• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:42
Toml83 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:31:
[...]

Warmwater instelling van Hot naar eco en energiebesparing van off naar on. Verder zag ik een YouTube filmpje waar de kwh en pomp toerental fors naar beneden wordt afgesteld. Ik heb beneden vloerverwarming, 1e verdieping 4 radiatoren waarvan alleen 1 aanstaat voor de kleine en op zolder 2. Is het dan verstandig om de kwh en toerental te verlagen? Verder zie ik bij vloerverwarming 40 graden cv water temperatuur. Volgens mij staat deze bij mij op max... Wat is wijsheid - verlagen?
Cv ketel: nefit trendline ii

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb ook een nieuwe nefit ketel, heb de warmwater instelling op "intelligent" gezet. Voorlopig doet hij ook snachts nog om het uur het water opwarmen, volgens de handleiding duurt het enige weken om het tappatroon te leren. Ben benieuwd hoe lang het duurt dat tie snachts dat niet meer doet...

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:30

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:30
fredhuizinga schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Ik heb ook een nieuwe nefit ketel, heb de warmwater instelling op "intelligent" gezet. Voorlopig doet hij ook snachts nog om het uur het water opwarmen, volgens de handleiding duurt het enige weken om het tappatroon te leren. Ben benieuwd hoe lang het duurt dat tie snachts dat niet meer doet...
Met intelligent geen ervaring.
Op bais van eco geen kleine piekjes meer, gewoon plat (0).
Warmwater douche duurt iets langer, maar geen ramp.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 21:55
JeroenE schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:21:
@coelho Het daadwerkelijk verbruik is de waarde van de kWh-meter van de netbeheerder plus de waarde van de kWh-meter van je zonnepanelen.

Stel je levert 1 kW op:
- als de netbeheerder dan een verbruik van 1 kW meet is je daadwerkelijke verbruik 1 + 1 = 2 kW.
- als de netbeheerder dan een teruglevering van 0,5 kW meet is je daadwerkelijke verbruik -0,5 + 1 = 0,5 kW.

Volgens mij krijg je uit de P1 van de kWh-meter van de netbeheerder alleen positieve getallen dus je kan inderdaad zoals je in jouw berekening ook doet dit 'goed' krijgen door (verbruik - opwekking) te doen. Als je verbruikt is dat bijvoorbeeld (1 - 0) = 1 en als je teruglevert bijvoorbeeld (0 - 0,5) = -0,5.

Je kan dit niet uit 1 van beide meters halen omdat je die waardes zelf moet combineren. De kWh-meter van de netbeheerder weet niet wat je opwekt en de kWh-meter bij de zonnepanelen weet niet wat je verbruikt (of teruglevert).
Dan wordt het nog complexer, omdat geen van beide api's actuele cijfers laat zien. Wel heb ik de actuele meterstand van de panelen kWh meter en de import en export van mijn verbinding met het net. Ik zal dan echter de api's van 2 verschillende meters (en dus IP adressen) moeten gaan combineren en per tijdseenheid de huidige meterstand van de vorige aftrekken om het verschil in tussenliggende periode te meten.

Buiten de vraag of dat mogelijk is, vrees ik dat het mijn kennis op dit vlak te boven gaat.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
coelho schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:06:
Dan wordt het nog complexer, omdat geen van beide api's actuele cijfers laat zien.
Laat die active_power_w niet de actuele verbruik/vermogen zien? Ik zou juist denken van wel.

Ik zat trouwens niet op te letten; ik was een beetje in de war doordat je steeds P1 schreef en gign uit van het P1-telegram.

Als je gebruik maakt van de active_power_w van de meter bij de net aansluiting dan is die al vanzelf positief indien verbruik en negatief indien opwekking.

Dan moet je even goed controleren hoe de kWh-meter bij je zonnepanelen is aangesloten. Als die active_power_w ook negatief is bij opwekking dan moet je het aftrekken (want dan wordt het plus) en anders optellen om je echte verbruik te krijgen. Dus 1 - -1 = 2 of anders 1 + 1 = 2.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 21:55
JeroenE schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:46:

Als je gebruik maakt van de active_power_w van de meter bij de net aansluiting dan is die al vanzelf positief indien verbruik en negatief indien opwekking.
Dank je voor deze opmerking! Hiermee ben ik verder gaan kijken en heb ik uiteindelijk de parameter n=1 toegevoegd aan de info die naar pvoutput gestuurd wordt. Dit om aan te geven dat de active_power_w een "net import/export" is ipv "gross import/export". Het lijkt erop dat dit het verschil maakt.

Ik moet even wat zon afwachten omdat op de momenten dat ik meer opwekte in huis dan verbruikte mijn verbruik 0 werd zoals ik het had staan. Als er straks een momentje komt dat ik zeker weet dat opwekking het verbruik op dat moment overstijgt en verbruik >0 blijft, dan is dat de oplossing. Helaas is het al dagen aan een stuk bewolkt...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 08:17
Ik heb een vergelijk gemaakt tussen mijn leverancier ( Oxxio) overzicht en Energy app. In de Oxxio overzicht zie ik minder stroomverbruik dan in de Energy app, maar opbrengst juist andersom. Het verschil is zo goed als wel gelijk wel gelijk.
Is het verschil ( tussen 93 en 155 kWh) wat in de Oxxio overzicht zowel als stroom en opbrengst minder wordt gezien, ons "direct" stroom verbruik van de zonnepanelen gedurende dag?
Ik heb een P1 meter en KWH meter die ik voor de zonnepaneel opbrengst gebruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtGZS5CqOBq9u0KepkrInwktuv4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nmiKxPWlGiaggfwqjIdywoqQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Je meet wat je zonnepanelen opbrengen, maar levert pas terug nadat eigen verbruik daaraf gaat.
Daar zit het verschil wat per saldo klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De kWh meter is niet interesssant in dit verhaal idd. Daarmee kun je alleen je eigen verbruik bepalen en weten wat je panelen zelf gedaan hebben.
Maar de P1 meter zou gelijk moeten zijn aan kolom 1 - kolom 3. Dus ik kan hem nog net rijmen met erlkaar.

Welk getal pak je toruwens uit de app? Stroom totaal of stroom gebruik? Je moet stroom totaal hebben.
Ik heb het even bekeken met mijn leverancier en daar kloppen de getallen exact met elkaar.

[ Voor 28% gewijzigd door IJsbeer op 20-08-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Chris.nl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:21:
Je meet wat je zonnepanelen opbrengen, maar levert pas terug nadat eigen verbruik daaraf gaat.
Daar zit het verschil wat per saldo klopt.
Dan klopt het wat ik dacht. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
IJsbeer schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:30:
De kWh meter is niet interesssant in dit verhaal idd. Daarmee kun je alleen je eigen verbruik bepalen en weten wat je panelen zelf gedaan hebben.
Maar de P1 meter zou gelijk moeten zijn aan kolom 1 - kolom 3. Dus ik kan hem nog net rijmen met erlkaar.

Welk getal pak je toruwens uit de app? Stroom totaal of stroom gebruik? Je moet stroom totaal hebben.
Ik heb het even bekeken met mijn leverancier en daar kloppen de getallen exact met elkaar.
Stroom gebruik ( paars) verder op zie je ook Stroom totaal (groen).
Ik denk dat in de Oxxio overzicht bij stroom verbruik mijn eigen verbruik van van de zonnenpanelen eraf is, vandaar ook dat in de Oxxio overzicht ook minder opbrengst te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:58
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:15:
Zodra we hier meer over kunnen zeggen laten we het weten :)
Koppel je dat tzt ook terug in dit draadje? Snap dat het een commerciële boodschap is maar dat scheelt jullie site in de gaten houden. Lijkt me een ideaal ding om eindelijk eens goed op sluipverbruik-jacht te gaan.

Zijn er trouwens nog bèta testers nodig?
(had al een paar bugjes in de app gezien... ;))

[ Voor 10% gewijzigd door hoevenpe op 22-08-2021 09:44 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:18
hoevenpe schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

Koppel je dat tzt ook terug in dit draadje? Snap dat het een commerciële boodschap is maar dat scheelt jullie site in de gaten houden. Lijkt me een ideaal ding om eindelijk eens goed op sluipverbruik-jacht te gaan.

Zijn er trouwens nog bèta testers nodig?
(had al een paar bugjes in de app gezien... ;))
Hoi hoefpe,

Dat zullen tzt hier laten weten, (dit doen we standaard eigenlijk al)

Bugs horen we graag via onze klantenservice, zodra we weer nieuwe beta gebruikers nodig hebben zal je dat inderdaad hier terugzien ;). Je kan je aanmelden door een email te sturen naar beta@homewizard.com als er ruimte is word je dan ingeschreven.

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 17:02
HomeWizard_NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Hoi leffunk,

De data die fluvius (netbeheerder belgie) hiervoor gaat gebruiken is hetzelfde. Anders zou een piek van een seconde je hele maand bepalen. Overigens is er geen data met hogere resolutie beschikbaar via p4 (de data die de netbeheerder krijgt) fluvius zal dus de tarieven gaan bepalen op basis van je gemiddelde kwartier.
@HomeWizard_NL
Moet ik dan in zo'n exportfile de kolom nemen met de naam import en daar dan piekvermogen per kwartier berekenen door de meterstand vb 9u00 af te trekken van meterstand in diezelfde kolom 9u15? Dus de waarde er net onder? Of moet ik ook rekening houden met kolom export?
En geeft dat dan mij inzicht in dat piekverbruik per kwartier?

[ Voor 3% gewijzigd door Leffunk op 26-08-2021 12:49 ]

• HomeWizard_NL
Leffunk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

@HomeWizard_NL
Moet ik dan in zo'n exportfile de kolom nemen met de naam import en daar dan piekvermogen per kwartier berekenen door de meterstand vb 9u00 af te trekken van meterstand in diezelfde kolom 9u15? Dus de waarde er net onder? Of moet ik ook rekening houden met kolom export?
En geeft dat dan mij inzicht in dat piekverbruik per kwartier?
Je hoeft geen rekening te houden met de export kolom, je wordt (als het goed is) alleen belast op je piek gebruik niet op je piek teruglevering in België. Je moet dus kolom B van kolom A aftrekken.

Voorbeeld
A 9:30 = import 100,000kWh
B 9:45 = import 103,000kWh

103,000-100,000=3,000kWh = 3000Watt uur/ omdat je het over een kwartier hebt en niet een uur, moet deze keer 4. dus 12000W (of 12kW)

Edit: aanpassing door opmerking maasluip ;)

Overigens is fluvius ook niet geheeld transparant over hoe ze deze berekening exact doen.

[ Voor 7% gewijzigd door HomeWizard_NL op 26-08-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je 3 kWh verbruikt/teruglevert in 15 minuten heb je een vermogen van 12 kW.
Als je per minuut meet is het het verschil in kWh * 60.

Signatures zijn voor boomers.

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 17:02
Maasluip schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:43:
Als je 3 kWh verbruikt/teruglevert in 15 minuten heb je een vermogen van 12 kW.
Als je per minuut meet is het het verschil in kWh * 60.
begrijp ik het dan goed, dat ik de getallen uit de export van HomeWizard Energy effectief dus nog moet vermenigvuldigen om dat piekvermogen in dat kwartier te kennen waarmee ze in België willen gaan rekenen?
Dus in bovenstaand voorbeeld heb ik ik 3kWh gebruikt in een kwartier, dus mijn piekvermogen is dan 12 kW waarmee ze gaan rekenen?

• HomeWizard_NL
Leffunk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

begrijp ik het dan goed, dat ik de getallen uit de export van HomeWizard Energy effectief dus nog moet vermenigvuldigen om dat piekvermogen in dat kwartier te kennen waarmee ze in België willen gaan rekenen?
Dus in bovenstaand voorbeeld heb ik ik 3kWh gebruikt in een kwartier, dus mijn piekvermogen is dan 12 kW waarmee ze gaan rekenen?
Dat is inderdaad hoe fluvius nu aangeeft dat ze gaan verrekenen. Er is hier overigens weinig officieels van fluvius over te vinden.

• Silvest89
  • Laatst online: 11-03 14:05
Ondersteunt de P1 meter WPA2 Enterprise? Heb op de locatie van mijn slimme meter geen ander wifi beschikbaar. Ik woon in een appartement waar de slimme meter voor iedereen los zit van de meterkast ( allemaal op de 1e verdieping woon zelf op de 11e..

Tevens ook geen stopcontact beschikbaar daar anders had ik wss wel een mifi router kunnen plaatsen. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:27
Een paar dagen terug ook een P1 meter aangeschaft.

Bedankt voor de uitleg hierover en de diverse scripts voor de API.

[ Voor 72% gewijzigd door Kroonkurk op 02-09-2021 22:41 . Reden: Had een probleem maar heb ik opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 11:54
Silvest89 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:24:
Ondersteunt de P1 meter WPA2 Enterprise? Heb op de locatie van mijn slimme meter geen ander wifi beschikbaar. Ik woon in een appartement waar de slimme meter voor iedereen los zit van de meterkast ( allemaal op de 1e verdieping woon zelf op de 11e..

Tevens ook geen stopcontact beschikbaar daar anders had ik wss wel een mifi router kunnen plaatsen. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
Interessant probleem @HomeWizard_NL , hebben jullie een idee..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Silvest89 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:24:

Boven de meter (voor de zekeringkast) ben jij de verantwoordelijke, dus waarom geen stopcontact(en) maken boven je meter ?
Kost wel wat want Liander [1] zal wel eerst de meter spanningsloos moeten maken, hoofdzekering verwijderen, terug plaatsen en loodje weer aanbrengen.

Andere vraag is of je wifi-router wel 11 verdiepingen door beton wilt.....denk eerder dat je dan aan een powerline moet.

[1] Erkende installateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Gramser schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 06:37:
[...]

Interessant probleem @HomeWizard_NL , hebben jullie een idee..?
Nee, de wifi p1 meter werkt niet met enterprise wifi. Enterprise wifi is heel verschillend, sommige hebben captive portals, andere vereisen usernames etc. Je kan kijken naar powerline, ook al is dat nog steeds niet altijd even stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Hoi allemaal, vanaf nu is ook onze actieve p1 splitter verkrijgbaar :)

https://www.homewizard.nl...9a7fb5c&mc_eid=c2fab5b3e0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat de P1 meter hier niet gewoon inzit... dan maar 2 externe poorten..
En jammer dat de P1 meter dan met USB kabel gevoed moet worden... die vraag zal hier nog wel een paar keer voorbij gaan komen: hij doet het niet, en ik heb wel een DSRM5 meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ik heb ook een slimme splitter, voor de P1 en Blue Energie, maar deze heeft geen externe voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:03
Op de spec wordt aangegeven dat er 5V uit wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Las het idd, maar onder het plaatje staat
Op een van de poorten via een HomeWizard P1 meter met een USB aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Die van Tech4U wordt gevoed uit de slimme meter en heeft 4 uitgangen....zonder extra voeding.
Nadeel is dat hij (nu) wel iets duurder is maar die extra poort en zonder extra voeding was hij zijn geld (toen 32€) wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:04:
Die van Tech4U wordt gevoed uit de slimme meter en heeft 4 uitgangen....zonder extra voeding.
Nadeel is dat hij (nu) wel iets duurder is maar die extra poort en zonder extra voeding was hij zijn geld (toen 32€) wel waard.
Flexibele stroom voorziening:

1. Via Slimme meter: Via de P1 kabel van een slimme meter (SMR 4 of hoger) < kan dus ook gewoon direct op een slimme meter met SMR4 of SMR5 met een P1 meter op een DSMR5 heb je dus voor beide geen voeding nodig.

2. Via P1 meter: Op een van de poorten via een HomeWizard P1 meter met een USB aansluiting

3. Via Micro USB Een eigen stroom adapter (5V 1A)

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 07-09-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
OK, dat het ook alleen met een draadje vanuit de slimme meter kan begreep ik even niet en blijkbaar andere ook niet.
Misschien iets duidelijker omschrijven op de website dat niet perse een aparte voeding nodig is en dat de splitter ook zonder de extra voeding functioneert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:29:
OK, dat het ook alleen met een draadje vanuit de slimme meter kan begreep ik even niet en blijkbaar andere ook niet.
Misschien iets duidelijker omschrijven op de website dat niet perse een aparte voeding nodig is en dat de splitter ook zonder de extra voeding functioneert.
daar waren we vanuit jullie reactie nu ook naar aan het kijken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobAkm
Als ik het goed zie en wat vele zullen waarderen is dat de lipjes van de stekkertjes aan de bovenkant zitten en niet zoals bij nagenoeg alle andere splitters tegen de muur waardoor je amper of niet een stekkertje los kan nemen zonder het stekkertjes te slopen of de kabel uit de stekker te trekken.....zeker een plus punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:39
Ik heb sinds een klein half uurtje dat de live-weergave van het elektriciteitsverbruik (W) bevriest. Ik lever al een half uur lang precies 607 W terug terwijl er diverse apparatuur aan en uit gaat. Betreft een iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44
Ik zit nog steeds met smart te wachten om mijn waterverbruik te kunnen meten.
Of kan ik die hier ook inpluggen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
rimave schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:04:
[...]

Ik zit nog steeds met smart te wachten om mijn waterverbruik te kunnen meten.
Of kan ik die hier ook inpluggen?
We zijn hier hard mee bezig d:)b door de chip tekorten is het op dit moment moeilijk om componenten te verkrijgen. Iets wat er deze week nog is, kan over 2 weken een levertijd hebben van 12mnd+ Of gaan in prijs ineens in tienvoud. Dit zorgt voor behoorlijke uitdagingen tijdens ontwikkeling, maar vooral pre-productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Naafkap schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:33:
Ik heb sinds een klein half uurtje dat de live-weergave van het elektriciteitsverbruik (W) bevriest. Ik lever al een half uur lang precies 607 W terug terwijl er diverse apparatuur aan en uit gaat. Betreft een iPhone.
Bij ons geen problemen, wat doet het lampje op je p1? Pulst die nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:39
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:18:
[...]

Bij ons geen problemen, wat doet het lampje op je p1? Pulst die nog steeds?
Inmiddels werkt alles weer naar behoren. :) Geen idee wat het geweest is. Ook na een reboot van de iPhone bleef het probleem. Nu dus weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-07 16:17
Mooi, zou fijn zijn als dat er bij komt. Vraagje: hoeveel S0 pulstellers willen jullie als ingang mogelijk maken? Ik heb 2 water meters (koud en warm) voor meer inzicht. En wellicht zijn er nog mensen met S0 kWh-meters die ze willen aansluiten. Is dat de opzet van de ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Sir Bacon schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:06:
[...]

Mooi, zou fijn zijn als dat er bij komt. Vraagje: hoeveel S0 pulstellers willen jullie als ingang mogelijk maken? Ik heb 2 water meters (koud en warm) voor meer inzicht. En wellicht zijn er nog mensen met S0 kWh-meters die ze willen aansluiten. Is dat de opzet van de ontwikkeling?
Oneindig. 8) net zoals je ook oneindig veel kWh meters kan toevoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door HomeWizard_NL op 08-09-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ServicePartner
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-10-2022
Dag allen,

Ik zou ook graag de P1 meter in gebruik willen nemen, echter heb ik een Toon thermostaat met daarbij de meteradapters aangesloten. Kan ik alsnog de P1 meter van Homewizard in gebruik nemen? Ik zou deze meter graag willen toevoegen in Homey.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Oneindig is een beetje teveel want de wifi van het modem/router is beperkt.
Modem van Ziggo zou 254 apparaten aan moeten kunnen, maar bij mijn homeautomatisering loopt het modem al vast bij <64 wifi, daarnaast wordt wifi ontzettend traag.
HW zou dan een AP/router met DHCP moeten maken welke je op de slimmeter aansluit zodat deze 254 wifi apparaten aan kan en maar 1 IP-adres van het modem gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door RobAkm op 08-09-2021 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
ServicePartner schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:18:
Dag allen,

Ik zou ook graag de P1 meter in gebruik willen nemen, echter heb ik een Toon thermostaat met daarbij de meteradapters aangesloten. Kan ik alsnog de P1 meter van Homewizard in gebruik nemen? Ik zou deze meter graag willen toevoegen in Homey.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
We hebben gisteren net een splitter hiervoor aangekondigd. https://www.homewizard.nl...izard-actieve-p1-splitter

dan kun je de P1 meter samen met toon aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:25:
Oneindig is een beetje teveel want de wifi van het modem/router is beperkt.
Modem van Ziggo zou 254 apparaten aan moeten kunnen (zeggen ze), maar bij mijn homeautomatisering loopt het modem al vast bij <64 en wordt ontzettend traag.
HW zou dan een AP/router met DHCP moeten maken welke je op de slimmeter aansluit zodat deze 254 wifi apparaten aan kan en maar 1 IP-adres van het modem gebruikt.
Dit is inderdaad waar als al deze meters zich op hetzelfde netwerk zitten. Uiteraard zijn er limitaties aan omliggende randapparaten (wat kan je router aan, wat kan je telefoon aan etc). Maar dit zijn geen limitaties aan energy zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
Dat is wel heel veel. Wellicht spraakverwarring? Het gaat mij om hoeveel S0-puls aansluitingen komen op jullie apparaat. 4 à 5 zou al heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Je kan 1 Wemos pro nemen (heeft 1 wifi adres nodig) en daar 8 digitale inputs opzetten, maar dan zal je zelf aan de slag moeten want ik vermoed dat HW dat niet ondersteunt in hun programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Sir Bacon schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:04:
[...]

Dat is wel heel veel. Wellicht spraakverwarring? Het gaat mij om hoeveel S0-puls aansluitingen komen op jullie apparaat. 4 à 5 zou al heel mooi zijn.
Er zullen meerdere poorten zijn per meter, maar aangezien je meerdere meters kan gebruiken, is er dus geen limitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
HomeWizard_NL schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:16:
[...]

Er zullen meerdere poorten zijn per meter, maar aangezien je meerdere meters kan gebruiken, is er dus geen limitatie.
Ah, op zo'n manier. Helder, dank voor de uitleg. We wachten af wanneer die beschikbaar komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielvh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-12-2024
Iemand ervaring met het toepassen van een HomeWizard Wi-Fi kWh meter in een stalen (meter)kast? Ik was benieuwd of de W-Fi verbinding nog enigszins bruikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ligt ook aan de rest van de kast.. ik zeg: telefoon in de kast douwen en in je router kijken of je de telefoon nog in het netwerk hangt (en evt. de wifi sterkte, maar dat is afhankelijk vna je router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielvh
  • Laatst online: 02-12-2024
Dat is een goede suggestie, ga ik dat eerst proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Zelfs in een kast van kippengaas zal de wifi het niet doen.....kooi van Faraday hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:52
Ik heb de homewizard energy ook aangeschaft. De bedoeling was/is om deze naast de energy link van HW te gebruiken. Echter dat lukt niet. Zodra ik beide via een splitter toevoeg werkt alleen de energy link, de nieuwe modulaire P1 meter werkt alleen wanneer deze alleen op de P1 poort zit. Waarschijnlijk moet ik deze dan toch van een voeding voorzien wil ik beide gebruiken. Maar ik komt inmiddels stopkontakten te kort in de meter kast. Ik ga eens kijken of er noodzaak is om beide naast elkaar te gebruiken. Ik meet alleen elektriscitiet (heb stadsverwarming) en ben eigenlijk op zoek naar iets waarmee ik data kan verzamelen zonder dat ik gelijk aan een of ander abo vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
RobAkm schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:47:
Zelfs in een kast van kippengaas zal de wifi het niet doen.....kooi van Faraday hè.
Een stalen deur is wat anders dan een kooi van Farday. Het zal niet door d edeur gaan, vandaar ook mijn opmerking: ligt aan de rest van de kast...

@chippie777 Toevallig een router met USB in de meterkast staan? Dan kan je hem gewoon op die manier voeden. Ding heeft amper wat(t) nodig. Nadeel van HomeWizard is wel dat data exporteren alleen mogelijk is met abonnement. Of je moet de api gaan uitlezen, maar die heeft alleen actuele standen, geen history.
Begripj me niet verkeerd: Ik ben laaiend over het product, maar je moet hem wel gebruiken waar hij voor bedoeld is.

[ Voor 22% gewijzigd door IJsbeer op 10-09-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-11-2024
@HomeWizard_NL Gisteren een P1 Splitter aangesloten op mijn Sagemcom DSMR5 meter, daarnaast een laadpaal (NewMotion) en een CEMM (datalogger van Cedel). Nog 1 poort over, waar ik een P1 Energy op wilde aansluiten, maar daar had ik vandaag pas tijd voor.

Toen ik gisteren alles had aangesloten, brandde het rode power LEDje fel rood, bij de aangesloten apparaten brandden allemaal fel witte LEDjes, en die van de P1 aansluiting knipperde 1x per seconde. Alles leek goed te werken, de CEMM ontving data en de laadpaal waarschijnlijk ook (die geeft daar nauwelijks uitsluitsel over).

Vandaag wilde ik dus de P1 Energy er nog bij zetten, maar in de meterkast trof ik het splittertje nu aan met een zwak brandend power LEDje, de P1 LED deed niets meer, die van de laadpaal ook niet. Alleen het LEDje bij de CEMM brandde nog wit.

Is het ding nu al overleden? Heb de P1 Energy nog wel even rechtstreeks in de meter geplugd, dan krijg ik de knipperende witte knop. Dus de stroomvoorziening uit de meter lijkt in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:52
IJsbeer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:22:
[...]

Een stalen deur is wat anders dan een kooi van Farday. Het zal niet door d edeur gaan, vandaar ook mijn opmerking: ligt aan de rest van de kast...

@chippie777 Toevallig een router met USB in de meterkast staan? Dan kan je hem gewoon op die manier voeden. Ding heeft amper wat(t) nodig. Nadeel van HomeWizard is wel dat data exporteren alleen mogelijk is met abonnement. Of je moet de api gaan uitlezen, maar die heeft alleen actuele standen, geen history.
Begripj me niet verkeerd: Ik ben laaiend over het product, maar je moet hem wel gebruiken waar hij voor bedoeld is.
De prijs is ook prima voor dat ding, ben nog aan het bekijken wat ik makkelijker/prettiger/mooier vind, de Modulaire WiFi P1 meter of de energy link. Iemand al dezelfde overweging gehad/gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
IJsbeer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:22:
[...]

Hij heeft het over een stalen kast en niet over een stalen deur.
Deze kasten kom je meestal in gemeenschappelijke ruimten tegen of meterkast bereikbaar vanaf buiten de woning.

Oplossing is om een langer snoertje te gebruiken tussen meter en splitter en de splitter buiten de stalen meterkast te brengen en dan je apparatuur op de splitter prikken.

[ Voor 16% gewijzigd door RobAkm op 10-09-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
chippie777 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:58:
Ik heb de homewizard energy ook aangeschaft. De bedoeling was/is om deze naast de energy link van HW te gebruiken. Echter dat lukt niet. Zodra ik beide via een splitter toevoeg werkt alleen de energy link, de nieuwe modulaire P1 meter werkt alleen wanneer deze alleen op de P1 poort zit. Waarschijnlijk moet ik deze dan toch van een voeding voorzien wil ik beide gebruiken. Maar ik komt inmiddels stopkontakten te kort in de meter kast. Ik ga eens kijken of er noodzaak is om beide naast elkaar te gebruiken. Ik meet alleen elektriscitiet (heb stadsverwarming) en ben eigenlijk op zoek naar iets waarmee ik data kan verzamelen zonder dat ik gelijk aan een of ander abo vast zit.
Ik heb hem aangesloten op een USB-poort van de zonnenpanelenkast die toevallig vrij was, ding heeft maar heel weinig stroom nodig.
En anders een stekkerblok, denk inderdaad dat het de voeding is.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Gossie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:07:
@HomeWizard_NL Gisteren een P1 Splitter aangesloten op mijn Sagemcom DSMR5 meter, daarnaast een laadpaal (NewMotion) en een CEMM (datalogger van Cedel). Nog 1 poort over, waar ik een P1 Energy op wilde aansluiten, maar daar had ik vandaag pas tijd voor.

Toen ik gisteren alles had aangesloten, brandde het rode power LEDje fel rood, bij de aangesloten apparaten brandden allemaal fel witte LEDjes, en die van de P1 aansluiting knipperde 1x per seconde. Alles leek goed te werken, de CEMM ontving data en de laadpaal waarschijnlijk ook (die geeft daar nauwelijks uitsluitsel over).

Vandaag wilde ik dus de P1 Energy er nog bij zetten, maar in de meterkast trof ik het splittertje nu aan met een zwak brandend power LEDje, de P1 LED deed niets meer, die van de laadpaal ook niet. Alleen het LEDje bij de CEMM brandde nog wit.

Is het ding nu al overleden? Heb de P1 Energy nog wel even rechtstreeks in de meter geplugd, dan krijg ik de knipperende witte knop. Dus de stroomvoorziening uit de meter lijkt in orde.
Kan zijn dat je slimme meter niet genoeg stroom geeft voor je laadpaal en cemm. Een p1 meter + splitter gebruikt zo goed als alle stroom uit de slimme meter. Namelijk 250 milli ampère. Komt er daarnaast nog een apparaat wat stroom uit de meter nodig heeft, dan zul je de splitter moeten voeden via usb over de p1 meter of via de splitter p1 poort.

Niet alle apparaten hebben voeding nodig uit de meter, dus het kan ook voorkomen dat je helemaal geen externe voeding nodig hebt.

Die 250 milli ampère uit de slimme meter is vrij minimaal want een doorsnee adapter geeft al snel 2100 milli ampère. Een standaard adapter geeft dus ruim genoeg voor 3 p1 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik krijg vandaag mijn wekelijkse rapporten binnen, maar volgens mij slaat hij er een beetje naast.

Volgens Homewizard heb ik qua stroomverbruik een verbruik dat 195% hoger is dan de week ervoor.
Bij het gas is dit 116%

Als ik in de app kijk heb ik vorige week 11kWh terug geleverd en de week ervoor 8,7.
Gasverbruik was vorige week 4,3 en de week ervoor 5,2.

Hebben andere dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Laatst online: 11:42
Crxtreem schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:51:
Ik krijg vandaag mijn wekelijkse rapporten binnen, maar volgens mij slaat hij er een beetje naast.

Volgens Homewizard heb ik qua stroomverbruik een verbruik dat 195% hoger is dan de week ervoor.
Bij het gas is dit 116%

Als ik in de app kijk heb ik vorige week 11kWh terug geleverd en de week ervoor 8,7.
Gasverbruik was vorige week 4,3 en de week ervoor 5,2.

Hebben andere dit ook?
Ja ik kreeg net ook de meldingen, ook 200% meer verbruik van elektra en zoiets van gas...

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:42
Ik heb het weer uit gezet.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 11:54
140% meer stroom hier. Geen idee hoe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 04-07 21:09
Vorige week krijg ik 8 meldingen over het zelfde binnen .... gaat nog niet helemaal lekker bij @HomeWizard_NL ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneCleaver
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 18:48
Ik zou dit echt een ideaal product vinden, maar wat ik zelf mis is het binnenhalen van data van SolarEdge. Ik heb niet meer de plek in de meterkast, om een extra meter te plaatsten helaas. Als nu gewoon via de SolarEdge API toch wat data binnen kon worden gehaald, was dit een mooie tussen oplossing. Minder accuraat, maar toch leuk inzicht in 1 app, zonder zelf te rekenen met data uit meerdere apps. Als dat kon zou ik direct een abonnement nemen! Nu, zonder dit, kan ik eigenlijk op het realtime verbruik na hetzelfde zien in de Oxxio app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Volgens mij moet dat ook makkelijk kunnen @CycloneCleaver maar HomeWizard zegt dat het teveel effort is om dit te implementeren omdat er teveel verschillende fabrikanten zijn. Maar de top 10 meeste voorkomende merken moet toch eenvoudig te realiseren zijn, zeker als er een api beschikbaar is. Maar goed de kans is dan groter dat men dan geen behoefte meer heeft aan een losse kwh meter voor de zonnepanelen (hoewel dat wel nauwkeuriger is) en lopen ze daar inkomsten mee mis. Het zou uiteraard voor de klant een groot pluspunt zijn.

Zelf heb ik het opgelost door de api van mijn Enphase en de p1 meter te koppelen in mijn Homey en kan ik ook het netto verbruik/opbrengst zien.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron321
@CycloneCleaver Je kan de kWh meter ook bij de omvormer plaatsen.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneCleaver
@renzo4000 , homey klinkt ook leuk. Maar daar heb ik nog 0 verstand van. Ik vind zulke dingen wel allemaal leuk, en heb wat stekkers van Shelly, en veel hue lampen.... dus wie weet is het toch wat voor mij. Ik ga me eens inlezen. Voor nu twijfel ik tussen dit apparaat, en P1-Monitor op een Raspberry pi, want die ondersteund wel de SolarEdge api. Nadeel is wel dat die weer geen app hebben. Wel weer geen abonnement, omdat alles privé wordt opgeslagen. Maar die 1 euro per maand heb ik er graag voor over. De aanschaf prijs is wel 4 keer zo hoog van een pi setje Inc kabel, en het stroom verbruik ook veel hoger... moeilijke keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-01 21:46
CycloneCleaver schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:17:
@renzo4000 , homey klinkt ook leuk. Maar daar heb ik nog 0 verstand van. Ik vind zulke dingen wel allemaal leuk, en heb wat stekkers van Shelly, en veel hue lampen.... dus wie weet is het toch wat voor mij. Ik ga me eens inlezen. Voor nu twijfel ik tussen dit apparaat, en P1-Monitor op een Raspberry pi, want die ondersteund wel de SolarEdge api. Nadeel is wel dat die weer geen app hebben. Wel weer geen abonnement, omdat alles privé wordt opgeslagen. Maar die 1 euro per maand heb ik er graag voor over. De aanschaf prijs is wel 4 keer zo hoog van een pi setje Inc kabel, en het stroom verbruik ook veel hoger... moeilijke keuze.
Heb je ook naar Home Assistant gekeken? Die hebben sinds de laatste release een speciaal energy dashboard waarin je de HomeWizard API en SolarEdge API kan toevoegen in 1 overzicht zodat je het netto verbruik ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4itRUCt7S48QOJIrFh6kQyu0ZM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zJ4VvstRzCW2rHgPgI8RH4zk.png?f=fotoalbum_large

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

• CycloneCleaver
martgom schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:24:
[...]

Heb je ook naar Home Assistant gekeken? Die hebben sinds de laatste release een speciaal energy dashboard waarin je de HomeWizard API en SolarEdge API kan toevoegen in 1 overzicht zodat je het netto verbruik ziet.
[Afbeelding]
Goede tip, daar had ik nog niet echt heen gekeken. Ik heb nog een Odroid XU4 liggen, dat zou perfect zijn om eens te testen. Ik moet me eens gaan inlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CycloneCleaver Je kan een kant en klare image downloaden voor de XU4
https://www.home-assistant.io/installation/odroid/

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• CycloneCleaver
Ja ik zag het! Weet iemand uit het hoofd hoe accuraat de data gaat worden? Via een P1 kabel kan ik in theorie elke seconde uitlezen. Via de Homewizard zal dat waarschijnlijk een stuk minder accuraat worden toch?

Dan is het weer de keuze tussen een Homewizard, of bijvoorbeeld toch een P1 Kabel. Een hoop keuzes haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CycloneCleaver
Ik kan de homewizard ook elke sec uitlezen via node red.
code:
1
http://ipdadres/api/v1/telegram

Het HA energy dashboard is wel 1x per uur ververst volgens mij.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 22:19
Iemand een idee hoe ik het ip-adres van de P1 meter kan vinden? De app werkt nog zonder problemen maar HA is de verbinding kwijt. Ik heb hem verwijderd en wou hem vervolgens terug toevoegen maar hiervoor heb ik het IP-adres nodig. Ik heb op mijn router gezocht maar hij staat niet in de lijst en vreemd genoeg heeft een ip scan tool hem ook niet teruggevonden (of hij staat goed dicht qua poorten) |:(

• renzo4000
Horla schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:56:
Iemand een idee hoe ik het ip-adres van de P1 meter kan vinden? De app werkt nog zonder problemen maar HA is de verbinding kwijt. Ik heb hem verwijderd en wou hem vervolgens terug toevoegen maar hiervoor heb ik het IP-adres nodig. Ik heb op mijn router gezocht maar hij staat niet in de lijst en vreemd genoeg heeft een ip scan tool hem ook niet teruggevonden (of hij staat goed dicht qua poorten) |:(
Ik zie hem wel in mijn router verschijnen onder de naam "espressif", maar je kan het mac-adres even checken (misschien ook op de achterkant van de p1 meter) en anders vind je die terug in de Energy app onder instellingen > meters > p1 meter (het id = macadres).

• Horla
renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:24:
[...]

Ik zie hem wel in mijn router verschijnen onder de naam "espressif", maar je kan het mac-adres even checken (misschien ook op de achterkant van de p1 meter) en anders vind je die terug in de Energy app onder instellingen > meters > p1 meter (het id = macadres).
Inderdaad. Ik heb een Bonjour browser gebruikt en zo het ip-adres gevonden.

http://{IP_ADDRESS}/api/v1/data in de browser zou toch moeten werken (tekst zien)? Het ziet er naar uit dat de API van mijn P1 meter het heeft opgegeven :? Ik heb de toggle in de app al eens aan- en terug uit gezet maar dat doet niets. Het probleem is dat ik redelijk wat automatisaties heb zitten in Home Assistant i.c.m. de P1 meter :|

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:42
Horla schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:56:
Horla schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:41:
[...]

http://{IP_ADDRESS}/api/v1/data in de browser zou toch moeten werken (tekst zien)? Het ziet er naar uit dat de API van mijn P1 meter het heeft opgegeven :? Ik heb de toggle in de app al eens aan- en terug uit gezet maar dat doet niets. Het probleem is dat ik redelijk wat automatisaties heb zitten in Home Assistant i.c.m. de P1 meter :|
Als je bonjour/MDNS gebruikt moet je de link zo opbouwen om het te laten werken.
http://p1meter-XXXXXX.local (MDNS browser)
http://p1meter-XXXXXX.local/api/v1/telegram (webbrowser)

Waarvan XXXXXX je laatste 6 cijfers zijn van het serie nummer van HW P1 device.

Mijn software gebruiken, die scant op het ipadres, en geeft deze weer.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2050924

[ Voor 6% gewijzigd door Daveth op 16-09-2021 11:49 ]

• renzo4000
Horla schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:41:
[...]

Ik krijg dan netjes data terug via de browsert...

• Horla
renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:59:
[...]

Ik krijg dan netjes data terug via de browsert...
Damn. Als ik thuis ben eens zonder stroom zetten en hopen dat hij er terug door komt. Is volgens mij net een maand buiten garantie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Tweakers, ik zou onder Windows 10 64bit de P1 API data willen uitlezen en de uitkomst in een text file plaatsen ZONDER daarvoor een browser of ander hulpprogramma te moeten starten.

Onder DOS op 'n 32 bit machine lukt het met de opdracht:
curl -v http://192.168.2.xx/api/v1/data > api.txt

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
racinfo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:17:
Tweakers, ik zou onder Windows 10 64bit de P1 API data willen uitlezen en de uitkomst in een text file plaatsen ZONDER daarvoor een browser of ander hulpprogramma te moeten starten.

Onder DOS op 'n 32 bit machine lukt het met de opdracht:
curl -v http://192.168.2.xx/api/v1/data > api.txt

Wie kan mij helpen?
Misschien is dan dit topic wat voor je.
Daar hebben ze een tooltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Crxtreem schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:27:
[...]

Misschien is dan dit topic wat voor je.
Daar hebben ze een tooltje
Neen, ik zoek 'n andere methode zonder hulp programma,
maar dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

racinfo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:01:
[...]

Neen, ik zoek 'n andere methode zonder hulp programma,
maar dank voor het meedenken!
curl is ook een hulpprogramma, dat is geen standaard onderdeel van windows.

het bestaat ook gewoon voor 64bit windows: https://curl.se/windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

7o9 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:21:
[...]

curl is ook een hulpprogramma, dat is geen standaard onderdeel van windows.

het bestaat ook gewoon voor 64bit windows: https://curl.se/windows/
Dank, dat ga ik eens bekijken.
Onder DOS is cURL met cURL -v http://ip-adres/api/v1/data > api.txt de juiste methode en werkt daar perfect. (de file api.txt bevat de info).

Ook onder windows:
https://jarnobaselier.nl/curl/

Edit//
Ik heb de opdracht gevonden, om mijn (ex)probleem duidelijk te maken hier de juiste commando regel:
cURL -o api.txt http://192.168.2.14/api/v1/data

levert de volgende uitkomst in api.txt op:
{"smr_version":50,"meter_model":"ISKRA 2M550E-1013","wifi_ssid":"network","wifi_strength":46,"total_power_import_t1_kwh":61.818,"total_power_import_t2_kwh":48.491,"total_power_export_t1_kwh":0,"total_power_export_t2_kwh":0,"active_power_w":159,"active_power_l1_w":160,"active_power_l2_w":null,"active_power_l3_w":null,"total_gas_m3":2.579,"gas_timestamp":210918120005}

Opmerking,
wellicht kan ik ook anderen hiermee helpen bij uitlezen van de P1 WiFi API _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door racinfo op 18-09-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-05 13:10
(jarig!)
Hallo Tweakers, onlangs heb ik energy+ genomen, maar sindsdien laden de grafieken niet tot erg langzaam. Nog iemand met dit probleem?

App al opnieuw geïnstalleerd, grafieken met en zonder fasen getoond, andere telefoon geprobeerd etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik herken het niet en merk geen verandering in het laden van de grafieken.
Ik werk met een iphone en ipad en ook ook de mac mini geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:53

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Een urgente vraag: Heeft iemand met de nieuwe actieve splitter de "Zon op Toon"
én de HomeWizard dongle in bedrijf kunnen nemen?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilPeters
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over de Homewizard. Ik heb 11 KWp aan zonnepanelen op 2 3-fase omvormers van SMA. De spanning op een fase is soms te hoog (>250V)
Ik heb een oude Homewizard en wil nu een P1 bestellen.
Mijn vraag is: kan ik in de Homewizard ook de netspanning van een fase zien en eventueel gebruiken om een iets te schakelen, mijn warmtepomboiler?
Dus de vraag is eerst kan ik de netspannig per fase zien in mijn HW?

Wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

WilPeters schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:53:
Dus de vraag is eerst kan ik de netspannig per fase zien in mijn HW?
Met de (API van de) P1 meter zelf kan dit niet. Deze toont geen spanning: https://homewizard-energy-api.readthedocs.io/endpoints.html

Heb je iets aan het laatste telegram van de slimme meter? https://homewizard-energy...-telegram-api-v1-telegram

[ Voor 19% gewijzigd door 7o9 op 20-09-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Even voor de de duidelijkheid: Dat is dus niet iets wat de P1 meter uit zichzelf kan.. Je zult dus zelf met de data aan de gang meoten gaan, ergens ophalen en bepalen of je boiler aan moet of niet...

Netspanning per fase is via de lokale API in te zien. Wil je niet programmeren en het gewoon in de app zien, heb je abonnement nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
Als je de Wifi P1 meter hebt kun je het wel met dit programmaatje zien.
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilPeters
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-10-2023
Dat wordt dus lastig. Ik wil niet programeren maar wel in de HW een actie maken die, als de spanning boven een bepaalde waarde komt een contact (naar de warmtepomboiler) schakelt.
De wpb zit al op de fase waar de spanning soms tehoog is. Oorzaak is overigens een buurman met een 4 KWp installatie op een fase.
Ik kan zelf iets solderen , maar liever gebruik ik eem H.A. Systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Zie net dat mijn P1 meter vanaf 1:20 uur geen data meer weergeeft.
Volgens de App is hij wel online.

Vanavond maar eens spanningsloos maken.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Crxtreem schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:09:
Zie net dat mijn P1 meter vanaf 1:20 uur geen data meer weergeeft.
Volgens de App is hij wel online.

Vanavond maar eens spanningsloos maken.
Iets met de slimme meter zelf? Welk type gebruik je?
Ik heb hier met de Iskra smr5.0 geen problemen.

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:43
happylife schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:25:
Hallo Tweakers, onlangs heb ik energy+ genomen, maar sindsdien laden de grafieken niet tot erg langzaam. Nog iemand met dit probleem?

App al opnieuw geïnstalleerd, grafieken met en zonder fasen getoond, andere telefoon geprobeerd etc
Dat heb ik dus ook, APP sluiten en opnieuw openen werkt. Maar soms duurt het een seconden of 10 voordat ik grafiekjes zie en soms komen ze ook nooit.

• Crxtreem
  • Niet online
racinfo schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:41:
[...]

Iets met de slimme meter zelf? Welk type gebruik je?
Ik heb hier met de Iskra smr5.0 geen problemen.
Heb de spanning er even af gehad en de p1 stekker er dieper ingedrukt.
Nu heb ik weer gegevens.
Ik heb het idee dat de p1 poort heel veel speling heeft.
Meter is nog een 2.0 versie volgens mij.

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:27
Ik had ook last van speling op de P1 poort.
Bij mij hielp het om de stekker te laten hangen i.p.v. het ronde gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 09:40
medu80 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:21:
[...]

Dat heb ik dus ook, APP sluiten en opnieuw openen werkt. Maar soms duurt het een seconden of 10 voordat ik grafiekjes zie en soms komen ze ook nooit.
Hier dezelfde irritante ervaring. Zeker als de app al geopend is en je gaat er weer naartoe. Hij blijft dan tot vervelens toe het draaiende wieltje tonen. Bij mij blijft dit dan zo. App sluiten en weer openen does the job. Heel irritant! Heb het gevoel dat het steeds erger wordt (IOS15 zowel op iPad als iPhone) :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Hier idem dito. Heeft dit al iemand gemeld bij HomeWizard?

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Eea is logisch want je GSM of tablet gaat in slaapstand (energie besparing) en zal dus de verbinding met de cloud verbreken.
Wanneer je je GSM of tablet uit slaapstand haalt zal je de app opnieuw moeten laten verbinden met de cloud.
Er zit dus niets anders op dan de app af te sluiten en opnieuw aan te laten melden bij de cloud.

Ik draai NOX met HW op mijn server en die staat 24/7 aan en verbreekt dus niet de internet verbinding waardoor ik van "draaiwieltjes" geen enkele last heb.
Pagina: 1 ... 23 ... 140 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic