Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank Brouwers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-05 11:29
Binnenkort in Nederland verkrijgbaar.

Huami Amazfit GTR 2 Sport Zwart Aluminium Zwarte Siliconen Band
In oktober 2020 heeft Huami de Amazfit GTR 2 gepresenteerd. Deze smartwatch heeft een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding en dus interessant als je niet te veel geld wil uitgeven een nieuwe smartwatch. Dit is de Sport Edition met een sportievere uitstraling, siliconen bandje en aluminium kastje.

1.39-inch kleuren AMOLED-display
Dit horloge heeft een kleuren AMOLED-scherm van 1.39-inch groot met dunne bezels (schermranden). Met dit Always-On display heb je altijd direct zicht op bijvoorbeeld de tijd. Wat je ziet hangt van de interface af, dit kun je namelijk naar persoonlijke wensen aanpassen.

Meet je gezondheid en slaap
Uiteraard beschikt deze Huami-smarwatch over enkele standaard sensoren om een beter inzicht in je gezondheid te krijgen. Zo meet het horloge continue je hartslag en kun je zelfs de zuurstofwaarde in het bloed meten. Ook registreert de GTR 2 je slaapritme zodat je je slaap kunt verbeteren.

Registreer je sportactiviteiten
De Huami Amazfit GTR 2 Sport beschikt over twaalf vooraf geïnstalleerde sportmodi, zoals: wandelen, hardlopen, zwemmen, klimmen en skiën. Hiermee kun je dus je workouts registreren. Ook voor fitness-apparaten als een loopband of crosstrainer gebruik je het horloge. Bovendien kun je ermee zwemmen dankzij de waterdichtheid van 5 ATM.

Batterijduur tot wel twee weken
Met deze Huami-smartwatch hoef je je geen zorgen te maken over de batterijduur. Het horloge gaat tot wel veertien dagen mee op gemiddeld gebruik. Gebruik je alleen basisfuncties en de energiebesparing modus, dan zou je zelfs 38 kunnen halen op één acculading. Hierdoor zijn de functies wel beperkt.

Muziek afspelen
Met de Huami Amazfit GTR 2 Sport Zwart bedien je de muziek die je vanaf je telefoon afspeelt. Ook is er zo’n 3GB aan opslagruimte aanwezig kun je muziek opslaan op het horloge zelf. Handig voor onderweg tijdens een rondje hardlopen bijvoorbeeld.

Check notificaties en bel via je het horloge
De Amazfit GTR 2 is het verlengstuk van je telefoon. Notificaties, inkomende berichten en oproepen check je gewoon op de smartwatch. Dankzij de ingebouwde microfoon en speaker kun je zelfs bellen via het horloge. Dit werkt altijd zolang je telefoon maar verbonden is met de GTR 2.

Review: YouTube: Amazfit GTR 2 Sports Edition Smartwatch In-depth Review - Incredible...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zT2g5fYTEbxsfKKV-wgC0W-pQBU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Adb1scMqEUswoME1lFer0GCG.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBT-hKi0U0erMoQ1HUCKmV0ua3Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a87fRmK46pqsVeLdjp5djMZH.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Frank Brouwers op 16-11-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander69
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-05 10:26
Top nieuwe post!

Heb em sinds vrijdag de 13e..
Gekocht bij belsimpel

https://www.belsimpel.nl/...ium-zwarte-siliconen-band

Ben nog vanalles aan t proberen en testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Volgens Belsimpel heeft hij geen wisselbare band zoals de gtr1.
Ik dacht eindelijk dat hij het zelfde systeem als de gtr1 zou hebben.

Kan jij @Brabander69 daar wat over vertellen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Klopt volgens mij niet. Wel verwisselbaar met quick release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander69
jack zomer schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:22:
Volgens Belsimpel heeft hij geen wisselbare band zoals de gtr1.
Ik dacht eindelijk dat hij het zelfde systeem als de gtr1 zou hebben.

Kan jij @Brabander69 daar wat over vertellen.
Bandje is inderdaad wel verwisselbaar middels quick-release. Zie foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1S6sn7WeKBvZoCm2TFJiqzJUvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZ8H7se4zhpIhUdfIXap1Ema.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Jep dat is het zelfde. Mooi weer een reden om geen gtr2 te kopen van het lijstje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:20
jack zomer schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:48:
Jep dat is het zelfde. Mooi weer een reden om geen gtr2 te kopen van het lijstje af.
Is Quick release niet goed dan? Dacht dat het juist handig is?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Jep is prima. Ik zou hem niet kopen als het bandje niet verwisselbaar was. Ik geef toe, het staat een beetje raar geschreven.. ik moest 3 keer mijn eigen bericht lezen voordat ik door had wat ik bedoelde.

Beter getypt, als het bandje niet los kon. Dan had ik een rede gehad om geen gtr2 te komen in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Vandaag GTR 2 binnen gehad. Aan de app koppelen en het bellen aan de praat krijgen ging met de Iphone niet echt gemakkelijk. Ik denk dat Android daarin makkelijker in is. Nu handmatig de koppeling tot stand moeten brengen.
Watch ziet er mooi uit en offline voice commands is wel een fancy feature. Het wachten is op de OTA voor Alexa. Ga morgen testen met workout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander69
Ik ben benieuwd wat je van de stappenteller vind. Ik kom van de mi band 5. Daarvoor de mi band 4 en 3 ook gehad. Nu met deze amazfit loop ik drie keer minder stappen lijkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik vergelijk GTR met GTR 2 en Stratos 3 , stappen wisselen. Km registratie komt overeen.

• Frank Brouwers
Bijgaand de instructies voor koppelen en gesprekken ontvangen. In het bijzonder voor Iphone.

"Call
Pair the watch with your phone via Bluetooth and maintain the connection to receive calls on the watch.
Setting method:
Method one: Start the Zepp app and go to "Profile > Amazfit GTR 2 > App settings". On the Phone page, turn on "Call on watch", then pair the watch and your phone through Bluetooth as instructed.
Method two: On the watch and your phone, go to "Settings > Bluetooth to pair them:
On your phone, go to Settings, then select "Bluetooth" to turn on the Bluetooth, and set the phone to be discoverable. On the watch, go to App list > Settings > Network and connections > Bluetooth. Ensure the Bluetooth is turned on.
Find the watch in the search results for available devices on your phone, and tap to pair them. Or, find your phone in the Bluetooth search results on the watch, and tap to pair the devices."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Inmiddels toe aan de derde Amazfit. GTR 42 mm was de eerste vooral voor casual gebruik, gevolgd door Stratos 3 voor het hardlopen. Toen de GTR2 werd aangekondigd werd mijn nieuwsgierigheid gewekt. Wat zou er beter zijn dan bij voorgaande modellen? Over de hardware van Amazfit was ik al langer enthousiast. Bijzonder goede prijs kwaliteit verhouding. Minder te spreken ben ik over de software en databeheer van Amazfit. Regelmatig verdwijnen workout records en data zoals stappen. Costumer support antwoordt vriendelijk maar het probleem wordt niet opgelost. Dus onlangs maar besloten om Strava te gaan gebruiken als registratie tool. Wel een betaalde oplossing voor een probleem dat eigenlijk op het bordje van Amazfit ligt. GTR2 sport versie ziet er bijzonder goed uit. 46 mm op mijn dunne pols ziet er goed uit. Dit komt ongetwijfeld omdat de watch erg dun is. Het display is bijzonder helder en de kleuren zijn fanatastisch. De software lijkt veel op die van GTR1 met wat verbeteringen. Er zijn ook nog diverse veranderingen van de schermen mogelijk. Watchfaces zijn ook aanpasbaar met gegevens die je wil of niet wil zien. Ruime keuze uit mooie watchfaces. GPS lijkt veel beter. Maakt binnen 5 seconden een fix en dat was met de GTR1 toch wel een stuk slechter (soms 5 minuten). Uitbreidingen op de GTR2 betreffen het bellen via de watch op de GTR1 kon je alleen inkomende gesprekken weigeren of op mute zetten. Door de microphone en de speaker kun je nu via de watch het gesprek voeren. Vind ik nou niet meteen een must have maar ik snap dat je anno 2020 niet meer van een smartwatch kunt spreken als deze feature er niet op zit. Het activeren van deze functie via de zepp app op mijn Iphone ging niet echt heel makkelijk (zie hier boven). Uiteindelijk via een omweg de functie kunnen activeren. De muziekfunctie is sterk verbeterd door de interne opslag. Via een bluetooth verbinding met earphones kun je rechtstreeks van de watch muziek spelen. Zuurstofsaturatie is ook toegevoegd. Lijkt redelijk nauwkeurig te zijn. Heb de waardes vergeleken met een standalone saturatiemeter en dat komt aardig in de buurt al blijft de betrouwbaarheid van medische functies op een smartwatch wel discutabel. Hartslag, ECG, saturatie, bloeddruk gaan vergezeld van de nodige disclaimers en dat is niet voor niets. En dan de notificaties. Emojis zijn zichtbaar (niet allemaal maar dat wordt waarschijnlijk in volgende firmware updates beter). Notificaties kun je niet vanaf de watch beantwoorden. Ik lees daar veel klachten over, mij stoort het niet. Notificaties komen goed en snel door. En tot slot de offline voicecontrol. Met standaard commando's ("start walking" "end workout" etc.) is de watch via voicecontrol aan te sturen. Dat werkt goed. Online gebruik van Alexa is aangekondigd en wordt via een OTA gerealiseerd. Wanneer is nog niet bekend.

Met de GTR2 heeft Amazfit een volgende stap gezet van fitnesstracker naar smartwatch met behoud van de geweldige batterijduur. Volgens de specificatie 14 dagen maar dat hangt sterk af van hoe vaak je workouts registreert iv.m. het gebruik van GPS. Maar toch, vergeleken met Apple watch, Samsung en watches met Google Wear is Amazfit koploper op gebied van batterij.

Na twee dagen ben ik erg tevreden. Prijs kwaliteit goed, design is mooi, software en databeheer kan en moet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05 10:57
Is de interne opslag voor muziek ook geschikt voor een spotify playlist? Oftewel spotify luisteren zonder mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialmformumboju
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Heeft iemand de sleep tracking al getest?

Ik ben vooral geïnterresseerd in de metingen van SpO2 gedurende de slaap en in welke vorm dit weergegeven wordt in de Zepp app.

Ik zie overal dat dit feature nog in een beta stadium zit maar kan nergens zien hoe het er dan werkelijk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik weet niet of dat in sleeptracking kan. De instructies voor SpO2 meting zijn nogal strikt: horizontaal de pols op tafel, bandje strak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander69
Bij mij geeft hij geen metingen van spo2 aan tijdens de slaap. Ik kan dit ook nergens activeren of vinden in de app. Ik hoop dat dat in de toekomst nog gaat gebeuren. De handmatige spo2 metingen zijn redelijk accuraat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64glLxJfk_UKIo39Jxeyjq9YN1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfiWmiNx5ZCGtIyquEjSnAmh.jpg?f=fotoalbum_large

Wel wil ik nog graag toevoegen dat de stappenteller in mijn beleving totaal niet klopt. Daar waar ik gemiddeld toch wel 8000 stappen maakte per dag maak ik er nu nog maar 3000 a 4000. Kan natuurlijk zijn dat de mi band 5 compleet verkeerd telde, maar ik heb het in het verleden wel eens getest met mijn Samsung S9+ en mijn mi band 5 een complete dag bijgehouden en dan scheelt het aan het eind van de dag maar een 40 a 50 stappen.. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om het nogmaals zo te testen. Dit zal ik binnenkort eens gaan doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Brabander69 op 21-11-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Stappen tellen blijf lastig. Ik wandel vaak samen met mijn partner. Compleet verschillende uitkomsten tussen 2 iPhones en ook nog een verschil met Amazfit. Kilometers aan de hand van GPS blijft betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bietnsup
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-04-2023
Frank Brouwers schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:40:
GPS lijkt veel beter. Maakt binnen 5 seconden een fix en ...
Zijn er meer ervaringen met de GPS? Een aantal reviews op YT zijn juist kritisch over de GPS.
Ik vind het een mooi klokje, kan prima leven met een aantal beperkingen (het is immers geen volledige smartwatch) maar als loper is GPS wel een ding. Daarom graag jullie ervaringen. Niet alleen wat betreft de snelheid vd fix maar ook de accuraatheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelV2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-04-2024
bietnsup schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:10:
[...]

Zijn er meer ervaringen met de GPS? Een aantal reviews op YT zijn juist kritisch over de GPS.
Ik vind het een mooi klokje, kan prima leven met een aantal beperkingen (het is immers geen volledige smartwatch) maar als loper is GPS wel een ding. Daarom graag jullie ervaringen. Niet alleen wat betreft de snelheid vd fix maar ook de accuraatheid.
De fix van de GPS is inderdaad erg snel, deze heb je echt in 10 seconden.
De accuraatheid, volgens de app zelf zou ik regelmatig midden op de weg lopen in plaats van op het fietspad / stoep (dit scheelt inclusief berm zon 5 meter).
Maar het zou me niks verbazen als dit aan de app ligt, je ziet regelmatig namelijk dat je hele wandeling / run verschoven ligt ten opzichte van de plattegrond.

Zelf ben ik erg content met de GTR 2 en het is een waardige opvolger van mijn Stratos 2.
Ik stoor me niet aan de eventuele inaccuraatheid van de GPS, het is niet zo dat je bijvoorbeeld op een wandeling van 1 uur 200 meter mist hierdoor of dat je in totaal de verkeerde straat loopt volgens het horloge.

Zelf hecht ik veel waarde aan de hartslagmeter, sleep tracking en de bijkomstige smartwatch zaken, ik ben toch wel gevallen voor heel het PAI gebeuren O-) motiveert je toch wel om wat meer te bewegen en nieuwe dingen te proberen.

De hartslagmeter en sleep tracking resultaten zijn ongeveer hetzelfde als mijn Stratos 2, alleen dus met wat meer functionaliteit. Voor mijn gevoel zit dit dus wel goed, wijken ze allebei even veel af van de realiteit, dan zal ik het toch niet weten haha :P.

Goed horloge dus voor de prijs, ben je op zoek naar een sport of GPS wonder, of een échte swartwatch, dan zijn er voor meer geld genoeg alternatieven.

Zoek je een horloge wat veel kan en dit allemaal erg aardig doet, dan is dit je keus, zeker voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
https://www.gizchina.com/...de-after-firmware-update/

firmware update GTR2 alleen voor Android, IOS volgt hopelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Nu ook beschikbaar voor iOS. Zojuist geïnstalleerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Frank Brouwers op 03-12-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bietnsup
Ik heb de gtr2 inmiddels. De classic versie.
Scherm is gaaf en ook een snelle GPS fix. Op basis van een korte wandeling is de GPS idd duidelijk minder accuraat dan m'n oudere Garmin Vivoactive.

Ik weet niet of dat met updates nog kan verbeteren of dat dat aan de hardware ligt.
Ik hou de watch wel omdat ik het echt een mooi klokje vind.

Over die firmware update. Ik neem aan dat dat vanzelf gaat en dat je er niets voor hoeft te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Klopt, je krijgt in de app een melding. Je moet wel zelf akkoord gaan alvorens de update wordt uitgevoerd.

[ Voor 46% gewijzigd door Frank Brouwers op 03-12-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 20:45
Zoals te lezen is de GTR2 een waardige opvolger voor mijn Stratos 2. Vooral standbytijd en dat het horloge wat dunner is spreekt me aan. Mist iemand hier het transflective display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik gebruik stratos 3 voor hardlopen. Ook vanwege uitgebreide mogelijkheden om in te stellen. Dat mist de GTR2. Ook vind ik het fijn om sport horloge te bedienen met fysieke knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
FJP84 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:26:
Zoals te lezen is de GTR2 een waardige opvolger voor mijn Stratos 2. Vooral standbytijd en dat het horloge wat dunner is spreekt me aan. Mist iemand hier het transflective display?
In het begin mistte ik het transflective display wel, eerst paar dagen had ik dan ook het always on display aan staan bij de GTR2, wat overigens nog steeds in een prima accuduur resulteert!

Zelf heb ik een kantoor baan dus kan eigenlijk ieder moment de tijd en datum zien, en merk nu wel dat ik wat bewuster met mijn horloge om ga, ik weet dat ik een prima accuduur heb, dus ik hoef niet zoals bij mijn stratos 2 te kijken of ik hem vanavond op moet laden of inschatten dat hij nog een dag mee kan.

Merk ook dat ik nu bewuster en minder vaak naar mijn horloge kijk, dus ipv schuin erop kijken om alleen de tijd te zien, lift ik nu mijn pols en bekijk de tijd (wanneer ik dus niet achter de PC zit), mijn hartslag, accu, het weer het aantal stappen en verbrande calorieën, en verwacht ik een belangrijk belletje of appje bijvoorbeeld, dan kijk ik daarvoor ook op mijn horloge.
Op deze manier gaat de accu ook langer mee in vergelijking met always-on display natuurlijk.

Enige wat ik wel iets minder vind, maar dat is een persoonlijk iets, ik houd er niet van als een apparaat zelf de helderheid bepaald, ik stoor me er aan als ik zie dat een laptop/telefoon/horloge lichter of donkerder wordt als ik er naar kijk 8)7. Om deze reden moet ik hem dus handmatig feller zetten als ik er buiten mee ga wandelen of rennen en weer donkerder als ik klaar ben.
De Stratos 2 was gewoon altijd goed leesbaar ongeacht waar je was (bij daglicht/lampen).

Al met al, heb je bij de GTR 2 een mooier display en interface en het voelt voor mij echt meer een gadget dan een luxe horloge (stratos 2 had ik al bijna 2,5 jaar in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop42
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-04 09:16
Haal het meeste uit je Amazfit slimme armband met Amazfit Tools! Stel uw eigen, individuele en volledig aanpasbare meldingen in voor inkomende oproepen en applicaties. Geef uw hersenen energie tijdens een zware dag met behulp van de power nap-functie, configureer aangepaste patronen voor elke afzonderlijke melding, pas aangepaste inhoudfilters aan en nog veel meer!

Deze applicatie werkt erg goed met de originele Mi Fit / Amazfit-applicatie (maar is op geen enkele manier geassocieerd met Xiaomi). Dit betekent dat je naast geweldige en krachtige geavanceerde functies altijd de nieuwste Mi Fit / Amazfit-versie en de nieuwste Amazfit-firmware kunt hebben.

Functies:
• Display Text Support (zie namen van bellercontacten en volledige inhoud van meldingen op uw Amazfit)
• Button Control & Sensor Control (wijs acties toe aan het indrukken van knoppen, bedien media met bewegingen van uw hand)
• Knopbedieningsprofielen (maak uw eigen virtuele menu om een aantal van uw aangepaste acties uit te voeren: muziek regelen, volume, telefoontrillingen en meer)
• Continue hartslagmeting en notificatie, configureerbare hartslagdashboard-grafieken
• Slaap als Android-integratie (Amazfit GTS, Amazfit GTR, Amazfit Bip, Amazfit Bip S, Amazfit Bip Lite, Amazfit Arc, Amazfit Cor, Amazfit Cor 2)
• Meldingen voor toepassing en inkomende oproepen (zeer configureerbare tijden, omstandigheden of zelfs aangepaste vibratiepatronen)
• Alarmmeldingen (inclusief veiligheidsgeluidalarm - trillingen maken u niet wakker? Veiligheidsgeluidalarm wordt na enkele minuten geactiveerd)
Aangepaste herhalende meldingen (u kunt alles instellen wat u maar wilt, bijvoorbeeld: klokkenspel, trainingsherinnering wijzigen, pilherinneringen nemen en meer)
• Inhoudsfilters voor meldingen (alleen geïnteresseerd in sms-meldingen voor bepaalde mensen? Geen probleem voor Amazfit Tools)
• Meerdere meldingen (u kunt bijvoorbeeld WhatsApp-groepen negeren of verschillende pictogrammen, trillingspatronen of meldingstijden voor verschillende mensen instellen)
• Power Nap-functie (een kort dutje nodig? Activeer dit gewoon en Amazfit zal je wakker maken door trillingen wanneer je klaar bent met rusten)
• Idle Alerts (u kunt een waarschuwing instellen zodat de band u zoemt als u enige tijd inactief bent geweest). U kunt ook het interval, het tijdsbestek en de inactiviteitsdrempel regelen
• Gemiste meldingen (melding gaat niet verloren wanneer u buiten het bereik van uw telefoon bent, u krijgt de laatst gemiste melding wanneer u opnieuw verbinding maakt)

Hoop dat het werkt, op een huami Amazfit GTR 2 laat het even weten.

Groetjes Joop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bietnsup
FJP84 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:26:
Vandaag m'n eerste hardloopsessie gehad.
+ Helder scherm
+ Redelijk snelle GPS fix
+/- jammer dat je de fysieke knoppen niet kunt gebruiken maar dat went wel
- wat ik mis is dat bij een workout het scherm steeds uitgaat. Je moet telkens de (goede/staat al op sensitive) polsbeweging maken en met een lichte vertraging zie je dan het scherm. Dat lijkt niet erg maar als je aan het eind van een run moe bent, vind ik dat vervelend. De halve oplossing die ik tot nu toe gezien heb, is dat je handmatig de schermtijd op max. 30 seconden kunt instellen. Helaas niet langer.
Andere oplossing is dat ik de Garmin voor m'n runs blijf houden maar dat heeft niet m'n voorkeur. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
maikelV2 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:45:
[...]

Al met al, heb je bij de GTR 2 een mooier display en interface en het voelt voor mij echt meer een gadget dan een luxe horloge (stratos 2 had ik al bijna 2,5 jaar in gebruik).
Dank voor de uitvoerige beschrijving. Wat bedoel precies met het laatste? GTR2 meer gadget en Stratos 2 meer luxe of juist andersom?

Jammer van de Stratos vind ik met name de kwaliteit van de standby watchfaces. Heb er wat APKs opstaan, maar daar zitten nog kleine bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
FJP84 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:05:
[...]

Dank voor de uitvoerige beschrijving. Wat bedoel precies met het laatste? GTR2 meer gadget en Stratos 2 meer luxe of juist andersom?

Jammer van de Stratos vind ik met name de kwaliteit van de standby watchfaces. Heb er wat APKs opstaan, maar daar zitten nog kleine bugs in.
Zelf gebruikte ik mijn Stratos 2 vooral als horloge, waar ik af en toe ook mijn slaap mee trackte, af en toe de weersverwachting checkte en mijn workouts logde. Dit is natuurlijk heel persoonlijk, maar voor mij was dit echt een horloge, maar dan met wat meer functionaliteit.

Mijn GTR 2 gebruik ik minder als horloge maar meer als gadget/swartwatch, sochtends kijk ik meteen hoe mijn slaap was op de app, kijk wat voor weer het wordt. Vind het interessant om te zien hoeveel stress ik heb gedurende de dag en zo nu en dan check ik mijn spo2.

Bij een workout kan ik nu wel muziek op zetten via mijn horloge, dit kon eerst niet.
Als ik spotify cast via mijn telefoon naar mijn TV kan ik nu ook op mijn horloge de boel bedienen. (op mijn Stratos 2 werkte dit soort dingen nooit, de meldingen van spotify op mijn telefoon kreeg ik niet te zien op mijn horloge).
En dat PAI gebeuren motiveert me wel.

Heb mijn horloge pas 2 weken, maar ben benieuwd wat voor functionaliteit er nog bij gaat komen met de updates _/-\o_

*Nog even een update over de GPS: ik heb deze week thuis gewerkt, hier in de stad staan meer hoge gebouwen en merk dat de GPS meer afwijkt dan up het industrietrein op het werk. :/.

Hopelijk wordt dit gefixt met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Het scherm van de GTR2 is erg gevoelig voor aanraking. Paar keer gemerkt in wandelsessies dat aanraking van kleding het scherm kan veranderen. Gebruik nu lock screen om dat te voorkomen. Maar met hardlopen wil je snel kunnen stoppen met je workout om de exacte tijd te kunnen klokken. Op de GTR1 had je bovenste fysieke knop waarmee dat kon. Nu niet meer en moet je swipen. Het scherm is super helder en de kleuren zijn prachtig. Met automatische helderheid aan is het onder vrijwel alle omstandigheden goed af te lezen. De Stratos 3 doet het in de felle zon beter maar weer minder onder normale omstandigheden.
Wat de GPS betreft bij mij vooral in laagbouw gebieden en buitengebied (bos) daar heb je natuurlijk een prima verbinding met de sattelieten. De Stratos 3 laat je kiezen uit 3 gps systemen: Galileo (europees), Glonass (russisch) an Beidou (chinees) en is nauwkeurig. Vergeleken met de GTR1 is de GTR2 een grote verbetering qua GPS.

Wat vinden jullie van de belfunctie? Ik vond het kunnen weigeren van een gesprek op de GTR1 een prima functionaliteit, gesprekken aannemen hoeft voor mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:59
Na maandenlang uitgekeken te hebben naar de opvolger van de GTR lijkt de GTR 2 qua GPS nauwkeurigheid helaas net zo matig te zijn als zijn voorganger. Ik ben daarom sinds een paar weken naar volle tevredenheid de eigenaar van een Huawei GT 2E, die qua functionaliteit vrijwel identiek is (op speaker/call functie na, voor mij eigenlijk een voordeel) maar wel een prima GPS/HR heeft en bovendien maar rond de €110 kost.

Mijn Amazfit Bip ligt nu - met een beetje pijn in het hart - in de kast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Hoe verhoudt de GTR2 tot de Honor Magic Watch 2? Kwam de laatste zojuist tegen en spreek me op zich ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:59
FJP84 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:25:
Hoe verhoudt de GTR2 tot de Honor Magic Watch 2? Kwam de laatste zojuist tegen en spreek me op zich ook wel aan.
Magic Watch 2 is vrijwel identiek aan de Huawei Watch GT 2, en vooral als je betrouwbare GPS nodig hebt ben je wellicht beter (en goedkoper) af met een van beide, of de GT 2E die ik hierboven aanhaalde. Ik heb ze allemaal gehad (GTR/GTS/Bip/GT/GT2/GT2E) en voor mij voldoet de 2E het beste nu ik me neergelegd heb bij de 10d accuduur. Zeker niet slecht gezien de functionaliteit natuurlijk, maar was verwend met de Bip. :)

Heel jammer dat ze niet een opvolger voor de Bip hebben uitgebracht met een beter scherm maar vergelijkbare accuduur, want daar kwam ik toch steeds weer op terug vanwege de heerlijke accuduur en betrouwbare GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Huawei kan niet synchroniseren met Strava. Voor veel sporters een absolute noodzaak. Amazfit synchronieert automatisch met je Strava account. Aangezien databeheer van Amazfit slecht is, overgestapt naar Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Sinds afgelopen maandag heb ik mijn Stratos 2 vervangen door de GTR 2.
Ben heel tevreden met de GTR 2, duidelijk beeld, snelle GPS fix en ook de registratie van mijn workouts gaat perfect. Alleen de stratos registreerde tijdens de spinningsessie ook voetstappen, dit doet de GTR 2.
Minpunten op dit moment zijn dat ik alleen het nummer van iemand die mijn belt in beeld krijg en niet de naam van de beller. Tevens lukt het mij niet om de offline audio commando's te activeren. In Zepp krijg ik de mededeling "Not supported by the current activated device".
Weet iemand hier een oplossing voor?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bietnsup
Frank Brouwers schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:32:
Huawei kan niet synchroniseren met Strava. Voor veel sporters een absolute noodzaak. Amazfit synchronieert automatisch met je Strava account. Aangezien databeheer van Amazfit slecht is, overgestapt naar Strava.
Dat was voor mij echt een dealbreaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
celica2001 schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:57:
Sinds afgelopen maandag heb ik mijn Stratos 2 vervangen door de GTR 2.
Ben heel tevreden met de GTR 2, duidelijk beeld, snelle GPS fix en ook de registratie van mijn workouts gaat perfect. Alleen de stratos registreerde tijdens de spinningsessie ook voetstappen, dit doet de GTR 2.
Minpunten op dit moment zijn dat ik alleen het nummer van iemand die mijn belt in beeld krijg en niet de naam van de beller. Tevens lukt het mij niet om de offline audio commando's te activeren. In Zepp krijg ik de mededeling "Not supported by the current activated device".
Weet iemand hier een oplossing voor?.
je kunt op je watch voicecontrol activeren in settings, user preferences. Dan werkt het. In app blijft dan toch de melding die jij beschrijft. Een foutje. De voice commands kun je ook bij settings terug vinden.

Ik krijg wel de bellernaam in beeld. Ik gebruik een Iphone.

[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 06-12-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Frank Brouwers schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:32:
Ik gebruik (nog) geen Strava, maar dat zou zo maar eens kunnen veranderen. Hoewel ik de Honor Magic Watch misschien qua formfactor net een tikkie mooier vind, ga ik toch voor de Amazfit GTR2. Volgens mij net meer features en altijd tevreden geweest met de Stratos 2.

Ervaren jullie trouwens lags in het gebruik bij het scrollen door de verschillende schermen en komen er nog custom watchfaces beschikbaar voor de GTR2?

[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 06-12-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnyke
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb hem na 2 dagen teruggestuurd, Jammer want vond het qua uitstraling wel een mooie watch met een ongelooflijke batterijduur en duidelijk scherm.

Het lettertype van berichten is nog steeds veel te klein (onleesbaar) en niet aan te passen.
Notificaties komen na laatste update niet meer oplichten enkel nog een trilsignaal.
Geen NFC zoals overal wordt beweert en een chaotische Zepp App.
Wie graag veel watchfaces heeft is eraan voor de moeite, de Amazfitwatchfaces app werkt NIET met de GTR2/GTS2 enkel watchfaces door Amazfit uitgebracht zijn compatibel.
Lastige LE bluetooth koppeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
NFC werd alleen voor China /aliepay aangekondigd. "Mogelijk" nog ooit in de global version. Maar zijn veel goedkeuringen en onderhandelingen voor nodig. Chaotische en slechte app ben ik met je eens. Watchfaces vind ik minder belangrijk. Volgens mij wil Amazfit zelf de controle over kwaliteit van watchfaces houden ivm energie gebruik (?)
LE bluetooth was inderdaad erg lastig, had hem bijna terug gestuurd omdat het niet lukte op iOS. Ik dacht dat het op Android misschien makkelijker zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
je kunt op je watch voicecontrol activeren in settings, user preferences. Dan werkt het. In app blijft dan toch de melding die jij beschrijft. Een foutje. De voice commands kun je ook bij settings terug vinden.

Ik krijg wel de bellernaam in beeld. Ik gebruik een Iphone.
[/quote]

Het is me gelukt de voice command te activeren. Bedankt voor de tip.

Nadat hem terug gezet heb naar de fabrieksinstellingen werkt nu ook de bellernaam. Ik gebruik overigens de Mi 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 19:35
Ik heb 25-12 de GTR2 besteld bij amazfit.shop, maar op hun site staat alleen maar dat de betaling gelukt is. Verder niks over verzending. Klopt die site wel?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnyke
Frank Brouwers schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:22:
NFC werd alleen voor China /aliepay aangekondigd. "Mogelijk" nog ooit in de global version. Maar zijn veel goedkeuringen en onderhandelingen voor nodig. Chaotische en slechte app ben ik met je eens. Watchfaces vind ik minder belangrijk. Volgens mij wil Amazfit zelf de controle over kwaliteit van watchfaces houden ivm energie gebruik (?)
LE bluetooth was inderdaad erg lastig, had hem bijna terug gestuurd omdat het niet lukte op iOS. Ik dacht dat het op Android misschien makkelijker zou gaan.
Had hem aangekocht voor de batterij maar Inderdaad op IOS zeer lastig om de LE Bluetooth verbinding op te zetten.
Mijn ergernis was het lettertype van berichten dat nog steeds veel te klein (onleesbaar) en niet aan te passen is + de notificaties komen na laatste update niet meer oplichten op het scherm (enkel nog een trilsignaal). Het niet oplichten vond ik toch wel heel raar, een van de meest gebruikte functies in een smartwatch die verdwijnen, Geef de gebruiker dan tenminste de keuze door een knop in de "ZEPP" app.
Blijf nog even bij mn galaxy watch, wat meer opladen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 20:44
Hoi, heeft iemand in dit topic al geprobeerd om te koppelen met de app Notify for Amazfit & Zepp (Android)?
Of zijn de functionaliteiten in de nieuwe Zepp app gelijkwaardig aan N&F?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Incolumis schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:30:
Ik heb 25-12 de GTR2 besteld bij amazfit.shop, maar op hun site staat alleen maar dat de betaling gelukt is. Verder niks over verzending. Klopt die site wel?
Ik denk dat de site wel klopt. Ik heb recent bandje GTR 1 besteld en binnen 3 dagen in huis. De levering GTR 2 lijkt problemen te ondervinden. De classic versie is moeilijk leverbaar.

"Expected shipping: Silver SOLD OUT, Black 17 December" .

In Nederland is de GTR 2 bij 1 leverancier goed leverbaar. Ik heb hem daar besteld en werd bijzonder vlotte geleverd.

https://mifans.nl/product/amazfit-gtr-2/

[ Voor 4% gewijzigd door Frank Brouwers op 08-12-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 19:35
Frank Brouwers schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:54:
[...]

Ik denk dat de site wel klopt. Ik heb recent bandje GTR 1 besteld en binnen 3 dagen in huis. De levering GTR 2 lijkt problemen te ondervinden. De classic versie is moeilijk leverbaar.

"Expected shipping: Silver SOLD OUT, Black 17 December" .

In Nederland is de GTR 2 bij 1 leverancier goed leverbaar. Ik heb hem daar besteld en werd bijzondere vlotte geleverd.

https://mifans.nl/product/amazfit-gtr-2/
Toevallig vandaag een reactie gehad, de 11e wordt ie verscheept. Is dat vanuit Italië dan? Ik ga namelijk een week later verhuizen :+

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Vinnyke schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:24:
[...]

Had hem aangekocht voor de batterij maar Inderdaad op IOS zeer lastig om de LE Bluetooth verbinding op te zetten.
Mijn ergernis was het lettertype van berichten dat nog steeds veel te klein (onleesbaar) en niet aan te passen is + de notificaties komen na laatste update niet meer oplichten op het scherm (enkel nog een trilsignaal). Het niet oplichten vond ik toch wel heel raar, een van de meest gebruikte functies in een smartwatch die verdwijnen, Geef de gebruiker dan tenminste de keuze door een knop in de "ZEPP" app.
Blijf nog even bij mn galaxy watch, wat meer opladen dan ;)
Beleid van Amazfit en keuzes in de app zijn niet heel logisch. Ben ik met je eens. Jammer want prijs/kwaliteit verhouding mbt hardware is bijzonder goed. Nu de software nog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Incolumis schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:57:
[...]
Toevallig vandaag een reactie gehad, de 11e wordt ie verscheept. Is dat vanuit Italië dan? Ik ga namelijk een week later verhuizen :+
Ja, ik heb vanuit Italie via DHL geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bietnsup
Begin langzamerhand toch iets minder enthousiast te worden. Vooral als sporter ontstaat mijn twijfel. Na een kleine week in gebruik, incl. een paar runs:
+ Mooie watch met een gaaf scherm
+/- teksten W-apps zijn matig lees-/scrolbaar
- gps onzuiver
- geen continue BPM meting
- geen continue zichtbaar scherms tijden workouts
- workout scherm vind ik niet intuïtief. Dat merk ik vooral als ik aan het eind van een run moe ben. Blijkbaar heb ik dan baat bij fysieke knoppen.
+/- accu is minder goed dan de specs maar dat had ik wel enigszins verwacht en vind ik geen ramp.
Klinkt misschien wel een beetje negatief want ik vind het echt een mooie watch voor een nette prijs, maar met name als sporter krijg ik meer twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Iemand hier ook al eens gekeken naar de Mi Watch Revolve. Kan er nog niet heel veel over vinden, maar ben benieuwd hoe die in vergelijking staat met de GTR2

Update: never mind, nog niet geschikt voor Europa, en GPS laat te wensen over. Wat ik gezien heb qua UI/UX spreekt me niet echt aan.

[ Voor 30% gewijzigd door FJP84 op 09-12-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
bietnsup schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:51:
Blijkbaar heb ik dan baat bij fysieke knoppen
Is een pricewatch: Amazfit T-Rex Zwart (Zwart) dan niet een betere optie voor je? Deze heeft 2 extra knoppen om te navigeren door het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Als sporter ben ik super tevreden met Stratos 3. De Stratos heeft veel meer individuele instellingen op gebied van training. Je kunt je eigen doelen instellen en ook tijdens de training in signalen omzetten. De software geeft informatie over de algemene trainingssituatie. Met name het bijhouden van VO2 max is interessant. De GPS is super omdat je kunt kiezen uit Galileo, Glonas en Beidou. Ik heb in de meeste gevallen binnen 20 seconden een fix. De nauwkeurigheid ( afwijking op de kaart) blijft redelijk maar is voor mij niet zo'n punt. Het horloge heeft een fantastisch scherm, always on, wat buiten supergoed is af te lezen. Ook kun je zelf de waardes op je horloge kiezen tijdens workout zodat je ziet wat je belangrijk vindt. Batterij is prima en gaat ook met elke dag sporten en GPS gebruik 4 tot 5 dagen mee. Het horloge is licht en je merkt het niet tijdens het sporten. Ik had ook een kleinere GTR 42 mm maar ik ervaar nauwelijks verschil in gewicht en heb nu een GTR2. Afgezien van de problemen met de app (data verlies) vind ik dit een super horloge. Op YouTube zijn er veel reviews en over het algemeen komt de Stratos er ten opzichte van duurdere merken zoals Garmin goed uit. Andere merken zijn veel duurder.

De GTR2 gebruik ik voor werk en wandelen, de stratos 3 voor hardlopen.
T-rex is qua functionaliteit identiek aan een GTR1 maar dan in een robuust jasje.

[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 09-12-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vraagje. Sommige watch faces hebben een edit modus. Kun je daarbij ook de wijzers aanpassen? Ik vind de wijzers van de meeste watch faces redelijk dun en ik zie custom watch faces nog niet op korte termijn beschikbaar komen

Ben wel gecharmeerd van het feit dat de GTR2 een stuk dunner is dan mijn Stratos 2, maar of ik de Stratos 2 dan ook direct te koop ga zetten weet ik zo net nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelV2
FJP84 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:48:
Vraagje. Sommige watch faces hebben een edit modus. Kun je daarbij ook de wijzers aanpassen? Ik vind de wijzers van de meeste watch faces redelijk dun en ik zie custom watch faces nog niet op korte termijn beschikbaar komen

Ben wel gecharmeerd van het feit dat de GTR2 een stuk dunner is dan mijn Stratos 2, maar of ik de Stratos 2 dan ook direct te koop ga zetten weet ik zo net nog niet.
Aanpasbare dingen in de watch faces zijn eigenlijk alleen de "widgets" (denk ik dat je ze kunt noemen), dus welke extra informatie je wilt zien naast de tijd. Denk aan datum, weer, stappen, batterij enz....
Er zijn wel watch faces die dikkere wijzers hebben overigens.

• RobertJonkers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-04 09:14
Kan iemand ook uitsluitsel geven over het feit of je ook emoticons kan zien bij de notificaties?
En of er notificaties op het horloge komen te staan die dubbel zijn? Bijvoorbeeld 2x hetzelfde bericht terwijl deze maar 1x verstuurd is in whatsapp?
Dit heb ik namelijk momenteel op mijn GTR en is behoorlijk irritant. Ook worden er op de GTR geen emoticons getoond. :?

• bietnsup
B.O.C.K schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:12:
[...]

Is een pricewatch: Amazfit T-Rex Zwart (Zwart) dan niet een betere optie voor je? Deze heeft 2 extra knoppen om te navigeren door het menu.
Is idd een idee maar het scherm en de vormgeving van de GTR2 classic vond en vind ik echt prachtig. Ga toch ff verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelV2
RobertJonkers schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:20:
Kan iemand ook uitsluitsel geven over het feit of je ook emoticons kan zien bij de notificaties?
En of er notificaties op het horloge komen te staan die dubbel zijn? Bijvoorbeeld 2x hetzelfde bericht terwijl deze maar 1x verstuurd is in whatsapp?
Dit heb ik namelijk momenteel op mijn GTR en is behoorlijk irritant. Ook worden er op de GTR geen emoticons getoond. :?
De meeste emoticons kan hij weergeven, soms komt er een zwart vakje te staan, heb zelf niet onderzocht of het bepaald type emoticon is waar hij het steeds niet doet. Denk zelf dat dit ook iets is wat met software updates verbeterd zal worden. Misschien heeft dit ook te maken met of het android of Iphone is waar je de berichten ontvangt.

Dubbele berichten heb ik tot nu toe alleen in groepsgesprekken gehad, dat hij voor ieder bericht een nieuw bericht op je horloge plaatst, dat je ze ook niet kunt scrollen. Dus 1 prive bericht en 3 berichten in groepsgesprek geeft dus 4 meldingen op je horloge (in Whatsapp). Maar weet niet of je dit precies bedoeld, ik gebruik het eigenlijk ook bijna niet.

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:48:

Wijzers kun je niet aanpassen. Beperkte aanpassingen zoals hartritme, stappen, temperatuur
Dit was al beantwoord zie ik nu, sorry 😀

[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 10-12-2020 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Er zijn emoticons te zien. Niet alles maar de meest gebruikte. Dubbele notificaties heb ik nog niet meegemaakt. Ook al beantwoord, beter lezen, 😀

• RobertJonkers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-04 09:14
maikelV2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:49:
[...]

De meeste emoticons kan hij weergeven, soms komt er een zwart vakje te staan, heb zelf niet onderzocht of het bepaald type emoticon is waar hij het steeds niet doet. Denk zelf dat dit ook iets is wat met software updates verbeterd zal worden. Misschien heeft dit ook te maken met of het android of Iphone is waar je de berichten ontvangt.

Dubbele berichten heb ik tot nu toe alleen in groepsgesprekken gehad, dat hij voor ieder bericht een nieuw bericht op je horloge plaatst, dat je ze ook niet kunt scrollen. Dus 1 prive bericht en 3 berichten in groepsgesprek geeft dus 4 meldingen op je horloge (in Whatsapp). Maar weet niet of je dit precies bedoeld, ik gebruik het eigenlijk ook bijna niet.
Ik bedoel meer dat als ik een bericht krijg in een groepsapp van 1 iemand, dat het horloge deze laat zien als een bericht/notificatie en daarnaast ook nog eens laat zien dat het een bericht is in een groep. Maar dat kan ook mijn telefoon liggen dat het niet goed werkt. Ik heb een Mi 9T dus verwacht eigenlijk dat het wel moet samenwerken.

Dat die emoticons laat zien (ook al zijn het ze niet allemaal) vind ik al wel een pluspunt! Bedankt voor het reageren! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Als je Notify for Amazfit & Zepp of AmazMod gebruikt kun je emoticons wel activeren d.m.v. de firmware te flashen met de v12 font (betere uitleg is op XDA te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
Wellicht handig om te weten voor de mensen die willen dat hun scherm altijd aan blijft gedurende workout, kwam hier gisteren bij toeval achter.

Naast de theatermode (scherm gaat niet aan bij lift to wake) bij de toggles staat ook een peertje (lamp), deze zorgt er voor dat je scherm juist aan blijft staan. Ik kreeg gisteren de melding dat hij dan 20 minuten aan blijft staan en dat het de batterijduur beïnvloed. Heb niet kunnen vinden of je de duur in kan stellen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
firmware update beschikbaar waardoor je notificaties weer automatisch op je scherm krijgt. In te stellen bij settings op je watch : display and brightness. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnyke
Frank Brouwers schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:15:
firmware update beschikbaar waardoor je notificaties weer automatisch op je scherm krijgt. In te stellen bij settings op je watch : display and brightness. :)
Mooi zo, eindelijk in te stellen of je dat al dan niet wenst.
Na wat over en weer mailen toch gehoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
RobertJonkers schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:58:
[...]

Ik bedoel meer dat als ik een bericht krijg in een groepsapp van 1 iemand, dat het horloge deze laat zien als een bericht/notificatie en daarnaast ook nog eens laat zien dat het een bericht is in een groep. Maar dat kan ook mijn telefoon liggen dat het niet goed werkt. Ik heb een Mi 9T dus verwacht eigenlijk dat het wel moet samenwerken.

Dat die emoticons laat zien (ook al zijn het ze niet allemaal) vind ik al wel een pluspunt! Bedankt voor het reageren! _/-\o_
Ik weet nu wat je bedoelt, heb de update die in de post hierboven genoemd wordt geïnstalleerd, je krijgt berichten nog steeds dubbel binnen. |:( Ik heb altijd webmessenger open staan, het eerste bericht op mijn horloge kreeg ik tegelijk met de notificatie op mijn computer. De tweede precies op het moment dat mijn telefoon trilde, enkele seconden later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Dat gaat hem worden!

Vandaag uiteindelijk ergens anders besteld, waar de betaalmethode geen extra geld kostte. Als het goed is morgen geleverd. Ik ben benieuwd!

[ Voor 23% gewijzigd door FJP84 op 12-12-2020 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
Vandaag binnengekomen en de eerste indruk is zeer positief. Scherp aanzien met de Stratos 2 qua dikte en comfort en het scherm is prachtig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
GTR e released in China. Nog grotere batterij. Geen WiFi en Bluetooth calling. Wel alle andere features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Frank Brouwers schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:47:
GTR e released in China. Nog grotere batterij. Geen WiFi en Bluetooth calling. Wel alle andere features.
GTR 2E... Is zijn naam, tenminste op alleen GTR e vind ik niet zo veel
https://www.google.com/am...-precio-ficha-tecnica/amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
jack zomer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:58:
[...]

GTR 2E... Is zijn naam, tenminste op alleen GTR e vind ik niet zo veel
https://www.google.com/am...-precio-ficha-tecnica/amp
Had ik toch even moeten wachten, want ik vind het ook wel een stuk mooier vormgegeven, met de minder anwezige markeringen....ach je kan niet allles hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Klopt GTR 2E 👍 duurt waarschijnlijk wel even voor de global release er is.

[ Voor 65% gewijzigd door Frank Brouwers op 15-12-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Volgens die site is de batterij niet groter of kleiner.

Ik wacht wel even op de Engelse site.. of daar op staat dat hij langer mee gaat, soja dan is dat misschien door het gemis van wifi en blauwtandbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
jack zomer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:27:
Volgens die site is de batterij niet groter of kleiner.

Ik wacht wel even op de Engelse site.. of daar op staat dat hij langer mee gaat, soja dan is dat misschien door het gemis van wifi en blauwtandbellen
klopt inderdaad.
Batterij lijkt even groot (471mAh), maar door het ontbreken van wifi zal de GTR 2e het tussen de 24 en 45 dagen uithouden. Ik vraag mij dan af waar de wifi voor gebruikt wordt, voor zover ik gelezen heb wordt dit alleen gebruikt om audio bestanden over te zetten. Of wordt dit nog ergens anders voor gebruikt?

Overigens kun je in de Duitse webshop van Amazfit nu een hoop korting krijgen op de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Sinds gisteren start mijn GTR 2 soms plotseling uit het niets opnieuw op. Wel branden dan beide groene lampjes op de achterkant.
Ook de baterijduur valt mijn tegen. Ik ga vier keer per weel spinnen met registratie via het horloge en de hartslag wordt per 30 minuten gemeten.
Na bijna vijf dagen is hij dan leeg. AOD staat uit,

[ Voor 9% gewijzigd door celica2001 op 16-12-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
celica2001 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:04:
Sinds gisteren start mijn GTR 2 soms plotseling uit het niets opnieuw op. Wel branden dan beide groene lampjes op de achterkant.
Ook de baterijduur valt mijn tegen. Ik ga vier keer per weel spinnen met registratie via het horloge en de hartslag wordt per 30 minuten gemeten.
Na bijna vijf dagen is hij dan leeg. AOD staat uit,
Hmm dat is allemaal niet best, misschien eens factory reset doen?
Doet ooit wonderen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelV2
B.O.C.K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:32:
[...]

klopt inderdaad.
Batterij lijkt even groot (471mAh), maar door het ontbreken van wifi zal de GTR 2e het tussen de 24 en 45 dagen uithouden. Ik vraag mij dan af waar de wifi voor gebruikt wordt, voor zover ik gelezen heb wordt dit alleen gebruikt om audio bestanden over te zetten. Of wordt dit nog ergens anders voor gebruikt?

Overigens kun je in de Duitse webshop van Amazfit nu een hoop korting krijgen op de oudere modellen.
Bij mijn Stratos 2 kon je er ook GPX bestanden mee exporteren, geen idee of dit ook bij de GTR2 kan of zo in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@maikelV2 net de documentatie van de GTR 2 erop nageslagen, helaas niet mogelijk.
Lijkt mij dan ook meer dat je de wifi alleen voor bestandsoverdracht van muziek kunt gebruiken. Wel jammer, leek mij juist fijn dat je niet met je telefoon verbonden hoeft te zijn om een workout of een nacht slapen met de cloud te syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Ik zat net dit filmpje te kijken waar gesproken wordt over de verschillende Amazfit watches van 2020, schijnt dat de Amazfit Bip U een nieuwere versie van de firmware heeft waarmee je op de watch je slaappatroon kunt bekijken. Is met de laatste firmware update dit nu ook al mogelijk op de GTS 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
B.O.C.K schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:39:
Ik zat net dit filmpje te kijken waar gesproken wordt over de verschillende Amazfit watches van 2020, schijnt dat de Amazfit Bip U een nieuwere versie van de firmware heeft waarmee je op de watch je slaappatroon kunt bekijken. Is met de laatste firmware update dit nu ook al mogelijk op de GTS 2?
Paar dagen in bezit en laatste update geïnstalleerd. Sleep alleen zichtbaar nog in Zepp app. Dat was bij Stratos 2 wel anders. Daar was het ook in de watch zelf zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 19:11
Ik ben een beetje een indringer in deze topic. Ik heb de Huawei GT2 en kan hier custom watchfaces op installeren. Nu is mijn oog gevallen op een pre-installed watchface van de GTR2. Ik vind alleen de naam van de watchface niet zodat ik erop kan googlen.

Iemand de naam dus van onderstaande watchface?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrDKCIAi8TpdV3jUl7s0rhHW3sE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ytYkzmOoWu2sMzJ2N463xgLE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelV2
B.O.C.K schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:39:
Deze optie zit er nog niet in, de laatste 2 updates die ik heb gekregen waren kleine incrementele veranderingen. Zou wel een leuke toevoeging zijn, meestal controleer ik mijn slaap nu 's ochtends op mijn telefoon bij het ontbijt. De Stratos 2 had deze functie wel, dus de mogelijkheid je slaap te checken op je horloge, maar was een stuk minder uitgebreid voor wat betreft de registratie van de slaap.

• maikelV2
Weswyp schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:51:
Ik ben een beetje een indringer in deze topic. Ik heb de Huawei GT2 en kan hier custom watchfaces op installeren. Nu is mijn oog gevallen op een pre-installed watchface van de GTR2. Ik vind alleen de naam van de watchface niet zodat ik erop kan googlen.

Iemand de naam dus van onderstaande watchface?

[Afbeelding]
Deze watchface heet "Classic Moments".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yec
  • Laatst online: 08-05 16:27

yec

Hier nog een indringer.

Heb gisteren de ZEPP Z binnen gekregen. Prachtige horloge van titanium, maar kan Amazfaces nog niet gebruiken. Ook staat het product niet eens op Tweakers pricewatch of forum. Dus kan nergens mijn ervaringen plaatsen. Voel me een super early adaptor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7TMBqu8fLziueQVM4ImnBGoFr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/46hAXPIglCZczcK03zZFIvWL.png?f=fotoalbum_large

• Rembock
@yec Als je er zin in hebt kun je hier een nieuw product aan de pricewatch (pun intended :+ ) toevoegen om hierna een review te kunnen plaatsen.
Had hem ook eerder al gezien, maar gezien de prijs (€350) wat te duur voor mij. Of heb je hem ergens goedkoper kunnen vinden?
Qua specs zo te zien vergelijkbaar met de GTR 2e, maar deze heeft een barometer i.p.v. een temperatuursensor.

[ Voor 4% gewijzigd door Rembock op 17-12-2020 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec

yec

B.O.C.K schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:37:
@yec Als je er zin in hebt kun je hier een nieuw product aan de pricewatch (pun intended :+ ) toevoegen om hierna een review te kunnen plaatsen.
Had hem ook eerder al gezien, maar gezien de prijs (€350) wat te duur voor mij. Of heb je hem ergens goedkoper kunnen vinden?
Qua specs zo te zien vergelijkbaar met de GTR 2e, maar deze heeft een barometer i.p.v. een temperatuursensor.
Done!

Het is voor een Huami inderdaad duur, maar ik heb alle smartwatches bekeken en dit is in real life het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien. Gerafineerder dan een Huawei of Samsung. Ook batterij levensduur was een belangrijke criteria. De crown en offline voicecommands werken fantastisch. Sinds een update ook support voor meer dan 40 sport modus, helemaal top. GPS is zeer snel en heel erg accuraat.

Enige wat ik beter had gewild is notification handling. Je moet ze ingedrukt houd om ze te verwijderen, had liever iets met swipen gehad. En je kan notificaties niet beantwoorden.

In Amazfaces is er ook nog geen support voor Zepp horloges, al zal dat met de tijd wel veranderen verwacht ik.

Edit: PAI score vind ik wel aan de enthousiasite kant. Met HIIT kom ik op een score van 8, wel heel summier na een training waar ik een kwartier nodig heb om weer op adem te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door yec op 17-12-2020 15:11 ]

• Rembock
Het is zeker 1 van de mooiste Huami's die ik gezien heb inderdaad, ik kijk uit naar je review :)

Ga denk ik zelf voor een GTR 2(e). Ik wacht alleen nog eerst op een GTR 2e review, het is (voor mij) nog niet geheel duidelijk of deze lichaamstemperatuur of juist omgevingstemperatuur kan meten.

• Frank Brouwers
De functionaliteit (software) van GTR2 en Zepp Z is exact hetzelfde. (zie de reviews van Zepp op Youtube) YouTube: Zepp Z Review - The Best Looking Smartwatch EVER!
Je kunt dus zeggen dat de Zepp Z een hele mooie en dure GTR2 is. De fysieke knoppen zijn natuurlijk fijner dan het swipen! GTR2e gaat voor lichaamstemperatuur in COVID 19 tijd...

• FJP84
De eerste dagen deed de GPS het niet heel accuraat, bij verschillende wandelingen, maar vandaag had ik Strava op mijn telefoon meelopen en de GTR2 deed er nu niet voor onder! Helemaal top!

Hoe hebben jullie de wake-up van de voice commands ingesteld. Ik vind de uitleg op Amazfit wat vaag:

"1. Respond in 5 seconds after you turn your wrist.
2. Respond in 5 seconds after the screen lights on.
3. Response during screen lighting.

Select "Respond in 5 seconds after you turn your wrist" and "Respond in 5 seconds after the screen lights up" to enable Offline voice.

After turning your wrist or lighting the screen, the "Recognizing offline voice" icon appears. Then you can run offline voice commands to perform related operations.

If you select "Response during screen lighting" to enable Offline voice, you can use offline voice command words directly without waiting to see the "Recognizing offline voice" icon"

Ik heb wat zitten testen en bij werkt het als volgt:

a) 1 aan 2/3 uit: werkt niet. Geen icon, geen reactie op voice.
b) 2 aan 1/3 uit: werkt gewoon bij pols beweging en als ik het scherm aanzet. Ik zie de eerste 5 seconden een icoon en kan een voice command geven. In tegenstelling tot wat als handleiding beschreven staat is de combi van 1 en 2 niet nodig ,maar werkt ook.
C) 3 aan 1/2 uit. Werkt ook, maar zonder icoon.

De voice commands vind ik erg prettig, maar het icoontje begon me wat te irriteren. Dus mijn voorkeur heeft optie C. Ik vraag me alleen af of dit niet extra veel batterij kost. Mijn screen on time is ook maar 5 seconden wat me goed bevalt.

Waar kan ik verder de sport modes vinden?

• FJP84
yec schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:38:
Hier nog een indringer.

Heb gisteren de ZEPP Z binnen gekregen. Prachtige horloge van titanium, maar kan Amazfaces nog niet gebruiken. [...]
Wat een prachtig apparaat. Als ik deze eerder had gezien had ik denk wel even door gespaard ;)

Maar voor ongeveer de helft kan de GTR2 er prima mee door. Het zou wel gaaf zijn als een paar watch faces van de Zepp Z beschikbaar komen voor de GTR2 die zien er namelijk erg goed uit.

Is het trouwens zo dat Amazfit zelf nog nieuwe watchfaces doorontwikkeld voor de GTR2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec

yec

Frank Brouwers schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:55:
De functionaliteit (software) van GTR2 en Zepp Z is exact hetzelfde. (zie de reviews van Zepp op Youtube) YouTube: Zepp Z Review - The Best Looking Smartwatch EVER!
Je kunt dus zeggen dat de Zepp Z een hele mooie en dure GTR2 is. De fysieke knoppen zijn natuurlijk fijner dan het swipen! GTR2e gaat voor lichaamstemperatuur in COVID 19 tijd...
Klopt, het is enkel de titanium case en de crown. Eerlijk gezegd niet het dubbele van de GTR2 waard, maar ik ben een sucker for beauty...

Denk dat het na de kerst wel zal zakken naar een betere prijs van €250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
FJP84 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:42:
De eerste dagen deed de GPS het niet heel accuraat, bij verschillende wandelingen, maar vandaag had ik Strava op mijn telefoon meelopen en de GTR2 deed er nu niet voor onder! Helemaal top!

Hoe hebben jullie de wake-up van de voice commands ingesteld. Ik vind de uitleg op Amazfit wat vaag:

"1. Respond in 5 seconds after you turn your wrist.
2. Respond in 5 seconds after the screen lights on.
3. Response during screen lighting.

Select "Respond in 5 seconds after you turn your wrist" and "Respond in 5 seconds after the screen lights up" to enable Offline voice.

After turning your wrist or lighting the screen, the "Recognizing offline voice" icon appears. Then you can run offline voice commands to perform related operations.

If you select "Response during screen lighting" to enable Offline voice, you can use offline voice command words directly without waiting to see the "Recognizing offline voice" icon"

Ik heb wat zitten testen en bij werkt het als volgt:

a) 1 aan 2/3 uit: werkt niet. Geen icon, geen reactie op voice.
b) 2 aan 1/3 uit: werkt gewoon bij pols beweging en als ik het scherm aanzet. Ik zie de eerste 5 seconden een icoon en kan een voice command geven. In tegenstelling tot wat als handleiding beschreven staat is de combi van 1 en 2 niet nodig ,maar werkt ook.
C) 3 aan 1/2 uit. Werkt ook, maar zonder icoon.

De voice commands vind ik erg prettig, maar het icoontje begon me wat te irriteren. Dus mijn voorkeur heeft optie C. Ik vraag me alleen af of dit niet extra veel batterij kost. Mijn screen on time is ook maar 5 seconden wat me goed bevalt.

Waar kan ik verder de sport modes vinden?
Ik heb zelf 1 en 2 aan staan, zo kan ik overdag er gebruik van maken en gedurende de nacht als ik "theater mode" aan heb staan ook, erg handig als je niet verblind wilt worden door een grote lamp maar toch je tenen niet wilt stoten haha _/-\o_ .

Welke sport modus bedoel je precies? Onderste knop opent de verschillende sport modi en helemaal onderaan staat "more" en "edit list" als je de volgorde wilt wisselen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
maikelV2 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:56:
[...]

Ik heb zelf 1 en 2 aan staan, zo kan ik overdag er gebruik van maken en gedurende de nacht als ik "theater mode" aan heb staan ook, erg handig als je niet verblind wilt worden door een grote lamp maar toch je tenen niet wilt stoten haha _/-\o_ .

Welke sport modus bedoel je precies? Onderste knop opent de verschillende sport modi en helemaal onderaan staat "more" en "edit list" als je de volgorde wilt wisselen bijvoorbeeld.
Dank. Die 'more' bij exercises was me helemaal niet opgevallen. Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
B.O.C.K schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:05:
Het is zeker 1 van de mooiste Huami's die ik gezien heb inderdaad, ik kijk uit naar je review :)

Ga denk ik zelf voor een GTR 2(e). Ik wacht alleen nog eerst op een GTR 2e review, het is (voor mij) nog niet geheel duidelijk of deze lichaamstemperatuur of juist omgevingstemperatuur kan meten.
Zoals Frank ook al aangeeft in de post onder direct onder de post die ik nu quote, het zal om de huidtemperatuur gaan. Omgevingstemperatuur is namelijk erg moeilijk te meten voor een horloge, omdat deze vlak boven/op je huid zit en vaak (vooral rond deze tijd van het jaar) met een extra kledingstuk erop zodat de warmte dicht bij je huid gehouden wordt. Hierdoor verwarmt je lichaam je horloge eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Reactie van consumer support op klacht over bluetooth koppeling op Iphone. Hoop dat ze het echt oplossen in de software van de app i.p.v. een omslachtige procedure op de Iphone.

activating bluetooth calling through Zepp app is not possible. Procedure for Iphone/IOs needs to be descriped better and made possible through zepp app [2020-12-18 04:13:51]

Hi there,

Thank you for contacting Amazfit Customer Support. We apologize if the product caused you any inconvenience!

Please enable the Bluetooth phone call function with the following instructions:

1. Start the Zepp app and go to "Profile > Amazfit GTR 2 > App settings". On the Phone page, turn on "Call on watch", then pair the watch and your phone through Bluetooth as instructed.

2. Or you can try the second method:
* On your phone, go to Settings, then select "Bluetooth" to turn on the Bluetooth, and set the phone to be discoverable. On the watch, go to App list > Settings > Network and connections > Bluetooth. Ensure the Bluetooth is turned on.
* Find the watch in the search results for available devices on your phone, and tap to pair them. Or, find your phone in the Bluetooth search results on the watch, and tap to pair the devices.

Hope this info helps. Should you have any further questions, please contact us by opening a new ticket or just reply to this ticket and it will automatically reopen in our system. We are more than happy to help!

FYI. https://support.amazfit.com/us/ is Amazfit official support website, you can have FAQ, User Manual & Operation videos of Amazfit products.

Sincerely,

Tiffany

[2020-12-18 12:00:14]
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste