PSN ID: Svennie-NL
Je hoeft hem niet te kopen, installatie is genoeg. De betaalde versie geeft je alleen meer opties.Svennie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:16:
ik heb me ingeschreven bij FSEconomy, lijkt me leuk, maar daarvoor heb je FSUIPC nodig en die kost 30E, is dat de moeite waard?
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Ja FSeconomy is ook leuk. Ik speel het nu sinds msfs2020 uit is. Het geeft een extra dimensie aan vliegen.Svennie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:16:
ik heb me ingeschreven bij FSEconomy, lijkt me leuk, maar daarvoor heb je FSUIPC nodig en die kost 30E, is dat de moeite waard?
Als je snel geld wil verdienen huur dan een 208 in de buurt van North Dakota en vlieg naar vliegveld D61. Vanaf daar kan je veel "groene" assignments doen. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
Inmiddels bezit ik al 17x 2-lots vliegvelden in North Dakota. Ook is mijn vloot al uitgebreid met een vliegtuigje of 5.
Succes!
Ik gebruik neofly
Maar volgens mij zelfde principe.
Geloof dat neofly ook met een soort campaign komt.
dat is goed om te weten, dan ga ik het proberen en dan zie ik vanzelf of het me bevalt.Waterpower schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:30:
[...]
Je hoeft hem niet te kopen, installatie is genoeg. De betaalde versie geeft je alleen meer opties.
bedankt voor de tips, ik ga ze proberen en mocht ik vragen hebben dan meld ik me. Wat zijn 2-lots vliegvelden?Cat--eye schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:13:
[...]
Ja FSeconomy is ook leuk. Ik speel het nu sinds msfs2020 uit is. Het geeft een extra dimensie aan vliegen.
Als je snel geld wil verdienen huur dan een 208 in de buurt van North Dakota en vlieg naar vliegveld D61. Vanaf daar kan je veel "groene" assignments doen. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
Inmiddels bezit ik al 17x 2-lots vliegvelden in North Dakota. Ook is mijn vloot al uitgebreid met een vliegtuigje of 5.
Succes!
Neofly heb ik ook gebruikt maar ik vond het niet zo leuk om op al die kleine vliegvelden te vliegen. Ik vlieg altijd met live weather en als het dan donker is dan kan je nergens landen omdat al die kleine vliegvelden geen verlichting hebben. Hopelijk kan je binnen FSEconomy op grotere vliegvelden vliegen.Dirtyrockers schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:21:
Ik gebruik neofly
Maar volgens mij zelfde principe.
Geloof dat neofly ook met een soort campaign komt.
[ Voor 73% gewijzigd door Svennie op 28-06-2021 08:39 ]
YouTube: DC6 Takeoff and Landing
ja zo hoort het wel op die baan :-) en vertrekken ookTrin1ty schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:54:
@ravw Ik denk dat dit de bedoeling was met die DC6 waar jij crash filmpje van stuurde
YouTube: DC6 Takeoff and Landing
blijft mooi om te zien dat onverhard landen met zo'n groot ding
YouTube: DC-6 Landing | Dirt Runway | #DC6
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 28-06-2021 09:28 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dit zijn middengrote vliegvelden. FSeconomy heeft 3 soorten 1 lot, 2 lots en 3 lots vliegvelden. Hoe meer lots hoe meer "assignments" het vliegveld produceert. Dus als je bijvoorbeeld een cessna 208 wil volladen (met passagier of cargo) dan heb je meer keus op een 3-lot.bedankt voor de tips, ik ga ze proberen en mocht ik vragen hebben dan meld ik me. Wat zijn 2-lots vliegvelden?
Gelijk weer zin om te spelen als ik dit zie. Helaas zit ik al snel verveeld om mij heen te kijken als ik dit spel speel. Opstijgen, landen en Bushflights trek ik nog wel, maar van rechtdoor vliegen werd ik al snel slaperig.
Zelfs FSE kon dat niet redden voor mij helaas.
ja dat is wel het saaiste stuk als je in de lucht zit maar ik vermaak me genoeg als ik vlieg en op de AP staat .. gelijk een beetje internet en TV kijken en zo dan ook je instrumenten in de gaten houden en de ATC beantwoordenBeakzz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:56:
[...]
maar van rechtdoor vliegen werd ik al snel slaperig.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Begin eens met de TBM. Zo'n vliegende slagroomklopper is niet vooruit te branden en biedt weinig plezier als je t mij vraagt.Astratuner schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:34:
Ahzo sorry, ik wou gewoon eens met een random vliegtuig met een goede en vooral gemakkelijke AP vliegen.
Maar toen kwam ik tegens tot stilstand tegen een boom of berg en wist ik het al van dit klopt niet of ik doe iets niet goed.
Leek me leuk om eens een vlucht 'spectator' te zijn en van het landschap te genieten.
Dus mochten jullie een gemakkelijk in te stellen AP vliegtuigje hebben dan hoor ik het graag en zoek ik op YT wel een guide ofzo.
De TBM is een fijne en makkelijke kist om te vliegen.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Volgens mij hebben de C172 in MSFS trouwens wel altijd een AP ingebouwd maar die is dus een beetje nutteloos.
Ik heb niet bepaald de vlieguren om het met het echt te vergelijken, maar de keren dat ik in een cessna gevlogen heb had ik daar lang niet zulke problemen mee.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Wel een zeldzame situatie een Ryanair toestel met een gehuurde trap tegen de voorkant. Dat is duur. Ze hebben niet voor niets (als enige) een toestellen met ingebouwde trap.ravw schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:54:
[...]
ja zoals je in TNCB heb en er komen er nog meer aan of die zijn er al
[Afbeelding]
https://secure.simmarket....gn-epkk-krakow-msfs.phtml
en er zijn al heel wat airports waarin je kunt rond lopen als je de drone pakt ..
sommige zijn echt goed na gebouwd aan de binnen kant
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ook ik merk dat ik continue moet trimmen (omhoog en omlaag) en zelden of nooit 'eenvoudig" op hoogte blijf. Een auto pilot is dan een must. Al zou het wel realistisch zijn (continue omhoog en omlaag trimmen) het ontneemt mij wel een beetje het plezier. Zou beter zijn als je dit zo kan instellen dat je eerst kan zeggen dat je het simpel wil (dus niet hoeven trimmen) en dan steed realistischer kan zetten.Magic schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:25:
Daar moet wel bij gezegd worden dat het trimmen in FS2020 nog wel een dingetje is. In andere simulators heb ik daar nooit echt last mee gehad, maar in FS2020 komt het zo nauwkeurig dat het eigenlijk met 2 knoppen niet te doen is, je zou er eigenlijk een analoge input voor willen.
Voor nu vlieg ik alleen iets met AP omdat ik anders voornamelijk aan de trimknop zit en niet kan genieten :-)
[ Voor 0% gewijzigd door groennom op 29-06-2021 09:55 . Reden: typo ]
Dat komt onder andere omdat je in de echte vliegtuigen een relatief groot trim wiel met zeer fijne controle hebt. Zelfs analoge trimwieltjes op joystick/hotas setups bieden niet een dergelijke controle, laat staan met knoppen. En je bent doorgaans wel redelijk aan het trimmen in zulke kistjes, tenzij het heel lekker stabiel weer is. Maar het is gewoon makkelijker om de juiste trim te vinden door die controle.Magic schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:25:
Ik heb niet bepaald de vlieguren om het met het echt te vergelijken, maar de keren dat ik in een cessna gevlogen heb had ik daar lang niet zulke problemen mee.
Dat bedoel ik inderdaad, er zou voor de "knopgebruikers" een soort van beperkte autotrim moeten zijn zodra je in de buurt van level flight komtPropane schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:40:
[...]
Dat komt onder andere omdat je in de echte vliegtuigen een relatief groot trim wiel met zeer fijne controle hebt. Zelfs analoge trimwieltjes op joystick/hotas setups bieden niet een dergelijke controle, laat staan met knoppen. En je bent doorgaans wel redelijk aan het trimmen in zulke kistjes, tenzij het heel lekker stabiel weer is. Maar het is gewoon makkelijker om de juiste trim te vinden door die controle.
In het eventjes dat ik een X56 had met de analoge wieltjes kon ik mij er aanzienlijk beter mee redden. je blijft uiteraard wel finetunen, maar dat voelt aanzienlijk beter dan 2 knopjes die je een fractie van een seconde probeert te drukken, want met een miliseconde te lang schiet je weer over je doen heen.
Ik denk dat bijvoorbeeld xplane dat op die manier oplost. Nu in FS2020 "misbruik" ik maar de autopilot, maar realistisch is dat zeker niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Magic op 29-06-2021 10:46 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
In reallife hebben ze allemaal een AP ingebouwd hoor de C172 ( misschien op enkele naBacchus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:13:
Volgens mij zoekt @Astratuner vooral een makkelijk te vliegen vliegtuig. Hij denkt dat een autopilot daarvoor vereist is. Het tegendeel is dus waar: vliegtuigen die makkelijk te vliegen zijn (Cessna 172 bv) hebben (in de praktijk) een grote kans juist geen autopilot te hebben. Een 172 is gewoon gas geven, opstijgen, hoogte maken, de goede kant op sturen, zodra je op hoogte bent trimmen voor HRV en vervolgens koffie gaan drinken. Voor nadering en landing heb je wel een beetje inzicht nodig maar dat geldt voor ieder toestel.
Volgens mij hebben de C172 in MSFS trouwens wel altijd een AP ingebouwd maar die is dus een beetje nutteloos.
en er zijn er ook heel wat die al omgebouwd zijn naar en G1000
Denk dat jij in de war bent met de C150 .. die is vaak nog wel standaard zonder AP
en die komen ook steeds meer met een eenvoudige AP
Als je al ziet dat de Piper cub tegenwoordig gewoon met glas cockpit leverbaar is.
Ik ben ook lang tegen glas cockpits geweest
moest er niets van hebben omdat ik het op de oude manier gewent ben en dat gaat me makkelijker af
maar ik bemerk nu ook de laatste maanden dat ik meer en meer de glas cockpit pakt dan de old skool .
niet om dat het makkelijker vliegen is ... nee je krijgt veel meer info op je schermen te zien
en dat kan voor laag vliegers wel eens van belang zijn ...
zeker als je snachts vliegt
Echte piloten zijn constant aan het trimmer of het moet erg rustig weer zijn. Het is of dat of de AP aanzetten, dat is juist realistisch, zo gaat het in het echt ook, je kan zelf vliegen of de AP aanzetten. Wil je dat niet doen dan kan je nog altijd je co-piloot laten vliegen. Kan je zelf rond kijken of andere dingen doen.Magic schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:44:
[...]
Dat bedoel ik inderdaad, er zou voor de "knopgebruikers" een soort van beperkte autotrim moeten zijn zodra je in de buurt van level flight komt
In het eventjes dat ik een X56 had met de analoge wieltjes kon ik mij er aanzienlijk beter mee redden. je blijft uiteraard wel finetunen, maar dat voelt aanzienlijk beter dan 2 knopjes die je een fractie van een seconde probeert te drukken, want met een miliseconde te lang schiet je weer over je doen heen.
Ik denk dat bijvoorbeeld xplane dat op die manier oplost. Nu in FS2020 "misbruik" ik maar de autopilot, maar realistisch is dat zeker niet.
ik vind op het handje vliegen ook leuker , maar dat is dan voor de korte vluchten .. denk niet dat 4 uur wil gaan zitten trimmen en de yoke vast houdenSvennie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:21:
[...]
Echte piloten zijn constant aan het trimmer of het moet erg rustig weer zijn. Het is of dat of de AP aanzetten, dat is juist realistisch, zo gaat het in het echt ook, je kan zelf vliegen of de AP aanzetten. Wil je dat niet doen dan kan je nog altijd je co-piloot laten vliegen. Kan je zelf rond kijken of andere dingen doen.
Ik zet mijn AP wel altijd klaar voor inschakeling , mocht ik telefoon krijgen of wat anders tussen door komen dan is het de AP aan en de rest komt wel als ik klaar ben
en soms als ik op de AP (GA) vliegt en ik zie in de verte wat leuks om te bekijken , AP af en dan vlieg ik er even heen en dan als ik het gezien heb de AP weer aan en laat hem zijn weg weer vervolgen
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 29-06-2021 11:34 ]
Ben wel benieuwd waar je deze feiten dan vandaan haalt. Enkel modernere C172 toestellen hebben vanuit de fabriek een autopiloot, het gros kwam standaard zonder en aftermarket autopiloten was tot voor kort (relatief gezien) extreem duur, vaak een grote fractie van de totale waarde van het vliegtuig. Dat is pas in de laatste paar jaar aan het veranderen.ravw schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:50:
[...]
In reallife hebben ze allemaal een AP ingebouwd hoor de C172 ( misschien op enkele na
en er zijn er ook heel wat die al omgebouwd zijn naar en G1000
Hebben die dingen ook een elevator trim? Bij mij gaat die namelijk altijd scheefhangen (en draaien) door de propellor dus ik gooi hem dan maar op autopilot. Heb ook geen pedalen, alleen stick met twist. Kan zijn dat het met pedalen makkelijker isBacchus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:13:
Een 172 is gewoon gas geven, opstijgen, hoogte maken, de goede kant op sturen, zodra je op hoogte bent trimmen voor HRV en vervolgens koffie gaan drinken.
ja we praten in het nu en niet in het verleden , zoals je zelf zegt worden er nu veel omgebouwd ,Propane schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:57:
[...]
Ben wel benieuwd waar je deze feiten dan vandaan haalt. Enkel modernere C172 toestellen hebben vanuit de fabriek een autopiloot, het gros kwam standaard zonder en aftermarket autopiloten was tot voor kort (relatief gezien) extreem duur, vaak een grote fractie van de totale waarde van het vliegtuig. Dat is pas in de laatste paar jaar aan het veranderen.
en ook worden ze nu ook geleverd met AP
natuurlijk de vliegtuigen die uit de jaren 60 en 70 zit er weinig AP op
maar de tijden veranderen
Wat jij bedoelt is rudder trim. Elevator trim heeft elke c172. ;-) Zit er in MSFS geen optie voor automatische rudder?cracking cloud schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:13:
[...]
Hebben die dingen ook een elevator trim? Bij mij gaat die namelijk altijd scheefhangen (en draaien) door de propellor dus ik gooi hem dan maar op autopilot. Heb ook geen pedalen, alleen stick met twist. Kan zijn dat het met pedalen makkelijker is
Planes, trains and automobiles
als je een Yoke heb kun je die wel instellen aan de rechterkant boven op de yoke .. dus maar automatisch gaat het niet .. of je moet de AP gebruiken
maar je kunt ook de mix wat lager zetten en de RPM lager gooien dus minder je gas open dan geeft hij ook minder trek opzij
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 29-06-2021 13:12 ]
Kan inderdaad de autorudder aanzetten, maar dat voelt een beetje als cheaten…
De normale manier is om niet plankgas maar rond 65% te vliegen. Scheelt ook ineens in motorbelasting/slijtage en verbruik, al is dat niet zo boeiend in een sim natuurlijk. Het ligt aan de hoogte hoeveel rpm dat is en dat zoek je normaal op in het POH.cracking cloud schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:13:
[...]
Hebben die dingen ook een elevator trim? Bij mij gaat die namelijk altijd scheefhangen (en draaien) door de propellor dus ik gooi hem dan maar op autopilot. Heb ook geen pedalen, alleen stick met twist. Kan zijn dat het met pedalen makkelijker is
/f/image/aEi8bUU9TTbGKjHslvlOXFkH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hRmLQ6x5JpYSYAzcaR3T3yNP.png?f=fotoalbum_large)
Zit er trouwens een kaart in de game waar plaats namen op staan? Ik kan alleen de kaart vinden waar bijzondere dingen en vliegveld namen op staan
[ Voor 9% gewijzigd door Robolokotobo op 29-06-2021 17:12 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
nog niet, maar met de xbox release / sim update 5 over iets minder dan een maand, komt die er wel aan. Dan heb ik het specifiek over de kaart die je bij het plannen van je route te zien krijgt. Of die ook in de VFR map komt in de sim terwijl je vliegt, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik gebruik zelf eigenlijk altijd LittleNavMap als losstaande applicatie op mn 2e scherm, daar staat nog veel meer info in die erg bruikbaar is tijdens het vliegen.Robolokotobo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:09:
Het TT circuit waar afgelopen weekend de Moto GP race gereden werd
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit er trouwens een kaart in de game waar plaats namen op staan? Ik kan alleen de kaart vinden waar bijzondere dingen en vliegveld namen op staan
ik gebruk dezeRobolokotobo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:09:
https://nl.flightsim.to/file/3181/fspm-vfr-map
hier filmpje er van en die kan je gewoon open in de bovenste balk
YouTube: FSPM VFR Map for Microsoft Flight Simulator 2020
[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 29-06-2021 18:41 ]
Weet iemand of ik mijn instellingen kan bewaren als ik het spel herinstalleer? Alles staat nu nl op een backup schijf van 15 jaar oud(traag) en ik wil alles op mijn nieuwe SSD zetten. En dan zou het leuk zijn dat ik bv mijn HOTAS instellingen kan meenemen/bewaren.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Settings should save to the cloudKloever schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:36:
Ik heb nu nog MSFS 2020 via de Game Pass maar ik wil straks de Premium Deluxe versie aanschaffen.
Weet iemand of ik mijn instellingen kan bewaren als ik het spel herinstalleer? Alles staat nu nl op een backup schijf van 15 jaar oud(traag) en ik wil alles op mijn nieuwe SSD zetten. En dan zou het leuk zijn dat ik bv mijn HOTAS instellingen kan meenemen/bewaren.
dus ze worden opgeslagen ....in cloud .
ik heb hem al een stuk of 3 a 4 keer uninstall gedaan en nog nooit iets aan hoeven passen
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 29-06-2021 20:43 ]
Nice. Dat scheelt een hoop gepruts. Volgens onze vriend google moet het ook in deze folder staan, maar daar word ik nog niet wijs van...%AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\SystemAppData
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
C:\Users\NAME\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\SystemAppData\wgsKloever schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:42:
[...]
Nice. Dat scheelt een hoop gepruts. Volgens onze vriend google moet het ook in deze folder staan, maar daar word ik nog niet wijs van...%AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\SystemAppData
is beter
naam is die je zelf gebruikt
die nummer achter de Microsft.flightsim....... kan ook anders zijn
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 29-06-2021 20:53 ]
Ik heb deze, is lekker groot inderdaad. Wel duur en heb een maand moeten wachten tot ie er was. Ik zou niet meer zonder willen.!Propane schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:40:
[...]
Dat komt onder andere omdat je in de echte vliegtuigen een relatief groot trim wiel met zeer fijne controle hebt. Zelfs analoge trimwieltjes op joystick/hotas setups bieden niet een dergelijke controle, laat staan met knoppen. En je bent doorgaans wel redelijk aan het trimmen in zulke kistjes, tenzij het heel lekker stabiel weer is. Maar het is gewoon makkelijker om de juiste trim te vinden door die controle.
https://flightvelocity.co...light-velocity-trim-wheel
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
dan zou ik gean voor de Logitech G Saitek Pro Flight Multi Panel dan heb je gelijk een AP er bij ( ik gebruik deze)flopdoc schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:55:
[...]
Ik heb deze, is lekker groot inderdaad. Wel duur en heb een maand moeten wachten tot ie er was. Ik zou niet meer zonder willen.!
https://flightvelocity.co...light-velocity-trim-wheel
https://www.coolblue.nl/p...light-multi-panel-pc.html
je kunt ze al goedkoper krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 29-06-2021 21:03 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
ben een beetje aan het uitdenken maar ik weet niet de maten van hoe hoog die moet worden om de handels op de goede hoogte te zetten
even een idee in paint
:strip_exif()/f/image/8ESFfrfJPDKi5DhpklevcAAC.jpg?f=fotoalbum_large)
als iemand misschien een ander idee heb .. ik wil voornamelijk hout gebruiken en dan inde kleur van de TCA te verven
dan nog misschien 2 handgrepen aan de zijkant om hem weg te zetten
Misschien de ruimte war de Saitek panels zitten gebruiken voor een Gaming Stream Deck XL
alleen die moet ik dan nog wel kopen
maar die kan ik ook gewoon op mijn bureau laten staan en later pas kopen
die Gaming Stream Deck XL wil ik vooral voor de lichten en dat soort dingen gaan gebruiken
en dan hopelijk ook wat ATC en PB functies er in zetten
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 29-06-2021 22:35 ]
Die heb ik zelfs al, dus ik heb nu het trimwiel dubbel haha. Serieus: ik vind het trimwiel op het Saitek Panel te klein en te langzaam reageren, dus toen de Flight Velocity aangeschaft. Ik had ooit hele goede trimwheels op een yoke, van CH dacht ik, maar die kan ik niet aansluiten want er zit ook al een Thrustmaster T500 vastgeschroefd in de weg...ravw schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:03:
[...]
dan zou ik gean voor de Logitech G Saitek Pro Flight Multi Panel dan heb je gelijk een AP er bij ( ik gebruik deze)
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
WOW!!!! Nou, dat is nu een oldtimer die ik wel wil leren vliegen!456 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:01:
Neerlands trots komt naar msfs
https://msfsaddons.com/20...SrPNDElMXh6pwjMP7UsMNGhuM
Van Just Flight ben ik weg van de Piper Arrow serie, ik vlieg de Turbo erg vaak, en heeft ook geweldige manual en POH. Dat voorspelt veel goeds voor de Fokker!
[ Voor 17% gewijzigd door flopdoc op 29-06-2021 22:57 ]
slopen voor trimwiel only en dan ergens inbouwenflopdoc schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:53:
[...]
Ik had ooit hele goede trimwheels op een yoke, van CH dacht ik
Vind het jammer dat ze bijde TCA geen trimwielen hebben mee gegeven ( de addon) nu zal je ze niet gebruiken bij de bus maar heb wel leuk gestaan ..
[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 29-06-2021 23:10 ]
hopelijk wel dat ze de FMC goed doen en ook met MSFS standaard nav .. dat is de reden dat ik weinig de CRJ vliegt van hun blijft daar problemen mee hebbenflopdoc schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:54:
[...]
WOW!!!! Nou, dat is nu een oldtimer die ik wel wil leren vliegen!
Van Just Flight ben ik weg van de Piper Arrow serie, ik vlieg de Turbo erg vaak, en heeft ook geweldige manual en POH. Dat voorspelt veel goeds voor de Fokker!
Maar goed als die er morgen nog staat dan breng ik hem naar EHAM om dan naar EDDL en terug te vliegen, dat zijn vluchtjes die wel geld op gaan brengen. Ik vermaak me er goed mee, nu kijken of dat ook zo blijft. Het mooie is dat je niet zoals met Neofly je aan 1 vliegtuig vast zit en die op dezelfde locatie blijft staan. Ik kan morgen in de USA vliegen of weer ergens anders
of moet die hoger ?
dozen zijn even voor de hoogte de bepalen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 29-06-2021 23:24 ]
Oh ik dacht dat de black box was.ravw schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:23:
Even een vraagje is dit de goede hoogte voor de gashandels (55 cm)
of moet die hoger ?
![]()
[Afbeelding]
Maar leuke set zo!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
moeilijk te zeggen, dat bepaal je zelf, ik zou zeggen iets hoger. Je moet er makkelijk bij kunnen zonder er "naast te grijpen" zeg maar. Mij lijkt de hoogte dat als je in je stoel zit met je arm in een hoek van 90 graden dat ze dan op die hoogte staan. Of je doet je ogen dicht en probeert gas te geven, als dat lukt staan ze goed.ravw schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:23:
of moet die hoger ?
![]()
[Afbeelding]
ik wil ze een beetje hebben in dezelfde hoogte als de echt A320Svennie schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:10:
[...]
moeilijk te zeggen, dat bepaal je zelf, ik zou zeggen iets hoger. Je moet er makkelijk bij kunnen zonder er "naast te grijpen" zeg maar. Mij lijkt de hoogte dat als je in je stoel zit met je arm in een hoek van 90 graden dat ze dan op die hoogte staan. Of je doet je ogen dicht en probeert gas te geven, als dat lukt staan ze goed.
maar zoals ik het ziet staan ze redelijk goed tegen over de echte
https://ccntservice.airbus.com/apps/cockpits/a320/
de gashendels komen ongeveer tot de armleuning
mooie site om eens te kijken diverse Airbus cockpit in 3d
https://www.airbus.com/ai...er-aircraft/cockpits.html
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 30-06-2021 00:34 ]
de PMDG DC-6A Martinair Holland PH-MAM livery is uit
/f/image/dvRBWWkwD94t9JKInXjsoVRu.webp?f=fotoalbum_large)
https://nl.flightsim.to/f...-martinair-holland-ph-mam
Ik twijfel over de aanschaf van Condor 2, X-Plane 11 en FS2020 om te kunnen zweefvliegen...
Dan zal ik zeker voor condor gaan. Deze heeft zich bewezen en word niet voor niets al jaren gebruikt in de zweefvlieg wereld. Ook de simulatoren die gebruikt worden binnen de clubs gebruiken condor.Leader98 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:37:
Heeft er al iemand ervaring met het vliegen van zweefvliegtuigen in FS2020 en dan liefst ook nog in VR?
Ik twijfel over de aanschaf van Condor 2, X-Plane 11 en FS2020 om te kunnen zweefvliegen...
De hoogte lijkt me goed. Alleen moeten de thrust levers verder naar voren.ravw schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:23:
of moet die hoger ?
Als je nu je hand er op legt, steekt je elleboog achteruit. IRL zit je bovenarm bij idle thrust iets voorlijk van verticaal.
Anders kun je je pedestal ook nauwelijks bedienen.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
ja dat komt goed de stoel moet nog en stuk achter uit mijn pedalen staan best wat naar me toeUitvreter schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:56:
[...]
De hoogte lijkt me goed. Alleen moeten de thrust levers verder naar voren.
Als je nu je hand er op legt, steekt je elleboog achteruit. IRL zit je bovenarm bij idle thrust iets voorlijk van verticaal.
Anders kun je je pedestal ook nauwelijks bedienen.
Dan moet je ook nog kijken naar de plek van je stick. De goede positie is, net als bij de thrust levers, je onderarm ongeveer horizontaal, en je bovenarm iets voorlijk van verticaal.ravw schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:12:
[...]
ja dat komt goed de stoel moet nog en stuk achter uit mijn pedalen staan best wat naar me toe
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
die staat lekker , heb mijn arm leuning hoger staan dat is el lekker vliegen dan .. nou ja landne en opstijgenUitvreter schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:31:
[...]
Dan moet je ook nog kijken naar de plek van je stick. De goede positie is, net als bij de thrust levers, je onderarm ongeveer horizontaal, en je bovenarm iets voorlijk van verticaal.
de rest van de A320 zit je schermen te kijken en koffie te drinken
en bosch bollen te vreten of wat
TV aan en ik geniet wel
Aanmelden kan in de XBOX insider hub.
https://www.flightsimulat...us-flighting-opportunity/
https://m.twitch.tv/msfsofficial/schedule
ik berijpt dat ding nooit heb je geen link er van ... wantcracking cloud schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:12:
Je kan je nu aanmelden voor de beta van de performance update. Ze zoeken 500 mensen (naast de mensen die ze al gevraagd hebben uit eerdere beta's).
Aanmelden kan in de XBOX insider hub.
https://www.flightsimulat...us-flighting-opportunity/
ik kom er nooit uit hoe je daar iets kan aanvragen
Vervolgens klik je op join en als de 500 plaatsen nog niet vergeven zijn verschijnt Microsoft Flight Simulator even later onder het kopje Joined (en je krijg dan ook toegang tot een specifiek deel van het forum waar je problemen kan melden)
[ Voor 7% gewijzigd door cracking cloud op 30-06-2021 17:47 ]
even een goede fomat van beide schijven gegeven en ook gelijk Windows 11 proef gemaakt
https://i.postimg.cc/s1FYkHkg/windows-11-ready.jpg
dus nu ook weer bezig om MSFS er op aan het zetten ... en ja de knoppen instellingen worden bewaart
Alleen 91 GB basic versie instal
240 GB addons installeren .. dan moet de PMDG nog er in komen en de
Community map terug plaatsen
dus een 400 GB is hij wel makkelijk halen
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 30-06-2021 18:42 ]
Inderdaad, heel herkenbaar. ATC is niet echt bruikbaar. Helaas is dit een beetje achterwege is gebleven bij de rest van de sim.Svennie schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:17:
MSFS ATC kan nog wel een update gebruiken zeg, ATC vraagt me om te melden als ik "runway in sight" heb maar ik kom er niet tussen door andere berichten en als het dan eindelijk stil is is "runway in sight" geen optie meer. Ondertussen vlieg ik boven de baan, krijg geen melding van TCA meer, dus ga ik maar landen waarna TCA me vraagt om terug naar 2000 voet te gaan. Ik ben aan het landen, bekijk het maar. Ik kan ondertussen ook niet het vliegveld waar ik aan het landen ben benaderen want dat is geen optie in het TCA venster. Het enige voordeel is dat ik geen "you were not cleared to land" kreeg bij het landen want ik kon niet wisselen (handmatig wel maar dan moet ik de frequentie gaan opzoeken) naar de frequentie van het vliegveld
Jammer dat men is gestopt met Radar Contact.
Dat was naar mijn idee het beste wat je als ATC simulatie kon krijgen.
VoxATC of Pro-ATC mag ook wel weer komen hoor hoor ..Royer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:27:
[...]
Inderdaad, heel herkenbaar. ATC is niet echt bruikbaar. Helaas is dit een beetje achterwege is gebleven bij de rest van de sim.
Jammer dat men is gestopt met Radar Contact.
Dat was naar mijn idee het beste wat je als ATC simulatie kon krijgen.
en je had er ook een op spraak maar daar weet ik de naam niet meer van
weet hem weer dat was Pilot2ATC
de handleiding er van
https://pilot2atc.com/Product/P2A_200%20User%20Guide.pdf
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 30-06-2021 20:25 ]
VoxATC is ook met spraak herkenning.ravw schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:22:
[...]
VoxATC of Pro-ATC mag ook wel weer komen hoor hoor ..
en je had er ook een op spraak maar daar weet ik de naam niet meer van
weet hem weer dat was Pilot2ATC
de handleiding er van
https://pilot2atc.com/Product/P2A_200%20User%20Guide.pdf
(Maar nog niet beschikbaar voor Fs2020. Werkt geweldig onder P3D en FSx)
ja dat dacht ik ook maar wist niet zeker meerkillerbee1958 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:29:
[...]
VoxATC is ook met spraak herkenning.
(Maar nog niet beschikbaar voor Fs2020. Werkt geweldig onder P3D en FSx)
ja maar ik vond die standaard van FSX al erg goed .... beter dan nu
Met een 9700K i.c.m. RTX2060 boven New York; 35fps met SU4 en 50-60fps met SU5.
Ook het ram verbruik was velen malen lager.
[ Voor 13% gewijzigd door jorank op 30-06-2021 21:16 ]
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
dat zou mooi wezenjorank schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:16:
Die performance increase van SU5 ziet er veelbelovend uit zeg!
Met een 9700K i.c.m. RTX2060 boven New York; 35fps met SU4 en 50-60fps met SU5.
Ook het ram verbruik was velen malen lager.
dan kan je de boel nog een beetje knijpen en dan loopt het nog goed
Ik lees wel in oudere berichten van vorig jaar dat het wat bugs zou hebben maar er zijn inmiddels wat updates geweest. Ik vraag me ook af of het iets toevoegt en wat het doet met de performance.
Is die 4K renderscale 40 wat ik denk dat het is? Wordt dus intern slechts op 1536x864 gerenderd (40% van 4K). Heb meer interesse in vergelijkingen op native resoluties. Gaan het binnenkort wel zien.jorank schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:20:
Hier even de vergelijking:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Morgen weer eens verder kijken, het is dat ik nu geen tijd meer heb anders had ik verder gevlogen. Ik kan nu een half vliegtuig vol naar bestemming A brengen en de rest van het vliegtuig vullen door op B te landen en daar de kist weer te vullen met mensen die van B naar A willen maar nu is het bedtijd.
Beide waren op 40%, zou dat verschil moeten maken?Propane schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:40:
[...]
Is die 4K renderscale 40 wat ik denk dat het is? Wordt dus intern slechts op 1536x864 gerenderd (40% van 4K). Heb meer interesse in vergelijkingen op native resoluties. Gaan het binnenkort wel zien.
?
je ik heb alles geinstaleerd weer
In steam rechter muisknop op game en bij properties ‘-FastLaunch’ravw schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:53:
ach hoe kreeg je nu die reclame filmpjes weg bij het opstarten .. want ze zijn er weer .. die waren toch na een update er uit gesloopt
?
je ik heb alles geinstaleerd weer
Microsoft store zou ik niet zo weten.
Edit:
https://forums.flightsimu...d-ms-store-version/150658
[ Voor 14% gewijzigd door 456 op 01-07-2021 00:09 ]
Byzondere screenshot... mijn cpu staat met mn 3070 en i8700k op 1 thread na (die niet eens 100% is) met zijn andere theads op idle...jorank schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:20:
Hier even de vergelijking:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
456 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:05:
[...]
In steam rechter muisknop op game en bij properties ‘-FastLaunch’
Microsoft store zou ik niet zo weten.
Edit:
https://forums.flightsimu...d-ms-store-version/150658
Gaat er meer om dat de performance verbetering mogelijk niet hetzelfde schaalt op ‘normale’ render scale settings. Dus als je bijvoorbeeld 1440p native resolutie (100% render scale) draait zie je mogelijk niet dezelfde performance verbetering. In de screenshots draait het spel in essentie op een resolutie lager dan 1080p. Een vergelijking op render scale 100% zou naar mijn mening interessanter zijn.cracking cloud schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:17:
[...]
Beide waren op 40%, zou dat verschil moeten maken?
Afwachten maar!
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Wat leuk dat er nog ontwikkeld wordt voor FS2004 !Gameaddict schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:25:
Return to Misty Mooring komt 6 juli naar MSFS. We hebben nu toch echt een De Havilland DHC-2 Beaver nodig.
[Vimeo: RTMM 2020]
EDIT: Ok met de engine van MSFS
[ Voor 13% gewijzigd door DigitalExorcist op 01-07-2021 09:13 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Heb ik. Ik merk niets meer van bugs, ik gebruik meestal Live Weather van FS2020 zelf, en soms REX WF, of het beter is weet ik niet, het ziet er wel anders uit. Ik vergelijk het niet met webcam weerbeelden of elders te bekijken METAR.Royer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:53:
Heeft iemand ervaringen met REX 2020 Weather Force?
Ik lees wel in oudere berichten van vorig jaar dat het wat bugs zou hebben maar er zijn inmiddels wat updates geweest. Ik vraag me ook af of het iets toevoegt en wat het doet met de performance.
Meer in het algemeen mis ik specifieke wolkensoorten, zoals ik die vroeger met Active Sky gewend was, de vormen zien er nu wat random uit (in VR), alhoewel het er wel spectaculair uitziet, en geen meedraaiende platte wolkentextures meer.
Ah , mooi! Op flightsim.to?Misty Moorings...
Ik hoop nog op een een remake van het oude fictieve Emma Field.
Ondertussen hebben we deze ook:
YouTube: Flysimware Grumman G-44 Widgeon - MSFS 2020
Zal allemaal op https://return.mistymoorings.com/ komen verwacht ik,( met misschien een link naar flightsim.to). Dat is/was natuurlijk de plek voor deze scenery, daar zitten de freeware bouwers voor de scenery van Alaska/west canada. Denk dat het tegenwoordig vrij rustig zal zijn geweest, is te hopen dat dit weer aan gaat trekken met MSFS.
Het MSFS deel van de website komt overigens pas volgende week in de lucht.
Waarschijnlijk is nu een hoop oude scenery omgezet naar MSFS, is natuurlijk de bedoeling dat het nu weer een levendige plek weer gaat worden voor/door MSFS gebruikers en dat er scenery voor Alaska/west canada gemaakt gaat worden.
Als dat toch eens waar zou zijn. De sfeer die daar hing was echt geweldig (al waren we in die tijd ook een stuk minder gewend natuurlijk)Ik hoop nog op een een remake van het oude fictieve Emma Field.
[ Voor 11% gewijzigd door Gameaddict op 01-07-2021 10:17 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Thanx, dan hou ik het ook nog even bij Live Weather.flopdoc schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Heb ik. Ik merk niets meer van bugs, ik gebruik meestal Live Weather van FS2020 zelf, en soms REX WF, of het beter is weet ik niet, het ziet er wel anders uit. Ik vergelijk het niet met webcam weerbeelden of elders te bekijken METAR.
Meer in het algemeen mis ik specifieke wolkensoorten, zoals ik die vroeger met Active Sky gewend was, de vormen zien er nu wat random uit (in VR), alhoewel het er wel spectaculair uitziet, en geen meedraaiende platte wolkentextures meer.
Inderdaad, Active Sky was echt top.
Kan eventueel ook nog unreal weather proberen, is gratis. Gebruikte ik eerst ook omdat live weather niet altijd werkte. Gebruik tegenwoordig ook alleen nog live weather.Royer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:06:
[...]
Thanx, dan hou ik het ook nog even bij Live Weather.
Inderdaad, Active Sky was echt top.
Moet wel even de uitleg volgen, moet namelijk een API token (als je die nog niet hebt) aanmaken.
Andere soort wolken zul je er echter niet van krijgen.
Dat is wel heel mooiGameaddict schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:25:
Return to Misty Mooring komt 6 juli naar MSFS. We hebben nu toch echt een De Havilland DHC-2 Beaver nodig.
[Vimeo: RTMM 2020]
hoop dat ORBX ook veel van hun Alaska ? BC nog gaat over zetten naar FS
dan word echt super daar ..
en de Beavers zijn dan zeker welkom ..
dan ook nog even de Misty Fjords uitbrengen ( gebied net boven stewart )
in real
YouTube: Flightseeing in Misty Fjords National Monument
dit is het echte leven
YouTube: Flying over the Misty Fjords, Ketchikan, Alaska
en dan de addon fright dogs ( waar het bij mij de bush flying en GA vliegen ooit mee begonnen is )
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 01-07-2021 13:35 ]
Blijft persoonlijk en hoe je hem gebruikt.Svennie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:25:
ik zit er over te denken om een abonnement op Navigraph te nemen, is ultimate het extra geld tegenover NavData waard of is NavData als simmer genoeg? Ik vlieg voornamelijk in VR dus het is een grote pre als ik toegang heb tot de data in VR, bv via de menubalk
Ik heb de charts en data. En dan heb ik tenminste alles up2date plus de juiste kaarten ervoor.
Inclusief de beschikking in het menu.
Maar is persoonlijk zoals ik zei.
Ik zelf zweer erbij.
Ah nu zie ik het, die panel zit enkel bij ultimate, dan heb ik ultimate nodig, is per maand opzegbaar dus ik kan het altijd proberen en opzeggenDirtyrockers schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:45:
[...]
Blijft persoonlijk en hoe je hem gebruikt.
Ik heb de charts en data. En dan heb ik tenminste alles up2date plus de juiste kaarten ervoor.
Inclusief de beschikking in het menu.
Maar is persoonlijk zoals ik zei.
Ik zelf zweer erbij.
dat per maand opzegbaar is pas na 10 jaar betalen hoor .. lees de kleine lettersSvennie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:28:
[...]
Ah nu zie ik het, die panel zit enkel bij ultimate, dan heb ik ultimate nodig, is per maand opzegbaar dus ik kan het altijd proberen en opzeggen
Grapje ..maar inderdaad dan kan je het wel proberen
En waardoor komt het eigenlijk dat bij de default live traffic the Liveries in spiegelbeeld worden weergegeven?
https://nextplay.nl/nieuw...-naar-xbox-one-via-xcloudRobolokotobo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:26:
Is het al bekend of de game volgende maand bij de lancering van de Xbox Series versie ook naar xCloud komt?
Nu gebruik ik de stable versie van de a32nx mod.
Bij het opstijgen schiet de bus van het ene moment op het andere in volledige landing config (full flaps + speedbrakes/spoilers)
Heeft iemand dit probleem ook al eens ondervonden ?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Escape gedaan toevallig?Dani86 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:29:
Heb een firmware update gedaan van de TCA set.
Nu gebruik ik de stable versie van de a32nx mod.
Bij het opstijgen schiet de bus van het ene moment op het andere in volledige landing config (full flaps + speedbrakes/spoilers)
Heeft iemand dit probleem ook al eens ondervonden ?
Ik heb de flaps + speedbrakes die standaard gemapt zijn op de quadrant geunmapt. Daarna deed het zich niet meer voor. Ik heb die addon ook niet.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/v6NC1FZNKVagVtDJGJqsGnVU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8zSLbZ3aJe3dTW0zy23hv3Ef.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LW7noLUAd4ekPh9f62n5EF1x.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WWVSjTsErsqaahtRDs43m8RK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XnCs3LC7jkJ29g4jxjqbX73P.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MEMW559JThOeZiFeggwuKe6x.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GKS0kSxNeFdng7f2VlhztTDQ.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/3jMfH92DV3zMwi9syzo4Ax8b.png?f=user_large)
/f/image/Lh6QheSojYCNX4ywkRnYzQPO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Z3L3aFdbsvZyyedNUEgdtkpu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Yxgy2uLk3Nx5tMOAAdZE96Jr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YgixB9LrjA6Xa7YYejvoZklN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0WwWstZXFEIXlpBnIi7xfYMT.png?f=fotoalbum_large)