Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:53
Bij mijn weten niet, je krijgt de melding op de watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 17:06
@Frank Brouwers op de watch krijg ik het misschien....maar 's nachts heb ik de notificaties uit staan....het zou fijn zijn als ik op mijn telefoon 's ochtends de melding zou zien dat de batterij (bijna) leeg is. (eigenlijk zou ik het vise versa willen zien....op mijn telefoon ook een melding dat de watch bijna leeg is...en op de watch een melding dat mijn telefoon bijna leeg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
firmware update 6.2.1.1 o.a. gmail notification toegevoegd. verbetering stabiliteit bluetooth bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Firmware-update v1.4.2.02 zojuist op de GTR 2e gedownload.
Meteen na installatie begon hij met een update van de GPS data en voltooide die ook, terwijl dat de laatste dagen steeds mislukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
drfruit schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:31:
Firmware-update v1.4.2.02 zojuist op de GTR 2e gedownload.
Meteen na installatie begon hij met een update van de GPS data en voltooide die ook, terwijl dat de laatste dagen steeds mislukt was.
Was het dankzij de update firmware of de reboot? Ik merk dat een simpele reboot vaak iets oplost wat eerst wel heeft gewerkt en daarna niet meer. Maar toch fijn dat A-GPS het doet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Frank Brouwers schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Was het dankzij de update firmware of de reboot? Ik merk dat een simpele reboot vaak iets oplost wat eerst wel heeft gewerkt en daarna niet meer. Maar toch fijn dat A-GPS het doet ;-)
Ik vroeg me ook af of het toeval was. Geen idee, maar ik klaag niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik zit nog steeds op firmware 6.0.1.1 Ben benieuwd wanneer ik de update ga krijgen.
Is er een manier om dat te bespoedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
celica2001 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:09:
Ik zit nog steeds op firmware 6.0.1.1 Ben benieuwd wanneer ik de update ga krijgen.
Is er een manier om dat te bespoedigen?
In profiel zit een button systeem update. Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Frank Brouwers schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:50:
[...]

In profiel zit een button systeem update. Al geprobeerd?
Heb ik al geprobeerd, krijg dan de melding dat de huidig versie 6.0.1.1 de recentste is.
Ik denk dat maar even moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celica2001
Na het updaten van de Zepp-app krijg ik nu ook de update 6.2.1.1 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Heeft er iemand nog een alternatief voor de kunststof band? Ik had eerder een zwart stalen bandje gekocht, maar na 2 weken was 1 van die pinnetjes er al uit gevallen en kon ik het niet meer gebruiken.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Incolumis schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:05:
Heeft er iemand nog een alternatief voor de kunststof band? Ik had eerder een zwart stalen bandje gekocht, maar na 2 weken was 1 van die pinnetjes er al uit gevallen en kon ik het niet meer gebruiken.
Ik heb er een aantal geprobeerd, waaronder een (kunst)leren en wat kunststof variaties. De enige die wel lekker zit is deze.
Maar meestal grijp ik terug op de meegeleverde band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelV2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-04-2024
celica2001 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:12:
[...]

Heb ik al geprobeerd, krijg dan de melding dat de huidig versie 6.0.1.1 de recentste is.
Ik denk dat maar even moet wachten.
Ik had het zelfde, heb toen eerste de Zepp app geupdate, en toen kreeg ik direct de melding dat er een nieuwe update gereed stond voor de watch zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertJonkers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-06 08:21
Incolumis schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:05:
Ik gebruik deze bandjes, zijn de enige die super fijn zitten en geen zweer plekken veroorzaken tijdens het sporten: https://nl.aliexpress.com...88162440.1005002950079607

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik ben erg tevreden over dit bandje : https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Hele fijne kwaliteit siliconen, zie dat het bandje momenteel niet beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtUirlrpN37KBFJ5AuwkP-IxLzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHDfTGnRMOaI1XEXIcChIpWA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 19:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Heeft iemand Alexa werkend gekregen op de Amazfit GTR 2e binnen Nederland? Ik krijg de melding dat ik niet in een ondersteunde regio zit en kan dus volgens de Zepp app geen Alexa gebruiken. Ik heb een Amazon account maar dat is dus Nederlands. Ik vind het wat dat betreft maar een vreemd verhaal dat ik de functie niet in het Engels mag gebruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 08-08-2021 15:51 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Waarschijnlijk niet. Het schijnt wel te werken als je een nieuwe account aanmaakt en opgeeft dat je in een land woont wat wel ondersteund wordt. :) Ik heb het zelf niet geprobeerd, heb geen behoefte aan de functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Frank Brouwers schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:49:
Waarschijnlijk niet. Het schijnt wel te werken als je een nieuwe account aanmaakt en opgeeft dat je in een land woont wat wel ondersteund wordt. :) Ik heb het zelf niet geprobeerd, heb geen behoefte aan de functie.
Ja, dat heb ik gelezen maar om nu een nieuw account aan te maken vind ik wat ver gaan voor iets dat wereldwijd ondersteunt zou kunnen worden. Ik gebruik het verder ook niet maar het zou leuk zijn als het standaard kon.

De normale spraakopdrachten werken vreemd genoeg dan weer wel. Beetje vreemd hoe ze met die functionaliteit omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Klopt, zouden daar ook in de reclame transparant over moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sinds de laatste update werken normale spraakopdrachten op mijn GTR 2e nog maar uiterst zelden. Ik dacht eigenlijk dat ze op een of andere manier uitgeschakeld waren, maar af en toe werkt het opeens weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

drfruit schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:11:
Sinds de laatste update werken normale spraakopdrachten op mijn GTR 2e nog maar uiterst zelden. Ik dacht eigenlijk dat ze op een of andere manier uitgeschakeld waren, maar af en toe werkt het opeens weer wel.
Ik heb hem op "Reactie tijdens oplichten scherm" staan en dat werkt probleemloos. Normale ommando's worden goed herkend.

Helaas wil USB Audio Player Pro niet erg op de gesproken commando's reageren. Ook reageert mijn S9+ helaas niet op het commando Volume Up of Down. Het zal misschien iets met de Engelse taal van doen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Ik heb hem op "Reactie tijdens oplichten scherm" staan en dat werkt probleemloos. Normale ommando's worden goed herkend.
Thanks, het werkt. Gekke is dus dat hij eerder ook af en toe wel reageerde, en met de vorige firmware deed hij het altijd.

Iets anders raars, maar dat is al langer:
Ik monitor mijn slaap en zie altijd rode pijltjes-omlaag in Zepp voor alle aspecten. Toevallig vannacht voor het eerst sinds maanden ruim 8 uur geslapen met 20 procent diepe slaap, wat voor mij bijzonder veel is.
Toch weer die rode pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
RobertJonkers schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Ik gebruik deze bandjes, zijn de enige die super fijn zitten en geen zweer plekken veroorzaken tijdens het sporten: https://nl.aliexpress.com...88162440.1005002950079607
Ik heb vrij brede polsen, hoe strak zit het?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJonkers
Incolumis schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Ik heb vrij brede polsen, hoe strak zit het?
Je kunt ze zelf afstellen. Past dus eigenlijk altijd om iedere pols.
Door middel van klittenband kan je ze aantrekken zo strak als je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
drfruit schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:34:
[...]

Thanks, het werkt. Gekke is dus dat hij eerder ook af en toe wel reageerde, en met de vorige firmware deed hij het altijd.

Iets anders raars, maar dat is al langer:
Ik monitor mijn slaap en zie altijd rode pijltjes-omlaag in Zepp voor alle aspecten. Toevallig vannacht voor het eerst sinds maanden ruim 8 uur geslapen met 20 procent diepe slaap, wat voor mij bijzonder veel is.
Toch weer die rode pijltjes.
Het monitoren van mijn slaap werkt met de GTR 2 nauwelijks. Ik slaap elk nacht slecht tot zeer slecht volgens het horloge. Gebruik ik mijn oude stratos dan slaap ik goed. Ik ben dan ook gestopt met het bijhouden van mijn slaappatroon en hoop dat een eventuele opvolger van dit horloge het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
Slaapscore en indeling van de verschillende types slaap is bij mij niet significant veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Klagen helpt blijkbaar. Vannacht opeens een 93 slaapscore en een lachende emoji gehaald. ;)
Overigens nog steeds een rood pijltje daarachter, dus waar dat dan op slaat is een raadsel.

Ik had korter geslapen met minder diepe slaap dan gisteren, toen ik 85 scoorde. Enige verklaring is dat ik toen een keer wakker was geworden, dus dat wordt blijkbaar erg zwaar aangerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Na firmware update kreeg ik bij telefoon oproepen van personen die in contacten (iOS) stonden de melding : unknown caller. Factory reset en alles werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Afgelopen nacht heb ik zowel de GTR 2 als de Stratos gedragen. De totale slaaptijd bedraagt op de GTR 7 uur en 38 minuten waarvan 48 minuten diep. Volgens de stratos hen ik 7 uur en 44 minuten geslapen waarvan 2 uur en 57 minuten diep. Dit vind ik toch wel een behoorlijk verschil. Overigens heb al sinds aankoop dit verschil en heeft het dus niets te maken met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
Ben er ook nog ff dieper in gedoken door te kijken naar mijn slaap data toen ik mijn Stratos 2 nog dagelijks droeg. De "Diepe slaap" was inderdaad wel een stuk meer met mijn Stratos 2, echter als ik nou de "Diepe" en REM slaap bij elkaar op tel, kom ik wel weer ongeveer uit op het aantal uren wat ik eerder met mijn Stratos 2 had.

Op maand basis ben ik sinds de GTR 2 ongeveer 30 minuten korter gaan slapen (ongeveer 8:30 met Stratos 2 en 8:00 met GTR2), dit zou best kunnen kloppen. Hij registreert ook beter wanneer ik wakker ben en naar het toilet ga.

Ik hecht er eerlijk gezegd ook niet super veel waarde aan, die scores zijn wel leuk en ze bevestigen vaak wel dat ik onrustig heb geslapen. Ook als ik vlak voordat de wekker gaat nog in de REM slaap fase zit, dan voelt het ook echt alsof ik door een vrachtwagen overreden ben en kom ik heel moeilijk mijn bed uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Ik zie nu pas dat er een behoorlijk verschil zit tussen de registratie van mijn slaapgegevens in de Zepp app en in de Notify for Amazfit app. Volgens Zepp app ben ik afgelopen nacht om 18.00 in slaap gevallen en ben om 01.31 uur opgestaan. In deze tijd heb ik 2.12 uur diep geslapen, 3.56 uur licht en ben in totaal 1.23 uur wakker geweest.
Al met al een leuke gadget op de watch maar niet iets waar je veel gewicht aan moet toekennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Zie nu pas dat je bij user preferences op de watch een positioning service kunt kiezen. Glonass, beidu of galileo. Sinds de laatste firmware update? Mijn T Rex Pro heeft dat ook, Stratos 3 ook en dat werkt duidelijk beter. Ik heb galileo als service ingesteld. Heb op mijn T Rex Pro binnen 5 seconden een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Frank Brouwers schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:09:
Zie nu pas dat je bij user preferences op de watch een positioning service kunt kiezen.
Helaas niet bij de 2e. Misschien de volgende update?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb sinds vorige week een GTR 2e in bezit en ben zo vrij geweest om daar een los topic voor aan te maken: [Amazfit GTR 2e] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Hoi ik merkte gisteravond een vaag probleem op. Ik kan mijn huidige dagelijkse alarm niet verwijderen.
Als ik dit doe dan komt deze automatisch weer terug (en heb ik opeens 2 alarmen) het laatste alarm kan gewoon niet verwijderd worden.

Als ik het alarm uitzet en ik ga terug naar mijn watchscherm dan springt dit alarm vanzelf weer aan. Reboot heeft niet geholpen. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
*knip* Vraag advertenties hoort thuis inde V&A.

[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 27-09-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
FJP84 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:39:
Hoi ik merkte gisteravond een vaag probleem op. Ik kan mijn huidige dagelijkse alarm niet verwijderen.
Als ik dit doe dan komt deze automatisch weer terug (en heb ik opeens 2 alarmen) het laatste alarm kan gewoon niet verwijderd worden.

Als ik het alarm uitzet en ik ga terug naar mijn watchscherm dan springt dit alarm vanzelf weer aan. Reboot heeft niet geholpen. Iemand ideeën?
Factory reset heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJonkers
Kunnen we aankondiging nog ergens volgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Ziet er toch wel goed uit die GTR3 Pro. GTR 3 zie ik niet als upgrade van de GTR2, scherm is even groot en nog steeds van dIe markeringen op de rand van het display. Dat vind ik nog steeds minder aan de GTR2.

De GTR3 Pro vind ik qua looks echt goed geslaagd met de dunnere rand zonder markeringen. Nu nog afwachten wat de GPS doet en de prijs in NL.

Iemand anders nog voornemens om te upgraden naar de GTR3 of GTR3 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
199,- GTR 3 Pro: Amazon.de Er zijn berichten dat zepp os ook voor andere Amazfit modellen beschikbaar komt. Ik betwijfel dat. Amazfit heeft natuurlijk belang bij verkoop van het nieuwe model. Ik hou het voorlopig bij de GTR 2 classic en de T Rex Pro.

https://www.reddit.com/r/...epp_os_would_come_to_old/

[ Voor 17% gewijzigd door Frank Brouwers op 14-10-2021 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bij de nieuwe modellen krijg je tijdelijk ook een Amazfit NEO gratis als je bij Amazfit Duitsland bestelt.

https://de.amazfit.com/

Amazfit GTR 3 Pro €199,90
Amazfit GTR 3 €149,90
Amazfit GTS 3 €149,00

Ik heb wel oren naar de GTR 3 Pro vanwege de verbeterde GPS (volgens Amazfit 40% nauwkeuriger) maar de accuduur van 12 dagen (geheid een stuk minder) staat mij tegen. Dus dan zou het de GTR 3 worden maar aangezien ik net 3 maanden de GTR 2e heb vind ik dat weer zonde geld. Ik wacht dus maar tot de volgende ronde... ;)

[ Voor 65% gewijzigd door sjaool op 16-10-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
sjaool schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:53:
Bij de nieuwe modellen krijg je tijdelijk ook een Amazfit NEO gratis als je bij Amazfit Duitsland bestelt.

https://de.amazfit.com/

Amazfit GTR 3 Pro €199,90
Amazfit GTR 3 €149,90
Amazfit GTS 3 €149,00

Ik heb wel oren naar de GTR 3 Pro vanwege de verbeterde GPS (volgens Amazfit 40% nauwkeuriger) maar de accuduur van 12 dagen (geheid een stuk minder) staat mij tegen. Dus dan het de GTR 3 worden maar aangezien ik net 3 maanden de GTR 2e heb vind ik dat weer zonde geld. Ik wacht dus maar tot de volgende ronde... ;)
Heb recensies gelezen waarin een accuduur van 2 dagen wordt gerapporteerd bij alle sensoren aan. Mijn GTR2 haalt 14 dagen. Mijn T Rex Pro 10 dagen met elke dag workout met GPS. De upgrade van GTR2 naar GTR3 lijkt niet spectaculair. ZeppOs belooft veel maar het moet allemaal nog wel waargemaakt worden zoals b.v. bloeddrukmeting. Rustig wachten lijkt de meest beste strategie en voor jezelf duidelijk krijgen waarvoor je de watch wil gebruiken. Ik hoef persoonlijk geen volledige smartwatch op mijn pols, zelfs het bellen op de GTR2 vind ik eigenlijk al overdreven. Fitnesstracking en notifications zijn mijn belangrijkste wensen voor een watch. De T Rex Pro is super als het gaat om fitnesstracking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Frank Brouwers Inderdaad. Ik heb nu de GTR 2e en ben eigenlijk best tevreden. Hij ziet er gewoon mooi strak uit en voor mijn doeleinden is deze ook meer dan nauwkeurig genoeg. Dat de GPS af en toe zwabbert en dat er een verschil is in afstand tussen Zepp en Strava boeit mij eigenlijk ook niet zoveel. Dus inderdaad rustig afwachten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 17:48
Ik blijf ook bij mijn gtr2. Ik moet zeggen dat ik hem vooral voor slaapritme. Notificaties en tijd heb. En in de ochtend de wekker zodat mijn vrouw niet wakker wordt.

De 3 voegt voor mij niet veel toe. Misschien de 4 tegen die tijd even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
https://www.reddit.com/r/amazfit/comments/q88t81/zepp_os/

Zoals ik al dacht: geen ZeppOs voor bestaande modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik kan niet goed vinden wat de retourvoorwaarden bij https://de.amazfit.com/ zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik twijfel namelijk dermate tussen de GTR3 en GTR3Pro dat ik ze eigenlijk allebei wil bestellen en kijken wat het beste aan voelt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 11:18
Ik heb woensdag de GTR 3 pro besteld via de .de site. Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn oude amazfit pace, dus deze nieuwe release was een mooie verassing.

Het pakketje komt uit Spanje en last nog even op zich wachten. Als er behoefte aan is kan ik wel wat ervaringen delen als die om mijn pols hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
PetrCech_3 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:10:
Ik kan niet goed vinden wat de retourvoorwaarden bij https://de.amazfit.com/ zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik twijfel namelijk dermate tussen de GTR3 en GTR3Pro dat ik ze eigenlijk allebei wil bestellen en kijken wat het beste aan voelt...
Amazon heeft goede retour voorwaarden. Ik heb ervaring met mijn eerste T Rex Pro die kuren vertoonde. Of je ook zonder "problemen" kunt retourneren weet ik niet. Ik zou voor de Pro gaan. Qua model verschillen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Alieunited schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:14:
Ik heb woensdag de GTR 3 pro besteld via de .de site. Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn oude amazfit pace, dus deze nieuwe release was een mooie verassing.

Het pakketje komt uit Spanje en last nog even op zich wachten. Als er behoefte aan is kan ik wel wat ervaringen delen als die om mijn pols hangt.
Graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Frank Brouwers schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Amazon heeft goede retour voorwaarden. Ik heb ervaring met mijn eerste T Rex Pro die kuren vertoonde. Of je ook zonder "problemen" kunt retourneren weet ik niet. Ik zou voor de Pro gaan. Qua model verschillen ze niet.
Thanks.. Nu is de enige twijfel nog: Huawei Watch GT2 Pro of Amazfit GTR3 Pro. Maar heb het idee dat dit vooral een smaakkwestie is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Amazfit heeft probleemloze synchronisatie met Strava. Bij Huawei is dat wel een dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Ik wacht ook wat reviews af van wat mede Tweakers. Enige reden dat ik de 3 Pro interessant vind is de looks. Gewoon een stuk strakkere dan de GTR2, GTR 2e of GTR 3. Nauwkeurigheid GPS boeit me ook minder en over de accuduur van de GTR2 ben ik meer dan tevreden....I will wait...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alieunited
De GTR 3 pro is vandaag binnen gekomen, het is echt een mooi apparaat hij is niet te groot en het bandje (de zwarte) voelt goed aan.

Ik zal komende dagen mijn bevindingen hier delen, als er specifieke vragen zijn zal ik die proberen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Alieunited schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:29:
De GTR 3 pro is vandaag binnen gekomen, het is echt een mooi apparaat hij is niet te groot en het bandje (de zwarte) voelt goed aan.

Ik zal komende dagen mijn bevindingen hier delen, als er specifieke vragen zijn zal ik die proberen te beantwoorden.
Kun je workout start/stop functie met fysieke knop bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:55

Ben benieuwd hoe goed de sensoren bv gps/hartslag zijn tov vorig model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alieunited
Frank Brouwers schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:43:
[...]

Kun je workout start/stop functie met fysieke knop bedienen?
Nee, helaas niet.

Je kan voor beide knoppen wel snelkoppelingen instellen, maar je kan met de bovenste knop niet bevestigen of start/stop.
mlguys schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

Ben benieuwd hoe goed de sensoren bv gps/hartslag zijn tov vorig model.
Ik heb geen referentiekader met recente modellen, maar ik zal deze week een rondje rennen met de 3 pro en de pace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Alieunited schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:01:
[...]

Nee, helaas niet.

Je kan voor beide knoppen wel snelkoppelingen instellen, maar je kan met de bovenste knop niet bevestigen of start/stop.

Jammer, vind ik een van de grootste voordelen van T Rex Pro, de fysieke knoppen. Touch screen en swipen tijdens workouts vind ik niet fijn.

[...]

Ik heb geen referentiekader met recente modellen, maar ik zal deze week een rondje rennen met de 3 pro en de pace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Frank Brouwers schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:08:
Amazfit heeft probleemloze synchronisatie met Strava. Bij Huawei is dat wel een dingetje.
Nadeel bij Amazfit is dan wel weer dat zowel de GTR2 als de GTR2e niet zo heel nauwkeurig zijn met o.a. GPS en hartslag. Dermate dat het voor echt wat serieuzer gebruik ongeschikt is wat mij betreft. Een korte test die ik onlangs deed met de 2e laat een afwijking zien van bijna 600 meter op 10KM: Bor in "[Amazfit GTR 2e] Ervaringen & Discussie". De 2e heeft dezelfde sensor als de GTR 2 afaik.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 18-10-2021 21:48 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Bor schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Nadeel bij Amazfit is dan wel weer dat zowel de GTR2 als de GTR2e niet zo heel nauwkeurig zijn met o.a. GPS en hartslag. Dermate dat het voor echt wat serieuzer gebruik ongeschikt is wat mij betreft. Een korte test die ik onlangs deed met de 2e laat een afwijking zien van bijna 600 meter op 10KM: Bor in "[Amazfit GTR 2e] Ervaringen & Discussie". De 2e heeft dezelfde sensor als de GTR 2 afaik.
Klopt, daarom heb ik een GTR2 en een T Rex Pro Die laatste gebruik ik voor workouts en heeft een super GPS en betrouwbare HR functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Frank Brouwers schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:27:
[...]

Klopt, daarom heb ik een GTR2 en een T Rex Pro Die laatste gebruik ik voor workouts en heeft een super GPS en betrouwbare HR functie.
Tijdens workouts doe ik de GTR2e al af merk ik vanwege de onbetrouwbare resultaten en grijp ik mijn andere sporthorloge er weer bij. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJonkers
Zijn er trouwens nog meer mensen die last hebben van het wegvallen van de sensoren voor slaapritme en hartslag? Ik mis gewoon hele delen in de registratie. Vanacht bijvoorbeeld maar 4:32 uur geslapen terwijl dat echt niet zo is. Heb het horloge al een factory reset gegeven maar helaas dus geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
RobertJonkers schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:44:
Zijn er trouwens nog meer mensen die last hebben van het wegvallen van de sensoren voor slaapritme en hartslag? Ik mis gewoon hele delen in de registratie. Vanacht bijvoorbeeld maar 4:32 uur geslapen terwijl dat echt niet zo is. Heb het horloge al een factory reset gegeven maar helaas dus geen resultaat.
Ik had dit ook, net na de laatste update van Zepp vorige week. Na een factory reset werkte de slaapregistratie nog steeds niet, maar toen zag ik dat ze dit een nieuwe naam hebben gegeven, sleep assistent of zo, Dat geactiveerd (twee keer, zowel op het horloge als in de app) en nu werkt het weer.

[ Voor 3% gewijzigd door drfruit op 19-10-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJonkers
drfruit schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Ik had dit ook, net na de laatste update van Zepp vorige week. Na een factory reset werkte de slaapregistratie nog steeds niet, maar toen zag ik dat ze dit een nieuwe naam hebben gegeven, sleep assistent of zo, Dat geactiveerd (twee keer, zowel op het horloge als in de app) en nu werkt het weer.
Bedankt, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJonkers
drfruit schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Helaas nog niet het gewenste effect of ik doe het verkeerd 8)7
Ik ben binnen zepp naar profiel gegaan, daarna naar mijn apparaten en gezondsbewaking en daar alles uit gezet en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
RobertJonkers schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Helaas nog niet het gewenste effect of ik doe het verkeerd 8)7
Ik ben binnen zepp naar profiel gegaan, daarna naar mijn apparaten en gezondsbewaking en daar alles uit gezet en weer aan.
Nu weet ik het ook niet meer. Ik kreeg op het horloge zelf ook een optie om de slaapassistent te activeren, terwijl ik dat in de app al had gedaan, maar die kan ik niet meer terugvinden.
Sterkte ermee. Heb je zowel hart- als slaapdetectie ingeschakeld?

@RobertJonkers Ik bedenk me net dat ik het horloge ook nog een keer heb verwijderd en opnieuw toegevoegd en gekoppeld tijdens het hele proces. Mogelijk maakt dat het verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door drfruit op 21-10-2021 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJonkers
drfruit schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:48:
[...]

Nu weet ik het ook niet meer. Ik kreeg op het horloge zelf ook een optie om de slaapassistent te activeren, terwijl ik dat in de app al had gedaan, maar die kan ik niet meer terugvinden.
Sterkte ermee. Heb je zowel hart- als slaapdetectie ingeschakeld?

@RobertJonkers Ik bedenk me net dat ik het horloge ook nog een keer heb verwijderd en opnieuw toegevoegd en gekoppeld tijdens het hele proces. Mogelijk maakt dat het verschil.
Ik had inderdaad hart en slaapdetectie aanstaan. Vreemd.
Ik zal het opnieuw toevoegen nog eens proberen (moest dit ook al doen bij de factory reset :? )
In ieder geval bedankt voor je tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:50

Kun je al iets zeggen over de accuduur? Ik ben nog aan het twijfelen of de GTR 3 (non pro) het waard is als upgrade van de Stratos.
GPS is ivm hardlopen ook wenselijk dat het accuraat is, heb je daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Sibrand schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:37:
[...]

Kun je al iets zeggen over de accuduur? Ik ben nog aan het twijfelen of de GTR 3 (non pro) het waard is als upgrade van de Stratos.
GPS is ivm hardlopen ook wenselijk dat het accuraat is, heb je daar ervaring mee?
Ik zou gaan voor T Rex Pro als upgrade voor de Stratos. Zelf ook overstap van Stratos 3 naar T Rex Pro gemaakt en uitermate tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alieunited
Sibrand schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:37:
[...]

Wat betreft de batterij; ik heb de GTR 3 Pro op maandag ontvangen en opgeladen tot circa 90%, ik zat vanmorgen op 23%. Opladen gaat wel aardig snel, binnen ca. 20 min 50% erbij.
Ik gebruik het horloge 's nachts niet (staat wel aan en verbonden) en verder staat het always on display aan op smart, GPS circa 3 uur, actieve hartslag monitor, regelmatig stopwatch en timer aan gehad en veel mee aan het klooien. Al met al prima, maar 12 dagen gaat deze klok het niet volhouden met dit gebruik.

Wat betreft GPS heb ik hem alleen aangezet met wat rondjes met de hond. Deze is in de openlucht vrij goed (afbeelding 1), maar tussen bebouwing (afbeelding 2) heeft hij wat moeite. Ik heb twee rondjes erop gezet met de verschillen.
Dit is dus niet hardlopen, daarbij kan het verschil nog wel een groter zijn. GPS staat op accurate, het horloge draag ik wel onder mijn jas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7xnU6V6M8iJRmcGOQj1vgeIiS0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ff3ZAaW3UbWiJpwMuNV9TsVV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeuGOn3OUsh2aKq5uJYvEnb87-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAxwaiACHmgQqARlYzfXQMsI.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik krijg wel as we speak een update, dus ik denk dat er nog wel wat verbeteringen te halen zijn. Changelog zegt:
  • Optimized sleep breathing rate algorithm
  • Improve stability
  • Other bugs fixed
Ik heb momenteel niet veel tijd om een uitgebreide review te maken, maar vragen beantwoorden gaat wel lukken.

Hier nog wat screenshots van de zepp app. icm. de GTR 3 Pro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjhyXudiKS6slUuWFWYDvIeRSE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNmVVs2F4b6AL31gVHxHb1Yg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQp5DBRNnZYheDvSgkzdkDMmU58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eU3sSwqhl34QrPCNAAVAs9AN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5-LYSTg-idg--bgS-FGsWsfjYM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzdNcUaWmtZpzvDTkVoRS12W.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Alieunited schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Wat betreft de batterij; ik heb de GTR 3 Pro op maandag ontvangen en opgeladen tot circa 90%, ik zat vanmorgen op 23%. Opladen gaat wel aardig snel, binnen ca. 20 min 50% erbij.
Ik gebruik het horloge 's nachts niet (staat wel aan en verbonden) en verder staat het always on display aan op smart, GPS circa 3 uur, actieve hartslag monitor, regelmatig stopwatch en timer aan gehad en veel mee aan het klooien. Al met al prima, maar 12 dagen gaat deze klok het niet volhouden met dit gebruik.

Wat betreft GPS heb ik hem alleen aangezet met wat rondjes met de hond. Deze is in de openlucht vrij goed (afbeelding 1), maar tussen bebouwing (afbeelding 2) heeft hij wat moeite. Ik heb twee rondjes erop gezet met de verschillen.
Dit is dus niet hardlopen, daarbij kan het verschil nog wel een groter zijn. GPS staat op accurate, het horloge draag ik wel onder mijn jas.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik krijg wel as we speak een update, dus ik denk dat er nog wel wat verbeteringen te halen zijn. Changelog zegt:
  • Optimized sleep breathing rate algorithm
  • Improve stability
  • Other bugs fixed
Ik heb momenteel niet veel tijd om een uitgebreide review te maken, maar vragen beantwoorden gaat wel lukken.

Hier nog wat screenshots van de zepp app. icm. de GTR 3 Pro.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Als ik die GPS-tracking zie dan ziet het er niet heel veel nauwkeurig uit dan mijn GTR 2e. Ik wacht dus nog wel af met een upgrade. Misschien de GTR 4 of anders een Garmin of Android sportwatch...

Nu wandel ik vooral dus de nauwkeurigheid hoe voor mij dan ook niet heel erg goed te zijn. Strava corrigeert de fouten dan wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Nieuwe firmware update voor GTR2 beschikbaar: bugfixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Frank Brouwers schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:57:
Nieuwe firmware update voor GTR2 beschikbaar: bugfixes.
Het is zo jammer dat Amazfit/Huami nooit aangeeft wat er gefikst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
sjaool schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:00:
[...]

Het is zo jammer dat Amazfit/Huami nooit aangeeft wat er gefikst is...
Dat verschilt een beetje, laatst bij de update GTR3 en Pro deden ze dat wel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2HqW1V7MqT232p83KMOWJc2sdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8WRvYx0f0ddQYeBu3XYCnWh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Frank Brouwers schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:51:
[...]

Dat verschilt een beetje, laatst bij de update GTR3 en Pro deden ze dat wel...

[Afbeelding]
Hm... Bij de GTR 2e dus niet... Nou ja, misschien bij een volgende update mocht die ooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51
Ouderwetse hulpvraag: ik ben afgelopen weken, ik meen op Tweakers, een reactie van iemand tegengekomen waarin een lijstje internetadressen stond waarheen de Amazfit smartwatches data versturen (Xiaomi, China) en die heel goed geblokkeerd kunnen worden zonder het functioneren van de watch te verminderen. Ik dacht de link te hebben bewaard, maar nee dus en na drie kwartier zoeken op GoT, reviewcomments en buiten Tweakers ben ik het zat. Wie kan me aan deze adressen (of desbetreffende post) helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Hoi ik zie opeens betaalde watchfaces in de store. Een paar vind ik er wel prima uitzien. Maar heeft iemand ervaring met deze watchfaces op de GTR2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
de vierde versie is beschikbaar

https://www.amazfit.com/en/amazfit-gtr-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertJonkers
Ziet er super goed uit. Vind het wel jammer dat er geen offline spotify en NFC op zit. Maar voor de rest, de design is wel weer top. Zal vast weer een toppertje worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 17:48
Mooi ding die gtr 4. Maar zou denk toch liever voor de gts 4 gaan.

Verder nog heel tevreden met mijn gtr 2 classic.

Ik wacht wel op generatie 5 of 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

1993jjohan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:33:
Mooi ding die gtr 4. Maar zou denk toch liever voor de gts 4 gaan.

Verder nog heel tevreden met mijn gtr 2 classic.

Ik wacht wel op generatie 5 of 6.
Hier net zo. Op verbeterde sensoren en een nieuw OS brengen de nieuwe watches voor mij niet zoveel ten opzichte van mijn GTR 2e. Ik wacht dus ook nog wel een paar generaties om die van mij te vervangen aangezien die voor mijn doeleinden prima voldoet. De gps laat wel eens wat steekjes vallen maar is over het algemeen nauwkeurig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik heb de GTR 2 classic en vind die esthetisch nog steeds erg mooi. Daarnaast de GTR 3 met nieuwe Zepp OS en betere GPS en sinds kort de T Rex 2 wat voor mij de beste sportwatch is. Dual band GPS is echt een verbetering, batterij is nog steeds super en de uitvoering is erg degelijk. Nu ook met navigatiefunctie, o.a. back track en route import (GPX). De GTR 4 laat ik ook even aan me voorbij gaan al is het wel verleidelijk om voor het laatste model te gaan. Veranderingen t.o.v. de GTR 3 zijn minimaal en/of gelijk aan de T Rex 2 . Prijs wordt op 229,- verwacht (hetzelfde als de T Rex 2)

[ Voor 25% gewijzigd door Frank Brouwers op 08-09-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-04 18:38
Ik kan het hier niet vinden, en het is misschien een domme vraag:
Zijn de betaalde watchfaces via "mijn winkel" een eenmalige machtiging van €1,99 of is dit een maandelijkse betaling. Ik zou graag deze watchface downloaden maar niet in combinatie met een abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VnONhmp-pLXIGN2d4NUy_GgZaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTptudnOXJGMzCCWcV1Ihgmq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 22:51
Mijn vrouw heeft sinds een aantal weken problemen met haar Amazfit GTS 3 (ikzelf gebruik de GTR 3 Pro). De batterij ging de afgelopen tijd ontzettend snel leeg – binnen twee dagen was hij al leeg. Sinds twee dagen een ander probleem. Scherm is zwart, gaat uit. Als ik aan de lader zet en volledig oplaad zie je het scherm aangaan. maar zodra ik de horloge van de lader haal, blijft het scherm zwart en lijkt hij uit te gaan. Helaas is de garantie verlopen, want we hebben het horloge 2,5 jaar geleden gekocht.

Ik vind dit wel erg snel voor een apparaat als dit! Heeft iemand toevallig een gouden tip om dit op te lossen, of heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-04 18:38
Proberen het horloge aan te zetten aan de oplader. En dan proberen te achterhalen of de accu opgeladen wordt of op 0 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SolarOrbiter schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:10:
Mijn vrouw heeft sinds een aantal weken problemen met haar Amazfit GTS 3 (ikzelf gebruik de GTR 3 Pro). De batterij ging de afgelopen tijd ontzettend snel leeg – binnen twee dagen was hij al leeg. Sinds twee dagen een ander probleem. Scherm is zwart, gaat uit. Als ik aan de lader zet en volledig oplaad zie je het scherm aangaan. maar zodra ik de horloge van de lader haal, blijft het scherm zwart en lijkt hij uit te gaan. Helaas is de garantie verlopen, want we hebben het horloge 2,5 jaar geleden gekocht.

Ik vind dit wel erg snel voor een apparaat als dit! Heeft iemand toevallig een gouden tip om dit op te lossen, of heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad? Alvast bedankt!
Geen gouden tip maar als je handig bent kun je proberen om de batterij zelf te vervangen.

https://www.subtel.nl/bat...165243151005&gad_source=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
SolarOrbiter schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:10:

Al een factory reset gedaan?

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 22:51
Ik heb inmiddels een nieuwe batterij binnen, maar ik krijg het scherm met geen mogelijkheid los. Ik gebruik een föhn, maar echt loslaten doet deze niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
SolarOrbiter schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:06:
Ik heb inmiddels een nieuwe batterij binnen, maar ik krijg het scherm met geen mogelijkheid los. Ik gebruik een föhn, maar echt loslaten doet deze niet....
Heb je op YouTube al gezocht naar instructiefilmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SolarOrbiter schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:06:

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste