Ik hoop het wel en ook voor hem zelf.ph4ge schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:49:
[...]
Zou hij dan en-de-lijk over het dode punt zijn?
Prachtige afsluiting voor Feyenoord! Trots op de club
Goede pot, zeker de eerste helft. Mooi dat Linssen eindelijk eens een paar keer het net geraakt heeft. Nu Narsingh nog, die doet alles steeds goed en weet in de afronding toch wel erg vaak de palen en de lat te raken.
alles kan off-topic
Als Ajacied, en wonende in de grote buurtstad naast Tilburg, ben nog altijd stiekem fan van Willem II en ook ergens wel RKC.
Teams die eigenlijk altijd voetballen en waar je met plezier naar kan kijken als neutrale voetbalfan. Daar koop je een seizoenskaart voor.
Na de winterstop gaat het spel pas echt beginnen. Veel topwedstrijden, dus veel punten te winnen of te verspelen door alle clubs. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.
Teams die eigenlijk altijd voetballen en waar je met plezier naar kan kijken als neutrale voetbalfan. Daar koop je een seizoenskaart voor.
Na de winterstop gaat het spel pas echt beginnen. Veel topwedstrijden, dus veel punten te winnen of te verspelen door alle clubs. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.
Het zou niet een volgende vraag moeten zijn, het zou de eerste vraag moeten zijn. Wat is de profielschets van een trainer voor Ajax waarbij de vraag ook gesteld moet worden in de evaluatie of ten Hag daar überhaupt in paste.Maarten_E schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:32:
Dat lijkt mij dan de volgende vraag; wie wil je dan aan het roer?
Een Peter Bosz ga je voorlopig niet meer kunnen krijgen.
Wat hou je dan nog over?
Nu iemand ontslaan terwijl ze over twee en een halve week echt vol aan de bak mogen is redelijk risicovol, zowel voor de club als de trainer die zou instappen. Hoewel Ajax het beste materiaal heeft is het niet onmogelijk dat de eerste vier wedstrijden in 2020 redelijk wat puntverlies kan oplopen en het bekeravontuur kan beëindigen.
3x puntenverlies en je bent als trainer bij Ajax waarschijnlijk al afgeschreven
Welke spelers van jong Ajax had te Hag dan mee moeten nemen? Een speler zonder enige - of met weinig - minuten in de ED erin gooien om het wel te laten lopen kan lukken maar hoe vaak trekt zo'n soort speler een team als Ajax omhoog? Dat het voorin momenteel dun gezaaid is klopt. 6 (7 indien je Kudus meetelt) spelers voor 6 posities waarbij Huntelaar (hopelijk) geen beoogde basisspeler is en er nu 2 (3 indien Kudus) geblesseerd zijn. Elke blessure moet je dus op willen vangen met jong Ajax spelers die blijkbaar nog niet goed genoeg zijn.toolkist schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:05:
[...]
Zeker niet volledig nee... Maar Ekkelenkamp brengen, (of überhaupt meenemen), niet al je wissels gebruiken als het voor geen meter loopt, niet gewoon een paar aanvallers van Jong meenemen zodat je überhaupt aanvallers hebt... Dat kun je hem overduidelijk wel aanrekenen.
In combinatie met de helaas wederkerende decemberdip kost dat nu punten.
Als dat soort "dreigementen" nodig zijn dan is er al iets in de basis niet goed in de instelling van de spelers. Beetje het niveau van krantenknipsels in de kleedkamer ophangentoolkist schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:13:
[...]
Combinatie van. De trainer wordt ook geacht om de spelers gemotiveerd het veld op te krijgen.
In de rust een "jongens, willen jullie echt zo graag trainen op 2e kerstdag?"
Moet je eens kijken hoe ze dan als de brandweer gaan.
Ik blijf (als niet-Ajacjed) de kritiek op EtH niet zo goed snappen. Puntverlies af en toe in een vreselijk druk seizoen kan nou eenmaal gewoon gebeuren. Ajax voetbalt over de gehele linie met afstand het beste van Nederland, staat keurig eerste, heeft een vrij brede selectie waar nieuwe spelers snel ingepast worden en er breekt ook nog jeugd door. In de CL hebben ze laten zien zich te kunnen meten met ploegen als Liverpool en Atalanta, en gaan ze op het nippertje niet door. Lijkt mij jammer maar alsnog een mooi resultaat.
Tuurlijk wil Ajax graag terugkeren naar standaard overwinteren in de CL, de vraag is alleen of dat elk seizoen realistisch is. Ajax is leeggeroofd, moet een nieuw team bouwen. Dan kan je niet verwachten dat je zomaar even doorgaat in een poule met Liverpool en Atalanta. Moet dat dan de nieuwe norm zijn? Of leggen jullie hier continu de lat te hoog vanwege een eenmalig echt goed CL seizoen? Mijns inziens was die prestatie eerder een afwijking van een realistische norm dan dat de prestaties dit seizoen dat zijn.
Tuurlijk wil Ajax graag terugkeren naar standaard overwinteren in de CL, de vraag is alleen of dat elk seizoen realistisch is. Ajax is leeggeroofd, moet een nieuw team bouwen. Dan kan je niet verwachten dat je zomaar even doorgaat in een poule met Liverpool en Atalanta. Moet dat dan de nieuwe norm zijn? Of leggen jullie hier continu de lat te hoog vanwege een eenmalig echt goed CL seizoen? Mijns inziens was die prestatie eerder een afwijking van een realistische norm dan dat de prestaties dit seizoen dat zijn.
Bij Atalanta geeft je een 2-0 voorsprong weg, wat genoeg geweest was voor UCL overwinning. Vorig jaar Valencia, 1-0 thuis verliezen terwijl je uit met 3-0 hebt gewonnen. Dus dit jaar voor de derde keer op rij overwinteren in de UCL was niet onrealistisch geweest.donleone83 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:23:
Wat ik EtH onder andere aanreken is dat in wedstrijden als gisteren ik de tweede helft nooit een gemotiveerd Ajax zie en dat het plan B of het moeten maken van een doelpunt gewoon nooit werkt.
Zeker is ten Hag hier iets aan te rekenen, een voorsprong moet je in zulke gevallen verdedigen. Wat ik me daarbij eveneens afvraag is of spelers als Tadic, Blind en Ziyech niet ver genoeg zijn in hun carrière om zo'n besluit in het veld te nemen. Dat zouden de spelers moeten zijn die weten wat er gevraagd wordt op dat niveau.PolarBear schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:18:
[...]
Bij Atalanta geeft je een 2-0 voorsprong weg, wat genoeg geweest was voor UCL overwinning. Vorig jaar Valencia, 1-0 thuis verliezen terwijl je uit met 3-0 hebt gewonnen. Dus dit jaar voor de derde keer op rij overwinteren in de UCL was niet onrealistisch geweest.
Persoonlijke fouten zijn ten Hag dan weer lastig aan te rekenen. De verdedigende actie van bijvoorbeeld Schuurs gisteren kan je amper voorkomen als trainer, buiten hem niet opstellen maar dan is de vraag weer wie stel je wel op. Te vaak - en dat gebeurt overal - hoor je dat een speler niet voldoet (v.b. Labyad, Klaiber) maar wat is het alternatief? Dan moet je ook verder kijken dan Ten Hag en dus ook naar de verantwoordelijke voor de samenstelling van de selectie
Wat het erger maakt is dat hij niet leert. Het is niet de eerste keer dat op een belangrijk moment een riante voorsprong wordt weggegeven.Napo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:00:
[...]
Zeker is ten Hag hier iets aan te rekenen, een voorsprong moet je in zulke gevallen verdedigen. Wat ik me daarbij eveneens afvraag is of spelers als Tadic, Blind en Ziyech niet ver genoeg zijn in hun carrière om zo'n besluit in het veld te nemen. Dat zouden de spelers moeten zijn die weten wat er gevraagd wordt op dat niveau.
Persoonlijke fouten zijn ten Hag dan weer lastig aan te rekenen. De verdedigende actie van bijvoorbeeld Schuurs gisteren kan je amper voorkomen als trainer, buiten hem niet opstellen maar dan is de vraag weer wie stel je wel op. Te vaak - en dat gebeurt overal - hoor je dat een speler niet voldoet (v.b. Labyad, Klaiber) maar wat is het alternatief? Dan moet je ook verder kijken dan Ten Hag en dus ook naar de verantwoordelijke voor de samenstelling van de selectie
Het is juist ETH die medeverantwoordelijk is voor het halen van Klaiber en Labyad. Hij had moeten zeggen: “ik heb jaren met die jongens gewerkt en zij hebben een FCU+ niveau maar komen te kort voor Ajax”.
Een alternatief voor Schuurs heb je misschien wel door Alvarez daar eens het vertrouwen te geven. Schuurs laten doormodderen is in ieder geval niet succesvol. Die is inmiddels gewogen...
XXXVI
Ik denk dat Labyad en Klaiber, spelers die Ten Hag goed kent vanuit zijn Utrecht periode, weer wel aan Ten Hag zijn aan te rekenen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze bij Ajax zouden spelen als Ten Hag hier geen trainer was.
Ja Tadic, Blind en Ziyech zouden het moeten oppakken maar doen dat niet voldoende. Dat moet je ook zien als trainer. Een Schuurs, tja je had ook Botman nog die weg is gegaan omdat hij Schuurs voor zich zag. Aan de ene kant is het nu scorebord journalistiek om dat Ten Hag (en Overmars) te verwijten aan de andere kant Schuurs had er voor het begin van het seizoen inmiddels 50 wedstrijden voor Ajax opzitten (bij Jong en 1) en je kon er best vraagtekens bij zetten of hij voldoende gegroeid was om een Eredivisie + niveau aan te kunnen. Op een gegeven moment moet je ook de balans op maken. Een jonge verdediger als Schuurs maakt fouten, maar inmiddels is dat lijst best lang aan het worden voor Schuurs. Alleen dit kalender jaar al, Getafe uit, AZ uit, Atalanta uit (de 2-1), een aantal keer in de Eredivisie wordt hij kinderlijk eenvoudig weggezet. Het moet echt wel een tandje stabieler, fouten maken zal altijd blijven maar het is wel teveel.
Ja Tadic, Blind en Ziyech zouden het moeten oppakken maar doen dat niet voldoende. Dat moet je ook zien als trainer. Een Schuurs, tja je had ook Botman nog die weg is gegaan omdat hij Schuurs voor zich zag. Aan de ene kant is het nu scorebord journalistiek om dat Ten Hag (en Overmars) te verwijten aan de andere kant Schuurs had er voor het begin van het seizoen inmiddels 50 wedstrijden voor Ajax opzitten (bij Jong en 1) en je kon er best vraagtekens bij zetten of hij voldoende gegroeid was om een Eredivisie + niveau aan te kunnen. Op een gegeven moment moet je ook de balans op maken. Een jonge verdediger als Schuurs maakt fouten, maar inmiddels is dat lijst best lang aan het worden voor Schuurs. Alleen dit kalender jaar al, Getafe uit, AZ uit, Atalanta uit (de 2-1), een aantal keer in de Eredivisie wordt hij kinderlijk eenvoudig weggezet. Het moet echt wel een tandje stabieler, fouten maken zal altijd blijven maar het is wel teveel.
Ik had wel wat meer van dit willen zien de afgelopen weken van onze aanvoerder, mag ook gewoon aan het adres van Blind als hij de ballen inlevert.
@Napo en dat mag de volgende trainer van mij ook in zich hebben, als we het over een profielschets hebben. Het is allemaal veel te apathisch. We staan erbij en kijken er naar als er als een natte krant gevoetbald wordt. Bovendien moet de volgende trainer een betere motivator zijn. Vorige seizoenen zag je die motivatie tenminste nog in Europa terug maar de laatste CL wedstrijden heb ik er tevergeefs naar gezocht. In de competitie is het helemaal droevig gesteld en hebben de vedettes er geen zin in. Dat trekt een Gravenberch als uitzonderlijk talent in zijn eentje niet recht en de mindere talenten als een Ekkelenkamp sneeuwen dan ten onrechte onder. Dat kun je hen niet aanrekenen.
@Napo en dat mag de volgende trainer van mij ook in zich hebben, als we het over een profielschets hebben. Het is allemaal veel te apathisch. We staan erbij en kijken er naar als er als een natte krant gevoetbald wordt. Bovendien moet de volgende trainer een betere motivator zijn. Vorige seizoenen zag je die motivatie tenminste nog in Europa terug maar de laatste CL wedstrijden heb ik er tevergeefs naar gezocht. In de competitie is het helemaal droevig gesteld en hebben de vedettes er geen zin in. Dat trekt een Gravenberch als uitzonderlijk talent in zijn eentje niet recht en de mindere talenten als een Ekkelenkamp sneeuwen dan ten onrechte onder. Dat kun je hen niet aanrekenen.
[ Voor 59% gewijzigd door snmght op 24-12-2020 12:49 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Willem II Ajax... Zag statistieken van 32 schoten van ajax, 8 keer op het doel, slechts 1 keer gescoord.
Moet eerlijk zeggen dat ik de wedstrijd niet heb gezien maar als ik dit zo lees denk ik... Het was weer flink kansen verprutsen, dat doet mij meteen denken aan de CL
Is ook mentaliteit
Moet eerlijk zeggen dat ik de wedstrijd niet heb gezien maar als ik dit zo lees denk ik... Het was weer flink kansen verprutsen, dat doet mij meteen denken aan de CL
Is ook mentaliteit
Qua kansen verprutsen viel het wel mee, vooral veel afstandsschoten naar mijn idee.Harribo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:52:
Willem II Ajax... Zag statistieken van 32 schoten van ajax, 8 keer op het doel, slechts 1 keer gescoord.
Is ook mentaliteit
Ook een hoop kopballen van dichtbij die elke vorm van richting misten.
Of dat aan de voorzetten of de kwaliteit van de koppers lag laat ik even in het midden.
Of dat aan de voorzetten of de kwaliteit van de koppers lag laat ik even in het midden.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Motivatie ben ik met je eens, dat was al een probleem na de vroege 0-1.PolarBear schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:18:
[...]
Wat ik EtH onder andere aanreken is dat in wedstrijden als gisteren ik de tweede helft nooit een gemotiveerd Ajax zie en dat het plan B of het moeten maken van een doelpunt gewoon nooit werkt.
Maar er zijn gewoon geen ploegen met een plan B, bij Ajax niet, nergens niet. Iedereen vertrouwd op plan A en als dat niet werkt gaan we 10 minuten voor tijd een lange spits inbrengen, of de voorstopper in de spits zetten en hoge ballen voor de pot gooien. Er is ook weinig tactisch om te zetten, aangezien de tegenstander blij is met de stand en de bus parkeert.
Met 442 kun je nog switchen naar de vleugels via 343 of 433, maar Ajax speelt al 433.
Hattrick: Thorgal Eagles
Dit was ook zo'n mooi moment waar hij het wel fel is tegen Dest (waarschijnlijk terecht) maar je het niet jegens andere spelers gebeurde (al was het ook niet Tadic zijn beste seizoen). Als spelers zich niet aan de afspraken houden moet je ze aanspreken. Een speler die zijn 5de wedstrijd in het eerste van de club speelt mag je echter wel weer wat minder fel aanvallen. Voor de rest prima en moet ook zeker door de sterkhouders gebeuren.snmght schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:29:
Ik had wel wat meer van dit willen zien de afgelopen weken van onze aanvoerder, mag ook gewoon aan het adres van Blind als hij de ballen inlevert.
[Embed: Ruzietje dusan tadic VS dest ajax Heerenveen]
Je moet echter ook weer geen Diego Simeone willen, iets er tussen in moet je willen zoeken. In een ideale situatie hoef je als trainer tijdens een wedstrijd weinig te doen buiten wissels toepassen indien het niet loopt en daarmee details aanpassen of overschakelen naar een ander plan. De invloed van een coach tijdens de wedstrijd is buiten dat bijzonder beperkt.@Napo en dat mag de volgende trainer van mij ook in zich hebben, als we het over een profielschets hebben. Het is allemaal veel te apathisch. We staan erbij en kijken er naar als er als een natte krant gevoetbald wordt. Bovendien moet de volgende trainer een betere motivator zijn. Vorige seizoenen zag je die motivatie tenminste nog in Europa terug maar de laatste CL wedstrijden heb ik er tevergeefs naar gezocht.
Motivatie is altijd een lastig iets, zeker als je het ene seizoen in de finale van de EL staat, vervolgens geeneens Europees uitkomt en daarna weer bijzonder ver komt in de CL. Nu lig je er uit na de groepsfase. Verzadiging kan er zijn en Ajax is voor de meeste geen eindstation en wellicht hadden ze op een mooie transfer gehoopt. Excelleren in de CL zorgt voor de transfer, de Eredivisie doet dat veel minder. Ook daar moet je als coach bewust van zijn, niet presteren (gebrek aan inzet, persoonlijke fouten is wat anders) in de Eredivsie is niet in de basis in de CL, je moet er altijd staan.
Ajax is verwend geweest met zowel F. de Jong, de Ligt en nu ook Gravenberch. Uitzonderlijke talenten die met een uitzonderlijk gemak meer dan enkel meekomen in het eerste elftal. Dat soort spelers wil je als norm hebben maar dat is niet de realiteit, niet iedereen gaat dat kunnen en sommige hebben wat tijd nodig. Het wordt voor de spelers daar net wat onder lastiger als het niet loopt in het eerste. Debuteren of pogen aan te haken wordt vele malen lastiger.In de competitie is het helemaal droevig gesteld en hebben de vedettes er geen zin in. Dat trekt een Gravenberch als uitzonderlijk talent in zijn eentje niet recht en de mindere talenten als een Ekkelenkamp sneeuwen dan ten onrechte onder. Dat kun je hen niet aanrekenen.
Is Ekkelenkamp van hetzelfde niveau als de eerder genoemde drie? Nee, zeker niet. Gaat hij dat niveau bereiken? Wellicht maar daar zou ik nog niet vanuit gaan echter hem nu al afschrijven ook niet. Het is maar met welke speler je hem vergelijkt. In vergelijking met Messi kunnen bijzonder veel speler er bijzonder weinig van
Waar ik bang voor was is uitgekomen.
Blind, Tagliafico, Klaassen maakte al langere tijd een uitgebluste indruk.
Mazraoui, Kudus, Neres,Traore in de lappenmand dan kan je tegen een zeperd aanlopen.
Zijn genoeg mensen die Ajax in 1 x afschrijven terwijl ze gewoon veel blessures hadden.
Ik bedoel dit was de elftal gisteren:
Onana klaiber Schuurs blind tagliafico Klaassen Gravenberch Labyad Antony Huntelaar Tadic.
Sterkste 11 mits fit:
Onana Mazraoui Schuurs blind tagliafico Klaassen Gravenberch Kudus Antony Tadic Neres
Dat betekent gewoon even op 4 posities gewijzigd.
Mazraoui, Kudus, Neres,Traore in de lappenmand dan kan je tegen een zeperd aanlopen.
Zijn genoeg mensen die Ajax in 1 x afschrijven terwijl ze gewoon veel blessures hadden.
Onana klaiber Schuurs blind tagliafico Klaassen Gravenberch Labyad Antony Huntelaar Tadic.
Sterkste 11 mits fit:
Onana Mazraoui Schuurs blind tagliafico Klaassen Gravenberch Kudus Antony Tadic Neres
Met op 4 posities je tweede keus is geen excuus om niet van Willem 2 te winnenMark31 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:41:
Waar ik bang voor was is uitgekomen.
Sterkste 11 mits fit:
Kansen verprutsen viel wel mee.Harribo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:52:
Is ook mentaliteit
Als je naar gemiste grote kansen kijkt .
Willem 2 eerste helft met Nunnely die als hij hem afgeeft op Wriedt een 100 procent goal is.
En Wriedt die voor Schuurs kwam maar besloot de korte hoek te schieten ipv de lange hoek.
Conclusie Willem 2, 2 grote kansen gemist.
Ajax in 1e helft Tagliafico van dichtbij over schoot omdat hij op het scheenbeen kreeg.
2e helft Huntelaar die tegen de keeper opschoot in minuut 89.
En Promes die over de bal maaide op de pass van Blind.
Rest waren afstand schoten of kopballen die in de reach van Ruiter waren.
Dus Ajax 3 grote kansen buiten hun goal, Willem 2 had er 2.
Gelijkspel terecht afspiegeling.
Willem 2 heeft met Wriedt, Pavlidis, Che, en Tresor een goede aanval.Exocet schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:45:
[...]
Met op 4 posities je tweede keus is geen excuus om niet van Willem 2 te winnen
Als Klaassen Blind Tagliafico oververmoeid zijn en Klaiber en Schuurs missen de kwaliteit, dan kan je gewoon gelijkspelen.
PSV speelde ook gelijk tegen Heracles...
Dat kan eigenlijk ook niet.
Plus iedereen onderschat Kudus, echt een goede speler.Exocet schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:45:
[...]
Die gaat Ajax echt sterker maken.
En wat als PSV Dumfries/Mazraoui Gotze/Kudus Gakpo/Neres en Malen/Traore mist.Exocet schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:45:
[...]
Dan gaan ze ook de bietenbrug op bij veel clubs.
Die periode heeft psv ook al meegemaaktMark31 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:15:
[...]
En wat als PSV Dumfries/Mazraoui Gotze/Kudus Gakpo/Neres en Malen/Traore mist.
Dan gaan ze ook de bietenbrug op bij veel clubs.
3 wedstrijden in de eredivisie waarin hij genoeg heeft laten zien. Hopelijk gaat hij dat in de toekomst ook doen echter is dat geen garantie. Hier lijken een aantal Kudus eerder te overschatten dan te onderschatten.Mark31 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:52:
[...]
Plus iedereen onderschat Kudus, echt een goede speler.
Die gaat Ajax echt sterker maken.
Klopt, maar toen verloren ze ook veel punten.
2 wedstrijden Man of the match, voetbald zeer makkelijk.Napo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:23:
[...]
3 wedstrijden in de eredivisie waarin hij genoeg heeft laten zien. Hopelijk gaat hij dat in de toekomst ook doen echter is dat geen garantie. Hier lijken een aantal Kudus eerder te overschatten dan te onderschatten.
Hoe snel nieuwe jonge spelers boven verwachting kunnen presteren hoe snel ze ook weer een terugval kunnen hebben. Ik hoop dat hij hetzelfde door kan trekken bij zijn terugkeer van zijn blessure maar korte termijn prestaties zeggen helaas niet alles over de lange termijn.Mark31 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:54:
[...]
2 wedstrijden Man of the match, voetbald zeer makkelijk.
Man of the match is overigens meestal redelijk subjectief
[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 25-12-2020 12:05 ]
In Denemarken werd hij afgelopen jaar ook verkozen als beste speler uit de Deense competitie, dus het is zeker geen one day fly.Napo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:04:
[...]
Hoe snel nieuwe jonge spelers boven verwachting kunnen presteren hoe snel ze ook weer een terugval kunnen hebben. Ik hoop dat hij hetzelfde door kan trekken bij zijn terugkeer van zijn blessure maar korte termijn prestaties zeggen helaas niet alles over de lange termijn.
Man of the match is overigens meestal redelijk subjectief
Kijk bijvoorbeeld maar een complicatie van Kudus op YouTube.
Speelt heel makkelijk iemand uit, aannames altijd goed en naar voren gericht, goede steekpass in huis.
Ik vind hem echt de vaardigste speler van de Eredivisie.
Na zoeken op zowel transfermarkt, Wikipedia en op de site van de Deense competitie is daar niets van te vinden. Benieuwd waar dat wel te vinden is.Mark31 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:08:
[...]
In Denemarken werd hij afgelopen jaar ook verkozen als beste speler uit de Deense competitie, dus het is zeker geen one day fly.
De vaardigste? Op basis van hetgeen ik gezien heb zou ik hem dat zeker nog niet toegedichten, daar is het bijzonder vroeg voor en legt eveneens de lat te hoog. Heeft zeker kwaliteiten en is op basis van de drie wedstrijden een goede speler, dat staat buiten kijf.Kijk bijvoorbeeld maar een complicatie van Kudus op YouTube.
Speelt heel makkelijk iemand uit, aannames altijd goed en naar voren gericht, goede steekpass in huis.
Ik vind hem echt heel veel weg hebben van Frenkie De Jong.Napo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:30:
[...]
Na zoeken op zowel transfermarkt, Wikipedia en op de site van de Deense competitie is daar niets van te vinden. Benieuwd waar dat wel te vinden is.
[...]
De vaardigste? Op basis van hetgeen ik gezien heb zou ik hem dat zeker nog niet toegedichten, daar is het bijzonder vroeg voor en legt eveneens de lat te hoog. Heeft zeker kwaliteiten en is op basis van de drie wedstrijden een goede speler, dat staat buiten kijf.
Iedereen zegt Gotze dit Gotze dat maar vind hem behoorlijk tegen vallen tov wat ik verwacht had van hem.
Gotze heeft slechts 3 goals 2 assist in 605 minuten.
Kudus 1 doelpunt 3 assist in 270 minuten.
Een speler die niet volledig wedstrijdfit was vergelijken met een speler die dat wel is. In dat perspectief is Gotze ontzettend veel belangrijker geweest voor PSV in de laatste 10 competitiewedstrijden dan dat Kudus is geweest in de 10 laatste competitiewedstrijden van AjaxMark31 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:44:
[...]
Ik vind hem echt heel veel weg hebben van Frenkie De Jong.
Iedereen zegt Gotze dit Gotze dat maar vind hem behoorlijk tegen vallen tov wat ik verwacht had van hem.
Een talent dat drie(!!!) wedstrijden meegedaan heeft bestempelen als vaardigste speler van de Eredivisie. Hoe bedoel je opportunistisch?! Deze uitspraak slaat echt helemaal nergens op, sorry hoor.Mark31 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:08:
[...]
Zeker een prima talent met veel potentie, laat dat voorop staan. Maar alles nog te bewijzen.
Ok alle statistieken op een rij tussen Gotze en Kudus.Napo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:58:
[...]
Een speler die niet volledig wedstrijdfit was vergelijken met een speler die dat wel is. In dat perspectief is Gotze ontzettend veel belangrijker geweest voor PSV in de laatste 10 competitiewedstrijden dan dat Kudus is geweest in de 10 laatste competitiewedstrijden van Ajax
Kudus heeft 1 goal 3 assist in 270 minuten dus elke 67,5 minuut betrokken bij een goal.
Gotze scoorde 3 x en 2 assist in 605 minuten dus is elk 121 minuten betrokken bij een goal.
Kudus heeft 14 dribbels ingezet waarvan er 12 succesvol dus een slagingspercentage van 86 procent.
Gotze heeft 20 dribbels ingezet waarvan 16 succesvol dus 80 procent succesvol.
De algeheel pass nauwkeurigheid van Kudus bedraagt 91 procent en op de helft tegenstander 87 procent.
Gotze heeft een algeheel pass nauwkeurigheid van 84 procent op de helft tegenstander 79 procent.
Over vaardigheden gesproken, cijfers liegen niet, en de vaardigheden met passeren, passing, rendement, scoort Kudus veel beter dan Gotze.
Gotze heeft de naam, tuurlijk maar is echt niet meer zo goed dan toen hij het WK won met Duitsland.
Cijfers spreken voor zich.
Hij heeft wel meer gedaan dan alleen goals en assists maken en ik vind wel dat je kan zien dat Gotze duidelijk een niveautje hoger is dan het gros bij PSV. Ik ben het er echter ook wel mee eens dat zijn inzet nog niet optimaal is, dus hoop dat ze daar nog wel stappen in kunnen maken. Die cijfertjes zeggen echter niet alles.Mark31 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:44:
[...]
Ik vind hem echt heel veel weg hebben van Frenkie De Jong.
Edit: ook niet die cijfertjes die je daarna post. Dan moet je met zoveel zaken rekening gaan houden. Beetje een simplistische post, maar goed Kudus POTY en GOAT confirmed I guess.
[ Voor 11% gewijzigd door Snowdog op 25-12-2020 16:15 ]
Ik vind Gotze heel vaak vrij onzichtbaar spelen waar Kudus veel dwingender is in zijn spel.Snowdog schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:12:
[...]
Hij heeft wel meer gedaan dan alleen goals en assists maken en ik vind wel dat je kan zien dat Gotze duidelijk een niveautje hoger is dan het gros bij PSV. Ik ben het er echter ook wel mee eens dat zijn opzet nog niet optimaal is, dus hoop dat ze daar nog wel stappen in kunnen maken. Die cijfertjes zeggen echter niet alles.
Edit: ook niet die cijfertjes die je daarna post. Dan moet je met zoveel zaken rekening gaan houden. Beetje een simplistische post, maar goed Kudus POTY en GOAT confirmed I guess.
Cijfers liegen niet maar zonder context zegt het weinig. Veel wordt beïnvloed door het team, de tegenstander, welke delen van de wedstrijd de spelerMark31 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:12:
[...]
Over vaardigheden gesproken, cijfers liegen niet, en de vaardigheden met passeren, passing, rendement, scoort Kudus veel beter dan Gotze.
Gotze heeft de naam, tuurlijk maar is echt niet meer zo goed dan toen hij het WK won met Duitsland.
Cijfers spreken voor zich.
Speelt (Gotze dus al beperkt tot veel eerste helften).
Zowel Gotze als Kudus zijn van meerwaarde voor hun team geweest.
Kom op zeg ff een beetje reeel doen nou... Gotze heeft zichzelf al jaren bewezen en Kudus komt net kijken.. Die mag z'n veters nog niet strikken...Mark31 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:14:
[...]
Ik vind Gotze heel vaak vrij onzichtbaar spelen waar Kudus veel dwingender is in zijn spel.
Het mediateam van Feyenoord is trouwens goed bezig...
@Mark31 hoe kan je in hemelsnaam een statistische analyse serieus nemen op basis van drie(!!!) wedstrijden? Dat slaat toch helemaal nergens op? Laat voorop staan: ik had hem heel graag bij Feyenoord gezien (maar die konden hem niet betalen) en hij heeft veel potentie maar hem dwingender en bepalender noemen voor Ajax dan Götze voor PSV en dat dan “bewijzen” met statistieken terwijl hij 21% van de wedstrijden in de ED van Ajax meegedaan heeft is echt volstrekte nonsens.
Dat soort statistieken zeggen niet veel. Erkende toppers trekken verdedigers aan alsof ze honing aan hun kont hebben. Gevolg, rest van de aanvallers hebben ineens veel meer ruimte terwijl die topper "succesvol" onschadelijk gemaakt is met driedubbele dekking.Mark31 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:44:
alles kan off-topic
Dat is natuurlijk ook niet waar, kijk bijvoorbeeld naar Lewandowski, 17 doelpunten in minder dan 1000 minuten in de Bundesliga, elk uur een doelpunt gemiddeld.Ankona schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:11:
[...]
Dat soort statistieken zeggen niet veel. Erkende toppers trekken verdedigers aan alsof ze honing aan hun kont hebben. Gevolg, rest van de aanvallers hebben ineens veel meer ruimte terwijl die topper "succesvol" onschadelijk gemaakt is met driedubbele dekking.
Erkende toppers kunnen ook als ze erkend zijn scoren. Omdat ze zo goed zijn of omdat ze zich aanpassen. Bij een Robben weet ook iedere verdediger wat hij gaat doen maar scoorde ook gewoon nog.
Een Bayern München heeft 3 toppers voorin staan, dat zie ik in de eredivisie niet gebeuren.PolarBear schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:22:
[...]
Dat is natuurlijk ook niet waar, kijk bijvoorbeeld naar Lewandowski, 17 doelpunten in minder dan 1000 minuten in de Bundesliga, elk uur een doelpunt gemiddeld.
Nouja nog laatste keer over Kudus terug te komen.
Tegen Vitesse had zowel PSV als Feyenoord het zeer lastig mee.
Ajax kwam met 10 man te spelen, Vitesse presste constant waarbij Kudus makkelijk zichzelf onder de druk uitvoetbalde.
Zonder Kudus die wedstrijd had Ajax niet gewonnen.
Tegen Heerenveen had PSV met alle geluk van dien nog gelijk gespeeld.
Kudus speelde Heerenveen naar de gort...
Maar Kudus kan je nog niet beoordelen....
Tegen de "moeilijkere" teams in de 1e seizoenshelft liet hij zichzelf zien.
Het mooiste vond ik nog wel Bero zetten druk op hem, hij stond met de bal richting Onana gericht maar hij zag al welke kant Bero ging afschermen, draait andere kant op en creëert een man meer situatie.
Geweldige speler.
Ajax kwam met 10 man te spelen, Vitesse presste constant waarbij Kudus makkelijk zichzelf onder de druk uitvoetbalde.
Het mooiste vond ik nog wel Bero zetten druk op hem, hij stond met de bal richting Onana gericht maar hij zag al welke kant Bero ging afschermen, draait andere kant op en creëert een man meer situatie.
Geweldige speler.
Mooi, zo hebben we wel vaker spelers gezien die sommige wedstrijden wat bijdragen, maar het is nog maar te zien wat daar over de rest van het seizoen van overblijft. Wil daarmee absoluut niet zeggen dat Kudus slecht is ofzo, maar we hebben allemaal maar al te veel voorbeelden gezien van spelers die helemaal opgehyped worden om vervolgens een beetje teleur te stellen.Mark31 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:36:
Nouja nog laatste keer over Kudus terug te komen.
Geweldige speler.
Meest recente voorbeeld waarschijnlijk Ihattaren die een enorme terugval heeft gehad en nu weer enigszins ok begint te voetballen. Ik bedoel, Kudus zou daar ook zomaar last van kunnen hebben, zeker wanneer je beoordeling gebaseerd is op basis van maar liefst 3 wedstrijden. Als hij echt zo goed is dat zien we het in de 2e helft van dit seizoen wel (en volgend jaar). Niet echt discussiewaardig want we weten het allemaal niet.
Sorry, moest nog even bijdragen aan de komkommertijd, maar dit was de laatste.
Vandaag wordt er ook in Nederland nog gevoetbald, FC Utrecht - AZ. Benieuwd of AZ kan aanhaken bij de 'top'.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Als ze een beetje aan hun doelsaldo werken vandaag kunnen ze 3de staan.Gynnad schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:06:
Vandaag wordt er ook in Nederland nog gevoetbald, FC Utrecht - AZ. Benieuwd of AZ kan aanhaken bij de 'top'.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Lekker net dit weer, kijken of ze wel een corner kunnen nemen zonder dat de bal wegwaait.Gynnad schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:06:
Hoe is dit geen buitenspel?
'Elk lichaamsdeel waarmee je kunt scoren' was het toch. Zijn knie komt volgens mij voorbij de voet van de verdediger.
'Elk lichaamsdeel waarmee je kunt scoren' was het toch. Zijn knie komt volgens mij voorbij de voet van de verdediger.
Ik ben wel benieuwd naar de lijnen van de buitenspel... Ik zag ook toen de var in beeld was nergens dat ze met lijnen bezig waren...
Ah lijnen gezien, duidelijk
Ah lijnen gezien, duidelijk
[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 27-12-2020 15:07 ]
Ah oke, de lijnen geven uitsluitsel.
Blijkbaar toch geen buitenspel.
*edit
Yes! Kom op AZ, hou die 2-1 vast!
Blijkbaar toch geen buitenspel.
*edit
Yes! Kom op AZ, hou die 2-1 vast!
[ Voor 55% gewijzigd door Superkiwi op 27-12-2020 16:15 ]
ik had 3-2 voor AZ.
Word wel eens tijd dat de talenten daar gaan opstaan. Maar ze mogen ook rustig tegen elke grote club punten laten liggen
Word wel eens tijd dat de talenten daar gaan opstaan. Maar ze mogen ook rustig tegen elke grote club punten laten liggen
Tsja, de club die niet kan winnen tegen de club die niet wil winnen. Dan wordt het een gelijkspel.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Studio voetbal zit ik te kijken van gisteren.
Gaat eigenlijk alleen maar over Ajax, Feyenoord, Psv.
Andere clubs doen er eigenlijk niet toe
Edit :Ok.. Ook ff Az
Edit :Ok.. Ook ff Az
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 28-12-2020 19:06 ]
Gewoon podcasts luisteren, daar gaan ze wel op andere clubs in.Harribo schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:57:
Studio voetbal zit ik te kijken van gisteren.
Bijvoorbeeld https://www.nporadio1.nl/...penstaan-voor-de-beneliga
Feyenoord heeft een nieuwe spits
https://www.vi.nl/nieuws/...-met-pratto-een-spits-bij
De rest van het seizoen zullen ze de 32 jarige Pratto huren van River Plate.
het is niet een spits die bekend staat om zijn doelpunten, maar in de Eredivisie is alles mogelijk.
het is niet een spits die bekend staat om zijn doelpunten, maar in de Eredivisie is alles mogelijk.
Ik ken hem niet, maar een spits is al snel beter als geen spits. Ik hoop wel dat Bozenik vertrouwen krijgt als hij fit is, hij vertegenwoordigt kapitaal.Deadsy schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:40:
Feyenoord heeft een nieuwe spits
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zelfde hier, een totaal onbekende speler. Ben benieuwd wat ze hiermee binnen halen voor een half jaar en hoe dit de club verder gaat helpen in de tweede seizoenshelft. Dat ze nu niet de keuze maken om iemand te kopen is niet verwonderlijk maar zit er niemand bij de grotere clubs in Engeland, Duitsland of Spanje die niet heeft kunnen aanhaken bij het eerste en dan open zou staan voor minuten bij Feyenoord?ph4ge schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:24:
[...]
Ik ken hem niet, maar een spits is al snel beter als geen spits. Ik hoop wel dat Bozenik vertrouwen krijgt als hij fit is, hij vertegenwoordigt kapitaal.
Wie weet gaat het de verrassing van de tweede seizoenshelft worden en ook dat is Feyenoord wel gegund maar het lijkt mij wel een flinke gok.
Er is gewoon geen geld. Een spits die in Engeland buiten de boot valt kost ook snel een miljoen euro voor een half jaar.Napo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:24:
[...]
Zelfde hier, een totaal onbekende speler. Ben benieuwd wat ze hiermee binnen halen voor een half jaar en hoe dit de club verder gaat helpen in de tweede seizoenshelft. Dat ze nu niet de keuze maken om iemand te kopen is niet verwonderlijk maar zit er niemand bij de grotere clubs in Engeland, Duitsland of Spanje die niet heeft kunnen aanhaken bij het eerste en dan open zou staan voor minuten bij Feyenoord?
Wie weet gaat het de verrassing van de tweede seizoenshelft worden en ook dat is Feyenoord wel gegund maar het lijkt mij wel een flinke gok.
Ik hoop wel dat Bannis nu verhuurd wordt en echt meters kan gaan maken.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 29-12-2020 08:58 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik betwijfel ook of dit wel de juiste zet is. Europees zijn we klaar, in de competitie is het huidige materiaal goed genoeg om voor top 3 te strijden. Gebruik dan dit jaar om je talenten voor de toekomst (Bozenik, Bannis) klaar te stomen en richt je op het opbouwen van eigen materiaal. We zijn geen Willem II of Vitesse dat elk jaar met een nieuwe bak huurlingen mee wil doen.Napo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:24:
[...]
Zelfde hier, een totaal onbekende speler. Ben benieuwd wat ze hiermee binnen halen voor een half jaar en hoe dit de club verder gaat helpen in de tweede seizoenshelft. Dat ze nu niet de keuze maken om iemand te kopen is niet verwonderlijk maar zit er niemand bij de grotere clubs in Engeland, Duitsland of Spanje die niet heeft kunnen aanhaken bij het eerste en dan open zou staan voor minuten bij Feyenoord?
alles kan off-topic
Dit is ook gewoon de prijs die je betaalt om Dickie nog een half jaar aan boord te houden. Hij ziet het gewoon niet zitten in Bozenik en Bannis, en Jorgenson is telkens geblesseerd en komt tussen de blessures door ook maar niet in vorm.Ankona schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:37:
Ik betwijfel ook of dit wel de juiste zet is. Europees zijn we klaar, in de competitie is het huidige materiaal goed genoeg om voor top 3 te strijden. Gebruik dan dit jaar om je talenten voor de toekomst (Bozenik, Bannis) klaar te stomen en richt je op het opbouwen van eigen materiaal. We zijn geen Willem II of Vitesse dat elk jaar met een nieuwe bak huurlingen mee wil doen.
@Mark31 nu wachten tot Kudus terug is. Als hij dan nog steeds zo speelt als in die (inderdaad maar) 3 wedstrijden die hij meespeelde dan worden we fluitend kampioen. Speelde in die wedstrijden zeer makkelijk, zuivere passing, mannetjes uitspelen. Kan me dus deels vinden in je posts al denk ik dat de statistische vergelijking met Gotze de plank misslaat, daarvoor is het aantal minuten simpelweg te laag.
Ik vind de move van Feyenoord wel te begrijpen gezien de mogelijkheden. Deze man lijkt wel zijn doelpunten mee te pakken, lijkt me een mindere (maar ook veel goedkopere) Zahavi. Prima te verdedigen gezien de problemen in de spits. Kan voor de eredivisie ook een verrijking zijn. Wat dat betreft maakt Feyenoord ons toch steeds blij met kleurrijke types.
Ik vind de move van Feyenoord wel te begrijpen gezien de mogelijkheden. Deze man lijkt wel zijn doelpunten mee te pakken, lijkt me een mindere (maar ook veel goedkopere) Zahavi. Prima te verdedigen gezien de problemen in de spits. Kan voor de eredivisie ook een verrijking zijn. Wat dat betreft maakt Feyenoord ons toch steeds blij met kleurrijke types.
De NOS heeft een vrij uitgebreid overzicht gemaakt van hoe het Europese voetbal er komend jaar uit gaat zien (voor Nederlandse ploegen).
In het kort:
#1 Eredivisie: Groepsfase Champions League
#2 Eredivisie: 2e voorronde Champions League
#3 Eredivisie: 3e voorronde Conference League
Winnaar playoffs (#4 t/m #7 ED): 2e voorronde Conference League
Bekerwinnaar: Play offs Europa League
In het kort:
Janmaat voor 2 en een half jaar naar ADO.
Hoop dat ze er iets aan hebben maar betwijfel het
Hoop dat ze er iets aan hebben maar betwijfel het
Lol geen enkel direct ticket meer naar EL dus + overal (behalve #1) nog voorrondes.ElPaco schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:03:
De NOS heeft een vrij uitgebreid overzicht gemaakt van hoe het Europese voetbal er komend jaar uit gaat zien (voor Nederlandse ploegen).
In het kort:
Het gat lijkt mij dus groter te worden voor NL.
yup.Martinusz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:17:
[...]
Lol geen enkel direct ticket meer naar EL dus + overal (behalve #1) nog voorrondes.
Het gat lijkt mij dus groter te worden voor NL.
De landen die al 4 tickets voor de groepsfase CL hebben krijgen de EL tickets.
Dus het word voor een land buiten de top 4 min of meer onmogelijk om ooit in de top 4 terecht te komen.
Dat is het nu al bijna, maar het word nog erger.
Dat gebeurt al sinds de invoering van de CL. De grote 4 competities krijgen alleen maar meer macht, want die zijn (terrecht of onterecht) het meest interresant voor de gemiddelde kijker.Exocet schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:37:
Onvoorstelbaar, alsof ze bewust de kleinere voetballanden kapot willen maken.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
En het is geweldig om bijna elk jaar dezelfde 7 of 6 clubs bij de laatste 8 te zien.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:55:
[...]
Dat gebeurt al sinds de invoering van de CL. De grote 4 competities krijgen alleen maar meer macht, want die zijn (terrecht of onterecht) het meest interresant voor de gemiddelde kijker.
/s
Het jammere is dat dat dus wel zo is, er zullen meer kijkers zijn bij een FC Barcelona vs Bayern München dan bij bijv. een Benfica tegen Lyon. De top 4 landen brengen gewoon meer geld op.Deadsy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:35:
[...]
En het is geweldig om bijna elk jaar dezelfde 7 of 6 clubs bij de laatste 8 te zien.
/s
Maar hoe lang zullen die mensen dit blijven kijken?Gynnad schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:43:
[...]
Het jammere is dat dat dus wel zo is, er zullen meer kijkers zijn bij een FC Barcelona vs Bayern München dan bij bijv. een Benfica tegen Lyon. De top 4 landen brengen gewoon meer geld op.
Ik ben al een tijdje gestopt met het volgen van elke wedstrijd.
Of er moet een Nederlandse club bij betrokken zijn of het moet een geweldige pot worden
Het probleem is dat degene die de plaatsen van de CL moeten verdelen alleen maar denken in geld
Zouden andere landen meer kans krijgen om meer geld te vergaren, beginnende bij de verdeling van de CL, dan worden die clubs ook interessanter en groter. Het kan wel veranderen maar de bobo's willen niet
Het slaat in ieder geval nergens op. Een Champions League hoort alle kampioenen van elk land in de groepsfase te hebben. Nu is het vnl een toernooi tussen 4 grote competities eigenlijk.
Je zou bijna een eigen toernooi organiseren 😜
Ja maaarrr dat is zo gecreëerd. Kip of ei verhaal. Die landen krijgen meer geld en mede daardoor zijn ze interessanter omdat ze goede spelers kunnen halen.Gynnad schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:43:
[...]
Het jammere is dat dat dus wel zo is, er zullen meer kijkers zijn bij een FC Barcelona vs Bayern München dan bij bijv. een Benfica tegen Lyon. De top 4 landen brengen gewoon meer geld op.
Zouden andere landen meer kans krijgen om meer geld te vergaren, beginnende bij de verdeling van de CL, dan worden die clubs ook interessanter en groter. Het kan wel veranderen maar de bobo's willen niet
Het slaat in ieder geval nergens op. Een Champions League hoort alle kampioenen van elk land in de groepsfase te hebben. Nu is het vnl een toernooi tussen 4 grote competities eigenlijk.
Je zou bijna een eigen toernooi organiseren 😜
[ Voor 82% gewijzigd door Harribo op 29-12-2020 21:53 ]
Dat doen de deelnemende clubs en heel veel supporters net zo goed. Hoera miljoenen aan startgeld en daarna pas 'oh leuk we gaan tegen Liverpool spelen'. Of sterker nog, 'bah Liverpool nu wordt overwinteren (=meer miljoenen) moeilijk'.Harribo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:47:
Het probleem is dat degene die de plaatsen van de CL moeten verdelen alleen maar denken in geld
En een heel groot deel van het prijzengeld komt van tv geld. Denk je dat de gemiddelde Italiaanse kijker betaalt om een NL ploeg te zien spelen?
Logisch dus dat die teams ook meer tv gelden krijgen betaald dan de NL clubs.
[ Voor 20% gewijzigd door toolkist op 30-12-2020 01:10 ]
Ook de grote lijden hieronder, al is de vraag of ze dat zelf wel door hebben. Er is teveel voetbal waardoor de kwaliteit naar beneden gaat. Mensen haken sneller af of slaan ook sneller een wedstrijdje over.Exocet schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:37:
Onvoorstelbaar, alsof ze bewust de kleinere voetballanden kapot willen maken.
Een jaar of 20 geleden had iedereen op de werkvloer wel de europa league wedstrijd van de avond ervoor gezien, hoelaat hij ook eindigde. Nu weet de helft niet eens dat er gevoetbald werd, want er is elke avond wel voetbal.
Ze snijden zichzelf in de vingers.
TV gelden zeker, daar zit een vorm van logica achter. Dat is echter maar 15% van de totale fees (€292m). De rest is een deels een Self-fulfilling prophecy. De clubs die het goed doen krijgen meer middelen beschikbaar om betere spelers te kopen waardoor de kans groter is dat ze het goed doen en ze derhalve weer meer geld beschikbaar krijgen. Waarbij er natuurlijk ook mindere jaren kunnen zijn voor clubs waardoor ze wat weg kunnen vallen.toolkist schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:07:
[...]
Dat doen de deelnemende clubs en heel veel supporters net zo goed. Hoera miljoenen aan startgeld en daarna pas 'oh leuk we gaan tegen Liverpool spelen'. Of sterker nog, 'bah Liverpool nu wordt overwinteren (=meer miljoenen) moeilijk'.
En een heel groot deel van het prijzengeld komt van tv geld. Denk je dat de gemiddelde Italiaanse kijker betaalt om een NL ploeg te zien spelen?
Logisch dus dat die teams ook meer tv gelden krijgen betaald dan de NL clubs.
Waar in landen als Engeland het relatief minder verstorend is door de hogere compensatie vanuit de PL zelf is dat in kleinere landen zoals Nederland weer anders. Dankzij de stijging in prijzengelden in de CL is één jaar CL direct veel meer impact op de club.
Geld zal altijd een onderdeel blijven en de CL mag dan ook meer opleveren dan de EL maar de deltas zijn simpelweg te groot (€2.040m beschikbaar voor de 32 teams die in de CL + supercup participeren vs €510m beschikbaar voor de 48 teams die in de EL participeren (waar vervolgens 8 teams vanuit de CL er later nog bij komen)) waardoor je inderdaad soms een focus op geld krijgt (overwinteren á €10m) is een lekkere opsteker voor een Nederlandse club.
[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 30-12-2020 09:45 ]
Dit is een wederkerend probleem met veel zaken. Overdaad schaadt en men haakt daardoor af. De opbouw van een Europese voetbalweek helpt daar mijn inziens ook niet bij. Je start met de wedstrijden van welbekende clubs (met ditto kwaliteit spelers) en je sluit af met de - met alle respect - mindere teams.DoeEensGek schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:40:
[...]
Ook de grote lijden hieronder, al is de vraag of ze dat zelf wel door hebben. Er is teveel voetbal waardoor de kwaliteit naar beneden gaat. Mensen haken sneller af of slaan ook sneller een wedstrijdje over.
Een jaar of 20 geleden had iedereen op de werkvloer wel de europa league wedstrijd van de avond ervoor gezien, hoelaat hij ook eindigde. Nu weet de helft niet eens dat er gevoetbald werd, want er is elke avond wel voetbal.
Ze snijden zichzelf in de vingers.
Als ik bijvoorbeeld op dinsdag naar Bayern Munchen vs Atletico Madrid kijk, op woensdag naar Juventus vs Barcelona dan is een AC Milan vs Lille OSC toch direct een stap minder
Ajax in vergevorderde gesprekken over spits van Sao Paulo
Hij maakt daar 11 goals in 21 wedstrijden. Is dat bijzonder?
Komt bij... Slechts 1.75m lang... Dat voor een spits... Kunnen ze beter Danilo terughalen?
Komt bij... Slechts 1.75m lang... Dat voor een spits... Kunnen ze beter Danilo terughalen?
Naar wat ik begrepen heb is Danilo verhuurd voor het hele seizoen, zonder terughaal optie.Harribo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:30:
Maar goed gisteren was dit het nieuws:
https://www.ajaxshowtime....-niet-aangeboden-bij-ajax
Ik geloof ook niet echt dat dit iets gaat verbeteren bij Ajax. In ander nieuws Valentijn Driessen fantaseert over een terugkeer van Eriksen bij Ajax. Zou een enorme upgrade zijn maar zie ik niet gebeuren.
Ik denk dat Ajax na de 'winterstop' ongewijzigd verder gaat qua selectie, met uitzondering van wat blessuregevallen die terug komen. Als Kudus, Traoré, Mazraoui en wellicht Neres terug zijn dan ga je van een basiselftal waar in backupspelers staan en een beroerde bank naar een sterk basiselftal met een redelijk goede bank (voor Nederlandse begrippen).
Iedere FM speler kent hem welHarribo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:30:
Dan móet het wel een topper zijn
Lees ook dat spits Braziliaan Brenner wordt aangeboden aan Ajax, ook een 1.75.
Ik vind dat persoonlijk maar niks, zo'n ukkie in de spits bij een club als Ajax die vaak door een muur moet zien te spelen.
Mits ze overeenkomstige kwaliteiten met een Messi hebben.
Zie je al zo'n pot als tegen Atalanta met zo'n speler in de spits? Komt door fysiek nooit aan een bal.
Dan maar wachten op Danilo en ontwikkeling van Traore. Heb je beide keuzes, kan wrs niet veel minder zijn dan zo'n aankoop van miljoenen (lees beide een +- 10 miljoen)
Of verder kijken
[ Voor 63% gewijzigd door Harribo op 31-12-2020 10:19 ]
Het artikel gaat ook over Brenner, is dezelfde speler. Had je reeds gezienHarribo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:14:
[...]
Dan móet het wel een topper zijn
Lees ook dat spits Braziliaan Brenner wordt aangeboden aan Ajax, ook een 1.75.
Ik vind dat persoonlijk maar niks, zo'n ukkie in de spits bij een club als Ajax die vaak door een muur moet zien te spelen.
Mits ze overeenkomstige kwaliteiten met een Messi hebben.
Zie je al zo'n pot als tegen Atalanta met zo'n speler in de spits? Komt door fysiek nooit aan een bal
Als hij snel en behendig is dan maakt lengte niet zoveel uit. Maar mochten ze hem kopen dan moet je één van de drie (Danilo/Traore/Brobbey) sowieso lozen lijkt me.
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 31-12-2020 10:21 ]
Mag ie wel heeeeel snel en behendig zijn...Vos schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:19:
[...]
Het artikel gaat ook over Brenner, is dezelfde speler.
Als hij snel en behendig is dan maakt lengte niet zoveel uit.
Anders heb je mi op een Europees niveau toch echt wat fysiek nodig
Inderdaad, wel 1 soortgelijke spits verhuren als ze er 1 aanschaffen. Verhuren is veiliger. Tenzij er een leuke prijs komt
Edit : zit te denken... Dat soort frivole spelertjes heeft Ajax inmiddels genoeg lijkt me... Promes, Neres, Antony... Leuk als er ruimtes zijn maar anders win je er vaak de oorlog niet mee
Groningen heeft Jorgen Strand Larsen gehaald. Uiteraard komt die nu tekort voor een Ajax maar zo'n soort speler, maar dan een betere versie, kunnen ze wel gebruiken. Redelijk snel, fysiek, technisch, geslepen, weet waar hij moet lopen.. Zoiets
[ Voor 44% gewijzigd door Harribo op 31-12-2020 10:27 ]
Antony heeft noujuist weinig ruimte nodig, kan een actie maken en heeft heel weinig ruimte nodig om zijn geweldige voorzet te geven waarmee hij de meeste assist heeft gegeven van de gehele eredivisie.Harribo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:21:
[...]
Mag ie wel heeeeel snel en behendig zijn...
Inderdaad, wel 1 soortgelijke spits verhuren als ze er 1 aanschaffen. Verhuren is veiliger. Tenzij er een leuke prijs komt
Edit : zit te denken... Dat soort frivole spelertjes heeft Ajax inmiddels genoeg lijkt me... Promes, Neres, Antony... Leuk als er ruimtes zijn maar anders win je er vaak de oorlog niet mee
Groningen heeft Jorgen Strand Larsen gehaald. Uiteraard komt die nu tekort voor een Ajax maar zo'n soort speler, maar dan een betere versie, kunnen ze wel gebruiken. Redelijk snel, fysiek, technisch, geslepen, weet waar hij moet lopen.. Zoiets
Neres is goed in de korte combinatie met diepgang erbij.
Promes is alleen nuttig inderdaad in de diepte.
Misschien groeit hij nogHarribo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:30:
Promes moet ruimte voor zich hebben, Neres is beter met ruimte voor zich maar houdt zich prima staande in de kleine ruimte. Antony daarentegen lijkt niet te weten wat hij met 30 meter voor zich moet doen bij tijd en wijle, die is juist goed in/gewend aan pielen op de vierkante centimeterHarribo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:21:
[...]
Mag ie wel heeeeel snel en behendig zijn...
Zou Brobbey dan toch niet bijtekenen?Vos schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:19:
[...]
Het artikel gaat ook over Brenner, is dezelfde speler. Had je reeds gezien
Als hij snel en behendig is dan maakt lengte niet zoveel uit. Maar mochten ze hem kopen dan moet je één van de drie (Danilo/Traore/Brobbey) sowieso lozen lijkt me.
Komend weekend wordt er al weer gevoetbald! Met als absolute topper Ajax - PSV! Benieuwd waar beide teams staan.
Ik hoop zondag om 16:45 in de Johan Cruijff ArenaGynnad schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:17:
Benieuwd waar beide teams staan.
Eens kijken of de korte break sommige spelers goed heeft gedaan of dat ze verder gaan waar ze waren gebleven
en welke spelers weer aanhaken na blessure.
cruciale weken komen eraan met elke 3/4 dagen een wedstrijd.
cruciale weken komen eraan met elke 3/4 dagen een wedstrijd.
Ik krijg opeens flashbacks naar Sibon...Harribo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:21:
Doe ik er een Yaya Sanogo bijHenkie_NtA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Ik krijg opeens flashbacks naar Sibon...
Zonder gekheid: Met Troare en Brobbey heeft Ajax toch al genoeg brute kracht en met Huntelaar genoeg geslepenheid?
Mazraoui en Kudus op de training.
Dat scheelt veel Nous en Mo ipv Sean en zakaria dat scheelt dag en nacht.
Ik zag gisteren of eergisteren wat beelden terug van Ajax in de aanloop naar de wereldbekerwedstrijd in '96. Sowieso heerlijk om weer terug te zien, mar zo'n spits als Kluivert toen (en de jaren daarna) was, daar zou ik nu een spreekwoordelijke moord voor doen om die weer bij Ajax te zien!
Alle toptalenten als spitsen zijn vertrokken, de beste van het stel speelt nu bij PSV in de spits Donyell Malen.Jorizzz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:43:
Ik zag gisteren of eergisteren wat beelden terug van Ajax in de aanloop naar de wereldbekerwedstrijd in '96. Sowieso heerlijk om weer terug te zien, mar zo'n spits als Kluivert toen (en de jaren daarna) was, daar zou ik nu een spreekwoordelijke moord voor doen om die weer bij Ajax te zien!
Ik bedoel ik hoor veel dat Ajax weinig jeugd doorbreekt.
TFM,Dilrosun, Malen, Hoever allemaal goede spelers die in de jeugd zijn vertrokken.
Tja het merendeel van de Ajax talenten wat via de jeugd Ajax verlaat komt een stuk minder goed terecht.Mark31 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:19:
[...]
Alle toptalenten als spitsen zijn vertrokken, de beste van het stel speelt nu bij PSV in de spits Donyell Malen.
Ik bedoel ik hoor veel dat Ajax weinig jeugd doorbreekt.
TFM,Dilrosun, Malen, Hoever allemaal goede spelers die in de jeugd zijn vertrokken.
https://www.parool.nl/spo...waar-zijn-ze-nu~be694e10/
(artikel van 18-8-2020)
- Gyliano van Velzen, vertrokken 2010 (16), Manchester United U18, Royal Antwerp, FC Utrecht, Volendam, Roda JC, Crawley Town, Aldershot Town
- Donyell Malen, vertrokken 2015 (16), Arsenal U18, Jong PSV, PSV
- Ouasim Bouy, vertrokken 2012 (18), Juventus, Brescia, HSV, Panathinaikos, PEC Zwolle, Palermo, Leeds United, Cultural Leonesa
- Javairô Dilrosun, vertrokken 2014 (16), Manchester City U23 en Hertha BSC
- Daishawn Redan, vertrokken 2017 (16), Chelsea U18 en U23, Hertha BSC, verhuurd FC Groningen
- Timothy Fosu-Mensah, vertrokken 2016 (16), Manchester United, verhuurd aan Crystal Palace en Fulham (tot nu toe dit seizoen 1 wedstrijd in de PL).
- Ki-Jana Hoever, vertrokken 2018 (16), Liverpool U18 en U23
(“In het plan van Ajax zou ik nu in Jong Ajax spelen. Liverpool bood mij een beter perspectief.”). Heeft er dit seizoen 3 (drie) wedstrijden bij Wolverhampton er op zitten in de PL. - Dillon Hoogewerf, vertrokken 2019 (16), Manchester United U18 en U23
Uit dezelfde periode komen een Matthijs de Ligt (vaste waarde bij Juventus, enorm transferbedrag), Frenkie de Jong (zelfde bij Barça, geen volledige Ajax opleiding gehad maar ben er van overtuigd dat hij de transfer niet had gemaakt vanuit Willem 2), Donny van de Beek (hoewel geen vaste waarde bij Man U wel meer min dan TMF), Kluivert (is nu wel verhuurd maar zowel bij Roma als Leipzig wel in het eerste gespeeld).
Daar staan ook weer Dani de Wit (AZ), Carel Eiting (uitgehuurd aan Huddersfield Town) en nog een dozijn aan eredivisiespelers aan.
TLDR
Ik denk dat de meeste jongens die weggaan vanuit de jeugd meestal niet goed genoeg zijn en dat de echte talenten er goed aan doen om een seizoen of twee succesvol in het eerste van Ajax te spelen.
/edit
En voor sommige spelers is er natuurlijk veel concurrentie op hun positie.
Dat is verdraaid goed nieuws!Mark31 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:32:
Mazraoui en Kudus op de training.
Deze twee kan je wat mij betreft uit je lijstje halen, of vind je dat Malen helemaal niet zo goed terecht is gekomen. Is ook weleens geselecteerd voor Oranje niet heel lang geleden als ik me niet vergis?PolarBear schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:17:
[...]
Tja het merendeel van de Ajax talenten wat via de jeugd Ajax verlaat komt een stuk minder goed terecht.Toegegeven niet allemaal spitsen maar een hoop talent wat vertrokken in in Jong (of daarvoor) komt eigenlijk helemaal niet zo goed terecht.
- Donyell Malen, vertrokken 2015 (16), Arsenal U18, Jong PSV, PSV
- Dillon Hoogewerf, vertrokken 2019 (16), Manchester United U18 en U23
Hoogewerf is nu 17 / 18 jaar? Die schrijf je nu al af?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Donyell Malen is toch wel prima terechtgekomen? Die zie ik de komende jaren echt nog wel een stap maken en vaker geslecteerd worden voor Oranje!
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Waar je echter voor moet waken is dat je niet enkel kijkt naar de spelers die de keuze maken om zelf te vertrekken maar ook meeneemt wat er met spelers is gebeurd die gekozen hebben om te blijven. Zowel de keuze om te blijven als de keuze om weg te gaan kan tot een matig resultaat leiden. Waarom ze de keuze maken?PolarBear schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:17:
[...]
Tja het merendeel van de Ajax talenten wat via de jeugd Ajax verlaat komt een stuk minder goed terecht.
[set voorbeelden]
TLDR
Ik denk dat de meeste jongens die weggaan vanuit de jeugd meestal niet goed genoeg zijn en dat de echte talenten er goed aan doen om een seizoen of twee succesvol in het eerste van Ajax te spelen.
/edit
En voor sommige spelers is er natuurlijk veel concurrentie op hun positie.
Genoeg jeugdspelers die niet goed genoeg blijken en ergens in de jeugdopleiding uitvallen of nooit de stap naar het eerste elftal weten te maken. Bij Ajax blijven is derhalve ook geen garantie voor succes, dat is eigenlijk het hele verhaal in de sport. Tot het moment dat je een onbetwiste basisspeler bent is elke keuze risicovol.
Uiteindelijk deel ik de mening dat het voor iedere jeugdspeler goed is om bij hun opleidingsclub door te breken. Een transfer - zeker als er een investering wordt gedaan - creëert verwachtingen waar je aan moet voldoen echter heb je niet het krediet omdat je uit de jeugdopleiding komt. Dit in combinatie met een vaak voorkomende wisselvallige eerste fase blijft het een stabielere en wellicht veiligere keuze.
Wat goed is groeit snel maar niet iedereen is het niveau van de aangehaalde F de Jong of de Ligt en dan helpt een route zoals Ziyech belopen heeft wellicht beter.
21 jaar, basisspeler bij een club die meespeelt om de titel in de eredivisie en in 5 wedstrijden in Oranje heeft meegespeeld. Die heeft met een kleine omweg zeker geen slechte start van zijn voetballoopbaan. De vraag is natuurlijk of hij verder zou zijn als hij bij Ajax was gebleven echter ga je daar nooit achter komen.MarvinG schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:48:
Donyell Malen is toch wel prima terechtgekomen? Die zie ik de komende jaren echt nog wel een stap maken en vaker geslecteerd worden voor Oranje!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021