Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Die gns 430 mod is ook een verademing voor de dc6ravw schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:42:
[...]
Leuke vlucht van een uurtje of 2 .. Vigra is ook mooi als je hem als payware heb
wel vanaf het noorden aankomen vliegen
Ik ga denk ik Rotterdam - Samedan metde DC 6 doen
Zit vnav in. Nu ingesteld op 10nm voor mijn laatste fix
Hoe krijg je die er in dan ?Dirtyrockers schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:18:
[...]
Die gns 430 mod is ook een verademing voor de dc6
Zit vnav in. Nu ingesteld op 10nm voor mijn laatste fix
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
https://github.com/pimarc/pms50-gns530
Daarvan de release in je community folder zetten.
Op de laatste pagina (van de gns) staat vnav
Zo ziet dat er dan ongeveer uit.
YouTube: Get More from Your Garmin VNAV
[ Voor 17% gewijzigd door Dirtyrockers op 22-06-2021 21:31 ]
lekker optijd... ik zit nog boven de noordzeeravw schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:50:
Aankomst Samedan
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
heb het in ander half uur gedaanDirtyrockers schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:51:
[...]
lekker optijd... ik zit nog boven de noordzee
heb niet al te hoog gevlogen dat scheelt toch ook weer tijd
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 22-06-2021 21:57 ]
even een klein voorproefje wat je kunt verwachten .. klein filmpje gemaakt tot aan dat je kunt gaan wegrijden
( met hulp )
YouTube: PMDG DC 6 START UP No talking or music
nu MILC Milan-Malpensa in de aanbieding op MP van 17 naar 5 euro
niet echt een hoogstaand airport maar beter dan standaard blokken dozen
Ik heb de oorzaak gevonden.Predator schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:34:
[...]
Ik had daarnet nog 8 fps met de dc6, volgens zat er ergens iets fout in de code van pmdg. Mijn GPU zat maar op 30%, het was volledig cpu limited. Gisteren had ik dat niet.
Ik las dat er nog mensen dat soms hadden.
Ik ga de vlucht es herdoen en ff kijken of het terugkomt.
Het gebeurd niet onmiddelijk maar het is gelinked aan de "realistic engine damage" settings.
Als mijn FPS volledig inzakt, dan zet ik deze setting af en mijn fps gaan van 13 fps naar 33 fps.
Zet ik het weer aan dan zakt het meteen weer in.
Er zit dus duidelijk een fout in de code die de engine damage doet.
Ik zal het even melden aan PMDG.
Voorlopig dus geen realistic engine damage
Zitten er ook flight manuals bij zoals je bij de 737 de FCOM erbij had?
Er zit pdf documentatie ook bij.FastFred schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:22:
Vraagje voor de DC6 eigenaren, zit er weer een tutorial in boek of pdf vorm bij of is het alleen maar de filmpjes op Youtube? Ik vond met de 737 en 777 de boek/pdf vorm van tutorials wel fijn, gewoon op je eigen tempo door heen, af en toe wat terug kunnen zoeken, is met filmpjes toch wat lastig.
Zitten er ook flight manuals bij zoals je bij de 737 de FCOM erbij had?
Gratis
https://www.fsvisions.nl/...021-voor-msfs-uitgekomen/
En ik heb ook nog altijd geen joystick of yoke
Joystick is wel een must have minimaal , dat maakt het vliegen zo veel leukerFastFred schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:35:
Hmm, ik wil 'm heel graag hebben maar ik heb al een paar maand geen MSFS meer gespeeld, dus ben bang dat ik 'm een paar uurtjes vlieg en dan weer heel lang niet.
dan zal je hem ook vaker opstarten
Ik denk een throttle ook wel vereist is denk ik. Ik heb eens die throttles met de muis proberen doen, dat is echt niet te doenravw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:39:
[...]
Joystick is wel een must have minimaal , dat maakt het vliegen zo veel leuker
dan zal je hem ook vaker opstarten
als je een goede Joystick heb dan zitten daar vaak al throttles op ...Predator schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:45:
[...]
Ik denk een throttle ook wel vereist is denk ik. Ik heb eens die throttles met de muis proberen doen, dat is echt niet te doen
maar het is wel zo stick / yoke .... gashendels en rudderpedalen zijn toch wel eigenlijk standaard vereist wil je een beetje goed en leuk kunnen vliegen
ja het is even de aanschaf maar de plezier die je er voor terug krijgt maakt het wel weer goed
Als je vliegsimulatie wil doen en er enigzins serieus in bent is een joystick een vereiste. Als je begint kun je misschien t best beginnen met een stick waarin de throttle ingebouwd zit en ook een z-as voor het roer.Predator schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:45:
[...]
Ik denk een throttle ook wel vereist is denk ik. Ik heb eens die throttles met de muis proberen doen, dat is echt niet te doen
Bijvoorbeeld de Logitech Extreme 3D Pro
https://www.mediamarkt.nl...CSVwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Maar er zijn nog veel meer opties mogelijk natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door flopdoc op 23-06-2021 09:52 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
PSN ID: Svennie-NL
zo veel hoeft het niet te kosten je heb ze al voor onder de 50 euroSvennie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:21:
je hoeft ook niet meteen de duurste setup te kopen, je hebt een joystick met aparte gas hendel voor 70E, daar zit ook rudder in, niet ideaal maar genoeg om mee te beginnen.
https://www.bol.com/be/nl...BPRA.4_32.34.ProductTitle
ik heb hem zelf ook gehad maar dan met gashendel
en die kost je nog geen 80 euro
https://www.bol.com/be/nl...VA6Q.2_19.21.ProductTitle
als je een beetje zoekt zal je deze stick voor een lage prijs wel kunnen kopen ..
die eerste link zou ik persoonlijk niet doen, met een aparte gas hendel heb je meer controlle dan met een schuifje. Die tweede bedoelde ik, heb ik de eerste paar maanden mee gevlogen, daarna overgegaan naar aparte Yoke, throttle quadrant en pedalen, ik gebruik nu de stick enkel nog voor de 3D kisten, daar is een stuur niet fijn voor.ravw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:27:
[...]
zo veel hoeft het niet te kosten je heb ze al voor onder de 50 euro
https://www.bol.com/be/nl...BPRA.4_32.34.ProductTitle
ik heb hem zelf ook gehad maar dan met gashendel
en die kost je nog geen 80 euro
https://www.bol.com/be/nl...VA6Q.2_19.21.ProductTitle
als je een beetje zoekt zal je deze stick voor een lage prijs wel kunnen kopen ..
voor iemand die niets heeft is het alles beter dan niets hebben en daar gaat het om ..Svennie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:30:
[...]
die eerste link zou ik persoonlijk niet doen, met een aparte gas hendel heb je meer controlle dan met een schuifje. Die tweede bedoelde ik, heb ik de eerste paar maanden mee gevlogen, daarna overgegaan naar aparte Yoke, throttle quadrant en pedalen, ik gebruik nu de stick enkel nog voor de 3D kisten, daar is een stuur niet fijn voor.
en wat gebruik je de gas nu .. als je airliner vliegt , dan zal je hem misschien 2 a 3 keer aanraken :-)
voor de rest gaat alles op de AP
dus hoeft je je hele set niet aan te raken , maar nog wel even een puntje waar je op moet letten of MSFS de stick ondersteund
wat deze is natuurlijk niet meer een van de nieuwste sticks ..
Ik zelf heb ook de Yoke, throttle quadrant en pedalen , maar ook de Aibus set
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 23-06-2021 10:37 ]
Ook met de eerste kan je prima vliegen, dat klopt, persoonlijk zou ik iets meer uitgeven maar dat is aan ieder zelf.ravw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:35:
[...]
voor iemand die niets heeft is het alles beter dan niets hebben en daar gaat het om ..
en wat gebruik je de gas nu .. als je airliner vliegt , dan zal je hem misschien 2 a 3 keer aanraken :-)
voor de rest gaat alles op de AP
dus hoeft je je hele set niet ana te raken , maar nog wel even een puntje waar je op moet letten of MSFS de stick ondersteund
wat deze is natuurlijk niet meer een van de nieuwste sticks ..
die in de 2e link wordt ondersteund, die gebruik ik nog af en toe. De eerste ken ik niet. Ik kan persoonlijk niet vliegen met een schuifje, ik heb tijdens de landing het gas veel nodig, vlieg met kleinere kisten en omdat ik in VR vlieg kan ik de ILS niet altijd opzoeken en land ik vaak handmatig dan maak je veel kleine correcties met het gas, dan is het schuifje in de eerste niet precies genoeg.
Dat is anders met een grote airliner inderdaad maar dat hangt af van je voorkeur, grote/kleine kisten, al dan niet VR, ILS/handmatig landen
[ Voor 6% gewijzigd door Svennie op 23-06-2021 10:43 ]
https://www.logitechg.com...-quadrant.945-000015.html
want dan heb je niet alleen je gas en maar ook je meng en toeren kun je veel beter regelen ..
BedanktSvennie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:02:
[...]
ik heb all players aan staan en zie ze, probeer die instelling eens
P.s Kijk ook even naar de ranking
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Zag ik jou nou op Ctrl + E drukkenravw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:12:
Even voor de mensen die de DC 6 nog niet hebben
even een klein voorproefje wat je kunt verwachten .. klein filmpje gemaakt tot aan dat je kunt gaan wegrijden
( met hulp )
YouTube: PMDG DC 6 START UP No talking or music
Ik vind het model prachtig maar dit gaat mij echt te ver (qua sim)
Ik hou het voorlopig nog maar even bij de standaard props!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
die heb ik ook, het fijne hieraan is dat je vrijheid hebt om hem in te stellen per vliegtuig. Bij de citation stel ik hem in als speedbreak/gas/flap. Bij de Cessna 172 als gas/mixture/flaps en dan weer anders voor andere kisten. Daarnaast heb je nog 6 buttons die je vrij in kan stellen, daar heb ik de flaps op zitten (als nodig), de landing gear en handrem switch. De middelste 2 gebruik ik eigenlijk nooit.ravw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:48:
ja als je GA vliegt is het wel wel een must om een aparte gashandel te hebben ... beter een met 3 schuiven .. (throttle quadrant)
https://www.logitechg.com...-quadrant.945-000015.html
want dan heb je niet alleen je gas en maar ook je meng en toeren kun je veel beter regelen ..
netjes
[ Voor 11% gewijzigd door Svennie op 23-06-2021 11:09 ]
zo dacht ik ook heel wat jaren geleden ...appie35 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:05:
[...]
Zag ik jou nou op Ctrl + E drukken
Ik vind het model prachtig maar dit gaat mij echt te ver (qua sim)
Ik hou het voorlopig nog maar even bij de standaard props!
maar als je en beetje verdiept in hoe of wat is het erg leuk om te doen ....
In het begin had ik ook met GA van waarom al dat gedoe .. met opstarten ..
maar als je weet hoe het moet is het zo gebeurd ..
Ik start een Cessna net zo snel op als of ik me brommer uit de kelder haalt en start
het lijkt moeilijk , maar het valt mee
net zo als airliners .. in het begin denk je
wat veel knoppen en dingen maar als je weet hoe je door de checklisten heen moet gaan om weg te kunnen gaan is dat leuk en geeft je ook voldoening
En je weet ook als er een storing is of iets niet wil gaan waar je moet wezen en wat de problemen zijn .....
Gisteren nog met de DC6
vlak voor de landing gas terug geven ... en niets doen .......
Gashendel lock stond dus aan ( had de hulp aangezet )
Als je niet weet dat die lock er zit dan geef je de hardware vaak de schuld ... zoals ik nu ook op meerdere forums leest dat het niet werkt de controlers ... terwijl ze de lock zelf er nog niet afgehaald hebben ..
Ik heb zelf een Honeycomb bravo tq, met 6 assen, dat werkt prima.flopdoc schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:51:
[...]
Als je vliegsimulatie wil doen en er enigzins serieus in bent is een joystick een vereiste. Als je begint kun je misschien t best beginnen met een stick waarin de throttle ingebouwd zit en ook een z-as voor het roer.
Bijvoorbeeld de Logitech Extreme 3D Pro
https://www.mediamarkt.nl...CSVwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Maar er zijn nog veel meer opties mogelijk natuurlijk.
Ik heb ook een as aan de prop pitch gehangen, maar dat wel met de muis.
Ik heb trouwens gemerkt dat als je engine verschillende slijtage krijgen, dan heb je echt assymetrische engines thurst
dat laatste is zeker een leuke toevoeging ...Predator schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:32:
[...]
Ik heb zelf een Honeycomb bravo tq, met 6 assen, dat werkt prima.
Ik heb ook een as aan de prop pitch gehangen, maar dat wel met de muis.
Ik heb trouwens gemerkt dat als je engine verschillende slijtage krijgen, dan heb je echt assymetrische engines thurst
en mensen ook al op gevallen als je in mist vliegt , dat de beconlicht op de staart , ook echt rond draait met het licht zo als een vuurtoren
En de vlammen uit de motor als die iets te rijk staat afgesteld
Nu nog het geluid van de backfire , en de motoren mogen ook wel wat dieper zijn wat betreft het geluid
Hoor hier
YouTube: In flight with DC6.. Salzburg October 2013..
hoop dat dar nog eens een mod voor komt of dat PMDG hier eens wat meer aandacht aan gaat geven
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 23-06-2021 11:46 ]
Zit nog een beetje te frutselen met de settings.
Wat vooral wennen is, zijn de gashendels op de approach; je hebt weinig ruimte tussen zeg maar idle en 80% vermogen.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Heb deze week de TCA officer pack bij Alternate besteld voor 139€. Dan heb je meteen een gedegen setje. Zeker gezien de schaarste begin dit jaar is het een goeie deal!FastFred schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:35:
Hmm, ik wil 'm heel graag hebben maar ik heb al een paar maand geen MSFS meer gespeeld, dus ben bang dat ik 'm een paar uurtjes vlieg en dan weer heel lang niet.
Ik zit te denken aan Opus MSFS software, wat een profiel heeft voor de Buttkicker, maar ik weet niet of je daarbij ook de sterkte voor de external views kunt aanpassen. Heeft iemand een tip?
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
gewoon niet naar external views gaanReinhard schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:52:
daarbij ook de sterkte voor de external views kunt aanpassen. Heeft iemand een tip?
maar dit zijn inderdaad leuke speeltjes erbij
Hela, die heb ik ook maar momenteel niet aangesloten (gebruik m voor Iracing). Gebruik je nu al extra software, of draait ie gewoon op t gewone geluid? Hoe heb je m aangesloten?Reinhard schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:52:
Ik heb een Buttkicker Gamer 2 aangeschaft voor MSFS2020. Werkt gelijk als een tierelier, enorme aanrader ook, maar ik zoek nog een mogelijkheid om de trilling in external views flink te verminderen. Die zijn namelijk sterker dan wanneer je in de cockpit zelf zit.
Ik zit te denken aan Opus MSFS software, wat een profiel heeft voor de Buttkicker, maar ik weet niet of je daarbij ook de sterkte voor de external views kunt aanpassen. Heeft iemand een tip?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Dat heeft inderdaad met de detents te maken van de TCA. Het is wel reëel voor de Airbus, aangezien de travel tussen idle en de CLB (voor autothrottle) beperkt is). Daarboven heb je alleen nog TOGA en full throttle dacht ik.Dani86 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:49:
Wat vooral wennen is, zijn de gashendels op de approach; je hebt weinig ruimte tussen zeg maar idle en 80% vermogen.
Had voorheen de Honeycomb yoke (verkocht via V&A ivm wijziging in mijn persoonlijke situatie waardoor ik er minder tijd aan kon besteden en dat ding alleen stof stond te vangen). Maar nu er wat serieuzere vliegtuigen voor MSFS uitkomen toch weer wat opgepakt.
Voordeel aan de TCA is dat hij lekker compact en licht is, makkelijk opbergbaar als ik ff een paar dagen niets doe. Honeycomb was erg groot en stond ook voor regulier gebruik van de pc in de weg. Heb de officer pack besteld + later nog een throttle quadrant. Nu heb ik 4 throttles, perfect voor de DC6, wellicht ooit voor een serieuze 747 en A380.
Heb zelf nu de detents eruit gehaald omdat de main focus de DC6 en wat GA is op dit moment. Vervolgens kun je ook het reverserdeel uitzetten met de draai van 1 knop, ook handig.
https://www.alternate.nl/...l/product/1652310?sug=tca
scheelt me toch weer iets , en altijd makkelijk voor straks de A380 en andere 4 motorige vliegtuigen komen en mischien kan ik de DC6 ook goed instellen
/f/image/91YT8XQA7flTOkvD76weariR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SXM4AzwC1trd20lnuDMrpQQE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LpT0xQ3MN4wTu2F2OcA07GlX.png?f=fotoalbum_large)
Wel even wennen dagen lang met de DC 6 gevlogen te hebben even naar een A320 gaan ...
je merk wel gelijk de power van dat ding en ook hoe weinig je eigenlijk doet in een A320 tegenover een DC6
[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 23-06-2021 14:18 ]
Ik heb hem nu aangesloten om mijn ingebouwde PC geluidskaart, (er wordt een splittertje bijgeleverd), en dan werkt het eigenlijk gelijk out of the box. Is wel even uitvogelen hoe ik de stoel niet te veel laat trillen, want ik heb het idee dat ze beneden ook stijf rechtop zitten op het moment dat ik een harde landing maak.flopdoc schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:07:
[...]
Hela, die heb ik ook maar momenteel niet aangesloten (gebruik m voor Iracing). Gebruik je nu al extra software, of draait ie gewoon op t gewone geluid? Hoe heb je m aangesloten?
Inmiddels wel een extra USB geluidskaartje besteld want dan heb ik toch wat extra mogelijkheden als het gaat om fine-tunen met behulp van extra software.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
gaat nog wel even duren.renem schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:25:
Ik heb nu even 2 dagen gespeeld met de Experimental versie van de FBW A320, en ik weet dat handmatig je vliegtuig landen de ultieme kick is, maar mag ik even zeggen dat die autoland feature die ze nu hebben geintroduceerd wel errug mooi werkt! Ik geniet er echt van als je ziet dat dat ding (bijna) alles vanzelf doet en ook zo super smooth. Hopelijk komt die gauw in de stable versie.
er komt nog een compleet andere autopilot en flight management, inclusief vnav etc.
de development versie heeft ook geen rnav ondersteuning.
trouwens de experimental wordt nu niet meer up2date gehouden. je kan beter naar development gaan (daar zit de autoland ook in)
Ik ben erg benieuwd welke software je daar voor gaat gebruiken en hoe dat bevalt.Reinhard schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:14:
[...]
Ik heb hem nu aangesloten om mijn ingebouwde PC geluidskaart, (er wordt een splittertje bijgeleverd), en dan werkt het eigenlijk gelijk out of the box. Is wel even uitvogelen hoe ik de stoel niet te veel laat trillen, want ik heb het idee dat ze beneden ook stijf rechtop zitten op het moment dat ik een harde landing maak.![]()
Inmiddels wel een extra USB geluidskaartje besteld want dan heb ik toch wat extra mogelijkheden als het gaat om fine-tunen met behulp van extra software.
Voor Iracing gebruik ik naar tevredenheid Simhub, waarmee je heel veel verschillende effecten kan bereiken en instellen maar die is helaas alleen voor autosimulatie.
Oh dat wist ik niet. Bedankt voor de info, experimental gaat er nu af en development erop. ☺️Dirtyrockers schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:59:
[...]
gaat nog wel even duren.
er komt nog een compleet andere autopilot en flight management, inclusief vnav etc.
de development versie heeft ook geen rnav ondersteuning.
trouwens de experimental wordt nu niet meer up2date gehouden. je kan beter naar development gaan (daar zit de autoland ook in)
Ik heb hem gewoon via MP gedownloadrenem schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:21:
[...]
Oh dat wist ik niet. Bedankt voor de info, experimental gaat er nu af en development erop. ☺️
dus die komen vanzelf wel binnen als die nog eens geupdate word
Daar had ik hem uiteraard in eerste instantie ook vandaan geïnstalleerd maar in die versie zit de autoland functie niet.ravw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:28:
[...]
Ik heb hem gewoon via MP gedownload
dus die komen vanzelf wel binnen als die nog eens geupdate word
ach die komt vanzelf wel .. zal denk ik niet lang duren voor ze weer een udpate gaan uitvoeren of Asobo moet dit weer maanden tegenhoudenrenem schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:45:
[...]
Daar had ik hem uiteraard in eerste instantie ook vandaan geïnstalleerd maar in die versie zit de autoland functie niet.
Hmm, ik heb Russian Live Traffix System gedownload. Er zit wel wat tussen dat volgens mij niet kan. Veel models van FSPXAI en ook de payware models daarvan. Nu heb ik voor FSX alles van FSPXAI al gekocht dus ik zou het met een gerust hart kunnen gebruiken maar het zal rechthebbende wel in actie doen komen om vrije verspreiding te laten verbieden heb ik zo'n idee.ravw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:26:
En voor de mensen die het willen nu ook een Traffic 2021 voor MSFS uitgekomen
Gratis
https://www.fsvisions.nl/...021-voor-msfs-uitgekomen/
Ook maar de vraag of makers van AIA, FAIB, RFSL, AIG en OSP etc. hier blij mee zullen zijn.
Los van dat, het is wel een hele verbetering.
Ja zelf vond ik het ook al vreemd ... maar we zullen zien wat er van gaat komen denk dat deze pakket binnen 2 dagen wel overal weggehaald moet worden , maar zo lang ze geen tegengeluid krijgen en op Discord ze zelf zeggen dat het volkomen legaal is , dan zal het denk ik wel met een sisser aflopenrdluca schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:06:
[...]
Hmm, ik heb Russian Live Traffix System gedownload. Er zit wel wat tussen dat volgens mij niet kan. Veel models van FSPXAI en ook de payware models daarvan. Nu heb ik voor FSX alles van FSPXAI al gekocht dus ik zou het met een gerust hart kunnen gebruiken maar het zal rechthebbende wel in actie doen komen om vrije verspreiding te laten verbieden heb ik zo'n idee.
Ook maar de vraag of makers van AIA, FAIB, RFSL, AIG en OSP etc. hier blij mee zullen zijn.
Al heb ik zo'n mijn twijfels
Heel fijn, dat kon vroeger ook met sommige FMC's in o.a. XP en MSFXDirtyrockers schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:23:
ooww????
[Afbeelding]
dat is wel heel vet. (voor de fbw a320)
ja inderdaad maar ben aangekomen maar wel lastig met die windsbijlsma schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:52:
Door de gevolgen van ontdooiende permafrost zitten daar grote kuilen in de baan, pas maar op
/f/image/uCrW3z3LRvJnjQFPZIX7NHlP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tsoNlP1iMzYnWQXhwmDOs3g1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CibGJjoYEbwiHLyGhGSliSG2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Et1ruDixu181iY7ONbc0VsYf.png?f=fotoalbum_large)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Klopt. Het viel mij ook al op dat deze mod vooral op schimmige sites is te vinden en dat er op de bekende flightsim nieuws sites (fselite.com, threshold.com, fsnews.com) niets over te vinden is.rdluca schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:06:
[...]
Hmm, ik heb Russian Live Traffix System gedownload. Er zit wel wat tussen dat volgens mij niet kan. Veel models van FSPXAI en ook de payware models daarvan. Nu heb ik voor FSX alles van FSPXAI al gekocht dus ik zou het met een gerust hart kunnen gebruiken maar het zal rechthebbende wel in actie doen komen om vrije verspreiding te laten verbieden heb ik zo'n idee.
Hij is ook al weggehaald bijSparkiezz schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:57:
[...]
Klopt. Het viel mij ook al op dat deze mod vooral op schimmige sites is te vinden en dat er op de bekende flightsim nieuws sites (fselite.com, threshold.com, fsnews.com) niets over te vinden is.
https://www.fsvisions.nl/
hier het stukje er over
https://www.fsvisions.nl/...l-over-rlts-traffic-2021/
Onvergetelijk!! 20 jaar geleden al eens gedaan op Lelystad. Je kennis van Flight Sim en de basisprincipes en instrumenten kennis komt dan écht wel van pas.Pierre schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:56:
Net begrepen van mijn vriendin dat ik volgende maand op mijn verjaardag een vliegles van 60 minuten ga maken![]()
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Is echt een mooie ervaring zeker als je ook GA vliegtPierre schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:56:
Net begrepen van mijn vriendin dat ik volgende maand op mijn verjaardag een vliegles van 60 minuten ga maken![]()
Ik heb het zelf ook gedaan gevlogen met een Cessna 150 op Lelystad 2005
Ja ik ook ooit een lesje op Lelystad, en paar jaar geleden op Eelde, weet niet meer wat voor vliegtuig t was, heb er ergens nog wel foto's van. Ook al eens ultralight op Stadskanaal, dat is vlakbij, en nog steeds mijn meest realistische manier om ooit eens een brevet te halen.ravw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:13:
[...]
Is echt een mooie ervaring zeker als je ook GA vliegt
Ik heb het zelf ook gedaan gevlogen met een Cessna 150 op Lelystad 2005
Ik weet zelf nog het reg nummer PH - SKFflopdoc schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:19:
[...]
Ja ik ook ooit een lesje op Lelystad, en paar jaar geleden op Eelde, weet niet meer wat voor vliegtuig t was, heb er ergens nog wel foto's van. Ook al eens ultralight op Stadskanaal, dat is vlakbij, en nog steeds mijn meest realistische manier om ooit eens een brevet te halen.
dan nog wel in de oude kleuren die donkerbblauw
even foto op gezocht ..
hier met mij samen ( daar nog een heel stuk zwaarder dan ik nu ben denk dat het 40 kilo minder is nu )
:strip_exif()/f/image/13umFt6FTvDbEjM1jIVYje0J.jpg?f=fotoalbum_large)
hij is nu in nieuwe kleuren
[ Voor 59% gewijzigd door ravw op 23-06-2021 23:11 ]
Ja het is vooral wennen, ook omdat je twee hendels hebt, had eerst gewoon één gashendeltje op m'n Logitech Joystick.Vinslo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:33:
[...]
Dat heeft inderdaad met de detents te maken van de TCA. Het is wel reëel voor de Airbus, aangezien de travel tussen idle en de CLB (voor autothrottle) beperkt is). Daarboven heb je alleen nog TOGA en full throttle dacht ik.
Ze staan al gauw niet gelijk bij mij.
ik heb er morgen 4 van die dingen ... nu vind ik het gas geven niet een probleem maar hoe ga je die straal omkeerder bedienenDani86 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:44:
[...]
Ja het is vooral wennen, ook omdat je twee hendels hebt, had eerst gewoon één gashendeltje op m'n Logitech Joystick.
Je kunt die schroevendraaier die erin zit door het gaatje aan de zijkant duwen, dan kun je ze aan elkaar locken, mocht je dat willen.Dani86 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:44:
[...]
Ja het is vooral wennen, ook omdat je twee hendels hebt, had eerst gewoon één gashendeltje op m'n Logitech Joystick.
En de reversers werken prima op jet engines, alle 4 tegelijk kost wel wat overstrekken van de vingers.
ik zie dit in PMDG OC staan
:fill(white):strip_exif()/f/image/yDv0GKzYnWOMjm2AQv5NIqBp.png?f=user_large)
is deze nu ook voor FS X ?
en voor de mensen die hem hebben je moet hem updaten die PMDG OC
Je objective 'end the flight' heb je in ieder geval behaald....Robolokotobo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:46:
En toen stunte ik wat teveel en lag ik op de kop in het Gardameer
[Afbeelding]
en 'stop main engine' zal ook niet zo moeilijk zijn neem ik aan....gaat vanzelf zo
Kortom: PERFECT!
[ Voor 4% gewijzigd door Joppnl op 24-06-2021 07:06 ]
-40 kg klinkt als een goede reden om nog eens een dagje te gaan vliegen, met name takeoff zal echt schelen in een C150. Moet je niet net een 50 kg zwaardere instructeur tegenkomen, natuurlijk.ravw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:27:
[...]
hier met mij samen ( daar nog een heel stuk zwaarder dan ik nu ben denk dat het 40 kilo minder is nu )
Ja heb er heel veel zin in, en het is dichtbij (wij wonen omg Rotterdam) denk dat ik maar eens over het havengebied ga vliegenDigitalExorcist schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:45:
[...]
Onvergetelijk!! 20 jaar geleden al eens gedaan op Lelystad. Je kennis van Flight Sim en de basisprincipes en instrumenten kennis komt dan écht wel van pas.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
ik zou graag weer eens willen doen maar dan vanaf EHRD alleen ik zou niet weten hoe ik zo iets kan regelen maar dan eens in een Cessna 172 of zo :-)Bacchus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:16:
[...]
-40 kg klinkt als een goede reden om nog eens een dagje te gaan vliegen, met name takeoff zal echt schelen in een C150. Moet je niet net een 50 kg zwaardere instructeur tegenkomen, natuurlijk.
en dan kan ik eens vragen om eens in het echt over mijn huis te mogen vliegen
Voor wie interesse heeft, hij is nu beschikbaar en in de aanbieding bij de mediamarkt (BTW actie) voor 106 eur https://www.mediamarkt.nl...-flight-yoke-1484836.html.
https://www.vliegclubrott...liegopleiding-vliegbrevetravw schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:29:
[...]
ik zou graag weer eens willen doen maar dan vanaf EHRD alleen ik zou niet weten hoe ik zo iets kan regelen maar dan eens in een Cessna 172 of zo :-)
en dan kan ik eens vragen om eens in het echt over mijn huis te mogen vliegen
Zij weten vást wel wat er kan en mag
[ Voor 10% gewijzigd door DigitalExorcist op 24-06-2021 10:34 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Eens bellen of mailen met of binnenlopen bij de plaatselijke (of EHSE, is ook best bereikbaar en wellicht wat voordeliger) vliegclub of vliegschool? Zeker als je gewoon een rondje wil vliegen (je zit rechterstoel zeg maar) en niet een echte les wil kun je met wat contacten bij een club vaak wel tegen kostendeling een privaat piloot aan zijn uren helpen.ravw schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:29:
[...]
ik zou graag weer eens willen doen maar dan vanaf EHRD alleen ik zou niet weten hoe ik zo iets kan regelen maar dan eens in een Cessna 172 of zo :-)
Ja dat met die uren zo was mijn eerste vlieg ervaring ook geregeld ..Bacchus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:48:
[...]
wil kun je met wat contacten bij een club vaak wel tegen kostendeling een privaat piloot aan zijn uren helpen.
was toen ook naar Lelystad gegaan dacht FS dagen , en kwam toevallig met een pilote in aanspraak en zo kwam van het een het ander
Die moest ook nog aan haar uren komen en dus ja dan ben ik wel bereid om de kosten te delen .. dacht was toen iets van 80 euro voor een uur vliegen
Heb die vlucht ook kleine stukjes gefilmd
YouTube: First flight in a Cessna 150 - 5 november 2005
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 24-06-2021 10:58 ]
Denk het wel maar vraag het toch even
Correct. Heb er zelf een hubje tussengehangen.ravw schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:17:
Even voor de mensne die de TCA heben van Airbus ..met extra gas handels ( dus de 4 stuks) moet je die tweede gashandels ook aansluiten op USB ?
Denk het wel maar vraag het toch even
ja oke USB porten geen gebrek hier ... aanvoer van stroom word een ander verhaal straksVinslo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:22:
[...]
Correct. Heb er zelf een hubje tussengehangen.
Maar hier me nieuwe aanwinst
:strip_exif()/f/image/RrdYjyDaCPgFj1NbeGEmjgDI.jpg?f=fotoalbum_large)
I got the Power
Nice!ravw schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:24:
[...]
ja oke USB porten geen gebrek hier ... aanvoer van stroom word een ander verhaal straks![]()
Maar hier me nieuwe aanwinst
[Afbeelding]
I got the Power
Dienen de flaps/gear niet rechts en de park brake links van de throttle?
Of is dat ook flexibel en vind je dit prettiger werken?
Alles in 1 huts gekocht?
Ben ERG tevreden over mijn (1) throttle en de TCA stick iig!
Enjoy!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
flaps en gear zitten niet op een stuk dus dat gaat sowieso niet456 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:48:
[...]
Nice!
Dienen de flaps/gear niet rechts en de park brake links van de throttle?
Of is dat ook flexibel en vind je dit prettiger werken?
Alles in 1 huts gekocht?
Ben ERG tevreden over mijn (1) throttle en de TCA stick iig!
Enjoy!
brakes (spoilers + wiel) en gear (UD)zitten links
Flapes en trim en PB zitten rechts
met die extra flaps en gear is het vele malen beter .. je hoeft dan niet je muis te pakken bij de landing
bijvoorbeeld je spoilers te armen en of je brakes wat minder te zetten of soms meer rem
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 24-06-2021 14:55 ]
Idd, kan me voorstellen. Heb er ook opk op de throttle (die zwarte knopjes) de gear en arm speedbrake op geconfigged (en flaps op de knoppen naast de stick).ravw schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:52:
[...]
flaps en gear zitten niet op een stuk dus dat gaat sowieso niet![]()
brakes (spoilers + wiel) en gear (UD)zitten links
Flapes en trim en PB zitten rechts
met die extra flaps en gear is het vele malen beter .. je hoeft dan niet je muis te pakken bij de landing
bijvoorbeeld je spoilers te armen en of je brakes wat minder te zetten of soms meer rem
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ik heb de linker knop op 1.2 gezet en de andere op 3.4
en nu staan me handels ook op 3 .4 en 1 . 2 terwijl ik toch op 1.2 3.4 wil zitten
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 24-06-2021 15:55 ]
zal eens kijkenkoen3950 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:04:
Volgens mij moet je er maar 1 via USB insteken en de andere via de onderzijde verbinden
want ik meen ergens gezien te hebben dat het 1 ,2 + 3 4 moet zijn ..
en niet zo als ik nu heb 1 2 + 1 2
maar we komen er wel
ze moeten er wel in .. heb even de USB nu beide direct op de pc ipv hub .. en nu zie ik wel
/f/image/HEfDAhoRCDzd6aJgM1yM8FTC.png?f=fotoalbum_large)
maar totaal geen knoppen
[ Voor 67% gewijzigd door ravw op 24-06-2021 16:42 ]
Je hebt op "Assigned" gefilterd.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
ja maar als ik dat bij deel 1 doet zeg maar de 1 . 2 gedeelte heb ik dar wel
maar bij de 3 en 4 niets
of moet ik die nog allemaal gaan toewijzen ... dat heb ik bij de andere gedeelte niet hoeven doen stonden gelijk goed
Ik moest idd ook voor throttles 3 en 4 zelf assignments toevoegen en de sensitivity curve aanpassen.ravw schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:01:
[...]
ja maar als ik dat bij deel 1 doet zeg maar de 1 . 2 gedeelte heb ik dar wel
maar bij de 3 en 4 niets
of moet ik die nog allemaal gaan toewijzen ... dat heb ik bij de andere gedeelte niet hoeven doen stonden gelijk goed
Ik zal eens kijken hoe of wat ... want ik kan er op internet ook erg weinig over vinden hoe je het beste in kunt stellenVinslo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:04:
[...]
Ik moest idd ook voor throttles 3 en 4 zelf assignments toevoegen en de sensitivity curve aanpassen.
of welke settings ..
kan jij even een screenshot maken hoe jou knoppen staan van deel 3 - 4
dus welke naam- knop en waar ze ze naar toegewezen heb ..
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 24-06-2021 21:02 ]
als je new york zo intikt dan werk het wel :-)Kloever schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:54:
Misschien een rare vraag, maar ik zie New York niet terug in het spel. Is dat een fout van mijn spel? Ik kan bijvoorbeeld wel zoeken op Los Angeles of Amsterdam, maar New York kent die niet.
Kreeg net ook een update, alleen maar 690Kb dacht ik. Geen idee waar dit voor zou zijn, misschien om het crashen tegen te gaan mbt de DC-6 bij multiplayer?ravw schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:01:
update van 499 MB NAV
Weet dat Asobo gelijk met PMDG vanaf de eerste dag na de release bezig is geweest om het probleem te vinden, misschien is het nu opgelost?
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
die heb j gisteren gekregen via je externe programma van PMDG zelfGameaddict schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:09:
[...]
Kreeg net ook een update, alleen maar 690Kb dacht ik. Geen idee waar dit voor zou zijn, misschien om het crashen tegen te gaan mbt de DC-6 bij multiplayer?
Weet dat Asobo gelijk met PMDG vanaf de eerste dag na de release bezig is geweest om het probleem te vinden, misschien is het nu opgelost?Maar dan zou je ook een patch van de PMDG verwachten.
Als ik nu controleer op updates voor de DC-6 staat er "Too old to update"
[ Voor 3% gewijzigd door Gameaddict op 24-06-2021 21:15 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Niet ergens je geboorte datum in gevultGameaddict schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:15:
Dacht dat het alleen een update voor de Operations Center zelf was.
Als ik nu controleer op updates voor de DC-6 staat er "Too old to update"Staat zelfs dat ik versie 0 heb?
[Afbeelding]
gewoon File ... update this app draaien
dan zal het weg moeten zijn
:strip_exif()/f/image/44sMLu7c0goWHieXn2lIN0nT.jpg?f=fotoalbum_large)
maar je serie nummer klopt wel met die ik heb dus
en hier alles goed
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 24-06-2021 21:25 ]
Lijkt er namelijk op dat de DC-6 niet echt geschikt is voor AI traffic, model is namelijk niet compleet
Ik kom hem ook al vaker tegen werd vande week nog ingehaald door John F. Kennedy in zijn Air force 0neGameaddict schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:21:
Weet iemand hoe het zit met addons die gebruikt worden door AI traffic. Zag van de week dat de DC-6 ook als AI-traffic tevoorschijn komt. Gebruikt AI traffic automatisch alle vliegtuigen die geinstalleerd zijn?
Lijkt er namelijk op dat de DC-6 niet echt geschikt is voor AI traffic, model is namelijk niet compleet
[Afbeelding]
ja vind het ook vreemd gezicht
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/1PvkanDfN6qf5npplRuG1Q62.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hk4HnED9V6w6qqwKGcf1I5K6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MqcXtQl7yo6yJTj5Akthgkaf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2ghXJFUKcRVnhDl5lrEBhC5K.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6q9KEWiUdFchIvSatJ1V2mkc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Qzbm2ByFMKKY8zWh4piAzD5r.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3pPrDO68wAsPT7FEesx6FQe0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Dv13MCU4FEkjUuIAAri5YqWN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/drhOtgkA4CtzGlYdplaMSd4W.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eFti2NoIFE7DwGRRuoldszat.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/796QIxXT0XtEkP1341B4j0aI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4s4npNQ6FBdF2B9fBlfTJkmz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cP6mbifSd23JDn4AZQPX54eR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gzNkb8fUUnDMWYEvq6o07BGu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oMRWwDxJcXasNHwd80kx9Akj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ErCkPO2AATm0OEnmkJfoArCH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9JwRBO547SN8msmDz7DntfHn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QUwzVsnFYQEWGuM5DlKKfTV3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Vas7NteJEP9r81FIdwpU1F8u.png?f=fotoalbum_large)