Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 13:45
Binnenkort krijg ik zonnepanelen. Sinds kort de P1 meter hangen. Dacht dat het ook wel interessant zou zijn om die WiFi kWh meter erbij te nemen voor nog meer data en mooie grafieken in de Energy app dus deze onlangs ook maar besteld.

Vandaag is deze binnen gekomen en zodra de zonnepanelen geïnstalleerd gaan worden zal ik aan de elektricien vragen of hij de meter er gelijk bij wil installeren. Maar ik keek net in de meterkast en ik vraag me nu af of het überhaupt wel gaat kunnen vanwege de beschikbare ruimte! 🤔😮

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBbvrEzqZAlZvkbl5EUSTGyIEGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Owa8MNnPTnsTIFqMQ03YpO5j.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik me niet vergis wordt de ruimte naast de Ubiquiti beltrafo zometeen ingenomen door de zonnepanelen en dan blijft er geen ruimte over voor de kWh meter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 21:09
Bedankt voor de input. We zitten nu nog op 1 fase (meterkast zelf is al wel voorbereid op 3 fasen). Op termijn komen ze hier 3 fasen aanleggen vanuit Liander en dan zal ik dit meteen laten regelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:00
Valderrama schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:57:
Binnenkort krijg ik zonnepanelen. Sinds kort de P1 meter hangen. Dacht dat het ook wel interessant zou zijn om die WiFi kWh meter erbij te nemen voor nog meer data en mooie grafieken in de Energy app dus deze onlangs ook maar besteld.

Vandaag is deze binnen gekomen en zodra de zonnepanelen geïnstalleerd gaan worden zal ik aan de elektricien vragen of hij de meter er gelijk bij wil installeren. Maar ik keek net in de meterkast en ik vraag me nu af of het überhaupt wel gaat kunnen vanwege de beschikbare ruimte! 🤔😮

[Afbeelding]

Als ik me niet vergis wordt de ruimte naast de Ubiquiti beltrafo zometeen ingenomen door de zonnepanelen en dan blijft er geen ruimte over voor de kWh meter…
Beltrefo eruit, losse trafo nemen.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47
Valderrama schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:57:

[Afbeelding]

Er kan altijd een losse unit naast je groepenkast gemonteerd worden. Bijvoorbeeld zoiets

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-07 22:02
A3-D schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:42:
[...]

Er kan altijd een losse unit naast je groepenkast gemonteerd worden. Bijvoorbeeld zoiets
Of bij je omvormer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Toch nog even aan de experts hier. Ik wil dus zo'n kwh meter gaan bestellen maar gaat dat nog wel passen op mijn din rail? Ik wil namelijk iemand laten komen om dit te laten installeren. Ik zie dat ik nog 1 positie (11+12) vrij heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqS7BPrmMYSQUHmx_cluB9IZR3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uteuPxRJhJSCuXEPYtJesq9S.jpg?f=fotoalbum_large

don't mind the mess, gisteren hebben ze de zonnepanelen geïnstalleerd en ik moet even alles weer netjes plaatsen en opbinden. Ook klopt het kaartje met de groepen niet meer :P

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 09-06-2021 09:34 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Oh daar had ik niet aan gedacht. Wat zou ik dan nog nodig hebben om dit netjes te laten monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Valderrama schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Oh daar had ik niet aan gedacht. Wat zou ik dan nog nodig hebben om dit netjes te laten monteren?
zoiets als dit bij je omvormer

https://www.elektramat.nl...odules-110x180-mm-gd104e/

daar kan dat je dan je kWh meter in kwijt en de aansluitingen regelen tussen de kabel etc. je hebt ze ook met ruimte voor meer modules, deze heeft ruimte voor 4 dus daar zou theoretisch 2 kwh meters in kunnen passen. Zolang je er Wi-Fi verbinding hebt gaat dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
@renzo4000 In je linkerkast heb je ook nog ruimte genoeg zo te zien. Daar lijken ook de omvormer groepen te zitten. Al is me nu niet duidelijk, omdat je twee PV stickers in je meterkast hebt zitten. Heb je twee sets? (zo ja, dan ook twee kWh meters!)
Maar 11+12 past idd een kWh meter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ehm @IJsbeer nou ik heb zover ik weet één PV installatie van 15 panelen. Het zijn wel panelen met eigen micro-omvormers. Dus wellicht dat dit andere kastjes dan standaard ;)

In de omkasting links onder zit de Enphase Envoy-S Metered Multiphase unit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4c_prAPoWxWDxjlQQWg_n5baMU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tcaS9V8XRpqczOYxa2zQddxV.png?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door renzo4000 op 09-06-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
3 fase omvormer? Dan de andere kWh meter gebruiken.

Mbt de groepen: Door de twee PV stickers in je kast lijkt het er dan op dat je omvormer meermalen gezekerd is (op zich mag dat, maar ongewoon is het wel).

[ Voor 16% gewijzigd door IJsbeer op 09-06-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ze hebben gewoon dezelfde omkasting gebruikt voor de meter... geen idee waarom eigenlijk :)

Ze zullen standaard die stickers er al opgeplakt hebben vermoed ik.

[ Voor 28% gewijzigd door renzo4000 op 09-06-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 18:00
Jamaar er zit toch ook gewoon een aantal schakelaars boven die sticker? Of hebben die eenzelfde soort functie als de werkschakelaar die naast mijn omvormer in de garage hangt, bedoeld om handmatig uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nog even een snelle knip en plak actie om het te verduidelijken. Die omkasting linksboven zit de aansluiting van de PV met seperate schakelaars en links onder zit de Envoy-s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-Ks-ZY7welOGDAuYvYx3Ycw71M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VutwMfbKW0ljwYha2RdJVjh3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Maar rechts in de groepenkast zit dan ook nog een PV sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:37
Wordt echt gillend gek van die kwhmeter….netwerk eens opnieuw opgestart, zowel de p1 als de kWh liggen er meteen helemaal uit. P1 meter opnieuw met WiFi verbinden gaat nog wel, maar die KwHmeter, ho maar. Van alles al geprobeerd.
Zelfs mijn complete 5Ghz netwerk eruit gehaald om alleen maar 2,4 in huis te hebben. Wat zeg ik, zelfs de AP met een langere kabel NAAST dat vermaledijde ding gelegd. Blijft maar zeggen dat er geen WiFi verbinding kan worden opgezet.

Krijg gewoon verbinding met het metertje ook het WiFi netwerk geen probleem, op de een of andere manier geen verving van de meter met het WiFi netwerk.
Heel de handleiding doorgevlogen etc, ik mis vast iets, maar wat???

Ondersteuning via het bedrijf homewizard : je mag een Mail sturen…. Djeez 0 technische helpdesk telefonisch aldaar

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Wifi problemen zijn in dit topic ook meermaals voorbij gekomen, met verchillende oplossingen.
Djeez, heb je zelf al gezocht aldaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
wowly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:05:
Wordt echt gillend gek van die kwhmeter….netwerk eens opnieuw opgestart, zowel de p1 als de kWh liggen er meteen helemaal uit. P1 meter opnieuw met WiFi verbinden gaat nog wel, maar die KwHmeter, ho maar. Van alles al geprobeerd.
Zelfs mijn complete 5Ghz netwerk eruit gehaald om alleen maar 2,4 in huis te hebben. Wat zeg ik, zelfs de AP met een langere kabel NAAST dat vermaledijde ding gelegd. Blijft maar zeggen dat er geen WiFi verbinding kan worden opgezet.

Krijg gewoon verbinding met het metertje ook het WiFi netwerk geen probleem, op de een of andere manier geen verving van de meter met het WiFi netwerk.
Heel de handleiding doorgevlogen etc, ik mis vast iets, maar wat???

Ondersteuning via het bedrijf homewizard : je mag een Mail sturen…. Djeez 0 technische helpdesk telefonisch aldaar
Heb je al DEZE stappen al een keer doorlopen?

Je krijgt overigens wel heel snel reactie via de mail is mijn persoonlijke ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 10-06-2021 15:23 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nav mijn "probleem" dat ik mijn huidige daadwerkelijke verbruik niet meer kan inzien (wegens het ontbreken van een kwh meter apart voor de zonnepanelen) heb ik een voorlopig alternatief gevonden.

Ik kan namelijk de gegevens van de P1 meter en het uitlezen van mijn Envoy middels een api koppeling in Homey goed uitlezen zodat ik wel het verschil zie in totaal opgewerkte energie, mijn eigen verbruik en het terug geleverde aan het net.

Het zou toch mooi zijn als @HomeWizard_NL ondersteuning biedt voor dit soort api koppelingen van zonnepanelen. Daarmee krijg je natuurlijk eenvoudiger inzicht in je app middels alleen P1 meter.

Ik snap dat er een businessmodel achter zit om ook zoveel mogelijk extra meters te verkopen maar dit blijft nog steeds intereesant aangezien je dan preciezere en snellere updates krijgt dan de meeste api's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
renzo4000 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:22:
Nav mijn "probleem" dat ik mijn huidige daadwerkelijke verbruik niet meer kan inzien (wegens het ontbreken van een kwh meter apart voor de zonnepanelen) heb ik een voorlopig alternatief gevonden.

Ik kan namelijk de gegevens van de P1 meter en het uitlezen van mijn Envoy middels een api koppeling in Homey goed uitlezen zodat ik wel het verschil zie in totaal opgewerkte energie, mijn eigen verbruik en het terug geleverde aan het net.

Het zou toch mooi zijn als @HomeWizard_NL ondersteuning biedt voor dit soort api koppelingen van zonnepanelen. Daarmee krijg je natuurlijk eenvoudiger inzicht in je app middels alleen P1 meter.

Ik snap dat er een businessmodel achter zit om ook zoveel mogelijk extra meters te verkopen maar dit blijft nog steeds intereesant aangezien je dan preciezere en snellere updates krijgt dan de meeste api's.
En het businessmodel van Homey dan? 8)7 In mijn optiek is de kWh meter de meest voor de hand liggende optie om in dit één app, in combinatie met de P1 meter, inzichtelijk te krijgen. Dat je data los van elkaar verzameld en vervolgens middels scripts, API's en/of andere hardware of Excelletjes laat rekenen en/of omzetten in mooie grafieken, is niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@A3-D Businessmodel van Homey is "quite simple" je koopt hun gateway and that's it. Er zit een hele community omheen die allerlei apps gratis bouwen (of kan je zelf doen natuurlijk).

Mijn punt was dat ik al in het bezit was van een Homey en dat er dus al een app beschikbaar is die deze gegevens verzamelt en je via de Energy app en/of Power By The Hour deze inzichten geeft die je wilt. En nee daar hoef je geen scripts of whatever voor te maken, paar kliks en je bent er.

Het mooie is dat je nog veel meer vrijheid hebt in het combineren van allerlei andere sensoren, variabelen, etc. Je kan dus allerlei verschillende ecosystemen combineren en daar je eigen data uit halen (in grafrieken bijv.). Maar daar hebben we dan weer een ander topic voor: Homey - Alles in huis verbonden

Nogmaals dit is geen sneer naar HomeWizard! Ik ben an sich blij met de P1 meter en schaf waarschijnlijk alsnog een kwh meter aan. Maar voor nu kan ik hier prima mee uit te voeten en zit er termijn nog een aanpassing aan te komen om mijn enkele fase te laten omzetten naar 3-fase. Dan moet de moet er toch nog eea veranderen en moet ik de 3-fase kwh meter hebben (zou dan een beetje zonde zijn als ik nu een enkele neem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
renzo4000 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:38:
Maar voor nu kan ik hier prima mee uit te voeten en zit er termijn nog een aanpassing aan te komen om mijn enkele fase te laten omzetten naar 3-fase. Dan moet de moet er toch nog eea veranderen en moet ik de 3-fase kwh meter hebben (zou dan een beetje zonde zijn als ik nu een enkele neem).
Heb je dan ook een 3 fase PV installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
A3-D schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:44:
[...]

Heb je ook dan ook een 3 fase PV installatie?
Ja, alles is nu zover voorbereid totdat Liander hier een keer 3-fasen komt aanleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
renzo4000 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:44:
[...]

Ja, alles is nu zover voorbereid totdat Liander hier een keer 3-fasen komt aanleggen.
Duidelijk, het is namelijk niet altijd zo dat als je 3 fase in huis hebt, je ook daadwerkelijk een 3 fase kWh meter moet hebben. Hier in huis hebben we ook 3 fase en 2 PV installaties. Ik heb dus twee x 1 fase kWh meter in de groepenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:37
A3-D schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Heb je al DEZE stappen al een keer doorlopen?

Je krijgt overigens wel heel snel reactie via de mail is mijn persoonlijke ervaring.
Jazeker. Ze reageren iddv erg snel. Krijg nu een nieuwe meter om een kapotte uit te sluiten...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-05 13:10
Is het ook mogelijk om alle gegevens te 'resetten'? Ik heb zojuist de P1 meter binnengekregen en wil hem aan gaan sluiten. Ik ga echter over drie weken verhuizen en wil niet de gegevens van mijn appartement meenemen naar mijn nieuwe woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
happylife schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:15:
Is het ook mogelijk om alle gegevens te 'resetten'? Ik heb zojuist de P1 meter binnengekregen en wil hem aan gaan sluiten. Ik ga echter over drie weken verhuizen en wil niet de gegevens van mijn appartement meenemen naar mijn nieuwe woning.
In de app is er nog geen mogelijkheid om je grafieken te ''resetten'' totdat dit in de app zelf mogelijk is kun je dit wel aanvragen via het contact formulier op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecca
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 01:07
Wellicht een bug in de Energy+ app:
Ik krijg de foutmelding "Je bent al geabonneerd op Energy+ (HomeWizard Energy) als ik switch tussen twee (samengevoegde) woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Rebecca schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:18:
Wellicht een bug in de Energy+ app:
Ik krijg de foutmelding "Je bent al geabonneerd op Energy+ (HomeWizard Energy) als ik switch tussen twee (samengevoegde) woningen.
Jammergenoeg is dit geen bug, apple en android staan maar een abonnement toe per app per account. Een tweede afsluiten moet dus altijd via een ander apple/google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecca
HomeWizard_NL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:59:
[...]

Jammergenoeg is dit geen bug, apple en android staan maar een abonnement toe per app per account. Een tweede afsluiten moet dus altijd via een ander apple/google account.
Je hebt dus voor elke P1 meter een ander account nodig? Wat is het nut van een "nieuw huis aanmaken" in de app als het niet gaat werken met 1 abonnement voor, in mijn geval, 2 P1 meters?

Je zou tijdens het activeren van het abonnement ook het aantal P1 meters moeten kunnen kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rebecca op 14-06-2021 00:36 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Rebecca schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:28:
[...]

Je hebt dus voor elke P1 meter een ander account nodig? Wat is het nut van een "nieuw huis aanmaken" in de app als het niet gaat werken met 1 abonnement voor, in mijn geval, 2 P1 meters?

Je zou tijdens het activeren van het abonnement ook het aantal P1 meters moeten kunnen kiezen.
Ook hier ondersteunen apple en google geen dynamische abonnementen, we kijken op dit moment naar oplossingen als je meerdere huizen hebt.

Je hebt voor de app geen tweede homewizard account nodig, je hebt een tweede betaal account nodig (apple of google account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecca
HomeWizard_NL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:17:
[...]

Je hebt voor de app geen tweede homewizard account nodig, je hebt een tweede betaal account nodig (apple of google account)
Nieuw (Android) betaalaccount aangemaakt op een Samsung Tab. Energy+ app geinstaleerd en ingelogd met Homewizard account. 2 woningen zijn zichtbaar en geprobeerd abonnement af te sluiten voor 2e P1 meter.

Helaas dezelfde foutmelding: "Je bent al geabonneerd op Energy+ (HomeWizard Energy)".

Probeer het nogmaals op een andere telefoon en krijg nu de foutmelding: "Er is al een aankoop gestart. Ga verder met je vorige aankoop."

Die vorige aankoop zegt dus dat ik al geabonneerd ben! Vicieuze cirkel?

[ Voor 5% gewijzigd door Rebecca op 14-06-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@HomeWizard_NL Waarom zou je als je 2 P1's wil installeren twee abonnementen moeten hebben? Lijkt mij dat dit eerder aan Homewizardkant afgevangen moet worden. Ik zou verwachten als consument dat ik een abonnement afsluit voor Energy+ en dat ik dan 1, 2, misschien 3 p1's wil kunnen toevoegen. Ik kan nog begrijpen dat je een restrictie legt op max 3 P1's per account om te voorkomen dat er oneindig veel P1's op een account worden aangemeld.

Lijkt me dat dit in het programmeren goed is af te vangen. De systematiek kan je bijv. vergelijken met een Netflix abonnement waar je afhankelijk van het type 1, 2 of 4 schermen tegelijk mag kijken. Zie de P1 als een 'profiel' die gekoppeld is aan een Energy+ account.

[ Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 14-06-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Ik neem aan dat het nummer van de HW-P1 gelinkt is aan een account ?
Waarom is het dan onmogelijk om meerdere HW-P1's te linken aan een account ?
Natuurlijk zou het abo voor de HW+ omhoog kunnen als men meerdere P1's gaat koppelen, maar voor bedrijven of mensen met meerdere P1's (en/of slimme tussenmeters) is het wel een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
renzo4000 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:07:
@HomeWizard_NL Waarom zou je als je 2 P1's wil installeren twee abonnementen moeten hebben? Lijkt mij dat dit eerder aan Homewizardkant afgevangen moet worden. Ik zou verwachten als consument dat ik een abonnement afsluit voor Energy+ en dat ik dan 1, 2, misschien 3 p1's wil kunnen toevoegen. Ik kan nog begrijpen dat je een restrictie legt op max 3 P1's per account om te voorkomen dat er oneindig veel P1's op een account worden aangemeld.

Lijkt me dat dit in het programmeren goed is af te vangen. De systematiek kan je bijv. vergelijken met een Netflix abonnement waar je afhankelijk van het type 1, 2 of 4 schermen tegelijk mag kijken. Zie de P1 als een 'profiel' die gekoppeld is aan een Energy+ account.
RobAkm schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:03:
Ik neem aan dat het nummer van de HW-P1 gelinkt is aan een account ?
Waarom is het dan onmogelijk om meerdere HW-P1's te linken aan een account ?
Natuurlijk zou het abo voor de HW+ omhoog kunnen als men meerdere P1's gaat koppelen, maar voor bedrijven of mensen met meerdere P1's (en/of slimme tussenmeters) is het wel een must.
Je kan nu voor één huis Energy+ afsluiten per google/apple account, en in een huis kan één p1 meter. We moeten als bedrijf limitaties stellen aan hoeveel je kan voor 1 euro per maand (Software/onderhoud/servers en ontwikkelaars zijn niet gratis). Want de prijs is op één huis/gezin berekend. Dit betekend inderdaad dat als je twee slimme meters hebt (wat minder dan 99,9% van onze gebruikers heeft) je inderdaad nu nog een omweg nodig hebt om voor beide huizen energy+ te krijgen. We begrijpen dat dit voor de 0,1% nu een domper is. We moeten ergens een grens trekken.

We kunnen hier over wikken en wegen, maar uiteindelijk blijft het een beslissing die grotendeels is gemaakt vanuit technische beperkingen van google/apple. Als het kon hadden we gewoon een oplossing gemaakt waar je met een account meerdere Energy+ kan afsluiten voor al je huizen (Want wees eerlijk waarom zouden we dat niet ondersteunen als het kon 8)7).

Je zou ook kunnen stellen dat we al een heel vriendelijke prijs hebben met 1 euro per huis :$, met onbeperkt aantal gebruikers en onbeperkt aantal kWh meters/ andere toekomstige meters en onbeperkt aantal jaren aan opslag zolang je Energy+ actief is.

Je vergelijking met Netflix gaat hier denk ik niet niet op, hier betaal je voor 1-3 gebruikers (bij ons onbeperkt) binnen een huishouden (doen wij ook, alleen met een hardware limitatie). Dat daar vervolgens ''misbruik'' van wordt gemaakt zal Netflix zeker de prijs meerekenen (iedereen betaald hier dus eigenlijk extra voor) ;). Als ik een gezin heb met 5 bewoners kunnen we dan ook niet allemaal tegelijk kijken.

Ik hoor graag voor welke consument toepassing jij 3 P1 meters gaat inzetten in één huis, je weet dat je voor elke slimme meter elk jaar vastrecht betaald toch?

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 14-06-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@HomeWizard_NL ik denk dat het me wel duidelijk is wat jullie beweegredenen zijn. Maar de onderbouwing vind ik flinterdun. Want het is simpelweg prima op te lossen aan jullie kant. Het verwijzen naar Google/Apple vind ik een zwaktebod, sorry.

Voor mij is het allemaal geen probleem aangezien ik maar één meter heb en werkt het allemaal prima. Al zal ik mijn energy+ niet gaan verlengen. Ik kan nu via de "gratis" energy en insights app van Homey goed uit de voeten en ben ik veel flexibeler.

Uiteraard snap ik dat niet iedereen een Homey heeft maar er zijn dus ook zeker andere oplossingen die je veel meer mogelijkheden geeft (als je zou willen kan je er wel 100 P1 meters in gooien van een hele flat ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Het gaat (naar ik vermoed) niet om de prijs want ik denk dat de mensen die gebruik willen maken van Energy+ best 2€/mnd (of meer) willen betalen als de mogelijkheid daar was om 2 P1's (of meer) aan te sluiten alleen is de optie er niet.

Ik heb geen idee hoe de informatie van de P1's op de server worden opgeslagen, maar ik denk dat er toch iets van een registratie moet zijn, bv serienummer van P1 of registratienummer van kWh-meter, dit in combinatie van het e-mailadres en de log-in.
In beide gevallen is het toch mogelijk om van één van beide gebruik te maken om de 2e of zelf 3e P1 te registreren en voor het aantal P1's te betalen ?
Wat maakt het uit of ik 6 e-mailadressen gebruik met HW+ op de server of 1 e-mailadres met 6 P1's.....het geld komt toch wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecca
HomeWizard_NL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:51:
[...]

Ik hoor graag voor welke consument toepassing jij 3 P1 meters gaat inzetten in één huis, je weet dat je voor elke slimme meter elk jaar vastrecht betaald toch?[/i]
Vooral in grote steden worden vaak meerdere (kleine) appartementen samengevoegd. Het is gewoonweg onhandig om de meters, vanwege vastrecht, te verwijderen. Ook met het oog op eventuele verkoop is het beter de appartementen hun gescheiden nutsvoorzieningen te laten zo als het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Rebecca schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Vooral in grote steden worden vaak meerdere (kleine) appartementen samengevoegd. Het is gewoonweg onhandig om de meters, vanwege vastrecht, te verwijderen. Ook met het oog op eventuele verkoop is het beter de appartementen hun gescheiden nutsvoorzieningen te laten zo als het is.
Hoi rebecca,

We ontvangen hierover graag meer informatie via onze klantenservice, ik begrijp niet helemaal hoe het samenvoegen van appartementen meerdere slimme meters per huishouden tot gevolg heeft? Laat ik voorop stellen dat we wel bezig zijn met een oplossing voor gebruikers met meerdere huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:11:
Het gaat (naar ik vermoed) niet om de prijs want ik denk dat de mensen die gebruik willen maken van Energy+ best 2€/mnd (of meer) willen betalen als de mogelijkheid daar was om 2 P1's (of meer) aan te sluiten alleen is de optie er niet.

Ik heb geen idee hoe de informatie van de P1's op de server worden opgeslagen, maar ik denk dat er toch iets van een registratie moet zijn, bv serienummer van P1 of registratienummer van kWh-meter, dit in combinatie van het e-mailadres en de log-in.
In beide gevallen is het toch mogelijk om van één van beide gebruik te maken om de 2e of zelf 3e P1 te registreren en voor het aantal P1's te betalen ?
Wat maakt het uit of ik 6 e-mailadressen gebruik met HW+ op de server of 1 e-mailadres met 6 P1's.....het geld komt toch wel binnen.
Via zowel apple als google zijn er geen opties tot meerdere abonnementen, of dynamische prijsbepaling. We kunnen de prijs daarom niet aanpassen op basis van je energy gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
renzo4000 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:04:
@HomeWizard_NL ik denk dat het me wel duidelijk is wat jullie beweegredenen zijn. Maar de onderbouwing vind ik flinterdun. Want het is simpelweg prima op te lossen aan jullie kant. Het verwijzen naar Google/Apple vind ik een zwaktebod, sorry.

Voor mij is het allemaal geen probleem aangezien ik maar één meter heb en werkt het allemaal prima. Al zal ik mijn energy+ niet gaan verlengen. Ik kan nu via de "gratis" energy en insights app van Homey goed uit de voeten en ben ik veel flexibeler.

Uiteraard snap ik dat niet iedereen een Homey heeft maar er zijn dus ook zeker andere oplossingen die je veel meer mogelijkheden geeft (als je zou willen kan je er wel 100 P1 meters in gooien van een hele flat ;))
Ik denk dat voor veel gebruikers dit een vrij dure oplossing is, waarvan alleen het jaarlijks stroomgebruik van het apparaat zelf al duurder is dan Energy+. Maar als je er al een hebt, is er inderdaad overlap met de functies van energy+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06 22:00
Heeft iemand al een wekelijkse rapport notificatie ontvangen? Ik heb het geactiveerd in de app, maar ik heb nog niets ontvangen. Ik heb wel geen Energy+, maar dat was hiervoor niet nodig, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@HomeWizard_NL Zoals ik het nu begrijp koop je dus de app voor 1€/mnd en niet voor de registratie cq log op de server.
Maar blijkbaar kan je via google of apple geen 6 app's kopen voor het zelfde toestel al zou de gebruiker dat willen (bv met verschillende e-mailadressen), want google en apple willen maar 1 app per toestel installeren.
Even het voorbeeld van @Rebecca aanhalen, ik heb een huis in Amsterdam met drie verdiepingen met elk een slimme meter.
Zelf bewoon je één verdieping en twee verhuur je....probleempje om de P1's van die twee verdiepingen te gebruiken op één toestel.
Zelfde als een boer met een huis (1 fase) en een schuur (3 fase) op twee kilometer afstand, dan heeft elk een slimme meter, maar kan ook geen gebruik maken van HW+.
Er is dus ergens iets mank in het verdienmodel waar geen rekening mee is gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebecca
RobAkm schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:46:

Even het voorbeeld van @Rebecca aanhalen, ik heb een huis in Amsterdam met drie verdiepingen met elk een slimme meter.
Zelf bewoon je één verdieping en twee verhuur je....probleempje om de P1's van die twee verdiepingen te gebruiken op één toestel.
Zelfde als een boer met een huis (1 fase) en een schuur (3 fase) op twee kilometer afstand, dan heeft elk een slimme meter, maar kan ook geen gebruik maken van HW+.
Goed verwoord. In onze situatie is het zo dat we op deze drie vediepingen als gezin wonen. Door de jaren heen is er telkens een verdieping aangekocht. Alleen bij een grondige renovatie zou het mogelijk zijn om de drie slimme meters samen te voegen tot één slimme meter. Echter is het dan niet meer mogelijk de verdiepingen apart te verkopen.

Deze situatie komt best veel voor i.v.m grote gezinnen die in de stad willen blijven wonen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rebecca op 14-06-2021 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
biglia schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:25:
Heeft iemand al een wekelijkse rapport notificatie ontvangen? Ik heb het geactiveerd in de app, maar ik heb nog niets ontvangen. Ik heb wel geen Energy+, maar dat was hiervoor niet nodig, dacht ik.
Hoi Biglia,

Elke maandag in het begin van de middag ontvang je een notificatie met het gebruik van afgelopen week in vergelijking met de week ervoor. Als je hem gister hebt aangezet einde dag zal je de eerste komende maandag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Staan er andere betaalmethode op de planning? Ik zou mij graag willen abonneren op Energy+ maar dan het liefst zonder tussenkomst van Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:36
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:16:
[...]

Hoi Biglia,

Elke maandag in het begin van de middag ontvang je een notificatie met het gebruik van afgelopen week in vergelijking met de week ervoor. Als je hem gister hebt aangezet einde dag zal je de eerste komende maandag ontvangen.
Hier bij mij staat notificatie aan, ook nog niets ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valderrama
Vandaag zijn hier dan eindelijk de zonnepanelen geïnstalleerd.

Ik hoop me vanavond te wagen aan het installeren van de WiFi kWh meter! Ben een noob op dat gebied dus fingers crossed dat het goed gaat.

Edit: ik heb ook hier ook geen notificatie gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Valderrama op 16-06-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12
Nou hier geen notificatie of rapport gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Hier ook geen rapport, terwijl er nu toch een “volle” week verstreken is. Zal het melden bij HW

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Maakt het eigenlijk uit wat je instelt in de app aangaande aantal fasen en afzekering?

Andere vraag: wat hanteren jullie qua stroom export tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-07 19:44
Ik gebruik mijn teruglevertarief omdat ik elk jaar wat meer opwek dan verbruik. Kan het alleen maar meevallen.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Valderrama schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:31:
Maakt het eigenlijk uit wat je instelt in de app aangaande aantal fasen en afzekering?

Andere vraag: wat hanteren jullie qua stroom export tarief?
In de gratis app niet, maar ik denk in Energy+ wel: daar kun je tenslotte gegevens over verbruik over de verschillende fasen krijgen.

En ik hanteer ook het teruglevertarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Hierbij de terugmelding van HomeWizard naar aanleiding van mijn vraag over het niet ontvangen van notificaties .

Beste Tiemen,

Pas nadat er twee weken zijn verzameld krijg je een notificatie, omdat in de notificatie wordt vergeleken tussen de afgelopen week en de week daarvoor in %.

Met vriendelijke groet, With kind regards, Mit freundlichen grüßen,

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Caayn schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:23:
Staan er andere betaalmethode op de planning? Ik zou mij graag willen abonneren op Energy+ maar dan het liefst zonder tussenkomst van Google.
Google en Apple ondersteunen geen andere betaalmethoden voor incasso's. Maar we zijn wel bezig met een alternatieve manier om te betalen direct via HomeWizard webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:34
Voor de Homey gebruikers heb ik (beta) versie 2.0.8 vrijgegeven die ondersteuning biedt voor de SDM230 (1 fase kwh) en SDM630 (3 fase kwh).

Ik krijg al positieve reacties over 1 fase (SDM230) ondersteuning maar weet niet of 3 fase (SDM630) goed werkt via deze app.

Beta Homewizard App voor Homey
https://homey.app/nl-nl/app/com.homewizard/HomeWizard/test/

Homey Developer Homewizard app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Bestaat er een plug-in van Energy voor Homebridge?

Wel gezocht op Energy maar niets kunnen vinden. Zou wel leuk zijn om iets van een dashboard op mijn iMac te kunnen toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Valderrama schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:55:
Bestaat er een plug-in van Energy voor Homebridge?

Wel gezocht op Energy maar niets kunnen vinden. Zou wel leuk zijn om iets van een dashboard op mijn iMac te kunnen toveren.
Als het je specifiek gaat om homebridge naar homekit. Homekit ondersteund geen energie meting daarom is er waarschijnlijk nog geen homebridge plugin gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
hmmm oke. Dan ligt het niet voor de hand dat er een plug-in gemaakt is voor Homebrige.

Is er iets van een web-app dan zodat we de metingen op een computer (Mac) tevoorschijn kunnen toveren?

Andere vraag:

Ik heb 12 panelen die per stuk 395w zouden moeten kunnen doen. Daarbij zit een Solis S5-GR1P4.6K. Het verbaast me op meerdere momenten dat de Energy app in de Nu weergave van de kWh meter die de opbrengst van de zonnepanelen meet dat er regelmatig ietsje boven de 5000w wordt aangetikt. Dat is ruim boven de max van 4740w wat ze op papier zouden moeten kunnen doen. Echter, als ik naar de dagweergave kijk zie ik niet dat die 5000w wordt gehaald, ik kom daar bijvoorbeeld een uitschieter tegen op 4705w.

Is dit goed te verklaren of heb ik dan te maken iets in de omvormer die wellicht die pieken niet aankan?

[ Voor 62% gewijzigd door Valderrama op 20-06-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Valderrama schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:19:
hmmm oke. Dan ligt het niet voor de hand dat er een plug-in gemaakt is voor Homebrige.

Is er iets van een web-app dan zodat we de metingen op een computer (Mac) tevoorschijn kunnen toveren?

Andere vraag:

Ik heb 12 panelen die per stuk 395w zouden moeten kunnen doen. Daarbij zit een Solis S5-GR1P4.6K. Het verbaast me op meerdere momenten dat de Energy app in de Nu weergave van de kWh meter die de opbrengst van de zonnepanelen meet dat er regelmatig ietsje boven de 5000w wordt aangetikt. Dat is ruim boven de max van 4740w wat ze op papier zouden moeten kunnen doen. Echter, als ik naar de dagweergave kijk zie ik niet dat die 5000w wordt gehaald, ik kom daar bijvoorbeeld een uitschieter tegen op 4705w.

Is dit goed te verklaren of heb ik dan te maken iets in de omvormer die wellicht die pieken niet aankan?
Op dit moment ondersteunen wij geen web apps. als je een van de nieuwe M1 macs hebt kun je wel de iOS versie op je Mac gebruiken.

De WP van een PV paneel is afhankelijk van de STC (standard testing conditions). En hangen bepaalde regels aan; richting van de invallende zonnestralen (45 graden), sterkte van de invallende zonnestralen (1000W/m2), zonnespectrum (AM = 1) en de temperatuur van het paneel (25°C). Alle panelen worden onder dezelfde test omstandigheden getest op hoeveel WP ze produceren. Dit betekend niet dat het maximaal is wat het paneel kan bereiken, maar wel het maximaal onder de gestandaardiseerde test omstandigheden. De meeste fabrikanten ontwikkelen de panelen ook om zo hoog mogelijk te scoren in deze specifieke test.

Ik vermoed dat (zoals bij de meeste panelen) je panelen maar heel kort boven de WP halen, daarna warmen ze op en gaat het vermogen weer omlaag. WP is dus niet echt een ''watt piek'', maar heeft ook een tijdsduur waarop deze de WP moet halen.

Dat je in de Live hogere getallen kan tegenkomen dan op een dag, is omdat je hier een punt hebt per 5 minuten, wat betekend dat de punten het gemiddelde zijn van deze 5 minuten. Alleen als je 5 minuten lang 5000W+ haalt zul je dit dus ook pas in de daggrafiek zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valderrama
Zojuist trouwens mijn eerste Energy+ notificatie voorbij zien komen op mijn iPhone. Melding dat mijn gasverbruik met 5% is afgenomen tov de week ervoor.

Verder kon ik er niet zoveel mee doen. Na het aantikken van de notificatie werd ik gewoon naar de app gebracht op de laatste weergave die stond nadat ik de vorige keer de app verliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik heb iets geks in het jaaroverzicht van de Energy-app. Ik heb geen Energy+.

Als ik mijn elektraverbruik bekijk, zie ik dat ik bijna op het punt ben dat ik quitte speel - nog minder dan 3kWh terugleveren, en ik sta "op nul" qua verbruik dit jaar. Wat dan gek is, is dat de kosten zoals die worden berekend, al laten zien dat ik meer heb teruggeleverd dan verbruikt. Hoe kan dat? Zijn dat afrondingsverschillen per dag/week/maand...? Feitelijk zou het bedrag nu op +€0,61 oid moeten staan.

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBkgLukYLt8MKTZQ9T89_9GChhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4p3l5LtcGKDajTM97z7NS1C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Gramser op 22-06-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Wat heb je bij tarieven ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Dezelfde tarieven voor import als voor export - en opgesplitst naar hoog/laag (normaal/dal)...

[ Voor 13% gewijzigd door Gramser op 22-06-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Gramser schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:11:
Dezelfde tarieven voor import als voor export - en opgesplitst naar hoog/laag (normaal/dal)...
Kun je in een pb je homewizard account doorgeven ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Je teruglevertarief is toch veel minder dan je importtarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Als je niet meer opwekt dan je verbruikt in totaal per jaar niet. Als je meer opwekt is het afhankelijk van je leverancier wat daar de voorwaarden voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Dan is het dus ieders afweging of ze hetzelfde import tarief hanteren voor de teruglevering of dat je het teruglevertarief hanteert. In mijn geval is dat geloof ik €0,07 (Essent).

Betekent wel dat ik veel moet terugleveren wil ik quitte spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dus een reden om over te stappen naar een partij die betere voorwaarden hebben. Er zijn leveranciers die tot 2000 kWh extra levering het normale tarief hanteren (dus bijna 25ct tegenwoordig..). En pas daarboven het leveringstarief (ongeveer 7 ct idd). Maar dat is wellicht allemaal wat offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik ga zo @HomeWizard_NL nog een PB-tje sturen maar ik begin te vermoeden dat dit effect wel eens kan zijn veroorzaakt door het feit dat ik juist de teruglevertarieven ergens in de afgelopen maanden heb gewijzigd (van het lage teruglevertarief, naar het importtarief). Inderdaad gedaan omdat ik om-en-nabij-quitte speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Ik heb al antwoord, en @HomeWizard_NL heeft het duidelijk uitgelegd:
Wat je exporteert in tarief dal heeft een ander € getal dan in piek tarief. Jouw berekening gaat enkel op als je voor alle 4 waardes hetzelfde getal zou invullen.

Ook al heb je netto in dal en piek tarief dus bijna 0 verbruik, afhankelijk van in tijdens welke tarief uren je hebt teruggeleverd en gebruikt krijg je verschil in de kosten.
Blijft elke keer weer nadenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Meer mensen met inlogproblemen in de Energy app? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vd6MQS0Wx6ZAnnpzgPSungk1sA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uekgKUiYpBqK08Q6UyzIhPxK.jpg?f=user_large

Ik krijg dit steeds… laatst wel we opnieuw moeten instellen maar daarna heeft-ie het wel gedaan. Serverproblemen bij @HomeWizard_NL ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:00
Hier werkt het gewoon.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Gramser schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:25:
Meer mensen met inlogproblemen in de Energy app? [Afbeelding]

Ik krijg dit steeds… laatst wel we opnieuw moeten instellen maar daarna heeft-ie het wel gedaan. Serverproblemen bij @HomeWizard_NL ..?
Ik had het gisteren ook, merkte wel dat als ik op een ander wifi netwerk zit dan thuis dat hij ook moeite heeft om in te loggen..

Via 4G deed hij het wel gewoon.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Inloggen gaat hier vlekkeloos via WiFi mobiel netwerk. HW draait meerdere servers voor ons p1 spul, misschien dat niet ieder "getroffen" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
4G werkt in elk geval ook niet… de ThuisVeilig-app, ook van HW, doet het wel. Ik kijk het nog wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Doet het weer - was uiteindelijk wel een kwestie om hetzelfde wachtwoord als dat van ThuisVeilig (zelfde account) in te voeren, maar die optie kreeg ik niet. Nu opeens wel een “aan de slag” schermpje, en toen kon ik het weer invoeren. All’s good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:32
@HomeWizard_NL
Allereerst, heel leuke app!

Drie dingetjes die me opgevallen zijn tot nu toe:

- portrait naar landscape en weer terug loopt niet soepel in de Android app, lijkt wel alsof ik moet klikken voordat de applicatie draait
- klopt het dat de in het eerste filmpje genoemde Android widgets er nog niet zijn?
- behalve prijzen voor hoog/laag en heen en teruglevering mis ik nog het tarief voor teruglevering boven de salderingsregeling (daar krijg ik 6ct voor ipv 22), dat kan handig zijn als je een heel jaar aan data hebt. Sowieso de toekomstige afbouw van de salderingsregeling inzichtelijk maken zou tzt een mooie feature zijn

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Na een jaar data wordt de boel ouder dan dat jaar gewist he (als je geen Energy+ hebt). Is bij mij sinds deze maand het geval, heb 'm een jaar en ben er zeer content mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
hoevenpe schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:49:
@HomeWizard_NL
Allereerst, heel leuke app!

Drie dingetjes die me opgevallen zijn tot nu toe:

- portrait naar landscape en weer terug loopt niet soepel in de Android app, lijkt wel alsof ik moet klikken voordat de applicatie draait
- klopt het dat de in het eerste filmpje genoemde Android widgets er nog niet zijn?
- behalve prijzen voor hoog/laag en heen en teruglevering mis ik nog het tarief voor teruglevering boven de salderingsregeling (daar krijg ik 6ct voor ipv 22), dat kan handig zijn als je een heel jaar aan data hebt. Sowieso de toekomstige afbouw van de salderingsregeling inzichtelijk maken zou tzt een mooie feature zijn
Hoi hoevenpe,

Bedankt voor je feedback.
- Energy gebruikt de android native portait/landscape mode. Dit zorgt ervoor dat het op sommige telefoons beter werkt dan andere, we hebben hier jammer genoeg geen invloed op.
- het klopt dat energy android geen widgets ondersteund
- lees hier alles over hoe tarieven werken en waarom we nu de huidige methode hanteren. https://energy.homewizard...00119569-kosten-weergaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:22:
- het klopt dat android geen widgets ondersteund
Denk dat je bedoeld dat deze app nog geen widgets ondersteund, Android zelf toch echt wel... ;)

Staat dat nog op de planning, of is dat van de lijst afgegaan? Lijkt me wel handig om zo'n live grafiek en het totaal op mijn mobiel te zien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
hoevenpe schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Denk dat je bedoeld dat deze app nog geen widgets ondersteund, Android zelf toch echt wel... ;)

Staat dat nog op de planning, of is dat van de lijst afgegaan? Lijkt me wel handig om zo'n live grafiek en het totaal op mijn mobiel te zien namelijk.
Ff aangepast 7(8)7

Staat nog op de lijst, maar op dit moment hebben andere functies prioriteit. Overigens is een live widget niet mogelijk, want widgets mogen niet zo vaak verversen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

HomeWizard_NL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:28:
[...]

Ff aangepast 7(8)7

Staat nog op de lijst, maar op dit moment hebben andere functies prioriteit. Overigens is een live widget niet mogelijk, want widgets mogen niet zo vaak verversen.
Waarschijnlijk vertel ik niets nieuws, maar icons in Android kunnen ook dynamisch zijn. Het icon van de klok app heeft een secondewijzer die gewoon elke seconde tikt.
Oh, en de klok widget doet dat ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 06-07-2021 10:18 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Maasluip schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Waarschijnlijk vertel ik niets nieuws, maar icons in Android kunnen ook dynamisch zijn. Het icon van de klok app heeft een secondewijzer die gewoon elke seconde tikt.
Oh, en de klok widget doet dat ook.
Er wordt een verschil in android gemaakt met continu externe data ophalen live (mag niet), of een pré gedefinieerde animatie (Mag wel). In verband met telefoon batterij resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Mijn mail wordt continu gecheckt, mijn navigatie (GPS) wordt continu gecheckt, WhatsApp wordt continu gecheckt, wheaterapp wordt continu gecheckt, de krant wordt continu gecheckt en zo zijn er nog heel veel meer programma 's die continu data ophalen, dus de vlieger MAG NIET gaat niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:59:
Mijn mail wordt continu gecheckt, mijn navigatie (GPS) wordt continu gecheckt, WhatsApp wordt continu gecheckt, wheaterapp wordt continu gecheckt, de krant wordt continu gecheckt en zo zijn er nog heel veel meer programma 's die continu data ophalen, dus de vlieger MAG NIET gaat niet echt op.
Je mag klagen bij google :) overigens wordt dezelfde limitatie ook bij apple toegepast. Ik hou me aanbevolen voor een android widget die elke seconde unieke data kan laten zien :). (En dus niet eens per x minuten een verandering).

Er zit een limitatie op hoevaak je je widget kan refreshen. Je kan android vragen om elke seconde te verversen, maar afhankelijk van hoevaak je dit al gedaan hebt, hoevaak je de widget ziet op je homescherm en de huidige batterij status etc bepaald android hoe vaak je mag refreshen, in realiteit komt dit ongeveer neer op 24/7 elk kwartier max. (Dus 100 requests per dag)

[ Voor 22% gewijzigd door HomeWizard_NL op 06-07-2021 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
RobAkm schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:59:
Nee, dat is helemaal niet wat er gebeurd. Die pollen echt niet of er nieuwe data is. Daarnaast hebben die ook niet een widget die iedere seconde aanpast. Alleen als er een bericht is wordt het icoontje iets aangepast, dat is wat anders dan hier over gesproken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:08:
in realiteit komt dit ongeveer neer op 24/7 elk kwartier max. (Dus 100 requests per dag)
Een widget die de die dag gebruikte/opgewekte energie laat zien (en dat per 15 minuten ververst) zou al erg leuk zijn.

Edit: minimum is dus 30 minuten, maar je kunt het daarnaast ook doen als het scherm geactiveerd wordt begrijp ik.

[ Voor 22% gewijzigd door hoevenpe op 06-07-2021 19:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
hoevenpe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:09:
[...]

Een widget die de die dag gebruikte/opgewekte energie laat zien (en dat per 15 minuten ververst) zou al erg leuk zijn.

Edit: minimum is dus 30 minuten, maar je kunt het daarnaast ook doen als het scherm geactiveerd wordt begrijp ik.
Zoals vermeld hebben andere functies op dit moment hogere prioriteit, we zijn dit overigens wel met je eens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
IJsbeer schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:57:
[...]

Nee, dat is helemaal niet wat er gebeurd. Die pollen echt niet of er nieuwe data is. Daarnaast hebben die ook niet een widget die iedere seconde aanpast. Alleen als er een bericht is wordt het icoontje iets aangepast, dat is wat anders dan hier over gesproken wordt.
Als je navigatie dat niet zou doen dan ben je toch wel snel de weg kwijt..... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Als je navigatie dat niet zou doen dan ben je toch wel snel de weg kwijt..... :?
Deze maakt daarom ook gebruik van de accelerometer in je telefoon, wifi netwerken in de buurt en triangulatie van zendmasten om het gps gebruik te minimaliseren. Echt gps wordt enkel gestart als de bovenstaande veel afwijking zien of als je je google maps/navigatie hebt aanstaan.

Telefoons zijn zwaar geoptimaliseerd om met zo min mogelijk contacten met de buitenwereld toch relatief recente data te tonen. Er worden hiervoor veel slimmigheden toegepast om de data recent te laten lijken of te schatten.

Een telefoon gaat bijvoorbeeld veel vaker naar andere wifi netwerken zoeken als je bereik met de huidige wifi ap slecht is. Of als je 4g verbind met de zendmest bij jouw eigen wifi in de buurt. Zo lijkt het alsof je telefoon elke seconde nieuwe wifi netwerken continu scanned, maar in realiteit gebeurd dit nog langzamer dan eens per minuut in normale omstandigheden.

[ Voor 20% gewijzigd door HomeWizard_NL op 06-07-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
TV kijken op mijn gsm lijkt me ook geen "iedere 10 minuten een call", dat is een live stream van eoa server.
Mijn homesecurity is ook een live stream net als RING van de deurbel en komen vanaf een cloud.
Maar als ik terug lees krijgen de mensen telkens weer te horen van HW "op dit moment hebben andere functies prioriteit".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

RobAkm schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:21:
TV kijken op mijn gsm lijkt me ook geen "iedere 10 minuten een call", dat is een live stream van eoa server.
Een app die je actief gebruikt is toch heel wat anders dan een widget?

Als je de Energy app gebruikt heb je toch prima live data?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:30
@RobAkm, Ik lees (als ontwikkelaar binnen HomeWizard) regelmatig en met plezier mee. Het is goed om kritisch te zijn op producten en bedrijven. Maar realiseer je dat HomeWizard genoeg mensen in dienst heeft die full-time bezig zijn met ontwikkelingen binnen Energy. Ze kennen de limitaties en mogelijkheden, dat is nou eenmaal hun werk. Probeer ze, zoals je al vaker hebt gedaan, niet te verbeteren zonder echt te weten hoe het zit. Vertrouw mij dat als @HomeWizard_NL iets aangeeft er goed over na gedacht is.

Nogmaals; ideeën en kritiek zijn altijd goed, maar probeer te voorkomen dat er 'welles-nietes' discussies ontstaan. :)

[ Voor 0% gewijzigd door DCSBL op 07-07-2021 06:30 . Reden: Typo ]

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ik ben een ex PLC-programmeur en als de klant vroeg om aanpassingen dan probeerden we deze te realiseren en zeiden we niet dat we andere prioriteiten hadden.
Op het moment dat je dat gaat zeggen denkt de klant ik ga eens bij een ander kijken en laten we eerlijk zijn, producten zoals HW verkoopt zijn er legio en komen er steeds meer......jullie zijn niet uniek in deze tak van sport, net zomin als dat ik dat was als PLC-programmeur.
Daarom leverde wij service en dat was wat de klant waardeerde en wat het bedrijf groot en geliefd heeft gemaakt.
Jullie hebben een eigen visie (wat mag), maar de klanten zijn de gebruikers en de kopers van jullie producten.
Ik zou zeggen, maak een product af en probeer niet telkens wat nieuws te verzinnen, daar score je hoger mee dan "op dit moment hebben andere functies prioriteit".

Voor de rest haak ik af, de P1 doet het en dankzij de inspanningen van @Daveth is de cloudservice van HW niet (meer) nodig.....iets wat jullie ook zouden hebben kunnen maken, zeg maar een gemiste kans van HW.

Succes met jullie producten. EOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33Fraise33
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 21:41
Ik heb sinds vandaag ook mijn P1 meter. Ik ben verrast van de waarde die het toestel biedt voor deze pricepoint.
Echter heb ik wel het probleem dat mijn device vrij vaak disconnect van het netwerk en offline toont in de app. Het device heeft dan een rode led en is niet pingbaar. Wifi signal toont tijdens connected momenten 90%+. Als ik in de logs van mijn WiFi access point kijk zie ik niets vreemd.

Komt dit bij andere mensen ook voor? Firmware is atm 2.12.

EDIT: dit is hoe dit er uit ziet na een nacht connected te zijn met homeassistant. Je kan mooi zien dat er veel periodes zijn dat het device niet bereikbaar is.
https://i.imgur.com/XiJpdt9.png

[ Voor 17% gewijzigd door 33Fraise33 op 07-07-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm. Heb ik ook. Elke keer als ik de app afsluit en daarna krijg ik het "aan de slag" beginscherm.
Ik heb er ook maar een ticket voor ingelegd. Erg vervelend want het wachtwoord wordt automatisch gegenereerd en kan ik niet onthouden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@HomeWizard_NL
De P1 meter geeft me de informatie over het verbruik/teruglevering en een kWh meter geeft exact aan wat mijn zonnepanelen opleveren. Wat ik echter niet kan zien is mijn daadwerkelijke stroomgebruik, iets wat eenvoudig te tonen is door de waarde van de P1 meter te nemen en daar de kWh meter bij op te tellen.

Is het een idee om ook een grafiek te maken van twee (of meer) bronnen gesommeerd om zo je daadwerkelijke verbruik te monitoren en daarop te kunnen besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:23
hoevenpe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:43:
@HomeWizard_NL
De P1 meter geeft me de informatie over het verbruik/teruglevering en een kWh meter geeft exact aan wat mijn zonnepanelen opleveren. Wat ik echter niet kan zien is mijn daadwerkelijke stroomgebruik, iets wat eenvoudig te tonen is door de waarde van de P1 meter te nemen en daar de kWh meter bij op te tellen.

Is het een idee om ook een grafiek te maken van twee (of meer) bronnen gesommeerd om zo je daadwerkelijke verbruik te monitoren en daarop te kunnen besparen?
Deze zit er wel in, heb je de grafiek niet uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
prakka schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:03:
Deze zit er wel in, heb je de grafiek niet uitgeschakeld?
Dank, beter zoeken dus :)

(ga binnenkort een aparte kWh meter voor mijn panelen kopen, kan zijn dat ik het daarom nu nog niet zie)

[ Voor 21% gewijzigd door hoevenpe op 07-07-2021 09:05 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 140 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic