Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:22
RobAkm schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:56:

PS, ben eens in een oudere woning geweest waar zowel oude als nieuwe bedrading zat en men vrolijk de rode draad als fase had gebruikt ipv van de groene.....leuk als je een lamp vervangt en per ongeluk het metalen deel van de lamp aanraakt.
Ook door bedrijven word er geprutst. Ben in een autobedrijf aan het werk geweest en daar werden inderdaad ook de oude kleuren en nieuwe kleuren door elkaar gebruikt.
Maar in de groepenkast zaten 2 mespatronen van 80A en 1 van 160A. Dat lijkt mij voor een 3 fasen kast niet helemaal de bedoeling.
En voor het gemak even een ader van een kabel een ander kleurtje geven. Lekker makkelijk, maar doe dat alstublieft niet met een aarde ader. Dat gaat gegarandeerd fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rik schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:08:
Weet iemand of het (technisch) mogelijk is om tegen de HW kwh meter te zeggen dat hij de energiedoorgifte moet stoppen? Dus uit en aan schakelen?

Ik heb momenteel een ‘unmanaged’ elektrische laadpaal erachter hangen, en dat zou het dan mogelijk maken die te schakelen.
Nope, de kWh meters kunnen niet schakelen. De socket wel, maar daar heb je niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:44
Weer in het nieuws, en met de huidige energieprijzen is dat niet gek: https://www.ad.nl/tech/de...oment-verbruikt~a3565e53/

Dit begrijp ik echter niet:
Daarnaast verkoopt de appmaker een abonnement voor 1 euro per maand, waardoor een zelflerend algoritme ongebruikelijke situaties bij je meldt. Zo slaat de app bijvoorbeeld alarm als de verwarming nog op 20 graden staat terwijl je al in bed ligt.
Hoe dan? P1-meter weet toch niet hoe warm het is?

[ Voor 50% gewijzigd door Gramser op 13-04-2022 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat zou nog gasverbruik kunnen zijn. Maar in combinatie met bv. vloerverwarming is dat interessant, daar wil je geen nachtverlaging.. Dus idt lijkt me leuke marketing kreet van een auteur die net de klepel niet gevonden heeft.

En nog een obvious one: Hoe weet de p1 meter dat ik in mijn nest lig...En als ik in mijn nest lig, wil ik geen alerts dan wil ik slapen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door IJsbeer op 13-04-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Precies. En zo heb ik de P1-meter zelf ook ingezet: kijken wat het gasgedrag in de nacht was. Dat in periodes vergeleken bij nachtverlaging en zonder nachtverlaging. Het maakte niet veel uit, maar de boel lijkt bij mij zonder nachtverlaging net wat zuiniger. Niet echt afgezet tegen graaddagen ofzo, beetje natte vingerwerk, maar een continu warm vloertje is erg prettig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
???? P1 van slag ???? 0,7m^3 verbruikt, maar nergens te bekennen in de grafiek.

Woensdag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oYGnP6BWG8fsNssLS_f-ztxS24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBFemv9XDYKzIaRyMf0NoOEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dinsdag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuS85E6aq2ffVbx26w12-BLP7uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0qgswfEjH5I8pf9CTfhzP15.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door RobAkm op 14-04-2022 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@HomeWizard_NL Zoek de fout en kleur de plaatjes.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAUHZ0oQhRZPP2GEaG3dcbX8bRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZN7vNX2oEWA2YkfKWiGX6wY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 11:29
mogelijk was je grafiek wel herladen maar je total niet? (of andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Dus als ik 's nachts om 1 uur de app opstart en in de grafiek kijk kloppen de waarden niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:13
Ik was toevallig deze week aan het kijken naar de socket en zie nu ook een goedkopere versie.

https://www.homewizard.nl...rd-wi-fi-energy-socket-5a

Erg handig voor de koelkast bijvoorbeeld. En blijkbaar werkt de api ook gewoon. Ondanks dat in de documentatie staat dat dit later dit jaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Die nog niet bekend. Thx. Leuk dat ze op de productpaing ook gewoon 'Oven' , Wasmachine en Boiler bij het apparaat hebben staan... Zou ik mee uitkijken :)

En ze zijn uiterlijk fysiek hetzelfde? Hoe herken je welke welke is?

[ Voor 18% gewijzigd door IJsbeer op 14-04-2022 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
RobAkm schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:30:
Dus als ik 's nachts om 1 uur de app opstart en in de grafiek kijk kloppen de waarden niet ?
Waar wil je heen met je vragen Rob? Heb je echt een servicevraag of kun je er eigenlijk wel mee leven ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Het gas was die dag afgesloten, kraan dicht ivm onderhoudt, en dus wou ik zien of het verbruik wel echt 0 m^3 was.
Tot mijn stomme verbazing gaf deze wel een nullijn maar als verbruik 0,7 m^3 en dat kan ik niet plaatsen.

Ik ben kritisch, ook wat betreft die zgn 12 maanden terug kijken wat dus niet blijkt te kloppen, en het verbaasde me dat dit dus ook niet klopt....al hoe wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik geef toe - beetje raar is het wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Zo'n grafiek zou er ook op kunnen duiden dat er ergens een gaslek zit of de gasmeter stuk is, geen verbruikers aan en toch verbruik volgens de P1.....ten eerste een enge gedachten of bij de nuts aan de lijn hangen voor niets.
Gelukkig liet het progje van Dave @Daveth mij zien dat de meter dus echt stil heeft gestaan, stand 00:00 tot 00:00 uur was gelijk over die dag, maar dat is niet de manier van controleren die veel mensen zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
.......@HomeWizard_NL Er is toch wel heel wat fout in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COKH3OZbV2hNcJs6t6oLRraE98Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZKgNjwhy4xJl10gYw2kTwsR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzP1vjbUianeXSPEcFn2ryeduU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyDgPmyX7rDKlzhaaKlmWN8a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fI7MAzLhBqR_IosCXkjGAUJFrv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpJZlQAaWWFH6g69ihzvAPnx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86H4omiRCVOc4NXz-eZ5tPIVFb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmGAk7epGW1qZd1U5e1Yc9XX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6mlx0yvyoNtF7py7dOb1N8DbHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3sI4CJIHN6e43xiLt1xsUDs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door RobAkm op 15-04-2022 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Web viewer is nog steeds in Beta, dus dat je soms wat vreemd gedrag tegen komt is mogelijk (staat daarom ook nog niet vermeld op de website, en daarom staat er bij het inloggen groot BETA).

De totalen verversen alleen als de webpagina ververst. Als je niet wisselt tussen de periodes of de pagina opnieuw laad, kan het daardoor zijn dat je oude totalen hebt. Tenzij je dit wel hebt gedaan en de totalen niet kloppen? dan is het een bug. Overigens zijn we wel bezig met een update voor web zodat hij eens per half uur automatisch wordt ververst.

[ Voor 13% gewijzigd door HomeWizard_NL op 15-04-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ik heb telkens opnieuw ingelogd, dus ook telkens de nieuwe gegevens opgehaald (zelfs cash geleegd).
Buiten dat de nieuwe dagwaarde niet klopt, kloppen deze in de voorgaande dagen dan ook niet meer.
Jullie kunnen er vanuit gaan dat het een bug is.
Vanavond kijk ik wat de Android app doet rond middernacht.

[ Voor 43% gewijzigd door RobAkm op 15-04-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peanudt
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vandaag de 3 fase kWh meter aangesloten op een kabel naar een buitenstopcontact voor de auto.
Nu zie ik dat het verbruik niet op 0 blijft ook al is er niets op aangesloten. Waar kan dit vandaan komen? Kan het kwaad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDTuph8c9L7NqPyN0uuxjKFUpDg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/INIouR6bifLBMB7zu33Uzms3.png?f=fotoalbum_large

Het is een 5 aderige 6mm2 grondkabel waarvan 1 fasedraad is gebruikt voor het stopcontact (overige fase draden afgewerkt met lasklem).
Aan de kant van het stopcontact ook andere fase draden geprobeerd, maar maakt geen verschil. Zelfs de nul losmaken maakt geen verschil. Het zit dus niet in het stopcontact.

De kabel loopt vanuit de meterkast weg door een kabelgoot van 3m met meerdere stroomkabels (andere groepen). Daarna langs de muur naar beneden en vervolgens door de grond (in mantelbuis) met ander stroomkabel onder de oprit door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

Termy

valt er nog wat te fragge?

@HomeWizard_NL
Ik heb sinds vandaag een P1 meter en energy socket en ook energy+. Heel cool om nu betere resolutie te hebben dan 15 mins kWh totalen en per seconde vermogen te kunnen zien.

Nog cooler is dat het ook de fasen kan uitsplitsen. Minder handig vind ik echter dat ik het alleen via een app op mobiel/tablet kan bekijken en dat er geen uitleg is over welke kleur welke fase is en geen mouseover/vingerover (:+) met exacte waarde. Ik kan er in dit topic via de zoekfunctie niks over vinden.

Wordt hier aan gewerkt?

Ik vond het ook wel jammer dat de exportfunctie alleen de meterstanden doorgeeft en dus ook niet per fase telt. Is dit via de API wel uit te splitsen?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@HomeWizard_NL De Android app ververst wel de gegevens op tijd, om 00:00 uur staan de tellers weer op nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:38
Bij teuggaan in de Android app naar een dag /week/maand/jaar is het verbruik 0 Kwh bedragen worden wel goed ingevuld, dit een rekenkundige weergave van de som van zonnepanelen en totaal verbruik.
Meer mensen last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqLES5Cty6x63fH_xeEln3vXfN0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBSh07uPa74ZBQOcVk0jLPAT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcU0HXqJoDTAAro86Pf4xi4ky-c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPZ8YEnLjSP3f5m4roDBudQw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uiqdu94fPJpO9sJAL2e5iYOd1xE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktRUMaht8Nf0SPglRXifpzok.jpg?f=fotoalbum_tile

Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rik!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 22:45
Vraagje @HomeWizard_NL :

Is er al over nagedacht, om toe te voegen aan de functies, een Energy Socket te kunnen schakelen bij gemeten PV opbrengst gedurende een bepaalde tijd (s) boven een ingestelde waarde (W)?
Bijvoorbeeld voor aansturing boiler oid?

Dit zou ik een welkome aanvulling vinden!

[ Voor 3% gewijzigd door Rik! op 17-04-2022 12:41 ]

7560 Wp op ZZO + 1790 Wp op WZW - Midden Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:27:
Werkt de checkbox niet? Heb hem uitgeschakeld bij het maken van een account maar ik ontvang toch emails als "Meer meten"..

[Afbeelding]
@HomeWizard_NL ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
@HomeWizard_NL, willen jullie in de app realiseren dat je verschillende terugleververgoedingen kunt plaatsen per meerdere data. Hier zou ik (en anderen) veel mee geholpen zijn. Zie ook dit topic:

Het grote terugleververgoeding topic

[ Voor 9% gewijzigd door Bravertal op 17-04-2022 14:50 ]

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Misschien eerst de app maar eens aanpassen zodat de data niet wegvalt onder de zakkende balk zodra je je vinger van het scherm afhaalt. Portret of landscape maakt niks uit. Op 2 tablets en 1 telefoon.
Is met de Energylink in de Homewizard app hetzelfde. Als je te veel stroom hebt gebruikt valt de helft van het getal weg.

Maar misschien zijn ze er al mee bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door mike123 op 17-04-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Bravertal schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:49:
@HomeWizard_NL, willen jullie in de app realiseren dat je verschillende terugleververgoedingen kunt plaatsen per meerdere data. Hier zou ik (en anderen) veel mee geholpen zijn. Zie ook dit topic:

Het grote terugleververgoeding topic
Ain't going to happen... is al vaker aangegegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:34

sanzut

It's always christmas time

Rik! schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:40:
Vraagje @HomeWizard_NL :

Is er al over nagedacht, om toe te voegen aan de functies, een Energy Socket te kunnen schakelen bij gemeten PV opbrengst gedurende een bepaalde tijd (s) boven een ingestelde waarde (W)?

Dit zou ik ook heel graag willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Voor mijn idee - wat zou je hierop willen schakelen? Moet dat apparaat ook weer uit ónder die waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 21:28
Het gas verbruik is een beetje van het padje…
Douche sessies staan er niet in (sinds gisteren).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlnJ9OmGXVADef4dP3RcoisJvw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PNzeLjxx3QNvruQwbSrQOyiM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
ivarv schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:17:
Het gas verbruik is een beetje van het padje…
Douche sessies staan er niet in (sinds gisteren).

[Afbeelding]
Hopelijk is dit nog voor het oude "goedkope" tarief, dan valt het nog mee. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 22:45
Gramser schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:19:
Voor mijn idee - wat zou je hierop willen schakelen? Moet dat apparaat ook weer uit ónder die waarde?
Een boiler in serie met de cv ketel, dus ja hij moet ook weer uit nadat de ingestelde waarde in (W) onder de grenswaarde komt gedurende een ingestelde tijdslimiet.

7560 Wp op ZZO + 1790 Wp op WZW - Midden Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:34

sanzut

It's always christmas time

Gramser schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:19:
Warmtepomp voor het zwembad als er voldoende teruglevering is. Moet dus ook weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 00:15
Maandenlang de problemen gelezen over het verbinden met het wifi netwerk en daarom geen HW producten gekocht. Nu toch maar P1 en Socket gekocht, kan voor een echte tweaker toch geen probleem zijn?
Wat een drama: beide producten willen niet verbinden.

2,4 GHZ, geen VPN, maar 1 access point aan, goede dekking ...

10x getest met Fritz!Box 7581, Asus RT-A68U en mijn mobiel hotspot.
App geïnstalleerd op PocoF2 met Android12 en Samsung S7 met oudere versie.
Hier alleen maar blauw knipperende apparaten.

Weet iemand nog de truc?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Ik heb 1x dit issue gehad, toen hoefde ik alleen de telefoon een keer uit en weer aan te zetten... maar iets zegt me dat dat bij jou het euvel niet gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
IJsbeer in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

Beide devices werken hier prima op mijn AC68U
Maar hoever kom je? Kom je wel op de Wifi van de devices om de instellingen te doen? Waar loop je vast?

[ Voor 27% gewijzigd door IJsbeer op 19-04-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 00:15
App installeert prima, op zowel Xiaomi PocoF2Pro als Samsung S7
Apparaten (P1 en ES) worden snel gevonden
App verbindt dan via tijdelijk wifi netwerk van apparaat.
Netwerkscan gaat goed: het in te stellen apparaat (P1 en ES) vindt meerdere netwerken in de buurt
Invoeren wachtwoord van mijn SSID gaat goed.

En dan volgt een tijdje 'verbinden' en daarna steeds (ca 20x inmiddels) onderstaand scherm ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwVKhpWCwfDUgKu1iAPITpntq2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQjhgXjVu99WL0O3l0fclgPr.jpg?f=fotoalbum_large

[edit]
Op andere lokatie (en router) installatie opnieuw geprobeerd: werkt dan wel???
Terug in mijn eigen huis en wifi blijft de ES wel werken, de P1 heel even en gaat daarna off line om nooit meer te pairen ...

wifi deel lijkt dus nog niet heel betrouwbaar?

[ Voor 31% gewijzigd door emmerx op 19-04-2022 11:36 . Reden: andere router ... ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Sinds 2 dagen is een van de energy sockets vaak offline. Ze zitten naast elkaar in het stopcontact, dus WiFi signaal zou hetzelfde moeten zijn. Wanneer ik degene die niet lekker werkt van de stroom haal, gaat ie vervolgens weer keurig op WiFi maar na tijdje is ie weer rood aan het faden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_rhdThJLNkOJb_OsFzkgumvoxQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DyLsvuuAcZxU3JNKJ4q53B48.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door JB op 19-04-2022 10:44 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:32
Ik heb sinds vandaag een nieuw energiecontract met andere tarieven.
Is het op de 1 of andere manier mogelijk om per vandaag mijn nieuwe tarieven te hanteren en alles van hiervoor op mijn oude tarieven in de app te zien?

Want als ik nu de tarieven wijzig in de huidige, dan staat alles van voor 19 april ook op die prijsstelling.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Qosmic schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:30:
Ik heb sinds vandaag een nieuw energiecontract met andere tarieven.
Is het op de 1 of andere manier mogelijk om per vandaag mijn nieuwe tarieven te hanteren en alles van hiervoor op mijn oude tarieven in de app te zien?

Want als ik nu de tarieven wijzig in de huidige, dan staat alles van voor 19 april ook op die prijsstelling.
Dat is al meerdere keren voorbij gekomen.

Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
JB schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:15:
Sinds 2 dagen is een van de energy sockets vaak offline. Ze zitten naast elkaar in het stopcontact, dus WiFi signaal zou hetzelfde moeten zijn. Wanneer ik degene die niet lekker werkt van de stroom haal, gaat ie vervolgens weer keurig op WiFi maar na tijdje is ie weer rood aan het faden.
Interferentie noemen ze dat, de één stoort de andere.
Zet één maar eens in een andere wandcontactdoos en je zal zien dat het over is.
Je kan ook proberen om er één te draaien, maar dan nog zitten beide "zenders" nog heel dicht op elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qosmic
@HomeWizard_NL jullie kunnen toch wel een "van - tot" inbouwen vwb wijzigende tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Qosmic schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:56:
@HomeWizard_NL jullie kunnen toch wel een "van - tot" inbouwen vwb wijzigende tarieven?
Zoek even in het topic, is vaker gevraagd en HW heeft aangegeven waarom niet. Er zijn ook providers die per uur andere prijzen hebben etc.
Prijzen zijn indicatief, zoals ook in hun FAQ stat

[ Voor 7% gewijzigd door IJsbeer op 19-04-2022 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Termy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:37:
@HomeWizard_NL
Ik heb sinds vandaag een P1 meter en energy socket en ook energy+. Heel cool om nu betere resolutie te hebben dan 15 mins kWh totalen en per seconde vermogen te kunnen zien.

Nog cooler is dat het ook de fasen kan uitsplitsen. Minder handig vind ik echter dat ik het alleen via een app op mobiel/tablet kan bekijken en dat er geen uitleg is over welke kleur welke fase is en geen mouseover/vingerover (:+) met exacte waarde. Ik kan er in dit topic via de zoekfunctie niks over vinden.

Wordt hier aan gewerkt?

Ik vond het ook wel jammer dat de exportfunctie alleen de meterstanden doorgeeft en dus ook niet per fase telt. Is dit via de API wel uit te splitsen?
Hoi Termy, welke kleur welke fase is vindt je wel in de dagweergaves omdat je door wel de 'vingerover' hebt, in de nu grafieken heb je inderdaad geen ''vingerover''. Mogelijk dat we in de toekomst wel gaan ondersteunen dat je in de Nu weergave alle drie de fasen uitgesplitst ziet kwa waardes ipv de totale waarde.

Geen enkele industrieele meter houdt per fase bij wat de meterstand is (meterstand is altijd get totaal van de fasen), vandaar dat deze ook niet in de export worden weergegeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Qosmic schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:56:
We zijn aan het kijken hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren, want we vinden je vraag terecht. Maar het is een lastige puzzel.

Uitdaging is dat er heel veel verschillende leveranciers zijn, en die berekenen allemaal anders. (als voorbeeld hier: https://www.consumentenbo...en/opbrengst-zonnepanelen).

Ook hanteert elke leverancier een ander beleid met betrekking tot hoeveelheid overproductie (zoals bijvoorbeeld hier: https://www.energielevera...ervergoeding-zonnepanelen) .

In België heb je daarbovenop piek tarief belasting. (zoals bijvoorbeeld hier: https://callmepower.be/nl.../tarief/capaciteitstarief)

Tegenwoordig heb je zelfs energieleveranciers met elk kwartier een ander tarief. ( zoals bijvoorbeeld hier: https://www.frankenergie.nl)

Ook is er al sprake van mogelijk 16 verschillende ''tarieven'' op basis van 4 tarief soorten per seizoen op basis van te verwachte zon en wind.

Het zal daarom erg moeilijk worden om iedereen tevreden te stellen (en te houden in de toekomst). En als we heel eerlijk zijn, de meeste gebruikers vinden het huidige tarieven al heel erg moeilijk om in te stellen. Uiteindelijk leid veel opties ook weer tot heel veel support voor de gebruikers die hier moeite mee hebben, en tegen €29,95 kunnen we zoals je begrijpt beperkt uren aan klantenservice bieden, hoe graag we dat ook zouden willen :/. Vandaar de terughoudendheid in extra functionaliteiten in tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Rik! schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:40:
Vraagje @HomeWizard_NL :

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:21:
[...]

We zijn aan het kijken hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren, want we vinden je vraag terecht. Maar het is een lastige puzzel.

Uitdaging is dat er heel veel verschillende leveranciers zijn, en die berekenen allemaal anders. (als voorbeeld hier: https://www.consumentenbo...en/opbrengst-zonnepanelen).

Ook hanteert elke leverancier een ander beleid met betrekking tot hoeveelheid overproductie (zoals bijvoorbeeld hier: https://www.energielevera...ervergoeding-zonnepanelen) .

In België heb je daarbovenop piek tarief belasting. (zoals bijvoorbeeld hier: https://callmepower.be/nl.../tarief/capaciteitstarief)

Tegenwoordig heb je zelfs energieleveranciers met elk kwartier een ander tarief. ( zoals bijvoorbeeld hier: https://www.frankenergie.nl)

Ook is er al sprake van mogelijk 16 verschillende ''tarieven'' op basis van 4 tarief soorten per seizoen op basis van te verwachte zon en wind.

Het zal daarom erg moeilijk worden om iedereen tevreden te stellen (en te houden in de toekomst). En als we heel eerlijk zijn, de meeste gebruikers vinden het huidige tarieven al heel erg moeilijk om in te stellen. Uiteindelijk leid veel opties ook weer tot heel veel support voor de gebruikers die hier moeite mee hebben, en tegen €29,95 kunnen we zoals je begrijpt beperkt uren aan klantenservice bieden, hoe graag we dat ook zouden willen :/. Vandaar de terughoudendheid in extra functionaliteiten in tarieven.
Dat snap ik zeker. Maar wat je zou kunnen doen is er een periode aankoppelen dus; van tot, waar je dan de tarieven op kan invullen.

Uiteraard snap ik dat je niet met elk kwartier een ander tarief hoeft te loggen.
maar het zou uberhaupt fijn zijn, ook voor de overstappers. Dat je gewoon jaarlijkse tarieven aan kan passen. En niet dat alles met terugwerkende kracht dan op die tarieven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobAkm schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:47:
[...]

Interferentie noemen ze dat, de één stoort de andere.
Zet één maar eens in een andere wandcontactdoos en je zal zien dat het over is.
Je kan ook proberen om er één te draaien, maar dan nog zitten beide "zenders" nog heel dicht op elkaar.
Mja dat herken ik nog wel van de KaKu meuk vroegah, maar is dat nog steeds aan de hand? Hetgeen ik wil monitoren zit hier aangesloten... Was niet van plan om leidingen te gaan verleggen :+ Verder is het al weken goed gegaan, maar begint het nu te vervelen.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 19-04-2022 14:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Probeer eerst eens met een verlengsnoer om één van beide een stukje verder weg te plaatsen.
Je kan ook een plaatje ijzer tussen beide zetten en deze aan aarde leggen, maar het neemt zendvermogen van beide neemt daar wel iets mee af.

Ja het interferentie probleem bestaat nog steeds en zal nooit verdwijnen, zo werken zenders nu eenmaal.
Als ik mijn WiFi-router, hotspot, repeater of Ziggo-modem te dicht op elkaar zet gaat de boel ook over de scheef.

[ Voor 18% gewijzigd door RobAkm op 19-04-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:43
Ik kan nergens vinden waar ik de tarieven in kan stellen in de Android app. Of heb ik daar het abonnement voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Tandwiel -> Tarieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
pinojo123 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:53:
Ik kan nergens vinden waar ik de tarieven in kan stellen in de Android app. Of heb ik daar het abonnement voor nodig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4_Ukm8Cu3Mcmj7orM3nWaHNlsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aeckv8t7EThRlF5eeMxNBDsp.jpg?f=fotoalbum_large

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinojo123
Ah dank, de veeg opzij sluit de app af.
Moest op een hoger punt opzij vegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:14
Ik heb nu naast de P1 meter ook de kWh meter op de zonnepanelen groep. Kan ik, met een script zoals die van @Cap, nu ook de data van de kWh meter naar PVoutput uploaden om een wat netter overzicht te krijgen van opgewekte en verbruikte energie, in combinatie met de data uit de P1 meter? Nu upload ik de data uit de omvormer, maar volgens mij is die uit de kwh meter wat accurater. Kan iemand me daarbij op weg helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:59
JB schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:32:
[...]

Mja dat herken ik nog wel van de KaKu meuk vroegah, maar is dat nog steeds aan de hand? Hetgeen ik wil monitoren zit hier aangesloten... Was niet van plan om leidingen te gaan verleggen :+ Verder is het al weken goed gegaan, maar begint het nu te vervelen.
Als je de linker en de rechter socket van plaats verwisselt is het dan de linker die de verbinding verliest of nog steeds de rechter?
Misschien kun je iets simpels proberen als een stukje aluminium folie op de zijkanten plakken? Veel zal het niet helpen maar misschien net genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:59
JB schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:32:
[...]

Als je de linker en de rechter socket van plaats verwisselt is het dan de linker die de verbinding verliest of nog steeds de rechter?
Misschien kun je iets simpels proberen als een stukje aluminium folie op de zijkanten plakken? Veel zal het niet helpen maar misschien net genoeg...

[ Voor 0% gewijzigd door Blurk62 op 20-04-2022 11:48 . Reden: Dubbele quote niet verwijderbaar? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Heel gek bij mij staat het tandwiel niet in de app, heb het wel gevonden inmiddels.

Als ik het energy+ abonnement wil afsluiten krijg ik de melding: niet beschikbaar in playstore.

[ Voor 37% gewijzigd door pinojo123 op 20-04-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb gezocht in het topic maar kan er geen antwoord op vinden:

Klopt het dat 'vandaag' ruim een kwartier achterloopt met de 5-minuten kWh waarden van de P1 meter? Waarom is dit niet maximaal 5 mins?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
pinojo123 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:03:
[...]

Heel gek bij mij staat het tandwiel niet in de app, heb het wel gevonden inmiddels.

Als ik het energy+ abonnement wil afsluiten krijg ik de melding: niet beschikbaar in playstore.
Die laatset melding krijg ik ook idd... Het door jou gevraagde item is niet beschikbaar voor aankoop...

@HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
IJsbeer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:49:
[...]

Die laatset melding krijg ik ook idd... Het door jou gevraagde item is niet beschikbaar voor aankoop...

@HomeWizard_NL
Ik denk dat je in de playstore een betaaloptie moet instellen om abonnementen af te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikvl87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 21:06
@HomeWizard_NL Ik heb begrepen dat er (al een tijdje?) een beta versie van de web viewer beschikbaar is. Zou ik kunnen deelnemen aan die beta?

[ Voor 6% gewijzigd door Erikvl87 op 21-04-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:15

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikvl87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 21:06
Bedankt @fredhuizinga! Moet er verder nog iets geactiveerd worden? Ik zie enkel "My Devices" zonder daadwerkelijk devices te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Erikvl87 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:49:
[...]

Bedankt @fredhuizinga! Moet er verder nog iets geactiveerd worden? Ik zie enkel "My Devices" zonder daadwerkelijk devices te zien.
Dit is hem https://hwenergy.app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Ooh ja, ik had de verkeerde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
IJsbeer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:49:
[...]

@HomeWizard_NL
Dit lijkt voor te komen als je geen betaalmethode aan je google account hebt die automatische incasso’s ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:28:
[...]

Dit lijkt voor te komen als je geen betaalmethode aan je google account hebt die automatische incasso’s ondersteund.
Dat kan kloppen idd, zo'n zeikerd benik wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobAkm schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:50:
Probeer eerst eens met een verlengsnoer om één van beide een stukje verder weg te plaatsen.
Je kan ook een plaatje ijzer tussen beide zetten en deze aan aarde leggen, maar het neemt zendvermogen van beide neemt daar wel iets mee af.
Met een verlengsnoer de "uitvaller" verplaatst, maar blijft regelmatig haperen. Zitten nu zo'n meter van elkaar verwijderd :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Dan wordt het tijd om met HW in contact te treden, dan ligt het niet aan interferentie oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
RobAkm schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:42:
Dan wordt het tijd om met HW in contact te treden, dan ligt het niet aan interferentie oid.
Heb zelf ook twee plugs vlak langs elkaar zitten en die blijven netjes alletwee groen, dus niets last van interferentie. Zou dus inderdaad ook adviseren eens HW te contacteren zoals RobAkm suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@HomeWizard_NL kunnen jullie meedenken? Als ik dit via jullie support kanaal moet aanmelden, ook prima.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Dit zal waarschijnlijk een garantie gevalletje zijn en die lost HW hier niet op.

Nog even een vraag, had je de belastingen al gewisseld in de sockets ?
Dus sockets laten zitten en even de stekkers omwisselen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
Iemand hier een idee of ik met de P1 ook een thuisbatterij kan uitlezen?
Binnekort hebben wij hier zonnepanelen, en een thuisbatterij. De @HomeWizard_NL P1 bestel ik zodadelijk.. Maar het zou dus fijn zijn als ik ook de info van mijn batterij daarin kan raadplegen :)

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jonazzty schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:45:
Iemand hier een idee of ik met de P1 ook een thuisbatterij kan uitlezen?
Binnekort hebben wij hier zonnepanelen, en een thuisbatterij. De @HomeWizard_NL P1 bestel ik zodadelijk.. Maar het zou dus fijn zijn als ik ook de info van mijn batterij daarin kan raadplegen :)

Bedankt !
Kort door de bocht gok ik nee. De P1 meter is gemaakt om SMR-slimme meter informatie uit te lezen. Ik weet niet of een thuisbatterij gemaakt is om op precies dezelfde manier informatie via een P1 poort door de spelen, maar ik denk het gewoon echt niet. Zelf als dit wel zo is, dan is deze toffe gadget niet gemaakt om dat uit te lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 24-04-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
Chris.nl schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:10:
[...]

Kort door de bocht gok ik nee. De P1 meter is gemaakt om SMR-slimme meter informatie uit te lezen. Ik weet niet of een thuisbatterij gemaakt is om op precies dezelfde manier informatie via een P1 poort door de spelen, maar ik denk het gewoon echt niet.
helder !

Ik weet het ook niet; het was een hersenspinsel dat hier plots in mij opkwam.. En uiteindelijk denk ik dat die Batterij ookwel op een manier zal verbonden zijn met die meter, want de energie die te veel is wordt ofwel terug op het net gestoken via de digitale meter, of ja naar de batterij gestuurd denk ik dan...

Ik zag dat HomeWizard hier ook op het forum zat, vandaar dat ik hier dus eens de vraag lanceer. Maar ik volg wel je denkwijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jonazzty schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:14:
[...]

helder !

Ik weet het ook niet; het was een hersenspinsel dat hier plots in mij opkwam.. En uiteindelijk denk ik dat die Batterij ookwel op een manier zal verbonden zijn met die meter, want de energie die te veel is wordt ofwel terug op het net gestoken via de digitale meter, of ja naar de batterij gestuurd denk ik dan...

Ik zag dat HomeWizard hier ook op het forum zat, vandaar dat ik hier dus eens de vraag lanceer. Maar ik volg wel je denkwijze.
Ik denk dat je slimme meter die batterij ziet als een stroomgroep die energie kan vragen en leveren. Niet als een batterij. Zo'n batterij zal wellicht slimmer zijn dan de meter en via ook via P1 informatie vanuit de meterkast (of internet verbinding etc) beslissen wat ie doet (opladen of leveren).

Maar ik volg jou denkwijze ook. Sowieso kan ik jaloers worden op het idee van een thuisbatterij (zeker als salderen ooit afgebouwd is). Ik zou ooit ook wel zo'n ding willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 24-04-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
En wat zou de kWh meter van HW doen? Wordt de batterij rechtstreeks op een groep in de groepenkast aangesloten of tussen de omvormer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Weet iemand of het de moeite waard is om een SMR 4.2 slimme meter te laten vervangen door een SMR 5.0 (of hoger) voor nauwkeurige gasmetingen? Bijkomend voordeel is dan uiteraard dat de P1 meter geen losse stroomadapter meer nodig heeft 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
fredhuizinga schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:02:
En wat zou de kWh meter van HW doen? Wordt de batterij rechtstreeks op een groep in de groepenkast aangesloten of tussen de omvormer?
Ik heb nog niet nagedacht over de kWh Meter van HomeWizard. Dacht van die niet nodig te hebben aangezien ik die P1 hub zou kopen :) ...

Wat de plaats van de batterij betreft, dit is het schema dat ik in de documentatie kon terugvinden :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaEuoESrd5dgnrz4_2Lo-q7k8OA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0zbcSOGxH8ikulmKl0jk2AYI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Ah alles wordt op de omvormer aangesloten, die regelt vraag en aanbod e.d.
De kWh meter zou ik wel instaleren, dan zie je wel het verschil wat je gebruikt en wat de omvormer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Chris.nl schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat je slimme meter die batterij ziet als een stroomgroep die energie kan vragen en leveren. Niet als een batterij. Zo'n batterij zal wellicht slimmer zijn dan de meter en via ook via P1 informatie vanuit de meterkast (of internet verbinding etc) beslissen wat ie doet (opladen of leveren).

Maar ik volg jou denkwijze ook. Sowieso kan ik jaloers worden op het idee van een thuisbatterij (zeker als salderen ooit afgebouwd is). Ik zou ooit ook wel zo'n ding willen.
jammergenoeg is een slimme meter helemaal niet slim, en regelt ook niets, in praktijk is het niets anders dan een kWh meter met een sim kaart.

Apparaten die stroom maken (accu of omvormers van zonnepanelen) leveren dit terug op jouw huisnet met een hoger voltage dan het voltage in de woning vanuit het net, door het hogere voltage wordt dit als eerst opgemaakt ten opzichte van de beschikbare netstroom door de apparaten in huis (dit is natuurkunde geen slimmigheid). De slimme meter meet vervolgens wat er overblijft (dat wordt namelijk door ''loads'' buiten jouw huis verbruikt zoals de koelkast van de buurman) en de slimme meter registreert hoeveel stroom er je huis uit gaat. Hetzelfde doet hij voor stroom die het huis ingaat vanuit het net (dit kan dus ook de zonnestroom van je buurman zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 22:20
Sinds afgelopen donderdag in het bezit van de P1 meter.
Het aansluiten was het bekende fluitje van een cent, het koppelen met de app/wifi verliep iets minder soepel.
Het is dat ik ergens in dit forum had gelezen dat de locatie van de telefooon moest aan staan, anders had ik nu nog staan vloeken bij de meterkast. Misschien een handige tip, dit ook in de handleiding te vermelden?

Uiteindelijk is het gelukt en ziet het er goed uit.
Ook de Beta webinterface doet het prima, alleen jammer dat je hier nog niets in kunt wijzigen (jaja Beta ik weet het).

Voor de app heb ik nog wel een wens, en dat is of de mogelijkheid er komt om je lopende contract periode zou kunnen instellen. In mijn geval loopt die op 20 mei a.s. af en gaat de nieuwe periode in.
En we willen natuurlijk behalve besparen, ook kijken of de provider zijn werk goed doet.

De volgende wensen om toe te voegen is de Wi-Fi kWh Meter en een HomeWizard Wi-Fi Energy Socket (3680W) om eens uit te proberen.

Heb ik nog wel een vraagje m.b.t. Wi-Fi kWh Meter, laat deze ook de meterstanden (in de app) van de omvormer zien?

Tevens wil ik een compliment uitdelen aan @HomeWizard_NL voor hun snelle reacties hier, die ik voorbij heb zien komen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Voor de gratis app en webbrowser zal je het moeten doen met 11 maanden en een aantal dagen, de vorige 12e maand wordt gewist als de nieuwe 12e maand ingaat....klantvriendelijk om je een abonnement te verkopen.
Klantvriendelijk zou zijn 12 maanden + (bv) 2 weken eer ze de 12 maand wissen zodat je ook echt een jaar terug kan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door RobAkm op 24-04-2022 18:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
Ik kan gewoon meer dan een jaar terugkijken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• vuurvreter63
@RobAkm volgens mij heb jij je punt al een paar keer gemaakt (ja ik heb alvorens te reageren het hele topic gelezen van 155 pagina's) dus dat mag je nu gerust achterwege laten ;-)

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
HomeWizard_NL schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:13:
[...]

jammergenoeg is een slimme meter helemaal niet slim, en regelt ook niets, in praktijk is het niets anders dan een kWh meter met een sim kaart.

Apparaten die stroom maken (accu of omvormers van zonnepanelen) leveren dit terug op jouw huisnet met een hoger voltage dan het voltage in de woning vanuit het net, door het hogere voltage wordt dit als eerst opgemaakt ten opzichte van de beschikbare netstroom door de apparaten in huis (dit is natuurkunde geen slimmigheid). De slimme meter meet vervolgens wat er overblijft (dat wordt namelijk door ''loads'' buiten jouw huis verbruikt zoals de koelkast van de buurman) en de slimme meter registreert hoeveel stroom er je huis uit gaat. Hetzelfde doet hij voor stroom die het huis ingaat vanuit het net (dit kan dus ook de zonnestroom van je buurman zijn)
Dus als ik de info van mijn thuisbatterij wil "monitoren" of "loggen" zal ik alsnog een tweede app nodig hebben? :) Jammer wel. Dit had het echt compleet gemaakt. Maar het zal me niet tegenhouden om straks eentje te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobAkm schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:50:

Nog even een vraag, had je de belastingen al gewisseld in de sockets ?
Dus sockets laten zitten en even de stekkers omwisselen ?
Nee nog niet. Ze doen allebei 10-15W in "rust". De laatste dagen zijn ze beiden gewoonweg niet belast.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 22:36
https://www.homewizard.nl...omewizard-wi-fi-kwh-meter

2 maanden levertijd?

Net zonnepanelen en thuisbatterij laten plaatsen.
Kan alles monitoren in de Solis app maar dit ververst pas om de zoveel minuten…

Had dan iets gelezen over de P1-meter en interesseerde me wel.

Maar zonder de kWh-meter heb ik er eigenlijk niet veel aan dus….

Zit er niets anders op dan gewoon wachten tot ze weer beschikbaar komen?
Of zijn er andere oplossingen?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Ik heb hem zondagavond besteld, en toen stond dat er nog niet.
Ik hoop dat ik (de laatste te pakken heb) niet hoef te wachten, maar nog geen enkele bevestiging van @HomeWizard_NL gehad. Heb wel meer dingen besteld.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Lees ik het nu verkeerd?...

Ik heb enkel de P1 hub besteld voor in mn digitale meter... Is dat voldoende om de info te kunnen uitlezen? Of zal ik ook zo een kWh meter moeten kopen om mijn verbruik en opbrengst te kunnen zien in de app ? of is die kWh meter alleen om extra features te hebben / in je meterkast het te kunnen aflezen :? ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jonazzty schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:57:

Ik heb enkel de P1 hub besteld voor in mn digitale meter... Is dat voldoende om de info te kunnen uitlezen? Of zal ik ook zo een kWh meter moeten kopen om mijn verbruik en opbrengst te kunnen zien in de app ? of is die kWh meter alleen om extra features te hebben / in je meterkast het te kunnen aflezen :? ?
Simpel gezegd...

Met de P1 meter kan je je slimme meter uitlezen, dus wat je verbruikt en levert. Ik gebruik een P1 meter én heb zonnepanelen, erg tof die informatie.

Met een kWh meter kan je meer precies bijhouden wat de zonnepanelen opgewekt hebben, nog voordat eigen verbruik tijdens opwekken eraf gaat. Da's alles.

Ik heb géén kWh meter, feit dat terwijl ik de wasmachine aan heb staan ik minder teruglever, lijkt me logisch. De wasmachine verbruikt tijdens zonneschijn namelijk stroom die ik opwek, dus dat lever ik dan niet terug. Alleen omdat ik geen kWh meter heb, zie ik niet precies hoeveel ik opgewekt had.

-edit-

Ter nuance en illustratie: Zonder Energy+ abonnement zie je alleen de totalen op de grafiek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PUXPu642ND9z7oGxI0-_4uoASQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KTTzM4iWNc3v90aMYAIOkEus.png?f=user_large

Met Energy+ abonnement kan je de verschillende fases in de grafiek laten zien. Dus zie je ook deels wat je verbruikt op de éne fase terwijl je teruglevert over de ander.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCzxVTj4IrNbT2uQRxuwWy5jELc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r0Ov9PldNCvZfBdHgWjyUCja.png?f=user_large

Het resultaat is hetzelfde.

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 27-04-2022 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 22:36
Chris.nl schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:25:
[...]

Simpel gezegd...

Met de P1 meter kan je je slimme meter uitlezen, dus wat je verbruikt en levert. Ik gebruik een P1 meter én heb zonnepanelen, erg tof die informatie.

Met een kWh meter kan je meer precies bijhouden wat de zonnepanelen opgewekt hebben, nog voordat eigen verbruik tijdens opwekken eraf gaat. Da's alles.

Ik heb géén kWh meter, feit dat terwijl ik de wasmachine aan heb staan ik minder teruglever, lijkt me logisch. De wasmachine verbruikt tijdens zonneschijn namelijk stroom die ik opwek, dus dat lever ik dan niet terug.
Zal ook eerst de P1-meter kopen en proberen en misschien geeft het inderdaad wel genoeg info…

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:38
Jonazzty schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:57:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pu-tYRlt6riiQz0zwsxdwJ1tR90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUJuYEwXP0KfwgrPxonrkyNg.jpg?f=fotoalbum_large

Pi leest alleen de Stroom totaal en eventueel Gas.
Heb 2x2 panelen via een stekker aangesloten, Stroomverbruik in grafiek is som van Stroom totaal en de zonnepanelen. Verbruikers computer, koelkast en was machine worden via stekker gemeten.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
mn @HomeWizard_NL P1 zou normaal gisteren geleverd worden.. Uiteraard was dat voor PostNL te mooi.. dus lieten ze gisterenavond weten dat het vandaag ging zijn.... tot deze ochtend de tracking werd aangepast naar vrijdag.. meh... #wenen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
Op Koningsdag wordt er sowieso niks bezorgd toch? Misschien heb je geluk en wordt het morgen 🤞🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
Gramser schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:05:
Op Koningsdag wordt er sowieso niks bezorgd toch? Misschien heb je geluk en wordt het morgen 🤞🏻
Blijkbaar.. ik woon in Belgie en had dus geen weet van Koningsdag vandaag... werd ook nergens vermeld, dus ik gok dat het voor vrijdag zal zijn. Aangezien het pakketje nu nog ergens in NL zit en het normaal maar 1 station per keer verschuift ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ach zo wacht ik ook op een pakketje uit Duitsland. Die hebben gisteren al verzonden maar DHL-NL doet Heute niet zoveel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Heb ook een Homewizard P1 besteld, maar vraag me af of ook ampere / voltage gemeten wordt. Ik heb af en toe een over voltage storing op de omvormer en zou willen weten of dit voltage ook in de meterkast woedt gemeten

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
seq_uence schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:47:
Heb ook een Homewizard P1 besteld, maar vraag me af of ook ampere / voltage gemeten wordt. Ik heb af en toe een over voltage storing op de omvormer en zou willen weten of dit voltage ook in de meterkast woedt gemeten
Ding zelf meet niets, leest alleen de informatie die de slimme meter doorgeeft. Voltage/spanning kan je, als ik het goed heb, via de api / niet officiële windows app bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Chris.nl schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:55:
[...]

Ding zelf meet niets, leest alleen de informatie die de slimme meter doorgeeft. Voltage/spanning kan je, als ik het goed heb, via de api / niet officiële windows app bekijken.
Bedankt! 🙂

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Pagina: 1 ... 39 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic