Acties:
  • 0Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:16
hansie_k schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:29:
[...]

....Voor een fractie van de prijs van een Garmin of Suunto mag je misschien niet te veel verwachten, maar wel jammer..
Ik vind het jammere dat het zo wisselvallig is, de ene keer is er niks aan de hand en na een update ofzo functioneert het allemaal weer net effe anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik meld mij toch weer even hier. Sinds de laatste (of één na laatste) update kan ik elke week mijn Xiaomi Mi Band 5 opladen, voorheen was dit elke drie weken (tot soms wel bijna een maand). Aan het gebruik is niets veranderd. Toch wel opmerkelijk.

Je mag het niet denken, maar niet geheel toevallig is de Xiaomi Mi Band 6 uit. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:13
Ik kan sinds de laatste update helaas alle problemen, die hier gemeld worden, bevestigen. Het verspringen van de GPS-data, de zwaar verminderde accuduur (met moeite nog maar een week ipv ruim 2 weken), route die halverwege afgebroken wordt, bijna niet meer syncen met de smartphone.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-03 18:28
Ik word echt gek van die accuduur die zo snel achteruit gaat. Ik heb hem pas 8 maanden, en sinds 3 maanden gaat de accuduur steeds sneller omlaag. Van 14 dagen naar nu na 4 dagen nog maar 41% zijn.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

drusloos schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:23:
Ik word echt gek van die accuduur die zo snel achteruit gaat. Ik heb hem pas 8 maanden, en sinds 3 maanden gaat de accuduur steeds sneller omlaag. Van 14 dagen naar nu na 4 dagen nog maar 41% zijn.
Laat je hem helemaal leeglopen steeds tot hij uitvalt of laad je hem op zodra hij meldingen geeft?

Anders zou ik je instellingen eens nalopen of er niks accu slurpt, of misschien meerdere apps die synchroniseren?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-03 18:28
Marzman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:04:
[...]

Laat je hem helemaal leeglopen steeds tot hij uitvalt of laad je hem op zodra hij meldingen geeft?

Anders zou ik je instellingen eens nalopen of er niks accu slurpt, of misschien meerdere apps die synchroniseren?
Ik laad hem bij 5-10% op altijd. Maar qua instellingen is er niks veranderd in al die maanden. Maar een halvering van accuduur in een half jaar tijd vind ik wel veel. Heb hem zelfs nu telkens op niet storen om maar niet te laten trillen om accu te sparen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:49
Ik haalde in september toen ik hem kocht ook makkelijk 12 dagen. Nu met moeite 8 en nooit iets aan de instellingen gewijzigd sindsdien. Dus óf de firmware updates verprutsen de accuduur óf er zit een crappy accu in. Ik herhaad altijd rond de 10-15%. Gisteravond nog 13%, maar vanmorgen vergeten opladen en toen was hij plots tegen 11u helemaal leeg.

Ik wou 'm eigenlijk vervangen door de OnePlus Watch maar die is teleurstellend dus ik blijf nog even bij m'n Mi Band.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 16:20
Mi Band 6 is nu ook uit in Nederland:
https://www.xiaomiproduct...nd-6-europese-versie.html

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 15:23
Nog meer mensen waarbij het weerbericht niet meer werkt?
Blijft continu zeggen dat ik moet verbinden met de mi-app maar dat is dei gewoon want de andere gegevens worden gewoon gesynchroniseerd

• lifeguard
Ik ben wel fan van het grotere scherm. Vind het lettertype op de 5 echt klein en is niet in te stellen helaas.
Ik heb hem te kort om al in te ruilen voor de 6 helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-03 12:55
Ik heb de 6 besteld via Ali, geleverd vanuit Tsjechië.
Komt deze week binnen, ben ook benieuwd.

Wie is er handig genoeg om een Band 6 topic aan te maken...?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29
hansie_k schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:49:
[...]

Ik heb de 6 besteld via Ali, geleverd vanuit Tsjechië.
Komt deze week binnen, ben ook benieuwd.

Wie is er handig genoeg om een Band 6 topic aan te maken...?
Ben wel benieuwd of je de cn of global versie hebt besteld. En mag ik vragen via welke shop je hem in Ali hebt besteld?

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Misschien kan iemand me helpen. Ik gebruik al lange tijd een Miband 4 met Gadgetbridge. Nu heb ik laatst mijn telefoon naar Android 11 geflashed (LineageOS 18.1)
Dit heeft tot gevolg dat alles weer stock LineageOS is en extra applicaties opnieuw geinstalleerd moeten worden. Dat is allemaal voor elkaar, echter, wat ik ook probeer, ik krijg gadgetbridge niet zo ver dat hij de auth code accepteert.
Ik weet zeker dat ik de goede code in vul. Ik heb ook al een nieuwe BT adres laten genereren door op de miband een factory reset uit te voeren. Met de mifit app een nieuwe auth code laten genereren. Mifit app er weer af gehaald en bij gadgetbridge de (nieuwe) auth code ingevuld.
Gadgetbridge geeft aan dat het device al gepaired is, maar dat er een auth code moet worden ingevuld. Die is ingevuld (met een trailing 0x ).
Iemand ideeen wat ik over het hoofd zie?

/edit: ik weet niet welk bitje omgevallen was maar na verwijderen en opnieuw installeren van gadgetbridge is de miband nu wel in gadgetbridge actief,.... 8)7

[Voor 8% gewijzigd door michielRB op 23-04-2021 19:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:16
Ik haalde voorheen altijd meer dan 10 dagen uit mijn accu. Nu nog maar 5. Ik vermoed dat dit sinds één van de laatste updates is. Erg irritant :{ .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 10:57
MarcoC schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:38:
Ik haalde voorheen altijd meer dan 10 dagen uit mijn accu. Nu nog maar 5. Ik vermoed dat dit sinds één van de laatste updates is. Erg irritant :{ .
Vreemd, hier geen last van. 30% van de accu eraf in 5dagen.

DeepRadio The best in house&dance!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flumer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2022
Bij mij gaat de accu nog prima, maar op een of andere manier wordt de PAI historie niet bijgewerkt. Dus gedurende de dag wordt PAI wel bijgewerkt, maar stand van de dagen ervoor blijft hetzelfde.

Ik heb de batterij al een keer helemaal leeg laten lopen, maar dat hielp niet. Nu overweeg ik een factory reset, maar heb daar eigenlijk geen zin in omdat het pairen met N&F dan ook weer helemaal opnieuw moet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:39
Jumpman schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:00:
Ik meld mij toch weer even hier. Sinds de laatste (of één na laatste) update kan ik elke week mijn Xiaomi Mi Band 5 opladen, voorheen was dit elke drie weken (tot soms wel bijna een maand). Aan het gebruik is niets veranderd. Toch wel opmerkelijk.

Je mag het niet denken, maar niet geheel toevallig is de Xiaomi Mi Band 6 uit. ;)
Wel vreemd dat ik eerst regelmatig updates kreeg en nu al enkele maanden niets meer, er bekruipt mij toch een naar gevoel sinds de 'battery drain' van één van de laatste updates. Internet staat er vol mee, maar Xiaomi zwijgt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:42
Flumer schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:44:
Bij mij gaat de accu nog prima, maar op een of andere manier wordt de PAI historie niet bijgewerkt. Dus gedurende de dag wordt PAI wel bijgewerkt, maar stand van de dagen ervoor blijft hetzelfde.

Ik heb de batterij al een keer helemaal leeg laten lopen, maar dat hielp niet. Nu overweeg ik een factory reset, maar heb daar eigenlijk geen zin in omdat het pairen met N&F dan ook weer helemaal opnieuw moet.
Fabrieksinstellingen werkt niet voor 't resetten van de PAI historie, kan ik je vertellen.

doe eens raar, doe waterpolo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robert.v.w.
Ik krijg vandaag de Band 6. Hopelijk is dit wél weer een goed model, net zoals de 3 en de 4, want over de 5 ben ik totaal niet tevreden. De interface begint steeds meer te haperen en na de laatste update haalt'ie nog maar 5 dagen op een volle accu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Largamelion
Ik haal er voorlopig ongeveer nog 8 dagen uit, bijna de helft van wat ik er uithaalde eind vorig jaar. Ik heb hem nu bijna 9 maand maar dat is toch wel triestig. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de batterij ligt en ben vrij zeker dat dit firmware-gerelateerd is. Aan de instellingen heb ik sinds het begin niets gewijzigd.

Ik had 'm op V&A gezet omdat ik een Active 2 had gekocht, maar die heb ik na 2 weken weer retour gestuurd. Samsung Tizen blijkt echt m'n ding niet te zijn en ik liep nog tegen teveel beperkingen aan (geen Google apps of deftige alternatieven, Bixby niet in het Nederlands, etc ...). Als ik nu upgrade naar een echte smart watch dan wordt het toch WearOS. Ik wacht nog even op de update van Google en de nieuwe Samsung watches die hopelijk een verbeterde versie van WearOS gaan draaien. Of misschien de Pixel watch, al zal die waarschijnlijk hoog boven mijn budget zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansie_k
robert.v.w. schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:36:
Ik krijg vandaag de Band 6. Hopelijk is dit wél weer een goed model, net zoals de 3 en de 4, want over de 5 ben ik totaal niet tevreden. De interface begint steeds meer te haperen en na de laatste update haalt'ie nog maar 5 dagen op een volle accu.
Ik heb de 6.
Verwacht er niet te veel van qua accu.
Ligt misschien aan je instellingen, maar ik red net 9 dagen.

• robert.v.w.
hansie_k schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:26:
[...]
Ligt misschien aan je instellingen, maar ik red net 9 dagen.
Ik heb de afgelopen weken gewisseld tussen de 4 en de 5, met zoveel mogelijk dezelfde settings. Op de 4 haal ik probleemloos 14 dagen, op de 5 met moeite 5 dagen. De 4 reageert ook veel directer, terwijl je op de 5 vaak langer of meermaals moet drukken. Ik hoop dat het dan maar een maandagochtend-exemplaar is.

• GebruikerW
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Gisteren voor mijn dochter de Mii Band 5 binnen. Alles geinstalleerd, etc. Firmware geupdate naar 1.0.2.58.
Om 22.00 's avonds was ie 100% volgeladen en toen op de tafel gelegd.

's Morgens om 7.30 had ie nog maar 51% batterij :|

Ik heb hem een factory reset gegeven, opnieuw gekoppeld alles staat uit, ook sleep activity tracking. Helderheid een tandje terug gezet.

Hij is nu met 81% (na een beetje laden) mee gegaan naar school, ben benieuwd waar ie op staat als ze terug komt vanmiddag...

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:43
Vind het overigens bijzonder dat ze altijd zo snel gaan met het uitbrengen van nieuwe Mi Bands en de software eigenlijk niet. Heb al een Mi band vanaf de eerste. Meestal duurt het een half jaar voordat er eindelijk Nederlandse taal is. Dit keer expres maar een Global versie gekocht maar tot nu toe heb ik nog steeds geen Nederlandse taal. Heb ondertussen al een aantal maanden geen software update gehad.

Zie veel batterij problemen, die heb ik gelukkig niet. Die van mij gaat al snel een week mee.

• InfoTracer
GebruikerW schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:50:
Gisteren voor mijn dochter de Mii Band 5 binnen. Alles geinstalleerd, etc. Firmware geupdate naar 1.0.2.58.

Ik heb hem een factory reset gegeven, opnieuw gekoppeld alles staat uit, ook sleep activity tracking. Helderheid een tandje terug gezet.

Hij is nu met 81% (na een beetje laden) mee gegaan naar school, ben benieuwd waar ie op staat als ze terug komt vanmiddag...
Het zo snel leeglopen van de batterij herken ik niet. Zelfs met alles aan gaat ie zeker een week mee. Enige wat default is hoelang het display aan blijft.

• lifeguard
GebruikerW schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:50:

Dat is niet goed, en ik durf het bijna niet te vragen, maar weet je zeker dat hij 100% was?

• GebruikerW
lifeguard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Dat is niet goed, en ik durf het bijna niet te vragen, maar weet je zeker dat hij 100% was?
Ja, hij was zeker 100%.

Dochter net terug en de batterij zit op 46%.

Ik ga hem terug sturen want dit is echt niet goed.

• lifeguard
GebruikerW schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Ja, hij was zeker 100%.

Dochter net terug en de batterij zit op 46%.

Ik ga hem terug sturen want dit is echt niet goed.
Dat is zeker niet goed.

We hebben een maand of drie terug 40 bandjes besteld, en geen enkele heeft het probleem welke jij hebt.
Voor wat ik weet doen ze er allemaal gemiddeld 10 dagen mee.
Niet dat jij daar nu iets aan hebt, maar ik zou hem ook retour sturen.

• GebruikerW
De oude is retour en de nieuwe gisteren binnen. Weer 100% opgeladen en 's ochtends nog steeds 100% :) Vandaag hele dag mee gelopen en batterij 99%. (y)

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-03 12:08
Ik word tureluurs van mijn miband 5, hij deed het voorheen prima, batterijduur is ook uitstekend maar hij stopt om de haverklap met het tracken van bv een wandeling. Soms is hij om onverklaarbare reden niet meer verbonden met de telefoon: ik kan er geen touw aan vastknopen.
Meldingen komen dan ineens ook niet meer binnen.
Heb alles al gereset, factory reset, opnieuw alles geïnstalleerd en dan lijkt het even goed te gaan maar nee hoor... Tijd voor een zware baksteen of heeft er nog iemand een idee?

• Largamelion
Eleni schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:17:
Tijd voor een zware baksteen of heeft er nog iemand een idee?
Garantie claimen mss?

• ratzz
Eleni schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:17:
Ik word tureluurs van mijn miband 5, hij deed het voorheen prima, batterijduur is ook uitstekend maar hij stopt om de haverklap met het tracken van bv een wandeling. Soms is hij om onverklaarbare reden niet meer verbonden met de telefoon: ik kan er geen touw aan vastknopen.
Meldingen komen dan ineens ook niet meer binnen.
Heb alles al gereset, factory reset, opnieuw alles geïnstalleerd en dan lijkt het even goed te gaan maar nee hoor... Tijd voor een zware baksteen of heeft er nog iemand een idee?
Ik heb dezelfde klachten gehad en gaf ook de miband de schuld, toen ik een andere telefoon kreeg waren ale klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-03 12:08
Dat is goed te weten.
Ik heb een Pocophone f1, op zich geen weirde foon die problemen geeft, ik ga het eens testen.

• Largamelion
Eleni schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:16:
Dat is goed te weten.
Ik heb een Pocophone f1, op zich geen weirde foon die problemen geeft, ik ga het eens testen.
Heb dezelfde phone maar draai wel custom ROM. Tot gisteren was dat LOS 17.1 (Android 10) maar nu eindelijk de upgrade naar 18.1 (Android 11) uitgevoerd.

Geen connectieproblemen met m'n Mi Band 5 tot nu toe.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Er gaat al een aantal weken (volgens mij elke woensdag) steeds een wekker af op de mi band om 8 uur 's ochtends. Ik heb het al een aantal keren nagekeken, maar er staat geen wekker ingesteld op die tijd. Iemand een enig idee hoe dit kan :?

En tijdens het douchen wordt scherm te vaak ontgrendeld, terwijl ik vergrendeling al aan heb staan.

• lifeguard
xileS schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:23:
Er gaat al een aantal weken (volgens mij elke woensdag) steeds een wekker af op de mi band om 8 uur 's ochtends. Ik heb het al een aantal keren nagekeken, maar er staat geen wekker ingesteld op die tijd. Iemand een enig idee hoe dit kan :?

En tijdens het douchen wordt scherm te vaak ontgrendeld, terwijl ik vergrendeling al aan heb staan.
Weet je zeker dat die onder het douchen misschien een alarm heeft gezet?
Ik doe hem gewoon af, had er ook teveel problemen mee.

• InfoTracer
xileS schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:23:

Of heb je misschien twee app draaien die data syncen naar he band?

• xileS
  • Niet online
lifeguard schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Weet je zeker dat die onder het douchen misschien een alarm heeft gezet?
Ik doe hem gewoon af, had er ook teveel problemen mee.
Als dat zo was, dan zou de tijdstip tussen de alarms te zien zijn, maar dat zie ik dus niet. Ik zie wel een eenmalige wekker 10 min eerder. Misschien dat ik onbewust gesnoozed heb, maar dat denk ik ook niet. Het lijkt iig elke woensdag om 8 uur te gebeuren. Ik heb de eenmalige wekker maar net verwijderd. Even aanzien dan.

• xileS
  • Niet online
InfoTracer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:36:
[...]

Of heb je misschien twee app draaien die data syncen naar he band?
Nee, alleen de mi fit app gebruik ik.

• Largamelion
Ik had het onlangs ook voor, wekker ging plots om 7u af. Pas na 2 dagen had ik het echt door, vrij irritant ... Nooit manueel ingesteld dus vermoedelijk ook tijdens het zwemmen/douchen gebeurd. Bij mij stond hij overigens wel gewoon tussen de wekkers aangevinkt.

[Voor 15% gewijzigd door Largamelion op 22-07-2021 08:34]

• _Floddertje_
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 21:29
Ik heb op mijn Mi Band 5 een 'gebeurtenis herinnering' ingesteld die elke dag op dezelfde tijd afgaat. Als de band trilt kun je kiezen tussen drukken op de Z om het alarm 10 minuten te snoozen, of drukken op de V (vinkje) om het alarm meteen uit te schakelen. Maar dat drukken op die V lukt niet. Ik kan drukken tot ik een ons weeg en soms verdwijnen de gegevens dan wel uit beeld maar dan gaat het alarm na 10 minuten toch weer, alsof ik op de Z had gedrukt. Pas als ie een keer of vijf gesnoozed heeft, stopt het. Elke dag opnieuw gaat het zo. Iemand die dit herkent of een oplossing heeft? Het is best wel irritant. De gebeurtenis verwijderen en opnieuw instellen helpt niet.

• ratzz
_Floddertje_ schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:24:
.... 10 minuten toch weer, alsof ik op de Z had gedrukt. Pas als ie een keer of vijf gesnoozed heeft, stopt het. Elke dag opnieuw gaat het zo. Iemand die dit herkent of een oplossing heeft? Het is best wel irritant. De gebeurtenis verwijderen en opnieuw instellen helpt niet.
Ik dacht dat het aan mij lag, dat mijn vingers te dik zouden zijn ofzo. Ik moet gemiddeld wel 5 keer tikken voor voordat die uitgaat maar hij gaat bij mij dus uiteindelijk dus wel gewoon uit.

• Largamelion
Zonet de nieuwe firmware geïnstalleerd (1.0.2.66). Veel vind ik niet terug over de wijzigingen helaas maar voor zover ik wel iets terugvind zou vooral de lag moeten opgelost zijn en zou hij beter moeten reageren. Moet zeggen dat ik daar met de vorige firmware toch wel wat last van had dus ben benieuwd... ook naar het batterijleven met deze firmware.

Dingen die me momenteel nog het meeste storen:
- Geen emoticons in de notificaties
- Bandje schiet te makkelijk los. Meermaals per dag haak ik ergens achter en schiet de pin eruit, deze zomer zelfs in Spanje bij een sprong in het water van een rots van amper 4m hoog. Gelukkig bleef het pinnetje nog haken achter het stuk waar je het bandje doorsteekt of ik was 'm kwijt. Mss moet ik toch maar eens op zoek naar een degelijk bandje met een betere vergrendeling. Tot nu toe altijd uitgesteld omdat ik eigenlijk wachtte op de nieuwe Wear OS smartwatches, maar die zijn voorlopig nog te duur en teleurstellend imo dus ik moet zeker nog een half jaartje verder met de Mi Band.

• Flumer
Largamelion schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:32:
Zonet de nieuwe firmware geïnstalleerd (1.0.2.66). Veel vind ik niet terug over de wijzigingen helaas maar voor zover ik wel iets terugvind zou vooral de lag moeten opgelost zijn en zou hij beter moeten reageren. Moet zeggen dat ik daar met de vorige firmware toch wel wat last van had dus ben benieuwd... ook naar het batterijleven met deze firmware.

Dingen die me momenteel nog het meeste storen:
- Geen emoticons in de notificaties
- Bandje schiet te makkelijk los. Meermaals per dag haak ik ergens achter en schiet de pin eruit, deze zomer zelfs in Spanje bij een sprong in het water van een rots van amper 4m hoog. Gelukkig bleef het pinnetje nog haken achter het stuk waar je het bandje doorsteekt of ik was 'm kwijt. Mss moet ik toch maar eens op zoek naar een degelijk bandje met een betere vergrendeling. Tot nu toe altijd uitgesteld omdat ik eigenlijk wachtte op de nieuwe Wear OS smartwatches, maar die zijn voorlopig nog te duur en teleurstellend imo dus ik moet zeker nog een half jaartje verder met de Mi Band.
Tav het losschietende bandje: Heb je al eens geprobeerd de miband omgekeerd in het bandje te steken? Bij mij schoot hij ook telkens los. Bleek dat ik hem verkeerd om had ingestoken 8)7

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:47
Geprobeerd. Kan dan de tijd alleen niet meer lezen.

Nickname does not reflect reality

• Largamelion
Flumer schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:41:
[...]

Tav het losschietende bandje: Heb je al eens geprobeerd de miband omgekeerd in het bandje te steken? Bij mij schoot hij ook telkens los. Bleek dat ik hem verkeerd om had ingestoken 8)7
Het is niet het klokje dat loskomt, het is het pinnetje van het bandje dat uit het gatje schiet bij het minste dat je met het bandje ergens achter haakt, wat meer gebeurt dan je zou denken.

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-03 22:22
Largamelion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:57:
[...]
Het is niet het klokje dat loskomt, het is het pinnetje van het bandje dat uit het gatje schiet bij het minste dat je met het bandje ergens achter haakt, wat meer gebeurt dan je zou denken.
Wat Flumer bedoelde is dat als je het klokje in andere richting erin doet, en dan (BradPitt) ook het bandje andersom om je pols doet, dat dan zeg maar het lipje de andere kant opwijst, en er dus misschien minder achter haakt wat het lostrekt.

Ik verplaats zelf heel veel kratten en dozen, en heb daarbij ook zeer regelmatig dat het pinnetje losschiet (ik zou zeggen 5x per dag als ik aan het 'werk' ben). Maar zoals je zelf al aangaf pinnetje wat losschiet betekent zeker niet dat het bandje er ook afvalt, het blijft meestal wel haken (ik denk dat nu 3 of 4 keer in 2+ jaar het bandje er echt afgevallen is).

• Flumer
SanderBos schreef op zondag 5 september 2021 @ 07:56:
[...]

Wat Flumer bedoelde is dat als je het klokje in andere richting erin doet, en dan (BradPitt) ook het bandje andersom om je pols doet, dat dan zeg maar het lipje de andere kant opwijst, en er dus misschien minder achter haakt wat het lostrekt.
@SanderBos Bedankt voor jouw toelichting, dat is precies wat ik bedoel als mogelijke oplossing.

[Voor 37% gewijzigd door Flumer op 05-09-2021 12:24]

• Largamelion
Bedankt voor de tip en de verduidelijking. Ik heb het zonet even omgedraaid, ik laat nog weten of het helpt.

• _Floddertje_
  • Laatst online: 11-01 21:29
Zo ben ik ook een keer mijn Smart Band kwijtgeraakt. Ik wist niet waar het gebeurd was, maar miste thuis mijn horloge en op mijn telefoon zag ik dat het de Mi app ook niet lukte om met mijn horloge te synchroniseren, ook niet elders in huis. Omdat ik ook naar de Jumbo was geweest, ben ik daarnaar teruggegaan en heb ik met mijn telefoon aan en met de Mi app in beeld de hele winkel doorgelopen. En verdraaid, helemaal aan het eind, bij de servicebalie waar ik altijd mijn zelfscanner liet afrekenen, had de Mi app op mijn telefoon ineens verbinding met mijn horloge! Supergrappig, dus ik daar uitleggen wat er aan de hand was en dat mijn horloge daar ergens vlakbij moest zijn. Hij was alleen niet te vinden... Telefoonnummer achtergelaten en nog geen 5 minuten nadat ik weer thuis was ging de telefoon: ze hadden hem gevonden, hij lag in het kantoortje áchter de servicebalie. Yeah! Voelde me net Sherlock Holmes. 😆

Overigens is er eergisteren ofzo een update geweest en nu kan ik eindelijk mijn 'gebeurtenis herinneringen' weer gewoon meteen uitzetten. 👍

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:33
Sinds vandaag ook deze Mi band 5.
Opgeladen tot 100%, paar minuten gewoon op tafel gelegd, al 3% eraf... Even enkele dingen mee gedaan, nog maar 89%...
Dat kan natuurlijk niet goed zijn, net als een andere gebruiker hiervoor ook noemde. Totaal niks vreemds qua instellingen ook.
Er werd wel meteen een firmware-update geïnstalleerd, versie 1.02.66. Daar las ik op wat fora nu echter meerdere ervaringen mee dat de batterij snel leegloopt. Anderen hier daar ook last van na deze update?
Deze gaat in ieder geval retour, maar wil bij een evt vervangend exemplaar niet hetzelfde ervaren.

[Voor 10% gewijzigd door ecb1 op 18-11-2021 20:49]

• hansie_k
@ecb1 ervaring met de Amazfit Band 5 en de Xiaomi Band 6 is dat ze eerst een paar geladen/ontladen moet zijn voordat de accu de volledige capaciteit heeft.
Ik zou me niet teveel zorgen maken.

• Michiel56
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-08-2022
Mijn vrouw heeft de miband 5 voor het wandelen. Is er een mogelijkheid om bij de instelling wandelen op het scherm duidelijk de afstand in km en duidelijk ook de tijd te zien. Hij is verbonden via haar telefoon GPS. Op het scherm staat heel klein de tijd niet te lezen daar onder km afstand, stappenteller en calorieën

• Largamelion
Iemand tips voor een kwalitatief en betaalbaar bandje? Gezien de Mi Band maar 30€ kost, plan ik er zeker niet meer dan 10€ aan te geven. Het origineel bandje is aan beide kanten naast het gaatje waar het pinnetje erin gaat bijna volledig doorgescheurd. Ik blijf er ook nog zo goed als dagelijks ergens mee achterhaken waardoor het steeds losspringt, echt rommel imo.

• Largamelion
Nog niemand tegen dit probleem aangelopen? Of allemaal de Mi Band 5 al afgedankt intussen? Ik zie dat hij zelfs te koop is voor 20€ in de meeste winkels dus 'n bandje van 10€ is dan helemaal absurd, kan je bijna net zo goed een nieuwe Mi Band 5 kopen.

Op de officiële site maken ze reclame voor 5 kleuren die apart verkrijgbaar zijn, maar ik zie nergens waar ik ze kan bestellen...

• Largamelion
Op Ali had ik al gekeken maar de levertijden waren bij de meeste verkopers geschat op april dit jaar ...

Had in tussentijd m'n bandje verstevigd met wat isolatietape op de plaats waar het begon te scheuren en een ander gaatje gebruikt, maar nu is het aan de andere kant van dat gaatje voor de helft volledig gescheurd 8)7. Ik heb de indruk dat het materiaal na een jaar wat verduurd is en niet meer zo robuust is.

Dan toch maar bandje besteld op Ali, 'origineel' voor de Mi Band 5 voor 5,5€ maar met de coupon van Ali zelf 2,2€ betaald. Leverdatum zou eind februari zijn. Intussen nog wat extra isolatietape aangebracht en hopen dat het tot dan rond m'n pols blijft hangen.

• SanderBos
Largamelion schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Op Ali had ik al gekeken maar de levertijden waren bij de meeste verkopers geschat op april dit jaar ...

Had in tussentijd m'n bandje verstevigd met wat isolatietape op de plaats waar het begon te scheuren en een ander gaatje gebruikt, maar nu is het aan de andere kant van dat gaatje voor de helft volledig gescheurd 8)7. Ik heb de indruk dat het materiaal na een jaar wat verduurd is en niet meer zo robuust is.

Dan toch maar bandje besteld op Ali, 'origineel' voor de Mi Band 5 voor 5,5€ maar met de coupon van Ali zelf 2,2€ betaald. Leverdatum zou eind februari zijn. Intussen nog wat extra isolatietape aangebracht en hopen dat het tot dan rond m'n pols blijft hangen.
Ik heb zelf eigenlijk hele goede ervaringen heb met gewoon random bandjes (dus niet de originele) bestellen in grotere hoeveelheden op Amazon. Als je ze uit de verpakking haalt zie je dat ze net wat minder van kwaliteit dan de originelen meestal, maar als je de unit erin hebt geplaatst zie of voel je geen verschil. Nou ja, je moet natuurlijk misschien geluk hebben, maar ik heb volgens mij al 3x random besteld en 3x was het prima, mijn laatste bestelling van alweer 2 jaar geleden (want die bandjes gaan lang mee en ik heb er nu veel) was deze:
https://www.amazon.de/gp/product/B0837RXN6Q/ref

• Largamelion
SanderBos schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Ik heb zelf eigenlijk hele goede ervaringen heb met gewoon random bandjes (dus niet de originele) bestellen in grotere hoeveelheden op Amazon. Als je ze uit de verpakking haalt zie je dat ze net wat minder van kwaliteit dan de originelen meestal, maar als je de unit erin hebt geplaatst zie of voel je geen verschil. Nou ja, je moet natuurlijk misschien geluk hebben, maar ik heb volgens mij al 3x random besteld en 3x was het prima, mijn laatste bestelling van alweer 2 jaar geleden (want die bandjes gaan lang mee en ik heb er nu veel) was deze:
https://www.amazon.de/gp/product/B0837RXN6Q/ref
Ja daar heb ik ook naar zitten kijken, maar dat kost je 10€ + verzendkosten (pas gratis vanaf 20€ bij Amazon) dus dan zit je al bijna aan de nieuwprijs van een Mi Band 5 (20€). Het is nu ook niet dat ik wekelijks van bandje ga wisselen en 90% van die kleuren zou ik waarschijnlijk niet rond m'n pols willen. Voor dat geld kan je net zo goed bijna een nieuwe Mi Band 5 kopen... heb je ineens weer een krasvrij scherm :).

Nee, voor 2€ een nieuwe originele band leek me nog een goeie deal, zal er wel even op mogen wachten maar dat neem ik er maar bij dan. In het najaar hoop ik toch een echte smartwatch te kopen als WearOS 3 beschikbaar wordt gesteld voor andere fabrikanten buiten Samsung.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het eerste wat ik doe met deze bandjes is een metalen bandje bestellen. Misschien heb ik geluk gehad maar die gaan gewoon de hele levensduur van het ding mee (miband 2 heb ik drie jaar mee gedaan, en nu al weer een paar jaar een miband 4, ja verkeerde topic, maar met de 5 zou ik hetzelfde hebben gedaan :) ). Ik vind het ook een iets beter uitstraling hebben dan de rubber bandjes (wel zwart nemen anders wordt het een soort smal vrouwenhorloge).

[Voor 18% gewijzigd door Marzman op 14-01-2022 15:05]

/▌

• Largamelion
Heb intussen m'n bandje binnen, 16 dagen is wel heel netjes gezien het uit China komt. M'n vorige was een paar dagen geleden volledig doorgescheurd. Verpakking ziet er origineel uit, maar er is toch één groot verschil nl. de strap die wat haaks op het klokje zit. Geen idee of dit een productiefout is of de bedoeling, maar het stoort op zich niet echt. Ik kan in elk geval m'n Mi Band weer dragen :).

Wat me wel opvalt sinds de Mi Fit app volledig vernieuwd is, is dat ik soms een pak meer meldingen krijg dan voordien. Zaken als 'Signal controleert op nieuwe berichten', 'WhatsApp Web is momenteel actief' en laatst stopte hij zelfs niet met trillen in de auto omdat hij om de 10m een melding gaf van Waze tot de volgende afslag, dat was om gek van te worden. Het gedrag is ook nogal inconsistent en na het openen van de app op m'n phone stopte dat gewoon.

• grun93
  • Registratie: April 2004
Largamelion schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:21:
Verpakking ziet er origineel uit, maar er is toch één groot verschil nl. de strap die wat haaks op het klokje zit. Geen idee of dit een productiefout is of de bedoeling, maar het stoort op zich niet echt.
Het bandje hoort gewoon in het verlengde van het klokje te liggen imho, zoals bij het origineel. Voor mij zou het niet acceptabel zijn.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@Largamelion dat hoort zo niet, ik zou hem er een keer uithalen en opnieuw in het bandje doen. Het kan ook zijn dat je hem er scheef in hebt gestopt en de rubber is zo stroef dat het dan ook gewoon scheef blijft zitten.

/▌

• Largamelion
Marzman schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:26:
@Largamelion dat hoort zo niet, ik zou hem er een keer uithalen en opnieuw in het bandje doen. Het kan ook zijn dat je hem er scheef in hebt gestopt en de rubber is zo stroef dat het dan ook gewoon scheef blijft zitten.
Nee hoor, dat kan je heus niet recht krijgen, ik zag dat al direct toen ik het uit de verpakking haalde. Je kan dat klokje daar niet anders instoppen, die rubber is vrij stroef.

Ik zal wel een geschil openen met de verkoper dan, mss stuurt die een nieuw op. Zoals ik zei stoort het niet echt maar normaal is het niet, vermoedelijk productiefoutje. Als ik een nieuw krijg dan heb ik meteen een reserve.

• W F S
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dat bandje is prima hoor geloof me.. Om je pols doen en dan kan je als je linksboven en rechtsonder naar elkaar toe buigt het recht zetten. (of rechtsboven en linksonder). De module zit er nu schuin in.

• grun93
W F S schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:14:
Om je pols doen en dan kan je als je linksboven en rechtsonder naar elkaar toe buigt het recht zetten. (of rechtsboven en linksonder). De module zit er nu schuin in.
Dat ga ik even proberen met mijn originele bandje en je hebt gelijk! Had ik niet verwacht want de module er nog nooit uitgehaald, omdat dat niet meer hoeft met het magnetische oplaadsnoertje.

• Largamelion
W F S schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:14:
Dat bandje is prima hoor geloof me.. Om je pols doen en dan kan je als je linksboven en rechtsonder naar elkaar toe buigt het recht zetten. (of rechtsboven en linksonder). De module zit er nu schuin in.
Je hebt idd gelijk. Ik had er al wat aan gewrongen, maar toen leken de randjes onderaan en bovenaan rond het klokje niet mooi meer aan te sluiten. Heb er nog wat harder aan gewrongen na het klokje eruit te halen, daarna het er opnieuw ingestoken en dan wat laten 'rusten' en nu lijkt het recht te zitten.

• W F S
  • Niet online
Largamelion schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:21:

Wat me wel opvalt sinds de Mi Fit app volledig vernieuwd is, is dat ik soms een pak meer meldingen krijg dan voordien. Zaken als 'Signal controleert op nieuwe berichten', 'WhatsApp Web is momenteel actief' en laatst stopte hij zelfs niet met trillen in de auto omdat hij om de 10m een melding gaf van Waze tot de volgende afslag, dat was om gek van te worden. Het gedrag is ook nogal inconsistent en na het openen van de app op m'n phone stopte dat gewoon.
Ik gebruik naast de Mi-Fit app de Notify & Fitness app speciaal voor meldingen omdat je dan veel meer mogelijkheden hebt om meldingen te configureren dus heb zelf geen last van de wijzigingen.

Maar je kan in de Mi fit app ook meldingen in of uitschakelen voor apps:

1. Profiel

2. Mi smart Band 5

3. App-meldingen

4. (Onder in het midden) Apps beheren

Succes!

• Largamelion
W F S schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Ik gebruik naast de Mi-Fit app de Notify & Fitness app speciaal voor meldingen omdat je dan veel meer mogelijkheden hebt om meldingen te configureren dus heb zelf geen last van de wijzigingen.

Maar je kan in de Mi fit app ook meldingen in of uitschakelen voor apps:

1. Profiel

2. Mi smart Band 5

3. App-meldingen

4. (Onder in het midden) Apps beheren

Succes!
Ja, dat ik meldingen kon beheren wist ik al, maar dat is dus zoals je zegt heel beperkt in de Mi Fit app. Je hebt keuze tussen aan/uit, maar je kan niet filteren op het kanaal van de meldingen per app. Ik heb het opgelost door in Android zelf dat soort meldingen uit te zetten voor die apps omdat ik die toch niet belangrijk vind. Enkel voor Waze zou het een issue zijn, maar dat was gelukkig maar eenmalig.

Ik heb het gevoel dat ze meer ondersteuning hebben ingebouwd voor 'persistent notifications', waar dat soort meldingen vroeger genegeerd werd.

• Largamelion
Vanmorgen na het uitschakelen van vliegtuigmodus kreeg ik voor elk percentage van de WhatsApp backup een melding op m'n Mi Band 8)7. Ding stopte gewoon niet met trillen. Gelukkig heb ik hem ingesteld om geen meldingen te geven als het scherm van m'n smartphone aan staat en kon ik hem zo stoppen.

Andere ochtenden deed hij dat niet, maar al dat inconsistent gedrag lijkt dus begonnen sinds de nieuwe Mi Fit. Niemand anders soortgelijke issues?

• Snow22
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb de miband 5 nu een tijdje, maar hij slaat steeds slechter de workouts op. Wie heeft daar ook last van en is er een oplossing? Heb
Mifit en Notify&fitness app geïnstalleerd.

• SanderBos
Snow22 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 01:28:
Ik heb de miband 5 nu een tijdje, maar hij slaat steeds slechter de workouts op. Wie heeft daar ook last van en is er een oplossing? Heb
Wat betekent 'slaat steeds slechter op'?

Ik heb zelf een Mi Band 4 met Notify & Fitness zonder Mi Fit.

En bij mij is het sinds half december een probleem dat stappen niet worden geregistreerd bij workouts in ongeveer 75% van de gevallen. Dus voor de rest werkt bij mij alles goed, maar dat die stappen niet bij de workout staan is voor mij een groot probleem omdat er dan onzin naar de Google Fit integratie gaat.

Ik heb er al meerdere keren contact over gehad met de developers van de app, maar die herkennen het probleem niet.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook een band 4 en ken het probleem ook niet? Gewoon een workout starten om te lopen?

De app ziet er wel veel moderner uit, sinds die moderne look heb ik weinig workouts meer gedaan. Ik gebruik hem vooral als stappenteller, alarm, klok, timer.

/▌

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Ik heb de miband 5 nu een tijdje, maar hij slaat steeds slechter de workouts op. Wie heeft daar ook last van en is er een oplossing? Heb Mifit en Notify&fitness app geïnstalleerd.
Ik heb een Mi Band 5, gekoppeld aan een iPhone met Mi Fit (versie 5.6.0).
Sinds half januari verliest de band regelmatig de connectie tijdens een workout (hardlopen). Soms geeft de band dit aan door te trillen, maar een aantal keren heb ik de trilling gemist (mogelijk heeft de band niet getrild, maar ik zou het ook zelf gemist kunnen hebben).
Gedurende ongeveer twee weken was de connectie al kwijt na 1 km. Daarna heb ik de band opgeladen, telefoon opnieuw opgestart en de Mi Fit app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Daarna nog twee keer de verbinding tijdens een workout verloren, maar de andere keren geen problemen meer gehad.

Na het verliezen van de connectie heb krijg je de optie in de app om de workout te stoppen of de sessie te herstellen. Bij het herstellen wordt het gedeelte tussen het verliezen van de connectie en het herstellen niet weergegeven en ook niet meegeteld met de workout.

Als jij dit bedoelt met 'slaat steeds slechter de workouts op', dan is het wel herkenbaar.

<update>
We zijn inmiddels een maand verder en sinds de vorige post geen problemen meer gehad met de connectie.

[Voor 4% gewijzigd door Mikkie001 op 23-03-2022 14:33]

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

• TechPunt.nl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-01 16:12

TechPunt.nl

Bedrijfsaccount XiaomiProducts
Je kunt hem resetten en je kunt ook nagaan of je de laatste firmware update hebt. Wat ook vaak helpt is hem koppelen met een andere telefoon.

• Largamelion
Ik zag vandaag plots dat m'n Mi Band 5 niet meer geconnecteerd was met de app die Mi Fit vervangt, nl. Zepp Life (wat een idiote naam ook). Ik dacht eerst na de update dat ik iets van malware op m'n toestel had ofzo. Uiteindelijk opgezocht wat het was en de wizard van de app doorlopen, account aangemaakt voor Zepp maar nu krijgt die dus geen verbinding met m'n Mi Band. Als ik 'm laat zoeken via '+ Apparaat toevoegen' onder 'Profiel' dan vindt hij hem gewoon niet, terwijl de Mi Band verbonden is met de telefoon via BT.

Iemand hetzelfde probleem toevallig?

Edit: Na het verbreken van de Bluetooth verbinding door de Mi Band te vergeten lijkt de app hem wel te vinden, maar krijg ik de melding dat ik het apparaat eerst moet ontkoppelen of terugzetten naar fabrieksinstellingen :(.

Mss tijd om een andere app te beginnen gebruiken.

[Voor 19% gewijzigd door Largamelion op 07-04-2022 12:44]

• SanderBos
Largamelion schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:41:
Edit: Na het verbreken van de Bluetooth verbinding door de Mi Band te vergeten lijkt de app hem wel te vinden, maar krijg ik de melding dat ik het apparaat eerst moet ontkoppelen of terugzetten naar fabrieksinstellingen :(.

Ik vrees dat je bij elke app wisseling opnieuw zal moeten koppelen.

Op zich stelt het terugzetten naar fabrieksinstellingen ook niet zoveel voor een Mi Band, omdat toch de meeste dingen meer vanaf de telefoon dan op de band zelf worden beheerd, met 2 uitzonderingen (misschien meer, maar 2 die ik weet):
- Je raakt soms je al gedane activiteiten voor die dag kwijt (zelf heb ik me aangeleerd om altijd alleen te klooien met de band vroeg in de morgen, is echt waar).
- Je zult opnieuw je watchface moeten instellen als je een alternatieve watchface gebruikt, en dat kan wel echt een issue zijn want je moet maar afwachten of je nieuwe app dezelfde watchface die je gewend was laat kiezen.

Maar ik zit zelf in het Notify & Fitness app gebeuren (wat ook niet meer helemaal lekker werkt, voor mij), vrasag misschien meer voor anderen: Hoe zit het bij die nieuwe app(s) die Xiaomi nu gebruikt, wordt je historie van activiteiten wel netjes meegenomen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zag vandaag plots dat m'n Mi Band 5 niet meer geconnecteerd was met de app die Mi Fit vervangt, nl. Zepp Life (wat een idiote naam ook). Ik dacht eerst na de update dat ik iets van malware op m'n toestel had ofzo. Uiteindelijk opgezocht wat het was en de wizard van de app doorlopen, account aangemaakt voor Zepp maar nu krijgt die dus geen verbinding met m'n Mi Band. Als ik 'm laat zoeken via '+ Apparaat toevoegen' onder 'Profiel' dan vindt hij hem gewoon niet, terwijl de Mi Band verbonden is met de telefoon via BT.

Bij mij ging het wel automatisch goed (wel een miband 4), maar een vorige update (voor mijn gevoel een paar jaar geleden, ik weet niet eens meer hoe lang ik het bandje al heb) heb ik dat ook wel eens gehad. Het is niet zo boeiend, je bent je stappen voor de dag kwijt maar verder staat er inderdaad toch weinig historische data in de band.

/▌

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-03 15:39

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik heb dit ook wel eens in de zoveel weken dat hij geen verbinding kan maken of als ik een activiteit wil starten en hij kan geen GPS vinden en dan herstart ik de horloge, sluit de app en dan open ik de app weer (die maakt dan weer verbinding) en alles werkt weer. En inderdaad de nieuwe naam vind ik ook maar niks en dacht in het begin ook dat het malware was :o

Mijn Systeem(en)

• SanderBos
Marzman schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:49:
[...]

Bij mij ging het wel automatisch goed (wel een miband 4), maar een vorige update (voor mijn gevoel een paar jaar geleden, ik weet niet eens meer hoe lang ik het bandje al heb) heb ik dat ook wel eens gehad. Het is niet zo boeiend, je bent je stappen voor de dag kwijt maar verder staat er inderdaad toch weinig historische data in de band.
Ik ben zelf een Notify & Fitness app gebruiker, maar niet zo'n tevreden gebruiker.

Zou je voor een niet-Mi Fit gebruiker eens kort kunnen uitleggen wat er nu gebeurt is de afgelopen maanden?

Als ik het goed begrijp is er een tijdje geleden een volledige nieuwe app gekomen, die eerst nog Mi Fit heette, en nu hernoemt is naar Zepp Life? Of is dit weer opnieuw een volledig andere app?
En die updates zijn allemaal vanzelf gegaan (als het goed gaat)? En is al je workout historie behouden gebleven?

En is de nieuwe app beter dan de oude (en met de oude bedoel ik dan Mi Fit van een jaar geleden)?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SanderBos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:59:
[...]

Ik ben zelf een Notify & Fitness app gebruiker, maar niet zo'n tevreden gebruiker.

Zou je voor een niet-Mi Fit gebruiker eens kort kunnen uitleggen wat er nu gebeurt is de afgelopen maanden?

Als ik het goed begrijp is er een tijdje geleden een volledige nieuwe app gekomen, die eerst nog Mi Fit heette, en nu hernoemt is naar Zepp Life? Of is dit weer opnieuw een volledig andere app?
En die updates zijn allemaal vanzelf gegaan (als het goed gaat)? En is al je workout historie behouden gebleven?

En is de nieuwe app beter dan de oude (en met de oude bedoel ik dan Mi Fit van een jaar geleden)?
Niks, boeiends, de App heet nu Zepp Life ipv MiFit. Verder zie ik weinig verschil.

In het verleden hebben ze een keer een grote grafische update gehad (dat het er wat moderner uitziet en misschien dat er nu wat kleurtjes veranderd zijn). Dus waarschijnlijk vind je het nog steeds niks, voor mij is het voldoende. Notify en Fitness heb ik in de begintijd gehad (gekocht denk ik?) op toen nog een Miband2, dat vond ik juist niks. Je hebt wel meer opties maar het was heel onoverzichtelijk.

[Voor 10% gewijzigd door Marzman op 07-04-2022 14:09]

/▌

• Largamelion
Na een factory reset van de Mi Band lukt het idd terug om te connecteren, hij herstelde direct daarna de instellingen (zo beweerde de app), maar buiten de taal lijkt dat weinig gedaan te hebben. Widgets staan niet meer op dezelfde plaats, datum staat omgekeerd en al m'n voorgaande data is weg ... lekker zo |:(.

• W F S
  • Niet online
MB5 & MB4 zonder problemen ge-update naar Zepp Life..
Largamelion schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:55:
Na een factory reset van de Mi Band lukt het idd terug om te connecteren, hij herstelde direct daarna de instellingen (zo beweerde de app), maar buiten de taal lijkt dat weinig gedaan te hebben. Widgets staan niet meer op dezelfde plaats, datum staat omgekeerd en al m'n voorgaande data is weg ... lekker zo |:(.
Komt dat niet gewoon omdat je een nieuw account hebt gemaakt?

[Voor 82% gewijzigd door W F S op 07-04-2022 16:57]

• Largamelion
W F S schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:56:
MB5 & MB4 zonder problemen ge-update naar Zepp Life..
[...]

Komt dat niet gewoon omdat je een nieuw account hebt gemaakt?
Geen idee, ik moest een Zepp Life account maken toen ik de app opstartte, was me niet helemaal duidelijk. Ze hebben er een zootje van gemaakt dat weet ik wel. Bij Mi Fit zag ik nog een duidelijke connectie naar Xiaomi en de Mi Band, maar ik kan maar niet wennen aan die 'Zepp Life'.

• SanderBos
Largamelion schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:03:
[...]
Geen idee, ik moest een Zepp Life account maken toen ik de app opstartte, was me niet helemaal duidelijk. Ze hebben er een zootje van gemaakt dat weet ik wel. Bij Mi Fit zag ik nog een duidelijke connectie naar Xiaomi en de Mi Band, maar ik kan maar niet wennen aan die 'Zepp Life'.
Ik ben geen Mi Fit of Zepp Life gebruiker, maar op basis van de berichtjes die ik hier vandaag heb gelezen zou ik dan zeggen toch nog even moeite doen om te kijken of je niet kan uitloggen en met je Xiaomi account in kan loggen.

Dan moet je misschien wel weer resetten, maar anders ben je al je historie kwijt?!
(tenzij je dat niet interesseert natuurlijk, ik weet niet waarvoor je de band gebruikt)

Edit: Aanmeld scherm uit een youtube video:

[Voor 12% gewijzigd door SanderBos op 07-04-2022 22:05]

• Largamelion
SanderBos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:59:
[...]

Ik ben geen Mi Fit of Zepp Life gebruiker, maar op basis van de berichtjes die ik hier vandaag heb gelezen zou ik dan zeggen toch nog even moeite doen om te kijken of je niet kan uitloggen en met je Xiaomi account in kan loggen.

Dan moet je misschien wel weer resetten, maar anders ben je al je historie kwijt?!
(tenzij je dat niet interesseert natuurlijk, ik weet niet waarvoor je de band gebruikt)

Edit: Aanmeld scherm uit een youtube video:
[Afbeelding]
De historiek boeit me niet genoeg om er verder tijd in te stoppen, alles werkt weer en is opnieuw geconfigureerd dus ik ga het zo laten.

Voor zover ik mij herinner moest ik na de wijziging van de app eerst inloggen met mijn Mi Fit account en kreeg ik direct daarop de vraag om een Zepp Life account aan te maken. Mogelijks ben ik er te snel doorheen gegaan en heb ik de optie gemist op dit te skippen, maar ik dacht niet dat die er was.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Largamelion schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:03:
[...]
Ik zit gewoon nog op mijn oude account in Zepp Life, ik denk dat je moest inloggen ipv een account aanmaken ofzo.

/▌

• Largamelion
Marzman schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:48:
[...]

Ik zit gewoon nog op mijn oude account in Zepp Life, ik denk dat je moest inloggen ipv een account aanmaken ofzo.
Ik heb me net eens afgemeld in de Zepp Life app en krijg ook enkel de optie om in te loggen met een Mi Fit account nu. Ik moet wel 2x inloggen, eerst in de app die me vervolgens doorverbindt naar een webpagina waar ik nogmaals met m'n Mi account moet inloggen. Onder 'accounts' in de app zie ik ook enkel m'n Mi account:

Dat ging vroeger toch niet zo dacht ik en ben ook vrij zeker dat ik een account moest aanmaken voor Zepp Life bij de eerste start van die app, maar mogelijks gebruikt hij toch gewoon de Mi Account (die indruk had ik toen ook). Waarom hij dan al mijn instellingen gewist heeft weet ik niet, maar ik moest in elk geval nadien alles weer invullen (gewicht, grootte, etc ...).

Note to self: volgende keer m'n tijd nemen en iets aandachtiger het proces doorlopen.

• RowanTheMan
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:04
Goedemidag,

Ik ben op zoek naar een app waarbij de miband om ingestelde tijd een hartslag door geeft.
Dat zou ik graag willen gebruiken om hardloop training te doen.
Nu geeft het om de 1Km de status maar wil dus om de ingestelde tijd.

Kan er iemand me daarbij helpen? _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
Ik kreeg net firmware 1.0.2.76 voor m'n Mi Band 5 aangeboden maar merk weinig verschil, ook weer nergens een changelog te vinden. Mijn grootste hekelpunt aan de band is echter nog steeds niet opgelost met name het gebrek aan multitasking. Tijdens een workout is het bijna onmogelijk om het uur af te lezen alsook kan je niets anders meer doen met de band tenzij je de workout stopt. Dit blijft voor mij de grootste reden om weer naar een echte smartwatch terug te keren.

Nog even afwachten wat de Watch 5 van Samsung gaat worden en waarmee de andere fabrikanten komen als Android Wear 3 wordt vrijgegeven.

• Freddy22
  • Laatst online: 21-03 16:17
Mijn bandje is kapot, iemand een idee waar ik een goede vervanger kan kopen?
Op bol.com lijk ik vooral dropshippers te zien die slechte kwaliteit verkopen. Zie ook geen officiele bandjes..

Goedkoopste optie lijkt al snel om maar gewoon de 7 te halen :+

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freddy22 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:51:
Op bol.com lijk ik vooral dropshippers te zien die slechte kwaliteit verkopen. Zie ook geen officiele bandjes..

Alleen het bandje? Het is lastiger nu overal btw op betaald moet worden maar ik zou op Aliexpress kijken. Ik haal meestal een metalen bandje, die gaan wat langer mee en zien er ook beter uit.

/▌

• Largamelion

Ik had deze besteld in januari voor 2,2€ op AliExpress, maar zie dat de prijs intussen verdriedubbeld is. Is wel origineel bandje, kwaliteit idem dus waarschijnlijk ook na een jaar kapot.

Als hij het nog houdt tot eind dit jaar ben ik blij en dan hoop ik mezelf een volwaardige smartwatch aan te schaffen.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:52

woutur

Klauwtjes uit!

Ha, gisteren is toevallig ook mijn bandje (dat zwarte knopje) kapot gegaan. Ik zou nu iets zoeken met een andere sluiting. Mijn bandje ging echt om de haverklap los omdat mijn arm langs mijn lichaam ging, of ergens anders tegenaan. Gekmakend. Zal ook eens online gaan snuffelen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• NLMarcel194
  • Laatst online: 06:43

anders gewoon even op amazone kijken had laatse in juni nog 3 kunnen kopen voor 6 euro
had er ook even snel 1 nodig
https://www.amazon.nl/-/e...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

kan er 1 je kant uit sturen DM maar

• Freddy22
  • Laatst online: 21-03 16:17
NLMarcel194 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:20:
[...]

anders gewoon even op amazone kijken had laatse in juni nog 3 kunnen kopen voor 6 euro
had er ook even snel 1 nodig
https://www.amazon.nl/-/e...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

kan er 1 je kant uit sturen DM maar
Thanks, ik heb deze net zelf besteld. Altijd handig om er meerdere te hebben gezien het niet de allerbeste bandjes zijn

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 00:11
Klopt het dat de mi fitness app alleen de band 5 herkent als je m op Chinees zet? Heb nu zepp geïnstalleerd

• grun93
woutur schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:11:
Ha, gisteren is toevallig ook mijn bandje (dat zwarte knopje) kapot gegaan. Ik zou nu iets zoeken met een andere sluiting.
In dat geval kan ik deze aanraden. Bij mij ging niet het knopje maar het lusje stuk, sindsdien bevallen de metalen bandjes uitstekend. De sluiting is prima, het bandje zelf vind ik er ook wat beter uitzien. Hij is iets duurder, maar vermoedelijk gaat hij ook langer mee. Werd snel geleverd, ongeveer 3 weken zonder verdere kosten.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-03 15:39

angerfist-yentl

vake bei te bange!

https://www.techpunt.nl/n...oor-xiaomi-mi-band-5.html
Origineel bandje kan je hier kopen, is Nederlandse webwinkel. O-)

https://www.techpunt.nl/n...talen-schakelarmband.html of je kiest voor een metalen bandje

[Voor 10% gewijzigd door angerfist-yentl op 03-08-2022 15:28]

Mijn Systeem(en)

• Largamelion
Heb zelf intussen enkele maanden een Galaxy Watch 4 en die bevalt me best goed.

De Mi Band 5 is naar m'n dochter gegaan maar na enkele weken was het bandje weeral gesneuveld. Deze keer was het lusje afgebroken waar het bandje door moet. Heb dan maar onderstaand setje gekocht op Amazon voor 10€... kan ze bij elke kledingstijl een matchend bandje aandoen 😅.

Kwaliteit lijkt identiek aan origineel en dat voor 0,5€ per bandje.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankopen, levertijden en prijzen: [Xiaomi Mi Band 5] Levertijden & Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee