Xiaomi heeft de vijfde generatie van zijn Mi Band-wearable aangekondigd. Het Chinese bedrijf heeft het oledscherm ten opzichte van de Mi Band 4 met 20 procent vergroot. De wearable is magnetisch met de lader te verbinden. De Mi Band 5 van Xiaomi heeft een 1,1"-kleurenscherm met amoledpaneel en resolutie van 126x294 pixels en maximale schermhelderheid van 450cd/m². De afmetingen betreffen 47,2x18,5x12,4mm en het gewicht bedraagt 11,9 gram. Er is ook een nfc-variant, met een gewicht van 12,1 gram. De vorig jaar verschenen Mi Band 4 heeft een 0,95"-scherm met amoledpaneel met een resolutie van 120x240 pixels. De wearable heeft 512KB ram en 16MB opslag. De accucapaciteit betreft 125mAh. De wearable ondersteunt bluetooth 5.0 en is met sensoren voor hartslag, luchtdruk en nabijheid uitgerust. Ook zijn een drie-assige accelerometer en gyroscoop aanwezig. Daarmee biedt de wearable functies als een stappentellen, hartslagtracker, slaapmonitoring en sportfuncties met ondersteuning voor Personal Activity Intelligence-score. Gebruikers hoeven niet meer de fitnesswearable los te koppelen om deze te kunnen laden. Bij de Mi Band 5 is een ronde connector van de lader magnetisch aan de achterkant te bevestigen. Xiaomi heeft zijn product voor de Chinese markt aangekondigd en daar gaat de Mi Band 5 189 Chinese yuan kosten, met een prijs van 229 yuan voor de nfc-versie. Dat is omgerekend respectievelijk 23,64 en 28,64 euro maar wat de wearable in Europa gaat kosten en wanneer deze hier verschijnt is nog onbekend.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Leuk, weer een nieuwe band. Maar wat kun je hier in NL met de NFC? Op de 4 (chinese versie) zit ook NFC, maar wordt niet ondersteund door de banken. Je kunt er dus niets mee.
Is dit met de 5 anders?
Is dit met de 5 anders?
Ik heb hem net binnengekregen via www.xiaomiproducts.nl.
Bekend doosje, het gaat duidelijk niet om de Europese versie, alles Chinees:
:strip_exif()/f/image/QlCSZqLIV1oQJCSsqtc7s3En.jpg?f=fotoalbum_large)
Vrij weinig inhoud, maar dat is genoeg:
:strip_exif()/f/image/N3NShd4737CZDjJSy9BFhohk.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals ik al zei Chinese versie:
:strip_exif()/f/image/znxCkgaw8TFlhKyZG2NSmEYd.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier naast zijn oude broertje de Mi Band 4:
:strip_exif()/f/image/9uhNA47BgFz7NVlD0DBJN3zc.jpg?f=fotoalbum_large)
Opvallend:
- De standaard WatchFaces kun je aanpassen welke informatie er getoond wordt. 1 WatchFace heeft 1 aanpasbaar veld. De andere 2 WatchFaces hebben er twee, zie boven het voorbeeld. Opties zijn: Weather, Sunset/rise, Air Quality (werkt niet buiten China denk ik), Evens (vanuit Mi app), Alarm, Workout, Steps, Heart Rate, Calories, PAI, Battery, 7-day PAI, Steps/h, Continious Hartrate, More Weather (Vocht en UV index).
- Zelfde formaat, bandje lijkt compacter door de vorm.
- Verder wat extra dingen zoals PAI, iets meer workouts.
- Magnetisch laadkabel werkt super fijn, en is sterk dat hij makkelijk op zijn plek zit.
- Meer WatchFaces in de app.Van animated Spongebob tot super veel data in een scherm, zoals deze:
:strip_exif()/f/image/FPThbcbsitVqoAu5f6o52pEH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben er blij mee, meer vragen. Laat maar weten.
Bekend doosje, het gaat duidelijk niet om de Europese versie, alles Chinees:
:strip_exif()/f/image/QlCSZqLIV1oQJCSsqtc7s3En.jpg?f=fotoalbum_large)
Vrij weinig inhoud, maar dat is genoeg:
:strip_exif()/f/image/N3NShd4737CZDjJSy9BFhohk.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals ik al zei Chinese versie:
:strip_exif()/f/image/znxCkgaw8TFlhKyZG2NSmEYd.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier naast zijn oude broertje de Mi Band 4:
:strip_exif()/f/image/9uhNA47BgFz7NVlD0DBJN3zc.jpg?f=fotoalbum_large)
Opvallend:
- De standaard WatchFaces kun je aanpassen welke informatie er getoond wordt. 1 WatchFace heeft 1 aanpasbaar veld. De andere 2 WatchFaces hebben er twee, zie boven het voorbeeld. Opties zijn: Weather, Sunset/rise, Air Quality (werkt niet buiten China denk ik), Evens (vanuit Mi app), Alarm, Workout, Steps, Heart Rate, Calories, PAI, Battery, 7-day PAI, Steps/h, Continious Hartrate, More Weather (Vocht en UV index).
- Zelfde formaat, bandje lijkt compacter door de vorm.
- Verder wat extra dingen zoals PAI, iets meer workouts.
- Magnetisch laadkabel werkt super fijn, en is sterk dat hij makkelijk op zijn plek zit.
- Meer WatchFaces in de app.Van animated Spongebob tot super veel data in een scherm, zoals deze:
:strip_exif()/f/image/FPThbcbsitVqoAu5f6o52pEH.jpg?f=fotoalbum_large)
@majoh Zo snel binnen! Hoe zit het met de vibratie op de 5? Die van de 4 is echt zwak als ik een notificatie krijg. Zo zwak dat ik het niet voel.
Dank voor de rest foto's/info @majoh!
Opvallend: Hij lijkt haast kleiner dan de 4?
De witte band is de 4, toch?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik voelde de 4 eigenlijk altijd wel. 5 niet veel beter of slechter voor mijn gevoel.DutchMuffin schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:43:
@majoh Zo snel binnen! Hoe zit het met de vibratie op de 5? Die van de 4 is echt zwak als ik een notificatie krijg. Zo zwak dat ik het niet voel.
Lijkt door hoe het bandje eruit ziet dat de 4 groter lijkt. De 'pil' zelf is net zo groot. Maar bandje is net anders. Wat ik goed vind is dat de 'pil' er weer aan de onderkant uitgedrukt moet worden, wat een veiliger gevoel geeft. Maar ze zijn zelf wel even groot:anandus schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:51:
Dank voor de rest foto's/info @majoh!
:strip_exif()/f/image/yHPLHromAgobaRNFBynccIoS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf de mi band 2 nog, zit er ook aan te denken om de mi band 5 te gaan halen. Las van de week dat Xiaomi heeft aangegeven dat de global release in Juli is, exacte datum alleen nog niet bekend.
De mi band 2 is toch wel lastig af te lezen in zon licht vooral nu met het mooie weer. Hoe is de ervaring met de mi band 5?
De mi band 2 is toch wel lastig af te lezen in zon licht vooral nu met het mooie weer. Hoe is de ervaring met de mi band 5?
[ Voor 24% gewijzigd door Tostiee op 25-06-2020 14:30 ]
Hier ondertussen ook een aantal uurtjes in gebruik.
Tot nu zeer te spreken over de mi band 5:
- Opladen is stuk eenvoudiger geworden;
- Extra metingen zoals stress level, cycli (handig voor de dames onder ons), PIA (nog meer motivatie om punten te scoren door actief te zijn);
- Positief merkbaar verschil qua resolutie en de grootte van het schermpje;
@DutchMuffin Ik heb wel het idee dat de vibratie iets sterker is vergeleken met de 4.
Tot nu zeer te spreken over de mi band 5:
- Opladen is stuk eenvoudiger geworden;
- Extra metingen zoals stress level, cycli (handig voor de dames onder ons), PIA (nog meer motivatie om punten te scoren door actief te zijn);
- Positief merkbaar verschil qua resolutie en de grootte van het schermpje;
@DutchMuffin Ik heb wel het idee dat de vibratie iets sterker is vergeleken met de 4.
Ik ga even nog wachten op de global launch in juli (https://twitter.com/Xiaomi/status/1271088000315740160), hopelijk dat die komt met Google Pay ondersteuning
Ik wacht idd ook nog even tot de release van de internationale/europese versie. Wil niet geconfronteerd worden met Chinese tekens 
Hoe zit het eigenlijk met de ondersteuning van de notify and fitness app? Die gebruik ik vnl voor hardlopen en zou mooi zijn als die direct werkt.
En hoe worden notificaties weergegeven? Nog steeds kleine lettertjes of wat groter / meer regels?
Hoe zit het eigenlijk met de ondersteuning van de notify and fitness app? Die gebruik ik vnl voor hardlopen en zou mooi zijn als die direct werkt.
En hoe worden notificaties weergegeven? Nog steeds kleine lettertjes of wat groter / meer regels?
[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 25-06-2020 21:11 ]
In de Mi Fit app kun je heel makkelijk de taal van Chinees naar Engels zetten. Dat ik niet echt een issue vind ik.Palomar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:10:
Ik wacht idd ook nog even tot de release van de internationale/europese versie. Wil niet geconfronteerd worden met Chinese tekens
N&F gebruik ik niet. Dus weet dat dan niet zo goed.
Notificaties gebruik ik ook niet. Maar zal het eens aanzetten en een foto maken binnenkort.
@Palomar, heb even notificaties voor je aangezet. Werkt goed, ik vind het goed leesbaar en kunt zo door het hele bericht scrollen.
:strip_exif()/f/image/deXxA4JCqfEbSkBXpMHSpQyk.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan je met deze ook betalen? via ing ofzo?
Ik snap iets niet, op xiaomiproducts.nl zie ik de internationale versie staan, maar dat blijkt dus gewoon de normale Chinese versie te zijn als ik hierboven kijk?
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Nope.Joostje123 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:53:
Kan je met deze ook betalen? via ing ofzo?
Lijkt er wel op. Voor mij geen probleem. Hij kan in het EngelsAurora schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:30:
Ik snap iets niet, op xiaomiproducts.nl zie ik de internationale versie staan, maar dat blijkt dus gewoon de normale Chinese versie te zijn als ik hierboven kijk?
Thanks! Lijkt zo te zien hetzelfde als de mi band 4, maar primamajoh schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:42:
@Palomar, heb even notificaties voor je aangezet. Werkt goed, ik vind het goed leesbaar en kunt zo door het hele bericht scrollen.
[Afbeelding]
/Hoe betrouwbaar/accuraat is de hartslagmeter
[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 26-06-2020 19:17 ]
Had vooraf gevraagd aan xiaomiproducts of hij ook de zuurstofwaarde meet in het bloed.
Er staat namelijk dat er een spo2 sensor in zit.
Quote: "De Mi Band 5 is namelijk uitgerust met een SpO2- of bloedzuurstof-tracker. De tracker kan de mate van zuurstofsaturatie in het bloed meten. Deze meting werkt samen met de verbeterde slaap monitoring inclusief hartslagtracking.
Antwoord was dat die er volgens bovenstaande tekst in zit. Daarna nog een mail gestuurd hoe ik die waardes dan kan uitlezen en dan verwijzen ze me naar de mi fit app.
Ik kan het echter nergens vinden.
Wat ik ook een nadeel vind ( nu 4 dagen in gebruik) dat als ik met mijn armen over elkaar zit en het schermpje dus contact maakt met mijn arm dan krijg ik een korte trilling en dan kan ik mijn scherm wijzigen. Hier had ik voorheen nooit last van met de 4. Kan ook nergens vinden of ik dat aan kan passen.
Verder merk ik nog geen of weinig verbetering ten opzichte van de 4.. Maar ongetwijfeld gaat dat nog komen.
Quote: "De Mi Band 5 is namelijk uitgerust met een SpO2- of bloedzuurstof-tracker. De tracker kan de mate van zuurstofsaturatie in het bloed meten. Deze meting werkt samen met de verbeterde slaap monitoring inclusief hartslagtracking.
Antwoord was dat die er volgens bovenstaande tekst in zit. Daarna nog een mail gestuurd hoe ik die waardes dan kan uitlezen en dan verwijzen ze me naar de mi fit app.
Wat ik ook een nadeel vind ( nu 4 dagen in gebruik) dat als ik met mijn armen over elkaar zit en het schermpje dus contact maakt met mijn arm dan krijg ik een korte trilling en dan kan ik mijn scherm wijzigen. Hier had ik voorheen nooit last van met de 4. Kan ook nergens vinden of ik dat aan kan passen.
Verder merk ik nog geen of weinig verbetering ten opzichte van de 4.. Maar ongetwijfeld gaat dat nog komen.
Schijnbaar komt er geen NFC in de internationale versie:
https://www.notebookcheck...-be-missing.477454.0.html
https://www.notebookcheck...-be-missing.477454.0.html
Heel irritant dit ja. Long press op home screen is shortcut naar scherm aanpassen... Was bij de 4 niet. Trigger dit nu ook een paar keer per dag.Brabander69 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:44:
[...]
Ik heb hem ook bij xiaomiproducts gekocht en nu twee dagen in gebruik. Ik heb het ook nog niet gevonden.Brabander69 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:44:
Had vooraf gevraagd aan xiaomiproducts of hij ook de zuurstofwaarde meet in het bloed.
...
Het is mijn eerste Mi band en ben alle mogelijkheden nog aan het ontdekken maar tot nu toe heel tevreden.
Ik heb nu nog een oude MI band 2 en wil graag over naar de 5, zijn er redenen om te wachten op de internationale versie of kan ik gewoon de Chinese versie bestellen?
Welke watchface is dit? Kan hem niet vinden in de mi fit app. Vind wel de simple green maar de blauwe niet?- Meer WatchFaces in de app.Van animated Spongebob tot super veel data in een scherm, zoals deze:
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door cvs79 op 28-06-2020 13:56 ]
Volgens mij was dat enkel een gerucht dat veel rondging voor de release. In de officiële specificaties is nooit gezegd dat er een bloedzuurstof-tracker aanwezig is.Brabander69 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:44:
Ik heb ook besteld via die website en het is inderdaad misleidend. Het horloge was ook standaard ingesteld op Chinees. Levering was wel snel, vrijdag besteld en zaterdag geleverd via DHL.Aurora schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:30:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik wacht nog even, zeer waarschijnlijk krijgt de internationale versie wel de SpO2 sensor en Alexa.Pjotrofsky schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:27:
Ik heb nu nog een oude MI band 2 en wil graag over naar de 5, zijn er redenen om te wachten op de internationale versie of kan ik gewoon de Chinese versie bestellen?
https://geekdoing.com/threads/mi-band-5-known-features.1955/
Ik vindt die SpO2 sensor wel interessant dus ik denk dat ik dan ook nog maar even wacht met bestellen, bedankt voor deze info! Jammer dat de "international" versie (waarschijnlijk) geen NFC heeft (waar we hier waarschijnlijk toch niets aan gaan hebben)maarten_v schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:41:
[...]
Ik wacht nog even, zeer waarschijnlijk krijgt de internationale versie wel de SpO2 sensor en Alexa.
https://geekdoing.com/threads/mi-band-5-known-features.1955/
Gelukkig/waarschijnlijk komt de "international" versie (als het goed is) toch komende maand uit?
[ Voor 8% gewijzigd door Pjotrofsky op 29-06-2020 13:09 ]
Hij komt in juli uit inderdaad, en hij gaat ook dan ook anders heten, de "Mi Smart Band 5"
Opvallende dingen na een par dagen gebruiken.
- Long press 'home screen' activeert 'select home screen'. Super irritant, aangezien ik dit dus best vaak per ongeluk doe.
- Activiteit zoals lopen starten via de band activeert nu wel de GPS op je telefoon. Waar bij de 4 je het vanaf je telefoon moet starten. Handig.
- Je kun nu naast naar beneden swipen door het menu. Ook naar links en recht swipen door snelkoppelingen. Deze snelkoppelingen was bij de 4 volgens mij alleen de muziek speler, maar daar zijn nu veel meer opties. En net zoals bij het menu, kun je instellen welke je precies ziet.
- Op een of andere manier werkt Stress level meten bij mij totaal niet.
- In sleep tracking staat nu ook de REM slaap.
Verder ben ik tot nu toe tevreden. Om eerlijk te zijn voelt het als een geupgrade Mi Band 4. Hij voelt in gebruik hetzelfde aan, en ziet er bijna hetzelfde uit. Alleen heeft net iets meer features, welke mijn inziens ook op de 4 geimplementeerd hadden kunnen worden...
- Long press 'home screen' activeert 'select home screen'. Super irritant, aangezien ik dit dus best vaak per ongeluk doe.
- Activiteit zoals lopen starten via de band activeert nu wel de GPS op je telefoon. Waar bij de 4 je het vanaf je telefoon moet starten. Handig.
- Je kun nu naast naar beneden swipen door het menu. Ook naar links en recht swipen door snelkoppelingen. Deze snelkoppelingen was bij de 4 volgens mij alleen de muziek speler, maar daar zijn nu veel meer opties. En net zoals bij het menu, kun je instellen welke je precies ziet.
Verder ben ik tot nu toe tevreden. Om eerlijk te zijn voelt het als een geupgrade Mi Band 4. Hij voelt in gebruik hetzelfde aan, en ziet er bijna hetzelfde uit. Alleen heeft net iets meer features, welke mijn inziens ook op de 4 geimplementeerd hadden kunnen worden...
Klinkt wel als leuke uitbreidingen. Dus meer naar rechts swipen opties, streslevels (heb je daar geen bloeddruk voor nodig?) en meer slaapinfo. Al nam ik dat laatste op de band 4 al met een flinke korrel zout.majoh schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:27:
Opvallende dingen na een par dagen gebruiken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Voor degene die interesse hebben om notify and fitness te gebruiken met mi band 5.
FAQ
- Mi Band 5 will supported by Notify app? Yes, we are working on it
- When Mi Band 5 will be supported? We don't know yet. Once we receive the new band we start doing initial tests. A new notify version will be released then. Check this channel for next updates
Ik gebruik ook alleen maar de N&F app, en ik gebruik de Mi app helemaal niet. Dus ik ben benieuwd wanneer dit komt.
Ook zou ik alleen de Mi Band 5 willen hebben voor Sp02. Lijkt me interessant om dit 24/7 op te nemen (indien mogelijk later met N&F). Heb contact opgenomen met XiaomiProducts, en dit hadden ze te zeggen over Sp02.
---
EDIT:
Heb XiaomiProducts gebeld, met informatie over sp02. En ik krijg (als het goed is) vanavond een reactie erover terug via de mail hoe het nou precies zit. Want volgens mij zit er bij de chinese variant/versie (die hun verkopen) geen sp02, maar wel bij de globale/europese versie.
FAQ
- Mi Band 5 will supported by Notify app? Yes, we are working on it
- When Mi Band 5 will be supported? We don't know yet. Once we receive the new band we start doing initial tests. A new notify version will be released then. Check this channel for next updates
Ik gebruik ook alleen maar de N&F app, en ik gebruik de Mi app helemaal niet. Dus ik ben benieuwd wanneer dit komt.
Ook zou ik alleen de Mi Band 5 willen hebben voor Sp02. Lijkt me interessant om dit 24/7 op te nemen (indien mogelijk later met N&F). Heb contact opgenomen met XiaomiProducts, en dit hadden ze te zeggen over Sp02.
Wel gereageerd met aanvraag aantoonbare bewijs dat de "international" (chinese dus) versie Sp02 bevat.Bedankt voor uw bericht!
Deze bevat inderdaad spO2!
---
EDIT:
Heb XiaomiProducts gebeld, met informatie over sp02. En ik krijg (als het goed is) vanavond een reactie erover terug via de mail hoe het nou precies zit. Want volgens mij zit er bij de chinese variant/versie (die hun verkopen) geen sp02, maar wel bij de globale/europese versie.
[ Voor 58% gewijzigd door Skyrider op 30-06-2020 13:34 ]
Ben benieuwd dan naar de reactie van xiaomiproducts..
Onderstaande conversatie heb ik al gehad..
ik: Klopt het dat de mi band 5 een spo2 meter heeft ? zoals de tekst suggereert ?
Xiaomiproducts: Dit is inderdaad het geval bij de Mi Band 5 zoals de tekst aangeeft!
Ik: ik heb de mi band 5 binnen en hij bevalt prima. Is makkelijk in te stellen en alles volgt zich vanzelf.
Ik kan echter nergens vinden waar hij de zuurstofwaardes in het bloed meet en waar ik die dan terug kan
vinden. Weet u misschien waar ik dat kan vinden ?
Xiaomiproducts: Als het goed is moet deze in de Mi Fit App te vinden zijn!
Ik: Helaas kan ik deze optie in de mi fit app niet vinden en als ik info op internet zoek lijkt het erop dat deze functie toch niet in de mi band 5 versie aanwezig is.
Mocht het zijn dat het wel zo is dan hoor ik dat graag.
Mocht het inderdaad niet zo zijn dan wil ik de mi band 5 graag retour sturen.
Xiaomiproducts: Volgens onze leverancier zou dit inderdaad wel mogelijk moeten zijn!
Helaas heb ik het product zelf nog niet gedetailleerd kunnen testen vanwege de drukte bij ons.
Ben nu aan het overwegen om hem terug te sturen. Ivm corona hier in de brandhaard in Brabant had ik graag de zuurstofwaardes in mijn bloed kunnen meten. Voor mij was dit de reden om hem meteen in het begin al te bestellen. Vandaar ook mijn vragen vóórdat ik hem besteld had. Als blijkt dat dit met mijn versie niet kan stuur ik em retour en doe ik het nog even met mijn mi band 4......
ik: Klopt het dat de mi band 5 een spo2 meter heeft ? zoals de tekst suggereert ?
Xiaomiproducts: Dit is inderdaad het geval bij de Mi Band 5 zoals de tekst aangeeft!
Ik: ik heb de mi band 5 binnen en hij bevalt prima. Is makkelijk in te stellen en alles volgt zich vanzelf.
Ik kan echter nergens vinden waar hij de zuurstofwaardes in het bloed meet en waar ik die dan terug kan
Ik: Helaas kan ik deze optie in de mi fit app niet vinden en als ik info op internet zoek lijkt het erop dat deze functie toch niet in de mi band 5 versie aanwezig is.
Xiaomiproducts: Volgens onze leverancier zou dit inderdaad wel mogelijk moeten zijn!
Helaas heb ik het product zelf nog niet gedetailleerd kunnen testen vanwege de drukte bij ons.
Ben nu aan het overwegen om hem terug te sturen. Ivm corona hier in de brandhaard in Brabant had ik graag de zuurstofwaardes in mijn bloed kunnen meten. Voor mij was dit de reden om hem meteen in het begin al te bestellen. Vandaar ook mijn vragen vóórdat ik hem besteld had. Als blijkt dat dit met mijn versie niet kan stuur ik em retour en doe ik het nog even met mijn mi band 4......
Reactie ontvangen, maar nog niet helemaal duidelijk.
Maar wel informatie dat +- volgende week de Europese versie komt.Helaas is de functie nog niet actief inderdaad!
Wij zullen de Europese versie van de Mi Band 5 over ongeveer een week ontvangen!
Met vriendelijke groet,
[ Voor 12% gewijzigd door Skyrider op 30-06-2020 18:15 ]
Betekent dit dan dat de huidige versie spo2 (nog) niet ondersteund, of niet aan boord heeft?
Dat is helaas nog onduidelijk. Ik wacht nog steeds op een reactie. Zo moeilijke vraag zou het toch niet zijn.
Maakt stres levels waar iemand hierboven het over heeft geen gebruik van die sensor?
/▌
xiaomiproducts doet wel beetje erg moeilijk... Mijn email van gisteren:
Met hun reactie:Bedankt voor de mail.
Dus de Chinese variant heeft niet of wel sp02? Vele bronnen claimen dat alleen de globale/Europese versie sp02 hebben. Niet de Chinese die jullie op dit moment verkopen.
Ze reageren gewoon niet op mijn vraag..Wij verkopen momenteel de Internationale Versie die compatibel is met de Engelse taal!
Naar verwachting zullen wij de Europese Versie over een week op voorraad krijgen.
Waarschijnlijk omdat ze het niet weten. Xiaomiproducts is niet Xiaomi en Xiaomi heeft niks gezegd over het ondersteunen van SPO2.Skyrider schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:58:
xiaomiproducts doet wel beetje erg moeilijk... Mijn email van gisteren:
[...]
Met hun reactie:
[...]
Ze reageren gewoon niet op mijn vraag..
/▌
Als ze het niet weten, moeten ze dat ook gewoon zeggen. En ook niet op hun Mi band 5 informatiepagina vermelden dat die sp02 heeft. Wees eerlijk, vind het uit. Indien je niet zeker weet, laat die gegevens weg. Dit voorkomt veel verwarring.
--EDIT--
Weer contact opgenomen met hun. Ze zeggen dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat er een sp02 sensor op zit. Maar alleen niet geactiveerd.
Of ik hun geloof is een andere vraag.
--EDIT--
Weer contact opgenomen met hun. Ze zeggen dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat er een sp02 sensor op zit. Maar alleen niet geactiveerd.
Of ik hun geloof is een andere vraag.
[ Voor 28% gewijzigd door Skyrider op 01-07-2020 17:06 ]
Misschien dat xiaomiproducts.nl iets weet wat niemand anders weet, maar dat lijkt toch vrij onwaarschijnlijk voor een kleine Nederlandse webshop.
Ze zeggen toch ook dat ze de Internationale versie verkopen, terwijl je in het Chinees wordt begroet door 5
bands die je bij hen koopt? Is de tekst op het doosje wel in het Engels (of in ieder geval niet Chinees)?
Ik heb in het verleden dingen bij ze gekocht, en sterker zal dat blijven doen, maar het zou in dit geval beter zijn als ze niet de boel zouden voorliegen. Waarbij ik dan niet 100% kan bewijzen dat ze dat doen.
Als je
https://www.mi.com/shouhuan5/specs
bekijkt (naar Nederlands laten vertalen door Chrome) zie je dat de Chinese versie Engels ondersteund als systeemtaal (dus Engels is niet alleen iets van internationale versies) en dat er bij de sensoren niets staat over SpO2 oid.
Edit: Zit nog even verder te zoeken, die SpO2 rumour bron zou dit kunnen zijn:
https://geekdoing.com/thr...rk.1916/page-3#post-33932
Die heeft de firmware door zitten spitten, en die persoon riep al dat er een verschil zou zitten tussen de NFC en niet NFC variant. Alleen dat was allemaal in mei, pre release, en nu is het ding in China officieel uit en zegt de spec pagina er niks over.
Ze zeggen toch ook dat ze de Internationale versie verkopen, terwijl je in het Chinees wordt begroet door 5
bands die je bij hen koopt? Is de tekst op het doosje wel in het Engels (of in ieder geval niet Chinees)?
Ik heb in het verleden dingen bij ze gekocht, en sterker zal dat blijven doen, maar het zou in dit geval beter zijn als ze niet de boel zouden voorliegen. Waarbij ik dan niet 100% kan bewijzen dat ze dat doen.
Als je
bekijkt (naar Nederlands laten vertalen door Chrome) zie je dat de Chinese versie Engels ondersteund als systeemtaal (dus Engels is niet alleen iets van internationale versies) en dat er bij de sensoren niets staat over SpO2 oid.
Die heeft de firmware door zitten spitten, en die persoon riep al dat er een verschil zou zitten tussen de NFC en niet NFC variant. Alleen dat was allemaal in mei, pre release, en nu is het ding in China officieel uit en zegt de spec pagina er niks over.
[ Voor 19% gewijzigd door SanderBos op 01-07-2020 16:42 ]
Mee eens. Zoals ik eerder al zei heb ik nog niks gezien dat die bloedzuurstof-tracker bevestigt behalve geruchten die ver voor release rondgingen:SanderBos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:33:
Als je
g0tanks schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:55:
[...]
Volgens mij was dat enkel een gerucht dat veel rondging voor de release. In de officiële specificaties is nooit gezegd dat er een bloedzuurstof-tracker aanwezig is.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Gaan we er van uit dat er verschillen zitten tussn de versie die Xiaomiproducts nu al aanbied en de Europese versie? Behalve de taal? Als namelijk alleen het ontbreken van de NL taal het verschil is heb ik dat er wel voor over om hem nu al te kopen. Ding zou voor mij hoofdzakelijk gelden voor stappentellen en fitness activiteiten, Zuurstofgehalte in bloed lijkt mij niet heel interessant
Volgens mij enige verschil is taal (later meer instelbaar behalve Engels/Chinees), mogelijk sp02 en gebrek aan NFC. Maar NFC heeft niet echt veel nut als je 'm niet in Nederland kan gebruiken.Raxious schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:16:
Gaan we er van uit dat er verschillen zitten tussn de versie die Xiaomiproducts nu al aanbied en de Europese versie? Behalve de taal? Als namelijk alleen het ontbreken van de NL taal het verschil is heb ik dat er wel voor over om hem nu al te kopen. Ding zou voor mij hoofdzakelijk gelden voor stappentellen en fitness activiteiten, Zuurstofgehalte in bloed lijkt mij niet heel interessant
Maar volgens mij zit er ook geen NFC in de huidige "internationale" versie die momenteel wordt verkocht bij xiaomiproducts?
Misschien weten de huidige kopers dat.
Ik dacht eigenlijk dat Xiaomiproducts gewoon de Chinese versie verkoopt, aangezien deze de Engelse taal ondersteunt. NFC maak ik sowieso geen gebruik van, dus zou voor mij niet per se nodig zijn.Skyrider schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:03:
[...]
Volgens mij enige verschil is taal (later meer instelbaar behalve Engels/Chinees), mogelijk sp02 en gebrek aan NFC. Maar NFC heeft niet echt veel nut als je 'm niet in Nederland kan gebruiken.
Maar volgens mij zit er ook geen NFC in de huidige "internationale" versie die momenteel wordt verkocht bij xiaomiproducts?
Klopt, daar zit geen nfc in.Skyrider schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:03:
[...]
Mijne is helaas nog onderweg! Had hem graag al willen hebben als vervanger voor mijn Mi Band 4, maar nog even geduld. Weet iemand toevallig of je er een "smart" wekker mee kan instellen?
Bijvoorbeeld, tussen 6 en half 7 wakker worden gemaakt in lichte slaap? Dat had ik op mijn Withings Steel HR en dat vond ik wel fijn
Bijvoorbeeld, tussen 6 en half 7 wakker worden gemaakt in lichte slaap? Dat had ik op mijn Withings Steel HR en dat vond ik wel fijn
https://techrvw.com/
Misschien als je hem aan sleep as a droid koppelt? Dat zou dan op je 4 ook al moeten werken (ik zou wel ook een backup alarm zetten).Techrvw schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:53:
Mijne is helaas nog onderweg! Had hem graag al willen hebben als vervanger voor mijn Mi Band 4, maar nog even geduld. Weet iemand toevallig of je er een "smart" wekker mee kan instellen?
/▌
Dit.. werkt bij mij prima op de 4 (zonder backup-alarm.. gaat gewoon je uiterlijke tijd af). N&F heeft die functie ook, maar die heb ik nooit geprobeerd.Marzman schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:47:
[...]
Misschien als je hem aan sleep as a droid koppelt? Dat zou dan op je 4 ook al moeten werken (ik zou wel ook een backup alarm zetten).
Ik had paar weken geleden ook gemaild voor mi band 5 of dat echt internationale versie is. Ze zeiden ja terwijl ik zeker van ben dat het niet is omdat het nog niet uitgebracht is.
Ik vind dit wel een zeer spijtige zaak van Xiaomiproducts.nl aangezien ik al paar dingen daar heb besteld.
Ik kijk er alvast naar uit naar echte release 😀 momenteel heb ik mi band 4.
Ik vind dit wel een zeer spijtige zaak van Xiaomiproducts.nl aangezien ik al paar dingen daar heb besteld.
Het betreft ook een internationale versie vanwege de Engelse ondersteuning.royalt123 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:25:
Ik had paar weken geleden ook gemaild voor mi band 5 of dat echt internationale versie is. Ze zeiden ja terwijl ik zeker van ben dat het niet is omdat het nog niet uitgebracht is.
Denk overigens dat ik hem toch maar nu al ga bestellen. Ik verwacht geen echte veranderingen tussen de huidige versie en de Mi Smart Band 5 (behalve dan de naam).
[ Voor 13% gewijzigd door Raxious op 05-07-2020 14:02 ]
Over versie 4:
Heeft de 5 een betere sensor? Anders toch maar weer een (veel te dure) Apple Watch voor mij.
https://www.nu.nl/tech/60...este-activitytracker.htmlEen nadeel is dat de hartslagmeter niet nauwkeurig is. Vind je dat belangrijk? Dan kun je beter een ander model aanschaffen.
Heeft de 5 een betere sensor? Anders toch maar weer een (veel te dure) Apple Watch voor mij.
Ten opzichte van de Mi Band 4, heeft de Mi Band 5 een verbeterde heart rate sensor. Kan nu 24/7 je slaap monitoren i.p.v alleen in de late avond / nacht en ochtend tijden (handig voor als je onregelmatige slaap uren hebt). En ook neemt de Mi Band 5 nu REM (Rapid Eye Movements) op in je slaap gegevens.CyberMania schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:33:
Over versie 4:
[...]
https://www.nu.nl/tech/60...este-activitytracker.html
Ook is de Mi Band 5 uitgerust met een PAI (Personal Activity Intelligence) score om nog om nog meer inzicht te geven in de impact van verschillende trainingen op jouw gezondheid en conditie. En mocht er een Sp02 sensor bij zitten, is dat altijd meegenomen.
Ik begrijp je punt maar ik vind dat als je iets in engels kan zetten maakt in mijn ogen niet een internationale product.
Als random persoon aan mij vraagt is dat een internationaal product en ik zeg ja en bezorg hem Chinese doos met Chinese stopcontact dat klant niet blij zal zijn 😋
Bovendien zal er misschien ook functionele verschillen zijn tussen Chinese en internationale versie.
Maar je moet zeker kopen als dat u niet stoort want het is zeker een top product :-)
Als random persoon aan mij vraagt is dat een internationaal product en ik zeg ja en bezorg hem Chinese doos met Chinese stopcontact dat klant niet blij zal zijn 😋
Bovendien zal er misschien ook functionele verschillen zijn tussen Chinese en internationale versie.
Maar je moet zeker kopen als dat u niet stoort want het is zeker een top product :-)
Raxious schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:00:
[...]
Het betreft ook een internationale versie vanwege de Engelse ondersteuning.
Denk overigens dat ik hem toch maar nu al ga bestellen. Ik verwacht geen echte veranderingen tussen de huidige versie en de Mi Smart Band 5 (behalve dan de naam).
[ Voor 5% gewijzigd door royalt123 op 05-07-2020 21:10 ]
Notify & Fitness heeft zojuist een beta uitgebracht met support voor de mi band 5
Hell / 0
De aanwezigheid van de Engelse taal maakt het nog niet een internationale of global edition. Het is misleidend van xiaomiproducts.nl want Xiaomi heeft daadwerkelijk een internationaal model aangekondigd met andere features zoals Alexa-ondersteuning.Raxious schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:00:
[...]
Het betreft ook een internationale versie vanwege de Engelse ondersteuning.
Ben ik benieuwd of je Cloud 6.7 (Standaard) kan gebruiken met 24/7 slaap ondersteuning, zonder Cloud 4.7.GieltjE schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:20:
Notify & Fitness heeft zojuist een beta uitgebracht met support voor de mi band 5
[ Voor 4% gewijzigd door Skyrider op 06-07-2020 00:07 ]
Is de Honor Band 5 niks voor je? Die heeft een spo2 meter, tevens ook een erg goede slaapttrackter functie (en ik vind het persoonlijk mooier dan de Xiaomi band)Brabander69 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:09:
Ben benieuwd dan naar de reactie van xiaomiproducts..
Vaak bu'j te bang!
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met de hartslagmeter? Kwam net de volgende post op Reddit tegen die er niet zo over te spreken was: https://www.reddit.com/r/..._mi_band_5_not_quite_good
Voor mij hoeft de hartslagmeter niet 100% accuraat te zijn, maar een goede indicatie tijdens workouts/fietsen zou wel prettig zijn.
Voor mij hoeft de hartslagmeter niet 100% accuraat te zijn, maar een goede indicatie tijdens workouts/fietsen zou wel prettig zijn.
Op de Mi Band 4 forums en in reviews wordt er ook vaak afgegeven op de hartslag metingen.CydexTM schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 01:01:
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met de hartslagmeter? Kwam net de volgende post op Reddit tegen die er niet zo over te spreken was: https://www.reddit.com/r/..._mi_band_5_not_quite_good
Zelf is mijn ervaring juist dat het heel erg goed werkt op de Mi Band 4. En ik heb het ooit ook vergeleken met een borstband hartslag meter (wat ik een betere manier van vergelijken vind dan met een andere polsband zoals in de Reddit post, omdat je dan totaal verschillende methodes van registeren naast elkaar legt (optisch vs elektrische signalen)):
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59603136 (plaatje)
De eerste paar minuten zijn bij mij wel altijd een probleem, en ik heb ook niet zoveel met de metingen door de dag heen.
Ik denk zelf dat het erg afhangt van je pols en je activiteit (ik gebruik het alleen voor hardlopen). Ik denk ook dat deel van het probleem is dat die Mi Bands heel smal zijn, en daardoor a) makkelijk wat verschuiven, en b) licht van de zijkanten inlaten.
Bij mij klopt het ook redelijk goed (band4 en band2) vergeleken met een geijkte bloeddrukmeter. Maar je moet je de hartslagmeter meer als indicatie zien, als het erg afwijkend is van wat je verwacht kun je op een andere manier meten om het te controleren.
/▌
Ik heb ook het idee dat hij redelijk accuraat is. Heb de 4 ook wel eens naast een borstband gelegd, en dat week niet veel van elkaar af. Maar het is voor mij ook meer een indicatie dan een precieze meeting... Als je echte precisie zoekt, dan denk ik dan een band om de arm niet de beste plek is.CydexTM schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 01:01:
Goed om te horen van jullie allen, zoals aangegeven zoek ik niet 100% precisie, een redelijke indicatie is voor mij het belangrijkste. Hopen dat ie volgende week beschikbaar komt hier
https://taskboot.com/2020...packaging-omits-nfc-spo2/ Als dit klopt dan kan je net zo goed de Chinese versie kopen in plaats van de komende globale versie...
[ Voor 15% gewijzigd door Pjotrofsky op 09-07-2020 18:29 ]
Niet als je telefoon op Nederlands staat en je geen chinees spreekt, als hij op Engels staat maakt het weinig uit. Dat is bij alle Mibanden tot nu toe.Pjotrofsky schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:23:
https://taskboot.com/2020...packaging-omits-nfc-spo2/ Als dit klopt dan kan je net zo goed de Chinese versie kopen in plaats van de komende globale versie...
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 10-07-2020 11:25 ]
/▌
Ik dacht eigenlijk dat als je telefoon op Nederlands stond de band op Engels zou springen?Marzman schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Niet als je telefoon op Nederlands staat en je geen chinees spreekt, als hij op Engels staat maakt het weinig uit. Dat is bij alle Mibanden tot nu toe.
Hopelijk wordt volgens sterke geruchten de Mi Band 5 Pro deze maand ook uitgebracht die wel spO2 en meer heeft...
Ik moest in de MiFit app even de taal van de Mi Band 5 van Chinees naar Engels zetten. Kleine moeite.Pjotrofsky schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:58:
[...]
Ik dacht eigenlijk dat als je telefoon op Nederlands stond de band op Engels zou springen?
Misschien interessant voor anderen hier (ik heb zelf een Mi Band 4, en ga niet upgraden, dus heb het onderstaande ook niet zelf geprobeerd).
In play store is net een nieuwe versie van Notify & Fitness verschenen, niet eens een beta, waarin support voor de Mi Band 5 zou zitten:
In play store is net een nieuwe versie van Notify & Fitness verschenen, niet eens een beta, waarin support voor de Mi Band 5 zou zitten:
:fill(white):strip_exif()/f/image/6gm5JLN2tMoGYBFaCPm1E8En.png?f=user_large)
Mijn Chinese mi band 3 spreekt toch echt Nederlands, en mijn Android foon staat ook op Nederlands ingesteld.Marzman schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Niet als je telefoon op Nederlands staat en je geen chinees spreekt, als hij op Engels staat maakt het weinig uit. Dat is bij alle Mibanden tot nu toe.
Is Nederlands toegevoegd? Dan is er inderdaad geen verschil meer. Die op engels zetten met third party apps oplossing werkte maar tijdelijk.cazzer22 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:12:
[...]
Mijn Chinese mi band 3 spreekt toch echt Nederlands, en mijn Android foon staat ook op Nederlands ingesteld.
/▌
Die update is al ruim een jaar terug gekomen. Daarmee lijkt de mi band qua talen hetzelfde. Maar ik weet niet of dat voor de 4 en 5 ook zo is.
Ik zit daarop te wachten. Dat iemand kan vertellen welke talen er op de CN versie zitten.
Ik zit daarop te wachten. Dat iemand kan vertellen welke talen er op de CN versie zitten.
4 was ook al tijdje in het Nederlands. De 5 nog niet.
Vele bronnen zeggen gewoon dat er geen sp02 sensor in zitten... maar xiaomiproducts zeggen nu 't volgende (na dat ik hun de link https://www.xiaomist.com/...l-version-has-to.html?m=1 heb verstuurd)
Hoe kunnen ze nou met 100% zekerheid zeggen dat er een sp02 sensor op zit?Dank voor je bericht!
De sensor is inderdaad nog niet actief, maar deze zal naar alle waarschijnlijkheid wel werkzaam worden na enkele updates voor de fitnesstracker!
[ Voor 8% gewijzigd door Skyrider op 13-07-2020 11:18 ]
Geheel toevallig zat ik daar net iets soortgelijks over te lezen, blijkbaar roept een Poolse webshop dat ook alvast:Skyrider schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:07:
Vele bronnen zeggen gewoon dat er geen sp02 sensor in zitten... maar xiaomiproducts zeggen nu 't volgende (na dat ik hun de link https://www.xiaomist.com/...l-version-has-to.html?m=1 heb verstuurd)
[...]
Hoe kunnen ze nou met 100% zekerheid zeggen dat er een sp02 sensor op zit?
https://geekdoing.com/thr...nown-features.1955/page-7
(Dit is trouwens in een thread met veel input van "MagicUnicorn", degene die op basis van inspecteren van firmwares volgens mij de enige oorspronkelijke bron van alle SpO2 geruchten. In diezelfde thread trouwens inmiddels wat foto's van de achterkant van de global versie, maar in die tekst op de achterkant staat niet wat voor sensoren erin zitten, dat staat trouwens mij de Mi Band 4 wel op de zijkanten van het doosje maar daar geen foto's van daar)
Dus zelfs als dat ding woensdag uitkomt, ik vermoed zelf zonder vermelding van SpO2 sensor, dan zullen mensen toch nog blijven volhouden dat het er later inkomt. En je kunt niet eens zeker weten dat het niet zo is, want weet jij veel misschien kan die hartslagmeter worden hergebruikt of zo, het meetconcept is ongeveer hetzelfde.
Dus misschien een mooi moment voor mij om het gerucht te starten dat de Mi Band *4* ook 'binnenkort' SpO2 metingen krijgt, via een firmware upgrade waar Xiaomi nu de laatste hand aan legt met hetzelfde algoritme als ze voor de Mi Band 5 gebruiken. You heard it here first...
Kunnen huidige gebruikers (die dat soort dingen leuk vinden om te doen) de Mi band 5 niet uit elkaar halen om de sensor beter van dichtbij te bekijken?
Ik kan op Youtube nog geen teardown video vinden van de Mi Band 5. Maar die gaat er in de komende weken vast nog wel komen.
En ik ga de mijne niet uit elkaar halen
En ik ga de mijne niet uit elkaar halen
YouTube: Mổ Bụng Xiaomi Mi Band 5 | Inside MiBand 5 | Mi Band 5 Disassembly T...
Enigste teardown video die ik kan vinden, maar niet in het Engels.
---
Waar dient die vierkant in het midden (sensor?) voor trouwens?
https://www.gizmochina.co...art-Band-5-Unboxing-d.jpg
Enigste teardown video die ik kan vinden, maar niet in het Engels.
---
Waar dient die vierkant in het midden (sensor?) voor trouwens?
https://www.gizmochina.co...art-Band-5-Unboxing-d.jpg
[ Voor 21% gewijzigd door Skyrider op 14-07-2020 11:55 ]
Bedoel je de hartslagsensor?
Ik vind het een mooi apparaatje, ook dat magnetisch laden is erg handig, zo blijkt in de praktijk.
Ik vind het een mooi apparaatje, ook dat magnetisch laden is erg handig, zo blijkt in de praktijk.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de Europese versie op xiaomiproducts.nl en de multi-language versie op Aliexpress?
Gewoon wachten tot morgen bij de officiële presentatie van Xiaomi. Dan wordt wel duidelijk wat de verschillen zijn. Hopelijk kondigen ze dan ook de Mi Band 5 Pro met spO2 aan 
xiaomiproducts.nl zijn prutsers die zelf geen idee hebben wat voor producten ze precies verkopen en dan maar uit hun nek kletsen.
xiaomiproducts.nl zijn prutsers die zelf geen idee hebben wat voor producten ze precies verkopen en dan maar uit hun nek kletsen.
Heb vandaag de Europese versie via xiaomiproducts.nl binnen gekregen en gekoppeld als vervanger van de Mi band 3. MiFit is en blijft netjes in het Nederlands, na het koppelen van de 5 worden de instellingen van de vorige band voor zover gelijk over gezet op de nieuwe Mi band 5. Op dit moment heb ik nog geen Nederlands kunnen vinden als instelling voor de band zelf. Vanuit MiFit kan ik kiezen voor twee varianten van Chinese tekens en Engels.MvdD schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:48:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de Europese versie op xiaomiproducts.nl en de multi-language versie op Aliexpress?
Mi Smart Band 5: betere fitnesstracking voor iedereen
De smartband is vernieuwd met een 1,1 inch high-resolution AMOLED-display en daardoor handiger en stijlvoller dan ooit. Met het grotere display toont de Mi Smart Band 5 niet alleen meer realtime statistieken, maar stelt hij daarnaast gebruikers in staat het display te personaliseren met meer dan 65 thema-opties en aanpasbare functiemodules.
Bovendien beschikt de nieuwe smart band over een geoptimaliseerde PPG-sensor, voor nauwkeurigere monitoring van de hartslag voor elf bewegingstypes, waaronder roeien, yoga, crosstrainer, springtouw en meer. Ook is de Mi Smart Band 5 uitgerust met verschillende nieuwe functies, zoals stressniveaudetectie, ademoefeningen, gezondheid voor vrouwen, PAI-gezondheidsmatrix en meer.
Het apparaat opladen is makkelijker geworden dankzij de nieuwe magnetische oplader die eenvoudig contact maakt met de achterkant van het apparaat, zodat de band niet verwijderd hoeft te worden vóór het opladen. Na één keer volledig opladen gaat de batterij veertien dagen mee.
De wereldwijde adviesprijs van de Mi Smart Band 5 is €39,99. De lokale verkooppunten binnen de Benelux worden aangekondigd zodra het product verkrijgbaar is.
Geen variant met NFC / sp02-sensor dus
EDIT: Nog even wat fotootjes:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KJkvcotFTUr0yExW0TlUZMzh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gxNSdrE1Wz5DAeZkcRQaNoXh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kPsvZsW2TvFRYvowndu8uIhl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8KyJncj6ojB7QWHv39ypaGaP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2fhWEfNnXZWW72xYoUvvioBK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bMAdboIHjDkgFYSHFKteTsvj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bNzRDFwPrYpUaGMVt3nTP8NM.jpg?f=user_large)
De smartband is vernieuwd met een 1,1 inch high-resolution AMOLED-display en daardoor handiger en stijlvoller dan ooit. Met het grotere display toont de Mi Smart Band 5 niet alleen meer realtime statistieken, maar stelt hij daarnaast gebruikers in staat het display te personaliseren met meer dan 65 thema-opties en aanpasbare functiemodules.
Bovendien beschikt de nieuwe smart band over een geoptimaliseerde PPG-sensor, voor nauwkeurigere monitoring van de hartslag voor elf bewegingstypes, waaronder roeien, yoga, crosstrainer, springtouw en meer. Ook is de Mi Smart Band 5 uitgerust met verschillende nieuwe functies, zoals stressniveaudetectie, ademoefeningen, gezondheid voor vrouwen, PAI-gezondheidsmatrix en meer.
Het apparaat opladen is makkelijker geworden dankzij de nieuwe magnetische oplader die eenvoudig contact maakt met de achterkant van het apparaat, zodat de band niet verwijderd hoeft te worden vóór het opladen. Na één keer volledig opladen gaat de batterij veertien dagen mee.
De wereldwijde adviesprijs van de Mi Smart Band 5 is €39,99. De lokale verkooppunten binnen de Benelux worden aangekondigd zodra het product verkrijgbaar is.
Geen variant met NFC / sp02-sensor dus
EDIT: Nog even wat fotootjes:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KJkvcotFTUr0yExW0TlUZMzh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gxNSdrE1Wz5DAeZkcRQaNoXh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kPsvZsW2TvFRYvowndu8uIhl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8KyJncj6ojB7QWHv39ypaGaP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2fhWEfNnXZWW72xYoUvvioBK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bMAdboIHjDkgFYSHFKteTsvj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bNzRDFwPrYpUaGMVt3nTP8NM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EPjLSet4JHl77HH3oNlc1t7C.jpg?f=user_large)
[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 15-07-2020 15:53 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Reactie van Xiaomiproducts.
Helaas hebben wij vandaag te horen gekregen dat de eerder gegeven informatie niet klopt van onze leverancier!
De spO2-meter zit hier inderdaad niet op!
Met vriendelijke groet.
Weet iemand of de Europese versie op Xiaomiproducts.nl dan overeenkomt met de multi-language versie op Aliexpress?
Maar wat is dan die "multi-language" versie? Link?MvdD schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:24:
Weet iemand of de Europese versie op Xiaomiproducts.nl dan overeenkomt met de multi-language versie op Aliexpress?
(In zijn algemeenheid zou ik zeggen:
1. Op dit moment is het erg gevaarlijk om bij een 'vage' site een Mi Smart Band 5 te bestellen en te verwachten dat het een Global (Europese) versie is. Zelfs al zegt de verkoper met de hand op zijn hart dat het de juiste is, blijft het afwachten, omdat al die verkopende partijen toch zoiets hebben van Mi Band is Mi Band.
2. Als je nou een hele goede deal kan vinden kun je ook gewoon voor de Chinese versie gaan. Die ondersteunt wel Engels, en als ik de berichten in dit forum goed lees kun je hem tegenwoordig in Mi Fit dan in het Engels zetten, en het is niet alsof je de teksten van dat ding dagelijks leest. De watchfaces zijn voor 100% opgebouwd uit plaatjes dus de taal maakt daar niet uit (er kunnen teksten staan, maar dat zijn dan plaatjes van teksten). Maar dat is maar mijn persoonlijke idee)
Je zult dan wel je telefoon op Engels moeten zetten. Uiteindelijk kun je de telefoon ook op Nederlands zetten als Nederlands ondersteunt wordt in een latere firmware. Mijn huidige Mi band 4 is een Chinese versie en is nu gewoon in het Nederlands.....Die ondersteunt wel Engels, en als ik de berichten in dit forum goed lees kun je hem tegenwoordig in Mi Fit dan in het Engels zetten, en het is niet alsof je de teksten van dat ding dagelijks leest....
Discussie tussen 2 Mi Band 4 eigenaren in het Mi Band 5 forumratzz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:59:
[...]
Je zult dan wel je telefoon op Engels moeten zetten. Uiteindelijk kun je de telefoon ook op Nederlands zetten als Nederlands ondersteunt wordt in een latere firmware. Mijn huidige Mi band 4 is een Chinese versie en is nu gewoon in het Nederlands.

Blijkbaar is dat niet meer zo, van dat je de hele telefoon op Engels moet zetten. Je kunt het tegenwoordig blijkbaar in de Mi Fit app instellen.
Tenminste zo lees ik de reacties van @majoh (link) en @nagynl (link), misschien kan 1 van hen dat nog even bevestigen?
(Zelf gebruik ik niet Mi Fit maar Notify & Fitness, en daarin kan je in ieder geval wel voor Mi Band 4 de taal zetten op wat maar wordt ondersteund door de band, bij mij ook Nederlands)
Bij mij precies hetzelfde als @majoh dus telefoon in het Nederlands en Mi band via app in het Engels. Telefoon hoeft dus niet in het Engels. Wat dat betreft in deze vroege fase al een stuk makkelijker dan bij de mi band 3 in het verleden waar ik de taal eerst een tijd via een derde app moest tweaken. (notify en fitness?)
Ik zit er ook aan te denken om een mi band 5 aan te schaffen. Ik heb zelf alleen een vrij grote pols, hebben jullie hiermee ervaringen? Het is natuurlijk zonde als ie niet past.
Als je dit bandje niet om kan, dan heb je het over formaat onderbeen ofzo, dat moet wel lukken.
Weet je hoe breed je pols is?Saturate schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:03:
Ik zit er ook aan te denken om een mi band 5 aan te schaffen. Ik heb zelf alleen een vrij grote pols, hebben jullie hiermee ervaringen? Het is natuurlijk zonde als ie niet past.
https://www.mi.com/global/mi-smart-band-5/specs/
Adjustable length 155–219 mm
Dat zou trouwens mijn Mi Band 4 bandje ook moeten zijn, maar als ik meetlint langs grootste stand leg kom ik maar tot 21 cm.
Je kunt er ook zelf geen gaatjes meer bijmaken als het te klein is (zou wel kunnen als hij te groot is).
Zo te zien kan de band5 op het bandje blijven zitten tijdens het laden? Dan zullen bandjes wel veel langer meegaan dan wanneer je steeds dat rubber van het scherm af moet trekken.
Voorlopig blijf ik nog bij mijn band4 maar dat neem ik dan in overweging als het rubber bandje versleten is
Voorlopig blijf ik nog bij mijn band4 maar dat neem ik dan in overweging als het rubber bandje versleten is
/▌
Haha, dat zal wel meevallen gelukkig. Thanks!CLB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:07:
Als je dit bandje niet om kan, dan heb je het over formaat onderbeen ofzo, dat moet wel lukken.
Edit: Pols even opgemeten, kom toch op een omtrek van 21cm. Zal er dus om spannen... Nog adviezen voor een iets langer bandje?
[ Voor 20% gewijzigd door Saturate op 16-07-2020 17:19 ]
Notify and fitness kan syncen naar Strava (ook oudere bands), maar daar zit wel eenmalig kosten aan verbonden.Sleeon schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:51:
Werkt de 5 toevallig nu wel met Strava?
Ik kon met mijn band 4 Strava gebruiken op iOS wanneer ik de Mi app eerst aanzetten maar krijg het met de 5 nog niet voor elkaar. Wel jammer gezien ik de band vooral voor het fietsen en hardlopen gebruik. Ik kreeg een tip dat de app Amazfit ook zou werken maar die herkent de Mi Band 5 niet eens en staat er unknown device.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik heb sinds vrijdag de Mi Band 5. Mocht pas vanaf woensdag worden geleverd (xiaomiproducts.nl).
Keuze vooralsnog voor de Band 5, maar ik twijfel nog steeds over de Amazfit Bip S. Die heeft een always on scherm. De Band 5 niet. Ik heb bij de Band 5 veel problemen met het activeren van het scherm. Moet je tich keer je pols in allerlei bochten draaien voordat 'ie aan springt.
Ik wil vooral mijn slaap meten. De info in de Mi Fit app is wat dat betreft waardeloos. De Notify & Fitness app geeft in de gratis versie al iets meer informatie. VRAAG: je zou volgens sommigen REM slaap kunnen meten, maar ik zie dat niet. Weet iemand waar je dat kunt zien of aanzetten?
Keuze vooralsnog voor de Band 5, maar ik twijfel nog steeds over de Amazfit Bip S. Die heeft een always on scherm. De Band 5 niet. Ik heb bij de Band 5 veel problemen met het activeren van het scherm. Moet je tich keer je pols in allerlei bochten draaien voordat 'ie aan springt.
Ik wil vooral mijn slaap meten. De info in de Mi Fit app is wat dat betreft waardeloos. De Notify & Fitness app geeft in de gratis versie al iets meer informatie. VRAAG: je zou volgens sommigen REM slaap kunnen meten, maar ik zie dat niet. Weet iemand waar je dat kunt zien of aanzetten?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankopen, levertijden en prijzen: [Xiaomi Mi Band 5] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankopen, levertijden en prijzen: [Xiaomi Mi Band 5] Levertijden & Prijzen