AlLe LuCht Is ToCh UiT dE BaNd!Maarten_E schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:50:
[...]
Hoezo is de auto te licht?
De hoeveelheid loopvlak die is verloren weegt geen kilo's.
mercedes op twitter.
HQYACQUACYQGABAHWVAKDBXKCOEHAPZHXNCYWKAJJZ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 2 augustus 2020
[ Voor 53% gewijzigd door demonic op 02-08-2020 16:53 ]
Tuurlijk is dat veilig, moeten ze maar vaker stoppenPatrickC schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:52:
Ik ben benieuwd of Pirelli zal aandringen op een aanpassing van de banden voor volgende week... een compound zachter en 10 graden warmer... is dat nog veilig? Persoonlijk hoop ik van niet natuurlijk!
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Cadeau gekregen van RP?Jasphur schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:52:
Haha die roze zak over de geklapte band.
Sainz had linksvoor ook plat, die heeft geen DASAlfa90_Buttje schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:52:
DAS backfire bij MB?
Voordeel is dat de RB zowel bij ALB als bij VER het best goed doet en in balans is op deze baan, gaat nog leuk worden volgende week met andere compounds (ook onder Mercedessen) en ander weer.
De embed tag gebruiken.demonic schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:53:
mercedes op twitter.
https://twitter.com/Merce.../1289934431059410950?s=20
[twitter]https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1289934431059410950?s=20[/twitter]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nico DotD
"When you grow up your heart dies"
Vast, op advies van Mercedes.PatrickC schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:52:
Ik ben benieuwd of Pirelli zal aandringen op een aanpassing van de banden voor volgende week... een compound zachter en 10 graden warmer... is dat nog veilig? Persoonlijk hoop ik van niet natuurlijk!
Gewoon vaker stoppen... Band mag van mij nog wel zachter.
Begrijpelijk dat RBR het zo deed, beter op veilig spelen en het punt binnen halen, dan doorrijden en zelf een lekke band krijgen, want zij kunnen ook niet weten dat HAM ook een lekke band krijgt. Dan had namelijk iedereen hier staan roepen dat RBR wel had moeten pitten
Voor Hamilton kwam dit vast bekend voor, paar jaar geleden in zijn Mercedes geloof ik ook gebeurd op Silverstone. Toen klapte zijn band ook al uit het niets. Gelukkig zijn we hier volgende week weer, goed dat ze überhaupt andere banden hebben gedaan. Dat maakt het toch wat anders qua race
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
RP verkoopt dus ook onderdelen aan Mercedes.
...
Dan wordt het een 2 of 3 stops race. niets onveiligs aanPatrickC schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:52:
Hoezo weet jij dat ?Bart-Willem schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:53:
[...]
Een prikkelarme ruimte met meestal zachte wandjes etc.Vaak nodig om lui "met afwijkend gedrag" helemaal rustig en chill te krijgen.
Lekker spacen next-level zeg maar!
In het voordeel van MercedesArjan90 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:54:
Voor Hamilton kwam dit vast bekend voor, paar jaar geleden in zijn Mercedes geloof ik ook gebeurd op Silverstone. Toen klapte zijn band ook al uit het niets. Gelukkig zijn we hier volgende week weer, goed dat ze überhaupt andere banden hebben gedaan. Dat maakt het toch wat anders qua race
Huh, welke race keek jij? Gap BOT - VER was 10 seconden voor de pitstop met HAM 2 ervoor. Dan wat warmer en die Benzen kunnen niet meer voluit. Dit wordt best vermakelijk.NotSoSteady schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:52:
[...]
Ja, echt een gigantisch probleem. Doen ze een pitstop extra, winnen ze nog met twee vingers in de neus.
Toch wel een leuke voor Lewis hoor, gefeliciteerd, en hopenlijk volgend jaar met je publiek erbij!!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
gelukkig BOT geen enkel punt voor Mercedes
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Of ze rijden dan op 100% ipv nu op 90%jgj82 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:55:
[...]
Huh, welke race keek jij? Gap BOT - VER was 10 seconden voor de pitstop met HAM 2 ervoor. Dan wat warmer en die Benzen kunnen niet meer voluit. Dit wordt best vermakelijk.
Hoop dat je gelijk krijgt.
Welk team heeft vandaag nou de meeste punten gescored? RBR of ferrari?
ora et labora
RBR heeft met de extra pitstop gewoon geconsolideerd en gemaximaliseerd, enige juiste call. Iedereen die anders beweert kan zijn cv en foto van zijn glazen bol opsturen naar RBR.Transportman schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:54:
Begrijpelijk dat RBR het zo deed, beter op veilig spelen en het punt binnen halen, dan doorrijden en zelf een lekke band krijgen, want zij kunnen ook niet weten dat HAM ook een lekke band krijgt. Dan had namelijk iedereen hier staan roepen dat RBR wel had moeten pitten
Mooi gebouw trouwens, dat Silverstone main building
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Whoops, my bad. De uitslag van DotD is nog niet bekend.
Stroll kon het ook niet echt bolwerken vandaag he? Heeft vooral naar achteren moeten kijken. Gebrek aan ontwikkeling op die auto begint zich misschien al wat te wreken?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Overigens wel knap van HAM dat hij zo rustig bleef en die band niet compleet aan gort reed. Kreeg goede info zei hij, maar toch je moet wel rustig blijven.
Waarom, dan hadden ze maar moeten pitten denk ik zo. Ik bedoel volgens mij wisten de teams dat de banden eraan waren en nemen ze een gok om door te rijden.PatrickC schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:52:
RBRmrc4nl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:56:
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
RBRmrc4nl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:56:
VER > LEC en ALB > VET.
"We race as one!" is voor Hamilton nu "We race as 3/4e!"
Ik denk dat ze door de election rigging geen uitslag uitbrengensjaool schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:56:
ora et labora
Die zitten in overleg of ze Hulkenberg wel Dotd kunnen maken als ie niet gestart issjaool schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:56:
Verwijderd
Gebrek aan Perez als ervaren coureur.Wom schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:56:
Stroll kon het ook niet echt bolwerken vandaag he? Heeft vooral naar achteren moeten kijken. Gebrek aan ontwikkeling op die auto begint zich misschien al wat te wreken?
Dit kan volgende week nog wel eens spannend worden met die hoge temperaturen. Dan kan de Merc niet meer zo omhoog worden geschroefd qua vermogen en beginnen ze banden te vreten.
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Waar is het bestuurbare karretje?
Waiting on the world to change
Haha dacht precies hetzelfde!FastFred schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:57:
[...]
Die zitten in overleg of ze Hulkenberg wel Dotd kunnen maken als ie niet gestart is
Had een lekke bandpinda powerrr schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:58:
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Nee. Sainz was linksvoor ook kapot.Alfa90_Buttje schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:52:
DAS backfire bij MB?
Tenzij McL ook DAS heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 02-08-2020 17:00 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat staat ergens met een lekke voorbandpinda powerrr schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:58:
De prijsuitreiking is in Engeland weer een beetje terug naar normaal. Alleen nog mondkapjes. En dat kan ook prima met iedereen in de F1 bubble.pinda powerrr schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:58:
Klapbandpinda powerrr schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:58:
Verwijderd
Maar die reed niet de pitingang voorbijmrc4nl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:52:
[...]
de band was een geheel en dus geen gevaar ik kan mij monaco met Lec herrinneren, en die kreeg dacht ook ook geen straf terwijl hij wel de boel aan gort reed.
Naja... "iedereen" Toch Perez?sjaool schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
De prijsuitreiking is in Engeland weer een beetje terug naar normaal. Alleen nog mondkapjes. En dat kan ook prima met iedereen in de F1 bubble.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Als Pirelli toch de banden van volgende week gaat wijzigen n.a.v. vandaag weet ik het zeker: matchfixing!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
De uitslag is bekend: Lewis DotD
Die was buiten de bubble op dat moment.
P.O. Box schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:59:
champagne met zo'n mondkapje is een luxe vorm wat waterboarding

Al die britten hebben gestemd natuurlijk
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hamilton driver of the day... Hier zit een luchtje aan.
Waarom?warp schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:01:
HAM is DotD.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Volgens mij was zonder die stop het punt naar Albon gegaan, dus wellicht hadden ze er opportunistisch op kunnen speculeren. Maar dat is allemaal achteraf, dit was op zich wel een begrijpelijke keuze.De Rikster schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:56:
[...]
RBR heeft met de extra pitstop gewoon geconsolideerd en gemaximaliseerd, enige juiste call. Iedereen die anders beweert kan zijn cv en foto van zijn glazen bol opsturen naar RBR.
HUL gediskwalificeerd?DoeEensGek schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:02:
Omdat hulkenberg er uitgegooid is
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Nog meer bullshit. Manmanman.DoeEensGek schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:02:
Nu lachen we erom, maar dat gaat gegarandeerd gebeuren na gezeur van Mercedes dat het een veiligheidsrisico is. Zoals ze dat ook altijd voor elkaar kregen als Hamilton een flat spot had op zijn bandjes waar 'ie op moest starten (meerdere keren voorgekomen).Spotmatic schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:01:
Als Pirelli toch de banden van volgende week gaat wijzigen n.a.v. vandaag weet ik het zeker: matchfixing!

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Maar dat gaat leuk worden volgende week met banden een niveau zachter.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-08-2020 17:03 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk dat die zonder stop naar Bottas was gegaan, omdat Bottas ook naar de zachte band was gegaan, die zou zonder probleem het punt moeten pakken.Krankenhausen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:02:
[...]
Volgens mij was zonder die stop het punt naar Albon gegaan, dus wellicht hadden ze er opportunistisch op kunnen speculeren. Maar dat is allemaal achteraf, dit was op zich wel een begrijpelijke keuze.
Moest 2 rondjes voor het einde de race op pauze zetten vanwege een gevallen kind, maar dit had ik niet verwacht toen ik weer op play drukte.
Tegen beter weten in, mag je de pits zomaar voorbij rijden met een lekke band? D
Tegen beter weten in, mag je de pits zomaar voorbij rijden met een lekke band? D
Flickr PSN ID= cheironnl
Dat gaat geschrapt worden, mark my words.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:02:
Maar dat gaat leuk worden volgende week met banden een niveau zachter.![]()

Met het risico op een lekke band voor Verstappen en misschien geen P2?Krankenhausen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:02:
[...]
Volgens mij was zonder die stop het punt naar Albon gegaan, dus wellicht hadden ze er opportunistisch op kunnen speculeren. Maar dat is allemaal achteraf, dit was op zich wel een begrijpelijke keuze.
Zou de FIA zich belachelijk maken als ze nu van compounds gaan wisselen voor volgende week? Het lijkt me wel een stuk interessanter voor de race (edit: als ze het laten als gepland)DaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:02:
Maar dat gaat leuk worden volgende week met banden een niveau zachter.![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Krankenhausen op 02-08-2020 17:06 ]
Kappen met flamen.
[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-08-2020 17:17 ]
Nee, dat is mijn vermoeden
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Dat de resultaten van Hulkenberg dus niet meetellen.Verwijderd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:03:
Britse race met een Britse winnaar. Wat had je dan verwacht precies?
...
Wat wordt er precies veranderd? Is mij even ontgaan helaas!Spotmatic schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:01:
compound zachter dan deze weekhotymoty schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:04:
[...]
Wat wordt er precies veranderd? Is mij even ontgaan helaas!
Ik had op HUL gestemd, en nu ik kijk staat er opeens HAMDoeEensGek schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:02:
ora et labora
Niks. Aluhoedjes-geklets.hotymoty schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:04:
[...]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Wel raar dat het zolang duurde dat de DOTD bekend was. Dat is normaal veel eerder bekend.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Heeft Jack zijn horloge al afgegeven aan Daniel?
Naar mijn idee is dat niet nodig. Je kan toch ook twee of drie keer gaan stoppen? Dat maakt de race in ieder geval een stuk interessanter. Ze rijden nu zelf vele ronden lang door, dat doen ze zelf.Krankenhausen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:04:
[...]
Zou de FIA zich belachelijk maken als ze nu van compounds gaan wisselen voor volgende week? Het lijkt me wel een stuk interessanter voor de race
...
Dat is mijn hele punt
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Was je stiekem bij de race? Tis iemand gelukt om de banden lek te steken XD
Zou goed kunnen, daar had ik even niet aan gedachtTransportman schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:03:
[...]
Ik denk dat die zonder stop naar Bottas was gegaan, omdat Bottas ook naar de zachte band was gegaan, die zou zonder probleem het punt moeten pakken.
Max heeft dus P2 en ook nog eens het Silverstone ronderecord te pakken.
Hamkenberg?mrc4nl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:05:
[...]
Ik had op HUL gestemd, en nu ik kijk staat er opeens HAM
People as things, that’s where it starts.
Ze rijden volgende week een compound zachter....hotymoty schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:04:
[...]
Meer stops of meer ploffen
keertje extra pitten maakt dat het risico 0 is. Dat hoort bij strategie. Als het oprijden van de banden niet zou mogen dan moet Pirelli een band maken die gegarandeerd een heel raceweekend kan overleven.Bart-Willem schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:02:
[...]
Nu lachen we erom, maar dat gaat gegarandeerd gebeuren na gezeur van Mercedes dat het een veiligheidsrisico is. Zoals ze dat ook altijd voor elkaar kregen als Hamilton een flat spot had op zijn bandjes waar 'ie op moest starten (meerdere keren voorgekomen).
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Subtiele Kimi is subtiel: [Twitter: https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1289923979684192258]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Soft is toch zachtste compound? Of mis ik iets?MrSparkels schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:05:
[...]
Ze rijden volgende week een compound zachter....
Meer stops of meer ploffen
Hier ook. Duidelijk dus dat Hulkenberg de meeste stemmen had, maar dat de FIA daar een stokje voor heeft gestoken.mrc4nl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:05:
[...]
Ik had op HUL gestemd, en nu ik kijk staat er opeens HAM
Waarom zouden ze dat doen, het is toch de keuze van de teams zolang door te rijden. Ik kan even niet de suggested pitstop windows / strategy vinden van pirelli. Maar als ze langer hebben doorgereden...Spotmatic schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:01:
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Jup hier ook. Iets klopt er nietJeroenTheStig schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Hier ook. Duidelijk dus dat Hulkenberg de meeste stemmen had, maar dat de FIA daar een stokje voor heeft gestoken.
Er zijn eigenlijk 5 compounds (C1 t/m C5). De banden die ze hard, medium en soft noemen wisselen per race.hotymoty schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Soft is toch zachtste compound? Of mis ik iets?
Bij mij staat ook dat ik op Hamilton heb gestemd, terwijl ik op Hulkenberg gestemd heb!
...
Hier ook. Maar is dat je keuze of de winnaar die er staat? Ik check dat normaal niet.JeroenTheStig schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Hier ook. Duidelijk dus dat Hulkenberg de meeste stemmen had, maar dat de FIA daar een stokje voor heeft gestoken.
En deze week was het C1 tot en met C3, de hardste banden die ze hebben. Volgende week is het C2 tem C4.Krankenhausen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:07:
[...]
Er zijn eigenlijk 5 compounds (C1 t/m C5). De banden die ze hard, medium en soft noemen wisselen per week.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Stiekem hebben ze meerdere compounds, C1 t/m C5. Vroeger waren dit de kleuren, maar nu kun je dit niet meer achterhalen.hotymoty schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Soft is toch zachtste compound? Of mis ik iets?
Dan kiezen ze bijvorbeeld C2 als Soft. Volgende race is dan alles één compound zachter, dus C1.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.