[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 208 Laatste
Acties:
  • 288.646 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pLi55Jt.png
Een nek-aan-nek race tussen AZ en Ajax bleef onbeslist. De huidige stand van de eredivisie is gebruikt voor het verdelen van de Europese plaatsen. Er is niemand gedegradeerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I5U7Exw.png
Cambuur Leeuwarden lag op koers om weer te promoveren naar de Eredivisie. De ploeg van Henk de Jonge stond bovenaan en had niet veel meer nodig. Het corona-virus gooide roet in 't eten. Komend seizoen staan dezelfde 20 clubs weer aan de aftrap in de Eerste divisie.

Een finale die zou gaan tussen Feyenoord en FC Utrecht is er nooit gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0ldx73M.jpg

De Champions League wordt in augustus in Lissabon afgewerkt. Als het allemaal doorgaat daar. Een nieuwe opleving van het corona-virus kan roet in 't eten gooien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J0FP8Bp.jpg

De Europa League wordt in augustus in Duitsland afgewerkt.

UEFA Ranking
Land - https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/crank2020.html
Club - https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/trank2020.html

[ Voor 16% gewijzigd door JanW op 16-09-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is een WiP. Wanneer deze klaar is, zal het andere topic worden afgesloten. het nieuwe topic ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 03-07-2020 09:54 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hee, gaan we weer verder? Moet in de agenda zetten om weer een foxsport abonnement te activeren (wel crimineel duur via ziggo...)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 17:37
Ik zou nog even wachten, het is nog de vraag of Ziggo en Fox er samen uit komen, anders moeten ze vanaf 1 augustus op zwart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
dutchgio schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:46:
Ik zou nog even wachten, het is nog de vraag of Ziggo en Fox er samen uit komen, anders moeten ze vanaf 1 augustus op zwart.
En als ze eruit komen is de kans dat het abonnement goedkoper wordt omdat dan het eerste kanaal standaard geleverd wordt.

Maar even on topic, Sneijder geeft aan ook te denken aan een terugkeer bij zijn 'geliefde' Utrecht, ik verwacht dat dat een lastig verhaal gaat worden aangezien hij helemaal niet fit is?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Maar even on topic, Sneijder geeft aan ook te denken aan een terugkeer bij zijn 'geliefde' Utrecht, ik verwacht dat dat een lastig verhaal gaat worden aangezien hij helemaal niet fit is?
Waar haal je dat vandaan?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:45
Geen kampioensfoto :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ankona schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:42:
Hee, gaan we weer verder? Moet in de agenda zetten om weer een foxsport abonnement te activeren (wel crimineel duur via ziggo...)
Gezien het geneuzel met Ziggo, zie ik nog wel gebeuren dat Fox Sports weer een online only abonnement gaat leveren. Nu moet je nog verplicht een TV abonnement bij een provider hebben om online te kunnen gebruiken.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Maverick schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Waar haal je dat vandaan?
Ik weet niet hoe concreet het is, maar zag het op Telegraaf en Twitter staan: https://www.telegraaf.nl/...nkt-zeker-na-over-rentree

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 13:41
Volgens mij is dat een storm in een glas water. Een groep Utrecht fans is met spandoeken naar Sneijder gegaan om hem te vragen een jaar Utrecht te komen doen en hij heeft ze gezegd er over na te denken.

Hij gaat ze natuurlijk niet in hun gezicht nee zeggen.

Ik geloof niet dat hij terug gaat keren, veel minder fit nog dan Robben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
eer dat ie weer op gewicht is, is het seizoen alweer voorbij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-06 16:29
We gaan nu toch geen terugkeer van alle gestopte voetballers krijgen hoop ik. Straks komen ook Dirk Kuyt en Andy van der Meijde weer het veld oprennen...
Ik moet ook nog maar zien hoe Robben het gaat doen bij Groningen... die is er toch ook een dik jaar helemaal uitgeweest.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:41
En dan Litmanen als vervanger van Donny :+

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
Als mensen als Johan Cruijff en Coen Moulijn terugkeren wordt het pas echt eng

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:27:
eer dat ie weer op gewicht is, is het seizoen alweer voorbij :+
https://speld.nl/2020/07/...ie-past-er-niet-doorheen/

En de comeback van Sjaak Swart zit ook in het vat:
Jarige Sjaak Swart wil Robben achterna: 'Volgend jaar rentree'
Een kleine 64 jaar na zijn debuut tegen Stormvogels (een keurige 3-2 overwinning), werkt Sjaak Swart aan zijn rentree. De jarige Swart, die vrijdag 82 is geworden, kondigt op Instagram zijn terugkeer aan en waarschuwt direct Ronald Koeman.

'Vandaag op m’n verjaardag mag ik het dan eindelijk bekend maken,' schrijft Swart, goed voor meer dan zeshonderd wedstrijden in het rood-wit van Ajax. 'Na lang overleg met AFC Ajax, maak ook ik volgend jaar m’n rentree in de Eredivisie. Ronald Koeman zet de deur maar op een kier.'

Swart volgt daarmee het voorbeeld van Arjen Robben, die vorig weekend zijn terugkeer bij FC Groningen aankondigde. Het leidde bij de Noorderlingen tot een stormloop op seizoenkaarten en shirts. Of de mogelijke rentree van Swart bij Ajax eenzelfde effect zal sorteren, is afwachten.
Kom maar op hoor met nummer 8 ;) Carel levert zijn nummer wel in :)

[ Voor 63% gewijzigd door PolarBear op 03-07-2020 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
frumper schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:43:
We gaan nu toch geen terugkeer van alle gestopte voetballers krijgen hoop ik. Straks komen ook Dirk Kuyt en Andy van der Meijde weer het veld oprennen...
Ik moet ook nog maar zien hoe Robben het gaat doen bij Groningen... die is er toch ook een dik jaar helemaal uitgeweest.
Andy van der Meijde had al een reactie geplaatst op (a-)social media dat hij ook zijn terugkeer bij Ajax wilde aankondigen nadat Robben dat deed bij Groningen.
https://www.ad.nl/arnhem/...r=https://www.google.com/

[ Voor 12% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-07-2020 18:42 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Sven Botman voor 7 a 9 miljoen naar OSC Lille lees ik op Twitter. Toch een flink bedrag voor een speler die nooit in Ajax 1 heeft gespeeld (wel bij Heerenveen indruk heeft gemaakt natuurlijk).

Bron: https://www.vi.nl/nieuws/...jgt-miljoenen-voor-botman

[ Voor 20% gewijzigd door Gynnad op 03-07-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:45:
Sven Botman voor 7 a 9 miljoen naar OSC Lille lees ik op Twitter. Toch een flink bedrag voor een speler die nooit in Ajax 1 heeft gespeeld (wel bij Heerenveen indruk heeft gemaakt natuurlijk).

Ergens jammer dat hij niet in Ajax 1 komt te spelen, aan de andere kant 7 miljoen voor eigen jeugd. Daar kan de Toekomst weer een paar jaar op draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 19:44
Gynnad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:45:

Best wel jammer want deed het afgelopen seizoen niet onaardig.
Maar is een leuk bedrag en geeft weer ruimte om andere jeugd minuten te geven.

Doet Marc toch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Feyenoord dan toch Linssen binnen aan het hengelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Martinusz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:13:
Feyenoord dan toch Linssen binnen aan het hengelen?
Mooie aanwinst als je voor de top 4 wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Prima back-up achter Sinisterra. En aangezien die nu nog geblesseerd is moet je wat achter de hand hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Prima speler, meer rendement dan sinisterra lijkt mij (in ieder geval bij Vitesse).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Bij Vitesse was hij dan ook de grote man, bij Feyenoord, lijkt me echt een maatje te klein eigenlijk. Bedoel leuke speler, zal vast ook af en toe wat leuks brengen, maar een club als Feyenoord zou wel iets hoger moeten mikken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 19:44
Snowdog schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:37:
Bij Vitesse was hij dan ook de grote man, bij Feyenoord, lijkt me echt een maatje te klein eigenlijk. Bedoel leuke speler, zal vast ook af en toe wat leuks brengen, maar een club als Feyenoord zou wel iets hoger moeten mikken imo.
Hij komt gratis. Dus behalve het salaris en tekengeld kost het niet veel.

Brengt ook wat ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik denk dat hij weleens kan verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:02:
[...]

Hij komt gratis. Dus behalve het salaris en tekengeld kost het niet veel.

Brengt ook wat ervaring.
Er lopen al de nodige spelers met flink wat ervaring bij Feyenoord toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 15:36
Nou, grote man bij Vitesse zal betekenen leuk meedraaien bij Feyenoord, het is in feite maar een klein stapje omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Nou, grote man bij Vitesse zal betekenen leuk meedraaien bij Feyenoord, het is in feite maar een klein stapje omhoog.
Mwoah, van de subtop naar de traditionele top 3 is altijd een flinke stap. Alleen al omdat je dan ineens moet winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Er zal wel niets van gekomen zijn met al die andere aanbiedingen die hij op zak had, dat zegt al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 21:23
Vincent Dave schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:24:
Er zal wel niets van gekomen zijn met al die andere aanbiedingen die hij op zak had, dat zegt al genoeg.
Pff, het is net juli, de competitie start is nog meer dan 2 maanden weg. Het is gewoon een normaal onderhandelingsspelletje geweest, waarom zou een van de partijen gelijk het achterste van hun tong laten zien? In de meeste landen is het transferwindow nog niet eens open, desalniettemin ligt deze speler al vast.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Er gingen toch geruchten dat Advocaat met een sponsor gebeld heeft om het verschil tussen vraag en aanbod aan te vullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Ajax, PSV en AZ zouden er geen seconde over nadenken om Linssen te halen.
Bij Feyenoord gaat hij zeker tien doelpunten maken. Dat deed hij namelijk bij Vitesse ook al.
Echter lijkt me dit (net als Diemers) geen speler die je naar een hoger niveau tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Yogibeer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:44:
Bij Feyenoord gaat hij zeker tien doelpunten maken. Dat deed hij namelijk bij Vitesse ook al.
Echter lijkt me dit (net als Diemers) geen speler die je naar een hoger niveau tilt.
De hele kunst van de voetballerij is om iets te zien in spelers wat clubs met meer geld niet zien. ;) Al is het maar de vraag of de clubs die jij noemt grote bedragen kunnen spenderen in deze tijd.

De clubs die jij noemt hebben ook weleens een dergelijke speler gehaald om een gat te overbruggen totdat de talenten die er aan komen er staan of de speler die er normaal gesproken staat fit is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 22:14
Linssen is gewoon voor Feyenoord een hele goede versterking.
Bij AZ, kan die ook nog gewoon mee draaien hoor, niet heel veel minder dan Idrissi.
Als PSV, Malen verkoopt zullen ze ook nog wel balen dat ze zo speler, hebben laten gaan naar Feyenoord.

Diemers is van een heel ander niveau, te slecht voor Utrecht, daarom nieuwe pad in gegaan en bij Fortuna wat laten zien en af en toe een vrije trap er in geknald. Nee Diemers is weer zo, Ayoub, Amrabat (al is die nu ondertussen 20 miljoen waard) verhaal. Goed bij subtopper, maar niet dragend en geen ster. Dan ben je niet goed genoeg.

Linssen is voor Vitesse echt wel een ster, zonder Linssen zou vitesse ergens rechtertjerijtje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
ph4ge schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:03:
[...]

De hele kunst van de voetballerij is om iets te zien in spelers wat clubs met meer geld niet zien. ;) Al is het maar de vraag of de clubs die jij noemt grote bedragen kunnen spenderen in deze tijd.

De clubs die jij noemt hebben ook weleens een dergelijke speler gehaald om een gat te overbruggen totdat de talenten die er aan komen er staan of de speler die er normaal gesproken staat fit is.
Linssen is 29 jaar. Dus de meeste clubs hebben denk ik z'n niveau al wel een tijdje kunnen inschatten.

Maar neemt niet weg dat Linssen waarschijnlijk een bruikbare speler is voor Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Linssen haal je voor een plek waar nu iemand nodig is om een blessure op te vangen. Een 19 jarig talent staat er niet meteen daar heb je dus nu niets aan. Voor een 23 jarige ambitieuze speler heb je een lastig verhaal als Sinisterra straks weer fit is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:43:
Linssen haal je voor een plek waar nu iemand nodig is om een blessure op te vangen. Een 19 jarig talent staat er niet meteen daar heb je dus nu niets aan. Voor een 23 jarige ambitieuze speler heb je een lastig verhaal als Sinisterra straks weer fit is.
Los van dat het afwachten is hoe Sinisterra terugkomt van z'n blessure, heb je ook nog een rechterkant waar Sinisterra prima uit de voeten kan. Als ze die 23 jarige speler hadden kunnen halen voor ongeveer hetzelfde geld had die waarschijnlijk 'gewoon' de voorkeur gehad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Yogibeer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:32:
Linssen is 29 jaar. Dus de meeste clubs hebben denk ik z'n niveau al wel een tijdje kunnen inschatten.
Ach, sommige spelers zijn laatbloeiers. Hij is nu transfervrij, Feyenoord heeft nu zo'n speler nodig en kan dankzij Corona nu geen grote bedragen uitgeven. 1+1+1=3 zullen we maar zeggen. Als hij niet transfervrij was geweest had Feyenoord hem niet gehaald. Maar zijn cijfers zijn ijzersterk, hij kan echt wel wat.
toolkist schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:31:
Los van dat het afwachten is hoe Sinisterra terugkomt van z'n blessure, heb je ook nog een rechterkant waar Sinisterra prima uit de voeten kan. Als ze die 23 jarige speler hadden kunnen halen voor ongeveer hetzelfde geld had die waarschijnlijk 'gewoon' de voorkeur gehad ;)
Linssen is ook een ander type dan Sinisterra. Je kan dan nog eens wat aanpassen of omzetten als het nodig is.

[ Voor 31% gewijzigd door ph4ge op 06-07-2020 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Yogibeer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:44:
Bij AZ mogelijk, bij PSV gok ik niet en Ajax bulkt van het geld maar kocht desondanks en in mijn ogen godzijdank deze speler niet.
Nu kijk ik niet naar Vitesse tenzij ze tegen Ajax of NEC spelen, maar tijdens de wedstrijden tegen Ajax vond ik het maar een irritante heethoofd.
Hopelijk kan de aanvoerder hem wat dat betreft bijsturen ... Oh wacht ... Berghuis. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-06 16:23

Chrisjuh_15

Facta non verba

OPSLAGHOND schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:52:
[...]
Hopelijk kan de aanvoerder hem wat dat betreft bijsturen ... Oh wacht ... Berghuis. O-)
Volgens mij gedraagt Berghuis zich sinds de komst van Advocaat (zeker als aanvoerder) echt heel erg prima ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Bij AZ mogelijk, bij PSV gok ik niet en Ajax bulkt van het geld maar kocht desondanks en in mijn ogen godzijdank deze speler niet.
Nu kijk ik niet naar Vitesse tenzij ze tegen Ajax of NEC spelen, maar tijdens de wedstrijden tegen Ajax vond ik het maar een irritante heethoofd.
Dat zijn de beste spelers om in je team te hebben. Denk bij Ajax aan Poulsen, Demy de Zeeuw... Richard Witschge op z'n tijd ;)
Nu hebben we Veltman die het probeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
toolkist schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Dat zijn de beste spelers om in je team te hebben. Denk bij Ajax aan Poulsen, Demy de Zeeuw... Richard Witschge op z'n tijd ;)
Nu hebben we Veltman die het probeert..
Suarez :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 13:11

Baseman77

We move

Linssen is een prima speler.
Ervaren, brutaal, dreigend, vrij snel, intuïtief, scorend vermogen en kopsterk.

Gezien zijn statistieken zal hij een 10 tot 15 goals gaan maken bij Feyenoord per seizoen.
Gezien zijn leeftijd levert hij Feyenoord geen (flinke) transfersom meer op, maar zijn transfervrije stratus compenseert dit.

Een goede speler om erbij te hebben, maar geen topper en niet iemand die de club naar een hoger niveau tilt.
Joostje123 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:10:
Als PSV, Malen verkoopt zullen ze ook nog wel balen dat ze zo speler, hebben laten gaan naar Feyenoord.
Waarom?
PSV heeft Cody Gakpo, dus Linssen is helemaal niet nodig. Ook niet als Malen eventueel wordt verkocht.
Dan zoekt PSV een vervanger van een hoger niveau.
Diemers is van een heel ander niveau
Waarom?
Zijn statistieken bij Fortuna zijn heel erg goed. Hij hoort bij de top van de Eredivisie betreffende gecreëerde kansen (vooral dankzij zijn specialisme in standaardsituaties) en balheroveringen, ook krijgt hij veruit de meeste overtredingen mee in de Eredivisie.

Een aandachtspunt is wel zijn balverlies, dat is vrij hoog.
Ajax kon omgaan met 2 spelers met veel balverlies (Ziyech en Tadic), het wordt afwachten of Feyenoord dit ook kan (Berghuis en dus Diemers).

Linssen heeft prima statistieken op bepaalde gebieden, maar Diemers zeker ook.
Al is Diemers ook niet iemand die de club naar een hoger niveau tilt, meer een speler die fijn is voor erbij. En daar heeft Feyenoord wel meer spelers van, ze zouden juist meer spelers van het niveau Berghuis moeten halen. Of spelers die naar dat niveau kunnen groeien (zoals Senesi, die moet dat kunnen).

[ Voor 16% gewijzigd door Baseman77 op 07-07-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
[...]

Wat een zielige reactie : 8)7
Berghuis is sinds hij aanvoerder is gemaakt door Advocaat een waar voorbeeld voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:26:
[...]

Berghuis is sinds hij aanvoerder is gemaakt door Advocaat een waar voorbeeld voor iedereen.
Hopelijk heeft ie inderdaad het licht gezien dankzij die actie van Advocaat, maar dat is lastig te beoordelen over die 2-3 maanden die ie daarna nog gevoetbald heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
remco112 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:26:
[...]

Ik begrijp die reactie wel. Berghuis is al jaren technisch een goede speler die mentaal nog wel eens ter discussie staat.
In het verleden had hij ook goede periodes waarin hij werkte voor 3 en niet negatief opviel. Maar als het met het team niet loopt dan is het billenknijpen en kan hij in alles een domme kaart pakken. De laatste maanden heeft hij zijn goede kant laten zien, maar ik durf er niet op te vertrouwen dat dat zo blijft.

(en bij hem gaat het niet om intelligent vervelend doen zoals Luuk de Jong dat tot een kunst verheven had maar ook spelers als Kramer en Huntelaar dat goed beheersen maar gewoon uit het niets domme nutteloze overtredingen maken uit frustratie)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Ankona schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Ik begrijp die reactie wel. Berghuis is al jaren technisch een goede speler die mentaal nog wel eens ter discussie staat.
In het verleden had hij ook goede periodes waarin hij werkte voor 3 en niet negatief opviel. Maar als het met het team niet loopt dan is het billenknijpen en kan hij in alles een domme kaart pakken. De laatste maanden heeft hij zijn goede kant laten zien, maar ik durf er niet op te vertrouwen dat dat zo blijft.

(en bij hem gaat het niet om intelligent vervelend doen zoals Luuk de Jong dat tot een kunst verheven had maar ook spelers als Kramer en Huntelaar dat goed beheersen maar gewoon uit het niets domme nutteloze overtredingen maken uit frustratie)
De lobby van Hugo Borst heeft duidelijk gewerkt ;) Die heeft er zelfs meerdere columns aan gewijd, sterker nog, hij vond dat Koeman Berghuis niet meer mocht selecteren. Liet bij Fox zelfs een compilatie zien van Berghuis zijn overtredingen. Waarom hoor je zelden die geluiden als het bijvoorbeeld om Tagliafico gaat?! Of is het dan opeens Argentijns temperament?

Ik zeg nergens dat Berghuis een lieverdje is he, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof hij een psychopaat was/is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:56:
[...]

De lobby van Hugo Borst heeft duidelijk gewerkt ;) Die heeft er zelfs meerdere columns aan gewijd, sterker nog, hij vond dat Koeman Berghuis niet meer mocht selecteren. Liet bij Fox zelfs een compilatie zien van Berghuis zijn overtredingen. Waarom hoor je zelden die geluiden als het bijvoorbeeld om Tagliafico gaat?! Of is het dan opeens Argentijns temperament?

Ik zeg nergens dat Berghuis een lieverdje is he, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof hij een psychopaat was/is.
Omdat die niet opgeroepen kan worden door Koeman......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Ik ken die hele Hugo Borst niet. (Ja volgens mij weet ik wel ongeveer hoe hij eruit ziet maar hij interesseert me geen moer)
Ik kijk gewoon zelf regelmatig voetbal. Al een paar jaar. Dan vallen er zaken op, zeker bij clubs die ik vaak kijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 12:46
[...]

Helemaal met je eens, maar we moeten ook niet doen alsof Berghuis door 2 maanden aan normaal gedrag opeens op een voestuk gehesen moet worden als het volgende grote rolmodel voor/uitRotterdam. Daarbij komt dat het niet afkeuren van andersmans (Tagliafico's) wangedrag maar moet betekenen dat je rare fratsen van Berghuis maar moet goedkeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31
Ligt het aan Advocaat of aan de resultaten dat Berghuis rustig blijft, of misschien wel een combinatie.

Om het niet alleen op Berghuis te gooien, heethoofden zie je vooral raar doen als het tegenzit........

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
toolkist schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Omdat die niet opgeroepen kan worden door Koeman......
Ik mag hopen dat je snapt dat het mij niet om de oproep van welke bondscoach dan ook gaat, het gaat mij om de selectieve verontwaardiging die er (soms) heerst.

Berghuis is een psychopaat en Tagliafiaco is temperamentvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

remco112 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:26:
[...]

Ik mag hopen dat je snapt dat het mij niet om de oproep van welke bondscoach dan ook gaat, het gaat mij om de selectieve verontwaardiging die er (soms) heerst.

Berghuis is een psychopaat en Tagliafiaco is temperamentvol.
Bij Tagliafico heb ik altijd het idee dat de intentie er is om de bal te veroveren, en ja dat gaat af en toe te ver. Bij Berghuis is gewoon een aantal acties geweest waar hij puur op de man af ging met het doel te blesseren. Dat is denk ik het verschil dat mensen zien of in ieder geval ervaren maar dat zal per supportersgroep verschillen natuurlijk.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
gws24 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:09:
[...]
Bij Tagliafico heb ik altijd het idee dat de intentie er is om de bal te veroveren, en ja dat gaat af en toe te ver. Bij Berghuis is gewoon een aantal acties geweest waar hij puur op de man af ging met het doel te blesseren. Dat is denk ik het verschil dat mensen zien of in ieder geval ervaren maar dat zal per supportersgroep verschillen natuurlijk.
Ik heb dus een heel ander idee van Tagliafico en zijn intenties.
Laten we het eens zijn dat we het oneens zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
AZ overweegt stap naar CAS
:F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 03-06 15:36
Laat ze daar maar ook op hun bek gaan. Az gun ik echt heeeeeeeeeeeeeelemaal niets meer.

Bron btw: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=374073
De directeur stelde dat er 'geen reglement' bestond om de crisis op te lossen en dat daarom het bestuur betaald voetbal moest beslissen.
Volgens mij heeft het bestuur juist beslist dat ze de regels volgen, dus het hele argument van Az slaat ook nergens op

[ Voor 45% gewijzigd door Terranova op 07-07-2020 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

AZ vindt dat het objectiever was om het onderling resultaat als uitgangspunt te nemen.
Kansloos huilen dus. Dat vinden ze alleen maar omdat het ook echt de enige manier is waar mee zij het ticket zouden krijgen, alle andere opties verliezen ze van Ajax om nog maar niet te beginnen over het feit dat in NL altijd doelsaldo bepalend is (ook bij tussenstanden) en niet onderling resultaat.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:49:
[...]
Kansloos huilen dus. Dat vinden ze alleen maar omdat het ook echt de enige manier is waar mee zij het ticket zouden krijgen, alle andere opties verliezen ze van Ajax om nog maar niet te beginnen over het feit dat in NL altijd doelsaldo bepalend is (ook bij tussenstanden) en niet onderling resultaat.
AZ kan wel meer vinden. Het reglement Betaald Voetbal is glashelder. Doelsaldo én aantal doelpunten voor gaat voor onderling resultaat. Kan je zeggen, ja maar competitie niet uitgespeeld maar dan kan je alsnog niet zomaar afstappen van het feit dat heel duidelijk de geest van het reglement is dat doelpunten (of het nu saldo is of doelpunten voor is) belangrijker wordt gevonden. Zie ook dit artikel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olLvQvDYirL72FxhPD5SDrDOSaU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rl9DgUx6800m9YUIX030Xzqo.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Terranova schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:07:
[...]

Laat ze daar maar ook op hun bek gaan. Az gun ik echt heeeeeeeeeeeeeelemaal niets meer.

Bron btw: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=374073

[...]

Volgens mij heeft het bestuur juist beslist dat ze de regels volgen, dus het hele argument van Az slaat ook nergens op
Alsof ze dat iets boeit. Ze zijn gewoon de doelstelling c.q. uiteindelijk resultaat zonder Corona van 2019/2020 via een juridische weg aan het uitvechten. Dat jij en misschien wel heel voetballend nederland dat nergens op vind slaan boeit AZ niet zo, dit is gewoon business van elk bedrijf die juridische mogelijkheden ziet van een misgelopen order of contract. En om regels te toetsen hebben we rechters en het CAS voor.

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 08-07-2020 01:37 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:14
Tja, AZ is kansloos bij het CAS. Dat weten ze zelf ook wel. Wellicht doen ze het voor exposure en aandacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Leon Zwiers schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 02:04:
Tja, AZ is kansloos bij het CAS. Dat weten ze zelf ook wel. Wellicht doen ze het voor exposure en aandacht?
Proberen de misgelopen inkomsten 2020 op een handige manier naar binnen te harken, zou het anders ook niet weten. Aandacht hebben ze in eigen land inmiddels niets over te klagen gok ik zo ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Volgens mij is de claim van AZ als volgt:

- KNVB verklaart competitie nietig, we doen niets met de stand
- UEFA vraagt om toewijzing EL/CL, KNVB gebruikt de stand

Dit heeft dus niets met doelsaldo te maken, meer of de KNVB een juiste toewijzing op basis van de stand heeft gebruikt in deze unieke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
bregweb schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:24:

Dit heeft dus niets met doelsaldo te maken, meer of de KNVB een juiste toewijzing op basis van de stand heeft gebruikt in deze unieke situatie.
Het zit hem voornamelijk in de wijze waarop het besluit is genomen. Er is überhaupt niet naar AZ geluisterd en naar allerlei betere alternatieven is niet gekeken en is geen werk van gemaakt.

Overigens, belangrijkste beslissing van de KNVB van de afgelopen jaren en de discussie de heel voetbalminnend Nederland al een half jaar bezig houdt -> [Voetbal] Randzaken ;)
[...]
Haha, heerlijk dit soort discussies. ;) Het is maar net voor welke club je bent, al valt niet te ontkennen dat Berghuis zich als persoon enorm heeft ontwikkeld het afgelopen jaar. Zowel op als naast het veld presenteert hij zich geweldig. Tagliafico is ook gewoon een topper natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door ph4ge op 08-07-2020 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:15
ph4ge schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:35:
[...]

Het zit hem voornamelijk in de wijze waarop het besluit is genomen. Er is überhaupt niet naar AZ geluisterd en naar allerlei betere alternatieven is niet gekeken en is geen werk van gemaakt.
De KNVB hoeft toch ook niet naar AZ te luisteren? Jouw baas luistert toch ook niet perse naar jouw voorstellen als hij beslissingen neemt voor het bedrijf? Het was uiteraard netter geweest als ze het hadden gedaan, maar ze zijn niet voor niks de overkoepelende organisatie en mogen dus zelf bepalen hoe en wat ze beslissen.

Ik vind het alleen niet echt kunnen dat AZ zo hun wil wil doordrammen, iets wat een zinloze exercitie lijkt maar wat ook genoeg geld gaat kosten maar tegelijkertijd bij de Gemeente Alkmaar aankloppen voor geld voor hun dak. Dat geld van de gemeente had ook voor veel betere dingen gebruikt kunnen worden dan voor een dak en indirect een rechtszaak omdat AZ hun eigen geld daarvoor gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
[...]
Ik ben Ajacied, maar Tagliafico gaat naar mijn mening vaak genoeg net over het randje. Ook als er al gefloten is net nog even doorgaan, of bij het naar de grond gaan lekker zijn benen laten wapperen, om "onbedoeld" nog iemand mee te nemen. Hij komt er alleen vaak mee weg.

Beide feiten die je noemt kloppen. Maar de 2e is in opdracht van de UEFA. Deze heeft de bonden gevraagd de afvaardiging naar de Europese competities op sportieve gronden te doen. Vandaar dat de KNVB toen naar het reglement van de eindstand gekeken heeft.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online

In dit soort situaties is het meer dan gebruikelijk om de regels zoveel mogelijk in stand te houden. In normale rechtspraak is dat ook het geval om dat wetten niet alle mogelijke omstandigheden tot achter de komma beschrijven. Daarbij zeggen de UEFA reglementen dat de toewijzing op basis van sportieve prestaties gaat (lees de ranglijst en/of beker toernooi). Zoals ik al aanhaalde heeft de KNVB in de regels opgenomen, op meerdere plekken, dat de ranglijst op basis van doelsaldo, doelpunten voor en dan pas onderling resultaat wordt beslist.

Er verandert maar een variabele en dat is dat de competitie niet is uitgespeeld. Dat betekend niet dat alle regels opeens overboord worden gegooid door de KNVB, UEFA of CAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Pompi schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:47:
[...]

De KNVB hoeft toch ook niet naar AZ te luisteren? Jouw baas luistert toch ook niet perse naar jouw voorstellen als hij beslissingen neemt voor het bedrijf? Het was uiteraard netter geweest als ze het hadden gedaan, maar ze zijn niet voor niks de overkoepelende organisatie en mogen dus zelf bepalen hoe en wat ze beslissen.
En elk bedrijf en persoon in dit land heeft de mogelijkheid om een rechter zaken te laten toetsen als ze het ergens niet mee eens zijn.
Ik vind het alleen niet echt kunnen dat AZ zo hun wil wil doordrammen, iets wat een zinloze exercitie lijkt maar wat ook genoeg geld gaat kosten maar tegelijkertijd bij de Gemeente Alkmaar aankloppen voor geld voor hun dak.
Het ene heeft niets met het andere te maken en staat ook totaal niet in verhouding.
Wat kan jou het nou schelen dat ze dit doen? Er worden zoveel zaken in de rechtzaal uitgevochten die achteraf zinloos zijn, maar omdat het je voetbalspelletje betreft maak je er een probleem van?
Omdat mogelijk (geef het geen enkele kans, maar ok) een club qua europese tickets gaat wisselen?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
De KNVB is niet de baas. Het is een vereniging, de leden zijn de baas. KNVB faciliteert en voert uit. Een zorgvuldige procedure is gewoon een vereiste, zeker in deze omstandigheden. Het heeft er ook schijn van dat andere clubs wel gehoord zijn.

Het is een herhaling van zetten, maar een betere procedure had waarschijnlijk tot een beter besluit en meer draagvlak geleid.

Sowieso breekt de tijd zo zachtjes aan om eens te analyseren wat er de afgelopen maanden precies gebeurd is, en hoe we dat in de toekomst kunnen voorkomen. De wijze waarop de KNVB en de Eredivisie georganiseerd zijn moet je daarbij bekijken. Wellicht is het Amerikaanse systeem waar een Commissioner die competitiebaas is zo'n slecht idee niet (hoewel, vind maar eens iemand waar elke club mee kan leven).
Ik vind het alleen niet echt kunnen dat AZ zo hun wil wil doordrammen, iets wat een zinloze exercitie lijkt maar wat ook genoeg geld gaat kosten maar tegelijkertijd bij de Gemeente Alkmaar aankloppen voor geld voor hun dak. Dat geld van de gemeente had ook voor veel betere dingen gebruikt kunnen worden dan voor een dak en indirect een rechtszaak omdat AZ hun eigen geld daarvoor gebruikt.
Tja, bij AZ vinden ze het niet kunnen dat anderen hun wil doordrammen. Op zn zachtst gezegd hypocriet om te zeggen dat anderen wel hun zin mogen doordrammen. Er zijn wel smerigere streken uitgehaald door andere clubs in Corona tijd. Een procedure tegen een besluit waar je het niet mee eens bent is de normaalste zaak van de wereld, en moreel is de leiding van AZ dit ook gewoon verplicht naar spelers/fans/werknemers/sponsoren. Je kan niet je hand ophouden als je ondertussen zo'n inkomstenbron laat schieten.

In het voetbal is het gebruikelijk dat zelfs een beslissing over een simpele ingooi wordt aangevochten, dus laat het lekker gaan. Anderen clubs, ook Ajax, heeft zich ook regelmatig niet neergelegd bij een door de KNVB/autoriteiten genomen besluit. En voordat het weer uit de hand loopt omdat ik op Ajax wijs: ook Feyenoord vecht beslissingen van de KNVB met enige regelmaat aan, onze clubadvocaat is inmiddels een clubicoon.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 08-07-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
PolarBear schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:54:
[...]
Daarbij zeggen de UEFA reglementen dat de toewijzing op basis van sportieve prestaties gaat (lees de ranglijst en/of beker toernooi).
Dit is hoe jij het leest, AZ leest het anders.

PS
Ik ben het met jou eens, maar AZ niet O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
bregweb schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:07:
[...]

PS
Het punt van AZ is, als dat is wat er bedoeld werd, dan zou het wel zo gezegd zijn. De huidige formulering is zorgvuldig gekozen en laat meerdere opties open, waarbij verschillende landen verschillende opties kiezen. Zelfs binnen competities worden verschillende oplossingen gekozen, zo gaat de KNVB met promotie/degradatie weer anders om. In de beker is er zelfs een obscure regel die stelt als de bekerfinale niet gespeeld kan worden, de uitploeg wint, ook dat is terzijde geschoven. Kortom, er zijn geen regels, en als die regels er wel zouden zijn dan worden die heel willekeurig toegepast. AZ heeft het volste recht om het daar niet mee eens te zijn, dat hoort er bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
bregweb schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:07:
[...]

PS
Én het is al jaren lang staande praktijk. Nogmaals dit is gewoon puur op de regels die van toepassing zijn. Ik ben dan wel Ajacied maar ik zie werkelijk niet hoe binnen de regels die gelden AZ ook maar iets van een case heeft. Juridisch gezien lijkt het mij totaal kansloos.

Ik snap dat het voor AZ zuur is, maar ik vrees dat naast het 'misgrijpen' naast de directe* plaatsen ook nog een zinloze post juridische kosten krijgt.

* Onder voorwaarden dat de winnaar van UCL ook via de eigen competitie kwalificeert.
ph4ge schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:12:
[...]
In de beker is er zelfs een obscure regel die stelt als de bekerfinale niet gespeeld kan worden, de uitploeg wint, ook dat is terzijde geschoven.
Huh? In het beker reglement is opgenomen dat als de bekerfinale niet gespeeld kan worden (met in het achterhoofd Ajax-Feyenoord finale die over 2 wedstrijden is gespeeld) de uitspelende ploeg wint inderdaad. Dat is omdat er dus al een keer zo een situatie is geweest. Zo obscuur is het ook weer niet. Arbitrair misschien, maar uiteindelijk bepaalt het lot de winnaar van de beker in dat geval.

AFAIK heeft de KNVB daar ook naar gehandeld, Feyenoord was de uitspelende ploeg volgend de loting dus heeft de Europa Leauge plek gekregen toch?

[ Voor 39% gewijzigd door PolarBear op 08-07-2020 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
PolarBear schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Én het is al jaren lang staande praktijk. Nogmaals dit is gewoon puur op de regels die van toepassing zijn. Ik ben dan wel Ajacied maar ik zie werkelijk niet hoe binnen de regels die gelden AZ ook maar iets van een case heeft. Juridisch gezien lijkt het mij totaal kansloos.

Ik snap dat het voor AZ zuur is, maar ik vrees dat naast het 'misgrijpen' naast de directe* plaatsen ook nog een zinloze post juridische kosten krijgt.

* Onder voorwaarden dat de winnaar van UCL ook via de eigen competitie kwalificeert.
Je moet de juridische kosten vooral niet overschatten. Voorlopig volgen ze gewoon KNVB en UEFA procedures, daar zijn waarschijnlijk überhaupt amper of geen kosten bij betrokken afgezien van wat extern advies, wat mogelijk ook geen drol kost omdat advocaten dit soort zaken vaak aannemen om een naam proberen te maken of doen als sponsor/fan. Ook de CAS is niet duur.
PolarBear schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:14:
AFAIK heeft de KNVB daar ook naar gehandeld, Feyenoord was de uitspelende ploeg volgend de loting dus heeft de Europa Leauge plek gekregen toch?
- Feyenoord heeft de beker niet gewonnen
- De regel zegt niks over Europees voetbal als er geen finale wordt gespeeld
- Europese tickets zijn louter op basis van de tussenstand in de competitie toegewezen

Dus nee, deze regel is niet gevolgd. (en nee, ik vind niet dat ze alsnog de beker moeten toewijzen, ik vind dat die finale gewoon gespeeld moet worden)

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 08-07-2020 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:12:
[...] In de beker is er zelfs een obscure regel die stelt als de bekerfinale niet gespeeld kan worden, de uitploeg wint, ook dat is terzijde geschoven.
Dat was een mooie kop van de Telegraaf, maar niet een juiste.

In tegenstelling tot de andere speelronden wordt de bekerfinale georganiseerd door de KNVB en niet door de thuisspelende club.

De enige obscure regel in het bekerreglement is dat Feyenoord altijd de eigen kleedkamer mag hebben in de finale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:25:
In tegenstelling tot de andere speelronden wordt de bekerfinale georganiseerd door de KNVB en niet door de thuisspelende club.
Dat onderscheid wordt niet gemaakt in de regels:
Indien het niet mogelijk is de desbetreffende wedstrijd op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal
terrein te spelen, wordt de uitslag van de wedstrijd automatisch 0-1 en wordt deze als gespeeld
beschouwd. De thuisspelende club wordt alsdan geacht niet aan de betreffende speelronde te hebben
deelgenomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
Laten we nou toch eens ophouden met dat gezeur. Az volgt gewoon de procedures die er voor dit soort zaken zijn. Als ze ongelijk hebben krijgen ze dat vanzelf wel te horen.
Lijkt wel of iedereen bang is dat AZ geen ongelijk krijgt en zich nu al aan het indekken is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:31
Uefa had met de opmerking/ zin 'op sportieve gronden' een andere woordkeuze moeten hanteren. Had dan gesteld: Bij niet uitspelen gebruik huidige stand, of bij niet uitspelen gebruik stand van vorig seizoen. Dan was dit hele probleem er niet geweest. Juist doordat de UEFA het zo 'open' heeft geformuleerd, en overal (andere landen/ bonden) andere keuzes worden gemaakt is deze discussie ontstaan.
Op sportieve gronden kan je, zoals AZ hier probeert hun gelijk te halen, interpreteren het dat je naar sportieve prestaties kijkt, en die zijn als je Ajax en AZ onderling bekijkt in het voordeel van AZ. Ajax heeft andere wedstrijden gespeeld (andere tegenstanders) dan AZ. Dus die vergelijking valt niet te maken en daarom heeft AZ nu de kans schoon gezien om erop te richten dat zij juist op sportieve gronden het ticket verdienen.

Linssen en Diemers
Linsen ben ik wel blij mee dat hij bij Feyenoord komt, zeker in deze gekke tijden waar niet duidelijk is wat er allemaal gaat gebeuren is het fijn om een dergelijk type (pit, en gaat altijd dreiging vanuit) er gratis (transfervrij) bij te krijgen. Kan je niet heel veel fout aan doen, al is het alleen maar om hem af te wisselen met Sinisterra wanneer die fit (en scherp) is, zeker aangezien ze weer Europees ook aan de bak mogen. Dan is een speler die zeker in de Eredivisie goed mee komt, wel erg handig om bepaalde spelers wat meer rust te gunnen.

Diemers moet ik eerst zien of die het gaat redden, daar heb ik sterk mijn twijfels bij. Bij Fortuna voetbalt die leuk, maar kreeg ook het idee dat het spel van Fortuna daar redelijk op was afgestemd, dat zal bij Feyenoord wel anders zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door jbdeiman op 08-07-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:29:
[...]
Dat onderscheid wordt niet gemaakt in de regels:
In de finale ben je thuisspelende deelnemer en niet de thuisspelende club.
jbdeiman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:44:
Uefa had met de opmerking/ zin 'op sportieve gronden' een andere woordkeuze moeten hanteren. Had dan gesteld: Bij niet uitspelen gebruik huidige stand, of bij niet uitspelen gebruik stand van vorig seizoen. Dan was dit hele probleem er niet geweest. ..
Uit de brief van de KNVB voorafgaande de vergadering
In de contacten die de afgelopen dagen hebben plaatsgevonden met de UEFA, heeft de UEFA voorts
kenbaar gemaakt dat indien er regels bestaan voor (bijvoorbeeld) het bepalen van een ranglijst, deze
zo veel mogelijk moeten worden toegepast.
AZ wil onderbouwing voor die gesprekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:51:
In de finale ben je thuisspelende deelnemer en niet de thuisspelende club.
Dit zijn geen gedefinieerde termen. De term wordt niet alleen gebruikt aangaande de finale, maar 'deelnemer'lijkt uitwisselbaar te zijn met 'club'. Ik zou niet verwachten dat een dergelijke tekstuele uitleg standhoudt bij een rechter, zeker als je ondertussen het punt maakt dat er in de geest van bestaande regels gehandeld moet worden. Het zou ook onlogisch zijn als er wel geregeld is wat er gebeurt met elke andere bekerwedstrijd die niet door kan gaan, maar niks voor de finale. Als dat een onderscheid zou zijn, dan zou je dat duidelijk opschrijven.

Anyhow, punt is dat er geen duidelijke regels zijn en dat de regels die er zijn op verschillende manieren zijn toegepast. AZ is het niet eens met die toepassing, noch met hoe het besluit tot stand is gekomen. Helemaal absurd is die mening gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 08-07-2020 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

On_E

Housemusic

Ach, gelukkig mag FC Utrecht op 1 augustus live op FOX oefenen tegen AZ, mét publiek.

Had verdomme gewoon die bekerfinale gespeeld dan, was je nog op tijd voor de UEFA inschrijvingen ook.....

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:00:
Wellicht is het Amerikaanse systeem waar een Commissioner die competitiebaas is zo'n slecht idee niet (hoewel, vind maar eens iemand waar elke club mee kan leven).
Belangrijker, zie maar eens een absoluut neutraal persoon te vinden. Iemand die vroeger onder een Ajax dekbed sliep valt bv al meteen af lijkt me.
Je komt dan denk ik al snel uit bij een Belg of Duitser ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 16:59
Ajax geïnteresseerd in Højbjerg van Southampton?
Zonde van het geld, nooit een hoogvlieger geweest. 16 miljoen ook nog.

Ik mag hopen dat Ajax betere spelers op het oog gaat krijgen want met dit niveau spelers zoals Højbjerg redt je het niet in de CL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:44:
Uefa had met de opmerking/ zin 'op sportieve gronden' een andere woordkeuze moeten hanteren. Had dan gesteld: Bij niet uitspelen gebruik huidige stand, of bij niet uitspelen gebruik stand van vorig seizoen. Dan was dit hele probleem er niet geweest. Juist doordat de UEFA het zo 'open' heeft geformuleerd, en overal (andere landen/ bonden) andere keuzes worden gemaakt is deze discussie ontstaan.
Met dien verstande dat dit niet anders dan andere jaren is. Dus op basis van de de ranglijst en/of beker toernooi. En dat is aan de lokale bond om verder te regelen.
Op sportieve gronden kan je, zoals AZ hier probeert hun gelijk te halen, interpreteren het dat je naar sportieve prestaties kijkt, en die zijn als je Ajax en AZ onderling bekijkt in het voordeel van AZ. Ajax heeft andere wedstrijden gespeeld (andere tegenstanders) dan AZ. Dus die vergelijking valt niet te maken en daarom heeft AZ nu de kans schoon gezien om erop te richten dat zij juist op sportieve gronden het ticket verdienen.
Alleen is dit een totale afwijking van de regels die vast zijn gelegd. Op elk moment in de competitie wordt in Nederland de ranglijst bepaalt op doelsaldo, doelpunten voor en dan onderling resultaat. Wat ik al eerder opmerkte is dat er geen regels zijn voor de situatie niet beteken dat alle regels overboord gaan. Er zal gekeken worden naar wat er is qua regels en wat de geest van de regels is. Ik heb van AZ nog geen enkel argument gehoord anders dan dat zij vinden dat onderling resultaat eerlijker is. Maar dat vergt nog wel wat juridische
sprongen om daar te komen.
ph4ge schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:16:
[...]

- Feyenoord heeft de beker niet gewonnen
- De regel zegt niks over Europees voetbal als er geen finale wordt gespeeld
- Europese tickets zijn louter op basis van de tussenstand in de competitie toegewezen

Dus nee, deze regel is niet gevolgd. (en nee, ik vind niet dat ze alsnog de beker moeten toewijzen, ik vind dat die finale gewoon gespeeld moet worden)
Ah jah je hebt gelijk de KNVB heeft het toegewezen op de eindstand in de eredivisie. Wat een beetje een raar figuur is want conform de spelregels in het bekertoernooi had Feyenoord ook recht op datzelfde ticket. Ik had het sterker gevonden als de KNVB de bekercompetitie conform de spelregels had afgehandeld, had uiteindelijk op hetzelfde uitgekomen. Hoe arbitrair dan ook.
ph4ge schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:00:
[...]
Wellicht is het Amerikaanse systeem waar een Commissioner die competitiebaas is zo'n slecht idee niet (hoewel, vind maar eens iemand waar elke club mee kan leven).
Het is niet alsof dat nou heel soepel verloopt, zowel in de MLB als NBA gaat het verre van soepel.
Harribo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:59:
Ajax geïnteresseerd in Højbjerg van Southampton?
Zonde van het geld, nooit een hoogvlieger geweest. 16 miljoen ook nog.

Ik mag hopen dat Ajax betere spelers op het oog gaat krijgen want met dit niveau spelers zoals Højbjerg redt je het niet in de CL
Ik ken hem eigenlijk helemaal niet. Maar als Tottenham ook intresse heeft dan moet hij toch wel een niveau halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

PolarBear schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Ik ken hem eigenlijk helemaal niet. Maar als Tottenham ook intresse heeft dan moet hij toch wel een niveau halen?
Lijkt mij ook. Wat de interesse vanuit Ajax ook kan verklaren is het feit dat hij bij Bayern met ten Hag heeft gewerkt en bij Southampton met Tadic en ze hem dus kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

Met dien verstande dat dit niet anders dan andere jaren is. Dus op basis van de de ranglijst en/of beker toernooi. En dat is aan de lokale bond om verder te regelen.

[...]

Alleen is dit een totale afwijking van de regels die vast zijn gelegd. Op elk moment in de competitie wordt in Nederland de ranglijst bepaalt op doelsaldo, doelpunten voor en dan onderling resultaat. Wat ik al eerder opmerkte is dat er geen regels zijn voor de situatie niet beteken dat alle regels overboord gaan. Er zal gekeken worden naar wat er is qua regels en wat de geest van de regels is. Ik heb van AZ nog geen enkel argument gehoord anders dan dat zij vinden dat onderling resultaat eerlijker is. Maar dat vergt nog wel wat juridische
sprongen om daar te komen.
Dat ben ik met je eens, ik vind ook niet dat AZ het allemaal aan moet vechten maar probeer het juist vanuit hun oogpunt te bekijken en aan te geven waarom ze (volgens mij) deze stappen zetten.
De regels die zijn vastgelegd zijn gebaseerd op een gelijk speelveld:
- Evenveel wedstrijden, uit en thuis tegen dezelfde tegenstanders, en onderling uit en thuis *nu wel het geval* ook tegen elkaar gespeeld.

In die situatie (einde competitie) vind ik het ergens heel begrijpelijk dat eerst naar doelsaldo wordt gekeken, voor het onderlinge
resultaat. Immers kan je dan stellen dat de ene ploeg onderling misschien wel wint,maar meer moeite heeft met andere ploegen en daarmee minder scoort, of meer doelpunten tegen krijgt over het hele seizoen. Die 2 onderlinge wedstrijden kan je zien als 2 momentopnames.

Echter is de competitie nu niet uitgespeeld, en het speelveld dus niet gelijk. Even simpel voorbeeld:
- Als Ajax nu nog tegen (behalve AZ) alleen maar clubs uit het linkerrijtje moest spelen, en AZ alleen nog uit het rechter-rijtje, waarbij de kans supergroot is dat AZ of qua punten of qua doelsaldo flink inloopt op Ajax (en ze dus wellicht in kan halen), is uitgaan van de huidige situatie dan eerlijk?

Ik begrijp echt dat de KNVB een keuze heeft willen maken, en ook de gronden wel waarop ze die hebben gemaakt. Ik begrijp echter ook de beweegredenen van AZ wel, die vinden dat je op basis van een ongelijk speelveld niet uit moet gaan van het doelsaldo om bovenstaande uitleg. Dat is hun goed recht en als organisatie/ bedrijf zou ik ook echt wel proberen via deze route mijn gelijk (flink hogere inkomsten) te behalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:46:
[...]

De regels die zijn vastgelegd zijn gebaseerd op een gelijk speelveld:
- Evenveel wedstrijden, uit en thuis tegen dezelfde tegenstanders, en onderling uit en thuis *nu wel het geval* ook tegen elkaar gespeeld.
Nee, de regels gelden ook bij het vaststellen van de ranglijst gedurende het seizoen en dan is de competitie altijd ongelijk. Als AZ zaterdag speelt en wint en Ajax zondag om 16:30 dan staat (uitgaande van de stand nu) AZ ook tot er gescoord wordt door Ajax boven aan.

Ik snap ook wel dat het voor AZ zuur is, maar stel nou dat er gezegd wordt van ja in dit geval is onderling resultaat leidend. Dat is zo mogelijk nog willekeuriger. Dan kan Ajax weer claimen dat als je de rest van de wedstrijden die Ajax en AZ gespeeld hebben tegen dezelfde tegenstanders Ajax weer meer recht heeft op de eerste plek. Of dat op basis van coëfficiënten Ajax meer recht heeft. Etc, etc.

De claim van AZ vereist dat je voorbijgaat aan regels zoals ze in andere situaties wel gelden en andere criteria introduceert. Dat is enkel en alleen op het argument "dat is eerlijker" van AZ wel wat dun. En ook de argumenten dat er niet gecommuniceerd is etc, dat zijn allemaal randargumenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Linksom of rechtsom, voor de situatie zijn geen regels. Regels achteraf opstellen is altijd vragen om problemen. Persoonlijk vind ik dat AZ het beste verhaal heeft, maar er is ook wat te zeggen voor de weg van de minste weerstand die de knvb gekozen heeft.

Beste was misschien om een veiling te organiseren en de europese tickets per opbod te verkopen. Clubs die denken veel kans te maken zullen bereid zijn meer te bieden, de hoogste bieder mag het proberen en de opbrengst verdelen onder de overige clubs.
Maar ja, dit zal ook wel discussie geven. Zeker als een suikeroom van Telstar dan het CL ticket opkoopt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
PolarBear schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:57:
[...]

Nee, de regels gelden ook bij het vaststellen van de ranglijst gedurende het seizoen en dan is de competitie altijd ongelijk. Als AZ zaterdag speelt en wint en Ajax zondag om 16:30 dan staat (uitgaande van de stand nu) AZ ook tot er gescoord wordt door Ajax boven aan.

Ik snap ook wel dat het voor AZ zuur is, maar stel nou dat er gezegd wordt van ja in dit geval is onderling resultaat leidend. Dat is zo mogelijk nog willekeuriger. Dan kan Ajax weer claimen dat als je de rest van de wedstrijden die Ajax en AZ gespeeld hebben tegen dezelfde tegenstanders Ajax weer meer recht heeft op de eerste plek. Of dat op basis van coëfficiënten Ajax meer recht heeft. Etc, etc.

De claim van AZ vereist dat je voorbijgaat aan regels zoals ze in andere situaties wel gelden en andere criteria introduceert. Dat is enkel en alleen op het argument "dat is eerlijker" van AZ wel wat dun. En ook de argumenten dat er niet gecommuniceerd is etc, dat zijn allemaal randargumenten.
Tussentijds de regels voor de eindstand hanteren lijkt mij ook logisch, omdat je er normaal gesproken vanuit gaat dat de competitie wordt uitgespeeld en de tussenstand helemaal nergens recht op geeft in de normale gang van zaken.
Het is nu een uitzonderlijke situatie dat de tussenstand ineens bepalend is waar dit normaal gesproken de eindstand is. Ik geef AZ ook maar een hele minimale kans om gelijk te krijgen, maar zoals ik zeg zou ik het ook proberen in hun schuitje.

Ik zeg niet dat AZ gelijk heeft, maar zeg dat er wel degelijk redenen zijn om de keuze van de KNVB in twijfel te trekken en geef zelfs aan wat die redenen vanuit hun oogpunt zijn.

De claim van AZ gaat niet voorbij aan gestelde regels, maar geeft aan dat die hier niet in voorzien, want de eindstand is bepalende voor de plaatsing voor Europees voetbal, niet de tussenstand. Dat is zo omdat het speelveld dan over het hele seizoen over alle clubs gelijk is, iedereen heeft uit en thuis tegen alle andere clubs uit de competitie gespeeld.
Om gedurende een seizoen te bepalen dat huidige tussenstand = eindstand, is NIET in de reglementen opgenomen, maar wordt door verschillende mensen wel zo neergezet. Het doel van de tussenstand is NOOIT geweest dat daar rechten aan ontleed kunnen worden, maar die rechten worden hier wel vergeven op die tussenstand.

Je kan het hier niet mee eens zijn, en ik vind ook niet dat AZ het verdient, maar nogmaals snap ik best dat ze het proberen en dat ze wel een paar punten hebben waarover je zou kunnen discussiëren, omdat de reglementen hier simpelweg in tekort schieten en omdat de KNVB het aan de ene kant wel toepast (voor bepaling Europees) en aan de andere kant niet (promotie/ degradatie).

Ik vermoed echter dat we het nooit eens gaan worden en dat is prima, Maar wil wel dat duidelijk is dat ik niet vind dat AZ het ticket moet hebben, maar wel snap dat ze dit proberen omdat er nu eenmaal andere omstandigheden gelden dit seizoen dan waarin in de reglementen wordt voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 16:59
[...]

Ik wel, volg het Engels voetbal. Ik heb hem wel eens zien spelen. Maar hij is niets bijzonders. Nog nooit een actie van hem gezien dat ik dacht, oh die kan voetballen. Hij doet mee dat is het. Mijn indruk hoor

Wie zegt dat de Spurs hem willen hebben? Zijn zaakwaarnemer?
Dan nog, 16 miljoen gaat niemand betalen.
Eronder is een schijntje voor de Spurs. Voor Ajax niet.

Ik zou beter scouten. Het is een speler die verre van het niveau Tadic speelt.
Ik hou mijn hart vast als Ajax denkt met zo'n niveau iets te kunnen presteren in de CL.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 08-07-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

In België hebben ze nu de poppen aan het dansen; die lachten zich de ballen uit de broek om de Nederlandse taferelen :F
https://www.vi.nl/nieuws/...nd-beveren-wordt-verboden

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ach directe CL plaats of niet... als we dit team bij elkaar houden, pakken we volgend seizoen wel de titel!

Forza AZ!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Ik wel, volg het Engels voetbal. Ik heb hem wel eens zien spelen. Maar hij is niets bijzonders. Nog nooit een actie van hem gezien dat ik dacht, oh die kan voetballen. Hij doet mee dat is het. Mijn indruk hoor

Eronder is een schijntje voor de Spurs. Voor Ajax niet.

Ik zou beter scouten. Het is een speler die verre van het niveau Tadic speelt.
Ik hou mijn hart vast als Ajax denkt met zo'n niveau iets te kunnen presteren in de CL.
Højberg wordt al hete hele seizoen met een stap omhoog in verband gebracht. Bij Match of the Day regelmatig als de motor van Southampton genoemd. Zelf ken ik hem al van z'n debuut bij Bayern Munchen en toen kon ie echt wel wat, stond ook bijna direct in de basis bij Denemarken in die tijd. Naar Engeland gegaan voor meer speeltijd bij een middenmoter en daar idd niet veel ontwikkeling gezien de eerste paar jaar maar schijnbaar dit jaar een goed seizoen aan het draaien. Zal bij Ajax vast op 6 ofzo komen te staan denk ik dan maar zie hem eerder in de Premier League blijven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:57:
Ach directe CL plaats of niet... als we dit team bij elkaar houden, pakken we volgend seizoen wel de titel!

Forza AZ!
Als PSV en Feyenoord volgend seizoen naar mijn verwachting presteren dan mag AZ blij zijn met een plekje in de top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 13:11

Baseman77

We move

Harribo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:18:
Ik wel, volg het Engels voetbal. Ik heb hem wel eens zien spelen. Maar hij is niets bijzonders. Nog nooit een actie van hem gezien dat ik dacht, oh die kan voetballen. Hij doet mee dat is het.
Hij is de aanvoerder (hij is de band nu kwijt omdat hij niet verlengt) en de motor op het middenveld, voor Southampton is hij een heel belangrijke speler.
Hij is een meer dan prima speler voor de PL en hij zou een topper zijn in de Eredivisie.
De Spurs hebben afgelopen juni al een bod gedaan, evenals andere clubs (zoals Everton en Leicester).
En niemand gaat inderdaad 16 miljoen Euro betalen, aangezien Southampton 35 miljoen Pond vraagt.

Om maar even enkele van de vele berichten hierover te plaatsen:

https://www.thetimes.co.u...-emile-hojbjerg-gwjd8hcdj
https://www.givemesport.c...ierreemile-hojbjerg-offer
https://www.hitc.com/en-g...et-pierre-emile-hojbjerg/
https://www.football.lond...ojbjerg-ndombele-18533181

Hojbjerg zou een absolute topaankoop zijn voor Ajax, maar hij is veel te duur (alleen al aan salaris verdient hij nu ruim 3 miljoen Euro). En ik kan me niet voorstellen dat hij Ajax en de Eredivisie zou prefereren boven de Spurs (en Everton/Leicester) en de PL.

[ Voor 5% gewijzigd door Baseman77 op 09-07-2020 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 17:37
Dat zijn flinke bedragen, zelfs voor de PL clubs moet je afvragen of hij dat wel waard is.
Southampton kan wel hoog inzetten maar het lijkt me ook niet dat clubs dat gaan betalen. Zijn contract contract loopt ook nog maar een jaar door.

Hojbjerg zelf zou misschien nog wel te overtuigen zijn. Een mindere competitie maar wel strijden voor het kampioenschap en uitzicht op CL voetbal. Een Everton en Tottenham doen niet mee voor de prijzen in Engeland, en de CL is voorlopig ook nog wel uit zicht. Voor Tadic is die move ook behoorlijk goed uitgepakt. En een Ajax zal ook minder moeilijk doen bij een vervolgtransfer, waar Hojbjerg nog wel de leeftijd voor heeft. De ideale springplank.
Die 3 miljoen krijgen spelers als Tadic en Blind nu ook, dat is voor topaankopen voor Ajax wel te doen.

Het zal lastiger worden om er met Southampton uit te komen dan met Hojbjerg zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Ankona schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:13:
Maar ja, dit zal ook wel discussie geven. Zeker als een suikeroom van Telstar dan het CL ticket opkoopt.
Of ADO met de Chinees ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Grappig onderzoekje van de toegekende penalties.
Kan ook meteen de illusie dat Feyenoord zoveel pingels krijgt de prullenbak in ;)

"In de Eredivisie krijgt Ajax het snelst een strafschop. Zij mogen iedere 335 minuten aanleggen vanaf elf meter. PSV staat met iedere 338 minuten op de tweede plaats. Daarna volgen FC Groningen (393 minuten), AZ (399 minuten) en Feyenoord (492 minuten). PEC Zwolle sluit met een penalty iedere 651 minuten de rij af."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Over welke tijd is dit onderzoekje gemeten?
Wellicht heb je ook een bron?

Hoor net op de radio dat er weer problemen zijn met de financiering van Feyenoord City.
Dan maar uitwijken naar een andere stad? :P

[ Voor 48% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-07-2020 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:10:
Grappig onderzoekje van de toegekende penalties.
Kan ook meteen de illusie dat Feyenoord zoveel pingels krijgt de prullenbak in ;)
Feyenoord heeft een aantal magere jaren gehad. Van 2010/11 t/m 2013/14 kreeg Feyenoord 31 strafschoppen, waarvan 23 thuis.

Afgelopen seizoen zat het niet tegen

AZ 10
Feyenoord 9
PSV 6
Ajax 3

Over 10 seizoenen gemeten zijn de verschillen weer kleiner.

PSV 67
Ajax 60
Feyenoord 58

Wat wel opvalt is dat Feyenoord er relatief meer thuis krijgt dan PSV en Ajax.

Feyenoord 41
PSV 40
Ajax 36
OPSLAGHOND schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:59:
Over welke tijd is dit onderzoekje gemeten?
Wellicht heb je ook een bron?
2017/18, 2018/19 en 2019/20
Hoor net op de radio dat er weer problemen zijn met de financiering van Feyenoord City.
Dan maar uitwijken naar een andere stad? :P
De Rekenkamer van Rotterdam plaatst in een kritisch rapport vraagtekens bij de tientallen miljoenen die de stad wil bijdragen aan de bouw van een nieuw voetbalstadion voor Feyenoord.

Directeur Mark Koevermans gaf vorige week bij de regionale omroep Rijnmond aan dat over vier tot zes weken bekend moet worden of Feyenoord nog heil ziet in de komst van een nieuw stadion.

Spannend!

[ Voor 26% gewijzigd door strafschop op 09-07-2020 19:27 ]

Pagina: 1 2 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021