Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 11:00
seq_uence schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:47:
Heb ook een Homewizard P1 besteld, maar vraag me af of ook ampere / voltage gemeten wordt. Ik heb af en toe een over voltage storing op de omvormer en zou willen weten of dit voltage ook in de meterkast woedt gemeten
Dit kan ook alleen als je slimme meter dit door geeft, voor voltage heb je zo ver ik weet minimaal SMR5.0 of hoger nodig.
Als je het werkend heb kan je het of via de API bekijken maar dit is voor de meeste mensen niet begrijpelijk of je kan het via deze Windows software uitlezen.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2050924

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:15
Helaas is v5.0 voor meer dingen noodzakelijk/ handig als je de P1 van HW gebruikt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3PGpsaXzZhJ4Z4RRT688kfD31g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/czsZt0Z3Y2zs1yvllHl58nLA.jpg?f=user_large

De dag grafiek voor gasverbruik is nu berekend op een waarde per 5 minuten.
Met mijn -oudere- gasmeter komt er slechts 1x per uur een nieuwe waarde en lijkt de grafiekschaal nergens op.
Voor bovenstaande dag kom ik op 0,042 m3 gas als ik alle kolommen optel.
Dat is precies een factor 12 kleiner dan 0,5m3; dezelfde factor als 1 uur / 5 min.
De grafiekgenerator/-schaal verwacht dus 12 kolommen per uur i.p.v. 1 p.u. ....

Kan HW bij de instellingen een optie toevoegen, welke gasmeter de gebruiker heeft: 12x of 1x per uur?.
Of dat automatisch (na 24u waarden ontvangen te hebben) uit de binnenkomende waarden 'patroonherkennen'?

[ Voor 7% gewijzigd door emmerx op 28-04-2022 23:51 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
mike123 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Ik heb de actieve splitter gekocht en gebruik hem met een Energylink met een eigen voeding en de P1 meter.
Als ik de voeding op de actieve splitter aansluit werkt de P1 meter niet. Sluit ik de voeding aan op de P1 meter en niet op de actieve splitter dan werken ze allebei probleemloos.
Ik heb nog een oude meter, type 4.
Dus de splitter werkt wat splitten betreft wel.
Sinds vandaag ook de splitter in gebruik op een DSMR 2.2 meter en heb hetzelfde, maar werkt het wel goed!

Als ik de voeding op de splitter aansluit, gaat op de splitter het groene lampje branden (versterkers actief), maar werkt de P1 meter niet. Deze krijgt geen spanning.

Sluit ik de voeding aan op de P1 meter en niet op de actieve splitter dan werkt zowel splitter, de P1 als mijn Domoticz goed, alleen gaat er dan een oranje lampje op de splitter branden (power on, maar niet versterkers actief).

Het verbaasde mij dat:
- de P1 meter niet werkt als je de splitter van spanning voorziet.
- de versterkers actief alleen werken als de de splitter rechtstreeks van spanning voorziet

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 13:48
Vraagje:

Ik wil de P1 wifi module kopen maar ik ben wel opzoek naar iets wat per fase (3 fasen) het actuele verbruik laat zien.

Kan dat en wat zie je dan? Voltage, Amperage, kW ?

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

Termy

valt er nog wat te fragge?

@Sarge78 met zo'n meter en het energy+ abo van 99 ct/m kan je idd per fase vermogen/energie zien.

Voltage niet in de app maar schijnbaar wel via een windowsprogramma dat de API uitleest, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Termy schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:07:
@Sarge78 met zo'n meter en het energy+ abo van 99 ct/m kan je idd per fase vermogen/energie zien.

Voltage niet in de app maar schijnbaar wel via een windowsprogramma dat de API uitleest, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Helder, dus al koop ik het apparaat, ik moet 99 cent betalen per maand om het uit te lezen?

Wil het niet constant gebruiken, maar enkel een sporadische meting doen.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

Termy

valt er nog wat te fragge?

Je kunt vast wanneer je wilt het abo aanzetten voor een maand om te meten ipv het constant te laten lopen. Als je dat niet wilt zul je wat anders moeten zoeken.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Termy schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:07:
`

Heb je daar ergens een voorbeeld van? Plaatje of filmpje of iets? Zag het in het algemene filmpje over de app e.d. niet terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rik!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8eGFkNz1Tvuiylkki-BkIiDMJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YitSUbWstqjxxo3WHkjvN13s.jpg?f=fotoalbum_large

7560 Wp op ZZO + 1790 Wp op WZW - Midden Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarge78
Besteld! :)

Gelijk de splitter er maar even bij gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 22:25
Hen je tijdens het maken van dit screenshot je vinger op het scherm gehouden?
Bij mij valt dan namelijk de bovenste balk over de waarden als je je vinger of pen van het scherm haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 17:43
Ik heb een 3 fase KwH meter gekocht maar bleek later dat ik die toch niet nodig heb omdat ik mijn enkele fase omvormer kan blijven gebruiken.

Vraagje. Zou ik een 3 fase KwH meter ook kunnen gebruiken om 2 enkel fase omvormers te meten of moet de KwH meter echt op 3 fase aangesloten worden? Misschien dat ik nog wat zonnepanelen op mijn schuur wil plaatsen met een aparte omvormer.

Als dit kan, wat doe ik dan met de 0 aders? Ik krijg er dan 2 (van iedere omvormer 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:45
mike123 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:52:
[...]

Hen je tijdens het maken van dit screenshot je vinger op het scherm gehouden?
Bij mij valt dan namelijk de bovenste balk over de waarden als je je vinger of pen van het scherm haalt.
Ja, heb mijn vinger op het scherm gehouden.

7560 Wp op ZZO + 1790 Wp op WZW - Midden Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Rik! schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:09:
[...]

Ja, heb mijn vinger op het scherm gehouden.
Dank je. Dan ligt het in elk geval aan de app. Dat de waardes onder de balk verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Fiberbleiswijk schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:37:
Hoi, ik kom er helaas niet uit, en deel even wat voortgang:

allereerst: Naast een HWE wifi P1 heb ik ook de HWE wifi kWh meter gemonteerd.

De kWh heeft nu als test ook een API gekregen. grote dank aan HWE, die in test fase is (zie elders hun vraag om test deelnemers)

Hij, de kWh meter, is dus nu uit te lezen, maar dan volgt de vraagstelling, hoe netjes de P1 en kWh meter naar de PVoutput?

(...)
Het is bijna een jaar geleden, maar ik vroeg me af of dit je nog is gelukt? En zo ja, dan ben ik heel benieuwd hoe :)

[ Voor 3% gewijzigd door CarpeVentum op 03-05-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:33
Ik maak sinds februari gebruik van de P1. Ik heb een modelcontract van Eneco stroom. Per 1 juli veranderen deze tarieven. Deze wijziging kan ik niet aanpassen in de P1 per 1 juli.

Als ik op 1 juli mijn P1 meter uit de groepenkast haal en er daarna weer inplug. Meet hij dan gewoon vanaf 1 juli? Dat hij de vorige data kwijt is maakt mij niet uit, dit staat ook in Excel. Mij gaat het er vooral om hoeveel ik vanaf 1 juli terugkrijg of moet bijbetalen.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:20
Ik had dat ook als wens voor in de app voorgesteld.

@HomeWizard_NL lezen jullie mee?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bravertal schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:46:
Ik maak sinds februari gebruik van de P1. Ik heb een modelcontract van Eneco stroom. Per 1 juli veranderen deze tarieven. Deze wijziging kan ik niet aanpassen in de P1 per 1 juli.

Als ik op 1 juli mijn P1 meter uit de groepenkast haal en er daarna weer inplug. Meet hij dan gewoon vanaf 1 juli? Dat hij de vorige data kwijt is maakt mij niet uit, dit staat ook in Excel. Mij gaat het er vooral om hoeveel ik vanaf 1 juli terugkrijg of moet bijbetalen.
Dan zal hij gewoon verder gaan met meten, historie blijft behouden. Stel dat de stroom van het net even wegvalt, dan wil je je history ook niet kwijt zijn :)

Tarieven zijn indacatief, reden hiervoor is al meermalen aangegeven in dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door IJsbeer op 03-05-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:33
Ik dacht dat de historie gereset zou zijn, blijkbaar niet, helaas.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Wat wellicht wel kan is dat je een nieuw 'huis' in de app aanmaakt. Je kan de meter 'verhuizen' in de app van huis. Dan heb je dus een huis met de 2021/2022 waarde en en nieuw huis met de nieuwe waardes. Maar ik weet niet zeker of de history meeverhuisd, maar is wellicht het proberen waard.
Anders meter er helemaal uitgooien en opnieuw aanmelden in het nieuwe huis.

Valt te proberen, als het niet lukt weer terugzetten in het oude huis, geen man overboord dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 17:43
Bravertal schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:46:

Blijkt dat het wel kan maar dat het beter is om een 2e enkele fase kWh meter aan te schaffen. Iemand interesse in mijn ongebruikte 3 fase kWh meter? Kost € 129,95 bij HW maar voor € 100 mag je hem overkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:09
Maxi.Maal schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:15:
Ik heb een 3 fase KwH meter gekocht maar bleek later dat ik die toch niet nodig heb omdat ik mijn enkele fase omvormer kan blijven gebruiken.

Vraagje. Zou ik een 3 fase KwH meter ook kunnen gebruiken om 2 enkel fase omvormers te meten of moet de KwH meter echt op 3 fase aangesloten worden? Misschien dat ik nog wat zonnepanelen op mijn schuur wil plaatsen met een aparte omvormer.

Als dit kan, wat doe ik dan met de 0 aders? Ik krijg er dan 2 (van iedere omvormer 1).
Helaas kan een 3- fase kWh meter niet worden opgesplitst om 2 1-fase omvormers te meten. Wel kan je 1 3-fase meter gebruiken voor het bemeten van 1 1-fase omvormer. Je hebt dan 1 extra 1-fase kWh meter nodig voor de andere omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Maxi.Maal schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:15:

Beste is om 2 losse Hw 1-fase meters te gebruiken i.v.m. grafieken, maar

met een reguliere 3-fasen meter met een Nul (dus 4 draden) kun je meerdere onafhankelijke belastingen meten; zou met de Hw-versie dus ook moeten kunnen.
Per belasting fase (bruin) een aparte ingang gebruiken en de neutraal (blauw) op de Nul.

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 04-05-2022 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:02
Jammer dat je niet snel kan zien wat je bijvoorbeeld tussen 8 en 10 uur s ochtends hebt verbruikt (cumulatief)

Misschien is het handig om ook in het dag-overzicht staafdiagrammen te gebruiken per uur. Een functie waarmee je kan schakelen tussen de 2 is het mooiste. Zoals Shelly dat ook heeft.

[ Voor 82% gewijzigd door glnk op 05-05-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:02
Ben erachter dat ik ongeveer 1 kuub gas verbruik voor een douchebeurt van 25 minuten. Toch maar eens kijken of het korter kan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:12
glnk schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:10:
Ben erachter dat ik ongeveer 1 kuub gas verbruik voor een douchebeurt van 25 minuten. Toch maar eens kijken of het korter kan ;)
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:28
glnk schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:10:
Hier ongeveer 0.1 kuub gas per 5 minuten douchen met een waterverbruik van 7 liter/minuut. Je kan dus ook 50% besparen met andere douche kop of misschien minder heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Of gewoon korter douchen. 25 minuten, schei nou uit…ik weet dat dit de Duurzame Kroeg is maar de p1 meter maakt het wel goed onzichtelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door Gramser op 05-05-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 12:12
Strontvlieg schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:15:
[...]
...of misschien minder heet?
Is het niet zo dat dat water altijd wordt verwarmd tot 'heet', en dan wordt gemengd met koud water om de juiste temperatuur te krijgen? Minder warm douchen heeft in dat geval geen nut, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Loek92 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:41:
[...]

Is het niet zo dat dat water altijd wordt verwarmd tot 'heet', en dan wordt gemengd met koud water om de juiste temperatuur te krijgen? Minder warm douchen heeft in dat geval geen nut, toch?
Je eerste aanname klopt. De ketel verwarmt tot x graden. Maar de mengkraan zal dus meer koud water bijmengen om de temperatuur weer naar beneden te krijgen. Ergo minder warm water verbruik, dus de ketel hoeft minder water op de hoge temperatuur te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 12:12
IJsbeer schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:42:
[...]

Je eerste aanname klopt. De ketel verwarmt tot x graden. Maar de mengkraan zal dus meer koud water bijmengen om de temperatuur weer naar beneden te krijgen. Ergo minder warm water verbruik, dus de ketel hoeft minder water op de hoge temperatuur te maken.
Ik was al een edit toe aan het voegen aan mijn post inderdaad, meer koud water = minder heet water nodig natuurlijk. Ik snap 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Ik heb nu sinds gisteren de P1 wifi meter en ik heb ook de energy+.

Wat ik nu mis is dat ik in de app bij "nu" de 3 fasen kan afzonderlijk kan zien, dus niet die 3 lijnen maar echt het verbruik erbij. Wel bij dag maar dat is voor mij minder nuttig.
Het kan wel op externe apps die gebruik maken van de api.

Misschien mis ik het ergens? Ook zou ik graag een export willen kunnen doen van de 3 fasen afzonderlijk om dus per dag de fasen te kunnen bekijken ivm verdeling van belasting over de dag in zijn geheel, zoals 1 fase laden, warmtepomp enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 10:57
HomeWizard_NL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Hoi PimW,

Wij hadden er even geen rekening mee gehouden dat de socket ook gaat knipperen als deze geen server verbinding heeft ipv alleen internet verbinding. De reden waarom dit ook bij 0% brightness gebeurd, is omdat je anders helemaal geen statussen van het apparaat kan zien of aanpassen als je bijvoorbeeld de wifi SSID hebt aangepast. (lees: voor klant en support erg vervelend)

Een firmware update uitbrengen voor tienduizenden devices is een process waar we zorgvuldig mee te werk gaan met een gecoördineerde beta en test procedure, huidig zijn we niet van plan voor enkel deze aanpassing een nieuwe firmware te distribueren, waar u de eerste gebruiker treft die tegen dit probleem aanloopt. We nemen je opmerkingen en wensen wel mee bij een mogelijke volgende update voor de firmware van de Energy socket.
Hoi, is hier een update over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbbs1024
  • Laatst online: 25-09 21:26
Is het mogelijk om met de energy socket, in combinatie met de P1 meter, om apparaten aan en uit te schakelen in functie van injectie/afname van het net ?
Bvb een elektrische boiler voor sanitair warm water automatisch aanzetten als er genoeg injectie is, bvb vanaf 1500W injectie, en terug uitschakelen als er minder injectie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
mbbs1024 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:47:
Is het mogelijk om met de energy socket, in combinatie met de P1 meter, om apparaten aan en uit te schakelen in functie van injectie/afname van het net ?
Bvb een elektrische boiler voor sanitair warm water automatisch aanzetten als er genoeg injectie is, bvb vanaf 1500W injectie, en terug uitschakelen als er minder injectie is.
Niet met de software van HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Je hebt dan nog hardware of een App nodig waar je logica kunt configureren.
Ik doe precies dit (met Homey): warm water maken als er veel zon is en de accu's vol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artintel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09-2023
emmerx schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:25:
[...]

Je hebt dan nog hardware of een App nodig waar je logica kunt configureren.
Ik doe precies dit (met Homey): warm water maken als er veel zon is en de accu's vol zijn.
Welke apparatuur van Homey heb je daarvoor nodig? Zit er zelf over na te denken om de warmtepomp bij hoge opbrengst PV aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Of kijk eens naar de Hombli smart stekkers, ik zag in de app de mogelijkheid om "ifttt" te gebruiken.
Ik heb daar iig niets mee gedaan, maar de mogelijkheid is er wel.

En er loopt nu een actie bij o.a. de Mediamarkt waar je er nu 3 koopt tegenover de prijs van 1 energy socket.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
vuurvreter63 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:41:
Of kijk eens naar de Hombli smart stekkers, ik zag in de app de mogelijkheid om "ifttt" te gebruiken.
Ik heb daar iig niets mee gedaan, maar de mogelijkheid is er wel.

En er loopt nu een actie bij o.a. de Mediamarkt waar je er nu 3 koopt tegenover de prijs van 1 energy socket.
Ifttt is wel een betaalmodel tegenwoordig. (al een tijdje)
https://tweakers.net/nieu...eperkt-gratis-versie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Artintel schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Welke apparatuur van Homey heb je daarvoor nodig? Zit er zelf over na te denken om de warmtepomp bij hoge opbrengst PV aan te sturen.
Met de nieuwe Homey App kun je 5 cloud (wifi) apparaten aansturen; je kunt jouw configuratie (P1, Energy Socket, inverter en warmtepomp) daarmee kosteloos uitproberen.

Voor lokale apparaten (met Bt, Zwave, Zigbee etc) kun je een evt Homey bridge aanschaffen.
Is dus van belang hoe je jouw PV-inverter uitleest...

Ik gebruik zelf de oud(bollig)e Homey, nu dus Pro, omdat ik meer Z-wave, Zigbee en X10 spullen aanstuur.

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 08-05-2022 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 21:06
Mei wordt een hele zonnige maand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
PimW schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Hoi, is hier een update over?
Nog niet publiek, wel in beta beschikbaar, mocht je er interesse in hebben om deze als beta te testen kun je contact opnemen via support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
emmerx schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:36:
[...]

Met de nieuwe Homey App kun je 5 cloud (wifi) apparaten aansturen; je kunt jouw configuratie (P1, Energy Socket, inverter en warmtepomp) daarmee kosteloos uitproberen.

Voor lokale apparaten (met Bt, Zwave, Zigbee etc) kun je een evt Homey bridge aanschaffen.
Is dus van belang hoe je jouw PV-inverter uitleest...

Ik gebruik zelf de oud(bollig)e Homey, nu dus Pro, omdat ik meer Z-wave, Zigbee en X10 spullen aanstuur.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar volgens https://homey.app/nl-be/app/com.homewizard/HomeWizard/ is het enkel mogelijk via Homey Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencer112
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 21:25
Beste mede tweakers,
Ik ben al enig tijd in her bezit van home wizard kwh meters.

Nu loop ik tegen het volgende.
Ik heb 3 solar omvormers deze wil ik gaan bemeten met homewizard kwh meters.

Zou ik deze alle 3 kunnen meten en gezamenlijk in een grafiek kunnen laten weergeven? Het gaat om 2x 1fase omvormer en 1x een 3fase omvormer.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat is momenteel nog niet mogelijk. Worden 3 losse grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik kan het nergens terugvinden maar als je een bericht krijgt van de P1 app, je hebt afgelopen week X meer of minder gebruikt dan de week er voor.
Gaat dat over de weken die je ziet als je de "week" bekijkt?
Want 57kWh groen en 44kWh paars in week 18 en 20kWh groen en 36kWh paars in week 17 lijkt mij niet echt een verschil van 0%. Hoe berekenen ze dit?
En bij het gas hetzelfde. Waarden bij elkaar opgeteld zit je er zo maar bijna een half kuub naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Sarge78 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:57:
Ik heb nu sinds gisteren de P1 wifi meter en ik heb ook de energy+.

Wat ik nu mis is dat ik in de app bij "nu" de 3 fasen kan afzonderlijk kan zien, dus niet die 3 lijnen maar echt het verbruik erbij. Wel bij dag maar dat is voor mij minder nuttig.
Het kan wel op externe apps die gebruik maken van de api.

Misschien mis ik het ergens? Ook zou ik graag een export willen kunnen doen van de 3 fasen afzonderlijk om dus per dag de fasen te kunnen bekijken ivm verdeling van belasting over de dag in zijn geheel, zoals 1 fase laden, warmtepomp enz enz.
Ik mis dit ook, in de “nu” weergave een duidelijke weergave van het verbruik van fase 1 2 en 3 ipv alleen het totaal opgenomen vermogen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Vandaag introduceren wij slim schakelen met EnergySaver! :*)

Schakel bij teruglevering...
Je fiets opladen, keukenboiler verwarmen of een apparaat op ongebruikte zonne-energie aanzetten? Met een Zonnetaak schakel je een Energy Socket aan bij teruglevering.

zonsopkomst of -ondergang...
Met een Timertaak stel je eenvoudig timers in om op een specifieke tijd, zonsopkomst of -ondergang te schakelen. En verminder je ongewenst standby verbruik.

of op verbruiksmeting.
Met een Meettaak kan je schakelen op basis van de eigen meting van een Energy Socket, of die van de P1 meter, andere Energy Socket of kWh meter. Schakel apparaten op basis van een zelf instelbaar hoog of laag verbruik.

*De meet- en zonnetaak zijn onderdeel van Energy+

Je krijgt deze functionaliteit vandaag in Energy app 1.8.0. Wij zijn erg benieuwd wat jullie als Tweakers met het nieuwe EnergySaver gaan doen ;)

meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
@HomeWizard_NL er lijkt een fout in de schaling van de grafieken te zitten. In de portrait weergave zijn de vermogenspieken veel lager dan in landscape. Dit is op Iphone 12, app versie 1.7.4(1).

Op de Ipad zijn de grafieken wel gelijk. Lijkt niet helemaal te kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLNVnclBblf7wJNqsiLn1sN-is4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0qCHt1OpmUP7bZbjRdIPK06S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoJZY16rwuVkpoOAVhg8EvhNfVM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tkdXSae697q0UiWmpu3KoeWW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Stokertje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:45:
@HomeWizard_NL er lijkt een fout in de schaling van de grafieken te zitten. In de portrait weergave zijn de vermogenspieken veel lager dan in landscape. Dit is op Iphone 12, app versie 1.7.4(1).

Op de Ipad zijn de grafieken wel gelijk. Lijkt niet helemaal te kloppen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoi Stokertje, dit komt doordat de portrait grafieken geladen worden met een 15 minuut resolutie voor de leesbaarheid. En de landschap grafieken met 5 minuten resolutie (want meer breedte ruimte). Je ziet binnen dit tijdsbestek gemiddelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artintel
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:23:

Je fiets opladen, keukenboiler verwarmen of een apparaat op ongebruikte zonne-energie aanzetten? Met een Zonnetaak schakel je een Energy Socket aan bij teruglevering.

Met een Timertaak stel je eenvoudig timers in om op een specifieke tijd, zonsopkomst of -ondergang te schakelen. En verminder je ongewenst standby verbruik.

of op verbruiksmeting.
Met een Meettaak kan je schakelen op basis van de eigen meting van een Energy Socket, of die van de P1 meter, andere Energy Socket of kWh meter. Schakel apparaten op basis van een zelf instelbaar hoog of laag verbruik.

Je krijgt deze functionaliteit vandaag in Energy app 1.8.0. Wij zijn erg benieuwd wat jullie als Tweakers met het nieuwe EnergySaver gaan doen ;)

meer informatie

[YouTube: HomeWizard Energy: Slim schakelen met EnergySaver]
Dit is een mooie ontwikkeling, ga hem waarschijnlijk gebruiken om mijn warmtepomp aan te sturen bij hoge PV opbrengst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:22

of op verbruiksmeting.

meer informatie

Top maar wanneer komen er goede opties voor vergelijken van dagen, maanden en jaren? Ik ben nu al lang + lid maar heb nog geen bruikbare functies hier tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik heb een EnergySocket die op mijn PC zat weggehaald om aan mijn zwembadpomp te hangen. Ik heb gekozen voor 'Verwijder Apparaat' en heb de socket als nieuw apparaat terug toegevoegd.

Ondanks dat ik de naam en het profiel veranderd heb, blijft de naam Computer staan in het 'My Energy Apparaten' overzicht. Ook zijn de meterstanden van de socket niet gereset.

Wat doe ik verkeerd?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Hoi Stokertje, dit komt doordat de portrait grafieken geladen worden met een 15 minuut resolutie voor de leesbaarheid. En de landschap grafieken met 5 minuten resolutie (want meer breedte ruimte). Je ziet binnen dit tijdsbestek gemiddelden.
Okay, wel verwarrend, op de iphone zit er tussen de pieken een verschil van 750watt als je switched tussen portrait en landscape, en op de Ipad zijn de waarden exact gelijk. Ik zag dat ik de verkeerde plaatjes had toegevoegd. Hieronder alsnog. Ik begrijp je verhaal, maar bij 2 devices op 1 device in een bepaalde view andere waarden is wel apart, van de in totaal 4 views is 1 afwijkend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwD4RstqKpJyt8fffWvQjZiB3pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZemPIemzTLK3wxI564RXHgI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lm2DAANZHyp_jEMYtJ7tWYOH5Zk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PbnuIb7d9OtWFGhaaZBLcjrS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje

of op verbruiksmeting.

meer informatie

Mooie optie, interessant voor verhogen eigen gebruik opgewekte stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:20:
Ik heb een EnergySocket die op mijn PC zat weggehaald om aan mijn zwembadpomp te hangen. Ik heb gekozen voor 'Verwijder Apparaat' en heb de socket als nieuw apparaat terug toegevoegd.

Ondanks dat ik de naam en het profiel veranderd heb, blijft de naam Computer staan in het 'My Energy Apparaten' overzicht. Ook zijn de meterstanden van de socket niet gereset.

Wat doe ik verkeerd?
Naam aanpassen in de instellingen? ;)
Tandwiel -> Meters -> [De bewuste socket] -> Energy Socket -> Naam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online

of op verbruiksmeting.
Kicken functie en mooie toevoeging voor Energy+ (en mooi dat het een mix is, basis gratis, wil je meer...). Ook subtiele dingen als 'x minuten voor zonsopkomst' zijn goed doordacht en maken echt het verschil tussen een bruikbare functionaliteit en 'leuk voor de checklist van wat we kunnen maar net niet functionaliteit'.

Ook erg benieuwd naar de link met de omvormers wat jullie daarmee van plan zijn.. Enige wat ik me kan bedenken is dat ik de kWh meter niet meer nodig zou hebben (al loopt die data nooit in sync), maar we wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
IJsbeer schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Naam aanpassen in de instellingen? ;)
Tandwiel -> Meters -> [De bewuste socket] -> Energy Socket -> Naam
Daar is het aangepast, zoals je ziet aan 'Zwembad'. Bovenin staat echter nog 'Computer' en dat staat ook in het overzicht van alle apparaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrJA5SK_1jkAG6fhEusGP9wyAM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n68igdwqmLKuFh3LCLJcD5Lz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Als ik de naam aanpas (op android), past hij hem daarboven ook direct aan... :S
En in de grafieken... Bij mij is dat dus allemaal 1 pot nat...

[ Voor 28% gewijzigd door IJsbeer op 10-05-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
coelho schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:35:
[...]

Daar is het aangepast, zoals je ziet aan 'Zwembad'. Bovenin staat echter nog 'Computer' en dat staat ook in het overzicht van alle apparaten.

[Afbeelding]
als je uit het scherm gaat en weer terug, is de naam dan wel mee aangepast? anders kan het inderdaad een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:43:
[...]

als je uit het scherm gaat en weer terug, is de naam dan wel mee aangepast? anders kan het inderdaad een bug zijn.
Soms wel, om daarna weer terug te veranderen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
coelho schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:49:
[...]

Soms wel, om daarna weer terug te veranderen 8)7
We zullen dit gedrag extra onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_j
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-11-2024

of op verbruiksmeting.

meer informatie

Deze nieuwe features lijken me echt top! :-)
Nu zit ik wel steeds met hetzelfde probleem: deze toestellen kunnen automatisch aan/af gezet worden met het stopcontact maar dat start mijn machines niet; die moeten allemaal manueel gestart worden en een wasprogramma gekozen.
Bv: mijn wasmachine, droogkast, vaatwas. In geval van zwembad en fiets opladen kan dit uiteraard wel.

Dus eentje wat ik al lang mis is eigenlijk dezelfde functionaliteit met allerlei schedules maar ipv dat de app dan het stopcontact aan/af zet; dat ie een notificatie geeft op de smartphone, of een mailtje stuurt of een sms,...

Dan is dit al een heel grote hulp voor gebruikers zodat die dan niet steeds hoeven bezig te zijn met verbruik/injectie in de gaten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Stokertje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:22:
[...]

Okay, wel verwarrend, op de iphone zit er tussen de pieken een verschil van 750watt als je switched tussen portrait en landscape, en op de Ipad zijn de waarden exact gelijk. Ik zag dat ik de verkeerde plaatjes had toegevoegd. Hieronder alsnog. Ik begrijp je verhaal, maar bij 2 devices op 1 device in een bepaalde view andere waarden is wel apart, van de in totaal 4 views is 1 afwijkend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is net zo raar als dat ze voor het weergeven van 0,010 kuub gas de volledige hoogte nodig hebben van een tablet in portrait mode.
En als je van een week het volledige gasverbruik optelt met 3 cijfers achter de komma dat daar al 0,6 kuub verschil in zit op 2,5 kuub.
En dat als je je vinger van het scherm haalt dat de bovenste balk er weer overheen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artintel
nick_j schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Deze nieuwe features lijken me echt top! :-)
Nu zit ik wel steeds met hetzelfde probleem: deze toestellen kunnen automatisch aan/af gezet worden met het stopcontact maar dat start mijn machines niet; die moeten allemaal manueel gestart worden en een wasprogramma gekozen.
Bv: mijn wasmachine, droogkast, vaatwas. In geval van zwembad en fiets opladen kan dit uiteraard wel.

Dus eentje wat ik al lang mis is eigenlijk dezelfde functionaliteit met allerlei schedules maar ipv dat de app dan het stopcontact aan/af zet; dat ie een notificatie geeft op de smartphone, of een mailtje stuurt of een sms,...

Dan is dit al een heel grote hulp voor gebruikers zodat die dan niet steeds hoeven bezig te zijn met verbruik/injectie in de gaten te houden.
Ik ga de socket gebruiken om een relais aan te sturen zodat een contact op het apparaat gemaakt wordt. Is wel wat een omweg, maar doet dan wel wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Ik zag deze tweet voorbij komen, ik ben benieuwd _/-\o_

"
@HomeWizard_NL
gaat deze zomer gekoppeld worden aan de SolarEdge, Goodwe en Growatt omvormers voor directe toegang tot meer informatie over je omvormer en panelen. #superprodukt"

[ Voor 5% gewijzigd door vuurvreter63 op 10-05-2022 17:23 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
Geen Enphase? :/

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 11:00
@HomeWizard_NL Ik heb zelf geen elektrische auto maar ik werk zeer veel met laders, als jullie deze koppeling "slim schakelen met EnergySaver!" maken in combinatie met 1 van de grote laadpalen leveranciers zoals bijvoorbeeld Alfen, Ecotap of EVBox dan gaan er zeer veel mensen dit gebruiken.
Ik krijg zeer vaak de vraag of de auto in laad vermogen geschakeld kan worden door wat er terug geleverd word aan het net door o.a zonnepanelen, eigenlijk wat jullie als voorbeeld geven als een elektrisch fiets.
Ik verwacht dat al die partijen op zoek zijn naar een goede oplossing die jullie al grootste gedeelte hebben liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daveth op 10-05-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Jammergenoeg kost de api van enphase meerdere euros per maand per gebruiker om aan te mogen spreken :/ (net zoals bij SMA). Dat maakt de adoptie een heel stuk lastiger. Wij verwachten niet dat er heel veel mensen zijn die dit bedrag er bovenop energy+ voor over hebben. Maar we blijven kijken naar de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artintel
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:27:
[...]

Jammergenoeg kost de api van enphase meerdere euros per maand per gebruiker om aan te mogen spreken :/ (net zoals bij SMA). Dat maakt de adoptie een heel stuk lastiger. Wij verwachten niet dat er heel veel mensen zijn die dit bedrag er bovenop energy+ voor over hebben. Maar we blijven kijken naar de mogelijkheden.
Hoe staan jullie in eventuele samenwerking om andere apparatuur te koppelen met jullie systeem, bijvoorbeeld warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Even vraagje mbt nieuwe functionaliteiten. Boiler voor warm water. Hoeft 's nachts niet persé boel op 60gr te houden. Stel dat ik die nu terug wil laten opwarmen vanaf 7u00 tot vb 8u30. Kwestie dat wie zich doucht warm water heeft. Overdag mag die in mate van mogelijke opwarmen met stroomoverschot. Geen overschot van vb de ingestelde 1000w zou dus betekenen dat er geen warm water wordt gemaakt of dat de boiler zijn vat niet op 60gr houdt. 's avonds vanaf vb 17u00 zou die dan wel weer altijd mogen aangaan om te zorgen dat we sowieso 60gr water hebben.

Hoe moet ik zoiets instellen? Moet ik dan aparte timers instellen vb aan tussen 7u00 en 8u30, en dan die solar voor overdag die de boiler ook weer kan aanzetten indien stroomoverschot boven die 1000w, en dan weer andere timer die dan weer sowieso boiler aan zet vanaf vb 17u00?

Kortom, het is me niet duidelijk welke soort (solar, timer,...) voorrang krijgt op wat. Is het een "and" relatie of "or"? Vb 1 timer van 7u00 tot 21u00 maar hij moet dan sowieso ook die 1000w stroomoverschot hebben om toch op te laden?
Of gaat die in dat geval van die timer van 7u00 tot 21u00 altijd aan staan, en dus de solar negeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@Leffunk Kun je in dit filmpje zien;

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:34

sanzut

It's always christmas time

[...]

Helaas ook nog geen Ginlong/ Solis omvormers(volgens mij worden deze ook onder verschillende whitelabels aangeboden). Volgens mij is die API wel gratis. Mocht dat ook kunnen/komen houdt ik me aanbevolen als pilot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20:18
[...]

Hebben jullie ook gekeken naar een integratie met pvoutput? Die hebben ook een api beschikbaar en maakt het dan wel mogelijk om bijv Enpahse uit te kunnen lezen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-09 01:56
Waarom kan Tesla nog steeds niet opslaan wat ik en de andere bestuurder als laatste heeft beluisterd?
Het is zo frustrerend telkens weer opnieuw het begin van je usb stick te moeten aanhoren of je keuze in Spotify terug te activeren. Mijn vrouwtje heeft een totaal andere smaak van muziek die ik dan telkens moet onderbreken en moet opzoek gaan naar waar ik was gebleven op m'n stick of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 11:17
Ja, dat kost een hoop energie, @DannyDj ;)

Vraagje, wellicht niet 100% ontopic, maar toch ook weer niet.
Ik zie dat mijn cv ketel periodiek een beetje gas verbruikt. Totaal zo'n 100 liter per dag. Er is gister geen warm water gevraagd, en heel kort gekookt op gas (dat is ook wel te zien)
Is dit gedrag gebruikelijk bij een cv ketel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61aLQwZeWjS1x-yyZ2Dny551pgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bieFteA3njzAt9sKBC96v4hn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:55
robkrekel schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 06:27:

Ik zie dat mijn cv ketel periodiek een beetje gas verbruikt. Totaal zo'n 100 liter per dag. Er is gister geen warm water gevraagd, en heel kort gekookt op gas (dat is ook wel te zien)
[Afbeelding]
Ander topic, maar kijk of eco modus in je cv ketel aanstaat op je tapwater. Warmtewisselaar wordt waarschijnlijk warm gehouden om snel warm tapwater te hebben.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-09 12:50
hoevenpe schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:41:
@HomeWizard_NL
Gaat de P1 module ook het warmteverbruik tonen na het plaatsen van de 'slimme warmtemodule'?

Dat lijkt me vergelijkbaar met gas...
Ik Ben een beetje met Eneco in discussie, die P1 poort op die module staat dicht:

https://www.eneco.nl/duur...ling/slimme-warmtemodule/

Heeft iemand wetgeving voorhanden waaruit blijkt dat Eneco deze moet openstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:55
Tweak_ers schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Ik Ben een beetje met Eneco in discussie, die P1 poort op die module staat dicht:

https://www.eneco.nl/duur...ling/slimme-warmtemodule/

Heeft iemand wetgeving voorhanden waaruit blijkt dat Eneco deze moet openstellen?
Gezien het AVG gerelateerd is heb je altijd recht op inzage van je gegevens:

"Als je een slimme warmtemodule hebt, waarborgt de wet je privacy. Jouw persoonsgegevens verwerken we in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

In de privacyverklaring slimme warmtemeter zie je hoe wij omgaan met persoonsgegevens zoals verbruiksgegevens. Deze privacyverklaring slimme warmtemeter is een aanvulling op ons privacystatement."

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Tebbie schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:05:
[...]

Ander topic, maar kijk of eco modus in je cv ketel aanstaat op je tapwater. Warmtewisselaar wordt waarschijnlijk warm gehouden om snel warm tapwater te hebben.
Inderdaad, of er zit een “voorstroom boilertje” van een paar liter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-09 12:22
Zou mooi zijn dat er een koppeling of iets dergelijks zou komen om dynamische prijzen uit te lezen met p1 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Weet iemand hoe je de totaal teller van de Energie Socket op nul zet? Heb wel iets gevonden waarmee alle grafiekdata op nul wordt gezet, maar daarmee gaat deze teller niet op nul.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Eq0NXXezYoS5zfov1xB8O-4cPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9v67HpKwZRj4aEs6tBZOBzC1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
robkrekel schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 06:27:

[Afbeelding]
Dit is de warmwater tapcomfort van je CV ketel die aan staat, deze uitschakelen op je thermostaat scheelt je een hoop gasverbruik.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Stokertje schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:55:
Weet iemand hoe je de totaal teller van de Energie Socket op nul zet? Heb wel iets gevonden waarmee alle grafiekdata op nul wordt gezet, maar daarmee gaat deze teller niet op nul.

[Afbeelding]
Dat kan niet. De meter is gecertificeert om betalingen mee te mogen verrichten. De consequentie is dat het resetten van de standen dan niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
IJsbeer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Dat kan niet. De meter is gecertificeert om betalingen mee te mogen verrichten. De consequentie is dat het resetten van de standen dan niet mag.
Oh, okay. Das jammer. (In mijn geval dan)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
sanzut schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Helaas ook nog geen Ginlong/ Solis omvormers(volgens mij worden deze ook onder verschillende whitelabels aangeboden). Volgens mij is die API wel gratis. Mocht dat ook kunnen/komen houdt ik me aanbevolen als pilot!
Hier ook een Solis omvormer. Ik sluit graag aan in het rijtje mocht er een Pilot komen :D
Heb deze momenteel aan gekoppeld aan HomeAssistant via SolisCloud.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
IJsbeer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Ik wist wel dat de wifi kWh meters niet gereset konden worden, ze hebben ook een MID keuring.
Maar de Energie Socket lijkt mij dat toch niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
DannyDj schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 04:08:
Waarom kan Tesla nog steeds niet opslaan wat ik en de andere bestuurder als laatste heeft beluisterd?
Het is zo frustrerend telkens weer opnieuw het begin van je usb stick te moeten aanhoren of je keuze in Spotify terug te activeren. Mijn vrouwtje heeft een totaal andere smaak van muziek die ik dan telkens moet onderbreken en moet opzoek gaan naar waar ik was gebleven op m'n stick of dergelijke.
Misschien kan de nieuwe Homewizard P1 meter dat wel, geen idee.
Maar ik denk dat dit in een ander topic thuis hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
mike123 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:45:
[...]

Ik wist wel dat de wifi kWh meters niet gereset konden worden, ze hebben ook een MID keuring.
Maar de Energie Socket lijkt mij dat toch niet te hebben.
Pardon! Je hebt gelijk idd, ik las maar half..
Dan geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
IJsbeer schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:49:
[...]

Pardon! Je hebt gelijk idd, ik las maar half..
Dan geen idee...
De Socket verwijderen en opnieuw installeren misschien? Beetje gedoe, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Is de volgorde van meterstanden in de app aan te passen?

Wanneer ik de meterstanden uitlees heb ik de volgende volgorde
Op de meter
181 Stroomimport dal
182 Stroomimport normaal
281 Stroomexport dal
282 Stroomexport normaal

in de app is er een ander volgorde
182 Stroomimport normaal
181Stroomimport dal
282 Stroomexport normaal
281 Stroomexport dal

[ Voor 24% gewijzigd door vuurvreter63 op 11-05-2022 23:47 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
vuurvreter63 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:06:
Is de volgorde van meterstanden in de app aan te passen?
Dat is evenmin mogelijk als de volgende van meterstanden op de meter aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-09 01:56
mike123 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:48:
[...]

Misschien kan de nieuwe Homewizard P1 meter dat wel, geen idee.
Maar ik denk dat dit in een ander topic thuis hoort. :)
8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-09 15:26
@HomeWizard_NL is het met de uitrol van de nieuwe functionaliteiten ook mogelijk om bijvoorbeeld de energiebehoefte van een apparaat te beperken? Dus bijvoorbeeld wanneer een boiler 2500 watt vraagt deze op Max 2000 watt zetten. Of nog beter het wattage maximaliseren op de hoeveelheid watts die worden terug geleverd volgens de p1 meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
mathijshooi schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:15:
@HomeWizard_NL is het met de uitrol van de nieuwe functionaliteiten ook mogelijk om bijvoorbeeld de energiebehoefte van een apparaat te beperken? Dus bijvoorbeeld wanneer een boiler 2500 watt vraagt deze op Max 2000 watt zetten. Of nog beter het wattage maximaliseren op de hoeveelheid watts die worden terug geleverd volgens de p1 meter?
Dergelijke functionaliteit zou alleen werken voor specifiek een ''dom'' verwarmingselement als je de volledige vermogen (16A) kan dimmen. Dimmers van deze grootte zijn kostbaar, zwaar, groot en de toepassing zeer klein.
Onze bestaande oplossing met sockets kan aan/uit schakelen. Wat je wel kan doen is apparaten uitschakelen als je stroom vraag te hoog is. Handig bijvoorbeeld in Belgie met capaciteitstarief. Kun je tijdelijk een boiler uitschakelen als je aan het koken bent of de auto laad zodat je piek vermogen beheerst blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-09 15:26
HomeWizard_NL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Dergelijke functionaliteit zou alleen werken voor specifiek een ''dom'' verwarmingselement als je de volledige vermogen (16A) kan dimmen. Dimmers van deze grootte zijn kostbaar, zwaar, groot en de toepassing zeer klein.
Onze bestaande oplossing met sockets kan aan/uit schakelen. Wat je wel kan doen is apparaten uitschakelen als je stroom vraag te hoog is. Handig bijvoorbeeld in Belgie met capaciteitstarief. Kun je tijdelijk een boiler uitschakelen als je aan het koken bent of de auto laad zodat je piek vermogen beheerst blijft.
Ah ok, dit vermoedde ik al. Voor een groot boilervat zijn idd oplossingen beschikbaar die 400 euro plus kosten.

Had nog even de hoop dat ik bijvoorbeeld de quooker wel zou kunnen knijpen, die vraagt 2500 watt voor korte tijd. Zou fijn zijn als je dat bijvoorbeeld naar 1000 watt voor langere tijd zou kunnen knijpen. Maar weet ook niet of de quooker zelf dan nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Stokertje schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:55:

[Afbeelding]
@HomeWizard_NL kan deze niet op 0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 22:36
Steeldunes schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:33:
[...]

Hier ook een Solis omvormer. Ik sluit graag aan in het rijtje mocht er een Pilot komen :D
Heb deze momenteel aan gekoppeld aan HomeAssistant via SolisCloud.
Ik sluit me dan ook aan 😁

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Beste Stokertje, huidig volgt de EnergySocket dezelfde functies als de andere apparaten, en is daarmee op meterstand inderdaad niet resetbaar. Zoals je zelf al concludeerde kun je wel de grafieken resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaT
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09 11:13
Hoe goed is de wifi in de P1?
Wij hebben een buiten meter die op ongeveer 30 meter ligt.
Iemand in een vergelijkbare situatie?
Pagina: 1 ... 40 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic