[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 142 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.594 views

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Het is geen computerwerk, je speelt met mensen. Nu weet ik wel dat men hier soms meer weg heeft van een robot dan een mens, maar die kant wil ik niet met je in mee. ;)

Elke wedstrijd is anders en vraagt om een andere aanpak. Een wedstrijd die stevig maar heel fair is kan je meer in toelaten, zitten er een paar enkelschoppers of theatermakers tussen dan moet je de lijntjes wellicht wat korter houden. Dat is niet meer dan normaal.
Dat betekent uiteraard niet dat je een doodschop in de ene wedstrijd ineens wel toe gaat staan, dat lijkt mij evident. Er zijn echter wel heel veel acties die niet zwart/wit wel of geen overtreding genoemd kunnen worden. In die zin is er altijd speelruimte om te variëren en daar moet je als sporter ook gewoon mee om kunnen gaan.
Een stevige tackle kan de ene keer misschien wel en de andere keer niet, zolang het niet om gemeen spel gaat is het gebied vaak gewoon grijs.
En dat zou het niet moeten zijn. Een stevige tackle die conform de regels is is in iedere wedstrijd conform de regels. Daarbij wil ik zeker niet stellen dat alle stevige tackles gelijk zijn of dat er een verschil kan zijn in de beoordeling (voor rode kaarten is dat inmiddels opgevangen) maar de basis is eenzelfde uitkomst, ongeacht of het zo'n mooie en eerlijke wedstrijd was.

Je zou zo veel mogelijk vooringenomenheid weg moeten halen, de scheidsrechter moet naar de acties objectief beoordelen. Een speler die vaak theater maakt moet daarvoor eigenlijk niet de schijn tegen krijgen, een speler met veel grove overtredingen ook niet maar andersom ook niet. De speler zonder enige gele kaart moet je niet daarom sparen "omdat hij niet zo is".

Was het maar computerwerk, was je in ieder geval van de willekeur af. Was er maar VAR die middels KI bepaalt of het een overtreding is of niet. Ben je in ieder geval van de willekeur af.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Voetbal is de dominante sportcultuur. Ik merk het (zeker in de lagere klassen) ook aan de discipline bij de teams "ja maar bij voetbal doen ze het ook..... "
Ik verwijs altijd graag naar deze man:

Staat met zijn betrekkelijk kleine postuur tussen reuzen de regels nog even fijntjes uit te leggen.

Heerlijk. Ik wou dat ik zoveel geduld had als scheidsrechter (hockey hier).

Je verkijkt je volgens mij wel op het feit dat voetbal een (betrekkelijk) contactsport is, en dat heb je totaal niet bij volleybal (bijv.).

Bij hockey mag ook erg weinig, qua contact, ivm het feit dat spelers met een slagwapen in de hand rondrennen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
My 2 cents over de scheidsrechters discussie:
Mijn gevoel zegt fluiten hoe de wedstrijd is, maar als je het eerlijk wilt houden zal je toch toe moeten naar zo strak mogelijk volgens de regels fluiten. Dat betekent overigens niet altijd meteen affluiten, we hebben nog zoiets als een voordeelregel ;)

Ik kan er ook altijd slecht tegen als een rode kaart niet wordt gegeven in de 4e minuut, 'Want het is nog zo vroeg in de wedstrijd'. Als je een overtreding begaat die rood waard is mag je vertrekken, ongeacht of dat de 4e of 94e minuut is.

Idem met overtredingen in de 16, 'Ja maar dan wordt het zo zwaar bestraft'. Tja, moet je geen overtreding in de 16 maken. Zo zijn de regels nou eenmaal.

Dan over Schmidt; de dingen die hij zegt zijn nogal wat. Als er bewijs voor is dat het zo is had hij nog niet zo moeten zeggen. Er zijn andere manieren om zoiets aan te pakken.
Maar zijn gedrag is toch tijdens de wedstrijd al beoordeelt en bestraft met een gele kaart? Ik dacht dat het dan klaar was. Als je een overtreding begaat die rood waard is en de scheids geeft hem niet (ook niet na ingrijpen van de VAR) dan kan de KNVB er na de wedstrijd toch niks meer mee?

Uiteraard keur ik zijn gedrag dus niet goed, ongeacht wat Nijhuis gezegd heeft ;)

WoT stats

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Napo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:15:
En dat zou het niet moeten zijn. Een stevige tackle die conform de regels is is in iedere wedstrijd conform de regels. Daarbij wil ik zeker niet stellen dat alle stevige tackles gelijk zijn of dat er een verschil kan zijn in de beoordeling (voor rode kaarten is dat inmiddels opgevangen) maar de basis is eenzelfde uitkomst, ongeacht of het zo'n mooie en eerlijke wedstrijd was.

Je zou zo veel mogelijk vooringenomenheid weg moeten halen, de scheidsrechter moet naar de acties objectief beoordelen. Een speler die vaak theater maakt moet daarvoor eigenlijk niet de schijn tegen krijgen, een speler met veel grove overtredingen ook niet maar andersom ook niet. De speler zonder enige gele kaart moet je niet daarom sparen "omdat hij niet zo is".
In essentie ben ik het met je eens dat het in de basis gelijk moet zijn en dus vooringenomenheid niet zozeer gewenst is, maar ik kan er op zich wel mee leven als iemand die zich continu aanstelt niet zonder meer alles makkelijk mee krijgt. Niet voor niets hebben we tegenwoordig de VAR om een grove fout daarin te corrigeren. Dan is het niet gek om wat vaker door te laten spelen.

Net als wanneer een speler continu het spel probeert te ontregelen door van die vieze 'net niet' overtredingen te maken waar je steeds al over twijfelt. De 'optelsom' mag op papier niet, maar ik sta er 100% achter dat wanneer iemand dat gedrag vertoont de balans uiteindelijk gewoon een keer naar wél een kaart uit valt.

Juist die menselijke beoordeling zou bij een integere scheidsrechter voor een eerlijker wedstrijd zorgen dan wanneer een robot heel strikt de regels zou volgen.
Was het maar computerwerk, was je in ieder geval van de willekeur af. Was er maar VAR die middels KI bepaalt of het een overtreding is of niet. Ben je in ieder geval van de willekeur af.
Ik denk dus niet dat het daar veel leuker van zou worden. Men gaat dan simpelweg exact de grens proberen op te zoeken en wanneer je daar maar consistent net binnen blijft bestraft de computer je niet, maar ondertussen wordt het wel één grote zuigpartij.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:09:
Zodra het in de buurt van een kaart komt moet de beoordeling en straf hetzelfde zijn, faire wedstrijd of niet.
Ben ik het dus niet mee eens, zie boven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:15
Ik ben zelf scheidsrechter bij het amateur voetbal en daar leer je echt hoe moeilijk fluiten is. Het is niet zwart/wit er staan 22 toneelspelers in het veld en 2 partijdige grensrechters en dan heb ik het nog niet over de bank.

Dan de spelregelkennis, die is ook vaak onvoldoende, dit komt ook doordat de regels elk jaar veranderen en de tekst vaak te moeilijk in elkaar steekt om te kunnen begrijpen. Vind mijzelf geen Neerlandicus, maar als ik een regel 3 keer moet lezen om ongeveer te begrijpen wat er staat, ligt dat aan de tekst, niet aan mij.

Het begint al met de tekst waarmee Toolkist zijn punt denkt te bewijzen: Zodra het in de buurt van een kaart komt

Geen persoonlijke aanval op jouw persoon, maar dit kun je al op 4 verschillende manieren interpreteren.

Op het voetbalveld of in het verkeer, veel personen leggen de regels in hun eigen voordeel uit. Ik heb al veel moeite met het fluiten van wedstrijden, in de erdivisie hebben ze professionals, kundige gransrechters, een 4e man en de VAR. En moet je kijken hoeveel discussie we daar nog over voeren?

Het is gewoon een heel moeilijk vak.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Gonadan

Gonadan

Op de amateurvelden moet je ook nog eens een cursus zelfverdediging gehad hebben. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
bregweb schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:04:
Ik ben zelf scheidsrechter bij het amateur voetbal en daar leer je echt hoe moeilijk fluiten is. Het is niet zwart/wit er staan 22 toneelspelers in het veld en 2 partijdige grensrechters en dan heb ik het nog niet over de bank.

Dan de spelregelkennis, die is ook vaak onvoldoende, dit komt ook doordat de regels elk jaar veranderen en de tekst vaak te moeilijk in elkaar steekt om te kunnen begrijpen. Vind mijzelf geen Neerlandicus, maar als ik een regel 3 keer moet lezen om ongeveer te begrijpen wat er staat, ligt dat aan de tekst, niet aan mij.

Het begint al met de tekst waarmee Toolkist zijn punt denkt te bewijzen: Zodra het in de buurt van een kaart komt

Geen persoonlijke aanval op jouw persoon, maar dit kun je al op 4 verschillende manieren interpreteren.

Op het voetbalveld of in het verkeer, veel personen leggen de regels in hun eigen voordeel uit. Ik heb al veel moeite met het fluiten van wedstrijden, in de erdivisie hebben ze professionals, kundige gransrechters, een 4e man en de VAR. En moet je kijken hoeveel discussie we daar nog over voeren?

Amateurvoetbal is drama, inderdaad partijdige grensrechters, echt daar zou je een boek over kunnen schrijven! In de lagere klassen zijn er nauwelijks scheidsrechters, als ze er wel zijn, zijn ze vaak 70+, komen niet uit de midden cirkel en hanteren nog regels uit 1930 :P daar tegenover staan dan niet de beste, soms ook niet de slimste amateurspelers, garantie voor drama ;)

Overigens zie je dus inderdaad minder problemen zodra je hoger in de klassen komt, want vanaf bepaald niveau zijn er geen clubgrensrechters meer (ik geloof vanaf 1ste klasse of hoofdklasse) en krijg je ook de betere scheidsrechters. Het scheelt een hoop, maar discussie zul je altijd houden, al zou je 30 VAR's erop los laten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:55
Waarom zou Nijhuis in dezelfde lijn moeten fluiten als een andere scheids bij de KNVB? Hij moet dezelfde regels hanteren maar het is toch onmogelijk om elk weekend een groep scheidsrechters neer te zetten die allemaal in één perfecte lijn fluiten? Er zijn toch tig verschillende wedstrijden het weekend die ook niet allemaal hetzelfde zijn? Zijn geen robots! Je kan wat commentaar hebben op zijn stijl en daarop kan hij bekritiseerd worden maar wat een gelul over één lijn.

Maar los daarvan:
Na afloop haalde Schmidt zijn gram. "Hij zei na afloop dat hij tegen ons floot, omdat ik kritiek op hem had na de wedstrijd tegen Vitesse. Ik vind dat onprofessioneel, honderd procent onprofessioneel", foeterde hij na afloop in gesprek met ESPN.
Dat is gewoon een beschuldiging. Dan moet hij dat bewijzen. En ik zal wel gek zijn maar ik heb een stuk van de wedstrijd gezien en hij floot zeker niet tegen PSV.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
Die Nijhuis is natuurlijk een flapdrop. Dat staat voor mij los van hoe je je als coach of speler gedraagd. Schmidt weet dat ook. Als hij enig fatsoenlijk heeft en wat wil bereiken dan kiest hij de gebaande paden en komt hij met argumenten. Een beetje geëmotioneerd voor de camera staan roeptoeteren moet je lekker aan supporters overlaten :+

XXXVI

• Napo
  • Niet online
DoeEensGek schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:15:
Waarom zou Nijhuis in dezelfde lijn moeten fluiten als een andere scheids bij de KNVB?
Omdat de scheidsrechter de uitkomst van een wedstrijd niet zou moeten beinvloeden, hij/zij zou de regels moeten toepassen conform de vaststelling van de KNVB
Hij moet dezelfde regels hanteren maar het is toch onmogelijk om elk weekend een groep scheidsrechters neer te zetten die allemaal in één perfecte lijn fluiten?
Natuurlijk is dat lastig derhalve moet je ook afdoende analyseren en waar nodig bijsturen. Eén vaste lijn is zo goed als onmogelijk, een minimale delta tussen scheidsrechter A en Z moet echter wel mogelijk zijn.
Er zijn toch tig verschillende wedstrijden het weekend die ook niet allemaal hetzelfde zijn? Zijn geen robots! Je kan wat commentaar hebben op zijn stijl en daarop kan hij bekritiseerd worden maar wat een gelul over één lijn.
Zodra een actie op veld 1 een gele kaart of wellicht een rode kaart is (al is dit deels opgelost door de VAR) en op veld 2 is dat geeneens een overtreding heb je geen gelijke omstandigheden. Niet volledig te voorkomen en dat is prima te accepteren maar nogmaals, het gaat over de delta's tussen scheidsrechters.

Het zijn geen robots maar net zoals in andere zaken moet men wel tussen twee lijnen kunnen bewegen. Een uitvoeringsnorm met een bepaalde boven- en ondergrens. Zolang dat het doel niet is en er niet naar gehandeld wordt creeer je mijns inziens een onwenselijke situatie.

• DoeEensGek
Napo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:58:

Zodra een actie op veld 1 een gele kaart of wellicht een rode kaart is (al is dit deels opgelost door de VAR) en op veld 2 is dat geeneens een overtreding heb je geen gelijke omstandigheden. Niet volledig te voorkomen en dat is prima te accepteren maar nogmaals, het gaat over de delta's tussen scheidsrechters.
Zo heb ik ook een perfecte sliding op de bal gezien bij Ajax - Feyenoord die opeens weer afgefloten werd. En wie zegt dat niet nu die "delta" opeens klein genoeg is? Ik vind het echt pure onzin, Nijhuis is geen geweldige scheids, maar hij fluit over het algemeen prima.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 13:22
Alles wat een scheids zegt word opgenomen, dus die opnamen zijn er.

Schmidt heeft het verleden tegen en twijfel aan wat hij gezegd heeft over Nijhuis.

• ElPaco
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:39:
Als ze dan toch bezig zijn, meteen het bal vasthouden/wegtikken/voor de bal gaan staan nadat de scheids gefloten heeft aanpakken. Voor mij verreweg het meest frustrerende onderdeel binnen het voetbal en als ik 1 ding moet kiezen wat ik morgen veranderd wil hebben qua regels is het dit.
Over meest irritante dingen gesproken, wat ik net weer zag bij Vitesse - ADO:

Voetballer gaat meer want geraakt door tegenstander. Het kan niet anders dan dat er spoedig een dubbele beenamputatie gaat plaatsvinden zo hard wordt er geschreeuwd. Er moet nog 20 meter worden doorgerold en de tranen vloeien rijkelijk. Er wordt snel even gekeken of de scheids wel heeft gezien hoe erg deze aanslag was.
Als blijkt dat de scheids niet echt onder de indruk is wordt er nog eens naar het lichaamsdeel gegrepen en nog een beetje extra gerold.

Het spel wordt stilgelegd en de traumachirurg clubarts komt het veld op. De wonderspray komt tevoorschijn en na een snelle behandeling blijkt de persoon die net nog 1000 doden stierf ineens in staat om met mach 3 richting de goal van de tegenstander te kunnen rennen en was er eigenlijk helemaal niks aan de hand.

/rant

Als je geraakt wordt moet je de bal mee krijgen. Als het pijn doet/je schrikt kan ik een schreeuw begrijpen. Maar dan is het ook gewoon klaar. Al dat aanstellen wat er na komt mag ook gewoon geel zijn. Is wat mij betreft gewoon onsportief gedrag om de tegenstander een kaart aan te naaien.

WoT stats

• ElPaco
  • Nu online
Iemand Volendam - PSV aan het kijken? Kijkt erg onrustig met de oranje shirts van Volendam en het rood/wit van PSV.

WoT stats

• DoeEensGek
ElPaco schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:06:
Iemand Volendam - PSV aan het kijken? Kijkt erg onrustig met de oranje shirts van Volendam en het rood/wit van PSV.
Ja kijk ook, PSV moet nog aan de bak vanavond.

• ElPaco
  • Nu online
DoeEensGek schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:31:
[...]

Ja kijk ook, PSV moet nog aan de bak vanavond.
Ja misschien moet de stadionspeaker even omroepen dat de wedstrijd begonnen is. Het is echt dramatisch. Denk ongeveer slechtste pot dit seizoen.

WoT stats

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:39

Vos

AFCA

Volendam speelt wel heel aardig moet ik zeggen. Alleen scoren lukt ze niet.

• DoeEensGek
ElPaco schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Ja misschien moet de stadionspeaker even omroepen dat de wedstrijd begonnen is. Het is echt dramatisch. Denk ongeveer slechtste pot dit seizoen.
Ik denk ben sociaal zal het maar niet hier neerzetten maar gelukkig zeg je het zelf. Volendam is vel en had eigenlijk al voor moeten staan.

• ElPaco
  • Nu online
Als mensen een beetje scherp waren stond het nu 4-2 voor Volendam. Rosario spant wel de kroon trouwens, die heeft echt nog geen bal goed geraakt of naar een medespeler geschoten.

WoT stats

• ElPaco
  • Nu online
Vos schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:36:
Volendam speelt wel heel aardig moet ik zeggen. Alleen scoren lukt ze niet.
Het moet gezegd inderdaad, Volendam speelt erg goed. Ze weten hoe ze PSV klem moeten zetten. De vraag is hoe lang ze dat volhouden, maar ze hebben PSV redelijk in hun greep.

WoT stats

• DoeEensGek
Hoelang gaat Volendam dit volhouden?

• Vos

Vos

AFCA

ElPaco schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Het moet gezegd inderdaad, Volendam speelt erg goed. Ze weten hoe ze PSV klem moeten zetten. De vraag is hoe lang ze dat volhouden, maar ze hebben PSV redelijk in hun greep.
Zal na een uur toch wel over zijn ja. Dan moeten ze voor die tijd paar keer scoren ;)

• Vos

Vos

AFCA

Wat een kansen haha! Keepend is Unnerstall erg goed, voetballend minder ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Vos op 19-01-2021 21:46 ]

• ElPaco
  • Nu online
Unnerstall laat wel zien dat hij misschien maar gewoon 1e keeper moet zijn ipv Mvogo. Die brengt toch goed redding.

WoT stats

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap de rant volledig en sta er ook achter maar als nuancering, als je ooit gevoetbald hebt dan weet je ook dat je genoeg blessures hebt die even veel pijn doen en je er snel uit loopt. (neemt niet weg dat er enorm over geacteerd wordt).

• ElPaco
  • Nu online
Vandaar ook het laatste stuk. Dat je even schreeuwt snap ik, maar het kan 10x minder, dat laten andere sporten wel zien.

WoT stats

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

14 schoten op doel, zonder goals. Misschien kan de voorhoede van Volendam ook bij ons meedoen.

• ElPaco
  • Nu online
Yes! Mooi schot hoor!

PSV is gelukkig wat beter uit de kleedkamer gekomen.

WoT stats

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12 21:31
So, ik heb de eerste helft gemist maar las wel iets over schandalig. Ik zet hem aan en vijf minuten later is het 0-1. Lekker binnenkomen haha.

Edit: En dat had een tweede gele kaart moeten zijn voor van de Ven. Als hij nog geen geel had had hij hem gekregen.

[ Voor 29% gewijzigd door Zingo op 19-01-2021 22:12 ]

• ElPaco
  • Nu online
Zingo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:10:
So, ik heb de eerste helft gemist maar las wel iets over schandalig. Ik zet hem aan en vijf minuten later is het 0-1. Lekker binnenkomen haha.
Jij mag vaker inschakelen ;)

WoT stats

• ElPaco
  • Nu online
Zingo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:10:

Edit: En dat had een tweede gele kaart moeten zijn voor van de Ven. Als hij nog geen geel had had hij hem gekregen.
Precies wat ik met mijn rant een paar posts eerder bedoelde ;)

WoT stats

• ElPaco
  • Nu online
Wanneer gaan ze kunstgras verbieden? Wat een ellendig spul zeg.

WoT stats

• Zingo
Dumfries krijgt er weer een. Hij is wel goed in penalties krijgen. Bijna jammer dat de keeper hem niet had.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:22
Volgens de Telegraaf gaat Ajax vanavond met een B-elftal spelen. Eigenlijk vind ik alle posities nog wel redelijk bezet behalve het middenveld en de spits positie dat zou ik zo niet oplossen tegen AZ, het is geen 1e divisie club waar je tegen speelt.
De vermoedelijke opstelling van Ajax:
Stekelenburg; Rensch, Schuurs, Martinez, Tagliafico; Alvarez, Ekkelenkamp, Gravenberch; Neres, Labyad, Promes.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ElPaco
  • Nu online
Alvarez die start, ik weet vrij zeker dat Ten Hag vertrokken is bij Ajax, anders zou het niet voor kunnen komen.

Gelukkig staat Promes er wel in zodat Ajacieden de zekerheid hebben dat het toch Ten Hag is die dit bedacht heeft ;)

WoT stats

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gynnad schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:16:
Volgens de Telegraaf gaat Ajax vanavond met een B-elftal spelen. Eigenlijk vind ik alle posities nog wel redelijk bezet behalve het middenveld en de spits positie dat zou ik zo niet oplossen tegen AZ, het is geen 1e divisie club waar je tegen speelt.
Prima zo, twijfelde nog of ik zou gaan kijken, maar weet het nu wel zeker. De beker kan mij sowieso gestolen worden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
  • Nu online
Han schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Prima zo, twijfelde nog of ik zou gaan kijken, maar weet het nu wel zeker. De beker kan mij sowieso gestolen worden.
Maar dan mis je Martinez en Alvarez op het veld :P

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-12 20:07

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:02:
[...]

Maar dan mis je Martinez en Alvarez op het veld :P
Once in a lifetime inderdaad.. ;) :D

Hij zou van mij Timber er ook wel weer op mogen zetten, die deed het meer dan goed. Ik zie hem ook wel als een optie op 6.

[ Voor 26% gewijzigd door snmght op 20-01-2021 09:34 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Gonadan

Gonadan

Hoezo B-elftal? De absolute toppers van Ten Hag staan er gewoon in hoor. O-)

* Gonadan gaat niet rustig zitten vanavond, dat weet 'ie alvast

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:44:

Maar zijn gedrag is toch tijdens de wedstrijd al beoordeelt en bestraft met een gele kaart? Ik dacht dat het dan klaar was. Als je een overtreding begaat die rood waard is en de scheids geeft hem niet (ook niet na ingrijpen van de VAR) dan kan de KNVB er na de wedstrijd toch niks meer mee?
Zijn gedrag tijdens de wedstrijd is bestraft, zijn opmerkingen van na de wedstrijd niet en daar zal hij wel een schorsing voor gaan krijgen.
bregweb schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:04:

Met alle respect, er is natuurlijk een wereld van verschil tussen een scheidsrechter bij de amateurs of 1 in de Eredivisie... Om daar te mogen fluiten is 1 van de harde vereisten dat je de spelregels kent, daar krijgen ze volgens mij elk jaar een test over? Daarbij hebben die scheidsrechters meerdere keren gezamenlijk overleg, dan kun je prima afstemmen hoe je omgaat met bepaalde situaties. Bijvoorbeeld als iemand half door een ander heen glijdt en dan de bal speelt.. Bij Nijhuis is dat prima want past wel binnen zijn stijl en 'je speelt de bal', bij een ander grote kans op rood. Bij de ene scheids is de bal een tikje geven nadat er gefloten is wel geel, bij een ander alleen ver in de 2e helft en bij weer een ander alleen als ie inmiddels in 'de flow' zit van het gele kaarten trekken. Die types zijn er ook, die dan 70 minuten wachten en dan ineens om elke losse veter een gele kaart gaan geven.
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Ben ik het dus niet mee eens, zie boven.
Dan moeten ze maar een regel toevoegen dat je na 4 kleine overtredingen ook geel krijgt. Hoe moeilijk kan het zijn? Al die grijze gebieden moeten er gewoon uit, links om of rechts om.
Er zijn kampioenschappen beslist op een klein verschil in doelsaldo. Dan kun je zeggen 'had maar 1x meer gescoord' maar je wil dan toch niet hebben dat die ploeg die 2e werd dan bijvoorbeeld een wedstrijd had waarbij de tegenstander na 3 minuten rood had moeten krijgen, of na een wedstrijd met puntverlies een rode kaart geseponeerd heeft gekregen.

• PolarBear
  • Niet online

[...]
Rust geven op deze manier heeft volgens mij nog nooit een team beter gemaakt. En ik heb het al eerder gezegd, Ajax moet voor alle prijzen spelen. Zondag speel je tegen Fortuna. Ik snap dit niet. Nu er met een lelijke 4-0 af gaan tegen AZ heeft meer invloed op het verloop van de competitie dan een zwaarbevochten 1-0 winst denk ik.

• Gonadan

Gonadan

Inderdaad, en voor Fortuna heb je geen rust nodig. Alleen maar discipline en inzet.
toolkist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:22:
Dan moeten ze maar een regel toevoegen dat je na 4 kleine overtredingen ook geel krijgt. Hoe moeilijk kan het zijn? Al die grijze gebieden moeten er gewoon uit, links om of rechts om.
Er zijn kampioenschappen beslist op een klein verschil in doelsaldo. Dan kun je zeggen 'had maar 1x meer gescoord' maar je wil dan toch niet hebben dat die ploeg die 2e werd dan bijvoorbeeld een wedstrijd had waarbij de tegenstander na 3 minuten rood had moeten krijgen, of na een wedstrijd met puntverlies een rode kaart geseponeerd heeft gekregen.
Daar kan ik mij echt niet druk om maken, zo is sport en dat is het leven. Je kunt nu eenmaal niet alles 100% gelijk en eerlijk houden, grijs gebied hoort erbij en heeft ook wel wat charme.
Voor elk situatie die je als excuus kunt aanhalen waar je door arbitrage dat ene doelpunt gemist zou hebben zijn er tien andere situaties waarin je het als team zelf gewoon hebt laten liggen. Die kant moet je niet op willen, dat is een utopie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:30:
Inderdaad, en voor Fortuna heb je geen rust nodig. Alleen maar discipline en inzet.

[...]

Daar kan ik mij echt niet druk om maken, zo is sport en dat is het leven. Je kunt nu eenmaal niet alles 100% gelijk en eerlijk houden, grijs gebied hoort erbij en heeft ook wel wat charme.
Voor elk situatie die je als excuus kunt aanhalen waar je door arbitrage dat ene doelpunt gemist zou hebben zijn er tien andere situaties waarin je het als team zelf gewoon hebt laten liggen. Die kant moet je niet op willen, dat is een utopie.
Oneens, als je die ene situatie eruit kunt halen ligt het namelijk alleen nog maar aan jezelf (en de kwaliteit van de tegenstander) en dat is waar het om gaat in een wedstrijd. Niet hoe de vlag hangt bij de scheidsrechter van die dag.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

PolarBear schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:27:
Nu er met een lelijke 4-0 af gaan tegen AZ heeft meer invloed op het verloop van de competitie dan een zwaarbevochten 1-0 winst denk ik.
En je geeft AZ hiermee vleugels in aanloop van een zeer belangrijke wedstrijd op 31 januari. Start gewoon met je sterkste spelers en wissel deze in de tweede helft. Zoals gezegd, tegen Fortuna hoef je niet met je sterkste 11 aan te treden, dan zou deze opstelling voldoende zijn. Tegen een AZ vanavond is een ander verhaal. Ten Hag elimineert Ajax bij voorbaat voor een vervolg in de beker.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:31:
Oneens, als je die ene situatie eruit kunt halen ligt het namelijk alleen nog maar aan jezelf (en de kwaliteit van de tegenstander) en dat is waar het om gaat in een wedstrijd. Niet hoe de vlag hangt bij de scheidsrechter van die dag.
Tja, dat we het oneens waren is wel duidelijk toch, wat voegt dat blijven herhalen toe? Eens gaan we het waarschijnlijk niet worden. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Goed om te lezen dat Ten Hag met zijn 2e keus wil gaan spelen. Hopelijk zien we dat vanavond ook daadwerkelijk gebeuren.

Geef de spelers maar rust, de beker interesseert me echt niks. En ga er vanuit dat Ajax wel in de top 2 eindigt, dus is het ook niet zo relevant.

• Gonadan

Gonadan

Ben van plan die wedstrijd te gaan kijken, maar ik vrees wel voor een zaadpot als ik de opstelling zo zie. Je moet zo'n beetje linies gaan overslaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Starbucks schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:47:
Goed om te lezen dat Ten Hag met zijn 2e keus wil gaan spelen. Hopelijk zien we dat vanavond ook daadwerkelijk gebeuren.

Geef de spelers maar rust, de beker interesseert me echt niks. En ga er vanuit dat Ajax wel in de top 2 eindigt, dus is het ook niet zo relevant.
Tis natuurlijk maar afwachten of de Telegraaf het veel beter weet dan normaliter het AD ;)
Ik zou het bv totaal niet logisch vinden om Haller niet op te stellen, die moet zsm wennen aan de speelstijl en dus minuten maken.

• Napo
  • Niet online
Natuurlijk heeft het team het waarschijnlijk ergens laten liggen maar neem wedstrijden waar top teams tegen degradanten spelen waar de scheidsrechter besluit om op de 90+0ste minuut af te fluiten. Prima redenering want de wedstrijd is al gewonnen echter kan juist in die additionele tijd een doelpunt vallen.

Juist dat soort willekeur moet je er uit willen halen. Het gaat dan ook niet om te luisteren naar redenen van clubs waarom ze niet kampioen zijn geworden, gedegradeerd zijn of dat ze een plek voor Europees voetbal misgelopen zijn maar dat er een zo gelijk mogelijk speelveld gecreeert wordt, en dat op alle vlakken.

[...]

Druk maken is één ding maar kijkende naar de ideale wereld is het zo dat de KNVB een te verwachten lijn hanteert, dat juist communiceert en uitvoert. Heeft het een charme dat sommige wedstrijden harder zijn dan andere? Verandering van spijs doet eten! Het doel is dan ook niet 100% gelijk en eerlijk, dat lukt niet aangezien het mensenwerk is. De bandbreedte moet mijns inziens echter wat smaller worden

• DoeEensGek
Gonadan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Hoezo B-elftal? De absolute toppers van Ten Hag staan er gewoon in hoor. O-)

* Gonadan gaat niet rustig zitten vanavond, dat weet 'ie alvast
We spelen toch al maanden met een B elftal. :+

Zonder dollen het zegt niet veel als er een b elftal wordt opgesteld. De ene keer spelen die de tegenstander moeiteloos en leuk van de mat, de andere keer lukt het niet en moet je nog de hulp roepen van de basis spelers. Ik zie het wel vanavond. Daarbij zal Ten Hag wel een "logische verklaring" hebben. :/

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:24

[...]
pfft als dit de basis opstelling is dan ga ik met tegenzin kijken vanavond :(
Het is gelukkig de beker maar, die kan me gestolen worden. Maar het moet wel leuk zijn om te kijken. Had liever Taylor ipv Alvarez/Ekkelenkamp gezien.

• ElPaco
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Zijn gedrag tijdens de wedstrijd is bestraft, zijn opmerkingen van na de wedstrijd niet en daar zal hij wel een schorsing voor gaan krijgen.
Ah, ik had niet door dat hij na de wedstrijd ook nog los was gegaan. Mja, hij heeft het sowieso niet op de goede manier onder de aandacht gebracht, ongeacht of het waar is.

Verder net de samenvatting gezien van Sparta - PSV, het is een wonder dat die wedstrijd is doorgegaan. Dat veld kon echt niet. Nu vallen er 2 spelers geblesseerd uit door het veld. Ik snap de woede van Schmidt tijdens de wedstrijd dan wel (die ging volgens mij namelijk over dat de scheids gewoon moet ingrijpen als het niet gaat).

Los van de blessures zag je veel spelers die niet vol er in durfde te gaan of die vrij willekeurig uitgleden.

WoT stats

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:06:
Natuurlijk heeft het team het waarschijnlijk ergens laten liggen maar neem wedstrijden waar top teams tegen degradanten spelen waar de scheidsrechter besluit om op de 90+0ste minuut af te fluiten. Prima redenering want de wedstrijd is al gewonnen echter kan juist in die additionele tijd een doelpunt vallen.

Juist dat soort willekeur moet je er uit willen halen. Het gaat dan ook niet om te luisteren naar redenen van clubs waarom ze niet kampioen zijn geworden, gedegradeerd zijn of dat ze een plek voor Europees voetbal misgelopen zijn maar dat er een zo gelijk mogelijk speelveld gecreeert wordt, en dat op alle vlakken.
Dat is wel een goed voorbeeld, daar ben ik het zeker eens. Maar dat zijn ook situaties die veel makkelijker te herkennen en onderscheiden zijn. De discussie begon met tackles, daar is het grijze gebied veel breder en dat maakt het veel lastiger.
Druk maken is één ding maar kijkende naar de ideale wereld is het zo dat de KNVB een te verwachten lijn hanteert, dat juist communiceert en uitvoert. Heeft het een charme dat sommige wedstrijden harder zijn dan andere? Verandering van spijs doet eten! Het doel is dan ook niet 100% gelijk en eerlijk, dat lukt niet aangezien het mensenwerk is. De bandbreedte moet mijns inziens echter wat smaller worden
Daar waren we het ook wel over eens. De boven- en ondergrens moeten dichter naar elkaar toe, maar niet gelijk worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
Beker voetbal vind ik weinig aan behalve de finale.

• PolarBear
  • Niet online
Han schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:37:
[...]

En je geeft AZ hiermee vleugels in aanloop van een zeer belangrijke wedstrijd op 31 januari. Start gewoon met je sterkste spelers en wissel deze in de tweede helft. Zoals gezegd, tegen Fortuna hoef je niet met je sterkste 11 aan te treden, dan zou deze opstelling voldoende zijn. Tegen een AZ vanavond is een ander verhaal. Ten Hag elimineert Ajax bij voorbaat voor een vervolg in de beker.
Ik durf de stelling wel aan dat nu radicaal met een B elftal spelen je eerder het kampioenschap kost dan met een licht gewijzigde selectie spelen.

Dat een Haller niet opgesteld zou zijn is ook een schande, die jongen komt uit de Premier League, zou fit zijn dan moet het speelschema van Ajax tot nu toe niet buitengewoon belastend zijn voor zo'n jongen.

• Martinusz
  • Nu online
PolarBear schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Ik durf de stelling wel aan dat nu radicaal met een B elftal spelen je eerder het kampioenschap kost dan met een licht gewijzigde selectie spelen.
Wat een overdreven reactie weer, het gaat hier om 1 bekerwedstrijd in een drukke januari maand. Alsof een paar andere spelers meteen invloed heeft op de resterende 17 wedstrijden in de competitie 8)7

Daarnaast een B elftal?
Alleen Stekelenburg; Rensch en Ekkelenkamp zijn spelers die niet zo heel vaak mee doen.
En volgens velen zijn Martinez en Alvarez A-elftal materiaal, dus moet goed komen :)

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:15
Ben het er zelf niet mee eens maar de schaal (lees CL) levert 20 Miljoen op, de beker dit jaar kost geld.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Terranova
Martinusz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Wat een overdreven reactie weer, het gaat hier om 1 bekerwedstrijd in een drukke januari maand. Alsof een paar andere spelers meteen invloed heeft op de resterende 17 wedstrijden in de competitie 8)7

Daarnaast een B elftal?
Alleen Stekelenburg; Rensch en Ekkelenkamp zijn spelers die niet zo heel vaak mee doen.
En volgens velen zijn Martinez en Alvarez A-elftal materiaal, dus moet goed komen :)
Nouja Ten Hag rouleert amper. Dus je hebt ongeveer 11 spelers die samen kunnen spelen. 1 uitvaller is vaak al genoeg om alles te laten instorten. Dan kan je beter af en toe een andere speler in de vaste samenstelling laten spelen om zo een set spelers te hebben die goed samen kunnen spelen die groter is dan 11 spelers.

Nu met een bijna "B" elftal krijg je nog niet de automatisme die je wil in je A elftal.

• Gonadan

Gonadan

Terranova schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Nouja Ten Hag rouleert amper. Dus je hebt ongeveer 11 spelers die samen kunnen spelen. 1 uitvaller is vaak al genoeg om alles te laten instorten. Dan kan je beter af en toe een andere speler in de vaste samenstelling laten spelen om zo een set spelers te hebben die goed samen kunnen spelen die groter is dan 11 spelers.

Nu met een bijna "B" elftal krijg je nog niet de automatisme die je wil in je A elftal.
Rouleren doet hij inderdaad niet zoveel, maar dat betekent niet dat de opstelling elke wedstrijd hetzelfde is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
Gonadan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Rouleren doet hij inderdaad niet zoveel, maar dat betekent niet dat de opstelling elke wedstrijd hetzelfde is. ;)
En dat zie je duidelijk in het spel. Als er iemand noodgedwongen moet spelen door een blessure daalt het niveau hard. Iets wat altijd een beetje logisch is, maar niet zo erg als het nu gebeurd.

• Gonadan

Gonadan

Terranova schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:33:
En dat zie je duidelijk in het spel. Als er iemand noodgedwongen moet spelen door een blessure daalt het niveau hard. Iets wat altijd een beetje logisch is, maar niet zo erg als het nu gebeurd.
Maar dan is mijn punt dus dat er geen 11 op elkaar ingespeelden zijn en de gekozen opstelling dus niet per se nadelig hoeft te zijn. Ben benieuwd of het Zuid-Amerikaanse mes tussen de tanden AZ een beetje kan ontregelen of dat we nu hele opbouw missen en na een half uur met 9 man spelen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
Van Rhijn had ook een lekker momentje tegen Heerenveen.
[Streamable: https://streamable.com/hfbgbj]https://streamable.com/hfbgbj

• Vos

Vos

AFCA

DoeEensGek schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:43:
Van Rhijn had ook een lekker momentje tegen Heerenveen.
[Streamable]https://streamable.com/hfbgbj
Wat is die vent slecht man! Mag wel naar de amateurs.

• ElPaco
  • Nu online
Lekkere goal van Heracles. Slecht buitenspel opgeheven van die centrale verdediger bij Feyenoord. Stond gewoon 2 meter verkeerd.

WoT stats

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 13:22
Vos schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Wat is die vent slecht man! Mag wel naar de amateurs.
Als je dan terug kijkt naar hoe hij begon bij Ajax.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dat is toch lekker op slag van rust nog de gelijkmaker erin. Beetje mazzel met de vrije trap en dat hij goed doorstuitert naar Sinistera

Feyenoord speelt niet best, Heracles komt er heel makkelijk doorheen.
Benieuwd wat de tweede helft gaat brengen

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Rubman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:37:
Benieuwd wat de tweede helft gaat brengen
Ik hoop een andere commentator. Wat een vreselijke vent is dat zeg.

• Rubman

Rubman

remco112 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:38:
[...]

Ik hoop een andere commentator. Wat een vreselijke vent is dat zeg.
Eens, zegt meer verkeerd dan goed. (ESPN commentator Dan weet niet of er nog ergens anders uitgezonden wordt)

Ook echt 4 keer noemen dat Fer hands maakt wat hij gewoon niet doet zoals op de beelden te zien is.
Continu de spelers door elkaar halen, wat een drama.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ajax dus met het tweede elftal
Stekelenburg; Rensch, Schuurs, Martínez, Tagliafico; Álvarez, Ekkelenkamp, Gravenberch; Neres, Labyad, Promes.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:44
Schiet mij maar lek met die opstellingen van Ajax én AZ, beide veel roulaties en bijzondere keuzes... we gaan het zien

• Rubman

Rubman

Bam!, Dat is toch lekkerder beginnen dan de hele eerste helft.
En dat van Linssen

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zie nu pas dat Feyenoord speelt tegen de schoppers uit Almelo ... Hup Feyenoord!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Starbucks
krissie100 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:50:
Schiet mij maar lek met die opstellingen van Ajax én AZ, beide veel roulaties en bijzondere keuzes... we gaan het zien
AZ ook ja? Jammer, ik zag liever een 2e Ajax tegen de sterkste 11 van AZ.

• Typhone
  • Laatst online: 24-12 16:29

Typhone

Who Dares Wins

Kolere wat een jankopstelling bij Ajax. Hou het toch eens normaal zou je denken maar nee, Alvarez, Ekkelenkamp. Kansloos.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Haha, wat een bal van Promes. Hij is het helemaal kwijt momenteel.

...

• DoeEensGek
Typhone schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:58:
Kolere wat een jankopstelling bij Ajax. Hou het toch eens normaal zou je denken maar nee, Alvarez, Ekkelenkamp. Kansloos.
Hij had er anders wel een goed verhaal over zijn keuzes! ( :+ )

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:37

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:57:
Beker voetbal vind ik weinig aan behalve de finale.
Utrecht-Feyenoord was inderdaad memorabel :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• DoeEensGek
dvdkiwi schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Dat was een echte alles-of-niets-wedstrijd. >:)

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik vind het fijn dat spelers als alvarez en martinez weer een keer mogen starten. Gewoon omdat de concurrentie ook niet foutloos is. En uiteraard dat neres weer kan spelen. Maar voor de rest ben ik Erik ten hag niet dankbaar voor zijn fantasie opstelling.

En hoezo verdient mijn favoriet om een keertje te banken tadic geen rust?

[ Voor 13% gewijzigd door groggy op 20-01-2021 21:09 ]

• Starbucks
Goed dat Promes daar schiet, je hebt de wind flink mee. Gewoon knallen van afstand

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Luxicon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:03:
Haha, wat een bal van Promes. Hij is het helemaal kwijt momenteel.
Dit was dan wel weer een hele fraaie poging :D

• Typhone
  • Laatst online: 24-12 16:29

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:09:
[...]

Dit was dan wel weer een hele fraaie poging :D
Kijk hem gaan die Quincy!

• Terranova
Zozo, Ekkelenkamp raakt eens iets.

Helaas was het z'n tegenstander

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Euhm, is dit niet gewoon een pingel?

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-12 22:58
dvdkiwi schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Klopt toen kuijt nog voor de goede ploeg speelde!

• Vos

Vos

AFCA

Dat kan gewoon een penalty zijn, domme sliding op kansloze plek van Alvarez.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:22
dvdkiwi schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:15:
Euhm, is dit niet gewoon een pingel?
Durft hem niet te geven. Altijd pingel. Mist de bal en trekt zijn been nog omhoog om hem te raken.

[ Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 20-01-2021 21:17 ]

• toolkist
  • Niet online
Cadeautje naar Ajax toe... Hoe ie die niet kan geven???

• Starbucks
Kon hem geven ja, ook al was het een aai. Het was erg dom

• Martinusz
  • Nu online
Vos schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:16:
Dat kan gewoon een penalty zijn, domme sliding op kansloze plek van Alvarez.
Maar weer terug op de bank die Alvarez dan ;)

• Zingo
Dat was een erg duidelijke penal hoor, kansloos dat hij hem niet geeft.

• krissie100
Ik vond het eerlijk gezegd als AZ fan niet een pingel, echt het contact is schampen, slim is het alleen zeker niet en kan hem ook zomaar geven

• toolkist
  • Niet online
Lijkt me duidelijke kaart...

• Starbucks
krissie100 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:19:
Ik vond het eerlijk gezegd als AZ fan niet een pingel, echt het contact is schampen, slim is het alleen zeker niet en kan hem ook zomaar geven
Het was erg goedkoop geweest, maar je hebt genoeg slechte scheidsrechters die een aai al voldoende vinden.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus AZ speelt thuis tegen het tweede van Ajax op de counter?
Had er meer van verwacht

• DoeEensGek
toolkist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:17:
Cadeautje naar Ajax toe... Hoe ie die niet kan geven???
Deze scheids zit op één lijn met Nijhuis. :9

• krissie100
Exocet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:23:
Dus AZ speelt thuis tegen het tweede van Ajax op de counter?
Had er meer van verwacht
Ik ben anders ook niet echt te spreken over de opstelling van AZ, we gaan het zien...

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:49

Qu3st

Labyad, je had net zo goed met 10 man kunnen starten, nog 0,0 gezien van hem zoals verwacht

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:28:
Labyad, je had net zo goed met 10 man kunnen starten, nog 0,0 gezien van hem zoals verwacht
Elke wedstrijd hoop ik weer ongelijk te hebben, dat het toch een ontzettende koning is, maar nee...
Pagina: 1 ... 142 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021