[F1 2020] Race 4 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste
Acties:
  • 101.646 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Jimmy J. schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:58:
Weet niet of deze hier al geplaatst was, maar Max op medium vs. Albon op soft:

[Streamable: Albon and Verstappen's Q2 laps compared]
Albon verliest gigantisch veel tussen oude start-finish en Chapel.. niet normaal.. daarvoor best gelijk op.. lijkt wel op hij bang was in Copse, en dus vanaf daar heel veel tijd verloor +natuurlijk Maggots en Becketts

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 01-08-2020 19:03 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
Bart-Willem schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:39:
[...]

Behalve dat Der Toto Russell niet zomaar laat gaan. En zeker niet naar een concurrerend team.
Maar is Her Toto dan de enige die er iets over te zeggen heeft? Als een slavendrijver zijn eigendommen ergens laten rijden.

Ik heb het een paar dagen terug ook al geschreven. Als Russell kijkt naar de laatste Mercedes junioren dan heb je aan dat Mercedes programma ook helemaal niks. Ocon wordt zo aan de kant gezet en gehouden, Wehrlein idem dito en nog sneller. Dadelijk zitten Russell zijn drie jaar bij Williams er op, en wat doet Mercedes / Toto dan? Als die nu volgens velen niet naar Mercedes mag "want Hamilton" dan mag dat dan ook niet. Want ik zie Hamilton na 2021 niet vertrekken. Dus waar gaat Toto dan heen met Russell? Racing Point / Aston Martin wil onafhankelijk opereren, anders hadden ze Ocon ook wel gehouden. McLaren zie ik ook niet zomaar een Mercedes "junior" plaatsen. Andere teams zijn uitgesloten, want die willen niet iemand opleiden die onder contract van Mercedes staat (wederom, zie Ocon). Dus dan mag Russell weer bij Williams blijven zitten? Ben benieuwd wat die daar dan van vindt. Want nu was die al vrij fel in zijn "Claire houd me aan mijn driejarig contract". Dus in de zin van "ik moet wat bij Williams blijven aanmodderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had de beste man niet van de week geroepen dat ie verwacht nog ongeveer 3 jaar mee te doen, zolang het lichaam het toe laat? Natuurlijk zijn er meer factoren die ervoor zorgen dat een rijder tijdig stopt maar toch...
GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:02:
[...]

Albon verliest gigantisch veel tussen oude start-finish en Chapel.. niet normaal.. daarvoor best gelijk op.. lijkt wel op hij bang was in Copse, en dus vanaf daar heel veel tijd verloor +natuurlijk Maggots en Becketts
Ik zal ongetwijfeld iets missen maar bij een normaal seizoen was het nu toch vakantie en hadden we de aankondiging gehad dat Albon vervangen was door <insert other driver>

Het is helaas hilarisch slecht hoe hij gemiddeld met de auto omgaat; niet wat ik ervan verwachtte.

[ Voor 46% gewijzigd door MAX3400 op 01-08-2020 19:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MAX3400 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:03:
Natuurlijk zijn er meer factoren die ervoor zorgen dat een rijder tijdig stopt maar toch...
Je bedoelt omdat die niet meer in een competitieve auto kan rijden? Ik denk dat we het er hier allemaal wel over eens zijn dat Mercedes vanaf 2022 nog steeds mee doet voor de knikkers, als niet nog steeds net zo dominant. En ik acht de kans ook zeer klein dat Mercedes hem de laan uit stuurt zolang die presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

Je bedoelt omdat die niet meer in een competitieve auto kan rijden?
Ik weet niet wat ik moet bedoelen? Ik geef toch geen interview dat ik nog 3 jaar mee kan doen voor de knikkers?

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 01-08-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat moet het een genot zijn om in die Mercedes te rijden <3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:50
Jimmy J. schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:58:
Weet niet of deze hier al geplaatst was, maar Max op medium vs. Albon op soft:

[Streamable: Albon and Verstappen's Q2 laps compared]
Als ik het zo zie dan zou mijn conclusie zijn dat ofwel de wagen van Albon moeilijker te besturen is of dat Albon an zich het zwaar heeft om de wagen onder controle te houden.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 26-10 12:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TK3A4F9MRjwIgMukfFTlM-_wYJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aTSYZ487NC3vyYZclbcAV2mO.png?f=fotoalbum_large

Heb nog niet de on-board gekeken, maar dat is jammer voor hem. Kwa startpositie tja... (P15 naar P20)

Edit:
Ben ik trouwens de enige die de tekst raar vindt. "The team did not advise him that he needed to abort the lap".

Waarom zou je dat moeten doen. (dat de ronde wss niks waard is bij een double yellow.. maar nog nooit hebben ze verplicht dat je moet aborten. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door demonic op 01-08-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Bansheeben schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:06:
En wie gaan ze dan inzetten voor Albon? Kvyat? Gasly? Ik zie Vettel voor volgend jaar wellicht nog wel gebeuren, maar de rest is ook kansloos.
Vettel omdat die dan Ferrari wil laten zien dat ze hem niet moesten laten vallen voor Leclerc })

Maar dat zie ik (nu) helaas (nog) niet gebeuren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:33
Vind deze wel erg leuk, niemand opgevallen tijdens de qualy?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlba4dDiiH7YJ0aOlLQuSplNnv4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p1YFC3A1AVN0WHP7PTyiadai.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:18

pinda powerrr

Slow down...

Hele dag weg geweest, niets gelezen hier, niets gezien. Hoorde op de radio de uitslag.

Zojuist even op Youtube de samenvatting gekeken. Nou, die moeizame FP's van gisteren bij Mercedes waren duidelijk weg :+
Haast niet grappig meer dit. Stiekem vind ik het achteraf niet eens zo erg dat ik het gemist heb, want de uitslag is niet heel spannend.
HUL is de enige waar ik echt benieuwd naar was. En Albon....tja ik ga maar eerst even teruglezen wat jullie ervan vinden :X

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

DoubleDutch schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:57:
Vind deze wel erg leuk, niemand opgevallen tijdens de qualy?

[Afbeelding]
Die is hier gisteren al langs gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hM6tvepsGD8UIu6EmsRQzgGNUC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9jDVr6MZfVvJNlE0Pgc5MDir.png?f=fotoalbum_large

en de voorlopige startopstelling. (er vanuit gaande dat er vannacht niks meer gebeurt.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
En deze is ook wel leuk.
Vanuit de FIA wordt nu dus gezegd dat je je "end racism" shirt aan moet hebben.
(kijken of men zich daar aan houdt...)

In het document is ook uitgetekend waar iedereen (ongeveer) moet staan en hoe het er uit zal zien.
https://www.fia.com/sites...-Race%20Activities%20.pdf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
demonic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:12:
En deze is ook wel leuk.

In het document is ook uitgetekend waar iedereen (ongeveer) moet staan en hoe het er uit zal zien.
"End racism" dus? En ook geen "Black Lives Matters"? Benieuwd wat Hamilton hier dan van gaat vinden.

Edit:
At end of circuit audio driver can choose their gesture of support. As suggestions these
gestures could include;
• taking the knee
• standing on carpet with arms crossed in front or behind them
• standing on carpet and bow head
• standing on carpet and pointing to the words ‘end racism’ on their t-shirts
• standing on carpet and place their hand on the heart
• anything else a driver may feel comfortable to do
Laatste punt, dus uiteindelijk mogen ze nog doen wat ze willen?

[ Voor 29% gewijzigd door RobertMe op 01-08-2020 20:26 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En deze is ook wel leuk.

Even de discussie racisme niet meegenomen, maar uiterst raar dat de FIA een mening door de strot duwt. Want de volgende is de LHBTI gemeenschap en daarna is er wel wéér een groep te vinden die vertegenwoordigd moet worden.

Hou die discussies buiten de sport.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:10
• anything else a driver may feel comfortable to do
Ik zie mogelijkheden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Domme vraag: de FIA heeft hier toch eigenlijk geen **** mee te maken? Ze zijn toezichthouder en handhaver van de regels. En volgens mij is "end racism" niet in het regelboek 2020 opgenomen noch als hamerstuk in Parijs gepasseerd?

Kijk, dat het conglomeraat van de "F1 rechten" een zeeeeer sterke voorkeur naar alle teams zou sturen om eenheid te vormen tegen / voor iets, dat kan ik me voorstellen; dan laat je als gemeenschap zien ergens voor te staan.

Maar dit is toch geen taak van de FIA?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
pinda powerrr schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:26:
[...]

Even de discussie racisme niet meegenomen, maar uiterst raar dat de FIA een mening door de strot duwt. Want de volgende is de LHBTI gemeenschap en daarna is er wel wéér een groep te vinden die vertegenwoordigd moet worden.

Hou die discussies buiten de sport.
FIA draagt "end racism" uit. Er is alleen voornamelijk één persoon die er racisme tegen zwarten van maakt. Maar de campagne "end racism" gaat in principe overal over. Dus óók racisme tegen de LHBTI gemeenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Knap naar voor Russell... hij stond er zo goed bij ;w

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
MAX3400 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

Domme vraag: de FIA heeft hier toch eigenlijk geen **** mee te maken? Ze zijn toezichthouder en handhaver van de regels. En volgens mij is "end racism" niet in het regelboek 2020 opgenomen noch als hamerstuk in Parijs gepasseerd?

Kijk, dat het conglomeraat van de "F1 rechten" een zeeeeer sterke voorkeur naar alle teams zou sturen om eenheid te vormen tegen / voor iets, dat kan ik me voorstellen; dan laat je als gemeenschap zien ergens voor te staan.

Maar dit is toch geen taak van de FIA?
De fia is wel verantwoordelijk van het verloop van een race weekend.
Zeker als je het document bekijkt zie je dat er bv. wordt beschreven hoe/waar gestaan moet worden tijdens het volkslied en dergelijke. En dat is wel degelijk opgenomen in het regel boek. (volgens mij :P )
RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

FIA draagt "end racism" uit. Er is alleen voornamelijk één persoon die er racisme tegen zwarten van maakt. Maar de campagne "end racism" gaat in principe overal over. Dus óók racisme tegen de LHBTI gemeenschap.
dat noemen we discriminatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:28
Want geforceerde uitingen zijn het beste natuurlijk.
Heb niks met het hele uitdragen van "End Racism" als FIA-organisatie zijnde. Heb het idee dat het alleen gedaan wordt vanuit FIA/FOM als een "kijk ons eens anti racisme zijn" (mag het verdomme hopen), in plaats van dat het de oprechte mening van iemand is. En ja, Lewis mag zijn mening uiten, maar zijn wil opleggen zoals eerder (waar hij kritiek uitte aan andere coureurs die geen #BLM posts op hun social feeds hadden gezet), vind ik evenmin chique.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
Maarten_E schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:33:
Want geforceerde uitingen zijn het beste natuurlijk.
Heb niks met het hele uitdragen van BLM als FIA-organisatie zijnde. Heb het idee dat het alleen gedaan wordt vanuit FIA/FOM als een "kijk ons eens anti racisme zijn" (mag het verdomme hopen), in plaats van dat het de oprechte mening van iemand is. En ja, Lewis mag zijn mening uiten, maar zijn wil opleggen zoals eerder (waar hij kritiek uitte aan andere coureurs die geen #BLM posts op hun social feeds hadden gezet), vind ik evenmin chique.
Het is geen BLM uiting. het is een "End racism" uiting.
En dat is de houding, zoals bekend, van de FIA.
Wat lewis vind, moet die lekker houden.

[ Voor 4% gewijzigd door demonic op 01-08-2020 20:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Kijk even uit met dit soort aannames; ik lees nergens dat de FIA zich daar ook sterk voor maakt. Of dat de FIA zich bemoeit met stelselmatige onderdrukking van rondtrekkende stammen in het Midden-Oosten. Of het afknijpen van Amazone-indianen. Of het bespotten van <insert geloof X> door <insert geloof Y>.

Sorry, ik snap zeker dat er noodzaak is om te laten zien waar je voor staat maar je kan niet 20 rijders "dwingen" om uiting te geven aan iets waar ze mogelijk (nadruk) hun eigen ideeeen / standpunten over hebben. Dat klinkt als institutioneel slavernij...oh wacht... de cirkel is rond ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 26-10 23:18
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:31:
Knap naar voor Russell... hij stond er zo goed bij ;w
Gewoon kut. :| Zit ze ook afentoe totaal niet mee.

Ferrari komt er ook weer makkelijk mee weg. :X

https://streamable.com/0tfhza

[ Voor 14% gewijzigd door DoeEensGek op 01-08-2020 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:28
demonic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:34:
[...]

Het is geen BLM uiting. het is een "End racism" uiting.
En dat is de houding, zoals bekend, van de FIA.
Wat lewis vind, moet die lekker houden.
Excuses, aangepast.
Dan nog blijft mijn mening staan. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 07:58

mark-k

AKA markkNL

[...]

To be fair, racisme slaat op rassen, LHBTrestvanhetalfabet is geen ras. Dan zou het 'End discrimination' of 'End injustice' oid moeten zijn.

Overigens zijn er biologisch gezien uberhaupt geen rassen dacht ik dus deze hele discussie is sws zinloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mark-k schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:39:
[...]

Overigens zijn er biologisch gezien uberhaupt geen rassen dacht ik dus deze hele discussie is sws zinloos.
offtopic:
Raspatat :9 Weet alleen niet of dat echt biologisch verantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Tijd voor wat tech talk dan? De updates van deze week:

YouTube: 2020 British Grand Prix: Tech Talk - Silverstone's High Speed Challenge

Die uitlaatgassen bij Red Bull hebben ze wel mooi erop staan :P Hoe die "de lucht in schieten".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 26-10 23:18
Ondertussen ruikt Helmut Marko ook weer iets.

https://twitter.com/Junai...tatus/1289631946075590659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
@demonic @MAX3400 @mark-k excuses. "racisme" hoort uiteraard niet bij LHBT. Maar de FIA gooit er nu zoveel uitingen in ;)

Dit was in ieder geval het officiële statement / aankondiging:
On the eve of the new season, F1 has launched the #WeRaceAsOne initiative, aimed at tackling the biggest issues facing the sport and global communities – the fight against COVID-19 and the condemnation of racism and inequality.
bron
Daarin noemen ze het dus "racism and inequality", en later nog een keer met:
As a member of the global FIA motor sport family, we acknowledge its Fundamental Principles Statutes, including the fight against any form of discrimination.
In die zin zou je natuurlijk ook moeten zeggen dat die hele "End racism" vervangen kan worden door grotere / bredere #WeRaceAsOne of dus inderdaad een specifiekere "end discrimination" (omdat #WeRaceAsOne dan ook slaat op de strijd tegen covid-19)

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 01-08-2020 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DoeEensGek schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:50:

[Twitter]https://twitter.com/JunaidSamodien_/status/1289631946075590659
Ik zat vandaag al eens naar dat achtervleugeltje te kijken bij Leclerc (niet naar Vettel gekeken), omdat ie eerder ook al wat snelle rondjes liet zien. Dat leek mij wel een bijna Monza spec vleugel? Kan het helemaal mis hebben natuurlijk, maar hij leek mij aardig laag te zijn. Misschien gokken ze op one lap pace, en hopen ze zo de rest achter zich te kunnen houden in de race. De long run info was niet al te best volgens mij (tov Mercedessen en Verstappen).

Edit: ik zie dat de vleugel hier in beeld komt: RobertMe in "[F1 2020] Race 4 GP van Groot-Brittannië"

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 01-08-2020 21:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:59
Vind het een leuke quali. Jammer van de hulk, en bijzonder van leclerc??

RbR laat nu wel veel liggen tov Mercedes in quali, laten we hopen dat de race trim beter is

Als Albon het niet bij elkaar houdt sloopt Max ook deze coureur. Vind het best sneu. Vettel moet nu toch echt wel bezoek krijgen van Helmut om wat voor te bereiden....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

demonic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:45:
[Afbeelding]

Heb nog niet de on-board gekeken, maar dat is jammer voor hem. Kwa startpositie tja... (P15 naar P20)

Edit:
Ben ik trouwens de enige die de tekst raar vindt. "The team did not advise him that he needed to abort the lap".

Waarom zou je dat moeten doen. (dat de ronde wss niks waard is bij een double yellow.. maar nog nooit hebben ze verplicht dat je moet aborten. 8)7
Ham kreeg maar 3 plekken gridstraf voor het zelfde in Oostenrijk toch?

RUS toch nog outqualified door Lat :Y)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:48

CoronelHimself

Division Brabant

Helmut kan beter zijn oog openhouden om wat talent te spotten. De laatste jaren hebben de Red Bull Rookies nog niet veel laten zien.

Steam - PTR83

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Albon is al gesloopt en voer voor de wolven... als je zoveel achter je team maat staat elke keer weer dan ben je gewoon geen red bull waardig.

Dat er weinig goede tweede rijders zijn is lastig maar komt ook door de koppigheid van red bull. Kimi zou een prima tweede rijder kunnen zijn. Mogelijk hulk ook nog. Maar ze blijven vissen in hun opgedroogde vijver.

Bij mercedes zit iets heel erg te stinken zon groot gat kan niet zonder dat er ergens iets niet klopt. Kijk maar naar ferrari vorig jaar. Je kan binnen dezelfde regels niet steeds weer zulke grote stappen maken tegen over je concurrenten zonder ergens iets te doen wat niet legaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
YakuzA schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:09:
[...]

Ham kreeg maar 3 plekken gridstraf voor het zelfde in Oostenrijk toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaI6Y5ZFEgTUr2KybnIQPWuFzOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fgi4uMGsoqLt3y8UA0534xCm.png?f=fotoalbum_large

geen straf.

EDIT: voor protest. na protest 3 plekken.
Zie: https://www.fia.com/sites...ags%20(post%20review).pdf
RUS toch nog outqualified door Lat :Y)
RUS is gekwalificeert VOOR LAT.
LAT start alleen voor RUS.
https://www.fia.com/sites...ying%20Classification.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door demonic op 01-08-2020 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

demonic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

[Afbeelding]

geen straf.

[...]

RUS is gekwalificeert VOOR LAT.
LAT start alleen voor RUS.
https://www.fia.com/sites...ying%20Classification.pdf
;)
https://www.formula1.com/...i4JXIiUxRzjsOQlqBy07.html

3 plekken straf dus inderdaad.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAfZsuyaLZxzqShqLsejJOQL-PA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uZdwNI4HqxNPEiXKcMLQu2m0.png?f=fotoalbum_large

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De samenvatting gekeken. Max P3 dat was vooraf het maximaal haalbare en dat is prima. Albon snap ik echt niet hoe je Q1 niet kan halen op softs. Dat hoeft hij niet nog een keer te doen gok ik zo. Russel is goed bezig, leuk om te zien.

Dan eens tijden vergeleken met vorig jaar.
Snelste tijd in Q3 was vorig jaar 1:25.093 gereden door Bottas. Dit jaar Hamilton met 1:24.303
Max reed vorig jaar 1:25.276 en dit jaar 1:25.325
LEC 1:25.172 en nu 1:25.472

Gisteren leek Mervedes last te hebben van koelingsproblemen, was daar vandaag zeker geen sprake van. Ze hebben hier iets op gevonden anders kun je niet zo'n grote sprong maken waar andere teams praktisch hetzelfde rijden als vorig jaar.
Dat is niet vreemd aangezien dit concept aardig uitgeontwikkeld lijkt te zijn. Ik hoop volgend weekend op een warm weekend, eens kijken of Mercedes dan ook hetzelfde kan presteren.
En natuurlijk een paar verrassingen morgen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
wowly schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:08:
Vind het een leuke quali. Jammer van de hulk, en bijzonder van leclerc??
Wat ik van Sky/F1TV begreep rijdt Ferrari met extreem weinig vleugel en had ook Leclerc al aangegeven dat dat goed is voor een kwalificatie ronde maar dat ze het nog moeten zien in de race zelf (de auto zal in ieder geval banden eten verwacht ik). We zullen zien hoe het uitpakt, maar Ferrari geeft zelf in ieder geval aan dat ze het lek nog niet boven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 17:02
En deze is ook wel leuk.

Allemaal roze hoofdjes .. dat kan toch niet .. schande .. boeh ! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
PalingDrone schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Stoere praat, maar ondertussen weten we allemaal prima wie er de baas is bij jou thuis...

Veel plezier vandaag op die verjaardag en bij de BBQ :p

(anders hoop ik dat je een lekker liggende bank hebt in de woonkamer en geniet vooral van de rust tijdens je "silent treatment", hehehe)
Mijn vrouw en dochter weten heel goed dat F1 bij mij extreem hoog op de prioriteitenlijst staat en dat gunnen zij mij gelukkig ook! Niks stoer doen of op de bank moeten slapen!

Op de verjaardag de tv aangezet om 15.00 en dus de kwali live kunnen kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zal mij benieuwen of de FIA dit soort opgedrongen deugen vol gaat houden wanneer ze nog op het Arabisch schiereiland gaan racen dit jaar.
Oliedollars zegt Lewis ook geen nee tegen en er komt ladingen geld binnen uit die zandbak met oliekelder, qua uitbuiting en racisme kan maar weinig tippen aan dat wereldje dus ben erg nieuwsgierig of ze het volhouden tot dan.
@pilskes Je had het over "de teugels aanhalen", blij dat je alsnog toestemming hebt gekregen om te kijken :p
(psst, niet happen ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door PalingDrone op 01-08-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:18:
[...]

Daar speelde meer. De twee incidenten met Vettel, Verstappen die ze binnen moesten houden, anders kon die zomaar eens weg gaan, en het geruzie binnen Toro Rosso (Sainz senior die van alles en nog wat de pers in gooide, beide kanten van de garage waar een steeds grotere kloof tussen ontstond, ...). Als ze Verstappen en Sainz daar de rest van het jaar daar hadden laten zitten was dat ook mis gegaan. Kon Verstappen geen promotie krijgen dan was die wellicht ook vertrokken, ....

En ironisch genoeg, ik denk dat een Helmut Marko best blij was toen ze Sainz konden verhuren aan Renault. Maar Sainz was wellicht wel nu de vele betere teamgenoot geweest bij Red Bull. Levert goed werk af bij McLaren, en nu senior ook de boel meer laat varen (net zoals Jos) is dat "probleem" ook opgelost.
Dat probleem is nooit opgelost. De sainzjes zijn koning in spelletjes spelen. Zelfs Albon staat maar 11 punten achter nu. Had Lewis hem niet geflikt stond hij zelfs voor. De sainzjes zouden dat uitspelen en de pers bewerken tot op de laatste snik. Dat zit nu een stuk beter met kamp leclerc als tegenstander. Die hebben de Todt connectie en zijn zelf net zo.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Hugo schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:40:
[...]

Als ik het zo zie dan zou mijn conclusie zijn dat ofwel de wagen van Albon moeilijker te besturen is of dat Albon an zich het zwaar heeft om de wagen onder controle te houden.
Die slechte wagen van Albon, dat hebben ze speciaal zo gedaan. Dan verliest Max tenminste zijn rugdekking in de race en RBR haar punten, maar zo ziet Max er tenminste goed uit.

Ik snap dat je alles eerlijk wilt benoemen maar ik ga voor optie B. De klapper en het verliezen van bijna heel FP3 hebben hem ook niet geholpen. Hij zat er verder wel wat dichter op, maar nam ook veel risico. Te veel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:06:
Zelfs Albon staat maar 11 punten achter nu. Had Lewis hem niet geflikt stond hij zelfs voor.
Je doelt op Oostenrijk 1? Maar Albon is toen sowieso uitgevallen. Dus ja, hij had P3 kunnen halen, en wellicht nog meer. Maar uiteindelijk is die uitgevallen dus een "wat als"is er niet bij. Dan is het al "wat als die niet was uitgevallen en Hamilton hem geen tik in de rondte had gegeven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:17:
[...]

Je doelt op Oostenrijk 1? Maar Albon is toen sowieso uitgevallen. Dus ja, hij had P3 kunnen halen, en wellicht nog meer. Maar uiteindelijk is die uitgevallen dus een "wat als"is er niet bij. Dan is het al "wat als die niet was uitgevallen en Hamilton hem geen tik in de rondte had gegeven".
Correct. Hij had de race win in de pocket, ware het niet dat Lewis hem eraf tikte én hij later ook nog eens out of the blue uitviel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Ik vind het óók gek dat Ferrari van niet in Q3 kunnen komen ineens in de qualy er weer bij zit. De Merc sprong in power stinkt ook.

Volgens mij gebeurt er op dit moment van alle kanten van alles bij alle vier de motoren dat dus niet gepoliced wordt. Vorig seizoen en de behandeling daarvan sterken mij (helaas) enorm in dat sentiment.

Op dit moment is wat achter de coulissen gebeurt belangrijker dan wat de teams écht presteren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 24-10 15:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ferrari heeft met heel weinig vleugel gereden, die gaven zelf al aan dat het goed was voor de Q, maar in de race moeten ze het nog zien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Chiron schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:35:
Ferrari heeft met heel weinig vleugel gereden, die gaven zelf al aan dat het goed was voor de Q, maar in de race moeten ze het nog zien.
Hoezo deden ze dat niet in Oostenrijk bijvoorbeeld?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Ze reden ook met bijna geen vleugel. Maar dan nog, alle klanten teams staan nog steeds dead last en het fabrieksteam maakt sprongen. Ik baal echt enorm van deze BS.

Morgen zullen ze Idd enorme problemen hebben met de pace. Dat wordt bandjes wisselen bij de vleet.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:12:
(...)

Bij mercedes zit iets heel erg te stinken zon groot gat kan niet zonder dat er ergens iets niet klopt. Kijk maar naar ferrari vorig jaar. Je kan binnen dezelfde regels niet steeds weer zulke grote stappen maken tegen over je concurrenten zonder ergens iets te doen wat niet legaal is.
Het is bijzonder om te zien dat er zo'n enorm groot gat is tussen Mercedes en 'de rest', maar ik kan me niet voorstellen dat dit komt door het vals-spelen van Mercedes. Als ze dat doen, zijn ze namelijk echt heel stom bezig. Je kan beter dan het gat relatief klein houden, zodat men het geloofd, dan met vals-spelen zo extreem doen dat niemand het meer geloofd (meer dan 1 seconde voorsprong).

Als je op school een 10 haalt voor een examen, ben je ook automatisch verdacht... Kan je toch beter expres wat fouten maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
FabianNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Het is bijzonder om te zien dat er zo'n enorm groot gat is tussen Mercedes en 'de rest', maar ik kan me niet voorstellen dat dit komt door het vals-spelen van Mercedes. Als ze dat doen, zijn ze namelijk echt heel stom bezig. Je kan beter dan het gat relatief klein houden, zodat men het geloofd, dan met vals-spelen zo extreem doen dat niemand het meer geloofd (meer dan 1 seconde voorsprong).

Als je op school een 10 haalt voor een examen, ben je ook automatisch verdacht... Kan je toch beter expres wat fouten maken?
Wie zegt dat ze niet 2 seconden ervoor zitten? Doen ze het dus rustig aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 26-10 23:06

Dentist

Next patient please...

FabianNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

1. geloof niet dat ze valsspelen, maar dat er systematisch voordeel is voor Mercedes, omdat ze zo sterk zijn en dus eigenlijk nooit op de max hoeven rijden.
2. geloof tegelijkertijd dat het gat (nog) veel groter is dan het lijkt. Dit versterkt 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
PalingDrone schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:56:
Zal mij benieuwen of de FIA dit soort opgedrongen deugen vol gaat houden wanneer ze nog op het Arabisch schiereiland gaan racen dit jaar.
Oliedollars zegt Lewis ook geen nee tegen en er komt ladingen geld binnen uit die zandbak met oliekelder, qua uitbuiting en racisme kan maar weinig tippen aan dat wereldje dus ben erg nieuwsgierig of ze het volhouden tot dan.
@pilskes Je had het over "de teugels aanhalen", blij dat je alsnog toestemming hebt gekregen om te kijken :p
(psst, niet happen ;) )
Whahaha, nu moest ik het aan mijn zwager "vragen"! Die is wat coulanter....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Het beste voor de sport lijkt me op dit moment gewoon Mercedes alvast de titel geven voor dit jaar en volgend jaar, en niet meer mee laten rijden tot 2022. Zodat er gewoon een gevecht is voor alle plaatsen ;(
Scheelt ook weer co2 uitstoot etc van Mercedes. Double win

Hamilton en Bottas mogen wel mee rijden, maar dan krijgt het Williams team 4 entries

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 01-08-2020 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:08:
Het beste voor de sport lijkt me op dit moment gewoon Mercedes alvast de titel geven voor dit jaar en volgend jaar, en niet meer mee laten rijden tot 2022.
In dat geval kun je ze ook alvast de titel voor 2022 t/m 2025 of zo geven. Want dan kunnen ze elke euro die ze hebben steken in de ontwikkeling voor de 2022 auto daar waar de rest nog de auto voor 2020 en 2021 moet (door)ontwikkelen en het geld en tijd dus moet verdelen. De kans dat Mercedes daarmee dus wederom een grote voorsprong heeft is dan ook enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:13:
[...]

In dat geval kun je ze ook alvast de titel voor 2022 t/m 2025 of zo geven. Want dan kunnen ze elke euro die ze hebben steken in de ontwikkeling voor de 2022 auto daar waar de rest nog de auto voor 2020 en 2021 moet (door)ontwikkelen en het geld en tijd dus moet verdelen. De kans dat Mercedes daarmee dus wederom een grote voorsprong heeft is dan ook enorm.
De auto van dit jaar en volgend jaar hoeven ze echt niks meer aan te doen. RBR en Ferrari vinden niet zomaar 1+ seconde.
Mercedes is gewoon al bezig met 2022.
Voor 2022 zou het gewoon nog kunnen dat het concept van Mercedes niet goed is. Daar is nog een mogelijkheid..

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 01-08-2020 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:17:
[...]

De auto van dit jaar en volgend jaar hoeven ze echt niks meer aan te doen.
Mercedes kennende zijn ze daar wel mee bezig. En daarnaast wordt er altijd nog een hoop gedaan aan de auto tijdens het seizoen. Alleen al de low / high downforce achtervleugels bv. Een achtervleugel wordt geen 2 races op een jaar gebruikt denk ik zo. Enerzijds puur door doorontwikkeling, maar juist ook omdat iets als een achtervleugel circuit afhankelijk is. En "vroeger" zag je hetzelfde met de voorvleugel. Ook die veranderde tussen races door op basis van high/low downforce. Mercedes zal nu dus ook gewoon met die dingen bezig blijven,en als je ze uit de competitie haalt is dat niet meer nodig, oftewel: meer personeel en geld om de auto voor 2022 te verbeteren. Daarnaast ook nog andere dingen als kostenbesparingen door niet de hele wereld hoeven over te reizen naar de circuits te hoeven gaan etc., ook dat levert weer extra geld op om de 2022 auto verder te ontwikkelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:46
Exocet schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:54:
Wie zegt dat ze niet 2 seconden ervoor zitten? Doen ze het dus rustig aan
Dat gevoel maakt het vooral zo oninteressant: het lijkt alsof Hamilton na 500 meter de wagen op de CC instelt, een LOI cursus kantklossen op de car-hifi opzet en met één hand aan het stuur anderhalf uur volmaakt.

Ik geloof best dat hij heel goed is, maar beter dan Schumacher? Hij heeft gewoon mazzel...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:37:
[html]<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Another day. Another round of Mercedes domination. <a href="https://twitter.com/hashtag/britishgp?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#britishgp</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/f1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#f1</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/formula1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#formula1</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/mercedes?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#mercedes</a> <a href="https://t.co/JJ220cm0sM">pic.twitter.com/JJ220cm0sM</a></p>— The Circus (@Circus_F1comic) <a href="https://twitter.com/Circus_F1comic/status/1289566511208599553?ref_src=twsrc%5Etfw">August 1, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]
[html]<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">That's his secret, cap. He's always ready. <a href="https://twitter.com/hashtag/hulkreturns?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#hulkreturns</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/nicohulkenberg?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#nicohulkenberg</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/f1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#f1</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/formula1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#formula1</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/britishGP?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#britishGP</a> <a href="https://t.co/kxx1wtx4PR">pic.twitter.com/kxx1wtx4PR</a></p>— The Circus (@Circus_F1comic) <a href="https://twitter.com/Circus_F1comic/status/1289484870951944194?ref_src=twsrc%5Etfw">August 1, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]
Toch wel benieuwd nu wat Kimi heeft gezegd in die ticker :P

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

hoevenpe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:34:
[...]

Ik geloof best dat hij heel goed is, maar beter dan Schumacher? Hij heeft gewoon mazzel...
Ik denk dat hij rondjes zou rijden om Schumacher. Maar dat geldt ook voor Max. Andere tijden. Het is een beetje als je nu, wijlen, Johan Cruijff op het voetbal veld zou zetten. Die zou in de kelder van de eredivisie tureluurs gedraaid worden, zoveel sneller is alles geworden.

HAM heet mazzel. En voor zijn politieke geneuzel, mocht ik hem ook wel. Maar linksom of rechtsom is hij extreem constant in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even het verschil tussen de pole laps van HAM 2013 vs 2020.

Mijn hemel!

YouTube: Lewis Hamilton's Qualifying Laps 2013 and 2020 Compared | 2020 Briti...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
WAT ZEG JE!? IK HOOR JE NIET OVER 2013! :+
(het verschil is wel gigantisch ja.. damn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien dat het hier al is langsgekomen, maar ik heb net even de Q tijden van de huidige top 3 met die van vorig jaar vergeleken. Het lijkt er toch echt op dat het lek bij RB nog niet boven is. Vorig jaar reed VER een betere tijd dan dit jaar terwijl HAM en BOT dat niet deden.

VER
2019 1:25.276
2020 1:25.325

HAM
2019 1:25.099
2020 1:24.303

BOT
2019 1:25.093
2020 1:24.616

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Dentist schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:55:
[...]

1. geloof niet dat ze valsspelen, maar dat er systematisch voordeel is voor Mercedes, omdat ze zo sterk zijn en dus eigenlijk nooit op de max hoeven rijden.
2. geloof tegelijkertijd dat het gat (nog) veel groter is dan het lijkt. Dit versterkt 1.
Gedeelte van de positieve feedback loop wordt wel aangepakt met de nieuwe reglementen aangezien lagere plekken ook meer CFD tijd krijgen geloof ik. Echter, als ik mij het goed herinner gaat dit pas in met de nieuwe reglementen dus kan Mercedes alsnog met een flinke voorsprong beginnen waarschijnlijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:18

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen het is Race day *O*
En een mooi stuk uit het NRC over Max uiteraard https://www.nrc.nl/nieuws...-wereldster-werd-a4007405
En op de Google Nest Hub een X aantal mooie foto's als fotolijst :9

[ Voor 15% gewijzigd door Pierre op 02-08-2020 08:12 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vraag me af of wij als fans het niet eens duidelijk kunnen maken dat het niet leuk meer is. Want merk wel dat alle pers angstvallig het topic lijkt te vermijden. Toto l*lt alleen maar stom uit ze nek, maar van Chase Carey hoor je ook niks.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:24
Apache4u schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:14:
Misschien dat het hier al is langsgekomen, maar ik heb net even de Q tijden van de huidige top 3 met die van vorig jaar vergeleken. Het lijkt er toch echt op dat het lek bij RB nog niet boven is. Vorig jaar reed VER een betere tijd dan dit jaar terwijl HAM en BOT dat niet deden.

VER
2019 1:25.276
2020 1:25.325

HAM
2019 1:25.099
2020 1:24.303

BOT
2019 1:25.093
2020 1:24.616
Kan RBR niet gewoon beter de auto van vorig jaar van zolder halen..?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 06:11

Taakbalk

weergeven

VidaR-9 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 07:54:
[...]

<sarcasme> Waar moet Alpha Tauri dan mee rijden? </sarcasme>

Computing bit by bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:29
VidaR-9 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 07:54:
[...]

Volgens mij gaf Verstappen in een interview met ziggo zelf ook aan 'dat ze de goede richting op gingen, maar dat er ook nog veel werk te doen is'. Misschien zit er uiteindelijk meer potentieel in deze auto maar moeten ze daar nog meer voor ontwikkelen. Gelukkig hebben ze daar nog 1 5 seizoenen de tijd voor 8)7 De kans is best groot dat mercedes alle poles en alle races gaat winnen de komende tijd. Een gat van 1 seconde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

PureLOOD schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:06:
[...]

Volgens mij gaf Verstappen in een interview met ziggo zelf ook aan 'dat ze de goede richting op gingen, maar dat er ook nog veel werk te doen is'. Misschien zit er uiteindelijk meer potentieel in deze auto maar moeten ze daar nog meer voor ontwikkelen. Gelukkig hebben ze daar nog 1 5 seizoenen de tijd voor 8)7 De kans is best groot dat mercedes alle poles en alle races gaat winnen de komende tijd. Een gat van 1 seconde....
Zie het zo: de samenvattingen van de trainingen, de q en de race zijn bij elkaar 20 a 25 minuten. Die kan je zo door het weekend op je telefoon kijken, want erg spannend is het toch niet. Dan zie je die crash van Albon, de spins van deze en gene, en de uitslag. De laatste minuut van de samenvatting van de race (“best factory, get in there blablablabla “) kan je ook laten, en de rest van de 7 uur kan je iets doen waar je niet chagrijnig van wordt.*

Ik namelijk dat het nieuwe reglement alleen voor Mercedes goed gaat uitpakken want die bouwen die auto al ruim voor de gedwongen ontslagen, dus die wdc 14 voor Ham: in de pocket....

* Stukje fietsen, bij de kids zijn, leren koken, diepe krassen in Mercedessen zetten...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:59
Tsja Mercedes, die doen gewoon hun best. De rest moet gewoon harder hun best doen ben ik bang... ik denk dat de werkmethode van Newey gewoon niet meer van deze tijd is. Hij is begaafd, maar de moderne techniek kan veel sneller dan dat.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34

Bestla

Kvinne

Eerst naar de schietbaan, maar daarna de race. Ik hoop werkelijk dat het met de racepace van de RB16 beter gaat zodat Max in de buurt van Ham en Bot kan blijven

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 26-10 23:23
Bestla schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:29:
Eerst naar de schietbaan, maar daarna de race. Ik hoop werkelijk dat het met de racepace van de RB16 beter gaat zodat Max in de buurt van Ham en Bot kan blijven
Ik vrees dat dat ijdele hoop is en dat je beter een paar extra magazijnen leeg kan schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 13:16
Met deze overmacht ben ik vooral bang dat Mercedes ondertussen al begonnen is met het bouwen van de nieuwe auto voor 2022.... Je hebt nu nog oneindig resources. En als je nu een flinke voorsprong kan opbouwen is dat lastig in te halen met een budget cap en een maximum aan testtijd.

Ik snap sowieso niet waarom het is uitgesteld met een jaar..... Een jaar lang weer geen spannend kampioenschap.

Ik ga lekker zelf "racen". Zet de race wel op de telefoon zodat ik met een half oog kan kijken, maar als er geen gekke dingen gebeuren hoef ik niet te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43
Waah schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:59:
Met deze overmacht ben ik vooral bang dat Mercedes ondertussen al begonnen is met het bouwen van de nieuwe auto voor 2022.... Je hebt nu nog oneindig resources. En als je nu een flinke voorsprong kan opbouwen is dat lastig in te halen met een budget cap en een maximum aan testtijd.

Ik snap sowieso niet waarom het is uitgesteld met een jaar..... Een jaar lang weer geen spannend kampioenschap.

Ik ga lekker zelf "racen". Zet de race wel op de telefoon zodat ik met een half oog kan kijken, maar als er geen gekke dingen gebeuren hoef ik niet te kijken.
Als je de Mercedessen weg denkt, kan het best een mooie race worden hoor. Denk aan de gevechten in het middenveld, en ja dan kan zelfs Max nog eerste worden.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Kunnen we nu stoppen met het Mercedes verhaal? Het is niet leuk dat de winnaar bekend is voor lange tijd dat weten we nu wel.
De rest zit allemaal super dicht op elkaar en als je daar niet van kan genieten kijk en post dan maar niet meer.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:23:
Mercedes een verplichte extra pitstop om het leuk te houden voor de rest?
Dat doen ze al door vlak voor het eind te pitten voor nieuwe banden in de snelste rondetijd te claimen. Daardoor was het gat in de eerste race maar 6 ipv 36 seconden.. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vandaag kan ik helaas niet live kijken.
(korte strookje getrokken, kom er niet onderuit :( )

Dat wordt vanavond of morgenvroeg alles terug kijken.

Willen jullie hier een beetje lief blijven zonder al te veel gemopper? Jullie berichten met de wedstrijdverloop leest dan veel leuker terug.

Ik wens jullie alvast een fijne race toe met lekkere versnaperingen d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 13:16
TakeAway schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:04:
[...]

Als je de Mercedessen weg denkt, kan het best een mooie race worden hoor. Denk aan de gevechten in het middenveld, en ja dan kan zelfs Max nog eerste worden.
Het middenveld is zeker leuk om te kijken tegenwoordig (daarvoor ook wel trouwens) Het is alleen jammer dat ze daar niet véél meer van laten zien dit seizoen. Zet daar veel meer op in _/-\o_ . Maar als bottas en Hamilton op een paar seconden van elkaar zitten zullen die toch het meest in beeld komen.

Ik wil best het middenveld gevecht zien. Maar focus daar dan ook op. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Waah schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:59:

Ze mogen niks ontwikkelen tot in 2021. Dan hebben ze ook te maken met een budgetcap. Soms is zelfs de FIA niet helemaal bezopen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 26-10 23:23
DaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Ze mogen niks ontwikkelen tot in 2021. Dan hebben ze ook te maken met een budgetcap. Soms is zelfs de FIA niet helemaal bezopen. ;)
Ik wist dat het nog niet is toegestaan om te ontwikkelen voor de auto van 2022, maar hoe wil de FIA dat controleren? Je kunt in het geheim toch al wel wat concepten bedenken? Ik bedoel, Mercedes heeft ruim voor het begin van het V6-tijdperk al geexperimenteerd met V4 blokken met mgu-h / mgu-k...

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenTheStig op 02-08-2020 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JeroenTheStig schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:22:
[...]

Ik wist dat het nog niet is toegestaan om te ontwikkelen voor de auto van 2022, maar hoe wil de FIA dat controleren? Je kunt in het geheim toch al wel wat concepten bedenken? Ik bedoel, Mercedes heeft ruim voor het begin van het V6-tijdperk al geexperimenteerd met V4 blokken met mgu-h / mgu-k...
Die concepten bedenken ze ook wel ja, maar geen windtunnel, CFD etc. Dit is een voordeel ja want Newey is gewoon een lopende CFD supercomputer. :Y) :P
Maar het gaat er met name om dat er heel wat R&D personeel eruit zal gaan. Ik vermoed dat de teams naar ongeveer 600 man terug moeten en je hebt een zekere basis nodig voor de pitcrew, productie en administratie. De klappen zullen vallen bij R&D en daar heeft Mercedes juist zoveel meer dan RBR. Het gaat denk ik pijn doen, 2021, maar voor 2022 is het beter dat die auto's onder een budgetcap worden ontwikkeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
De theorie kunnen ze prima uitdenken natuurlijk. Computersimulaties zullen ook vast nog wel mogelijk zijn.
De vraag is hoe zwaar de FIA hier op controleert en inderdaad op welke manier.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

DaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:33:
[...]

Die concepten bedenken ze ook wel ja, maar geen windtunnel, CFD etc. Dit is een voordeel ja want Newey is gewoon een lopende CFD supercomputer. :Y) :P
Maar het gaat er met name om dat er heel wat R&D personeel eruit zal gaan. Ik vermoed dat de teams naar ongeveer 600 man terug moeten en je hebt een zekere basis nodig voor de pitcrew, productie en administratie. De klappen zullen vallen bij R&D en daar heeft Mercedes juist zoveel meer dan RBR. Het gaat denk ik pijn doen, 2021, maar voor 2022 is het beter dat die auto's onder een budgetcap worden ontwikkeld. :)
Tijd dat ze hun lopende CFD supercomputer upgraden naar iets wat wel werkt ;)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 23:07
In die tijd is wel veel veranderd qua regels. Bredere banden, grotere achtervleugel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 15:56
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EeXWKY9XYAYibLD?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EeVVtEbX0AA-POh?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EeVVx6mXYAEZSuj?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EeVVx7BWAAAZsOi?format=jpg&name=large

En RIC is af
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EeVVx7zXgAAmq4I?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
En hebben we gezien dat RUS een seconde sneller is dan vorig jaar

2019: 1:27.789 in Q1
2020: 1:26.732 in Q1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:36

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EeZ5OAGXkAEBHJ0?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10 09:34
Iemand een lijstje met wie er uit de top 10 op mediums mag starten? Heb het einde van q2 niet gezien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• demonic
LoeWn schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:30:
Iemand een lijstje met wie er uit de top 10 op mediums mag starten? Heb het einde van q2 niet gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TplgS1jIGpBpqf_LluLcRRdOc9k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5wNLPc30dpHc8HQVEAaFMLd0.png?f=user_large

https://www.fia.com/sites...stest%20lap%20in%20Q2.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Vettel start dus op P10 met de softs? Daar zal die blij mee zijn. Achter hem zal iedereen op mediums starten, en bij zijn eerste stop die vast heel snel zal komen valt die zo terug. Ik denk dat ie uiteindelijk dan ook blij kan zijn als die überhaupt de top 10 haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
RobertMe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Vettel start dus op P10 met de softs? Daar zal die blij mee zijn. Achter hem zal iedereen op mediums starten, en bij zijn eerste stop die vast heel snel zal komen valt die zo terug. Ik denk dat ie uiteindelijk dan ook blij kan zijn als die überhaupt de top 10 haalt.
dat ja.. vettel loopt heel dit weekend al achter de feiten aan. Het zal dan ook een zwaar weekend worden voor hem.
Hetzelfde geld overigens ook voor Lec. Hij start weliswaar op mediums.
Maar met zijn achtervleugel zal die banden gaan vreten. (is mijn verwachting)

Dus hij moet wellicht een 2stopper doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:15
Zijn er meer mensen die het komende weekend eigenlijk niet meer zo zien zitten? Ik merk bij mezelf dat na de slachting door MERC de afgelopen Q ik weinig zin heb om silverstone 2 te gaan volgen. Waar ik normaal alles kijk.....
Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.