Jasphur schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:03:
[...]
Uiteraard vind ik de continue dominatie van Mercedes vervelend en zie ik liever dat het WDC/WCC spannend blijft tot aan Abu Dabi. Maar ik kan als kijker ook:
- heerlijk genieten van de F1.5. Hier gebeuren soms echt enorm spannende dingen,
- smullen van de politieke spelletjes van Ferrari,
- lekker weg fantaseren over de ideeën die de engineers/techneuten hebben over kleine verbeteringen aan details aan de wagens. Denk aan het DAS systeem,
- juichen om coureurs die, waarvan je het niet verwacht had, ineens een P3 scoren. Milk-boy for WDC,
- en nog wel wat andere dingen denk ik.
In dat opzicht ben ik niet veel anders dan een fan die nauw een team of coureur volgt, grootste verschil is dan denk ik dat het mij niet zoveel kan interesseren als er 1 team steeds wint of 1 coureur(of zijn wagen) niet goed presteert
Ik krijg als ik sommige reacties lees soms het gevoel dat als het Max niet lukt, of juist Mercedes wel, ze de hele sport maar stom vinden oid...

Dat is zonde want het is in de essentie een prachtige sport.
Fan zijn van een coureur/team is goed en leuk en moedig ik zeker aan, maar ik vind dat je in een topic als deze wat obectiever mag zijn. Mening

Van 1994 ben ik altijd al Ferrari fan geweest en heb nog steeds een zwak voor het rode team, nooit een fan van een specifieke rijder geweest. Het lijkt mij alleen bijzonder lastig om als volger van F1 & Nederlander, geen zwak te hebben voor de prestaties van Max en dus de hoop te hebben dat hij het bijzonder goed doet. Zeker omdat wij als landje dit nog nooit mee hebben mogen maken in de lange historie van F1.
Moet Max van mij dan iedere race winnen? Nee, absoluut niet zeg, ik wil spanning zien een gevecht tussen kemphanen op het scherpst van de snede gedurende een vol seizoen.
Wie denkt er niet terug aan Hill vs. Schumacher, Hakkinen vs. Schumacher, Raikonnen vs. Alonso/Hamilton, Hamilton vs. Massa of Vettel vs. Alonso, gedurende het seizoen. We willen die spanning voelen van een kampioenschap waar om gevochten moet worden, als de races dan een optocht zijn en voorop duidelijk is wie aan het langste eind gaat trekken dan haken mensen af.
disclaimer; Ook in het verleden hebben we voldoende optochten gehad, maar op voorhand was tijdens een raceweekend wel de spanning of Williams, Ferrari, McLaren, Renault of BMW/Sauber het beste pakket had voor die baan. Daarnaast zorgde de strategie er ook voor dat er meer gebeurde.