Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hetzelfde. Ik kijk sinds 95 of 96, en sinds 98 alles, maar het is nog nooit zo saai geweest voor de winst. En nee, dat is niet de schuld van Mercedes maar van de FIA.Leon Zwiers schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:05:
Zijn er meer mensen die het komende weekend eigenlijk niet meer zo zien zitten? Ik merk bij mezelf dat na de slachting door MERC de afgelopen Q ik weinig zin heb om silverstone 2 te gaan volgen. Waar ik normaal alles kijk.....
Ik denk nog steeds dat de regels om het goedkoper te maken (de duurzaamheidsregels) het ook alleen maar erger hebben gemaakt. Daardoor gaat er bijna niks meer stuk door overbelasting. Daardoor hebben teams die het al goed voor elkaar hebben, en op cruise control rijden nog een extra voordeel.
Zelfs in de Ferrari hegemonie kon dat blok gewoon stuk gaan. Of Williams destijds met het BMW blok of Jordan met het Honda blok die heel mooi kon ploffen. Maar er was nog enigszins een gevecht. Bovendien was Williams BMW op de snelle circuits gewoon het betere team, en dat ontbreekt nu ook.
Na Mercedes is het dit jaar wel fantastisch m.i. maar erg jammer dat al die jongens niet eens om de winst kunnen strijden
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 02-08-2020 12:13 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dan heb je de dominante jaren van McLaren, Ferrari en Red Bull allemaal meegemaakt. Was net zo saai als nu toch? In de F1 domineert vaak 1 team.GAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:11:
[...]
Hetzelfde. Ik kijk sinds 95 of 96, en sinds 98 alles, maar het is nog nooit zo saai geweest voor de winst. En nee, dat is niet de schuld van Mercedes maar van de FIA.
Ik denk nog steeds dat de regels om het goedkoper te maken (de duurzaamheidsregels) het ook alleen maar erger hebben gemaakt. Daardoor gaat er bijna niks meer stuk door overbelasting. Daardoor hebben teams die het al goed voor elkaar hebben, en op cruise control rijden nog een extra voordeel.
Na Mercedes is het dit jaar wel fantastisch m.i. maar erg jammer dat al die jongens niet eens om de winst kunnen strijden
Was lang niet zo saai. Al die auto's konden nog kapot gaan, en er waren altijd circuits waar soms een ander team boven kwam drijven.Erapaz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:13:
[...]
Dan heb je de dominante jaren van McLaren, Ferrari en Red Bull allemaal meegemaakt. Was net zo saai als nu toch? In de F1 domineert vaak 1 team.
Dat is nu een utopie.
Dat gaat vast door totdat de FIA wakker wordt uit een diepe slaap.DJTimo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:15:
Please niet wéér deze discussie.
...
Kan je niet herinneren dat het zo eendimensionaal was als dit seizoen, er gebeurde altijd wel wat aan de kop van het veld al was het maar omdat de beste wagens soms uitvielen.Erapaz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:13:
Was net zo saai als nu toch? In de F1 domineert vaak 1 team.
Mercedes kan races op 90% rijden en daardoor is motorische betrouwbaarheid vrijwel geen factor meer. Hun autos vallen normaliter niet uit omdat ze niet op de limiet rijden zoals de anderen wel doen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde als deze en je vorige post; ook vanaf midden jaren 90.GAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:15:
[...]
Was lang niet zo saai. Al die auto's konden nog kapot gaan, en er waren altijd circuits waar soms een ander team boven kwam drijven.
Dat is nu een utopie.
Gelukkig zijn er nog genoeg andere gemotoriseerde sporten die spannender zijn.
Zet om 14.00 de tv op Eurosport voor World Superbikes.
Geen last van, zie het als Feyenoord vs Man City of Bayern ofzo, ook geen kans om te winnen, maar toch leuk om te kijken omdat er altijd verrassingen kunnen zijn. Daarnaast zit de rest van het veld wel dicht op elkaar. Het kampioenschap was na race 2 al wel beslist, toen Merc de probleempjes had opgelost.Leon Zwiers schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:05:
Zijn er meer mensen die het komende weekend eigenlijk niet meer zo zien zitten? Ik merk bij mezelf dat na de slachting door MERC de afgelopen Q ik weinig zin heb om silverstone 2 te gaan volgen. Waar ik normaal alles kijk.....
Niks anders dan andere jaren ook. Het is gewoon weer meer van hetzelfde wat betreft championship fight, ondanks dat we in de (dit x lange) pauze natuurlijk weeral hoopte dat de verhoudingen dit jaar wat anders zou zijn.
Niet helemaal waar, Mercedes is op dit moment wel een stuk dominanter dan die teams waren in hun tijd. Er zijn inderdaad wel jaren geweest waarin die teams een vergelijkbare dominantie hadden, maar vaak was het toch wat minder dominant (andere teams zaten dichterbij) of was het maar een korte periode (jaartje of 2 max ofzo).Erapaz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:13:
[...]
Dan heb je de dominante jaren van McLaren, Ferrari en Red Bull allemaal meegemaakt. Was net zo saai als nu toch? In de F1 domineert vaak 1 team.
[ Voor 25% gewijzigd door Snowdog op 02-08-2020 12:21 ]
Ik heb vorig jaar echt genoten van de Duitse GP, door die regen gebeurde er zoveel, MERC eraf, FER eraf, VET die van laatste naar 2e rijdt, die race had echt alles. En dan niet eens omdat VER won, maar gewoon omdat alles erin zat.
Yep, nouja hopen dat het weer iig volgende week anders zal gaan zijn. Vind het verder natuurlijk ook wel jammer dat ze 2 x Silverstone pakken waar Merc gewoon easy naar de victory gaan cruisen, maar goed, denk dat dat op veel circuits sowieso wel het geval is. Vind het persoonlijk toch nog wel ok om te kijken, alleen spannend voor de overwinning zal het normaal gesproken niet zijn nee.Leon Zwiers schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:24:
Meer dat een tweede keer exact dezelfde race. Silverstone is nu eenmaal een MERC circuit. Waar je bij een voetbalwedstrijd nog wel wat verassingen kan verwachten afhankelijk van blessures en vorm weet je bij de komende silverstone race eigenlijk al wel hoe het gaat worden. Dat gevoel heb ik bij het voetbal een stuk minder.
Ik heb vorig jaar echt genoten van de Duitse GP, door die regen gebeurde er zoveel, MERC eraf, FER eraf, VET die van laatste naar 2e rijdt, die race had echt alles. En dan niet eens omdat VER won, maar gewoon omdat alles erin zat.
Lol, Drivers Lives Matter!RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:02:
[...]
Maar is Her Toto dan de enige die er iets over te zeggen heeft? Als een slavendrijver zijn eigendommen ergens laten rijden.
Dat is dus heel het probleem inderdaad: de Mercedes-junioren stromen amper of niet door, en worden overal neergegooid behalve in serieuzere F1-teams die er toe doen (dat was bij Manor niet het geval, bij Force India idem en bij Williams momenteel ook niet). Het is dan in Ocon's geval echt heel opmerkelijk dat Toto 'm bij Renault gestald heeft (maar Wolff was dan ook zijn manager) maar meen wel dat er een sort-of clausule in zit dat Ocon toch niet 100% een vrij man is. Renault zou natuurlijk ook nooit een bedreiging vormen voor Mercedes, dus in dat geval ook nooit schadelijk. Russell zou daarom nooit bij Red Bull of Ferrari kunnen belanden zolang hij nog dat Mercedes-(wurg)contract heeft als Mercedes-junior.Ik heb het een paar dagen terug ook al geschreven. Als Russell kijkt naar de laatste Mercedes junioren dan heb je aan dat Mercedes programma ook helemaal niks. Ocon wordt zo aan de kant gezet en gehouden, Wehrlein idem dito en nog sneller. Dadelijk zitten Russell zijn drie jaar bij Williams er op, en wat doet Mercedes / Toto dan? Als die nu volgens velen niet naar Mercedes mag "want Hamilton" dan mag dat dan ook niet. Want ik zie Hamilton na 2021 niet vertrekken. Dus waar gaat Toto dan heen met Russell? Racing Point / Aston Martin wil onafhankelijk opereren, anders hadden ze Ocon ook wel gehouden. McLaren zie ik ook niet zomaar een Mercedes "junior" plaatsen. Andere teams zijn uitgesloten, want die willen niet iemand opleiden die onder contract van Mercedes staat (wederom, zie Ocon). Dus dan mag Russell weer bij Williams blijven zitten? Ben benieuwd wat die daar dan van vindt. Want nu was die al vrij fel in zijn "Claire houd me aan mijn driejarig contract". Dus in de zin van "ik moet wat bij Williams blijven aanmodderen".
Je bent de jaren Schumacher dominantie en Vettel dominantie alweer vergeten?GAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:11:
[...]
Hetzelfde. Ik kijk sinds 95 of 96, en sinds 98 alles, maar het is nog nooit zo saai geweest voor de winst. En nee, dat is niet de schuld van Mercedes maar van de FIA.
Zelfs in de Ferrari hegemonie kon dat blok gewoon stuk gaan. Of Williams destijds met het BMW blok of Jordan met het Honda blok die heel mooi kon ploffen. Maar er was nog enigszins een gevecht
Er zijn gewoon altijd tijden waarin een bepaald team of rijder een periode vrij dominant zijn, ook toen begon men wel een beetje te mekkeren alleen gebeurde dat nog niet zo massaal op internet als nu waardoor je werkelijk niks anders meer hoort.
Gaat gelukkig wel weer over, ik vraag me af of als VER zo'n dominante winning streak heeft van een paar jaar men ook begint te miepen, vast wel.
Gelukkig hoeven we niet bang te zijn dat die droom realiteit wordt zolang hij bij RBR blijft lolPalingDrone schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
Gaat gelukkig wel weer over, ik vraag me af of als VER zo'n dominante winning streak heeft van een paar jaar men ook begint te miepen, vast wel.
"Beautiful Clean Coal"
Waar zat Vettel ook alweer voordat hij een Fiat 500 als bedrijfswagen kreeg?leekers schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:33:
[...]
Gelukkig hoeven we niet bang te zijn dat die droom realiteit wordt zolang hij bij RBR blijft lol
Ik zeker niet. Die eerste zorgde ervoor dat ik mijn interesse verloor in de F1 (daardoor de vettel periode ook niet echt gevolgd).PalingDrone schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
Je bent de jaren Schumacher dominantie en Vettel dominantie alweer vergeten?
Er zijn gewoon altijd tijden waarin een bepaald team of rijder een periode vrij dominant zijn, ook toen begon men wel een beetje te mekkeren alleen gebeurde dat nog niet zo massaal op internet als nu waardoor je werkelijk niks anders meer hoort.
En heb er al vaker over nagedacht. Chauvinist als ik ben wordt er wel extra voor Max gejuicht. Maar ik weet wel zeker dat als hij zo'n dominante periode zou hebben dat mijn interesse net zo goed minder wordt.
Het is gewoon niet tof voor de sport in het algemeen (en dat vind ik eigenlijk bij alle sporten).
En ja, wat we nu meemaken is wel heel extreem.
heb ik allang op gereageerd. De streak van Schumacher en Vettel waren een stuk minder extreem, zeker omdat er altijd circuits waren waar sommige andere auto's erbovenuit staken, of dat er altijd kans was dat zelfs hún auto's kapot gingen.PalingDrone schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
Een winstreeks van Max zou ook na 3+jaren erg saai worden als hij nooit echt hoefde te vechten behalve tegen zijn teamgenoot.
En 2011 en 2013 van Vettel waren saai.
Maar 2012 was een heus gevecht met Alonso.. sowieso 2012 was fantastisch..
Race1: Jenson Button -McLaren
Race 2: Alonso Ferrari
Race 3: Rosberg Mercedes
Race 4: Vettel Red Bull
Race 5: Maldonado Williams
Race 6: Webber Red Bull
Race 7: Hamilton McLaren
Pas in race 8 iemand die de tweede keer won, maar ook daarna veel wisselingen tussen McLaren Ferrari en red bull
[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 02-08-2020 13:00 ]
Maar goed dat gaat helaas niet gebeuren.
[ Voor 5% gewijzigd door BlazeMuis op 02-08-2020 12:45 ]
Wat een onzin. Er is in de historie van de F1 nog nooit een team zo dominant geweest als Mercedes. Je kunt er op allerlei manieren omheen proberen te lullen, maar dat is nou eenmaal een feit, geen ruimte voor discussie. Dus nu maar gewoon weer terug naar de GP van GB lijkt me? Ik ben benieuwd wat er over blijft van de Ferrari in de race. P4 voor Norris?PalingDrone schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Die waren in hun tijd ook heel sterk maar het kampioenschap werd toen nog in de laatste races bepaald. Herinner me Schumacher die Hill van de baan duwde en zo met een uitvalbeurt kampioen werd.PalingDrone schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:30:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Speciaal voor jou!Leon Zwiers schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:05:
Edit: speciaal voor Mercedes is er ook een Duitse versie!
[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 02-08-2020 12:50 ]
https://youtu.be/1hSJQJH9ioQ
[ Voor 27% gewijzigd door TinusTegengas op 02-08-2020 12:53 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ach vorig jaar zag ik het ook somber in aan het begin van het seizoen en toen kwamen er ook nog allerlei juweeltjes (waaronder Hockenheim) later in het seizoen voorbij.Leon Zwiers schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:24:
Meer dat een tweede keer exact dezelfde race. Silverstone is nu eenmaal een MERC circuit. Waar je bij een voetbalwedstrijd nog wel wat verassingen kan verwachten afhankelijk van blessures en vorm weet je bij de komende silverstone race eigenlijk al wel hoe het gaat worden. Dat gevoel heb ik bij het voetbal een stuk minder.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Volgens mij is Ocon juist wel helemaal los gelaten? Eerst wou Mercedes dat niet en daardoor wou Renault hem eigenlijk ook niet, waarna Renault uiteindelijk de plekje heeft gevuld met Ricciardo (die uiteraard ineens uit de hoge hoed werd getoverd en Renault denk ik ook liever Ricciardo dan Ocon had). Maar nu zou Mercedes Ocon volgens mij wel helemaal los hebben gelaten, en daardoor dat Renault hem wel meteen wou hebben.Bart-Willem schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:30:
Het is dan in Ocon's geval echt heel opmerkelijk dat Toto 'm bij Renault gestald heeft (maar Wolff was dan ook zijn manager) maar meen wel dat er een sort-of clausule in zit dat Ocon toch niet 100% een vrij man is.
Wat ook scheelde was dat er destijds veel meer rijders waren die zich met een bak centen inkochten en door hun lagere niveau op de baan een soort rijdende chicanes werden (of soms zelfs echt spannende/gevaarlijke situaties op de baan veroorzaakten) Dan heb je ook meer variatie in teams onderling wat kijken natuurlijk wel wat aantrekkelijker maakte. Die mindere goden konden prima een topteam onderuit halen met wat onbezonnen acties. Anyway ik geniet nog echt van alle races en stoor me niet zo aan een dominant team. Dan kijk ik wel naar de rest en negeer die 2 zilveren zwarte taxi's gewoon. Valt nog genoeg te zien op de baan.GAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
heb ik allang op gereageerd. De streak van Schumacher en Vettel waren een stuk minder extreem, zeker omdat er altijd circuits waren waar sommige andere auto's erbovenuit staken, of dat er altijd kans was dat zelfs hún auto's kapot gingen.
(Tenzij je alleen maar F1 kijkt om VER wdc te zien worden, dan heb je het echt zwaar momenteel
Pas de 4e race dit weekend, nog veel te vroeg om iets over dit seizoen te zeggen, kan best zijn dat het volgend weekend op Silverstone compleet ander weer is. 2x Oostenrijk was ik ook niet saai.
Al valt niet te ontkennen dat wat technische probleempjes of een pitstopchaos bij Mercedes ook wel weer eens leuk zouden zijn.
Het eerste voorstel was gewoon een uitleenconstructie, dat wilde Renault niet. Nu zit er volgens mij wel een kleine clausule in maar dan vooral vanuit Ocon's kant, niet dat Mercedes hem alsnog kan opeisen zeg maar.RobertMe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:59:
[...]
Volgens mij is Ocon juist wel helemaal los gelaten? Eerst wou Mercedes dat niet en daardoor wou Renault hem eigenlijk ook niet, waarna Renault uiteindelijk de plekje heeft gevuld met Ricciardo (die uiteraard ineens uit de hoge hoed werd getoverd en Renault denk ik ook liever Ricciardo dan Ocon had). Maar nu zou Mercedes Ocon volgens mij wel helemaal los hebben gelaten, en daardoor dat Renault hem wel meteen wou hebben.
Gaat niet gebeuren. Dat team performed alleen niet als er iets onverwachts gebeurd maar daar zijn ze zo op gefocust dat zoiets zo goed als uitgekristalliseerd is. Verder degelijk Duits. Nuff said. Ze staan vooraan zoals altijd hun doel. Weg rijden en klaar. Nog een keer banden wisselen ivm absurt gap en snelste ronde ritselen.PalingDrone schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:59:
[...]
Al valt niet te ontkennen dat wat technische probleempjes of een pitstopchaos bij Mercedes ook wel weer eens leuk zouden zijn.
Mijn boefje is liev!
Sterker nog: ik denk dat die malaise in Duitsland vorig jaar er ondertussen uitgemept is, en dat die 600 raketgeleerden @ Brackley die live aan het mee-analyseren zijn al tig scenario's doorgerekend hebben dat zoiets never nooit meer voor kan komen.JB schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:04:
[...]
Gaat niet gebeuren. Dat team performed alleen niet als er iets onverwachts gebeurd maar daar zijn ze zo op gefocust dat zoiets zo goed als uitgekristalliseerd is. Verder degelijk Duits. Nuff said. Ze staan vooraan zoals altijd hun doel. Weg rijden en klaar. Nog een keer banden wisselen ivm absurt gap en snelste ronde ritselen.
Alleen als Hamilton en Bottas corona oplopen kan het nog een verassende wending geven. Maar perfectie in sport is eigenlijk nooit leuk.Leon Zwiers schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:24:
Puur een aanvullingBansheeben schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:46:
[...]
Wat een onzin. Er is in de historie van de F1 nog nooit een team zo dominant geweest als Mercedes OP RIJ
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik ben tijdens de races vooral benieuwd of er nog iets spannends staat er te gebeuren. Het kampioenschap mist een echte uitdager van Hamilton als 2e rijder van Mercedes. Dat zou het kampioenschap al zoveel beter maken, zelfs met deze dominante auto. Bottas kan leuk meedoen en zeker als hij pole pakt maar Hamilton inhalen, dat gebeurt helaas maar zelden.
Vorig jaar in Silverstone toevallig wel een leuke battle, hopelijk vandaag weer.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Die moet je dan ook negeren.Illegal_Alien schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:19:
Die live event chat op YT is ook bagger... RIP Perez etc...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar Ferrari doet natuurlijk al iets langer mee en staat ook extreem lange periodes droog (nu sinds 2007 toen Kimi WDC werd? En wellicht nog een jaar WCC geweest?). Daarnaast zoals al een aantal keer hier geschreven werd Schumacher ook niet elk jaar zo dominant kampioen als dat Hamilton / Mercedes dat nu wordt. Mercedes zal dadelijk wel 8 jaar achter elkaar zowel het WDC als WCC kampioenschap winnen (ja, ik tel 2020 & 2021 al mee), dat is toch echt wat anders dan Schumacher die het 4? 5? niet eens opvolgende jaren bij Ferrari werd of 4 jaar van Vettel bij Red Bull.MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:16:
[...]
Puur een aanvullingWant zelfs in het huidige tempo, zal Mercedes pas in 2029 evenveel totaal aantal titels hebben gescoord als Ferrari.
Het eerste wat ik altijd doe bij YT live streams is die chat sluiten. Het is niet alleen irritant voor het oog al dat inspringen van berichten, maar 9 van de 10 keer zijn die chats hartstikke giftg.Illegal_Alien schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:19:
Beetje zoals hier?Illegal_Alien schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:19:
Als je het saai vindt, kijk dan niet. Ja het is slecht voor de sport, zo'n (enorme) dominantie. Ongeacht of die dominantie één jaar is of zes of tien, maakt niet uit. Spanning is wat we willen.
Evengoed kan ik nog steeds genieten van het middenveld en alle onvoorspelbaarheden, dus ik zit vanmiddag weer klaar met cola en een schaaltje borrelnootjes
Vraag maar aan AlbonDarkFire1985 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:18:
Dat geldt misschien net zo goed voor Hamilton.
Dat maakte 2016 ook wel interessanter. Strijd in WCC was al lang gestreden, maar het duurde tot de laatste ronde om te weten welke Mercedes coureur WDC werd. Waarbij Rosberg ook nog "crazy Max" moest inhalen tijdens de race.Het kampioenschap mist een echte uitdager van Hamilton als 2e rijder van Mercedes. Dat zou het kampioenschap al zoveel beter maken, zelfs met deze dominante auto.
Kijk jij voor de einduitslag of voor een leuke race? Ik geniet liever van een goede race en de hele einduitslag boeit mij eigenlijk niet zoveel maar ieder zijn ding natuurlijk.Bansheeben schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:46:
[...]
Wat een onzin. Er is in de historie van de F1 nog nooit een team zo dominant geweest als Mercedes. Je kunt er op allerlei manieren omheen proberen te lullen, maar dat is nou eenmaal een feit, geen ruimte voor discussie. Dus nu maar gewoon weer terug naar de GP van GB lijkt me? Ik ben benieuwd wat er over blijft van de Ferrari in de race. P4 voor Norris?
Sterker nog, van mij mag Hamilton best alles winnen zolang we maar een leuke wedstrijd te zien krijgen.
Een mooie inhaalrace van VER zoals bijvoorbeeld op Interlagos in de regen is toch veel boeiender dan een HAM die voor de 20e of 21e keer wint? Gelukkig hebben we tegenwoordig regisseurs die ook midfieldbattles goed in beeld brengen en een wegsperende Mercedes slechts bij de start, pitstop en finishvlag laten zien.
Mercedes wordt gewoon door hun dominantie steeds minder relevant voor de kijker.
Ja, die doen mee en ze winnen vrijwel alles... boeie.
Zou pas irritant worden wanneer we een groot gedeelte van de race tegen zo'n ster aan zouden moeten kijken, dan haak ik ook af, gelukkig zien we nog best vaak rose, oranje, wit en stieren in beeld en die knokken echt nog wel voor een plekje.
Begin trouwens wel steeds meer te voelen voor het afschaffen van een quali/party mode.
Gewoon kwalificeren met de zelfde settings waarmee je ook gaat racen. Als je ziet dat HAM en BOT tijdens Q met die motor op 110% standaard de front row bezetten en vervolgens makkelijk wegrijden van alle heisa in de rest van het veld... veel leuker om ze eens door het veld te zien ploegen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Omdat Magnussen ook in het Deens reageert en Hulkenberg zo waarschijnlijk ook even in het Duits.Jasphur schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:28:
[LiveStream pre-show] Wieso reageren OCO en GRO in het Frans?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja ik hoorde de vraag nu inderdaad bij Nico.Of ze willen reageren in hun moedertaal. Had ik even gemist bij de andereDaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
Omdat Magnussen ook in het Deens reageert en Hulkenberg zo waarschijnlijk ook even in het Duits.
Maar Albon nooit in het ThaisDaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
Omdat Magnussen ook in het Deens reageert en Hulkenberg zo waarschijnlijk ook even in het Duits.
Er wordt aan iedereen gevraagd of ze ook iets in hun eigen taal willen zeggen. Was bij de vorige race een beetje gênant toen ze dat aan Latifi vroegenJasphur schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:28:
[LiveStream pre-show] Wieso reageren OCO en GRO in het Frans?
Kon toch in 't IraansMacEnny schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
Er wordt aan iedereen gevraagd of ze ook iets in hun eigen taal willen zeggen. Was bij de vorige race een beetje gênant toen ze dat aan Latifi vroegen
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dat is uit solidariteit met de bandenJasphur schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:37:
Ze hebben allemaal een jas aan, met 21 graden...
- DaniëlWW2
- Niet online
Ah, daarom bij Mercedes geen jas.
@DaniëlWW2 En Max ook geen jas. Blijft een Nederlander
net als zijn "En dan zien we het wel"
[ Voor 38% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2020 13:43 ]
Knappe van Schumacher was dan dat hij bij een kansloos Ferrari de uitdaging heeft aangenomen en dat team toch maar mooi uit de goot heeft geholpen waar zij toen inzaten. HAM kwam eigenlijk in een gespreid bedje terecht bij Mercedes. Had HAM dat wat Schumacher bij Ferrari voor elkaar heeft gekregen ook willen zien doen of nadoen..RobertMe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:21:
[...]
Daarnaast zoals al een aantal keer hier geschreven werd Schumacher ook niet elk jaar zo dominant kampioen als dat Hamilton / Mercedes dat nu wordt. Mercedes zal dadelijk wel 8 jaar achter elkaar zowel het WDC als WCC kampioenschap winnen (ja, ik tel 2020 & 2021 al mee), dat is toch echt wat anders dan Schumacher die het 4? 5? niet eens opvolgende jaren bij Ferrari werd of 4 jaar van Vettel bij Red Bull.
- DaniëlWW2
- Niet online
edit: Zegt nota bene Latifi hetzelfde. De 2017 auto's waren veel geleidelijker en deze auto's breken gewoon opeens uit met overstuur. We zien het ook steeds meer dit seizoen met steeds meer teams.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-08-2020 13:50 ]
Dat en wat RUS ook zegt, het waait nog alDaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:48:
Maar daar zegt Sainz wel iets interessants waar ik ook niet zomaar aan dacht. Bij de start of bij kwalificatie hebben de coureurs enorm veel last van vuile lucht in bochten. Ze kijken natuurlijk door de bocht, maar ze kunnen zomaar last krijgen van enorme overstuur vanwege de vuile lucht. Daar moeten ze alert op zijn.
edit: Zegt nota bene Latifi hetzelfde. De 2017 auto's waren veel geleidelijker en deze auto's breken gewoon opeens uit met overstuur. We zien het ook steeds meer dit seizoen met steeds meer teams.
FYI: tijdens een seizoen zijn er min of meer maar twee regiseurs. Alles is altijd van FOM (cameramensen, regie, ...), behalve in Monaco. Daarom dat je in Monaco ook de hele tijd alleen maar Renault en Franse coureurs in beeld hebtPalingDrone schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:28:
Gelukkig hebben we tegenwoordig regisseurs die ook midfieldbattles goed in beeld brengen en een wegsperende Mercedes slechts bij de start, pitstop en finishvlag laten zien.
En met een beetje geluk had Schumacher nog twee of drie WK's gepakt.NoahAmber schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:46:
[...]
Knappe van Schumacher was dan dat hij bij een kansloos Ferrari de uitdaging heeft aangenomen en dat team toch maar mooi uit de goot heeft geholpen waar zij toen inzaten. HAM kwam eigenlijk in een gespreid bedje terecht bij Mercedes. Had HAM dat wat Schumacher bij Ferrari voor elkaar heeft gekregen ook willen zien doen of nadoen..Of bij een ander team
Niet na zijn sabbatical iigMikeyMan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:59:
[...]
En met een beetje geluk had Schumacher nog twee of drie WK's gepakt.
Nouja, het was natuurlijk niet alleen Schumi, hij nam gewoon een hele stapel mensen mee met bakken talent.NoahAmber schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:46:
[...]
Knappe van Schumacher was dan dat hij bij een kansloos Ferrari de uitdaging heeft aangenomen en dat team toch maar mooi uit de goot heeft geholpen waar zij toen inzaten. HAM kwam eigenlijk in een gespreid bedje terecht bij Mercedes. Had HAM dat wat Schumacher bij Ferrari voor elkaar heeft gekregen ook willen zien doen of nadoen..Of bij een ander team
Later heeft de rest van Ferrari het door politiek gekonkel vakkundig verneukt en sindsdien is Ferrari eigenlijk wel gezien als team dat kans maakt op een WK.
Als Schumi naar Ferrari was gegaan zonder dat dreamteam, had ie denk ik nooit zoveel gewonnen. Waren we Hamilton nu met Hakkinen of Coulthard aan het vergelijken
Denk dat we ook niet uit het oog moeten verliezen hoe belangrijk iemand als Toto is voor Mercedes. Als die morgen onder een bus komt gaat Merc ook een interessante tijd tegemoet.
People as things, that’s where it starts.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nee duh... Hoewel als ie nog een paar jaar was gegaan...
Maar doel op 96/97/05/06. Daar had ie er nog twee kunnen pakken. En 99 zonder gebroken poot ook met twee vingers in de neus.
Was wel een andere tijd. En, Schumacher kwam niet alleen maar met zijn hele team.NoahAmber schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:46:
[...]
Ik denk dat op dit moment een rijder niet heel veel meer toe kan voegen aan de ontwikkeling van een auto. Er is zoveel data beschikbaar en de systemen die geoptimaliseerd moeten worden zijn zo complex.
De rijder moet gewoon de machine bedienen en zo min mogelijk fouten maken. Het team zorgt ervoor dat de machine de potentie heeft om te winnen.
De mening van een rijder over de strategie wordt niet meer gevraagd, feedback voor de afstelling is niet meer nodig met alle data die de engineers hebben.
alles kan off-topic
Hoe kom je dáár dan bij??Ankona schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:11:
[...]
Was wel een andere tijd. En, Schumacher kwam niet alleen maar met zijn hele team.
Ik denk dat op dit moment een rijder niet heel veel meer toe kan voegen aan de ontwikkeling van een auto. Er is zoveel data beschikbaar en de systemen die geoptimaliseerd moeten worden zijn zo complex.
De rijder moet gewoon de machine bedienen en zo min mogelijk fouten maken. Het team zorgt ervoor dat de machine de potentie heeft om te winnen.
De mening van een rijder over de strategie wordt niet meer gevraagd, feedback voor de afstelling is niet meer nodig met alle data die de engineers hebben.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat zie ik bijna overal op video's waar mensen ze dragen.. Lijkt mij ook waardeloos.Grrrrrene schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:18:
Wat een waardeloze mondkapjes gaan er toch rond in F1. Als je ziet hoe vaak Will Buxton zijn mondkapje moet "ophijsen" en vooral Nico Hülkenberg had er last van. Als je iedere zin 2x je mondkapje moet optrekken omdat hij van je neus zakt, dan wil je toch graag een ander model?
Meen je dat echt? Ik zit de voorbeschouwing nu op Sky te kijken, maar ik vind dat echt een belediging voor de kijker.
Dat zou een hele prestatie zijn. Pitlane open 30 minuten voor start toch? Dus pas om 14:40 (NL tijd) mogen ze het circuit op.
Lijkt vooral iets te zijn als ze aan het praten zijn. Het mondmasker zit ook onder je kin. En als je niet zo iemand bent die alleen zijn lippen beweegt als je aan het praten bent dan trek je het elke keer een stukje verder omlaag. Daarom hebben die chirurgische maskers denk ik ook die "vouwen" in het masker om zo wat meer speling te hebben.Hoyden schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:19:
[...]
Dat zie ik bijna overal op video's waar mensen ze dragen.. Lijkt mij ook waardeloos.
Steam - PTR83
Niet direct nee, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik denk wel dat het voor Mercedes een stuk makkelijker is om goed personeel te vinden en te behouden omdat ze 6 jaar op rij WDC & WCC zijn. En er kunnen zomaar ook eens wat goede mensen van McLaren naar Mercedes zijn gegaan met Hamilton.Ankona schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:11:
[...]
Was wel een andere tijd. En, Schumacher kwam niet alleen maar met zijn hele team.
Ik denk dat op dit moment een rijder niet heel veel meer toe kan voegen aan de ontwikkeling van een auto.
Tenzij je bij Ferrari rijdtDe mening van een rijder over de strategie wordt niet meer gevraagd, feedback voor de afstelling is niet meer nodig met alle data die de engineers hebben.
Normaal rijden ze nu toch installatierondjes en dan naar de grid?!
Volgens mij moeten ze een half uur voor de race op de grid staan.RobertMe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:23:
[...]
Dat zou een hele prestatie zijn. Pitlane open 30 minuten voor start toch? Dus pas om 14:40 (NL tijd) mogen ze het circuit op.
Dat is een hologramGAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:41:
Die vrouw achter de Ziggo bar is telkens bezig met glazen, maar wiens of wier glazen?! Alleen de presentatoren zitten daar toch?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
beschikbare banden
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bensimpel
Positieve meneer
Probleem met Hydraulics, start vanuit de pits.demonic schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:38:
Hulk staat nog steeds in de garage...
Normaal rijden ze nu toch installatierondjes en dan naar de grid?!
😆 - Denk ook eens om ;)
heb je een bron? ahh... de pre-show...Bensimpel schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:42:
[...]
Probleem met Hydraulics, start vanuit de pits.
[ Voor 5% gewijzigd door demonic op 02-08-2020 14:43 ]
Was net op ziggo....
https://f1manager.info/ranking/4605
Kai Ebel (RTL) zegt net dat het uberhaupt nog de vraag is of Hulk kan starten; het probleem is groter?Bensimpel schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:42:
[...]
Probleem met Hydraulics, start vanuit de pits.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Hadden we hier op de bank net ook overGAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:41:
Die vrouw achter de Ziggo bar is telkens bezig met glazen, maar wiens of wier glazen?! Alleen de presentatoren zitten daar toch?
Ik denk dat ze gewoon telkens de zelfde glazen opnieuw wast
- DaniëlWW2
- Niet online
Dikke lol met z'n allen. "Toto, you missed every braking zone".
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Niet gek toch. Terwijl ze aan de auto werken heeft het weinig zin om te blijven zitten. Als ie al start wordt het toch vanuit de pitstraat en dan zou ie dus nog 25 minuten moeten blijven zitten
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 02-08-2020 14:47 ]
Zie je ook wel een complete andere Hamilton, hij moest de tranen uit zijn ogen vegen van het lachenSuBBaSS schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:45:
Wel geinig item op Sky met HAM, BOT en Toto allemaal in een benz over het circuit.
People as things, that’s where it starts.
inderdaad. op de grid stappen ze ook altijd uit xDFastFred schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:46:
[...]
Niet gek toch. Terwijl ze aan de auto werken heeft het weinig zin om te blijven zitten. Als ie al start wordt het toch vanuit de pitstraat
Misschien voor het volkslied?demonic schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
inderdaad. op de grid stappen ze ook altijd uit xD
PSN: IS_DJ
Hopelijk komt er ook een deelbare video van! Wil ik wel eens zienSuBBaSS schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:45:
Wel geinig item op Sky met HAM, BOT en Toto allemaal in een benz over het circuit.
Dit topic is gesloten.
![]()
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
/f/image/Uo0OQprBZVk4a9UwDxJNoesU.png?f=fotoalbum_large)