Xiaomi heeft de vijfde generatie van zijn Mi Band-wearable aangekondigd. Het Chinese bedrijf heeft het oledscherm ten opzichte van de Mi Band 4 met 20 procent vergroot. De wearable is magnetisch met de lader te verbinden. De Mi Band 5 van Xiaomi heeft een 1,1"-kleurenscherm met amoledpaneel en resolutie van 126x294 pixels en maximale schermhelderheid van 450cd/m². De afmetingen betreffen 47,2x18,5x12,4mm en het gewicht bedraagt 11,9 gram. Er is ook een nfc-variant, met een gewicht van 12,1 gram. De vorig jaar verschenen Mi Band 4 heeft een 0,95"-scherm met amoledpaneel met een resolutie van 120x240 pixels. De wearable heeft 512KB ram en 16MB opslag. De accucapaciteit betreft 125mAh. De wearable ondersteunt bluetooth 5.0 en is met sensoren voor hartslag, luchtdruk en nabijheid uitgerust. Ook zijn een drie-assige accelerometer en gyroscoop aanwezig. Daarmee biedt de wearable functies als een stappentellen, hartslagtracker, slaapmonitoring en sportfuncties met ondersteuning voor Personal Activity Intelligence-score. Gebruikers hoeven niet meer de fitnesswearable los te koppelen om deze te kunnen laden. Bij de Mi Band 5 is een ronde connector van de lader magnetisch aan de achterkant te bevestigen. Xiaomi heeft zijn product voor de Chinese markt aangekondigd en daar gaat de Mi Band 5 189 Chinese yuan kosten, met een prijs van 229 yuan voor de nfc-versie. Dat is omgerekend respectievelijk 23,64 en 28,64 euro maar wat de wearable in Europa gaat kosten en wanneer deze hier verschijnt is nog onbekend.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
iPhoneFlumer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:
Ik heb gisteren een Mi Band 5 cadeau gekregen en ben er vandaag mee aan de slag gegaan. Ik vind het geen prettig idee dat mijn gezondheidsgegevens gedeeld worden met mensen die daar niets mee te maken hebben.
Hebben jullie tips hoe ik de Mi Band kan gebruiken zonder dat mijn gegevens worden verspreid aan Apple, Xiaomi et cetera?
Het liefste zou ik de Mi Band alleen willen laten communiceren met één app. Deze app mag vervolgens niet met de 'buitenwereld' communiceren.
Ik gebruik de Mi Band in combinatie met een iPhone. Eventueel zou ik ook mijn oude Samsung S6 uit de kast kunnen halen, dus ik sta ook open voor android oplossingen.
Bij voorbaat dank
Mi Band Master
AndroidAttention! Mi Band 4 / 5 can only work with installed Mi Fit or without Mi Fit if you follow the medium-difficulty instructions from app.
Music control works only on Mi Band 4 / 5 and only with installed Mi Fit!
Notify & Fitness for Mi Band
Tools & Mi Band
Mi Band Master
Gadgetbridge
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankopen, levertijden en prijzen: [Xiaomi Mi Band 5] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankopen, levertijden en prijzen: [Xiaomi Mi Band 5] Levertijden & Prijzen