https://www.reddit.com/r/...fit_gtr_2_1_month_review/
Uitgebreide kritiek. Oordeel zelf als je een GTR2 hebt.
Wat is jouw oordeel? Ikzelf kan me er (nog) niet echt in vinden.Frank Brouwers schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:35:
Mooi! Ik had als het optijd geweten had ook voor gtr 2e gekozen. Zelf nog even getwijfeld over de Honor Magic Watch 2, maar omdat mijn Stratos 2 zo goed beviel ook bij Amazfit gebleven.Frank Brouwers schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:40:
Op 20 november heb ik na 2 dagen mijn eerste indrukken beschreven. Ik ben nog steeds tevreden over de GTR2. Ik deel de kritiek over de software en het gebrek aan aandacht hiervoor vanuit Amazfit. De hardware is bijzonder goed en prijs kwaliteit in dit opzicht top. Als Amazfit wel in software en database investeert dan wordt de watch nog veel beter. Ik zit niet te wachten op een smartwatch die alles kan wat mijn smartphone kan zoals de Google Wear toestellen (ticwatch pro 3 bv). Ik vind zelf bluetooth calling op de GTR2 al overbodig. Het kunnen reageren op notificaties hoeft van mij ook niet. Eigenlijk is de GTR2 e voor mij prima. Een smart fitness tracker ipv een smartwatch. Maar dat is dus heel persoonlijk. Na de GTR 42 mm en de Stratos 3 die ik gebruik voor hardlopen ben ik nog steeds fan van Amazfit. Ik vertrouw op goede ontwikkeling van het merk. 👍
Ik weet niet precies of je het volgende bedoeld, je kunt als je op "sleep" drukt, kun je bij "Sleep breathing quality" klikken, en dan in het volgende scherm staat dan detection method, en daar kun je het een en ander instellen.FJP84 schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:51:
Nog een vraag over sleepmonitoring. In de Zepp al stond bij REM sleep nog start monitoring. Bij het aanzetten zeg ik nog even dat dit extra batterij kost. Ik kan het nu alleen nergens meer uitzetten. Iemand een idee?
Dank het is geluktmaikelV2 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:23:
[...]
Ik weet niet precies of je het volgende bedoeld, je kunt als je op "sleep" drukt, kun je bij "Sleep breathing quality" klikken, en dan in het volgende scherm staat dan detection method, en daar kun je het een en ander instellen.
Ik kan me er ook echt niet in vinden, vooral het stukje battery, ik heb hem vrijdag avond opgeladen, en heb zaterdag een half uur buiten gefietst waarbij GPS aan stond, heb nu nog 87% over, vind het echt dikke prima.Frank Brouwers schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:35:
De GTR2e is de meest recente versie die aangekondigd is van de amazfit, ten opzichte van de normale GTR2, zou de WiFi missen en een huidtemperatuursensor extra hebben, GTR2e zou een langere accuduur hebben, maar denk dat dit verder allemaal nog uit reviews zal moeten blijken wat in gebruik nou precies de verschillen zijn.The.Terminator schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:45:
Ik ben ook aan het kijken naar een smartwatch en ben aan het inlezen maar er zijn zoveel versies en merken met bijna dezelfde naam dat ik door de bomen het bos niet meer zie (HUAWEI / Amazfit).
Maar de GTR2e is de nieuwste variant ? En ik begrijp dat de Amazfit meer fitness trackers zijn dan smartwatches ? Je kunt er wel whatsapp / email berichten mee lezen ? En je Philips Hue zul je er wel niet mee kunnen bedienen (las iets over Wear OS)
Strava gebruik ik niet, voor mijn gebruik volstaat de Zepp app prima. Hier kan ik dus geen oordeel over geven.The.Terminator schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:35:
Bedankt voor je antwoord.
Ja Hue zou mooi zijn (maar dan om te bedienen in plaats van notificaties), maar dat zal idd met het eigen OS niet lukken. En syncen met Strava ? Las dat daar ook nog wat issues mee waren (lees handmatig) ?
Er is inderdaad geen ondersteuning vanuit de software op de watch.The.Terminator schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:45:
En je Philips Hue zul je er wel niet mee kunnen bedienen (las iets over Wear OS)
[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 21-12-2020 13:43 . Reden: spelfout ]
[ Voor 4% gewijzigd door Rembock op 21-12-2020 13:57 . Reden: leesbaarheid tekst verbeterd ]
Strava gaat goed met synchronisatie. Laatst 1 keer een dag gehad met storing en toen handmatog de GPX file geupload. De data op de watch, aantal KM en tijd worden niet 1 op 1 door Strava overgenomen. Strava gooit er nog een eigen algoritme overheen. Is wel irritant, zeker als je fanatiek je tijden en afstanden wil bijhouden. Dat algoritme is gebaseerd op de wereldwijde grote gebruikersgroep van Strava. Dus gemiddeld zal het allemaal wel kloppen....The.Terminator schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:35:
Bedankt voor je antwoord.
Ja Hue zou mooi zijn (maar dan om te bedienen in plaats van notificaties), maar dat zal idd met het eigen OS niet lukken. En syncen met Strava ? Las dat daar ook nog wat issues mee waren (lees handmatig) ?
Meldingen van mail krijg je ook binnen. Inderdaad afhankelijk van je instellingen op je lockscreen. firmware updates gaan waarschijnlijk nog van invloed zijn op de batterijduur. Ik haal een dag of 10 met elke dag een workout (30 minuten tot 1,5 uur) met GPS. Verder heb ik alleen notifications aanstaan, geen PAI, sleep of HR.maikelV2 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:59:
[...]
De GTR2e is de meest recente versie die aangekondigd is van de amazfit, ten opzichte van de normale GTR2, zou de WiFi missen en een huidtemperatuursensor extra hebben, GTR2e zou een langere accuduur hebben, maar denk dat dit verder allemaal nog uit reviews zal moeten blijken wat in gebruik nou precies de verschillen zijn.
Je kunt met de GTR2 heel aardig fitess tracken ja, er zijn veel verschillende sportmodi en de gegevens die gelogd worden, zijn mooi inzichtelijk op het horloge, en nog beter in de App. Amazfit heeft een eigen OS, wat tot in bepaalde mate beperkend is qua functionaliteit, maar anderzijds ook heel efficient met de batterij om gaat.
Whatsapp kun je er mee lezen, mail weet ik eerlijk gezegd niet, de meeste mails die ik prive krijg zijn zaken die ik toch niet overdag leesdus heb dit niet aan staan. Het zijn eigenlijk de meldingen van apps die je krijgt in je lockscreen of opentaande apps boven in je balk (Android) dus heb je Youtube of Spotify aanstaan bijvoorbeeld op je horloge, dan kun je (mits dit in de Zepp en de rechten van je telefoon goed staan), dit ook bedienen met je horloge.
Phillips Hue zal denk ik niet lukken, tenzij je daarvan meldingen krijgt op je telefoon, misschien dat het horloge deze dan over neemt.
je "mist" op de GTR2e ook bluetooth bellen. Je kunt wel op je watch een inkomend telefoontje weigeren. Uit ervaring met de GTR1 weet ik dat dat een handige functie is. Op de GTR2 heb ik tot nu toe (5 weken) nog geen enkel telefoontje aangenomen.The.Terminator schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:45:
Ik ben ook aan het kijken naar een smartwatch en ben aan het inlezen maar er zijn zoveel versies en merken met bijna dezelfde naam dat ik door de bomen het bos niet meer zie (HUAWEI / Amazfit).
Maar de GTR2e is de nieuwste variant ? En ik begrijp dat de Amazfit meer fitness trackers zijn dan smartwatches ? Je kunt er wel whatsapp / email berichten mee lezen ? En je Philips Hue zul je er wel niet mee kunnen bedienen (las iets over Wear OS)
Heb jij hem ook tijdens slapen om een 5 welke functies staan aan? Ik heb nu 4 dagen geleden opgeslagen en nog 39% over. AOD staat uit. Wel sleepmonitoring aan.maikelV2 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:37:
[...]
Ik kan me er ook echt niet in vinden, vooral het stukje battery, ik heb hem vrijdag avond opgeladen, en heb zaterdag een half uur buiten gefietst waarbij GPS aan stond, heb nu nog 87% over, vind het echt dikke prima.
Vind het ook vreemd dat hij zo aan het bashen is op dingen die hij mist (smartwatchfunctie) aan het horloge, terwijl hij zelf een review van een bekende reviewer heeft geüpload op reddit, voordat hij hem kocht. Veel had hij al kunnen weten voordat hij hem kocht.
Ik ervaar het niet als probleem. Ik weet dat de Zepp app connected moet zijn. Soms als ik alle apps afsluit dan gaat Zepp ook mee. Dan moet die wee even opstarten. Of je Zepp altijd aan kan laten staan weet ik niettheophylaktos schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 02:12:
Ik heb sinds een week nu ook de Amazfit GTR2. Ervaren jullie ook problemen met het wegvallen van de verbinding tussen de watch en de telefoon? Zolang de Zepp app aanstaan werkt het goed maar zodra de Zepp app afsluit valt ook gelijk de verbinding weg. Erg frustrerend, want ik heb echt alle instellingen op mijn telefoon nagelopen om er voor te zorgen dat de Zepp app niet afsluit, maar dat blijft hij op random momenten toch doen.
Android of iOS?theophylaktos schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 02:12:
Ik heb sinds een week nu ook de Amazfit GTR2. Ervaren jullie ook problemen met het wegvallen van de verbinding tussen de watch en de telefoon? Zolang de Zepp app aanstaan werkt het goed maar zodra de Zepp app afsluit valt ook gelijk de verbinding weg. Erg frustrerend, want ik heb echt alle instellingen op mijn telefoon nagelopen om er voor te zorgen dat de Zepp app niet afsluit, maar dat blijft hij op random momenten toch doen.
Ik heb hem eigenlijk altijd om, behalve tijdens het opladen en douchen. Ik heb ingesteld:FJP84 schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:11:
[...]
Heb jij hem ook tijdens slapen om een 5 welke functies staan aan? Ik heb nu 4 dagen geleden opgeslagen en nog 39% over. AOD staat uit. Wel sleepmonitoring aan.
[ Voor 3% gewijzigd door maikelV2 op 22-12-2020 11:20 ]
Ik heb dit probleem zelf niet, heb ingesteld dat Zepp altijd op de achtergrond mag/moet draaien en dat hij niet afgesloten wordt als ik alle Apps af sluit. Heb zelf een Xiaomi Mi9T pro (Android), en verder geen extra app killer of iets ingesteld.theophylaktos schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 02:12:
Ik heb stock android 9. Die 'lock zepp app in recents' functie zit daar niet in. Raar probleem, soms blijft die app uren aanstaan en soms valt ie binnen een uur al weer weg.
Hm, dan lijkt het toch iets met mijn telefoon te zijn. Ik heb ook ingesteld dat hij op de achtergrond mag blijven draaien maar op de een of andere manier blijft hij op random momenten toch weer afsluitenmaikelV2 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:19:
[...]
Ik heb dit probleem zelf niet, heb ingesteld dat Zepp altijd op de achtergrond mag/moet draaien en dat hij niet afgesloten wordt als ik alle Apps af sluit. Heb zelf een Xiaomi Mi9T pro (Android), en verder geen extra app killer of iets ingesteld.
[ Voor 28% gewijzigd door theophylaktos op 22-12-2020 12:42 ]
Dank. Ik zal het eens gelijkwaardig instellen. Leuk om te vergelijken. Voorheen deed ik snachts ook Power saving aan, maar dat ben ik een paar keer vergeten.maikelV2 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:14:
[...]
Ik heb hem eigenlijk altijd om, behalve tijdens het opladen en douchen. Ik heb ingesteld:
-Health monitoring: Automatic heart rate detection & Sleep assistent
-Detection frequency: 1 min
-Activity detection: aan
-All day stress monitoring: aan
-Sleep breathing quality monitoring: uit
-DND staat aan van 23:00 tot 07:00
-Als ik ga slapen staat theater mode aan
-AOD: uit
-Screen brightness staat altijd op zijn laagst, als ik naar buiten ga ongeveer halverwege.
-Verbinding met bluetooth is gemiddeld denk ik maar half uurtje per dag.
De 5 functies die ik aan heb staan zijn:
-Activity goal
-Heart rate
-Weather
-PAI
-Stress
Heb nu nog 79% na het opladen vrijdagavond.
Ik had van mijn stratos nog een nylon strap. Zat ook prima, maar maakt de GTR2 iets minder sjiek. Dus toch even terug op de meegeleverde strap. Ik heb ook nog een andere zwarte siliconen strap die ik binnenkort even ga dragen.maikelV2 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:26:
Zijn er eigenlijk ook user hier die accessoires besteld hebben op alixpress bijvoorbeeld?
Zelf heb ik wel een aantal dingen besteld:
-Screenprotector, gewoon prima ding, je ziet hem niet zitten, voor dit geld ga ik geen risico's op krasjes lopen.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.12de4c4dSr3VfH
-Soort beschermhoesje om het wat robuuster te laten ogen, deze zou ik niet aanraden, hij past niet helemaal goed, het scherm zit niet mooi in het midden en er zijn wat gietrandjes zichtbaar van de mal. Had er 3 besteld, alle 3 hetzelfde probleem.
-Fijn bandje, wat verrassend simpel om je pols te plaatsen is, niet geschikt voor dunne polsen.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Je kunt ze eigenlijk bijna niet op de foto zetten, omdat de buitenste wijzerplaat meegenomen is op de screen protector, en als je hem goed recht installeert, heel het glazen gedeelte bedekt is.FJP84 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:35:
[...]
Ik had van mijn stratos nog een nylon strap. Zat ook prima, maar maakt de GTR2 iets minder sjiek. Dus toch even terug op de meegeleverde strap. Ik heb ook nog een andere zwarte siliconen strap die ik binnenkort even ga dragen.
Kun je een foto delen van het horloge met de screenprotector. Ik ben wel benieuwd hoe dat oogt. Mijn stratos heeft 1 stom krasje en daar baal ik nog steeds van :-)
Ziet er goed uit! Ga ik ook maar bestellen!maikelV2 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:48:
[...]
Je kunt ze eigenlijk bijna niet op de foto zetten, omdat de buitenste wijzerplaat meegenomen is op de screen protector, en als je hem goed recht installeert, heel het glazen gedeelte bedenkt is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt, er zijn twee manieren om te verbinden, via de app (werkt niet voor iPhone) of zoals jij dat hebt gedaan en dan krijg je 2 bluetooth verbindingen Dat is nodig voor bluetooth calling. Ik ben de procedure eerder in deze groep gedeeld. Of de manual voor GTR2 downloaden waarin de laatste manier beschreven staat.josernst schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:39:
Probleem opgelost. Snap niet helemaal hoe. Er staan nu 2 gtr’s in mijn telefoon. 1 gewoon en 1 met een nummer erachter. Die kwam te voorschijn, nadat ik de watch naar mijn telefoon liet zoeken. Hiervoor was hij al verbonden met de watch in de app. Ik snap dus niet waarom er nu een tweede gtr2 bijstaat?
Doen ze over het algemeen wel. Ik dacht dat ik in de store nieuwe watchfaces zag?FJP84 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:38:
Weet iemand of Huami de set watchfaces nog uit gaat breiden/doorontwikkelen?
Ik vind het esthetisch allemaal geen vooruitgang ten opzichte van het mooie design van de GTR2...maikelV2 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:26:
Zijn er eigenlijk ook user hier die accessoires besteld hebben op alixpress bijvoorbeeld?
Zelf heb ik wel een aantal dingen besteld:
-Screenprotector, gewoon prima ding, je ziet hem niet zitten, voor dit geld ga ik geen risico's op krasjes lopen.
-Soort beschermhoesje om het wat robuuster te laten ogen, deze zou ik niet aanraden, hij past niet helemaal goed, het scherm zit niet mooi in het midden en er zijn wat gietrandjes zichtbaar van de mal. Had er 3 besteld, alle 3 hetzelfde probleem.
-Fijn bandje, wat verrassend simpel om je pols te plaatsen is, niet geschikt voor dunne polsen.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Nog een vraag: Heb je de offline voice commands geactiveerd en zo ja op welke manier de wake-up? Ik heb heb op enkel response during lighting, zodat ik de voice commands kan gebruiken zonder dat het icoontje wordt getoond. Geen idee of dit exorbitant meer batterij kost?maikelV2 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:14:
[...]
Ik heb hem eigenlijk altijd om, behalve tijdens het opladen en douchen. Ik heb ingesteld:
-Health monitoring: Automatic heart rate detection & Sleep assistent
-Detection frequency: 1 min
-Activity detection: aan
-All day stress monitoring: aan
-Sleep breathing quality monitoring: uit
-DND staat aan van 23:00 tot 07:00
-Als ik ga slapen staat theater mode aan
-AOD: uit
-Screen brightness staat altijd op zijn laagst, als ik naar buiten ga ongeveer halverwege.
-Verbinding met bluetooth is gemiddeld denk ik maar half uurtje per dag.
De 5 functies die ik aan heb staan zijn:
-Activity goal
-Heart rate
-Weather
-PAI
-Stress
Heb nu nog 79% na het opladen vrijdagavond.
Ik heb zelf de bovenste 2 aan staan, dus 5 seconden als je je pols draait en 5 seconden als het scherm aan is.FJP84 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:00:
[...]
Nog een vraag: Heb je de offline voice commands geactiveerd en zo ja op welke manier de wake-up? Ik heb heb op enkel response during lighting, zodat ik de voice commands kan gebruiken zonder dat het icoontje wordt getoond. Geen idee of dit exorbitant meer batterij kost?
Bij mij werkt het nu dus ook als je alleen de tweede optie (5 sec after screen on) aan hebt staan. Als ik mijn pols draai gaat namelijk het scherm aan. Waar die eerste optie dan goed voor is weet ik niet precies. Voice commands tijdens theater modus?maikelV2 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:43:
[...]
Ik heb zelf de bovenste 2 aan staan, dus 5 seconden als je je pols draait en 5 seconden als het scherm aan is.
Toen ik hem net had, had ik hem ook enkel ingesteld staan op during lighting, toen merkte ik wel dat de batterij sneller leeg raakte.
Heb toen ook, toen het horloge nog echt nieuw was, en ik veel screen on time had, weleens meegemaakt dat ik tegen Bixby op mijn tv/afstandsbediening iets zei en dat mijn horloge ook een fitnessmode startte bijvoorbeeld.
Is me eerlijk gezegd niet opgevallen, gebruik het op dit moment niet veel omdat we niet mogen fitnessen. Gebruik het alleen als ik in de nacht naar het toilet moet en theater mode aan staat. Als ik ga wandelen in de pauze start ik de modus liever handmatig omdat ik toch eerst wil zien of hij GPS verbinding heeft.FJP84 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:50:
[...]
Bij mij werkt het nu dus ook als je alleen de tweede optie (5 sec after screen on) aan hebt staan. Als ik mijn pols draai gaat namelijk het scherm aan. Waar die eerste optie dan goed voor is weet ik niet precies. Voice commands tijdens theater modus?
Bij Sleep kun je bij detection method aangeven wat je horloge bij moet houden, als je (ook) Sleep assistant aanzet wordt ook je REM slaap bijgehouden.josernst schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:12:
Na vruchteloos zoeken nog even een vraag. Hij geeft bij slaap geen REM slaap aan. Ik moet dat activeren zegt hih. Welke optie is dat en waarstaat deze? Ik ben overgestapt van de Fitbit Versa en ben dik tevreden over deze watch. Het waren 2 mooie dagen, ha, ha. Ik hoop er nog veel plezier van te hebben. Ook de werking met Iphone valt niet tegen. Alleen stress weergave werkt niet, klopt dat?
[ Voor 5% gewijzigd door maikelV2 op 24-12-2020 12:52 ]
Dat is volgens mij (nog) niet mogelijk.Herrman schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:58:
weet iemand hoe je de watch faceses van de amazfit GTR omzet naar de amazfit GTR 2 ?
Ja ik laat deze even doorlopen tot ik hem weer bij <10% aan de lader hang. Dan probeer ik een andere watchface uit. Kijken wat het resultaat is.Frank Brouwers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:01:
Ik had bij de GTR 1 wel die ervaring met custom made watchfaces. Beetje raar als dat ook bij de "officiele" watchfaces het geval zou zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door FJP84 op 25-12-2020 16:20 ]
Meestal staat er in de omschrijving wel wat van of het de "Global" versie is.Pjoromura schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:37:
Via de site op pricewatch, kom Ik uit op een prijs van €159,95 voor de GTR2
Via Ali kom ik op een prijs van €117,-, ook een GTR2
Is dat een in Nederland bruikbaar model of veiliger niet in China te kopen?
Op dit moment (nog) niet.bartos88 schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:13:
Weet iemand of met de offline voice control ook een alarm/timer gezet/gestopt kan worden?
Mee eens, sinds producten hier goed verkrijgbaar zijn heb je meer kans op goede support. Laatst een bestelling van AliExpress verdwenen, je moet dan een procedure starten en uiteindelijk werd er naar Postnl verwezen. Ging gelukkig niet om een groot bedrag maar een smartwatch is natuurlijk iets anders.maikelV2 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:54:
[...]
Meestal staat er in de omschrijving wel wat van of het de "Global" versie is.
Zelf heb ik in de loop der jaren behoorlijk wat telefoons en andere electronica besteld bij Ali.
Dat was toen omdat Xiaomi en vergelijkbare merken gewoon niet in Europa verkocht werden.
Heb toen een aantal keer pech/karma gehad dat ik nog een importheffing diende te betalen, dat neem je uiteindelijk voor lief omdat je dan nog steeds een toestel/gadget had met erg goede prijs/kwaliteit verhouding.
Heb 1 keer voor mijn Stratos 2 beroep willen doen op garantie na net geen jaar, omdat 1 van de gaatjes waar je polsbandje in geklemd zit, ovaal was geworden omdat ik hem te strak droeg en daardoor weleens los schoot. Heb toen contact gezocht met de verkoper. Ik mocht hem opsturen, maar ze gingen daar pas bekijken en overleggen met Xiaomi zelf, was het verhaal voordat duidelijk werd of het nou wel of geen garantie was. Naar schatting zou ik mijn horloge (of dus een ander in geval van vervanging) pas na 3 maanden terug hebben. De verzendkosten zouden voor mijn rekening komen tenzij het inderdaad garantie was, dat vond ik het eigenlijk niet waard, heb het uiteindelijk op een andere manier opgelost met klei![]()
Ben eigenlijk sinds vorig jaar wel fan van Belsimpel, heb daar mijn Xiaomi Mi9T Pro gekocht en nou dan mijn Amazfit GTR2.
Kan niet in andermans portemonnee kijken, maar zelf ga ik niet meer liggen tobben voor een wat tientjes.
Zo heb ik gewoon de Nederlandse consumentenrechten, het communiceert makkelijker mocht ik beroep doen op garantie, het product heb je de volgende dag in huis en geen gedoe met importheffingen.
Mijn Mi9T Pro was uiteindelijk net geen 50 euro duurder dan de goedkoopste Ali advertentie met verzendkosten. En de GTR2 dan 43 euro, wat procentueel natuurlijk meer is.
(beide bedragen zonder eventuele importkosten meegerekend natuurlijk)
Ik ervaar hetzelfde. Met de gtr had ik met een dag thuiswerken (waarbij ik vooral zit) meestal nog 8000 stappen. Met de gtr2 zit ik vaak op 2000.theophylaktos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:12:
Wat is jullie ervaring met de stappenteller van de GTR 2? Volgens mij klopt daar weinig van. Ik gebruik vaak een smartwatch bij het tennissen, kwam met een Huawei GT2 en Samsung Active 2 altijd rond de 10.000 - 15.000 stappen bij anderhalf a 2 uur tennissen, soms richting 20.000 stappen. Met de GTR 2 kwam ik vandaag na 2 uur tennissen niet eens op 5000 stappen. Zat al rond 2000 toen we begonnen dus hij lijkt een groot deel niet te meten. Ervaren jullie dit ook?
Ik kom dan van een Stratos 2 af, naar mijn idee ligt het met de GTR2 dichter bij de werkelijkheid dan mijn Stratos 2. Voor mijn gevoel registreert de GTR2 minder onterechte bewegingen.theophylaktos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:12:
Wat is jullie ervaring met de stappenteller van de GTR 2? Volgens mij klopt daar weinig van. Ik gebruik vaak een smartwatch bij het tennissen, kwam met een Huawei GT2 en Samsung Active 2 altijd rond de 10.000 - 15.000 stappen bij anderhalf a 2 uur tennissen, soms richting 20.000 stappen. Met de GTR 2 kwam ik vandaag na 2 uur tennissen niet eens op 5000 stappen. Zat al rond 2000 toen we begonnen dus hij lijkt een groot deel niet te meten. Ervaren jullie dit ook?
Mijn Stratos 2 registreerde ook tijdens de spinningles stappen, ca 4500 voor een uurtje spinning.maikelV2 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:26:
[...]
Ik kom dan van een Stratos 2 af, naar mijn idee ligt het met de GTR2 dichter bij de werkelijkheid dan mijn Stratos 2. Voor mijn gevoel registreert de GTR2 minder onterechte bewegingen.
Kerstavond stond ik bijvoorbeeld bijna een uur achter het aanrecht, waarbij je veel "stappen" zet.
Maar bij deze "stappen" draai je veel om je as en gebruik je je beenspieren amper omdat je vooral naar links of naar rechts beweegt. Uiteindelijk heeft het horloge maar zon 400 stappen geregistreerd.
Op het werk hebben we een standaard rondje in de middag van ongeveer een half uur, de afstand is telkens hetzelfde op enkele tientallen meters na, de stappen idem. De stap afstand zou tussen de 85 en 96 cm liggen. Ik denk zelf dat dit goed zou kunnen kloppen.
In de gym op de loopband klopt het ook vrij aardig, als warming up loop (liep inmiddels) ik een kilometer. Dit zijn ook rond de 1100-1150 stappen.
Mijn doel van 6000 stappen per dag haal ik ook echt alleen doordat we in de lunchpauze gaan wandelen. Persoonlijk vind ik het juist motiverend omdat je eigenlijk een half uur per dag minimaal moet bewegen, zo haal ik dus zeker mijn stappen. Op en neer lopen naar de koffieautomaat of het toilet, of door de supermarkt struinen levert voor je conditie ook niet veel op.
Heb tot nu toe alleen gebruik gemaakt van indoor fitness, walking, treadmill en outdoor cycling.
Waarom gebruik je de GT2 niet meer? Die lijkt me ook best interessant (De GT2 Pro ook maar die is een stuk duurder)theophylaktos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:12:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die gebruik ik ook nog wel. Ik heb de classic versie van de gtr2 (zilver), met zilveren metalen bandje. Oogt iets meer als een traditioneel horloge, de huawei gt2 oogt meer een sportwatch. De Pro versie is een mooie combi van allebei, veel stijlvoller maar ook vrij prijzig inderdaad. Vond het leuk om eens wat anders te proberen.Marzman schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:37:
[...]
Waarom gebruik je de GT2 niet meer? Die lijkt me ook best interessant (De GT2 Pro ook maar die is een stuk duurder)
Waarschijnlijk meet de GTR2 wandelen en niet een paar stappen die je zet. Dat is bij alles van Xiaomi.
Ik weet niet of dat dit je helpt? Brabander69 in "[Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie"murony schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:40:
Weet iemand of de bandjes van de GTR 1 47mm ook op de gtr 2 passen?
Ik heb interesse in de gtr 2 maar hou niet zo van leren of siliconen bandjes en wil graag mijn oude stalen bandjes kunnen gebruiken
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Klopt, mijn stalen bandje van de Stratos 2 is 22 mm en past ook.Frank Brouwers schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:16:
volgens mij gaat het om de maat: 22 mm en die is voor GTR1 en GTR2 hetzelfde.
Ik ervaar hetzelfde helaas. De stappenteller van deze smartwatch is verre van betrouwbaar. In huis meet hij een groot deel van de stappen niet, en ook bij sport zit ie veel lager dan andere smartwatches.theophylaktos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:12:
Deze functie is nog niet geïmplementeerd, denk dat dit groot nieuws wordt wanneer het beschikbaar wordt aangezien bijna alle reviewers er op zitten te wachten.josernst schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:53:
Is Alexa al werkzaam op deze watch? Ik kan het nog niet toevoegen als dienst, volgens mij. Of mis ik iets?
[ Voor 86% gewijzigd door Frank Brouwers op 05-01-2021 22:08 ]
[ Voor 7% gewijzigd door theophylaktos op 06-01-2021 23:15 ]
Gebruik je de watches dan puur als stappenteller of start je ook een sportmodus?theophylaktos schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:14:
Ik heb vandaag een test gedaan met deze smartwatch om de stappenteller te vergelijken met een andere smartwatch. Op de tennisbaan had ik de Amazfit GTR2 om, en om mijn andere pols de Huawei watch Gt2. Mijn tegenstander had een Samsung Active 2 om.
Resultaat:
Huawei GT2: 8876
Samsung Active 2: 9021
Amazfit GTR2: 1879.
Hij blijkt dus totaal niet geschikt als sporttracker, en dat was voor mij een reden om hem terug te sturen. Elke smartwatch zal een iets ander resultaat geven maar de resultaten van de amazfit klopt echt helemaal niks van. Daarmee vraag ik me af of deze op andere fronten ook niet heel onbetrouwbaar is.
We hadden nu op geen van allen een sportmodus aangezet, dus puur de stappenteller. Maar ook als ik wel een sportmodus aanzette op de gtr 2 registreerde hij hooguit een 3e van de stappen.maikelV2 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:08:
[...]
Gebruik je de watches dan puur als stappenteller of start je ook een sportmodus?
Gevonden in de app. Bij alle activiteiten naar links swypen. Hoe simpel kan het zijn.josernst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:56:
Is het mogelijk een activiteit te verwijderen? Ik kan hier niets over vinden. Hij geeft nl als ik op mijn scooter rij, outdoor cycling als activiteit. Dat is natuurlijk voor mijn statistieken wel prettig(fietsen met 40 km per uur, ha, ha), maar uiteraard niet de bedoeling.
Kun je dat achteraf nog wijzigen? Zie het nergens in de instellngen terugkomen.Frank Brouwers schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:18:
Ik denk dat het niet om de taalinstelling gaat maar om de locatie/regio.
Precies de reden waarom ik nu de GTS 2e besteld heb. Twijfelde tussen de GTS2 en de GTS2 mini, maar net lang genoeg gewacht tot in eens de 2e uitkwam. Via Amazon.de besteld. Arriveert donderdag.Frank Brouwers schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:31: Ik zou nu voor de GTR2e gaan, muziek en bluetooth calling met de watch hoeft voor mij niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Tomas_ op 18-01-2021 08:57 ]
Mag ik vragen, heb jij hem bij Alfa Tech. besteld op Amazon.de ?Tomas_ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Precies de reden waarom ik nu de GTS 2e besteld heb. Twijfelde tussen de GTS2 en de GTS2 mini, maar net lang genoeg gewacht tot in eens de 2e uitkwam. Via Amazon.de besteld. Arriveert donderdag.
Leuke bijkomstigheid is natuurlijk de temperatuur sensor die is toegevoegd.
ja klopt.The.Terminator schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:06:
[...]
Mag ik vragen, heb jij hem bij Alfa Tech. besteld op Amazon.de ?
[ Voor 36% gewijzigd door Tomas_ op 18-01-2021 09:51 ]
Dank voor je antwoord.Tomas_ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:28:
[...]
ja klopt.
-edit- Levertijd is 1 week. Wordt vanuit Frankrijk verzonden. Is inmiddels Marseille gepasseerd en nu in Parijs.
Blijft natuurlijk een gok, maar omdat het door amazon wordt geregeld, de gok genomen.
Reviews waren ook positief.
[ Voor 3% gewijzigd door The.Terminator op 18-01-2021 10:05 ]
De amazfit.shop heeft hem alleen nog in preorder met verzending vanaf 22 januari.The.Terminator schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:04:
[...]
Dank voor je antwoord.
Ja normaal bestel ik weleens via Amazon, maar dan zoek ik ook Amazon uit als verzender ipv 3e partij.
Alleen is dit horloge volgens mij zo nieuw dat er bijna geen europese shops zijn (met uitzondering van Aliexpress achtige shops, maar dat vertrouw ik niet voor zo'n duur apparaat. Vooral met het garantie gedeelte).
Edit Amazfit shop zelf heeft hem ook voor 129 euro
Aah die kende ik niet, dat is blijkbaar de italiaanse shopTomas_ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:58:
[...]
De amazfit.shop heeft hem alleen nog in preorder met verzending vanaf 22 januari.
Bestellen bij amafit.shop dus ;-)The.Terminator schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:53:
Aaah top! Ja ik ga voor de R variant
Hier te lang getwijfeld om te bestellen bij de Amazon / Alfa Tech waardoor de GTR 2e niet meer in zwart beschikbaar is, oeps
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq