Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-09 07:09
RobAkm schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:21:
@HomeWizard_NL Kunnen jullie die server weer even een schop geven want er komt weer geen data binnen.
Hoi Rob, hier geen problemen. Als er iets aan de hand is, is het ook niet een kwestie van ''even opnieuw opstarten''.

[ Voor 15% gewijzigd door HomeWizard_NL op 09-10-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Site is al een uur enorm traag, wisselen tussen schermen werkt soms niet en getallen worden dan niet/deels getoond. Herstart heeft geen effect.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
De P1 gaat niet offline, maar het duurt 5 a 10 minuten eer er data binnen komt.
Blijkbaar is het inloggen en zoeken naar data een probleem hoewel ik nu wel weer redelijk snel de data binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 14:45
Mijn eerste ervaring met de socket van @HomeWizard_NL is geen succes. Na installatie van de socket (vlekkeloos, dat moet gezegd), wilde ik mijn elektrische radiator (1000W) inpluggen. Het stopcontact daarvoor zit op een eigen groep, en ik gebruik stopcontact en radiator al een jaar. Toen ik hem wilde inpluggen stond de radiator ook nog uit… maar met een fikse lichtflits en een brandlucht gaf mijn socket de geest. Kortsluiting in de socket.

Geen goede start dus, en ik ben huiverig om de andere twee die ik heb te proberen. Deze gaat sowieso terug naar @HomeWizard_NL . Maar, ook een vraag van mijn kant, iets wat ik wellicht niet goed heb begrepen: ik kan de socket aan- en uitzetten, maar kan deze ook op een tijdschema worden geschakeld? Ik vond dat niet zo gauw in mijn verkenning voor het inpluggen van de radiator.

[ Voor 33% gewijzigd door Gramser op 09-10-2021 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Gramser schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:37:
Mijn eerste ervaring met de socket van @HomeWizard_NL is geen succes. Na installatie van de socket (vlekkeloos, dat moet gezegd), wilde ik mijn elektrische radiator (1000W) inpluggen. Het stopcontact daarvoor zit op een eigen groep, en ik gebruik stopcontact en radiator al een jaar. Toen ik hem wilde inpluggen stond de radiator ook nog uit… maar met een fikse lichtflits en een brandlucht gaf mijn socket de geest. Kortsluiting in de socket.

Geen goede start dus, en ik ben huiverig om de andere twee die ik heb te proberen. Deze gaat sowieso terug naar @HomeWizard_NL . Maar, ook een vraag van mijn kant, iets wat ik wellicht niet goed heb begrepen: ik kan de socket aan- en uitzetten, maar kan deze ook op een tijdschema worden geschakeld? Ik vond dat niet zo gauw in mijn verkenning voor het inpluggen van de radiator.

[Afbeelding][Afbeelding]
Aai, dat geeft niet veel vertrouwen in een nieuw product. Hetgeen wat je wilde doen lijkt mij prima binnen de specificaties van het product te liggen.

[ Voor 83% gewijzigd door Pjottski op 09-10-2021 16:52 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Gramser schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:37:

Hoi Gramser, wat een vervelende eerste ervaring. neem hier onderstaand even contact op met onze klantenservice, dit hoort natuurlijk niet. Alle sockets worden getest voordat ze worden ingepakt.Voor de kalibratie staat er ook een hoog vermogen aangesloten. graag ontvangen we deze zo snel mogelijk terug zodat we de oorzaak kunnen onderzoeken.

https://energy.homewizard.net/en/support/tickets/new

Er zijn nog geen andere gevallen bekend, en er zijn er al honderden dit weekend geïnstalleerd. Dus mogelijk een geval pech :/ Desalniettemin nog steeds erg vervelend.

edit: ja, je kan de sockets op een tijdschema schakelen.

[ Voor 23% gewijzigd door HomeWizard_NL op 09-10-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:56:
[...]

Hoi Gramser, wat een vervelende eerste ervaring. neem hier onderstaand even contact op met onze klantenservice, dit hoort natuurlijk niet. Alle sockets worden getest voordat ze worden ingepakt.Voor de kalibratie staat er ook een hoog vermogen aangesloten. Dus wij zijn net zo verbaasd als jij. graag ontvangen we deze zo snel mogelijk terug zodat we de oorzaak kunnen onderzoeken.

https://energy.homewizard.net/en/support/tickets/new

Er zijn nog geen andere gevallen bekend, en er zijn er al honderden dit weekend geïnstalleerd. Dus mogelijk een geval pech :/

edit: ja, je kan de sockets op een tijdschema schakelen.
Tsja, misschien gewoon een valse start. Ik zal nog de andere twee toch nog proberen en even contact opnemen met de klantenservice @HomeWizard_NL . Dank in elk geval voor de snelle reactie! Even kijken of ik dan alleen deze ene hoef te retourneren.

Misschien kan iemand me vertellen waar in de Energy App (ik heb geen Plus) het tijdschema ingesteld kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Gramser schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

Tsja, misschien gewoon een valse start. Ik zal nog de andere twee toch nog proberen en even contact opnemen met de klantenservice @HomeWizard_NL . Dank in elk geval voor de snelle reactie! Even kijken of ik dan alleen deze ene hoef te retourneren.

Misschien kan iemand me vertellen waar in de Energy App (ik heb geen Plus) het tijdschema ingesteld kan worden?
We horen graag je ervaringen.

Onder instellingen > energiebesparing kun je timers aanmaken (als je sockets hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:21:
[...]

We horen graag je ervaringen.

Onder instellingen > energiebesparing kun je timers aanmaken (als je sockets hebt)
Het installeren van de tweede socket ging probleemloos. Ik had even niet door dat het alleen in de NU-weergave mogelijk is de socket direct in- en uit te schakelen, maar dat werkt prima. Knopje op de socket trouwens ook.

Tijdschema instellen werkt ook prima! Maandag om 08:00 gaat-ie even aan nu, en om half negen weer uit. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
En zojuist nog even contact gehad met @HomeWizard_NL . Kan niet anders zeggen dan: prima service. Ze wilden even weten hoe ik exact had gehandeld, zodat zij alvast kunnen inschatten wat er fout is gegaan. Dat blijft gissen, maar de handeling zelf aan mijn kant was gewoon de juiste. Maandag gaat-ie retour, dan maken ze hem open. En ik krijg keurig een nieuwe, geen enkel probleem.

Dat maakt dit toch wel een extra leuk product, als je weet wie erachter zit. Top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

Hoi Leffunk,

neem even contact op via onze support, dan kunnen we even achterhalen ''waar'' dit verbruik is gemeten. Mogelijk heeft dit te maken met de kalibratie/duurtest die wordt gedaan op de socket tijdens productie. Deze zouden reset moeten zijn.
Ticket gelogd en werd netjes door Homewizard alsnog gereset. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-09 23:20
Weet iemand hoe het Wifi bereik is van de socket? Het is bij ons niet heel sterk maar redelijk nog in het washok waar o.a. ook de ketel en de omvormer van de zonnepanelen hangt. De omvormer eigenlijk nooit last mee dat die de verbinding verliest, dus ik gok dat het wel goed genoeg is voor de hoeveelheid data die nodig is.

@HomeWizard_NL
Wat zijn de afmetingen van de Energy Socket, die zie ik zo snel niet op de website terug? We hadden vrij diepe sockets maar die passen helaas net niet achter de stellage van de WTW. Het is dus belangrijk dat de socket en daarna de stekker van de WTW past voor ons.
Heeft de socket ook een API net als de P1 meter?

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
@marcel_76 Bij mij is het bereik prima - ik heb er nu twee in gebruik, eentje op de studeerkamer (die nu voordat ik er aan het werk ging de eerste kou heeft verdreven dankzij het tijdschema waarop nu de elektrische radiator is aangesloten). Die zit sowieso een aantal meter in een rechte lijn verwijderd van het modem, dus da's niet veel. Maar ook de socket in de woonkamer achter het TV-meubel (die nu netjes de 8W standbyverbruik uitschakelt tot 's avonds de boel weer aanmag) heeft een prima ontvangst, en die zit toch wel wat verder weg, en moet een fiks aantal muren door. Niks te klagen wat dat betreft.

Qua afmetingen wil ik best even wat voor je opmeten? Of ben je echt naar alle binnen- en buitenmaten op zoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

marcel_76 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:17:

@HomeWizard_NL

Heeft de socket ook een API net als de P1 meter?
Ja.

[ Voor 46% gewijzigd door racinfo op 11-10-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
marcel_76 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:17:
Weet iemand hoe het Wifi bereik is van de socket?
Heb er hier eentje in de schuur op 20m dwars door buitenmuren heen, tot nu toe goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:23

IkWilbert

Het is mij!

Zojuist ook een P1 meter besteld op homewizard, nu met alle stijgende prijzen lijkt het mij wel handig om eens realtime inzicht te krijgen in het verbruik.
Als het goed is zou deze moeten werken zonder extra stroom op mijn slimme meter, heb een t210-d esmr5 in de meterkast hangen van Enexis.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:28
@HomeWizard_NL Leuk om het net te zien in RTL nieuws.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kogeltje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-05-2022
Zojuist ook de P1 besteld na het zien van de uitzending in RTL nieuws, goede reclame !

Wel even de slimme meter gecontroleerd op SMR versie. 5.0 dus zit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Gramser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:27:
@marcel_76 Bij mij is het bereik prima - ik heb er nu twee in gebruik, eentje op de studeerkamer (die nu voordat ik er aan het werk ging de eerste kou heeft verdreven dankzij het tijdschema waarop nu de elektrische radiator is aangesloten). Die zit sowieso een aantal meter in een rechte lijn verwijderd van het modem, dus da's niet veel. Maar ook de socket in de woonkamer achter het TV-meubel (die nu netjes de 8W standbyverbruik uitschakelt tot 's avonds de boel weer aanmag) heeft een prima ontvangst, en die zit toch wel wat verder weg, en moet een fiks aantal muren door. Niks te klagen wat dat betreft.

Qua afmetingen wil ik best even wat voor je opmeten? Of ben je echt naar alle binnen- en buitenmaten op zoek?
Het gaat echt om de buiten maten, dus de diepte wanneer hij in het socket zit, breedte, hoogte. De simpele maten eigenlijk. Zou top zijn als je dat wilt doen. _/-\o_

Bij ons merk ik dat het bereik echt slecht is in huis, op de eerste verdieping is het bereik van wifi dramatisch al. Daarom twee van de routers van amplifi gekocht in 2018 en die via ethernet backhaul op elkaar aangesloten, dat werkt prima. Het washok op zolder grenst precies aan het trapgat dus het bereik zou wel redelijk moeten zijn dan nog. Maar de reden voor het vragen is dat de omvormer zeg maar een redelijke antenne eraan heeft zitten ;)

[ Voor 18% gewijzigd door marcel_76 op 11-10-2021 21:20 ]

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
hoevenpe schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:48:
[...]

Heb er hier eentje in de schuur op 20m dwars door buitenmuren heen, tot nu toe goede verbinding.
Dank je wel voor de informatie, dan zou het allemaal goed moeten komen. Ben alleen nog benieuwd naar de maten of het past, de vorige paste maar net. Dat waren vrij grote sockets van Fifthplay (zat bij de woning maar wat een drama product is dat zeg, werkte wel uiteindelijk maar de interface echt slecht. Daarnaast is de support om te huilen.

Die socket was (volgens bol.com):
Product breedte: 6,9 cm
Product hoogte: 9,4 cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
marcel_76 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:12:
[...]

Het gaat echt om de buiten maten, dus de diepte wanneer hij in het socket zit, breedte, hoogte. De simpele maten eigenlijk. Zou top zijn als je dat wilt doen. _/-\o_

Bij ons merk ik dat het bereik echt slecht is in huis, op de eerste verdieping is het bereik van wifi dramatisch al. Daarom twee van de routers van amplifi gekocht in 2018 en die via ethernet backhaul op elkaar aangesloten, dat werkt prima. Het washok op zolder grenst precies aan het trapgat dus het bereik zou wel redelijk moeten zijn dan nog. Maar de reden voor het vragen is dat de omvormer zeg maar een redelijke antenne eraan heeft zitten ;)
Ik ga morgen even voor je meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
@marcel_76

Rood = 51mm (pak 'm beet)
Blauw is 52,5mm (pak 'm nog maar een keer beet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8BQ_F-ttOeLnXAVTdEx19DgJls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teDg1SwovqxQ71cS4z2NYY7t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIlH21kav8z-XTzUA-GXJJoFcpA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBFKvhQFu4xWTzC82jfhvo6N.jpg?f=fotoalbum_tile

Neem aan dat je dit bedoelde?

En zo zit-ie in de WCD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTObOshw3IFQJ9g6G8_xaoFtLT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKkJm4Q0GGews9bNWEt2TxkA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 99% gewijzigd door Gramser op 12-10-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@HomeWizard_NL :
de widget van IOS15 doet het al een paar dagen niet meer. Ik krijg foutmelding "No internet (906)". De app zelf werkt prima.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdient deze meter (als je hem goed gebruikt dan) met Energy+ erbij zichzelf wel snel terug of valt dat jullie nog tegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:02:
@HomeWizard_NL :
de widget van IOS15 doet het al een paar dagen niet meer. Ik krijg foutmelding "No internet (906)". De app zelf werkt prima.
Zorg even dat je de laatste app versie hebt, en dat je opnieuw inlogt. Hierna zou het weer prima moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:09:
Verdient deze meter (als je hem goed gebruikt dan) met Energy+ erbij zichzelf wel snel terug of valt dat jullie nog tegen? :)
Als je 20W op je sluipverbruik kan besparen. Dan is dat binnen een jaar met energy+ en product terugverdiend. met de huidige prijzen zelfs met 15W al. Of dat lukt hangt af van hoe fanatiek je er mee bent, en wat er nu in je huis al onnodig stroom gebruikt. We hebben gebruikers gezien die 500W omlaag gingen (dat is €1000+ per jaar)

[ Voor 18% gewijzigd door HomeWizard_NL op 12-10-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik heb er eentje in de TV hoek geplugd. Nu weet ik dat TV, settopbox, en homecinemaset (maar) 8W in standby verbruiken. Maar dat is dus wel 24/7/365. Dus nu op een tijdsschema gezet, waardoor er effectief nog maar 4-6 uur per dag (sluip)verbruik is.

En as we speak wordt mijn vervangende socket bezorgd, daar gaat de mechanische ventilatie op. Zelfde idee: gewoon nog maar een paar uur per dag aan, rond douchetijd. En aangezien er hier 's ochtends niet wordt gedoucht maar wel verwarmd, zuigt de MV niet de warme lucht uit de badkamer weg.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

HomeWizard_NL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Zorg even dat je de laatste app versie hebt, en dat je opnieuw inlogt. Hierna zou het weer prima moeten werken.
alles gedaan, maar heeft niet gewerkt. Heb zelfs even m'n iPhone herstart.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Welke appversie heb je? Hier geen probleem met v1.6.0 (51) op de iPad (nieuwste generatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Gramser schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:33:
Welke appversie heb je? Hier geen probleem met v1.6.0 (51) op de iPad (nieuwste generatie).
ik draai ook v1.6.0 (51) op een volledig bijgewerkte IOS15 (iPhone 12pro)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Raarrr - dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

ik draai ook v1.6.0 (51) op een volledig bijgewerkte IOS15 (iPhone 12pro)
Wat gebeurd er als je de bestaande widgets weghaalt en nieuwe aanmaakt? Mocht dit niet werken, neem dan even contact op via de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gramser schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:19:

En as we speak wordt mijn vervangende socket bezorgd, daar gaat de mechanische ventilatie op. Zelfde idee: gewoon nog maar een paar uur per dag aan, rond douchetijd. En aangezien er hier 's ochtends niet wordt gedoucht maar wel verwarmd, zuigt de MV niet de warme lucht uit de badkamer weg.

Ben benieuwd!
Als de MV ook wordt gebruikt voor ventilatie behoefte van de woning kan je hier juist extra kosten op gaan maken. Dan wordt het vochtpercentage in je woning hoger (met bijbehorende nadelige gevolgen), en ook je kosten voor verwarming nemen toe omdat vochtige lucht meer energie kost om te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Nee, het betreft alleen de afzuiging uit badkamer en bijkeuken omdat dat de vochtige ruimtes zijn. Rest van de woning werkt gewoon met roosters en raampjes open doen. Maar, het is een test. Heeft ook wat te maken met comfort natuurlijk, want het verbruik van zo’n MV-box op de laagste stand is 2W… mocht wat we willen niet werken, dan gaat de ventilatie gewoon weer 24/7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilma21
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-01-2022
kun je ook 2 energy sockets samen voegen zodat deze op één grafiek te zien zijn????.
ik heb namelijk 2 wamtepomp boilers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HomeWizard_NL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:12:
[...]

Als je 20W op je sluipverbruik kan besparen. Dan is dat binnen een jaar met energy+ en product terugverdiend. met de huidige prijzen zelfs met 15W al. Of dat lukt hangt af van hoe fanatiek je er mee bent, en wat er nu in je huis al onnodig stroom gebruikt. We hebben gebruikers gezien die 500W omlaag gingen (dat is €1000+ per jaar)
Ik ben benieuwd hoeveel die dan voorheen verspilden zeg 😂 bedankt, ik denk dat er bij mij nu toch nog redelijk wat te winnen valt. Ik ga het zien binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
wilma21 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:22:
kun je ook 2 energy sockets samen voegen zodat deze op één grafiek te zien zijn????.
ik heb namelijk 2 wamtepomp boilers..
Nee, dat is nog niet mogelijk, dat maakt huidig twee aparte grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Nee, dat is nog niet mogelijk, dat maakt huidig twee aparte grafieken.
WP’s op 1 groep zetten en een kWh-meter eraan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilma21
Gramser schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

WP’s op 1 groep zetten en een kWh-meter eraan…
geen ruimte meer in de kast voor een kWh-meter. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Gramser schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:00:
@marcel_76

Rood = 51mm (pak 'm beet)
Blauw is 52,5mm (pak 'm nog maar een keer beet)

[Afbeelding][Afbeelding]

Neem aan dat je dit bedoelde?

En zo zit-ie in de WCD:
[Afbeelding]
Yes, helemaal super. Dank je wel. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aw0UHF3n0A4B33-yo3V7lS7QuFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ys23UuubxzHUc7LJlkaUHhIo.jpg?f=fotoalbum_large

Zo hebben ze het opgeleverd, de foto is een beetje schuin genomen. Maar omdat hij rond is en niet zo heel breed hoop ik dat het allemaal net past. Ga er na de vakantie maar een aantal bestellen. 8)
btw links is wtw stekker en rechts de CV, dus op beide gaat er dan eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Als ik het zo inschat gaan er makkelijk twee naast elkaar passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
Ja klopt alleen of hij net naast de metalen balk van de WTW standaard past is even de vraag (is moeilijk omdat de foto schuin is, er zit een grote buis van de WTW voor om de foto recht te kunnen maken). Daar kreeg ik met moeite die van fifthplay langs echter was die dus veel breder. Dus ik gok dat het allemaal wel gaat passen, vandaar enorm blij met je meting.

[ Voor 17% gewijzigd door marcel_76 op 12-10-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
We horen het wel 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
Zeker weten 👍, zal de update over een kleine 2 weken hier in het topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Laatst online: 14:04
Na het lezen van alle reacties hier ben ik zelf ook enthousiast geworden. Direct maar even de P1 en 2x socket besteld om mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@marcel_76 Zo'n WTW verbruikt toch bijna niets? Als alternatief kan je een kort verlengsnoertje in het stopcontact steken. Met zulke lage vermogens is dat echt geen probleem. Daar kan je dan een socket insteken en de WTW daar weer in. Dan kan je (binnen het bereik van het verlengsnoertje) overal het stekkerblok plaatsen. Zulke snoertjes kan je overal en nergens kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik heb inmiddels en naar tevredenheid een P1, 3-fase kWh meter en wil een aantal sockets bestellen. Het enige wat ik met dit soort investeringen altijd hoop, is dat de fabrikant niet na een paar jaar besluit dat het compleet anders moet en dit weer uitfaseert.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ben ik met je eens. Kunnen slechts afwachten, maar vooralsnog lijken de P1-meter en bijbehorende oplossingen vrij toekomstbestendig, gezien nieuwe features die worden geïntroduceerd. Maar in het verleden behaalde resultaten.... tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Gramser schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:05:
Ben ik met je eens. Kunnen slechts afwachten, maar vooralsnog lijken de P1-meter en bijbehorende oplossingen vrij toekomstbestendig, gezien nieuwe features die worden geïntroduceerd. Maar in het verleden behaalde resultaten.... tsja.
Heb 10-11 jaar geleden geïnvesteerd om mijn hele woning te voorzien van EvoHome, het zone-verwarmingssysteem van Honeywell. Het werkt nog steeds, maar daar is alles mee gezegd. De huidige versie is veel gebruiksvriendelijker en heeft veel meer opties. Overschakelen kan wel, maar dan moet een groot deel van de investering opnieuw gedaan worden.

Hetzelfde geldt voor mijn alarmsysteem van Woonveilig, destijds een voorloper want draadloos. Inmiddels kun je met restverkopen nog wat oude sensoren krijgen, maar is alles geupgrade en nieuw is niet compatible met oud.

Wat de aanschaf van sockets betreft, ben ik aan het tellen hoeveel ik er nodig zou hebben en waar ik besparingen kan doen. De TV-hoek heeft nu nog 6 stopcontacten in de muur, waarvan er 4 in gebruik zijn (TV, decoder, Chromecast, PlayStation). Dat betekent dat ik naast een investering voor een socket, ook een investering voor een goede stekkerblok moet terugverdienen. Uiteraard goedkoper dan sockets voor alle losse apparaten, maar de kosten lopen wel voor de baten vooruit.

Gezien het leefpatroon hier in huis kan de TV structureel van ongeveer 02:00 tot 06:30 uitgeschakeld worden. De vraag zal zijn of je voor die ene keer dat er op een werkdag overdag gekeken wordt, geen schema gaat inschakelen. Kun je het schema met een schakelaar eenvoudig in- en uitschakelen en is die schakelaar ook eventueel als widget beschikbaar zodat de kids eenvoudig de schakelaar om kunnen zetten en dan een minuut later de TV aan kunnen zetten?

Tot slot: Is het een optie dat mensen in dit topic ook delen welke apparaten ze gedurende een bepaalde tijdsperiode volledig uitschakelen? Dingen als diepvriezers en koelkasten uiteraard niet, maar wat te doen met een Quooker? Is het aan laten staan zodat het water met beperkte pulsen op temperatuur wordt gehouden uiteindelijk goedkoper dan uitschakelen en vervolgens bij inschakeling het verlies aan temperatuur weer goed moeten maken? Dat lijkt me dezelfde discussie als de vraag of je je vloerverwarming als hoofdverwarming 's nachts terugzet naar 15 om 's ochtends weer op te warmen naar 20, of dat je deze op 19-20 laat staan zodat het alleen maar op temperatuur gehouden hoeft te worden. Lastig wat nu goedkoper/beter is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Mijn beperkte ervaring tot nu toe:

- 1 socket voor de elektrische radiator op de werkkamer. Staat alleen aan gedurende de werkdag, daarna automatisch uit zodat ik dat niet kan vergeten. En de radiator slaat natuurlijk alleen aan bij een warmtevraag.
- 1 socket voor de TV-hoek met TV, home-cinemaset, en settopbox. Gaat aan om 16:00 en om 24:00 uit. Dat lijkt prima te werken.
- 1 socket voor de mechanische afzuiging van bijkeuken en badkamer. Gaat om 19:00 aan en om 23:00 weer uit. Het werkt, maar te kort in gebruik om er iets zinnigs over te zeggen.

Om te bezien wat nu goedkoper is, helpt de Energy-app natuurlijk. Laat 'm eens een week aan staan en zie wat normaal gebruik van die Quooker je kost. Doe vervolgens eens een vergelijkbare week, maar dan met tijdschakeling. Dan zie je het vanzelf.

Trouwens: inschakelen gaat heel eenvoudig in de NU-weergave van de grafiek van de socket. Huisgenoten die zelf willen inschakelen kunnen ook het knopje op de socket gebruiken. Maar daar moet je dan wel bij kunnen (in de TV-hoek kan dat bij mij, en ook op de studeerkamer).

[ Voor 25% gewijzigd door Gramser op 13-10-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
@JeroenE Uiteindelijk kan dat ook maar vind het praktischer als het gewoon in de socket zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Is de tijdklok in de socket-via de app (aan/uit) over meerdere dagen in te stellen? Hier in den huize wordt er maar eens per week naar het grote TV scherm gekeken, 'n 7 dagen cyclus zou wenselijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
@racinfo Je kunt zoveel taken per socket aanmaken als je wil, en die kunnen allemaal per dag van de week ingesteld worden. Je kunt een socket dus ook 1 dag per week aan laten gaan, of op meerdere momenten op die dag. Of op maandag en woensdag om 07.00-10.00 en dinsdag en donderdag om 10.00 - 18.00 etc etc etc.

Dus ja, dat kan.

Zie mijn schema’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcO4Tyiz--NgaZpd_46-7fF4bFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDcdgnsmHYUyon00khC53mKf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Gramser op 13-10-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
coelho schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

<KNIP>
Hetzelfde geldt voor mijn alarmsysteem van Woonveilig, destijds een voorloper want draadloos. Inmiddels kun je met restverkopen nog wat oude sensoren krijgen, maar is alles geupgrade en nieuw is niet compatible met oud.
<KNIP>
Ik heb dit alarmsysteem ook, ben inmiddels over naar nieuw basisstationl van woonveilig en kan gewoon mijn oude sensoren blijven gebruiken. Maar goed dit is off topic, maar wel een goed voorbeeld dat je altijd een soort van "risico" loopt met dit soort leuke technische gadgets.

Zo gebruik ik nog steeds de homewizard basis, al jaren. Wordt niets maar aan door ontwikkeld maar het werkt nog wel. Overstappen naar iets moderners kan wel maar is prijzig (bijv. de homey) en ook dan de vraag, hoe lang blijft dat werken.

Toch ook maar de sockets besteld, we gaan het meemaken hoe lang we er plezier van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bollenpeller
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 21:51
Gramser schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:29:

Trouwens: inschakelen gaat heel eenvoudig in de NU-weergave van de grafiek van de socket. Huisgenoten die zelf willen inschakelen kunnen ook het knopje op de socket gebruiken. Maar daar moet je dan wel bij kunnen (in de TV-hoek kan dat bij mij, en ook op de studeerkamer).
Heb de socket vandaag ook binnen.
Heb een uur lopen zoeken in de app hoe je hem nu aan of uit kan zetten!
En waar je kan zien of hij uit of aan staat.
Zelfs een ticket ingeschoten.
Dank je Gramser nu ben ik er eindelijk achter.

Daikin Sensira FTXF25A - RXF25A / Daikin Stylish FTXA35BT - RXA35A / Daikin Stylish FTXA25BB - RXA25A 3900Wp vol op het zuiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Bollenpeller schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Heb de socket vandaag ook binnen.
Zelfs een ticket ingeschoten.
Dank je Gramser nu ben ik er eindelijk achter.
Top, duurde bij mij ook even :*) . Heb je al wel gevonden waar je de tijdsschema's kan instellen? Instellingenwieltje rechtsboven --> energiebesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin123t
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:02
Bollenpeller schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb de schema’s ingesteld. Kan ik ‘m aan en uit zetten via de app? Waar kan ik dat zien? Ik ben nog steeds zoekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Tabje "nu". Daar zit schakelaartje bij de grafiek om hem via app aan of uit te schakelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:35
P1 meter heb ik nu bijna een week in gebruik. Werkt perfect.

Mijn stand-by verbruik is ongeveer 100 Watt. Vandaag was ik alle stroomvreters in het huis aan het nameten.
Van een apparaat schrok ik van stand-by verbruik.
Het is Brink Renovent HR medium met bypass WTW. Dat ding verbruikt in de laagste stand (1) 82,5 Watt. Als we douchen, zet ik hem op stand 3 en dat is 160 Watt.
WTW staat dag en nacht aan, dat is dus bijna 700 kWh per jaar. Wat stroomkosten verreweg duurste apparaat in huis. Vorig jaar nog de kanalen laten schoonmaken en WTW opnieuw laten afstellen, kosten 250 euro. Al met al duur apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:43
Wenzel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:31:

Mijn stand-by verbruik is ongeveer 100 Watt. Vandaag was ik alle stroomvreters in het huis aan het nameten.
Het is Brink Renovent HR medium met bypass WTW. Dat ding verbruikt in de laagste stand (1) 82,5 Watt. Als we douchen, zet ik hem op stand 3 en dat is 160 Watt.
WTW staat dag en nacht aan, dat is dus bijna 700 kWh per jaar. Wat stroomkosten verreweg duurste apparaat in huis. Vorig jaar nog de kanalen laten schoonmaken en WTW opnieuw laten afstellen, kosten 250 euro. Al met al duur apparaat.
Maar met de WTW moet je ook kijken naar comfort en van die 700kWh zou je ook de warmteterugwinning moeten aftrekken natuurlijk. Hij bespaart je in de koudere maanden waarin je moet verwarmen energie als het goed is.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16
Voor de Homey gebruikers is er een beta/test versie.

https://homey.app/a/com.homewizard/test/

v2.1.3
* Energy Socket support - Credits & thanks to denniedegroot
* Only update values when changed (P1) - Credits & thanks to denniedegroot
* Icon and images updated (Energy Socket)
* Improved mdns discovery

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:35
@Kees_frl maar juist die terugwinning kan ik niet controleren. Mijn gasverbruik is 1750 m3 per jaar, vrijstaand huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bollenpeller
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 21:51
Weet iemand of je de Energy socket kan integreren in Google Home?
Dus hey Google zet de socket aan (of uit)

Daikin Sensira FTXF25A - RXF25A / Daikin Stylish FTXA35BT - RXA35A / Daikin Stylish FTXA25BB - RXA25A 3900Wp vol op het zuiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:23

IkWilbert

Het is mij!

Zojuist mijn p1 meter ontvangen en aangesloten, kind kan de was doen :)
Bedankt voor snelle service @HomeWizard_NL

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 19:24
Wenzel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:31:

@Wenzel & @Gramser die ventilatie-units zitten er niet voor niets. Deze zorgen namelijk voor schone lucht in huis en een gezond binnenklimaat. Alleen inschakelen bij het douchen en/of koken kan voor problemen zorgen. Jullie hebben respectievelijk ventilatie systeem type D (WTW) en type C (actieve ventilatie in de vochtige ruimtes en/of keuken welke via de roosters boven de ramen schone lucht aanzuigt). Eens in de zoveel tijd de ramen open is niet genoeg. Zie voor meer info oa: https://www.ventilatielan...RNRe66YDHnacaAmsXEALw_wcB
Wanneer je de luchtkwaliteit in huis meet (CO2, luchtvochtigheid, VOC's) kun je er uiteindelijk wel voor zorgen dat je, wanneer je bv niet thuis bent, automatisch de ventilatie uitzet.

En om hier niet te veel off-topic te gaan is er een topic mbt elektriciteit besparen: Serieus elektriciteit besparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Stfnlln schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

@Wenzel & @Gramser die ventilatie-units zitten er niet voor niets. Deze zorgen namelijk voor schone lucht in huis en een gezond binnenklimaat. Alleen inschakelen bij het douchen en/of koken kan voor problemen zorgen. Jullie hebben respectievelijk ventilatie systeem type D (WTW) en type C (actieve ventilatie in de vochtige ruimtes en/of keuken welke via de roosters boven de ramen schone lucht aanzuigt). Eens in de zoveel tijd de ramen open is niet genoeg. Zie voor meer info oa: https://www.ventilatielan...RNRe66YDHnacaAmsXEALw_wcB
Wanneer je de luchtkwaliteit in huis meet (CO2, luchtvochtigheid, VOC's) kun je er uiteindelijk wel voor zorgen dat je, wanneer je bv niet thuis bent, automatisch de ventilatie uitzet.

En om hier niet te veel off-topic te gaan is er een topic mbt elektriciteit besparen: Serieus elektriciteit besparen
Ik waardeer je zorgen @Stfnlln - maar in mijn geval zit deze ventilaitie-unit er puur en alleen op mijn verzoek. Niet voor niets, inderdaad, maar vooral bedoeld voor het afzuigen van vochtige lucht. Hele volksstammen met beter geïsoleerde woningen van latere bouwjaren doen het met een ventilatiedingetje in het plafond dat na een kwartiertje weer uitgaat. En met de afzuiging actief aan gedurende een aantal uur per dag/nacht, heb ik er wel vertrouwen in. Maar wat ik zeg, mochten we een vermindering van comfort ervaren, is die socket zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilma21
het zou gewoon perfekt zijn als je meerdere energy sockets samen kunt voegen tot een groep.
we hebben 3 elektrische fietsen, deze zouden dan op een groep kunnen.
kunnen we deze optie verwachten?.
anders moet ik naar een andere oplossing kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Wandcontactdoos -> Socket -> Verdeeldoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
wilma21 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:31:
het zou gewoon perfekt zijn als je meerdere energy sockets samen kunt voegen tot een groep.
we hebben 3 elektrische fietsen, deze zouden dan op een groep kunnen.
kunnen we deze optie verwachten?.
anders moet ik naar een andere oplossing kijken.
Zoals ijsbeer zegt kun je het met een verdeeldoos doen. Wij hebben deze feature op onze wensenlijst. Ik kan geen beloftes doen over wanneer dit beschikbaar kan zijn. naar mijn weten is er huidig niet een ander platform dat dit wel kan.

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 15-10-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilma21
verdeelstekker.. ja dat zou theoretisch een prima oplossing zijn.
helaas hier niet toepasbaar, bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Voor ik mijn sockets bestel, dienen deze op hetzelfde netwerk aangesloten te worden als de P1? De P1 hangt namelijk in mijn meterkast (in de garage) tegen mijn modem aan, dus daar heb ik een apart wifi netwerk voor opgezet. Het netwerk in huis, waar ik de sockets zou willen plaatsen, is een losstaand netwerk met een andere naam en door gekoppelde accesspoints. Ik heb in huis geen ontvangst van mijn modem en andersom is mijn huisnetwerk te zwak om de p1 van signaal te voorzien in de meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
coelho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:46:
Voor ik mijn sockets bestel, dienen deze op hetzelfde netwerk aangesloten te worden als de P1? De P1 hangt namelijk in mijn meterkast (in de garage) tegen mijn modem aan, dus daar heb ik een apart wifi netwerk voor opgezet. Het netwerk in huis, waar ik de sockets zou willen plaatsen, is een losstaand netwerk met een andere naam en door gekoppelde accesspoints. Ik heb in huis geen ontvangst van mijn modem en andersom is mijn huisnetwerk te zwak om de p1 van signaal te voorzien in de meterkast.
Maakt niet uit :) dit kan zelfs aan de andere kant van de wereld. Zolang er maar wifi is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:05:
[...]

Maakt niet uit :) dit kan zelfs aan de andere kant van de wereld. Zolang er maar wifi is.
En Wifi moet wel internettoegang hebben, vorodat we die discussie weer krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Overspanningsbeveiliging werkt :P

Oven en magnetron tegelijkertijd aan op één stekkerdoos, al 20 jaar over de grens gegaan blijkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 15-10-2021 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 11:41
@HomeWizard_NL Waarom kan ik nergens in de grafiek zien hoeveel ik totaal in die periode(n) teruggeleverd heb? Er staat alleen linksboven het netto verbruik voor de hele periode, maar ik moet de groene staafjes zelf optellen om de teruglevering te kunnen zien (en daaruit dan weer totaal verbruik af te leiden - wat dan weer niet klopt omdat de grafieken soms een langere periode laten zien) . En in de dag weergave is zelfs dat niet mogelijk. Zou mooi zijn als je naast het netto resultaat ook afzonderlijk geleverd en teruggeleverd kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Heb je een kWh-meter..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-07 23:27
Hoi, net de P1 meter aan gesloten, wat vullen jullie in van prijs ? ( België )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31
TomGear schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:56:
Hoi, net de P1 meter aan gesloten, wat vullen jullie in van prijs ? ( België )
Dit staat als het goed is in je contract, prijs per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:05
Ik zit er aan te denken om dat apparaatje te bestellen.
Ik las dat je een prijs kon instellen per kwh. Hier hebben we er eigenlijk twee, met piek en daltarief.

Kan ik dat ook in deze app/tool doen? of beter het gemiddelde pakken van die twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
lifeguard schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:31:
Ik zit er aan te denken om dat apparaatje te bestellen.
Ik las dat je een prijs kon instellen per kwh. Hier hebben we er eigenlijk twee, met piek en daltarief.

Kan ik dat ook in deze app/tool doen? of beter het gemiddelde pakken van die twee?
Ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:05
Super. Bedankt voor je snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Bulldock schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:30:
@HomeWizard_NL Waarom kan ik nergens in de grafiek zien hoeveel ik totaal in die periode(n) teruggeleverd heb? Er staat alleen linksboven het netto verbruik voor de hele periode, maar ik moet de groene staafjes zelf optellen om de teruglevering te kunnen zien (en daaruit dan weer totaal verbruik af te leiden - wat dan weer niet klopt omdat de grafieken soms een langere periode laten zien) . En in de dag weergave is zelfs dat niet mogelijk. Zou mooi zijn als je naast het netto resultaat ook afzonderlijk geleverd en teruggeleverd kunt zien.
Dat ligt er een beetje aan wat je zoekt, per dag kun je het aflezen in de week weergave, week kun je zien in de maand weergave, per maand kun je zien in de jaarweergave. Zoek je een ‘specifiekere’ weergave dan zal je inderdaad balken moeten optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@HomeWizard_NL zou het niet logischer zijn in de grafiek periode zelf te laten zien? Desnoods als optie? Dan heb je in ieder geval ook een optelling per jaar (best handig als je bijv energie contract wilt afsluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:12
Ook ik heb sinds een week de P1 meter, erg tevreden over.
Ook in combinatie met zonnepanelen kan je mooi je winst/verlies zien.

Alleen ik heb wel 1 vraag, sinds 2 dagen de widget ontdekt op IOS 15.
Alleen volgens mij is de refresh rate ongeveer 20/30 min?!?
Ik zou het zelf iets meer real time willen zien a elke 1, 5 of 10 minuten.

Is zoiets mogelijk? Ikzelf zou het wel prettig vinden :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
R-utger schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:48:
Ook ik heb sinds een week de P1 meter, erg tevreden over.
Ook in combinatie met zonnepanelen kan je mooi je winst/verlies zien.

Alleen ik heb wel 1 vraag, sinds 2 dagen de widget ontdekt op IOS 15.
Alleen volgens mij is de refresh rate ongeveer 20/30 min?!?
Ik zou het zelf iets meer real time willen zien a elke 1, 5 of 10 minuten.

Is zoiets mogelijk? Ikzelf zou het wel prettig vinden :)
In verband met de batterijduur van je telefoon, bepaalt ios/je telefoon hoevaak ververst wordt.

Wij kunnen zelf alleen aangeven hoe vaak we willen dat er wordt gerefreshed (elke 5 min, sneller kan niet), maar het os ‘overruled’.

Dit is afhankelijk van meerdere factoren (hoe vaak de widget in beeld is/wifi/4g/huidig batterij niveau etc)

[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 16-10-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:10:
[...]

In verband met de batterijduur van je telefoon, bepaalt ios/je telefoon hoevaak ververst wordt.

Wij kunnen zelf alleen aangeven hoe vaak we willen dat er wordt gerefreshed (elke 5 min, sneller kan niet), maar het os ‘overruled’.

Dit is afhankelijk van meerdere factoren (hoe vaak de widget in beeld is/wifi/4g/huidig batterij niveau etc)
Oké bedankt voor het antwoord :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
R-utger schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

Oké bedankt voor het antwoord :)
Zet hem op het scherm waar je op opent als je unlocked, dan zal het os leren om steeds vaker te refreshen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Zet hem op het scherm waar je op opent als je unlocked, dan zal het os leren om steeds vaker te refreshen ;)
Dat heb ik al :) nu maar afwachten.
Aan de telefoon zal het vast ook niet liggen, dat is de 13 Pro Max :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09 22:04
HomeWizard_NL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:04:
[...]
We verwachten komende week de beta te starten voor de Energy Web viewer. We zullen dan hier wel even een linkje posten :)
Is de beta versie van de Web viewer al online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 23:06
Roeloffzen schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:13:
Bugje in Apple watch complications?
In mijn meterkast gebruik ik de P1 meter in combinatie met de 3 fase kWh meter, tussen de zonnepanelen

Op dit moment zie ik in de iPhone app:
- Zonnepanelen (= kWh meter): 3.4 kW
- Stroom totaal (P1 meter): 1 kW
- Stroom gebruik (uitgerekend): 2.4 kW

Maar in de Apple Watch app zie ik:
- Zonnepanelen (= kWh meter): -0.9 kW (negatief groen)
- Stroom totaal (P1 meter): -1 kW (negatief groen)
- Stroom gebruik (uitgerekend): 2.4 kW (positief paars)

Dit lijkt me niet helemaal juist.
Ik heb exact het zelfde. Zal ook wel even een call aanmaken

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Fiberbleiswijk schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:58:
[...]

Ik heb exact het zelfde. Zal ook wel even een call aanmaken
Is bekend, en al gefixt. Maandag komt er een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 09:37
Bollenpeller schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:51:
Dit vraag ik me ook af. Ik kan het zo nergens vinden, dus ik ben bang van niet. Maar zou wel heel fijn zijn als het kon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:45
Bollenpeller schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:51:
rolandmn schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:17:
[...]
Dit vraag ik me ook af. Ik kan het zo nergens vinden, dus ik ben bang van niet. Maar zou wel heel fijn zijn als het kon!
Dit kan nu al via iets als Home Assistant of soortgelijks. Ik heb dit draaien met HomeKit en dat werkt prima!

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justben
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:03
@HomeWizard_NL

Ik ben nu een paar maanden gebruiker van de P1, maar ik mis net een beetje detail bij mijn gasverbruik. Ik zou graag cumulatieve grafieken zien zodat ik bv het gasverbruik voor een douche beurt/ochtend verwarmen kan zien. Nu is het lastig tot niet te bepalen hoeveel gas een activiteit kost. Is dit al mogelijk of staat dit op een wensenlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
justben schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:13:
@HomeWizard_NL

Ik ben nu een paar maanden gebruiker van de P1, maar ik mis net een beetje detail bij mijn gasverbruik. Ik zou graag cumulatieve grafieken zien zodat ik bv het gasverbruik voor een douche beurt/ochtend verwarmen kan zien. Nu is het lastig tot niet te bepalen hoeveel gas een activiteit kost. Is dit al mogelijk of staat dit op een wensenlijst?
En hoe zou je gasmeter moeten zien of dat je vrouw aan het koken is en jij tegelijk onder de douche staat of dat de cv net aangesprongen is......die meter is wel slim, maar ziet echt niet naar welk gastoestel het gas gaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik denk dat dit issue grotendeels getackeld wordt wanneer het mogelijk wordt in de grafiek een tijdsspanne te selecteren en daaruit af te lezen wat het verbruik in die tijdsspanne was. @HomeWizard_NL werkt daar nog aan voor een toekomstige update, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justben
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:03
Dankjewel, het gaat er natuurlijk om om het totale gasverbruik in een tijdsperiode te schatten. Het kan inderdaad met een totaal van een selecteerbare periode of een cumulatieve grafiek. Ik snap dat de eerste optie misschien makkelijker te begrijpen is voor een groot publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Je kan het hiermee eens proberen, HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-09 18:41
Heb nu sinds een paar dagen de homewizard. Heb het sluipverbruik s nachts met een watt of 40 naar beneden. Elke dag gaan er meer apparaten uit ;). Heb alleen nog een vreemde terugkerende ‘piek.’ Denk zelf dat het de koelkast is die een paar keer aanspringt. Hebben jullie een idee?

O ja, die enorme échte piek rond een uur of acht is de waterkoker. Bizar om te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6MXN8ORD46a3tgsvIGWNxIHNTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1sKkCEm2URRFkSV0ioy6B4DB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Speculaes op 19-10-2021 11:01 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic