Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

xileS schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Oh wellicht toch niet dan ;p. Ik vind het zelf waarschijnlijk een optie die eigenlijk standaard moet zijn voor een band met horloge functie of het stond wellicht nog aan door instellingen van vorige mibands

Ik zit nu ook op 55%, na 3 dagen.. Om nou allemaal opties uit te zetten die ik voorheen wel aan had, voelt weer als een downgrade.
Scherm aan zal wel het meeste energie kosten, ik tap die alleen aan als ik wat wil zien of instellingen wil doen (kookwekker / timer, ander nummer opzetten, etc) . App meldingen vond ik niet handig en staan ook uit.

Na 20 dagen staat hij bij mij op 44%

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:40
Bij gebrek aan een accesoires topic voor de 5 en iets met bomen en bos qua 3rd party bandjes: Het originele bandje irriteert nogal en houdt, dankzij smalle polsen, de unit niet goed op zijn plek. Hij heeft erg de neiging om naar de zijkant te schuiven en dat geeft een irritante druk op het bot. Wat voor bandje zou comfortabeler zijn?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb alles zowat ingeschakeld, scherm gaat ook automatisch aan bij het liften van m'n arm (behalve 's nachts) en ik haal zo'n 12 dagen op 1 lading. Vind ik persoonlijk ruim genoeg, maar ik kom dan ook van Wear OS 🙂.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-04 13:44
Mensen,

ik overweeg dit apparaat aan te schaffen, en vroeg me af of dit goed werkt met een iPhone 11?
Komen de mailnotificaties ook op je watch? Gemiste oproepen e.d.?

Whatsapp e.d. kon ik wel vinden, maar van iOS mail helaas niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-02-2021
Hallo,

Weet iemand of je ook je huidige snelheid kan zien als je een (wandel) workout hebt gestart? Zodat je dus 'live' kan zien hoe hard je loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:49
lifeguard schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:28:
Mensen,

ik overweeg dit apparaat aan te schaffen, en vroeg me af of dit goed werkt met een iPhone 11?
Komen de mailnotificaties ook op je watch? Gemiste oproepen e.d.?

Whatsapp e.d. kon ik wel vinden, maar van iOS mail helaas niet :)
Ik heb hem icm met een 12 pro max, hiervoor met 7+. Werkt prima. Whatsapp lezen, evt andere social media, mail lezen, oproepen weigeren kan bijv ook. Ook muziek volume hoger/lager of volgend/vorig nummer werkt. Mi fit app werkt okk goed op ios, dus zal allemaal goed werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Hessy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:07:
Hallo,

Weet iemand of je ook je huidige snelheid kan zien als je een (wandel) workout hebt gestart? Zodat je dus 'live' kan zien hoe hard je loopt.
Je ziet je “pace” als het goed is live. Dus niet in km/h, maar wel je pace. Komt omdat hij geen gps heeft denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjj4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-04 23:24
Gebruikt iemand de Mi Band 5 in combinatie met ASR Vitality? Ben benieuwd of hij goed (automatisch) synchroniseert. Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:39
Maxjj4 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:42:
Gebruikt iemand de Mi Band 5 in combinatie met ASR Vitality? Ben benieuwd of hij goed (automatisch) synchroniseert. Dank alvast.
In het Mi Band 4 topic zijn wel wat oudere comments te vinden over gebruik in combinatie met ASR Vitality.
(zelf totaal geen ervaring ermee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-04 16:53
Maxjj4 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:42:
Jahoor dat werkt voor stappen prima. Ik laat de Mi Band en ASR vitality met Google fit syncen. Punten met verhoogde hartslag verdienen is me echter nog niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 08:16
klmtrf schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:37:
[...]

Jahoor dat werkt voor stappen prima. Ik laat de Mi Band en ASR vitality met Google fit syncen. Punten met verhoogde hartslag verdienen is me echter nog niet gelukt
D'r klopt bij mij geen reedt van. ASR Vitality telt er bij mij 10k stappen bovenop. Zo heb ik op 1 dag 19k stappen gelopen :')

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjj4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-04 23:24
Interessante informatie jongens.

@harmageddon: Dat lijkt me in dit geval wel fijn. :)
@klmtrf: Hmm, komt dat omdat je nog niet aan de voorwaarden om punten te verdienen hebt voldaan? Of werkt de Mi Band 5 gewoon niet goed met het syncen van hartslag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 08:16
Maxjj4 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:15:

@klmtrf: Hmm, komt dat omdat je nog niet aan de voorwaarden om punten te verdienen hebt voldaan? Of werkt de Mi Band 5 gewoon niet goed met het syncen van hartslag?
ja/nee
Ja: De eerste periode wel gratizzz punten.
Nee: De applicatie kijkt naar de vorige periode wat je gepresteerd hebt en past daar de nieuwe weekdoelen op aan....

Aap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-04 16:53
Maxjj4 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:15:

Heb het steeds met een workout van tussen de 20-30 minuten geprobeerd maar kreeg toevallig vandaag een mail dat het 30+ minuten moet zijn. Weet dus nog niet waar het aan ligt. Zal eens even een kilometer of twee bij m'n vaste rondje hardlopen erbij doen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Als het goed is komt die van mij de 21ste binnen. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-04 23:03
Ik heb net de Amazfit band 5 versie gehaald omdat ie in de aanbieding is bij Amazon.de, kost 35eu. Ik wilde eigenlijk de miband halen maar ik kreeg te horen dat de Amazfit een betere hartslag meter heeft. Klopt dit? HR metingen om intensiteit, conditie en calorieverbruik te schatten zijn voor mij het belangrijkste.

(Ik twijfelde om nog eventueel de Fitbit Inspire 2 te halen, maar hij is 3x zo duur maar of ik dat ook echt in waarde terug krijg...)

[ Voor 17% gewijzigd door TTMJ! op 14-01-2021 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Heb hem vanmiddag gekregen, en alles werkt behalve één dingetje en dat is dat ik geen melding krijg bij nieuwe mail. Overige notificaties werken wel allemaal gewoon.

Gebruik een iphone 11 en de default mail app van iOS. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:11
Sinds een week de bezitter van een Band 5. Voor het geld een prachtig apparaat. De registratie zal vast niet perfect zijn maar het maakt me bewust van mijn aantal stappen/beweging, mijn zitgedrag en slaapritme. Daarnaast lijkt PAI een geinige toevoeging en is het leuk om enigszins inzicht te hebben in hartslag en stress levels. Super blij dat ik via de Band ook mijn telefoon terug kan vinden, want die staat meestal op stil. Kortom: heel tevreden.

Voor het monitoren van mijn slaap gebruik ik Sleep as Android i.c.m. Mi Fit en Mi Band Tools. Sinds ik dat zo gebruik gaat de batterij van mijn telefoon echter heel rap leeg. Hebben andere diezelfde ervaring? Ik lees in dit topic dat je ook gebruik kan maken van Sleep as Android i.c.m. Notify & Fitness en dan zonder Mi Fit. Is dit beter voor de batterij van de telefoon? Blijven alle functies van de Band dan gewoon functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-04 23:03
Ik ben eigenlijk best teleurgesteld in het apparaat. Oke misschien had ik te hoge verwachtingen, voor hetzelfde geld doet het niet onder voor een veel duurdere fitbit gok ik.

Maar ik zou bijvoorbeeld heel simpel een ren programma erop willen zetten. Het is een geavanceerd apparaat, zou moeten kunnen - maar nope (de timer kan geen intervals aan, hoe absurd is dat). Of de spO2 sensor (ik heb de Amazfit 5) die 's avonds niet automatisch in je slaap werkt.

Misschien verwachtte ik er iets teveel van, maar het lijkt op een veredelde stappenteller waarvan het onduidelijk is hoe accuraat de stappen worden geteld. De hartteller wijkt iig iets af van een Medisana PM 100 die 1:1 live mijn hartslag weergeeft vanaf de vinger. De hartslagmeter van de Miband/Amazfit reageert iets slomer en wijkt 5-10 slagen af. Maar volgens mij is het ook zo dat je een gemiddelde van een minuut krijgt ipv echt een live hartslag?

Anyway, ik weet niet of ik een meerwaarde zie tov gewoon samsung health of google fit met Sleep as android om je slaap te tracken.

[ Voor 4% gewijzigd door TTMJ! op 17-01-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:59
Ik heb gisteren een Mi Band 5 cadeau gekregen en ben er vandaag mee aan de slag gegaan. Ik vind het geen prettig idee dat mijn gezondheidsgegevens gedeeld worden met mensen die daar niets mee te maken hebben.

Hebben jullie tips hoe ik de Mi Band kan gebruiken zonder dat mijn gegevens worden verspreid aan Apple, Xiaomi et cetera?

Het liefste zou ik de Mi Band alleen willen laten communiceren met één app. Deze app mag vervolgens niet met de 'buitenwereld' communiceren.

Ik gebruik de Mi Band in combinatie met een iPhone. Eventueel zou ik ook mijn oude Samsung S6 uit de kast kunnen halen, dus ik sta ook open voor android oplossingen.

Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Flumer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:
Ik heb gisteren een Mi Band 5 cadeau gekregen en ben er vandaag mee aan de slag gegaan. Ik vind het geen prettig idee dat mijn gezondheidsgegevens gedeeld worden met mensen die daar niets mee te maken hebben.

Hebben jullie tips hoe ik de Mi Band kan gebruiken zonder dat mijn gegevens worden verspreid aan Apple, Xiaomi et cetera?

Het liefste zou ik de Mi Band alleen willen laten communiceren met één app. Deze app mag vervolgens niet met de 'buitenwereld' communiceren.

Ik gebruik de Mi Band in combinatie met een iPhone. Eventueel zou ik ook mijn oude Samsung S6 uit de kast kunnen halen, dus ik sta ook open voor android oplossingen.

Bij voorbaat dank _/-\o_
Met de standaardapp wordt het opgeslagen in de Micloud (in China gok ik), dus je zal dan een alternatieve app moeten gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:10
Flumer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:

Bij voorbaat dank _/-\o_
iPhone
Mi Band Master
Attention! Mi Band 4 / 5 can only work with installed Mi Fit or without Mi Fit if you follow the medium-difficulty instructions from app.

Music control works only on Mi Band 4 / 5 and only with installed Mi Fit!
Android
Notify & Fitness for Mi Band
Tools & Mi Band
Mi Band Master
Gadgetbridge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flumer
Goede suggestie! Bedankt hiervoor. Op dit moment zijn is de privacy informatie nog niet ingevuld door de ontwikkelaar, dus ik wacht even af tot deze informatie is aangevuld. Daarna ga ik deze app zeker een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 15:14
Meer mensen last van dat het slaap gedeelte in de Mi Fit app er niet meer is? Heb niks veranderd aan de instellingen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8k_3vIH6w8OiAS1Qx1xc4ij5Ls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7HgsByvZnN3NcdEvRCUfgrC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ook niet als je op bekijk meer klikt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:27
thaeastwood schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:08:
Meer mensen last van dat het slaap gedeelte in de Mi Fit app er niet meer is? Heb niks veranderd aan de instellingen.
Bij mij is het slaap gedeelte er nog steeds. Versie 4.8.1 wat volgens de app zelf de laatste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 15:14
Marzman schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:37:
Ook niet als je op bekijk meer klikt?
Nee daar staan eerst geen gegevens (letterlijk) en daarond balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 12:54

Trebbors

Failure is no option!

Hmm vandaag vijf kilometer gelopen met de Evy app. De mi geeft net geen vier kilometer aan. Dat vind ik vreemd want beide gebruiken dezelfde GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Trebbors schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:30:
Hmm vandaag vijf kilometer gelopen met de Evy app. De mi geeft net geen vier kilometer aan. Dat vind ik vreemd want beide gebruiken dezelfde GPS.
Even de route vergelijken, waarschijnlijk heeft de mi wat bochten afgesneden of heeft evy wat zigs en zags toegevoegd dan zie je vanzelf welke klopt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Marzman schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Even de route vergelijken, waarschijnlijk heeft de mi wat bochten afgesneden of heeft evy wat zigs en zags toegevoegd dan zie je vanzelf welke klopt.
Goede tip. Deze keer staat er alleen een kort lijntje van een paar honderd meter in mifit. Het totaal is hoger dan dat maar lager dan in de andere app. Misschien een volgende keer dat het beter gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Trebbors op 30-01-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-04 16:46
Trebbors schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:30:
Wel de Mii app gestart met hardlopen? Als je het alleen op je horloge start dan zal het op basis van stappen je aantal km's rekenen.
Dat deed ik namelijk bij de eerste 2 keer hardlopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Snakeye2209 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Wel de Mii app gestart met hardlopen? Als je het alleen op je horloge start dan zal het op basis van stappen je aantal km's rekenen.
Dat deed ik namelijk bij de eerste 2 keer hardlopen. :X
Bedoel je met starten naar de voorgrond halen en de activiteit starten op de telefoon? De app heb ik wel actief op de achtergrond, oa het icoon wordt in Android weergeven in de statusbalk.

Ik heb de activiteit gestart op het horloge en kreeg een melding dat de GPS van de telefoon "gevonden/gekoppeld" was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-04 16:46
Trebbors schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Bedoel je met starten naar de voorgrond halen en de activiteit starten op de telefoon? De app heb ik wel actief op de achtergrond, oa het icoon wordt in Android weergeven in de statusbalk.

Ik heb de activiteit gestart op het horloge en kreeg een melding dat de GPS van de telefoon "gevonden/gekoppeld" was.
Dat deed ik ook precies en dat is niet helemaal goed.

Voor je gaat hardlopen moet je dus de MiFit app openen en kiezen voor hardlopen in het hoofdscherm. Dan zie je een grote 'GO' knop en dan kun je van start.
Je kan daarna met de MiBand de training starten of stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-04-2023
Kun je ergens de commentaarstem uitschakelen tijdens het wandelen. Mijn vrouw wordt dol van die constante samenvattingen tijdens het wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:02
josernst schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:29:
Kun je ergens de commentaarstem uitschakelen tijdens het wandelen. Mijn vrouw wordt dol van die constante samenvattingen tijdens het wandelen.
Tandwieltje boven in de kaart (voordat je begint met lopen) en dan 'Text-to-speech' uit. Of als je al begonnen bent tandwiel links onderin.
Grappig dat dat bij jou standaard aanstaat.Ik wil dat bij het hardlopen juist aan, en de app kan dat maar niet onthouden, en ik moet dat dus elke keer handmatig weer aanzetten.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Sinds gisteren is mijn band in te stellen op Nederlands. Verder zie ik niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
lifeguard schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:38:
Sinds gisteren is mijn band in te stellen op Nederlands. Verder zie ik niks nieuws.
Op welke firmware zit je? Hier geen firmware update beschikbaar en geen Nederlands. Ik zit op V1.0.2.46.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 14:32
Largamelion schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:07:
[...]
Op welke firmware zit je? Hier geen firmware update beschikbaar en geen Nederlands. Ik zit op V1.0.2.46.
Daarvoor heb je de nieuwe Mi Fit app 4.9.0 nodig. Daarna krijgt je band een firmware update (naar V1.0.2.54) en kan je in de Mi Fit app de taal aanpassen naar NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:27
Sypher schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:25:
Daarvoor heb je de nieuwe Mi Fit app 4.9.0 nodig.
Ik zit nu nog op v4.8.1 en als ik dan een update opvraag, zegt hij dat de laatste update is? Overigens is ook deze versie gewoon in het Nederlands.

Ik begrijp nu dat er een compleet nieuwe versie is, kun je die gewoon downloaden vanuit de google store en is de band dan meteen gekoppeld of moet je eerst de band ontkoppelen in de vorige versie?

[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 05-02-2021 01:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
grun93 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Ik zit nu nog op v4.8.1 en als ik dan een update opvraag, zegt hij dat de laatste update is?

Ik begrijp nu dat er een compleet nieuwe versie is, kun je die gewoon downloaden vanuit de google store en is de band dan meteen gekoppeld of moet je eerst de band ontkoppelen in de vorige versie?
Voor een update hoef je niets te ontkoppelen/herkoppelen. Ik kreeg hem een half uur geleden via de Play Store (had hem gisteren handmatig geïnstalleerd) dus wellicht dat ie ondertussen ook voor meer mensen beschikbaar zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
grun93 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Ik zit nu nog op v4.8.1 en als ik dan een update opvraag, zegt hij dat de laatste update is?

Bij apps met heel veel downloads (ik zou eigenlijk niet hebben gedacht dat Mi Fit met 'maar' 50 miljoen downloads daaronder zou vallen) krijgt niet iedereen de update op hetzelfde moment in Google Play. Waarschijnlijk om de download servers te ontlasten. Dus waarschijnlijk moet je nog even geduld hebben.

(Bij bijvoorbeeld WhatsApp kunnen er wel 4 verschillende versies actief zijn op verschillende Android telefoons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
Ik zie 'm nu staan in de Play Store. Had niet verwacht dat de app een update zou nodig hebben om nieuwe firmware te krijgen voor de band. De app staat verder al bijna een jaar in het Nederlands bij mij.

Het is wel gelukt nu in ieder geval, eindelijk de datum in het juiste formaat!

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 04-02-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:34
Ik heb de Mi band nu 2 weken in gebruik en kom tot de conclusie dat de meting van hartslag totaal niet goed is. Meerdere malen een hardlooptraining gedaan waarbij mijn hartslag op mijn garmin FR235 opliep tot 180 of hoger en de mi band niet meer aangeeft dan 125. Als het slapen en stress ook gebaseerd zijn op hartslag dan is alles totaal onbetrouwbaar.
Jammer..... Het is een goedkoop apparaatje maar met onbetrouwbare gegevens onbruikbaar wat mij betreft.

Edit: tijdens het douchen doe ik ongeveer 400 stappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bugs3 op 05-02-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Vriendverzoeken werkt nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:40
Bugs3 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:15:
Ik heb de Mi band nu 2 weken in gebruik en kom tot de conclusie dat de meting van hartslag totaal niet goed is. Meerdere malen een hardlooptraining gedaan waarbij mijn hartslag op mijn garmin FR235 opliep tot 180 of hoger en de mi band niet meer aangeeft dan 125. Als het slapen en stress ook gebaseerd zijn op hartslag dan is alles totaal onbetrouwbaar.
Jammer..... Het is een goedkoop apparaatje maar met onbetrouwbare gegevens onbruikbaar wat mij betreft.

Edit: tijdens het douchen doe ik ongeveer 400 stappen.
Het is nogal afhankelijk van hoe je de band draagt en of hij goed aansluit. Bij mij komt hij vrijwel naadloos overeen met mijn Wahoo Tickr. Lopen onder de douche heb ik geen idee van, dan heb ik heb niet om.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Sinds augustus mijn miband 5. Ik merk de laatste weken dat de accu wel wat slechter wordt. Daar waar ik in het begin zo’n 14 dagen haalde, kleine 7% per dag eraf, is her nu 12-14% per dag eraf. Niks veranderd in instellingen, ook de niet storen tijden hetzelfde en niet meer notificaties dan eerder. Meer mensen die dat merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 13:07

woutur

Klauwtjes uit!

Met ons bedrijf doen we een stappenchallenge (9 teams, 10 personen per team). Het idee is naar een einddoel te lopen per team. We hebben allemaal een mooie Mi Band 5 mogen uitzoeken. Als captain heb ik een vraag waarvan ik vermoed dat er vast wel iemand is, die er antwoord op weet: zijn er fitness trackers, stappentellers of andere apps waarmee je een team kan maken en die de stappen binnen zo'n team bijhoudt? Ik ken dat een beetje uit Strava en Endomondo waar je mensen kan 'volgen'.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 00:00
Vanochtend een update vd firmware gekregen; geen idee wat er veranderd is. Er valt me iig niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-04 22:12
mijn vrouw en ik hebben beide een iphone xs, de Mi Fit app en een Smart band 5.

Bij app-meldingen staat whatsapp aan. ook staat SMS en inkomende oproepen aan.
Bij mij komen de berichtjes als pop-up binnen op de mi band, ook trilt de telefoon.
Bij mijn vrouw trilt er niets en komen er geen pop-ups, scrol je naar berichten dan staat het bericht er wel.
ook als je in instellingen test met zoek de mi band of wijzig de trilling, dan werkt dat direct.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumer
Het lukt mij niet om stress continu (iedere 5 min) te monitoren. Ik gebruik de mi band 5 icm notify & mi band 12.1.0.

Het vreemde is dat het wel een tijdje heeft gewerkt. Eerst kon ik met een reboot het monitoren weer aan de gang krijgen, maar na de eerst volgende sync werkte het niet meer. In middels lukt dit ook niet meer en worden alleen nog handmatige metingen opgeslagen door de mi band.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb het automatisch aangaan van het scherm 's nachts uitgeschakeld en toch gaat het scherm 's nachts of in de ochtend nog wel eens aan. Ik denk doordat ik dan toch in m'n slaap met een arm oid tegen de knop kom. In de nacht nogal vervelend, ineens zo'n "lampje" in een donkere kamer. Is daar nog iets aan te doen? Volgens mij niet?

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 00:00
hars73 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:59:
.... Is daar nog iets aan te doen? Volgens mij niet?
Het is alsof je op de knop drukt; althans dat denkt je horloge. Is niet uit te zetten. Ik heb het ook sporadisch.

• Flumer
hars73 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:59:
Ik heb het automatisch aangaan van het scherm 's nachts uitgeschakeld en toch gaat het scherm 's nachts of in de ochtend nog wel eens aan. Ik denk doordat ik dan toch in m'n slaap met een arm oid tegen de knop kom. In de nacht nogal vervelend, ineens zo'n "lampje" in een donkere kamer. Is daar nog iets aan te doen? Volgens mij niet?
Met de notify app kun je de 'nachtstand' aanzetten. Hiermee verlaag je de helderheid van het scherm na zonsondergang of gedurende een bepaalde interval. Dat scheelt toch weer een beetje.

• Largamelion
  • Nu online
Ik gebruik ook die nachtstand voor de helderheid, werkt wel goed moet ik zeggen. Verder staat ook het scherm aanzetten bij liften van de arm uit vanaf 23u tot 8u ofzo, spaart een hoop irritatie. Helaas is het accidentele aanraken van het scherm hiermee niet te vermijden, maar je kan niet alles willen denk ik dan.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Largamelion schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:28:
Ik gebruik ook die nachtstand voor de helderheid, werkt wel goed moet ik zeggen. Verder staat ook het scherm aanzetten bij liften van de arm uit vanaf 23u tot 8u ofzo, spaart een hoop irritatie. Helaas is het accidentele aanraken van het scherm hiermee niet te vermijden, maar je kan niet alles willen denk ik dan.
Ik gebruik ook beide instellingen en op zich werkt dat inderdaad prima. Als ze nou een setting zouden toevoegen om te kunnen regelen wat de helderheidswaarde is in de nachtstand, dan zou dat voor mij al voldoende zijn. Maar wat je zegt, je kunt niet alles hebben ;)

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-04 22:12
dwarsdrijver schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:24:
mijn vrouw en ik hebben beide een iphone xs, de Mi Fit app en een Smart band 5.

Bij app-meldingen staat whatsapp aan. ook staat SMS en inkomende oproepen aan.
Bij mij komen de berichtjes als pop-up binnen op de mi band, ook trilt de telefoon.
Bij mijn vrouw trilt er niets en komen er geen pop-ups, scrol je naar berichten dan staat het bericht er wel.
ook als je in instellingen test met zoek de mi band of wijzig de trilling, dan werkt dat direct.

iemand een idee?
Ze heeft een halve maan in haar display staan. Nachstand staat uit.

Solved: op de band, onder meer, zit de optie niet storen. Dat is het

[ Voor 5% gewijzigd door dwarsdrijver op 18-02-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumer
Maakt iemand hier gebruik van de stress monitor functie? Ik heb inmiddels alle mogelijke opties geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om data van een hele dag naar mijn telefoon te krijgen.

Vanaf dat ik op bed lig tot een kwartiertje na opstaan wordt niets iedere 5 min een datapunt opgeslagen. Daarna geen data, tot dat ik weer naar bed ga. Handmatige punten worden wel geëxporteerd.

Het vreemde is dat de mi band wel metingen verricht gedurende de dag. Dit kan ik zien als ik naar het stress menu scroll op de mi band zelf. Hierin is een waarde zichtbaar + het moment van de laatste meeting (max 5 min oud).

Waarom worden deze meetpunten niet geëxporteerd? Het is mij een raadsel..

Ik hoor graag of de data bij jullie wel wordt geëxporteerd, want dan ligt het misschien gewoon aan mijn mi band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Als ik een workout start via de band en dan weer stop wordt deze niet opgeslagen bij de workouts in de app. Terwijl ie wel de GPS en hartslag van mijn telefoon via de app gebruikt. Is dit normaal dat als je de activiteit via de app wilt hebben opgeslagen dat je hem ook moet starten via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Flumer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:26:
Maakt iemand hier gebruik van de stress monitor functie? Ik heb inmiddels alle mogelijke opties geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om data van een hele dag naar mijn telefoon te krijgen.

Vanaf dat ik op bed lig tot een kwartiertje na opstaan wordt niets iedere 5 min een datapunt opgeslagen. Daarna geen data, tot dat ik weer naar bed ga. Handmatige punten worden wel geëxporteerd.

Het vreemde is dat de mi band wel metingen verricht gedurende de dag. Dit kan ik zien als ik naar het stress menu scroll op de mi band zelf. Hierin is een waarde zichtbaar + het moment van de laatste meeting (max 5 min oud).

Waarom worden deze meetpunten niet geëxporteerd? Het is mij een raadsel..

Ik hoor graag of de data bij jullie wel wordt geëxporteerd, want dan ligt het misschien gewoon aan mijn mi band.
Bij mij wordt de stress nooit gemeten als ik het niet zelf handmatig doe. Ook zie ik geen waardes op de band zelf bij stress. Dus lijkt bij mij ook niet helemaal goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01 20:30
Ik heb de Mi Band 5 nu ongeveer 10 maanden en ben eigenlijk heel tevreden, alleen valt me op dat de batterij/accu steeds sneller leeg is. Een paar maanden geleden zat ik na een week nog op 50%, nu is dat na een week nog maar ongeveer 20%. Instellingen zijn al die tijd niet gewijzigd.

Heeft iemand anders dezelfde ervaring? En misschien een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
edwinek schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:40:
Ik heb de Mi Band 5 nu ongeveer 10 maanden en ben eigenlijk heel tevreden, alleen valt me op dat de batterij/accu steeds sneller leeg is. Een paar maanden geleden zat ik na een week nog op 50%, nu is dat na een week nog maar ongeveer 20%. Instellingen zijn al die tijd niet gewijzigd.

Geen idee, ik heb hem nu een week of 4, maar van begin af aan kan ik er max 6 - 7 dagen mee doen.
Wat ik verder niet begrijp is dat ik van alles meldingen krijg, maar van iOS mail niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
edwinek schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:40:

Ik refereerde hier laatst ook naar. Ik heb hem nu 6 maanden en merk dat ik voorheen 10-14 dagen kon doen met een accu, en nu sinds 1,5 maand is dat nog zo’n 7-8 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb sinds twee weken de mi band 5 en vind de ervaring ... underwhelming. Ik doe mee aan een challenge en hou dagelijks mijn stappen bij. Dat gaat redelijk goed, alhoewel synchroniseren met bijv. google fit. niet lekker ging. Notify app aangeschaft maar dat is ook een rommelbak van een app, daarnaast trekt ie mijn telefoon leeg. Het heeft een onduidelijke UI met wel heel veel dingen die je in kan stellen. Vandaag mijn grootste frustratie: een rondje hard gelopen. 4 km en maar 3700 stappen gekregen. Daar klopt geen flikker van, dat hadden er minsten 5000 moeten zijn. Dan kan je op de Mi Fit app een workout starten (of op je band zelf geloof ik) maar dan krijg je die stappen uit je workout niet bij je totaal. Wie verzint zoiets? Ik heb nog niet geprobeerd of de notify app dat beter doet. Ook al diverse malen de band geprobeerd als continue hartslagmeter te gebruiken tijdens een workout (met MapmyRun app) en daar wisselende resultaten mee behaald (omdat de notify app niet duidelijk laat zien wat voor meting je doet).

Al met al had ik liever een band gehad met minder frazzle dazzle en meer eentje die gewoon doet wat ie moet doen. Als er iemand weet hoe je workouts nauwkeurig je stappen kunt laten registreren en dat bij je totaal kan laten optellen: ik hoor het graag!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:49
@woutur dit herkenbare probleem hadden we hier met de Amazfit uitvoering.
De app lijkt in de war te raken als je een oefening start op de Band, en daarna de app opent.
Oplossing hier is of een oefening te starten op óf de app, óf op de Band.
En de app ook open laten staan, check even of je batterij instellingen en autostart goed staan.
Syncen / optellen duurt soms een paar tellen.

Hier erg te vrede met de Amazfit Band 5.

Oh, en hier ook Notify geprobeerd, voor de Cor 2 van Amazfit, maar idd vreselijk onoverzichtelijk programma.
Meerdere keren geprobeerd, maar vaak na een paar dagen toch weer gewisseld voor Mi Fit of Zepp.

[ Voor 19% gewijzigd door hansie_k op 01-03-2021 20:08 ]

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinek
drusloos schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Ik refereerde hier laatst ook naar. Ik heb hem nu 6 maanden en merk dat ik voorheen 10-14 dagen kon doen met een accu, en nu sinds 1,5 maand is dat nog zo’n 7-8 dagen
Precies. En het gekke is dat het niet geleidelijk gebeurde, de ene week was het nog goed, de volgende nog maar de helft. Ik vraag me af of het met een firmware-update gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
edwinek schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:37:
[...]

Precies. En het gekke is dat het niet geleidelijk gebeurde, de ene week was het nog goed, de volgende nog maar de helft. Ik vraag me af of het met een firmware-update gebeurd is.
Dit viel mij ook op. Dus ik dacht daar ook aan maar er zijn al een aantal updates geweest en die hebben niks gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Vandaag krijg ik het binnen via V&A. Wat is nou de beste alternatieve app? N&F? Gadgetbridge? En moet je voor de FW upgrade weer even de officiële app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

drusloos schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Ik herken dit niet. Hij heeft de laatste firmware en ik heb nu nog 22% over na 19 dagen. Ik gebruik geen notificaties, alleen SMS en telefoon. Sinds ik hem heb gaat de batterij een maand / 40 dagen mee voordat ik weer moet laden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:07:
Vandaag krijg ik het binnen via V&A. Wat is nou de beste alternatieve app? N&F? Gadgetbridge? En moet je voor de FW upgrade weer even de officiële app installeren?
Ik gebruik (met Mi Band 4) gebruik N&F nog steeds naar tevredenheid. De app is heel complex in gebruik, maar het bevat echt heel veel features. Ik wilde toendertijd integratie met Strava (eigenlijk gebruik ik dat nu niet meer echt), en nu zou ik nog niet zo snel switchen vanwege de sleep tracking (niet dat ik die volledig vertrouw, ik zie het meer als dat die volgens mij de minst slechte is...).

Ik heb zelf het idee dat de mensen die enthausiast zijn over GadgetBridge dat vooral zijn omdat het open source is.
(voor sommige N&F features moet je ook betalen, maar dat zijn eenmalige en niet hoge bedragen)

Firmware upgrades kun je met N&F gewoon in de app doen, hoewel de firmwares die ze standaard aanbieden meestal wel wat achterlopen, maar als je zelf achter de nieuwste files aangaat kun je die ook installeren via de app. Dat gezegd hebbende, ik heb zelf het idee dat die firmware upgrades eigenlijk niet zoveel toevoegen afgezien van talen support.
Je moet wel voor de initiele unlock altijd even kort een aangepaste Mi Fit app installeren als je een alternatieve app gebruikt (tenzij dat inmiddels veranderd is).

Maar je kunt naar mijn mening ook overwegen om gewoon de standaard Mi Fit app te gebruiken, tenzij je echt bijzondere redenen hebt om dat niet te doen (angst dat ze in China weten hoe slecht je gezondheid is een veel opgegeven reden, niet mijn reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SanderBos bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik denk dat ik dan maar eerst de Mi Fit app gebruik. Het boeit mij niet of ze in China weten of ik 10k stappen loop of niet ;)
Het zou me vooral gaan om de wekkerfunctie met de slaapapp dan die je op je lichtste punt wekt, vanuit N&F.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:16:
@SanderBos bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik denk dat ik dan maar eerst de Mi Fit app gebruik. Het boeit mij niet of ze in China weten of ik 10k stappen loop of niet ;)
Het zou me vooral gaan om de wekkerfunctie met de slaapapp dan die je op je lichtste punt wekt, vanuit N&F.
Die functie zit er inderdaad in, maar ik heb die zelf nog nooit gebruikt (sowieso de hele alarm functies niet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taTqCXAUHfl2J7-GlS3QYNJUOcs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h2jkQrZLMTGxSWue0CU20lkC.png?f=user_large

(die dertig minuten is aanpasbaar, want het is N&F dus alles is aanpasbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Mijn vrouw gebruikt de Amazfit Band 5, en heeft deze ook om met paardrijden.
Wat ik zo zie, kan je geen custom activiteit aanmaken.

Het is niet de bedoeling dat de stappen geteld worden tijdens het rijden, maar alle andere gegevens zijn natuurlijk wel bruikbaar.

Is er een manier om dit aan te passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitbit2016
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-10-2022
Ik heb sinds december de mi fit5
Er is een raar probleem met de steps en de gelopen kilometers. Wij lopen elke avond een standaard rondje. De weergegeven afstand varieert van 2.71 km tot wel 2.99 km
Heb ik 10, 7 km gewandeld, geeft hij 14.400 steps weer. Heb ik 12,7 km gewandeld 13.400.
Is dit een bekend probleem of is mijn tracker niet goed?
Ik loop regelmatig, toch varieert de staplengte van 68 tot wel 91cm
Wie kan mij advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

fitbit2016 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:13:
Ik heb sinds december de mi fit5
Er is een raar probleem met de steps en de gelopen kilometers. Wij lopen elke avond een standaard rondje. De weergegeven afstand varieert van 2.71 km tot wel 2.99 km
Heb ik 10, 7 km gewandeld, geeft hij 14.400 steps weer. Heb ik 12,7 km gewandeld 13.400.
Is dit een bekend probleem of is mijn tracker niet goed?
Ik loop regelmatig, toch varieert de staplengte van 68 tot wel 91cm
Wie kan mij advies geven?
Ik heb ook wisselende resultaten. Hardlopend krijg ik bijvoorbeeld veel minder stappen tot geen registratie van mijn stappen (om welke reden dan ook). Mijn staplengte schijnt over de 100cm te zijn. Knap van mezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waar kun je de staplengte vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
Mijn Mi Band 5 gaat ook nog maar 7 dagen mee op 1 lading, zonder iets aan de instellingen te wijzigen. In september gekocht vorig jaar... Vraag me af of die batterij zo snel degradeert of het door de firmware updates komt.

Ik hoop dat de nieuwe Moto G smartwatch wat wordt, dan kan die Mi Band naar 1 van de kinderen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Exocet schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:49:
Waar kun je de staplengte vinden?
Die zie je als je een workout begint en opslaat.

Idioot als ik ben, heb ik net met stoepkrijt en een meetlint op de straat 50m uitgemeten. Vervolgens een paar keer heen en weer gelopen. Ik doe 58 stappen over 50 meter, dus mijn stapafstand is ongeveer 82~83 cm. Ik heb net mijn lengte op mijn profiel van 190cm naar 184cm gezet (gokje). Daarna een workout gestart en twee keer heen en weer gelopen (een keer is te kort, de app wil dan niet opslaan). De app registreerde nu 117 stappen en in de workout inderdaad: staplengte 83cm. Dat is close enough for me :)

Zoals eerder vermeld, doe ik mee aan een stappenchallenge. Om bij hardlopen 20% van je stappen kwijt te raken is natuurlijk zonde.

Edit:
Ik kom net terug van een rondje hardlopen. Resultaat: teleurstelling. Staplengte in de workout is gewoon toegenomen. Blijkbaar is het geen berekening op basis van je profiellengte en de afstand. We gaan weer eens verder kijken want nu zijn er toch weer 1000 stappen door mijn neus geboord.

[ Voor 15% gewijzigd door woutur op 06-03-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
woutur schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:05:
[...]

Idioot als ik ben, heb ik net met stoepkrijt en een meetlint op de straat 50m uitgemeten. Vervolgens een paar keer heen en weer gelopen.

Edit:
Ik kom net terug van een rondje hardlopen. Resultaat: teleurstelling. Staplengte in de workout is gewoon toegenomen. Blijkbaar is het geen berekening op basis van je profiellengte en de afstand. We gaan weer eens verder kijken want nu zijn er toch weer 1000 stappen door mijn neus geboord.
Je hebt het over gelopen en hardlopen, bedoel je dat je precies met krijt hebt gemeten wat je wandelt, en dat je daarna bent gaan hardlopen?

Want de passen zijn met hardlopen natuurlijk groter.

Ik zou verwachten dat bij een hardloop workout gekeken wordt naar de GPS afstand (meting), en je aantal stappen (meting), en als je die door elkaar deelt krijg je dan de stapgrootte tijdens de workout (berekening).

Als je in de workout registratie afstand, stappen, en stapgrootte kunt zien kun je kijken of die bij elkaar passen.

Misschien dat je in Mi Fit (ik gebruik zelf Notify & Fitness, daarin kan het) GPS tracking tijdens een workout uit kan zetten, dan wordt neem ik aan wel de ingestelde stapgrootte gebruikt.
Maar als je de krijt-meting met wandelstappen hebt gedaan, dan denk ik niet dat je stappen tijdens de workout zijn ontnomen. Want ik denk namelijk dat tijdens workouts de stappenregistratie gewoon doorgaat op basis van trilling-metingen, en dat die tijdens hardlopen juist redelijk makkelijk precies kunnen worden bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

SanderBos schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:18:
[...]

Je hebt het over gelopen en hardlopen, bedoel je dat je precies met krijt hebt gemeten wat je wandelt, en dat je daarna bent gaan hardlopen?

Want de passen zijn met hardlopen natuurlijk groter.

Ik zou verwachten dat bij een hardloop workout gekeken wordt naar de GPS afstand (meting), en je aantal stappen (meting), en als je die door elkaar deelt krijg je dan de stapgrootte tijdens de workout (berekening).

Als je in de workout registratie afstand, stappen, en stapgrootte kunt zien kun je kijken of die bij elkaar passen.

Misschien dat je in Mi Fit (ik gebruik zelf Notify & Fitness, daarin kan het) GPS tracking tijdens een workout uit kan zetten, dan wordt neem ik aan wel de ingestelde stapgrootte gebruikt.
Maar als je de krijt-meting met wandelstappen hebt gedaan, dan denk ik niet dat je stappen tijdens de workout zijn ontnomen. Want ik denk namelijk dat tijdens workouts de stappenregistratie gewoon doorgaat op basis van trilling-metingen, en dat die tijdens hardlopen juist redelijk makkelijk precies kunnen worden bijgehouden.
Dat wordt mijn volgende test: hoeveel stappen zet ik hardlopend in 50 meter. Ik zal eens kijken of dat inderdaad verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Flumer schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:23:
Het lukt mij niet om stress continu (iedere 5 min) te monitoren. Ik gebruik de mi band 5 icm notify & mi band 12.1.0.

Het vreemde is dat het wel een tijdje heeft gewerkt. Eerst kon ik met een reboot het monitoren weer aan de gang krijgen, maar na de eerst volgende sync werkte het niet meer. In middels lukt dit ook niet meer en worden alleen nog handmatige metingen opgeslagen door de mi band.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Sinds gisteren wordt mijn stress opeens wel weer gemeten zoals ingesteld. Dus denk dat het met een update opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumer
InfoTracer schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:26:
[...]
Sinds gisteren wordt mijn stress opeens wel weer gemeten zoals ingesteld. Dus denk dat het met een update opgelost is.
Welke update heb je geïnstalleerd?

Bij mij werkt het helaas nog niet helemaal. Alleen s nachts worden metingen gedaan en heel af en toe eentje overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinek
Largamelion schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:53:
batterij zo snel degradeert of het door de firmware updates komt
Dat de batterij van de ene op de andere week opeens zo degradeert kan ik me haast niet voorstellen, ik gok op de firmware. En hoop dus dat het in een toekomstige update weer beter wordt. Duimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Flumer schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:20:
[...]

Welke update heb je geïnstalleerd?

Bij mij werkt het helaas nog niet helemaal. Alleen s nachts worden metingen gedaan en heel af en toe eentje overdag.
Geen idee welke update maar zal wel van de mi fit app zijn want de band zelf heb ik geen update gegeven. Ik heb trouwens ook dat het meeste 's nachts wordt gemeten en een paar overdag. Maar dacht dat het zo hoorde want eerst deed ie helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SanderBos schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:18:
[...]

Lopen is voor mensen die veel hardlopen (en belgen) hardlopen. Dus misschien bedoelt hij gewoon hardlopen.

Ik ben daar ooit met die Evy (Belgische) van start-to-run mee in de fout gegaan met intervaltraining. Als zij zei lopen ging ik wandelen, maar ik moest hardlopen :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Marzman schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:46:
[...]

Lopen is voor mensen die veel hardlopen (en belgen) hardlopen. Dus misschien bedoelt hij gewoon hardlopen.

Ik ben daar ooit met die Evy (Belgische) van start-to-run mee in de fout gegaan met intervaltraining. Als zij zei lopen ging ik wandelen, maar ik moest hardlopen :p
Ik heb ook met Evy leren "lopen".

Maar daarom stelde ik het ook als vraag. Wouter heeft al gereageerd dat hij inderdaad wandelde tussen de krijtstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

woutur schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Dat wordt mijn volgende test: hoeveel stappen zet ik hardlopend in 50 meter. Ik zal eens kijken of dat inderdaad verschilt.
In navolging hiervan: ik heb hetzelfde stuk ook nog eens hard gelopen op het tempo dat ik normaal hardloop. Wat schertste mijn verbazing, 47 stappen! Ik had echt het gevoel dat mijn hardloopstappen en wandelstappen dezelfde lengte zouden hebben. Niets van dat. En daarom is dit weer de wijze les, jongens en meisjes (en vooral ik): meten is weten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels de band een weekje in gebruik (met de standaard app) en tot nu toe bevalt het okee. Maar sommige dingen gaan niet goed. Ik begrijp dat bijv. fietsen automatisch herkend zou moeten worden. Klopt niks van. Maandag 45 min gefietst maar niks geregistreerd. Qua verbrande kcal niks. Op de koop toe na een half uur fietsen een notificatie dat ik te lang stil zat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 91868 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:49:
Ik heb inmiddels de band een weekje in gebruik (met de standaard app) en tot nu toe bevalt het okee. Maar sommige dingen gaan niet goed. Ik begrijp dat bijv. fietsen automatisch herkend zou moeten worden. Klopt niks van. Maandag 45 min gefietst maar niks geregistreerd. Qua verbrande kcal niks. Op de koop toe na een half uur fietsen een notificatie dat ik te lang stil zat...
Ik weet niet of hij automatisch dingen herkend, in Google fit zie ik wel eens dingen als rolstoel duwen maar in de mifit app niet. Ik duw ook geen rolstoelen ;)

Het maakt allemaal heel erg uit hoe je de handen houdt. Op de hometrainer haal ik mijn handen wel eens van het stuur en dan zet ik weer wat stappen. Als je een winkelwagentje duwt telt hij ook niks (dat lijkt waarschijnlijk op heel langzaam fietsen).

Als je echt gaat fietsen als training kun je dat toch gewoon starten op de band of in de app?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinek
Anoniem: 91868 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:49:
Hij kan het wel, maar je moet het instellen op de band zelf: Meer > Instellingen > Detecteer activiteit. Dat hadden ze best in de app kunnen stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens reddit /r/miband is er een nieuwe app versie en nieuwe band firmware. Nou, hier niet te vinden of up te daten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:40:
Volgens reddit /r/miband is er een nieuwe app versie en nieuwe band firmware. Nou, hier niet te vinden of up te daten...
Bij mij ging ie updaten vanochtend na het openen van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:40:
Zoals ik in een eerder comment zei, ik vermoed dat komt omdat niet iedereen op hetzelfde moment updates krijgt vanuit Google Play bij apps met grote aantallen downloads. Dus even een paar dagen geduld als je nog niks hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
Hier ook direct firmware update na het starten van de app. Hopelijk terug wat normaler batterijleven en de eerste die 'm getest hebben lijken dit te bevestigen op Reddit. Ik was dus duidelijk niet de enige die daar problemen mee had.

Even snel gezocht naar een changelog maar niets gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 19-03-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Hier net ook een app update gehad en na het opnieuw open van de app ging ie gelijk de firmware van de band updaten.
Geen idee wat er verbeterd is maar bij de app stond alleen bug fixes.
De band firmware version zit nu op v1.0.2.58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 10:47
Ik gebruikte die PAI-scores om me te motiveren om nog een rondje extra te fietsen of lopen. Maar sinds de laatste updates blijft deze op vandaag staan, de historie blijft op 0 staan. Hopelijk komt dat binnenkort weer in orde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
We gaan weer van wintertijd naar zomertijd. Als net als bij mij de tijd op de band weer niet automatisch wordt bijgewerkt zijn er verschillende oplossingen, maar de eenvoudigste uit te voeren blijft volgens mij de telefoon herstarten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sypher
SanderBos schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:50:
We gaan weer van wintertijd naar zomertijd. Als net als bij mij de tijd op de band weer niet automatisch wordt bijgewerkt zijn er verschillende oplossingen, maar de eenvoudigste uit te voeren blijft volgens mij de telefoon herstarten.
Eenvoudiger is bluetooth ff uit en weer aan zetten. Dat werkte voor mij altijd.

Dit jaar is die wel netjes over gegaan maar is m'n slaap tracking resultaat van vannacht heel raar met blokken van 1:08 wakker en mag de begintijd vreemd genoeg niet aanpassen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Nu online
SanderBos schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:50:
Niets van gemerkt hier, klok was netjes aangepast deze morgen. M'n smartphone staat 's nachts wel in vliegtuigmodus. Herstarten zal dus niet nodig zijn maar even Bluetooth togglen zoals Sypher zegt is waarschijnlijk voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Hebben meer mensen er hier last van dat de band stopt met bijhouden van een wandeling?
Zomaar, helemaal willekeurig, krijg je een melding of je wegens het wegvallen van de verbinding, de route wil hervatten...?
Heeft dit met GPS te maken, de telefoon (bluetooth) heb ik in de buurt van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:26
hansie_k schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:02:
Hebben meer mensen er hier last van dat de band stopt met bijhouden van een wandeling?
Zomaar, helemaal willekeurig, krijg je een melding of je wegens het wegvallen van de verbinding, de route wil hervatten...?
Heeft dit met GPS te maken, de telefoon (bluetooth) heb ik in de buurt van de band.
Ik heb wel een vergelijkbaar probleem. Hier verspringt die de laatste tijd tijdens het wandelen en heb ik opeens 5 kilometer meer gelopen, ook de route die je aan het eind kunt bekijken maar rare sprongen.
Wat tevens iets van de laatste tijd is dat ik een tijd geleden gewoon de wandelactiviteit kon starten vanaf de band, maar sinds een tijdje geeft die dan aan dat de route niet wordt opgeslagen. Na herhaaldelijk proberen lukt het wel, zegt die gps gevonden maar dan komt die met van die rare sprongen in de afstand en route.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankopen, levertijden en prijzen: [Xiaomi Mi Band 5] Levertijden & Prijzen