Dat is het hem dus niet, want ik gebruik de iPad en iPhone gewoon, dus er slaapt niets. Als je dan weer teruggaat naar de HW-app blijven de raderen draaien. Bovendien bestond dit issue bij mij eerder niet, maar pas de laatste tijd en wordt het steeds erger in mijn beleving. Sins de nieuwe widget in IOS 15 is het helemaal drama. Ik heb nog nooit door te klikken op de widget een actuele grafiek gezien. Dat lukt pas door de app te sluiten en weer te openen.RobAkm schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:46:
Eea is logisch want je GSM of tablet gaat in slaapstand (energie besparing) en zal dus de verbinding met de cloud verbreken.
Wanneer je je GSM of tablet uit slaapstand haalt zal je de app opnieuw moeten laten verbinden met de cloud.
Er zit dus niets anders op dan de app af te sluiten en opnieuw aan te laten melden bij de cloud.
Ik draai NOX met HW op mijn server en die staat 24/7 aan en verbreekt dus niet de internet verbinding waardoor ik van "draaiwieltjes" geen enkele last heb.
Robakm heeft gedeeltelijk gelijk. Ios15 gebruikt een wat agressievere vorm van ‘memory management’ dan voorgaande OS’en. Het is vooral afhankelijk van wat je nog meer op je telefoon doet en hoeveel geheugen deze heeft en of gebruikt of dit vaak voorkomt of helemaal niet. Als volgens ios het geheugen bijna vol is gaat deze achtergrond processen sluiten (waaronder ook delen van de energy app). Soms kan het voorkomen dat ios een gedeelte van de processen gestopt heeft, waardoor de app moet starten in een vorm waar deze nog niet exact weet wat er wel en niet is overgebleven van de vorige sessie.BGFG schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:26:
[...]
Dat is het hem dus niet, want ik gebruik de iPad en iPhone gewoon, dus er slaapt niets. Als je dan weer teruggaat naar de HW-app blijven de raderen draaien. Bovendien bestond dit issue bij mij eerder niet, maar pas de laatste tijd en wordt het steeds erger in mijn beleving. Sins de nieuwe widget in IOS 15 is het helemaal drama. Ik heb nog nooit door te klikken op de widget een actuele grafiek gezien. Dat lukt pas door de app te sluiten en weer te openen.
We zijn aan het kijken of we dit in de volgende update kunnen verbeteren.
Helder verhaal, dank voor je toelichting. Dat waardeer ik aan HW, ze gaan aan de slag aan de hand van gebruikerservaringen. Daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen!HomeWizard_NL schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:10:
[...]
Robakm heeft gedeeltelijk gelijk. Ios15 gebruikt een wat agressievere vorm van ‘memory management’ dan voorgaande OS’en. Het is vooral afhankelijk van wat je nog meer op je telefoon doet en hoeveel geheugen deze heeft en of gebruikt of dit vaak voorkomt of helemaal niet. Als volgens ios het geheugen bijna vol is gaat deze achtergrond processen sluiten (waaronder ook delen van de energy app). Soms kan het voorkomen dat ios een gedeelte van de processen gestopt heeft, waardoor de app moet starten in een vorm waar deze nog niet exact weet wat er wel en niet is overgebleven van de vorige sessie.
Daar is toch niks logisch aan? Een app moet gewoon altijd werken ondanks een slaapstand. Whatsapp gaat toch ook niet uit, of mijn Teams in slaapstand.
Ook de achtergrond processen van apps zoals teams en whatsapp worden gewoon gestopt als het geheugen vol zit, deze worden echter wakker gemaakt door het OS met ‘push data’. Zoals het binnenkomen van een bericht. Deze kunnen de data dan klaar hebben als je de app opent. (Dit hebben ze immers in de achtergrond dan al kunnen laden omdat het OS dit toe stond door de push).medu80 schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:56:
Daar is toch niks logisch aan? Een app moet gewoon altijd werken ondanks een slaapstand. Whatsapp gaat toch ook niet uit, of mijn Teams in slaapstand.
Niet alleen als het geheugen vol zit worden vele apps gestopt, maar ook als de GSM in "slaapstand" (lees energie spaarmodes) gaat anders doe je nog maar 6 uur (als je mazzel hebt) met je accu.
Met p1 smart meter heb ik nergens last van.
logging gaat via domoticz en of PuTTY, gewoon perfect!
logging gaat via domoticz en of PuTTY, gewoon perfect!
All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1
Heeft iemand een idee hoe het kan dat in de Engery app de kWh-meter van de zonnepanelen '0' aangeeft? De app van de omvormer en op de kWh-meter zelf wordt redelijk hetzelfde wattage aangegeven.
/f/image/8TzA8l3MYzT6MMhn0qB5bt8M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/N6CBatPeFvncW0eQLP9VQXDB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8TzA8l3MYzT6MMhn0qB5bt8M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/N6CBatPeFvncW0eQLP9VQXDB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ae1rsIQzvZtAQnNpezuq4Rbp.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 72% gewijzigd door JeroenHendriks op 30-09-2021 18:23 . Reden: afbeeldingen toegevoegd ]
Ik hebbgeen kWh-meter, maar dat is niet toevallig omdat je directe verbruik hoger was dan je opwek..?
@JeroenHendriks heb je hem correct aangesloten? Dus niet denken van "ik meet zonnepanelen dus het vermogen loopt de andere kant op dus ik sluit hem andersom aan"?
Signatures zijn voor boomers.
Lijkt me dat er meer op aangesloten zit dan alleen de omvormer van de PV-panelen..JeroenHendriks schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:22:
Heeft iemand een idee hoe het kan dat in de Engery app de kWh-meter van de zonnepanelen '0' aangeeft? De app van de omvormer en op de kWh-meter zelf wordt redelijk hetzelfde wattage aangegeven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kwh meter telt in import, dus je fases zitten verkeerd om, anders staat er een min (-) voor.JeroenHendriks schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De teruglevering bij ‘hoofdaansluiting’ komt rechtstreeks uit de P1-meter?
[ Voor 81% gewijzigd door JeroenHendriks op 22-10-2021 22:58 ]
JepJeroenHendriks schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:19:
De teruglevering bij ‘hoofdaansluiting’ komt rechtstreeks uit de P1-meter?
Als ik de kWh-meter als ‘overig’ apparaat aanmerk zie ik dezelfde waardes als in de app van de omvormer. Hij is dus inderdaad verkeerd om aangesloten. Dank voor de tip!HomeWizard_NL schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:17:
[...]
Je kwh meter telt in import, dus je fases zitten verkeerd om, anders staat er een mij (-) voor.
De update is vandaag verschenen en het werkt weer goed👍🏻HomeWizard_NL schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:10:
[...]
Robakm heeft gedeeltelijk gelijk. Ios15 gebruikt een wat agressievere vorm van ‘memory management’ dan voorgaande OS’en. Het is vooral afhankelijk van wat je nog meer op je telefoon doet en hoeveel geheugen deze heeft en of gebruikt of dit vaak voorkomt of helemaal niet. Als volgens ios het geheugen bijna vol is gaat deze achtergrond processen sluiten (waaronder ook delen van de energy app). Soms kan het voorkomen dat ios een gedeelte van de processen gestopt heeft, waardoor de app moet starten in een vorm waar deze nog niet exact weet wat er wel en niet is overgebleven van de vorige sessie.
Mijn overzichten van gas & elektra haal ik nu op met behulp van slimmemeterportal.nl en enelogic.com
Bij beide ontbreken regelmatig data.
Van afgelopen september bij slimmemeterportaal 4 dagen gas en 1 dag elektra. Bij enelogic is het net zo erg, 2 dagen gas en 4 dagen elektra ontbreken. Ik denk dat het aan Enexis ligt.
Mijn vraag: is de HomeWizard Wi-Fi P1 Meter de oplossing voor mijn ellende? Of worden de gegevens ook van Enexis gehaald. Mijn slimme meter is van Enexis: ESRM5.
Van afgelopen september bij slimmemeterportaal 4 dagen gas en 1 dag elektra. Bij enelogic is het net zo erg, 2 dagen gas en 4 dagen elektra ontbreken. Ik denk dat het aan Enexis ligt.
Mijn vraag: is de HomeWizard Wi-Fi P1 Meter de oplossing voor mijn ellende? Of worden de gegevens ook van Enexis gehaald. Mijn slimme meter is van Enexis: ESRM5.
Kan de HW gegevens sturen naar Pvoutput? ik dacht ergens iets van een script voorbij komen mogelijk dat iemand me hiermee kan helpen?
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Herkenbaar verhaal! Met de P1 meter nog nooit last van missende data gehad, dus iig een oplossing voor deze ellendeWenzel schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:54:
Mijn overzichten van gas & elektra haal ik nu op met behulp van slimmemeterportal.nl en enelogic.com
Probeer eens 'Pvoutput' in het zoek vakje bovenaan in te vullen.merlin1201 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:28:
Kan de HW gegevens sturen naar Pvoutput? ik dacht ergens iets van een script voorbij komen mogelijk dat iemand me hiermee kan helpen?
Begrijp ik maar als je ze terug moet lezen zie je gedeelten en lijkt het onsamenhangend, vandaar dat ik hulp vraag met wat momenteel een goed script is en hoe ik deze op mijn Raspberry kan installeren.7o9 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:39:
[...]
Probeer eens 'Pvoutput' in het zoek vakje bovenaan in te vullen.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
JA!Wenzel schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:54:
Ik had exact hetzelfde.
P1 meter geeft directe weergave en is niet afhankelijk van wat de netwerkbeheerder doorgeeft aan een platform
Kun je de P1 meter alleen middels een lan kabel aansluiten? Modem staat in de woonkamer en kan met geen mogelijkheid een kabel trekken naar de meterkast. Hier ook geen data door enexis.
Ik zie het inderdaad! ThanksGramser schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:59:
Huh? Nee, hij werkt op WiFi.
Hier bij schoonouders hetzelfde probleem. De app laat geen data zien qua zonnepanelen opbrengst. De groene lijn blijft stug op 0 staan. Terwijl de hoofdaansluiting grafiek vanwege de P1 meter natuurlijk wel de terugleveren laat zien. Toch jammer aangezien een elektricien de WiFi kWh meter heeft geïnstalleerd in de meterkast…JeroenHendriks schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kun je aangeven wat je exact gedaan hebt om het op te lossen? Dan duik ik maar zelf de meterkast in om het hopelijk op te lossen…
@HomeWizard_NL zou het geen idee zijn om een optie toe te voegen om softwarematig de kWh meter 'andersom' aan te sluiten? Is toch alleen een kwestie van een min-teken?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Alleen de bovenste twee bruine draden omdraaienValderrama schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:43:
[...]
Hier bij schoonouders hetzelfde probleem. De app laat geen data zien qua zonnepanelen opbrengst. De groene lijn blijft stug op 0 staan. Terwijl de hoofdaansluiting grafiek vanwege de P1 meter natuurlijk wel de terugleveren laat zien. Toch jammer aangezien een elektricien de WiFi kWh meter heeft geïnstalleerd in de meterkast…
Kun je aangeven wat je exact gedaan hebt om het op te lossen? Dan duik ik maar zelf de meterkast in om het hopelijk op te lossen…
Wij zijn voorstander van een correcte installatie. Er wordt op meerdere plekken vermeld hoe je dit moet doen. Op de meter zelf kan dit niet omgewisselt worden door MID.WVL_KsZeN schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:17:
@HomeWizard_NL zou het geen idee zijn om een optie toe te voegen om softwarematig de kWh meter 'andersom' aan te sluiten? Is toch alleen een kwestie van een min-teken?
Dank jullie wel. Zojuist gedaan en nu werkt het zoals het hoort.
Correcte installatie is natuurlijk prima, maar sinds de introductie van deze meters heb ik dit in dit topic al meerdere keren verkeerd zien gaan (en overigens ook door de elektricien die het bij mij heeft aangesloten op de PV installatie).HomeWizard_NL schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:55:
[...]
Wij zijn voorstander van een correcte installatie. Er wordt op meerdere plekken vermeld hoe je dit moet doen. Op de meter zelf kan dit niet omgewisselt worden door MID.
Het werkt prima als het goed is aangesloten, alleen zoals ik al eens eerder heb aangegeven laat de handleiding wat te wensen over als het om PV installaties gaat (wat toch één van de grootste use cases is voor deze meters). Een simpele extra aanduiding in de handleiding dat de bedrading bij PV installaties NIET moet worden omgedraaid lijkt me vrij makkelijk toe te voegen aan een volgende druk van de handleidingen, en getuige de vele verwarring, niet geheel overbodig.
Dit wordt al vermeld in de handleiding sinds de aller eerste versie. Het grootste probleem is dat installateurs de handleiding niet lezen. Maar op de gok installeren zoals zij denken dat het zou moeten werken.TigerXtrm schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:07:
[...]
Correcte installatie is natuurlijk prima, maar sinds de introductie van deze meters heb ik dit in dit topic al meerdere keren verkeerd zien gaan (en overigens ook door de elektricien die het bij mij heeft aangesloten op de PV installatie).
Het werkt prima als het goed is aangesloten, alleen zoals ik al eens eerder heb aangegeven laat de handleiding wat te wensen over als het om PV installaties gaat (wat toch één van de grootste use cases is voor deze meters). Een simpele extra aanduiding in de handleiding dat de bedrading bij PV installaties NIET moet worden omgedraaid lijkt me vrij makkelijk toe te voegen aan een volgende druk van de handleidingen, en getuige de vele verwarring, niet geheel overbodig.
[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 03-10-2021 23:56 ]
Ik ben zelf electriciën en heb hem zelf aangesloten, het staat echt duidelijk in de handleiding hoe hem aan te sluiten.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Kom niet meer in de app. Vanmorgen nog wel, maar nu krijg ik alleen het logo en een melding dat ik opnieuw moet inloggen "Inlogpoging is mislukt. Bij herhaaldelijke foutmeldingen, annuleer en probeer opnieuw in te loggen". Dat lukt dan vervolgens niet want:
:strip_exif()/f/image/AhKrwrhj8Uh35geC4g8wuoKX.jpg?f=fotoalbum_large)
Apparaatje zelf geeft groen licht. Storing?
:strip_exif()/f/image/AhKrwrhj8Uh35geC4g8wuoKX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Bulldock op 04-10-2021 13:24 ]
Het lijkt een algemeen probleem te zijn, hier ook plat.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik heb de app geforceerd gestopt en weer opnieuw opgestart, nu doet hij het weer..
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
@fredhuizinga Hier ook weer. Dat stoppen en opstarten had ik al geprobeerd. Ik denk dat de server net gereset is.
Hoi Allemaal!Bulldock schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:22:
Kom niet meer in de app. Vanmorgen nog wel, maar nu krijg ik alleen het logo en een melding dat ik opnieuw moet inloggen "Inlogpoging is mislukt. Bij herhaaldelijke foutmeldingen, annuleer en probeer opnieuw in te loggen". Dat lukt dan vervolgens niet want:
[Afbeelding]
Lekker vlotte reacties
Het was even (13 minuten) niet mogelijk om in te loggen in de app's omdat de load balancer het liet afweten. Mogelijk duurde het voor sommige gebruikers iets langer. Het probleem is nu weer verholpen.
Overigens was alleen het inloggen offline, verder waren alle diensten gewoon up and running.
[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 04-10-2021 13:56 ]
Eens even een vraag tussendoor
. Ik kon het zo ineens niet vinden op de laatste 2 pagina's.
Ik heb een 3-fase aansluiting van de netbeheerder, ook een 3 fase groepenkast. Tevens ook zonnepanelen maar dat is slechts een 1 fase omvormer.
Wat heb ik nu nodig om de boel goed inzichtelijk te krijgen ? De Wifi p1 meter en dan een 1 fase kwh wifi meter ? Of toch de 3 fase kwh meter ?
Nu lees ik de P1 ook uit met de ICS2000 , maar dat schiet echt ernstig te kort.
Ik heb een 3-fase aansluiting van de netbeheerder, ook een 3 fase groepenkast. Tevens ook zonnepanelen maar dat is slechts een 1 fase omvormer.
Wat heb ik nu nodig om de boel goed inzichtelijk te krijgen ? De Wifi p1 meter en dan een 1 fase kwh wifi meter ? Of toch de 3 fase kwh meter ?
Nu lees ik de P1 ook uit met de ICS2000 , maar dat schiet echt ernstig te kort.
De 1 fase is genoeg. Die hang je immers direct voor je 1-fase zonnepanelen groep. Die wil je uitlezen, de rest doet de P1 meter.
Kijken jullie vanmiddag mee naar het HomeWizard live event: Energie besparen?
Klik hier om mee te kijken, het begint om 15:00
Klik hier om mee te kijken, het begint om 15:00
[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 06-10-2021 10:41 ]
Gezien! Leuk gedaan en mooie features! Mijn vraag kwam alleen niet door, bleef op goedkeuring wachten:
"Wanneer wordt het mogelijk om verbruik in een bepaalde periode in te zien, door bijvoorbeeld in te zoomen in de daggrafiek of handmatig een periode (9-12 oid) in te geven)?
Enne, kom maar door met die socket!
"Wanneer wordt het mogelijk om verbruik in een bepaalde periode in te zien, door bijvoorbeeld in te zoomen in de daggrafiek of handmatig een periode (9-12 oid) in te geven)?
Ik mis ook wel flink wat UX in de app, de kant-en-klare grafieken zijn er wel maar iets meer detail en mogelijkheid tot goed inzoomen op een aangepaste periode zouden heel fijn zijnGramser schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:36:
Gezien! Leuk gedaan en mooie features! Mijn vraag kwam alleen niet door, bleef op goedkeuring wachten:
En jammer dat de socket zo duur is, nou zal die netjes op bijv. Home Assistant aansluiten maar ik vind 34 euro wel veel voor één aansluiting
Daarom heb ik er drie besteld. Scheelt weer verzendkostenOon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Ik mis ook wel flink wat UX in de app, de kant-en-klare grafieken zijn er wel maar iets meer detail en mogelijkheid tot goed inzoomen op een aangepaste periode zouden heel fijn zijn
En jammer dat de socket zo duur is, nou zal die netjes op bijv. Home Assistant aansluiten maar ik vind 34 euro wel veel voor één aansluiting
Ik vroeg me wel af: is de IP-rating veilig voor in de badkamer, @HomeWizard_NL ? Ik zou daar bijvoorbeeld een IR-paneel of elektrische radiator een half uurtje voor opstaan willen laten aangaan, en na een uurtje weer uit. Zo ook op de studeerkamer, gewoon een tijdsspanne aan- en uit.
Als voorbeeld werd er genoemd dat je bijvoorbeeld de televisie, provider box enz. in een keer kunt aan- of uitschakelen met de Energy Socket. Zijn er mensen die dat doen? Ik ben namelijk benieuwd of de piekspanning van het weer inschakelen geen kwaad doet op langere termijn? En moet je dan niet iedere keer alle voorkeuren opnieuw instellen van je apparaten? Ik dacht dat juist stand by er voor zorgde dat het geheugen van apparaten bleef werken.
@HomeWizard_NL
Klein dingetje: heb net online drie sockets besteld, allemaal gelukt en je komt op de 'Bedankt voor je bestelling!' pagina.
Hier staat 'Je pakketje wordt verzonden naar' met een straatnaam zonder huisnummer, in de ontvangen mail staat het huisnummer echter wel. Was even bang dat het huisnummer niet goed was doorgekomen in de bestelling, bugje?
Klein dingetje: heb net online drie sockets besteld, allemaal gelukt en je komt op de 'Bedankt voor je bestelling!' pagina.
Hier staat 'Je pakketje wordt verzonden naar' met een straatnaam zonder huisnummer, in de ontvangen mail staat het huisnummer echter wel. Was even bang dat het huisnummer niet goed was doorgekomen in de bestelling, bugje?
We kijken nog naar de mogelijkheden om dit goed toe te passen, tikje omslachtig, maar het kan wel al via de CSV export in energy+Gramser schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:36:
Hardware met accurate meting, en zeker klein formaat 16A ondersteunen met en CE keuring valt meestal niet in de ''goed en goedkoop'' catagorie. Er zijn weinig tot geen sockets die dezelfde feature set hebben als de Wifi Energy socket (laat staan de apps en het platform erachter). Zoals we ook met de P1 meter doen proberen we onze prijzen zo scherp mogelijk te houden. Uiteraard begrijpen we wel je mening.Oon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Ik mis ook wel flink wat UX in de app, de kant-en-klare grafieken zijn er wel maar iets meer detail en mogelijkheid tot goed inzoomen op een aangepaste periode zouden heel fijn zijn
Alle apparatuur is er op gemaakt om uit geschakeld te kunnen worden. Als je apparatuur hebt van de afgelopen 20 jaar, dan zou je ook niet voorkeuren opnieuw hoeven in te stellencoelho schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:04:
Als voorbeeld werd er genoemd dat je bijvoorbeeld de televisie, provider box enz. in een keer kunt aan- of uitschakelen met de Energy Socket. Zijn er mensen die dat doen? Ik ben namelijk benieuwd of de piekspanning van het weer inschakelen geen kwaad doet op langere termijn? En moet je dan niet iedere keer alle voorkeuren opnieuw instellen van je apparaten? Ik dacht dat juist stand by er voor zorgde dat het geheugen van apparaten bleef werken.
Goede vraag! in principe heeft de socket een IP51 rating. Dat is binnenshuis gebruik. Dat geldt overigens waarschijnlijk ook voor de panel heater die in je badkamer hangt (IP51)? Zolang je badkamer niet té vochtig wordt, moet dit te doen zijn.Gramser schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:49:
[...]
Daarom heb ik er drie besteld. Scheelt weer verzendkosten
Ik vroeg me wel af: is de IP-rating veilig voor in de badkamer, @HomeWizard_NL ? Ik zou daar bijvoorbeeld een IR-paneel of elektrische radiator een half uurtje voor opstaan willen laten aangaan, en na een uurtje weer uit. Zo ook op de studeerkamer, gewoon een tijdsspanne aan- en uit.
Ik snap het ook zeker wel en wil jullie ook echt niet afkraken, maar waar ik de P1-meter juist goedkoop vind voor wat je krijgt t.o.v. de concurrentie vind ik de socket dan weer erg duur.HomeWizard_NL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:46:
[...]
Hardware met accurate meting, en zeker klein formaat 16A ondersteunen met en CE keuring valt meestal niet in de ''goed en goedkoop'' catagorie. Er zijn weinig tot geen sockets die dezelfde feature set hebben als de Wifi Energy socket (laat staan de apps en het platform erachter). Zoals we ook met de P1 meter doen proberen we onze prijzen zo scherp mogelijk te houden. Uiteraard begrijpen we wel je mening.
Zijn er plannen om hier een goedkopere versie van uit te brengen (die bijv. een lager limiet heeft), of t.z.t. de prijs te verlagen als deze goed verkoopt?
Ben namelijk zelf op zoek naar een stuk of 10 slimme stekkers, maar dan kom ik op 300 euro uit. Een beetje extra betalen voor een hoge kwaliteit product met goed bruikbare interface vind ik niet erg, maar dat is wel significant veel meer dan slimme stekkers in het middensegment, laat staan de goedkoopste die er te vinden zijn.
Ik zit ook te twijfelen vanwege de prijs. Betaal ook al €12 per jaar voor Energy+. Had gehoopt op een voordeeltje ten opzichte van de mensen die geen + gebruiken of juist een stimulans om meer mensen + te laten gebruiken.HomeWizard_NL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:46:
[...]
Hardware met accurate meting, en zeker klein formaat 16A ondersteunen met en CE keuring valt meestal niet in de ''goed en goedkoop'' catagorie. Er zijn weinig tot geen sockets die dezelfde feature set hebben als de Wifi Energy socket (laat staan de apps en het platform erachter). Zoals we ook met de P1 meter doen proberen we onze prijzen zo scherp mogelijk te houden. Uiteraard begrijpen we wel je mening.
Dus bijvoorbeeld naast de korting per 3 sockets bijvoorbeeld een jaar lang Energy+, ook voor bestaande abonnementhouders. Dan vloeien hardware en software echt samen in 1 beleving
Met terugwerkende kracht voor mensen die vanmiddag al 3 sockets besteld hebben...coelho schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:12:
Dus bijvoorbeeld naast de korting per 3 sockets bijvoorbeeld een jaar lang Energy+, ook voor bestaande abonnementhouders. Dan vloeien hardware en software echt samen in 1 beleving
@HomeWizard_NL kan je de sockets ook "resetten". Ik bedoel daarmee de historische grafieken?
Vb ik meet enkele maanden mijn boiler uit, maar wil daarna vb mijn diepvries eens monitoren. Kan je dan de grafieken terug op nul zetten zodat je totalen van die sockets per week, per maand, jaar je duidelijk inzicht geven mbt die diepvries? Of is dat onmogelijk en moet je dan maar zelf beginnen bijhouden wanneer je vb de socket voor een ander apparaat bent beginnen gebruiken?
Vb ik meet enkele maanden mijn boiler uit, maar wil daarna vb mijn diepvries eens monitoren. Kan je dan de grafieken terug op nul zetten zodat je totalen van die sockets per week, per maand, jaar je duidelijk inzicht geven mbt die diepvries? Of is dat onmogelijk en moet je dan maar zelf beginnen bijhouden wanneer je vb de socket voor een ander apparaat bent beginnen gebruiken?
Ja je kan de gegevens resetten in de app.Leffunk schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:51:
@HomeWizard_NL kan je de sockets ook "resetten". Ik bedoel daarmee de historische grafieken?
Je kunt ook gebruik maken van HomeWizard link en de Smartwares slimme stekkers gebruiken, die zijn van een wat andere functionaliteit echter. En niet te integreren in Energy. Link is denk ik een beetje end of life, en je hebt dus een bridge nodig. Maar doet wel wat jij wil voor een stuk minder dan de Socket.Oon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:52:
[...]
Ik snap het ook zeker wel en wil jullie ook echt niet afkraken, maar waar ik de P1-meter juist goedkoop vind voor wat je krijgt t.o.v. de concurrentie vind ik de socket dan weer erg duur.
Zijn er plannen om hier een goedkopere versie van uit te brengen (die bijv. een lager limiet heeft), of t.z.t. de prijs te verlagen als deze goed verkoopt?
Ben namelijk zelf op zoek naar een stuk of 10 slimme stekkers, maar dan kom ik op 300 euro uit. Een beetje extra betalen voor een hoge kwaliteit product met goed bruikbare interface vind ik niet erg, maar dat is wel significant veel meer dan slimme stekkers in het middensegment, laat staan de goedkoopste die er te vinden zijn.
Hoi Oon,Oon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:52:
[...]
Ik snap het ook zeker wel en wil jullie ook echt niet afkraken, maar waar ik de P1-meter juist goedkoop vind voor wat je krijgt t.o.v. de concurrentie vind ik de socket dan weer erg duur.
We luisteren graag naar onze gebruikers. Verschillende dingen beinvloeden de prijs van de socket.
Formaat, meting precisie, functionaliteiten, maximaal vermogen, Software ondersteuning. Ontwikkeling /apps etc
Mag ik vragen met welk middensegment/ sockets van concurenten je onze socket vergelijkt waar je je mening op baseerd?
Nouja, echt vergelijken van de huidige socket gaat natuurlijk niet, want zoals je al aangaf is het gewoon een redelijk uniek product qua ondersteuning en capaciteit.HomeWizard_NL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:19:
[...]
Hoi Oon,
We luisteren graag naar onze gebruikers. Verschillende dingen beinvloeden de prijs van de socket.
Formaat, meting precisie, functionaliteiten, maximaal vermogen, Software ondersteuning. Ontwikkeling /apps etc
Mag ik vragen met welk middensegment/ sockets van concurenten je onze socket vergelijkt waar je je mening op baseerd?
Maar om een extreem voorbeeld te pakken, ik heb bijvoorbeeld deze geprobeerd, voor 10 euro kun je niet heel veel verwachten en de app is dan ook niet op het niveau van Energy, de capaciteit is maar 10A en de meting zal ook minder accuraat zijn (al was die vergeleken met mijn 'domme' digitale meter niet heel afwijkend), maar hij doet z'n werk zowel als draadloze schakelaar als meter.
Ik zou dus vooral op zoek zijn naar een stekker die wel de software en stabiliteit heeft die ik van jullie verwacht, maar gewoon iets minder vermogen. Ik heb geen apparaten die ik wil meten waarbij ik in de buurt van 16A kom.
Ik snap overigens de prijs ook wel, het is gewoon een mooi product, maar tegen die prijs kan ik geen 10 stekkers verantwoorden. Ben wel heel tevreden met mijn P1-meter en trotse supporter van jullie Energy+ abonnement, maar het is dus toch nog best wel duur om op veel punten in huis apparaten te meten en besturen.
Dus vandaar. Misschien een onredelijke verwachting van mij, maar ik ben natuurlijk ook maar een consument op zoek naar iets dat bij mij aansluit
Wat de prijzen betreft: Ik heb onlangs via Ibood 4 stuks Ledvance Smart+ wifi sockets kunnen scoren voor 28,90 incl. verzending. Dus 7 Euro per stuk.
Grotendeels dezelfde functionaliteit: app-bediening en met timer en energiemeter. Schakel 10A ipv 16A. Maar veel huishoudelijke apparaten gaan toch niet hoger dan 2300 W.
De data over meerdere maanden neem ik wel over in Excel, de meerprijs voor alles in 1 app weegt niet op tegen de extra investeringskosten...
Grotendeels dezelfde functionaliteit: app-bediening en met timer en energiemeter. Schakel 10A ipv 16A. Maar veel huishoudelijke apparaten gaan toch niet hoger dan 2300 W.
De data over meerdere maanden neem ik wel over in Excel, de meerprijs voor alles in 1 app weegt niet op tegen de extra investeringskosten...
[ Voor 17% gewijzigd door Walker1974 op 06-10-2021 20:31 ]
Overigens , @HomeWizard_NL , nog een vraag: in de webinar vertelden jullie dat de Socket zo ingesteld kan worden, dat bij teruglevering aan het net, die Socket geactiveerd wordt zodat de verbruiker aan die socket direct gevoed wordt door de zonnepanelen (natuurlijk nog steeds via de grid, dat snap ik). Maar, wat als de verbruiker meer vraagt dan de op dat moment opgewekte energie? Dus, ik lever 500W terug en op dat moment gaat de socket aan en de boiler die erop staat vraagt 1000W, waardoor ik netto 500W uit het net trek. Gaat de Socket dan weer uit..?
Of pas als er meer dan 1000W (in dit geval) uit het net wordt gehaald?
Hoi Gramser,Gramser schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:42:
Overigens , @HomeWizard_NL , nog een vraag: in de webinar vertelden jullie dat de Socket zo ingesteld kan worden, dat bij teruglevering aan het net, die Socket geactiveerd wordt zodat de verbruiker aan die socket direct gevoed wordt door de zonnepanelen (natuurlijk nog steeds via de grid, dat snap ik). Maar, wat als de verbruiker meer vraagt dan de op dat moment opgewekte energie? Dus, ik lever 500W terug en op dat moment gaat de socket aan en de boiler die erop staat vraagt 1000W, waardoor ik netto 500W uit het net trek. Gaat de Socket dan weer uit..?
Deze functionaliteit komt eind van het jaar beschikbaar in Energy+, we houden er rekening mee dat je hier zelf kan configureren.
Ben bang dat ik niet ga ontkomen aan Energy Plus 
Overigens: wanneer kwam die web-interface nou? En was dat ook alleen voor Energy Plus?
Overigens: wanneer kwam die web-interface nou? En was dat ook alleen voor Energy Plus?
Energy+ is met de introductie van de socket hetzelfde gebleven, wel komen er in de toekomst specifieke socket energy+ functies bij.Gramser schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:01:
Ben bang dat ik niet ga ontkomen aan Energy Plus
Energy+ geldt overigens voor het gehele huis, heb je dus 20 sockets, dan kun je van 20 sockets de data blijven bewaren.
We verwachten komende week de beta te starten voor de Energy Web viewer. We zullen dan hier wel even een linkje posten
Top! En nog bedankt voor het webinar, was leuk!
Die socket ziet er goed uit. Kan je het ook zo instellen dat je een melding krijgt bij een bepaald vermogen? Bijvoorbeeld bij een wasmachine zodat je weet dat deze klaar is als verbruik onder bepaalde waarde komt.
Dat zou bij mijn wasmachine niet werken: die gaat nagenoeg uit als-ie de was laat weken in een ecoprogramma.chippie777 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:43:
Die socket ziet er goed uit. Kan je het ook zo instellen dat je een melding krijgt bij een bepaald vermogen? Bijvoorbeeld bij een wasmachine zodat je weet dat deze klaar is als verbruik onder bepaalde waarde komt.
Maar, mijn wasmachine laat zelf weten dat-ie klaar is. Door middel van het piepsysteem
Ik doe dit al meer dan 10 jaar (maar dan met een zigbee plug, daar een losse afstandsbediening knop bij die ik naast de bank heb liggen, dus neit perse via een app dat ding aanzetten). Alle apparatuur doet het nog gewoon. Ik hoef niets opnieuw in te stellen. Scheelt me tientallen kWh's per jaar (en dat was in het begin, komt alleen maar meer apparaten achter in de loop der jaren..)coelho schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:04:
Hele volksstammen doen hetzelfde met een stekkerblok met schakelaar. Dit is handiger.
Het idee is inderdaad beter (helemaal geen stand by!). In het begin deed ik dat ook zo, maar dat was niet heel goed voor de WAF. Stekkerblok ligt normaal natuurlijk ver achter de kast (tussen het stof). Dat ding toen wel verplaatst naar bovenop de kast, maar dat kon ook niet echt op goedkeuring rekenen, want een kabelbende zichtbaar achter de TV..
Met deze plug geen afstandsbediening, dat is voor ons dan wel een plus omdat de stekker achter de kast zit.
Beetje offtopic, maar als dit alleen je doel is, zou ik deze combi kopen (geen 'hub' nodig)
https://www.ikea.com/nl/n...-in-stopcontact-90356166/
https://www.ikea.com/nl/n...loze-dimmer-wit-70408595/
Voor de WAF hielp de afstandsbediening enorm hier. Sindsdien geen opmerkingen over dat stuk meer gehoord: jij altijd met je stroomgeneuzel.
Met deze plug geen afstandsbediening, dat is voor ons dan wel een plus omdat de stekker achter de kast zit.
Beetje offtopic, maar als dit alleen je doel is, zou ik deze combi kopen (geen 'hub' nodig)
https://www.ikea.com/nl/n...-in-stopcontact-90356166/
https://www.ikea.com/nl/n...loze-dimmer-wit-70408595/
Voor de WAF hielp de afstandsbediening enorm hier. Sindsdien geen opmerkingen over dat stuk meer gehoord: jij altijd met je stroomgeneuzel.
[ Voor 26% gewijzigd door IJsbeer op 07-10-2021 11:08 ]
Voorlopig laatste vraag @HomeWizard_NL , van een wat andere orde.
Ik heb ook Link, dat ik nu gebruik met slimme lampen, rookmelders, watermelder en stekkers van Smartwares. Lampen en stekkers zouden natuurlijk ook prima te integreren zijn in Energy (stel ik mij als leek zo voor). In hoeverre blijft Link nog in de lucht, nu zoveel energie in Energy wordt gestoken (mwehehehe)?
Ik heb ook Link, dat ik nu gebruik met slimme lampen, rookmelders, watermelder en stekkers van Smartwares. Lampen en stekkers zouden natuurlijk ook prima te integreren zijn in Energy (stel ik mij als leek zo voor). In hoeverre blijft Link nog in de lucht, nu zoveel energie in Energy wordt gestoken (mwehehehe)?
Hoi GramserGramser schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:09:
Voorlopig laatste vraag @HomeWizard_NL , van een wat andere orde.
Wij zien niet dat Link en Energy samen gaan komen in een platform, wij hebben een andere visie voor Energy dan dat hier ook rookmelders etc bij horen. Er worden nog steeds producten gemaakt voor link. Maar het krijgt inderdaad minder aandacht mede doordat ''wifi'' platformen om dit moment veel meer marktaandeel winnen dan Zigbee, Zwave, 868mhz of andere protocollen, alles met een basisstation is in de huidige markt een uitdaging om te positioneren (zelfs met de voordelen van lokaal etc).
Helder! En als je me dit al eens had uitgelegd - excuses, dan was ik dat vergeten! Heb ik straks twee systemen om elektrische radiatoren aan te sturen. Een smwartwares stekker met Link en een Socket met Energy. Ben benieuwd!
Mijn wasmachine staat op zolder, piepje is eenmalig en beneden niet hoorbaar. Melding van socket dat vermogen < 10 W is zou mooi zijn, dat houdt in dat wasmachine klaar is. :-)Gramser schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:47:
[...]
Dat zou bij mijn wasmachine niet werken: die gaat nagenoeg uit als-ie de was laat weken in een ecoprogramma.
Maar, mijn wasmachine laat zelf weten dat-ie klaar is. Door middel van het piepsysteem
Ik zet al sinds jaar en dag een alarm op mijn telefoon met de resterende tijd, zo zie je dus dat iedereen zijn eigen routines heeft.chippie777 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:59:
[...]
Mijn wasmachine staat op zolder, piepje is eenmalig en beneden niet hoorbaar. Melding van socket dat vermogen < 10 W is zou mooi zijn, dat houdt in dat wasmachine klaar is. :-)
@coelho doe ik ook, maar voor mij zou het een extra reden kunnen zijn om zo’n socket aan te schaffen.
Bugje in Apple watch complications?
In mijn meterkast gebruik ik de P1 meter in combinatie met de 3 fase kWh meter, tussen de zonnepanelen
Op dit moment zie ik in de iPhone app:
- Zonnepanelen (= kWh meter): 3.4 kW
- Stroom totaal (P1 meter): 1 kW
- Stroom gebruik (uitgerekend): 2.4 kW
Maar in de Apple Watch app zie ik:
- Zonnepanelen (= kWh meter): -0.9 kW (negatief groen)
- Stroom totaal (P1 meter): -1 kW (negatief groen)
- Stroom gebruik (uitgerekend): 2.4 kW (positief paars)
Dit lijkt me niet helemaal juist.
In mijn meterkast gebruik ik de P1 meter in combinatie met de 3 fase kWh meter, tussen de zonnepanelen
PV Output; SolarEdge SE10K; 19x350Wp Oost; 19x350Wp West; Totaal 13.300Wp.
Hoi Roeloffzen,Roeloffzen schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:13:
Bugje in Apple watch complications?
Graag bugs melden via onze support, via tweakers komen deze wat moeilijker op de juiste plek terecht en weten we ook niets van jouw opstelling
@HomeWizard_NL Ik gebruik jullie P1 meter i.c.m. Energy+ naar volle tevredenheid! Afgelopen maand heb ik zonnepanelen laten plaatsen en natuurlijk ook direct de kWh meter er bij geplaatst. Na de aankondiging van woensdag m.b.t. de sockets ook hier direct 3 van besteld.
Ik vroeg mij af of jullie ook plannen hebben om de sockets / app uit te breiden met geo-fencing? Dat wil zeggen, dat ik de sockets uit kan laten schakelen als de devices van mijn vrouw en mij niet thuis zijn. Hierdoor zou ik bijvoorbeeld de keukenboiler niet alleen in de nacht uit kunnen zetten volgens een tijdsschema, maar ook overdag als er niemand thuis is.
Eenzelfde soort systeem gebruik ik bij Tado voor het uit laten schakelen van de verwarming als we niet thuis zijn.
Ik vroeg mij af of jullie ook plannen hebben om de sockets / app uit te breiden met geo-fencing? Dat wil zeggen, dat ik de sockets uit kan laten schakelen als de devices van mijn vrouw en mij niet thuis zijn. Hierdoor zou ik bijvoorbeeld de keukenboiler niet alleen in de nacht uit kunnen zetten volgens een tijdsschema, maar ook overdag als er niemand thuis is.
Eenzelfde soort systeem gebruik ik bij Tado voor het uit laten schakelen van de verwarming als we niet thuis zijn.
Ok zal ik doen.HomeWizard_NL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:25:
[...]
Hoi Roeloffzen,
Graag bugs melden via onze support, via tweakers komen deze wat moeilijker op de juiste plek terecht en weten we ook niets van jouw opstellingKun je afbeeldingen mee sturen van wat je in de app en op je watch ziet?
PV Output; SolarEdge SE10K; 19x350Wp Oost; 19x350Wp West; Totaal 13.300Wp.
Andere mensen die ook niet in de app komen?
Ja hier ook. Ik wilde het ook net vragen.
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
@HomeWizard_NL zijn er problemen?
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
Door het enorme aantal nieuwe mensen en gelijktijdige gebruikers deze week. Zijn er wat problemen met de servers. Er wordt aan gewerkt.
[ Voor 24% gewijzigd door HomeWizard_NL op 08-10-2021 18:15 ]
Kan dat ook de reden zijn waarom de app vanmiddag enorm traag was en raar gedrag vertoonde?HomeWizard_NL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:14:
Er wordt aan gewerkt.
Heb screenshots met vreemde combinaties van maand, dag en realtime metingen op één tabblad.
Hier ook problems: geraak soms gewoonweg niet ingelogd. Als het dan toch lukt, dan zie ik geen gegevens. Uiteindelijk een keer gelukt, dus ik poging gedaan om nieuwe socket te installeren die binnen is gekomen vandaag... Loopt allemaal lekker, tot laatste stap met dat huisje (dus toevoegen aan "home"). Geeft dan error bad gateway (502).
Het is een beetje een sneeuwbal effect,
Door de stijgende energie prijzen hebben we deze week 3x meer nieuwe gebruikers dan normaal. Door dit en de socket release die veel succesvoller is dan we geanticipeerd hebben zijn er 6x zoveel gelijktijdige app sessions deze week als normaal. Hierdoor doen de servers er langer over om grafieken in de apps te tonen, en daardoor kan het zijn dat bepaalde grafieken er ''lang'' over doen om te laden, of zo lang dat ze time out halen op de server (en de app dus vreemde resultaten kan tonen).
Door de stijgende energie prijzen hebben we deze week 3x meer nieuwe gebruikers dan normaal. Door dit en de socket release die veel succesvoller is dan we geanticipeerd hebben zijn er 6x zoveel gelijktijdige app sessions deze week als normaal. Hierdoor doen de servers er langer over om grafieken in de apps te tonen, en daardoor kan het zijn dat bepaalde grafieken er ''lang'' over doen om te laden, of zo lang dat ze time out halen op de server (en de app dus vreemde resultaten kan tonen).
Wordt de data wel goed opgeslagen, of staat dat op dezelfde servers?
[ Voor 5% gewijzigd door hoevenpe op 08-10-2021 19:31 ]
Alles draait gewoon door, de problemen zitten nu bij de servers die de huis instellingen verzorgen. (Welke devices, welke grafiek instellingen etc)
Hier net de HomeWizard Wi-Fi Energy Socket getracht te installeren
Energy app was niet bereikbaar gaf foutmelding 5009 aan
Nu weer verbinding. Had het gevoel dat de servers overbelast zijn .
Zal straks eens weer proberen om een socket te installeren
Energy app was niet bereikbaar gaf foutmelding 5009 aan
Nu weer verbinding. Had het gevoel dat de servers overbelast zijn .
Zal straks eens weer proberen om een socket te installeren
Ik kom er ook weer niet in. Zal wel loslopen. Overigens heeft de HomeWizard Link app er ook last van (“ThuisVeilig app”, in mijn geval).
Edit: en ze doen het alweer 😆
Edit: en ze doen het alweer 😆
[ Voor 11% gewijzigd door Gramser op 08-10-2021 20:05 ]
Ondertussen is alles weer vloeiend aan het draaien.
De problemen waren voor de eerste gebruikers merkbaar vanaf 17:30 en vanaf 19:30 begonnen verschillende services weer zich gestaag als normaal te hervatten na een aantal aanpassingen.
De problemen waren voor de eerste gebruikers merkbaar vanaf 17:30 en vanaf 19:30 begonnen verschillende services weer zich gestaag als normaal te hervatten na een aantal aanpassingen.
@Hatman ik heb een vergelijkbare (?) meter; uit 2015 en daar heb ik de P1 meter inderdaad met behulp van een extra usb-voeding aangesloten.
:strip_exif()/f/image/hzQ3rDNzIT8jCnq576sUtO2E.jpg?f=fotoalbum_large)
@Hatman
Ik heb dezelfde meter als jij hebt. Werkt perfect met USB voeding.
Wel net zo ophangen als de foto van Erik hierboven, anders pakt de P1 poort niet goed.
Ik heb dezelfde meter als jij hebt. Werkt perfect met USB voeding.
Wel net zo ophangen als de foto van Erik hierboven, anders pakt de P1 poort niet goed.
Vandaag inderdaad zonder problemen mijn drie sockets aan het werk gekregen.
Viel me wel iets vreemds op: als je via het tandwiel, naar Meters gaat, en daar een socket aanklikt, dan zie ik daar voor elke toegevoegde socket bij "Import" een getal staan dat niet overeenkomt met het verbruik dat gelogd wordt in de sockets. Zelfs na installatie al, staat er een "startwaarde" van iets van 12kWh. Een voorbeeld in toegevoegde foto's. Droogkast heeft op grafiek 1,5 kWh verbruikt, terwijl teller nu op 14,14 kWh staat. Heb wel indruk dat hij verder correct optelt bij Import, maar dus het nulpunt klopt niet (en is effectief niet nul).
Iemand dat ook opgemerkt? En vooral, hoe krijg je die "Import" cijfertjes wel correct? Ik had al eens op de drie puntjes geklikt na de selectie van zo'n socket en dan krijg je optie te zien ""delete graph history". Dat reset inderdaad de grafieken, maar precies ook niet dat getal bij "Import".
:strip_exif()/f/image/8mWf9hT8koeRet1PZI7Tngt9.jpg?f=fotoalbum_large)
Viel me wel iets vreemds op: als je via het tandwiel, naar Meters gaat, en daar een socket aanklikt, dan zie ik daar voor elke toegevoegde socket bij "Import" een getal staan dat niet overeenkomt met het verbruik dat gelogd wordt in de sockets. Zelfs na installatie al, staat er een "startwaarde" van iets van 12kWh. Een voorbeeld in toegevoegde foto's. Droogkast heeft op grafiek 1,5 kWh verbruikt, terwijl teller nu op 14,14 kWh staat. Heb wel indruk dat hij verder correct optelt bij Import, maar dus het nulpunt klopt niet (en is effectief niet nul).
Iemand dat ook opgemerkt? En vooral, hoe krijg je die "Import" cijfertjes wel correct? Ik had al eens op de drie puntjes geklikt na de selectie van zo'n socket en dan krijg je optie te zien ""delete graph history". Dat reset inderdaad de grafieken, maar precies ook niet dat getal bij "Import".
:strip_exif()/f/image/8mWf9hT8koeRet1PZI7Tngt9.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AntAODQUwPjNE324GD7dKKHN.jpg?f=user_large)
Hoi Leffunk,Leffunk schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:49:
Vandaag inderdaad zonder problemen mijn drie sockets aan het werk gekregen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
neem even contact op via onze support, dan kunnen we even achterhalen ''waar'' dit verbruik is gemeten. Mogelijk heeft dit te maken met de kalibratie/duurtest die wordt gedaan op de socket tijdens productie. Deze zouden reset moeten zijn.
@HomeWizard_NL Kunnen jullie die server weer even een schop geven want er komt weer geen data binnen.
Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic