heeft. Als je op bv EHAM baan 27 vliegt staat er BVB naast:Kloever schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:24:
[...]
Je bedoelt die NAV linksboven bij je G1000 aan de linker kant? Ja die heb ik naar 111.400 gezet en dan op de <-> gedrukt. Die frequentie staat dan rechts IPV links.
GS/ILS 111.55 BVB 266/300 27 GS
Zal zo eens kijken. Die GS had ik wel in beeld meende ik. Zal straks als ik weer achter de pc zit een screenshot maken.Svennie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:29:
[...]
ja die, staat er naast het getal een identificatie? Dat wil zeggen dat de kist de ILS te pakken heeft. Als je op bv EHAM baan 27 vliegt staat er BVB naast:
GS/ILS 111.55 BVB 266/300 27 GS
Kan het ook niet zo zijn dat beide airports geen LOC hebben omdat het addons zijn(dus geen MSFS product)?
Als het goed is werken alle bakens gewoon, ook al zijn het default airports. Ze hebben als het goed is een up to date data base met alle bakens in de wereld. GS zonder LOC kan eigenlijk niet. Ik zou even checken of je wel de goede frequenties hebt ingevoerd.Kloever schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Zal zo eens kijken. Die GS had ik wel in beeld meende ik. Zal straks als ik weer achter de pc zit een screenshot maken.
Kan het ook niet zo zijn dat beide airports geen LOC hebben omdat het addons zijn(dus geen MSFS product)?
Heb je een echte TrackIR? Zo ja, ik ben benieuwd of jij ook ervaring hebt met opentrack, en of je echt verschil merkt? Ik gebruik soms opentrack icm de “head tracker” app voor iOS, maar vind het vervelend dat ik de hele tijd mijn telefoon voor mijn snufferd heb staan. Daarnaast werkt het gewoon niet optimaal als je even je stoel beweegt, hoewel je dit met elke tracker hebt denk ik..London schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:13:
[...]
Moet ook wel zeggen dat Trackir een echte aanwinst is voor de setup. Qua immersion voegt dat wel echt veel toe.
Ben nog aan het twijfelen of ik het geld waard vind
ik heb EHEH als add-on en de ILS werkt gewoonKloever schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Zal zo eens kijken. Die GS had ik wel in beeld meende ik. Zal straks als ik weer achter de pc zit een screenshot maken.
Ik heb een Trackir5 ja. Opentrack heb ik voorheen geprobeerd maar vond de field of view erg beperkt en met Trackir5 haal je veel meer customization in huis. Je kan alle curves (yaw, pitch, roll, X, Y, Z) naar wens aanpassen. Snelheid settings, smoothness settings. Je kan het helemaal perfect maken voor jouw eigen situatie.mvbo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:15:
[...]
Heb je een echte TrackIR? Zo ja, ik ben benieuwd of jij ook ervaring hebt met opentrack, en of je echt verschil merkt? Ik gebruik soms opentrack icm de “head tracker” app voor iOS, maar vind het vervelend dat ik de hele tijd mijn telefoon voor mijn snufferd heb staan. Daarnaast werkt het gewoon niet optimaal als je even je stoel beweegt, hoewel je dit met elke tracker hebt denk ik..
Ben nog aan het twijfelen of ik het geld waard vind
Ik heb de Trackir bovenop een Samsung G9 Odyssey 49" staan en dan wil je wel een redelijk grote field of view omdat het scherm ook zo groot is. Maar als het eenmaal matched dan zit je er werkelijk waar helemaal in.
Als je into sims bent (ETS2 is ook een fantastische sim voor Trackir) dan is het 1 van de en misschien wel de beste aankoop die je kunt doen om het realisme kracht bij te zetten.
Wat betreft bewegingen, dat klopt inderdaad. Maar ik heb een knop gebind die de trackir reset naar de 0,0 coördinaten dus dan kan je heel makkelijk je beeld weer centreren als je zelf fysiek van positie hebt gewisseld.
Tesla M3LR '21
Dit is volgens mij wel afhankelijk van de add-on. De maker van de add-on dient in de config wel de gegevens van de ILS mee te nemen om te zorgen dat hij werkt. Het kan dus zijn dat sommige airports dat niet hebben.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik ga het zo weer testen. Misschien dat iemand het ook kan testen? Er is 1 ILS met, uit mijn hoofd, 111.400 en 108.550 als frequentie. Die 111.400 is baan 5. Die andere 25 meende ik.ralpje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:48:
[...]
Dit is volgens mij wel afhankelijk van de add-on. De maker van de add-on dient in de config wel de gegevens van de ILS mee te nemen om te zorgen dat hij werkt. Het kan dus zijn dat sommige airports dat niet hebben.
Twente Airport heeft geen ILS. Zal ook even testen door naar Schiphol te gaan.
Heb ook eerst goedkopere alternatieve geprobeerd maar de vertraging tussen hoofdbeweging en effect op je scherm was veel te groot. Trackir reageert wel direct, in combinatie met een ultrawide screen mooie immersie. Alleen VR is beter maar dat heeft weer andere eigenaardigheden en kosten.London schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:37:
[...]
Ik heb een Trackir5 ja. Opentrack heb ik voorheen geprobeerd maar vond de field of view erg beperkt en met Trackir5 haal je veel meer customization in huis. Je kan alle curves (yaw, pitch, roll, X, Y, Z) naar wens aanpassen. Snelheid settings, smoothness settings. Je kan het helemaal perfect maken voor jouw eigen situatie.
Ik heb de Trackir bovenop een Samsung G9 Odyssey 49" staan en dan wil je wel een redelijk grote field of view omdat het scherm ook zo groot is. Maar als het eenmaal matched dan zit je er werkelijk waar helemaal in.
Als je into sims bent (ETS2 is ook een fantastische sim voor Trackir) dan is het 1 van de en misschien wel de beste aankoop die je kunt doen om het realisme kracht bij te zetten.
Wat betreft bewegingen, dat klopt inderdaad. Maar ik heb een knop gebind die de trackir reset naar de 0,0 coördinaten dus dan kan je heel makkelijk je beeld weer centreren als je zelf fysiek van positie hebt gewisseld.
Dit zie ik in de FP:
/f/image/Xywwk5csAKK0y6NXyEDWCaTs.png?f=fotoalbum_large)
Dit voer ik in in het vliegtuig:
:fill(white):strip_exif()/f/image/LwNflLEzwzccsULRyt5jyo6f.png?f=user_large)
Vlak voor ik naar de approach van de ILS ga krijg ik deze melding:
:fill(white):strip_exif()/f/image/N3YIOdNENOHiOkwodfUjOOp8.png?f=user_large)
En dit zie ik als ik over wil gaan van GPS naar ILS.
/f/image/4m4PK1BMJ5ozMJN7dnDY5KHp.png?f=fotoalbum_large)
Dus geen LOC1. Als ik hem nu zo laat staan land ik. Maar ik krijg dus geen LOC1.
Edit: huu...wacht. type, VOR DME....zou dat het zijn?
Edit 2: Moet haast wel want bij Schiphol krijg ik wel een LOC1.
[ Voor 3% gewijzigd door Kloever op 09-07-2021 21:29 ]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/UIKaaO6T6gLsf4pyOLvMYZsa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xgZil7AphbZkTYdFbIyCV0Wt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ulsGKPqTxoNg9v4KbbjtkdxS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SVhrTJ1BGWnvjLHS9r91xMsq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/q82A8Yt1NmqlVeyvKfA2cVri.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3KSnvmcQ6YkMO8weMbBgNhPK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zAVNY6ZgZHM2oM0LJ1EQOgfW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/P907Dec00OTUAhkxTWNSbimK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FwLRY33hnBu0ppeUfA5X5gDy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gubdXlGFQSK7LUpXMA5ePYNW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6jPQEo9lHWenHZEQVJQ2BBXt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QSaZv0OVxDziIzljwlv1AIQB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/apFmAajx6GYHPhB5832H1ZfX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/d68vvBFk2MP3vYuJhJsbjhK7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/b6xbItrQlW11Q4HKpHbFA27T.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0Ur9porRfj0hXTY78lpbDI79.png?f=fotoalbum_large)