Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik wil de tarieven invullen, maar wat valt nu onder stroomimport en wat onder stroomexport ? Opbrengst zonnepanelen is import ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee, de tarieven worden bekeken vanuit de meter. Dus import is hetgeen wat je ' inkoopt' Export is hetgeen je exporteert, dus dat is de stroom die je ' over' houdt als je zonnepanelen leveren (- eigen verbruik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:57
Nee, het gaat om jezelf. Wat importeer jij? Stroom van het net. Wat exporteer je? Jouw zonnestroom die je niet zelf gebruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@HomeWizard_NL Waarom kan in de detailviews van het elektraverbruik i.p.v. 0,1 kWh resolutie niet bijvoorbeeld 0,123 kWh getoond worden? De data zijn er zeker beschikbaar en schermruimte is er zat.
Verder vind ik het jammer dat de schermhandling/oriëntatie voor tablets verre van optimaal is om het maar zachtjes uit te drukken.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Aanvulling op @dunklefaser,
Het is zonde dat het in de app alleen weergegeven kan worden in portrait kan en niet in landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:22
Als je een creenshot wilt maken dat is ook nog een hele bedoening.
Met 1 vinger moet je het juiste punt aanwijzen en met mijn pen van de Tab S7+ kan ik dan een screenshots maken. Of als je het even aan iemand wilt laten zien dan moet je je vinger er op houden.
Als je namelijk het punt in de grafiek aanwijst en je haalt je vinger weg dan valt de balk met nu, dag, Week, maand en jaar en Stroom totaal er overheen.
In landscape en portrait.
Stroom totaal is er links afgevallen maar die staat er wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsfgeFK8A9hTOp91KtahrtyOV0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShTrMa2YtNTOz8gzdy7P6ESt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrBJ2Ovn7pUWDFk3TesyRBRgwxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDpO9p3WvHovez7ZmmpLKT05.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 11:29
dunklefaser schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:52:
@HomeWizard_NL Waarom kan in de detailviews van het elektraverbruik i.p.v. 0,1 kWh resolutie niet bijvoorbeeld 0,123 kWh getoond worden? De data zijn er zeker beschikbaar en schermruimte is er zat.
Verder vind ik het jammer dat de schermhandling/oriëntatie voor tablets verre van optimaal is om het maar zachtjes uit te drukken.
Om de interface enigszins rustig te houden kiezen wij ervoor om de volgende decimalen aan te houden

Grafiek totalen:
1 decimaal onder 100 kWh.

Volledig scherm balkgrafieken
twee decimalen onder 0, 1 decimaal onder 10, geen decimalen boven 10 kWh.

Door veel gebruikers worden meer decimalen als onrustig ervaren maar we begrijpen dat sommige gebruikers (met name tweakers) hier een andere mening over kunnen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door HomeWizard_NL op 15-03-2022 11:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

RobAkm schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:10:
Aanvulling op @dunklefaser,
Het is zonde dat het in de app alleen weergegeven kan worden in portrait kan en niet in landscape.
Inderdaad. Het is echter erger. Het schakelen tussen overzicht en detail pagina's schakelt tussen portrait en landscape. Dus je zit constant te draaien met je tablet. Handig met een attached toetsenbord, not.
(daarbij wilde ik een tablet ergens op een vaste plaats hangen (en gebruiken zoals een TOON scherm). Maar dat kan niet echt gezien het bij gebruik zich niet houdt aan de orientatie).

Elke pagina moet de orientatie van het device overnemen zoals deze op dat moment is en zo blijven als je tussen pagina's schakelt.

@HomeWizard_NL Dit is wat mij betreft een hoge prio om te implementeren in een toekomstige versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Xymox op 15-03-2022 12:05 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 12:54

dwizzy

Weaponised confusion

Xymox schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:01:
Dus je zit constant te draaien met je tablet.
Herkenbaar probleem voor mij bij zo veel apps op de tablet... we worden altijd vergeten ;)
Ik snap dat het voor jou een prio is, maar ik schat dat we in de minderheid zijn.

Werkt in jouw setup om https://hwenergy.app/ gewoon in een browser te gebruiken op je tablet?
Of eventueel https://github.com/thecowan/wallpanel-android en evt in combinatie met Home Assistant?

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Ik heb Rotation Control Pro geïnstalleerd op mijn tablet. Dan kan je zelf bepalen of een app moet draaien of niet. Werkt voor de meeste apps goed.
Er is ook een gratis versie maar weet niet of daar veel reclame in zit en wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

HomeWizard_NL schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Om de interface enigszins rustig te houden kiezen wij ervoor om de volgende decimalen aan te houden

Grafiek totalen:
1 decimaal onder 100 kWh.

Volledig scherm balkgrafieken
twee decimalen onder 01, 1 decimaal onder 10, geen decimalen boven 10 kWh.

Door veel gebruikers worden meer decimalen als onrustig ervaren maar we begrijpen dat sommige gebruikers (met name tweakers) hier een andere mening over kunnen hebben.
Ik stel een soort compromis voor: Maak deze keuze van jullie een keuzemogelijkheid in de configuratie van de app met als voorinstelling de "rustige" presentatie.

O.T: Ik vind de presentatie van energiemeetgegevens van bijvoorbeeld de Fritz!DECT200 meetstekkers binnen het "AVM-universum" duidelijk informatiever en idd. veel beter bruikbaar. De gebruikers van AVM-producten zijn doorgaans geen tweakers.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:25:
[...]Door veel gebruikers worden meer decimalen als onrustig ervaren maar we begrijpen dat sommige gebruikers (met name tweakers) hier een andere mening over kunnen hebben.
Je hebt gebruikers (klikkerdeklikkers) die met alles genoegen nemen wat hun voorgeschoteld wordt en je hebt gebruikers die verder kijken dan hun neus lang is.
Persoonlijk denk ik dat die "tweakers" de aangevers zijn om programma's te verbeteren, niet de klikkerdeklikgebruikers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Denk het niet: Ik denk dat de klikkerdeklikkers meer dan 90% van de omzet genereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
IJsbeer schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:50:
Denk het niet: Ik denk dat de klikkerdeklikkers meer dan 90% van de omzet genereren...
Appels en peren ?
De tweakers "maken" het programma beter voor de klikkerdeklikkers.
Dat die klikkerdeklikkers de omzet maken is heel iets anders dan de mensen die het programma vormgeven.
Als oud programmeur keek ik in de broncode als ik wat wou weten, de gebruiker was afhankelijk van de GUI die ik er omheen bouwde.

[ Voor 14% gewijzigd door RobAkm op 15-03-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat is niet per definitie waar. Het is een andere doelgroep met andere behoeftes. Zie ook de discussie over zoomen of verbruik over x tijd willen inzien.
Als je de tweakers los zou laten gaan heb je dadelijk een app waar de klikkerdeklikkers niets meer van snappen. En dan ben je dus het gros van je klanten dadelijk kwijt..
Zoals jezelf zegt: Je keek in de code, maar de code kan nog zo mooi en gestructeerd zijn, de gebruiker ziet de GUI en moet daarmee werken.

WIl natuurlijk niet zeggen dat er wel goede ideeen kunnen komen uit deze doelgroep. En HomeWizard heeft al meermaals laten zien dat ze echt wel luisteren naar deze doelgroep. Maar je moet wel beseffen dat we maar een kleine groep gebruikers zijn en er nog een lange lijst aan wensen op de lijst staan die ook ergens geprioriteert moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
We hebben het nu over een screen (app) welke niet mee draait met het gebruik van de tablet of GSM.....er wordt niet gevraagd om een broncode oid, maar om gebruikers gemak.
Ik heb maar een 3"portrait schermpje op mijn GSM om op te kijken, met iets slechtere ogen zie je wat opgekropte lijntjes......ja, als jij ouder wordt gaan ook je ogen achteruit zoals bij de meeste mensen.
Zou de app in landscape zijn dan wordt eea veel duidelijker en scrollen moet je toch ook op een portrait schermpje als je meerdere apparaten hebt, dus waarom geen landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@HomeWizard_NL Eea met het jaar overzicht gaat toch nog niet goed.
Maart is nog niet afgelopen maar is wel weg in het vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jhRh6dbZWhSlsZQKZ1goZpyW8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAGUmAbXGSPDqCOZA6bZ7eZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ikf5rbQYK7naXnBG3KFdl4qJIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGJ0UBC5Hnqn6KOzcBTMaXEN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:17:
@HomeWizard_NL Eea met het jaar overzicht gaat toch nog niet goed.
Maart is nog niet afgelopen maar is wel weg in het vorig jaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoi Rob,

Zoals vorige keer ook vermeld, is dit het verwachte gedrag. Je hebt 12 maanden aan opslag, zodra je 13de maand start, valt je 1ste maand eraf. Van maart tot maart is 12 maanden, van maart tot en met maart is 13 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
@HomeWizard_NL Van eind maart 2021 _TOT_ begin maart 2022 is 11 maanden, maar beslist geen volle 12 maanden, om dat berekenen hoef je echt geen rakettechnicus te zijn.
Jullie hebben nu maart 2021 al verwijdert terwijl maart 2022 nog niet eens om is, dus het zijn geen 12 maanden.
Maar ja, zoals je zelf al aangeeft als de 13e maand begint....is dat niet april ???.....dan wordt de 12e maand verwijdert.
Hebben jullie geen papieren kalender op het werk, scheur daar eens maart 2021 vanaf en tel dan een hoeveel maanden je over hebt gehouden......11 en een beetje toegvallig ????

[ Voor 58% gewijzigd door RobAkm op 17-03-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:57:
@HomeWizard_NL Van eind maart 2021 _TOT_ begin maart 2022 is 11 maanden, maar beslist geen volle 12 maanden, om dat berekenen hoef je echt geen rakettechnicus te zijn.
Jullie hebben nu maart 2021 al verwijdert terwijl maart 2022 nog niet eens om is, dus het zijn geen 12 maanden.
Maar ja, zoals je zelf al aangeeft als de 13e maand begint....is dat niet april ???.....dan wordt de 12e maand verwijdert.
Hebben jullie geen papieren kalender op het werk, scheur daar eens maart 2021 vanaf en tel dan een hoeveel maanden je over hebt gehouden......11 en een beetje toegvallig ????
Eind deze maand beschik je over 12 maanden (365 dagen) aan data. Jij bent van mening dat 12,9 maand ook 12 maanden is. Wij zien dat als meer dan 12, dan valt je eerste maand eraf. Op dit moment beschik je over 11 maanden en 17 dagen aan data. aan het eind van je maand ben je weer bij 12 maanden totaal, en valt de oudste maand weg.

Als je een usb stick koopt met 12GB aan data is de verwachting niet dat je er 12,99GB op kwijt kan. Dan zal je eerst 1GB vrij moeten maken (naar 11GB) voordat je 1GB kan schrijven (naar 12GB). Wij passen voor de opslag dezelfde analogie toe.

[ Voor 20% gewijzigd door HomeWizard_NL op 17-03-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Inderdaad EIND deze maand beschikken we over 12 volle maanden, op dit moment niet.
Maw men wordt een worst voor gehouden waar de achterkant al half van opgegeten is.

Zou ik een P1 van HW aanbevel ?
NEE want het is geen volwaardig product waar men een jaar overzicht mee kan maken van 12 volle maanden en blijkbaar zijn jullie niet genegen om dat wel te bewerkstelligen......zeer klant vriendelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Je begint nu weer dezelfde discussie die jee n tijd geleden ook al bent begonnen: HomeWizard_NL in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

Toen is ook aangegeven: Je interpreteert het zoals jij het WILT interpreteren.

Laten we niet in herhaling vallen, dat gebeurd al genoeg in dit topic ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

RobAkm schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:19:
Inderdaad EIND deze maand beschikken we over 12 volle maanden, op dit moment niet.
Maw men wordt een worst voor gehouden waar de achterkant al half van opgegeten is.

Zou ik een P1 van HW aanbevel ?
NEE want het is geen volwaardig product waar men een jaar overzicht mee kan maken van 12 volle maanden en blijkbaar zijn jullie niet genegen om dat wel te bewerkstelligen......zeer klant vriendelijk.
Ik volg dit topic al een tijdje maar ik vind toch dat je erg veel aan het zeuren bent over dingen die gewoon buiten de scope van het product vallen, zoals duidelijk wordt gecommuniceerd wanneer je 'm koopt.

Voor hoe weinig zo'n ding kost heb je absoluut niks te klagen, als je meer maanden wil inzien dan moet je maar gewoon het belachelijk lage bedrag voor een abonnement betalen.

Je ziet gewoon de volle 12 maanden aan het eind van iedere maand, als je niet wil dat de 1e van de maand ruimte wordt gemaakt om de volgende maand op te slaan dan kun je betalen of een andere meter gebruiken en zelf de data opslaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
https://helpdesk.homewiza...egevens-inzien-of-bewaren

Wanneer de 13e maand begint......het is NU 11 maand en 17 dagen !!!!!!
Men kan nooit 12 volle maanden inzien want dan is de 1e maand alweer verwijdert !

Als je 12 maanden garantie hebt dan is het toch ook niet zo dat ze na 11 maanden zeggen, jammer dan maar de 12e maand is begonnen dus uw garantie is verlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

RobAkm schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:00:

Men kan nooit 12 volle maanden inzien want dan is de 1e maand alweer verwijdert !

Als je 12 maanden garantie hebt dan is het toch ook niet zo dat ze na 11 maanden zeggen, jammer dan maar de 12e maand is begonnen dus uw garantie is verlopen ?
Wanneer je 13e maand begint (dus aan het einde van de 12e maand) wordt de 1e verwijderd, staat er precies zoals het werkt.

Januari t/m december is 12 maanden, dus de volgende januari (13e maand) wordt de data van de vorige januari gewist. Hetzelfde is hier nu; maart t/m februari is 12 maanden, maart is weer de 13e maand dus de vorige maart wordt gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Ik heb een tijdje geleden deze 2 artikelen besteld en geinstalleerd:
HomeWizard Actieve P1 Splitter
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter

De splitter omdat ik een laadpaal heb welke ook op de P1 poort wordt aangesloten.
Alles functioneert, echter nu laad mijn auto maar met max 10A. Dit is sinds het plaatsen van de splitter. Enig idee hoe dit kan komen en hoe het op te lossen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 16:18
HomeWizard_NL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Eind deze maand beschik je toch over 12 maanden (365 dagen) aan data. Zoals vorige keer ook al vermeld, reken je jezelf rijk door te vinden dat 12,9 maand ook 12 maanden is. Feit is 12 maanden zijn vol, dus valt je eerste maand eraf. Op dit moment beschik jij over 11 maanden en 17 dagen aan data. aan het eind van je maand ben je weer bij 12 maanden etc etc. We kunnen hier uren over discussiëren, maar de definitie is bepalend.

Als je een usb stick koopt met 12GB aan data verwacht je toch ook niet dat je er 12,99GB op kwijt kan. Dan zal je ook eerst 1GB moeten weghalen (naar 11GB) voordat je 1GB kan schrijven (naar 12GB).
Sorry maar de discussie voorheen had ik niet gezien. Nu ik dit zie, vind ik het wel bijzonder kinderachtig van HomeWizard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
[quote]medu80 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:30:
[...]

Sorry maar de discussie voorheen had ik niet gezien. Nu ik dit zie, vind ik het wel bijzonder kinderachtig van HomeWizard./quote]

Als je contract met je energieleverancier op 1 april 2021 is ingegaan kan je dus niet in mei 2022 kijken wat je jaarverbruik is, want jammer dan.....HW wist april 2021 op het moment dat het 1 mei 2022 wordt.
Als je mazzel hebt kan je hooguit 365 dagen zien als je er met je neus bovenop zit en anders maar 335 dagen, want ja als het 1 dag verder is dan 365 ben je opeens tussen de 28 en 31 dagen kwijt.....echt gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 00:15
MADG0BLIN schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:43:
Enig idee hoe dit kan komen en hoe het op te lossen is?
Lijkt erop dat de EV in safe modus gaat als die geen P1-bericht krijgt met een lage vermogenswaarde (1.7.0), dus dat de communicatie tussen slimme meer en EV-lader verstoord is.

Test:
Splitter even weglaten, EV-kabeltje in SM en kijken of de EV weer full power laadt.
Dan splitter toevoegen met EV-kabeltje (zonder P1 er in) en weer kijken of EV goed laadt.
Als laatste dan P1 toevoegen.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
RobAkm schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:00:

Er staat TOT 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
emmerx schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Lijkt erop dat de EV in safe modus gaat als die geen P1-bericht krijgt met een lage vermogenswaarde (1.7.0), dus dat de communicatie tussen slimme meer en EV-lader verstoord is.

Teste:
Splitter even weglaten, EV-kabeltje in SM en kijken of de EV weer full power laadt.
Dan splitter toevoegen met EV-kabeltje (zonder P1 er in) en weer kijken of EV goed laadt.
Als laatste dan P1 toevoegen.
Of andere voeding proboeren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:34

sanzut

It's always christmas time

@HomeWizard_NL zou het (om deze discussie definitief achter ons te laten) een idee zijn niet steeds een volledige maand te wissen, maar 365 of 366 dagen storage aan te bieden, en dus per dag steeds een dag te wissen? zodat een overzicht van een heel jaar gemaakt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 00:15
sanzut schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:16:
@HomeWizard_NL zou het (om deze discussie definitief achter ons te laten) een idee zijn niet steeds een volledige maand te wissen, maar 365 of 366 dagen storage aan te bieden, en dus per dag steeds een dag te wissen? zodat een overzicht van een heel jaar gemaakt kan worden?
Slecht plan, wordt er dan niet veel beter op.
Dan is de vorige instantie van 'deze maand' niet helemaal gevuld in het overzicht en lijkt het alsof je die maand veel zuiniger gedaan hebt...

Oplossing is in elke grafiek huidige periode +1 aan te bieden: in dag, week, maand en jaar.
Kun je eenvoudig vergelijken met de vorige 'gelijke' periode.

Maar is ook een goede beweegredenom een Plus abonnement aan te prijzen...
Vergelijkbaar businessmodel bij HW als bv ook handige www.slimmemeterportal.nl (zonder losse P1-module)

[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 19-03-2022 15:24 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
emmerx schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:26:
[...]Maar is ook een goede beweegreden om een Plus abonnement aan te prijzen...
Je lijkt de bank wel....eerst alles gratis en langzamerhand ben je voor alles gaan betalen.
De P1 werd verkocht met een app waar langere tijden gratis waren en nu het loopt moet je gaan betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik kan me niet anders herinneren dan dat HW dit altijd zo heeft gecommuniceert. Zelfs in het begin is aangegeven dat als je langer dan een jaar wilt, dat je moest kiezen voor het nog te komen Energy+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RobAkm schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Je lijkt de bank wel....eerst alles gratis en langzamerhand ben je voor alles gaan betalen.
De P1 werd verkocht met een app waar langere tijden gratis waren en nu het loopt moet je gaan betalen.
Ja? Kon je eerst een langere tijd gratis terugzien dan nu? Was eerst iets gratis waar je nu voor moet betalen? Doe je nu alsof je opgelicht bent? Je was zo'n opbouwend en positief figuur. Een mening hebben is ok, maar je gaat imo nu een grens over met geconfabuleerde insinuaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Het is misschien niet helemaal van het computertijdperk maar als iemand het wil kan hi/zij jnatuurlijk ook even aan het eind van de maand het totaal even opschrijven of noteren in bv excel.
Of sla ik de plank nu helemaal mis?
Dan kan je alle maanden maart of april zelfs naast elkaar leggen. Mooie grafiek maken en uitprinten als je dat leuk vind.

Maar als je op 1 januari start met de app en je stopt op 31 december dan zijn er toch 12 maanden of heb ik dat mis? Heb de app pas sinds februari.
Als het dan weer 1 januari is dan gaat dus januari van het jaar ervoor eruit?
Dus zie je 12 maanden maar de huidige maand is niet volledig. Als je dus de huidige maand wilt vergelijken met dezelfde maand het jaar ervoor heb je dus 13 maanden in beeld, en ze geven aan 12 maanden weer te geven.
Dan klopt het toch van de kant van HW?

Zo werkt het ook met de Energylink geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Het is heel simpel: Als je op 1 januari 2021 bent begonnen en je wilt in januari 2022 kijken hoeveel je afgelopen jaar hebt verbruikt is het jammer dan wat HW heeft januari 2021 al gewist.
Je zal dus op 31 december 2022 om 23:59 uur moet kijken om een jaar overzicht te zien, daarna heb je weer een overzicht van 11 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
<knip>

Hoe vervelend je het ook vind dat je niet een heel jaar aan data hebt, het is wel zoals het in de door je gelinkte FAQ beschreven staat geimplementeerd. Graag hierbij de discussie of de implementatie correct is staken.

Heb je een link dat het ooit anders is gecommuniceerd, deel die dan gewoon.

[ Voor 76% gewijzigd door Septillion op 18-03-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
https://energy.homewizard...k/attachments/19062001737

Opslag van meetgegevens
Je kunt je meetgegevens van de
afgelopen 12 maanden ongelimiteerd
terugkijken.
Met Energy+ kun je tot
verder in het verleden terugkijken. Je
vind hierover meer informatie in de
app.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RobAkm schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:24:
Het is heel simpel: Als je op 1 januari 2021 bent begonnen en je wilt in januari 2022 kijken hoeveel je afgelopen jaar hebt verbruikt is het jammer dan wat HW heeft januari 2021 al gewist.
Je zal dus op 31 december 2021 om 23:59 uur moet kijken om een jaar overzicht te zien, daarna heb je weer een overzicht van 11 maanden.
Precies, het is wat het is. Als je zoals bovenstaand nou eens zonder emotie oppakt en het accepteert ipv op de letter van 12 maand te zitten, leest het voor mij weer prettig mee. Je hebt je punt gemaakt, HW heeft z'n punt gemaakt en nu blijf je drammen.

Dit bericht is hoe ik erin sta. Uit de reactie van HW eronder kan ik opmaken dat er inderdaad wat abonnees nodig zijn om naast de eenmalige lage aanschafprijs ook jarenlang servers te laten draaien / de bedrijfsvoering en ontwikkeling financieel gezond te houden.

Ik betaal graag zodat ook voor jou de servers gratis blijven draaien. Jij begrijpt wat voor jou de beperking van deze gratis dienst is, maar doe aub niet alsof je bestolen of opgelicht bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 16:18
Ach. Gewoon in Home Assistent energy zetten. Ben je van alle issues af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 01:09
Misschien handig om de kosten af te zetten tegen het stukje vrijheid dat je ook terug krijgt. Je bent immers totaal niet meer gebonden aan de inzicht tools van je huidige energieaanbieder. Je zou dus ieder jaar lekker kunnen overstappen naar de goedkoopste aanbieder en al je verbruiksdata nog bij de hand hebben.

Mocht je dat er niet voor over hebben zijn er altijd nog andere alternatieven, zoals Home Assistent. Maar dat opzetten en onderhouden vergt ook tijd. Het is maar net hoe je tijd ziet. Als geld, of als iets wat je niet meer terugkrijgt.

11,88 per jaar voor een beter inzicht en gemak. Ik heb het er wel voor over.

[ Voor 18% gewijzigd door JorzoR op 18-03-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Keer een andere discussie hier: Wat zijn nog leuke toevoegingen die we zien? Ik zou nog wel iets willen als vergelijken met andere huishoudens. Dus op basis van aantal bewoners, type woning etc.

Jullie nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Nieuwe toevoeging niet echt, maar ik pleit nog steeds voor een “deelverbruikinzagemogelijkheid“, dus een tijdsbestek kunnen selecteren en daar het verbruik van kunnen zien. Geen nieuw idee maar wel nieuw als het een keer wordt gedaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik ging voor nieuwe discussie, ipv steeds dezelfde oude koeien uit de sloot halen :P

Lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Ik probeerde er nog een nieuwe draai aan te geven :)

Maar om eerlijk te zijn ben ik al gewoon heel tevreden met de app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
Gramser schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:13:
Ik probeerde er nog een nieuwe draai aan te geven :)

Maar om eerlijk te zijn ben ik al gewoon heel tevreden met de app!
Persoonlijk zou ik wel de mogelijkheid hebben om een knop in te stellen zodat je niet telkens je telefoon om en om hoeft te kantelen.

Merk dat dit nogal gevoelig is als ik de grafiek in landscape bekijk. Dat die dan nogal snel terug gaat naar de gewone stand. Dan blijf ik mijn iPhone maar aan het draaien en draaien alsof het een spel is. :?

Tevens merk ik op de Apple Watch dat die in de complicaties getallen niet helemaal kan laten zien. Dan is bijv 2.8 verbruik - 14.9 opbrengst. Waarvan die dan enkel -1.. laat zien. Dus niet - 12.1. Heeft te maken met de grootte van de lay-out en het scherm.

Verder wel tevreden met de app. Stukken beter en inzichtelijker dan de solaredge app. Voor zonnepanelen dan.

[ Voor 24% gewijzigd door TheKerremenke op 19-03-2022 06:24 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:39
MADG0BLIN schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:43:
Ik heb een tijdje geleden deze 2 artikelen besteld en geinstalleerd:
HomeWizard Actieve P1 Splitter
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter

De splitter omdat ik een laadpaal heb welke ook op de P1 poort wordt aangesloten.
Alles functioneert, echter nu laad mijn auto maar met max 10A. Dit is sinds het plaatsen van de splitter. Enig idee hoe dit kan komen en hoe het op te lossen is?
Het signaal uit je slimme meter is een inverted rs232 signaal wat uit jaar nul komt en is nooit bedoeld geweest om meerdere apparaten aan te sturen (word hoog tijd dat de netbeheerder met de slimme meters met hun tijd mee gaan).
Je probeert een signaal te splitten waar vaak te weinig vermogen voor is, zelfs vaak met een actieve splitter er op.
Je auto lader gaat op save mode omdat hij geen of verminkt P1 signaal binnen krijgt en save mode is vaak ingesteld op max 10A
Met andere woorden wil je fatsoenlijk laden haal dan de P1 homewizard er uit en gebruik de aansluiting alleen voor je auto, tenminste als je snel en veilig laden belangrijker vind dat het uitlezen van je energie gegevens.
Ik ben monteur voor een van de grootste laadpaal leverancier en zie dit regelmatig gebeuren.
Wat HomeWizard ook zeg met hun actieve spitters, en andere leveranciers deze spitters werken gewoon niet in alle 100% van de keren.
Dit ligt aan het vermogen van je slimme meter en de kwaliteit kabels die gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:39
medu80 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:30:
[...]

Sorry maar de discussie voorheen had ik niet gezien. Nu ik dit zie, vind ik het wel bijzonder kinderachtig van HomeWizard.
Dit is niet kinderachtig dit is gewoon hun verdien model waardoor je eerder geneigd ben om een betaald abonnement af te nemen.
HW moet ergens inkomen van hebben, hardware zal niet heel veel marge op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Daveth schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:20:
Je probeert een signaal te splitten waar vaak te weinig vermogen voor is, zelfs vaak met een actieve splitter er op.
Waarom zou de actieve splitter het niet kunnen splitten, is de splitter niet fatsoenlijk ontworpen?
Daveth schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Dit is niet kinderachtig dit is gewoon hun verdien model waardoor je eerder geneigd ben om een betaald abonnement af te nemen.
HW moet ergens inkomen van hebben, hardware zal niet heel veel marge op zitten.
Ze zouden de hardware met meer marge kunnen verkopen..

[ Voor 37% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-03-2022 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCWEbIf8hrAkrLnqc_wUX3W3fKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78iJqzQQCi63WQkdQBeETVeJ.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds vandaag krijg ik de 3 fases niet meer apart te zien id grafiek? Wat ik ook doe het schuifje gaat weer terug naar uit :( hebben meer mensen er last van en weet iemand hier een oplossing voor?

(iOS en ja Energy+ staat aan ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Eind deze maand beschik je over 12 maanden (365 dagen) aan data.
Maar tot dat moment beschik je dus niet over 12 maanden aan data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:42:
[...]
Waarom zou de actieve splitter het niet kunnen splitten, is de splitter niet fatsoenlijk ontworpen?
[...]
Ik heb de actieve splitter gekocht en gebruik hem met een Energylink met een eigen voeding en de P1 meter.
Als ik de voeding op de actieve splitter aansluit werkt de P1 meter niet. Sluit ik de voeding aan op de P1 meter en niet op de actieve splitter dan werken ze allebei probleemloos.
Ik heb nog een oude meter, type 4.
Dus de splitter werkt wat splitten betreft wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
SooK schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:38:
[Afbeelding]

Sinds vandaag krijg ik de 3 fases niet meer apart te zien id grafiek? Wat ik ook doe het schuifje gaat weer terug naar uit :( hebben meer mensen er last van en weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb het ook - raar. Glitch bij @HomeWizard_NL vermoed ik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
  • Laatst online: 13-09 12:58
Ik heb nu een paar pagina's gelezen en rondom HomeWizard app/P1 meter, maar wil toch een vraag stellen.

Mijn situatie:
Mijn meter van Liander stuurt geen metingen naar de centrale, en het duurt een goeie 6 maanden voor ze langskomen. Ondertussen heb ik nu bij ANWB al 1.5 maand een urencontract, dus wil ik het verbruik per uur hebben. ANWB doet moeilijk over zelfrapporteren, maar ik wou er niet met de pakke bij liggen, want ANWB gaat dan zelf leukraak mijn verbruik verzinnen per uur. Daarom kocht ik spontaan een HomeWizard P1 meter in de hoop verbruik per uur te kunnen krijgen.

De app van HomeWizard is wel fijn, maar blijkbaar moet ik Energy+ kopen om de harde cijfers te rapporteren. Mijn vraag is dan ook:
- Kan ik bijvoorbeeld voor één maand Energy+ nemen en dan de historische cijfers (verbruik per uur) krijgen van afgelopen maanden, en dan weer opzeggen?
- Of is voor mijn situatie het beter iets anders te doen? Bij een kapotte meter komt Liander zo langs, maar mijn meter is afleesbaar maar stuurt alleen geen data (ook al zegt het ding van wel) en mag ik gelijk maanden wachten.

(Een nieuw energiecontract aangaan is momenteel not done, menig bedrijf biedt geen nieuwe contracten aan en anders zijn het woekerprijzen van richting 300 per maand, waar ik nog in December 30 betaalde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Je moet je energieleverancier toestemming geven om je meter uit te lezen, de netbeheerder kan zonder jouw toestemming de meter uit lezen.
Als je een slimme meter hebt kan je een P1 gebruiken.
@Daveth heeft een progje geschreven voor Windows waarmee je over 6 dagen een uitdraai kan maken zonder energy+. HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
SooK schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:38:
[Afbeelding]

Er was gister een update uitgestuurd naar apple om deze bug te verhelpen, deze app versie is goedgekeurd, als het goed is kun je deze nu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Koffer schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:10:
Ik heb nu een paar pagina's gelezen en rondom HomeWizard app/P1 meter, maar wil toch een vraag stellen.

Mijn situatie:
Mijn meter van Liander stuurt geen metingen naar de centrale, en het duurt een goeie 6 maanden voor ze langskomen. Ondertussen heb ik nu bij ANWB al 1.5 maand een urencontract, dus wil ik het verbruik per uur hebben. ANWB doet moeilijk over zelfrapporteren, maar ik wou er niet met de pakke bij liggen, want ANWB gaat dan zelf leukraak mijn verbruik verzinnen per uur. Daarom kocht ik spontaan een HomeWizard P1 meter in de hoop verbruik per uur te kunnen krijgen.

De app van HomeWizard is wel fijn, maar blijkbaar moet ik Energy+ kopen om de harde cijfers te rapporteren. Mijn vraag is dan ook:
- Kan ik bijvoorbeeld voor één maand Energy+ nemen en dan de historische cijfers (verbruik per uur) krijgen van afgelopen maanden, en dan weer opzeggen?
- Of is voor mijn situatie het beter iets anders te doen? Bij een kapotte meter komt Liander zo langs, maar mijn meter is afleesbaar maar stuurt alleen geen data (ook al zegt het ding van wel) en mag ik gelijk maanden wachten.

(Een nieuw energiecontract aangaan is momenteel not done, menig bedrijf biedt geen nieuwe contracten aan en anders zijn het woekerprijzen van richting 300 per maand, waar ik nog in December 30 betaalde.)
Ja kan energy+ aanzetten, exporteren, en dan weer uitzetten. Als het enkel om het exporteren van data gaat (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
  • Laatst online: 13-09 12:58
RobAkm schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:02:
Je moet je energieleverancier toestemming geven om je meter uit te lezen, de netbeheerder kan zonder jouw toestemming de meter uit lezen.
Als je een slimme meter hebt kan je een P1 gebruiken.
@Daveth heeft een progje geschreven voor Windows waarmee je over 6 dagen een uitdraai kan maken zonder energy+. HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma
Dank!

Ik heb juist toestemming en al in orde (Liander beaamt dat ook). Het is alleen dat het netwerkdeel blijkbaar niet in orde is, en daarvoor moet ik een nieuwe meter en dat zou 2022Q3 pas worden. :-(
HomeWizard_NL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Ja kan energy+ aanzetten, exporteren, en dan weer uitzetten. Als het enkel om het exporteren van data gaat (y)
Dank! Dan is die ene euro wel te doen.
Bevat het dan ook verbruik per uur? Of moet ik dan iets berekenen?

[ Voor 4% gewijzigd door Koffer op 20-03-2022 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Koffer schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:36:
[...]

Dank!

Ik heb juist toestemming en al in orde (Liander beaamt dat ook). Het is alleen dat het netwerkdeel blijkbaar niet in orde is, en daarvoor moet ik een nieuwe meter en dat zou 2022Q3 pas worden. :-(

[...]

Dank! Dan is die ene euro wel te doen.
Bevat het dan ook verbruik per uur? Of moet ik dan iets berekenen?
de exports zijn per kwartier, je zal 4 waardes bij elkaar moeten tellen om tot uren te komen. Maar aangezien je dit kan inladen in excel moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:01:
Werkt de HomeWizard Wi-Fi Energy Socket ook zonder die P1 meter alsin, communiceert gewoon via WiFi naar de portal? Dan kan ik daar alvast mee spelen als ik die nu bestel namelijk :) De P1 meter kan ik nog niet aansluiten totdat de nieuwe meter geplaatst is.
We hebben inmiddels een P1 poort voor de HW Energy. Nu dacht ik deze even te koppelen (net zoals bij mijn moeder) maar geeft geen sjoege :( Koppelmodus actief, verbonden met het P1 netwerk van HW maar ik kom niet verder. Steeds springt het zaakje terug naar 1e scherm "zet P1 meter in koppelmodus" maar deze staat al blauw te branden :? :/ Iemand een tip of heb ik een DOA?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Probeer eens een externe voeding eraan te hangen (als je dat nog niet hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

IJsbeer schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:23:
Probeer eens een externe voeding eraan te hangen (als je dat nog niet hebt).
Ook dat helpt niet. Laatste poging om AC te disablen (dus alleen 2.4 Ghz) werkte ook niet.

https://intercom.help/hom...-to-the-app-what-can-i-do

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nee alles Ubiquiti :)

Blijft hangen op "Verbinden met P1 meter" en springt telkens terug op "Start koppel-modus". Energy socket ging hier toen ook niet vlekkeloos maar zit er wel gewoon op. Laatste iOS en laatste versie Energy (iPhone 13 mini).

[ Voor 31% gewijzigd door JB op 22-03-2022 16:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
@JB
Weet niet of het inmiddels gelukt is, maar bij mij wilde een tweede kWh meter niet koppelen.

Mijn oplossing was: het homewizard netwerk bij wifi settings van m'n telefoon wegdoen/vergeten.

Hierna werkte het koppelen direct

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

henkNL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:32:
@JB
Weet niet of het inmiddels gelukt is, maar bij mij wilde een tweede kWh meter niet koppelen.

Mijn oplossing was: het homewizard netwerk bij wifi settings van m'n telefoon wegdoen/vergeten.

Hierna werkte het koppelen direct
Ook meermaals gepoogd. Springt steeds terug naar koppel scherm. :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Ik had laatst ook zoiets… uit- en aanzetten van de telefoon loste het op… oeps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gramser schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:57:
Ik had laatst ook zoiets… uit- en aanzetten van de telefoon loste het op… oeps.
Wat is dit forum toch fijn _O_ De enige "check layer 1" waar ik nog niet aan gedacht had... Apple iPhone herstart en voila!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
JB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:06:
[...]

Wat is dit forum toch fijn _O_ De enige "check layer 1" waar ik nog niet aan gedacht had... Apple iPhone herstart en voila!
Ik had toen net een hele mail met screenshots en alles aan @HomeWizard_NL support gestuurd… en toen direct daarna kwam ik op dit lumineuze idee. Problem solved… lekker snugger 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gramser schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:44:
[...]

Ik had toen net een hele mail met screenshots en alles aan @HomeWizard_NL support gestuurd… en toen direct daarna kwam ik op dit lumineuze idee. Problem solved… lekker snugger 🤭
Mja herkenbaar, inmiddels ook uit alle opties en had wel al bedacht een Android telefoon te vragen bij mijn broer, maar bleek (gelukkig) niet nodig. Wel lullig zo ja... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ro3lie schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:10:
[...]

Dat blijkt dus hier helaas ook zo te zijn..
Zonder open te maken zat de kabel al deels los.
Heel bijzonder in een afgesloten meterkast.

Als je de 2e foto ziet zie je de kern nog. Alsof de soldering niet goed is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@HomeWizard_NL kunnen we dit via DM bespreken?
Hmm :( Dit hoop ik toch niet (ook) te krijgen.

Heb 'm nu weg kunnen moffelen achter het klepje maar kabel buigt wel iets daardoor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1bTtMltFevUm-z5pwMlVeR36RI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W76Own4Cjm1o7AuEL81ES9wB.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
JB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:06:
[...]
Ook dat helpt niet. Laatste poging om AC te disablen (dus alleen 2.4 Ghz) werkte ook niet.

https://intercom.help/hom...-to-the-app-what-can-i-do
stond ook in het artikel wat je zelf linkte :)

[ Voor 46% gewijzigd door HomeWizard_NL op 23-03-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HomeWizard_NL schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:56:
[...]

stond ook in het artikel wat je zelf linkte :)
Klopt, zie nu dat het 1 van de 1e stappen is. My bad :) Vervelende is, dat je geen foutmeldingen krijgt, waardoor je niet zeker weet wat er dan mis gaat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Werkt echt mooi zo. Blij mee :)

Enige wat ik nog wel zou willen, is huidige gebruik op een LED display zoals ik voorheen had op de Wattcher.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:52
Vanmorgen kwam mijn nieuwe acculader binnen, voor de auto. De lader laadt met 3,7kW / 16A.

En dat kan de Socket schijnbaar net niet hebben. Na 5 minuten schakelt de Socket de lader af
In de spec staat: Automatische overbelasting (16A). Maar dat betekent schijnbaar dat die al bij 16A uitschakelt. Dat is balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Wenzel schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:19:
Vanmorgen kwam mijn nieuwe acculader binnen, voor de auto. De lader laadt met 3,7kW / 16A.

En dat kan de Socket schijnbaar net niet hebben. Na 5 minuten schakelt de Socket de lader af
In de spec staat: Automatische overbelasting (16A). Maar dat betekent schijnbaar dat die al bij 16A uitschakelt. Dat is balen.
En waarschijnlijk een piek van 16A is geen probleem maar een langere tijd 3700W vind hij niet leuk.
Of het voltage ligt aan de lage kant. Want 230V x 16A = 3680W.
Als je maar 220V hebt dan is het met 220 X 16 = 3520W al klaar.
En 3700W / 220 = 16,81A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Toevallig een socket uit de Beta tijd? Die konden dat idd niet aan. De 'normale' versies zouden dat moeten kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
mike123 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:58:
[...]

En waarschijnlijk een piek van 16A is geen probleem maar een langere tijd 3700W vind hij niet leuk.
Of het voltage ligt aan de lage kant. Want 230V x 16A = 3680W.
Als je maar 220V hebt dan is het met 220 X 16 = 3520W al klaar.
En 3700W / 220 = 16,81A.
Beste,

De socket schakelt bij een piek boven de 16A niet af, maar bij een langduriger gebruik wel. De socket schakelt inderdaad af bij 16A en niet bij 3850W bijv. Het kan zijn dat je een laag voltage hebt, en daardoor een hoog amperage waardoor de socket afschakelt. Als je contact met ons opneemt kunnen we misschien wel even kijken wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In principe werkt een (mobiele) laadpaal ook op basis van A en niet W. De laadpaal vertelt aan de auto welke A er maximaal geladen mag worden. De auto mag dit niet overschrijden. Als het voltage hoger of lager is dan laadt je auto dus ook meer of minder W omdat de W ook afhankelijk is van de V.

Het is dus niet zo dat een auto die met 3,7kW wil laden dan de A hoger mag maken als de V naar beneden gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazybond700
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-05 20:23
Leuk product!

Heb de p1 aangeschaft met een 3 fase kwh meter voor de pvinstallatie en de losse socket. Je komt er direct achter wat je gebruikt en of dat nuttig is of niet. Wij hebben bv op de badkamer (recent verhuist) een electrische vloer (naast een wandradiator, puur ter confort). Sochtens is dat fijn, en hebben we een vast patroon dat we daar zijn. Heb dus de tijd bijgesteld. Hij stond ook savonds tussen 6 en 9 te verwarmen, terwijl we er dan praktisch niet zijn. Die dus uitgezet. In de winter is dat ongeveer 0.4Kwh keer een uur of 4 per dag. Makkelijk besparen. Stroom verbruiken is wat mij betreft niet erg, zolang het bewust een keuze is.

Aan de andere kant, voor de investering die je doet in de meter, en met name de kwh meter kun je best een tijd die vloer verwarmen ;). Maargoed het is ook gewoon leuk wat mij betreft. Met oog op de toekomst wil ik meer inzicht hebben op wat we zelf gebruiken van de panelen, dit inzicht heb je anders niet of slecht.

De p1 installeren is heel eenvoudig, kan je bijna niet installeren noemen. De Kwh meter heb ik naast de werkschakelaar bij de omvormer in een apparte mini meterkastunit gehangen ivm ruimte in de meterkast.

Ik vroeg me wel af wat de optie in de grafieken is "tel import en export bij elkaar". Ik meen het in dit topic te hebben gelezen, maar die telt nogal wat paginas dus kan het niet meer vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Crazybond700 op 26-03-2022 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Die optie is..... Uitgeschakeld zie je dat je 100kWh verbruikt én 105kWh geleverd hebt (in dag/week/maand/jaaroverzicht). Ingeschakeld zie je alleen de uitkomst van de rekensom = 5kWh geleverd

En welkom op Tweakers!!

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 26-03-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybond700
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-05 20:23
Ah, zo simpel. Ik dacht dat het wellicht wat te maken had met als je meerdere meters tergelijktijd hebt draaien. Maar het is dis een weergave optie. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlukvaP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-01-2024
Goedemiddag allemaal, ik maak sinds ongeveer een jaar gebruik van de P1 meter op een tablet en op een iphone. Gisteren heb ik mijn tablet gereset en de HW app opnieuw geïnstalleerd. De grafieken worden echter niet meer getoond, alleen de getalswaarden... Deze lopen ook netjes mee gedurende de dag. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, de P1 meter opnieuw aangesloten maar het helpt niet.
Op mijn iphone werkt alles wel.
De optie voor het aan/uitzetten van de grafieken staat natuurlijk op aan.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/du9e1q4_tqbjH9n33Ay1x9lyABU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RU0dg2azTI59FQtwZUprDMGM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PlukvaP op 26-03-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
PlukvaP schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:09:

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Misschien dat de app op een tablet nog wat optimalisaties kan gebruiken? In afwachting van een echte oplossing de site https://hwenergy.app/ gebruiken op de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlukvaP
  • Laatst online: 15-01-2024
Het heeft toch een jaar gewerkt... Misschien zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:34

sanzut

It's always christmas time

@HomeWizard_NL,

Ik zou graag een tweede of zelfs derde grafiek van mijn P1 stroomverbruik willen.

Nu moet ik kiezen hoe ik mn stroom in de app laat tonen terwijl ik graag AL deze weergaves zou hebben.
- formaat mini, totalen wel opgeteld
- formaat gemiddeld, totalen niet optellen, fases niet tonen (dit heb ik nu maar als standaard)
- formaat groot, fases apart tonen.

Zouden jullie dat op de wensenlijst willen vastleggen? Eventueel bijvoorbeeld als plus functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 06:28

Freakie1NL

Grote Baas

Zijn er meer mensen met storing op dit moment?

WiFi doet het goed, alleen P1 geeft niets weer. EnergySocket knippert ook rood.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:52
Hier werkt alles normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik gebruik Energy+ nu een tijdje en heb dus inzicht in mijn stand-by verbruik. Ik weet niet of het de bedoeling is dat we dit hier bespreken maar ben wel benieuwd naar wat andere gebruikers met Energy+ als stand-by verbruik hebben. Ik vind mijn verbruik nog al aan de hoge kant en ben dus druk in de weer om te kijken waar ik nog het een en ander kan uitschakelen in bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
chippie777 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:24:
Ik gebruik Energy+ nu een tijdje en heb dus inzicht in mijn stand-by verbruik. Ik weet niet of het de bedoeling is dat we dit hier bespreken maar ben wel benieuwd naar wat andere gebruikers met Energy+ als stand-by verbruik hebben. Ik vind mijn verbruik nog al aan de hoge kant en ben dus druk in de weer om te kijken waar ik nog het een en ander kan uitschakelen in bepaalde periode.
Met zoveel variabele is dit een vraag waar niemand antwoord op kan geven.
Ben je geheel van het gas af.
Woon je alleen of met een groot gezin.
Heb je een groot of klein huis.
Heb je een warmtepomp.
En zo kan je een hele pagina vullen en heb je nog geen antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@RobAkm begrijp ik, daarom is het misschien niet handig hier. Was meer benieuwd hoe andere gebruikers met de informatie van stand-by gebruik omgaan. Ik wil dat zo laag mogelijk krijgen, maar ik snap uiteraard dat er altijd verbruik zal blijven. (koel/vrieskasten, routers, switchen, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Standby gebruik is voor mij als alles uitstaat, behalve de nodige dingen als koelkast enzo. Ik zit zo op 140w/h 's nachts tussen 00:00 en 05:00 als iedereen slaapt.

Geen warmtepomp oid, wel hue buitenverlichting gedeeltelijk aan, maar dat is maar een paar watt. Verder 2 koelvriescombi's en nog 40 hue's die uit staan, maar toch iets verbruiken.

Mijn TV's, 3 stuks, verbruiken nagenoeg niks (ontopic: heb ik gemeten met de energy socket 8) ), en mijn ziggo tv kast ding ook niet, die staat op slow start en complete standby, waarbij verbruik ook gering is.

Verder nog wat smart dingen, robotstofzuigers, TADO bridge. De grootste winst (100w/h) bleek voor mij te behalen zijn in mijn receiver+versterker. Die gebruikte ik nooit, en gaat nu op marktplaats :P

Ik zit verder nog met een vraag: De P1 meter leest de meterstanden af, maar zijn deze ook inzichtelijk? Ik zou graag elke dag om tijdstip x de meterstanden willen weten, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
robkrekel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:54:
Ik zit verder nog met een vraag: De P1 meter leest de meterstanden af, maar zijn deze ook inzichtelijk? Ik zou graag elke dag om tijdstip x de meterstanden willen weten, kan dat?
Met het progje van Daveth kan dat.
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
robkrekel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:54:
Standby gebruik is voor mij als alles uitstaat, behalve de nodige dingen als koelkast enzo. Ik zit zo op 140w/h 's nachts tussen 00:00 en 05:00 als iedereen slaapt.

Geen warmtepomp oid, wel hue buitenverlichting gedeeltelijk aan, maar dat is maar een paar watt. Verder 2 koelvriescombi's en nog 40 hue's die uit staan, maar toch iets verbruiken.

Mijn TV's, 3 stuks, verbruiken nagenoeg niks (ontopic: heb ik gemeten met de energy socket 8) ), en mijn ziggo tv kast ding ook niet, die staat op slow start en complete standby, waarbij verbruik ook gering is.

Verder nog wat smart dingen, robotstofzuigers, TADO bridge. De grootste winst (100w/h) bleek voor mij te behalen zijn in mijn receiver+versterker. Die gebruikte ik nooit, en gaat nu op marktplaats :P

De huidige meterstanden heb je onder instellingen > meters > ''meternaam''> meterstanden. Of via de csv export functie in energy+ voor geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servee
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
chippie777 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:24:
Hier een gamende zoon tot de vroege uurtjes dus weinig “stand-by” verbruik _O- maar leuk dat het erin zit d:)b Wanneer de pc uit is zo tussen de 70 en 160 watt. Drie telefoons op de lader, Daikin Airco, 2x tv, 2x tv box, stereo set en pc, router op standby , twee beveiliging camera’s en af en toe springt 10 min de koelkast/vriezer aan. Is dit hoog? Valt mij wel mee.

Daikin FTXM35R/RXM35R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@Servee en @robkrekel ik heb toch wel een aardig verbruik in de nacht; circa 210 W. Vind ik wel wat veel voor eenvoudig huis. Blijkbaar heb ik meer in het stopcontact zitten dan ik dacht. Wordt nog een leuke zoektocht. (geen warmte pomp, maar stadsverwarming dus geen gas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ooit 1 verplaatsbare Wattmeter (PCF-600) gekocht voor ~12€ bij de Gamma om de "groot" verbruikers op te sporen en daarna nooit meer gebruikt.
Nacht verbruik is ~90W/h ondanks de server die 24/7 aanstaat en overdag gemiddeld ~200W/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
chippie777 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:38:
@Servee en @robkrekel ik heb toch wel een aardig verbruik in de nacht; circa 210 W. Vind ik wel wat veel voor eenvoudig huis. Blijkbaar heb ik meer in het stopcontact zitten dan ik dacht. Wordt nog een leuke zoektocht. (geen warmte pomp, maar stadsverwarming dus geen gas)
Als je bijvoorbeeld vloerverwarming hebt, zonder pompschakelaar, kan het hard gaan - afhankelijk van het type pomp. Maar ook een oude vriezer of koelkast verbruiken best wat.

De Energy Socket kan je daar prima inzicht in verschaffen.
Pagina: 1 ... 37 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic