Ik ben zoals gezegd bezig om de data uit de api van zowel de P1 als de 3-fase kWh meter te gebruiken om pvoutput mee te vullen. Ik ben inmiddels zo ver dat uit de api van kWh meter de parameter "active_power_w" gehaald wordt en deze wordt als parameter v2 (Power Generation) naar pvoutput gepusht.
Nu had ik de parameter "active_power_w" van mijn P1 gebruikt om de parameter v4 (Power Consumption) naar pvoutput te sturen.
Wat er nu echter mis gaat, is dat de "active_power_w" van de P1 volgens mij alleen laat zien hoeveel W ik op een bepaald moment van het net haal, en dus niet mijn totale energiegebruik is.
Met andere woorden, ik zie nu in pvoutput mijn zo goed als netto opbrengst van de panelen meet (er zit een 5% verschil tussen hetgeen mijn omvormer meet en ik meet met de kWh meter, ik vermoed dat dit het verbruik van de omvormer is). En ik zie in pvoutput mijn netto gebruikte stroom zoals afgenomen van het net.
Wat ik niet zie, is de hoeveelheid energie die ik totaal gebruikt heb gedurende de dag. Mijn consumed energy in pvoutput is een onderschatting van de totale hoeveelheid consumed energy omdat hetgeen dat buiten de meter om geleverd wordt niet meegeteld wordt.
Iemand een suggestie hoe ik die gegevens uit de api van P1 en/of kWh meter kan vissen en in mijn python script naar voorbeeld van @
Stingray.nl kan verwerken? Ik zit zelf te denken aan iets als:
Energy Consumption = (opbrengst panelen - teruglevering) + afgenomen stroom.
@
HomeWizard_NL Volgens mij is Stroom Gebruik in jullie app exact wat ik zoek, namelijk het totale gebruik van alle apparaten in huis, ongeacht waar deze stroom vandaan komt.
Kan ik ergens zien hoe jullie app dat berekent en/of is het mogelijk om informatie beschikbaar te krijgen voor PVoutput?
[
Voor 9% gewijzigd door
coelho op 19-08-2021 00:32
]