Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03 18:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

[Xiaomi Mi Band 5] Ervaringen & Discussie

Xiaomi heeft de vijfde generatie van zijn Mi Band-wearable aangekondigd. Het Chinese bedrijf heeft het oledscherm ten opzichte van de Mi Band 4 met 20 procent vergroot. De wearable is magnetisch met de lader te verbinden.

De Mi Band 5 van Xiaomi heeft een 1,1"-kleurenscherm met amoledpaneel en resolutie van 126x294 pixels en maximale schermhelderheid van 450cd/m². De afmetingen betreffen 47,2x18,5x12,4mm en het gewicht bedraagt 11,9 gram. Er is ook een nfc-variant, met een gewicht van 12,1 gram. De vorig jaar verschenen Mi Band 4 heeft een 0,95"-scherm met amoledpaneel met een resolutie van 120x240 pixels.

De wearable heeft 512KB ram en 16MB opslag. De accucapaciteit betreft 125mAh. De wearable ondersteunt bluetooth 5.0 en is met sensoren voor hartslag, luchtdruk en nabijheid uitgerust. Ook zijn een drie-assige accelerometer en gyroscoop aanwezig. Daarmee biedt de wearable functies als een stappentellen, hartslagtracker, slaapmonitoring en sportfuncties met ondersteuning voor Personal Activity Intelligence-score.

Gebruikers hoeven niet meer de fitnesswearable los te koppelen om deze te kunnen laden. Bij de Mi Band 5 is een ronde connector van de lader magnetisch aan de achterkant te bevestigen.

Xiaomi heeft zijn product voor de Chinese markt aangekondigd en daar gaat de Mi Band 5 189 Chinese yuan kosten, met een prijs van 229 yuan voor de nfc-versie. Dat is omgerekend respectievelijk 23,64 en 28,64 euro maar wat de wearable in Europa gaat kosten en wanneer deze hier verschijnt is nog onbekend.

Terug naar Inhoudsopgave

Compatibel metAndroid, iOS
RAM512 kb
ROM16 MB
ConnectiviteitBluetooth 5.0 BLE, (NFC)
Scherm1,1" Amoled, 126x294px RGB
Sensoren3-assen Accelerometer, 3-assen gyroscope, Hartslagsensor, Nabijheidssensor
Waterdichtheid5 ATM (50 meter)
Knoppen1 touchknop
Gewicht11,9 / 12,1 g
Accu135 mAh
Oplaadtijd+/- 2 uur
Batterijduur20 dagen (NFC: 15 dagen)
KleurZwart, Groen, Oranje, Geel
Bandjes?
Bandjes (breedte)?
Prijsv.a. 30 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.022-06-2020Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:38

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb hem net binnengekregen via www.xiaomiproducts.nl.

Bekend doosje, het gaat duidelijk niet om de Europese versie, alles Chinees:

Vrij weinig inhoud, maar dat is genoeg:

Zoals ik al zei Chinese versie:

Hier naast zijn oude broertje de Mi Band 4:

Opvallend:
- De standaard WatchFaces kun je aanpassen welke informatie er getoond wordt. 1 WatchFace heeft 1 aanpasbaar veld. De andere 2 WatchFaces hebben er twee, zie boven het voorbeeld. Opties zijn: Weather, Sunset/rise, Air Quality (werkt niet buiten China denk ik), Evens (vanuit Mi app), Alarm, Workout, Steps, Heart Rate, Calories, PAI, Battery, 7-day PAI, Steps/h, Continious Hartrate, More Weather (Vocht en UV index).
- Zelfde formaat, bandje lijkt compacter door de vorm.
- Verder wat extra dingen zoals PAI, iets meer workouts.
- Magnetisch laadkabel werkt super fijn, en is sterk dat hij makkelijk op zijn plek zit.
- Meer WatchFaces in de app.Van animated Spongebob tot super veel data in een scherm, zoals deze:

Ben er blij mee, meer vragen. Laat maar weten.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

DutchMuffin schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:43:
@majoh Zo snel binnen! Hoe zit het met de vibratie op de 5? Die van de 4 is echt zwak als ik een notificatie krijg. Zo zwak dat ik het niet voel.
Ik voelde de 4 eigenlijk altijd wel. 5 niet veel beter of slechter voor mijn gevoel.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

anandus schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:51:
Dank voor de rest foto's/info @majoh!

Opvallend: Hij lijkt haast kleiner dan de 4?
De witte band is de 4, toch?
Lijkt door hoe het bandje eruit ziet dat de 4 groter lijkt. De 'pil' zelf is net zo groot. Maar bandje is net anders. Wat ik goed vind is dat de 'pil' er weer aan de onderkant uitgedrukt moet worden, wat een veiliger gevoel geeft. Maar ze zijn zelf wel even groot:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Opvallende dingen na een par dagen gebruiken.

- Long press 'home screen' activeert 'select home screen'. Super irritant, aangezien ik dit dus best vaak per ongeluk doe.
- Activiteit zoals lopen starten via de band activeert nu wel de GPS op je telefoon. Waar bij de 4 je het vanaf je telefoon moet starten. Handig.
- Je kun nu naast naar beneden swipen door het menu. Ook naar links en recht swipen door snelkoppelingen. Deze snelkoppelingen was bij de 4 volgens mij alleen de muziek speler, maar daar zijn nu veel meer opties. En net zoals bij het menu, kun je instellen welke je precies ziet.
- Op een of andere manier werkt Stress level meten bij mij totaal niet.
- In sleep tracking staat nu ook de REM slaap.

Verder ben ik tot nu toe tevreden. Om eerlijk te zijn voelt het als een geupgrade Mi Band 4. Hij voelt in gebruik hetzelfde aan, en ziet er bijna hetzelfde uit. Alleen heeft net iets meer features, welke mijn inziens ook op de 4 geimplementeerd hadden kunnen worden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

majoh schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:27:
Opvallende dingen na een par dagen gebruiken.

- Long press 'home screen' activeert 'select home screen'. Super irritant, aangezien ik dit dus best vaak per ongeluk doe.
- Activiteit zoals lopen starten via de band activeert nu wel de GPS op je telefoon. Waar bij de 4 je het vanaf je telefoon moet starten. Handig.
- Je kun nu naast naar beneden swipen door het menu. Ook naar links en recht swipen door snelkoppelingen. Deze snelkoppelingen was bij de 4 volgens mij alleen de muziek speler, maar daar zijn nu veel meer opties. En net zoals bij het menu, kun je instellen welke je precies ziet.
- Op een of andere manier werkt Stress level meten bij mij totaal niet.
- In sleep tracking staat nu ook de REM slaap.

Verder ben ik tot nu toe tevreden. Om eerlijk te zijn voelt het als een geupgrade Mi Band 4. Hij voelt in gebruik hetzelfde aan, en ziet er bijna hetzelfde uit. Alleen heeft net iets meer features, welke mijn inziens ook op de 4 geimplementeerd hadden kunnen worden...
Klinkt wel als leuke uitbreidingen. Dus meer naar rechts swipen opties, streslevels (heb je daar geen bloeddruk voor nodig?) en meer slaapinfo. Al nam ik dat laatste op de band 4 al met een flinke korrel zout.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Techrvw schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:53:
Mijne is helaas nog onderweg! Had hem graag al willen hebben als vervanger voor mijn Mi Band 4, maar nog even geduld. Weet iemand toevallig of je er een "smart" wekker mee kan instellen?

Bijvoorbeeld, tussen 6 en half 7 wakker worden gemaakt in lichte slaap? Dat had ik op mijn Withings Steel HR en dat vond ik wel fijn :)
Misschien als je hem aan sleep as a droid koppelt? Dat zou dan op je 4 ook al moeten werken (ik zou wel ook een backup alarm zetten).

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-02 16:50
Marzman schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:47:
[...]

Misschien als je hem aan sleep as a droid koppelt? Dat zou dan op je 4 ook al moeten werken (ik zou wel ook een backup alarm zetten).
Dit.. werkt bij mij prima op de 4 (zonder backup-alarm.. gaat gewoon je uiterlijke tijd af). N&F heeft die functie ook, maar die heb ik nooit geprobeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-03 07:27
CyberMania schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:33:
Over versie 4:

[...]

https://www.nu.nl/tech/60...este-activitytracker.html

Heeft de 5 een betere sensor? Anders toch maar weer een (veel te dure) Apple Watch voor mij.
Ten opzichte van de Mi Band 4, heeft de Mi Band 5 een verbeterde heart rate sensor. Kan nu 24/7 je slaap monitoren i.p.v alleen in de late avond / nacht en ochtend tijden (handig voor als je onregelmatige slaap uren hebt). En ook neemt de Mi Band 5 nu REM (Rapid Eye Movements) op in je slaap gegevens.

Ook is de Mi Band 5 uitgerust met een PAI (Personal Activity Intelligence) score om nog om nog meer inzicht te geven in de impact van verschillende trainingen op jouw gezondheid en conditie. En mocht er een Sp02 sensor bij zitten, is dat altijd meegenomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gieltje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 09:55

Gieltje

Niks te zien...

Notify & Fitness heeft zojuist een beta uitgebracht met support voor de mi band 5 :)

Hell / 0

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:49

-tom-562

Oliesjeik

Brabander69 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:09:
Ben benieuwd dan naar de reactie van xiaomiproducts..
Onderstaande conversatie heb ik al gehad..

ik: Klopt het dat de mi band 5 een spo2 meter heeft ? zoals de tekst suggereert ?

Xiaomiproducts: Dit is inderdaad het geval bij de Mi Band 5 zoals de tekst aangeeft!

Ik: ik heb de mi band 5 binnen en hij bevalt prima. Is makkelijk in te stellen en alles volgt zich vanzelf.
Ik kan echter nergens vinden waar hij de zuurstofwaardes in het bloed meet en waar ik die dan terug kan
vinden. Weet u misschien waar ik dat kan vinden ?

Xiaomiproducts: Als het goed is moet deze in de Mi Fit App te vinden zijn!

Ik: Helaas kan ik deze optie in de mi fit app niet vinden en als ik info op internet zoek lijkt het erop dat deze functie toch niet in de mi band 5 versie aanwezig is.
Mocht het zijn dat het wel zo is dan hoor ik dat graag.
Mocht het inderdaad niet zo zijn dan wil ik de mi band 5 graag retour sturen.

Xiaomiproducts: Volgens onze leverancier zou dit inderdaad wel mogelijk moeten zijn!
Helaas heb ik het product zelf nog niet gedetailleerd kunnen testen vanwege de drukte bij ons.

Ben nu aan het overwegen om hem terug te sturen. Ivm corona hier in de brandhaard in Brabant had ik graag de zuurstofwaardes in mijn bloed kunnen meten. Voor mij was dit de reden om hem meteen in het begin al te bestellen. Vandaar ook mijn vragen vóórdat ik hem besteld had. Als blijkt dat dit met mijn versie niet kan stuur ik em retour en doe ik het nog even met mijn mi band 4......
Is de Honor Band 5 niks voor je? Die heeft een spo2 meter, tevens ook een erg goede slaapttrackter functie (en ik vind het persoonlijk mooier dan de Xiaomi band)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:02
CydexTM schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 01:01:
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met de hartslagmeter? Kwam net de volgende post op Reddit tegen die er niet zo over te spreken was: https://www.reddit.com/r/..._mi_band_5_not_quite_good

Voor mij hoeft de hartslagmeter niet 100% accuraat te zijn, maar een goede indicatie tijdens workouts/fietsen zou wel prettig zijn.
Op de Mi Band 4 forums en in reviews wordt er ook vaak afgegeven op de hartslag metingen.

Zelf is mijn ervaring juist dat het heel erg goed werkt op de Mi Band 4. En ik heb het ooit ook vergeleken met een borstband hartslag meter (wat ik een betere manier van vergelijken vind dan met een andere polsband zoals in de Reddit post, omdat je dan totaal verschillende methodes van registeren naast elkaar legt (optisch vs elektrische signalen)):
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59603136 (plaatje)

De eerste paar minuten zijn bij mij wel altijd een probleem, en ik heb ook niet zoveel met de metingen door de dag heen.

Ik denk zelf dat het erg afhangt van je pols en je activiteit (ik gebruik het alleen voor hardlopen). Ik denk ook dat deel van het probleem is dat die Mi Bands heel smal zijn, en daardoor a) makkelijk wat verschuiven, en b) licht van de zijkanten inlaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

4 was ook al tijdje in het Nederlands. De 5 nog niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mi Smart Band 5: betere fitnesstracking voor iedereen

De smartband is vernieuwd met een 1,1 inch high-resolution AMOLED-display en daardoor handiger en stijlvoller dan ooit. Met het grotere display toont de Mi Smart Band 5 niet alleen meer realtime statistieken, maar stelt hij daarnaast gebruikers in staat het display te personaliseren met meer dan 65 thema-opties en aanpasbare functiemodules.

Bovendien beschikt de nieuwe smart band over een geoptimaliseerde PPG-sensor, voor nauwkeurigere monitoring van de hartslag voor elf bewegingstypes, waaronder roeien, yoga, crosstrainer, springtouw en meer. Ook is de Mi Smart Band 5 uitgerust met verschillende nieuwe functies, zoals stressniveaudetectie, ademoefeningen, gezondheid voor vrouwen, PAI-gezondheidsmatrix en meer.

Het apparaat opladen is makkelijker geworden dankzij de nieuwe magnetische oplader die eenvoudig contact maakt met de achterkant van het apparaat, zodat de band niet verwijderd hoeft te worden vóór het opladen. Na één keer volledig opladen gaat de batterij veertien dagen mee.

De wereldwijde adviesprijs van de Mi Smart Band 5 is €39,99. De lokale verkooppunten binnen de Benelux worden aangekondigd zodra het product verkrijgbaar is.

Geen variant met NFC / sp02-sensor dus :)

EDIT: Nog even wat fotootjes:

[Voor 43% gewijzigd door CLB op 15-07-2020 15:53]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zoals je ziet, app en dus ook telefoon in het Nederlands. Band instellingen heeft optie om Engels te kiezen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-03 12:33
Werkt de 5 toevallig nu wel met Strava?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-03 07:27
Sleeon schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:51:
Werkt de 5 toevallig nu wel met Strava?
Notify and fitness kan syncen naar Strava (ook oudere bands), maar daar zit wel eenmalig kosten aan verbonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:13
SL65 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:49:
Weet iemand wanneer de globale versie is te bestellen? Tijdens de persconferentie werd dit niet helemaal duidelijk. Zag op internet nog de datum van 20 juli voorbijkomen, maar kan het nergens verder vinden. De meeste partijen lijken nog te adverteren met de internationale CN versie.

[...]

Offtopic: heb je een link naar de wallpaper?
https://t.me/EZwalls/762

[Voor 26% gewijzigd door Roy Tollenaar op 21-07-2020 09:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
marccom schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:25:
Helaas heb ik nog niet kunnen vinden of deze dat wel kan, weet iemand dat/hoe?
Gewoon in de Mi Fit-app instellen bij welke apps je een notificatie wilt krijgen.
Kwestie van de Band koppelen, aanklikken, de app-notificaties-sectie openen en instellen. Vind je die?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrie98
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Belecthor schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:03:
Ik wil graag voor het sporten een tracker gebruiken, maar hoef het voor de rest van de dag niet om. Hoe goed werkt de Mi Band 5 (of 4) voor tijdens het sporten (wielrennen)?

Mijn tweede vraag: koppelt de Mi Band 5 of 4 aan Apple Health en worden zaken als hartslag daarin opgenomen? Het liefst koppel ik het ook aan Strava, maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is.
Zoals hierboven gezegd, een hartslagband is veel nauwkeuriger en bovendien even duur/goedkoop als een mi band 5. Op de bekende webwinkels voor racefietsspullen zoeken op hartslagband en je hebt ruim de keuze. De meeste hartslagbanden hebben ook een bijbehorende app en daarnaast kan je een hartslagband ook direct met Strava verbinden.

Ik heb sinds kort een mi band 5 en rij al geruime tijd met een borst hartslagband mijn racefiets rondjes. Ik heb ze vergeleken tijdens wat ritjes, de mi band 5 klopt globaal wel maar hij mist de pieken. Bijvoorbeeld een heuvel op waarbij je je hartslag omhoog jaagt mist de mi band 5 soms compleet bij mij. Ik lees ook reviews dat bij een aantal mensen de hartslag boven een bepaald niveau helemaal niet registreertt, dat valt bij mij nog mee maar de mi band 5 blijft minder nauwkeurig.

• Master51
  • Laatst online: 23-03 23:04
Barrie98 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Via "profiel", jouw gekoppelde apparaat (de mi band 5) aan tikken onder "apparaten", daar naar beneden scrollen en daar kan jet het screenshot vinden / daar staat "Taal"
Het is gelukt!
Bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03 10:18
Voor dat ik de mi band 5 aanschaf. Werkt de stappen teller goed? En moet ik altijd mijn gekoppelde telefoon meenemen tijdens het lopen of registreert de band ook zonder de telefoon in de buurt. (Eventueel met een latere sync als de telefoon in de buurt is)

Mijn dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb iets meer dan een week mijn band 5 uit China via ali binnen.

Er stond dat deze een spo2 sensor had, dus niet...😠
Klacht ingediend, wilde 5 euro korting want natuurlijk werkt deze wel voor een groot gedeelte, kreeg de korting dus nu 23,30 betaald.

Mijn band 5 schiet alleen steeds van de Engelse taal af, meer mensen last van?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-02 16:50
MvdD schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:36:
Tot nu toe valt de registratie van mijn slaap ontzettend tegen zeg. Afgelopen nachten zegt hij dat ik respectievelijk 3.5, 4 en 2 uur geslapen heb terwijl dit meer richting 6-7 moet zijn. Nu heb ik wel een pasgeboren baby en ga ik 3x per nacht uit bed, maar je mag verwachten dat hij de daadwerkelijk slaap daar tussen gewoon goed registreert. Mijn partner heeft precies hetzelfde probleem.

Meer mensen met deze ervaring?
Met welke app registreer je je slaap? Ik registreer dit met Sleep for Android (weet niet of je iOS of Android hebt). Dit werkt voor mij stukken beter. Nog steeds uiteraard niet 100%, maar anders hadden slaapcentra ook geen nut meer.
humptydumpty schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:01:
Voor dat ik de mi band 5 aanschaf. Werkt de stappen teller goed? En moet ik altijd mijn gekoppelde telefoon meenemen tijdens het lopen of registreert de band ook zonder de telefoon in de buurt. (Eventueel met een latere sync als de telefoon in de buurt is)

Mijn dank!
Stappenteller werkt prima en registreert ook zonder telefoon. GPS werkt niet zonder telefoon.

[Voor 24% gewijzigd door lucash op 26-07-2020 00:58]

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-03 14:16
Tostiee schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:46:
Sinds een paar dagen de globale versie van de mi band 5 in gebruik ter vervangen van de mi band 2. Wat een vooruitgang!

Nu heb ik echter al regelmatig gehad dat ik per ongeluk het scherm lang ingedrukt houd waardoor hij het beginscherm wil aanpassen als ik bijvoorbeeld met mijn armen over elkaar zit. Weet een van jullie of die 'long press' uit te zetten is? Kan zelf niks in de instellingen vinden of ik moet het over het hoofd gezien hebben.
Wellicht werkt de instelling op de Mi Band 5 zelf.
More > Settings > Press and hold the watch face for quick editing.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:24
Ja daar heb ik hem dus wel aanstaan maar als ik naar links scroll komt net die niet voorbij :(

Zal hem eerst een opladen en dan eens goed updaten, want dat ging de eerste 2 stappen goed maar bij de fonts ging ie de mist in.

Ook na de update werken alle mogelijke snelkoppelingen, behalve de stopwatch :(, moet ik nog ergens instellen welke stopwatch die moet gebruiken ?

[Voor 22% gewijzigd door harley op 01-09-2020 21:59]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Handige naamgeving en het uiterlijk is ook bijna hetzelfde. Zou hier de verwarring over de SPO2 sensor vandaan komen?

/▌

• Sleeon
  • Laatst online: 25-03 12:33
Song schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:07:
Mijn Mi band 2 is overleden en ik ga nu de nieuwe '5' bestellen. Ik heb een paar vragen, wellicht heeft iemand antwoorden?
Ik gebruik nu de app Mi Fit, is er voor de 5 een andere/nieuwe app? Is het verstandig om door te gaan met de oude app en daar de nieuwe band aan te koppelen, of anders? Heeft er iemand ervaring met gebruik van Google Fit? Ik gebruik dat nu in combinatie met de Mi band 2. De oude band ziet indoor roeien niet als activiteit, ik heb gelezen dat '5' dat wel doet, ik ben benieuwd.
Ik gebruik hem icm Google fit. Lijkt prima te werken.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Song schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:07:
Mijn Mi band 2 is overleden en ik ga nu de nieuwe '5' bestellen. Ik heb een paar vragen, wellicht heeft iemand antwoorden?
Ik gebruik nu de app Mi Fit, is er voor de 5 een andere/nieuwe app? Is het verstandig om door te gaan met de oude app en daar de nieuwe band aan te koppelen, of anders? Heeft er iemand ervaring met gebruik van Google Fit? Ik gebruik dat nu in combinatie met de Mi band 2. De oude band ziet indoor roeien niet als activiteit, ik heb gelezen dat '5' dat wel doet, ik ben benieuwd.
En het werkt verder gewoon hetzelfde, zelfde Mi Fit, zelfde manier van synchroniseren met Google Fit. Data gaat dalijk gewoon door na wisselen van band. Ik heb ondertussen jaren lang geschiedenis in de app zitten, bijgehouden door verschillende versies van de band.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:24
Heb daarom een andere faceplate ingesteld welke gewoon een dag en maand weergeeft.

https://amazfitwatchfaces.com/mi-band-5/view/460

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03 11:28
Heb hem nu 2 weken.
Ik heb er reeds mee:
- gefietst
- gelopen
- geroeid

Ik moet zeggen de hartslag metingen slaan nergens op. De ene keer raak ik niet onder de 150bpm, de andere keer niet boven de 140bpm. Ook een keertje als test de longen uit mijn borstkas geroeid: max bpm 121. Ik denk het niet...

Ik draag hem zoals beschreven: nauwsluitend 1cm boven de pols.

Tijdens het roeien blijft hij ook stappen tellen om god weet welke reden(oplossing: behaviour tagging?). Daarnaast zijn de resultaten in de workout niet hetzelfde als in het heartrate menu. Wat me stetk doet twijfelen aan de nauwkeurigheid van alle data.

Lijkt wel alsof elk onderdeel ontwikkeld is door een andere dev en dat ze niet met elkaar hebben gecommuniceerd.

Als iemand wat pointers heeft om de boel wat te tweaken zijn die zeer welkom.

Alle negativiteit terzijde is het best een degelijk apparaat voor zijn prijsklasse, de andere functies werken best naar behoren.

Accuduur is goed, berichten diagonaal lezen is snel en makkelijk, sleep tracker zorgt ervoor dat ik mijn slaapritme wat probeer te onderhouden, meldingen als je te lang stil zit zijn erg handig op het werk, pai werkt motiverend,...

Al bij al leuk apparaat, alleen jammer dat de functies waar ik hem voor heb gekocht te wensen over laten.

• SanderBos
DoeEensGek schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:33:
Ik heb de miband 5 in combinatie met gadgetbridge. Werkt prima alleen krijg ik geen melding als ik een beller heb. Iemand een idee?
Ik gebruik geen gadgetbridge (je hebt neem ik aan onder settings|notifications Phonecalls wel op always staan?), maar random shot in the dark:

Heb je onder Android instellingen|Apps en meldingen|Alle X apps|Gadget bridge|Rechten
Telefoon, Sms, Gesprekslijsten, en Contacten
op toegestaan staan (misschien zijn ze niet allemaal nodig, maar als het niet werkt zou ik eerst eens alles open zetten).

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03 11:28
SkyLar- schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:18:
Heb hem nu 2 weken.
Ik heb er reeds mee:
- gefietst
- gelopen
- geroeid

Ik moet zeggen de hartslag metingen slaan nergens op. De ene keer raak ik niet onder de 150bpm, de andere keer niet boven de 140bpm. Ook een keertje als test de longen uit mijn borstkas geroeid: max bpm 121. Ik denk het niet...

Ik draag hem zoals beschreven: nauwsluitend 1cm boven de pols.

Tijdens het roeien blijft hij ook stappen tellen om god weet welke reden(oplossing: behaviour tagging?). Daarnaast zijn de resultaten in de workout niet hetzelfde als in het heartrate menu. Wat me stetk doet twijfelen aan de nauwkeurigheid van alle data.

Lijkt wel alsof elk onderdeel ontwikkeld is door een andere dev en dat ze niet met elkaar hebben gecommuniceerd.

Als iemand wat pointers heeft om de boel wat te tweaken zijn die zeer welkom.

Alle negativiteit terzijde is het best een degelijk apparaat voor zijn prijsklasse, de andere functies werken best naar behoren.

Accuduur is goed, berichten diagonaal lezen is snel en makkelijk, sleep tracker zorgt ervoor dat ik mijn slaapritme wat probeer te onderhouden, meldingen als je te lang stil zit zijn erg handig op het werk, pai werkt motiverend,...

Al bij al leuk apparaat, alleen jammer dat de functies waar ik hem voor heb gekocht te wensen over laten.
Vandaag weer wat testjes gedaan. Resultaten:

- Scheren van de pols veranderd niets.
- Positie van de band (verder of dichterbij de pols) veranderd niets.
- Zweet of geen zweet veranderd niets.
- De pil in de band 30-35 graden schuin draaien gaf mij eindelijk een bij benadering accurate weergave.

Ik heb nu wel niet de meest brede polsen, dus mogelijks is het contact beter?

Morgen nog maar eens testen... fingers crossed

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:29
Vandaag een beste kras opgelopen op mijn mi band 4. Mooi moment om de 5 te bestellen.

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
SanderBos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Maar veranderd die optie ook echt de volgorde van datum en maand op de band. Is het niet zo dat dat alleen het formaat in de app zelf wijzigt?
Bij de Mi Band 5 is er het een en ander aan veranderd, maar op de Mi Band 4 (die ik heb) is zo'n watchface opgebouwd uit een grote hoeveelheid losse plaatjes die gepositioneerd worden. Dus in een watchface moet je dan zeggen 'op deze plaats komen de maand plaatjes' en 'op deze plaats komen de dag plaatjes'.

Je moet wel in het formaat voor maand en dag plaatjes voor minimaal 10 dingen items aanleveren, dus een app zou kunnen cheaten door dag en maand om te wisselen en hopen dat het er goed uitziet. Maar volgens mij zijn er ook wel watchfaces die in die plaatjes de naam van de maand gebruiken dus daar zou dat al omvallen.
ja, net gecheckt, dag en maand worden omgewisseld. (staat nu MON 5/10, in app omgewisselt: MON 10/5) qua watchface gebruik ik gewoon een van de 3 standaard aanwezige faces.

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Largamelion
  • Laatst online: 22:05
Ik ook eenmalig van diezelfde account. Uiteraard direct aanvaard en geld opgestuurd, ze komt volgende week op bezoek.

😂😂

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-03 08:22
frtmlk schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:38:
Sinds gisteren ook in het bezit van de Mi Band 5 en vannacht in m'n slaap 30.000 stappen gezet. Iemand een idee hoe ik er voor zorg dat dit nauwkeuriger wordt? Of hebben jullie hier geen last van?😄
Geen last van. Weet je zeker dat je niet slaapwandelt? 8)

• Rembock
  • Laatst online: 24-03 19:50

Rembock

Beh...

@_Floddertje_ & @Largamelion mocht je een Xiaomi sport/activity tracker willen die dit wel kan is het nog even wachten op de pricewatch: Xiaomi Mi Watch Zwart (Zwart). Naar verwachting kost deze rond de €100 en is in principe een Mi Band 5 on steroids. Reviews zijn hier en hier te vinden.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 12:14

robhof

Lembongan view

janvanduschoten schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:53:
[...]

Apart, de mijne gaat een dag of 30 / 40 mee. Geen hartslag meting of zoiets aanstaan, alleen als er een SMS of telefoontje binnen komt gaat hij af. En uiteraard stappen tellen. Gebruik hem dagelijks voor de tijd en stappen tellen.
Hier >30 dagen (nu na 16 dagen nog 52%). Continue hartslagmeting ook uit, maar wel veel notificaties (diverse apps, alarm, telefoontjes) en gebruik 'm ook als minizaklamp (bijv. om bril te spotten op nachtkastje ;)).

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:22

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

robhof schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:27:
[...]

Hier >30 dagen (nu na 16 dagen nog 52%). Continue hartslagmeting ook uit, maar wel veel notificaties (diverse apps, alarm, telefoontjes) en gebruik 'm ook als minizaklamp (bijv. om bril te spotten op nachtkastje ;)).

We doen aardig hetzelfde zo te zien :p
Ik was iig wel tevreden over de Miband 5 :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:23:
[...]

Nee, ik ben van de Band2 naar de Band4 gegaan vanwege de veel betere display. De vijf kijk ik even aan, die hartpunten zijn wel leuk, maar verder mis ik volgens mij niks :)
Aah verkeerd begrepen. Dan zou ik idd ook de 5 overslaan. Ik gebruik meeste functies eigenlijk ook niet xD. Draag het inmiddels omdat ik het gewend ben om mijn rechter pols en links draag ik een horloge, maar voor de tijd kijk ik meestal op de miband 8)7 . Verder vind ik het handig voor meldingen.

Dit bandje heb ik er trouwens nu op (is er ook voor de Mi band 3 en 4):

• _Floddertje_
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 21:29
B.O.C.K schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:44:
@_Floddertje_ & @Largamelion mocht je een Xiaomi sport/activity tracker willen die dit wel kan is het nog even wachten op de pricewatch: Xiaomi Mi Watch Zwart (Zwart). Naar verwachting kost deze rond de €100 en is in principe een Mi Band 5 on steroids. Reviews zijn hier en hier te vinden.
Oké, bedankt voor jullie reactie, hier is dus blijkbaar niks aan te doen... En tja, ik ben niet iemand die om de haverklap een nieuwe gadget koopt, dus voorlopig zal ik het nu gewoon maar doen met wat ik heb.

• Rembock

Rembock

Beh...

Marzman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:22:
[...]

Ik zal de reviews een bekijken :), werkt die met mifit?
Nee, deze zal gaan werken met de Xiaomi Wear app, waarschijnlijk omdat deze niet door Huami (van o.a. Amazfit) maar door 70mai ontwikkeld is.
Aziraphale schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:23:
@Marzman @B.O.C.K Dat meende ik ook al, maar waarom wordt de Amazfit dan zo weinig besproken als het eigenlijk dezelfde is, maar met twee extra functies? Ik ben aan het kijken naar een activity tracker/ simpele smartwatch en heb deze (samen met de Blip S, maar die is er alleen nog in wit en oranje) op mijn shortlist staan, vandaar.
Volgens mij hoor je hier vrij weinig van Amazfit omdat je hun producten alleen via 'grijze' import bij een NL-winkel kunt aanschaffen. Je kunt overigens wel via de officiële webwinkel op hun eigen site vanuit Duitsland bestellen, momenteel zijn er ook leuke kortingen voor de oudere modellen.

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 21:27
xileS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 02:29:
[...]

Na het uitzetten van hartslag controle, bandje tot 100% opgeladen en binnen 1 dag toch weer op 80%. Lijkt vreemd genoeg niet veel te schelen ;s
Dat is heel snel. Ik heb dan weliswaar de Amazfit band 5 versie, maar met elke minuut hartslag meten hoef ik maar 1 keer in de week op te laden en dan is er nog zeker 20% over. Na een dag al op 80% staan is dan wel heel snel als je de hartslagmeting uit hebt staan.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Largamelion
Ik heb alles zowat ingeschakeld, scherm gaat ook automatisch aan bij het liften van m'n arm (behalve 's nachts) en ik haal zo'n 12 dagen op 1 lading. Vind ik persoonlijk ruim genoeg, maar ik kom dan ook van Wear OS 🙂.

• drusloos
  • Laatst online: 24-03 22:33
lifeguard schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:28:
Mensen,

ik overweeg dit apparaat aan te schaffen, en vroeg me af of dit goed werkt met een iPhone 11?
Komen de mailnotificaties ook op je watch? Gemiste oproepen e.d.?

Whatsapp e.d. kon ik wel vinden, maar van iOS mail helaas niet :)
Ik heb hem icm met een 12 pro max, hiervoor met 7+. Werkt prima. Whatsapp lezen, evt andere social media, mail lezen, oproepen weigeren kan bijv ook. Ook muziek volume hoger/lager of volgend/vorig nummer werkt. Mi fit app werkt okk goed op ios, dus zal allemaal goed werken

• drusloos
Hessy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:07:
Hallo,

Weet iemand of je ook je huidige snelheid kan zien als je een (wandel) workout hebt gestart? Zodat je dus 'live' kan zien hoe hard je loopt.
Je ziet je “pace” als het goed is live. Dus niet in km/h, maar wel je pace. Komt omdat hij geen gps heeft denk ik

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Maxjj4 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:15:
Interessante informatie jongens.

@harmageddon: Dat lijkt me in dit geval wel fijn. :)
@frtmlk: Hmm, komt dat omdat je nog niet aan de voorwaarden om punten te verdienen hebt voldaan? Of werkt de Mi Band 5 gewoon niet goed met het syncen van hartslag?
ja/nee
Ja: De eerste periode wel gratizzz punten.
Nee: De applicatie kijkt naar de vorige periode wat je gepresteerd hebt en past daar de nieuwe weekdoelen op aan....

DeepRadio The best in house&dance!

• frtmlk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-03 20:46
Maxjj4 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:15:
Interessante informatie jongens.

@harmageddon: Dat lijkt me in dit geval wel fijn. :)
@frtmlk: Hmm, komt dat omdat je nog niet aan de voorwaarden om punten te verdienen hebt voldaan? Of werkt de Mi Band 5 gewoon niet goed met het syncen van hartslag?
Heb het steeds met een workout van tussen de 20-30 minuten geprobeerd maar kreeg toevallig vandaag een mail dat het 30+ minuten moet zijn. Weet dus nog niet waar het aan ligt. Zal eens even een kilometer of twee bij m'n vaste rondje hardlopen erbij doen. 8)7

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:20
Ik heb net de Amazfit band 5 versie gehaald omdat ie in de aanbieding is bij Amazon.de, kost 35eu. Ik wilde eigenlijk de miband halen maar ik kreeg te horen dat de Amazfit een betere hartslag meter heeft. Klopt dit? HR metingen om intensiteit, conditie en calorieverbruik te schatten zijn voor mij het belangrijkste.

(Ik twijfelde om nog eventueel de Fitbit Inspire 2 te halen, maar hij is 3x zo duur maar of ik dat ook echt in waarde terug krijg...)

[Voor 17% gewijzigd door TTMJ! op 14-01-2021 01:22]

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Rembock

Rembock

Beh...

Flumer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:
Ik heb gisteren een Mi Band 5 cadeau gekregen en ben er vandaag mee aan de slag gegaan. Ik vind het geen prettig idee dat mijn gezondheidsgegevens gedeeld worden met mensen die daar niets mee te maken hebben.

Hebben jullie tips hoe ik de Mi Band kan gebruiken zonder dat mijn gegevens worden verspreid aan Apple, Xiaomi et cetera?

Het liefste zou ik de Mi Band alleen willen laten communiceren met één app. Deze app mag vervolgens niet met de 'buitenwereld' communiceren.

Ik gebruik de Mi Band in combinatie met een iPhone. Eventueel zou ik ook mijn oude Samsung S6 uit de kast kunnen halen, dus ik sta ook open voor android oplossingen.

Bij voorbaat dank _/-\o_
iPhone
Mi Band Master
Attention! Mi Band 4 / 5 can only work with installed Mi Fit or without Mi Fit if you follow the medium-difficulty instructions from app.

Music control works only on Mi Band 4 / 5 and only with installed Mi Fit!
Android
Notify & Fitness for Mi Band
Tools & Mi Band
Mi Band Master
Gadgetbridge

• Flumer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2022
Goede suggestie! Bedankt hiervoor. Op dit moment zijn is de privacy informatie nog niet ingevuld door de ontwikkelaar, dus ik wacht even af tot deze informatie is aangevuld. Daarna ga ik deze app zeker een kans geven.

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 12:01
Trebbors schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Bedoel je met starten naar de voorgrond halen en de activiteit starten op de telefoon? De app heb ik wel actief op de achtergrond, oa het icoon wordt in Android weergeven in de statusbalk.

Ik heb de activiteit gestart op het horloge en kreeg een melding dat de GPS van de telefoon "gevonden/gekoppeld" was.
Dat deed ik ook precies en dat is niet helemaal goed.

Voor je gaat hardlopen moet je dus de MiFit app openen en kiezen voor hardlopen in het hoofdscherm. Dan zie je een grote 'GO' knop en dan kun je van start.
Je kan daarna met de MiBand de training starten of stoppen.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
Largamelion schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:07:
[...]
Op welke firmware zit je? Hier geen firmware update beschikbaar en geen Nederlands. Ik zit op V1.0.2.46.
Daarvoor heb je de nieuwe Mi Fit app 4.9.0 nodig. Daarna krijgt je band een firmware update (naar V1.0.2.54) en kan je in de Mi Fit app de taal aanpassen naar NL :)

• Sypher
grun93 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Ik zit nu nog op v4.8.1 en als ik dan een update opvraag, zegt hij dat de laatste update is?

Ik begrijp nu dat er een compleet nieuwe versie is, kun je die gewoon downloaden vanuit de google store en is de band dan meteen gekoppeld of moet je eerst de band ontkoppelen in de vorige versie?
Voor een update hoef je niets te ontkoppelen/herkoppelen. Ik kreeg hem een half uur geleden via de Play Store (had hem gisteren handmatig geïnstalleerd) dus wellicht dat ie ondertussen ook voor meer mensen beschikbaar zou moeten zijn.

• SanderBos
grun93 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Ik zit nu nog op v4.8.1 en als ik dan een update opvraag, zegt hij dat de laatste update is?

Ik begrijp nu dat er een compleet nieuwe versie is, kun je die gewoon downloaden vanuit de google store en is de band dan meteen gekoppeld of moet je eerst de band ontkoppelen in de vorige versie?
Bij apps met heel veel downloads (ik zou eigenlijk niet hebben gedacht dat Mi Fit met 'maar' 50 miljoen downloads daaronder zou vallen) krijgt niet iedereen de update op hetzelfde moment in Google Play. Waarschijnlijk om de download servers te ontlasten. Dus waarschijnlijk moet je nog even geduld hebben.

(Bij bijvoorbeeld WhatsApp kunnen er wel 4 verschillende versies actief zijn op verschillende Android telefoons)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-03 14:55
@woutur dit herkenbare probleem hadden we hier met de Amazfit uitvoering.
De app lijkt in de war te raken als je een oefening start op de Band, en daarna de app opent.
Oplossing hier is of een oefening te starten op óf de app, óf op de Band.
En de app ook open laten staan, check even of je batterij instellingen en autostart goed staan.
Syncen / optellen duurt soms een paar tellen.

Hier erg te vrede met de Amazfit Band 5.

Oh, en hier ook Notify geprobeerd, voor de Cor 2 van Amazfit, maar idd vreselijk onoverzichtelijk programma.
Meerdere keren geprobeerd, maar vaak na een paar dagen toch weer gewisseld voor Mi Fit of Zepp.

[Voor 19% gewijzigd door hansie_k op 01-03-2021 20:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edwinek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-08-2022
drusloos schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Ik refereerde hier laatst ook naar. Ik heb hem nu 6 maanden en merk dat ik voorheen 10-14 dagen kon doen met een accu, en nu sinds 1,5 maand is dat nog zo’n 7-8 dagen
Precies. En het gekke is dat het niet geleidelijk gebeurde, de ene week was het nog goed, de volgende nog maar de helft. Ik vraag me af of het met een firmware-update gebeurd is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SanderBos
Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:07:
Vandaag krijg ik het binnen via V&A. Wat is nou de beste alternatieve app? N&F? Gadgetbridge? En moet je voor de FW upgrade weer even de officiële app installeren?
Ik gebruik (met Mi Band 4) gebruik N&F nog steeds naar tevredenheid. De app is heel complex in gebruik, maar het bevat echt heel veel features. Ik wilde toendertijd integratie met Strava (eigenlijk gebruik ik dat nu niet meer echt), en nu zou ik nog niet zo snel switchen vanwege de sleep tracking (niet dat ik die volledig vertrouw, ik zie het meer als dat die volgens mij de minst slechte is...).

Ik heb zelf het idee dat de mensen die enthausiast zijn over GadgetBridge dat vooral zijn omdat het open source is.
(voor sommige N&F features moet je ook betalen, maar dat zijn eenmalige en niet hoge bedragen)

Firmware upgrades kun je met N&F gewoon in de app doen, hoewel de firmwares die ze standaard aanbieden meestal wel wat achterlopen, maar als je zelf achter de nieuwste files aangaat kun je die ook installeren via de app. Dat gezegd hebbende, ik heb zelf het idee dat die firmware upgrades eigenlijk niet zoveel toevoegen afgezien van talen support.
Je moet wel voor de initiele unlock altijd even kort een aangepaste Mi Fit app installeren als je een alternatieve app gebruikt (tenzij dat inmiddels veranderd is).

Maar je kunt naar mijn mening ook overwegen om gewoon de standaard Mi Fit app te gebruiken, tenzij je echt bijzondere redenen hebt om dat niet te doen (angst dat ze in China weten hoe slecht je gezondheid is een veel opgegeven reden, niet mijn reden).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SanderBos
Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:16:
@SanderBos bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik denk dat ik dan maar eerst de Mi Fit app gebruik. Het boeit mij niet of ze in China weten of ik 10k stappen loop of niet ;)
Het zou me vooral gaan om de wekkerfunctie met de slaapapp dan die je op je lichtste punt wekt, vanuit N&F.
Die functie zit er inderdaad in, maar ik heb die zelf nog nooit gebruikt (sowieso de hele alarm functies niet).

(die dertig minuten is aanpasbaar, want het is N&F dus alles is aanpasbaar)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-03 10:52

woutur

Klauwtjes uit!

Exocet schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:49:
Waar kun je de staplengte vinden?
Die zie je als je een workout begint en opslaat.

Idioot als ik ben, heb ik net met stoepkrijt en een meetlint op de straat 50m uitgemeten. Vervolgens een paar keer heen en weer gelopen. Ik doe 58 stappen over 50 meter, dus mijn stapafstand is ongeveer 82~83 cm. Ik heb net mijn lengte op mijn profiel van 190cm naar 184cm gezet (gokje). Daarna een workout gestart en twee keer heen en weer gelopen (een keer is te kort, de app wil dan niet opslaan). De app registreerde nu 117 stappen en in de workout inderdaad: staplengte 83cm. Dat is close enough for me :)

Zoals eerder vermeld, doe ik mee aan een stappenchallenge. Om bij hardlopen 20% van je stappen kwijt te raken is natuurlijk zonde.

Edit:
Ik kom net terug van een rondje hardlopen. Resultaat: teleurstelling. Staplengte in de workout is gewoon toegenomen. Blijkbaar is het geen berekening op basis van je profiellengte en de afstand. We gaan weer eens verder kijken want nu zijn er toch weer 1000 stappen door mijn neus geboord.

[Voor 15% gewijzigd door woutur op 06-03-2021 12:25]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 91868 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:49:
Ik heb inmiddels de band een weekje in gebruik (met de standaard app) en tot nu toe bevalt het okee. Maar sommige dingen gaan niet goed. Ik begrijp dat bijv. fietsen automatisch herkend zou moeten worden. Klopt niks van. Maandag 45 min gefietst maar niks geregistreerd. Qua verbrande kcal niks. Op de koop toe na een half uur fietsen een notificatie dat ik te lang stil zat...
Ik weet niet of hij automatisch dingen herkend, in Google fit zie ik wel eens dingen als rolstoel duwen maar in de mifit app niet. Ik duw ook geen rolstoelen ;)

Het maakt allemaal heel erg uit hoe je de handen houdt. Op de hometrainer haal ik mijn handen wel eens van het stuur en dan zet ik weer wat stappen. Als je een winkelwagentje duwt telt hij ook niks (dat lijkt waarschijnlijk op heel langzaam fietsen).

Als je echt gaat fietsen als training kun je dat toch gewoon starten op de band of in de app?

/▌

• edwinek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-08-2022
Anoniem: 91868 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:49:
Ik heb inmiddels de band een weekje in gebruik (met de standaard app) en tot nu toe bevalt het okee. Maar sommige dingen gaan niet goed. Ik begrijp dat bijv. fietsen automatisch herkend zou moeten worden. Klopt niks van. Maandag 45 min gefietst maar niks geregistreerd. Qua verbrande kcal niks. Op de koop toe na een half uur fietsen een notificatie dat ik te lang stil zat...
Hij kan het wel, maar je moet het instellen op de band zelf: Meer > Instellingen > Detecteer activiteit. Dat hadden ze best in de app kunnen stoppen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SanderBos
We gaan weer van wintertijd naar zomertijd. Als net als bij mij de tijd op de band weer niet automatisch wordt bijgewerkt zijn er verschillende oplossingen, maar de eenvoudigste uit te voeren blijft volgens mij de telefoon herstarten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sypher
SanderBos schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:50:
We gaan weer van wintertijd naar zomertijd. Als net als bij mij de tijd op de band weer niet automatisch wordt bijgewerkt zijn er verschillende oplossingen, maar de eenvoudigste uit te voeren blijft volgens mij de telefoon herstarten.
Eenvoudiger is bluetooth ff uit en weer aan zetten. Dat werkte voor mij altijd.

Dit jaar is die wel netjes over gegaan maar is m'n slaap tracking resultaat van vannacht heel raar met blokken van 1:08 wakker en mag de begintijd vreemd genoeg niet aanpassen.. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23-03 22:16
Ik meld mij toch weer even hier. Sinds de laatste (of één na laatste) update kan ik elke week mijn Xiaomi Mi Band 5 opladen, voorheen was dit elke drie weken (tot soms wel bijna een maand). Aan het gebruik is niets veranderd. Toch wel opmerkelijk.

Je mag het niet denken, maar niet geheel toevallig is de Xiaomi Mi Band 6 uit. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-03 08:22
Ik kan sinds de laatste update helaas alle problemen, die hier gemeld worden, bevestigen. Het verspringen van de GPS-data, de zwaar verminderde accuduur (met moeite nog maar een week ipv ruim 2 weken), route die halverwege afgebroken wordt, bijna niet meer syncen met de smartphone.

• drusloos
Ik word echt gek van die accuduur die zo snel achteruit gaat. Ik heb hem pas 8 maanden, en sinds 3 maanden gaat de accuduur steeds sneller omlaag. Van 14 dagen naar nu na 4 dagen nog maar 41% zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
Ik haalde in september toen ik hem kocht ook makkelijk 12 dagen. Nu met moeite 8 en nooit iets aan de instellingen gewijzigd sindsdien. Dus óf de firmware updates verprutsen de accuduur óf er zit een crappy accu in. Ik herhaad altijd rond de 10-15%. Gisteravond nog 13%, maar vanmorgen vergeten opladen en toen was hij plots tegen 11u helemaal leeg.

Ik wou 'm eigenlijk vervangen door de OnePlus Watch maar die is teleurstellend dus ik blijf nog even bij m'n Mi Band.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 16:20
Mi Band 6 is nu ook uit in Nederland:
https://www.xiaomiproduct...nd-6-europese-versie.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-03 14:55
Ik heb de 6 besteld via Ali, geleverd vanuit Tsjechië.
Komt deze week binnen, ben ook benieuwd.

Wie is er handig genoeg om een Band 6 topic aan te maken...?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:08
hansie_k schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:49:
[...]

Ik heb de 6 besteld via Ali, geleverd vanuit Tsjechië.
Komt deze week binnen, ben ook benieuwd.

Wie is er handig genoeg om een Band 6 topic aan te maken...?
Ben wel benieuwd of je de cn of global versie hebt besteld. En mag ik vragen via welke shop je hem in Ali hebt besteld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 21:24
MarcoC schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:38:
Ik haalde voorheen altijd meer dan 10 dagen uit mijn accu. Nu nog maar 5. Ik vermoed dat dit sinds één van de laatste updates is. Erg irritant :{ .
Vreemd, hier geen last van. 30% van de accu eraf in 5dagen.

DeepRadio The best in house&dance!

• SanderBos
Largamelion schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:57:
[...]
Het is niet het klokje dat loskomt, het is het pinnetje van het bandje dat uit het gatje schiet bij het minste dat je met het bandje ergens achter haakt, wat meer gebeurt dan je zou denken.
Wat Flumer bedoelde is dat als je het klokje in andere richting erin doet, en dan (BradPitt) ook het bandje andersom om je pols doet, dat dan zeg maar het lipje de andere kant opwijst, en er dus misschien minder achter haakt wat het lostrekt.

Ik verplaats zelf heel veel kratten en dozen, en heb daarbij ook zeer regelmatig dat het pinnetje losschiet (ik zou zeggen 5x per dag als ik aan het 'werk' ben). Maar zoals je zelf al aangaf pinnetje wat losschiet betekent zeker niet dat het bandje er ook afvalt, het blijft meestal wel haken (ik denk dat nu 3 of 4 keer in 2+ jaar het bandje er echt afgevallen is).

• W F S
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dat bandje is prima hoor geloof me.. Om je pols doen en dan kan je als je linksboven en rechtsonder naar elkaar toe buigt het recht zetten. (of rechtsboven en linksonder). De module zit er nu schuin in.

• W F S
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Largamelion schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:21:

Wat me wel opvalt sinds de Mi Fit app volledig vernieuwd is, is dat ik soms een pak meer meldingen krijg dan voordien. Zaken als 'Signal controleert op nieuwe berichten', 'WhatsApp Web is momenteel actief' en laatst stopte hij zelfs niet met trillen in de auto omdat hij om de 10m een melding gaf van Waze tot de volgende afslag, dat was om gek van te worden. Het gedrag is ook nogal inconsistent en na het openen van de app op m'n phone stopte dat gewoon.
Ik gebruik naast de Mi-Fit app de Notify & Fitness app speciaal voor meldingen omdat je dan veel meer mogelijkheden hebt om meldingen te configureren dus heb zelf geen last van de wijzigingen.

Maar je kan in de Mi fit app ook meldingen in of uitschakelen voor apps:

1. Profiel

2. Mi smart Band 5

3. App-meldingen

4. (Onder in het midden) Apps beheren

Succes!

• Largamelion
Ik zag vandaag plots dat m'n Mi Band 5 niet meer geconnecteerd was met de app die Mi Fit vervangt, nl. Zepp Life (wat een idiote naam ook). Ik dacht eerst na de update dat ik iets van malware op m'n toestel had ofzo. Uiteindelijk opgezocht wat het was en de wizard van de app doorlopen, account aangemaakt voor Zepp maar nu krijgt die dus geen verbinding met m'n Mi Band. Als ik 'm laat zoeken via '+ Apparaat toevoegen' onder 'Profiel' dan vindt hij hem gewoon niet, terwijl de Mi Band verbonden is met de telefoon via BT.

Iemand hetzelfde probleem toevallig?

Edit: Na het verbreken van de Bluetooth verbinding door de Mi Band te vergeten lijkt de app hem wel te vinden, maar krijg ik de melding dat ik het apparaat eerst moet ontkoppelen of terugzetten naar fabrieksinstellingen :(.

Mss tijd om een andere app te beginnen gebruiken.

[Voor 19% gewijzigd door Largamelion op 07-04-2022 12:44]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SanderBos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:59:
[...]

Ik ben zelf een Notify & Fitness app gebruiker, maar niet zo'n tevreden gebruiker.

Zou je voor een niet-Mi Fit gebruiker eens kort kunnen uitleggen wat er nu gebeurt is de afgelopen maanden?

Als ik het goed begrijp is er een tijdje geleden een volledige nieuwe app gekomen, die eerst nog Mi Fit heette, en nu hernoemt is naar Zepp Life? Of is dit weer opnieuw een volledig andere app?
En die updates zijn allemaal vanzelf gegaan (als het goed gaat)? En is al je workout historie behouden gebleven?

En is de nieuwe app beter dan de oude (en met de oude bedoel ik dan Mi Fit van een jaar geleden)?
Niks, boeiends, de App heet nu Zepp Life ipv MiFit. Verder zie ik weinig verschil.

In het verleden hebben ze een keer een grote grafische update gehad (dat het er wat moderner uitziet en misschien dat er nu wat kleurtjes veranderd zijn). Dus waarschijnlijk vind je het nog steeds niks, voor mij is het voldoende. Notify en Fitness heb ik in de begintijd gehad (gekocht denk ik?) op toen nog een Miband2, dat vond ik juist niks. Je hebt wel meer opties maar het was heel onoverzichtelijk.

[Voor 10% gewijzigd door Marzman op 07-04-2022 14:09]

/▌

• SanderBos
Largamelion schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:03:
[...]
Geen idee, ik moest een Zepp Life account maken toen ik de app opstartte, was me niet helemaal duidelijk. Ze hebben er een zootje van gemaakt dat weet ik wel. Bij Mi Fit zag ik nog een duidelijke connectie naar Xiaomi en de Mi Band, maar ik kan maar niet wennen aan die 'Zepp Life'.
Ik ben geen Mi Fit of Zepp Life gebruiker, maar op basis van de berichtjes die ik hier vandaag heb gelezen zou ik dan zeggen toch nog even moeite doen om te kijken of je niet kan uitloggen en met je Xiaomi account in kan loggen.

Dan moet je misschien wel weer resetten, maar anders ben je al je historie kwijt?!
(tenzij je dat niet interesseert natuurlijk, ik weet niet waarvoor je de band gebruikt)

Edit: Aanmeld scherm uit een youtube video:

[Voor 12% gewijzigd door SanderBos op 07-04-2022 22:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
Ik kreeg net firmware 1.0.2.76 voor m'n Mi Band 5 aangeboden maar merk weinig verschil, ook weer nergens een changelog te vinden. Mijn grootste hekelpunt aan de band is echter nog steeds niet opgelost met name het gebrek aan multitasking. Tijdens een workout is het bijna onmogelijk om het uur af te lezen alsook kan je niets anders meer doen met de band tenzij je de workout stopt. Dit blijft voor mij de grootste reden om weer naar een echte smartwatch terug te keren.

Nog even afwachten wat de Watch 5 van Samsung gaat worden en waarmee de andere fabrikanten komen als Android Wear 3 wordt vrijgegeven.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freddy22 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:51:
Mijn bandje is kapot, iemand een idee waar ik een goede vervanger kan kopen?
Op bol.com lijk ik vooral dropshippers te zien die slechte kwaliteit verkopen. Zie ook geen officiele bandjes..

Goedkoopste optie lijkt al snel om maar gewoon de 7 te halen :+
Alleen het bandje? Het is lastiger nu overal btw op betaald moet worden maar ik zou op Aliexpress kijken. Ik haal meestal een metalen bandje, die gaan wat langer mee en zien er ook beter uit.

/▌

• Largamelion
Op bol.com lijk ik vooral dropshippers te zien die slechte kwaliteit verkopen. Zie ook geen officiele bandjes..

Ik had deze besteld in januari voor 2,2€ op AliExpress, maar zie dat de prijs intussen verdriedubbeld is. Is wel origineel bandje, kwaliteit idem dus waarschijnlijk ook na een jaar kapot.

Als hij het nog houdt tot eind dit jaar ben ik blij en dan hoop ik mezelf een volwaardige smartwatch aan te schaffen.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-03 10:52

woutur

Klauwtjes uit!

Ha, gisteren is toevallig ook mijn bandje (dat zwarte knopje) kapot gegaan. Ik zou nu iets zoeken met een andere sluiting. Mijn bandje ging echt om de haverklap los omdat mijn arm langs mijn lichaam ging, of ergens anders tegenaan. Gekmakend. Zal ook eens online gaan snuffelen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:40

anders gewoon even op amazone kijken had laatse in juni nog 3 kunnen kopen voor 6 euro
had er ook even snel 1 nodig
https://www.amazon.nl/-/e...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

kan er 1 je kant uit sturen DM maar

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:59
woutur schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:11:
Ha, gisteren is toevallig ook mijn bandje (dat zwarte knopje) kapot gegaan. Ik zou nu iets zoeken met een andere sluiting.
In dat geval kan ik deze aanraden. Bij mij ging niet het knopje maar het lusje stuk, sindsdien bevallen de metalen bandjes uitstekend. De sluiting is prima, het bandje zelf vind ik er ook wat beter uitzien. Hij is iets duurder, maar vermoedelijk gaat hij ook langer mee. Werd snel geleverd, ongeveer 3 weken zonder verdere kosten.

• Largamelion
Heb zelf intussen enkele maanden een Galaxy Watch 4 en die bevalt me best goed.

De Mi Band 5 is naar m'n dochter gegaan maar na enkele weken was het bandje weeral gesneuveld. Deze keer was het lusje afgebroken waar het bandje door moet. Heb dan maar onderstaand setje gekocht op Amazon voor 10€... kan ze bij elke kledingstijl een matchend bandje aandoen 😅.

Kwaliteit lijkt identiek aan origineel en dat voor 0,5€ per bandje.

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankopen, levertijden en prijzen: [Xiaomi Mi Band 5] Levertijden & Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee