3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
F1 is altijd al ook mega politiek geweest. Toyota was er ook de dupe van en kon door gelobby van andere teams fijn een nieuwe motor ontwikkelen van voor af aan voordat ze uberhaupt 1 race konden rijden. Mercedes was dus niet alleen technisch slim, maar Mercedes is ook slim in politiek bedrijven. And it paid of for them..... not so much for the sport.RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:38:
[...]
Mercedes had al 4 jaar voorsprong toen in 2014 de regels werden ingevoerd. Zij waren al veel eerder bezig aan een V4 turbo met deze hybride systemen. Vervolgens leek het de FIA een goed idee om de ontwikkeling te beperken met het token systeem en de voorsprong die Mercedes al had door te beginnen met de betere motor werd zo alleen maar groter. Alles wat de FIA afgelopen jaren heeft gedaan aan "beperkende" regelgeving helpt Mercedes alleen maar in de hand. Zelfde nu. Mercedes kan nu al stoppen met het ontwikkelen van de auto van dit jaar, ze worden toch wel WDC & WCC. Daardoor kunnen ze nu al alle resources op 2021 en 2022 richten. Waarbij er voor 2021 wederom beperkende regels zijn ingevoerd (token systeem op chassis & aero development). Dus 2021 hoeft Mercedes ook al niet veel resources in te steken. Oftewel: Mercedes kan nu al 90% van hun resources steken in de auto voor 2022, daar waar andere teams dat niet kunnen en nog volop bezig zijn met 2020 & 2021. Oftewel: in 2022 heeft Mercedes weer een enorme voorsprong, en door de budget cap wordt het voor andere teams dus steeds maar moeilijker om het gat te dichten.
En wat Mercedes jaar op jaar weer doet is natuurlijk ook ontzettend knap. Maar met de regelgeving van afgelopen jaren wordt het ze wel extreem in de schoot geworpen, en gezien de regelgeving voor 2021, 2022 en daarna gaat daar ook helemaal niks aan veranderen.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dus?
Is er toen iets tegen gedaan? Nee, waarom zou het nu anders zijn.
Als sportsman / team wil je nog zoveel winnen.
Nah, ik ben best fan van VER. Maar eigenlijk schrijf je het bewust of onbewust al. Je noemt Mercedes en Max Verstappen. Ergo het team Mercedes doet het gewoon beter dan het team RBR. En een belangrijk onderdeel van die teams is dus de auto. En ja, die is bij Mercedes gewoon overheersend. Dat werkt natuurlijk wel in je voordeel als coureur. Dus ook voor HAM.
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-08-2020 16:49 ]
Wat ik bedoel te zeggen, Perez is ziek.hansvk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:05:
Uiteraard zal hij eerst weer worden getest.
Het is nu afwachten hoe erg hij het krijgt en of/hoe snel zijn lichaam kan terugvechten.
En daarna is het de vraag hoelang hij besmettelijk is.
MAARRRR even wat anders, ik vind wel dat de FIA nu serieus moet gaan ingrijpen nu. Er wordt dus absoluut niet serieus omgegaan met het hele bubbel verhaal als hij gewoon naar Italië en Mexico kan gaan en andere mensen meeten. Volkomen belachelijk en disrespectful naar het team, collega's, andere teams en de FIA.
[ Voor 39% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2020 16:51 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
DAS is innovatie. juist ... maar extra olie stoken en lobbyen voor andere banden heeft niets met innovatie te maken.ND863 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:37:
Stop met Mercedes de schuld geven van innoveren met DAS. Is dit jaar toegestaan, volgend jaar niet. Was ook zo met dubbel diffuser in 2009, is later pas dichtgeschreven in de regels.
Ja Mercedes en hun coureurs zijn dominant. Ja dat maakt het inmiddels wel saai. Maar dat ligt dan meer aan de FIA en de andere teams die hun werk niet doen.
Als je al met kop en schouders boven het veld uitsteekt ... heb je als echte winnaar dit niet nodig.
Ook het downplayen elke race weer... is echt zielig.
https://f1manager.info/ranking/4605
kuch V6 kuchRobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:38:
[...]
Zij waren al veel eerder bezig aan een V4 turbo met deze hybride systemen.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik vind dit erg dubbel. Toen Ecclestone nog baasje was, had men (algemeen) geen goed woord voor 'm over als 'ie weer eens een team / teambaas over tafel trok omdat ze weer eens liepen te janken. Of dat 'ie dreigde caps / tracks / technieken in te voeren zonder inspraak Maar die vent heeft ontzettend veel gedaan voor de sport. Denk dat dat duidelijk is. En nu de TV-rechten terecht zijn gekomen bij een "stelletje commercielen", lijkt het idd alsof het "free for all" is als het gaat over hoe de sport ingevuld moet worden.JeroenTheStig schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:42:
[...]
...maar het f1 management maakt er ook een potje van...
Blijkbaar kan het dus nooit goed (regeltechnisch) en hierdoor zie je idd dat bepaalde teams er voordeel of nadeel van hebben. Is altijd zo geweest maar door de huidige evolutie van technieken en technologieeen, wordt het gat wat groter tussen sommige teams.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
In het Williams tijdperk werden allerlei snufjes verboden.Raven__NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Dus?
In het Ferrari tijdperk ook genoeg dingen om ze minder dominant te maken.
Bovendien is het turbo tijdperk gestart, waarna de hegemonie van Vettel met rbr over was.
In het huidige tijdperk worden er wijzigingen toegepast die juist voor Mercedes voordelig zijn, waaronder de banden. Ronduit treurig op dit moment.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik vind het ook erg zonde dat Mercedes dat nodig heeft. Gewoon zeggen waar het op staat en dat de overige teams gewoon hopeloos ruk zijn en hun zaakjes niet op orde hebben. Maar nee, dat is niet kies als je alles met 2 vingers in de neus en 1 in je kont alles wintpowah33 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:48:
[...].
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Mercedes heeft gewoon tijd te veel. Daardoor dat ze honderdduizenden euro's kunnen steken in spielerei en iets als DAS er uit rolt. Als de auto niet zo goed was hadden ze ook niet de resources gehad om iets als DAS te ontwikkelen. Nu hebben ze zo'n grote voorsprong dat ze er wel de tijd en financiële middelen voor hebben.powah33 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:48:
[...]
DAS is innovatie. juist ... maar extra olie stoken en lobbyen voor andere banden heeft niets met innovatie te maken.
Als je al met kop en schouders boven het veld uitsteekt ... heb je als echte winnaar dit niet nodig.
Aah paar post hierboven, maar F1 is ook lobbyen. Doet iedereen.powah33 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:48:
[...]
DAS is innovatie. juist ... maar extra olie stoken en lobbyen voor andere banden heeft niets met innovatie te maken.
Wel interessant indd om te zien dat vroeger wel loopholes snel werden gedicht (waardoor de mate van voorsprong beperkt werd). Het is, zoals iemand al eerder aanhaalde, bizar/interessant dat vrijwel alle recente besluiten/veranderingen in het voordeel van Mercedes uitvallen/nadeel van de sport.
Dat downplayen is indd wel Mercedes’ eigen schuld om hun geloofwaardigheid om zeep te helpen.
Banden? kom op man, dat was hoeveel jaar geleden? Niet zo in het verleden blijven hangen dat is nu niet meer relevant.GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:50:
[...]
In het Williams tijdperk werden allerlei snufjes verboden.
In het Ferrari tijdperk ook genoeg dingen om ze minder dominant te maken.
Bovendien is het turbo tijdperk gestart, waarna de hegemonie van Vettel met rbr over was.
In het huidige tijdperk worden er wijzigingen toegepast die juist voor Mercedes voordelig zijn, waaronder de banden. Ronduit treurig op dit moment.
Nieuwe regels zijn opkomst en als we Corona niet hadden gehad dan hadden we over een half jaar hele andere auto's kunnen zien. En wie weet liggen de verhoudingen dan weer totaal anders.
Oneens, Mercedes kan in deze kwestie nooit winnen en dat weet jij denk ik ook wel. Als je zegt dat je de beste bent van het veld of dat nu overduidelijk is of niet ben je arrogant, als je bescheiden blijft is het ook niet goed.Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:50:
[...]
Ik vind het ook erg zonde dat Mercedes dat nodig heeft. Gewoon zeggen waar het op staat en dat de overige teams gewoon hopeloos ruk zijn en hun zaakjes niet op orde hebben. Maar nee, dat is niet kies als je alles met 2 vingers in de neus en 1 in je kont alles wint
Damned if you do, damned if you don't
Kuch V4 kuch. Mercedes was in 2010 al met een V4 met turbo + MGU-K + MGU-H bezig. Dat was nog voordat het 2014 reglement er was. Vervolgens hebben ze nog twee cilinders toegevoegd en waren ze klaar, bij wijze van spreken. Mercedes was er daardoor ook al zo lang mee bezig dat ze tijd hadden om loopholes te vinden als het transporteren van energie van de MGU-H naar de MGU-K buiten de accu om en dus de regels m.b.t. "er mag maximaal X megajoules uit de accu worden gehaald per ronde" te omzeilen.
Maar wij hopen toch iedere keer dat het niet zo is, als [insert team] dan zegt dat het zo is :-).GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:51:
Mercedes zou gewoon niet meer moeten zeggen: het is spannend of wat dan ook.. nee gewoon: wij verwachten 1-1,5s sneller te zijn dan de rest. Het is wat het is
Zelfde met RBR, die roepen ook al een paar seizoenen dat het ze volgend jaar wel lukt. (of nu in 2022).
Als je zegt dat je gaat winnen klinkt het ook weer zo arrogant, dus je kan het altijd aan 2 kanten uitleggen.
Wat ik nog steeds raar vindt, ik hoop hier meer info over te krijgen van jullie:
Hoe kan het dat die MERC's al glijdend in de FP's een 1,26 met moeite weg zetten.
Maar in Q een lage 1,24 doet alsof dat ding vast gelast is op rails. Dat kan toch niet alleen party mode zijn (of engine boost), dat moet dan toch ook iets te maken hebben met de aero / grip??
Ik neem aan dat iedereen liever terechte arrogantie heeft dan valse bescheidenheid. Altijd weer dat downplayen terwijl het gewoon standaard een P1-P2 wordt... Nergens voor nodig, gewoon zeggen waar het op staat, dat iedereen ruk is en Mercedes is god.Trixi schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:54:
[...]
Oneens, Mercedes kan in deze kwestie nooit winnen en dat weet jij denk ik ook wel. Als je zegt dat je de beste bent van het veld of dat nu overduidelijk is of niet ben je arrogant, als je bescheiden blijft is het ook niet goed.
Damned if you do, damned if you don't
Dat is de perceptie die ze proberen te creëren. Natuurlijk is het spannend! So close! We werken hartstikke hard om dit te bereiken! Ze willen niet gezien worden als de uitschieter omdat ze dan worden aangepakt.GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:51:
Mercedes zou gewoon niet meer moeten zeggen: het is spannend of wat dan ook.. nee gewoon: wij verwachten 1-1,5s sneller te zijn dan de rest. Het is wat het is
Eén blik op het scorebord geeft echte een heel ander beeld.
Één jaar geleden is al verleden? Want die nieuwe, dunnere, banden zijn per 2019 ingevoerd, na twee "tests" in 2018. Waarbij juist bij die twee tests bleek dat die banden enorm voordelig waren voor Mercedes.Raven__NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:54:
[...]
Banden? kom op man, dat was hoeveel jaar geleden? Niet zo in het verleden blijven hangen dat is nu niet meer relevant.
Volgende week zijn de Silverstone banden nog een gradatie softer. Niet voordelig voor de zilverzwartpijlen. Maar wees niet bang, dat wordt onder druk van Mercedes uiteraard weer door Pirelli teruggedraaid.RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
Één jaar geleden is al verleden? Want die nieuwe, dunnere, banden zijn per 2019 ingevoerd, na twee "tests" in 2018. Waarbij juist bij die twee tests bleek dat die banden enorm voordelig waren voor Mercedes.
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is iets complexer. Ze waren oorspronkelijk geïntroduceerd voor een aantal races zoals Silverstone in 2018. Dat was op zich goed omdat ze anders enorme blaren hadden gekregen. Het probleem is de introductie voor alles races. Een tweede wat ik me ook bedacht is dat per 2019, blown axels en wat andere aerodynamische zaken rond de banden ook zijn verboden. Dat speelt misschien ook een rol in de problemen waar met name RBR mee kampt. Ze krijgen simpelweg niet alle vier de banden in een temperatuurspectrum wat ze kunnen vasthouden voor een kwalificatieronde.RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
Één jaar geleden is al verleden? Want die nieuwe, dunnere, banden zijn per 2019 ingevoerd, na twee "tests" in 2018. Waarbij juist bij die twee tests bleek dat die banden enorm voordelig waren voor Mercedes.
Dat is het waarschijnlijk wel...Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:02:
[...]
Volgende week zijn de Silverstone banden nog een gradatie softer. Niet voordelig voor de zilverzwartpijlen. Maar wees niet bang, dat wordt onder druk van Mercedes uiteraard weer door Pirelli teruggedraaid.
Voor de race is het misschien ook goed want de softs nu tijdens de race morgen, gaan denk ik al vrij dramatisch zijn. Ze waren zeer zeker dramatisch als het heet was zoals gisteren, maar morgen zie ik ze het ook niet lang volhouden.
[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-08-2020 17:07 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat denk ik wel, als je ziet dat de soft het nu al moeilijk had. Laat staat dat deze volgende week, de mediums zijn.Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:02:
[...]
Volgende week zijn de Silverstone banden nog een gradatie softer. Niet voordelig voor de zilverzwartpijlen. Maar wees niet bang, dat wordt onder druk van Mercedes uiteraard weer door Pirelli teruggedraaid.
...
Maar die energie-regel is naar mijn weten niet meer verandert, dus andere teams hebben al lang en breed hetzelfde uitgevonden. Maar bv naar mijn weten heeft Mercedes nog altijd de motor met de hoogste thermal-efficiency. Dus ze zijn goed in:RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:55:
[...]
Kuch V4 kuch. Mercedes was in 2010 al met een V4 met turbo + MGU-K + MGU-H bezig. Dat was nog voordat het 2014 reglement er was. Vervolgens hebben ze nog twee cilinders toegevoegd en waren ze klaar, bij wijze van spreken. Mercedes was er daardoor ook al zo lang mee bezig dat ze tijd hadden om loopholes te vinden als het transporteren van energie van de MGU-H naar de MGU-K buiten de accu om en dus de regels m.b.t. "er mag maximaal X megajoules uit de accu worden gehaald per ronde" te omzeilen.
- in de ICE most “bang” for the “buck”
- uit de uitlaat-flow met het minste verlies maximale restant-energie overbrengen naar de MGU-K
- uit de Turbo de meeste efficiente inlaat-boos krijgen en transporteren naar de ICE
- Het meest efficient elektrische energie omzetten in beweging (MGU-K)
Dit is ook gewoon cutting edge R&D/engineering en niet zozeer een loophole.
Ok ik dacht hij naar de zogenaamde 'illegale' bandentest refereerde van x aantal jaar geleden.RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
Vorig jaar? Waar zelfs Pirelli heeft bevestigd dat deze banden niet de sleutel zijn tot het succes van Mercedes. En hoe verklaar je de jaren daarvoor dan? Ze zijn gewoon inferieur en hebben hun huiswerk beter gedaan dan de rest.
Ook las ik ergens dat de versimpelde voorvleugel, juist veel pijn deed voor RBR ... ook dit zou niet goed samen gaan met de high rake concept waar RBR mee werktDaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:03:
[...]
Het is iets complexer. Ze waren oorspronkelijk geïntroduceerd voor een aantal races zoals Silverstone in 2018. Dat was op zich goed omdat ze anders enorme blaren hadden gekregen. Het probleem is de introductie voor alles races. Een tweede wat ik me ook bedacht is dat per 2019, blown axels en wat andere aerodynamische zaken rond de banden ook zijn verboden. Dat speelt misschien ook een rol in de problemen waar met name RBR mee kampt. Ze krijgen simpelweg niet alle vier de banden in een temperatuurspectrum wat ze kunnen vasthouden voor een kwalificatieronde.
Horner was niet voor niets helemaal pist over de nieuwe regels.
https://competitions.plan...w-2019-rules-1144587.html
ZOals jij ook al eerder had aangegeven ... slecht uitgewerkte nieuwe regels brengen dit veld ook niet dichter bij elkaar ... eerder verder van de kop groep.
[ Voor 9% gewijzigd door powah33 op 01-08-2020 17:17 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
Klopt. Maar in de tijd dat andere fabrikanten bezig waren met dit uit te zoeken, en daarna nog implementeren, kon Mercedes zich wel weer bezig houden met andere ontwikkelingen om de motor beter / sneller te maken. Daardoor dat Ferrari, Renault en Honda altijd achter de feiten aanlopen.ND863 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:05:
[...]
Maar die energie-regel is naar mijn weten niet meer verandert, dus andere teams hebben al lang en breed hetzelfde uitgevonden.
En juist toen het veld wat bij elkaar begon te komen kwam Ferrari met hun oppermachtige, maar illegale, motor. Daardoor heeft Mercedes weer veel meer tijd en energie gestoken in motorontwikkeling en lopen ze nu weer mijlenver voor.
Maar wellicht wil je het als wisselgeld wel toestemmen. Is ook politiek.
Wat ook politiek is: je motor in 2 klantenteams stoppen, daarmee beinvloed je dit soort stemmingen in je eigen voordeel.
Wederom grootste winnaar volgend jaar? Mercedes (want McLaren +1)
Grootste verliezer? (Renault, die staan in hun eentje)
En wederom FIA die het toestaat. Denk indd dat Ecclestone snel door zou hebben wat de McLaren engine move zou betekenen en zou ingrijpen...
Dus eigenlijk had Ferrari überhaupt geen verbeteringen (legaal of illegaal) aan moeten brengen, anders loopt Mercedes nog verder uit?RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:10:
[...]
Klopt. Maar in de tijd dat andere fabrikanten bezig waren met dit uit te zoeken, en daarna nog implementeren, kon Mercedes zich wel weer bezig houden met andere ontwikkelingen om de motor beter / sneller te maken. Daardoor dat Ferrari, Renault en Honda altijd achter de feiten aanlopen.
En juist toen het veld wat bij elkaar begon te komen kwam Ferrari met hun oppermachtige, maar illegale, motor. Daardoor heeft Mercedes weer veel meer tijd en energie gestoken in motorontwikkeling en lopen ze nu weer mijlenver voor.
Nogal wiedes dat Mercedes weer verbeteringen aan de motor probeert aan te brengen. Ik ben alleen van mening dat de FIA gewoon loeihard in moet grijpen. Na 2004 was het geen probleem, waarom nu wel?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Jawel, het hybride tijdperk begon waarvoor Mercedes zwaar gelobbyd had.Raven__NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Dus?
"When you grow up your heart dies"
- DaniëlWW2
- Niet online
Ze wisten ook echt wel wat er zou gaan gebeuren in 2018...powah33 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:07:
[...]
Ook las ik ergens dat de versimpelde voorvleugel, juist veel pijn deed voor RBR ... ook dit zou niet goed samen gaan met de high rake concept waar RBR mee werkt
https://competitions.plan...w-2019-rules-1144587.html
Horner was bijzonder vocaal tegen die reglementen en dat was 100% omdat alle teams onbeperkte CFD mochten uitvoeren en Newey en team allang hadden gezien wat dit zou doen. Dit zijn operaties in de honderden miljoenen dollars, natuurlijk weten die wat er gaat gebeuren. Met zulke bedragen maak je gewoon risicoanalyses en verifieer je zaken. Mercedes kan wel spelen dat ze 50/50 waren, maar die hebben ook gewoon CFD's gedraagt en wisten echt wel dat ze er juist beter van zouden worden. Al die teams hebben dat gedaan en de stemming was vier voor, zes tegen. Er waren vier teams nodig.
Dat is op zich niet eens de fout van Mercedes. Natuurlijk stem je voor als je er beter van word en als je de concurrentie benadeeld, des te beter. Dit is de fout van de FIA die in 2017 een forse reglementswijziging doorvoerde met als doel het stoppen van Mercedes. Het was misschien niet zo sterk als gewenst, maar het was een stuk eerlijker dan wat ze bijvoorbeeld met Ferrari hadden gedaan in 2005. De top drie kwam dichterbij elkaar in 2018, en toen kwam de paniekreactie omdat er in Melbourne niet werd ingehaald. Dat is elk jaar zo.
Dat is de frustratie, in ieder geval voor mij. Dit was zo onnodig. Je had heel andere dingen kunnen doen. Trim de bargeboards dan veel verder weg, reduceer de outwash onderdelen of doe gewoon niks terwijl je werkt naar een betere reglement voor 2020. Een veel grotere en krachtigere voorvleugel zonder outwash elementen, blijkt gewoon erg kortzichtig te zijn geweest.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-08-2020 17:19 ]
Werd er voor gestemd? Dat is nieuw voor mij. Volgens mij besloot Pirelli dit zelf naar aanleiding van de problemen van Mercedes.ND863 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:12:
Die banden verandering: waren teams (incl Rbr) mee ingestemd. Ze hadden moeten tegenstemmen als je doorhebt dat je grootste concurrent er wellicht nog meer erop vooruit dan jezelf.
Wellicht omdat deze race gewoon kapot is hierdoordemonic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:15:
snapt niet helemaal waarom deze discussie in [F1 2020] Race 4 GP van Groot-Brittannië plaats vind.
Voor mijn lering en vermaak, heb jij een bron voor die V4 ontwikkeling?RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:55:
[...]
Mijn 30 minuten google skills brengen mij niet verder..
Bij mijn weten was het al meerdere jaren duidelijk dat de F1 van 90° V8 (2.4L) naar 90°V6 (1.6L) gingen met ander brandstof types en limieten en energie terug-win-systemen.
Dus waarom Mercedes een V4 systeem zou ontwikkelen klinkt niet logisch...imho
Edit, misschien past dit beter in het algemene F1 topic idd.
[ Voor 3% gewijzigd door ricardo246 op 01-08-2020 17:19 ]
100% eens.RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:10:
[...]
Klopt. Maar in de tijd dat andere fabrikanten bezig waren met dit uit te zoeken, en daarna nog implementeren, kon Mercedes zich wel weer bezig houden met andere ontwikkelingen om de motor beter / sneller te maken. Daardoor dat Ferrari, Renault en Honda altijd achter de feiten aanlopen.
Weet niet meer wat er gebeurd was met de motoren discussie van een paar jaar terug (was ook voor 2021 geloof ik? Of 2023). Toen (of eerder al) had de F1 wellicht beter af gedaan door één of meerdere hybdride elementen te standardiseren. Maarja, uiteindelijk werd er helemaal niks aan de PU regels gedaan
Weet je wanneer de FIA/promoters wellicht wakker worden? Als alle F1 fans stoppen met F1-fan te zijn.
Eerlijk gezegd: I’m not entirely sure.Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:16:
[...]
Werd er voor gestemd? Dat is nieuw voor mij. Volgens mij besloot Pirelli dit zelf naar aanleiding van de problemen van Mercedes.
Kon me vaag herinneren, of ik zit het in de war te halen met de stemming van PU regels
Dan rijden ze volgende week toch een 2-stopper met medium-hard-hard of soft-hard-hard?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:03:
Dat is het waarschijnlijk wel...
Voor de race is het misschien ook goed want de softs nu tijdens de race morgen, gaan denk ik al vrij dramatisch zijn. Ze waren zeer zeker dramatisch als het heet was zoals gisteren, maar morgen zie ik ze het ook niet lang volhouden.
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2020 17:23 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
sjaool schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:15:
[...]
Jawel, het hybride tijdperk begon waarvoor Mercedes zwaar gelobbyd had.
Net als andere fabrikanten!
Zelfs onder V8 tijdperk was de Mercedes de betere dan de rest. Alleen motor had minder impact dan tegenwoordig.
Ik vraag het me af. Elke week worden de reacties op F1 Twitter account extremer. Als ze voor 2021 geen verdere wijzigingen doen om Mercedes in te perken denk ik dat het weleens klaar kan zijn.ND863 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:18:
[...]
Weet je wanneer de FIA/promoters wellicht wakker worden? Als alle F1 fans stoppen met F1-fan te zijn.
Maar waarschijnlijk denk de FOM met het verbieden van het DAS systeem voor volgend jaar voldoende gedaan te hebben en het weer dichter bij elkaar komt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Alle fabrikanten wilden iets wat meer op straatauto's leek. Geen dikke vette V8 meer maar een moderne kleine hybride motor waarvan de ontwikkeling ook commercieel toegepast zou kunnen worden.sjaool schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:15:
[...]
Jawel, het hybride tijdperk begon waarvoor Mercedes zwaar gelobbyd had.
Daar sloegen ze de plank aan twee kanten mis. De ontwikkeling is veel te duur en het concept is inmiddels meer achterhaald dan de V8 dat toen was.
alles kan off-topic
Wat ik helemaal bizar vind: De turbowagens van de jaren 80 klonken bruut. Het klinkt alsof de motor ieder moment van onder de motorkap kan exploderen. Waarom kan dat dan nu niet? FOM/LM moet dat toch ook wel doorhebben? Zei net tegen een vriend nog: De wagens uit 2000 zijn seconden langzamer, maar ze komen gewoon veel sneller over door al hun gekrijs. Breng desnoods de blown diffuser weer terug voor wat meer kabaal bij het aanremmen.GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:28:
Het erge met F1 weekends is ook wel: de best klinkende auto's zijn van de Porsche cup, tenzij ze wat historische F1 auto's laten opdraven..
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mercedes heeft DAS hier waarschijnlijk niet eens gebruikt... Dus dat zal dan veel zoden aan de dijk zetten ja.Martin0 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:23:
Ondanks dat dit niks met deze GP te maken heeft.
Maar waarschijnlijk denk de FOM met het verbieden van het DAS systeem voor volgend jaar voldoende gedaan te hebben en het weer dichter bij elkaar komt.
Overigens heeft de FOM daar niets mee te maken. Bij de FIA moet je wezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Spotmatic op 01-08-2020 17:31 ]
Dat Verstappen hier nog een P3 er uit weet te slepen siert hem wel.
Hamilton 1
Bottas 2
Verstappen op 25 seconden van Bottas (wanneer hij niet uitvalt) 3
Daarna 30-50 seconden niks.
En dan nummer 4.
Eventueel is nummer 4 of 5 al gelapt door #1/#2
[ Voor 7% gewijzigd door Wim-Bart op 01-08-2020 17:39 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
En nummer 4 zal niet Albon zijn... Die zit er op het moment helemaal doorheen.Wim-Bart schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:38:
[...]
Hamilton 1
Bottas 2
En dan nummer 4.
Klopt, zit als fanaat zelfs al te twijfelen of ik ga kijken, misschien de start even, maar voor de rest is er geen reet meer aan. F1 is dood.Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:39:
[...]
En nummer 4 zal niet Albon zijn... Die zit er op het moment helemaal doorheen.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Verstappen op 8 s van Bottas, maar da's omdat Bottas met een gratis pitstop gedaan heeft voor de snelste rondeWim-Bart schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:38:
[...]
Hamilton 1
Bottas 2
En dan nummer 4.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Als Leclerc weer zo'n start heeft als vorige week dan kan het nog leuk worden.hoevenpe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:42:
Leclerc naast Verstappen op de tweede rij kan bij de start nog leuk zijn, de Mercedessen gaan we niet meer terugzien.
"When you grow up your heart dies"
Daarom ook verspilling van tijd om 2 uur voor de buis te zitten, even kijken bij start hoe Verstappen en Leclerc het doen en dan lekker BBQ ofzo.hoevenpe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:42:
Leclerc naast Verstappen op de tweede rij kan bij de start nog leuk zijn, de Mercedessen gaan we niet meer terugzien.
Maar wie weet wordt HAM wel door de bliksem getroffen, heeft BOT een oprisping en is aan de schijterij, en is het onverwacht spannend in de F1.5 omdat Max flink terugvalt. Daar zit je dan met je BBQ, verbrand vlees en lauw bier.Wim-Bart schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:43:
[...]
Daarom ook verspilling van tijd om 2 uur voor de buis te zitten, even kijken bij start hoe Verstappen en Leclerc het doen en dan lekker BBQ ofzo.
Nah nee, eigenlijk is het jammer wat er nu allemaal met de F1 gebeurt. Het is gewoon een Mercedes feestje en dat zal nooit meer veranderen. Ik heb ook het gevoel dat de regels van de FIA rond Mercedes gebogen worden. Het is gewoon zo, dat de FIA alle regels ter gunste van Mercedes heeft en dat Ferrari extra geld krijgt (omdat ze zogenaamd zo lang F1 zijn) en de rest heeft het nakijken.Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:45:
[...]
Maar wie weet wordt HAM wel door de bliksem getroffen, heeft BOT een oprisping en is aan de schijterij, en is het onverwacht spannend in de F1.5 omdat Max flink terugvalt. Daar zit je dan met je BBQ, verbrand vlees en lauw bier.
F1 is gewoon dood en het is wachten tot kijkers aantallen weg vallen, daarmee ook de sponsors.
Volgens mij wordt DAS vooral gebruikt om de banden op te warmen, en zeker niet op Silverstone, die bochtjes zijn net iets te snel om met je stuur te gaan lopen klooien.Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:31:
[...]
Mercedes heeft DAS hier waarschijnlijk niet eens gebruikt... Dus dat zal dan veel zoden aan de dijk zetten ja.
Overigens heeft de FOM daar niets mee te maken. Bij de FIA moet je wezen.
Ik heb het gevoel dat de sponsors grotendeels al weg zijn. Zie hoe leeg Haas, alfa en Williams zijn.Wim-Bart schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:49:
[...]
Nah nee, eigenlijk is het jammer wat er nu allemaal met de F1 gebeurt. Het is gewoon een Mercedes feestje en dat zal nooit meer veranderen. Ik heb ook het gevoel dat de regels van de FIA rond Mercedes gebogen worden. Het is gewoon zo, dat de FIA alle regels ter gunste van Mercedes heeft en dat Ferrari extra geld krijgt (omdat ze zogenaamd zo lang F1 zijn) en de rest heeft het nakijken.
F1 is gewoon dood en het is wachten tot kijkers aantallen weg vallen, daarmee ook de sponsors.
Vroeger stonden Minardi, Arrows, Jaguar etc gewoon vol, met grote sponsoren..
Het begon met Super aguri, HRT, Lotus en Virgin, lege auto's..
Haas is al een tijdje leeg sinds dat energy drink debacle, Williams begint alles te verliezen, Sauber/alfa is al een tijdje niet veel meer
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 01-08-2020 17:54 ]
In ieder geval iemand met meer gewicht dan ieder van ons.Bart-Willem schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:51:
Nu de HAM () vraag: wie gaat de Fia/F1 een boze mail sturen?
Naar ons wordt alleen geluisterd wanneer er massaal niet meer gekeken wordt.Bart-Willem schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:51:
Nu de HAM () vraag: wie gaat de Fia/F1 een boze mail sturen?
* Bart-Willem schuift schaal lasagne naar binnen.Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:52:
[...]
In ieder geval iemand met meer gewicht dan ieder van ons.
Of bedoel je niet "fysiek gewicht"?
"The way Alex has handled the situation, the way he has handled the pressure has been impressive" - Christian Horner#BritishGP 🇬🇧 #F1 https://t.co/7gh39VDqny
— Formula 1 (@F1) 1 augustus 2020
Op zo'n manier 'steun' krijgen betekent gewoon dat je na het weekend exit bent. Geldt in alle sporten...
Alleen het mes in de rug ontbreekt nog.GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:01:
Einde van ALB:
[Twitter]
Op zo'n manier 'steun' krijgen betekent gewoon dat je na het weekend exit bent. Geldt in alle sporten...
Die komt maandag of dinsdag wel.Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:02:
[...]
Alleen het mes in de rug ontbreekt nog.
Maar goed, ze hebben wel geprobeerd zijn prestaties beter te krijgen met die nieuwe engineer etc..
[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 01-08-2020 18:04 ]
En wie nu dan?GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:01:
Einde van ALB:
[Twitter]
Kvyat zou een blamage zijn, Gasly zal al helemaal niet met deze auto om kunnen gaan.
onzin.GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:01:
Einde van ALB:
[Twitter]
Dat is gewoon een losse quote van Horner uit een interview. "Hoe gaat Albon om met kritiek uit de media" nou: "blablabla"
I served in a company of heroes.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Welgeteld 1 race gereden met nieuwe engineerGAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:02:
[...]
Die komt maandag of dinsdag wel.
Maar goed, ze hebben wel geprobeerd zijn prestaties beter te krijgen met die nieuwe engineer etc..
Die geven ze echt nog wel een paar races. En zoals gezegd; er is 0 alternatief.
...
Wellicht de Hulk. Alleen is die onder druk ook niet echt een performer.. of wellicht toch nog eens Kvyat, die hebben ze destijds m.i. te snel teruggezet..MikeyMan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:07:
[...]
Welgeteld 1 race gereden met nieuwe engineer
Die geven ze echt nog wel een paar races. En zoals gezegd; er is 0 alternatief.
Heeft betere resultaten gehad dan RIC.
Verder kwam ik deze tweet nog tegen
[Twitter: https://twitter.com/KevinDeepak3/status/1289590548769038338?s=19]
Zou Ricciardo inmiddels weten hoelaat het is.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:27:
[...]
Ik denk dat Jack een horloge gaat scoren.
GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:11:
[...]
Wellicht de Hulk. Alleen is die onder druk ook niet echt een performer.. of wellicht toch nog eens Kvyat, die hebben ze destijds m.i. te snel teruggezet..
Heeft betere resultaten gehad dan RIC.
Verder kwam ik deze tweet nog tegen
[Twitter]
"Closely contested".
Dit lijkt mij heel erg persoonlijk. Ik vind de huidige motoren wel een stuk interessanter met alle hybride componenten.Maarten_E schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:30:
[...]
Wat ik helemaal bizar vind: De turbowagens van de jaren 80 klonken bruut. Het klinkt alsof de motor ieder moment van onder de motorkap kan exploderen. Waarom kan dat dan nu niet? FOM/LM moet dat toch ook wel doorhebben? Zei net tegen een vriend nog: De wagens uit 2000 zijn seconden langzamer, maar ze komen gewoon veel sneller over door al hun gekrijs. Breng desnoods de blown diffuser weer terug voor wat meer kabaal bij het aanremmen.
Ergens hoop ik nog steeds dat Bottas gewoon zichzelf een keer kwaad maakt en het Lewis 'ns echt moeilijk maakt. Dat ie 'm een keer wèl laat staan. Dat kan dit seizoen nog redden. Merc heeft de constructeurs titel toch al min of meer binnen, dus dan kunnen Ham en Bot in principe met elkaar in de clinch. Dan zit er tenminste nog een beetje vuur in dat wdc.Luxicon schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:08:
Al de racepace redelijk meevalt kan Verstappen nog kans maken op P2. Dat gebeurd wel vaker, maar meer zit er niet in. De auto's hebben amper pech en de banden werken heel prima mee. Daar zit geen verassing in. Toch zijn er elke race wel verassingen, dus wie weet. Het is onderhand wel duidelijk dat Mercedes veruit de snelste auto's heeft, dus als er niets aan de hand is wordt Hamilton 1e in standje cruise control. Die zie je na de start ergens aan de horizon verdwijnen.
Maar nee, zelfs dat lijkt Merc tot in de puntjes te managen... Ze hebben een 2e coureur die Lewis honest kan houden in de kwali en vervolgens meestal een beetje weg kwijnt in de race. En dat is wellicht nog wel het meest schrijnende aan de de mercedes dominantie. Het voelt zo ontzettend kunstmatig... Alsof ze het allemaal 3 jaar geleden helemaal uitgedacht hebben. Ze managen zelfs het publiek met Toto in zijn eeuwige gespeelde underdog rol
Morgen gebeuren er ongetwijfeld wel weer wat leuke dingen in de race en dan ben ik weer een week tevreden
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Daar speelde meer. De twee incidenten met Vettel, Verstappen die ze binnen moesten houden, anders kon die zomaar eens weg gaan, en het geruzie binnen Toro Rosso (Sainz senior die van alles en nog wat de pers in gooide, beide kanten van de garage waar een steeds grotere kloof tussen ontstond, ...). Als ze Verstappen en Sainz daar de rest van het jaar daar hadden laten zitten was dat ook mis gegaan. Kon Verstappen geen promotie krijgen dan was die wellicht ook vertrokken, ....GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:11:
[...]
Wellicht de Hulk. Alleen is die onder druk ook niet echt een performer.. of wellicht toch nog eens Kvyat, die hebben ze destijds m.i. te snel teruggezet..
En ironisch genoeg, ik denk dat een Helmut Marko best blij was toen ze Sainz konden verhuren aan Renault. Maar Sainz was wellicht wel nu de vele betere teamgenoot geweest bij Red Bull. Levert goed werk af bij McLaren, en nu senior ook de boel meer laat varen (net zoals Jos) is dat "probleem" ook opgelost.
Hulk tot einde seizoen zodra beschikbaar, volgend jaar Vettel.Bansheeben schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:06:
En wie gaan ze dan inzetten voor Albon? Kvyat? Gasly? Ik zie Vettel voor volgend jaar wellicht nog wel gebeuren, maar de rest is ook kansloos.
Thank me later!
Heb je zo'n grote hekel aan de Hulk?Bart-Willem schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:20:
[...]
Hulk tot einde seizoen zodra beschikbaar, volgend jaar Vettel.
Thank me later!
Dat is ook wel zo, want Hamilton (en eventueel Bottas) zouden motor nog wel meer power kunnen geven dan dat ze nu doen. Het is voor Hamilton in ieder geval het managen van de rondetijden, en de banden. Maar de banden houden het ook wel goed vol bij de andere teams. De banden zijn niet echt uitdagend te noemen.Bansheeben schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:17:
[...]
Ergens hoop ik nog steeds dat Bottas gewoon zichzelf een keer kwaad maakt en het Lewis 'ns echt moeilijk maakt. Dat ie 'm een keer wèl laat staan. Dat kan dit seizoen nog redden. Merc heeft de constructeurs titel toch al min of meer binnen, dus dan kunnen Ham en Bot in principe met elkaar in de clinch. Dan zit er tenminste nog een beetje vuur in dat wdc.
Maar nee, zelfs dat lijkt Merc tot in de puntjes te managen... Ze hebben een 2e coureur die Lewis honest kan houden in de kwali en vervolgens meestal een beetje weg kwijnt in de race. En dat is wellicht nog wel het meest schrijnende aan de de mercedes dominantie. Het voelt zo ontzettend kunstmatig... Alsof ze het allemaal 3 jaar geleden helemaal uitgedacht hebben. Ze managen zelfs het publiek met Toto in zijn eeuwige gespeelde underdog rol![]()
Morgen gebeuren er ongetwijfeld wel weer wat leuke dingen in de race en dan ben ik weer een week tevreden
...
Natuurlijk niet, maar de feedback van de Hulk is 1000 maal beter dan "don't put me in traffic"-Albon.
[ Voor 26% gewijzigd door Bart-Willem op 01-08-2020 18:23 ]
Nee. Dat Hamilton 3 tienden sneller is dan Bottas, dat is knap van hem en komt door talent. Dat hij 1.1. seconden sneller is dan Max en de rest... Geen idee of dat knap is van hem, want de Merc is superieur. Dat is erg knap van zijn engineers en komt door talent van de engineers (en het feit dat ze met meerderen zijn en meer geld ter beschikking hebben).ricardo246 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:25:
als VER iedere week op 1 stond met een 1seconde verschil was het natuurlijk puur talent van hem.
En had niemand geklaagd hier. Merc geklaag mag , maar alle berichten zijn wel veel copy and paste, geen diepgang, puur emotie, mag wel eens over zijn..
Als Ver iedere week op pole stond op 1.0 seconden, ten opzichte van zijn teamgenoot, dát zou door talent komen. Als dat is ten opzichte van de snelste niet-teamgenoot, nee, dan is dat niet persé bijzonder...
- DaniëlWW2
- Niet online
Nu nog niet, maar dit moet niet veel vaker meer gebeuren. Ander is het.GAIAjohan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:01:
Einde van ALB:
[Twitter]
Ja, deze bestaat kennelijk ook.
Ik ben het bijna met je eens, op 1 punt niet, de auto en coureur moeten elkaar ook liggen. Kijk naar VET, die kan echt wel sturen maar kan in 2020 weinig met de Ferrari. Zo ook Albon en zijn voorgangers met de RBR. Ik geloof er in dat HAM en VER de auto naar een hoger punt kunnen tillen (ook bijvoorbeeld RUS doet dat) en de team maten blijven achter. Maar soms past de auto niet bij je, of juist wel.... ik hoop dat ik duidelijk ben,CousinBoneless schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:24:
[...]
Nee. Dat Hamilton 3 tienden sneller is dan Bottas, dat is knap van hem en komt door talent. Dat hij 1.1. seconden sneller is dan Max en de rest... Geen idee of dat knap is van hem, want de Merc is superieur. Dat is erg knap van zijn engineers en komt door talent van de engineers (en het feit dat ze met meerderen zijn en meer geld ter beschikking hebben).
Als Ver iedere week op pole stond op 1.0 seconden, ten opzichte van zijn teamgenoot, dát zou door talent komen. Als dat is ten opzichte van de snelste niet-teamgenoot, nee, dan is dat niet persé bijzonder...
Albon en Gasly zijn net als Kvyat niet top materiaal. Heel goed en beter dan een Grosjean, Latifi, etc maar niet het niveau aan de top.
Ik zeg Russel naar Red Bull. Koop hem maar uit. Zitje bij Mercedes zit er toch niet in
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew
Behalve dat Der Toto Russell niet zomaar laat gaan. En zeker niet naar een concurrerend team.Hugo schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:37:
Als Albon als 4de kan finishen is het goed genoeg. Zelfs met ronde achterstand. Moet hij dus wel de Ferrari's, de McLaren's en Racing Points achter zich houden. En Ricciardo.
Albon en Gasly zijn net als Kvyat niet top materiaal. Heel goed en beter dan een Grosjean, Latifi, etc maar niet het niveau aan de top.
Ik zeg Russel naar Red Bull. Koop hem maar uit. Zitje bij Mercedes zit er toch niet in
Genoeg om naar uit te kijken morgen.
- Wordt VER 2, 3 of crasht ie met LEC?
- Kan ALB zich nog een beetje revancheren voor de slechte dagen vandaag en gisteren?
- Kan HUL zich laten zien?
- Gaat Jack z'n Rolex verliezen (kon niet zien welke hij om had, z'n GMT Master of SDDS) of gaat ie een Bell&Ross winnen? (Slechte weddenschap trouwens).
Dat betekent, stam + t .
Russell naar Red Bull zou goed zijn voor Red Bull, maar niet voor Russell. Zijn marktwaarde gaat onherroepelijk de verkeerde kant op naast Max.Hugo schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:37:
Als Albon als 4de kan finishen is het goed genoeg. Zelfs met ronde achterstand. Moet hij dus wel de Ferrari's, de McLaren's en Racing Points achter zich houden. En Ricciardo.
Vraag me af of als hij nog 2 jaar in de achterhoede blijft rijden dat ook goed is?Jimmy J. schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:40:
[...]
Russell naar Red Bull zou goed zijn voor Red Bull, maar niet voor Russell. Zijn marktwaarde gaat onherroepelijk de verkeerde kant op naast Max.
Maar goed ik denk ook niet dat een Toto hem zou laten gaan naar een 'zwaar' concurrerend team
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew
PSN: xMaurice93
De vraag is of je dat af kan dwingen. Sainz is ook weggegaan bijvoorbeeld. Die had nu ook bij Red Bull kunnen rijden achteraf gezien. Het lijkt me wel dat je liever Russel dan Bottas wil op de langere termijn, maar hij is nog te onervaren voor Mercedes denk ik.Hugo schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:44:
[...]
Vraag me af of als hij nog 2 jaar in de achterhoede blijft rijden dat ook goed is?
Maar goed ik denk ook niet dat een Toto hem zou laten gaan naar een 'zwaar' concurrerend team
...
Ha, inderdaad. Stel je voor dat hij 0,9 seconden langzamer dan Lewis zou zijn. Dan zou hij op P....Luxicon schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:47:
[...]
De vraag is of je dat af kan dwingen. Sainz is ook weggegaan bijvoorbeeld. Die had nu ook bij Red Bull kunnen rijden achteraf gezien. Het lijkt me wel dat je liever Russel dan Bottas wil op de langere termijn, maar hij is nog te onervaren voor Mercedes denk ik.
...wacht even.
Geen idee hoe je dat bedoeld -P2?-. Bottas is nu denk ik sneller dan Russel, lastig in te schatten. Ik bedoel dat als je kunt kiezen voor een team waarbij je voor podiums kan rijden, misschien aantrekkelijker kan zijn dan een onzekere plaats voor een topteam. Al denk ik dat zijn tijd hoe dan ook komt, als hij geduld heeft met Hamilton / Bottas.Jimmy J. schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:49:
[...]
Ha, inderdaad. Stel je voor dat hij 0,9 seconden langzamer dan Lewis zou zijn. Dan zou hij op P....
...wacht even.
...
[Streamable: Albon and Verstappen's Q2 laps compared]
Dit topic is gesloten.
![]()
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.