Was wel weer eens grappig om Feyenoord shouts in de Arena te horen.. ookal was t alleen op tvDoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:34:
[...]
Dat klopt helemaal en in tegenstelling tot de eerste "lockdown" ben ik bij dat het nu gewoon doorgaat. Maar ik mis gewoon het gejoel, het gejuich. Oehh en aaaahh's. Het uitfluiten! En de scheids liefdevol toezingen. En zeker in een wedstrijd zoals deze!
Noem mij maar gek maar ik heb vanmorgen youtube filmpjes van wedstrijden met publiek zitten kijken van beide kanten. Tik de klassieker in en je wordt ermee doodgegooid. Dik genieten!
PrimaST10©DE schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:35:
[...]
Misschien kunnen we dat beter bespreken in het randzaken topic?
Ah, gelukkig, ik ben niet de enige gekDoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:34:
Noem mij maar gek maar ik heb vanmorgen youtube filmpjes van wedstrijden met publiek zitten kijken van beide kanten. Tik de klassieker in en je wordt ermee doodgegooid. Dik genieten!
Overigens deed ik het voor de Corona ook al, vooral in aanloop van de klassieker of een CL duel; op Youtube beelden terugkijken om tijd te doden tot aan de wedstrijd
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Een korte samenvatting:Gunner schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:33:
[...]
Oh, ik dacht dat willen winnen juist *wel* de topsportmentaliteit was
Dan is het toch knap dat spelers die slechter presteren het alsnog voor elkaar krijgen om bovenaan in de competitie te staan?
Ik vind dat echt iets typisch nederlands. Ja we moeten mooi voetbal spelen. Ondertussen zijn we drie WK-finales en nog meer jarenlange frustraties verder om te weten dat je daar uiteindelijk ook niet altijd een wedstrijd mee wint
Ik vind het gewoon opvallend dat een aantal ajacieden hier het toch voor elkaar krijgen om na een winstpartij op de eeuwige rivaal het toch voor elkaar krijgen om iets negatiefs te vinden en niet gewoon blij kunnen zijn met de winst.
Als mijn club in een zaadpot van een Liverpool of Manutd wint dan ben ik heel erg gelukkig hoor. Winst is winst. Onterechte penalty? buitenspelgoal? maakt me echt niet uit.
- Beroerde tactische keuzes, afhankelijk van creatieve ingevingen van spelers, nu de kwaliteit minder wordt is er geen plan. Dure spits gekocht maar die krijgt net als de andere spitsen geen bal
- Spelers neerzetten op hun niet favoriete plek
- Stug vasthouden aan zijn eigen rare keuzes (van de Beek niet opstellen, Labyad spits, Promes op tien, Frenkie centraal)
- Op Huntelaar vorige week na heeft nog geen enkele wissel goed uitgepakt
- Idiote en tegenstrijdige dingen roepen voor de camera, heb je m na deze wedstrijd weer gehoord?
- Sinds Chelsea uit is er geen goede wedstrijd gespeeld tegen een tegenstander die meer kan dan de bal wegrossen
- Ook in de Eredivisie worden het winpercentage jaar op jaar minder
- Vriendjes kopen en opstellen ipv aangeven dat ze niet goed genoeg zijn
- Niet leren van fouten, hoevaak is er nu al een voorsprong onnodig weggeven?
Kortom, op hoofdlijn lijkt het mee te vallen als je naar de resultaten kijkt. Als je iets verder kijkt dan is er geen enkel aanknopingspunt om te hopen dat het gauw beter gaat.
En over die overwinning, als Berghuis ook maar iets beter was dan verloor Ajax hier met 1-3.
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 17-01-2021 21:47 ]
XXXVI
Vond m nog wel lang voor een samenvatting maar bedankt voor je heldere toelichting @ephymerous
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik was allang blij dat het een wedstrijd was. Feyenoord had qua verdediging betere antwoorden op de aanval van Ajax dan andersom. Aan allebei de kanten onnodig slordig spel. Vooral in de eerste helft begreep ik veel van de Feyenoord acties gewoon niet.
Maar ik zag ook dat sommige Feyenoorders elkaar makkelijker weten te vinden. Vond vooral Malacia verdienstelijk verdedigen, heeft Anthony redelijk onschadelijk gemaakt.
Ik had winst voor Feyenoord sowieso fijner gevonden want ja FEYENOORD!
Maar ook voor de competitie, laat Ajax maar eens wat creatiever spelen. Zeker met hoeveel geld er op het veld staat is het echt treurig hoe ze presteren.
Verder hoop ik dat Feyenoord niet weer onnodig terugvalt.
Maar ik zag ook dat sommige Feyenoorders elkaar makkelijker weten te vinden. Vond vooral Malacia verdienstelijk verdedigen, heeft Anthony redelijk onschadelijk gemaakt.
Ik had winst voor Feyenoord sowieso fijner gevonden want ja FEYENOORD!
Verder hoop ik dat Feyenoord niet weer onnodig terugvalt.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
7 punten uit 3 wedstrijden, prima week. Op naar woensdag!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hopelijk met het 2e elftal. Die beker zit alleen maar in de weg.Gynnad schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:49:
7 punten uit 3 wedstrijden, prima week. Op naar woensdag!
En toch heeft die "idioot" de hoogste winstpercentages van alle ajax coaches... moet je nagaan wat voor absurd percentage de gemiddelde tweaker met dit materiaal zou halenephymerous schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:42:
[...]
Een korte samenvatting:
- Beroerde tactische keuzes, afhankelijk van creatieve ingevingen van spelers, nu de kwaliteit minder wordt is er geen plan. Dure spits gekocht maar die krijgt net als de andere spitsen geen bal
- Spelers neerzetten op hun niet favoriete plek
- Stug vasthouden aan zijn eigen rare keuzes (van de Beek niet opstellen, Labyad spits, Promes op tien, Frenkie centraal)
- Op Huntelaar vorige week na heeft nog geen enkele wissel goed uitgepakt
- Idiote en tegenstrijdige dingen roepen voor de camera, heb je m na deze wedstrijd weer gehoord?
- Sinds Chelsea uit is er geen goede wedstrijd gespeeld tegen een tegenstander die meer kan dan de bal wegrossen
- Ook in de Eredivisie worden het winpercentage jaar op jaar minder
- Vriendjes kopen en opstellen ipv aangeven dat ze niet goed genoeg zijn
- Niet leren van fouten, hoevaak is er nu al een voorsprong onnodig weggeven?
Kortom, op hoofdlijn lijkt het mee te vallen als je naar de resultaten kijkt. Als je iets verder kijkt dan is er geen enkel aanknopingspunt om te hopen dat het gauw beter gaat.
En over die overwinning, als Berghuis ook maar iets beter was dan verloor Ajax hier met 1-3.
Wat overigens niet wil zeggen dat hij foutloos is. Maar die foutjes verbleken bij de fratsen van de meest recente coaches.
[ Voor 4% gewijzigd door Exo81 op 18-01-2021 00:12 ]
Als Feyenoord niet zo laf het veld op was gekomen maar vanaf minuut 1 strijd had geleverd had ik het nog wel eens willen zien. Ten Hag ziet het anders en vond dat er strijd geleverd werd. Ik zie vooral een gelukkkigr overwinning. Gelukkig werd onze boomsterke spits erin gebracht om het powervoetbal te stoppen. Hij sprong nul keer mee in kopduels want ohjee als je die per ongeluk wint!
[ Voor 33% gewijzigd door Typhone op 18-01-2021 07:00 ]
Totdat EL en landstitel niet meer mogelijk zijn, dan ben je maar wat blij dat de beker er eventueel nog is. Ik vind dat Ajax daar de volle 100% erin moet gaan. Als ze de spelers er niet voor hebben, en dat hebben ze niet, moeten er aankopen worden gedaan.Starbucks schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:57:
[...]
Hopelijk met het 2e elftal. Die beker zit alleen maar in de weg.
Natuurlijk vind ik de beker niks, en het blijft een eeuwige discusie daarover, maar het is en blijft een prijs en een competitie.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ik ben het er mee eens, ze moeten vol voor de beker gaan, zondag moet je tegen Fortuna, normaal gesproken kun je dan wat spelers rust geven.
Over dat deel gesproken:ephymerous schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:42:
[...]
Een korte samenvatting:
*knip in de zeer goede samenvatting*
Ten Hag doet gisteren het volgende:
- Mazraoui wordt gewisseld. Schuur komt erin, Timber (die 3 dagen eerder de wedstrijd NIET kon vol maken) gaat naar de rechtsback plek. Waarom hebben wij Sean Klaiber ook alweer gekocht?
- Klaassen brengt op het middenveld niks maar dan ook niks opbouwend de laatste weken. Waarom hem niet wisselen, Martinez achterin en Blind naar voren?
