Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Mist te veel "normale" kansen.
Maar je gaat er onwijs veel aan hebben.
Wint ieder duel.
Maar ze verwachten nu bij ajax dat die zomaar even topscorer wordt.
Maar daarvoor koop je haller niet.
Klinkt een beetje als aandelen kopen van een bedrijf dat richting faillissement gaat, ja ze stonden op 100 euro dus 50 euro is een koopje, ondertussen dalen ze lekker verder...Snowdog schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:46:
[...]
Lijkt mij toch wel lekkere aanwinst en als je bedenkt dat West Ham ruim het dubbele heeft betaald voor hem en hem nu dus voor minder dan de helft laat gaan, dan heb je volgens mij toch best een aardige deal gepakt. Als hij het goed doet bij Ajax dan verkoop je hem zo weer met winst door en ik denk dat dat best mogelijk is.
was bij Utrecht niet slecht, maar vraag me ernstig af of ie geschikt is voor het spelletje wat een Ajax nastreeft.
Tijd zal het leren
Driessen kritisch: 'Haller een gok en een paniekaankoop tegelijk'
Driessen kritisch? Wie had dat gedacht.
Bazoer: "Soms gaat het me te makkelijk af in de Eredivisie"
Oh, oh, daar gaan we weer.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die jongen had best wel ergens anders kunnen staan als hij een andere instelling zou hebben. Doodzonde dit.
De wind in de zijlen (aldus daar neergepend) is overigens net zo tenenkrommend als de uitspraken van Bazoer.
[ Voor 11% gewijzigd door snmght op 08-01-2021 10:00 ]
Nouja, als je Haller als faalvoetballer ziet misschien, maar ik denk dat hij zowel in NL als in Duitsland wel heeft bewezen een goede speler te zijn. Dat dat er in de PL in (ruim) een jaar niet uitkwam, nouja, dat kan gebeuren zou je zeggen.Erapaz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:56:
[...]
Klinkt een beetje als aandelen kopen van een bedrijf dat richting faillissement gaat, ja ze stonden op 100 euro dus 50 euro is een koopje, ondertussen dalen ze lekker verder...
Ik vind het toch wel opmerkelijk dat West Ham hem zo snel al zo "goedkoop" (tov prijs die zij betaald hebben) de deur uit laten lopen met nog een lang contract. Het lijkt mij iig zeker geen slechte deal voor Ajax en ik verwacht niet dat hij helemaal door de mand zal vallen daar. Ik zie eerder eenzelfde scenario als Tadic voor me dan.
"Het ging daarna snel. ‘Overmars (Ajax’ directeur voetbalzaken, red.) zei dat ik mocht vertrekken. Er was meer vertrouwen in Donny van de Beek, Abdelhak Nouri en Frenkie de Jong. Appie heeft het tragisch genoeg niet kunnen waarmaken, maar die andere jongens wel. Vind ik heel knap van ze. Voor mij was het moeilijk te accepteren, ik was maar een jaar ouder en al international.’" [....] ‘Sommige mensen hebben weinig zelfvertrouwen, ik heb dat gewoon best veel.’snmght schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:59:
[...]
![]()
![]()
Die jongen had best wel ergens anders kunnen staan als hij een andere instelling zou hebben. Doodzonde dit.
De wind in de zijlen (aldus daar neergepend) is overigens net zo tenenkrommend als de uitspraken van Bazoer.
To-taal gebrek aan zelfinzicht. Ja je was international, maar je had een verschrikkelijke slechte instelling - eentje die je nog steeds had in Duitsland, bij Utrecht en nu slechts onder een flinterdun laagje vernis weet te verbergen. Van mij mag de Boer hem links laten liggen; heb liever een speler met 90% van zijn kwaliteit die niet het intrensieke risico met zich meebrengt om het groepsproces totaal te verkloten met zijn kinderlijk arrogante gedrag
Haller schijnt de op 1-na-best verdiende speler bij WH geweest te zijn, wellicht dat dat iets verklaard.Snowdog schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:00:
[...]
Ik vind het toch wel opmerkelijk dat West Ham hem zo snel al zo "goedkoop" (tov prijs die zij betaald hebben) de deur uit laten lopen met nog een lang contract. Het lijkt mij iig zeker geen slechte deal voor Ajax en ik verwacht niet dat hij helemaal door de mand zal vallen daar. Ik zie eerder eenzelfde scenario als Tadic voor me dan.
[ Voor 20% gewijzigd door BoB_HenK op 08-01-2021 10:07 ]
Zal je zien dat Ten Hag hem als 10 gaat gebruiken.Fleximex schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:48:
Dit is duidelijk een paniekaankoop, maar tegelijkertijd gewoon een goede, zo niet hele goede aankoop toch? Zelfs als Ajax hem alleen gebruikt als super sub. Ik denk dat Ajax op zo'n punt is dat je 20-25 miljoen gewoon moet slikken. Die mogelijkheden zijn er nu bij de club.
Als hij niet presteert weet ik zeker dat hij alsnog voor minimaal 15-20 miljoen te verkopen is aan een club. Het enige is zijn salaris. Wellicht is die 3 miljoen per jaar?
Wat ik niet snap is dat dit totaal niet bij Ten Hag past. Die speelt liever met een Tadic als spits of zelfs geen spits. Ik zou als Ajax supporter vooral blij zijn dat je nu die optie hebt met een relatief jonge speler. En stel Ten Hag gaat weg en je hebt een coach die wel altijd met een spits speelt heb je nu een goede optie.
Als hij er overigens zondag in staat kan ik een cynisch lachje niet onderdrukken. Sommige spelers bij Ajax moeten maanden wachten op hun kans onder het mom 'wennen aan het Ajax spel'.
Hij zal niet gehaald worden als Ten Hag hem niet wil gebruiken, en laten we eerlijk zijn, de laatste tijd waren er echt wel een aantal wedstrijden waar gewoon een spits opgesteld werd. Ik zou dus niet weten waarom dat nu ineens niet meer zou kunnen.
Vergeet niet dat een echte spits die rendeert ook Tadic vrijspeelt om op links te kunnen zetten, zodat je een Promes ook gewoon lekker kunt laten banken als die weer eens geen pepernoot raakt.
Eigenlijk ga ik er dan ook gewoon vanuit dat hij zondag speelt. Wellicht nog geen basis, maar zeker als invaller.
Spelers die dan klagen dat zij langer moesten wachten mogen wel eens in de spiegel kijken. Je ziet namelijk levensgrote verschillen in hoe spelers mee doen in hun eerste wedstrijden, dat heeft echt wel wat met hun eigen aanpassingsvermogen te maken. Een Kudus en Anthony stonden er ook relatief snel in en de degenen bij wie het echt lang duurde zijn zelfs alweer weg, dus die overtuigden waarschijnlijk gewoon veel te weinig.
Het grote voordeel is dat een Haller gewoon al fit is en meteen kan gaan. Die speelde elke week vol gas alleen kwam de middencirkel niet uit omdat hij bij een touringcarbedrijf speelde. Ik zou hem er meteen in gooien, die wil zich wel bewijzen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh wacht eens wij zien het verkeerd, Haller is onze nieuwe CV. Lang en sterk!Gonadan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:05:
[...]
Zal je zien dat Ten Hag hem als 10 gaat gebruiken.
zaterdag
16:30u
RKC v ADO Den Haag
18:45u
FC Emmen v FC Twente
20u
Heracles v Vitesse
PEC Zwolle v AZ
21u
FC Utrecht v FC Groningen
zondag
12:15u
Sparta v Feyenoord
14:30u
scHeerenveen v Fortuna Sittard
VVV-Venlo v Willem II
16:45u
Ajax v PSV
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Tweeledig natuurlijk. Enerzijds als je een speler haalt die een ander type spel speelt kan je verwachten dat het wat tijd kost om zich aan te passen. Van spits in een counter team naar een spits bij Ajax is simpelweg een ander soort spel spelen. Zeker als je als speler die ervaring niet hebt is het prima om wat tijd daar aan "kwijt" te raken.Gonadan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:05:
[...]
Eigenlijk ga ik er dan ook gewoon vanuit dat hij zondag speelt. Wellicht nog geen basis, maar zeker als invaller.
Spelers die dan klagen dat zij langer moesten wachten mogen wel eens in de spiegel kijken. Je ziet namelijk levensgrote verschillen in hoe spelers mee doen in hun eerste wedstrijden, dat heeft echt wel wat met hun eigen aanpassingsvermogen te maken. Een Kudus en Anthony stonden er ook relatief snel in en de degenen bij wie het echt lang duurde zijn zelfs alweer weg, dus die overtuigden waarschijnlijk gewoon veel te weinig.
Zo zijn er vast ook spelers geweest die in een andere rol verwacht werden te spelen. Dan heb je inderdaad het risico dat de speler niet het aanpassingsvermogen heeft om te slagen. Dat is natuurlijk niet direct een speler aan te rekenen, dat is dan meer een manco in de scouting.
Dat bedoelden ze bij Utrecht dus met "de top aanvallen".Vincent Dave schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:21:
Nou Ten Hag, Labayad, Klaiber en Haller. FC Utrecht 2 wordt kampioen!
Blijkbaar waren ze al langere tijd (=aantal maanden) met hem bezig.Fleximex schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:48:
Dit is duidelijk een paniekaankoop, maar tegelijkertijd gewoon een goede, zo niet hele goede aankoop toch?
Zeker niet. Dat is ook waarom ik mij geen zorgen maak dat Haller minder presteerde in Engeland, want daar speelde hij in een systeem wat hem juist niet ligt. Hij rendeert het beste als hij in en rond de zestien bezig kan zijn. Het is nu alleen afwachten hoe snel hij weer om kan schakelen.Napo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:51:
Tweeledig natuurlijk. Enerzijds als je een speler haalt die een ander type spel speelt kan je verwachten dat het wat tijd kost om zich aan te passen. Van spits in een counter team naar een spits bij Ajax is simpelweg een ander soort spel spelen. Zeker als je als speler die ervaring niet hebt is het prima om wat tijd daar aan "kwijt" te raken.
Hij heeft alleen wel een stevige 'langemensenmotoriek' dus ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen als de ruimtes écht krap worden.
Breek me de bek niet open. Ajax heeft er jarenlang een handje van gehad spelers te scouten en dan anders te gaan gebruiken. Want als ze goed genoeg zijn kunnen ze zich wel aanpassen. Af en toe onbegrijpelijke keuzes die je al vooraf kon uittekenen hoe het zou aflopen.Zo zijn er vast ook spelers geweest die in een andere rol verwacht werden te spelen. Dan heb je inderdaad het risico dat de speler niet het aanpassingsvermogen heeft om te slagen. Dat is natuurlijk niet direct een speler aan te rekenen, dat is dan meer een manco in de scouting.
Dat is de laatste jaren wel een heel stuk beter geworden, maar in mijn ogen nog steeds niet helemaal weg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben in ieder geval blij dat er voor een meer ervaren speler is gekozen en dat er niet zoals in het verleden is gebeurt, een leuke speler bij de subtop wordt weggekocht die er bij Ajax dan niks van bakt omdat je als spits bij Ajax een stuk minder de ruimte krijgt. Uiteindelijk is dat een veel duurdere oplossing.
Wat ik dan vreemd vind is dat ze het dan niet eerder rond hebben gekregen. En hem zo meer tijd hadden gegeven om te wennen en alvast mee te trainen.toolkist schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:03:
[...]
Blijkbaar waren ze al langere tijd (=aantal maanden) met hem bezig.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
toolkist schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:03:
[...]
Blijkbaar waren ze al langere tijd (=aantal maanden) met hem bezig.
Nog een stukje uitleg."Hij stond al langer tijd op onze lijst", verklapt Overmars vrijdag in een interview met Ajax TV. "We hebben hem ook al meerdere malen benaderd. Een paar jaar geleden en afgelopen zomer nog. Het was bekend dat we voor een spits wilden gaan, maar dan moest het wel een spits zijn waarin iedereen gelooft en waar je vol voor gaat. Dat lukte toen niet. Nu met alle problemen die we voorin hebben, kwam dit qua timing heel goed uit."
...
Labyad is met deze aankoop weer terug op de bank en nu Mazzraoui weer fit is geldt dat ook voor Klaiber.Vincent Dave schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:21:
Nou Ten Hag, Labayad, Klaiber en Haller. FC Utrecht 2 wordt kampioen!
Wellicht dat West Ham ook had gehoopt inmiddels weer met publiek te spelen. Nu hun financiële plaatje dus ook niet zo rooskleurig meer is is zijn ze bereid dit verlies te nemen (annex nog iets terugkrijgen en salarishuis omlaag), tot en met afgelopen zomer was de transfersom wellicht boven de € 30 miljoen. Dan komt het vanuit Ajax zijnde natuurlijk niet rond.ST10©DE schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:55:
[...]
Wat ik dan vreemd vind is dat ze het dan niet eerder rond hebben gekregen. En hem zo meer tijd hadden gegeven om te wennen en alvast mee te trainen.
We zullen ze allemaal wel gaan zien verschijnen, want deze maand ga je niet redden met dezelfde 11 elke wedstrijdPolarBear schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:07:
[...]
Labyad is met deze aankoop weer terug op de bank en nu Mazzraoui weer fit is geldt dat ook voor Klaiber.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat... in de zomer was Haller niet haalbaar vanwege een te hoge vraagprijs. Ondertussen staat het water qua financiën aan de lippen bij West Ham. Deze zomer hadden ze naar verluid al een gat van 70 miljoen pond in hun begroting en dat zal er vanwege de Corona crisis niet beter op geworden zijn. Door Haller nu te verkopen zijn ze en een van hun duurste spelers kwijt en vloeit er weer inkomsten binnen. Dit is exact wat Overmars en ten Hag al aangaven; een buitenkansje. De wens voor een nieuwe spits was er al en Haller stond al op de radar, maar was te duur, tot aan nu. Dan merk je dat het best wel fijn is als Ajax om een goede reserve te hebben in deze tijden, dan kan je snel schakelen. Zou mij niks verbazen wanneer ze Eriksen ook binnen hengelen wanneer de kans zich voordoet, helemaal gezien de onzekerheid rondom en vormdip van Promes.snmght schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:08:
Wellicht dat West Ham ook had gehoopt inmiddels weer met publiek te spelen. Nu hun financiële plaatje dus ook niet zo rooskleurig meer is is zijn ze bereid dit verlies te nemen (annex nog iets terugkrijgen en salarishuis omlaag), tot en met afgelopen zomer was de transfersom wellicht boven de € 30 miljoen. Dan komt het vanuit Ajax zijnde natuurlijk niet rond.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Heel veel eerder had ie toch niet kunnen komen, transfer window is net een weekje open.ST10©DE schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:55:
[...]
Wat ik dan vreemd vind is dat ze het dan niet eerder rond hebben gekregen. En hem zo meer tijd hadden gegeven om te wennen en alvast mee te trainen.
Volgens Overmars is de transfer wel 'naar voren gehaald' wegens blessures, vanuit dat oogpunt zou je het wellicht wel (deels) een paniek aankoop kunnen noemen alleen dan niet de 1e de beste spits die toevallig beschikbaar is.
Ze schijnen wel een (dure) vervanger te willen halen, Dembele van Lyon...Han schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:25:
[...]
Dat... in de zomer was Haller niet haalbaar vanwege een te hoge vraagprijs. Ondertussen staat het water qua financiën aan de lippen bij West Ham. Deze zomer hadden ze naar verluid al een gat van 70 miljoen pond in hun begroting en dat zal er vanwege de Corona crisis niet beter op geworden zijn. Door Haller nu te verkopen zijn ze en een van hun duurste spelers kwijt en vloeit er weer inkomsten binnen. Dit is exact wat Overmars en ten Hag al aangaven; een buitenkansje. De wens voor een nieuwe spits was er al en Haller stond al op de radar, maar was te duur, tot aan nu. Dan merk je dat het best wel fijn is als Ajax om een goede reserve te hebben in deze tijden, dan kan je snel schakelen. Zou mij niks verbazen wanneer ze Eriksen ook binnen hengelen wanneer de kans zich voordoet, helemaal gezien de onzekerheid rondom en vormdip van Promes.
https://twitter.com/MARCA.../1347408953186070528?s=19
Zo zegExocet schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:35:
Zoekt Feyenoord nóg een beer?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik had meer over dagen / een week, niet een transferperiode eerder.snmght schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:08:
[...]
Wellicht dat West Ham ook had gehoopt inmiddels weer met publiek te spelen. Nu hun financiële plaatje dus ook niet zo rooskleurig meer is is zijn ze bereid dit verlies te nemen (annex nog iets terugkrijgen en salarishuis omlaag), tot en met afgelopen zomer was de transfersom wellicht boven de € 30 miljoen. Dan komt het vanuit Ajax zijnde natuurlijk niet rond.
Had ie het alleen over zijn rechterarm mag ik hopen..
Scout van zijn nieuwe club is blind, zijn zaakwaarnemer is echt goed of bij zijn amateurclub zagen ze er allemaal zo uit dus het viel niet zo opExocet schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:35:
Zoekt Feyenoord nóg een beer?
Nog een paar kilootjes erbij en hij is een niet te passeren keeper.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als ik hem was zou ik gaan ijshockeyen, die vult het doel wel. Paar kilo erbij en handbal is een optie.ph4ge schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:22:
[...]
Nog een paar kilootjes erbij en hij is een niet te passeren keeper.
Edit: Drenthe heeft aangegeven op een gegeven moment 96 kg gewogen te hebben. Met zijn 1.67m is dat een BMI van 34
[ Voor 24% gewijzigd door BoB_HenK op 08-01-2021 13:42 ]
Kan me zomaar voorstellen dat West Ham helemaal geen zin had om eerder te overleggen gezien het superdrukke schema. 27-12 29-12 1-1, dan hebben ze niet echt veel tijd tussendoor om, ook met de speler, druk te zijn over een transfer?ST10©DE schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Ik had meer over dagen / een week, niet een transferperiode eerder.
Als het al maanden speelde dan was er genoeg tijd geweest?toolkist schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:58:
[...]
Kan me zomaar voorstellen dat West Ham helemaal geen zin had om eerder te overleggen gezien het superdrukke schema. 27-12 29-12 1-1, dan hebben ze niet echt veel tijd tussendoor om, ook met de speler, druk te zijn over een transfer?
Nu zegt BMI natuurlijk niet zo heel veelBoB_HenK schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:24:
[...]
Als ik hem was zou ik gaan ijshockeyen, die vult het doel wel. Paar kilo erbij en handbal is een optie.
Edit: Drenthe heeft aangegeven op een gegeven moment 96 kg gewogen te hebben. Met zijn 1.67m is dat een BMI van 34
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Ligt sneeuw daar, heeft gewoon zes truien over elkaar aan getrokken!
Bizar he, met een beetje gezond verstand had er veel meer in gezeten voor de jongen. Jammer.PWM schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:42:
Bijna failliet, maar wel een klok van 60k om de arm. Goede levenskeuzes.
En dat is juist het probleem. Labyad en Klaiber zijn ook voor de bank van Ajax niet goed genoeg. Als je die twee inbrengt en je hebt daarnaast nog Schuurs, Blind (in deze vorm) en Promes in je elftal... dan is de helft ongeveer niveau FC bal op het dak. Als je die Schuurs ziet draaien dan denk je met weemoed terug aan MoisanderMartinusz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:14:
[...]
We zullen ze allemaal wel gaan zien verschijnen, want deze maand ga je niet redden met dezelfde 11 elke wedstrijd
Ik vond het logisch om door te selecteren wat betreft Schone maar met Labyad zijn we daar niet op vooruit gegaan. Dan liever Schone terug en Labyad zsm verkopen. Klaiber is ook niet veel beter dan Kristensen of Orejuela.
[ Voor 61% gewijzigd door ephymerous op 08-01-2021 14:36 ]
XXXVI
“We konden genoeg spitsen huren. Maar de één was niet fit en de ander had maanden niet gespeeld. Het is lastig om zoiets weer snel op te bouwen. Dit is een aankoop voor de langere termijn, heus geen paniekaankoop. Haller is sneller dan menigeen denkt en heeft een goede techniek. We hebben er veel vertrouwen in.”
Er zijn kwade tongen die wijzen op de slechte cijfers van Haller bij West Ham United, dat zijn investering van zo’n 50 miljoen euro slechts negen doelpunten zag opleveren. Overmars denkt hier wel een verklaring voor te hebben.
“Tadic maakte bij Southampton ook maar drie doelpunten, omdat hij bij op de middenlijn stond. West Ham United is ook geen aanvallende ploeg. Wij natuurlijk wel. We hopen dat Haller bij ons dichter bij de goal komt te spelen. Voor zo’n speler geldt: hoe dichter bij het doel, hoe gevaarlijker. Kijk ook maar naar Tadic. Al is dat een droomscenario.”
Die staat in de spits, anders moet Labyad of Tadic daar staan.snmght schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:34:
Haller is speelgerechtigd tegen PSV. Benieuwd of hij start of invalt.
Kan niet.Of zou hij eerst in Jong gaan spelen om aan het systeem te wennen?
Kak dat word Labyad of Alvarez op het middenveld.
Je kan het al invullen
Onana Mazraoui Schuurs blind tagliafico Klaassen Gravenberch Labyad/Alvarez Antony Haller Tadic.
Martinez is ook een twijfel geval net zoals Kudus en Huntelaar.snmght schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:11:
@Mark31 laat het alsjeblieft niet waar zijn. Doe dan maar Martinez of Ekkelenkamp er bij op het middenveld.
Traore, Brobbey en Neres er niet bij.
Gaat weer lekkerMark31 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:35:
[...]
Martinez is ook een twijfel geval net zoals Kudus en Huntelaar.
Traore, Brobbey en Neres er niet bij.
Nou inderdaad, lekker een dure spits gekocht... alsof die nu wel ineens ballen gaan krijgen. Zolang je met Promes, Alvarez of Labyad komt opdraven tegen PSV dan wordt dat gegarandeerd puntverlies.
Zo’n zwak en statisch middenveld legt de zwakte van de twee CVs nog meer bloot.
[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 08-01-2021 19:03 ]
XXXVI
Met Klaassen Gravenberch Kudus, had je een beter middenveld eens.ephymerous schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Nou inderdaad, lekker een dure spits gekocht... alsof die nu wel ineens ballen gaan krijgen. Zolang je met Promes, Alvarez of Labyad komt opdraven tegen PSV dan wordt dat gegarandeerd puntverlies.
Maar Haller is wel echt een kapstok, die meer kan dan alleen doelpunten maken, type Pantelic destijds.
Spelers als Klaassen met diepgang kunnen daar ook van profiteren, Kudus had die diepgang ook, en die ga je dan missen helaas, maar Haller gaat meer toevoegen dan een Huntelaar/Traore/Brobbey.
Misschien had je de memo gemist, maar alle spitsen zijn geblesseerd.ephymerous schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Zo’n zwak en statisch middenveld legt de zwakte van de twee CVs nog meer bloot.
En hoe zit het met die speler waar Ajax 2 seizoenen geleden heel Europa mee zoek speelde?Martinusz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:38:
[...]
Misschien had je de memo gemist, maar alle spitsen zijn geblesseerd.
Ik vind het heel risicovol om zoveel geld in Haller te stoppen. Voor dat geld had je ook Eriksen en Alderweireld gehad... voor posities die hoognodig versterkt moeten worden.
Vooral met Eriksen zorg je dat een willekeurige spits überhaupt een bruikbare bal krijgt.
[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 08-01-2021 22:27 ]
XXXVI
Alsof Eriksen haalbaar is. Dat salaris kan Ajax niet betalen.ephymerous schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:26:
[...]
En hoe zit het met die speler waar Ajax 2 seizoenen geleden heel Europa mee zoek speelde?
Ik vind het heel risicovol om zoveel geld in Haller te stoppen. Voor dat geld had je ook Eriksen en Alderweireld gehad... voor posities die hoognodig versterkt moeten worden.
Vooral met Eriksen zorg je dat een willekeurige spits überhaupt een bruikbare bal krijgt.
Kunnen ze wel maar willen ze niet.Exocet schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:46:
[...]
Alsof Eriksen haalbaar is. Dat salaris kan Ajax niet betalen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Disclaimer: natuurlijk speelt er bij mij als Feyenoord fan ook een zekere mate van jaloezie. “Onze” paniekaankoop is een 32-jarige Argentijnse spits gratis huren die de laatste jaren niet bekend staat als een superspits, “jullie” leggen doodleuk 22,5 miljoen euro neer voor een gokje in de winterstop 😅
[ Voor 23% gewijzigd door donleone83 op 09-01-2021 08:43 ]
Haller zakt inderdaad wat meer in om als kapstok te fungeren, maar met Kudus, Klaassen, Antony, Neres met diepgang kan dat prima uitpakken.donleone83 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:02:
Haller zal het waarschijnlijk best prima doen bij Ajax, maar het argument dat hij niet goed presteerde bij een club met minder balbezit en kansen dan Ajax slaat natuurlijk eigenlijk nergens op. Hij heeft bij Utrecht en Frankfurt gespeeld voordat hij naar West Ham ging, beiden geen clubs die de tegenstander vol en hoog onder druk zetten, continu balbezit hebben en waarin hij in extreem kleine ruimtes heeft moeten leren voetballen. Haller was juist goed met wat ruimte voor zich bij die clubs. Ik moet het nog maar zien bij Ajax.
Disclaimer: natuurlijk speelt er bij mij als Feyenoord fan ook een zekere mate van jaloezie. “Onze” paniekaankoop is een 32-jarige Argentijnse spits gratis huren die de laatste jaren niet bekend staat als een superspits, “jullie” leggen doodleuk 22,5 miljoen euro neer voor een gokje in de winterstop 😅
Vraag me serieus af op welke manier ie dit bedoelt. Iig niet qua prestaties of reputatie de laatste jaren..."Ik denk dat Feyenoord wereldwijd groter is dan Ajax, maar er zit wel groot een verschil in hoe je een club op een hoger niveau kan brengen. Dat heeft met geld te maken, helaas", verzucht de realistische Advocaat
Misschien het aantal letters?toolkist schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:05:
[...]
Vraag me serieus af op welke manier ie dit bedoelt. Iig niet qua prestaties of reputatie de laatste jaren...
Heb er smakelijk om kunnen lachentoolkist schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:05:
[...]
Vraag me serieus af op welke manier ie dit bedoelt. Iig niet qua prestaties of reputatie de laatste jaren...
Als je het echt wil meten, dan is de makkelijkste manier gewoon kijken naar het sponsorgeld dat binnenkomt. Daarin zie je redelijk snel welke club het grootst is. Die sponsoren geven niet zomaar geld, die willen een groot publiek bereiken.
Ik heb Advocaat best hoog zitten maar nu slaat hij echt onzin uittoolkist schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:05:
[...]
XXXVI
Nou ze haalden een aantal jaren geleden toch nog de voorpagina van de kranten in Italie.toolkist schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:05:
[...]
Vanuit Advocaat zijn positie is alles groot.toolkist schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:05:
[...]
@ElPaco Hendrix speelde toch al niet meer zoveel?
Vooral invalbeurten of bij blessures van anderen. Maar hij was altijd wel voldoende, kon zowel verdedigend middenveld als centraal achterin. En hij heeft 16 jaar bij PSV gespeeld, dus tja, ga hem denk ik toch wel een beetje missenDoeEensGek schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:38:
[...]
Vanuit Advocaat zijn positie is alles groot.![]()
![]()
@ElPaco Hendrix speelde toch al niet meer zoveel?
Die had ik niet zien aankomen.Brian Brobbey is in contractonderhandeling met FC Utrecht, zo meldt de fansite UtrechtFans, die eerder de primeur bracht over de komst van Eljero Elia naar de Domstad. De achttienjarige Brobbey beschikt bij Ajax over een aflopend contract en is daardoor in de zomer transfervrij in te lijven.
[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 09-01-2021 20:15 ]
Utrecht niet nee, had eerder PSV AZ of Feyenoord verwacht.DoeEensGek schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:15:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=382635
[...]
Die had ik niet zien aankomen.
Brobbey vind ik echt gehypet, veel in de jeugd deed hij op zijn fysieke, en hij is snel, maar vind hem niet echt verfijnd.toolkist schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:18:
[...]
Utrecht niet nee, had eerder PSV AZ of Feyenoord verwacht.
...
Kluivert ging naar Roma, als Brobbey echt naar Utrecht gaat heeft hij meer kans op speelminuten dan nu.Luxicon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:31:
Het is maar wat hij wil.. trainen / spelen met Ajax spelers of naar Utrecht en meer minuten maken. Kluivert was ook ineens weg, dat pakt tot nu toe niet goed uit. Je kunt naar mijn idee beter geduld hebben en klaar zijn voor een overstap.
Utrecht is geen Roma inderdaad, maar op je 18e zo graag bij Ajax weg wil, terwijl je in de lijn van het 1e zit, vind ik niet echt heel verstandig overkomen. Stel dat hij in een vorm dip terecht komt, of het loopt niet lekker over het algemeen bij Utrecht, heeft hij een probleem. Bij Ajax zou dat ook kunnen gebeuren, maar als dat bij Utrecht gebeurd heeft het denk ik meer (negatieve) impact.Mark31 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:38:
[...]
Kluivert ging naar Roma, als Brobbey echt naar Utrecht gaat heeft hij meer kans op speelminuten dan nu.
...
Verwijderd
Die jongen moet minuten maken, dat gaat natuurlijk niet volop gebeuren met Haller en Traoré als concurrenten. Hopen dat ie bijtekent en dan afspreekt om t/m volgend seizoen verhuurd te worden aan een club als Vitesse/Heerenveen/UtrechtLuxicon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:47:
[...]
Utrecht is geen Roma inderdaad, maar op je 18e zo graag bij Ajax weg wil, terwijl je in de lijn van het 1e zit, vind ik niet echt heel verstandig overkomen. Stel dat hij in een vorm dip terecht komt, of het loopt niet lekker over het algemeen bij Utrecht, heeft hij een probleem. Bij Ajax zou dat ook kunnen gebeuren, maar als dat bij Utrecht gebeurd heeft het denk ik meer (negatieve) impact.
Hij had al veel eerder bij kunnen tekenen, dat regel je niet op de valreep een halfjaar voordat het afloopt.toolkist schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:32:
[...]
Die jongen moet minuten maken, dat gaat natuurlijk niet volop gebeuren met Haller en Traoré als concurrenten. Hopen dat ie bijtekent en dan afspreekt om t/m volgend seizoen verhuurd te worden aan een club als Vitesse/Heerenveen/Utrecht
De transfer van Haller zou daar geen invloed op moeten hebben.
Toen was de concurrentie nog een valse spits als Tadic die ook op andere posities speelt, een afbouwende Huntelaar en een ploeterende, onovertuigende Traore.
Op je 18e als dragende kracht in de spitspositie bij Ajax is ook wel heel ambitieus.
Volgend jaar is Huntelaar weg, staat Tadic aan de zijkant of achter de spits, heeft Haller zijn carrière wellicht een nieuw leven ingeblazen en wordt Traore verkocht.
Als je dan een jaar Eredivisie hebt gespeeld en kunt rouleren met Haller om hem daarna op te volgen ziet het er prima uit.
Dan zou ik niet naar Utrecht gaan waar je een seizoen als Haller kunt draaien om vervolgens alsnog pas bij een Frankfurt uit te komen.
alles kan off-topic
Verwijderd
Geen idee wat voor rol Raiola hierin speelt maar van mij krijgt hij het nadeel van de twijfel (om het zacht uit te drukken).
Ik zou Haller opstellen, stel je komt niet onder de druk vandaan van PSV die gaan pressen, dan heb je optie B.
Lange bal op Haller die is groot en sterk, aansluiten en vandaar voetballen.
Als plan A niet lukt dan heb je plan B.
Haller naar de hoofdstad voelt als een zeer pijnlijke transfer. Hij was een van mijn favoriete toen hij voor Utrecht speelde. Vind het een duidelijke Ten Hag aankoop. Ga zeker ook naar de top wedstrijd tegen PSV kijken en hoop dat PSV minstens een punt pakt.
Gaat een interessante worden denk ik zo.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hangt heel erg vanaf wie echt gaan spelen.Martinusz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:02:
Ik denk dat PSV gaat winnen vandaag, als ze goed naar Twente hebben gekeken weten ze hoe ze het moeten aanpakken
Tegen Twente was dit de opstelling van Ajax
Onana Klaiber Schuurs Blind Tagliafico Klaassen Gravenberch Labyad Tadic Traore Promes.
Dus Klaiber rechtsback ipv mazraoui Tadic rechts ipv links, Promes ipv Antony, en Labyad ipv Kudus.
Lijken veel mensen niet te beseffen dat dat heel veel scheelt.
Als Ajax met Kudus kan aantreden ziet het er zo uit Onana Mazraoui Schuurs blind tagliafico Klaassen Gravenberch Kudus Antony Haller Tadic.
Als je zag hoeveel Kudus onderschept toen hij speelde, dat was veel.
Daarnaast is hij rete snel waardoor hij de traagheid van Schuurs en Blind kan compenseren, zie actie toen Openda Schuurs eruit liep, Kudus kwam van veel verder maar haalde Openda bij, terwijl Openda een snelle spits is.
Dat zou hetzelfde zijn als Ajax even de wedstrijd van Vitesse-PSV terug moet kijken.
Toen speelde Mvogo Mauro Teze Boscagli Max hendrikx sangare Thomas Ihattaren zahavi Madueke.
Toen misten PSV veel spelers, dus wat zegt zo een wedstrijd?
Niet veel.
[ Voor 27% gewijzigd door Mark31 op 10-01-2021 10:45 ]
Volgens Erik heeft Ajax het maximale uit de eerste seizoenshelft gehaald. Gezien het totale gebrek aan zelfreflectie verwacht ik dat de neergaande lijn van de afgelopen 14 maanden wordt doorgezet.Mark31 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:30:
Ik zou als ik Ten Hag was niet met Tadic in de punt spelen wat het AD suggereert en Mike Verweij.
Ik zou Haller opstellen, stel je komt niet onder de druk vandaan van PSV die gaan pressen, dan heb je optie B.
Lange bal op Haller die is groot en sterk, aansluiten en vandaar voetballen.
Als plan A niet lukt dan heb je plan B.
XXXVI
Met Klaiber kan je stoppen, dan verlies je op zeker.Martinusz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:46:
Kudus gaat echt niet in de basis staan, die heeft net paar keer getraind. Haller waarschijnlijk ook niet basis. Mazraoui ook maar de vraag natuurlijk, allemaal paar trainingen pas achter de rug na blessure.
Zonder Kudus word het ook een zware dobber maar heb je wel een kans.
Het is gewoon kak dat Ajax niet geheel fit is waar PSV dat wel is.
Daarom is PSV licht favoriet.
zondag
12:15u
Sparta v Feyenoord
14:30u
scHeerenveen v Fortuna Sittard
VVV-Venlo v Willem II
16:45u
Ajax v PSV
Vandaag voor mij twee leuke potjes, Sparta v Feyenoord en Ajax v PSV. Verder was het niks bijzonders ronde 15
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik probeer via https://www.espn.nl/watch/speelkalender/_/type/replay e.e.a. te vinden, maar daar staat geen enkele wedstrijd van gisteren.
Via https://www.espn.nl/eredivisie/ kom ik er ook niet (zie alleen direct alle uitslagen van gisteren... thanks, I guess
Iemand suggesties?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021