• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:27
Largamelion schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:26:
[...]
Nee, enkel Mi Fit is gekoppeld. Zelfs geen link naar Google Fit ofzo.

Merk het ook dikwijls als ik in bad ga of in de douche en de smartband uitdoe (wat op zich niet nodig is). Blijft ie heel de tijd groen flikkeren. Daarnet ook eerst even de band terug aangedaan, m'n hartslag laten meten en dan uitgedaan, maar bracht geen soelaas.
Wat is heel de tijd?
Dus na je vorige post heb ik het meteen uitgeprobeerd met mijn Mi Band 4, en inderdaad als ik hem met knipperende lampjes aan de lader hang blijft het even doorknipperen.

Maar in mijn ogen geen issue, want het is niet zo dat hij blijft knipperen. Als ik mijn band afdoe knippert hij 5-20 seconden (net paar keer geprobeerd, niet elke keer dezelfde tijd). Maar dan gaat hij uit, en blijft hij in principe uit. In principe, want volgens mij als hij wat beweging waarneemt op de achtergrond probeert hij weer 'contact' te maken met de pols. Maar dat gaat ook weer uit, hij knippert nooit meer dan een halve minuut achter elkaar, en als er geen beweging in de achtergrond van zijn 'zicht' is gaat hij ook niet meer aan.

Als het bij jou wel continu blijft doorknipperen, wat gebeurt er dan als je je telefoon uitzet voordat je hem afdoet (zodat de telefoon geen commando's kan sturen)? Ik gebruik zelf niet Mi Fit, maar Notify & Fitness met 'meet elke 5 minuten de hartslag' stand.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:51
SanderBos schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:33:
[...]

Wat is heel de tijd?
Dus na je vorige post heb ik het meteen uitgeprobeerd met mijn Mi Band 4, en inderdaad als ik hem met knipperende lampjes aan de lader hang blijft het even doorknipperen.

Maar in mijn ogen geen issue, want het is niet zo dat hij blijft knipperen. Als ik mijn band afdoe knippert hij 5-20 seconden (net paar keer geprobeerd, niet elke keer dezelfde tijd). Maar dan gaat hij uit, en blijft hij in principe uit. In principe, want volgens mij als hij wat beweging waarneemt op de achtergrond probeert hij weer 'contact' te maken met de pols. Maar dat gaat ook weer uit, hij knippert nooit meer dan een halve minuut achter elkaar, en als er geen beweging in de achtergrond van zijn 'zicht' is gaat hij ook niet meer aan.

Als het bij jou wel continu blijft doorknipperen, wat gebeurt er dan als je je telefoon uitzet voordat je hem afdoet (zodat de telefoon geen commando's kan sturen)? Ik gebruik zelf niet Mi Fit, maar Notify & Fitness met 'meet elke 5 minuten de hartslag' stand.
Bij mij blijft ie echt de hele tijd groen flikkeren (zonet iets meer dan 'n uur, tot de batterij vol was en toen nog). Ik heb wel 'automatische hartslag controle en Slaap assistent' ingeschakeld, mogelijks is het daar aan te wijten. Zal als ik tijd heb dit eens uitschakelen en zien of het wat uitmaakt. Batterij gaat momenteel zo'n 12 dagen mee met deze instellingen. Heb nu het laatste half uur af en toe eens gekeken als ik hem een beetje ophef aan m'n pols en de LEDs flikkeren altijd groen.

In ieder geval zou hij ondanks deze settings slim genoeg moeten zijn om te stoppen met monitoren als de band oplaadt, want dan kan ie namelijk niet om m'n pols zitten |:(.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 21:24
SkyLar- schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:18:
Heb hem nu 2 weken.
Ik heb er reeds mee:
- gefietst
- gelopen
- geroeid

Ik moet zeggen de hartslag metingen slaan nergens op. De ene keer raak ik niet onder de 150bpm, de andere keer niet boven de 140bpm. Ook een keertje als test de longen uit mijn borstkas geroeid: max bpm 121. Ik denk het niet...

Ik draag hem zoals beschreven: nauwsluitend 1cm boven de pols.

Tijdens het roeien blijft hij ook stappen tellen om god weet welke reden(oplossing: behaviour tagging?). Daarnaast zijn de resultaten in de workout niet hetzelfde als in het heartrate menu. Wat me stetk doet twijfelen aan de nauwkeurigheid van alle data.

Lijkt wel alsof elk onderdeel ontwikkeld is door een andere dev en dat ze niet met elkaar hebben gecommuniceerd.

Als iemand wat pointers heeft om de boel wat te tweaken zijn die zeer welkom.

Alle negativiteit terzijde is het best een degelijk apparaat voor zijn prijsklasse, de andere functies werken best naar behoren.

Accuduur is goed, berichten diagonaal lezen is snel en makkelijk, sleep tracker zorgt ervoor dat ik mijn slaapritme wat probeer te onderhouden, meldingen als je te lang stil zit zijn erg handig op het werk, pai werkt motiverend,...

Al bij al leuk apparaat, alleen jammer dat de functies waar ik hem voor heb gekocht te wensen over laten.
Vandaag weer wat testjes gedaan. Resultaten:

- Scheren van de pols veranderd niets.
- Positie van de band (verder of dichterbij de pols) veranderd niets.
- Zweet of geen zweet veranderd niets.
- De pil in de band 30-35 graden schuin draaien gaf mij eindelijk een bij benadering accurate weergave.

Ik heb nu wel niet de meest brede polsen, dus mogelijks is het contact beter?

Morgen nog maar eens testen... fingers crossed

• SanderBos
SkyLar- schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:01:
[...]

Vandaag weer wat testjes gedaan. Resultaten:

- Scheren van de pols veranderd niets.
- Positie van de band (verder of dichterbij de pols) veranderd niets.
- Zweet of geen zweet veranderd niets.
- De pil in de band 30-35 graden schuin draaien gaf mij eindelijk een bij benadering accurate weergave.

Ik heb nu wel niet de meest brede polsen, dus mogelijks is het contact beter?

Morgen nog maar eens testen... fingers crossed
Omdat je het niet als variabelen noemt, je kunt ook nog:
  • Bandje strakker of losser omdoen
  • Horloge naar de binnenkant van de pols draaien
Zelf gebruik ik het voor hartslag alleen bij hardlopen, relatief los om de pols, gewoon aan buitenkant pols (bij mij is er geen enkele meting als ik horloge aan binnenkant pols draag, maar ik heb anderen gelezen bij wie het alleen dan werkt).

Afgezien van de eerste paar minuten klopt het heel goed (ook echt vergeleken met borstband), in rust klopt het volgens mij niet goed bij mij.

Ik heb na zoveel negatieve verhalen, en mijn eigen zeer positieve ervaringen (Mi Band 4), maar de conclusie getrokken dat je geluk moet hebben, niet qua band maar qua match met je polsen. Ik heb volgens mij voor een man relatief smalle polsen, maar ben wel te zwaar (dus vast wat meer vet over de aderen ook bij de pols).

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nu de band aan de lader en bij mij gaat hij gelijk uit.

Ik heb continue hartslag meting aanstaan via 'mi band tools', altijd na 7 dagen bijna leeg, wat ik wel acceptabel vindt.

De 'mi band tools' heeft een functie die checkt of je de band om hebt, die hebt ik aanstaan.
Ook zie hij dat er geladen wordt.
Dus misschien ligt het daar aan.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-07 11:20
SanderBos schreef op woensdag 23 september 2020 @ 06:13:
[...]

Ik gebruik geen gadgetbridge (je hebt neem ik aan onder settings|notifications Phonecalls wel op always staan?), maar random shot in the dark:

Heb je onder Android instellingen|Apps en meldingen|Alle X apps|Gadget bridge|Rechten
Telefoon, Sms, Gesprekslijsten, en Contacten
op toegestaan staan (misschien zijn ze niet allemaal nodig, maar als het niet werkt zou ik eerst eens alles open zetten).
Je schoot raak! Nadat ik wat schuifjes omgezet had werkt het nu prima!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:46

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Yes, hij is binnen (gisteren). Leuke gadget! Gelijk de boel ingesteld, een paar watch faces geprobeerd. Dochter vind het 'weer' deel erg handig (die vraagt mij elke ochtend wat voor weer het wordt ivm. welke kleding ze dan aan wilt doen, dat kan 'papa nu gewoon op zijn horloge zien').

Een van de redenen voor een smart band is voor mij de notificaties. Ik word regelmatig geappt als ik in de auto zit, wat in mijn geval afleiding geeft (exacte reden is niet relevant, maar ik gebruik mijn telefoon niet tijdens het rijden). Nu heb ik al kunnen zien dat de meldingen perfect werken en goed leesbaar zijn, echter heeft Whatsapp de functie dat meerdere berichten van dezelfde persoon uiteindelijk een notificatie krijgen als "Persoon: 3 nieuwe berichten". Nu zou ik graag willen dat ik van elk losse bericht een notificatie krijg.

Ik heb de app Mi Band Whatsapp Fix geprobeerd, maar volgens de store is die voor de 2 en 3. En helaas gaf hij geen notificatie door van Whatsapp vanochtend.

Is het met de N&F app mogelijk om elk los Whatsappbericht als notificatie te krijgen? Ik zoek dit liever eerst even uit voordat ik de Pro versie koop die nodig is voor Whatsapp notificaties.

In short: als iemand snel achter elkaar appt, wil ik de losse berichtjes zien (of desnoods alleen de laatste). Ik wil dus geen notificatie waar alleen in staat "Persoon X: y nieuwe berichten".

Tevens werkt de trilfunctie als wekker wel prima, heb ik vanochtend om 5 uur per ongeluk gemerkt. Ik had notificaties van de Mi Fit app aangezet, maar toen deze vanochtend om 5 uur een backup ging maken, kreeg ik voor elke percentage-increase een notificatie, lol, dat was even 'schrikken' vanochtend toen dat ding 20x achter elkaar ging trillen. Mi Fit notificaties dus maar even uitgezet, binnenkort maar kijken naar DND uren.

Verder; tof dingetje, hoog gadget gehalte :)

Coding in the cold; <brrrrr />

• Largamelion
Ik vind het hele notificatiegebeuren echt té basic eerlijk gezegd. De tussenberichten '2 berichten in 2 chats' moeten er gewoon niet staan imo, daardoor zit je meer te swipen dan berichten te lezen. Verder kan je ze enkel allemaal verwijderen en niet per stuk en dan synct dat nog niet eens met de notificaties op je telefoon dus moet je ze daar ook nog eens opkuisen.

Komende van Android Wear is dat toch een serieuze stap achteruit. Daar kon ik ook met 'n knik van de pols naar het volgende bericht gaan, geen 2e hand nodig dus. Super handig als je iets vast hebt in het andere hand of je ergens vasthoudt.

Dat ze maar snel komen met wat deftige en betaalbare WearOS watches met de 4100 SoC en dan hopen dat de batterij toch minimum een dag of 3 meegaat, dan zal ik snel afscheid nemen van de Mi Band 5.

Pas op, voor z'n prijs is het nog steeds een top ding, maar voor mij gewoon te beperkt. Softwarematig kan er ook nog heel wat verbeterd worden.

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 21:24
SanderBos schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:18:
[...]

Omdat je het niet als variabelen noemt, je kunt ook nog:
  • Bandje strakker of losser omdoen
  • Horloge naar de binnenkant van de pols draaien
Zelf gebruik ik het voor hartslag alleen bij hardlopen, relatief los om de pols, gewoon aan buitenkant pols (bij mij is er geen enkele meting als ik horloge aan binnenkant pols draag, maar ik heb anderen gelezen bij wie het alleen dan werkt).

Afgezien van de eerste paar minuten klopt het heel goed (ook echt vergeleken met borstband), in rust klopt het volgens mij niet goed bij mij.

Ik heb na zoveel negatieve verhalen, en mijn eigen zeer positieve ervaringen (Mi Band 4), maar de conclusie getrokken dat je geluk moet hebben, niet qua band maar qua match met je polsen. Ik heb volgens mij voor een man relatief smalle polsen, maar ben wel te zwaar (dus vast wat meer vet over de aderen ook bij de pols).
ik had gisteren dat draaien van de horloge geprobeerd en dat leek inderdaad te werken. Helaas vandaag ging het weer voor geen meter bij het roeien. Als ik de workout stop, onmiddellijk naar de gewone HR ga en manueel meet dan heb ik een erg accuraat resultaat.

Ik meende me ook te herinneren dat hij tijdens het fietsen en lopen wel juist meet. Dus net even de proef op de som genomen en een eindje gaan fietsen. Resultaat: 'perfecte' meting

Het verschil tussen roeien en lopen/fietsen is vooral dat mijn pols statisch blijft bij het lopen en fietsen. Bij roeien plooi ik deze per stroke wat het de optische sensor precies wat moeilijk maakt. Wat opzoekwerk online blijkt dit ook te beamen.

Jammer maar helaas, een accurate meting tijdens het roeien zit er (nog?) niet in. Hopelijk krijgen ze dat nog wat getweaked, tenslotte de eerste keer dat die workout in de mi bands zit iirc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:29
Vandaag een beste kras opgelopen op mijn mi band 4. Mooi moment om de 5 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik had verwacht dat de batterij sneller leeg zou zijn dan van m'n Miband 4, maar deze doet het ook prima. Na 13 dagen staat hij nog op 69%, dus een week of 4 á 5 zit er wel in.
Ik gebruik geen notificaties (zoals hierboven ook wordt omschreven), geen continu hartslag meting aan.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik merk dat sinds de nieuwe firmware (vermoed ik) de notificaties tussen de telefoon en de Mi Band 5 wel gesynct worden als je ze verwijdert. Een hele verbetering imo, wel vaag dat ik hier nergens wat over gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-07 21:31
Is er een manier om format van datum te veranderen? Ik gebruik de standard watchface maar daar staat datum op 10/5 en zou die liever 5/10 hebben. In de instellingen van watch en app vind ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
superiscch schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:18:
Is er een manier om format van datum te veranderen? Ik gebruik de standard watchface maar daar staat datum op 10/5 en zou die liever 5/10 hebben. In de instellingen van watch en app vind ik niks
Ik heb net even gekeken in de mi fit app, ik zie ook geen optie om dat te veranderen...
Zelf gebruik ik "GadgetBridge" en die heeft deze optie wel...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelino
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Ben er tevreden over, maar de stappenteller klopt niet. Tijdens het auto rijden telt hij zelfs stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
geenwindows schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Ik heb net even gekeken in de mi fit app, ik zie ook geen optie om dat te veranderen...
Zelf gebruik ik "GadgetBridge" en die heeft deze optie wel...
Maar veranderd die optie ook echt de volgorde van datum en maand op de band. Is het niet zo dat dat alleen het formaat in de app zelf wijzigt?
Bij de Mi Band 5 is er het een en ander aan veranderd, maar op de Mi Band 4 (die ik heb) is zo'n watchface opgebouwd uit een grote hoeveelheid losse plaatjes die gepositioneerd worden. Dus in een watchface moet je dan zeggen 'op deze plaats komen de maand plaatjes' en 'op deze plaats komen de dag plaatjes'.

Je moet wel in het formaat voor maand en dag plaatjes voor minimaal 10 dingen items aanleveren, dus een app zou kunnen cheaten door dag en maand om te wisselen en hopen dat het er goed uitziet. Maar volgens mij zijn er ook wel watchfaces die in die plaatjes de naam van de maand gebruiken dus daar zou dat al omvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
SanderBos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Maar veranderd die optie ook echt de volgorde van datum en maand op de band. Is het niet zo dat dat alleen het formaat in de app zelf wijzigt?
Bij de Mi Band 5 is er het een en ander aan veranderd, maar op de Mi Band 4 (die ik heb) is zo'n watchface opgebouwd uit een grote hoeveelheid losse plaatjes die gepositioneerd worden. Dus in een watchface moet je dan zeggen 'op deze plaats komen de maand plaatjes' en 'op deze plaats komen de dag plaatjes'.

Je moet wel in het formaat voor maand en dag plaatjes voor minimaal 10 dingen items aanleveren, dus een app zou kunnen cheaten door dag en maand om te wisselen en hopen dat het er goed uitziet. Maar volgens mij zijn er ook wel watchfaces die in die plaatjes de naam van de maand gebruiken dus daar zou dat al omvallen.
ja, net gecheckt, dag en maand worden omgewisseld. (staat nu MON 5/10, in app omgewisselt: MON 10/5) qua watchface gebruik ik gewoon een van de 3 standaard aanwezige faces.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Heeft de Mi Band 4 eigenlijk ondersteuning voor Nederlands? Ik hoop toch dat dat er op termijn komt voor de 5, 't is nu niet dat er zoveel vertaald moet worden. Toch veel van die dingen die ze nog kunnen verbeteren en maar een kleine ingreep vereisen. Het formaat van de datum irriteert me ook maar ik vind de standaard watchface nog de meest aangename.

Ik hou ook de reviews van de Mi Watch in 't oog. Moest die een maand eerder aangekocht zijn had ik vermoedelijk de Band 5 niet gekocht. Ik denk eraan om te upgraden al wil ik zeker zijn dat die niet even beperkt werkt als de Band 5 t.o.v. WearOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Largamelion schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:42:
Heeft de Mi Band 4 eigenlijk ondersteuning voor Nederlands? Ik hoop toch dat dat er op termijn komt voor de 5, 't is nu niet dat er zoveel vertaald moet worden.
Mi Band 4: Ja, ik link maar even naar iemand die het gewoon via Mi Fit heeft gekregen want zelf heb ik ook Nederlands op Mi Band 4 maar wist niet zeker of dat van custom software kwam.

Maar die talen op Mi Band 4, dat ging niet helemaal vanzelf bij Xiaomi. De post hierboven is van maart, dus 9 maanden na release. En die Europese talen kwamen er ook langzaam 1 voor 1 bij, zeg maar met een gemiddelde van 2 talen per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 21-07 17:30
Largamelion schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:42:
Heeft de Mi Band 4 eigenlijk ondersteuning voor Nederlands?
Sinds maart dit jaar al geloof ik
Megapaul in "[Xiaomi Mi Band 4] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15
Een maandje nu een Mi band 5 en ik ben redelijk tevreden.

Slaaptracken en hartslag gaat goed, alleen de Mi Fit app vind ik wat minder. Als ik ga hardlopen en via de band m'n training start, wordt de route niet vastgelegd ondanks dat de band zegt dat ie GPS via mijn telefoon heeft.

Start ik de training via de app op m'n telefoon, dan wordt de route wel gelogd.

Ik zou graag de mi band 5 met Endomondo willen gebruiken maar dat krijg ik niet voor elkaar, heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Bedankt voor de feedback ivm de datum... Beetje onnozel dat dit niet in de band of gewone app kan veranderd worden 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik zie precies geen topic over de mi scale 2 op tweakers... Heeft er iemand hier ervaring met die weegschaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

superiscch schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:47:
Ik zie precies geen topic over de mi scale 2 op tweakers... Heeft er iemand hier ervaring met die weegschaal?
Ik heb die, heb je er een vraag over? Prima weegschaal, je moet er alleen aan denken de app even open te zetten als je er op gaat staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 12-10-2020 06:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Marzman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:39:
[...]

Ik heb die, heb je er een vraag over? Prima weegschaal, je moet er alleen aan denken de app even open te zetten als je er op gaat staan.
Ik heb een nieuwe weegschaal nodig en als het smart kan, waarom niet 😁

Ik wou gewoon eens horen als hij wat betrouwbaar is qua metingen want je vind er niet zo veel reviews van. Ik hoor liever ervaringen van mede-tweakers dan een of andere Indiër 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@superiscch ik weet niet of het de weegschaal is die jij bedoelt, maar er is 1 review van een medetweaker op deze site. Het is niet zo'n uitgebreide review, eventueel kun je hier ervaringen van de eerste versie lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
B.O.C.K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:46:
@superiscch ik weet niet of het de weegschaal is die jij bedoelt, maar er is 1 review van een medetweaker op deze site. Het is niet zo'n uitgebreide review, eventueel kun je hier ervaringen van de eerste versie lezen.
Die heb ik inderdaad gelezen 🙂 maar had liever nog wat andere mensen gehoord 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

B.O.C.K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:46:
Ja, hij is wel ok. Hij zit in de mi-app dus je kan ook zien hoe veel mensen lichter of zwaarder zijn (net als bij stappen met dat bandje) en hij doet wat extra dingen meten die niet onbetrouwbaarder zijn dan bij andere weegschalen en wel leuk om ook in die app te hebben.

Alleen de BMIschaal werkt anders, boven de BMI van 28 noemt de weegschaal (of de Mifit app) het obees. Misschien is dat iets Aziatisch (of het is om de Amerikanen te jennen, want dan is echt iedereen daar obees :p). Voor de rest klopt het allemaal wel aardig denk ik. Tussen normaal en overgewicht wordt wel van 25 als BMI uitgegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 14-10-2020 07:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 19:49
Looney11 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:22:
Een maandje nu een Mi band 5 en ik ben redelijk tevreden.

Slaaptracken en hartslag gaat goed, alleen de Mi Fit app vind ik wat minder. Als ik ga hardlopen en via de band m'n training start, wordt de route niet vastgelegd ondanks dat de band zegt dat ie GPS via mijn telefoon heeft.

Start ik de training via de app op m'n telefoon, dan wordt de route wel gelogd.

Ik zou graag de mi band 5 met Endomondo willen gebruiken maar dat krijg ik niet voor elkaar, heeft iemand een idee?
OK ik heb geen oplossing voor Endomondo en de Mi Band. Want ik zit met hetzelfde. Zag wel een website met een aparte APK voor Endomondo, maar dat vertrouw ik niet helemaal...
Merk wel dat de GPS meting van Mi app totaal mis gaat. Met Endomondo meet ik 5k met hardlopen, maar de Mi app heeft maar 3,6km (nee geen miles) gemeten. 8)7

Over de Mi Band zelf: Ik vind 'm helaas matig. De hartslagmeting is vrij onstabiel. De ene keer zit ik op 50hpm en de andere keer 72 terwijl er niks veranderd aan mijn houding of werkzaamheden. Als ik 'm af doe, meet hij blijkbaar nog steeds een hartslag..... :o
Bij het gamen (Battle Royal) waar soms op het eind mijn hartslag te voelen is in mijn keel is het nog 72.

Positieve is dat je bewust wordt dat je ook even moet bewegen als je te lang achter de PC zit. Je slaapritme bijhouden is wel leuk, maar de vraag is natuurlijk hoe betrouwbaar dit überhaupt is. De notaficties zijn fijn, zodat je niet elke keer op je telefoon hoeft te kijken en dus afgeleid kan raken door social media.
De alarmfunctie vind ik wel een stuk prettiger dan het getengel van mijn telefoon.

Dus voor die 34 euro vind ik het wel een geinig dingetje, dus ik hou 'm zeker gewoon om, maar betrouwbaar qua meting is hij totaal niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Marzman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:49:
[...]

Ja, hij is wel ok. Hij zit in de mi-app dus je kan ook zien hoe veel mensen lichter of zwaarder zijn (net als bij stappen met dat bandje) en hij doet wat extra dingen meten die niet onbetrouwbaarder zijn dan bij andere weegschalen en wel leuk om ook in die app te hebben.

Alleen de BMIschaal werkt anders, boven de BMI van 28 noemt de weegschaal (of de Mifit app) het obees. Misschien is dat iets Aziatisch (of het is om de Amerikanen te jennen, want dan is echt iedereen daar obees :p). Voor de rest klopt het allemaal wel aardig denk ik. Tussen normaal en overgewicht wordt wel van 25 als BMI uitgegaan.
👍👍 Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 17:18
Gisteren gekocht en het is leuk speelgoed. Draag normaal nooit horloge maar deze mag blijven.

Dingen die me wel irriteerden, geen handleiding het duurde wel even voor ik doorhad wat nou gevolg van links en rechts swipen was. Leek soms behoorlijk tegenstrijdig. Ook toont filmpje in app dat links swipen voor snelkoppelingen is maar dat bleek rechts of omgekeerd.
Heb alle snelkoppelingen verwijderd en nu werkt het tenminste logisch voor mij. Gewoon omhoog en omlaag zeg maar. Links en rechts wekte alleen irritatie op.
Een beetje handleiding en actueel, die wat dieper op functies inging desnoods pdf was fijn geweest. Ben toch wel paar uurtjes bezig geweest om te tunen.

Enige waar ik niet uitkwam.

Ik connect met mobiel. Daarna moest ik account aanmaken dat heb ik gedaan en het werkte maar omdat het op mobiel ging had ik ww niet opgeslagen in ww manager geen probleem dat doe daarna wel op pc.

Ingelogen op pc ging niet hij blijft zeuren dat ww en login onbekend zijn...
Daarna ww restore gedaan of geprobeerd hij zegt e-mail onbekend

Maar ik heb wel mail van humani ontvangen op dat ik account heb aangemaakt dus ik heb wel een account zou je zeggen.
Maar als ik op xiami inlog het lukt niet ik neem aan dat ik MI account heb aangemaakt.

Alles werkt verder, alleen geen idee waar
MI fit mijn data onder bewaard als ik ooit wordt buiten gesloten moet ik waarschijnlijk nieuw account aanmaken en opnieuw beginnen. En de mi fit app toont ook niet je e-mailadres of iets anders waar je kan herleiden waar alles onder hangt. Dat zou beter kunnen

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Om stroom te sparen op mobiel koppel ik Bluetooth af als de app niet gebruik.
Nu heb ik vanmiddag zeker 5 x moeten proberen om verbinding te maken met mi5. Ik zie hem lijst staan op m’n S10E klik hem aan en dan lukt het niet.
Gisteren geen probleem.
Net weer geprobeerd zelfde gezeur. Iemand een idee waarom het zo moeilijk gaat?
Of is het de bedoeling dat jem hem altijd gekoppeld houdt?

[ Voor 8% gewijzigd door ErikRo op 21-10-2020 18:56 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-06 11:55
ErikRo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:55:
Om stroom te sparen op mobiel koppel ik Bluetooth af als de app niet gebruik.
Nu heb ik vanmiddag zeker 5 x moeten proberen om verbinding te maken met mi5. Ik zie hem lijst staan op m’n S10E klik hem aan en dan lukt het niet.
Gisteren geen probleem.
Net weer geprobeerd zelfde gezeur. Iemand een idee waarom het zo moeilijk gaat?
Of is het de bedoeling dat jem hem altijd gekoppeld houdt?
Ik heb hem altijd aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Sleeon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Ik heb hem altijd aanstaan.
Samsung slaat de bt koppeling op voor snellere herkenning.

Heb die weggegooid en nu lijkt het weer goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzztoh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:28
Mi band 5 blijft op zomertijd staan. Synct verder normaal met mijn telefoon (OP7T). Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bzztoh schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:05:
Mi band 5 blijft op zomertijd staan. Synct verder normaal met mijn telefoon (OP7T). Heeft iemand anders dit ook?
Ja, twee keer per jaar. Meestal is het opgelost door de app op te starten (en soms blijft hij een paar uur verkeerd staan)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Bzztoh schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:05:
Ja, het is heel duf dat ze dat niet fixen. De simpelste workaround is je telefoon herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SanderBos schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Ja, het is heel duf dat ze dat niet fixen. De simpelste workaround is je telefoon herstarten.
Bij mij was het dit keer voldoende de app op te starten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01
(jarig!)
Als ik de global versie koop. dan is deze engels maar is dit ook naar nederlands te zetten? of te flashen dat dit achteraf wel kan?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
remcoXP schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:37:
Als ik de global versie koop. dan is deze engels maar is dit ook naar nederlands te zetten? of te flashen dat dit achteraf wel kan?
NL is nog niet beschikbaar voor de Mi Band 5. Blijkbaar wel voor de 4 dus het wordt wel ooit verwacht. Vind het zelf toch bizar dat dit zolang duurt, zeker gezien de vorige versies het ondersteunen. Zoveel is er toch niet nieuw dat moet vertaald worden denk ik dan.

Wachten op een firmware upgrade dus, in de vorige zaten ook al een paar nieuwe talen, maar dus geen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Largamelion schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:59:
[...]
NL is nog niet beschikbaar voor de Mi Band 5. Blijkbaar wel voor de 4 dus het wordt wel ooit verwacht. Vind het zelf toch bizar dat dit zolang duurt, zeker gezien de vorige versies het ondersteunen. Zoveel is er toch niet nieuw dat moet vertaald worden denk ik dan.

Wachten op een firmware upgrade dus, in de vorige zaten ook al een paar nieuwe talen, maar dus geen NL.
Dat is bij elke nieuwe band tot nu toe zo geweest dat dit later in de firmware wordt toegevoegd (vanaf de 2, de 1 had geen display. Net als het zomertijd/wintertijd verhaal).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Belindo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:56:
Yes, hij is binnen (gisteren). Leuke gadget! Gelijk de boel ingesteld, een paar watch faces geprobeerd. Dochter vind het 'weer' deel erg handig (die vraagt mij elke ochtend wat voor weer het wordt ivm. welke kleding ze dan aan wilt doen, dat kan 'papa nu gewoon op zijn horloge zien').

Een van de redenen voor een smart band is voor mij de notificaties. Ik word regelmatig geappt als ik in de auto zit, wat in mijn geval afleiding geeft (exacte reden is niet relevant, maar ik gebruik mijn telefoon niet tijdens het rijden). Nu heb ik al kunnen zien dat de meldingen perfect werken en goed leesbaar zijn, echter heeft Whatsapp de functie dat meerdere berichten van dezelfde persoon uiteindelijk een notificatie krijgen als "Persoon: 3 nieuwe berichten". Nu zou ik graag willen dat ik van elk losse bericht een notificatie krijg.

Ik heb de app Mi Band Whatsapp Fix geprobeerd, maar volgens de store is die voor de 2 en 3. En helaas gaf hij geen notificatie door van Whatsapp vanochtend.

Is het met de N&F app mogelijk om elk los Whatsappbericht als notificatie te krijgen? Ik zoek dit liever eerst even uit voordat ik de Pro versie koop die nodig is voor Whatsapp notificaties.

In short: als iemand snel achter elkaar appt, wil ik de losse berichtjes zien (of desnoods alleen de laatste). Ik wil dus geen notificatie waar alleen in staat "Persoon X: y nieuwe berichten".

Tevens werkt de trilfunctie als wekker wel prima, heb ik vanochtend om 5 uur per ongeluk gemerkt. Ik had notificaties van de Mi Fit app aangezet, maar toen deze vanochtend om 5 uur een backup ging maken, kreeg ik voor elke percentage-increase een notificatie, lol, dat was even 'schrikken' vanochtend toen dat ding 20x achter elkaar ging trillen. Mi Fit notificaties dus maar even uitgezet, binnenkort maar kijken naar DND uren.

Verder; tof dingetje, hoog gadget gehalte :)
Ik kan mij vinden in de WhatsApp berichten, dit had ik al sinds Miband 2. Destijds had ik toen "Tools & Mi Band" echt speciaal hiervoor geïnstalleerd. Hiermee kreeg ik de WhatsApp berichten echt beter leesbaar. Sinds Miband 3 vond ik dit niet echt meer een issue, vond de WhatsApp meldingen nog niet echt perfect nee (miband 4 ook niet), maar vond het ok'ish, om geen extra app te gebruiken. Mocht jij dit wel belangrijk vinden is Tools & Mi Band dus nog een optie, maar ik heb verder geen idee eigenlijk hoe de WhatsApp berichten dan op de miband 5 er dan uitzien ;p.
Marzman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:49:
[...]

Jij hebt denk ik gelijk, Google eens maar op Asian BMI, die is idd iets anders. Ik heb die weegschaal ook. Volgens mij werkt die idd het beste als je mi fit ook even opent. Dan weet je zeker dat app alles overneemt. Zag al een paar x, dat mijn water percentage net onvoldoende is, weet alleen niet of dit betekend dat ik meer water moet drinken of, of wat die anders bedoeld xD.

Ik was eigenlijk nog tevreden met mijn Miband 4 en had nog geen echte reden of haast met overstappen naar versie 5, maar ben mij miband module pas kwijt geraakt op werk. Waarschijnlijk per ongeluk in een doos opgestuurd naar 1 van de klanten :F. Ik heb iig niks meer van een klant gehoord, dus die zie ik niet meer terug ;w.

Zit even rond te kijken voor de Miband 5, maar zo te zien bestaat er geen versie met SpO2 en zijn in principe alle mibands hetzelfde? Mocht er een versie met NFC zijn, zal dat naar mijn weten weer niet bruikbaar zijn met NL apps, en Chinese of global versie, maakt verder ook niet meer uit zo te begrijpen? Kan gewoon allemaal op Engels. En later eventueel in NL.

Dus kort samengevat, gewoon even kijken waar ik het toevallig het goedkoopst of snelst kan bestellen?

[ Voor 24% gewijzigd door xileS op 31-10-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-07 17:08
Hoi allemaal, korte vraag: heeft de Band 5 (of Band 4) een functie om een alarmklok met vibratie in te schakelen?

Context: ik wilde al wat langer een eenvoudige wearable om te kijken of dit iets voor me is bij het sporten. Verder is het ook wel prettig om een alarmklok te hebben die werkt met vibraties aan m'n pols, zodat ik m'n vriendin niet elke ochtend wakker maak. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DW23 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:
Hoi allemaal, korte vraag: heeft de Band 5 (of Band 4) een functie om een alarmklok met vibratie in te schakelen?

Context: ik wilde al wat langer een eenvoudige wearable om te kijken of dit iets voor me is bij het sporten. Verder is het ook wel prettig om een alarmklok te hebben die werkt met vibraties aan m'n pols, zodat ik m'n vriendin niet elke ochtend wakker maak. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ja dat kan. Ik gebruik mijn band 4 als wekker en mijn vrouw wordt daar nooit wakker van.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Laatst online: 21-07 17:08
Marzman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:41:
[...]

Ja dat kan. Ik gebruik mijn band 4 als wekker en mijn vrouw wordt daar nooit wakker van.
Super, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-04-2023
Heeft deze een automatische slaaptracker, of moet je hem iedere avond op je telefoon aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHNGLT
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
josernst schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:31:
Heeft deze een automatische slaaptracker, of moet je hem iedere avond op je telefoon aanzetten?
Gaat automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-04-2023
Dank! Hij geeft alleen diepe slaap, lichte slaap en wakker. Rem slaap moet je instellen, maar blijft grijs bij activeren onder instellingen. Hoe activeer ik dat? iPhone XR.

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-07 21:59
Iemand die nog interesse heeft in een Mi band? Heb mijne geüpgraded naar een Apple Watch SE, mocht je nog interesse hebben:)

• hansie_k
  • Laatst online: 20:27
@xileS er bestaat nog de Amazfit versie https://www.amazfit.com/en/band5.html
Eigenlijk het zelfde maar dan met extra sensor.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

• xileS
  • Niet online
hansie_k schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:15:
@xileS er bestaat nog de Amazfit versie https://www.amazfit.com/en/band5.html
Eigenlijk het zelfde maar dan met extra sensor.
Thanks die ziet er idd hetzelfde uit, zie alleen dat die een microfoon heeft voor Alexa.

Ik heb zelfs met 11.11 al een Mi Band 5 CN versie besteld voor nog geen 22 euro. Ik kon online zo goed als geen verschillen vinden met de Global versie, dus ben uiteindelijk voor de goedkoopste gegaan. En heb had ook alvast een metalen armbandje besteld, die nog binnen moet komen.

Inmiddels heb ik hem al een paar dagen in gebruik en merk een paar verschillen die er niet op de Mi Band 4 waren, zoals:

-PAI, wat mij moet motiveren om meer te sporten denk ik.
-Stress, meet mijn stress niveau. Ik heb eigenlijk geen idee hoe.
-Breathing, geeft op commando aan om uit en in te ademen. Volgens mij voor ontspanning, maar geen idee wat ik hiermee moet xD.
-Camera, om foto op afstand te maken met je telefoon
-Alipay functie, maar daar hebben wij hier in NL niets aan
-World clock, kan je verschillende tijdzones instellen
-Cycles, zal wel met menstruatie te maken hebben. Zo te zien schat die gewoon in wanneer je ongeveer ongesteld bent aan de hand van wat vragen. Heeft zo ver ik weet niets met voetstappen of hartslag te maken. Geen idee verder, maar misschien handig voor de dames.

Verder merkte ik tijdens het douchen dat de Mi Band nog gevoeliger is voor aanrakingen met water. Je drukt dan per ongeluk verschillende toetsen in (had ik ook met de 4, maar dacht iets minder), dus ik heb gelijk na eerste x douche ermee, de lock screen aangezet. Om te unlocken moet je dan steeds even omhoog te swipen om door de menu te kunnen.

Voor de rest idd geen grote veranderingen met de Mi Band 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 04:47
Ik overweeg om de MI5 voor mijn vrouw te kopen.
Zelf wil ze vooral tijdens het lopen kunnen zien hoeveel km ze al aan het lopen is. Ik zie echter dat de MI4 GPS ondersteunt maar de MI5 (bij kenmerken van beide toestellen op tweakers).

Hoe zit dit het nu met die GPS.
Kan hij accuraat afstand inschatten tijdens een loopsessie? Gebeurt dit via het GPS signaal van de Mi band zelf of door connectie met de telefoon? Of gebeurt dit op een andere manier?

En is er een manier om achteraf de route te bekijken langs waar je bent gelopen (bv: via Strava). En kan dit gewoon door de Mi band te dragen of moet je dan ook je telefoon meenemen tijdens de loopsessie om die gegevens te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
horad schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:47:
Ik overweeg om de MI5 voor mijn vrouw te kopen.
Zelf wil ze vooral tijdens het lopen kunnen zien hoeveel km ze al aan het lopen is. Ik zie echter dat de MI4 GPS ondersteunt maar de MI5 (bij kenmerken van beide toestellen op tweakers).

Hoe zit dit het nu met die GPS.
Kan hij accuraat afstand inschatten tijdens een loopsessie? Gebeurt dit via het GPS signaal van de Mi band zelf of door connectie met de telefoon? Of gebeurt dit op een andere manier?

En is er een manier om achteraf de route te bekijken langs waar je bent gelopen (bv: via Strava). En kan dit gewoon door de Mi band te dragen of moet je dan ook je telefoon meenemen tijdens de loopsessie om die gegevens te bekijken?
De Mi Band heeft geen ingebouwde GPS dus je bent afhankelijk van je telefoon, die moet dus mee.

In de Mi Fit app kan je de afgelegde route bekijken. Heb verder zelf nog niet getest wat de opties precies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 04:47
Largamelion schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:38:
[...]
De Mi Band heeft geen ingebouwde GPS dus je bent afhankelijk van je telefoon, die moet dus mee.

In de Mi Fit app kan je de afgelegde route bekijken. Heb verder zelf nog niet getest wat de opties precies zijn.
Dus als je je telefoon niet meeneemt, kan je de "afgelegde afstand" niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
horad schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:08:
[...]

Dus als je je telefoon niet meeneemt, kan je de "afgelegde afstand" niet zien?
Ik vermoed van niet al kan er mogelijks een schatting gemaakt worden aan de hand van het aantal stappen die je gezet hebt, die telt de Mi Band zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 19:49
Meer mensen last van die spam vriendschapsverzoeken op de Mi app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LvoQjiqr8AdTusl6l-5OlfS06s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pDTF2Di0SwX9deIYrdELrnu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:05
Snakeye2209 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:26:

[Afbeelding]
Ja hier al een week ongeveer. Met 2 verschillende bandjes en accounts...

Valt op dat dit bij mij begonnen is na het aanmaken van een nieuw accounts. De afgelopen jaren met mijn oude account heb ik dit nooit gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Headshot_NL op 30-11-2020 09:39 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:05
/

[ Voor 99% gewijzigd door Headshot_NL op 30-11-2020 09:39 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Laatst online: 22:46

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Snakeye2209 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:26:

[Afbeelding]
Yep, zelfde account, maar slechts 1x.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Ik ook eenmalig van diezelfde account. Uiteraard direct aanvaard en geld opgestuurd, ze komt volgende week op bezoek.

😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-06 20:31
Ik heb sinds gisteren ook een band 5. Mooi ding voor weinig geld. Echter heb ik nu een probleem dat mijn stress meter niet meer continue meet maar alleen handmatig.

Ik heb het al uitgezet en aangezet, telefoon opnieuw opgestart etc.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Laatst online: 04-06 08:58
Sinds gisteren ook in het bezit van de Mi Band 5 en vannacht in m'n slaap 30.000 stappen gezet. Iemand een idee hoe ik er voor zorg dat dit nauwkeuriger wordt? Of hebben jullie hier geen last van?😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:01
klmtrf schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:38:
Sinds gisteren ook in het bezit van de Mi Band 5 en vannacht in m'n slaap 30.000 stappen gezet. Iemand een idee hoe ik er voor zorg dat dit nauwkeuriger wordt? Of hebben jullie hier geen last van?😄
Geen last van. Weet je zeker dat je niet slaapwandelt? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 12:11
Gister avond nieuwe software gekregen (ik heb de Chinese versie). Slaap registratie is volgens mij een stuk beter. Ipv 5 min diepe slaap heb ik nu 1,5u diepe slaap. Ook met terugwerkende kracht is dit aangepast, zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-07 11:20
Bezit nu al een tijdje de MiBand 5 en zeer tevreden. Gebruik gadgetbridge en niet de officiële app. Vorige week ook via de gadgedbridge app voor het eerst een update van de MiBand gedaan. Je moet handmatig de update bestanden bij elkaar zoeken en deze 1 voor 1 upgraden via de app, niet zo handig als in andere apps maar het werkte.

Het originele bandje is wel echt ruk, clipje gaat te gemakkelijk los. Heb dus een ander bandje besteld.
Moet ook nog eens uitzoeken hoe je een andere watchface instelt via gadgetbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hier inmiddels miband 5 ongeveer een maandje in gebruik en het valt mij op dat accu veel sneller leeg gaat dan de miband 4. Ik kan er nog geen week mee. Verder valt mij op dat ik veel minder voetstappen heb, maar dat kan ook best kloppen :P. Helaas nog geen 1 x mijn doel behaald xD.

Intussen is metalen milanese bandje ook binnen. Voor nog geen 4 euro is dat een prima bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Floddertje_
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb sinds kort een Mi Band 5 en heb er vandaag voor het eerst mee hardgelopen. Wat me nou juist van tevoren zo handig leek was om op mijn Mi Band de muziek te kunnen aanpassen. Even het volume wat hoger, of een nummertje verder. Maar ik had natuurlijk de ‘workout’-modus opgestart, zodat je tijdens het hardlopen je hartslag en snelheid en afgelegde afstand etc. kunt zien enzo, en tot mijn verbazing bleek ik niet even uit die modus te kunnen om naar de muziekoptie te gaan. Ik had verwacht gewoon even naar links ofzo te kunnen swipen en naar de muziekmodus te gaan en dat dat hardloopgebeuren op de achtergrond dan gewoon doorloopt, maar ik moest per se mijn hardloopworkout pauzeren. Is dat echt hoe het werkt, is er echt geen andere manier om toch tijdens een workout de muziek aan te kunnen passen terwijl je ondertussen gewoon doorrent en dat doorrennen ook zo wordt geregistreerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
_Floddertje_ schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:57:
Ik heb sinds kort een Mi Band 5 en heb er vandaag voor het eerst mee hardgelopen. Wat me nou juist van tevoren zo handig leek was om op mijn Mi Band de muziek te kunnen aanpassen. Even het volume wat hoger, of een nummertje verder. Maar ik had natuurlijk de ‘workout’-modus opgestart, zodat je tijdens het hardlopen je hartslag en snelheid en afgelegde afstand etc. kunt zien enzo, en tot mijn verbazing bleek ik niet even uit die modus te kunnen om naar de muziekoptie te gaan. Ik had verwacht gewoon even naar links ofzo te kunnen swipen en naar de muziekmodus te gaan en dat dat hardloopgebeuren op de achtergrond dan gewoon doorloopt, maar ik moest per se mijn hardloopworkout pauzeren. Is dat echt hoe het werkt, is er echt geen andere manier om toch tijdens een workout de muziek aan te kunnen passen terwijl je ondertussen gewoon doorrent en dat doorrennen ook zo wordt geregistreerd??
Dit irriteerde mij ook direct toen ik ging fitnessen met de Mi Band. Workout starten en je kan geen berichten meer lezen of de muziek wijzigen, voor mij een van de grootste gebreken. Komende van Wear OS toch een zware achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:01
xileS schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:35:
het valt mij op dat accu veel sneller leeg gaat dan de miband 4. Ik kan er nog geen week mee.
Ik heb de 5 nu bijna drie maanden en ik doe iets meer dan 10 dagen met een volle lading. Dat is wel duidelijk minder dan de dikke twee weken die ik met de 4 haalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@_Floddertje_ & @Largamelion mocht je een Xiaomi sport/activity tracker willen die dit wel kan is het nog even wachten op de pricewatch: Xiaomi Mi Watch Zwart (Zwart). Naar verwachting kost deze rond de €100 en is in principe een Mi Band 5 on steroids. Reviews zijn hier en hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hier inmiddels miband 5 ongeveer een maandje in gebruik en het valt mij op dat accu veel sneller leeg gaat dan de miband 4. Ik kan er nog geen week mee. Verder valt mij op dat ik veel minder voetstappen heb, maar dat kan ook best kloppen :P. Helaas nog geen 1 x mijn doel behaald xD.

Intussen is metalen milanese bandje ook binnen. Voor nog geen 4 euro is dat een prima bandje.
Apart, de mijne gaat een dag of 30 / 40 mee. Geen hartslag meting of zoiets aanstaan, alleen als er een SMS of telefoontje binnen komt gaat hij af. En uiteraard stappen tellen. Gebruik hem dagelijks voor de tijd en stappen tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

robhof

Lembongan view

janvanduschoten schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:53:
[...]

Apart, de mijne gaat een dag of 30 / 40 mee. Geen hartslag meting of zoiets aanstaan, alleen als er een SMS of telefoontje binnen komt gaat hij af. En uiteraard stappen tellen. Gebruik hem dagelijks voor de tijd en stappen tellen.
Hier >30 dagen (nu na 16 dagen nog 52%). Continue hartslagmeting ook uit, maar wel veel notificaties (diverse apps, alarm, telefoontjes) en gebruik 'm ook als minizaklamp (bijv. om bril te spotten op nachtkastje ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

robhof schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:27:
[...]

Hier >30 dagen (nu na 16 dagen nog 52%). Continue hartslagmeting ook uit, maar wel veel notificaties (diverse apps, alarm, telefoontjes) en gebruik 'm ook als minizaklamp (bijv. om bril te spotten op nachtkastje ;)).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pW-YG0rvC62txMzee6wdy3idQVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wswFFeIFnx2IchdMqymaoYNr.jpg?f=fotoalbum_large

We doen aardig hetzelfde zo te zien :p
Ik was iig wel tevreden over de Miband 5 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Was je band4 kapot? Ik zie eigenlijk niet echt redenen om te upgraden (heb de 3 ook overgeslagen). Het enige is dat ik voor de 5 mooiere thirdparty bandjes zie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
B.O.C.K schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:44:
@_Floddertje_ & @Largamelion mocht je een Xiaomi sport/activity tracker willen die dit wel kan is het nog even wachten op de pricewatch: Xiaomi Mi Watch Zwart (Zwart). Naar verwachting kost deze rond de €100 en is in principe een Mi Band 5 on steroids. Reviews zijn hier en hier te vinden.
Helaas zijn die reviews toch maar weer oppervlakkig, gaan niet in op multitasking of hoe de notificaties precies binnenkomen en beantwoord kunnen worden, etc ...

Lijkt voor mijn part gewoon een grotere Mi Band 5.

Zaken die ik echt mis van Wear OS:
- snel of kort kunnen beantwoorden van een bericht
- emoji's
- uitgebreide gestures (bv. door berichten bladeren met een klik van de pols)
- multitasking
- bellen via het horloge

Dan betaal ik liever 50-100€ extra om die zaken ook terug te hebben. Helaas blijft battery life toch echt een issue bij Wear OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
robert.v.w. schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb de 5 nu bijna drie maanden en ik doe iets meer dan 10 dagen met een volle lading. Dat is wel duidelijk minder dan de dikke twee weken die ik met de 4 haalde.
Idd veel minder dan de 4. Ik ga toch eens kijken welke settings uit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:53:
[...]

Dat is ongeveer 6x zo lang als ik ermee doe 8)7.

Ik dacht zelf dat het door de WhatsApp groepsmeldingen kwam. Ik zie in de mi fit standaard app geen mogelijkheden om meldingen hiervoor uit te zetten.

Maar idd bij hartslag controle bij optie "toezicht methode" had ik op de onderste optie staan (automatische hartslag controle en slaap assistent).
Dit ook maar even uit gezet, zal vast ook wat verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:05:
[...]

Was je band4 kapot? Ik zie eigenlijk niet echt redenen om te upgraden (heb de 3 ook overgeslagen). Het enige is dat ik voor de 5 mooiere thirdparty bandjes zie.
Module kwijt geraakt :X. Als je vanaf de miband 4 komt is er denk ik niet perse een upgrade nodig, maar ik had nu wel een mooi excuus voor een upgrade ;p. Als jij nog met de miband 2 zit, kan je het best overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

xileS schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:16:
[...]

Module kwijt geraakt :X. Als je vanaf de miband 4 komt is er denk ik niet perse een upgrade nodig, maar ik had nu wel een mooi excuus voor een upgrade ;p. Als jij nog met de miband 2 zit, kan je het best overwegen.
Nee, ik ben van de Band2 naar de Band4 gegaan vanwege de veel betere display. De vijf kijk ik even aan, die hartpunten zijn wel leuk, maar verder mis ik volgens mij niks :)

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:23:
[...]

Nee, ik ben van de Band2 naar de Band4 gegaan vanwege de veel betere display. De vijf kijk ik even aan, die hartpunten zijn wel leuk, maar verder mis ik volgens mij niks :)
Aah verkeerd begrepen. Dan zou ik idd ook de 5 overslaan. Ik gebruik meeste functies eigenlijk ook niet xD. Draag het inmiddels omdat ik het gewend ben om mijn rechter pols en links draag ik een horloge, maar voor de tijd kijk ik meestal op de miband 8)7 . Verder vind ik het handig voor meldingen.

Dit bandje heb ik er trouwens nu op (is er ook voor de Mi band 3 en 4):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQvrRfZps2AQ8O3h13FRq7z5Wcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwUSovIhFOl1uRN6dx37f3BE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
De pricewatch: Amazfit GTR 2 Zwart (Zwart) is vergelijkbaar qua specs, er komt nog een andere versie (GTR 2e) uit voor dit model dat vrijwel identiek is aan de pricewatch: Xiaomi Mi Watch Zwart (Zwart). Verschil tussen de 2 is dat de Xiaomi versie door 70mai geproduceerd wordt. In het topic [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie kan er meer info over de mogelijkheden van dit type smartwatch gevonden worden mocht er iemand geïnteresseerd zijn.
Largamelion schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:48:
[...]
Helaas zijn die reviews toch maar weer oppervlakkig, gaan niet in op multitasking of hoe de notificaties precies binnenkomen en beantwoord kunnen worden, etc ...

Lijkt voor mijn part gewoon een grotere Mi Band 5.
Klopt, het is een sports tracker met extra focus op looks. Voor mij de ideale smartwatch, beantwoorden van berichten doe ik toch liever met een toetsenbord dat groter dan een klein rondje is (quickreply is niks voor mij) en ik heb geen zin om elke tweede dag de watch weer aan de lader te doen.
Zaken die ik echt mis van Wear OS:
- snel of kort kunnen beantwoorden van een bericht
- emoji's
- uitgebreide gestures (bv. door berichten bladeren met een klik van de pols)
- multitasking
- bellen via het horloge

Dan betaal ik liever 50-100€ extra om die zaken ook terug te hebben. Helaas blijft battery life toch echt een issue bij Wear OS.
De meeste van de punten die je benoemd zijn inderdaad ook alleen beschikbaar voor de full featured smartwatches, maar voor 50-100 € extra zijn er bar weinig WearOS smartwatches die aan deze punten voldoen. Vaak lever je dan ook nog eens in qua features die deze watch wel heeft (houdt het langer dan 2 dagen uit, DnD op gezette tijden & automatische helderheid om er een paar te noemen).
De Mi Watch en de Amazfit GTR 2(e) hebben overigens (deels) ondersteuning voor emoji's.
En met de GTR 2 kun je inkomende gesprekken aannemen en voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Van 30 naar 160 euro is best een groot prijs verschil toch. Het prijsverschil naar een full featured smartwatch is kleiner. Maar een full featured smartwatch moet je veel meer opladen, dus dat is niks voor mij. LG schijnt ook nog een dergelijke smartwatch te hebben, ook met redelijke standbytijd.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Floddertje_
B.O.C.K schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:44:
Oké, bedankt voor jullie reactie, hier is dus blijkbaar niks aan te doen... En tja, ik ben niet iemand die om de haverklap een nieuwe gadget koopt, dus voorlopig zal ik het nu gewoon maar doen met wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:18
Wat is eigenlijk het voordeel van de Mi Band 5 t.o.v. de Amazfit Band 5, behalve dan dat de 1e nog weer een paar euro goedkoper is?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Aziraphale schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:14:
Wat is eigenlijk het voordeel van de Mi Band 5 t.o.v. de Amazfit Band 5, behalve dan dat de 1e nog weer een paar euro goedkoper is?
Je mist een sensor volgens mij (spo2), verder is er volgens mij weinig verschil.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Marzman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:00:
Van 30 naar 160 euro is best een groot prijs verschil toch. Het prijsverschil naar een full featured smartwatch is kleiner. Maar een full featured smartwatch moet je veel meer opladen, dus dat is niks voor mij.
Daarom lijkt mij de Mi Watch (Global) ook een betere optie (€100 i.p.v. €160) :)
LG schijnt ook nog een dergelijke smartwatch te hebben, ook met redelijke standbytijd.
Welke is dat dan? De enige LG smartwatches die ik gevonden heb zijn niet meer verkrijgbaar en allemaal voorzien van een SD 400 SoC met maar 512 mb ram, anno 2020 wil je dit echt niet i.c.m. WearOS. Ook houden ze het volgens LG maar 2dagen uit.
Dan ga ik toch liever voor een pricewatch: Mobvoi TicWatch C2+ Zwart (Zwart) of een pricewatch: Fossil The Carlyle HR Gen 5 Smoke Stainless Steel Zilver (Zilver).
Wil je het een dag langer uithouden kom je op een pricewatch: Mobvoi TicWatch Pro 3 GPS Zwart (Zwart) uit, maar om hier €300 voor uit te geven gaat mij echt te ver.
Aziraphale schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:14:
Met de Amazfit kun je SpO2 meten en je muziek op je telefoon bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

B.O.C.K schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:17:
[...]

Daarom lijkt mij de Mi Watch (Global) ook een betere optie (€100 i.p.v. €160) :)
Ik zal de reviews een bekijken :), werkt die met mifit?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@Marzman @B.O.C.K Dat meende ik ook al, maar waarom wordt de Amazfit dan zo weinig besproken als het eigenlijk dezelfde is, maar met twee extra functies? Ik ben aan het kijken naar een activity tracker/ simpele smartwatch en heb deze (samen met de Blip S, maar die is er alleen nog in wit en oranje) op mijn shortlist staan, vandaar.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Aziraphale schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:23:
@Marzman @B.O.C.K Dat meende ik ook al, maar waarom wordt de Amazfit dan zo weinig besproken als het eigenlijk dezelfde is, maar met twee extra functies? Ik ben aan het kijken naar een activity tracker/ simpele smartwatch en heb deze (samen met de Blip S, maar die is er alleen nog in wit en oranje) op mijn shortlist staan, vandaar.
Ik denk omdat de Miband bekender is, het is immers al de 5e versie. Het is wel altijd al een budgetbandje geweest van rond de 20/30 euro met de hardware van dat moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 29-12-2020 15:26 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Marzman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:22:
[...]

Ik zal de reviews een bekijken :), werkt die met mifit?
Nee, deze zal gaan werken met de Xiaomi Wear app, waarschijnlijk omdat deze niet door Huami (van o.a. Amazfit) maar door 70mai ontwikkeld is.
Aziraphale schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:23:
Volgens mij hoor je hier vrij weinig van Amazfit omdat je hun producten alleen via 'grijze' import bij een NL-winkel kunt aanschaffen. Je kunt overigens wel via de officiële webwinkel op hun eigen site vanuit Duitsland bestellen, momenteel zijn er ook leuke kortingen voor de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
B.O.C.K schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:33:

[...]

Volgens mij hoor je hier vrij weinig van Amazfit omdat je hun producten alleen via 'grijze' import bij een NL-winkel kunt aanschaffen. Je kunt overigens wel via de officiële webwinkel op hun eigen site vanuit Duitsland bestellen, momenteel zijn er ook leuke kortingen voor de oudere modellen.
Kwam de Band 5 idd alleen tegen bij Belsimpel en Amazon, waarbij Amazon hem voor een paar euro meer dan de Mi Band 5 heeft. De overige producten lijken wel wat breder verkrijgbaar te zijn.

Edit: Toch de Mi gekozen ipv de Amazfit uit Duitsland. Die SpO2 zal ik toch niks mee doen en dan is het idee van aanschaffen bij een NL winkel wel een doorslaggevend voordeel. 😊

[ Voor 13% gewijzigd door Aziraphale op 29-12-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Floddertje_
xileS schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:29:
[...]

Aah verkeerd begrepen. Dan zou ik idd ook de 5 overslaan. Ik gebruik meeste functies eigenlijk ook niet xD. Draag het inmiddels omdat ik het gewend ben om mijn rechter pols en links draag ik een horloge, maar voor de tijd kijk ik meestal op de miband 8)7 . Verder vind ik het handig voor meldingen.
Maar ik vind de meldingen eigenlijk ook niet altijd zo geweldig werken. Soms komen meldingen niet goed binnen, of de telefoon ligt naast me over te gaan terwijl mijn horloge niet trilt (en als ik het dan een paar minuten later zelf nog eens test trilt-ie weer wel) of een agenda-item komt pas een klein uur later op het horloge binnen.

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:12:
[...]

Dat is ongeveer 6x zo lang als ik ermee doe 8)7.

Ik dacht zelf dat het door de WhatsApp groepsmeldingen kwam. Ik zie in de mi fit standaard app geen mogelijkheden om meldingen hiervoor uit te zetten.

Maar idd bij hartslag controle bij optie "toezicht methode" had ik op de onderste optie staan (automatische hartslag controle en slaap assistent).
Dit ook maar even uit gezet, zal vast ook wat verschil maken.
Na het uitzetten van hartslag controle, bandje tot 100% opgeladen en binnen 1 dag toch weer op 80%. Lijkt vreemd genoeg niet veel te schelen ;s

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

xileS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 02:29:
[...]

Na het uitzetten van hartslag controle, bandje tot 100% opgeladen en binnen 1 dag toch weer op 80%. Lijkt vreemd genoeg niet veel te schelen ;s
Dat is wel erg veel idd. Gaat je scherm veel / vaak aan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
xileS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 02:29:
[...]

Dat is heel snel. Ik heb dan weliswaar de Amazfit band 5 versie, maar met elke minuut hartslag meten hoef ik maar 1 keer in de week op te laden en dan is er nog zeker 20% over. Na een dag al op 80% staan is dan wel heel snel als je de hartslagmeting uit hebt staan.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• xileS
  • Niet online
@janvanduschoten @yodeluxe wat is vaak aan? Geen idee, wat dat betreft staat bijna alles op de standaard instellingen. Dus scherm gaat automatisch aan als je pols omhoog doet.

Nu na ongeveer 2 dagen staat percentage op 67%, dus, zo te zien haal ik dan nog geen week. Gek genoeg heeft het uitzetten van "hartslag controle" nauwelijks of geen verschil gemaakt. Wellicht zijn de WhatsApp meldingen alsnog de kwaaddoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:47
xileS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:49:
Geen idee, wat dat betreft staat bijna alles op de standaard instellingen. Dus scherm gaat automatisch aan als je pols omhoog doet.
Dat is toch niet standaard? Bij mij gaat hij alleen aan als ik op het knopje druk, of als er een notificatie binnenkomt. Kan me niet herinneren dat ik daar iets voor heb moeten configureren. Ik heb hem 24/7 om, dus ook met slaap en hartslag, en na een week is er nog 55% batterij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die functie staat inderdaad niet standaard aan en kost ook veel batterij omdat je scherm continu aan gaat. In de auto gaat in elke bocht dan je scherm aan en waarschijnlijk als je woelt in bed. Als je dat handig vind moet je gewoon vaker opladen, ik gebruik de functie expres niet vanwege de batterijtijd. Als ik mijn handen vol heb tik ik wel op het knopje met mijn neus of pols (elk stukje huid werkt).

Dat is toen bij de band2 gekomen en die heb ik toen wel aangezet omdat het een coole nieuwe functie was, maar na een paar keer opladen weer uitgezet. Maar ook bij de banden die daarna uitkwamen staat het standaard uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik gebruik hem nu twee dagen en vind het een leuk ding en aardig accuraat. Van de hartslag had ik geen hoge verwachtingen, maar die komt vrij goed overeen met mijn Wahoo Tickr. Engie verschil is
s dat hij iets trager reageert.

Ook heb ik direct de koppelcode opgezocht en gebruik nu Notify & Fitness zonder Mi Fit, wat me qua privacy wel prettig leek. Ik zie alleen in de slaapanalyse geen REM slaap staan. Is die alleen beschikbaar via Mi Fit of zie ik een van de tig opties in NF over het hoofd? Sleep as Android heb ik ook bekeken, maar daar zie ik ook geen REM optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
grun93 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Dat is toch niet standaard? Bij mij gaat hij alleen aan als ik op het knopje druk, of als er een notificatie binnenkomt. Kan me niet herinneren dat ik daar iets voor heb moeten configureren. Ik heb hem 24/7 om, dus ook met slaap en hartslag, en na een week is er nog 55% batterij over.
Oh wellicht toch niet dan ;p. Ik vind het zelf waarschijnlijk een optie die eigenlijk standaard moet zijn voor een band met horloge functie of het stond wellicht nog aan door instellingen van vorige mibands

Ik zit nu ook op 55%, na 3 dagen.. Om nou allemaal opties uit te zetten die ik voorheen wel aan had, voelt weer als een downgrade.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankopen, levertijden en prijzen: [Xiaomi Mi Band 5] Levertijden & Prijzen