Ik ben (lees mijn posts maar terug) geen Alvarez fan maar gisteren zag ik wat opvallends wat ik Schuurs en Blind nog nooit heb zien doen: hij kleunt erin en wint vol een defensief kopduel waarbij de bal ver weg vliegt i.p.v. de afvallende bal is voor een Feyenoorder. Schuurs verliest op het laatst nog een kopduel waarbij de 1-1 dus bijna viel.
Getuige het slechte spel van Ajax de laatste wedstrijden zou ik het volgende wel eens willen zien tegen AZ (risicoloos)
Onana - Klaiber - Alvarez - Martinez - Tagliafico - Blind - Gravenberch - Klaassen/ Tadic - Neres - Antony - Haller.
Durf het eens Ten Hag! Want er zit wel heel weinig tot geen voetbal in een wedstrijd met een middenveld Klaassen, Alvarez, Ekkelenkamp
Kudus nog niet brengen want die had iets met zijn knie in het verlengde van Neres en die loopt ook al ruim een jaar te kwakkelen dus liever 1 wedstrijd te laat dan 1 te vroeg.
Feyenoord:
Als Ajacied kan je makkelijk stellen dat Feyenoord zichzelf veel te kort heeft gedaan. Daar was (enigzins begrijpelijk zonder dat dit ranten/trollen is) de angst dat ze binnen no time weer tegen een forse achterstand aankijken (alles hoger dan 1-0 binnen 30 minuten).
Die kwamen de eerste 30 minuten niet om te voetballen en dat heeft ze, denk ik, lelijk opgebroken. Op het moment dat er gewoon normaal gespeeld werd (alsof de tegenstander niet Ajax maar Emmen was) begon het toch akelig goed te draaien bij Feyenoord. Ernstig jammer dat met name Berghuis het vizier niet op scherp had staan gisteren anders was het zomaar de eerste winst in tig jaren geweest. Ik geloof er niks van dat Ajax op enig moment nog terug in de wedstrijd was gekomen na een gelijkspel.
[ Voor 26% gewijzigd door Typhone op 18-01-2021 09:14 ]
Kom op zeg.. Je schaamt je alleen toch al dood om een Blind en Ten Hag die enorm stellig claimen dat Ajax terecht gewonnen heeft.Han schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:45:
[...]
Dat zal ik niet zeggen, alleen dat je het wel ik het perspectief moet zien. Het lijkt wel als of iedereen is vergeten dat toen PSV Götze binnenhaalde zij plots de gedoodverfde titelkandidaat waren, helemaal na het vertrek van een Ziyech, Frenkie en de Ligt. Voorlopig staat Ajax gewoon bovenaan. Ja, er valt een hoop te zeiken, ook na vanmiddag, maar we scoren wel en winnen daardoor de altijd beladen wedstrijd. Zoals @Gunner ook terecht zegt, je mag ook gewoon blij en opgelucht zijn. Aan het einde van het seizoen herinnert niemand deze wedstrijden nog en gaat het er om waar je eindigt. En daarvoor liggen gewoon op koers. Het is niet zo dat de concurrentie de sterren van de hemel speelt, dus wellicht wat minder zorgen maken en blij zijn met de resultaten
Tuurlijk ben ik blij en opgelucht dat we de 3 punten over de streep getrokken hebben, maar dat komt ook door de manier waarop er ingegrepen werd door Ten Hag omdat daarmee het vertrouwen op een goed resultaat snel minder werd... Ekkelenkamp, Labyad, Schuurs... Dacht Ten Hag nou echt met die wissels het team beter te maken / terug te krijgen op niveau 1e helft? Uiteindelijk mazzel je van hier tot Tokyo maar we moeten maar tevreden zijn?
Ik dacht dat we bij Ajax altijd wat zwaardere eisen hadden dan alleen winnen.....
Onterechte Amsterdamse branie noem ik dat. Als je gehaat wil worden zijn dát de uitspraken die je moet doen na zo'n draak van een wedstrijd te hebben gespeeld.toolkist schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:13:
[...]
Kom op zeg.. Je schaamt je alleen toch al dood om een Blind en Ten Hag die enorm stellig claimen dat Ajax terecht gewonnen heeft.
Bijna eens, maar laat Blind eens een wedstrijd of wat uitrusten ipv hem nu maar naar het middenveld te schuiven.Typhone schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:10:
Getuige het slechte spel van Ajax de laatste wedstrijden zou ik het volgende wel eens willen zien tegen AZ (risicoloos)
Onana - Klaiber - Alvarez - Martinez - Tagliafico - Blind - Gravenberch - Klaassen/ Tadic - Neres - Antony - Haller.
Durf het eens Ten Hag! Want er zit wel heel weinig tot geen voetbal in een wedstrijd met een middenveld Klaassen, Alvarez, Ekkelenkamp![]()
Kudus nog niet brengen want die had iets met zijn knie in het verlengde van Neres en die loopt ook al ruim een jaar te kwakkelen dus liever 1 wedstrijd te laat dan 1 te vroeg.
De rest van het verhaal ben ik het rededlijk mee eens, maar tegen PSV (ok, pas nadat je met 0-2 achter staat) en tegen Twente was het toch gewoon goed?Typhone schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:10:
[...]
Jammer? Gelukkig! Was die bal die hij 'alleen maar rechtdoor hoefde te schieten' erin gegaan dan hadden we op zeker verloren...Typhone schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:10:
Ernstig jammer dat met name Berghuis het vizier niet op scherp had staan gisteren anders was het zomaar de eerste winst in tig jaren geweest. Ik geloof er niks van dat Ajax op enig moment nog terug in de wedstrijd was gekomen na een gelijkspel.
Ik heb nog nooit waarde gehecht aan interviews na een wedstrijd, vooral niet aan die van Ten Hag, die zijn bij voorbaat al tenenkrommend en irreëel. Ook Blind sloeg de plank compleet mis, nederigheid en opluchting zou op zijn plek zijn geweest. Ik verbaas mij nog steeds hoe de wedstrijd verliep gisteren. Het contrast tussen de eerste 25 minuten en de rest van de wedstrijd was enorm, bijna onrealistisch. Sowieso snap ik weinig van Feyenoord. Het spel wat ze na de 1-0 op de mat legden was ongekend goed, iets wat ik nog niet eerder heb gezien van hun. Ik vraag mij werkelijk af hoe dit kan. Was AJax dermate slecht dat het Feyenoord in die gelegenheid bracht? Waarom laten ze dat niet vaker zien? Ik zou mij als Feyenoord fan echt verwart voelen. Niet alleen over het vertoonde spel na de 1-0 maar ook hoe ze begonnen aan de wedstrijd en zelfs over de voorgaande wedstrijden in dit seizoen.toolkist schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:13:
Kom op zeg.. Je schaamt je alleen toch al dood om een Blind en Ten Hag die enorm stellig claimen dat Ajax terecht gewonnen heeft.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
PSV was op het begin na goed maar tegen FC Twente was het zonder Huntelaar ('Lucky Ajax') gewoon 1-1. Vorig jaar vielen die kwartjes allemaal precies verkeerd met die dramatische reeks tussen januari en maart tot gevolg. Zoveel beter is het spel er sindsdien niet op geworden behalve tegen de dwergen.Henkie_NtA schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:17:
[...]
De rest van het verhaal ben ik het rededlijk mee eens, maar tegen PSV (ok, pas nadat je met 0-2 achter staat) en tegen Twente was het toch gewoon goed?
Yeah, typisch het Feyenoord van de laatste 2 jaar. Ze kunnen best aardig goed ballen. Maar beginnen altijd enorm slap aan de pot. Gaan meestal pas echt spelen als ze achterkomen. Ook komen ze na rust altijd beroerd uit de kleedkamer.Han schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:21:
[...]
Ik heb nog nooit waarde gehecht aan interviews na een wedstrijd, vooral niet aan die van Ten Hag, die zijn bij voorbaat al tenenkrommend en irreëel. Ook Blind sloeg de plank compleet mis, nederigheid en opluchting zou op zijn plek zijn geweest. Ik verbaas mij nog steeds hoe de wedstrijd verliep gisteren. Het contrast tussen de eerste 25 minuten en de rest van de wedstrijd was enorm, bijna onrealistisch. Sowieso snap ik weinig van Feyenoord. Het spel wat ze na de 1-0 op de mat legden was ongekend goed, iets wat ik nog niet eerder heb gezien van hun. Ik vraag mij werkelijk af hoe dit kan. Was AJax dermate slecht dat het Feyenoord in die gelegenheid bracht? Waarom laten ze dat niet vaker zien? Ik zou mij als Feyenoord fan echt verwart voelen. Niet alleen over het vertoonde spel na de 1-0 maar ook hoe ze begonnen aan de wedstrijd en zelfs over de voorgaande wedstrijden in dit seizoen.
Maar je kon gisteren bij uitstek zien waar het aan mankeert op het moment.
Gebrek aan scorend vermogen als Berghuis niet in vorm is. Er is buiten Berghuis ongeveer niemand die betrouwbaar een goal kan maken.
Combineer dat met een half elftal aan blessures dit seizoen en een aantal sleutelspelers die uit vorm zijn en je hebt dus ook geen opties om goals in de ploeg te brengen.
Dat die Diemers gekocht is en er nog steeds in staat is een schande, maar de enige reden dat ie erin staat is dat alle alternatieven geblesseerd zijn.
Maar hey, nieuwe trainer zo en Feyenoord is hard bezig die starre ouwe lullen uit de organisatie te werken zodat er echt gebouwd kan gaan worden. Dat is wellicht voor nu belangrijker dan het eerste elftal
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 18-01-2021 09:31 ]
Ik denk dat Martinez echt iets enorm fout heeft gedaan, want als er een wedstrijd was waar je hem kon gebruiken, was het gisteren wel. Die heeft wel de strijd en redelijk voetballend vermogen. Niet de meest creatieve speler, maar doet ook weinig fout. En helemaal in zo'n tweede helft als gisteren kun je zo'n type prima laten invallen.
Tja, op dit moment zijn die andere 2 belangrijker. Ik denk dat dit Ajax onmogelijk alle 3 kan winnen en dan is de beker het minst van die 3. Ik zou het lekker laten varen en je 2e team opstellen. Focus maar vast op de wedstrijd van dit weekend en werk aan je spel, wat op dit moment te wisselvallig is.Quad schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:05:
[...]
Totdat EL en landstitel niet meer mogelijk zijn, dan ben je maar wat blij dat de beker er eventueel nog is. Ik vind dat Ajax daar de volle 100% erin moet gaan. Als ze de spelers er niet voor hebben, en dat hebben ze niet, moeten er aankopen worden gedaan.
Natuurlijk vind ik de beker niks, en het blijft een eeuwige discusie daarover, maar het is en blijft een prijs en een competitie.
Mja, 2e elftal opstellen in de beker vind ik nooit een succes. Stel dat je er met 3-0 vanaf gaat tegen AZ. Dat doet de ploeg in zijn geheel geen goed. Daarbij werken aan je spel kan je bij uitstek doen op het veld tegen een goede tegenstander. Daar kan geen training tegenop. Ajax speelt zondag tegen Fortuna, dat moet normaal gesproken geen issue zijn.Starbucks schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:46:
[...]
Tja, op dit moment zijn die andere 2 belangrijker. Ik denk dat dit Ajax onmogelijk alle 3 kan winnen en dan is de beker het minst van die 3. Ik zou het lekker laten varen en je 2e team opstellen. Focus maar vast op de wedstrijd van dit weekend en werk aan je spel, wat op dit moment te wisselvallig is.
Nou, als je toptalenten weg blijven lopen omdat de sfeer daar totaal verziekt is, er geen structuur is en er trainers zitten die meer aan hun ego denken dan aan de spelers, dan heb je daar als trainer van het eerste ook last van.Heel het talenten programma is gefaald hierdoor.remco112 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:50:
[...]
Wat heeft de trainer van het eerste te maken met het reilen en het zeilen van de jeugdopleiding?
Arnesen, Brard en van Meenen zijn daar verantwoordelijk voor.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Juist niet... Doordat de beker nu zo'n beetje de enige plek in de EL gaat geven wordt die een stuk belangrijker mocht je niet bij de 1e twee eindigen.Starbucks schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:46:
[...]
Tja, op dit moment zijn die andere 2 belangrijker. Ik denk dat dit Ajax onmogelijk alle 3 kan winnen en dan is de beker het minst van die 3. Ik zou het lekker laten varen en je 2e team opstellen. Focus maar vast op de wedstrijd van dit weekend en werk aan je spel, wat op dit moment te wisselvallig is.
Hij zal vast een "verkeerde" opmerking hebben gemaakt, gezien het feit dat Ten Hag zo rancuneus is dat Lang maar mocht oprotten na een opmerkingExocet schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:44:
Ik denk dat Martinez echt iets enorm fout heeft gedaan, want als er een wedstrijd was waar je hem kon gebruiken, was het gisteren wel. Die heeft wel de strijd en redelijk voetballend vermogen. Niet de meest creatieve speler, maar doet ook weinig fout. En helemaal in zo'n tweede helft als gisteren kun je zo'n type prima laten invallen.
Ik ben wel een beetje klaar met Ten Hag. Eigenwijze irritante coach die opzichtig vriendjespolitiek hanteert. Die Promes bijvoorbeeld, bezopen dat hij minuten mag maken als middenvelder bij Ajax. Wat een verschrikkelijk slechte speler is dat als middenvelder. Zoveel kansrijke aanvallen worden omzeep geholpen door die beperkte Promes met zijn verkeerde aannames of foute passes. Laat staan de wissels. Een middenveld en aanval met Ekkelenkamp, Alvarez, Labyad, Promes... Ik kreeg braakneigingen. Alles waar Ajax niet voor staat. Zo slecht voetbal met kwalitatief gewoon een prima elftal. Laten we hopen dat Neres en Kudus snel weer terugkeren.Exocet schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:44:
Dat ook niemand binnen de technische staf even Ten Hag op zijn flikker geeft is ook onbegrijpelijk... En ik maar denken dat Bogarde voor niemand buigt.
Over welke toptalenten heb je het als ik vragen mag? De toptalenten lopen niet weg. Sterker nog, een groot gedeelte heeft zijn handtekening onder een contract gezet de afgelopen jaren: 't Zand, Benita, Felicia en Kleijn bijvoorbeeld.MeNTaL_TO schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:08:
[...]
Nou, als je toptalenten weg blijven lopen omdat de sfeer daar totaal verziekt is, er geen structuur is en er trainers zitten die meer aan hun ego denken dan aan de spelers, dan heb je daar als trainer van het eerste ook last van.Heel het talenten programma is gefaald hierdoor.
De eerste 20 minuten dacht ik dat Ajax wel met 3 of 4-0 zou winnen. Achteraf ben ik blij dat het 1-0 is gebleven, want in de 2e helft had Feyenoord toch wel de gelijkmaker verdiend (en eigenlijk moeten maken).
Begrijp er trouwens werkelijk niks van dat Promes week in week uit mag lopen prutsen. Martinez nooit meer een kans krijgt? Is gewoon een sterke en degelijke voetballer, die je zeker in dit soort wedstrijden goed kunt gebruiken.
Begrijp er trouwens werkelijk niks van dat Promes week in week uit mag lopen prutsen. Martinez nooit meer een kans krijgt? Is gewoon een sterke en degelijke voetballer, die je zeker in dit soort wedstrijden goed kunt gebruiken.
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Het probleem is dat het heel makkelijk schieten is op Ten Hag en dit vaak onterecht al is gedaan voordat er iets bewezen is. Het punt wat ik niet begrijp is dat hij zovaak spelers onlogisch positioneert, daar tekst en uitleg bij geeft die als een Weisswurst op een drumstel slaat en vervolgens doet hij weken later toch wat wij de periode ervoor al zagen. Meermaals al.VDS91 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:25:
[...]
Ik ben wel een beetje klaar met Ten Hag. Eigenwijze irritante coach die opzichtig vriendjespolitiek hanteert. Die Promes bijvoorbeeld, bezopen dat hij minuten mag maken als middenvelder bij Ajax. Wat een verschrikkelijk slechte speler is dat als middenvelder. Zoveel kansrijke aanvallen worden omzeep geholpen door die beperkte Promes met zijn verkeerde aannames of foute passes. Laat staan de wissels. Een middenveld en aanval met Ekkelenkamp, Alvarez, Labyad, Promes... Ik kreeg braakneigingen. Alles waar Ajax niet voor staat. Zo slecht voetbal met kwalitatief gewoon een prima elftal. Laten we hopen dat Neres en Kudus snel weer terugkeren.
Dat ook niemand binnen de technische staf even Ten Hag op zijn flikker geeft is ook onbegrijpelijk... En ik maar denken dat Bogarde voor niemand buigt.
Kennen we Alvarez nog op het middenveld?
Dat koppige moet er gewoon eens uit. Een wedstrijd analyseren zoals gisteren... wellicht is het puur technisch gezien juist wat hij zegt (op statistiek) maar jij en ik hebben ook ogen en zien toch echt dezelfde wedstrijd.
Bizar wat EtH met Martinez doet. Vorig jaar had Tadic de meeste minuten met 3672, gevolgd door Martinez met 3529 (zelfs nog voor Onana) en dit jaar kan hij er opeens geen klote meer van blijkbaar. Het gezwets dat hij concurreert met Tagliafico en Blind achterin en opeens niet meer gezien mag worden als middenvelder is echt totale klets m.i..Exocet schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:44:
Persoonlijk zie ik EtH het begin van komend seizoen niet halen, tenzij Ajax het opeens in de heupen krijgt, soeverein kampioen wordt en kwart of halve finales EL haalt (wat ik niet zie gebeuren).
En wie moet het dan overnemen van m? Want hij is de beste ajax coach in jaren qua wat ie bereikt heeft. Ik heb de statistieken een paar pagina's terug voorbij zien komen geloof ik. Maar TH doet het gewoon beter dan zijn voorgangers.BoB_HenK schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Bizar wat EtH met Martinez doet. Vorig jaar had Tadic de meeste minuten met 3672, gevolgd door Martinez met 3529 (zelfs nog voor Onana) en dit jaar kan hij er opeens geen klote meer van blijkbaar. Het gezwets dat hij concurreert met Tagliafico en Blind achterin en opeens niet meer gezien mag worden als middenvelder is echt totale klets m.i..
Persoonlijk zie ik EtH het begin van komend seizoen niet halen, tenzij Ajax het opeens in de heupen krijgt, soeverein kampioen wordt en kwart of halve finales EL haalt (wat ik niet zie gebeuren).
Helemaal eens dat het qua resultaten een goeie trainer is, vind de keuzes die hij maakt echter steeds vreemder. Supporters en bestuur morren niet zo lang er gewonnen wordt, maar zie Ajax niet blijven winnen als EtH zo gek blijft doen.LZ86 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:14:
[...]
En wie moet het dan overnemen van m? Want hij is de beste ajax coach in jaren qua wat ie bereikt heeft. Ik heb de statistieken een paar pagina's terug voorbij zien komen geloof ik. Maar TH doet het gewoon beter dan zijn voorgangers.
Wie het moet overnemen geen idee, laat Overmars maar wat leuks uit de hoge goed toveren. Vind het zelf jammer dat iemand als Jonk geen optie is.
Er is ook geen voorganger die zoveel in z'n team geïnvesteerd heeft zien worden.LZ86 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:14:
[...]
En wie moet het dan overnemen van m? Want hij is de beste ajax coach in jaren qua wat ie bereikt heeft. Ik heb de statistieken een paar pagina's terug voorbij zien komen geloof ik. Maar TH doet het gewoon beter dan zijn voorgangers.
Vooruitziende blik: we hebben gewonnen!OPSLAGHOND schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:38:
[...]
Poll: Ajax vs Feyenoord
• Winst Ajax
• Winst Feyenoord
• Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Dat de beste moge winnen: WZAWZDB!
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Tjah... het was ook weinigen gegeven om in één seizoen 40 miljoen uit te geven voor twee positiesExo81 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:08:
[...]
En toch heeft die "idioot" de hoogste winstpercentages van alle ajax coaches... moet je nagaan wat voor absurd percentage de gemiddelde tweaker met dit materiaal zou halen
Wat overigens niet wil zeggen dat hij foutloos is. Maar die foutjes verbleken bij de fratsen van de meest recente coaches.
Goede toevoeging. Ik probeerde het kort te houden. De lijst met tactische blunders is helaas eindeloos.Typhone schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:10:
[...]
Over dat deel gesproken:
Ten Hag doet gisteren het volgende:
- Mazraoui wordt gewisseld. Schuur komt erin, Timber (die 3 dagen eerder de wedstrijd NIET kon vol maken) gaat naar de rechtsback plek. Waarom hebben wij Sean Klaiber ook alweer gekocht?
- Klaassen brengt op het middenveld niks maar dan ook niks opbouwend de laatste weken. Waarom hem niet wisselen, Martinez achterin en Blind naar voren?
Ik ben (lees mijn posts maar terug) geen Alvarez fan maar gisteren zag ik wat opvallends wat ik Schuurs en Blind nog nooit heb zien doen: hij kleunt erin en wint vol een defensief kopduel waarbij de bal ver weg vliegt i.p.v. de afvallende bal is voor een Feyenoorder. Schuurs verliest op het laatst nog een kopduel waarbij de 1-1 dus bijna viel.
Durf het eens Ten Hag! Want er zit wel heel weinig tot geen voetbal in een wedstrijd met een middenveld Klaassen, Alvarez, Ekkelenkamp![]()
Feyenoord:
Als Ajacied kan je makkelijk stellen dat Feyenoord zichzelf veel te kort heeft gedaan. Daar was (enigzins begrijpelijk zonder dat dit ranten/trollen is) de angst dat ze binnen no time weer tegen een forse achterstand aankijken (alles hoger dan 1-0 binnen 30 minuten).
Die kwamen de eerste 30 minuten niet om te voetballen en dat heeft ze, denk ik, lelijk opgebroken. Op het moment dat er gewoon normaal gespeeld werd (alsof de tegenstander niet Ajax maar Emmen was) begon het toch akelig goed te draaien bij Feyenoord. Ernstig jammer dat met name Berghuis het vizier niet op scherp had staan gisteren anders was het zomaar de eerste winst in tig jaren geweest. Ik geloof er niks van dat Ajax op enig moment nog terug in de wedstrijd was gekomen na een gelijkspel.
[ Voor 69% gewijzigd door ephymerous op 18-01-2021 15:10 ]
XXXVI
Ik kan het maar niet verkroppenOPSLAGHOND schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:05:
[...]
Vooruitziende blik: we hebben gewonnen!
Stel je niet aan en word eens boos op Advocaat. Die laat Feyenoord elke keer zo beginnen. Ik had Slot voor de groep gegooid zodat ie een half jaar kon wennen aan wat een topclub is met dito stakeholders en zodat ie een goed beeld kreeg van wat Feyenoord te bieden heeft. Dan wordt er tenminste gebouwd aan een elftal (dat kost tijd) in plaats van aan korte termijn resultaat zonder spelersmateriaal te verbeteren (wat nu gebeurt).
[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 18-01-2021 15:19 ]
Met je eens, Advocaat is een resultaat-trainer pur sang. Eigenlijk zelden leuke wedstrijden gezien onder hem. Pas toen we moesten scoren, zag ik opeens een Feyenoord dat wel durfde te voetballen. Wát een verschil. Advocaat er uit gooien ten faveure van Slot is alles behalve netjes. Advocaat is wel de man die ons weer uit het slop heeft getrokken.Typhone schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:11:
[...]
Stel je niet aan en word eens boos op Advocaat. Die laat Feyenoord elke keer zo beginnen. Ik had Slot voor de groep gegooid zodat ie een half jaar kon wennen aan wat een topclub is met dito stakeholders en zodat ie een goed beeld kreeg van wat Feyenoord te bieden heeft. Dan wordt er tenminste gebouwd aan een elftal (dat kost tijd) in plaats van aan korte termijn resultaat.
Ben heeeeel benieuwd naar Slot volgend seizoen. Er gaat een hoop gebeuren bij Feyenoord. Er zal afscheid genomen worden van een berg spelers en Svensson zal waarschijnlijk wel komen. Geertruida (wat heeft hij toch stappen gemaakt de laatste maanden!) met Senesi als CV duo lijkt me echt prachtig!
Dat ben ik met je eens, alledrie gaat niet lukken. Sterker nog, zelfs al was je voor competitie en beter uitgeschakeld dan gaat de EL alsnog niet lukken vermoed ik. Dus kan je beter de EL als leuke geldharkcompetitie beschouwen zolang het lukt en je verder vol op de competitie en beter richten.Starbucks schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:46:
Heb je tenminste twee prijzen en volgend jaar weer CL.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk dat Van Basten het voor die tijd ook niet zo verkeerd had.toolkist schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:57:
[...]
Er is ook geen voorganger die zoveel in z'n team geïnvesteerd heeft zien worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
OPSLAGHOND schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:05:
[...]
Vooruitziende blik: we hebben gewonnen!
:strip_exif()/f/image/CPJ9HJ8jRAXbYv77GPSkdlEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die 'overinvesteerde' in de selectie. Mijn hemel die zomer vergeet ik nooit meer. Elke keer kon het niet gekker totdat het toch nog gekker kon!Gonadan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:40:
[...]
Denk dat Van Basten het voor die tijd ook niet zo verkeerd had.
Ten Hag doet het geweldig. Stel je eens voor wat hij had kunnen bereiken als hij wel normale opstellingen maakte en fatsoenlijk zou wisselen..
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dan hadden we de CL gewonnen... maar Dolberg en Magallan hesnmght schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:05:
Ten Hag doet het geweldig. Stel je eens voor wat hij had kunnen bereiken als hij wel normale opstellingen maakte en fatsoenlijk zou wisselen..
XXXVI
Want Liverpool was een makkie geworden?ephymerous schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:07:
[...]
Dan hadden we de CL gewonnen... maar Dolberg en Magallan he![]()
![]()
Ja.
Elke ploeg is makkelijk als je de beste bent.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
dvdkiwi schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:05:
[...]
Ja.
Elke ploeg is makkelijk als je de beste bent.
WZAWZDB
Dat jaar waren we wel erg goed. Helaas zullen we het nooit weten.
Wat heeft hij daar te zoeken? Ga dan terug naar De Graafschap, dat is de club uit zijn omgeving of GA Eagles, als club die hem ontdekt heeft. Maar waarom nog naar Schalke om daar degradatie voetbal te spelen?
alles kan off-topic
Omdat ie van die club houdt nadat ie er 7 jaar lang gespeeld heeft?Ankona schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:27:
[...]
Wat heeft hij daar te zoeken? Ga dan terug naar De Graafschap, dat is de club uit zijn omgeving of GA Eagles, als club die hem ontdekt heeft. Maar waarom nog naar Schalke om daar degradatie voetbal te spelen?
Nu er grof geïnvesteerd wordt in spelers mag er ook wel wat groter gedacht worden qua trainersbudget lijkt me... Valverde, Tuchel, Roberto Martinez (zie ik prima stoppen bij Belgie na komend EK deze zomer), wellicht net wat te hoog geschoten, maar als je topspelers straks 5-6m per jaar verdient hoef je niet aan te komen zetten met een trainer die net 1m per jaar verdient.. Die wordt dan gewoon uitgelachen.LZ86 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:14:
[...]
Leeft Frank Rijkaard nog?groggy schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:19:
[...]Bij gebrek aan kandidaten, ben ik bang dat het dan weer Danny blind wordt.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat zou wel de giller van de eeuw zijngroggy schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:19:
[...]
Bij gebrek aan kandidaten, ben ik bang dat het dan weer Danny blind wordt.
Gio niet nog meer?
Brrrr.... Mark van Bommel
[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 18-01-2021 19:21 ]
Zo'n transfer dat is toch bizar! Gun het hem echt maar ben wel een beetje huiverig of hij gaat slagen.
Ik snap m wel: wat heb je te zoeken bij een club die twee rugby spelers en Labyad de voorkeur geven in de spits?!DoeEensGek schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:28:
Zo'n transfer dat is toch bizar! Gun het hem echt maar ben wel een beetje huiverig of hij gaat slagen.
XXXVI
Zie jij hem dan straks 90 minuten volmaken elke week daar in de Duitse competitie?ephymerous schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:20:
[...]
Ik snap m wel: wat heb je te zoeken bij een club die twee rugby spelers en Labyad de voorkeur geven in de spits?!
Klaas Jan is en was sinds hij terugkwam bij Ajax geen eerste spits. Het was heel duidelijk dat hij tweede spits zou zijn en er ook voor de ontwikkeling was van de jonge spitsen zoals Dolberg en nu Traoré en Brobbey.ephymerous schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:20:
[...]
Ik snap m wel: wat heb je te zoeken bij een club die twee rugby spelers en Labyad de voorkeur geven in de spits?!
Waarom zou je 90 minuten volmaken als je het in 2 kunt beslissenDoeEensGek schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:21:
[...]
Zie jij hem dan straks 90 minuten volmaken elke week daar in de Duitse competitie?
Regeren is vooruitschuiven
Nou ja daar kan je hem voor gebruiken en die taak weet hij goed uit te voeren.T-MOB schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:02:
[...]
Waarom zou je 90 minuten volmaken als je het in 2 kunt beslissen
Het verschil tussen tweede en vijfde of zesde spits is wel aanzienlijk. Ik vind het erg jammer maar gun het hem wel.PolarBear schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:28:
Klaas Jan is en was sinds hij terugkwam bij Ajax geen eerste spits. Het was heel duidelijk dat hij tweede spits zou zijn en er ook voor de ontwikkeling was van de jonge spitsen zoals Dolberg en nu Traoré en Brobbey.
Hopelijk verdient hij daar z'n standbeeld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Exact dat. En ik val in herhaling. Als je toch met enig (terecht of onterecht) zelfvertrouwen bijvoorbeeld een Labyad vanaf de bank ziet aanmodderen en vervolgens mag Traore invallen en die moddert vervolgens verder... ik hoop dat het KJH lukt om Schalke in de Bundesliga te houdenGonadan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:40:
[...]
Het verschil tussen tweede en vijfde of zesde spits is wel aanzienlijk. Ik vind het erg jammer maar gun het hem wel.
Hopelijk verdient hij daar z'n standbeeld.
XXXVI
Ik snap ook niet dat een club als Schalke zn hoop vestigt op een 37 jaar oude speler waar duidelijk de sleet op zit en die op het moment nog geblesseerd is ook. Je zou toch zeggen dat zo'n grote club in geval van ernstige nood nog wel ergens een potje of een sponsor kan vinden zodat je voor 10 miljoen euro een fatsoenlijke spits kan halen? Of een topper huren die elders buiten de boot valt en bijv. het EK wil halen? Als ik even Google zie ik dat ze vorig jaar nog 15e stonden op de lijst van rijkste clubs van Europa.DoeEensGek schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:28:
Het zou de kers op een taart zijn van een geweldige carrière als Huntelaar daar het verschil weet te maken, maar ik zie het niet meer gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 19-01-2021 08:45 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Prima coach, die Schmidt... Er zit alleen een steekje los 
https://nos.nl/artikel/23...over-arbiter-nijhuis.html
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
\Herman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:02:
Heeft ook al een flinke historie met de arbitrage dus mijn gevoel zegt dat het niet zo vaak aan de arbitrage ligt als hij ons laat geloven
@ph4ge
Mooi toch die absolute paniek bij Schalke 04. Verschrikkelijke club vind ik het dus ik gun ze een 'Abstieg' wel eventjes. Maar dat heeft meer te maken dat ik lang in die hoek gewerkt heb en dat beleid van wat dichterbij heb meegekregen. Rare jongens daar in Gelsenkirchen
[ Voor 25% gewijzigd door Typhone op 19-01-2021 09:08 ]
Zou vreemd zijn als hij geen schorsing zou krijgen. Vd Brom werd een tijdje geleden geschorst omdat hij een mening over Blom op tv uitte. Dus waarom zou Schmidt nu vrijuit gaan? Enkel omdat vd Brom toen wel een punt had en Schmidt slechts gefrustreerde onzin uitkraamt?Herman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:02:
alles kan off-topic
Hij heeft gewoon groot gelijk en zegt wat iedereen denkt maar niet hardop durft te zeggen...Herman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:02:
Wat doen we indien Schmidt gelijk heeft? Sluit het bij die engnek van een Nijhuis zeker niet uit. Wmb maar één oplossing: Nijhuis kan nooit meer een profwedstrijd fluiten.Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:35:
[...]
Zou vreemd zijn als hij geen schorsing zou krijgen. Vd Brom werd een tijdje geleden geschorst omdat hij een mening over Blom op tv uitte. Dus waarom zou Schmidt nu vrijuit gaan? Enkel omdat vd Brom toen wel een punt had en Schmidt slechts gefrustreerde onzin uitkraamt?
1. hij heeft inderdaad gewoon groot gelijk.toolkist schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:34:
[...]
Hij heeft gewoon groot gelijk en zegt wat iedereen denkt maar niet hardop durft te zeggen...
2. hij kreeg al geel tijdens de wedstrijd voor commentaar op de scheidsrechter terwijl hij gelijk had.
3. Nijhuis treft blaam.
Het ‘lekker mannelijk voetbal spelen en weinig fluiten’ is compleet mesjokke als je ziet waarmee sommige spelers weg mogen komen zonder kaart.
Een vrijbrief voor schoffelen en blessureleed veroorzaken.
Als de KNVB enige realiteitszin heeft, stopt ze deze praktijken van scheidsrechters.
Evt. coaches bestraffen voor terecht commentaar, dat zoeken ze maar lekker uit in Zeist, maar ik vind het kul. En er wordt met meerdere maten gemeten.
Wegwerpgebaren, roepen, het mag allemaal niet, maar ook hier is het de scheids met lange tenen die uitdeelt aan bezorgde en boze coaches en niet aan overtredingen makende spelers.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dan kan Nijhuis alléén maar PSV fluitenBoB_HenK schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:51:
[...]
Nijhuis kan nooit meer een profwedstrijd fluiten.
Schmidt heeft gewoon geen gelijk. Hij heeft een mening maar de scheidsrechter heeft gelijk. punt. zo werkt het in elke sport.BoB_HenK schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:51:
[...]
Wat doen we indien Schmidt gelijk heeft? Sluit het bij die engnek van een Nijhuis zeker niet uit. Wmb maar één oplossing: Nijhuis kan nooit meer een profwedstrijd fluiten.
En wat betreft jouw (of zijn) mening over de stijl van een scheidsrechter. Ja, Nijhuis heeft een eigen stijl. Een die geliefd is bij de spelers. Dus als publiek is je mening al ondergeschikt. En andere scheidsrechters zoals oa Higler neigen steeds meer naar de Nijhuis stijl. Heel groot moet je dat verder ook niet willen maken.
alles kan off-topic
Het gelijk van een scheidsrechter en de vooringenomenheid van een scheidsrechter zijn twee zaken die verband houden met elkaar, maar in deze niets met elkaar te maken hebben. Mijn punt is juist dat ik dit prima in het straatje van Nijhuis vind passen om te roepen.Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:12:
[...]
Schmidt heeft gewoon geen gelijk. Hij heeft een mening maar de scheidsrechter heeft gelijk. punt. zo werkt het in elke sport.
En wat betreft jouw (of zijn) mening over de stijl van een scheidsrechter. Ja, Nijhuis heeft een eigen stijl. Een die geliefd is bij de spelers. Dus als publiek is je mening al ondergeschikt. En andere scheidsrechters zoals oa Higler neigen steeds meer naar de Nijhuis stijl. Heel groot moet je dat verder ook niet willen maken.
Wat de vraag oproept: Stel nou dat iemand uit de staf van PSV bij de KNVB zegt dat Nijhuis dit avant la lettre heeft geroepen. Wat doen we dan? M.i. kan Nijhuis dan niet meer fluiten, realiteit zal echter zijn dat de KNVB het terzijde schuift omdat hun golden PR boy in het zadel gehouden moet worden.
4. hij communiceert en gedraagt zich als vollidiot.Ramzzz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:58:
1. hij heeft inderdaad gewoon groot gelijk.
2. hij kreeg al geel tijdens de wedstrijd voor commentaar op de scheidsrechter terwijl hij gelijk had.
3. Nijhuis treft blaam.
De opmerking een steekje los kan ik mij helemaal in vinden. Het is een vriendelijke en charismatische man, tot er iets knapt en dan komt er een enge blik in de ogen. Iets wat je bij trainers wel vaker ziet overigens.
Dat neemt niet weg dat ik mij wel kan vinden in de kritiek op Nijhuis. Ik ben absoluut tegenstander van het doodfluiten van wedstrijden zoals dat door velen gedaan wordt, maar Nijhuis gebruikt z'n fluit soms maar twee keer per helft. Dat is weer het andere uiterste. Neemt niet weg dat ik Nijhuis toch één van de prettiger scheidsrechters vind.
Daarnaast heb ik toch wel wat moeite met de manier waarop hij zich profileert naar buiten waar hij meer dan eens duidelijk heeft aangegeven een eigen mening te hebben over hoe je moet fluiten en die ook te volgen. Ik snap niet zo goed dat de KNVB daar zo makkelijk in mee gaat.
Je zou willen dat het scheidsrechterkorps er grotendeels op dezelfde manier in staat en in grote lijnen dezelfde stijl hanteert. De verschillen zijn nu wel erg groot, maar dat ligt ook aan degenen die om alles fluiten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als PSV de scheidsrechter van zoiets wil beschuldigen moeten ze met bewijs komen en aankloppen bij de KNVB.BoB_HenK schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:16:
Het gelijk van een scheidsrechter en de vooringenomenheid van een scheidsrechter zijn twee zaken die verband houden met elkaar, maar in deze niets met elkaar te maken hebben. Mijn punt is juist dat ik dit prima in het straatje van Nijhuis vind passen om te roepen.
Wat de vraag oproept: Stel nou dat iemand uit de staf van PSV bij de KNVB zegt dat Nijhuis dit avant la lettre heeft geroepen. Wat doen we dan? M.i. kan Nijhuis dan niet meer fluiten, realiteit zal echter zijn dat de KNVB het terzijde schuift omdat hun golden PR boy in het zadel gehouden moet worden.
Maar goed, het ongenuanceerd ranten voor de camera en schreeuwen naar de arbitrage is tekenend voor het gebrek aan respect wat in de sport voetbal heerst. Dat is niet nieuw, dat is een voetbaldingetje en speelt al decennia. Geen UEFA-marketingcampagne kan dat veranderen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het gaat er niet om of Schmidt gelijk heeft, of niet. Een arbiter kan fouten maken, en ook de stijl van de ene scheidsrechter kan je beter liggen dan de andere. Daar kun je van alles over vinden. Maar het gaat erom dat hij op basis 'van horen zeggen' grote beschuldigingen de wereld in heeft geslingerd. Vervolgens 'linkt' hij het zomaar aan een eerder akkefietje. Ja, dat is lekker 'professioneel'...toolkist schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:34:
[...]
Hij heeft gewoon groot gelijk en zegt wat iedereen denkt maar niet hardop durft te zeggen...
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Probleem van Nijhuis is dat hij zichzelf vooral heel goed en interessant vindt en dat sinds een tijd ook commercieel probeert uit te buiten op tv bijvoorbeeld.
Zal nooit de wedstrijd Groningen - Ajax vergeten waarbij deze man 2 penalties niet gaf aan Ajax en dan achteraf doodleuk op tv melden dat dat inderdaad wel duidelijke penalties waren. (ohja en de goal van Groningen had moeten afkeuren)
Die man maakt zijn eigen regels, iets wat je niet moet hebben, want het wordt dan willekeur met andere scheidsrechters.
Zal nooit de wedstrijd Groningen - Ajax vergeten waarbij deze man 2 penalties niet gaf aan Ajax en dan achteraf doodleuk op tv melden dat dat inderdaad wel duidelijke penalties waren. (ohja en de goal van Groningen had moeten afkeuren)
Die man maakt zijn eigen regels, iets wat je niet moet hebben, want het wordt dan willekeur met andere scheidsrechters.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 19-01-2021 11:29 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat zou waar zijn als de betreffende scheids niet z'n eigen regels verzint...Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:12:
[...]
Schmidt heeft gewoon geen gelijk. Hij heeft een mening maar de scheidsrechter heeft gelijk. punt. zo werkt het in elke sport.
En bij dat eerdere akkefietje zat meneer Schmidt ook volledig fout.Herman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:22:
[...]
Het gaat er niet om of Schmidt gelijk heeft, of niet. Een arbiter kan fouten maken, en ook de stijl van de ene scheidsrechter kan je beter liggen dan de andere. Daar kun je van alles over vinden. Maar het gaat erom dat hij op basis 'van horen zeggen' grote beschuldigingen de wereld in heeft geslingerd. Vervolgens 'linkt' hij het zomaar aan een eerder akkefietje. Ja, dat is lekker 'professioneel'...
Ik vind Nijhuis gewoon een prima, misschien wel de beste, scheidsrechter in Nederland. Dat hij buiten het veld ook een eigen stijl heeft en erg tevreden over zichzelf is interesseert mij niet zoveel.
Moet er niet aan denken dat we het moeten doen met enkele mensen als Blom en Gözübüyük die zichzelf belangrijker vinden dan de wedstrijd of Lindhout die struktureel dingen verkeerd ziet (zelfs als var)
Doe mij maar Nijhuis, Van Boekel, Higler, Makkelie, Kooij, Manschot, Kuipers, Mulder. Allemaal maken ze wel eens een foutje, maar ze vallen niet op door struktureel wedstrijden te verkloten.
alles kan off-topic
Als je Makkelie uit die lijst haalt ben ik het met je eens.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het maakt eigenlijk totaal niet uit hoe slecht je fluit, als je het maar consequent en onpartijdig doet
Op het veld van Sparta hoor je als scheidsrechter rekening te houden met de omstandigheden en duidelijk te maken dat je het korter houdt dan normaal. Ik denk dat Nijhuis daar te kort schoot en dat Schmidt daar terecht boos over is.
Probleem is dat Schmidt dat verkeerd communiceert en beschuldigingen niet staaft met bewijzen.
Als Nijhuis echt partijdig is, moet je 2 a 3 voorbeelden in die wedstrijd noemen die dat aantonen.
Op het veld van Sparta hoor je als scheidsrechter rekening te houden met de omstandigheden en duidelijk te maken dat je het korter houdt dan normaal. Ik denk dat Nijhuis daar te kort schoot en dat Schmidt daar terecht boos over is.
Probleem is dat Schmidt dat verkeerd communiceert en beschuldigingen niet staaft met bewijzen.
Als Nijhuis echt partijdig is, moet je 2 a 3 voorbeelden in die wedstrijd noemen die dat aantonen.
Hattrick: Thorgal Eagles
Serieus? Hij trekt letterlijk de integriteit van de scheidsrechter in twijfel:;Ramzzz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:58:
1. hij heeft inderdaad gewoon groot gelijk.
Sorry, maar dit soort uitspraken zijn echt onwenselijk en is een behoorlijke beschuldiging. Als het echt zo is dan hoop ik voor Schmidt dat hij daar bewijzen voor heeft. De scheidsrechter moet onpartijdig zijn, wanneer dat niet zo is dan komt het gehele scheidsrechtersgilde in het discretie. Ik vind het nogal een aantijging."De scheidsrechter heeft gezegd dat hij tegen ons floot, omdat ik kritiek op hem had geuit na de wedstrijd tegen Vitesse", zei Schmidt na de wedstrijd tegen Sparta
Tja, gelijk hebben en gelijk krijgen. Spelers ondervinden dat regelmatig. Dan gaat het altijd nog om de manier waarop je het zegt en hoe je communiceert. Saillant detail, Schmidt kreeg geel omdat de vierde man klaar was met het Schmidt.2. hij kreeg al geel tijdens de wedstrijd voor commentaar op de scheidsrechter terwijl hij gelijk had.
Oneens. Hij fluit op een bepaalde manier en deed dat bij Sparta-PSV ook. Niet expliciet tegen PSV.3. Nijhuis treft blaam.
Dit... Elke keer komen trainers met geroep op tv over scheidsrechters, maar nooit komt er echt bewijs op tafel. Ik ben ook geen grote Nijhuis fan, maar komt met bewijzen. Toon dan aan dat hij het echt heeft gezegd. Nu zijn het gewoon weer loze beschuldigingen die meer als laster klinken.Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:20:
[...]
Als PSV de scheidsrechter van zoiets wil beschuldigen moeten ze met bewijs komen en aankloppen bij de KNVB.
Maar goed, het ongenuanceerd ranten voor de camera en schreeuwen naar de arbitrage is tekenend voor het gebrek aan respect wat in de sport voetbal heerst. Dat is niet nieuw, dat is een voetbaldingetje en speelt al decennia. Geen UEFA-marketingcampagne kan dat veranderen.
Het scheidsrechterskorps zou een uniforme stijl moeten hebben waardoor je als speler vooraf weet wat je kan verwachten. Nijhuis wijkt al jaar en dag af en dat is sub optimaal. Aangezien het een menselijke functie is ga je altijd wat deviaties hebben maar zo erg als tussen Nijhuis en andere scheidsrechters moet je simpelweg niet willen. Het gaat niet om fouten, die hebben ze allemaal maar het uitgangspunt van wat toegestaan is.Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:12:
[...]
De KNVB lijkt daar echter ook geen aanstalten te maken om de scheidsrechters meer op één lijn te laten acteren. Dat kan je de KNVB kwalijk nemen. Ze moeten simpelweg een keuze maken om het zo genoemde mannelijke voetbal toe te staan en dat alle scheidsrechters zich zo goed mogelijk daar naar handelen of Nijhuis terugfluiten dat hij wat strakker op de regels moet zitten.
Het commentaar van Schmidt moet je zeker niet willen, niet als club maar ook niet als KNVB. Een schorsing van twee wedstrijden zou niet heel raar zijn en wat mij betreft ook wel terecht. Probleem is ook dat zulke zaken in emotie (niet goedkeurend) worden geroepen en wat dat betreft kan je beter een dag wachten als je zo zeker bent van je zaak. Laat het bezinken en kom inderdaad met een goede onderbouwing.
Fouten maken kan zeker, de stijl kan enigszins verschillen hoe ze op het veld staan maar het uitgangspunt van _alle_ scheidsrechters zou hetzelfde moeten zijn. Als de stijl van een scheidsrechter een bepaalde ploeg beter ligt wordt er simpelweg een voor en nadeel gecreeert.Herman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:22:
[...]
Een arbiter kan fouten maken, en ook de stijl van de ene scheidsrechter kan je beter liggen dan de andere.
We hebben het natuurlijk ook gezien met de VAR, scheidsrechters die niet naar de zijlijn wilde lopen om het nogmaals terug te zien. Dat moet je niet willen en moet je als KNVB actief tegenwerken.
Spijker -> kop.Napo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:01:
[...]
De KNVB lijkt daar echter ook geen aanstalten te maken om de scheidsrechters meer op één lijn te laten acteren. Dat kan je de KNVB kwalijk nemen.
Die verschillende 'stijlen' die gehanteerd worden kan echt niet. We kijken allemaal naar hetzelfde spelletje en een marge kan er zijn maar zo groot als Higler / Nijhuis qua verschil heeft niks meer met een 'marge' te maken maar met een compleet andere interpretatie van de regels.
Exact. En kun je dan coaches verwijten dat ze zich ertegen verweren (behoudens stijl dan hè, gewoon fatsoenlijk)?Typhone schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:05:
[...]
Spijker -> kop.
Die verschillende 'stijlen' die gehanteerd worden kan echt niet. We kijken allemaal naar hetzelfde spelletje en een marge kan er zijn maar zo groot als Higler / Nijhuis qua verschil heeft niks meer met een 'marge' te maken maar met een compleet andere interpretatie van de regels.
Een scheidsrechter vragen waarom hij (bijv.) niet fluit en spelers niet beschermt, is geen enkel bezwaar.
Behoudens omstandigheden, en reactiestijl (bewaar je fatsoen), vind ik dat je een scheidsrechter zeer zeker mag vragen om opheldering, via de 4e man.
En die moet dat ook gewoon honoreren.
Binnen allerlei marges van redelijkheid.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hetzelfde nadeel constateer ik overigens binnen de UEFA. Een scheidsrechter als Brych vind ik heerlijk, maar er lopen er ook een zootje rond die een wedstrijd graag kapot fluiten en autistisch regels volgen.Napo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:01:
Het scheidsrechterskorps zou een uniforme stijl moeten hebben waardoor je als speler vooraf weet wat je kan verwachten. Nijhuis wijkt al jaar en dag af en dat is sub optimaal. Aangezien het een menselijke functie is ga je altijd wat deviaties hebben maar zo erg als tussen Nijhuis en andere scheidsrechters moet je simpelweg niet willen. Het gaat niet om fouten, die hebben ze allemaal maar het uitgangspunt van wat toegestaan is.
De KNVB lijkt daar echter ook geen aanstalten te maken om de scheidsrechters meer op één lijn te laten acteren. Dat kan je de KNVB kwalijk nemen. Ze moeten simpelweg een keuze maken om het zo genoemde mannelijke voetbal toe te staan en dat alle scheidsrechters zich zo goed mogelijk daar naar handelen of Nijhuis terugfluiten dat hij wat strakker op de regels moet zitten.
Daarin kan ik mij ook niet aan de indruk onttrekken dat het te maken heeft met in welke competitie ze normaal fluiten alwaar waarschijnlijk ook een specifieke stijl heerst. Mij bekruipt namelijk vaak het gevoel dat scheidsrechters met een bepaalde afkomst mij niet bevallen (oh die, dat wordt weer 'zo'n wedstrijd'), dat lijkt mij dan aan de competitie waar ze normaal fluiten te liggen en niet zozeer het paspoort.
Het nadeel van één duidelijke stijl binnen Nederland gaat dan zijn dat je daarbuiten alsnog andere stijlen tegen komt. In die zin ben ik het wel eens dat de extremen wat dichter naar elkaar mogen, maar iedereen op één lijn hoeft niet.
In een gezonde wedstrijd peilen arbitrage en teams elkaar altijd een beetje tot een balans gevonden wordt wat geaccepteerd wordt en wat niet. Althans, zo gaat dat normaal in sporten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ben ik het niet mee eens. Ik ben zelf al jaren volleybal scheidsrechter, vanuit dat perspectief heb ik dan ook een mening. Bij volleybal (die regels ken ik beter dan de details bij voetbal) is het alleen de aanvoerder toegestaan om uitleg te vragen over de interpretatie van een spelregel (en dat is geen vrijbrief om bij elke beslissing naar mijn stoel te komen) Alle andere spelers en wat op de bank zit zeggen wel eens wat tegen me. Moet ook kunnen, maar mag niet en ik kan er gelijk een kaart voor geven. (dat ik dat zelden doe is omdat het voor iedereen leuk moet blijven en ik er zit in het belang van het spel en niet voor mijn ego)Ramzzz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:22:
[...]
Exact. En kun je dan coaches verwijten dat ze zich ertegen verweren (behoudens stijl dan hè, gewoon fatsoenlijk)?
Een scheidsrechter vragen waarom hij (bijv.) niet fluit en spelers niet beschermt, is geen enkel bezwaar.
Behoudens omstandigheden, en reactiestijl (bewaar je fatsoen), vind ik dat je een scheidsrechter zeer zeker mag vragen om opheldering, via de 4e man.
En die moet dat ook gewoon honoreren.
Binnen allerlei marges van redelijkheid.
Waarom ik dit wel zo uitleg is dat ik het goed vind dat ik op mag treden tegen dat praten. Hoe het ook "vriendelijk" of met een kwinkslag gebracht wordt, het is toch ook vaak een middel om mij te beïnvloeden. Dat geldt in het voetbal ook. Het steeds naar de vierde man lopen om, al dan niet vriendschappelijk, over beslissingen te praten is een vorm van beïnvloeding. Die coach gaat er niet beter door coachen en die vierde man heeft ook wat anders te doen. Een keer met reden toelichting vragen zal niemand een probleem vinden. Gaat het op zeuren lijken dan meteen een kaart.
alles kan off-topic
En daar ben ik het dan weer niet mee eens. Het feit dat dat nodig is geeft aan dat arbitrage tussen wedstrijden verschilt. De functie van een scheidsrechter is het consequent toepassen van spelregels en dat kan je niet doen door een wedstrijd aan te voelen. Een actie wat een overtreding is in de wedstrijd VVV - Fortuna Sittard zou dat ook moeten zijn in de wedstrijd Ajax - PSV of Feyenoord - ADO Den Haag. Zodra je daarin gaat afwijken met de onderbouwing "de wedstrijd aanvoelen" geef je bewust aan dat er onderscheid gemaakt wordt.Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:28:
[...]
In een gezonde wedstrijd peilen arbitrage en teams elkaar altijd een beetje tot een balans gevonden wordt wat geaccepteerd wordt en wat niet. Althans, zo gaat dat normaal in sporten.
Is het logisch dat het gebeurt? Zeker, dat is mens eigen maar daar moet je als scheidsrechter en KNVB bewust van zijn en zo veel mogelijk voorkomen. In essentie fluit een scheidsrechter een wedstrijd niet kapot maar zijn het de acties van de spelers.
Dat voorkomen gaat helaas niet lukken, dezelfde regels met andere uitkomsten helpt niet. Niet als je op het hoogste niveau speelt en "slim" gedrag beloond kan worden.Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Het nadeel van één duidelijke stijl binnen Nederland gaat dan zijn dat je daarbuiten alsnog andere stijlen tegen komt. In die zin ben ik het wel eens dat de extremen wat dichter naar elkaar mogen, maar iedereen op één lijn hoeft niet.
Dit mag ook zeker ingevoerd en/of gehandhaafd worden. Spelers en trainers moeten hun rol kennen. Andere sporten zijn daar blijkbaar beter in en het voetbal blijft een beetje op hetzelfde niveau steken. De regel is er, de handhaving mist.Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:43:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Ik ben zelf al jaren volleybal scheidsrechter, vanuit dat perspectief heb ik dan ook een mening. Bij volleybal [...] is het alleen de aanvoerder toegestaan om uitleg te vragen over de interpretatie van een spelregel [...].
2. Indirecte vrije schop
Een indirecte vrije schop wordt toegekend indien een speler:
•zichschuldig maakt aan het geven van commentaar, het gebruiken van grove, beledigende of ongepaste taal en/of gebaren of andere verbale overtredingen maakt
Voetbal is de dominante sportcultuur. Ik merk het (zeker in de lagere klassen) ook aan de discipline bij de teams "ja maar bij voetbal doen ze het ook..... "Napo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Dit mag ook zeker ingevoerd en/of gehandhaafd worden. Spelers en trainers moeten hun rol kennen. Andere sporten zijn daar blijkbaar beter in en het voetbal blijft een beetje op hetzelfde niveau steken. De regel is er, de handhaving mist.
alles kan off-topic
Als het in rugby kan, waar de adrenaline vlak na bv een scrum volgens mij vele malen hoger is dan bij een gemiddelde voetbalwedstrijd, dan moet het binnen het voetbal ook af te dwingen zijn. Ipv 26 aanpassingen op de handsregels zouden ze daar eens mee aan de slag moeten gaan. Moeten we alleen wel de scheids leren dat het geen wedstrijdje 'wie kan na een overtreding het snelste de gele kaart trekken' is, maar dat ie best even 20 seconden de tijd mag nemen voor ie em geeft. Zeg maar zoals veel scheidsrechters in Engeland doen.
Als ze dan toch bezig zijn, meteen het bal vasthouden/wegtikken/voor de bal gaan staan nadat de scheids gefloten heeft aanpakken. Voor mij verreweg het meest frustrerende onderdeel binnen het voetbal en als ik 1 ding moet kiezen wat ik morgen veranderd wil hebben qua regels is het dit.
En om het af te maken, uitworpen eruit en vervangen door een intrap, die je ook op jezelf mag nemen. Maar dan niet 5-10 meter verderop zoals nu vaak gebeurt. Tis tenslotte voetbal.
Als ze dan toch bezig zijn, meteen het bal vasthouden/wegtikken/voor de bal gaan staan nadat de scheids gefloten heeft aanpakken. Voor mij verreweg het meest frustrerende onderdeel binnen het voetbal en als ik 1 ding moet kiezen wat ik morgen veranderd wil hebben qua regels is het dit.
En om het af te maken, uitworpen eruit en vervangen door een intrap, die je ook op jezelf mag nemen. Maar dan niet 5-10 meter verderop zoals nu vaak gebeurt. Tis tenslotte voetbal.
Vanavond waarschijnlijk laatste bekerwedstrijden dit seizoen, morgen avondklok.
alles kan off-topic
De soep wordt waarschijnlijk niet zo heet gegeten. Niets beter om mensen binnen te houden dan met brood en spelenAnkona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:45:
Vanavond waarschijnlijk laatste bekerwedstrijden dit seizoen, morgen avondklok.
Wellicht valt dat onder de noemer werk en kan dat dus doorgaan idd.Napo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:46:
[...]
De soep wordt waarschijnlijk niet zo heet gegeten. Niets beter om mensen binnen te houden dan met brood en spelen
Het is geen computerwerk, je speelt met mensen. Nu weet ik wel dat men hier soms meer weg heeft van een robot dan een mens, maar die kant wil ik niet met je in mee.Napo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:22:
En daar ben ik het dan weer niet mee eens. Het feit dat dat nodig is geeft aan dat arbitrage tussen wedstrijden verschilt. De functie van een scheidsrechter is het consequent toepassen van spelregels en dat kan je niet doen door een wedstrijd aan te voelen. Een actie wat een overtreding is in de wedstrijd VVV - Fortuna Sittard zou dat ook moeten zijn in de wedstrijd Ajax - PSV of Feyenoord - ADO Den Haag. Zodra je daarin gaat afwijken met de onderbouwing "de wedstrijd aanvoelen" geef je bewust aan dat er onderscheid gemaakt wordt.
Is het logisch dat het gebeurt? Zeker, dat is mens eigen maar daar moet je als scheidsrechter en KNVB bewust van zijn en zo veel mogelijk voorkomen. In essentie fluit een scheidsrechter een wedstrijd niet kapot maar zijn het de acties van de spelers.
Elke wedstrijd is anders en vraagt om een andere aanpak. Een wedstrijd die stevig maar heel fair is kan je meer in toelaten, zitten er een paar enkelschoppers of theatermakers tussen dan moet je de lijntjes wellicht wat korter houden. Dat is niet meer dan normaal.
Dat betekent uiteraard niet dat je een doodschop in de ene wedstrijd ineens wel toe gaat staan, dat lijkt mij evident. Er zijn echter wel heel veel acties die niet zwart/wit wel of geen overtreding genoemd kunnen worden. In die zin is er altijd speelruimte om te variëren en daar moet je als sporter ook gewoon mee om kunnen gaan.
Een stevige tackle kan de ene keer misschien wel en de andere keer niet, zolang het niet om gemeen spel gaat is het gebied vaak gewoon grijs.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zodra het in de buurt van een kaart komt moet de beoordeling en straf hetzelfde zijn, faire wedstrijd of niet.Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:01:
[...]
Het is geen computerwerk, je speelt met mensen. Nu weet ik wel dat men hier soms meer weg heeft van een robot dan een mens, maar die kant wil ik niet met je in mee.
Elke wedstrijd is anders en vraagt om een andere aanpak. Een wedstrijd die stevig maar heel fair is kan je meer in toelaten, zitten er een paar enkelschoppers of theatermakers tussen dan moet je de lijntjes wellicht wat korter houden. Dat is niet meer dan normaal.
Dat betekent uiteraard niet dat je een doodschop in de ene wedstrijd ineens wel toe gaat staan, dat lijkt mij evident. Er zijn echter wel heel veel acties die niet zwart/wit wel of geen overtreding genoemd kunnen worden. In die zin is er altijd speelruimte om te variëren en daar moet je als sporter ook gewoon mee om kunnen gaan.
Een stevige tackle kan de ene keer misschien wel en de andere keer niet, zolang het niet om gemeen spel gaat is het gebied vaak gewoon grijs.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021