Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een koelkast mag geen 1200W uit het net halen.. de aansluitwaarde van een moderne kk is rond de 100 oid.
Ik zou het meer zoeken in verwarmingsapp. CV ketel? Waterkoker?

/Edit: Maar 40W continue naar beneden! Dat is een mooi resultaat (bijna 360kWh per jaar!) Wat heb je daarvoor gedaan?

[ Voor 26% gewijzigd door IJsbeer op 19-10-2021 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:16
Die piek is dus de waterkoker, die andere pieken lijkt mij ook iets van CV - want de lengte van de piek is vrij lang... Je zou kunnen vergelijken met je gasgrafiek?

[ Voor 15% gewijzigd door Gramser op 19-10-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikvl87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 21:06
Erikvl87 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:00:
...

Ik vroeg mij af of jullie ook plannen hebben om de sockets / app uit te breiden met geo-fencing? Dat wil zeggen, dat ik de sockets uit kan laten schakelen als de devices van mijn vrouw en mij niet thuis zijn. Hierdoor zou ik bijvoorbeeld de keukenboiler niet alleen in de nacht uit kunnen zetten volgens een tijdsschema, maar ook overdag als er niemand thuis is.

Eenzelfde soort systeem gebruik ik bij Tado voor het uit laten schakelen van de verwarming als we niet thuis zijn.
Hier echt heel tevreden met de meters. Zo eenvoudig inzage in het verbruik van verschillende apparaten. Ondertussen daardoor ook ontdekt dat het helemaal niet handig is onze keukenboiler op bepaalde tijden uit te zetten. Bij het aangaan moet 'ie dan weer wat harder werken om op temperatuur te komen en daarvoor verlies je weer de winst van het uitschakelen. Logisch eigenlijk...

Toch zou ik graag nogmaals mijn vraag onder de aandacht willen brengen bij @HomeWizard_NL: Hebben jullie plannen voor geo-fencing, zodat bepaalde sockets uitgeschakeld kunnen worden als niemand thuis is? Ik zie hier nog steeds wel het nut van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Erikvl87 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Toch zou ik graag nogmaals mijn vraag onder de aandacht willen brengen bij @HomeWizard_NL: Hebben jullie plannen voor geo-fencing, zodat bepaalde sockets uitgeschakeld kunnen worden als niemand thuis is? Ik zie hier nog steeds wel het nut van in.
En hierbij, nogmaals, het verzoek het niet te doen :+ Ik heb er al moeite mee dat ik mijn locatie moet opgeven bij registratie bij een bedrijf die mijn stroomverbruik weet. Theoretisch is dat dus een mooie databank om te weten of mensen op vakantie zijn.
Ik snap dat geo-fencing puur op de mobiel kan gebeuren en alleen als je binnen de 'fence' komt er een signaal naar HW zou kunnen, maar dat valt niet te controleren. Ik heb er geen behoefte aan dat HW mij (theoretisch!) zou kunnen tracken 24h per dag.
Ik heb het huis ook vol hangen met HUE spullen, die kunnen het ook. Maar ook daar heb ik het gewoon uitstaan, terwijl ik geen straatlantaarns in de buurt heb en het dus best praktisch zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-09 18:41
IJsbeer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:07:
Een koelkast mag geen 1200W uit het net halen.. de aansluitwaarde van een moderne kk is rond de 100 oid.
Ik zou het meer zoeken in verwarmingsapp. CV ketel? Waterkoker?

/Edit: Maar 40W continue naar beneden! Dat is een mooi resultaat (bijna 360kWh per jaar!) Wat heb je daarvoor gedaan?
De CV staat 's nachts uit, 0 gasverbruik.

Ik heb meerdere laders 's nachts uitgezet en het hele TV-blok eruit gehaald via het stekkerblok: ziggo tv-kastje, tv, ps5, soundbar. Ook had ik boven bv. de printer standaard aangesloten staan (gebruik ik zelden) en het strijkapparaat hing ook mooi nog aan de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikvl87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 21:06
IJsbeer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:49:
[...]
Ik snap dat geo-fencing puur op de mobiel kan gebeuren en alleen als je binnen de 'fence' komt er een signaal naar HW zou kunnen, maar dat valt niet te controleren. Ik heb er geen behoefte aan dat HW mij (theoretisch!) zou kunnen tracken 24h per dag.
Ik begrijp je zorgen. Toch ben ik voorzichtig benieuwd omdat ik op onregelmatige tijden bepaalde apparatuur in huis wel of niet aanzet/gebruik. Daarom is een tijdslot voor mij niet zo praktisch. Ook willen mijn vrouw en ik niet telkens via een knop achter een kast of via een app de verschillende devices in- en uitschakelen.

Als je mij aan de andere kant zou vragen of mijn data (privacy) het mij waard is om deze functionaliteit te hebben; nee dat is het zeker niet, aangenomen dat je van te voren zou weten dat deze functionaliteit wordt misbruikt.

Maar wellicht is er toch een soort van middenweg. Misschien een soort "Ik ben niet thuis" knop die je om kan schakelen bij het verlaten van het huis en waarbij je een groep van sockets kan uitschakelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Erikvl87 op 19-10-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik vind het niet binnen de HW Energy gedachte passen. Het is geen home-automation. Het is bedoeld als systeem om iets inzichtelijk te maken. Maar toegeven de socket is grijs gebied. Voor zover ik de reacties van HW heb gelezen zien zij dat ook zo. Maar we wachten idd even af.

In jou geval zou ik ook eens nadenken dan over wat ik hier aangaf: IJsbeer in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"
Twee tientjes en doet precies wat voor mijn WAF ook het verchil. maakt: Niet in een stofophoping achter een kastje een knopje zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:01
Kan mij iemand antwoord geven op de volgende vraag over HomeWizard Wi-Fi Energy Socket die ik wil aanschaffen.

Je kan begrijp ik uit jullie verhalen een schema instellen voor aan en uit. Maar kun je ook tussentijds een apparaat aanzetten of uitzetten in je ingestelde schema? En dat de actie later weer overruled wordt door de ingestelde schema?
Zoals het werkt bijvoorbeeld bij een klokthermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Ja dat kan. Tenminste, je zet dan via de “nu”-grafiek de socket weer aan. Ik denk dat-ie dan aanblijft tot het moment dat hij op basis van je schema weer uitgaat. Tenzij je hem zelf eerder uitzet. Dan gaat de socket weer aan volgens schema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:32
Speculaes schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:00:
Heb nu sinds een paar dagen de homewizard. Heb het sluipverbruik s nachts met een watt of 40 naar beneden. Elke dag gaan er meer apparaten uit ;). Heb alleen nog een vreemde terugkerende ‘piek.’ Denk zelf dat het de koelkast is die een paar keer aanspringt. Hebben jullie een idee?

O ja, die enorme échte piek rond een uur of acht is de waterkoker. Bizar om te zien

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde piekjes met plateaufase, weet bijna zeker dat het mijn koelkast is.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Je hoeft maar 1 smart wallsocket te kopen en je kan systematisch je huis af scannen op sluipverbruikers.
Telkens de socket voor een paar dagen tussen je apparaten en je weet wat de grootste verbruikers zijn want in de socket zit een energiemeter die je in de app kan uitlezen.
Ik had zelf dagelijks hoge pieken en wist niet waar dit vandaan kwam en met de socket kon ik deze wel vinden, het was mijn elektrische doorstroom boiler die ook 's nacht telkens opwarmde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 25-09 07:09
Erikvl87 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Hier echt heel tevreden met de meters. Zo eenvoudig inzage in het verbruik van verschillende apparaten. Ondertussen daardoor ook ontdekt dat het helemaal niet handig is onze keukenboiler op bepaalde tijden uit te zetten. Bij het aangaan moet 'ie dan weer wat harder werken om op temperatuur te komen en daarvoor verlies je weer de winst van het uitschakelen. Logisch eigenlijk...

Hoi Erikvl87,

Op dit moment geen plannen voor geofencing, in onze ervaring werkt geofencing niet stabiel genoeg. Voor sommige gebruikers altijd, voor andere vaker niet dan wel. We hebben al vaker gewerkt met geofencing oplossingen. En dit gaf niet altijd het gewenste resultaat. Doordat het voor een gedeelte van de gebruikers gewoon niet werkt zorgt dit voor onnodig teleurgestelde klanten die de belofte toch ingelost willen zien worden. Wat vervolgens niet kan omdat zij een toestel gebruiken waar dit gewoon niet goed werkt (toegegeven dat het op iOS stabieler werkt dan op Android). De belofte van geofence is mooi. als het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linker
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-04 15:36
wheli schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Ik heb dezelfde piekjes met plateaufase, weet bijna zeker dat het mijn koelkast is.
ik heb de piekjes ook thuis. Sinds kort de koelkast in de socket gestopt. de pieken van de koelkast komen overeen met de pieken van de P1 meter / eigenverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
@HomeWizard_NL
Ik ben groot fan van jullie hard- en software en promoot het overal waar het maar kan haha. Ik ben zelf eigenlijk erg benieuwd naar jullie statistieken totaal; hoeveel kWh gebruikt een gemiddeld huishouden, hoeveel gas, zie je ook een daling na start P1 meter etc. Hebben jullie dat?
Uiteraard grote verschillen per huishouden (zeker bij meer bewoners en appartement VS vrijstaand) maar ik zou het leuk vinden om mijn verbruik te vergelijken met anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:50
wheli schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:54:
@HomeWizard_NL
Ik ben groot fan van jullie hard- en software en promoot het overal waar het maar kan haha. Ik ben zelf eigenlijk erg benieuwd naar jullie statistieken totaal; hoeveel kWh gebruikt een gemiddeld huishouden, hoeveel gas, zie je ook een daling na start P1 meter etc. Hebben jullie dat?
Uiteraard grote verschillen per huishouden (zeker bij meer bewoners en appartement VS vrijstaand) maar ik zou het leuk vinden om mijn verbruik te vergelijken met anderen.
De gemiddeldes kan je per gemeente en landelijk ook inzien via slimmemeterportal: https://slimmemeterportal.nl/municipalities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Geinige pagina, thanks. Met onze 4kwh/dag gemiddeld doen we (2) het veel beter dan landelijk én mijn eigen gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 24-09 11:21
wheli schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:31:
Geinige pagina, thanks. Met onze 4kwh/dag gemiddeld doen we (2) het veel beter dan landelijk én mijn eigen gemeente.
Gisteren was voor ons een redelijk gemiddelde dag en zitten we rond de 10kWh verbruik (zonnepanelen hebben gisteren nagenoeg niks opgeleverd, 3,3kWh). Wij zijn met een gezin met 2 jonge kids en staat het "huis" aan vanaf een uurtje of 6:30 tot 00:00 gemiddeld. Wij werken allebei thuis sinds Corona en daar merk je echt goed aan dat het verbruik is toegenomen. En als gezin verbuik je al gauw veel meer dan een 2 persoons huishouden.

Ik moet wel zeggen dat we niet heel goed zijn in besparen, we zjin wat betreft nog te "lui". Ik ben wel voornemens om ons energieverbruik eens goed onder de loep te nemen aan slimmer mee om te gaan. Er staan teveel "sluip verbuikers" aan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Ik zou je dat speurwerk zeker aanraden. De sockets van @HomeWizard_NL helpen daar sowieso bij, maar de P1-meter alleen ook al. Soms zit het ook in de stomste dingen, zoals een oude vvw-pomp die volcontinu 40/50W verbruikt, ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Gramser schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:16:
Ik zou je dat speurwerk zeker aanraden. De sockets van @HomeWizard_NL helpen daar sowieso bij, maar de P1-meter alleen ook al. Soms zit het ook in de stomste dingen, zoals een oude vvw-pomp die volcontinu 40/50W verbruikt, ofzo.
De ouderwetse VVW pomp.. breek me de bek niet open, daar is de hele ellende mee begonnen hier in huis!
Bij ons stond hij op volle snelheid aan 80Wh continue... Ruim 700kWh per jaar uitgespaard door een poompschakelaar van 50 euro.. En toen zijn we verder gaan kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
En zo wordt het verslavend...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtrechtOost75
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-07 17:00
Ik wil ook de P1 meter aanschaffen. Maar wat is nu het verschil tussen een kwh meter en een socket? Steeds de socket op een ander apparaat aansluiten snap ik. Wat zou dan de toegevoegde waarde zijn van de kwh meter? Dat doet de P1 meter toch? Daarbij komt dat ik een 3x25A aansluiting heb en dat deze dan 130,- kost.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gramser
De kWh-meter steek je (of je elektriciën) in je groepenkast. Zo kun je het exacte verbruik van die ene groep meten. Heel handig voor zonnepanelen of een laadpaal. De kWh-meter plug je dus ook niet zomaar ergens anders in.

De P1-meter geeft je alleen het totale verbruik van je hele huis. Opbrengst van zonnepanelen daar al vanaf getrokken. De kWh meter kan, wanneer aangesloten op de PV-groep, ook meten welk verbruik je huis direct verbruikt en welk deel overblijft voor teruglevering aan het net. Plus, de kWh-meter is gecertificeerd voor gebruik bij financiele verrekening (bijvoorbeeld elektrisch laden op kosten van je eigen bedrijf etc.).

De socket steek je in een stopcontact. En kun je aan- en uit zetten, en schakelen op basis van een tijdschema. En dat helpt dan weer energie besparen door het inzicht in het gedrag van het apparaat dat erop aangesloten is. Dat doe je niet met een kWh-meter.

Zo. Lap tekst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Als je 1-fase omvormer hebt voor je zonnepanelen dan is een 1-fase kWh meter toch voldoende? Of begrijp ik het dan niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:52
@wheli Dat klopt.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:23

JME

zeg maar Jamie

@HomeWizard_NL Idee voor een volgende versie: doorluspoort? Ik wil de WiFi P1 meter graag uitproberen, maar omdat mijn P1 poort al in gebruik is door Toon heb ik dan een splitter nodig die bijna net zoveel kost als de meter zelf. Daar gaat m'n besparing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09 22:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

@Walker1974 Volgens de site van HW zou het een actieve splitter moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:32
Gebruik je toch een externe voeding?

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Het gaat om de splitter, niet de P1 meter. Als ik het goed begrijp dan moet de splitter actief zijn. Omdat anders de Toon de P1 meter gaat storen. Of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
https://smartgateways.nl/product/p1-splitter/

En dan gewoon stroom op je hw p1 klaaaaaaar.
Heb ik ook werkt prima.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

OK, doen we dat! Vind ik de tekst op de site van HW toch enigszins verwarrend. Zal aan mij liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
JME schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:28:
OK, doen we dat! Vind ik de tekst op de site van HW toch enigszins verwarrend. Zal aan mij liggen :+
Wij verkochten eerst ook dit soort 'domme' splitters. Maar met een Toon, sommige laadpalen en ook andere apparaten werken deze niet. Het correcte antwoord is dus, ja een domme splitter kan werken. Maar in onze ervaring is dat 50/50 afhankelijk van wat het product is wat er aangesloten is. Een product dat 50/50 werkt kan je niet verkopen, want daar krijg je alleen maar een hoop ongelukkige klanten mee( dat merkte wij dan ook met de domme splitter). Daarom hebben wij zelf een actieve splitter ontworpen die netjes de signalen kan scheiden.

Een actieve splitter is overigens niet alleen dat elk poortje gevoed is, en je lost het ook niet op door een usb op elke eindbron aan te sluiten als losse voeding. Het gaat om dat sommige apparaten het data bron signaal aanpassen waardoor andere apparaten het signaal niet meer kunnen lezen.

[ Voor 38% gewijzigd door HomeWizard_NL op 22-10-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik lees nog steeds gemengde berichten. Eerst “met een Toon werkt het niet”, dan “het werkt 50/50” en in vorige berichten geven gebruikers aan dat het met Toon gewoon moet werken. No offence, maar dat klinkt toch een beetje als “wij van wc-eend…” en als oprecht informatie zoekende klant vind ik dat best verwarrend.
Voor alle duidelijkheid: werkt het 50/50 met Toon (versie?) of slaat die 50/50 op de totale verzameling apparaten met P1 aansluiting en valt Toon volledig binnen de 50% waarmee een domme splitter wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Die 50/50 sloeg op de niet actieve splitter. De splitter van HW is actief en dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dat staat er niet. Er staat dat de werking 50/50 afhankelijk is van het product wat aangesloten is. Niet van de splitter dus. Daarom: werkt 50% van de Toon thermostaten (welke versie dan?) of werkt 50% van alle P1 apparaten en vallen de Toon thermostaten volledig binnen de 50% die wél werkt?
Ik zou van frustratie bijna gewoon die actieve splitter kopen om van de onduidelijkheid af te zijn… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat staat er wel. Bij de actieve splitter geen problemen. Bij de niet actieve is het 50/50 afhankelijk van het app. wat erop aangesloten staat. Dus als je de actieve splitter koopt werkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
JME schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:45:
Dat staat er niet. Er staat dat de werking 50/50 afhankelijk is van het product wat aangesloten is. Niet van de splitter dus. Daarom: werkt 50% van de Toon thermostaten (welke versie dan?) of werkt 50% van alle P1 apparaten en vallen de Toon thermostaten volledig binnen de 50% die wél werkt?
Ik zou van frustratie bijna gewoon die actieve splitter kopen om van de onduidelijkheid af te zijn… ;)
Onze ervaring, toon werkt nooit met een domme splitter, bij andere apparaten op p1 is de kans 50/50. Wij zijn zeker niet de enige met een actieve splitter, en daar zijn ook voldoende redenen voor. Wij starten echt geen kostbare ontwikkel trajecten voor eigen ontwikkelingen als het ook voor een fractie van de prijs zo ingekocht kan worden. Want een ''domme splitter'' is niet anders dan een RJ12 splitter.
Probleem is dat de domme splitter in veel toepassingen niet werkt, en als je de domme variant verkoopt je de klant op extra kosten zet (want klant moet opnieuw nieuw product laten opsturen en betalen als het niet werkt). Om deze reden bieden wij de domme splitter niet meer aan.

[ Voor 25% gewijzigd door HomeWizard_NL op 22-10-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Helder! In jullie ervaring werkt Toon dus 100% niet icm HWE en domme splitter. Ergens blijf ik nieuwsgierig hoe @Walker1974 en @Tebbie dat dan doen, maar ik zal geen risico nemen. Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
JME schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:41:
Helder! In jullie ervaring werkt Toon dus 100% niet icm HWE en domme splitter. Ergens blijf ik nieuwsgierig hoe @Walker1974 en @Tebbie dat dan doen, maar ik zal geen risico nemen. Dank voor de info!
ik vermoed dat zij hem niet met een toon samen aangesloten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dat stond al in mijn oorspronkelijke bericht. Dan is deze hele discussie dus voor niks geweest. Snap ik nu wel mijn eigen verwarring! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 17:09
HomeWizard Wi-Fi Energy Socket wordt gebruikt om verbruik te meten en te schakelen heb ik begrepen. Heb hier nu zo'n Plug-In Set (2 Panelen) welke direct op een wandcontact doos wordt aangesloten. Is het mogelijk om met deze socket het terug geleverde vermogen te meten? Dus een soort negatief verbruik.

Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Ross11 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:43:
HomeWizard Wi-Fi Energy Socket wordt gebruikt om verbruik te meten en te schakelen heb ik begrepen. Heb hier nu zo'n Plug-In Set (2 Panelen) welke direct op een wandcontact doos wordt aangesloten. Is het mogelijk om met deze socket het terug geleverde vermogen te meten? Dus een soort negatief verbruik.
Ja dat kan :) socket meet net als de kwh meter import en export stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paide22
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:34
hoe moet ik de schaal van het gasverbruik lezen? Als de grafiek 0.1 laat zien op de y-as, is dit dan 0.1m3/5 minuten? ofwel 1.2m3/uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Paide22 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:40:
hoe moet ik de schaal van het gasverbruik lezen? Als de grafiek 0.1 laat zien op de y-as, is dit dan 0.1m3/5 minuten? ofwel 1.2m3/uur?
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:40
Ik heb heel sterk het vermoeden dat er iets met die app niet goed is in mijn geval. Ik heb dit metertje ook, en als ik in de app van homewizard zelf kijk, dan zie ik daar readouts die kloppen bij mijn verwachting (fikse teruglevering ivm redelijk wat zonnepanelen etc).

Maar het tooltje dat op mijn PC/laptop draait, geeft een veel lagere readout. 117 watt teruglevering op het moment, terwijl volgens de homewizard app het momenteel ruim boven de 2 kW teruglevering is. Dat klopt dus niet met elkaar. Als ik dan de afgelopen maand september bekijk wat daar in totaal staat aan teruglevering, dan komt dat overeen met wat het energierapportje van mijn energieleverancier zegt.

Ik heb er dus vertrouwen in dat wat de homewizard app op enig moment zegt, de correcte data is. De vraag wordt dan waarom het appje op de PC zulke lage waardes terug geeft?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Vraag dat even in dat topic. Dat windows tooltje is niet van HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:40
IJsbeer schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:31:
Vraag dat even in dat topic. Dat windows tooltje is niet van HomeWizard.
Oh crap, je hebt gelijk, even dat andere topic opsnorren.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfverbruggen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 13:48
Na het lezen van dit topic en vooral de positieve reacties besloten om zojuist ook de p1-meter en 2 sockets te bestellen. Benieuwd wat we hier in huis kunnen opsporen en besparen, zeker met het gebruik van timers etc.

@HomeWizard_NL Hebben jullie misschien ook een outdoor socket in de planning? Ik zou namelijk ook zeer geinterresseerd zijn in het meten/schakelen van bijv. de vijverpompen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
Wat ik eigenlijk mis in de app is om snel naar een bepaalde datum te gaan om terug te kijken, nu moet je honderd keer op terug klikken. Zou handig zijn om een soort kalendertje te zien met de maand en dagen, zoals in de solaredge app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9ybKUXukISir5oxCV0SSVVm1Fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQjae4Zbpp1xUc2QxzaKFacX.jpg?f=fotoalbum_large

Of zie ik dat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Kalendertje nee, maar klik eens op “vandaag”… 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
fredhuizinga schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:16:
Wat ik eigenlijk mis in de app is om snel naar een bepaalde datum te gaan om terug te kijken, nu moet je honderd keer op terug klikken. Zou handig zijn om een soort kalendertje te zien met de maand en dagen, zoals in de solaredge app.

[Afbeelding]

Je kunt toch per maand klikken en dan juiste week en dan de juiste dag? Zou je bij een kalender zoals je toont ook moeten denk ik. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

fredhuizinga schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:16:

[Afbeelding]

Ik denk het laatste. Als op de dag indeling staat kan je op de datum drukken en krijg je het volgende te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIHp4SNfS8200Ya4LkMituJsmIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rCc5rwehOya9eml5pHqd9rWZ.png?f=fotoalbum_large

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Pjottski schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Ik denk het laatste. Als op de dag indeling staat kan je op de datum drukken en krijg je het volgende te zien.

[Afbeelding]
Ah dat is de ios versie, bij mij in de android app gebeurd er niks als ik op vandaag klik.. En als ik het probeer zoals @Kees_frl zegt springt hij terug naar vandaag...

Update:

Ik heb het door, idd zoals @Kees_frl zegt. Dat is te doen, maar een kalendertje is wel wat handiger vind ik...

[ Voor 9% gewijzigd door fredhuizinga op 26-10-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

fredhuizinga schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:30:
[...]

Ah dat is de ios versie, bij mij in de android app gebeurd er niks als ik op vandaag klik.. En als ik het probeer zoals @Kees_frl zegt springt hij terug naar vandaag...
En dan begin ik ook nog te twijfelen of het een Energy+ functionaliteit is. Daar kan @HomeWizard_NL misschien iets over zeggen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Pjottski schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:34:
[...]

En dan begin ook nog te twijfelen of het een Energy+ functionaliteit is. Daar kan @HomeWizard_NL misschien iets over zeggen.
Ik heb de + abo..

Maar zoals ik hierboven genoemd kan het eerst per maand dan week en dan dag, maar niet een datum selecteren zoals op ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik had -in iOS- de functie om op “vandaag” te klikken altijd al. Heb nu “+”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Dit is inderdaad een functie die alleen in iOS beschikbaar is. Er is nog wel een andere ''hidden'' feature om dit te doen.

Je kunt op elke staaf grafiek op de staaf drukken om in die maand/week/jaar te navigeren in de volledig scherm weergave (werkt niet altijd even lekker). Of kun je op het icoon van een grafiek drukken op het hoofdscherm om naar de grafiek instellingen te gaan. iOS heeft inderdaad een dag selector als je op de huidige periode in de navigator drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
HomeWizard_NL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:49:
Dit is inderdaad een functie die alleen in iOS beschikbaar is. Er is nog wel een andere ''hidden'' features om dit te doen.

Je kunt op elke staaf grafiek op de staaf drukken om in die maand/week/jaar te navigeren in de volledig scherm weergave (werkt niet altijd even lekker). Of kun je op het icoon van een grafiek drukken op het hoofdscherm om naar de grafiek instellingen te gaan. iOS heeft inderdaad een dag selector als je op de huidige periode in de navigator drukt.
Oh hee, inderdaad, grappig. Vanuit maand klik je dan naar de weken in de maand en als je dan op een week klikt gaat-ie naar de dagen van die week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:52
HomeWizard_NL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:49:
Dit is inderdaad een functie die alleen in iOS beschikbaar is.
Komt dit wel op android?
Er is nog wel een andere ''hidden'' feature om dit te doen.

Dit werkt bij mij niet.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:12
Ik heb een vraag die waarschijnlijk al 100x voorbij is gekomen maar tóch kon ik hem niet vinden.
Ik wil een HomeWizard P1 meter aanschaffen.
Ik heb een Kaifa MA105C slimme elektriciteitsmeter, klopt het dat deze DSMR 4.2.2 heeft? Of beter gezegd: met deze meter heb ik sowieso een stroomadapter nodig?

Verder heb ik een Landis+Gyr G4 gasmeter. Communiceert deze ook via de P1 poort van de elektrameter? Kan ik dus ook via de app mijn gasverbruik zien?

En laatste, op de site staat:
Data frequentie: Stroom tot op de seconde, Gas per 5 minuten (bij slimme meter SMR versie 5)
Wat is dit dan bij DSMR4.2.2?

Als deze vragen echt al 100x gesteld zijn word ik graag doorverwezen naar waar ik de antwoorden kan vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Loek92 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:52:
Ik heb een vraag die waarschijnlijk al 100x voorbij is gekomen maar tóch kon ik hem niet vinden.
Ik heb een Kaifa MA105C slimme elektriciteitsmeter, klopt het dat deze DSMR 4.2.2 heeft? Of beter gezegd: met deze meter heb ik sowieso een stroomadapter nodig?

Verder heb ik een Landis+Gyr G4 gasmeter. Communiceert deze ook via de P1 poort van de elektrameter? Kan ik dus ook via de app mijn gasverbruik zien?

[...]

Als deze vragen echt al 100x gesteld zijn word ik graag doorverwezen naar waar ik de antwoorden kan vinden :+
klopt je hebt een adapter nodig.
Ja met die landis kun je gas verbruik zien - doet ie bij mij tenminste wel ;)
Stroom krijg je p[er seconde door en gas per 5 minuten :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
@HomeWizard_NL Steeds meer mensen gebruiken Zigbee SmartHome, gaan jullie ook een P1 ontwikkelen met Zigbee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RobAkm schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:12:
@HomeWizard_NL Steeds meer mensen gebruiken Zigbee SmartHome, gaan jullie ook een P1 ontwikkelen met Zigbee ?
Wij zien niet de toegevoegde waarde van Zigbee in ons concept, je hebt hier altijd een externe ''gateway'' nodig. Verder zie je juist een verschuiving naar de markt in de vorm van Wi-Fi/Thread.

De Zigbee alliance (zigbee organisme) bestaat niet meer, en is nu de CSA (Connectivity standards alliance) Waar HomeWizard ook partners van is (net als Apple, Google, Amazon, Tesla). Het doel van de CSA is om een iOT standaard te maken in 2022 waarmee iOT apparatuur met elkaar kunnen praten genaamd ''matter''. Wat dat voor ''energie meten'' betekend is nog niet duidelijk omdat de specificaties van hoe het gaat werken en wat het kan in de eerste versie nog niet vast staan.

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-10-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Loek92 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:52:

[...]

Bij dsmr4 kun je er vanuit gaan dat je stroom per 10 seconde wordt geupdatet, en gas per uur. Dit is de maximale snelheid die je slimme meter en gasmeter kunnen uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
HomeWizard_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:30:
[...]Wij zien niet de toegevoegde waarde van Zigbee in ons concept, je hebt hier altijd een externe ''gateway'' nodig. Verder zie je juist een verschuiving naar de markt in de vorm van Wi-Fi/Thread.

De Zigbee alliance (zigbee organisme) bestaat niet meer, en is nu de CSA (Connectivity standards alliance) Waar HomeWizard ook partners van is (net als Apple, Google, Amazon, Tesla). Het doel van de CSA is om een iOT standaard te maken in 2022 waarmee iOT apparatuur met elkaar kunnen praten genaamd ''matter''. Wat dat voor ''energie meten'' betekend is nog niet duidelijk omdat de specificaties van hoe het gaat werken en wat het kan in de eerste versie nog niet vast staan.
Juist over wifi werd mij door Ziggo afgeraden omdat er maar maximaal 32 apparaten toe te voegen zijn, de Zigbee gateway laat 30.000 apparaten toe in het netwerk.....zelfs van andere merken.
Veel mensen hebben IP-camera's over wifi die veel bandbreedte innemen waardoor er minder ruimte over blijft voor andere apparaten welke op wifi werken zoals jullie slimme stekkers, P1's enz.
Juist bij toename van slimme stekkers, bewegingssensoren, buitenlampen enz zit je al snel aan de 32 apparaten, bij gebruik van IP-camera's is het aantal apparaten nog veel minder welke je over wifi kan gebruiken zonder dat de overige apparaten storing gaan ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
RobAkm schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

Juist over wifi werd mij door Ziggo afgeraden omdat er maar maximaal 32 apparaten toe te voegen zijn, de Zigbee gateway laat 30.000 apparaten toe in het netwerk.....zelfs van andere merken.
Veel mensen hebben IP-camera's over wifi die veel bandbreedte innemen waardoor er minder ruimte over blijft voor andere apparaten welke op wifi werken zoals jullie slimme stekkers, P1's enz.
Juist bij toename van slimme stekkers, bewegingssensoren, buitenlampen enz zit je al snel aan de 32 apparaten, bij gebruik van IP-camera's is het aantal apparaten nog veel minder welke je over wifi kan gebruiken zonder dat de overige apparaten storing gaan ondervinden.
Maar dan kun je ook iets anders nemen dan de standaard modem/router van Ziggo toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Kees_frl schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:57:
[...]Maar dan kun je ook iets anders nemen dan de standaard modem/router van Ziggo toch?
Dan zal je een router moeten kopen welke meer dan 32 wifi apparaten aan kan.....maw, of je nu een Zigbee gateway koopt of een andere router is lood om oud ijzer, beide kosten je geld.
Daarnaast gaan haast alle wifi smart apparaten eruit en worden vervangen door Smart van bv Philips, Tuya, LCS enz welke ook met Alexa, Google enz kunnen "praten".
Voor alle overige wifi apparaten heb je een aparte app nodig en dat is dan voor ieder apparaat anders en dat lijkt me niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@RobAkm Tuya werkt voor zover ik weet juist wel op wifi. In LSC lampen van de Action zit ook Tuya, dus dat is ook wifi. Philips Hue is geen wifi, net zoals Tradfri van de Ikea dat niet is.

Veel domotica systemen kunnen diverse protocollen aan, op die manier kan je vaak toch met 1 app alles besturen. Al heb je daar dan soms wel weer een "gateway" of "bridge" voor nodig. Maar die heb je voor bijvoorbeeld de Ikea Tradfri toch al nodig als je die met een app wil besturen en niet enkel met de afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Er is Tuya Zigbee en Tuya wifi te koop.
De LSC, Action, Hema, Kruitvat, Calex werken met Aqara en dat is geen Zigbee, het heeft een ander protocol.
Ik heb Tuya wifi en Tuya Zigbee, maar beiden zijn niet naast elkaar in 1 app te gebruiken, wel kan ik van bv de Lidl de smart opnemen in mij HUE van Philips en nog >300 andere merken.
Producten van Xiaomi kan ik ook niet koppelen aan mijn gateway van Tuya hoewel deze wel bij Tuya vandaan komen.

=========
LSC Smart Connect werkt via het Tuya-platform. Tuya is een grote speler op de IoT-markt, maar wellicht in Nederland nog niet zo bekend. Het is een Amerikaans-Chinees bedrijf dat is opgericht door ex-medewerkers van Alibaba. Toch is Tuya hard op weg om één van de grootste spelers op de markt te worden. Ook bepaalde producten van merken als WOOX, TCL, Energizer en Archos werken met het Tuya-platform. Voor een relatief klein bedrag kan een fabrikant een licentie kopen en een eigen branded-app laten maken bij Tuya. Tuya levert vervolgens de software en de achterliggende cloud.
=========

[ Voor 59% gewijzigd door RobAkm op 28-10-2021 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RobAkm schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:14:
Aqara en dat is geen Zigbee, het heeft een ander protocol.
Vertel dan maar niet tegen mijn Aqara bewegings sensoren, water sensoren en licht schakelaars dat ze niet met met Deconz Zigbee stick kunnen praten.
Dat doen ze namelijk al 2 jaar uitstekend zonder dat ze weten dat dat niet kan.

Mijn hele huis draait op dat spul icm Zigbee.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
We dwalen een beetje af in dit topic...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31
Om weer ontopic te gaan. Is er nieuws over de nieuwe web interface? Ik ben erg benieuwd. @HomeWizard_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:01
Stfnlln schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

@Wenzel & @Gramser die ventilatie-units zitten er niet voor niets. Deze zorgen namelijk voor schone lucht in huis en een gezond binnenklimaat. Alleen inschakelen bij het douchen en/of koken kan voor problemen zorgen. Jullie hebben respectievelijk ventilatie systeem type D (WTW) en type C (actieve ventilatie in de vochtige ruimtes en/of keuken welke via de roosters boven de ramen schone lucht aanzuigt). Eens in de zoveel tijd de ramen open is niet genoeg. Zie voor meer info oa: https://www.ventilatielan...RNRe66YDHnacaAmsXEALw_wcB
Wanneer je de luchtkwaliteit in huis meet (CO2, luchtvochtigheid, VOC's) kun je er uiteindelijk wel voor zorgen dat je, wanneer je bv niet thuis bent, automatisch de ventilatie uitzet.

En om hier niet te veel off-topic te gaan is er een topic mbt elektriciteit besparen: Serieus elektriciteit besparen
Na je reactie ben ik gelijk aan de slag gegaan met een CO2 meter om de luchtkwaliteit in huis te monitoren.
Ik ben begonnen met WTW uit te zetten. En daar schrok ik van. CO2 van 1100 – 1300 ppm en een luchtvochtigheid van boven 65%. WTW geheel uit te zetten was dus geen optie.
Toen ging ik delen van de dag uit- en weer inschakelen. Ook dat ging niet goed. Wel onder de 1000 ppm en onder de 60% maar nog steeds veel te hoog.
Dus de WTW 100% aan laten staan, ondanks het gebruik van 83 Watt in de laagste en 160 Watt in de hoogste stand. Ik heb nog bij Brink geïnformeerd wat de nieuwe WTW’s gebruiken. Dat is 20 - 25 Watt. Het vervangen kost ruim € 4000 dus dat doen we nu nog niet. Brink zelf adviseert wachten tot WTW 15 jaar oud is en dan pas vervangen.
Wat mijn luchtkwaliteit bij WTW 100% AAN betreft, CO2 rond 575 ppm en luchtvochtigheid van 50%. Dat zijn prima waarden denk ik.
Ik wil je nog bedanken voor je reactie, daardoor ben wel wat wijzer geworden wat zo’n WTW eigenlijk doet. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:01
Klopt het dat de data van de Energy Sockets niet te exporteren is (met Energy+), in tegenstelling tot Total Power/Gas/Standby Usage? Voor deze functie heb ik Energy+ genomen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44
Ik heb de KWh meter inmiddels geïnstalleerd. Het installeren viel mee ik had al een meter voor de EnergyLink van Homewizard maar die was precies andersom aangesloten, dus het was niet even de draadjes overzetten. Maar de uitleg met de KWh meter was duidelijk dus het fysiek aansluiten was geen probleem. Wel had ik wat problemen met het koppelen van de KWh meter met de Energy app. Ik denk dat ik het wel 6 keer opnieuw moest doen voordat het de installatie gelukt was. Ik kreeg steeds een timeout tijdens het connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
prakka schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:20:
Om weer ontopic te gaan. Is er nieuws over de nieuwe web interface? Ik ben erg benieuwd. @HomeWizard_NL
Mogelijk komende week uitbreiding in de beta. We houden jullie op de hoogte :)

[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 30-10-2021 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Guidooow schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:36:
Klopt het dat de data van de Energy Sockets niet te exporteren is (met Energy+), in tegenstelling tot Total Power/Gas/Standby Usage? Voor deze functie heb ik Energy+ genomen... :X
Nog niet, maar we zijn hier wel mee bezig.👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Sinds vanmiddag doet op mijn iPhone de widget het niet meer.
Ik heb ik het zwarte kader een grijs vlak.

Heb hem al verwijderd en opnieuw geplaatst maar blijft leeg.
Iemand anders die dit ook heeft?
Ik draai nu IOS15.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 16:56
Crxtreem schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:12:
Sinds vanmiddag doet op mijn iPhone de widget het niet meer.
Ik heb ik het zwarte kader een grijs vlak.

Heb hem al verwijderd en opnieuw geplaatst maar blijft leeg.
Iemand anders die dit ook heeft?
Ik draai nu IOS15.1
Hier naar herstart Iphone werk het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 16:12
Weet iemand of het mogelijk is de HomeWizard helemaal offline te gebruiken? Ik zou graag lokaal met home assistant data loggen zonder dat dit (ook) naar de homewizard cloud gaat. Ik kom geen optie vinden, kan ik gewoon de internet toegang blokkeren op mijn router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Mmmm. vannacht tussen 2 en 3 dubbel vermogen gebruikt.....blijkbaar een sluipverbruiker actief geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
apepannetje schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Hier naar herstart Iphone werk het weer
Inderdaad dat verhelpt het. Dankje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
RobAkm schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:33:
Mmmm. vannacht tussen 2 en 3 dubbel vermogen gebruikt.....blijkbaar een sluipverbruiker actief geweest :)
Wintertijd dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Straks omschakelen naar zomertijd wordt een uurtje zonder sluipverbruik... _/-\o_
DiLDoG schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:31:
Weet iemand of het mogelijk is de HomeWizard helemaal offline te gebruiken? Ik zou graag lokaal met home assistant data loggen zonder dat dit (ook) naar de homewizard cloud gaat. Ik kom geen optie vinden, kan ik gewoon de internet toegang blokkeren op mijn router?
Waarom zou je dat willen, je mist dan je data opslag (tenzij je dit met de API zelf gaat uitlezen en opslaat), gevolg is, dat je nog geen seconde terug kunt kijken.

[ Voor 54% gewijzigd door racinfo op 01-11-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 09:56
Sinds dit weekend een blije gebruiker van de P1 meter op mijn slimme meterkast.

Vandaag ben ik wat aan het prutsen gegaan met de api. Lokaal krijg ik de data te zien op de api.
Ik ben echter even abuis hoe ik dit JSON blokje vanuit buiten kan pollen (in mijn werk gebruik ik veel Azure Cloud diensten). Ik zou deze data namelijk graag opslaan of live streamen in een Event Hub.

Ik zit nu dus alleen even vast op het naar buiten open zetten van de lokale API. Nee ik heb geen Synology NAS of Raspberry Pi. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:58
Peekster schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:54:
Sinds dit weekend een blije gebruiker van de P1 meter op mijn slimme meterkast.

Vandaag ben ik wat aan het prutsen gegaan met de api. Lokaal krijg ik de data te zien op de api.
Ik ben echter even abuis hoe ik dit JSON blokje vanuit buiten kan pollen (in mijn werk gebruik ik veel Azure Cloud diensten). Ik zou deze data namelijk graag opslaan of live streamen in een Event Hub.

Ik zit nu dus alleen even vast op het naar buiten open zetten van de lokale API. Nee ik heb geen Synology NAS of Raspberry Pi. Vandaar mijn vraag.
Port forwarding op je modem/router instellen dan kan je er zo vanaf buiten bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Maar dan gelijk de hele wereld, dat zou ik niet doen. Sommige routers kun je port forwarding beperken tot IP adres, maar dat is niet gebruikelijk bij consumenten routers...
Ik zou zelf een PI aanschaffen en dan zelf de push doen (maar dan is de meerwaarde van Azure ook wel weg als je het mij vraagt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ja precies.
Port Forwarding. Inderdaad kan de hele wereld en zn moeder er dan bij maar dat neem ik heel even voorlief.
Als ik dit in mijn Ziggo (i know) modem echter opzet krijg ik in een browser die niet binnen mn lokale netwerk zit echter nog steeds een ERR_CONNECTION_FAILED op zowel mijn publieke ip als wel publieke ip + poort + /api/v1/data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ja, vanaf intern lijkt me dat logisch. Maar dit lijkt me offtopic. Tevens is er aangegeven dat HW met een website komt , wellicth dat daar ook een public api o komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
IJsbeer schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:13:
Ja, vanaf intern lijkt me dat logisch. Maar dit lijkt me offtopic. Tevens is er aangegeven dat HW met een website komt , wellicth dat daar ook een public api o komt...
Maar het gebeurt me dus vanaf extern.
Anyway het zal wel in mn modem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik meen dat de API alleen lokaal uit te lezen valt. Dus niet via wat voor poort op router dan ook.
Je zou via 'n NAS natuurlijk je data in EXCEL kunnen opslaan en die in de wereld kunnen bekijken maar dat kost veel data en rekenkracht terwijl je dit via de HW P1 app op telef. nou juist zo gemakkelijk kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 16:12
racinfo schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:21:
Waarom zou je dat willen, je mist dan je data opslag (tenzij je dit met de API zelf gaat uitlezen en opslaat), gevolg is, dat je nog geen seconde terug kunt kijken.
Waarom? Ik heb geen inzicht in wat er met mijn data gebeurt op het moment dat het de cloud in verdwijnt. Home assistant slaat de data lokaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
racinfo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:35:
Ik meen dat de API alleen lokaal uit te lezen valt. Dus niet via wat voor poort op router dan ook.
Je zou via 'n NAS natuurlijk je data in EXCEL kunnen opslaan en die in de wereld kunnen bekijken maar dat kost veel data en rekenkracht terwijl je dit via de HW P1 app op telef. nou juist zo gemakkelijk kunt doen.
Ik heb dus geen NAS en ook geen andere hardware die ik 24/7 lokaal aan heb staan. Heb tevens ook niet de ambitie om dat zelf te hosten. Vandaar/omdat mijn wens om het in Azure op te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:02
Nog bedankt voor het meten... Meten is weten en uiteindelijk vandaag twee sockets geplaatst. Gaat prima naast elkaar, even zorgen dat 1 aan/uit knop naar links wijst en de andere naar rechts (voor de zekerheid).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2t4M3qzeM4fkxaSXCp_42viwcNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPu1fp7CRWF8vc3J5dQ7wP2a.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
@marcel_76 je hebt zelfs ruimte over! Nou, lekker meten maar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Dat je in de app de lampjes uit kunt zetten vind ik echt een gouden zet, je moet er maar opkomen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Valt me trouwens op dat het tekstje in de socket zelf voor Belgisch gebruik ondersteboven komt te staan door de aardingspin :-). In België past de socket immers maar op 1 manier in het stopcontact (met knopje aan rechterkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
hoevenpe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:09:
Dat je in de app de lampjes uit kunt zetten vind ik echt een gouden zet, je moet er maar opkomen...
Hee die had ik nog niet ontdekt - nu wel, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:02
Gramser schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:06:
@marcel_76 je hebt zelfs ruimte over! Nou, lekker meten maar!
Zeker, ze zijn ook mooi rond en valt me echt mee voor wat betreft de grootte en wat er allemaal in gestopt zit aan techniek. De grafieken zullen pas vanaf vandaag starten en ik ben benieuwd naar een eerste volle week.

Mijn volgende doel (zal wel langer nog op zich laten wachten) is om alles in Home Assistent te gaan koppelen en daar informatie uit te halen gecombineerd met de zonnepanelen en overige smart producten die we hebben.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
marcel_76 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:53:
[...]

Nog bedankt voor het meten... Meten is weten en uiteindelijk vandaag twee sockets geplaatst. Gaat prima naast elkaar, even zorgen dat 1 aan/uit knop naar links wijst en de andere naar rechts (voor de zekerheid).

[Afbeelding]
Met schakelslot functie aan werken ook de fysieke knoppen niet ;)
Pagina: 1 ... 26 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic