Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:31:
[...]

de hele stad word er bij gegeven .. inc de bekande gebouwen , havens en noem maar op
dit ook met Luchthaven Florence (LIRQ) ze zijn echt een aanwinst .. want je krijgt niet alleen maar een airportje voor die prijs maar ookde stad met zijn bekende aanzichten

El Prat
YouTube: Barcelona in Microsoft Flight Simulator Preview: scenic flight and s...
Ah ik dacht dat alle 3D gebouwen (flats enzo) er standaard al in zaten. Barcelona is namelijk een stad die op Bing ook al in 3D is.

Ik heb de addon zelf ook, en als ik langs het gebouw van mijn werk vlieg zie ik ons logo er gewoon op zitten. Alle gebouwen zijn inderdaad echt en geen autogen, ze zijn exact zoals in het echt. Ik heb dat niet voor die addon geprobeerd dus ik dacht dat dat er allemaal al in zat vanuit de Bing Maps 3D view, en dat alleen gedetailleerde renders van speciale gebouwen zoals die radio toren waren toegevoegd. Maar ik weet het dus ook niet zeker.

Die toren heb ik voorheen wel gezien en die was gewoon een uberlelijk hoog flatgebouw (zoals die foute imports van openstreetmap die er in het begin in zaten). Deze addon maakt daar de echte toren van. Maar het is inderdaad verbluffend goed, of het nu van de scenery komt of niet.

Wel hier en daar wat schoonheidsfoutjes maar dat is in sommige gevallen omdat het al wat ouder beeldmateriaal is. Anderen zoals de beroemde font magica zijn minder acceptabel (het is geen heuvelachtig gebied daar maar er zijn trappen en pilaren enzo die platgedrukt zijn tot een soort hobbels)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JN2-Jh1iPAY3oD4_VAUNZhT91AI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q58ElmhUdZQo3DfihArJTOrI.png?f=fotoalbum_large

Maargoed, als je je netjes aan de 500ft afstand houdt dan merk je hier natuurlijk minder van :) Maar over het algemeen was ik ook zwaar onder de indruk ja!

Dit klopt dan wel weer verbazend goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lCB_UyqD4yRB5iTutqEe5MhRRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lgNuxtw9ZX1IIuimE7A4y4x8.png?f=fotoalbum_large

Dat zijn de bunkers, waar vroeger een luchtafweergeschut stond. Je ziet helemaal de watertank die er nu staat en het pad waar ik altijd omhoog loop. Is een super relaxte plek om in de zon te zitten en lekker over de stad te kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 24-12-2020 21:58 ]

@GekkePrutser heb jij ook last van Hobbels op de banen van EL Prat en andere gekochte vliegvelden ? zo als LOWI

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:58:
@GekkePrutser heb jij ook last van Hobbels op de banen van EL Prat en andere gekochte vliegvelden ? zo als LOWI
Ik heb er maar 2 keer gevlogen en toen niet gezien. Ik zal er volgende keer op letten!

Wat me wel opviel was dat op EICM (Galway, Ierland) de enorme drop in hoogte aan de "08" kant er dan juist weer niet in zit.

Helaas is daar ook geen addon voor, zal er wellicht niet komen ook want hij is al jaren gesloten, alleen nog open voor de vliegclub. Er is een tijd geweest dat je vanaf daar zo naar Amsterdam kon vliegen met een Fokker 100 achtig vliegtuig (denk dat het zo'n CRJ was of ambraer)

[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 24-12-2020 22:12 ]

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

ravw schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:00: .. dus snel maar een hoogte gegaan waar het + 1 is dan ben ik ten minste save
Ik weet niet hoe nauwkeurig Fs2020 is, maar +1 maakt je niet noodzakelijk safe.
Tot +10 kan er ijsvorming optreden in geval van veel Venturi effect of supercooled water droplets.
Met een kleine prop zal het eerste minder kritisch zijn denk ik, maar dat tweede blijft een dingetje. Mits de Sim dat nadoet...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Tijgert schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:02:
[...]

Ik weet niet hoe nauwkeurig Fs2020 is, maar +1 maakt je niet noodzakelijk safe.
Tot +10 kan er ijsvorming optreden in geval van veel Venturi effect of supercooled water droplets.
Met een kleine prop zal het eerste minder kritisch zijn denk ik, maar dat tweede blijft een dingetje. Mits de Sim dat nadoet...
ja het ligt er vaak ook aan hoe de wolken zijn , soms zit je niet eens inde wolken en je bent al een ijsblok ..
maar bij andere kan je er met -2 nog door heen ...
het verschild wel heel erg ..

Maar ik hoop wel dat er snel een GA komt oude style cockpit die wel de icing heeft . of dat ze de mooney een upgrade geven met de-icing

maar het is soms erg moeilijk in te schatten wat betreft de ijs vorming
soms vlieg je al een half uur op dezelfde hoogte nergens geen last van en dan in eens .. BAM ijsblokje en je plane begint te piepen dat je Pitotbuis bevroren is en hij dus niets meer kunt aflezen :o

maar vaak in wat warme streken zit je bij +1 en zon wel goed .. in Alaska kan je inderdaad bij de verkeerde wolk met +5 al een ijsblokje worden :|
En niet alleen bij wolken , nevel is soms al genoeg

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 24-12-2020 22:22 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Magic schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:35:
Zo, gisteravond eindelijk een x56 in voorraad gevonden bij Amazon. Wordt hopelijk vanavond geleverd. Kan ik eindelijk m’n hotas 4 upgraden. Ik hoop dat trimmen makkelijker wordt met de extra dials :)
Zo, nou, die X56 gaat waarschijnlijk weer terug na de kerst. Aan de ene kant een superfijn apparaat, wat qua bouwkwaliteit misschien wat te wensen overlaat op het prijspunt wat ze voeren. Grootste frustratie en reden dat ie teruggaat is het random triggeren van knoppen.

Het is kennelijk een veelvoorkomend probleem wat voor sommigen opgelost wordt door van USB poort te wisselen of powered usb hubs te gebruiken. Na het testen op 3 computers met 3 verschillende usb hubs powered en unpowered mocht dat het probleem niet oplossen.

Met VKB joytester de boel in de gaten gehouden en daar viel op dat de problemen bijna als klokwerk elke 5 minuten voorkwamen. Het kwam niet altijd voor, maar als het voorkwam was het altijd in de 4e minuut, of 9e minuut. (dus 0:04, 0:09, 0:14 enz.). hierdoor dacht ik dat het een extern probleem was aangezien een timer in de stick/throttle zelf niet logisch is. Aangezien ik al diverse mogelijkheden qua fysieke aansluitingen had geprobeerd, waren nu de draadloze aan de beurt.

Aangezien de joystick geen problemen gaf, maar enkel de throttle heb ik die in aluminiumfolie gewikkeld en geaard. Paar uur aangekeken en gedurende deze periode geen enkele ghost input gezien. Folie er afgehaald, en warempel meteen weer last van random inputs. Nu zou ik hem waarschijnlijk wel kunnen fixen door hem open te halen en wat ferrietkernen te plaatsen, of de binnenkant te linen met aluminiumtape. Maar voor 260 euro moet dat niet nodig zijn. :(

Erg jammer, verder vond ik het een erg fijn ding en het bracht de immersie net even naar een nieuw niveau vergeleken met mn t.flight hotas 4

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Magic schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:15:
[...]

Zo, nou, die X56 gaat waarschijnlijk weer terug na de kerst. Aan de ene kant een superfijn apparaat, wat qua bouwkwaliteit misschien wat te wensen overlaat op het prijspunt wat ze voeren. Grootste frustratie en reden dat ie teruggaat is het random triggeren van knoppen.
Ik gebruik al een tijd een X52 vanaf Marktplaats gekocht, geen last van random triggeren. Wel wat speling in de as van de stick, maar daar valt mee te leven.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
flopdoc schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:30:
[...]

Ik gebruik al een tijd een X52 vanaf Marktplaats gekocht, geen last van random triggeren. Wel wat speling in de as van de stick, maar daar valt mee te leven.
Het lijkt een beetje een loterij te zijn, maar niet alleen qua device, maar ook omgevingsomstandigheden. Bouwkwaliteit is nog steeds Saitek echter, en dat is nooit geweldig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Magic schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:15:
[...]Grootste frustratie en reden dat ie teruggaat is het random triggeren van knoppen.

Het is kennelijk een veelvoorkomend probleem wat voor sommigen opgelost wordt door van USB poort te wisselen of powered usb hubs te gebruiken. Na het testen op 3 computers met 3 verschillende usb hubs powered en unpowered mocht dat het probleem niet oplossen.

etc.
Raar dat het zo nauwkeurig getimed is, wat zou daar ten gondslag aan kunnen liggen?
Het klinkt meer alsof jouw PC de boosdoener is dan de throttle.
Kan je hem niet bij iemand anders testen? Ik heb ook een X56 en bij mij werkt alles prima.
Je kan hem even ruilen en kijken we wat ze gewisseld doen, dan weet je of je gewoon moet ruilen of dat het om een of andere reden gewoon niet werkt bij jou. Kan ook een moederbord incompatibiliteit zijn of met een ander device.
ravw schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:08:
[...]BAM ijsblokje en je plane begint te piepen dat je Pitotbuis bevroren is en hij dus niets meer kunt aflezen :o
Dat wordt dus gemoddeld? Nice.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met de Mooney wel de andere planes weet ik niet maar zal het zelfde zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:46
Weet iemand hier toevallig of FS 2020, gelijk X-Plane, toevalig een shader cache aanmaakt :?

Ben al de hele dag bezig om in VR een gebalanceerd beeld tussen kwaliteit en prestatie te krijgen :
Alleen ieder keer als ik iets veranderd word de beeld kwaliteit slechter en donderd de prestatie naar beneden.

En terug gaan naar de vorige instelling werkt niet |:( kwaliteit blijft slecht net als de prestaties

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LOWI naar LOIJ

Alleen helaas geen screenshots van de aankomst maar verder wel een mooie vlucht en het was druk
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sD86zwtf/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-15-07-02-21.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W4mXMjtt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-15-08-34-45.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sXwmNcYr/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-15-09-23-64.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MHfBmbtt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-15-10-05-74.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1t2BSzjC/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-15-11-34-22.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g22ZMWMn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-15-15-01-19.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RZYNXn6D/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-15-25-24-65.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3NbTY2TM/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-15-26-12-97.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zopas nog eens Aerofly met de Zwitserland add-on gespeeld. Op 2 km hoogte en tussen de bergen is het met VR op de hoogste 'render scaling' bijna even mooi dan FS. Het opstarten en het laden van een vlucht gaat bliksemsnel en in-flight voelt het ook vlotter aan. Voor een snel vluchtje in de bergen zou ik eerder Aerofly kiezen, daarmee kan je ook een heli, glider of fighter kiezen. Het opstarten van FS klopt toch ook niet hoor, zelfs met -fastlaunch (zonder intro-video's) lijkt hij eerst een hele tijd niets te doen, geen schijf- of netwerkactiviteit. Wat ik ook mis in FS: het wisselen van toestel in-flight en het toekennen van controls dmv de toets in te drukken. Aerofly is wel heel arcade, daar mis ik het realisme.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Sneeuwt het nou in lowi?

Was van plan om vlucht met a320 naar lowi te doen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:00:
Sneeuwt het nou in lowi?

Was van plan om vlucht met a320 naar lowi te doen vandaag
regen en vol op maar wel wit met live weer

maar altijd doen .. vliegen naar LOWI is altijd een mooie ervaring ik ga straks ook weer terug van LOIJ

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 25-12-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:58:
Ik heb zopas nog eens Aerofly met de Zwitserland add-on gespeeld. Op 2 km hoogte en tussen de bergen is het met VR op de hoogste 'render scaling' bijna even mooi dan FS. Het opstarten en het laden van een vlucht gaat bliksemsnel en in-flight voelt het ook vlotter aan. Voor een snel vluchtje in de bergen zou ik eerder Aerofly kiezen, daarmee kan je ook een heli, glider of fighter kiezen. Het opstarten van FS klopt toch ook niet hoor, zelfs met -fastlaunch (zonder intro-video's) lijkt hij eerst een hele tijd niets te doen, geen schijf- of netwerkactiviteit. Wat ik ook mis in FS: het wisselen van toestel in-flight en het toekennen van controls dmv de toets in te drukken. Aerofly is wel heel arcade, daar mis ik het realisme.
vergeet niet dat je in VR ook nog eens 100 FPS hald met Aerofly FS 2 :-)
ik haal zelf meer dan 200 FPS zonder VR :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
ravw schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:33:
LOWI naar LOIJ

Alleen helaas geen screenshots van de aankomst maar verder wel een mooie vlucht en het was druk
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vlieg je trouwens met de atc?

Ben die ingame atc echt zat.
Maar vind die taxi ribbon zo handig omdat ik anders echt sommige vliegvelden niet goed kan taxiën.

Hoe gaan jullie hier normaal mee overweg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:31
Misschien kennen veel van jullie de app al, maar ik ben sinds kort fan van de weerapp "Windy"

Tis een gratis app met prachtige wind-weergave, enorm handig als je met real weather vliegt. Je kunt ook heel makkelijk METARs TAFs en NOTAMs opvragen als je zoekt op de ICAO code van een vliegveld. Je kunt je source ook instellen op Meteoblue, wat ook de source is van MFS. Wel zo consequent.

Tot zover even een gratis tip ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz4A_ACUWt1BcTPKx5Nyis3ihPg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMF6EKwpuYoImb4Wi9tXnbOM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAiinbi5GjsqhZets4fO13FtCxY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JICEHlF2Y90dQW82MOCulPGY.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 59% gewijzigd door mvbo op 25-12-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:52:
[...]

Vlieg je trouwens met de atc?

Ben die ingame atc echt zat.
Maar vind die taxi ribbon zo handig omdat ik anders echt sommige vliegvelden niet goed kan taxiën.

Hoe gaan jullie hier normaal mee overweg?
nee ik gebruik geen ATC met VFR flying
Mij te veel geschreeuw en ik vlieg voor me rust :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Tijgert schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:37:
[...]

Raar dat het zo nauwkeurig getimed is, wat zou daar ten gondslag aan kunnen liggen?
Het klinkt meer alsof jouw PC de boosdoener is dan de throttle.
Kan je hem niet bij iemand anders testen? Ik heb ook een X56 en bij mij werkt alles prima.
Je kan hem even ruilen en kijken we wat ze gewisseld doen, dan weet je of je gewoon moet ruilen of dat het om een of andere reden gewoon niet werkt bij jou. Kan ook een moederbord incompatibiliteit zijn of met een ander device.
Ik vermoed zelf dat het gewoon een draadloos apparaat is wat elke 5 minuten gegevens zend. Misschien een weerstation, slimme meter of slimme lampen oid. Ik heb mijn eigen RF apparaten uitgezet maar dat heeft helaas niet geholpen.

Misschien dat ik hem nog even meeneem naar een andere locatie, puur uit interesse. Maar als hij daar wel goed werkt, dan heb ik daar thuis nog niks aan. Mocht Amazon het als een defect beschouwen en hem kunnen omruilen dan wil ik dat ook nog wel proberen, maar zo rondkijkend vrees ik dat het een inherent probleem is. Als ie 100 euro goedkoper was had ik hem wellicht zelf opengedraaid om hem te reviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Wat maak je altijd mooie screenshots.

Hee wat ik me afvroeg: Jij vliegt daar in de Carenado Mooney. Wat gebeurt er eigenlijk als je andere mensen tegenkomt die dat vliegtuig niet hebben? Zien ze je dan echt in een mooney vliegen of in een ander soort toestel dat wel standaard in MSFS zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:09:
[...]

Wat maak je altijd mooie screenshots.

Hee wat ik me afvroeg: Jij vliegt daar in de Carenado Mooney. Wat gebeurt er eigenlijk als je andere mensen tegenkomt die dat vliegtuig niet hebben? Zien ze je dan echt in een mooney vliegen of in een ander soort toestel dat wel standaard in MSFS zit?
dat zou ik niet weten ik zie vaak wel Mooneys omdat ik hem zelf heb ..

maar dankje voor het compliment voor de screenshots , ik heb ook als hobbie fotografie en een grafische achtergrond dus misschien dat het wel iets mee helpt
En daarbij ook waar ik op vliegt ook betaalde airports (addons)
dat maakt het al gelijk een stuk mooier

Maar hier de terug weg van LOIJ naar LOWI

Veel regen en erg mistig en donker en veel ander verkeer dat de kant van LOWI uit ging

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vmMrfZTj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-18-35-11-61.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G24xhSHh/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-18-36-26-55.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v895qnnj/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-18-38-39-36.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qvmKhxft/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-18-39-30-96.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YShW1Lkd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-18-50-55-13.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bwvDhSGq/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-18-54-59-24.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XvRpd2sv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-19-01-04-26.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KjFjs1SS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-19-01-53-28.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cL6HjqjH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-19-04-47-24.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xCV1cXdJ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-19-05-45-38.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qMDB2bRd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-19-07-55-96.png

Zo dit was mijn vluchtje op Kerst avond
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je in VR geen 'little navmap' kan gebruiken. De ingebouwde map vind ik niet gedetailleerd genoeg, idem voor de wereldbol waar je je vertrekpositie moet bepalen. Ik zou er wel een euro of 10 voor over hebben als er in hun store een add-on zou zijn die de wereldbol zo gedetailleerd als Google/Bing Maps zou maken, of een meer gedetailleerde ingebouwde map, met plaatsnamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:27:
Jammer dat je in VR geen 'little navmap' kan gebruiken. De ingebouwde map vind ik niet gedetailleerd genoeg, idem voor de wereldbol waar je je vertrekpositie moet bepalen. Ik zou er wel een euro of 10 voor over hebben als er in hun store een add-on zou zijn die de wereldbol zo gedetailleerd als Google/Bing Maps zou maken, of een meer gedetailleerde ingebouwde map, met plaatsnamen.
Ja dat mis ik ook. Of iets van een iPad in game met een browser ofzo.

Ik weet dat skyvectors ingame kan. Maar schijnt problemen met het typen te hebben (gaat je vliegtuig rare dingen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gjc0yr6M/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-19-39-45-15.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/854pCDnL/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-19-43-18-24.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J4DLfbmN/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-19-47-43-63.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gjxCPW9z/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-20-39-43-80.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QdGRvwfD/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-20-53-54-01.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hGKNtxF3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-20-59-02-33.png

nog een klein half uurtje en ik ben weer geland .. een leuke vlucht beetje ijs maar verder goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Vanaf LOWW is ie ook leuk _/-\o_

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die is toch nog niet op Market te koop :|
maar vanaf die kant is hij ook zeker wel leuk
moet nog twee airports in Oostenrijk die in MP staan dna heb ik ze allemaal GRAZ , VIEINA
Maar hopelijk komen er nog een paar kleintjes er aan

nog het laatste stukje
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WztwWNBn/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-21-20-03-46.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dQSB7CCS/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-21-23-37-04.png

en dan zijn we er :9

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0QSwb61h/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-21-30-48-32.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FzgkV2RZ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-21-31-14-38.png
Airport inzicht :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fTfgVyw3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-21-37-59-61.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zfVd2kTW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-21-40-21-39.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sxRwXdq9/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-25-21-44-19-09.png

op het laatste moment wel weer een ijsblokje maar we zijn veilig aan gekomen

[ Voor 77% gewijzigd door ravw op 25-12-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:27:
Dat is het grootste probleem wat ik met VR vliegen heb. Bediening van navigatie, GPS. Ben gewend in Prepar3D een GPS op mijn touchscreen tweede 24 inch monitor te hebben.... Luxe!!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik heb gezocht naar een goede (liefst gratis jwz) android app voor approach charts.
Idealiter voer je de ICAO code in om de charts erbij te pakken.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:26:
Ik heb gezocht naar een goede (liefst gratis jwz) android app voor approach charts.
Idealiter voer je de ICAO code in om de charts erbij te pakken.

Iemand tips?
Gebruik zelf de app van Sim plates, helaas niet gratis (lees erg prijzig, al kan ik me niet herinneren dat ik de volle prijs ervoor heb betaald, maar heb hem ook al jaren), wel precies wat je zoekt.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ds.simplates

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Vanaf vandaag weer aan het vliegen met TrackIR, helaas veel crashes (3) op 1 dag.. hiervoor nog nooit een crash gehad. Anderen ervaring mee?

@Dani86 Geen app, maar als je chartfox gebruikt in je browser heb je veel gratis charts die goed te gebruiken zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Ircghost op 26-12-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
Die ga ik even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Sinds paar dagen de Thrustmaster Airbus Editie Sidestick en Throttler, is erg leuk, maar wel even wennen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:44:
Vanaf vandaag weer aan het vliegen met TrackIR, helaas veel crashes (3) op 1 dag.. hiervoor nog nooit een crash gehad. Anderen ervaring mee?
Heb niet veel vluchten gemaakt sinds de laatste update (stuk of 3 vluchten van ongeveer 1 uur), maar bij allemaal geen probleem gehad. Gebruik hier een oudere TrackIr 3 met software versie 5.4.2.27545.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe challenge: 's nachts bij regen met een King Air opstijgen en terug landen op Lukla :) In het begin enkele keren gecrasht omdat ik te visueel vloog (onderkant runway is helemaal donker), maar erna ging het redelijk vlot door te kijken via de GPS en pas helemaal op het einde te kijken door het raampje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo

@Dani86 Geen app, maar als je chartfox gebruikt in je browser heb je veel gratis apps die goed te gebruiken zijn.
Thanks voor de tip, die kende ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Misschien domme vraag, maar hoe kan ik gebruikmaken van VR? Kwestie van mijn Oculus Quest 2 met kabel aan pc te verbinden, FS op te starten en gaan met die banaan? Of zijn er nog dingen die ik moet installeren ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Timbox88 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:29:
Misschien domme vraag, maar hoe kan ik gebruikmaken van VR? Kwestie van mijn Oculus Quest 2 met kabel aan pc te verbinden, FS op te starten en gaan met die banaan? Of zijn er nog dingen die ik moet installeren ofzo?
In Options enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

mvbo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:27:
[...]

Thanks voor de tip, die kende ik nog niet :)
Ik zie dat ik gisteren "apps" typte waar ik "charts" bedoelde, ik hoop dat dit dit duidelijk was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Nog mensen die een "CTD - Crash To Desktop" ervaren bij het kiezen van Bush Trip - Alaska?
Ik wil leg #6 hernemen, maar MSFS laadt in en daarna terug naar desktop.
Idem als ik wil herstarten vanaf leg #1 of bijv. #4.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Een update vandaag van FSLTL , Live Traffic Liveries, gaat mooi worden!

[YouTube: Trailer Two (Winter) | FS Live Traffic Liveries]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Sx8ndsrm/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-11-09-10-54.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pLDd8SWT/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-11-10-45-94.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hj34cWrC/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-11-12-58-73.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8z5Skn79/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-11-13-57-52.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t47KGZfH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-11-16-03-46.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/h4r6J1RB/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-11-19-09-32.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wTjPDR9s/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-11-22-17-58.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/667sP17p/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-11-35-00-86.png

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 26-12-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
Ircghost schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:42:
[...]

Ik zie dat ik gisteren "apps" typte waar ik "charts" bedoelde, ik hoop dat dit dit duidelijk was :+
Die aanname had ik inderdaad al gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

@Dani86 Geen app, maar als je chartfox gebruikt in je browser heb je veel gratis charts die goed te gebruiken zijn.
Thanks 👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/28wGmhXX/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-13-05-56-80.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y9KYQCsW/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-13-28-44-59.png

Zo we zitten al boven Nederland nog iets midner dan en uur te gaan ..

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m20th26f/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-14-06-13-18.png

Nu buiven Duitsland dus nog een klein half uurtje te gaan

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jjf9KvnY/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-14-11-02-68.png

met de brandstof gaan we het wel redden :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T3jy5vDk/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-14-22-33-16.png
Ben je er bijna gaat het zonnig worden

Zo laatste meter ,
kwam iets te hoog aan maar goed de baan is lang genoeg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tgsC90pv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-14-35-28-18.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DwMnjCLr/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-14-37-11-96.png
Maar we hebben het wel gehaald met de brandstof
_/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XYm6cr6x/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-14-40-25-51.png
Zo alles uit en koffie \\en het was druk op Lippstad :o

[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 26-12-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Hebben meerdere mensen dat er grove fouten zitten in de diverse vliegvelden.
Zo staan er soms huisjes op taxibanen en staan vliegtuigen die aan de gate staan soms half in de terminal.

Ik denk dat het een algemeen probleem is maar is het team van MSFS2020 hiervan op de hoogte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo weer een leuk vluchtje achter de rug , beginnen in het groen / licht en eindige in het wit / donker O+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/13VFWsHm/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-15-06-24-49.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mg9cYVLh/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-15-11-22-31.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NFLF5kCs/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-15-12-57-05.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v8SDCCDc/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-15-13-32-88.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0j6582rr/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-15-19-38-26.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R0XvKnHN/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-15-48-10-38.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tTJp5C3D/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-16-16-43-44.pngimage uploader
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YC74xYh3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-16-28-43-82.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kG84QgCz/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-16-40-44-01.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7Y8bx0Mk/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-16-57-22-45.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WznRLBwt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-17-10-56-06.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fTznjbMd/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-26-17-14-22-22.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:01
Mikee007 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:40:
Hebben meerdere mensen dat er grove fouten zitten in de diverse vliegvelden.
Zo staan er soms huisjes op taxibanen en staan vliegtuigen die aan de gate staan soms half in de terminal.

Ik denk dat het een algemeen probleem is maar is het team van MSFS2020 hiervan op de hoogte?
Is op diverse plekken zo, ook op 1 van de taxi banen op Schiphol staat een huisje pontificaal vlak naast de taxibaan. Als je daar wordt langsgeleid met de 747 ben je screwed want achteruit kun je niet, met als gevolg een aanrijding met dat huisje. Het huisje staat er wel als je op Google Maps kijkt maar het dak ervan is gelijk aan de taxibaan. Gaat om dit huisje...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJ3J7nM5Wh1n6_YZYj4pVbfhp6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVxAU4SPVSI0HaReio1yOy2r.jpg?f=fotoalbum_large

En daarnaast rijden de auto's die over de A5 rijden ook gewoon over de taxibaan, wat ik ook al op veel andere plekken heb gezien.

Toch een beetje raar als je je bedenkt dat Schiphol een handgemaakt vliegveld is en dat je daar extra voor betaald.

[ Voor 4% gewijzigd door renem op 26-12-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
Kozzmozz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:05:
Nog mensen die een "CTD - Crash To Desktop" ervaren bij het kiezen van Bush Trip - Alaska?
Ik wil leg #6 hernemen, maar MSFS laadt in en daarna terug naar desktop.
Idem als ik wil herstarten vanaf leg #1 of bijv. #4.
Ja....hier wil geen enkele bushflight starten...

Ik begon met Pategonië: je komt in dat overzicht, als ik dan de leg selecteer (de eerste) dan zie ik nog wel een vlieg_overzicht maar daarna CTD.

Daarna Alaska geprobeerd en t zelfde.

Totaal geen add_onns geïnstalleerd, alles volledig stock maar toch continue crash.

Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

renem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:02:
[...]

Is op diverse plekken zo, ook op 1 van de taxi banen op Schiphol staat een huisje pontificaal vlak naast de taxibaan. Als je daar wordt langsgeleid met de 747 ben je screwed want achteruit kun je niet, met als gevolg een aanrijding met dat huisje. Het huisje staat er wel als je op Google Maps kijkt maar het dak ervan is gelijk aan de taxibaan. Gaat om dit huisje...[Afbeelding]

En daarnaast rijden de auto's die over de A5 rijden ook gewoon over de taxibaan, wat ik ook al op veel andere plekken heb gezien.

Toch een beetje raar als je je bedenkt dat Schiphol een handgemaakt vliegveld is en dat je daar extra voor betaald.
Vliegende / glitchende auto's heb ik ook al vaker gezien, heb je deze specifieke items ook gemeld in Zendesk? Ik probeer altijd zoveel mogelijk te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Iemand al de Challenge gedaan van LFBD naar KSEA?
Ga ik zo mee beginnen, vlucht van ruim 9,5 uur.

https://www.twitch.tv/plexforce83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Ircghost schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:27:
[...]

Vliegende / glitchende auto's heb ik ook al vaker gezien, heb je deze specifieke items ook gemeld in Zendesk? Ik probeer altijd zoveel mogelijk te melden.
Nee nooit gemeld. Ik zal eens op zoek gaan Waar dat gemeld kan worden. Ik snap alleen niet zo goed hoe dit kan gebeuren als dit vliegveld met de hand gemaakt is, dan weet je zeker dat iemand er ook echt mee bezig is geweest, die moet dat gewoon gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
renem schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:53:
[...]

Nee nooit gemeld. Ik zal eens op zoek gaan Waar dat gemeld kan worden. Ik snap alleen niet zo goed hoe dit kan gebeuren als dit vliegveld met de hand gemaakt is, dan weet je zeker dat iemand er ook echt mee bezig is geweest, die moet dat gewoon gezien hebben.
Probleem is dat het een bug is nadat Asobo een update heeft gemaakt van FS, daarvoor zou hij wel goed hebben gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
WeHoDo schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:55:
[...]

Probleem is dat het een bug is nadat Asobo een update heeft gemaakt van FS, daarvoor zou hij wel goed hebben gewerkt.
Hoe bedoel je dat precies? Dat zag ik al op dag 1 nadat ik de DVDs geïnstalleerd had, waren er toen al updates geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor mensen die d e PA 44 hebben heb even twee vraagjes
ik krijg de AP niet gelocked op de GPS ( FD / AP - NAV staat aan ..
en twee ik krijg op het melding boord , een fail ? hoe krijg ik die weg ?
verder wel een tam beestje :9

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 27-12-2020 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Vraagje aan de flightsimfanaten - is het mogelijk met FSX of FS2020 een vliegtuig een voorgeprogrammeerde route + manoeuvres te laten vliegen/uitvoeren? Ik wil dan wat vidcaps maken met shots vanuit de cockpit, wat flyby's genomen van buiten, en wat longshots vanaf de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
lordsnow schreef op zondag 27 december 2020 @ 04:00:
Vraagje aan de flightsimfanaten - is het mogelijk met FSX of FS2020 een vliegtuig een voorgeprogrammeerde route + manoeuvres te laten vliegen/uitvoeren? Ik wil dan wat vidcaps maken met shots vanuit de cockpit, wat flyby's genomen van buiten, en wat longshots vanaf de grond.
Ja met de AI Piloot kan dat. (FS2020) Vliegroutes bepalen.
Camera shoots wordt wat lastiger denk ik, omdat FS2020 nog geen replay modus heeft.
Wellicht een externe tool gebruiken hiervoor.

[ Voor 15% gewijzigd door WeHoDo op 27-12-2020 04:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
WeHoDo schreef op zondag 27 december 2020 @ 04:14:
[...]

Camera shoots wordt wat lastiger denk ik, omdat FS2020 nog geen replay modus heeft.
Wellicht een externe tool gebruiken hiervoor.
externe tool kom er snel aan dus even afwachten

https://www.fsvisions.nl/...oor-msfs-komt-in-januari/

Zo net even een klein vluchtje gedaan omdat ik niet kon slapen
Van Lukla naar Paro _/-\o_ met de PA44 (gelijk even uittesten )

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TwgBw3Kw/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-03-36-00-21.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Vs93P5yZ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-03-39-28-83.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kgHHvb8G/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-03-39-44-18.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4dkFrRWT/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-03-48-15-71.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yxnQggsV/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-04-08-02-33.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/j28cqp42/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-04-25-50-91.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qMRQD7p3/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-04-46-36-95.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gkTsCP0B/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-04-49-24-62.png
Daar heb je het vliegveld nu nog eens stukje rechtdoor en dan keren
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7LvVLM03/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-04-56-00-08.png
kwam even iets te hoog in maar de baan is lang genoeg om rustig te landen
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y9Rf85VR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-04-56-47-80.png
Lijk wel een militair terrain met al die hekken :o
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cJNRW1GT/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-05-02-38-16.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JzjXpwHX/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-27-05-04-20-08.png

gelukkig heel aan gekomen maar krijg de AP niet gelocked op de GPS
zie ook de vraag hier een stukje boven , al met al een leuk vliegtuig maar hij is vergeleken met de Mooney wel erg traag en zeer wenbaan , landen gaat bijna vanzelf O+
maar al met al weer een mooie toestel voor de korte vluchtjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

renem schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:53:
[...]

Kan op Zendesk, flightsimulator.zendesk.com .

Ik vind het ook bijzonder dat dit soort ruwe fouten voorkomen, er zijn veel plekken waar dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:08

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op zondag 27 december 2020 @ 02:45:
Voor mensen die d e PA 44 hebben heb even twee vraagjes
ik krijg de AP niet gelocked op de GPS ( FD / AP - NAV staat aan ..
en twee ik krijg op het melding boord , een fail ? hoe krijg ik die weg ?
verder wel een tam beestje :9
Stomme vraag, maar je staat toch op GPS ipv VLOC op de gps module ? Zonee, even veranderen met het cdi knopje.
De auto pilot werkt redelijk in de pa44, alleen heb je geen alt stop voor vs mode. T’is alt hold en stijgen/dalen met vs. Op zich geen ramp, je moet gewoon zelf alt hold activeren als je op je kruishoogte bent.

Welke melding krijg je dan juist ? Het 2de lampje van links is eigenlijk een knopje om de gear up peep af te zetten. Doe je dat niet dan zit je met dat irritante gepiep als je throttle laag staat. Maar dan brandt het lampje geel.

T’is inderdaad geen snelheidsduivel, maar hij vlieg inderdaad als een lammetje, landen is even simpel als een cessna, maar het is dan ook een lesvliegtuig. Hopelijk komt er ook nog een snellere piper seneca of zo. Want ik hou van kleine twin props <3

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cekstuffertz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Is het misschien een idee om een apart topic te openen voor Flight Sim screenshots, of de hoeveelheid screenshots iets te limiteren? Screenshots vind ik mooi om te zien, maar nu is meer dan de helft van de pagina screenshots van vluchten. Dat maakt het scrollen en discussies volgen een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predator schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:20:
[...]

Stomme vraag, maar je staat toch op GPS ipv VLOC op de gps module ? Zonee, even veranderen met het cdi knopje.
De auto pilot werkt redelijk in de pa44, alleen heb je geen alt stop voor vs mode. T’is alt hold en stijgen/dalen met vs. Op zich geen ramp, je moet gewoon zelf alt hold activeren als je op je kruishoogte bent.

Welke melding krijg je dan juist ? Het 2de lampje van links is eigenlijk een knopje om de gear up peep af te zetten. Doe je dat niet dan zit je met dat irritante gepiep als je throttle laag staat. Maar dan brandt het lampje geel.

T’is inderdaad geen snelheidsduivel, maar hij vlieg inderdaad als een lammetje, landen is even simpel als een cessna, maar het is dan ook een lesvliegtuig. Hopelijk komt er ook nog een snellere piper seneca of zo. Want ik hou van kleine twin props <3
ja van die VS (only) was ik al van op de hoogte je moet hem zelf stopzetten
en ook de BUG draai knop zit aan de andere kant

GPS werkt nu :-)

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 27-12-2020 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

De afgelopen dagen toch nog even bezig geweest met VR en het fatsoenlijk werkend te krijgen. Inmiddels ben ik best tevreden over de performance icm Quest 2 (via oculus Link)

Het begint met ASW op 30hz te zetten (in OculusDebugToolCLI.exe tool het commando server:ASW.clock30) Voor ieder ander spel zou 30fps gewoon te weinig zijn met voor een “langzame” flight sim is dit prima. Hierdoor wordt er dus voor ieder frame, 2 stuks geïnterpoleerd. In de praktijk merk ik eigenlijk geen noemenswaardig verschil met de standaard 45 fps ASW. Let op: bij praktisch elk ander spel is er wel degelijk verschil te zien en wil je echt geen lagere ASW dan 45 fps.

De volgende stap is de render scale binnen FS op 50 te zetten. Hierna moet de Supersampling omhoog (ik gebruik 2.0 in oculus diagnostic tool). Dit geeft een (veel) scherper beeld dan in de oculus zelf de resolutie verhogen en de render scale op 100.

Vervolgens heb ik het gros van de instellingen op medium/high en heb ik een locked fps van 30 zonder dips. Hierdoor voelt alles dus gewoon “soepel” aan.
Enkel boven een grote stad zoals New York gaat het richting de 22-25. In dat geval ga ik uit VR, pas de supersampling aan naar 1.5-1.6 en ga ik weer terug in VR en zit ik weer braaf op 30 fps. In alle gevallen blijft de render scale op 50. Lager ziet er minder uit en hoger is nauwelijks merkbaar maar killing voor de performance.

Dit alles dus icm een RTX3080 en Ryzen 5800x. In de software van oculus staat de headset op 90hz met een resolutie van 4616x1840 (1.1x dus)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
WeHoDo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:34:
Iemand al de Challenge gedaan van LFBD naar KSEA?
Ga ik zo mee beginnen, vlucht van ruim 9,5 uur.

https://www.twitch.tv/plexforce83
Na dit bericht wilde ik deze ook eens gaan proberen met de Citation, na een uur of twee vliegen toch besloten de simrate te versnellen met een CTD als gevolg. Nogmaals geprobeerd met zelfde resultaat. Derde poging, na klim boven de wolken op normale simrate ook een CTD. Blijkt vast internet eruit te liggen. Gaat lekker zo op deze zondag... :(
Hoe krijg je deze vlucht eigenlijk in 9 uur gevlogen? Laatste poging net gaf 15 uur aan, die ervoor kwam niet sneller dan 12 of 13 uur. Airliners zijn wel iets sneller maar maakt dat zo veel verschil in deze? Aldus opgaaf doet de Citation 445 KTAS, de snelste airliner 493 KTAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Het kriebelt nog steeds om een Thrustmaster TCA officer pack te bestellen. De lange levertijd kan ik mee leven.

Echter wil ik op den duur ook met andere kisten gaan vliegen dan de A320.
Ik zie qua knoppen op de stick een Hat switch en een rode knop als autopilot disconnect button.
Maar, is het zwarte knopje een trim knop? Een Airbus "trimt zichzelf" maar andere kisten niet natuurlijk.

https://www.flightsimwebs...-pack-airbus-edition.html

Of toch maar wachten op deze? :? -O-

https://www.flightsimwebs...t-stick-and-throttle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Dani86 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:58:
Het kriebelt nog steeds om een Thrustmaster TCA officer pack te bestellen. De lange levertijd kan ik mee leven.

Ik zie qua knoppen op de stick een Hat switch en een rode knop als autopilot disconnect button.
Maar, is het zwarte knopje een trim knop? Een Airbus "trimt zichzelf" maar andere kisten niet natuurlijk.

Ik ben erg tevreden met de airbus tca pack! Voor GA gebruik ik vaak enkel de stick, trimmen doe ik met een van de knoppen (of met het wieltje op de stick zelf). Werkt meer dan prima voor mij!
The throttle gebruik ik vanaf 2 motorige planes. Werkt momenteel ook prima (je kan de detents van Airbus uitschakelen, zodat t een vloeiende trhottle wordt).

Qua wachttijden - als je ze los besteld, en niet op 1 tientje kijkt, kan je ze los wel al bestellen.
Heb de stick bij cdromland nog gezien, en de throttle bij alternate volgens mij
(zie pricewatch).

https://www.cdromland.nl/...-Sidestick-Airbus-Edition

https://www.alternate.nl/...Gashendel&utm_term=NJZT1R

[ Voor 8% gewijzigd door 456 op 27-12-2020 13:07 ]

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 11:49
Dani86 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:58:

Deze stick en throttle bevallen mij meer dan uitstekend! Hele degelijk stick, en throttle ook prima. Perfect voor gebruik met de airbus, maar zoals boven mij vermeld, ook perfect geschikt voor andere typen.

Ik gebruik de throttle ook voor GA. Ik gebruik dan de linker throttle als throttle en de rechter voor RPM. Je kan verschillende profielen voor de throttle opslaan en heel makkelijk wisselen tussen een GA, een airbus en een 747 profiel (en nog veel meer uiteraard) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Hallo, n00b Flightsimmer hier, wel reeds jarenlang in de simrace community actief... Na het zien van alle prachtige beelden en upgrade VR naar Reverb G2, ook maar eens FS2020 aangeschaft. Heel erg indrukwekkend!

Al een aantal landmarks bezocht, stuntvliegen in Manhattan, prachtige tripjes over de alpen. Prachtig simweertje vandaag, echter nu ineens connectie problemen in FS. Komt dit door de post-kerst drukte, is dit een bekende bug of dien ik enkele instellingen aan te passen? Meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

aph3x schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:58:
Hallo, n00b Flightsimmer hier, wel reeds jarenlang in de simrace community actief... Na het zien van alle prachtige beelden en upgrade VR naar Reverb G2, ook maar eens FS2020 aangeschaft. Heel erg indrukwekkend!

Al een aantal landmarks bezocht, stuntvliegen in Manhattan, prachtige tripjes over de alpen. Prachtig simweertje vandaag, echter nu ineens connectie problemen in FS. Komt dit door de post-kerst drukte, is dit een bekende bug of dien ik enkele instellingen aan te passen? Meerdere mensen met dit probleem?
Nope. Over heel de wereld worden er connectie problemen gemeld momenteel. Is denk ik echt een MS dingetje. Dus ff wachten totdat ze t hebben opgelost.
https://forums.flightsimulator.com/t/servers/342204/15

Welkom overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
ThunderaceNL schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:18:
[...]

Na dit bericht wilde ik deze ook eens gaan proberen met de Citation, na een uur of twee vliegen toch besloten de simrate te versnellen met een CTD als gevolg. Nogmaals geprobeerd met zelfde resultaat. Derde poging, na klim boven de wolken op normale simrate ook een CTD. Blijkt vast internet eruit te liggen. Gaat lekker zo op deze zondag... :(
Hoe krijg je deze vlucht eigenlijk in 9 uur gevlogen? Laatste poging net gaf 15 uur aan, die ervoor kwam niet sneller dan 12 of 13 uur. Airliners zijn wel iets sneller maar maakt dat zo veel verschil in deze? Aldus opgaaf doet de Citation 445 KTAS, de snelste airliner 493 KTAS.
Vloog met de Dreamliner, uiteindelijk duurde het totaal 10,5 uur, gehele vlucht.
Dit is volgens Google reallife vlucht ook zo, 10,5 uur, dus dat is dan ook echt :)

Mijn challenge is afgerond en completed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

aph3x schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:58:
...
Prachtig simweertje vandaag, echter nu ineens connectie problemen in FS. Komt dit door de post-kerst drukte, is dit een bekende bug of dien ik enkele instellingen aan te passen? Meerdere mensen met dit probleem?
Servers zijn bij mij weer up and running overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:46
Iemand toevallig opgevallen dat als je FS 2020 via Windows Mixed Reality for Steam gebruikt, je een behoorlijk performance verlies heb in vergelijking met Windows Mixed Reality en OpenXR :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:08:
Iemand toevallig opgevallen dat als je FS 2020 via Windows Mixed Reality for Steam gebruikt, je een behoorlijk performance verlies heb in vergelijking met Windows Mixed Reality en OpenXR :?
zijn eigen programma van Ocolus draai het veel beter

daar kan je ook veel meer dingen aanpassen , sommige VR games starten niet eens op in de Steam vr :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

WeHoDo schreef op zondag 27 december 2020 @ 04:14:
[...]

Is er een manier om flight data te importeren waar de AI piloot dan gebruik van kan maken?

En enig idee of er nog meer vliegtuigen beschikbaar komen voor FS2020? Ik zie bv dat FSX een Boeing 747-400F Cargo mod heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
lordsnow schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:06:
[...]

Is er een manier om flight data te importeren waar de AI piloot dan gebruik van kan maken?

En enig idee of er nog meer vliegtuigen beschikbaar komen voor FS2020? Ik zie bv dat FSX een Boeing 747-400F Cargo mod heeft.
Je kunt vliegroutes exporteren en importeren vanuit FS2020 zelf.
Er zijn diverse mods met andere vliegtuigen, ontwikkeld door de community.
Binnenkort volgen ook betaalde versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

456 schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:35:
[...]

Nope. Over heel de wereld worden er connectie problemen gemeld momenteel. Is denk ik echt een MS dingetje. Dus ff wachten totdat ze t hebben opgelost.
https://forums.flightsimulator.com/t/servers/342204/15

Welkom overigens!
Ik had de hele dag al andere computer problemen, toen ik ook nog eens niet msfs werkend kon krijgen was ik overtuigd dat mijn pc kapot was.. gelukkig was het msfs zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
MazeWing schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:21:
De afgelopen dagen toch nog even bezig geweest met VR en het fatsoenlijk werkend te krijgen. Inmiddels ben ik best tevreden over de performance icm Quest 2 (via oculus Link)
Gebruik je de OpenXR van Oculus of die van Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

hinerakatauri79 schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:29:
[...]

Gebruik je de OpenXR van Oculus of die van Steam?
Die van oculus. Steam zorgt voor een extra laag met behoorlijke performance impact. Nog even los van de enorme gebruiksonvriendelijkheid, aangezien je FS2020 -> -> OpenXR -> SteamVR -> Oculus krijgt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
MazeWing schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:31:
[...]

Die van oculus. Steam zorgt voor een extra laag met behoorlijke performance impact. Nog even los van de enorme gebruiksonvriendelijkheid, aangezien je FS2020 -> -> OpenXR -> SteamVR -> Oculus krijgt.
Als ik die van Oculus gebruik dan heb ik een probleem met input zoals keyboard, muis en joystick.. Werkt alles gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

hinerakatauri79 schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:33:
[...]

Als ik die van Oculus gebruik dan heb ik een probleem met input zoals keyboard, muis en joystick.. Werkt alles gelijk?
Je moet even bij controls de VR-controls (reset view, switch to VR, etc.) even goed instellen. Verder werkt bij mij alles.

In regedit heb ik het volgende aangepast:
Before using VR in Flight Simulator with an Oculus headset, the computer needs to know the location of the OpenXR runtime to use. Please follow the steps below to set this location in the registry:
1. Right-click on your Start menu and select Run.
2. Type in “regedit” (without quotations) and hit Enter. This will launch the Registry Editor.
3. Locate the following key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Khronos\OpenXR\1
4. For ActiveRuntime change its value to the one that matches your platform (note: default path is shown below):
C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-runtime\oculus_openxr_64.json
5. Close the Registry Editor. You are now ready to enter VR with your Oculus headset.
bron: https://flightsimulator.z...79-How-to-install-OpenXR-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb even zitten stoeien met PSVR en TrinusVR... het werkt op zich wel maar ik kan geen VR conversie doen omdat de Windows Store geen echte .exe bestanden draait.

VR in Cinematic modus werkt echter wel en dan ziet FS er wel heel erg vet uit!

Heeft iemand ervaring met de meest optimale settings? Als ik “gewoon” start heb ik één groot bureaublad voor me en dat overlapt dus voor beide ogen zeg maar....

[ Voor 25% gewijzigd door DigitalExorcist op 27-12-2020 20:13 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:56
MazeWing schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:31:
[...]

Ben echt heel erg aan het twijfelen tussen de quest2 en de G2. Dit zal mijn eerste PC VR headset worden, heb alleen ervaring met een psvr.

Neig naar de quest 2 omdat deze gewoon de helft goedkoper is.. Hoe ben jij bij de quest 2 gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

schumi1986 schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:12:
[...]

Ben echt heel erg aan het twijfelen tussen de quest2 en de G2. Dit zal mijn eerste PC VR headset worden, heb alleen ervaring met een psvr.

Neig naar de quest 2 omdat deze gewoon de helft goedkoper is.. Hoe ben jij bij de quest 2 gekomen?
Ik had een G2 in pre-order en had me nooit verdiept in de Quest 1 of de, toen enkel nog aangekondige, Quest 2.
Het ging mij eigenlijk vooral om de G2 vs de Index, waarbij de G2 goedkoper was en qua beeld de betere zou zijn.
Toen kwam de Quest 2 en de reviews en toen was mijn interesse eigenlijk meteen gewekt. Ik heb toen de proef op de som genomen en het hele pakketje (Quest 2, elite strap en de link kabel) bij Coolblue besteld (vanwege het makkelijke retourbeleid binnen 30 dagen) en vanaf dag 1 meteen erg tevreden. Zo tevreden dat ik na een paar weken mij G2 pre-order heb geannuleerd.

Zeker nu link de volledige resolutie @ 90hz geeft is ie voor mij perfect (heb ook nog de VRcover facialmask). Zeker omdat je het beste van 2 werelden hebt: standalone en via de pc. Daarnaast is het allemaal extreem gebruiksvriendelijk en is de inside out tracking het beste van alles dat op de markt is (G2 is matig). En dat alles voor enkelen honderden euro’s goedkoper.

Sure, de G2 is qua beeld beter (vooral de kleuren) en heeft het voordeel native te zijn (zou iets van 10% performance schelen). Voor mij weegt dit alles niet op tegen de voordelen die de Quest 2 mij geeft. Daarnaast heb ik al een boel mensen kennis laten maken met de Quest 2. Dit alles vanwege de portabiliteit (stabdalone) en extreem gebruiksvriendelijke aanpak. Iets wat met geen andere headset zo makkelijk was gegaan...

Maar kijk anders even in het algemene VR topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:27
MazeWing schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:37:
[...]

Ik had een G2 in pre-order en had me nooit verdiept in de Quest 1 of de, toen enkel nog aangekondige, Quest 2.
Het ging mij eigenlijk vooral om de G2 vs de Index, waarbij de G2 goedkoper was en qua beeld de betere zou zijn.
Toen kwam de Quest 2 en de reviews en toen was mijn interesse eigenlijk meteen gewekt. Ik heb toen de proef op de som genomen en het hele pakketje (Quest 2, elite strap en de link kabel) bij Coolblue besteld (vanwege het makkelijke retourbeleid binnen 30 dagen) en vanaf dag 1 meteen erg tevreden. Zo tevreden dat ik na een paar weken mij G2 pre-order heb geannuleerd.

Zeker nu link de volledige resolutie @ 90hz geeft is ie voor mij perfect (heb ook nog de VRcover facialmask). Zeker omdat je het beste van 2 werelden hebt: standalone en via de pc. Daarnaast is het allemaal extreem gebruiksvriendelijk en is de inside out tracking het beste van alles dat op de markt is (G2 is matig). En dat alles voor enkelen honderden euro’s goedkoper.

Sure, de G2 is qua beeld beter (vooral de kleuren) en heeft het voordeel native te zijn (zou iets van 10% performance schelen). Voor mij weegt dit alles niet op tegen de voordelen die de Quest 2 mij geeft. Daarnaast heb ik al een boel mensen kennis laten maken met de Quest 2. Dit alles vanwege de portabiliteit (stabdalone) en extreem gebruiksvriendelijke aanpak. Iets wat met geen andere headset zo makkelijk was gegaan...

Maar kijk anders even in het algemene VR topic.
Ik heb dezelfde hardware besteld zoals in je signature, hoe draait Flight Simulator met de Quest 2? Welke settings gebruik je? :)

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

WeHoDo schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:08:
[...]

Je kunt vliegroutes exporteren en importeren vanuit FS2020 zelf.
Er zijn diverse mods met andere vliegtuigen, ontwikkeld door de community.
Binnenkort volgen ook betaalde versies.
Ik zal eens gaan experimenteren met FSX (aangezien ik deze al bezit) en de volgende add-on en mod:
https://secure.simmarket....nal-edition-fsx-p3d.phtml
https://flyawaysimulation...argo-freighter-mega-pack/

En dan in januari, na de 4.5 update van CRP, eens kijken naar FS2020.

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 27-12-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Misschien ter overvloede maar in kan kan er maar niet wijs uit worden: welke pedalen moet ik mijn schoonvader cadeau geven.
Mijn schoonvader vliegt al jaren met de vorige versie van flight simulator (2004) en heeft voor zijn pensioen de nieuwste editie gekregen. Graag zou hij zijn gear (een 10 jaar oud vlieg stuurtje) uitbreiden met een set goede pedalen. Hij weet echter nog nog niet dat hij die van mij gaat krijgen.

Budget maakt mij niet echt echt uit (ik heb tenslotte zijn dochter ingepikt) en de benodigde pc bouw ik al jaren voor hem dus dat is geen beperking. Verwachting is dat het vlieg stuur op den duur ook vervangen gaat worden waarbij budget niet echt een issue zal zijn.

Zelf zit hij te denken aan de Thrustmaster TFRP Rudder en zo ver ik kan oordelen lijken mij dat prima pedalen. Mocht iemand echter nog andere suggesties hebben dan hoor ik dat graag. Race pedalen ben ik redelijk in thuis maar vliegen is ver uit mijn comfort zone. Bedankt alvast voor de goede suggesties!

Ter referentie: schoonvader gaat meerdere malen per jaar naar Lelystad om op simulator te vliegen. Verder besteed hij serieuze tijd aan het bereken van optimale routes in Excel: oftewel een enorme liefhebber die langzaam de thuis setup aan het upgraden is.

[ Voor 26% gewijzigd door denyos op 28-12-2020 00:28 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
denyos schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:45:
Misschien ter overvloede maar in kan kan er maar niet wijs uit worden: welke pedalen moet ik mijn schoonvader cadeau geven.
Mijn schoonvader vliegt al jaren met de vorige versie van flight simulator (2004) en heeft voor zijn pensioen de nieuwste editie gekregen. Graag zou hij zijn gear (een 10 jaar oud vlieg stuurtje) uitbreiden met een set goede pedalen. Hij weet echter nog nog niet dat hij die van mij gaat krijgen.

Budget maakt mij niet echt echt uit (ik heb tenslotte zijn dochter ingepikt) en de benodigde pc bouw ik al jaren voor hem dus dat is geen beperking. Verwachting is dat het vlieg stuur op den duur ook vervangen gaat worden waarbij budget niet echt een issue zal zijn.

Zelf zit hij te denken aan de Thrustmaster TFRP Rudder en zo ver ik kan oordelen lijken mij dat prima pedalen. Mocht iemand echter nog andere suggesties hebben dan hoor ik dat graag. Race pedalen ben ik redelijk in thuis maar vliegen is ver uit mijn comfort zone. Bedankt alvast voor de goede suggesties!

Ter referentie: schoonvader gaat meerdere malen per jaar naar Lelystad om op simulator te vliegen. Verder besteed hij serieuze tijd aan het bereken van optimale routes in Excel: oftewel een enorme liefhebber die langzaam de thuis setup aan het upgraden is.
Ik heb geen ervaring met die Thrustmaster pedalen, heb wel de T.Flight een paar weken in gebruik gehad. Wist niet wat ik ervan moest verwachten omdat ik nog nooit pedalen had gebruikt maar ik kon er niet aan wennen. Snapte niet dat je met die dingen je vliegtuig beter onder controle kon hebben.

Vorige week heb ik een paar MFG Crosswind V2 pedalen kunnen bemachtigen, had ik al veel goede verhalen over gehoord. Toen ik die had aangesloten en ging gebruiken ging er een wereld voor me open, wat een ongelooflijk verschil tov die Thrustmaster T.Flight.

Zijn ook niet de goedkoopste maar toch nog wel een stuk goedkoper dan de TFRP, ik persoonlijk heb het gevoel dat de MFGs ook beter zijn. Ik zou zeggen bekijk een paar filmpjes op YouTube dan zul je zien hoe enthousiast iedereen over de MFG pedalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Laatst online: 10-07 19:48
Net mijn eerste VR vlucht achter de rug na dagen downloaden. Een duitse vpn gebruiken deed de downloadsnelheid x10 gaan.

Wat een ongelofelijk gevoel! Eindelijk de perfecte flightsim voor mij. Adembenemende graphics. De wolken op de high setting zijn iets om je uren in te verliezen..

Draait soepel op de reverb g2 met 80% render resolutie in de openxr dev tool. De nacht cyclus gaf soms nog kleine niet storende stutteringen als ik heel laag vloog. Morgen sleutel ik nog wat verder met de settings. (3090 + 9900k)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42

Ik sluit me aan bij renem, de MFG Crosswind pedalen zijn simpelweg fantastisch. Heel degelijk, prettig gevoel en vooral heel goed instelbaar qua breedte, hoek van de pedalen en weerstand. Niet goedkoop, maar elke euro waard.

https://mfg-sim.com/en/4-rudders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 18:45

Geef mij zo,n schoonvader ...

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

appie35 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:04:
[...]

Geef mij zo,n schoonvader ...
Mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:55
456 schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:04:
[...]

Mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Goeiemorgen Herman.. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Hahaha ;)

Voor mensen die inspiratie nodig hebben. Vlieg vfr van LIVD (dobbiacco) naar LOIK (kufstein).
Het is kaiserwetter (prachtig weer, near clear skies), en navigerend tussen de toppen is het hard werken.
Vertrek westwaarts, en sla na plm 10NM naar het noorden het dal in. Volg zo het dal totdat deze naar het oosten afbuigt. Dan weer het eerste dal naar het noorden. Via mayerhofen en gerlos naar jenbach.
Dan dalen naar kufstein.
Heb screenshots gemaakt maar krijg ze nog steeds niet lekker hier geplaatst. Was blij dat ik er was. Was echt intenstief. Vliegduur plm 45minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo ben weer onderweg van LXGB naar LEMD in de PA44

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1tBr1ZYg/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-28-09-07-37-32.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kgSNXSpP/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-28-09-10-54-32.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bJw2bS3J/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-28-09-11-49-97.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hsy8Qg4Q/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-28-09-12-43-80.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/x1PvzQn6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-28-09-19-48-55.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/prtrC9Bz/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-28-09-26-28-75.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5yLYWhgc/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-28-09-59-06-04.png

Helaas genieten van het mooie Spaanse landschap is er niet bij ... veel bewolking :|
En stuk verder op zal het minder bewolkt wezen dus we wachten maar af

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pTG4Wc2q/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-28-10-19-08-20.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3xqPQcx1/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-12-28-10-26-58-09.png

helaas vlucht niet kunnen afmaken dus geen foto's meer van de vlucht

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 28-12-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ircghost schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:12:
[...]

Kan op Zendesk, flightsimulator.zendesk.com .

Ik vind het ook bijzonder dat dit soort ruwe fouten voorkomen, er zijn veel plekken waar dit gebeurt.
Ja maar dat zijn niet de enige. ook Pushbacken gebeurd soms op een ''vreemde'' manier. ik vind het ook vreemd dat bijvoorbeeld bij handgemaakte airports geen docking systeem is
Het mannetje met de 2 bordjes doet ook niets.

Planes die in de game zitten stijgen en landen ook erg vreemd niet realistisch vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Mikee007 op 28-12-2020 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
SergeR schreef op maandag 28 december 2020 @ 07:05:
[...]

Ik sluit me aan bij renem, de MFG Crosswind pedalen zijn simpelweg fantastisch. Heel degelijk, prettig gevoel en vooral heel goed instelbaar qua breedte, hoek van de pedalen en weerstand. Niet goedkoop, maar elke euro waard.

https://mfg-sim.com/en/4-rudders
Tnx Serger en Renem. Ondertussen heel wat filmpjes en reviews gelezen en de MFG Crosswind V2 besteld. Daar gaat hij een hele hoop plezier mee hebben.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:57
Gisteren ook maar weer eens geprobeerd met VR te vliegen. Na de eerste "slechte" ervaring heb ik wat settings aangepast en het draait nu beter. Helaas met mijn 1080ti maar op 70% rendering en alles op low draait het nu redelijk. Even de start tutorials gedaan en mijn eerste solo vluchten gedaan. Zelfs nu met deze lage settings is het echt een hele belevenis om te vliegen en maakt het VR stukje het helemaal af. Het voelt dan ook allemaal erg natuurlijk en maakt het vliegen echt een heel stuk makkelijker.
Vervelende is dat ik nu wel weer een nieuw systeem nodig heb omdat ik hem wel in ultra wil kunnen spelen....

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Soliest schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:12:
Gisteren ook maar weer eens geprobeerd met VR te vliegen. Na de eerste "slechte" ervaring heb ik wat settings aangepast en het draait nu beter. Helaas met mijn 1080ti maar op 70% rendering en alles op low draait het nu redelijk. Even de start tutorials gedaan en mijn eerste solo vluchten gedaan. Zelfs nu met deze lage settings is het echt een hele belevenis om te vliegen en maakt het VR stukje het helemaal af. Het voelt dan ook allemaal erg natuurlijk en maakt het vliegen echt een heel stuk makkelijker.
Vervelende is dat ik nu wel weer een nieuw systeem nodig heb omdat ik hem wel in ultra wil kunnen spelen....
Welke VR set gebruik je? Ultra kun je wel vergeten op alles behalve heel misschien de rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:57
Ircghost schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:37:
[...]

Welke VR set gebruik je? Ultra kun je wel vergeten op alles behalve heel misschien de rift
Als headset heb ik de Oculus Quest 2. Draait op een i7 7700k, 32Gb, GTX1080ti.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Mikee007 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:02:
[...]

Ja maar dat zijn niet de enige. ook Pushbacken gebeurd soms op een ''vreemde'' manier. ik vind het ook vreemd dat bijvoorbeeld bij handgemaakte airports geen docking systeem is
Het mannetje met de 2 bordjes doet ook niets.

Planes die in de game zitten stijgen en landen ook erg vreemd niet realistisch vind ik.
Haha ik heb ook nog wel meer te klagen hoor. 🙈 Inderdaad de pushback, dat je zelf moet aangeven wanneer die het toestel moet draaien en welke kant op, gaat nog steeds vaak fout omdat het een beetje onduidelijk is welke kant je moet doorgeven aan ATC en dat je dan ook moet zeggen wanneer ze moeten stoppen. Normaal gesproken begin je met het starten van de motoren tijdens de pushback maar dan ben ik veel te druk met het kijken waar het toestel naartoe gaat 😂 dus daar begin ik pas mee als ik klaar ben met de pushback.

Verder wordt ik bijna altijd op grote vliegvelden gedirigeerd naar een parkeerplek ergens buitenaf, bijna nooit bij een gate. Met een 747 (non cargo) is dat wel zo handig. En vaak zijn het parkeerplekken waar je tussen de Cessna's door moet manoeuvreren, een 747 past daar never nooit niet. Bij Schiphol gebeurt me dat ook (bijna) altijd en ik vraag me af of dat toch ergens in te stellen is.

Maar voor de rest ben ik heel erg blij met deze software, heb al bijna 1000 start en landingen gedaan sinds augustus, kan mijn tijd er wel in kwijt ☺️
Pagina: 1 ... 127 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc