Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rfverbruggen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:26
Sinds vorige week 2 sockets en de P1 meter in gebruik.

Wij waren thuis erg benieuwd naar het inzicht dat dit zou gaan geven en welke resultaten we hiermee zouden gaan boeken. Gezien we een relatief nieuw huis hebben (2015) en nieuwe apparatuur zijn we extra benieuwd wat we zouden kunnen besparen. Ook willen we dit inzicht gaan gebruiken om komend jaar mogelijk zonnepanelen aan te schaffen.

De dag na de installatie waren we niet thuis, perfect dus om continue verbruik te meten. Dit zat continue tussen de 200 en 400 watt (P1 meter).
De sockets hadden we geplaats bij de vloerverwarmingspomp (43 watt) en de TV kast (1 watt).

De pomp was dus verantwoordelijk voor ongeveer 20% van ons continue/sluipverbruik. Deze is na wat inlezen meteen voorzien van een pompschakelaar. Nu zien we dat de pomp nog maar 2 a 3 uur per dag aan springt (we hebben niets aangepast aan de termostaat etc.) en voor de rest 1 watt standby verbruikt. Mooie besparing behaald!

Vorige week was het nog even mooi weer dus besloten om de socket even een paar uur bij de waterval/beekloop aan te sluiten. 84 watt continue verbruik op de pomp (ongeveer 40% van ons continue verbruik). Deze is nu voorzien van een (domme)timer waarmee de pomp enkel draait als we ook gebruik maken van het uitzicht op de waterval (8 uur per dag).
Hopelijk komt er nog een keer een outdoor socket op de markt (@HomeWizard_NL Hint!), zodat we deze makkelijk kunnen schakelen zodra we in de tuin gaan zitten.

Nu is ons laagst gemeten verbruik 62 watt (p1 meter) tegenover 200 watt vorige week.

Erg benieuwd wat we komende weken nog gaan vinden en dus besparen. De socket die tijdelijk buiten zat gaat nu gebruikt worden bij het aquarium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07 12:33
Help @HomeWizard_NL !
De widget werkt sinds gisteravond niet meer.
Hij update niet meer, inmiddels verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dan krijg ik dit te zien.
De app werkt wel gewoon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E99pz-FBajTVNsjZTWPQ1pJq2BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ccruHiyk4a99KTNxuTRgxFTt.jpg?f=fotoalbum_large

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 15:20

Xanax959

relax...

Gisteravond deed de hele app (Android) het niet en inloggen op de site lukte ook niet. Zal wel een storing zijn geweest. Vanochtend werkte alles weer.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mijn nacht/standby verbruik ligt op 3429watt, nadat mobiel opgeladen is en zonder koelvries die aanslaat.

Ziggo Connextbox Ubee, scheelt 5watt
Aruba accesspoint
Centrale Ventilatie op 'auto'
Inductiefornuis klokje
Klok woonkamer
Radiowekker
2 buitenlampen met 0,9watt ledlamp / 0,8watt schemersensor

De rest zit achter schakelaars.

Ben benieuwd hoe ver anderen weten te knijpen, wel kut dat modem en wifi uitschakelen géén optie is, dan werkt de app verdorie niet :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 21-01-2022 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-07 20:55
Zo te zien zo’n 53W. Vrijstaande woning met 4 buitenlampen waarvan 1 met bewegingssensor, binnen een magnetronklok, ovenklok. Volgens mij zijn dat de dingen die continu aan staan, net als modem natuurlijk ja.

Edit: radiowekker ook ja. En afgelopen nacht zullen er ook wel wat laptops en telefoons van de missus opgelaten zijn bedenk ik me. Valse meting dus 😆

Edit 2: het is eigenlijk ook een naïef soort meting, want juist dingen als vriezers en koelkasten en een CV die aanslaat tellen mee qua verbruik. Dus als je echt zou willen meten zou je eigenlijk niet je “stand-by” verbruik moeten meten, maar meer je “passief” verbruik. Dus alle dingen die je niet actief aanzet zoals wasmachine, vaatwasser en droger, maar wel de apparaten die zelf aan en uitgaan als het nodig is. En dan in een bepaalde tijdsspanne, zeg van 23:00 tot 06:00 ofzo.

Moeten we toch nog wachten op @HomeWizard_NL om de oppervlakte van een grafiek in een tijdsspanne te kunnen uitlezen 🙃

[ Voor 72% gewijzigd door Gramser op 05-11-2021 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

27W, had al wat uit gezet omdat ik paar dagen weg ga. Gisternacht was het 32W.
Modem, extender, buitenlamp met bewegingsensor, centrale afzuiging, cv-ketel, oplader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-07 19:44
Ik zit gedurende korte tijden op 32W maar met koelkast en Quooker helaas wel aardig passief verbruik.
Op jaarbasis ongeveer 1500 kWh waar ik wel tevreden mee ben.

[ Voor 23% gewijzigd door wheli op 05-11-2021 10:57 ]

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ook met die ID.4 erbij...;)? Of wordt die op de zaak geladen :+

1500 is gewoon netjes, afhankelijk van je type huis en gezinssamenstelling ook. Zitten we hier met 3 personen plus hondje ook ongeveer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-07 19:44
Haha, exclusief auto inderdaad (tussenwoning) en exclusief stookkosten (gas).

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfieldtjuh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 21:52
Ik hoop dat iemand mij hier even op weg kan helpen.
In home assistant krijg ik het niet voor elkaar om een daily gas gebruik te zien.

Dit zijn de meter die ik heb in de configuration.yaml.

utility_meter:
daily_energy_peak:
source: sensor.p1_meter_total_power_import_t2
cycle: daily
weekly_energy_peak:
cycle: weekly
monthly_energy_peak:
cycle: monthly
daily_energy_offpeak:
source: sensor.p1_meter_total_power_import_t1
weekly_energy_offpeak:
monthly_energy_offpeak:
energy_gas_daily:
source: sensor.p1_meter_total_gas

Als ik dan en entiteit energy_gas_daily pak heb ik altijd als waarde onbekend.
Ben redelijk nieuw met HA dus zou best een beginnersfout kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:50

Cis

Heb ik Energy+ nodig om goed inzicht te krijgen in sluipverbruik? Volgens de website wel:
https://www.homewizard.nl/energy-plus

Maar kan ik niet gewoon 's nachts zien hoeveel mijn huis nog verbruikt? Of ziet energy+ zo slim om te weten wat een diepvriezer/koelkast verbruikt, en kan hij daarna berekenen wat de passieve iPhone opladers verbruiken?

Ergo: kan ik met de basisdienst niet al zo goed als hetzelfde inzien?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:56
Garfieldtjuh schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:34:
In home assistant krijg ik het niet voor elkaar om een daily gas gebruik te zien.
Waarom maak je niet gewoon gebruik van het Energy dashboard? Dat maakt het een stuk makkelijker voor je.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfieldtjuh
DCSBL schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:48:
[...]

Waarom maak je niet gewoon gebruik van het Energy dashboard? Dat maakt het een stuk makkelijker voor je.
Die gebruik ik al ja.
Maar ik wil op den duur 1 mooi overzicht hebben met bepaalde waardes.
Hoe ik dat dashboard wil indelen weet ik nog niet maar ik wil mijzelf wel verder ontwikkelen in HA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Cis schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:45:
Heb ik Energy+ nodig om goed inzicht te krijgen in sluipverbruik? Volgens de website wel:
https://www.homewizard.nl/energy-plus

Maar kan ik niet gewoon 's nachts zien hoeveel mijn huis nog verbruikt? Of ziet energy+ zo slim om te weten wat een diepvriezer/koelkast verbruikt, en kan hij daarna berekenen wat de passieve iPhone opladers verbruiken?

Ergo: kan ik met de basisdienst niet al zo goed als hetzelfde inzien?
Ja hoor, dat kun je ook met de basisversie best goed inschatten, is mijn ervaring. Als je gewoon een weekje lang je verbruik vanaf middernacht bekijkt tot aan het moment dat je opstaat, weet je al best veel. Energy+ kan wel veel meer met verschillende fasen, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-07 10:42
Krijg een 401 als ik de app probeer te openen.
Anderen ook deze issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dat_Doc
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-07 21:17
Garfieldtjuh schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:34:

Dit zijn de meter die ik heb in de configuration.yaml.

utility_meter:
daily_energy_peak:
weekly_energy_peak:
monthly_energy_peak:
daily_energy_offpeak:
weekly_energy_offpeak:
monthly_energy_offpeak:
energy_gas_daily:
source: sensor.p1_meter_total_gas

Als ik dan en entiteit energy_gas_daily pak heb ik altijd als waarde onbekend.
Ben redelijk nieuw met HA dus zou best een beginnersfout kunnen maken.
Zoals je dit hebt geschreven staat het bij mij in home assistant en dat werkt wel. Het is is ook vergelijkbaar met je andere utility sensors die wel werken, krijg je een error? Geeft de sensor p1 total gas wel waardes?

Haren; 10x380Wp ZZW 60°; 8x380Wp ZO 20°; Totaal 6840Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfieldtjuh
Dat_Doc schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:36:
[...]

Zoals je dit hebt geschreven staat het bij mij in home assistant en dat werkt wel. Het is is ook vergelijkbaar met je andere utility sensors die wel werken, krijg je een error? Geeft de sensor p1 total gas wel waardes?
Ja de kWh werkt wel en de totale gas stand krijg ik er ook uit.
Echter de daily gas werkt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:32
Garfieldtjuh schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:22:
[...]

Ja de kWh werkt wel en de totale gas stand krijg ik er ook uit.
Echter de daily gas werkt dus niet...
Kan er een fout in je YAML staan (spaties)? Kunnen we nu niet zien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfieldtjuh
edozat1 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:57:
[...]

Kan er een fout in je YAML staan (spaties)? Kunnen we nu niet zien namelijk.
Ik denk dat ik te ongeduldig ben geweest.
Op magische wijze is die het vannacht gaan doen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20

JME

zeg maar Jamie

Gramser schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:56:
[...]

Ja hoor, dat kun je ook met de basisversie best goed inschatten, is mijn ervaring. Als je gewoon een weekje lang je verbruik vanaf middernacht bekijkt tot aan het moment dat je opstaat, weet je al best veel. Energy+ kan wel veel meer met verschillende fasen, bijvoorbeeld.
Energy+ kan niet wéten wat de koelkast of de waterkoker is, maar zal een educated guess maken op basis van statistieken en algoritmes. Daar kan jouw hoofd ook al een heel eind mee komen. En er zou ook nog best een leuk dhz projectje van gemaakt kunnen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door JME op 06-11-2021 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-07 10:42
Ook maar even een power socket driver gebakken voor Hubitat.
U kunt deze vinden onder: https://raw.githubusercon...P1/hwsocket_driver.groovy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
JME schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:05:
[...]

Energy+ kan niet wéten wat de koelkast of de waterkoker is, maar zal een educated guess maken op basis van statistieken en algoritmes. Daar kan jouw hoofd ook al een heel eind mee komen. En er zou ook nog best een leuk dhz projectje van gemaakt kunnen worden.
Ik denk dat je vooral antwoord geeft op de vraag van @Cis 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Sinds een week is mijn P1 meter offline.
Na controle stond die niet meer aan via de KwH meter.. ook herstart werkt niet.
Als ik hem aansluit op usb gaat die aan en knippert die uiteindelijk rood. Iemand idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Doosje open maken en kijken of alle draadjes nog verbonden zijn aan de print, heb bij die van mij ook al 2x de draadjes vast moeten solderen.....(te) kort draadje naar het stekkertje hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
RobAkm schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:01:
Doosje open maken en kijken of alle draadjes nog verbonden zijn aan de print, heb bij die van mij ook al 2x de draadjes vast moeten solderen.....(te) kort draadje naar het stekkertje hè.
Dat blijkt dus hier helaas ook zo te zijn..
Zonder open te maken zat de kabel al deels los.
Heel bijzonder in een afgesloten meterkast.

Als je de 2e foto ziet zie je de kern nog. Alsof de soldering niet goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8VvN3ZjEbclV5pVYoycTlogWZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5lKzJor14TrHeJhpHDfruHu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Igq-771xM2Tq-ArDZoR0dA2DILw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADbKePY0Ck0i4L89G6HvAIRq.jpg?f=fotoalbum_large

@HomeWizard_NL kunnen we dit via DM bespreken?

[ Voor 20% gewijzigd door ro3lie op 07-11-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ik heb nu een nieuw ~20cm lang snoertje met stekkertje aan de P1 gesoldeerd.
Ten eerste heb je wat meer armslag om de losse draadjes wat langer te maken om weer te solderen, ten tweede heb je wat meer armslag om de P1 te resetten en als laatste hangt de P1 vrij naar beneden ipv dat hij haaks op de meter staat.

Nu heb ik de draadjes zo aan gesoldeerd op de print.

BTW, ik heb dit ook al eens aangekaart bij HW en kreeg als antwoord dat dat korte draadje gedaan was om de P1 in dat doosje te verpakken......blijkbaar weten ze nog niet dat een langer snoertje gewoon op te rollen is en ook in dat (kleine) doosje past.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-KHP58OEpxFhxjI3TcPRBbyFEE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o78SdZ2eGSo6Vm8XU5b93BbK.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door RobAkm op 07-11-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
ro3lie schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Neem gewoon even contact op per mail zou ik zeggen? Lijkt me garantiegeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:30
Wat is de breedte van de HomeWizard Wi-Fi Energy Socket eigenlijk? Ik kan daar niets over terugvinden. Ik ben aan het overwegen een paar van deze apparaten aan te schaffen (incl. de P1 meter), maar de dubbele stopcontacten in mijn huis hebben allemaal sockets die nogal dicht op elkaar zitten. Ik ben een beetje bang dat bij het gebruik van de HomeWizard Wi-Fi Energy Socket, het andere stopcontact niet meer bruikbaar is voor dikkere stekkers.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Ik had het zelfde en kwam met dit.....het is niet DE oplossing, maar wel een oplossing.
Nu passen er twee sockets naast elkaar zonder dat ik een ander inbouw stopcontact hoef te monteren.
https://www.bol.com/nl/nl...JBDw.2_17.20.ProductImage

https://www.bol.com/nl/nl...NCVg.2_17.20.ProductImage

[ Voor 31% gewijzigd door RobAkm op 07-11-2021 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roeloffzen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 22:10
@PatrickC Als je hier niets over kunt terugvinden zou ik in dit forum maar eens naar de post van Gramser van 12 oktober kijken.

En de gerelateerde post van marcel_76 op 2 november.

[ Voor 17% gewijzigd door Roeloffzen op 07-11-2021 12:47 ]

PV Output; SolarEdge SE10K; 19x350Wp Oost; 19x350Wp West; Totaal 13.300Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Roeloffzen schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:43:
@PatrickC Als je hier niets over kunt terugvinden zou ik in dit forum maar eens naar de post van Gramser van 12 oktober kijken.

En de gerelateerde post van marcel_76 op 2 november.
Dank voor de tip, heb de afmetingen nu gevonden. Ik was op de site van Homewizard naar de informatie aan het zoeken, b.v. naar een handleiding waar dat in staat, maar zie nergens een handleiding van dit product.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 07-11-2021 13:32 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
RobAkm schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:43:
Ik had het zelfde en kwam met dit.....het is niet DE oplossing, maar wel een oplossing.
Nu passen er twee sockets naast elkaar zonder dat ik een ander inbouw stopcontact hoef te monteren.
https://www.bol.com/nl/nl...JBDw.2_17.20.ProductImage

https://www.bol.com/nl/nl...NCVg.2_17.20.ProductImage
Nu ik de afmetingen weet zal ik inderdaad zoiets nodig hebben. Toch weer een extra investering per stekkerdoos waar ik de sockets zou willen gaan gebruiken. Als ze deze socket nu ook in een versie hadden met normale stekker en dan een een stukje kabel en hierna de socket, dan zou dat ook een oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
PatrickC schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:35:
[...]Nu ik de afmetingen weet zal ik inderdaad zoiets nodig hebben. Toch weer een extra investering per stekkerdoos waar ik de sockets zou willen gaan gebruiken. Als ze deze socket nu ook in een versie hadden met normale stekker en dan een een stukje kabel en hierna de socket, dan zou dat ook een oplossing zijn.
Deze zijn redelijk duur door de USB, maar als je bij bv Action kijkt liggen ze daar al voor 2 of 3 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 10:29
ro3lie schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoi Ro3lie, dit is inderdaad een garantie kwestie, voornamelijk de eerste generatie batch heeft een gering aantal hier last van. Tegenwoordig komen dit soort afwijkingen al niet meer voor. Neem even contact op via onze website. We behandelen via tweakers geen individuele support vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avandermeulen
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-07 12:32
Wanneer wordt het mogelijk om in de app de meting van drie afzonderlijke kWh meters, die ieder één PV installatie meten, bij elkaar op te tellen zodat je de totaal opbrengst van je PV installaties inzichtelijk kan maken?

Elga 3.0 met Anna thermostaat, Remaha Tzerra 28, Daalderop Monosolar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilma21
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-01-2022
ik zou ook graag meerdere energy sockets samen willen voegen tot één groep zodat je de totaal opbrengst kan zien in één grafiek.
voor de vloerverwarming heb ik een extra kwh meter geplaatst, kun je de kleur van de grafiek ook veranderen zodat deze deze duidelijk te onderscheiden is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07 12:33
R-utger schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:42:
Help @HomeWizard_NL !
De widget werkt sinds gisteravond niet meer.
Hij update niet meer, inmiddels verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dan krijg ik dit te zien.
De app werkt wel gewoon :)

[Afbeelding]
@HomeWizard_NL Het probleem doet zich nog steeds voor…
iPhone iOS 15.1, widget tig keer opnieuw erop gezet, telefoon opnieuw opgestart, alles is geüpdatet maar niks helpt.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
avandermeulen schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:19:
Wanneer wordt het mogelijk om in de app de meting van drie afzonderlijke kWh meters, die ieder één PV installatie meten, bij elkaar op te tellen zodat je de totaal opbrengst van je PV installaties inzichtelijk kan maken?
Willen we zelf ook graag toevoegen, staat ook zeker op de planning, maar is een veel groter project dan het lijkt, jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
R-utger schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:28:
[...]

@HomeWizard_NL Het probleem doet zich nog steeds voor…
iPhone iOS 15.1, widget tig keer opnieuw erop gezet, telefoon opnieuw opgestart, alles is geüpdatet maar niks helpt.
We geven liever geen individueele support via tweakers, graag contact opnemen met onze klantenservice.

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 07-11-2021 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:44

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@HomeWizard_NL

De volgende verbeterpunten voor de app gelden zowel voor de WiFi P1 meter als ook voor de energy socket
  1. I.p.v. van de kalenderweek terugkijk zou een 7-dagen periode veel zinvoller zijn;
    verder is een betere resolutie bijvoorbeeld per dagdeel van 6 uur informatiever en past ook in de grafiek.
  2. Verder wil ik hier nogmaals herhalen dat een extra cumulatieve energiecurve per grafiek (dag, week, maand, jaar) moet komen, misschien over de paarse vermogenscurve heen?
  3. Waarom de vermogensweergave niet minimaal een cijfer achter de komma is, ontgaat mij helaas,
    de grafieken laten een duidelijk betere resolutie zien.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis

Cis

@HomeWizard_NL
Ik wil graag een verbeterpunt aandragen (of gewezen worden op de reeds aanwezige functionaliteit ;) ):

Is het mogelijk om energy sockets automatisch uit te schakelen als ze gedurende X tijd continu minder dan Y watt verbruiken?
Situatie: ik heb mijn hele computerapparatuur op 1 energy socket. Deze zet ik aan als ik ga werken (met laptop, docking station, luidsprekers, mic en externe monitor). Het verbruik is dan altijd sowieso >60 watt.
Halverwege de dag plug ik de laptop uit om beneden verder te werken. Mijn energy socket blijft dan ingeschakeld staan, en de overige apparatuur verbruikt continu 11 watt.
Meestal kom ik de dag erna erachter dat ik 'm aan heb laten staan.
Als een energy socket na 5 minuten <20 watt automatisch uit zou schakelen, zou dat veel energie schelen in mijn geval (ik heb nog meerdere situaties; zoals mijn tv-opstelling beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:33
Cis schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:27:
@HomeWizard_NL
Ik wil graag een verbeterpunt aandragen (of gewezen worden op de reeds aanwezige functionaliteit ;) ):

Is het mogelijk om energy sockets automatisch uit te schakelen als ze gedurende X tijd continu minder dan Y watt verbruiken?
Situatie: ik heb mijn hele computerapparatuur op 1 energy socket. Deze zet ik aan als ik ga werken (met laptop, docking station, luidsprekers, mic en externe monitor). Het verbruik is dan altijd sowieso >60 watt.
Halverwege de dag plug ik de laptop uit om beneden verder te werken. Mijn energy socket blijft dan ingeschakeld staan, en de overige apparatuur verbruikt continu 11 watt.
Als een energy socket na 5 minuten <20 watt automatisch uit zou schakelen, zou dat veel energie schelen in mijn geval (ik heb nog meerdere situaties; zoals mijn tv-opstelling beneden)
mocht het met de socket niet lukken dan zou wellicht een Master-Slave stekkerdoos een oplossing zijn met de laptop als Master en de rest als Slave. Geen idee alleen of de laptop genoeg trekt om als Master te kunnen gebruiken maar vaak is dat variabel.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 16:28
Cis schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:27:
@HomeWizard_NL

Dit is exact het nadeel van dingen automatiseren, soms zou de stroom eraf kunnen, maar ook weer niet altijd. Misschien een Siri voice command aanmaken en die in je systeem proberen te krijgen?

Ik heb een socket op zolder zitten waar de kinderen een speel/chillkamer hebben. De socket zit op de stekkerblok waar een TV, decoder, PS4 en Chromecast op zitten. Stekkerblok en socket zijn weggewerkt in een kast en er is lastig bij te komen.

In standby zo'n 8W, dus 0.2kW op dagen dat hij niet gebruikt wordt. Dat is toch zo'n 70kW per jaar. Nu had ik 'm geautomatiseerd met de socket, alleen aan in het weekend tussen 08-22 uur en op weekdagen na 16 uur. Vervolgens heeft een van de kinderen een vrije dag terwijl ik voor werk bij een klant ben. Wordt ik gebeld dat ze de TV met geen mogelijkheid aan krijgen. Dus nu moet ik de app ook op een iPad gaan installeren of zo, maar dan kunnen ze direct in alle andere settings.

Kortom, ik ben nog wat aan het stoeien met de balans tussen besparen en zo min mogelijk 'last' voor het gezin.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Herkenbaar, daarom heb ik exact dit probleem (maar dan voor TV schakelblok beneden) opgelost met deze twee producten:
https://www.ikea.com/nl/n...loze-dimmer-wit-70408595/
https://www.ikea.com/nl/n...-in-stopcontact-90356166/

Even opvoeden dat ze hem zelf uitzetten, maar scheelt je ook gelijk nog meer sluipverbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis

Cis

Laatste opmerking en dan moeten we weer ontopic gaan denk ik :)
--->

Tuya SmartLife heeft de functionaliteit gewoon die ik nodig heb:
https://www.reddit.com/r/...based_on_power_over_time/

Zou mooi zijn als HomeWizard dit ook toevoegt (evt in de Energy+). Op dit moment overweeg ik bijna om die Chinese rommel aan te schaffen voor dit specifieke scenario.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g0c32z2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Gisteren de P1 meter en Energy Socket ontvangen en aangesloten. Prima installatie procedure, erg makkelijk en gebruikersvriendelijk.

In de app vallen me wel meteen een aantal zaken op. Waarom wordt de Gas grafiek in de Nu weergave niet gewoon weggelaten als deze toch niet werkt? Ik zag er hier eerder (mei 2021) in dit forum ook al iemand een opmerking over maken. En in de dagweergave van de Stroom zie ik geen onderscheid tussen Dal en Normaal. Maar ik kon wel tarieven voor Dal en Normaal ingeven, dus er wordt wel rekening gehouden met de berekening lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Laatst online: 07:14
Ik kan er maar niet achter komen welke SMR versie mijn meter heeft. Handleiding opgezocht en gekeken of ik daar iets wijzer werd, maar helaas. Kan op de meter zelf ook niks vinden om welke versie het gaat. Misschien kan iemand mij hier mee helpen?

Het gaat om een Kaifa MA105A uit 2015 van Liander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uit de handleiding:
De eisen die van toepassing zijn bij de
MA105: DSMR 4.0.5 / DMSR 4.0.7
Externe voeding nodig dus. https://docplayer.nl/4390...ifaserie-kaifa-ma105.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Laatst online: 07:14
Dacht dat ik er finaal over heen had gelezen, maar in de handleidingen op Liander staat het namelijk niet vermeld. Ik had speciaal gezocht naar de MA105A

https://www.liander.nl/si...Kaifa_MA105A_20150331.pdf

either way, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 18:09
Sinds kort heb ik een appl watch. Als ik op mijn apple watch de app energy aanklik blijft hij aangeven: communiceren met iphone. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
klopping schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:20:
Sinds kort heb ik een appl watch. Als ik op mijn apple watch de app energy aanklik blijft hij aangeven: communiceren met iphone. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Niet omdat de apple watch nu eenmaal met je gsm samen werkt en geen eigen internet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 21:47
Even een vraag, mist er niemand een vergelijkingsfunctie? De enigste mogelijkheid wat ik mij kan bedenken is via CSV of handmatig de dagen vergelijken.

Via het CSV bestand is het ook nog niet makkelijk omdat het om totale standen gaat en niet de verbruiken per dag.

Verder heb ik ook de notificatie meldingen maar uitgezet, meer dan de melding je verbruik is hoger dan normaal is het niet. Wanneer je erop klikt kom je op het startscherm. Het zou fijn zijn als de melding de reden laat zien of het verschil tussen normaal.

[ Voor 32% gewijzigd door prakka op 12-11-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Mijn HWE P1 lijkt er na 11 maanden mee op te zijn gehouden. :|

Opeens geen energiedata meer en hij geeft een rood lampje. Opnieuw verbinden met wifi gaat wel en meter staat online in de app, maar het rode lampje zal betekenen dat ie geen data afneemt. De meter verwijderen en helemaal opnieuw installeren levert ook niets op. Met of zonder USB adapter aan de SMR5 meter verbinden maakt niet uit, in beide gevallen het rode lampje.

Heb maar een ticket ingediend

Edit: begin te vermoeden dat het een gevalletje ro3lie in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter" gaat zijn.

Hoewel het bij mij vanaf de buitenkant niet zichtbaar is kan het best wel eens een slechte verbinding zijn. Bijzonder dat dit spontaan gebeurt na verloop van tijd. Als dat kabeltje nou niet zo verrekte kort was dan had ik dat metertje gewoon ergens op kunnen leggen ipv dat het metertje met zijn gewicht aan het kabeltje hangt. Maar die discussie is eerder gevoerd... ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 13-11-2021 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Cap schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:51:
Mijn HWE P1 lijkt er na 11 maanden mee op te zijn gehouden. :|

Opeens geen energiedata meer en hij geeft een rood lampje. Opnieuw verbinden met wifi gaat wel en meter staat online in de app, maar het rode lampje zal betekenen dat ie geen data afneemt. De meter verwijderen en helemaal opnieuw installeren levert ook niets op. Met of zonder USB adapter aan de SMR5 meter verbinden maakt niet uit, in beide gevallen het rode lampje.

Heb maar een ticket ingediend

Edit: begin te vermoeden dat het een gevalletje ro3lie in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter" gaat zijn.

Hoewel het bij mij vanaf de buitenkant niet zichtbaar is kan het best wel eens een slechte verbinding zijn. Bijzonder dat dit spontaan gebeurt na verloop van tijd. Als dat kabeltje nou niet zo verrekte kort was dan had ik dat metertje gewoon ergens op kunnen leggen ipv dat het metertje met zijn gewicht aan het kabeltje hangt. Maar die discussie is eerder gevoerd... ;)
Hoi Cap!

Uiteraard is dat gewoon garantie :) vorig jaar zijn deze problemen al opgelost bij de productie. Gelukkig zijn er maar weinig gebruikers die tegen dit probleem aanlopen.

Voor alle gebruikers met ideeen voor features. Heel leuk ! 😁 We proberen altijd zo goed mogelijk te luisteren naar onze klanten. We krijgen meer dan 50 aanvragen per dag met ideeen of functies via onze support kanalen. En jammergenoeg kunnen we deze niet allemaal verwezelijken. We kijken daarom vooral naar trends in wat er gevraagt wordt en wat bij de doelgroep past. Op die manier proberen we te ontwikkelen voor een zo groot mogelijke groep gebruikers.

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 13-11-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
.

[ Voor 99% gewijzigd door HomeWizard_NL op 13-11-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@HomeWizard_NL als de problemen met de soldeerverbinding van de kabel vorig jaar al zijn opgelost dan is er bij mij wellicht toch iets anders aan de hand, ik heb hem immers 11 maanden geleden aangeschaft. ;) We gaan het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Cap schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:39:
@HomeWizard_NL als de problemen met de soldeerverbinding van de kabel vorig jaar al zijn opgelost dan is er bij mij wellicht toch iets anders aan de hand, ik heb hem immers 11 maanden geleden aangeschaft. ;) We gaan het zien.
Zo’n productie ligt niet meteen bij ons in het magazijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 13-11-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 18:09
Wat dan wel apart is dat je Bij wijzerplaat wel bv stroomverbruik kan selecteren en dit wel zichtbaar is. Solar edge app werkt wel goed.
RobAkm schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:28:
[...]

Niet omdat de apple watch nu eenmaal met je gsm samen werkt en geen eigen internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 30-06 06:54
Ik probeer de P1 meter in Home Assistant te krijgen. Handleidingen gevolgd maar niks noppes nada. Homewizard Energy duikt ook niet op als ik die wil toevoegen als integratie terwijl de zipfile is uitgepakt in custom_components

http://p1meter-xxxxx.local/api/v1/telegram gaf wel info, maar ook heel vaak een error: Header fields are too long for server to interpret of kan de pagina niet bereiken (in Edge). In Brave doet ie het beter.

En P1 Monitor als integratie toevoegen meldt dat ie geen verbinding kan maken. Ip-adres evenals dns is te pingen. Wat doe ik fout of gaat er fout?

Update: na installatie HACS vind ik wel Homewizard Energy maar die repository toevoegen duurt en duurt en duurt....

Draai core-2021.11.3 in Docker.

En na herstart HomeAssistant gemekker dat HACS disabled is vanwege een limiet op apicalls naar github. To be continued dus.

En had dus aanvankelijk wel de boel uitgepakt maar dat was naar een foutieve directory (buiten de docker om).

[ Voor 25% gewijzigd door DikkieDick op 15-11-2021 16:19 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:56
Is het nou wel of niet gelukt :)? Om on-topic te blijven kan je deze vraag misschien beter stellen op het Home Assistant forum: https://community.home-as...-and-energy-socket/227441

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 30-06 06:54
DCSBL schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:03:
[...]

Is het nou wel of niet gelukt :)? Om on-topic te blijven kan je deze vraag misschien beter stellen op het Home Assistant forum: https://community.home-as...-and-energy-socket/227441
Thanx voor de tip. Ja het was stoeien maar inmiddels is HACS gaan leven (nadat ik maar een andere API-key had aangemaakt). En inmiddels zit Homewizard Energy er in. Een hoop gepuzzel maar leerzaam.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07 16:29
Meer mensen last van socket error melding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:49
Kan ook niet inloggen, dit lijkt me niet de bedoeling... :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kktMBfa4jZ_SEUT-JGgEEj2L3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDgJPkycgiqjJ2lBTdr9TIHe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door hoevenpe op 16-11-2021 19:09 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
We hebben op dit moment een storing met inloggen. We zijn er hard mee bezig om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07 16:29
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:09:
We hebben op dit moment een storing met inloggen. We zijn er hard mee bezig om dit te verhelpen.
Thx! S6 met fixen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:09:
Probleem lijkt weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olofje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-07 18:30
Het werkt weer (y)

Heemskerk oost 4875Wp-west 975Wp-Totaal 5850Wp 45° Enphase IQ7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:40
Ik vind Energy+ niet genoeg bieden om daar voor te gaan betalen. Ik wil de historische data (ouder dan een jaar) echter wel bewaren.

Is het mogelijk om Energy data te exporteren?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
nMad schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:37:
Ik vind Energy+ niet genoeg bieden om daar voor te gaan betalen. Ik wil de historische data (ouder dan een jaar) echter wel bewaren.

Is het mogelijk om Energy data te exporteren?
Dit zou gewoon een basisfunctie moeten zijn als je het mij vraagt, want bij andere aanbieders is dit ook gratis. Via zo’n andere aanbieder download ik nu maandelijks een file voor gasverbruik en stroomverbruik, welke ik dan in een zelf gebouwde applicatie laadt en dan ook mijn eigen rapporten op kan aanmaken. Het zou echter mooi zijn als ik die files ook gewoon van de HomeWizard site kon downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 18-11-2021 12:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gramser
Dus omdat andere aanbieders het gratis doen “moet” Homewizard dat ook…? Je hoeft het niet te gebruiken hoor 🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Gramser schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:10:
Dus omdat andere aanbieders het gratis doen “moet” Homewizard dat ook…? Je hoeft het niet te gebruiken hoor 🙂
Excuses, moeten is misschien een beetje zwaar uitgedrukt. ;) Maar laat ik het anders formuleren, het downloaden van deze data zie ik meer als een basisfunctie. Sterker nog, waar wordt deze data nu bewaard? Als je kijkt naar wetgeving rond inzage in data die een bedrijf van jou bewaart, dan zou het toch handig zijn als je deze gewoon zou kunnen downloaden? Niet dat ik daar in dit geval een issue van zou maken.

Het doen van analyses op deze data of actief uitsturen van alerts bij bijvoorbeeld een hoog verbruik, is iets waarvan ik wel begrijp dat deze achter een abonnement zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-07 12:05
@nMad als dat je doel is kun je elk jaar 1 maandje het abo activeren om de data van het afgelopen jaar te exporteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpedwards
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-05 23:57
Als P1 bezitter ook even kort vraagje (misschien al ergens gevraagd in dit topic, maar misschien heeft iemand die info paraat). Als je de tarieven wijzigt i.v.m. een nieuw energie-contract, dan lijken alle prijzen van oud verbruik mee te wijzigen met de nieuwe prijs. Kan ik ergens een startdatum hiervoor instellen? Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof-
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
Vorige week de Eastron SDM230 van Homewizard aangeschaft.

Hieronder een installatietekening
Er wordt 6 mm² gebruikt.
Ik heb de hele kast zelf aangesloten, alleen de zonnepanelen en de nodige zekeringen zijn bijgeplaatst door de installateur van de zonnepanelen. (aansluiting 3x230V + N, omvormen 1x 230 + N)
Is de tekening hieronder ok? Of maak ik fouten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcpZDCCrx1_6JDS0jbGZywRMdlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoQjf0C9bUbR4YGEg5EIG3IK.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik dit toestel ook schakelen op mij Nico Home Control? Zoja hoe?

Bedankt voor jullie opmerkingen?
Grtn Kristof

[ Voor 12% gewijzigd door Kristof- op 19-11-2021 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeloffzen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 22:10
Check even deze link.

De fase zit aan de bovenkant en de nul aan de onderkant.

https://energy.homewizard...rgy-kwh-meter-installatie
….
…..
Ja, nu lijkt ie goed

[ Voor 7% gewijzigd door Roeloffzen op 19-11-2021 19:44 ]

PV Output; SolarEdge SE10K; 19x350Wp Oost; 19x350Wp West; Totaal 13.300Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-07 06:03
Kristof- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:22:

Er wordt 6 mm² gebruikt.
Ik heb de hele kast zelf aangesloten, alleen de zonnepanelen en de nodige zekeringen zijn bijgeplaatst door de installateur van de zonnepanelen. (aansluiting 3x230V + N, omvormen 1x 230 + N)

[Afbeelding]

Grtn Kristof
Ik zie los koper in het zicht, net onder je nieuwe eaton kwh meter. check dat gelijk even door die draad iets aan te drukken, of iets in te korten. Ook al zit er een afdekkap over, is het gevaarlijk en leid bij inspectie tot afkeur n.m.l.

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Y10
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-06 22:32

Y10

Kristof- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:22:

Er wordt 6 mm² gebruikt.

[Afbeelding]

Grtn Kristof
Je kunt het veel makkelijker maken door gewoon na de automaat naar de kWh meter te gaan in plaats van ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@HomeWizard_NL Waarom staat de vriezer niet tussen de apparaten die je kunt aangeven voor de Energy Socket? Dat is toch iets wat bijna iedereen in huis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@PatrickC Er staat toch "koelkast" inc. een grote afbeelding erboven van een koelvriescombinatie, dat lijkt me wel duidelijk. :)

(Of je moet zo'n grote vrieskist bedoelen. Nou ben ik misschien de uitzondering maar ik ken dus echt niemand die tegenwoordig nog zo'n ding heeft. Wel ken ik het van vroeger, als ik bij van die grote volkse gezinnen kwam die naast hele kratten cola, sinas en balen chips ook en een vrieskist vol patat, frikandellen en vlees in de schuur hadden staan. :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 20-11-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
Cap schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:02:
@PatrickC Er staat toch "koelkast" inc. een grote afbeelding erboven van een koelvriescombinatie, dat lijkt me wel duidelijk. :)

(Of je moet zo'n grote vrieskist bedoelen. Nou ben ik misschien de uitzondering maar ik ken dus echt niemand die tegenwoordig nog zo'n ding heeft. Wel ken ik het van vroeger, als ik bij van die grote volkse gezinnen kwam die naast hele kratten cola, sinas en balen chips ook en een vrieskist vol patat, frikandellen in de schuur hadden staan. :P)
Ik heb er 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja maar "bijna iedereen" :? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prakka
Misschien niet maar meer dan je denkt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06:22
@Cap ik heb ook een losse vriezer, en ken genoeg andere mensen die dat ook hebben.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:49
ron321 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:08:
Ik heb ook een losse vriezer, en ken genoeg andere mensen die dat ook hebben.
Idem hier in de schuur, dat onderscheid zou wel fijn zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Goed laten we voorkomen dat iedereen gaat opsommen dat ie wel / geen vriezer heeft. :P

Maar ik denk dat ik het probleem verkeerd begrepen heb, ik heb die stroomsocket dus niet, dat moge duidelijk zijn.

In de app kan je dus niet kiezen uit het type "vriezer" begrijp ik nu. Ja dat zou wel handig zijn als je moet kiezen uit een lijstje met apparaattypen. Maar nog handiger lijkt me als je gewoon (ook) een zelfgekozen naam / categorie kan toekennen, probleem opgelost. Dat kan bij die Chinese stekkers ook. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 20-11-2021 12:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb een koelkast (in sommige delen van het land noemen ze dan een ijskast ;) ) en een vriezer. De meeste mensen die ik ken hebben zo’n ding thuis, dus vandaar mijn opmerking, maar ik snap niet dat men daarover valt. :) Als ik een energy socket op mijn koelkast en vriezer heb, en ze beide koelkast moet noemen , dan wordt het lastig natuurlijk ze te onderscheiden. In de lijst met apparaten zie ik b.v. wel apparaten als een aquarium… ik denk dat meer mensen een vriezer hebben dan een aquarium? :+

Het kunnen toekennen van een eigen naam, zoals @Cap zegt, zou natuurlijk de beste oplossing zijn. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 20-11-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06:22
Eigen naam kan gewoon.
Heb ik ook gedaan.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Ik zie het nu… als je op Overig klikt kun je bovenin ook een eigen naam ingeven… dat moet je dan maar net weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-01 21:46
PatrickC schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:58:
Ik zie het nu… als je op Overig klikt kun je bovenin ook een eigen naam ingeven… dat moet je dan maar net weten!
Goede vraag, heb zelf ook zo’n vrieskist en wilde het verbruik meten en kon geen vrieskist selecteren 😂. Kende deze optie ook niet…

Ps verbruik viel me reuze mee…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhFHeCux0g4hJmDmXpiNjSlqd7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HGyjYgjaNYzqORrekuWImoZe.png?f=fotoalbum_large

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem senior
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-07 22:41
Weet iemand hier of er een
Black Friday korting of een kortings code komt ?
Ik kijk /zoek namelijk naar 1 fase en de 3 fase meter om mijn stroom verbruik te gaan meten

Nefit enviline A/W split 5.0 Tower binnenunit met 190 liter boilervat, 50 liter Nefit buffervat, thermostaat 1010H, en boderus pomp unit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Willem senior ja @HomeWizard_NL weet dat. ;)

Don't get your hopes up high, vorig jaar was dit het antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:16
Zojuist ook een aantal energy socket's binnengekregen. Laat het meten beginnen! :9 :+
marcel_76 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:53:
[...]

Nog bedankt voor het meten... Meten is weten en uiteindelijk vandaag twee sockets geplaatst. Gaat prima naast elkaar, even zorgen dat 1 aan/uit knop naar links wijst en de andere naar rechts (voor de zekerheid).

[Afbeelding]
Ik zat ook een beetje met dezelfde vraag of het naast elkaar ging passen op een paar plekken hier in huis. Bij deze 2-voudige opbouw (onbekend merk) en inbouw (Jung) stopcontacten past het in ieder geval niet naast elkaar. Ook niet met een beetje proppen, het past gewoon niet. Hier geen heel groot probleem overigens, maar wellicht helpt dit anderen die met die vraag rondlopen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icrI8gPgtdEWu_9gAOClKRZdXgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mp7BuKOJJnUgZWj6tJAYydfs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7C4VVKRbfoBmiStbQY9g6caUKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SgrOaUrCpBB1XxUfm1nGH5Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door JorzoR op 24-11-2021 15:05 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Beide inbouw en daar past er wel één in plus nog twee normale stekkers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dWOL5X3sBs0xDyqv7VAwpDQ-aA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kvp10j6llg0hnLZqv3Yz0zzy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykrgoRmU-J0WC_nduPOFhVE4LQ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Uojlthvj9CN0xUVbLup9TpO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
martgom schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:23:
[...]

Goede vraag, heb zelf ook zo’n vrieskist en wilde het verbruik meten en kon geen vrieskist selecteren 😂. Kende deze optie ook niet…

Ps verbruik viel me reuze mee…
[Afbeelding]
Die van mij is wat minder zuinig, maar is dan ook al dik 15 jaar oud.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZxtKLTv-b0tKban1AW2uIcVurk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsQ06a351a80lRSTJrx0IyiU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

JorzoR schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:02:

Ik zat ook een beetje met dezelfde vraag of het naast elkaar ging passen op een paar plekken hier in huis. Bij deze 2-voudige opbouw (onbekend merk) en inbouw (Jung) stopcontacten past het in ieder geval niet naast elkaar. Ook niet met een beetje proppen, het past gewoon niet. Hier geen heel groot probleem overigens, maar wellicht helpt dit anderen die met die vraag rondlopen :9
Ja jammer he, dat vind ik dus zo lekker aan die Tuya meuk, die form factor.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 24-11-2021 16:25 ]

• Rebecca
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 01:07
jpedwards schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:58:
Als P1 bezitter ook even kort vraagje (misschien al ergens gevraagd in dit topic, maar misschien heeft iemand die info paraat). Als je de tarieven wijzigt i.v.m. een nieuw energie-contract, dan lijken alle prijzen van oud verbruik mee te wijzigen met de nieuwe prijs. Kan ik ergens een startdatum hiervoor instellen? Alvast bedankt voor de info!
Ben hier ook wel benieuwd naar!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bij mijn weten: nee dat kan niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 16:28
Is inderdaad hier eerder al eens gezegd dat dat niet mogelijk is. Volgens mij had het ook geen prioriteit, iets wat ik persoonlijk erg jammer vind omdat je juist met contract-tarieven veel sneller je terugverdientijd van panelen of gewoon je totale besparing in kaart kunt brengen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:56
Ik begrijp iets niet in de weergave van het totaal stroom verbruik. Wanneer ik de grafieken er bij pak zie ik bijvoorbeeld het volgende:
De hoofdaansluiting geeft aan 8,2 kWh verbruik te hebben gehad en de zonnepanelen geven aan 2,5 kWh opgewekt te hebben. Het stroom gebruik wordt nu, volgens de energy app, 8,2 + 2,5 = 10,7 kWh maar klopt dit wel? Zou je niet 8,2 - 2,5 moeten doen? Dus 8,2 - 2,5 = 5,7 kWh verbruik? Of maak ik nu een denk fout?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RzU-hsGgriY4Y028EbqIOnBmGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uZtKSvNe9qr7L60bo4mMOTXA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobAkm
Totale stroomverbruik is 10,7kWh, opgewekt vermogen is 2,5kWh, verbruik is dan 8,2kWh....wat klopt er dan niet ?
Pagina: 1 ... 27 ... 141 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic