• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Haan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:47:
[...]

Ja dat heb ik ook Haan in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"
Maar @HomeWizard_NL lijkt de laatste tijd vooral druk met hun thuis accu's te zijn.
Ah, zo ver had ik nog niet terug gelezen, thanks!

Heb het gemeld bij HW maar het is nog niet onderkend door ze. Vind het wel jammer want het directe zonverbruik geeft nu een vertekend beeld. En daar had ik nou juist Energy+ voor aangeschaft :) Een aparte kWh meter is sowieso een veel beter systeem maar vind ik de 130 euro en installatie (nu) niet waard.

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:28
HE1 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:39:
[...]

welke update? er is geen programma voor de PC maar alleen een webapp. of bedoel je met computer je tablet?
Apple heeft wel een App voor de pc / laptop ;)
Windows blijkbaar niet, geen idee dat kan ik niet controleren.

Die ziet er bijna hetzelfde uit als de webapp, maar heeft als extra dat je wel een energy socket kunt schakelen enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wooters
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-05 09:43
Ik heb een watermeter van HomeWizard gekocht, met het idee om die lokaal te gebruiken binnen Home Assistant. Ik krijg alleen de API niet ingeschakeld. Is daar de P1-meter voor nodig?

Edit: nu wel kunnen vinden, de meter moet via USB zijn aangesloten. Met alleen batterij werkt het niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Wooters op 20-02-2025 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:19
@HomeWizard_NL Ik heb een vraag (feature request).
Ik ben al jaren gebruiker van HomeWizard en ben erg tevreden over de grafieken in de app.
Ik heb meerdere Energy plugs gekoppeld en mijn SolarEdge omvormer.
Daarnaast heb ik een Homey met diverse apparaten die kWh doorgeven. Bij Homey vindt ik het een drama om grafieken te genereren. Nu zat ik zo te denken, zou het mogelijk zijn om een "virtueel" apparaat in de Energy app toe te kunnen voegen, die de kWh data kan ophalen van bijvoorbeeld mijn LG Airco en Siemens ovens, die nu gekoppeld zijn met Homey. Om zo in de grafieken en stroomtotalen te kunnen weergeven. Alle verbruikers mooi in een overzichtelijk overzicht. Just a thought.

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wooters schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:25:
Ik heb een watermeter van HomeWizard gekocht, met het idee om die lokaal te gebruiken binnen Home Assistant. Ik krijg alleen de API niet ingeschakeld. Is daar de P1-meter voor nodig?

Edit: nu wel kunnen vinden, de meter moet via USB zijn aangesloten. Met alleen batterij werkt het niet.
Klopt, op batterij is de API etc. geblokkeerd omdat het teveel energie kost om hem steeds te pollen. Dan zou de batterij heel snel leeg zijn.

Op USB-voeding werkt het uitlezen overigens heel goed :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:24

Trebbors

Failure is no option!

@HomeWizard_NL Op de iPhone is het mogelijk om het verbruik weer te geven als widget. Graag zou ik dit ook op Android gebruiken. Hoe stel ik dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 19:39
Heb volgende situatie:

Tesla Model 3
Tesla Wall connector Gen 3
3x25a aansluiting
Slimme meter Liander met daarop P1 HomeWizard meter
Synology 212 NAS

Ik kan reeds mijn live stroom verbruik volgen in de app en webinterface (via een docker container HA opgezet op mijn NAS).

Wat is nu de meeste eenvoudige manier om load balancing te doen voor mijn Tesla laadpaal? Ik heb (nog) geen kWh meter van HomeWizard. Dus al het verbruik zit op 1 grote hoop. Is er een klant en klaar script / plugin die via de Tesla Fleet API het laadvermogen van mijn auto omlaag gooit obv totale stroomverbruik in de woning zodat het altijd onder 17KW blijft?

Ik zou zelf iets kunnen programmeren maar er is vast al iemand die met dezelfde situatie dit gedaan heeft :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 23-02-2025 10:06 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 22:06

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb recent een 3-fasen kWhmeter geïnstalleerd om de zonnepanelen te meten en dat werkt allemaal prima maar tot mijn teleurstelling laat de 'power usage' alleen het aggregaat zien ipv de verschillende fasen. Ik heb energy+ en ik zie wel de verschillende fasen in 'total power' en de 3 fasen kWhmeter. Ik zie in de opties van de grafiek niks over de fasen apart laten zien.

Is dit echt niet naar 3 fasen te krijgen? Dit zou toch geen probleem moeten zijn met 1s seconde resolutie op zowel de P1 meter als de kWhmeter?

Oh, en is het normaal dat de 3-fase kWh meter zo'n 40 graden wordt zelfs zonder dat er iets van stroom doorheen loopt? M'n IR-thermometer geeft 40 graden aan rechts boven bij de schroef voor de 0. 0 of 2 kW dat er doorheen ging maakt geen verschil.

[ Voor 19% gewijzigd door Termy op 24-02-2025 09:07 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 23:19

MnM

Is het ook mogelijk om P1 verbruik te importeren? Ik heb een Plugwise Smile P1, maar vindt de extra functies van Homewizzard interessant, maar omdat het jaar ondertussen 2 maanden bezig is en ik graag alle data wil behouden zou ik de historie van de afgelopen 2 maanden in Homewizzard willen importeren.

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MnM schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:03:
Is het ook mogelijk om P1 verbruik te importeren? Ik heb een Plugwise Smile P1, maar vindt de extra functies van Homewizzard interessant, maar omdat het jaar ondertussen 2 maanden bezig is en ik graag alle data wil behouden zou ik de historie van de afgelopen 2 maanden in Homewizzard willen importeren.

Iemand daar ervaring mee?
HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 15:49
Ik blijf dit een hele rare situatie in de digitale meter vinden. De relatie tussen stroom & vermogen is normaal spanning, maar er zit ook nog een arbeidsfactor op.
Er is dus schijnbaar vermogen, maar ik zou echt niet weten waar in huis. Normaal klassiek monofase huishouden..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZMUhzrm.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@HomeWizard_NL is het mogelijk om in een powersocket een soort van watchdog te implementeren? Ik heb er nu weer 2 die rood knipperen en offline zijn in de app. Een zit letterlijk direct langs een andere socket in een stopcontact die wel gewoon groen is gebleven. De andere heeft een laatst bekende wifi sterkte 92%. Heb het zovaak met random sockets dat ik huiverig wordt om ze op minder makkelijk bereikbare plekken te plaatsen.

if (offline > 60mins) then reboot?

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 24-02-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErickN
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 25-05 15:04
Sinds mid januari een Homewizard P1 meter in gebruik. Ik heb geen pv panelen maar zie wel duidelijk verschil tussen de gemeten waardes van de P1 meter & de app van Budget Energie. Waarbij Budget Energie lagere gebruikswaarden weergeeft dan de P1 meter.

Ik zou verwachten dat deze dezelfde gegevens binnen krijgen.
Heeft iemand anders ook verschil in waarden? P1 bijv. 5.4 kwh & Budget 5 kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
ErickN schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:24:
Heeft iemand anders ook verschil in waarden? P1 bijv. 5.4 kwh & Budget 5 kwh
Klinkt als afronding. Waarbij het verschil bij de eerstvolgende dag / week / etc. weer 'gecorrigeerd' wordt.

In werkelijkheid ontvangen zowel je energieleverancier als de P1 meter alleen de cumulatieve meterstand, het verbruik over een bepaalde tijdsperiode wordt dus berekend door het verschil in de cumulatieve meterstand tussen die periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Ik heb (ik geloof sinds gisterenavond) een issue met homewizard. Ik heb geen P1 data meer behalve de spanning van het net. P1 meter is online en groen en heeft voor de zekerheid ook een herstart gehad. Ik zie geen gasverbruik en geen stroomverbruik.
Is er een issue bekend en/of hebben andere dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 14:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Mexflex1980 laat je meter zelf nog wel de andere informatie zien op het display?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Nu online
Ik zie in de app alleen de opwek van de zonnepanelen maar dat gaat via de API van Growatt. Gas en stroomverbruik in de app staat verder op 0.
Na nogmaals een restart van de P1 dongle lijkt er echter wel langszaam weer wat leven in de te komen dus ik kijk het wel even aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Mexflex1980 op 25-02-2025 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Mexflex1980 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:24:
Ik zie in de app alleen de opwek van de zonnepanelen maar dat gaat via de API van Growatt. Gas en stroomverbruik in de app staat verder op 0.
Na nogmaals een restart van de P1 dongle lijkt er echter wel langszaam weer wat leven in de te komen dus ik kijk het wel even aan.
@Gizz bedoelde niet de app of de P1 meter van HomeWizard, maar de 'slimme' meter van je netbeheerder. Geeft die nog wel waarden op het display? Dan zit het probleem daar in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 22:24
catchingfire schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:59:
@HomeWizard_NL is het mogelijk om in een powersocket een soort van watchdog te implementeren? Ik heb er nu weer 2 die rood knipperen en offline zijn in de app. Een zit letterlijk direct langs een andere socket in een stopcontact die wel gewoon groen is gebleven. De andere heeft een laatst bekende wifi sterkte 92%. Heb het zovaak met random sockets dat ik huiverig wordt om ze op minder makkelijk bereikbare plekken te plaatsen.

if (offline > 60mins) then reboot?
Instellingen van je router eens nakijken. Ik had ook veel last. Eén van de volgende ingrepen heeft geholpen (ASUS RT-AX58U router): QOS uit; roaming assistant uit; smart connect uit.
Ik had veel last met de p1-meter en watermeter; die - en drie sockets - heb ik in de router een vast IP-adres gegeven. Maar tegelijk met bovenstaande instellingen aangepast. Nu geen last meer van disconnectende sockets / meters. Ook niet met sockets zonder vast IP-adres....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:05
Mexflex1980 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:16:
Ik heb (ik geloof sinds gisterenavond) een issue met homewizard. Ik heb geen P1 data meer behalve de spanning van het net. P1 meter is online en groen en heeft voor de zekerheid ook een herstart gehad. Ik zie geen gasverbruik en geen stroomverbruik.
Op afstand zie ik in de HW app ook alleen maar de zonnepanelen opwek, geen data voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Nu online
JanHenk schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:39:
[...]

@Gizz bedoelde niet de app of de P1 meter van HomeWizard, maar de 'slimme' meter van je netbeheerder. Geeft die nog wel waarden op het display? Dan zit het probleem daar in ieder geval niet.
De slimme meter geeft inderdaad nog informatie zoals altijd. Display is ook aan en ik zie daar ook gewoon actueel verbruik etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
AlteKiet schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:46:
Instellingen van je router eens nakijken. Ik had ook veel last. Eén van de volgende ingrepen heeft geholpen (ASUS RT-AX58U router): QOS uit; roaming assistant uit; smart connect uit.
Ik had veel last met de p1-meter en watermeter; die - en drie sockets - heb ik in de router een vast IP-adres gegeven. Maar tegelijk met bovenstaande instellingen aangepast. Nu geen last meer van disconnectende sockets / meters. Ook niet met sockets zonder vast IP-adres....
Daar kan ik best eens naar kijken, maar ik heb een standaard KPN doos zoals heel veel mensen in NL. Het zou fijn zijn als het HomeWizard ecosystem self-sustaining zou zijn, in de zin van: if (no connection > x minutes) then reboot. Je zou zeggen dat dit geen rocket science zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-02 11:36

jd1

Beste HomeWizard-team en Home Assistant-community,

Sinds de vorige herkenbare problemen met de P1-meter wordt er geen data meer weergegeven in de HomeWizard-app. Wij hebben een Pro-abonnement, en via de lokale URL (192.xx.xxx.xxx/API/v1/data) kunnen we de data wél inzien en deze is up-to-date. Echter, deze gegevens worden niet real-time doorgestuurd naar de HomeWizard-cloudserver. Dit lijkt op een loadprobleem of serverissue. We zouden het op prijs stellen als jullie ons op de hoogte houden van de voortgang.

Daarnaast zou het handig zijn als HomeWizard een X (voorheen Twitter) of Facebook-account zou hebben waar storingen en updates over de status gedeeld worden. Dit zou veel klanten onnodig tijdverlies besparen.

Verder zijn we benieuwd of er collega’s zijn die HomeWizard-data in Home Assistant hebben geïntegreerd, vooral met het oog op dagverbruik-grafieken. De bestaande grafieken in de HomeWizard-app zijn erg mooi, en we zouden graag vergelijkbare visualisaties zien in Home Assistant met Grafana of Lovelace. Zijn er gebruikers die hier al aan gewerkt hebben en hun ervaringen of configuraties willen delen?

Ook zijn we benieuwd of het mogelijk is om het scherm van de HomeWizard-app te gebruiken voor Home Assistant, bijvoorbeeld op een tablet. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-05 18:35
Wie is “we”, namens wie doe(n) je/jullie dit verzoek?

Ik heb hier zelf helemaal geen behoefte aan namelijk, dus je spreekt alvast niet namens ondergetekende :+

Ik zou het ook jammer vinden als, wanneer dit wel wordt gehonoreerd, dit betekent dat de abonnementsprijs omhoog gaat… om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Nu online
Mexflex1980 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:16:
Na een 2de herstart van de P1 dongle verzanmeld en toont deze weer data. Ik ben echter mijn data tussen 17 uur gisteren en 2de reset vandaag kwijt. Er is dus iets geks gebeurd, maar het lijkt nu weer te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
jd1 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:27:
Beste HomeWizard-team en Home Assistant-community,

Sinds de vorige herkenbare problemen met de P1-meter wordt er geen data meer weergegeven in de HomeWizard-app. Wij hebben een Pro-abonnement, en via de lokale URL (192.xx.xxx.xxx/API/v1/data) kunnen we de data wél inzien en deze is up-to-date. Echter, deze gegevens worden niet real-time doorgestuurd naar de HomeWizard-cloudserver. Dit lijkt op een loadprobleem of serverissue. We zouden het op prijs stellen als jullie ons op de hoogte houden van de voortgang.
Ik zou eens een stuk naar boven scrollen.
Daarnaast zou het handig zijn als HomeWizard een X (voorheen Twitter) of Facebook-account zou hebben waar storingen en updates over de status gedeeld worden. Dit zou veel klanten onnodig tijdverlies besparen.
Lijkt me neit een verzoek aan tweakers. Mail dit maar naar support.
Verder zijn we benieuwd of er collega’s zijn die HomeWizard-data in Home Assistant hebben geïntegreerd, vooral met het oog op dagverbruik-grafieken. De bestaande grafieken in de HomeWizard-app zijn erg mooi, en we zouden graag vergelijkbare visualisaties zien in Home Assistant met Grafana of Lovelace. Zijn er gebruikers die hier al aan gewerkt hebben en hun ervaringen of configuraties willen delen?
Ja, data van HW kun je prima in HA laten lopen. Je impliceert dat je de grafieken van HW in HA wilt hebben.
Daar zul je zelf mee aan de knutsel moeten en lijkt me meer voor het HA topic gezien het HA visualisatie ding is. Geen idee wat HW gebruikt voro de grafieken, dus ik vrees dat het veel werk is om het na te maken. Ik heb het iig nog niet gezien dat iemand het nagemaakt heeft. En vergis je niet in hoeveel werk dit is.
Ook zijn we benieuwd of het mogelijk is om het scherm van de HomeWizard-app te gebruiken voor Home Assistant, bijvoorbeeld op een tablet. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Huh? Je wilt de app van HW in HA tonen? Dat kan niet, HA heeft zijn eigen grafieken voro gebruik.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:11

Ethirty

Who...me?

jd1 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:27:

Alsjeblieft niet! Doe dat gewoon lekker op de eigen website. X en Facebook doen meer kwaad dan goed in de wereld.

[ Voor 1% gewijzigd door Ethirty op 25-02-2025 15:33 . Reden: Foutje, woorden omgedraaid ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vraagje, ik ga vannacht over naar een dynamisch contract, ik heb daarom in Homewizard een nieuw contract toegevoegd met ingangsdatum van 27-02-2025.
De oude tarieven komt dan per middernacht te vervallen en Homewizard schakelt dan automatisch over naar de nieuwe dynamische tarieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

ndjong schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:20:
Vraagje, ik ga vannacht over naar een dynamisch contract, ik heb daarom in Homewizard een nieuw contract toegevoegd met ingangsdatum van 27-02-2025.
De oude tarieven komt dan per middernacht te vervallen en Homewizard schakelt dan automatisch over naar de nieuwe dynamische tarieven?
Yes, maar dat kan je in mijn ervaring ook achteraf nog doen.

Je moet alleen even goed uitzoeken wat je totaalprijs is bij dynamisch. Opslagen etc zijn niet altijd even makkelijk te vinden.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Yes, maar dat kan je in mijn ervaring ook achteraf nog doen.

Je moet alleen even goed uitzoeken wat je totaalprijs is bij dynamisch. Opslagen etc zijn niet altijd even makkelijk te vinden.
Bedankt!
Totaalprijs uitzoeken was gelukkig vrij makkelijk, bij mij komt er uitgerekend 12 cent bij aan overige kosten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:08
Beste @HomeWizard_NL Ik heb een aantal suggesties die m.i. de UX ten goede kunnen komen. Omdat ik snap dat de doelgroep 'Jan en alleman' is, laat ik Tweaker-only dingen even buiten beschouwing:
Leesbaarheid
  • Kunnen de fases in de totaalgrafiek alsjeblieft paars, roze en lichtblauw? (Net zoals in de overvoltage grafiek, wel zo consistent.) De fases zijn nu paars, roze en donkerblauw. De eerste en laatste kleur zijn voor een kleurenblinde moeilijk uit elkaar te houden.
Gemak in het nauwkeurig uitlezen of vergelijken van data
  • Phone-app: Ik zou graag kunnen in- en uitzoomen in grafieken (in de fullscreen/drilldown weergave) om een bepaalde tijdspanne in meer detail te bekijken. Helemaal mooi als je ook het verbruik in dat bereik zou zien. Zo kun je zien wat er met 1 was-, douche of laadbeurt is verbruikt.
  • Web-app: hier zou je een muis klik-en-sleep beweging kunnen gebruiken i.p.v. zoomen.
  • Het zou handig zijn om andere grafieken in 'overlay' te kunnen tonen. Bijvoorbeeld: water en gas > douchebeurten bekijken. Of overvoltage en elektriciteit > spanningspieken/-dips correleren aan grillen in de zonopwek of in-/uitschakelende (groot)verbruikers
  • Web-app: de cursor over meerdere grafieken synchroniseren zou hetzelfde mogelijk maken. Net als in Grafana en consorten zou ik graag zien dat de cursor in andere grafieken op dezelfde tijd wordt gezet als ik de muis over 1 grafiek beweeg.
  • Jaren vergelijken: In de jaar en maandweergave zou de mogelijkheid om twee jaren te vergelijken je beter in staat stellen trends te spotten of te zien of besparingsmaatregelen effect hebben gehad.
  • De verschillende grafieken zijn inconsistent in hun weergave van data. Met de cursor op 13:10 laat dit bij Gas het verbruik zien van 13:05 t/m 13:10. Bij Water toont punt 13:10 juist het verbruik t/m 13:15. Elektriciteit toont dan weer een gemiddeld vermogen i.p.v. verbruik tot en met 13:15.
    Kan dit gelijk worden getrokken, bijv. altijd de afgelopen 5 minuten i.p.v. de toekomstige 5. En/of kan de labeling bij de cursor worden aangepast om het tijdvak (13:10 - 13:15) te tonen?
Algemene bruikbaarheid
  • Phone-app: Op de telefoon ga je bij verandering van view (maand > week) weer terug naar de laatste dag/week/maand. Stel ik ben aan het rondkijken in februari 2024. Als ik nu switch naar week, ben ik weer in 'deze week'. Of ik kijk rond in week 4 van 2024. Als ik switch naar dag, ben ik weer op 'vandaag'.
    Ik zou graag kunnen navigeren op verschillende niveaus zonder iedere keer terug naar start te hoeven. Als ik kijk naar 3 januari en klik op 'week' dan wil ik naar week 1 en niet deze week.
  • Web-app: In de web app werkt bovenstaande wel goed, maar kun je weer niet makkelijk naar een bepaalde dag navigeren. Als je klikt op 'vandaag' gebeurt er niks, in de phone app krijg je een kalender popup voor datumselectie te zien.
  • Web-app: De drill-down ontbreekt. Klikken op een week in de maandweergave navigeert niet naar de weekweergave. Dit werkt op de telefoon wel.
Bovenstaande is veelal een verzameling van dingen die al eerder zijn gesuggereerd door mij of anderen. Een paar items zijn misschien al iets te geavanceerd, maar ik denk dat het merendeel van de voorgestelde verbeteringen in het voordeel van alle gebruikers zou werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Poeh wat een lijst. Ik zou al blij zijn als ze de kwh meter van mijn warmtepomp in een bepaald overzicht kunnen aftrekken van het totaal. Dan krijg ik tenminste weer een beetje zicht in waar ik nog winst te behalen heb.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:58

Fab1Man

Live life to the fullest

Wat ik nog altijd mis is een netto verbruik in de api. Ik doe nu in Home Assistant mijn bruto verbruik + (-) de opbrengst zonnepanelen, maar die lopen niet altijd in sync qua verversen. De P1 meter zou dat perfect kunnen uitspugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Fab1Man schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:05:
Wat ik nog altijd mis is een netto verbruik in de api. Ik doe nu in Home Assistant mijn bruto verbruik + (-) de opbrengst zonnepanelen, maar die lopen niet altijd in sync qua verversen. De P1 meter zou dat perfect kunnen uitspugen.
Nee, dat kand e P1 niet. Die weet de opbrengst niet, gezien die geen weet heeft van kWh meter.
P1 meter 'weet' alleen van wat er daadwerkelijk over het net gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 27-05 22:06

Termy

valt er nog wat te fragge?

Maar dat is toch wat 'power usage' is? Als je een kWhmeter hebt die als solar gemarkeerd staat dan krijg je automatisch die grafiek die je daadwerkelijk verbruik laat zien los van je opwek. Of ik begrijp iets niet van wat je wilt :P.

Enige dat ik zou willen bij deze grafiek is zoals ik kortgeleden al zei: de fases apart zien zoals in de P1 meter of de 3-fasen kWhmeter.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even kijken of iemand dit herkent:

HomeWizard en Home Assistant meting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lycepk2iv3JC6d3L9vF0J4_OL5M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVVWhUhnimMItmXfOdPjADLj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNNMYIlCQ8wlKAU-OpcqIO346Vg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UoSp9j2pYQRh9bCl044Pmg5R.png?f=fotoalbum_tile

Home Assistant laat pieken zien van bijna 2500W, om het half uur ongeveer. HomeWizard laat geen pieken zien, geen idee of er ingezoomd kan worden of dat de pieken te kort duren. Het gaat niet mijn mijn eigen installatie maar iets wat ik op afstand beheer/bekijk om er een nuttige Home Assistant van te maken. Deze metingen vielen me op.

Nu weet ik globaal wat voor apparaten er in huis aanwezig zijn. Mochten de pieken goed gemeten zijn dan zou het een Quooker kunnen zijn.

Iemand een idee welke van de twee metingen het meest in de buurt van de werkelijkheid komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
sypie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:45:
Even kijken of iemand dit herkent:

HomeWizard en Home Assistant meting:
[Afbeelding][Afbeelding]

Home Assistant laat pieken zien van bijna 2500W, om het half uur ongeveer. HomeWizard laat geen pieken zien, geen idee of er ingezoomd kan worden of dat de pieken te kort duren. Het gaat niet mijn mijn eigen installatie maar iets wat ik op afstand beheer/bekijk om er een nuttige Home Assistant van te maken. Deze metingen vielen me op.

Nu weet ik globaal wat voor apparaten er in huis aanwezig zijn. Mochten de pieken goed gemeten zijn dan zou het een Quooker kunnen zijn.

Iemand een idee welke van de twee metingen het meest in de buurt van de werkelijkheid komt?
De HA. Afhankelijk van de meter en je config gaat die tot een maximale resolutie van een seconde. De maximale resolutie die je in de HW app ziet is een gemiddelde over 5 minuten. Daarom zie je korte pieken niet. Inzoomen is (nog O-)) niet mogelijk. Een optie voor min/max/avg is er ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Termy schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:43:
Maar dat is toch wat 'power usage' is? Als je een kWhmeter hebt die als solar gemarkeerd staat dan krijg je automatisch die grafiek die je daadwerkelijk verbruik laat zien los van je opwek. Of ik begrijp iets niet van wat je wilt :P.

Enige dat ik zou willen bij deze grafiek is zoals ik kortgeleden al zei: de fases apart zien zoals in de P1 meter of de 3-fasen kWhmeter.
Ja, dat is power usage. Maar dat is een afgeleide waarde, afgeleid van inputs uit de P1 meter en omvormer koppeling en/of kwh meter en/of HW battery. Deze berekening gebeurt in de cloud bij HW en niet in de P1 meter zelf, daarom kan je hem ook niet uitlezen via de lokale api. (@Fab1Man)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het eigenlijk niet mogelijk om een notificatie te maken dat je een melding krijgt als de P1 meter of de batterij geen wifi verbinding meer heeft?
Afgelopen nacht had de P1 meter blijkbaar geen verbinding (waarom wordt er sowieso niet geprobeerd die automatisch te herstellen?) en daar kwam ik vanmorgen pas achter. Het zou fijn zijn als je daar een notificatie voor kon maken. Beetje zonde als mijn batterij daardoor niet werkt.
Overigens als zoiets gebeurd terwijl je op vakantie bent kun je het momenteel blijkbaar niet eens oplossen omdat je de P1 meter handmatig moet laten zoeken naar Wifi... ook niet echt optimaal.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• St00mwals
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:11:
Is het eigenlijk niet mogelijk om een notificatie te maken dat je een melding krijgt als de P1 meter of de batterij geen wifi verbinding meer heeft?
Afgelopen nacht had de P1 meter blijkbaar geen verbinding (waarom wordt er sowieso niet geprobeerd die automatisch te herstellen?) en daar kwam ik vanmorgen pas achter. Het zou fijn zijn als je daar een notificatie voor kon maken. Beetje zonde als mijn batterij daardoor niet werkt.
Overigens als zoiets gebeurd terwijl je op vakantie bent kun je het momenteel blijkbaar niet eens oplossen omdat je de P1 meter handmatig moet laten zoeken naar Wifi... ook niet echt optimaal.
Die ervaring heb ik hier niet.
Meerdere keren met mijn internet lopen stoeien (algehele storing, WiFi-AP's reboten, etc.) en elke keer verbonden alle HW-meters automatisch weer met de wifi.
Heb wel alle HW-meters een vast IP-adres gegeven.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja bij een stroomstoring of gedoe met de router lijkt het wel goed te gaan. Het lijkt fout te gaan als het vanuit de P1 meter stopt. (en in het batterijtopic lees ik dat soms ook bij batterijen, die van mij is zijn connectie nog niet verloren) Heb nu 2 of 3 keer gehad dat de P1 meter de connectie verloor en niet opnieuw verbinding zocht. terwijl als je die handmatig herstelt het in 1 keer goed gaat. (signaalsterkte is 94% dus dat zal het probleem ook niet zijn lijkt me.)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 19:15

Yucko

One clown to rule them all !

kun je eventueel nog iets voor instellen (Uptime Kuma)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
  • Nu online

Als work around zou je dan nog op afstand je wifi netwerk kunnen rebooten, grote kans dat dan wel alles weer online komt.

• IJsbeer
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:11:
Ja bij een stroomstoring of gedoe met de router lijkt het wel goed te gaan. Het lijkt fout te gaan als het vanuit de P1 meter stopt. (en in het batterijtopic lees ik dat soms ook bij batterijen, die van mij is zijn connectie nog niet verloren) Heb nu 2 of 3 keer gehad dat de P1 meter de connectie verloor en niet opnieuw verbinding zocht. terwijl als je die handmatig herstelt het in 1 keer goed gaat. (signaalsterkte is 94% dus dat zal het probleem ook niet zijn lijkt me.)
Dus je verwacht dat de P1 meter je een berichtje stuurt als hij geen wifi heeft? Hoe moet hij die dan versturen :P
Die 94% kan juist ook het probleem zijn, is in dit topic vaker voorbij gekomen dat het signaal soms juist TE sterk is.
De beste signalering is idd iets als Uptime Kuma oid. Maar wat je er dan mee moet doen is maar de vraag. De P1 meter heeft geen knop of iets waardoor je deze verplicht kan laten zoeken. En om iets te knutselen die iedere keer je WIFI uit en aan zet als de P1 meter niet in het netwerk zit lijkt me ook een knullige oplossing.. valt alles uit als de P1 meter overlijdt...

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zie in de app dat de P1 meter offline is, dat zou de app dus door kunnen geven ja.

Of vanuit de cloud. Ik krijg bij PV output ook een mail als mijn youless geen data meer doorstuurt.

En reconnecten vanuit het apparaat zelf is toch ook niet zo vreemd, doet mijn TV en console ook (toen ik nog een slechtere router had) en mijn telefoon elke keer als ik thuis kom. Is gewoon iets wat HW kan inbouwen in de firmware lijkt me.
--
Het online zijn van de P1 meter is gewoon belangrijk als je een Batterij van HW hebt. Ik kijk nog regelmatig naar de data, maar als je hem gewoon wilt aansluiten en vergeten is het gewoon noodzakelijk dat je op de een of andere manier te horen krijgt dat de P1 meter en/of de batterij offline zijn.
Mijn schoonzus en zwager kijken er nooit naar, maar hebben wel een batterij besteld. Zou toch raar zijn als ze er pas na maanden achter komen dat hij al die tijd niks staat te doen? Het idee van een stekkerbatterij is set and forget.

[ Voor 105% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-02-2025 13:43 ]

• IJsbeer
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:34:
Ik zie in de app dat de P1 meter offline is, dat zou de app dus door kunnen geven ja.

Of vanuit de cloud. Ik krijg bij PV output ook een mail als mijn youless geen data meer doorstuurt.

En reconnecten vanuit het apparaat zelf is toch ook niet zo vreemd, doet mijn TV en console ook (toen ik nog een slechtere router had) en mijn telefoon elke keer als ik thuis kom. Is gewoon iets wat HW kan inbouwen in de firmware lijkt me.
De app 'leeft' niet als die niet draait. De cloud zou kunnen, maar ik zou daar zelf niet op zitten te wachten dat als de P1 meter even geen internet heeft (om wat voor reden dan ook), dat ik daar gelijk een mail van krijg.

Als mijn wifi herstart, komt de P1 meter ook weer online. Dus dat werkt gewoon, net zoals bij jou ook andere devices.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als je een HomeWizard-batterij hebt is het noodzakelijk dat de P1 meter online is. Zonder dat staat de batterij uit.

Het idee van deze batterij is dat je hem aanzet en er verder geen omkijken naar hebt.

De P1 meter is offline gegaan gistermiddag, en niet weer terug online gekomen. Ik heb dat vanmorgen handmatig moeten doen. Er was geen probleem met de Wifi toen de P1 meter offline ging.

Als mensen niet omkijken naar de batterij of de data van HW in de app zien ze dus mogelijk wekenlang niet dat de batterij niet functioneert.

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
De p1 is nu ook weer offline.
Gebeurd steeds vaker.

Nu weer online maar word er vanalles niet meer weer gegeven.

[ Voor 38% gewijzigd door Rbb-lwdn op 27-02-2025 15:17 ]

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:33
Ik ervaar momenteel mijn 3f meter van HW dat het symbool van uitroep teken weer geeft. Signaal sterkte is 90% en de meter blijft data doorgeven terwijl hij off line is. Hie kan dat?

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hier is een kwh meter ineens offline. Die ernaast niet. P1 ook niet. Op het scherm ook gewoon signaal icoontje dus verbonden met de wifi.

Als ik zo hierboven lees gebeurt dat de laatste tijd vaker. Jammer als dat vaker zou gebeuren, als je een cloud-based dienst biedt moet je wel zorgen dat connectie op prio 1 staat. Gelukkig werkt de lokale API tenminste :)

#team_UTC+1

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hier eind van de middag ook gehad op de watermeter en een 3F kWh meter.

In m'n netwerk waren ze prima bereikbaar.

Na een powercycle zijn ze wel weer online in de app.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Ook hier sinds 14:55 geen connectie terwijl via de api de PV installatie, warmtepomp en energie
Stekker wel gewoon informatie doorgeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SEVGtj0OdyJtZ-dRPhXJL58iEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzyYetzQ0opn1emYXJ5oOymT.jpg?f=fotoalbum_large

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 07:29
@MacD007 Gunst, hier is de P1 ook omstreeks die tijd niet meer door de HW server uitgelezen terwijl de api lokaal nog te lezen is.
Zou een powercycle van de P1 dit op kunnen lossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2bA2NgOzwyYfzcwlXtWndZVIYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQGb9Ol8UK0UqxLIJJym0Se5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 23:41
Sinds vanmiddag 12:45 uur is de Goodwe omvormer hier weer offline gegaan in de Homewizard app, net als een week geleden. App geeft aan dat de omvormer offline is, maar dat de connectie met de Goodwe servers goed is.

Vanaf 12:45 uur geen data meer in de Homewizard app, terwijl SEMS laat zien dat de omvormer prima werkt en online is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwNgWTb6RoyEJbnsVlXX5ZGeFn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwYY9ybpSB06PCIOTGXgC2no.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPqpX0L0XIXJO-YpKueQUYaArJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5beuufa9FMIaG5upwqyQvZlR.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik de enige met dit probleem, of is het (net als vorige week) een connectie probleem tussen Goodwe en Homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:05

fxs81

Julianadorp

Rolfy schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:25:
Sinds vanmiddag 12:45 uur is de Goodwe omvormer hier weer offline gegaan in de Homewizard app, net als een week geleden. App geeft aan dat de indiener offline is, maar dat de connectie met de Goodwe servers goed is.

Vanaf 12:45 uur geen data met in de Homewizard app, terwijl SEMS laat zien dat de omvormer prijs werkt en online is:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben ik de enige met dit probleem, of is het (net als vorige week) een connectie probleem tussen Goodwe en Homewizard?
Nope, hier hetzelfde.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:15
Hier hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:36

elsinga

=8-)

Ook hier idem. Ik zie op mijn display dat er een 0.5kWh teruggeleverd is, maar 0 opgewekt en 0 zonnestroom gebruikt. Dat klopt niet met de werkelijkheid, er is ruim meer opgewekt dan 0.5kWh en die is voor het grootste deel direct verbruikt. Dus de statistieken kloppen niet, maar gelukkig is er met het zelf gebruiken en terugleveren niets aan de hand.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-05 09:53
Rolfy schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:25:
Sinds vanmiddag 12:45 uur is de Goodwe omvormer hier weer offline gegaan in de Homewizard app, net als een week geleden. App geeft aan dat de indiener offline is, maar dat de connectie met de Goodwe servers goed is.

Vanaf 12:45 uur geen data met in de Homewizard app, terwijl SEMS laat zien dat de omvormer prijs werkt en online is:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook hier weer :'( . Werk aan de winkel HomeWizzard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Laroil schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:50:
[...]

En alweer storing.
Het begin van het einde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-05 18:35
Rbb-lwdn schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:09:
[...]

En alweer storing.
Het begin van het einde.
Dramaqueen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
Zijn er al mensen waar het probleem niet meer speelt met de grafieken, hier sinds vandaag doet goodwe zelf het ook niet, gisteren wel, deze is nu ook de hele dag al offline, oranje lampje flikkert constant van de omvormer. Weet namelijk niet of het probleem komt van buitenaf of dat ik het hier nu in huis moet zoeken. Moet ik goodwe resetten?

[ Voor 8% gewijzigd door hortens9273 op 01-03-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
hortens9273 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:25:
Zijn er al mensen waar het probleem niet meer speelt met de grafieken, hier sinds vandaag doet goodwe zelf het ook niet, gisteren wel, deze is nu ook de hele dag al offline, oranje lampje flikkert constant van de omvormer. Weet namelijk niet of het probleem komt van buitenaf of dat ik het hier nu in huis moet zoeken. Moet ik goodwe resetten?
Omvormer is hier gewoon online, alleen in de Homewizard app wordt hij niet geregistreerd op dit moment. Gele lampje brandt hier constant op de omvormer, zoals het hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HS7d9Nfr7R64pd2PdhleZyXqa7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bh5jmigrOjXp3H87HTB4NwYd.jpg?f=fotoalbum_large

Hij schakelt wel bijna uit nu, maar het lijkt hier nu ook al donker te worden. Het uitroepteken brandt overigens niet, dat lijkt maar zo op de foto 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Rolfy op 01-03-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
dank je wel, uitroepteken brandt hier ook niet maar oranje lampje flikkert constant hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laroil schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:50:
[...]

volgens mij had Home Wizzard met hun eigen servers problemen, ook hier lag deze een tijdje er uit. geen idee wat daar de oorzaak van was.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 12:48

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

HomeWizard & Solax een beetje van slag. Het zonnetje scheen lekker vandaag, maar je kan overdrijven. Morgen even kijken wat hij er dan van maakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghcYD9Dm2_tItn4mPLSFfdIooA8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jH3WWf6mtJOCOxAYmRmK6eGl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOiKPPxK1_v9_eywRHErD0ZYH2c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FLN6gNittDTrsEddzQZavHzW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0kSuLIvg0XsjcH9JTL4sKs9R-A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/33rUekoFSko07APvyLQIN56t.png?f=fotoalbum_large

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04
Ik heb een P1 meter en de Homewizard app.
Met het instellen van de tarieven begrijp ik niet helemaal het instellen van de teruglevering.
Ik heb een dynamisch energiecontract bij Frank Energie.
Hieronder een screenshot van de instelling voor teruglevering zoals ik het heb ingevuld.

Staat dit zo goed of niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAtt_UJohh3VEBftnLhDMUA3AHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VlKx3CC6ZUt5eT0LbqUyA8h.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Nu online
Vulcan750 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:51:
Ik heb een P1 meter en de Homewizard app.
Met het instellen van de tarieven begrijp ik niet helemaal het instellen van de teruglevering.
Ik heb een dynamisch energiecontract bij Frank Energie.
Hieronder een screenshot van de instelling voor teruglevering zoals ik het heb ingevuld.

Staat dit zo goed of niet?
[Afbeelding]
Ik zit niet bij Frank maar je kunt de EB nog salderen en je krijgt de inkoopvergoeding ook terug? Dan is je teruglevering gelijk aan je afname.

Zo werkt het iig bij Tibber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
easywoods schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:00:
[...]
Ik zit niet bij Frank maar je kunt de EB nog salderen en je krijgt de inkoopvergoeding ook terug? Dan is je teruglevering gelijk aan je afname.

Zo werkt het iig bij Tibber.
Bedankt voor je reactie! Als ik het goed begrijp moet ik bij "Overige vergoeding per kWh" dus niks invullen, blanco laten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Nu online
Vulcan750 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:23:
[...]

Bedankt voor je reactie! Als ik het goed begrijp moet ik bij "Overige vergoeding per kWh" dus niks invullen, blanco laten!?
Nee, bij overige vergoeding per kWh vul je de energiebelasting + de inkoopvergoeding die Frank je berekend bij afname maar terugkrijgt bij teruglevering (beide exclusief btw)

Bij btw zet je 21%

“Overige kosten per kWh” is dus gelijk aan “overige vergoeding per kWh”.

[ Voor 28% gewijzigd door easywoods op 01-03-2025 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-05 09:53
Goodwe omvormer wel weer online in energy app, wel grafiek opbrengst maar geen cummalatieve waarde…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-B-mE9gRWaelOEr36fYEPQ3ziiI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vjBu3QJ6VFPb5EoSuM1tztLC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
easywoods schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:35:
[...]
Nee, bij overige vergoeding per kWh vul je de energiebelasting + de inkoopvergoeding die Frank je berekend bij afname maar terugkrijgt bij teruglevering (beide exclusief btw)

Bij btw zet je 21%

“Overige kosten per kWh” is dus gelijk aan “overige vergoeding per kWh”.
Als ik je goed begrijp moet het dus zo staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ4r4slvT01uZbK0YsCJ3sYXf94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUqebkPwsv9PoWlbauaBfuX8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:43
Ik heb nogal wat moeite om mijn Siemens vaatwasser (SX65Z800BE/10) te laten werken met een slimme zonnetaak.
Voor zover ik weet heb ik alles goed staan maar start deze taak nooit bij mij, in de Energy app van @HomeWizard_NL zie ik dan het volgende staan:

"Taken voor Wasmachine zijn uitgeschakeld omdat deze het schakelslot aan hebben staan. Zet het schakelslot uit in de apparaatinstellingen om taken uit te voeren of aan te maken."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_s023-sNcxyBqO8TDy3yhnw1fI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KzZBsDANBrGVxU3csBzf8Hew.png?f=fotoalbum_large

Ik kan hier echt niets over vinden in de apparaatinstellingen bij Siemens, iemand hier die mij van de gouden tip kan voorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
  • Nu online
Vulcan750 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Als ik je goed begrijp moet het dus zo staan?
[Afbeelding]
Als je inderdaad bij Frank net als bij Tibber ook de inkoopvergoeding terug krijgt bij teruglevering dan klopt het zo 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Cardwizard schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:07:
Ik heb nogal wat moeite om mijn Siemens vaatwasser (SX65Z800BE/10) te laten werken met een slimme zonnetaak.
Voor zover ik weet heb ik alles goed staan maar start deze taak nooit bij mij, in de Energy app van @HomeWizard_NL zie ik dan het volgende staan:

"Taken voor Wasmachine zijn uitgeschakeld omdat deze het schakelslot aan hebben staan. Zet het schakelslot uit in de apparaatinstellingen om taken uit te voeren of aan te maken."

[Afbeelding]

Ik kan hier echt niets over vinden in de apparaatinstellingen bij Siemens, iemand hier die mij van de gouden tip kan voorzien?
Ik denk dat de apparaatinstellingen binnen de HW app worden bedoeld.
Voor de slimme schakelaars vind je dat onder instellingen (tandwieltje) > meters > ...

[ Voor 4% gewijzigd door Propheticus op 02-03-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Propheticus schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:09:
[...]

Ik denk dat de apparaatinstellingen binnen de HW app worden bedoeld.
Voor de slimme schakelaars vind je dat onder instellingen (tandwieltje) > meters > ...
Ik zie nu inderdaad dat die melding mbt schakelslot te maken heeft met de socket waar mijn wasmachine is ingeplugd, die schakelaar is uitgeschakeld want deze is alleen om te meten.

De vaatwasser zou moeten werken maar lijkt echter nooit te starten vreemd genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdi8tvD6lA_h08rrv3Pfh_H3fCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbSU3OADCt9piCgIO242GxH9.jpg?f=fotoalbum_large

Programma is geselecteerd, knopje remote start is geactiveerd, dat wordt ook een paar minuten geprojecteerd op de vloer en dat was het vervolgens…

Mijn batterij is volgeladen (die krijgt voorrang als ik mij niet vergis) en ik lever nu dik 2000w terug, zou voldoende moeten zijn om nu deze taak te starten toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCjSaSVe2-kVKGSjVCrV2lZMbc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ldGFpzK4tB6RkDxaYtQLhXU.jpg?f=fotoalbum_large

Ook in de app van de vaatwasser lijkt het goed ingesteld te zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6SgW1X3hPjsvzl8xozIojWZu94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8A5ES913eB405PYFRFliyl8i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Cardwizard op 02-03-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:11
Cardwizard schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Ik zie nu inderdaad dat die melding mbt schakelslot te maken heeft met de socket waar mijn wasmachine is ingeplugd, die schakelaar is uitgeschakeld want deze is alleen om te meten.
Het schakelslot moet dus uit staan om de taak te laten werken.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ron321 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:14:
[...]

Het schakelslot moet dus uit staan om de taak te laten werken.
Schakelslot is actief voor de wasmachine, de vaatwasser zit niet in een socket en daar is dus geen sprake van een schakelslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:11
Cardwizard schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:21:
[...]

Schakelslot is actief voor de wasmachine, de vaatwasser zit niet in een socket en daar is dus geen sprake van een schakelslot
Ah oke verkeerd begrepen.
De vaatwasser heb je dan gekoppeld aan de HWE app?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ron321 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:26:
[...]

Ah oke verkeerd begrepen.
De vaatwasser heb je dan gekoppeld aan de HWE app?
Ja klopt, ik krijg het wel werkend als ik starten op afstand op altijd heb staan, maar dan gaat de vaatwasser ook aan als deze nog niet vol is, als ik handmatig selecteer, dus programma kiezen en dan de remote start knop activeer dan gaat de vaatwasser uit na een minuut of 5 en daar blijft het ook bij.

Ik zie iets over het hoofd of het werkt niet zoals ik dacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfy
Laroil schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:36:
Goodwe omvormer wel weer online in energy app, wel grafiek opbrengst maar geen cummalatieve waarde…
[Afbeelding]
Online tot 08:45 uur ja, daarna weer offline!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dta_l_WBhHZ18YUppnEZgDaRBNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciQYYYdQ5NhTZPAqXMCE38YQ.jpg?f=fotoalbum_large

Het ergste is nog dat de Homewizard app niet achteraf kan syncen met de Goodwe servers, weg is weg. Een keertje is dat niet erg, maar dit is nu de 3e keer in 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
hortens9273 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:25:
Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik zie nu pas in je bericht dat je een probleem met de wifi hebt.

Als het lampje van de omvormer knippert, dan is er iets mis met de wifi verbinding. Je kunt de wifi verbinding in het menu van de omvormer herstarten, en als het lampje daarna na een paar minuten nog steeds blijft knipperen kun je het beste de wifi instelling resetten en opnieuw instellen.

In dit filmpje wordt het stap voor stap uitgelegd hoe je dat moet doen: https://www.youtube.com/watch?v=IhxJAjeT5LM

Het lampje moet constant aan blijven, dan pas werkt de wifi verbinding zoals het hoort. Succes! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memorynl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:48
Ik heb mijn P1 meter hangen aan een Landis Gyr E350 SMR 5.0 van Stedin. Bij SMR5 verwacht ik een update rate van elektra elke seconde, maar het lijkt erop dat ik slechts elke 10 seconden een nieuwe waarde doorkrijg.
De P1 meter laat in de local api netjes smr versie “50” zien.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Is dit een bekend dingetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:08
memorynl schreef op zondag 2 maart 2025 @ 23:31:
Ik heb mijn P1 meter hangen aan een Landis Gyr E350 SMR 5.0 van Stedin. Bij SMR5 verwacht ik een update rate van elektra elke seconde, maar het lijkt erop dat ik slechts elke 10 seconden een nieuwe waarde doorkrijg.
De P1 meter laat in de local api netjes smr versie “50” zien.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Is dit een bekend dingetje?
Ik heb ook een Landis Gyr met smr 5.0 en ik krijg wel elke seconde de waardes door, je kan nog even kijken met de Windows software die ik gemaakt hebt die werkt met de lokale data en daar kan je zien hoe snel deze update.
https://gathering.tweaker...message/75368760#75368760

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hortens9273
Rolfy, bedankt, alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walterv91
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-05 11:33
Cardwizard schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Ja klopt, ik krijg het wel werkend als ik starten op afstand op altijd heb staan, maar dan gaat de vaatwasser ook aan als deze nog niet vol is, als ik handmatig selecteer, dus programma kiezen en dan de remote start knop activeer dan gaat de vaatwasser uit na een minuut of 5 en daar blijft het ook bij.

Ik zie iets over het hoofd of het werkt niet zoals ik dacht
Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Heb echt alles geprobeerd met verschillende instellingen. Het is me één keer gelukt de vaatwasser te laten activeren via de zonnetaak maar heb dit nooit meer kunnen reproduceren. Ik heb wat berichten van vorig jaar hierover gevonden op dit forum van mensen met hetzelfde probleem. Home Connect lijkt met wasmachines wel goed te werken maar met vaatwassers niet. Ik heb de hoop maar opgegeven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Walterv91 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Heb echt alles geprobeerd met verschillende instellingen. Het is me één keer gelukt de vaatwasser te laten activeren via de zonnetaak maar heb dit nooit meer kunnen reproduceren. Ik heb wat berichten van vorig jaar hierover gevonden op dit forum van mensen met hetzelfde probleem. Home Connect lijkt met wasmachines wel goed te werken maar met vaatwassers niet. Ik heb de hoop maar opgegeven..
Lijkt mij dan misschien iets waar @HomeWizard_NL mee kan helpen? Het is immers een functie waarmee geadverteerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:08
Rolfy schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:06:
[...]

[Afbeelding]

Het ergste is nog dat de Homewizard app niet achteraf kan syncen met de Goodwe servers, weg is weg. Een keertje is dat niet erg, maar dit is nu de 3e keer in 10 dagen.
Hier hetzelfde probleem met APS-omvormers, even online daarna weer offline. Lijkt echt een HomeWizard dingentje te zijn want in de APS App en HomeAssistant komt alles wel goed binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlFMGFGclIHiia7jOl3dAXYKrkg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wWT2BXaOPOGSIiUotdJtidcv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:35

Haan

dotnetter

Dutchy88 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Hier hetzelfde probleem met APS-omvormers, even online daarna weer offline. Lijkt echt een HomeWizard dingentje te zijn want in de APS App en HomeAssistant komt alles wel goed binnen.

[Afbeelding]
Dit ligt volgens mij wel aan AP, gisteren ook al bijna de hele dag storing, vanmorgen werkte het weer even en nu heeft de app (bij mij althans) ook weer een storing

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:08
Haan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Dit ligt volgens mij wel aan AP, gisteren ook al bijna de hele dag storing, vanmorgen werkte het weer even en nu heeft de app (bij mij althans) ook weer een storing
Dat van gisteren had inderdaad met inloggen te maken, dit is echter van vanmorgen waarbij ik de app van AP probleemloos kan benaderen en ook de data kan ophalen met Home Assistant. En toevallig ook sinds 08:45 offline.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 03-03-2025 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Rolfy schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:06:
[...]

[Afbeelding]

Gelukkig trekt het bij Growatt vaak nog wel bij, maar ook die omvormerkoppeling is meer offline dan online. De laatste update van vandaag was om 13:00
Gisteren was het ook rond de middag dat hij bleef hangen, in de avond/nacht gelukkig aangevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 16:39

HE1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1POzM9Ez48xTAug8vei-3NHRWiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hASb6DIewMN7kRQm2R5kDEs7.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje klussen in Excel met de HW exports, Zonverbruik grafiek maar dan over heel 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 16:39

HE1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwAzjYkbWx8rCPfaEjFgSf_KlE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0reQSD7TqfNJ36Hoikhpowt.jpg?f=fotoalbum_large
Nu uitgesplitst in 2 grafieken, is wellicht beter omdat je, itt de daggrafiek van "zonverbruik" zowel import als export hebt op een dag. Bij de daggrafiek van "zonverbruik" sluit import export uit en vice versa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Vandaag gelukkig geen storingen meer gezien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tTaKCAEH0xdDRbKFhsaPU3g83s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lbfkel5BRhd7JLf0FUMUxXk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memorynl
Daveth schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:59:
[...]

Ik heb ook een Landis Gyr met smr 5.0 en ik krijg wel elke seconde de waardes door, je kan nog even kijken met de Windows software die ik gemaakt hebt die werkt met de lokale data en daar kan je zien hoe snel deze update.
https://gathering.tweaker...message/75368760#75368760
Werkt als een trein, mooie tool!

Ik zie inderdaad aan de telegram-timestamp dat er elke seconde een bericht binnenkomt.
Lijkt wel alsof de waardes 10 seconden bevroren staan. Is dat bij jullie anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOEUSLn19qJtp2183puhladSY18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3bVMtB9H1vrUyrqkiBEYJsCK.png?f=fotoalbum_large

Hier ook wat data van de csv export. Je ziet telkens rond de xx:x6 seconden een nieuwe waarde pas...
Is dit nou vreemd?

Tijd stempel Import T2
22:53:00 010224.961 kWh
22:53:06 010224.961 kWh

22:53:08 010224.965 kWh
22:53:09 010224.965 kWh
22:53:11 010224.965 kWh
22:53:12 010224.965 kWh
22:53:14 010224.965 kWh
22:53:15 010224.965 kWh
22:53:17 010224.968 kWh
22:53:18 010224.968 kWh
22:53:20 010224.968 kWh
22:53:21 010224.968 kWh
22:53:23 010224.968 kWh
22:53:24 010224.968 kWh
22:53:26 010224.968 kWh

22:53:27 010224.972 kWh
22:53:29 010224.972 kWh
22:53:30 010224.972 kWh
22:53:32 010224.972 kWh
22:53:33 010224.972 kWh
22:53:35 010224.972 kWh
22:53:36 010224.972 kWh
22:53:38 010224.977 kWh
22:53:39 010224.977 kWh
22:53:41 010224.977 kWh
22:53:42 010224.977 kWh
22:53:44 010224.977 kWh
22:53:45 010224.977 kWh

22:53:47 010224.980 kWh
22:53:48 010224.980 kWh
22:53:50 010224.980 kWh
22:53:53 010224.980 kWh
22:53:54 010224.980 kWh
22:53:56 010224.980 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@memorynl Sommige meters hebben inderdaad weliswaar SMR5.0, geven ook iedere seconde een waarde door, maar helaas wel met een time-out van 10 seconden. Effectief hetzelfde als het oude 4.0 protocol.

Ik weet niet of jouw meter daar onder valt, maar daar lijkt het wel op. In de “nu”-weergave in de Energy app zie je ook iedere 10 seconden een andere waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memorynl
JanHenk schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:38:
@memorynl Sommige meters hebben inderdaad weliswaar SMR5.0, geven ook iedere seconde een waarde door, maar helaas wel met een time-out van 10 seconden. Effectief hetzelfde als het oude 4.0 protocol.

Ik weet niet of jouw meter daar onder valt, maar daar lijkt het wel op. In de “nu”-weergave in de Energy app zie je ook iedere 10 seconden een andere waarde?
Yes, Energy App is ook elke 10 seconden een nieuwe waarde.
Ik zal eens vragen bij Stedin, wellicht is het een firmware update ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
memorynl schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:42:
[...]

Yes, Energy App is ook elke 10 seconden een nieuwe waarde.
Ik zal eens vragen bij Stedin, wellicht is het een firmware update ofzo...
Is het toevallig een Landis+Gyr E350 SMR 5.0?

In het plug-in battery topic is deze ook besproken; dit is een beetje bijzondere meter die weliswaar iedere seconde een telegram uitstuurt, maar de data pas na 10x (10 seconden) vernieuwd. Techinsch wel een SMR 5.0 meter, maar werkt effectief als een SMR 4.0 meter.

Firmware twijfel ik sterk aan, of het te updaten is. Maar je kunt het proberen..

Hier iemand die hetzelfde gedrag ziet met die meter: P1 meter (DSMR 5.0) metingen interval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• view
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 06-03 11:16
Mijn gemoedsrust wordt bij de app bij de Homewizard danig op proef gesteld. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd en nog lukt het niet om de P1 op het netwerk te krijgen.

Even een duidelijke situatie schetsen. Ik heb deze P1 een jaar of wat aan het werken gehad. Ook daar was het een flinke toer om hem werkend te krijgen. Nu is er een tijd geleden een update geweest van de router en sindsdien werkt het niet meer. Nu probeer ik al een anderhalf uur de app en de P1 te koppelen volgens de handleiding maar dat loopt op niets uit.

Ik heb de allerlaatste app geïnstalleerd.
Op de iPhone heb ik het mobiele netwerk uitgeschakeld omdat dit de installatie negatief zou beïnvloeden.
De telefoon meerdere keren herstart.

Toch krijg ik de P1 niet werkend en blijft hij hangen in de stap “Apparaat toevoegen aan je huis.”

Welke gouden tip kunnen jullie mij nog geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• view
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 06-03 11:16
Kleine toevoeging:

Een grote tekortkomingen in de app is dat je wachtwoord steeds gevraagd wordt om op te slaan. Maar schijnbaar vergeet de app dit te doen en moet er steeds weer een wachtwoord van je netwerk ingevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdlely
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:22
Hoi allemaal, ik heb ook een raar probleem met mijn HW P1 meter. De situatie:
- HW P1 geinstalleerd in DSMR5 meter, aan Wifi gehangen. Ring is groen, ong 80% wifi sigaal volgens HW app
- Wifi netwerk is een mesh netwerk (met TP Link Deco's)
- al sinds 2 maanden ook in HomeAssistant geintergreerd (Energy dashboard)
- In de app is de P1 meter prima te zien (net zoals 2 Energy sockets en watermeter)

Vanmiddag merkte ik dat wanneer ik op de laptop curl http://<ip-adres-p1-meter>/api/v1/data doe, krijg ik 'connection reset'
P1 meter is dan ook niet meer te pingen
Ook EVCC (docker applicatie voor het laden van auto) kan geen connectie met de P1 meter krijgen:

[main ] FATAL 2025/03/05 17:28:52 meter [my_grid] cannot create meter 'my_grid': cannot create meter type 'template': cannot create meter type 'homewizard': Get "http://192.168.178.161/api": read tcp 172.19.0.2:33148->192.168.178.161:80: read: connection reset by peer

Ondertussen blijft de p1 meter het in de HW app gewoon doen, ook in HomeAssistant is er niks aan de hand. Alleen nieuwe connecties lukken niet. Hieronder nog een screenshot van Wireshark: eerst pingen, dan connection reset

Haal ik de P1 meter uit de slimme meter en dan weer terugdoen:
Ring knippert even groen, dan weer solid groen. En an werkt het curl commando weer en is weer te pingen.... Ook EVCC ziet de P1 meter weer.
Dit duurt een poosje en daarna is het weer over en uit met curl, EVCC geeft een fout omdat de P1 meter niet gevonden kan worden. En blijft wel werken in de HW app en HomeAssistant.

Snap er niks van.. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3YRXSWcfgU9DIoxqvBr7s1BiEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z17LvgXkW8gbll3lK2BRguWT.png?f=fotoalbum_large

EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCCs

Pagina: 1 ... 135 ... 139 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic