Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servee
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
chippie777 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:38:
@Servee en @robkrekel ik heb toch wel een aardig verbruik in de nacht; circa 210 W. Vind ik wel wat veel voor eenvoudig huis. Blijkbaar heb ik meer in het stopcontact zitten dan ik dacht. Wordt nog een leuke zoektocht. (geen warmte pomp, maar stadsverwarming dus geen gas)
Is dat een continue verbruik? Of op en aflopend met fases door de nacht heen? Idd zoals @Gramser aangeeft kunnen ook relatief wat oudere apparaten meer stroom verbruiken. Of een paar ouderwetse gloeilampen als buitenverlichting? Als je al twee lampen hebt branden van 40 watt dan gaat het hard hè ;)

Daikin FTXM35R/RXM35R

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43
Geen gloeilampen hier, alles is led. Wel nogal wat hub’s voor divers homeautomations. Vriezer en koelkast en computer en monitoren in slaapstand. Maar ben druk in de weer met de energy socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:44
Mijn broer is bezig met een P1-meter, hij heeft het (led)licht gezien nu hij zonnepanelen heeft. Hij heeft wel een oude meter, DSMR2.2 zo te zien, met een p1-aansluitmogelijkheid. Maar gaat de P1-meter zo ver terug in compatibiliteit? Dat de externe voeding nodig is, is duidelijk.

Edit; een aanvulling: waarschijnlijk gaat hij met zo’n oude meter ook geen inzicht in gas krijgen, of zou hij al wel een slimme gasmeter hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door Gramser op 28-03-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Ik weet niet of dit al aan bod is gekomen maar kan iemand mij uitleggen waarom de Plugwise Smile P1 €99 kost en wat er zoveel beter aan is dan deze home wizard?

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 23:01
Aviv1 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:57:
Ik weet niet of dit al aan bod is gekomen maar kan iemand mij uitleggen waarom de Plugwise Smile P1 €99 kost en wat er zoveel beter aan is dan deze home wizard?
De smile houdt alles bij, de hw slechts 1 jaar, langer kost je een 12 euro per jaar (ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Maar je kan natuurlijk ook die data zelf bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:34
Jammer, heb tegenwoordig alleen een laptop van het werk, en daar kan ik deze niet op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 12:54

dwizzy

Weaponised confusion

mike123 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:55:
Als je een screenshot wilt maken dat is ook nog een hele bedoening.
Je methode klinkt idd nogal ingewikkeld, als je ook een piek wil tonen.
Ik zou het doen via https://hwenergy.app

Mij valt op dat die web-app niet makkelijk te vinden is: gelukkig heb ik dit halve topic doorgelezen en kwam hem zo tegen.
Heeft iemand een overzicht van alle applicaties die de P1-meter kunnen uitlezen, of is dit het?
  1. HomeWizard Energy voor Android/iOS (via HW server)
  2. https://hwenergy.app (via HW server)
  3. HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma (lokale API)
  4. Home Assistant integration (lokale API)
  5. Node RED (lokale API)
  6. Domoticz (lokale API)
  7. Fibaro (lokale API)

[ Voor 5% gewijzigd door dwizzy op 30-03-2022 09:05 . Reden: Fibaro toegevoegd, dank @akatar ]

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn situatie. Ik gebruik de Homewizard P1 meter en bijbehorende app voor het uitlezen van mijn slimme meter. Werkt perfect. Echter, die meet alleen elektra want mijn (domme) gasmeter (een Itron G6 RF1) zit in een kast die aan de weg staat.

Is er een manier waarop ik data vanuit de gasmeter in de HW-app kan krijgen? Ik heb daar stroom en wifi-signaal. Ik zou een https://webshop.cedel.nl/...lssensor-voor-watermeters kunnen gebruiken, die aansluiten op een pulsteller, maar kan ik die data dan op de één of andere manier in de HW-app krijgen? Of moet ik dan naar een Domotics-oplossing?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:22
dwizzy schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:29:
[...]
De methode is misschien ingewikkeld maar als ze de app goed maken hoeft het niet ingewikkeld te zijn.
Maar sinds de laatste update schuift de gebruikte energie nu helemaal naar links en blijft het zichtbaar na het weghalen van je vinger.
Op de telefoon en tablet. Op de tablet ook, ook als je de app geforceerd portrait of landscape gebruikt.

Edit.
De waarde die je met je vinger aanwijst blijft dus niet staan. De waarde die je bij het streepje ziet verdwijnt onder de balk.
De waarde links is het dagtotaal.
Dus het is niet handig.

[ Voor 14% gewijzigd door mike123 op 30-03-2022 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wokschotel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:23:
Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn situatie. Ik gebruik de Homewizard P1 meter en bijbehorende app voor het uitlezen van mijn slimme meter. Werkt perfect. Echter, die meet alleen elektra want mijn (domme) gasmeter (een Itron G6 RF1) zit in een kast die aan de weg staat.

Is er een manier waarop ik data vanuit de gasmeter in de HW-app kan krijgen? Ik heb daar stroom en wifi-signaal. Ik zou een https://webshop.cedel.nl/...lssensor-voor-watermeters kunnen gebruiken, die aansluiten op een pulsteller, maar kan ik die data dan op de één of andere manier in de HW-app krijgen? Of moet ik dan naar een Domotics-oplossing?
Er is geen mogelijkheid om zelf data in te schieten naar de 'cloud' van HW. Het is dus niet mogelijk om deze data in de app zichtbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:33
Onlangs Energy+ aangeschaft omdat ik mijn historie wil inzien en ook wel benieuwd ben naar mijn stand-by verbruik. Nu heb ik een EV en homewizard blijkt het opladen hiervan als stand-by verbruik te zien. Het moet m.I. toch mogelijk zijn om een verbruik boven x niet als stand-by verbruik te beoordelen? Hij cumuleert ook nog, dus nu zit ik in 2 weken op 147 kWh stand-by verbruik, ongeveer 3 x zoveel als mijn normale week verbruik. @HomeWizard_NL : dat moet toch anders kunnen, nu heb je daar niks aan als je een EV oplaadt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqAIBwP1na3TYWEXupV2gOF5pY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8ZJJIQF3iW2f3a6Q3oUDQLo9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:28

Wokschotel

Op 6 wielen

IJsbeer schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Er is geen mogelijkheid om zelf data in te schieten naar de 'cloud' van HW. Het is dus niet mogelijk om deze data in de app zichtbaar te krijgen.
Ik dacht meer aan een oplossing voor een 2e P1-meter en die koppelen aan HW. Maar dan moet ik op de één of andere manier het pulssignaal vanuit de gasmeter in de P1-meter krijgen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
dwizzy schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Mij valt op dat die web-app niet makkelijk te vinden is: gelukkig heb ik dit halve topic doorgelezen en kwam hem zo tegen.
Heeft iemand een overzicht van alle applicaties die de P1-meter kunnen uitlezen, of is dit het?
  1. HomeWizard Energy voor Android/iOS (via HW server)
  2. https://hwenergy.app (via HW server)
  3. HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma (lokale API)
  4. Home Assistant integration (lokale API)
  5. Node RED (lokale API)
  6. Domoticz (lokale API)
Fibaro HC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfro71
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-09 16:28
@Servee en @robkrekel(geen warmte pomp, maar stadsverwarming dus geen gas)
Maar mogelijk wel een pomp om het water door de buis te laten circuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43
tfro71 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Maar mogelijk wel een pomp om het water door de buis te laten circuleren?
Nope. Gewoon dikke warm waterleiding naar binnen en weer terug met een Gj meter er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Laatst online: 12-08-2022
Er bestaan clamp on ultrasonic flow meters die je op de pijp klemt maar die kosten ook wel wat.
Daarnaast denk ik dat het een probleem zal zijn om de data in een (omgebouwd) HW-moduul te krijgen zodat het communiseert met de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ik wist dat mijn zonnepanelen omvormer stroom verbruikt als de zon niet schijnt, alleen is dit in de app niet zichtbaar (wel via de API).

Nu even het meter profiel gewijzigd van 'zonnepanelen' naar 'overige', en ik zie een verbruik van 8 watt.

Ofwel, bij een profiel 'zonnepanelen' zie je dus geen verbruik de -verkeerde- kant op... 8)7 maar staat hij op 0.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
akatar schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:02:
[...]

De smile houdt alles bij, de hw slechts 1 jaar, langer kost je een 12 euro per jaar (ongeveer)
Wat houdt de Smile dan meer bij dan de homewizard? Wat kan ik meer met een Smile? Anders is €70 meer niet echt te rechtvaardigen, zelfs al scheelt het €12 per jaar.

Bovendien, de Smile P1 app lijkt imo een beetje outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
henkNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:08:
Ik wist dat mijn zonnepanelen omvormer stroom verbruikt als de zon niet schijnt, alleen is dit in de app niet zichtbaar (wel via de API).

Nu even het meter profiel gewijzigd van 'zonnepanelen' naar 'overige', en ik zie een verbruik van 8 watt.

Ofwel, bij een profiel 'zonnepanelen' zie je dus geen verbruik de -verkeerde- kant op... 8)7 maar staat hij op 0.
Dat is een bewuste keuze. Denk ook dat het heel veel support vragen gaat opleveren als ze dat eerlijk zouden laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Aviv1 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 01:28:
[...]

Wat houdt de Smile dan meer bij dan de homewizard? Wat kan ik meer met een Smile? Anders is €70 meer niet echt te rechtvaardigen, zelfs al scheelt het €12 per jaar.

Ik heb ooit een stel pluggen gehad van ze. Dat was toen al een draak van een app. Ik ken de smile verder niet, maar ik betwijfel of je de 'Nu' weergave daar wel hebt en voor zover i kkan zien alleen staaf diagrammetjes...

/Edit: I stand corrected: https://fwd.nl/smarthome/...nergieverbruik-en-kosten/
Wel realtime inzicht

[ Voor 11% gewijzigd door IJsbeer op 30-03-2022 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Aviv1 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 01:28:
[...]

Zover ik weet niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Er bestaat wel een BT-logger die de:
laaste 60 minuten
laatste 60 uur
laatste 60 dagen
laatste 24 maanden
laatste 10 jaar
opslaat in het moduul zelf, zonder abo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aviv1
Ik ga mijn energiekosten verlagen doormiddel van meer inzicht en bewustworking, daarvoor koop ik een P1 meter van 100 euro :+

[ Voor 9% gewijzigd door Aviv1 op 30-03-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Tsja,
als je het zelf kan bijhouden (dmv grafana/influx oid) heb je de extra abbo niet nodig bij home wizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Grrr ik krijg het sluipverbruik niet laag genoeg vind ik maar wellicht moet ik me er bij neer gaan leggen.

Wat schakelt men hier met name met de Energy Socket(s)?

Heb er nu 1 op de lucht/lucht WP die constant 10W gebruikt maar schakelen is heel vervelend omdat de binnenunits na stroomloos gemaakt, gaan knipperen als ze weer op stroom worden gezet.

Verder zit er nog eentje op de ventilatie (Itho) die 16W continue doet. Deze schakel ik tussen 0:00-7:00 uit.

Wat schakelen jullie allemaal af ikv sluipverbruik :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JB schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:05:

Wat schakelen jullie allemaal af ikv sluipverbruik :?
Alles behalve centrale afzuiging, modem/router/accesspoint, 2x0,9watt buitenlampen, klokje fornuis, radiowekker, deurbeltrafo en koelvries combi.

Voor de rest geen camera's, slimme lampen of spraakcommando dingen. Dus een dom huis. Standby verbruik van 27watt tegenwoordig (als de koelkast niet aanslaat).

Ps. Hier geen sockets oid, gewoon stekkerblokken / stekkers. PV omvormer verbruikt hier ook geen stroom 's nachts.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 30-03-2022 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
Chris.nl schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:37:
[...]

Alles behalve centrale afzuiging, modem/router/accesspoint, 2x0,9watt buitenlampen, klokje fornuis, radiowekker, deurbeltrafo en koelvries combi.

Voor de rest geen camera's, slimme lampen of spraakcommando dingen. Dus een dom huis. Standby verbruik van 27watt tegenwoordig (als de koelkast niet aanslaat).
Pff, dan zit ik dus te hoog met 92 watt? Volgens mij vergeet je de diverse opladers voor telefoon, iPad etc, en de pomp van de cv, meerdere wekkers en de draadloze ontvanger van mijn Tado thermostaat. Die kunnen allemaal niet echt uit, anders komen we te laat op het werk ;)

Onze koelkast en vriezer zijn inmiddels wel ruim 10 jaar oud en geen zuinigheidswonders meer besef ik me net. Aan de andere kant: volgens de app kost dat sluipverbruik me ca € 0,60 per dag. Laat daarvan een kwart voor de koelkast en vriezer zijn, dan kost dat dus ca € 50,- per jaar. Dan moeten nieuwe exemplaren eigenlijk niets kosten anders kan het nooit uit. Klopt deze beredenering? Ook overal slimme hue lamoen, die zullen ook wat sluipverbruik hebben net als de laadpaal. Als ik alles zo bekijk, valt het eigenlijk best mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
BGFG schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Pff, dan zit ik dus te hoog met 92 watt? Volgens mij vergeet je de diverse opladers voor telefoon, iPad etc, en de pomp van de cv, meerdere wekkers en de draadloze ontvanger van mijn Tado thermostaat.
Nee sorry, éénpersoonshuishouden hier, niets vergeten, écht 27watt. Telefoon laden gaat snel, en reken ik niet tot standby verbruik (dat klopt). CV staat uit als ik op m'n nest lig, nieuwbouw rijtjes huis van 2019 dus het koelt dan af van 19,5 naar 18 graden (prima te doen). Laatste weken kon ik het huis tot 's avonds nog 20 graden opwamen door de zon binnen te laten overdag.

Maar klopt dat het niet normaal laag is, rond de 100watt is voor een gezin al erg knap imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
BGFG schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Pff, dan zit ik dus te hoog met 92 watt? Volgens mij vergeet je de diverse opladers voor telefoon, iPad etc, en de pomp van de cv, meerdere wekkers en de draadloze ontvanger van mijn Tado thermostaat. Die kunnen allemaal niet echt uit, anders komen we te laat op het werk ;)

Onze koelkast en vriezer zijn inmiddels wel ruim 10 jaar oud en geen zuinigheidswonders meer besef ik me net. Aan de andere kant: volgens de app kost dat sluipverbruik me ca € 0,60 per dag. Laat daarvan een kwart voor de koelkast en vriezer zijn, dan kost dat dus ca € 50,- per jaar. Dan moeten nieuwe exemplaren eigenlijk niets kosten anders kan het nooit uit. Klopt deze beredenering? Ook overal slimme hue lamoen, die zullen ook wat sluipverbruik hebben net als de laadpaal. Als ik alles zo bekijk, valt het eigenlijk best mee.
Slimme stekkers/lampen etc gebruiken al snel 1 watt, dus 20 van die dingen is al 20 watt verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwizzy

dwizzy

Weaponised confusion

Sony OLED TV verbruikt maar 1 Watt terwijl hij welk constant online is, dus die zet ik juist minder vaak uit dan mijn vorige tv.
De adapter die bij de DVB-T-ontvanger kwam maakt geluid en verbruikte volgens mij 3W in slaap, dus die heb ik vervangen.
Inductiekookplaat heeft net toen ik het testte maar 2W sluipverbruik maar ik verdenk hem wel eens van erger
Beeldschermen/laptoplader/USB dock samen verbruiken 15W, dus die schakel ik zo veel mogelijk uit
Afzuiger in badkamer verbruikt nog aardig veel, dus die heb ik nu meestal uit en laat de deur open en huis meer doortochten. Zoek nog eigenlijk een schakelaar/schakeling om die afzuiger uit te zetten zonder de stekker te hoeven zoeken.
Mijn base load is ~50W, wat eigenlijk alleen een modem en domotica is: QNAP NAS/servertje, drie ESP32's, twee Netatmo luchtkwaliteitmeters, een STARKVIND ventilator op laagste stand en een stekkerdoos.

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
akatar schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Slimme stekkers/lampen etc gebruiken al snel 1 watt, dus 20 van die dingen is al 20 watt verbruik.
Prima, daar heb ik ook het comfort en gemak van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 22:19
Zou het ook mogelijk zijn om het voltage te monitoren van een fase met de Homewizard, misschien via een API (uiteraard het liefst in de app)?

Ik wil graag monitoren hoe hoog het voltage hier oploopt tijdens het terugleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-09 23:09
@Servee en @robkrekel ik heb toch wel een aardig verbruik in de nacht; circa 210 W. Vind ik wel wat veel voor eenvoudig huis. Blijkbaar heb ik meer in het stopcontact zitten dan ik dacht. Wordt nog een leuke zoektocht. (geen warmte pomp, maar stadsverwarming dus geen gas)
Bij ons varieert het stand-by verbruik tussen 190 en 400 Watt. Meestal zit het stand-by verbruik rond de 215-235 Watt. Geen idee of dit veel of weinig is……Ik heb begrepen dat HomeWizard het stand-by verbruik via een algoritme bepaald. Maar waarom het dan soms per dag sterk verschilt geen idee en HW dit bepaald? Als nachtelijke verbruikers vallen bij ons een warmtepomp (die op nachtverlaging staat), vloerverwarmingverdelers met zone regeling, boiler regeling, een centraal ventilatie systeem, waterontharder, 2 wekkerradio’s, 4 mobiele telefoons die laden, 1 tv in stand-by, 2 koelkasten, 1 vriezer, inductie kookplaat, magnetron, oven, 2 pv-paneel omvormers, diverse modems-switches-routers, 1 NAS, 1 printer, 2 beveiligingscamera’s + NVR, diverse Pir’s voor de verlichtingsturing, diverse KaKu ontvangers + centrale (ben ongetwijfeld nog wat vergeten, het wordt steeds meer als je er goed over gaat nadenken :) ). Dus waarschijnlijk valt het stand-by verbruik toch nog wel mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobAkm
Je kan ook een paar dagen achteruit kijken wat het nachtverbruik is dat is ongeveer je standby verbruik, daar is echt geen rakettechnelogie of allerlij moeilijke algoritme voor nodig.
Wil je besparen dan kan je dat beter op gas doen, iets korter/minder douchen bv, dat levert meer op dan bezuinigen op standby verbruik van elektra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
RobAkm schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:18:
Je kan ook een paar dagen achteruit kijken wat het nachtverbruik is dat is ongeveer je standby verbruik, daar is echt geen rakettechnelogie of allerlij moeilijke algoritme voor nodig.
Wil je besparen dan kan je dat beter op gas doen, iets korter/minder douchen bv, dat levert meer op dan bezuinigen op standby verbruik van elektra.
Eens, waarom worden dan mijn laad sessies geregistreerd als stand-by verbruik? Mijn stand-by verbruik is nu bijna hoger dan mijn “normale “ verbruik. Ik had dat graag geweten voor het afsluiten van Energy+, dit heeft voor mij nu geen toegevoegde waarde op dit punt, is eerder een nadeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Nous112 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:53:
Bij ons varieert het stand-by verbruik tussen 190 en 400 Watt. Meestal zit het stand-by verbruik rond de 215-235 Watt.
Dat is echt heel veel, zit zelf rond 95-115 Watt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hoevenpe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:41:
[...]

Dat is echt heel veel, zit zelf rond 95-115 Watt.
Hier hetzelfde als @Nous112

Quooker, 2 koelkasten, diepvriezer die “altijd” aan zijn evenals de meterkast. Snap niet dat mensen het zo laag krijgen maar wij hebben wellicht (te)veel apparaten. In de nacht zijn er 2 Hue lampen aan (voordeur/achterdeur) en springt de tuin verlichting ook meermaals aan door de sensor ivm katten van anderen die door onze tuin lopen.

De kookplaat, koelkasten, ovens zijn allemaal smart dus geen idee wat die aan verbruik hebben door die WiFi verbindingen. Zou ik eens uit moeten gooien snachts maar ook dan weer, leuk om te weten maar stroomloos maken is ondoenlijk.

Verder verbruiken mijn lucht/lucht warmtepomp en Itho continue stroom (10 Watt en 16 Watt).

Alles uitschakelen zou kunnen ja, maar brengt ook nadelen met zich mee ikv comfort.

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 31-03-2022 08:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat doe ik overigens fout met de socket schakelen? Deze gaat niet uit obv onderstaande tussen de gekozen tijdstippen :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o299IlSvyJnKb0TZ_G8vNc78v4A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LQGzZxp8mWLO6tTrjogdQPbI.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 12:01
BGFG schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:38:
[...]

Eens, waarom worden dan mijn laad sessies geregistreerd als stand-by verbruik? Mijn stand-by verbruik is nu bijna hoger dan mijn “normale “ verbruik. Ik had dat graag geweten voor het afsluiten van Energy+, dit heeft voor mij nu geen toegevoegde waarde op dit punt, is eerder een nadeel.
Dan stop je plus toch weer? Het heeft inderdaad weinig toegevoegde waarde. De app zoekt het laagste energieverbruik snachts en geeft dit als sluipverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
JB schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:04:
Wat doe ik overigens fout met de socket schakelen? Deze gaat niet uit obv onderstaande tussen de gekozen tijdstippen :?

[Afbeelding]
Eerste dagdat je dit hebt ingesteld? Dan gaat hij idd niet uit. Weet de reden niet meer, maar was wel een bewuste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

IJsbeer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:57:
[...]

Eerste dagdat je dit hebt ingesteld? Dan gaat hij idd niet uit. Weet de reden niet meer, maar was wel een bewuste keuze.
Oke, dus "by design" en vanaf morgen moet het goed gaan? Had 'm nog een keer aangepast naar tijdslot "nu" maar deed ie ook niet inderdaad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Het verbruik hier 's nachts is ook rond de 250W a 300W. Maar dat komt waarschijnlijk door de koelkast, vriezer, NAS, camera's, 3 routers, TV + mediabox, mech. afzuiger, opladers en adapters oa van de P1 meter huistelefoonHomey, Homewizard en ook nog slimme lampen van Fibaro, Hue, Shelly. Zigbee en Z-wave En een Quooker.
De versterker heb ik ook achter een slimme stekker, die trekt in standby 30W dus die is normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:14
Ik heb nu het script van @Cap draaien op een Pi, zodat energieverbruik via de P1 wordt geüpload naar PVOutput. Met een ander script upload ik PV opbrengst naar PVOutput. Maar, is het verbruik dat nu wordt geüpload door de P1 en het script niet het 'netto' verbruik, waar ik dus niks aan heb? Liefst wil ik natuurlijk uploaden wat mijn huis verbruikt én uploaden wat de panelen produceren. Upload de P1 nu niet mijn verbruik minus de pv opbrengst? En zo ja, hoe kan ik dat fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mike123 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:59:
Het verbruik hier 's nachts is ook rond de 250W a 300W. Maar dat komt waarschijnlijk door de koelkast, vriezer, NAS, camera's, 3 routers, TV + mediabox, mech. afzuiger, opladers en adapters oa van de P1 meter huistelefoonHomey, Homewizard en ook nog slimme lampen van Fibaro, Hue, Shelly. Zigbee en Z-wave En een Quooker.
De versterker heb ik ook achter een slimme stekker, die trekt in standby 30W dus die is normaal uit.
Komt aardig overeen hier. Weinig "aan te doen" denk ik...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
JB schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Ik denk het ook niet. De belangrijke spullen moeten blijven draaien natuurlijk
Dus Homey en andere slimme aanverwanten mogen dus niet uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mike123 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Ik denk het ook niet. De belangrijke spullen moeten blijven draaien natuurlijk
Dus Homey en andere slimme aanverwanten mogen dus niet uit. ;)
Wat doet jouw HW nog wat de Homey niet kan of bedoel je de P1 meter?

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 31-03-2022 10:11 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
JB schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Wat doet jouw HW nog wat de Homey niet kan of bedoel je de P1 meter?
Die regelt de verwarming. De Heatlink zit er aan gekoppelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
CarpeVentum schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:03:
Ik heb nu het script van @Cap draaien op een Pi, zodat energieverbruik via de P1 wordt geüpload naar PVOutput. Met een ander script upload ik PV opbrengst naar PVOutput. Maar, is het verbruik dat nu wordt geüpload door de P1 en het script niet het 'netto' verbruik, waar ik dus niks aan heb? Liefst wil ik natuurlijk uploaden wat mijn huis verbruikt én uploaden wat de panelen produceren. Upload de P1 nu niet mijn verbruik minus de pv opbrengst? En zo ja, hoe kan ik dat fixen?
Klopt, je P1 meter heeft alleen weet van wat er over de lijn gaat. Daarom heb je ook een kWh meter nodig om in de app OOK je eigen verbruik te zien. Dan is het een kwestie van + en --en.
Dus je moet of een kWh meter erbij nemen en die dus ook uitlezen en zelf de berekening doen, of je moet het doen met de waardes van je omvormer, daar is natuurlijk eenzelfde truc mee uit te halen (ware het niet dat die cijfers rooskleuriger zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

JB schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Ik heb gewoon de grootste verbruikers aangepakt en de rest 'is dan maar zo'. Ik kan slechts de koelkast uit gaan trekken of het wifi-netwerk plat gaan leggen om nog 20w te besparen. Hier overigens zo rond de 260W in de nacht, waarvan 60-70W al voor rekening is van mijn server. Dus daar wil ik met enkele aanpassingen hopelijk 10-20W vanaf snoepen. Ik zou die iedere nacht uit kunnen laten gaan maar dat is er ook niet echt goed voor. Dus dan bespaar je gemiddeld 30W om vervolgens na 2 jaar weer 600,- uit te geven aan nieuwe HDD's.

Voor de rest, we hebben gewoon een hoop apparaten. Denk dat 4 Unifi AP's ook wel 15W verbruiken, nog wat apparaten in standby (WP, TV's etc.). 3 of 4 switches die 2-3-4W per stuk verbruiken. Je komt toch wel relatief makkelijk aan 200W hoor.

Waar ik trouwens de grootste besparingen mee heb bereikt is het uitzetten van de vloerverwarmingspomp van 70W (deze werkte door een kapotte thermostaat sowieso al niet) en het uitzetten van de vloerverwarming op stroom op de badkamer (iedere 2 uur een 15 minuten piek van 700W). Dan nog wat domme dingen zoals een HDD recorder die iedere nacht 4 uur liep om z'n EPG bij te werken maar al 4 jaar niet aangezet was 8)7 Diepvries is een modern zuinig ding. Koelkast in de keuken inmiddels 15 jaar dus daar zal er het eea te behalen zijn. Is dat echter genoeg om een nieuwe koelkast te verantwoorden als deze prima werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door Kuusj op 31-03-2022 11:28 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 00:15
Als koelkast -nog- niet stuk is, dan eenvoudige upgrade met minimale voetafdruk:
  • warmtewisselaar achterkant schoonmaken
  • rubber van deur vernieuwen bij luchtlekkage

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Kuusj schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Koelkast in de keuken inmiddels 15 jaar dus daar zal er het eea te behalen zijn. Is dat echter genoeg om een nieuwe koelkast te verantwoorden als deze prima werkt?
Dat lijkt mij nooit uit kunnen, maar er kunnen natuurlijk andere argumenten om dat wel te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
Bulldock schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:17:
[...]

Dan stop je plus toch weer? Het heeft inderdaad weinig toegevoegde waarde. De app zoekt het laagste energieverbruik snachts en geeft dit als sluipverbruik.
Klopt, maar ik reken er nog een beetje op dat @HomeWizard_NL met een oplossing komt hiervoor. Het is natuurlijk redelijk ridicuul dat opladen van je EV, dat inderdaad de hele nacht duurt, als sluipverbruik wordt aangemerkt, een beetje laad sessie neemt bij mij 60 kW, niet echt sluipen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-09 23:09
BGFG schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Klopt, maar ik reken er nog een beetje op dat @HomeWizard_NL met een oplossing komt hiervoor. Het is natuurlijk redelijk ridicuul dat opladen van je EV, dat inderdaad de hele nacht duurt, als sluipverbruik wordt aangemerkt, een beetje laad sessie neemt bij mij 60 kW, niet echt sluipen 8)7
Hetzelfde geldt ook voor het verbruik van bijvoorbeeld een warmtepomp of een ventilatiesysteem: dit is ook geen sluipverbruik maar een noodzakelijk verbruik om de ‘functie’ te kunnen uitvoeren. Heeft geen zin om dit als sluipverbruik in een Energy+ te laten zien. Ben benieuwd of @HomeWizard_NL dit verschil kan laten onderscheiden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ik zie sluipverbruik als bv een tv die op standby staat of een stekker computervoeding die niet uitgeschakeld wordt, maar dat zijn dusdanig kleine verbruikers dat je dat nauwelijks terug kan zien.
Verbruikers voor bv home automation, laadpalen, warmte pompen enz zijn geen sluipverbruikers, dat zijn noodzakelijke verbruikers.

De naam "sluipverbruik" is dan ook een verkeerd gekozen naam, had beter "minium verbruik" kunnen heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb geen Energy+ maar kijkt de app niet naar gemiddelden 's nachts en als er dan ineens een week is dat er meer word verbruikt dat je daar dan een melding van krijgt omdat het afwijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
RobAkm schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:27:
Ik zie sluipverbruik als bv een tv die op standby staat of een stekker computervoeding die niet uitgeschakeld wordt, maar dat zijn dusdanig kleine verbruikers dat je dat nauwelijks terug kan zien.
Verbruikers voor bv home automation, laadpalen, warmte pompen enz zijn geen sluipverbruikers, dat zijn noodzakelijke verbruikers.

De naam "sluipverbruik" is dan ook een verkeerd gekozen naam, had beter "minium verbruik" kunnen heten.
Ja, zo zie ik dat ook. Ik bekijk mijn "sluipverbruik" als ik wakker word. Vanaf 00:00 tot pak hem beet 06:00 het verbruikte aantal kwh/aantal uur = sluipverbruik = huis in ruststand.

Als ik dat dan vermenigvuldig met 24 kom ik op het minimumverbruik per dag uit, en zo kan je verder rekenen naar week en jaar. Is geen exacte wetenschap, de koelkasten zullen in de zomer harder moeten werken als in de winter, maar het is toch wel een goede indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
robkrekel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:38:
[...]
Ja, zo zie ik dat ook. Ik bekijk mijn "sluipverbruik" als ik wakker word. Vanaf 00:00 tot pak hem beet 06:00 het verbruikte aantal kwh/aantal uur = sluipverbruik = huis in ruststand.

Als ik dat dan vermenigvuldig met 24 kom ik op het minimumverbruik per dag uit, en zo kan je verder rekenen naar week en jaar. Is geen exacte wetenschap, de koelkasten zullen in de zomer harder moeten werken als in de winter, maar het is toch wel een goede indicatie.
Mooi verhaal, maar dat gaat natuurlijk niet op als je een laadpaal hebt bijvoorbeeld die eigenlijk alleen maar ‘s nachts wordt gebruikt. Ik hoop toch echt niet dat ik iedere keer een melding van exceptioneel verbruik krijg als ik mijn auto laad. Moraal van het verhaal: het argument voor mij om Energy+ te nemen is verkeerd voorgespiegeld. Meerwaarde is inderdaad vrijwel nul, zoals anderen ook al melden.

@HomeWizard_NL : het zou fair zijn als jullie dit melden bij de eigenschappen van Energy+, zeker omdat er steeds meer EV-thuis laders komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Nee, met een laadpaal gaat dat niet op, dat klopt. Maar de meerderheid heeft er nog geen, dus dan is mijn methode prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 13:57
Ik heb een HomeWizard socket permanent in een stopcontact zitten waarmee ik mijn Hybride laad.

In de grafiek staat dan na het laden het stroom verbruik en rechts de kosten. Ik heb het nog nooit nagerekend, maar toevallig had ik gisteren (overdag) precies 10,0 kWh geladen en de prijs die erbij staat is €2,29. En dat is mijn dal tarief zoals ik die ingevoerd heb.
Ik heb dus wat doorgerekend van de afgelopen weken, maar de App rekent altijd met de dal tarief, wanneer ik ook aan het laden ben.
Hoe is het bij jullie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxqOTwLlATL9K5M_42CCnBmKCLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgE2Gwrl6KbbWZj4H3eucKGs.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-H4E2d-73Agxh8fjQ16v9oZ7Dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBaojHDW7n1dh4cMjbZGnHlY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tebbie schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:15:
[...]

Ja dat weet ik. Ik ben de ontwikkelaar van de Homey Homewizard app, maar ik probeer juist voor die mensen die er geen verstand van hebben een eenvoudige oplossing mogelijk te maken. Je hoeft mij, zoals ik al eerder berichtte in dit forum niet te vertellen hoe ik een ip adres kan vinden. Alleen ik krijg iedere keer mensen op mijn hulp/vraag baak van de app dat ze niet weten hoe ze het in hun eigen router kunnen vinden (en voor de gein er ook niet bij vertellen WAT voor internet router ze hebben). Dus hoop dat ik nu een keer helder ben en niet nog een keer hier dit voor mijn kiezen krijg. De vraag was simpel naar Homewizard zelf of het mogelijk is in hun app of dit kunnen doen. Zelfs je uitleg hierboven kan voor dergelijke gebruikers te moeilijk zijn.
De kracht van de homewizard wifi dongle is dat het juist zo laagdrempelig is dan bijvoorbeeld klooien met arduino’s etc.

Ik begrijp en waardeer de goede bedoelingen maar ik heb hier geen boodschap aan.
Begrijp ik het goed dat deze Homewizard app voor Homey (om de P1 meter weer te geven) alleen werkt met de Homey Pro?

Heb atm een beta account (zonder Homey Bridge) in afwachting van de Homey Pro maar levertijd is drama zoals met alles nu.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
JB schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:52:
[...]

Begrijp ik het goed dat deze Homewizard app voor Homey (om de P1 meter weer te geven) alleen werkt met de Homey Pro?

Heb atm een beta account (zonder Homey Bridge) in afwachting van de Homey Pro maar levertijd is drama zoals met alles nu.
Deze P1 meter van Homewizard werkt met een app van Homewizard. De Homewizard Energy app.
En je kan de P1 meter koppelen met de Homey Pro maar dat hoeft dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mike123 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:39:
[...]

Deze P1 meter van Homewizard werkt met een app van Homewizard. De Homewizard Energy app.
En je kan de P1 meter koppelen met de Homey Pro maar dat hoeft dus niet.
Zover was ik al. Heb ‘m al aan de Energy app zitten maar de vraag is dus; werkt deze met Homey Beta zonder Bridge?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tebbie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:22:
[...]

Ik had eerder ook gereageerd dus had er geen erg in. Maar goed, ik weet genoeg nu en zal geen input meer geven hier en beperken tot DM’s of e-mail naar support.
Snap 't, wel jammer voor m'n leesvoer ter lering en vermaeck. Vind het juist interessant om te lezen wat er op alle technische niveaus te bevragen en bespreken valt.

-edit- Wow, ik quote nu wel een heel oud bericht. Excuus, was even in een tijdreis beland met doorklikken.

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 01-04-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
JB schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:39:
[...]

Zover was ik al. Heb ‘m al aan de Energy app zitten maar de vraag is dus; werkt deze met Homey Beta zonder Bridge?
Dat vroeg je niet, zo lees ik het in ieder geval niet.
Maar of hij zonder de Bridge werkt weet I'm niet, ik heb een Homey Pro.
En dan werkt hij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Laatst online: 13:50
JB schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:39:
[...]

Nee, mijn Homewizard app voor Homey werkt alleen met de “pro”. Dus het bolletje en niet de cloud/beta/hub.
Mijn app voor Homey maakt gebruik van de local API interface die de P1 en de sockets en de fase 1 en 3 kwh DIN rail meters hebben.

De “cloud” homey (zonder pro), laat namelijk geen lokale wifi verkeer toe en dus kan bijv de hub niet direct praten met de P1, sockets en kwh meters (helaas).

In de Homey app store kan je nu ook makkelijk een schuifje zetten op pro of beta(cloud) en dan zie je of een app wel of niet geschikt is voor je Homey oplossing.

https://homey.app/nl-nl/app/com.homewizard/HomeWizard/

[ Voor 14% gewijzigd door Tebbie op 02-04-2022 12:00 ]

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy

dwizzy

Weaponised confusion

Herkent iemand dit? Ik heb problemen met de Android app op mijn telefoon, op tablet en website doet alles het prima.
De Android app gaf al twee dagen geen grafieken weer, alleen de totalen van de tijdsperiode. (FILMPJE).
Na data wissen krijg ik wat ik ooit eerder had:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51973860723_0623ab761a.jpg
Bij invullen mailadres krijg ik deze foutmelding terwijl de app niet eens probeert verbinding te maken (volgens mijn firewall).
Herinstalleren, herstarten telefoon, niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Nog even een klein vraagje.
Als ik in het dagverbruik kijk van de stroom, waarom overlapt de bovenste balk het bovenste gedeelte van de lopende grafiek?
Als je op het scherm klikt zie je wel de hele grafiek.
Als je aan het terugleveren bent begint hij bij 0 en gaat verder naar beneden.
Als je je vinger op het scherm houd staat er 0, haal je je vinger er af dan begint hij bij 4. De rest zit onder de balk.
Dat kan toch slimmer worden geprogrammeerd of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Werkt de checkbox niet? Heb hem uitgeschakeld bij het maken van een account maar ik ontvang toch emails als "Meer meten"..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ujDSDrQtb8imb2w4HwIe_t0HaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zxT2hLHlfvBPV9zuSzGIH71h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
dwizzy schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:47:
Herkent iemand dit? Ik heb problemen met de Android app op mijn telefoon, op tablet en website doet alles het prima.
De Android app gaf al twee dagen geen grafieken weer, alleen de totalen van de tijdsperiode. (FILMPJE).
Na data wissen krijg ik wat ik ooit eerder had:
[Afbeelding]
Bij invullen mailadres krijg ik deze foutmelding terwijl de app niet eens probeert verbinding te maken (volgens mijn firewall).
Herinstalleren, herstarten telefoon, niets helpt.
Blokkkeer je externe DNS servers? Zo ja, zoek eens op OPnSense in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy

dwizzy

Weaponised confusion

IJsbeer schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:48:
Blokkkeer je externe DNS servers? Zo ja, zoek eens op OPnSense in dit topic
Dank! Nee niet dat ik weet, maar ik ben raak mijn eigen configuratie wel eens kwijt... dus voor de zekerheid NetGuard (lokale VPN) uitgezet en op mobiel gegaan maar dan nog steeds geen uitgaande verbinding.
Nog vreemder: als ik de app in werk-profiel start (had vergeten dat dat ook kon) geeft hij een foutmelding over mijn inlog, 'retry' helpt niet, 'cancel' laat me opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan werkt de app wel :?

update: hij doet'ut weer spontaan (nadat ik hem op werk-profiel heb geopend?)

[ Voor 6% gewijzigd door dwizzy op 05-04-2022 12:55 . Reden: update: werkt weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybond700
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-05 20:23
Ik heb iets vreemds. De kwh teller van de pvinstallatie telt. Hij heeft een wifi verbinding. Ik kan in de energy app de tellerstand uitlezen, alleen de grafiek van die meter, met profiel zonnenpanelen toont geen gegevens (naja een groene lijn 0, niet geen data).

[ Voor 4% gewijzigd door Crazybond700 op 05-04-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Zet hem eens op een ander profiel, dan wel een grafiek? Anders verkeerd om aangesloten. De grafiek bij zonnepelen toont geen verbruik

[ Voor 21% gewijzigd door IJsbeer op 05-04-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybond700
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-05 20:23
IJsbeer schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:52:
Zet hem eens op een ander profiel, dan wel een grafiek? Anders verkeerd om aangesloten. De grafiek bij zonnepelen toont geen verbruik
Je hebt natuurlijk gelijk. Bij verplaatsen was het even vogelen met de beschikbare draadlengte, uiteindelijk om onduidelijke reden voor de moeilijke optiegekozen ipv de juiste ;) ivm nieuwe meterkast die zaterdag geplaatst wordt en redelijk vol zit heb ik hem aan de werkschakelaar onder de omvormer hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Crazybond700 op 05-04-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 07:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Inmiddels binnen en geïnstalleerd. Ik mis alleen informatie. Waar staat mijn voltage bijvoorbeeld?
Ik kan dit ook wel halen uit mijn SolarEdge omvormer maar dat verschilt toch wel een beetje met wat bij de meter te meten valt.

[ Voor 39% gewijzigd door Kuusj op 06-04-2022 12:27 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Die is in de app niet in te zien, de app is bewust gekozen om het 'Henk & Wilma' proof te houden. Die gegevens zijn wel via de API op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Laatst online: 12:14
Ik heb de kWh meter gekocht van Homewizard, zodat ik mijn PV opbrengst kan gaan scheiden van het verbruik. Nu heb ik nog nooit in een meterkast gesleuteld, maar dit lijkt me dermate goed te doen, dat ik dat zelf wel moet kunnen toch? Werkschakelaar van PV uit en de stroom eraf. Zet ik de kWh meter tussen de aardlekautomaat die de panelenboer heeft geplaatst en de omvormer in, of tussen de aardlekautomaat van de panelenboer en de 'rest' van mijn meterkast? Daarna maar eens uitvogelen hoe ik de juiste waarden in pv output krijg met een scriptje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
De kWh meter moet tussen de aardlekautomaat en de omvormer. Voor de automaat mag je simpelweg niets plaatsen, want niet afgezekerd (ja, door de hoofdstop, maar die wil je er niet uit laten knallen)

Zorg wel voor goede bekabeling die je ertussen zet, verder is het idd niet heel lastig. Handleiding goed volgen, de bekabeling lijkt raar te lopen tov aardelkautomaat. Waar een aardlekautomaat alles van onder naar boven is, heeft de meter het van links naar rechts.

Je omvormer hoort uit te schakelen als er geen netvoeding is, dus werkschakelaar om zou in theorie niet hoeven, maar baat het niet dan schaadt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Mijn account bij mindergas verloopt weer. Zij konden mijn gasmeterstanden uit mijn slimme meter uitlezen en plotten deze tegenover de graaddagen. Dit heeft me altijd veel inzicht gegeven in het verbruik en met name het effect van wijzigingen zoals de thermostaat lager zetten.

Is dit iets voor HomeWizard om in toekomstige updates te implementeren?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:41
Via de API van HomeWizard zelf uitlezen en uploaden naar de API van mindergas kan ook. Doe ik zelf ook, bespaart je een abonnement bij mindergas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Kroonkurk schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:12:
Via de API van HomeWizard zelf uitlezen en uploaden naar de API van mindergas kan ook. Doe ik zelf ook, bespaart je een abonnement bij mindergas.
Ik heb de instructie gelezen op mindergas, maar kom er niet uit. Mijn programmeerkennis is beperkt, helaas.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10

Haan

dotnetter

Je kunt daar ook gewoon af en toe zelf wat meterstanden inkloppen, dat doe ik zelf ook. Twee keer per maand is genoeg data voor die site om mee te rekenen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:41
Stukje code:
status=$(curl --write-out %{http_code} -v -H "Content-Type:application/json" -H "AUTH-TOKEN:jouwtokencode" -d '{"date":"'$datestamp'", "reading": "'$meterstand'" }' https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings)
echo $status

[ Voor 3% gewijzigd door Kroonkurk op 07-04-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 23:09
Goedenavond,

Kort vraagje wat ik niet zo snel kan vinden:
Weten jullie of ik met de Energy Socket ook terugleveringen kan zien?
Heb al wel de P1 meter en die bevalt goed.

Heb 2 zonnepanelen op m'n schuur liggen en een losse monitor daarvan kost €159,=.
Nu dacht ik met zo'n Energy Socket kan ik misschien ook zien wat de panelen opbrengen en kijken of ze het uberhaupt nog doen, maar kan er zo snel niets over vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door loonatick78 op 07-04-2022 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 11:29
loonatick78 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:38:
Goedenavond,

Kort vraagje wat ik niet zo snel kan vinden:
Weten jullie of ik met de Energy Socket ook terugleveringen kan zien?
Heb al wel de P1 meter en die bevalt goed.

Heb 2 zonnepanelen op m'n schuur liggen en een losse monitor daarvan kost €159,=.
Nu dacht ik met zo'n Energy Socket kan ik misschien ook zien wat de panelen opbrengen en kijken of ze het uberhaupt nog doen, maar kan er zo snel niets over vinden.
Jazeker :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYEmO3TtQuXFzjV3t1gCip3mbNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlJAGTCwm8S7u6gsxlY1WKNK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 00:15
En verandert dan de waarde ook in een minus; kan de plug dus onderscheid maken in de richting van de energie (zoals de meeste DIN-rail kWh-meters en de Plug van Plugwise)?

Of wordt dit gedaan door te kiezen voor zonnepanelen en wordt dan de waarde(die absoluut is) geïnverteerd zoals bij de meeste smart plugs?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 11:29
emmerx schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:25:
[...]

En verandert dan de waarde ook in een minus; kan de plug dus onderscheid maken in de richting van de energie (zoals de meeste DIN-rail kWh-meters en de Plug van Plugwise)?

Of wordt dit gedaan door te kiezen voor zonnepanelen en wordt dan de waarde(die absoluut is) geïnverteerd zoals bij de meeste smart plugs?
De Energy Socket meet twee kanten op (kan dus negatief meten), en heeft ook een import en export register (zo ook onze kWh meters). Je kan dit terugvinden in de app en in de API.

[ Voor 7% gewijzigd door HomeWizard_NL op 08-04-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 23:09
Overheen gekeken, bedankt. Heb hem reeds besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
IJsbeer schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:51:
De kWh meter moet tussen de aardlekautomaat en de omvormer. Voor de automaat mag je simpelweg niets plaatsen, want niet afgezekerd (ja, door de hoofdstop, maar die wil je er niet uit laten knallen)
Een aardlekautomaat is per definitie geen zekering, deze meet alleen de lekstroom naar aarde en gaat er niet uit als je kortsluiting maakt tussen nul/aarde een fase.

Een aardlek/zekeringautomaat, ook wel alamat genoemd, is wel een echte zekering met aardlek gecombineerd die er ook uit gaat als je kortsluiting maakt tussen nul en fase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:48
RobAkm schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:08:
[...]

Een aardlekautomaat is per definitie geen zekering, deze meet alleen de lekstroom naar aarde en gaat er niet uit als je kortsluiting maakt tussen nul/aarde een fase.

Een aardlek/zekeringautomaat, ook wel alamat genoemd, is wel een echte zekering met aardlek gecombineerd die er ook uit gaat als je kortsluiting maakt tussen nul en fase.
Alamat is de afkorting van aardlekautomaat dus iets klopt er niet in jouw uitleg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Als ik bij Nedis, Solar, Technische Uni enz naar 100 alamat B16 vraag krijg ik gecombineerde zekering/aardlekschakelaars 16 Ampere.
Vraag ik om aardelekschakelaars dan krijg ik aardlekschakelaars, al dan niet 20 of 30 mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Als je een gecombineerde zekering/aardlekschakelaar vraagt krijg je een automaat en aardlekschakelaar in 1. Dus een aardlek automaat, dus een alamat.
https://www.technischeuni...maat-of-aardlekschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 19:09

Sebje

Makelaartje

Vanmorgen heeft enexis de meter verzwaard van 1 fase naar 3 fasen. Vanaf dat moment leest de app geen gasmeterstand meer uit. In de slimme elektrameter is de gasmeter wel gekoppeld

Ik heb een honeywell (esmr5) gasmeter en een sagemcom (T211) slimme elektrameter
Netbeheerder is Enexis

Elektra meterstanden worden wel in de app weergegeven

[ Voor 4% gewijzigd door Sebje op 08-04-2022 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:59
RobAkm schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:08:
[...]

Misschien klopt het niet wat ik geleerd heb maar zoals hieronder heb altijd ik geleerd hoe de benamingen moeten zijn van de beide beveiligingen.
Aardlek automaat is gecombineerd over current en een aardlek beveiliging in 1.
Een aardlek schakelaar is een alleen aardlek beveiliging.

Als ik het fout heb hoor ik ook graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
Daveth schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:21:
[...]

Misschien klopt het niet wat ik geleerd heb maar zoals hieronder heb altijd ik geleerd hoe de benamingen moeten zijn van de beide beveiligingen.
Aardlek automaat is gecombineerd over current en een aardlek beveiliging in 1.
Een aardlek schakelaar is een alleen aardlek beveiliging.

Als ik het fout heb hoor ik ook graag.
https://www.technischeuni...maat-of-aardlekschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
Goed te zien dat het wel klopt wat ik neer gezet had, ik begon even aan mijzelf te twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
In veel huizen zit al een groepenkast met zekering automaten en bij een uitbreiding/aanpassing wordt er meestal een aardlekschakelaar bij gezet en niet de zekering automaat vervangen door een aardlekautomaat.
Aangezien iedereen zonder enige kennis van elektra tegenwoordig mag prutsen wat hij/zij wil boven de meter is het in vele huizen een zooitje.
Men gaat naar de DHZ-zaak (of Action) en koopt de goedkoopste aardlekschakelaar maar vergeet dat ze een aardlekautomaat moeten hebben (onkunde).

PS, ben eens in een oudere woning geweest waar zowel oude als nieuwe bedrading zat en men vrolijk de rode draad als fase had gebruikt ipv van de groene.....leuk als je een lamp vervangt en per ongeluk het metalen deel van de lamp aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Weet iemand of het (technisch) mogelijk is om tegen de HW kwh meter te zeggen dat hij de energiedoorgifte moet stoppen? Dus uit en aan schakelen?

Ik heb momenteel een ‘unmanaged’ elektrische laadpaal erachter hangen, en dat zou het dan mogelijk maken die te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
rik schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:08:
Weet iemand of het (technisch) mogelijk is om tegen de HW kwh meter te zeggen dat hij de energiedoorgifte moet stoppen? Dus uit en aan schakelen?

Ik heb momenteel een ‘unmanaged’ elektrische laadpaal erachter hangen, en dat zou het dan mogelijk maken die te schakelen.
Meeste laadpalen waar ik bekend me ben vinden het niet fijn om elke keer aan en uit geschakeld te worden, er zit toch iets van een computer in waar van de levensduur zeer veel verkort word als je dat doet.
Pagina: 1 ... 38 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic