Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat sowieso, en dan komt om de hoek kijken dat een trainer vertrouwen in je moet hebben en je dus kansen moet gunnen, een deel kan je afdwingen op basis van kwaliteit maar dat is niet voor de volledige 100%. Geen vertrouwen vanuit de trainer is minder kans en geen doorstroming.Martinusz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:49:
Linksom of rechtsom is het maar 1% dat het haalt om vanuit de jeugd in het eerste elftal te komen. Datzelfde zal ook gelden in het buitenland.
Een club die jeugdspelers in het eerste elftal weinig kansen gunt? Kans op vertrek is groter.
Een club die net een nieuwe spits heeft gehaald? Spits uit de jeugd zal wellicht minder perspectief zien.
Zo ontzettend veel factoren die spelers kan bewegen om naar een andere club te gaan. Als BVO moet je derhalve ook bekijken waarom spelers vertrekken en mogelijk zaken aanpassen om een goede doorgroei te faciliteren. Bij Feyenoord kan dat zijn om in te stappen in de eerste divisie, bij Ajax meer perspectief/ondersteuning om naar het eerste door te groeien* en zo heeft elke club zijn uitdagingen
En ja, geld kan een factor zijn en zal dat ook zijn voor sommige spelers maar ik hoop dat de begeleiding afdoende is om de potentiële lange termijn inkomsten af te zetten tegen de korte termijn maximalisatie.
*zeker niet zeggende dat het nu niet afdoende is echter kan je bijvoorbeeld wel de vraag stellen of een Klaiber bijvoorbeeld jeugd in de weg staat
Blijft een balanceeract. Je voetnoot over Klaiber is een volledig terechte vraag, staat tegenover dat de continuiteit van een club bestaat uit het groeien van kapitaal dmv eigen jeugd + het behalen van resultaat op korte termijn. In geval van Klaiber kan je stellen dat een meer ervaren speler, ook al ligt zijn absolute potentie ongetwijfeld lager dan dat van jeugdspelers, een lager risico op door de ondergrens zakken zal hebben dan een gemiddelde 18-jarige Jong Ajax speler.Napo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:59:
[...]
Dat sowieso, en dan komt om de hoek kijken dat een trainer vertrouwen in je moet hebben en je dus kansen moet gunnen, een deel kan je afdwingen op basis van kwaliteit maar dat is niet voor de volledige 100%. Geen vertrouwen vanuit de trainer is minder kans en geen doorstroming.
Een club die jeugdspelers in het eerste elftal weinig kansen gunt? Kans op vertrek is groter.
Een club die net een nieuwe spits heeft gehaald? Spits uit de jeugd zal wellicht minder perspectief zien.
Zo ontzettend veel factoren die spelers kan bewegen om naar een andere club te gaan. Als BVO moet je derhalve ook bekijken waarom spelers vertrekken en mogelijk zaken aanpassen om een goede doorgroei te faciliteren. Bij Feyenoord kan dat zijn om in te stappen in de eerste divisie, bij Ajax meer perspectief/ondersteuning om naar het eerste door te groeien* en zo heeft elke club zijn uitdagingen
En ja, geld kan een factor zijn en zal dat ook zijn voor sommige spelers maar ik hoop dat de begeleiding afdoende is om de potentiële lange termijn inkomsten af te zetten tegen de korte termijn maximalisatie.
*zeker niet zeggende dat het nu niet afdoende is echter kan je bijvoorbeeld wel de vraag stellen of een Klaiber bijvoorbeeld jeugd in de weg staat
Belangrijk onderdeel is tevens, hoe pijnlijk het ook kan zijn, als club je verlies nemen en doorselecteren. Vind Dennis Johnsen in dit hele verhaal wel een mooi voorbeeld. Verliet op jonge leeftijd Noorwegen voor Heerenveen, werd vervolgens voor 2 mio verkocht aan Ajax. Speelde in 17/18 een aardig seizoen bij Jong maar raakte daarna redelijk in verval. Ook tijdens verhuurperiodes bij Heerenveen en Zwolle was het weinig bijzonders. Inmiddels is hij 22 en via de achterdeur vertrokken naar Venezia in de Serie B.
We hebben Kudus er uiteindelijk amper zien spelen maar ik kan me wel vinden in het idee van ETH om hem op de spitspositie te zetten. Eriksen kan als 10 spelen en zowel steekballen op Kudus geven als Ziyechaanse passes op onze buitenspelers die dan hopelijk ook weer beter renderen. Gravenberch en Klaassen maken het middenveld dan compleet. Tot slot wil Eriksen nog wel eens een vrije trap fraai binnenschieten wat ook een extra wapen is.
Zo lang we er met Eriksen er bij meer maken dan de tegenstander is die CV ook niet per se nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door snmght op 05-01-2021 18:02 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Eriksen huren klinkt leuk, maar eer dat ie wedstrijdfit is heb je de helft van de topwedstrijden al gehad + het kost een vermogen + je blokkeert de ontwikkeling van een speler die ook volgend seizoen nog in je selectie zit.
De enige positie die in mijn ogen op dit moment niet goed benut wordt, is die van Kudus. Dus nu is hij eindelijk terug, zou hij de spits in moeten. Laat die jongen maar lekker op 10 spelen met Klaassen en Gravenbergh er achter. Beter middenveld kun je toch niet wensen.
Promes kreeg die voorzetten van Ziyech.LoeWn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:18:
Het gaat er om wat er langs staat. Neres en Antony is leuk, maar of je ze altijd samen wilt zetten weet ik niet. Dan heb je twee dezelfde spelers op de flanken die vaak in de bal komen. Een Promes die ook weleens een mooie voorzit binnen kan leggen heb je dan meer aan. Maarja.. iets met vorm.
De enige positie die in mijn ogen op dit moment niet goed benut wordt, is die van Kudus. Dus nu is hij eindelijk terug, zou hij de spits in moeten.
Het is een speler die de ballen moet krijgen vlak voor het doel. Voetballend heb je weinig aan hem vind ik. Hij gaat niet diep en gaat geen man voorbij.
Kudus in de spits op 10? Zo verfijnd is hij niet. Hij komt nog wel weg bij een paar man maar niet als er een muur staat.
En die staat er vaak bij de tegenstander. Ook omdat de snelheid van counteren er niet is bij Ajax, vooral een Promes die weigert diep te gaan en alles terug passt.
Komt bij dat Klaassen en Gravenberch geen goede verdedigers zijn op het middenveld. Klaassen oa te traag. Kudus mooi daar laten.
Ze missen een soort creatieve aanvallende middenvelder. Ze hadden Ziyech voor de passen, vd Beek voor het ruimtes trekken. Beide weg
Eriksen heeft zijn beste tijd gehad vrees ik.
Het is toch niet alsof je bij Ajax 5 man uit moet slalommen als spits zijnde? Denk juist dat Kudus een goede combinatie van inzicht, basistechniek en rust aan de bal heeft. Kan nog mooi half jaartje wat opsteken van Huntelaar. Klaassen is wellicht niet de snelste, maar is juist degene die de rest neerzet, gaten dichtloopt en verdedigend goed weet te anticiperen. Los daarvan, indien je verdedigende versterking wilt op het middenveld lijkt het mij zonde om Kudus daar voor op te offeren, die heeft op andere posities meer te bieden.Harribo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:56:
[...]
Promes kreeg die voorzetten van Ziyech.
Het is een speler die de ballen moet krijgen vlak voor het doel. Voetballend heb je weinig aan hem vind ik. Hij gaat niet diep en gaat geen man voorbij.
Kudus in de spits op 10? Zo verfijnd is hij niet. Hij komt nog wel weg bij een paar man maar niet als er een muur staat.
En die staat er vaak bij de tegenstander. Ook omdat de snelheid van counteren er niet is bij Ajax, vooral een Promes die weigert diep te gaan en alles terug passt.
Komt bij dat Klaassen en Gravenberch geen goede verdedigers zijn op het middenveld. Klaassen oa te traag. Kudus mooi daar laten.
Ze missen een soort creatieve aanvallende middenvelder. Ze hadden Ziyech voor de passen, vd Beek voor het ruimtes trekken. Beide weg
Eriksen heeft zijn beste tijd gehad vrees ik.
Promes in deze vorm heb je weinig aan, ongeacht waar je hem neerzet en of er wel/geen ruimte is. Heb je Eriksen bij Inter overigens uberhaupt zien spelen? Ziet het spelletje nog steeds, legt nog altijd ballen op de stropdas. Kan m.i. prima de rol die Ziyech afgelopen jaar had overnemen.
Tot hij tegen een keeper stond die wel opgelet had en toen werkte dat trucje ook niet meer.Harribo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:56:
Promes kreeg die voorzetten van Ziyech.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als het om een half jaar huur gaat vind ik het prima te verdedigen, zit je niet voor lange termijn vast aan een astronomisch salaris en valt dat in de weg staan reuze mee (wie dan, Ekkelenkamp?).
Maarja het is geen wereldkampioen hé.
Ik hoop op Antony Tadic Promes maar ik ben bang dat hij of Labyad of Kudus op 9 en 10.
Onvoorstelbaar he, met Tadic in de spits werd half Europa de vernieling in gespeeld. En die kan daar ineens niet meer spelen?Mark31 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:42:
Ten Hag zet dit jaar bijna nooit Tadic op 9.
Ik hoop op Antony Tadic Promes maar ik ben bang dat hij of Labyad of Kudus op 9 en 10.
Het erg is dat we voorlopig niet van Ten Hag af zijn tenzij het wordt ontslagen
[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 07-01-2021 18:31 ]
XXXVI
Klopt hetzelfde als Alvarez op het middenveld en Promes op 10.ephymerous schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:22:
[...]
Onvoorstelbaar he, met Tadic in de spits werd half Europa de vernieling in gespeeld. En die kan daar ineens niet meer spelen?
Het erg is dat we voorlopig niet van die clown af zijn tenzij het wordt ontslagen
Hij opperde voor de seizoen voor Promes op 9 dat zou nog kunnen maar niet als 10.
Over Kudus die speelde in Denemarken bij nordsjeland ook soms op 9, maar wel voornamelijk op 10 en soms als LCM.
XXXVI
Hoe betrouwbaar is die bron? Kan mij niet voorstellen dat ze 25 miljoen neer gaan leggen voor Haller.. Mocht het waar zijn dan is het ook einde verhaal voor Traore of Brobbey..ephymerous schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:09:
Auw , wakker worden met het bericht van l’Equipe dat Haller voor 25 miljoen euro op weg is naar Ajax. Dat is pijnlijk. De volgende ETH aankooop die pijnlijk gaat floppen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Is het netwerk van Overmars geminimaliseerd tot (ex-)spelers van FC Utrecht ofzo?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
West-Ham betaalde 50 miljoen voor hem! Wat een geld. Ik heb hem al jaren niet zien spelen, maar 25 miljoen klinkt als te veel geld.ephymerous schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:09:
Auw , wakker worden met het bericht van l’Equipe dat Haller voor 25 miljoen euro op weg is naar Ajax. Dat is pijnlijk. De volgende ETH aankooop die pijnlijk gaat floppen.
25 miljoen is wel heel erg veel. Wellicht dat ze het nog naar 15-18 miljoen weten te brengen. Dan is het een goed bedrag voor een goede spits.
Al begint het wel een beetje FC Utrecht 2.0 scouting te worden op deze manier. Overmars heeft zijn taken al overgedragen en Ten Hag doet nu de transfersuggesties?
Alleen 25 miljoen euro is veel geld maar als je puur naar de kwaliteit van Haller kijkt word ik vrolijk.
Vaardig aan de bal, snel, 2 benig, kan goed koppen en een aanspeelpunt.
Dus om te zeggen dat Haller slecht is nee zeker niet, is hij beter dan Traore en Brobbey ja zeer zeker.
Daarnaast Huntelaar stopt, Brobbey nog niet verlengd houd je alleen Traore over dus op lange termijn is een spits ook geen overbodige luxe.
Het lijkt dan toch te gaan gebeuren, als het een huur is met optie tot koop dan lijkt het mij een goede deal, maar 25 miljoen is echt teveel.Transfer in stroomversnelling: Ajax en Haller bereiken akkoord
Sébastien Haller wordt de nieuwe spits van Ajax. De Amsterdammers bereikten een persoonlijk akkoord met de 26-jarige aanvaller van West Ham United over een meerjarig contract. Als de clubs ook op korte termijn tot een definitief akkoord komen, is de spits komende zondag mogelijk al inzetbaar tegen PSV.
Met een contract van nog drie jaar en een optie voor nog één jaar, basisspeler sinds eind oktober, een recente transfersom van £45m en een winterse transfer is dat niet een heel bijzonder bedrag.Gynnad schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Het lijkt dan toch te gaan gebeuren, als het een huur is met optie tot koop dan lijkt het mij een goede deal, maar 25 miljoen is echt teveel.
Te veel voor de speler Haller? Wellicht echter zijn er niet bijzonder veel omstandigheden die in het voordeel werken om de transfersom te drukken.
[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 07-01-2021 09:20 ]
Je hebt gelijk, bij Ajax vertrekken er ook spelers voor zo'n bedragen die wellicht minder zijn (Dest, Dolberg) en hij is nog relatief jong dus wellicht zou je hem over 1.5 a 2.5 jaar weer kunnen verkopen voor een soortgelijk bedrag.Napo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:18:
[...]
Met een contract van nog drie jaar en een optie voor nog één jaar, basisspeler sinds eind oktober, een recente transfersom van £45m en een winterse transfer is dat niet een heel bijzonder bedrag.
Te veel voor de speler Haller? Wellicht echter zijn er niet bijzonder veel omstandigheden die in het voordeel werken om de transfersom te drukken.
Traore betrekken lijkt mij niet gek, het lijkt er toch niet echt uit te komen bij hem, tenminste niet hoe Ajax speelt.
[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 07-01-2021 09:24 ]
Dat geldt voor elke trainer/coach. Tenzij een andere club met een aanbod komt wat gunstiger is dan de afkoopsom bij ontbinding.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Traore is geblesseerdtoolkist schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:18:
Hij heeft dan toevallig ook onder Ten Hag gespeeld bij Utrecht, maar ook toen waren er al sterke geruchten over interesse van Ajax. 25m lijkt me dan weer stevig, wellicht wat verlagen met bonussen en evt Traoré in de koop betrekken? Met Haller, Tadic, KJH en Brobbey ben je toch prima bezet op die plek dan.
Haller lijkt me een goede spits, maar 25M is heel veel geld.
Hattrick: Thorgal Eagles
Misschien Traore en cash voor Haller.
Maar die van Twente kan niet tussentijds terugbregweb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:46:
Nog wat feitjes: Ajax heeft ook nog een spits rondlopen bij Twente. Haller kan zondag waarschijnlijk al spelen. Brobbey zit bij Raiola en heeft nog steeds niet verlengd.
Danilo kan halverwege niet terug volgens mij, pas einde seizoen. Overmars zal het financiële plaatje wel rondgebreid hebben. Als ze nog kampioen willen worden moet er iets gebeuren, of beter verdedigen of zorgen dat je er altijd eentje meer maakt dan je tegenstander. Als je met die 25M het kampioenschap kan "kopen" en daarmee weer direct CL speelt heb je het eruit.bregweb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:46:
Nog wat feitjes: Ajax heeft ook nog een spits rondlopen bij Twente. Haller kan zondag waarschijnlijk al spelen. Brobbey zit bij Raiola en heeft nog steeds niet verlengd.
Traore vind ik het net niet hebben en heeft al interesse vanuit Engeland, Huntelaar kan niet meer Europees of tegen tegenstanders uit het linker rijtje, Danilo doet het leuk bij Twente maar werd verhuurt om te spelen en vervolgens verkocht te worden. Dan houd je alleen Brobbey over, die zie ik pas over enkele jaren een basisplaats veroveren, mocht hij uberhaupt gaan verlengen.
Het enige wat mij echt zorgen baart is dat een spits als Haller pas goed rendeert wanneer hij voorzetten vanaf de zijkant krijgt. En laten de naar binnentrekkende vleugelaanvallers van Ajax daar nou net niet goed in zijn.
Maar aan de andere kant; mocht Haller komende zondag de winnende maken tegen PSV dan hoor je mij niet klagen
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Huur met optie tot koop zou ik als Ajax wel doen
Traore herstelt straks wel weer.
...
Waarbij de kostprijs van Haller voor hetzelfde bedrag alsnog lager zal zijn dan een Eriksen.PolarBear schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:48:
Mja voor dat geld had Eriksen ook wel een optie geweest. Ik ken Haller eigenlijk niet zo, maar ik ben vooral niet overtuigd van de analyse dat Ajax een spits mist.
Laat beiden spelers succesvol zijn bij Ajax dan is Eriksen na 2 jaar 30 en Haller 28. De laatste ga je nog kans hebben om wat geld terug te verdienen. Bij Eriksen zou dat direct lastiger zijn.
Vraag me wel af hoe Haller in het spel van Ajax gaat passen.
Die spelers waren veel jonger. Als Haller je niet twee keer kampioen maakt en met veel goals tegen topclubs ver brengt Europees, is er niemand die een spits van 28 met weinig succes in de PL van Ajax gaat terugkopen voor bedragen boven de 20 miljoen.Gynnad schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:23:
[...]
Je hebt gelijk, bij Ajax vertrekken er ook spelers voor zo'n bedragen die wellicht minder zijn (Dest, Dolberg) en hij is nog relatief jong dus wellicht zou je hem over 1.5 a 2.5 jaar weer kunnen verkopen voor een soortgelijk bedrag.
Traore betrekken lijkt mij niet gek, het lijkt er toch niet echt uit te komen bij hem, tenminste niet hoe Ajax speelt.
Ik snap dit beleid van Ajax niet echt. Blind voor 16 miljoen en Tadic voor 12 zijn alleen goed te praten door het succesvolle CL jaar want veel restwaarde verkondigen ze niet. Op papier misschien wel, in de praktijk legt geen enkele club uit een topcompetitie bijvoorbeeld de 20 miljoen voor Blind neer die hij op papier waard schijnt te zijn.
- Bas Dost
- Vincent Janssen
- Wout Weghorst
- Haller
- etc.
@donleone83 Tadic en Blind zijn dan ook niet gehaald om weer te verkopen
...
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant rendeert Huntelaar ook op zich nog wel. En ik schat op dit moment een Haller fitter en veelzijdiger dan Huntelaar.Han schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:30:
Mjah... geen idee wat ik van de komst van Haller moet vinden. Destijds was ik best gecharmeerd van hem, een sterke spits, maar zie hem niet 1-2-3 als een spits voor Ajax.
Traore vind ik het net niet hebben en heeft al interesse vanuit Engeland, Huntelaar kan niet meer Europees of tegen tegenstanders uit het linker rijtje, Danilo doet het leuk bij Twente maar werd verhuurt om te spelen en vervolgens verkocht te worden. Dan houd je alleen Brobbey over, die zie ik pas over enkele jaren een basisplaats veroveren, mocht hij uberhaupt gaan verlengen.
Het enige wat mij echt zorgen baart is dat een spits als Haller pas goed rendeert wanneer hij voorzetten vanaf de zijkant krijgt. En laten de naar binnentrekkende vleugelaanvallers van Ajax daar nou net niet goed in zijn.
Maar aan de andere kant; mocht Haller komende zondag de winnende maken tegen PSV dan hoor je mij niet klagen
Qua bedrag en type weet ik ook niet of het de juiste keuze is, maar op dit moment accepteer ik ook weer alles in de hoop dat ze mijn ongelijk bewijzen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze zeiden ook dat ze een eventuele transfer doen die ze anders in de zomer zouden moeten maken.Gonadan schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:44:
[...]
Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant rendeert Huntelaar ook op zich nog wel. En ik schat op dit moment een Haller fitter en veelzijdiger dan Huntelaar.
Qua bedrag en type weet ik ook niet of het de juiste keuze is, maar op dit moment accepteer ik ook weer alles in de hoop dat ze mijn ongelijk bewijzen.
Wat ik al zei Traore heb je , Huntelaar stopt en Brobbey nog niet verlengd.
Daarnaast 20 miljoen is veel geld maar Haller maakt je wel beter.
Middenveld met Klaassen Gravenberch Kudus voorin Antony Haller Tadic is gewoon sterk.
Helaas is de RCV positie nog wel zwak.
Is gewoon gericht op de toekomst..Typhone schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:57:
Ik vraag me af of het een paniekingreep is of een serieuze ingreep waar een visie achter zit. In de zomer was het al duidelijk dat wij geen spits hadden en zeker geen CL waardige spits.
Die heeft z'n contract laten ontbinden omdat hij naar het EK wil en dus moet spelen. Ik denk niet dat Ajax dan de beste keuze is, want ik denk niet dat hij Klaassen en Gravenberch uit de basis speelt.dutchgio schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:04:
Schone is transfervrij op te halen, kan nog best een 1,5 jaar een nuttige kracht zijn voor er bij om daarna als trainer of iets dergelijks door te gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Schöne zorgt er dan alleen al voor dat Labyad en Ekkelenkamp niet spelen. Dat is per definitie al een win-win situatie.Gonadan schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:07:
Nee, als Schöne terug komt is dat ene leuke voor in de eredivisie tegen het rechter rijtje. Die gaat echt niet alles spelen.
Hij is al 34, clubs waar hij alles gaat spelen op enig niveau zullen er niet veel zijn. Bij Genoa stond hij helemaal niet ingeschreven en kon hij sowieso niet spelen, het zou al een verbetering zijn.Sempy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Die heeft z'n contract laten ontbinden omdat hij naar het EK wil en dus moet spelen. Ik denk niet dat Ajax dan de beste keuze is, want ik denk niet dat hij Klaassen en Gravenberch uit de basis speelt.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Als je het aantal doelpunten van Ajax ziet, is het niet dat ze in de Eredivisie scorend vermogen tekort komen. Europees gezien juist wel.simons schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:28:
Haller is voor de eredivisie een uitstekende spits. Als hij komt is Ajax met stip weer kandidaat om kampioen te worden daar zij een spits gewoon niet hadden (geblesseerd of niet).
...
Nee klopt, maar met name waar Ajax op zijn zwakst was werd een goede spits node gemist. Verdedigend was het ook niet je-van-het (achteraf natuurlijk bezopen dat Botman werd geloosd) maar in mijn optiek was de spitspositie "sleutel".Luxicon schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:32:
[...]
Als je het aantal doelpunten van Ajax ziet, is het niet dat ze in de Eredivisie scorend vermogen tekort komen. Europees gezien juist wel.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Als je het afzet tegen het aantal gecreëerde kansen dan is het scorend vermogen echt niet goed. Zeker in de eredivisie is het steeds puntverlies (of net niet) terwijl je dubbel zoveel kansen creëert als de tegenstander.Luxicon schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:32:
[...]
Als je het aantal doelpunten van Ajax ziet, is het niet dat ze in de Eredivisie scorend vermogen tekort komen. Europees gezien juist wel.
Wellicht elders in de eredivisie, na de subtop? Heb niet zo een zicht op die selecties maar zou ik geen rare stap vinden. Vast wel een ploeg die hem in de basis kan gebruiken.dutchgio schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:25:
[...]
Hij is al 34, clubs waar hij alles gaat spelen op enig niveau zullen er niet veel zijn. Bij Genoa stond hij helemaal niet ingeschreven en kon hij sowieso niet spelen, het zou al een verbetering zijn.
Daar kan je over twisten. In de wedstrijden waar de tegenstander lekker snel op z'n rug gaat liggen en alle ruimte biedt scoort Ajax prima. In de wedstrijden waarin dat niet gebeurt wordt er ook gelijk bijna niet gescoord.Luxicon schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:32:
Een goede spits die ook een andere stijl toestaat en de ban kan breken zou echt niet misstaan.
Want hoewel ik op zich wel sympathie heb voor Brobbey en Traoré zijn dat ook niet echt 'banbrekers'. Als de rest van het team niet echt loopt dan zij ook niet.
Je wilt juist graag iemand die zomaar uit het niets dat ene doelpunt kan maken. Wat Klaassen soms ook doet, maar dan een spits. Haller zou die persoon misschien wel kunnen zijn, laten we het hopen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als het loopt scoren ze makkelijk, zo niet scoren ze ook niet meer.
1 doelpunt, en 36 keer geschoten. Dat maakt het nog zuurder. (de beide tegenstanders samen 3 uit 23).Gonadan schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:55:
Twee wedstrijden verloren in de eredivisie, totaal één doelpunt.
En hoeveel van die schoten behoefden daadwerkelijk activiteit van de keeper om gekeerd te worden?Sempy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:59:
1 doelpunt, en 36 keer geschoten. Dat maakt het nog zuurder. (de beide tegenstanders samen 3 uit 23).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Blind praat openlijk over nog een transfer naar een topcompetitie. Tadic is dus helemaal een gok voor iemand met geen restwaarde.Martinusz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:08:
Toch is het de pool waar je nu (winterstop) in kunt roeren, dan kom je bij types als:
- Bas Dost
- Vincent Janssen
- Wout Weghorst
- Haller
- etc.
@donleone83 Tadic en Blind zijn dan ook niet gehaald om weer te verkopen
Ajax staat qua gemiddeld aantal doelpunten op een Eredivisie record.. de kans dat ze dat breken is klein omdat er nog veel topwedstrijden gespeeld moeten worden, maar scorend vermogen is niet per se het probleem gebleken van Ajax de afgelopen weken. Wat mij meer opvalt is de defensieve kwetsbaarheid van beide CVs. Ajax speelt hoog, maar Blind en Schuurs hebben niet de snelheid (Blind) en het inzicht (Schuurs) om de gaten dicht te lopen.simons schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:37:
[...]
Nee klopt, maar met name waar Ajax op zijn zwakst was werd een goede spits node gemist. Verdedigend was het ook niet je-van-het (achteraf natuurlijk bezopen dat Botman werd geloosd) maar in mijn optiek was de spitspositie "sleutel".
[ Voor 45% gewijzigd door donleone83 op 07-01-2021 13:52 ]
Willem 2- AjaxGonadan schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:24:
[...]
En hoeveel van die schoten behoefden daadwerkelijk activiteit van de keeper om gekeerd te worden?
Willem 2, 5 schoten tussen de palen
Ajax, 8 schoten tussen de palen.
Fc Groningen-Ajax
Fc Groningen 2 schoten tussen de palen
Ajax 2 schoten tussen de palen.
Ajax-FC Twente
Ajax 5 schoten tussen de palen
Twente 5 schoten tussen de palen
Dus tegen zowel Groningen als Twente even vaak tussen de palen geschoten maar wel 2 x verlies.
Tegen Willem 2, beduidend meer schoten 8 om 5 tussen de palen maar gelijkspel.
Dus zo efficiënt zijn ze niet.
Tadic heeft een contract van 7 jaar en Blind laat onlangs weten oren te hebben om langer te blijven. Dus geen idee hoe je erbij komt dat deze 2 spelers weer verkocht zouden moeten worden.donleone83 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:48:
[...]
Blind praat openlijk over nog een transfer naar een topcompetitie. Tadic is dus helemaal een gok voor iemand met geen restwaarde.
Huidige stand zegt niet zoveel nee, na deze maand heb je alweer een normalere balans in de stand, aantal doelpunten etc.[...]
Ajax staat qua gemiddeld aantal doelpunten op een Eredivisie record.. de kans dat ze dat breken is klein omdat er nog veel topwedstrijden gespeeld moeten worden, maar scorend vermogen is niet per se het probleem gebleken van Ajax de afgelopen weken. Wat mij meer opvalt is de defensieve kwetsbaarheid van beide CVs. Ajax speelt hoog, maar Blind en Schuurs hebben niet de snelheid (Blind) en het inzicht (Schuurs) om de gaten dicht te lopen.
Tadic tot 2023, vervolgens gaat hij aan de slag als trainer oid.Martinusz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:55:
[...]
Tadic heeft een contract van 7 jaar en Blind laat onlangs weten oren te hebben om langer te blijven. Dus geen idee hoe je erbij komt dat deze 2 spelers weer verkocht zouden moeten worden.
[...]
Huidige stand zegt niet zoveel nee, na deze maand heb je alweer een normalere balans in de stand, aantal doelpunten etc.
Dus nog 2 jaar een groot salaris vervolgens gaat hij minder verdienen.
Ik zeg niet dat ze weer verkocht moeten worden, ik zeg dat het vreemd is om spelers voor zoveel geld te halen die weinig restwaarde vertegenwoordigen. Als de CL campagne niet zo succesvol was geweest of Tadic en Blind waren keihard tegengevallen is dat financieel geen slim beleid. Vanuit de financiële positie zijn aankopen als Neres en Antony die potentieel een veelvoud aan restwaarde vertegenwoordigen veel logischer.Martinusz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:55:
[...]
Tadic heeft een contract van 7 jaar en Blind laat onlangs weten oren te hebben om langer te blijven. Dus geen idee hoe je erbij komt dat deze 2 spelers weer verkocht zouden moeten worden.
[...]
Huidige stand zegt niet zoveel nee, na deze maand heb je alweer een normalere balans in de stand, aantal doelpunten etc.
Een spits van 26 kopen voor 25 miljoen die het niet in de PL gered heeft is geen aankoop gericht op de toekomst als je Brobbey en Danilo hebt (Traoré ben ik minder van gecharmeerd) en je doel is om structureel mee te doen in de knock-outfase van de Champions League. Dat is financieel een enorm risico nemen voor een speler met minder restwaarde die tijdelijk een probleem moet opvangen.
Interessantere vraag is misschien hoe ze dat zelf voor zich zagen deze zomer en waarom ze toen geen spits gekocht hebben. Hoopten ze op een snellere ontwikkeling van Brobbey?
[ Voor 29% gewijzigd door donleone83 op 07-01-2021 14:02 ]
2 ervaren spelers uit de PL halen voor 30 miljoen, dat is geen goed idee als je geen geld hebt.donleone83 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:59:
[...]
Ik zeg niet dat ze weer verkocht moeten worden, ik zeg dat het vreemd is om spelers voor zoveel geld te halen die weinig restwaarde vertegenwoordigen. Als de CL campagne niet zo succesvol was geweest of Tadic en Blind waren keihard tegengevallen is dat financieel geen slim beleid. Vanuit de financiële positie zijn aankopen als Neres en Antony die potentieel een veelvoud aan restwaarde vertegenwoordigen veel logischer.
Daarnaast kun je niet alleen spelers hebben die ook weer voor veel geld verkocht kunnen worden, Ajax was juist op zoek naar dat stukje ervaring, daar betaal je voor en uiteindelijk heeft dat veel opgeleverd. Daarnaast heeft Ajax voor 200+ miljoen spelers verkocht, dat compenseert een Tadic of Blind wel aardig denk ik
Hij moet niet weg maar wordt nu weer 2e/3e spits, en laat nou net West Ham interesse hebben...Martinusz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:44:
[...]
Traore is geblesseerdhey jongens wij kopen jullie spits, hier heb je onze geblesseerde reserve spits
gaat niet werken denk ik. En ik zou niet weten waarom Traore weg zou moeten eerlijk gezegd.
Alleen verdient Eriksen schijnbaar ook nog bijna 200k netto per week... Daar komt Haller niet bij in de buurt.PolarBear schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:48:
Mja voor dat geld had Eriksen ook wel een optie geweest. Ik ken Haller eigenlijk niet zo, maar ik ben vooral niet overtuigd van de analyse dat Ajax een spits mist.
Schone kon het vorig jaar al niet meer belopen, waarom zou je hem nog willen halen?dutchgio schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:04:
Schone is transfervrij op te halen, kan nog best een 1,5 jaar een nuttige kracht zijn voor er bij om daarna als trainer of iets dergelijks door te gaan.
Spits halen waren ze mee bezig, maar is niet gelukt.donleone83 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:59:
[...]
Ik zeg niet dat ze weer verkocht moeten worden, ik zeg dat het vreemd is om spelers voor zoveel geld te halen die weinig restwaarde vertegenwoordigen. Als de CL campagne niet zo succesvol was geweest of Tadic en Blind waren keihard tegengevallen is dat financieel geen slim beleid. Vanuit de financiële positie zijn aankopen als Neres en Antony die potentieel een veelvoud aan restwaarde vertegenwoordigen veel logischer.
[...]
Een spits van 26 kopen voor 25 miljoen die het niet in de PL gered heeft is geen aankoop gericht op de toekomst als je Brobbey en Danilo hebt (Traoré ben ik minder van gecharmeerd) en je doel is om structureel mee te doen in de knock-outfase van de Champions League. Dat is financieel een enorm risico nemen voor een speler met minder restwaarde die tijdelijk een probleem moet opvangen.
Interessantere vraag is misschien hoe ze dat zelf voor zich zagen deze zomer en waarom ze toen geen spits gekocht hebben. Hoopten ze op een snellere ontwikkeling van Brobbey?
Overmars heeft al een aantal keer aangegeven dat er wel degelijk een aantal spitsen in the picture waren afgelopen zomer, allen van een niveau dat de selectie omhoog zou moeten tillen. Die wilden echter of niet komen of waren niet haalbaar.donleone83 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:59:
Valt natuurlijk de betwisten of Haller aan die definitie voldoet. Enerzijds spreken de statistieken wel beetje tegen Haller (doelpunt iedere +/- 200 minuten), anderzijds deed hij het prima bij Utrecht en in de Bundesliga en is West Ham een counterploeg dat in een systeem speelt waarin Haller niet echt tot zijn recht komt. Zo heeft Ajax bijvoorbeeld het dubbele aantal schoten per wedstrijd tov West Ham. 20 procentpunt meer balbezit en ligt de pass nauwkeurigheid 14 procentpunt hoger bij Ajax. Ik ben bereid hem het voordeel van de twijfel te geven.
Voor wat betreft restwaarde maak ik me minder zorgen. Zelfs Razvan Marin wist Overmars met slecht een relatief klein verlies te slijten
Wellicht dat Overmars te horen heeft gekregen dat er een hockey-achtige strafcorner regel gaat komen waarbij je iemand snel in en uit mag wisselen voor vrije trappentoolkist schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:10:
Schone kon het vorig jaar al niet meer belopen, waarom zou je hem nog willen halen?
Zonder gekheid: Schone heeft jonge jongens nog genoeg bij te brengen. Indien hij kan kiezen tussen gehaald worden als back-up bij een nieuwe club of bij Ajax (ongetwijfeld met een trainerscarriere in het verschiet) lijkt het me logisch dat hij voor het laatste kiest.
[ Voor 22% gewijzigd door BoB_HenK op 07-01-2021 14:52 ]
Had ook niet anders verwacht
Hahaha, het eerste waar ik aan moest denken.Harribo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:01:
Hebben ze mijn advies opgevolgd bij Ajax, een sterke technische spits in de trant van Strand Larsen
Had ook niet anders verwacht
Schöne komt alleen terug als trainer/coach niet meer als speler. En laten we wel wezen op z'n 34e zit zijn carrière er ook gewoon op. Hij kan nog misschien een jaar of 2 mee bij de Graafschap of NEC maar meer ook niet. Laten we wel zijn voor een laatbloeier heeft hij een geweldige carrière gehad, finale EL/halve finale CL met Ajax, nog een jaartje Serie A. Wat wil je nog meer? Super sympathieke kerel maar voetballend zie ik hem niet meer in Ajax 1.toolkist schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Schone kon het vorig jaar al niet meer belopen, waarom zou je hem nog willen halen?
Laten we niet vergeten dat Brobbey 18 is en nog beste een carrière voor zich heeft. Niet elk talent breekt op zijn 17/18 door. En ik zie het wel gebeuren met hem. Then again aan het begin van het seizoen kon hij met moeite een KKD wedstrijd uitspelen. Heeft ook nog maar 27 wedstrijden gespeeld in de KKD. Zijn zaakwaarnemer die bekend van de pizza's zal hem ongetwijfeld op een buitenlands avontuur sturen (want nog steeds niet verlengd) maar denk dat hij best over een jaar of 2 kan doorbreken bij 1.donleone83 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:59:
Hoopten ze op een snellere ontwikkeling van Brobbey?
[ Voor 33% gewijzigd door PolarBear op 07-01-2021 16:30 ]
Kan me sowieso niet voorstellen dat men vol heeft ingezet op Brobbey. Die kon aan het eind van het afgelopen seizoen qua inhoud maar net een wedstrjid bij Jong volmaken, laat staan bij het eerste.PolarBear schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:26:
[...]
Laten we niet vergeten dat Brobbey 18 is en nog beste een carrière voor zich heeft. Niet elk talent breekt op zijn 17/18 door. En ik zie het wel gebeuren met hem. Then again aan het begin van het seizoen kon hij met moeite een KKD wedstrijd uitspelen. Heeft ook nog maar 27 wedstrijden gespeeld in de KKD. Zijn zaakwaarnemer die bekend van de pizza's zal hem ongetwijfeld op een buitenlands avontuur sturen (want nog steeds niet verlengd) maar denk dat hij best over een jaar of 2 kan doorbreken bij 1.
Misschien ben ik wel heel negatief maar ik zie het nog niet. Bonkig, beperkte techniek, druistig... Wat mij betreft zijn deze spelers meer geschikt voor de Amsterdam Admirals (maar die bestaan niet meer...).Martinusz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:39:
Traore is verder dan Brobbey, beiden nog jong (19 en 18?) en beiden zullen nog stappen moeten zetten. Sowieso heb je naast deze 2 een spits nodig die er al is.
XXXVI
Traore heeft al wel wat laten zien vind ik, is inderdaad heel sterk, maar heeft ook oog voor het spel. Geen lompe boer zeg maar die alleen sterk is en kan koppen ofzo. Heeft inderdaad ook wat druistige momenten gehad, maar is dat niet normaal voor een jonge speler? Geloof niet dat er foutloze spelers bestaan, zeker niet zo jong nog.ephymerous schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Misschien ben ik wel heel negatief maar ik zie het nog niet. Bonkig, beperkte techniek, druistig... Wat mij betreft zijn deze spelers meer geschikt voor de Amsterdam Admirals (maar die bestaan niet meer...).
Ik denk dat mensen zich wat laten afleiden door de omvang van Traore en ook Brobbey maar ze hebben beide zeker in Jong Ajax laten zien dat ze ook techniek en ook zekere snelheid te hebben. En met het huidige voetbal waarin de centrale verdedigers vaak ook fysiek sterk en groot zijn is het naast alle kleine behendige spelers (Antony is ook maar een klein mannetje) ook wel fijn om een sterke spits te hebben.Martinusz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:46:
[...]
Traore heeft al wel wat laten zien vind ik, is inderdaad heel sterk, maar heeft ook oog voor het spel. Geen lompe boer zeg maar die alleen sterk is en kan koppen ofzo. Heeft inderdaad ook wat druistige momenten gehad, maar is dat niet normaal voor een jonge speler? Geloof niet dat er foutloze spelers bestaan, zeker niet zo jong nog.
Zowel Traore en Brobbey hebben het echt wel in zich om over een jaar of 2-3 hele vervelende tegenstanders te zijn als je verdediger bent.
Hoe kom je erbij joh?
ephymerous schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:12:
Oh god daar komt de man in vorm... op zijn favoriete positie nummer 10.
Nu speelt het meesterbrein zonder middenveld. Promes en Ekkelenkamp kan je met goed fatsoen niet meetellen.
ephymerous schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:15:
[...]
Hij maait lekker langs de bal... dit is zijn huidige vorm. Je mag en kan niets van m verwachten.
ephymerous schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:34:
Wordt bij Ajax überhaupt op hoekschoppen getraind?
ephymerous schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:39:
Wat een armoede zeg.
Maar ik weet het, ik kan er zelf ook wat vanephymerous schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:09:
Haha maar ik heb als Ajax supporter in hart en nieren in de afgelopen 14 maanden geen fatsoenlijke pot voetbal gezien tegen een tegenstander die meer kan dan een bal vooruit schoppentoolkist schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:20:
[...]
Hoe kom je erbij joh?![]()
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Maar ik weet het, ik kan er zelf ook wat van![]()
![]()
Positief ben ik wel over Klaassen en Kudus, prima aankopen
XXXVI
Maar om ff de vrolijke toon weer te zetten.. Tegen een tegenstander die wél kan voetballen (lees CL) , liet Ajax veel te weinig daadkracht zien.
Ben benieuwd hoe het straks in de EL gaat lopen
Eerstvolgende ronde eruit omdat ze denken dat ze Lille wel kunnen hebben. Meer balbezit en verzuimen te scoren uit, thuis geen kansen creëren en met 0-1 eraf.Harribo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:32:
Snap dat niet hoor dat negatieve gedoe
Maar om ff de vrolijke toon weer te zetten.. Tegen een tegenstander die wél kan voetballen (lees CL) , liet Ajax veel te weinig daadkracht zien.
Ben benieuwd hoe het straks in de EL gaat lopen
Ik heb ooit naast Luuk en Siem de Jong gestaan met mijn 1.94m en die waren beide fors (kop) kleiner dan ik was. Kun je nagaan hoe een Luuk de Jong in het voetbal als grote kopsterke spits wordt gezien.PolarBear schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:50:
[...]
Ik denk dat mensen zich wat laten afleiden door de omvang van Traore en ook Brobbey maar ze hebben beide zeker in Jong Ajax laten zien dat ze ook techniek en ook zekere snelheid te hebben. En met het huidige voetbal waarin de centrale verdedigers vaak ook fysiek sterk en groot zijn is het naast alle kleine behendige spelers (Antony is ook maar een klein mannetje) ook wel fijn om een sterke spits te hebben.
Zowel Traore en Brobbey hebben het echt wel in zich om over een jaar of 2-3 hele vervelende tegenstanders te zijn als je verdediger bent.
Zo’n powerhouse voorin is zo verkeerd nog niet maar vaak gaat dat gepaard met een groot gebrek aan techniek helaas.
https://www.vi.nl/nieuws/...ler-gewenste-spits-binnenWitte rook: Ajax heeft met Sébastien Haller gewenste spits binnen
Sébastien Haller is de nieuwe spits van Ajax. De 26-jarige Frans-Ivoriaanse aanvaller zet zijn handtekening onder een contract tot medio 2025 in Amsterdam. De koploper van de Eredivisie betaalt 20 miljoen euro aan West Ham United.
In de categorie bizar nieuws:
'PSV hoopt op gevoelige zomertransfer Alderweireld en gooit visje uit'
PSV hoopt Toby Alderweireld naar Eindhoven te halen. Dat meldt De Telegraaf donderdagavond. De transfer zou na dit seizoen moeten plaatsvinden, mocht Alderweireld interesse hebben in PSV.
[ Voor 27% gewijzigd door Gynnad op 07-01-2021 22:42 ]
Als het transfervrij is oké, maar je weet natuurlijk niet wat hij als salaris zou vragen.
Als hij fit is kan hij wel wat toevoegen, zeker aangezien de verdediging zoals wel vaker de zwakste linie van PSV is.
Lijkt alsof Schmidt het trucje met Götze wil herhalen. Moet zeggen dat dat tot nu toe wel redelijk goed heeft uitgepakt.
Heeft Toby een goal in een finale gemaakt?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Waar ik wel moeite mee heb is het bedrag van 20 miljoen. Dat is hij simpelweg op dit moment niet waard gezien zijn statistieken.
Hij heeft de afgelopen 2 seizoenen in de PL gemiddeld 1 doelpunt per ruim 300 minuten gemaakt, dat is minder dan 1 doelpunt per 3 wedstrijden. In de Eredivisie gemiddeld 15 stuks over het seizoen, 1 per 2 wedstrijden.
Knalt hij ze er achter elkaar in dit jaar dan hebben we het allemaal mis, maar ik ben er bang voor.
Of het is geen scorende spits maar een die anderen laat renderen, assist hoef je niet van hem te verwachten, 1 over afgelopen 2 seizoenen.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ik heb hem niet gevolgd in het buitenland, maar als je de berichten zo leest dan was hij in Duitsland wel ontzettend goed en flink verbetered tegenover zijn tijd bij Utrecht. In Engeland kwam hij niet goed terecht in het systeem wat ze daar speelde. Althans dat is wat ik lees dus je kunt het ook met een korrel zout nemen, maar het biedt hoop dat het bij Ajax zomaar goed zou kunnen komen.Quad schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:53:
Ik heb geen moeite mee dat Haller komt, spits is nu eenmaal nodig ivm de blessures. Al zie ik liever Tadic voorin, moet de rest van het team er wel op aangepast worden.
Waar ik wel moeite mee heb is het bedrag van 20 miljoen. Dat is hij simpelweg op dit moment niet waard gezien zijn statistieken.
Hij heeft de afgelopen 2 seizoenen in de PL gemiddeld 1 doelpunt per ruim 300 minuten gemaakt, dat is minder dan 1 doelpunt per 3 wedstrijden. In de Eredivisie gemiddeld 15 stuks over het seizoen, 1 per 2 wedstrijden.
Knalt hij ze er achter elkaar in dit jaar dan hebben we het allemaal mis, maar ik ben er bang voor.
Of het is geen scorende spits maar een die anderen laat renderen, assist hoef je niet van hem te verwachten, 1 over afgelopen 2 seizoenen.
Maar mooie goals maken kan hij wel:
Benieuwd of hij er zondag tegen PSV meteen in staat, het zou mij niet verbazen.
1
2
3
4
5
| ---------------- Onana ------------------ -Mazraoui - Schuurs - Blind - Tagliafico- -----Klaassen -------- Gravenberch------- ----------------Kudus-------------------- ----Antony ------ Haller ------ Tadic---- |
Traore en Neres zijn er wellicht niet bij i.v.m. blessures, Kudus is weer fit dus die verwacht ik i.p.v. Labyad.
Een vergelijk trekken met West Ham heeft weinig zin. Dit is een counterploeg met 20 procentpunt minder balbezet, de helft van het aantal schoten op doel tov Ajax en een pass-zuiverheid die 15 procentpunt lager ligt. Wat dat betreft tamelijk bizar dat WH hem gehaald heeft, past niet in het spel.Quad schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:53:
Ik heb geen moeite mee dat Haller komt, spits is nu eenmaal nodig ivm de blessures. Al zie ik liever Tadic voorin, moet de rest van het team er wel op aangepast worden.
Laat onverlet dat 20 miljoen een flinke gok is. Al weten we tegelijkertijd dat Overmars in staat is om 'mislukte' spelers voor 80+% van het aankoopbedrag van de hand te kunnen doen. Daarmee wordt het een gok van een miljoen of 4, wat m.i. acceptabel is gegeven de belangen die er de tweede seizoenshelft op het spel staan.
Alderweireld naar PSV lijkt me net zo waarschijnlijk als Eto'o naar Ajax.
Laat hem zondag in de 89e minuut de 1-0 maar erin schietensnmght schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:43:
Nou het Bayern Munchen van Nederland slaat weer toe. 22,5 miljoen volgens VZ. Laten we hopen dat hij het waar maakt. Het is zeker een verbetering ten opzichte van wat er nu staat maar of dat nou zo hard nodig was en zo veel moet kosten..
Lijkt mij toch wel lekkere aanwinst en als je bedenkt dat West Ham ruim het dubbele heeft betaald voor hem en hem nu dus voor minder dan de helft laat gaan, dan heb je volgens mij toch best een aardige deal gepakt. Als hij het goed doet bij Ajax dan verkoop je hem zo weer met winst door en ik denk dat dat best mogelijk is.snmght schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:43:
Nou het Bayern Munchen van Nederland slaat weer toe. 22,5 miljoen volgens VZ. Laten we hopen dat hij het waar maakt. Het is zeker een verbetering ten opzichte van wat er nu staat maar of dat nou zo hard nodig was en zo veel moet kosten..
Als hij niet presteert weet ik zeker dat hij alsnog voor minimaal 15-20 miljoen te verkopen is aan een club. Het enige is zijn salaris. Wellicht is die 3 miljoen per jaar?
Wat ik niet snap is dat dit totaal niet bij Ten Hag past. Die speelt liever met een Tadic als spits of zelfs geen spits. Ik zou als Ajax supporter vooral blij zijn dat je nu die optie hebt met een relatief jonge speler. En stel Ten Hag gaat weg en je hebt een coach die wel altijd met een spits speelt heb je nu een goede optie.
Als hij er overigens zondag in staat kan ik een cynisch lachje niet onderdrukken. Sommige spelers bij Ajax moeten maanden wachten op hun kans onder het mom 'wennen aan het Ajax spel'.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021