Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Werkt eigenlijk prima, maar ik heb 3 puntjes van ergernis - hoe zit dat bij v5?
- opladen, ding moet uit het bandje. Maar V5 heeft een ander type lader?
- Emoji in berichtjes, en de ö of ß - die komen nu als [?] aan..
- ongeveer de helft van mijn fietsrondjes heb ik een gemiddelde hartslag van 85bpm, bij 25km in <1 uur.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik heb ook een 4 maar ik heb met goedkoop sportbandje wat ik op AliE heb gehaald, nooit problemen gehad met slijtage door in en uit halen van de watch. Waar ik wél me aan irriteer is dat ie al een tijdje soort van stuk is, ik moet hem heel hard in het oplaadkommetje drukken anders laadt hij niet op. Inmiddels moet ik hem dus 1x in de ~20 dagen in het kommetje plaatsen en dan een tafelpoot er bovenopMarzman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:34:
Zo te zien kan de band5 op het bandje blijven zitten tijdens het laden? Dan zullen bandjes wel veel langer meegaan dan wanneer je steeds dat rubber van het scherm af moet trekken.
Voorlopig blijf ik nog bij mijn band4 maar dat neem ik dan in overweging als het rubber bandje versleten is

Ik ga dus wel een 5 halen zodra de variant met die zuurstof sensor uit is want verder bevalt de 4 prima, ik hoop wel dat het laadcontact wat degelijker is dan de 4/mijn 4. Tot die tijd maar even kunstelen 1x in de 20 dagen

Adjust non olet
Dan moet je gewoon de contactjes een beetje oppoetsen, dat moest ik bij mijn Band2 ook (die ik heel lang gebruikt heb). Over een spijkerbroek ofzo wrijven met de contactpuntjes loste het bij mij steeds op.1nsane schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:53:
[...]
Ik heb ook een 4 maar ik heb met goedkoop sportbandje wat ik op AliE heb gehaald, nooit problemen gehad met slijtage door in en uit halen van de watch. Waar ik wél me aan irriteer is dat ie al een tijdje soort van stuk is, ik moet hem heel hard in het oplaadkommetje drukken anders laadt hij niet op. Inmiddels moet ik hem dus 1x in de ~20 dagen in het kommetje plaatsen en dan een tafelpoot er bovenoptot ie weer vol is.
Ik ga dus wel een 5 halen zodra de variant met die zuurstof sensor uit is want verder bevalt de 4 prima, ik hoop wel dat het laadcontact wat degelijker is dan de 4/mijn 4. Tot die tijd maar even kunstelen 1x in de 20 dagen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zie foto #3 en #4 in CLB in "[Xiaomi Mi Band 5] Ervaringen & Discussie", gaat nu magnetisch.Tarin schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:37:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat heb ik allang gedaan. Eerst met een lapje stof, later met wat contactspray. Toen dat niet werkte, heb ik met heel fijn schuurpapier (korrel 1200 wet) de contactjes licht opgeschuurd maar er zit volgens mij in de watch zelf intern iets los ofzo. Ik heb toen ook nog een ander opladerbakje gehaald, zelfde probleemMarzman schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:02:
[...]
Dan moet je gewoon de contactjes een beetje oppoetsen, dat moest ik bij mijn Band2 ook (die ik heel lang gebruikt heb). Over een spijkerbroek ofzo wrijven met de contactpuntjes loste het bij mij steeds op.

Ik weet vrij zeker dat er intern iets niet 100% is qua soldeer ofzo.
Adjust non olet
De band 5 kan inderdaad in het bandje laden.Tarin schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:37:
Ik heb nu een mi band 4, voornamelijk voor notificaties (mijn telefoon maakt nu helemaal geen geluid meer) en af en toe om mijn fietsrondje te loggen.
Werkt eigenlijk prima, maar ik heb 3 puntjes van ergernis - hoe zit dat bij v5?
- Emoji in berichtjes, en de ö of ß - die komen nu als [?] aan..
- ongeveer de helft van mijn fietsrondjes heb ik een gemiddelde hartslag van 85bpm, bij 25km in <1 uur.
Die vreemde tekens kun je volgens mij met de juiste font 'firmware' oplossen via Notify& Fitness.
De hartslagmeter zal ook op de band 5 een hartslagband om de borst niet vervangen, dus als je serieus wil meten gaat het verschil tussen 4 en 5 m.i. weinig tot niks uithalen.
Edit: en ook een eventuele SpO2 meting zou ik met een zakje zout nemen....
[Voor 3% gewijzigd door S0epkip op 20-07-2020 13:50]
Offtopic: heb je een link naar de wallpaper?Roy Tollenaar schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:09:
Hé kan nu de batterij status gewoon zien via iOS. [Afbeelding]
https://t.me/EZwalls/762SL65 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:49:
Weet iemand wanneer de globale versie is te bestellen? Tijdens de persconferentie werd dit niet helemaal duidelijk. Zag op internet nog de datum van 20 juli voorbijkomen, maar kan het nergens verder vinden. De meeste partijen lijken nog te adverteren met de internationale CN versie.
[...]
Offtopic: heb je een link naar de wallpaper?
[Voor 26% gewijzigd door Roy Tollenaar op 21-07-2020 09:02]
Mijn tweede vraag: koppelt de Mi Band 5 of 4 aan Apple Health en worden zaken als hartslag daarin opgenomen? Het liefst koppel ik het ook aan Strava, maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is.
[Voor 12% gewijzigd door Belecthor op 21-07-2020 18:10]
Whoop!
Gewoon in de Mi Fit-app instellen bij welke apps je een notificatie wilt krijgen.marccom schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:25:
Helaas heb ik nog niet kunnen vinden of deze dat wel kan, weet iemand dat/hoe?
Kwestie van de Band koppelen, aanklikken, de app-notificaties-sectie openen en instellen. Vind je die?
Polshartslagmeters zijn niet echt nauwkeurig dus als dat een belangrijk punt is zou ik door kijken naar een professionelere oplossing (borstband).Belecthor schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:03:
Ik wil graag voor het sporten een tracker gebruiken, maar hoef het voor de rest van de dag niet om. Hoe goed werkt de Mi Band 5 (of 4) voor tijdens het sporten (wielrennen)?
Mijn tweede vraag: koppelt de Mi Band 5 of 4 aan Apple Health en worden zaken als hartslag daarin opgenomen? Het liefst koppel ik het ook aan Strava, maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is.
[Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2020 20:47]
Thx! Dan zoek ik ff verder.CyberMania schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:43:
[...]
Polshartslagmeters zijn niet echt nauwkeurig dus als dat een belangrijk punt is zou ik door kijken naar een professionelere oplossing (borstband).
Ja die heb ik gevonden en bekeken, echter staat daar van alles tussen vwb notificaties, behalve e-mail (ik had de verwachting daar de Samsung app, g-mail, teams te vinden), zie daar wel bijv traffic reply, smart view, bel/sms op andere apparaten), maar dus ook geen Whatsapp? Ter info, heb een Samsung S8.CLB schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:41:
[...]
Gewoon in de Mi Fit-app instellen bij welke apps je een notificatie wilt krijgen.
Kwestie van de Band koppelen, aanklikken, de app-notificaties-sectie openen en instellen. Vind je die?
Whoop!
Je kan in principe elke notificatie doorzetten naar je mi band. Bij instellingen 'app-meldingen' en daar 'Apps beheren' en aanvinken welke app notificaties je op je mi band wil ontvangen. Al je geinstalleerde apps staan hier in het lijstje. Wel zorgen dat de mi fit app de juiste machtigingen heeft, hier vraagt de app naar als je de instellingen gaat maken.marccom schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:16:
[...]
Ja die heb ik gevonden en bekeken, echter staat daar van alles tussen vwb notificaties, behalve e-mail (ik had de verwachting daar de Samsung app, g-mail, teams te vinden), zie daar wel bijv traffic reply, smart view, bel/sms op andere apparaten), maar dus ook geen Whatsapp? Ter info, heb een Samsung S8.
Eventueel om notificaties nog beter te kunnen instellen kan je 3rd party apps gebruiken zoals 'Tools & Mi Band' of 'Notify & Fitness for Mi Band'. Heb nog geen ervaring met deze apps overigens, krijg ook alle notificaties met de mi band app op mijn mu band.
Zoals hierboven gezegd, een hartslagband is veel nauwkeuriger en bovendien even duur/goedkoop als een mi band 5. Op de bekende webwinkels voor racefietsspullen zoeken op hartslagband en je hebt ruim de keuze. De meeste hartslagbanden hebben ook een bijbehorende app en daarnaast kan je een hartslagband ook direct met Strava verbinden.Belecthor schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:03:
Ik wil graag voor het sporten een tracker gebruiken, maar hoef het voor de rest van de dag niet om. Hoe goed werkt de Mi Band 5 (of 4) voor tijdens het sporten (wielrennen)?
Ik heb sinds kort een mi band 5 en rij al geruime tijd met een borst hartslagband mijn racefiets rondjes. Ik heb ze vergeleken tijdens wat ritjes, de mi band 5 klopt globaal wel maar hij mist de pieken. Bijvoorbeeld een heuvel op waarbij je je hartslag omhoog jaagt mist de mi band 5 soms compleet bij mij. Ik lees ook reviews dat bij een aantal mensen de hartslag boven een bepaald niveau helemaal niet registreertt, dat valt bij mij nog mee maar de mi band 5 blijft minder nauwkeurig.
Weet niet hoe het nu is met de Mi Fit applicatie, maar was je telefoon op een andere taal dan Engels ingesteld, dan sprak je band Chinees.
majoh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:13:
[Afbeelding]Zoals je ziet, app en dus ook telefoon in het Nederlands. Band instellingen heeft optie om Engels te kiezen.
Uiteindelijk zal Nederlands ook met de CN versie geen probleem zijn. Maar dat is voor zover ik gelezen heb, niet het enige verschil. Voor zover ik gelezen heb, zal er een versie komen met een O2 sensor. Ik weet alleen niet of dit de Global versie is of dat er nog een soort "pro" versie komt waar dat op zit.jaspov schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:57:
Is het enige verschil tussen de global version en de Chinese versie de taal? Als ik het goed vind ondersteunt de Chinese versie enkel Engels/Chinees, Engels is voor mij prima, heb alle apparaten op Engels staan.
Adjust non olet
Voor mij is de 5 nauwelijks een upgrade tov de 4, maar als de Pro versie uitkomt met die extra sensor dan ben ik wel van de partij voor een nieuwe.1nsane schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:28:
[...]
Uiteindelijk zal Nederlands ook met de CN versie geen probleem zijn. Maar dat is voor zover ik gelezen heb, niet het enige verschil. Voor zover ik gelezen heb, zal er een versie komen met een O2 sensor. Ik weet alleen niet of dit de Global versie is of dat er nog een soort "pro" versie komt waar dat op zit.
Ik kijk het nu nog even aan.
Of iemand moet mij echt kunnen overtuigen dat de 5 veel meerwaarde heeft tov de 4.
Lijkt me ook niet nodig nog maar ik zou evt een pro ook wel interessant vinden, alleen wanneer en of hij uberhaupt komt, dat weet ik niet. Ik probeer deze 4 nog wel even aan de praat te houden.xippie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:53:
[...]
Voor mij is de 5 nauwelijks een upgrade tov de 4, maar als de Pro versie uitkomt met die extra sensor dan ben ik wel van de partij voor een nieuwe.
Ik kijk het nu nog even aan.
Of iemand moet mij echt kunnen overtuigen dat de 5 veel meerwaarde heeft tov de 4.
Adjust non olet
Nu kan ik alleen de band niet in het Engels zetten. Nergens in de Mi app komt dan ook maar de taal naar voren? Wel vreemd, want heb de Mi Band2 en 3 ook. Wie kan me dit uitleggen hoe ik de Mi band 5 van de CH afhaal en op Engels kan zetten. Bedankt!

majoh in "[Xiaomi Mi Band 5] Ervaringen & Discussie"Master51 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:38:
Ook ik heb gisteren de Mi Band5 mogen ontvangen. Dan wel de CH versie.
Nu kan ik alleen de band niet in het Engels zetten. Nergens in de Mi app komt dan ook maar de taal naar voren? Wel vreemd, want heb de Mi Band2 en 3 ook. Wie kan me dit uitleggen hoe ik de Mi band 5 van de CH afhaal en op Engels kan zetten. Bedankt!
Via "profiel", jouw gekoppelde apparaat (de mi band 5) aan tikken onder "apparaten", daar naar beneden scrollen en daar kan jet het screenshot vinden / daar staat "Taal"Master51 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:20:
[...]
En dat zie ik dus niet staan in de app?
Snap er niks van..
Oke. Zal vanmiddag eens ff kijken.Barrie98 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:31:
[...]
Via "profiel", jouw gekoppelde apparaat (de mi band 5) aan tikken onder "apparaten", daar naar beneden scrollen en daar kan jet het screenshot vinden / daar staat "Taal"
Bedankt voor de tip

Het is gelukt!Barrie98 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:31:
[...]
Via "profiel", jouw gekoppelde apparaat (de mi band 5) aan tikken onder "apparaten", daar naar beneden scrollen en daar kan jet het screenshot vinden / daar staat "Taal"
Bedankt!
Meer mensen met deze ervaring?
Dat zal het probleem zijn, s'nachts naar de wc gaan daar gaan de bandjes ook niet zo goed mee om. Er zal een algoritme in zitten om een periode s'nachts als slaap te noteren (overdag slapen gaat ook niet goed). Voor de meeste mensen zal dat betrouwbaarder werken maar als je regelmatig snachts er uit moet of overdag slaapt niet.MvdD schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:36:
Tot nu toe valt de registratie van mijn slaap ontzettend tegen zeg. Afgelopen nachten zegt hij dat ik respectievelijk 3.5, 4 en 2 uur geslapen heb terwijl dit meer richting 6-7 moet zijn. Nu heb ik wel een pasgeboren baby en ga ik 3x per nacht uit bed, maar je mag verwachten dat hij de daadwerkelijk slaap daar tussen gewoon goed registreert. Mijn partner heeft precies hetzelfde probleem.
/▌
Mijn dank!
Er stond dat deze een spo2 sensor had, dus niet...😠
Klacht ingediend, wilde 5 euro korting want natuurlijk werkt deze wel voor een groot gedeelte, kreeg de korting dus nu 23,30 betaald.
Mijn band 5 schiet alleen steeds van de Engelse taal af, meer mensen last van?
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Goedkoop blijkt maar weer eens duurkoop. Voor deze prijs kan je nou eenmaal niet meer verwachten dan een speeltje op dit gebied.MvdD schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:36:
Tot nu toe valt de registratie van mijn slaap ontzettend tegen zeg. Afgelopen nachten zegt hij dat ik respectievelijk 3.5, 4 en 2 uur geslapen heb terwijl dit meer richting 6-7 moet zijn. Nu heb ik wel een pasgeboren baby en ga ik 3x per nacht uit bed, maar je mag verwachten dat hij de daadwerkelijk slaap daar tussen gewoon goed registreert. Mijn partner heeft precies hetzelfde probleem.
Met welke app registreer je je slaap? Ik registreer dit met Sleep for Android (weet niet of je iOS of Android hebt). Dit werkt voor mij stukken beter. Nog steeds uiteraard niet 100%, maar anders hadden slaapcentra ook geen nut meer.MvdD schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:36:
Stappenteller werkt prima en registreert ook zonder telefoon. GPS werkt niet zonder telefoon.humptydumpty schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:01:
Voor dat ik de mi band 5 aanschaf. Werkt de stappen teller goed? En moet ik altijd mijn gekoppelde telefoon meenemen tijdens het lopen of registreert de band ook zonder de telefoon in de buurt. (Eventueel met een latere sync als de telefoon in de buurt is)
Mijn dank!
[Voor 24% gewijzigd door lucash op 26-07-2020 00:58]
Je kunt je ook afvragen wat voor nut een sleeptracker voor je hebt. Je hebt al de bevestiging dat je nachtrust bagger is door 3x in de nacht op te staan voor je kunt. Wat voor informatie wil je dan nog hebben waar je iets mee kan?MvdD schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:36:
Dit probleem ondervind ik ook. Heb je ondertussen een fix kunnen vinden?Mr.Nobody schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:15:
Mijn band 5 schiet alleen steeds van de Engelse taal af, meer mensen last van?
Nee, ik heb het gemeld via de App, als jij dit ook doet misschien komt het dan onder hun ogen en fixen ze het in een volgende releaseSaturate schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:29:
[...]
Dit probleem ondervind ik ook. Heb je ondertussen een fix kunnen vinden?
Dat er een SPO2 sensor in zou zitten was een gerucht, en alle websites/reviewers namen het over, Xiaomi heeft als het goed is al bevestigd dat deze sensor er niet in zit en dus ook niet later met een firmware kan worden geactiveerd. En als deze er in zou zitten wil je daar natuurlijk mee marketen want dat is je grootste selling point voor een nieuwe Band.CydexTM schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:34:
Ik lees zojuist wat op Reddit over een afbeelding op de Chinese Xiaomi website. Hierop zou staan dat de NFC variant gebruik maakt van infrared sensoren voor o.a. hartslag. De normale Mi Band 5 doet dat niet voor zover ik weet. Dus hiermee zou de Mi Band 5 NFC variant dan ook meer nauwkeurigheid mee krijgen? Daarnaast heeft deze sensor de mogelijkheid om SPO2 te meten, ook al is dit op dit moment nog niet mogelijk.
Wel schijnt Xiaomi te werken aan een PRO variant (geruchten) die misschien wel een SPO2 sensor krijgt.
Als er zo een sensor is ingebouwd dan zal Xiaomi er zeker ook mee marketen.
Mwah er zijn bij andere fitness bands ook gevallen geweest waar de SPO2 sensor later beschikbaar werd gesteld. Deze kan namelijk gewoon via dezelfde infrarood sensor schijnt.jackzonztyl schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:59:
[...]
Dat er een SPO2 sensor in zou zitten was een gerucht, en alle websites/reviewers namen het over, Xiaomi heeft als het goed is al bevestigd dat deze sensor er niet in zit en dus ook niet later met een firmware kan worden geactiveerd. En als deze er in zou zitten wil je daar natuurlijk mee marketen want dat is je grootste selling point voor een nieuwe Band.
Wel schijnt Xiaomi te werken aan een PRO variant (geruchten) die misschien wel een SPO2 sensor krijgt.
Als er zo een sensor is ingebouwd dan zal Xiaomi er zeker ook mee marketen.
Ik heb inderdaad ook alweer wat gelezen over een pro versie, welke wellicht als Amazfit Band 6 gebrand gaat worden. Inclusief SPO2, Alexa en die infrarood hartslag sensor.
Vandaag de band gekregen en morgen ochtend ga ik 20 minuutjes roeienarjandijk162 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:16:
Heeft iemand het roeien al geprobeerd, ik wil het gebruiken voor suppen

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848
Ik heb uiteindelijk voor de 5 besloten te gaan omdat je die ook niet meer uit het bandje hoeft te halen om hem op te laden. Bij mij zijn meerdere versies op straat weleens uit het bandje gevallen, dat wilde ik nu voorkomen.WizZie- schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:47:
Ik heb nog een Mi 2, maar het bandje is kaduuk en hij leest slecht af in de zon. Zit nu te twijfelen of ik een 4 of 5 moet nemen. De 4 is in de sale (25 euro) en de batterij schijnt wat langer mee te gaan dan de 5. Is de 5 het echt waard? Kom er nog niet helemaal uit met wat ik heb gelezen tot nu toe. Gebruik hem eigenlijk vooral voor de tijd, stappen, een tril als ik gebeld word en tijdens het fietsen (hartslag). Iemand suggesties?
Ik heb twee metalen/stainless steel bandjes via AliExpress besteld. Kwaliteit blijft daarbij altijd een gok maar tot nu toe ben ik zeer te spreken over het bandje van MIJOBS. Mocht je een linkje willen naar de desbetreffende shop, stuur maar een dm.Raxious schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:11:
Iemand hier tips waar je andere bandjes kan halen? Merk dat het standaard bandje niet heel fijn zit.

Gok dat dit vanzelf wel komtSkyrider schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:52:
Jammer dat notify and fitness beetje waardeloos is met Mi band 5. Heeft de REM, en stress/PAI functies niet.
Hell / 0

Inmiddels is het ook gelukt om mail notificaties op de band te krijgen icm trillen. Helaas blijk ik daar niet wakker van te worden, iets waarvoor ik hem eigenlijk gekocht heb. Eens kijken wat we kunnen doen met de tril-patronen, wellicht gaat het dan wat worden.
Whoop!
Nu heb ik echter al regelmatig gehad dat ik per ongeluk het scherm lang ingedrukt houd waardoor hij het beginscherm wil aanpassen als ik bijvoorbeeld met mijn armen over elkaar zit. Weet een van jullie of die 'long press' uit te zetten is? Kan zelf niks in de instellingen vinden of ik moet het over het hoofd gezien hebben.
Wellicht werkt de instelling op de Mi Band 5 zelf.Tostiee schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:46:
Sinds een paar dagen de globale versie van de mi band 5 in gebruik ter vervangen van de mi band 2. Wat een vooruitgang!
Nu heb ik echter al regelmatig gehad dat ik per ongeluk het scherm lang ingedrukt houd waardoor hij het beginscherm wil aanpassen als ik bijvoorbeeld met mijn armen over elkaar zit. Weet een van jullie of die 'long press' uit te zetten is? Kan zelf niks in de instellingen vinden of ik moet het over het hoofd gezien hebben.
More > Settings > Press and hold the watch face for quick editing.
Ik krijg met de miband 5 de koppeling en daarmee registratie in sleep as android niet voor elkaar. Hoe heb jij dat gedaan?lucash schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:56:
[...]
Met welke app registreer je je slaap? Ik registreer dit met Sleep for Android (weet niet of je iOS of Android hebt). Dit werkt voor mij stukken beter. Nog steeds uiteraard niet 100%, maar anders hadden slaapcentra ook geen nut meer.
[...]
Stappenteller werkt prima en registreert ook zonder telefoon. GPS werkt niet zonder telefoon.
Ik geloof dat je daarvoor de N&F app nodig hebt. Ik gebruik het trouwens icm de 4, maar als de koppeling met N&F werkt bij de 5, lijkt me dat Sleep hier gewoon de data uit kan halen.Damocles.NL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:00:
[...]
Ik krijg met de miband 5 de koppeling en daarmee registratie in sleep as android niet voor elkaar. Hoe heb jij dat gedaan?
Fout in Mi band 5?
Zag deze instelling bij het koppelen voorbij komen maar vind het nergens meer terug..
Ik wilde hem eigenlijk puur als horloge en stopwatch functie. Maar de stopwatch functie is niet echt snel bereikbaar en het display blijft dan ook aan

Is er een andere manier/app als stopwatch te starten/stoppen met de miband ? Zodat het display tussendoor wel uitgaat want anders is ie binnen een dag leeg. En is daar dan ook een snelkoppeling of veegfunctie aan te koppelen? Want nu moet ik naar het menu, naar beneden scrollen en dan de stopwatch selecteren. De bedoeling van de miband was juist snel te bedienen

[Voor 12% gewijzigd door harley op 01-09-2020 19:37]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Via de Mi Fit app en dan naar je Band instellingen en dan bij snelkoppeling instelling kan je Stopwatch aanzetten op je beginscherm zeg maar.harley schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:36:
Vandaag mijn mi band 5 global binnen gekregen. Direct verbonden met notify en Fitness for miband verbonden.
Ik wilde hem eigenlijk puur als horloge en stopwatch functie. Maar de stopwatch functie is niet echt snel bereikbaar en het display blijft dan ook aan
Is er een andere manier/app als stopwatch te starten/stoppen met de miband ? Zodat het display tussendoor wel uitgaat want anders is ie binnen een dag leeg. En is daar dan ook een snelkoppeling of veegfunctie aan te koppelen? Want nu moet ik naar het menu, naar beneden scrollen en dan de stopwatch selecteren. De bedoeling van de miband was juist snel te bedienen

Zal hem eerst een opladen en dan eens goed updaten, want dat ging de eerste 2 stappen goed maar bij de fonts ging ie de mist in.
Ook na de update werken alle mogelijke snelkoppelingen, behalve de stopwatch

[Voor 22% gewijzigd door harley op 01-09-2020 21:59]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Hmm ja in de MiFit app is ie bij mij ook een heel stuk accurater. Daar is die constant tussen de 50-60. Heb nu Notify & Fitness op 1 minuut gezet (net als in de MiFit app), eens kijken of dat resultaat biedt.
Edit: Ohja en nog een vraagje, iemand meer die last heeft dat er random een alarm afgaat? Staat niks in m'n telefoon. Heb in Notify & Fitness al de alarmen uitstaan, in MiFit heb ik ook geen alarmen en op de band zelf ook niet.
[Voor 16% gewijzigd door CydexTM op 02-09-2020 17:55]

Edit: stopwatch en timer zijn verkeerdom dus ik krijg wel een stopwatch op de band. Alleen het display blijft aan. Is dat nog in te stellen dat die wel na enkele seconden uitgaat ? Want dit trekt anders de accu leeg. Ook dat je niks anders kunt doen tijdens de stopwatch is wel minder fijn zullen we maar netjes zeggen

[Voor 35% gewijzigd door harley op 06-09-2020 16:26]
Voor slaap bijhouden zou ik "Sleep as android" gebruiken, mits je Android op je telefoon hebt. Deze werkt erg goed.
Voor je batterij eens kijken of er niet ineens veel vaker je hartslag gemeten wordt? Of gaat je beeldscherm vaker aan? Ik zou een van die dingen verwachten, afgezien dat er iets in de firmware verandert is.
Zie bijv:
https://www.reddit.com/r/...nd_5_heart_rate_accuracy/
[Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 06-09-2020 19:02]
Mijn taal gaat nooit naar chinees? Ik heb een iphone, heb je daar toevallig ook een goede app voor?Mr.Nobody schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:25:
Heb je geen last dat de taal op de band steeds naar Chinees gaat?
Voor slaap bijhouden zou ik "Sleep as android" gebruiken, mits je Android op je telefoon hebt. Deze werkt erg goed.
Voor je batterij eens kijken of er niet ineens veel vaker je hartslag gemeten wordt? Of gaat je beeldscherm vaker aan? Ik zou een van die dingen verwachten, afgezien dat er iets in de firmware verandert is.
Qua batterij heb ik niet ingesteld dat de hartslag vaker wordt gemeten. Ook het beeldscherm gaat niet vaker aan voor mijn gevoel. Ik heb overdag de band om mijn enkel omdat ik in het ziekenhuis werk. Maar er is eigenlijk niks veranderd, het lijkt alsof die update de batterij negatief beïnvloed.
Ik heb de hartslag meter van de band 5 een aantal keer vergeleken op verschillende momenten met professionele apparatuur uit het ziekenhuis. En daarbij kom ik bijna tot op de slag precies gelijk uit. Ik herken de klacht dat hij niet precies zou zijn dan ook niet

Ik zie mezelf wel snel terugkeren naar Wear OS en deze 2e hands aanbieden. Hopelijk komen er snel meer horloges uit met de 4100 SoC van Qualcomm.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Over de GT2 is iedereen toch vrij positief over de accuduur. Ik weet niet of daar Wearos op draait.Largamelion schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:19:
Ik heb de Mi Band 5 sinds woensdag en heb geen last van de taal die verandert, blijft netjes op Engels. Scherm op max brightness, slaap monitoring aan en verlies ongeveer 10% batterij per dag. Komende van een Huawei Watch met Wear OS wel een verademing, maar daar stopt het dan ook.
Ik vind het wel veel mooier zo'n smartwatch, maar Android Wear zou ik ook niet kiezen vanwege de batterijtijd. De functionaliteit van de Xiaomi bandjes is voor mij genoeg, en ik heb ook de weegschaal. Het is ook wel fijn dat het dan in een app zit.
/▌
Wat ik vindt over deze update is: beter performance, betere tracking van activiteiten en en de slaap analyse zou nu goed en accuraat moeten zijn.
Verder nog wat bekende bugs gerepareerd.
Ben benieuwd
Die kreeg ik woensdag al onmiddellijk toen ik de Mi Band 5 voor de eerste maal startte. Hartslag en slaap monitor lijkt me vrij nauwkeurig te werken. Had het niet gedacht maar vind die slaap info best interessant.Mr.Nobody schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:24:
Ik krijg net een nieuwe firmware versie 1.0.1.84
Wat ik vindt over deze update is: beter performance, betere tracking van activiteiten en en de slaap analyse zou nu goed en accuraat moeten zijn.
Verder nog wat bekende bugs gerepareerd.
Ben benieuwd
Heb wel de indruk dat de stappenteller minder telt dan m'n Huawei Watch. Kom met moeite aan 10000 stappen terwijl ik dat met m'n Huawei geregeld haalde. Een uur boodschappen doen met winkelkar in de hand leek amper iets te registreren, ga ik volgende keer eens extra op letten.
Alles? Dat staat toch in de cloud, is ook te restoren.cainnub schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:43:
Heeft iemand een idee in welke mate er informatie vanuit de app naar xiaomi wordt verzonden?
/▌
Sorry ik bedoel meer dat de informatie die wordt gemeten door de mi band ook naar Xiaomi wordt gestuurd welke zij bijvoorbeeld doorverkopen aan derden of zelf gebruiken voor wat dan ook.Marzman schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:46:
[...]
Alles? Dat staat toch in de cloud, is ook te restoren.
Dat staat in de voorwaarden die je accepteert?cainnub schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:52:
[...]
Sorry ik bedoel meer dat de informatie die wordt gemeten door de mi band ook naar Xiaomi wordt gestuurd welke zij bijvoorbeeld doorverkopen aan derden of zelf gebruiken voor wat dan ook.
OK, dan ga ik die wel bekijken, bedankt.B.O.C.K schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:00:
[...]
Dat staat in de voorwaarden die je accepteert?
Ik gebruik nu de app Mi Fit, is er voor de 5 een andere/nieuwe app? Is het verstandig om door te gaan met de oude app en daar de nieuwe band aan te koppelen, of anders? Heeft er iemand ervaring met gebruik van Google Fit? Ik gebruik dat nu in combinatie met de Mi band 2. De oude band ziet indoor roeien niet als activiteit, ik heb gelezen dat '5' dat wel doet, ik ben benieuwd.
Iemand ervaring met goed passende tempered glass protectors die niet al te duur zijn gezien de prijs van de Mi Band zelf?
Ik gebruik hem icm Google fit. Lijkt prima te werken.Song schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:07:
Mijn Mi band 2 is overleden en ik ga nu de nieuwe '5' bestellen. Ik heb een paar vragen, wellicht heeft iemand antwoorden?
Ik gebruik nu de app Mi Fit, is er voor de 5 een andere/nieuwe app? Is het verstandig om door te gaan met de oude app en daar de nieuwe band aan te koppelen, of anders? Heeft er iemand ervaring met gebruik van Google Fit? Ik gebruik dat nu in combinatie met de Mi band 2. De oude band ziet indoor roeien niet als activiteit, ik heb gelezen dat '5' dat wel doet, ik ben benieuwd.
En het werkt verder gewoon hetzelfde, zelfde Mi Fit, zelfde manier van synchroniseren met Google Fit. Data gaat dalijk gewoon door na wisselen van band. Ik heb ondertussen jaren lang geschiedenis in de app zitten, bijgehouden door verschillende versies van de band.Song schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:07:
Mijn Mi band 2 is overleden en ik ga nu de nieuwe '5' bestellen. Ik heb een paar vragen, wellicht heeft iemand antwoorden?
Dit is mogelijks de 'changelog':
★ Stable (Mi Fit 4.6.0) | Firmware 1.0.2.08 :
⤳ Resources v87.
⤳ Languages : zh, en, es, ru, it, fr, de, uk, pl, tr, pt.
[Voor 22% gewijzigd door Largamelion op 17-09-2020 08:37]
https://amazfitwatchfaces.com/mi-band-5/view/460
Nu vandaag weer een nieuwe update gehad, geen idee wat er veranderd is. Ik las ergens dat er minder valse passen geteld worden, geen idee of het klopt
Nog tips met dingen die ik direct zou moeten doen/proberen?
Coding in the cold; <brrrrr />
Ik denk niet dat je jezelf drie uur kunt vermaken met de band in de auto. Kun je beter je gsm meenemen en wat NetflixenBelindo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:17:
Vandaag de Band 5 besteld. Ik hoop dat ie morgen op tijd geleverd wordt want ik mag 3 uur in de auto wachten voor een voetbaltoernooi wat zonder publiek gespeeld wordt, heb ik mooi wat te doen.
Nog tips met dingen die ik direct zou moeten doen/proberen?

/▌
Sinds reeds lange tijd crasht de app als ik op stappen historie klik. De test van de app werkt wel goed. Ook al eens opnieuw geïnstalleerd, heeft ook niet geholpen.
Probleem was ook al bij Band 4.
Profiel > FeedbackGeurt-kun schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:52:
Weet iemand waar ik terecht kan met mijn probleem in Mi Fit?
Sinds reeds lange tijd crasht de app als ik op stappen historie klik. De test van de app werkt wel goed. Ook al eens opnieuw geïnstalleerd, heeft ook niet geholpen.
Probleem was ook al bij Band 4.
Ik heb er reeds mee:
- gefietst
- gelopen
- geroeid
Ik moet zeggen de hartslag metingen slaan nergens op. De ene keer raak ik niet onder de 150bpm, de andere keer niet boven de 140bpm. Ook een keertje als test de longen uit mijn borstkas geroeid: max bpm 121. Ik denk het niet...
Ik draag hem zoals beschreven: nauwsluitend 1cm boven de pols.
Tijdens het roeien blijft hij ook stappen tellen om god weet welke reden(oplossing: behaviour tagging?). Daarnaast zijn de resultaten in de workout niet hetzelfde als in het heartrate menu. Wat me stetk doet twijfelen aan de nauwkeurigheid van alle data.
Lijkt wel alsof elk onderdeel ontwikkeld is door een andere dev en dat ze niet met elkaar hebben gecommuniceerd.
Als iemand wat pointers heeft om de boel wat te tweaken zijn die zeer welkom.
Alle negativiteit terzijde is het best een degelijk apparaat voor zijn prijsklasse, de andere functies werken best naar behoren.
Accuduur is goed, berichten diagonaal lezen is snel en makkelijk, sleep tracker zorgt ervoor dat ik mijn slaapritme wat probeer te onderhouden, meldingen als je te lang stil zit zijn erg handig op het werk, pai werkt motiverend,...
Al bij al leuk apparaat, alleen jammer dat de functies waar ik hem voor heb gekocht te wensen over laten.
Ik gebruik geen gadgetbridge (je hebt neem ik aan onder settings|notifications Phonecalls wel op always staan?), maar random shot in the dark:DoeEensGek schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:33:
Ik heb de miband 5 in combinatie met gadgetbridge. Werkt prima alleen krijg ik geen melding als ik een beller heb. Iemand een idee?
Heb je onder Android instellingen|Apps en meldingen|Alle X apps|Gadget bridge|Rechten
Telefoon, Sms, Gesprekslijsten, en Contacten
op toegestaan staan (misschien zijn ze niet allemaal nodig, maar als het niet werkt zou ik eerst eens alles open zetten).

Nee, enkel Mi Fit is gekoppeld. Zelfs geen link naar Google Fit ofzo.Mr.Nobody schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:48:
Kan het zijn dat je nog een app gekoppeld hebt, dus naast Mi fit?
Merk het ook dikwijls als ik in bad ga of in de douche en de smartband uitdoe (wat op zich niet nodig is). Blijft ie heel de tijd groen flikkeren. Daarnet ook eerst even de band terug aangedaan, m'n hartslag laten meten en dan uitgedaan, maar bracht geen soelaas.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankopen, levertijden en prijzen: [Xiaomi Mi Band 5] Levertijden & Prijzen