Toon posts:

[F1 2020] Race 3 GP van Hongarije Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste
Acties:
  • 100.931 views

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:35
Leon Zwiers schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:33:
`Wat ik me afvraag. Even buiten die bizarre (wellicht op het oneerlijke af) MERC auto.

HAM is een coureur in hart en nieren, die leeft voor de sport en geniet er ook van. Zou ie zelf niet moe worden van dat telkens maar compleet onbedreigd van de ene naar de andere overwinning rijden? Ik kan me voorstellen dat de racer in hem het veel leuker rijden vindt als ie ook daadwerkelijk getest wordt en alles uit zichzelf moet halen.
Luister een keer naar zijn radio als het een keer niet zo goed gaat, dan krijg ik niet het idee dat hij het echt leuk vind als hij er moeite voor moet doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Was benieuwd naar wat er in de summons stond:

[...]

Dus denk, pak de sporting regs er even bij.. Art 27.1:

[...]

Zucht... -O-
Wil gewoon weten wat ze hebben gedaan :P
Team heeft de pitstop geroepen? Zie ook Kvyat die vraagt en geen antwoord krijgt.

Tijdens de formation lap moet de engineer zijn mond houden. Daarom dat ze ook altijd op de grid al nog eens het standaard verhaal krijgen van "engine mode X, 3 burnouts, ...". Dat mogen ze niet tijdens de formation lap doen "want driver aid".

Dat is ook de rede waarom Rosberg in Spanje 2016 zo'n poepstart had. Verkeerde engine mode en team mocht het hem niet vertellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
redfoxert schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:59:
[...]

En hij had net al 3 maanden opgesloten gezeten :(
Newey heeft het verprutst ja. Dit is terecht. :> :P
Maar ze hebben ruim een week om de stijfheid van het chassis te testen en erop te acteren. Het gaat er denk ik meer om dat ze achterhalen wat het nu precies is, dat in FP1 in Silverstone verifiëren en dan die auto eens goed afstellen. Een slecht afgestelde RB16 met Max achter het stuur kan dit al. Zo slecht is die auto dan ook niet. :)
ArthurMorgan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:58:
[...]

33+15 = 48

om hem nu gelijk helemaal de winst te geven is ook weer zo wat. Want als hij doorgereden was was er een heel andere race geweest en misschien anderen ook niet uitgevallen.
Max zijn uitval veranderde de situatie niet. De SC's erna hadden Max waarschijnlijk alleen maar geholpen om van banden te wisselen en de aanval te openen terwijl Mercedes weer eens passief niks deed. Het is denk ik realistisch om meer in die race te zien dan P3. Albon had zelfs tweede kunnen worden daar, achter Max. Dan stond Max er nog beter voor. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:24

mrc4nl

Procrastinatie expert

RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:39:
[...]

HAM is geen racer. Als die twee ronden vast zit begint die te miepen. Hij is gewend om onbedreigd aan kop te rijden, of in de kont van Bottas de "Valteri, this is James" af te wachten. Laat hem achter een echte concurrent rijden en hij begint meteen te miepen.
ik snap je verband tussen racer en miepen niet. staat gewoon los van elkaar.

ham heeft er gewoon een handje van om te klagen als het voor hem niet lekker gaat terwijl hij op zn sloffen wint. Lec is ook een onzeker figuur die de hele tijd maar lijkt te moeten bevestigen als het niet lekker gaat, alsof dit pitmuur dat ook niet zou kunnen zien.

ora et labora

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01

SjoerdV nl

Be the change.

Transportman schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Luister een keer naar zijn radio als het een keer niet zo goed gaat, dan krijg ik niet het idee dat hij het echt leuk vind als hij er moeite voor moet doen.
Je krijgt maar van een paar coureurs misschien 1% van het totale radioverkeer te horen, op basis daarvan kan je dat echt niet staten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 21:30
Gasly had toch een nieuwe motor, gind deze nu in rook op? 🤔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Newey heeft het verprutst ja. Dit is terecht. :> :P
Maar ze hebben een week om de stijfheid van het chassis te testen en erop te acteren. Het gaat er denk ik meer om dat ze achterhalen wat het nu precies is, dat in FP1 in Silverstone verifiëren en dan die auto eens goed afstellen. Een slecht afgestelde RB16 met Max achter het stuur kan dit al. Zo slecht is die auto dan ook niet. :)

[...]

Max zijn uitval veranderde de situatie niet. De SC's erna hadden Max waarschijnlijk alleen maar geholpen om van banden te wisselen en de aanval te openen terwijl Mercedes weer eens passief niks deed. Het is denk ik realistisch om meer in die race te zien dan P3. Albon had zelfs tweede kunnen worden daar, achter Max. Dan stond Max er nog beter voor. :)
Zo slecht is de auto niet... Als er 1.20 gereden moet worden met dat ding.

Als dat ineens 1.13 moet worden wordt het wel een probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!
SjoerdV nl schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:40:
[...]

_O- _O- _O-

Hoe ging hij Max toen voorbij?

Hamilton geen racer 8)7
Waarop doel je? Hongarije vorig jaar? Dat zeg ik toch. Het team maakt een strategische call, die Hamilton sterk in twijfel trok, waardoor die uiteindelijk met een flink snelheidsverschil langs Verstappen kan zijlen. Op gelijke banden kwam die er niet langs, en dat gevecht duurde toch echt een aantal ronden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DoubleDutch schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:44:
Gasly had toch een nieuwe motor, gind deze nu in rook op? 🤔
Iets ging er in rook op. We kunnen later zien of er weer een motor is gewisseld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Zo slecht is de auto niet... Als er 1.20 gereden moet worden met dat ding.

Als dat ineens 1.13 moet worden wordt het wel een probleem.
En als je met 1:20's rijden met 18 punten naar huis gaat na een absoluut dramatisch weekend, dan is het zo slecht niet. Uiteraard moeten ze er nu voor gaan zorgen dat ze met 25 punten naar huis gaan. Daarvoor hebben ze dus die week waar Newey aan zijn tekentafel voor geketend dient te worden. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Team heeft de pitstop geroepen? Zie ook Kvyat die vraagt en geen antwoord krijgt.

Tijdens de formation lap moet de engineer zijn mond houden. Daarom dat ze ook altijd op de grid al nog eens het standaard verhaal krijgen van "engine mode X, 3 burnouts, ...". Dat mogen ze niet tijdens de formation lap doen "want driver aid".

Dat is ook de rede waarom Rosberg in Spanje 2016 zo'n poepstart had. Verkeerde engine mode en team mocht het hem niet vertellen.
Ik dacht dat dat alweer eruit was en kan het ook niet zo snel vinden in de sporting regs.
Daarnaast is het dan wel een beetje vreemd om het op dit artikel op te hangen.

Maar goed, we gaan het zien/horen. Er zal allicht nog wel wat over naar buiten komen.

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoubleDutch
Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Iets ging er in rook op. We kunnen later zien of er weer een motor is gewisseld.
Ind kan ook wat anders zijn, hopelijk voor Honda iets kleins. 😬

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Edd

-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 19:38
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:42:
[...]

dat is een heel goed punt inderdaad! dat is de reden waarom kyvat geen bericht terug kreeg dat die naar binnen moest.
En wellicht waarom haas onderzocht wordt.

Mag zijn radio wordt beantwoord met
MAG: "there is already a dry line"
ENG: "Understood, what do you want to do?"
korte pauze
ENG: "Will do the start, and see then"
lange pauze
ENG: "Kev will box now."
MAG: "Yes will box, box for dry, box for dry."
ENG: "Yes we will box for dry".
na pitstop.
ENG: "STOP AT THE PIT EXIT LINE, STOP AT THE PIT EXIT LINE."
MAG: "I got it, I Got it"
ENG: "Wait for tthe green light, wait for the green light."

(de wagen van MAG schuift de eerste ronde trouwens veel rond..damn..)

Kyvat:
by bocht 6
KVY: "Can I box for slicks? before the start? Confirm please"
geen reactie...

Bij bocht 12
KVY: "Please confirm I can box now"
bij pitentry:
KVY: "MAG boxxed"
en op de grid...

grappig dat zelfs dat niet gezegd mag worden.

In bocht 4 van de race zegt kvy:
KVY: "Box"
KVY: "Or I can stay out, but i chink that we can make a big decision here"
ENG: "I will let you know"
paar bochten verder:
KVY: "Confirm box"
ENG: "Box box, box box"

[Voor 6% gewijzigd door demonic op 19-07-2020 18:55]

Acties:
  • +13Henk 'm!

• DoubleDutch
Ik hoop zo dat Vettel - - - >Lec dit seizoen helemaal aan stront rijd. 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!
Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Ik dacht dat dat alweer eruit was en kan het ook niet zo snel vinden in de sporting regs.
Daarnaast is het dan wel een beetje vreemd om het op dit artikel op te hangen.

Maar goed, we gaan het zien/horen. Er zal allicht nog wel wat over naar buiten komen.
Ik denk dat je dan doelt op de algemene regel die er in 2016 was waarbij de engineer überhaupt geen engine modes etc mocht doorgeven? Die is toen inderdaad mid season geschrapt. En kan worden toegevoegd aan het lijstje regels die zijn aangepast in het voordeel van Mercedes. Baku hadden Rosberg en Hamilton ineens problemen. Rosberg had ze vrij snel opgelost (had net een mode change gedaan, en die terug gedraaid), Hamilton heeft ronden lang lopen miepen en aangegeven dat die gewoon aan alle knopjes zou blijven draaien, en dus meer met stuur bezig te zijn dan rijden. Niet lang daarna is die regel als sneeuw voor de zon verdwenen. Alhoewel, er was ook nog een incident geweest met Rosberg in Silverstone, waarbij die een probleem had en het team wel doorgaf "pas dit en dat aan", waarvoor die post race een time penalty kreeg en Verstappen een plekje op schoof.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:45
Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:46:
[...]

In een tweet zag ik ergens dat het de drive train was.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 23:36

Vuvuzela

My spire is forming

Transportman schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Luister dan ook alle boord radio's terug van elke coureur.. De regie kiest er steeds voor om elke scheet van HAM uit te zenden. Terwijl elke coureur meerdere malen zal "klagen" om een dingetje per race.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niet online
Jasphur schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:55:
[...]

In een tweet zag ik ergens dat het de drive train was.
Ik hoop het. 3 motoren in 3 races anders. :X

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• Jasphur
Ik weet nu al wie er naar het personeels diner mag komen en wie niet :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jasphur schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:57:

[Embed]
Yup, Grosjean mag alleen komen als hij kookt. :Y)

Acties:
  • +2Henk 'm!
demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:52:
[...]

dat is een heel goed punt inderdaad! dat is de reden waarom kyvat geen bericht terug kreeg dat die naar binnen moest.
En wellicht waarom haas onderzocht wordt.

Mag zijn radio wordt beantwoord met
MAG: "there is already a dry line"
ENG: "Understood, what do you want to do?"
korte pauze
ENG: "Will do the start, and see then"
lange pauze
ENG: "Kev will box now."
MAG: "Yes will box, box for dry, box for dry."
ENG: "Yes we will box for dry".
na pitstop.
ENG: "STOP AT THE PIT EXIT LINE, STOP AT THE PIT EXIT LINE."
MAG: "I got it, I Got it"
ENG: "Wait for tthe green light, wait for the green light."

(de wagen van MAG schuift de eerste ronde trouwens veel rond..damn..)

Kyvat:
by bocht 6
KVY: "Can I box for slicks? before the start? Confirm please"
geen reactie...

Bij bocht 12
KVY: "Please confirm I can box now"
bij pitentry:
KVY: "MAG boxxed"
en op de grid...

grappig dat zelfs dat niet gezegd mag worden.

In bocht 4 van de race zegt kvy:
KVY: "Box"
KVY: "Or I can stay out, but i chink that we can make a big decision here"
ENG: "I will let you know"
paar bochten verder:
KVY: "Confirm box"
ENG: "Box box, box box"
Het domme is ook nog eens dat Steiner in de post show van F1TV volgens mij aangaf dat dit het plan was. Full wets voor als het zou gaan regenen, en anders direct naar slicks. Als dat je plan is dan zorg je toch dat je van tevoren duidelijk afspreekt hoe het gaat verlopen (en dus dat MAG moet zeggen "ik kom nu naar binnen")

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demonic
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:58:
[...]

Het domme is ook nog eens dat Steiner in de post show van F1TV volgens mij aangaf dat dit het plan was. Full wets voor als het zou gaan regenen, en anders direct naar slicks. Als dat je plan is dan zorg je toch dat je van tevoren duidelijk afspreekt hoe het gaat verlopen (en dus dat MAG moet zeggen "ik kom nu naar binnen")
exact inderdaad. heel simpel. "<driver> jij bepaald. roep maar als je naar binnen wilt"
Iets wat KVY ook had moeten kunnen doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Drive train is toch motor, bak en alles wat daarbij hoort? Zegt m.i. nog niet zoveel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jasphur schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:57:

[Embed]
Tenzij er dus toch nog een straf volgt voor (niet) unaided rijden. Met als slagroom op de taart dat Magnussen hier een "Verstappen Mexico 2019" doet. "Goede call van het team" bewijst nog maar eens dat het team de call heeft gedaan waar dat (waarschijnlijk) niet mag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niet online
MikeyMan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:00:
[...]

Drive train is toch motor, bak en alles wat daarbij hoort? Zegt m.i. nog niet zoveel.
Ik kan mij niet voorstellen dat al die onderdelen tegelijk de brui eraan hebben gegeven.

Onder drivetrain word verstaan de onderdelen die kracht overbrengen naar de wielen exclusief de motor.

Wikipedia: Drivetrain

Maar goed, we gaan het zien.

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 19-07-2020 19:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• demonic
Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:03:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat al die onderdelen tegelijk de brui eraan hebben gegeven.
klopt. maar zeggen dat het "drivetrain" was, is hetzelfde als "er was iets mis met de aero."

dan kan het ook bargeboards, voor-, achtervleugel, vloer en dergelijke zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:03:
[...]

Misschien niet allemaal tegelijk kapot en "drie oorzaken". Maar gezien de hoeveelheid rook kan het natuurlijk wel dat er meer is kapot gegaan.

Zoals teams ook niet blij zijn met overijverige fire marshals die bij een beetje rook een hele schuimblusser in de uitlaat leeg spuiten. Die hele motor kun je vervolgens afschrijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:04:
[...]

klopt. maar zeggen dat het "drivetrain" was, is hetzelfde als "er was iets mis met de aero."

dan kan het ook bargeboards, voor-, achtervleugel, vloer en dergelijke zijn.
Niet helemaal. Zie mijn edit.

Acties:
  • +22Henk 'm!

• Edd
Timelapse van de reperatie

https://streamable.com/0r5njf

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:03
Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Niet helemaal waarschijnlijk. De eerste motor is opgestuurd maar kan misschien gerepareerd worden.
Verder gaf Ted aan dat het de versnellingsbak was deze keer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
BlackMonkey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:09:
[...]

Niet helemaal waarschijnlijk. De eerste motor is opgestuurd maar kan misschien gerepareerd worden.
Verder gaf Ted aan dat het de versnellingsbak was deze keer.
Tja, maakt niet uit. Wissel is wissel en dat mag je per seizoen maar een paar keer onbestraft doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Tja, maakt niet uit. Wissel is wissel en dat mag je per seizoen maar een paar keer onbestraft doen.
nope.. helaas..

je mag motoren vrij wisselen.
je mag NIET motoren vrij in en uit je poule halen.

Dus de aller eerste motor van het seizoen mag je best in de laatste race gebruiken als je dat wil.
Zolang de regels mbt. het in de poule hebben maar niet verbroken zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Humor. Ver/Ham/Lec willen maar 1 ding en dat is winnen. En hier gaan mensen miepen wanneer die gasten gaan miepen wanneer ze potentieel de winst aan hun voorbij zien gaan. :+
Ver is ook het hele weekend aan het miepen omdat het niet gaat zoals hij wil. Dat is met Ham en Lec niet anders.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackMonkey
Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Je mag maar 3 (staat dit seizoen nog niet helemaal vast) PU's per seizoen gebruiken, deze worden toegevoegd in de poule van de rijder. Binnen deze poule mag er wel onderling gewisseld worden. Vaak rijden ze op vrijdagen met een wat versletener motor en leggen ze de beste uit de poule er pas op zaterdag in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
@demonic @BlackMonkey Dat weet ik. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je een motor mag repareren en weer terug in de poule mag brengen.
Iedere motor, hoe stuk ook, is te repareren. Dan zou die regel dus geen zin hebben.

Dat men een motor in vrije trainingen gebruikt die tegen het einde van zijn levensduur zit spreekt voor zich. Waarom daarvoor een verse motor gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:18:
@demonic @BlackMonkey Dat weet ik. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je een motor mag repareren en weer terug in de poule mag brengen.
Iedere motor, hoe stuk ook, is te repareren. Dan zou die regel dus geen zin hebben.
dat is heel anders dan dat je zei. jij had het over wisselen, niet over repareren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BlackMonkey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 16:50

Dat men een motor in vrije trainingen gebruikt die tegen het einde van zijn levensduur zit spreekt voor zich. Waarom daarvoor een verse motor gebruiken.
je kan een motor ook niet repareren, ze zijn gesealed en kunnen dus bijvoorbeeld een zuiger niet verwisselen....

en op het moment dat je de seal verwijderd dan kost het je nog een motor in je pool of een extra motor buiten je pool (dus straf).

[Voor 9% gewijzigd door Catmandos op 19-07-2020 19:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dat mag dan ook niet. Zie Renault (+ klanten) eind 2016 of 2017? Renault had geen onderdelen meer om nieuwe motoren te maken en is oude (/geplofte?) motoren maar gaan oplappen. En volgens de regels was dat weer een nieuwe motor in de poule met bijbehorende straf.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Red Bull bezig om aan te tonen hoe het eraan toe ging met Albon op de grid:

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:19:
[...]

dat is heel anders dan dat je zei. jij had het over wisselen, niet over repareren.
We hadden het over kapotte motoren? Als dit dus de derde motor stuk zou zijn in 3 races dan hebben ze een probleem.

Ik zei dat er iets in rook op ging. En we later zouden kunnen zien of er weer een motor was gewisseld. En met wisselen bedoel ik dus naar een nieuwe motor omdat deze dus stuk is.

Het wisselen wat jij bedoelt is geen overzicht van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:22:
[...]

Dat mag dan ook niet. Zie Renault (+ klanten) eind 2016 of 2017? Renault had geen onderdelen meer om nieuwe motoren te maken en is oude (/geplofte?) motoren maar gaan oplappen. En volgens de regels was dat weer een nieuwe motor in de poule met bijbehorende straf.
Ja, en terecht. Anders kan je wel bezig blijven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jasphur
Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:23:
[Streamable: Red Bull pleading their case]
Haal die muis-pointer eens uit beeld joh :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackMonkey

Ligt eraan wat er stuk is natuurlijk, niet alles maakt het onmogelijk die motor nog te gebruiken. Tijdens de vrije training hadden ze het vermoeden dat het gewoon een sensor was. Tot hoever je kan gaan heb ik geen idee van maar ik weet wel dat in het verleden er vaker een motor is opgestuurd voor inspectie die ze daarna weer hebben ingezet.

Acties:
  • +2Henk 'm!
offtopic:
Nu die clip hier toch langs komt (had toevallig de post-show op staan en dit "live" gezien). Wat mij meteen opviel was dat Will Buxton het heeft over "asphalt" en Stoffel het heeft over "tarmac".

Daarnaast grappig om te zien dat Stoffel weer terug is in het paddock. Benieuwd of FOM hem vaker gaat inzetten. En de rest bewaar ik maar voor het F1 kijken topic als ik daar zin in heb :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

Anoniem: 310408

ArthurMorgan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Je moet stilstaan op moment a.
Je mag niet voorbij punt X zijn.

Niks arbitrairs aan.
Ik wil geen olie op een vuur gooien en denk dat de raceleiding een prima beslissing heeft genomen maar dat zijn de regels niet. De auto mag NIET bewegen als de rode lampen aan zijn. Zoek maar op, staat overduidelijk in de regels.

Botas verklote zijn start en was daarmee voldoende gestraft. Hij gooide de tweede plaats weg. Als ze hem 5 seconden straf hadden gegeven was de uitslag hetzelfde. Tegenwoordig worden de regels wat inteligenter toegepast, laten we daar dankbaar voor zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
BlackMonkey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:29:
[...]

Ligt eraan wat er stuk is natuurlijk, niet alles maakt het onmogelijk die motor nog te gebruiken. Tijdens de vrije training hadden ze het vermoeden dat het gewoon een sensor was. Tot hoever je kan gaan heb ik geen idee van maar ik weet wel dat in het verleden er vaker een motor is opgestuurd voor inspectie die ze daarna weer hebben ingezet.
Dat kan. Maar dat is allemaal iets anders als repareren.

Acties:
  • +1Henk 'm!
BlackMonkey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:29:
[...]

Volgens mij mogen zegels gebroken worden, mits onder toezicht van de FIA. Dus inspectie mag, maar onderdelen vervangen mag niet. Zelfde is volgens mij ook wel eens met versnellingsbakken gebeurd. Waarbij het bij versnellingsbak weer zo raar is dat eigenlijk alleen "de binnenkant" die 6 events achter elkaar mee moet gaan. De "behuizing" mogen ze wel vervangen. Wellicht dat dat ook is gebeurd toen Vettel tegen Stroll aan reed in die cooldown lap na aflopen race. Weet niet meer zeker waarvan dit feitje me bij staat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:29:
[...]

offtopic:
Nu die clip hier toch langs komt (had toevallig de post-show op staan en dit "live" gezien). Wat mij meteen opviel was dat Will Buxton het heeft over "asphalt" en Stoffel het heeft over "tarmac".
offtopic:
Dan hoort Will toch niet thuis op de baan; asphalt wordt over het algemeen genoemd als het over publieke wegen gaat, zo ook bijvoorbeeld de Nordschleife. Tarmac is "performance grade" spul met een stuggere en slijtvastere bovenlaag om op de hele baan hetzelfde gevoel te houden in de auto.[

@RobertMe even extra: vliegvelden hebben ook tarmac omdat dan elk vliegtuig hetzelfde reageert bij opstijgen en landen en dus ook zo goed als dezelfde rolweerstand / remkracht kan hebben

[Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 19-07-2020 19:36]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 310408

Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:26:
[...]
Een goed kwalificatie rondje kunnen rijden is niet hetzelfde als een goede racepace hebben.
Wel ik denk dat Bottas en Hamilton het tegendeel bewijzen. 31% van alle races de laaste 10 jaar zijn gewonnen vanaf poleposition. Een goede kwalificatie is dus een enorme hulp bij het winnen van een race.

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:56

protest is dus meer als ''voorzorg'' als dat het een nieuw iets is.
indien het illegaal gezien word, word deze uitslag ook geschrapt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:56
talkatoo schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Het knappe is dat hij na zo'n fout en de schaamte die daarbij hoort meteen vol vertrouwen de eerste bocht door gaat (en de race rijdt). Dat zie ik niet veel rijders na doen.
Dit inderdaad,daar moet je wel ballen en vertrouwen hebben in het team hoor. Verder was hij daarna eigenlijk foutloos.

De mechanics verdienen echt wel opslag,binnen een kwartier dit fixen vlak voor de start op de grid.Super :) .

Acties:
  • +1Henk 'm!
Anoniem: 310408 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:32:
Botas verklote zijn start en was daarmee voldoende gestraft. Hij gooide de tweede plaats weg. Als ze hem 5 seconden straf hadden gegeven was de uitslag hetzelfde.
Als ze hem +5 seconds na de race hadden gegeven had het niet uitgemaakt nee. Alleen moet een +5 seconds time penalty worden ingelost tijdens de eerst volgende pitstop, en als die er niet is, wordt die aan het einde toegevoegd. En in de "chaos" die er nu was met de pitstops had 5 seconden extra stil staan dus zomaar een (flink?) aantal plekken kunnen kosten. Waarschijnlijk was die dan toch wel weer terug gekomen, maar de race was dan gegarandeerd anders gelopen. Waarbij die wellicht zelfs weer niet die extra stop op het eind had gemaakt, druk op Verstappen bleef zetten, en die er uiteindelijk wel langs kwam. I.p.v. extra stop met hoop om op verse banden en flink snelheidsverschil terug te komen, en dan te falen door pas in laatste ronde(s) aan te sluiten zonder echte kans op inhalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57

Damian

Insane Obtrusion

demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:13:
[...]

die waardes betekenen echt 0,0. 8)7 |:(
Is puur voor de amerikanen die de kleurtjes mooi vinden.
Want, waarop baseer jij dat?

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demonic
Damian schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Het feit dat letterlijk Pirelli dit al gezegd heeft. :D
(en als je een beetje de sport volgt je dit zelf ook al wel kan zien.)

https://www.racefans.net/...-misleading-says-pirelli/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Damian schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Dat is allang bekent. Het zijn schattingen om te proberen duidelijk te maken aan de niet zo ervaren fans waar de verschillen vandaan komen. Maar dan gesponserd door........

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:15

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Anoniem: 310408 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:35:
[...]

Wel ik denk dat Bottas en Hamilton het tegendeel bewijzen. 31% van alle races de laaste 10 jaar zijn gewonnen vanaf poleposition. Een goede kwalificatie is dus een enorme hulp bij het winnen van een race.
Ja, euhm, er staat nergens dat een goede kwalificatie niet belangrijk is toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edd
basvn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:35:
[Twitter]

protest is dus meer als ''voorzorg'' als dat het een nieuw iets is.
indien het illegaal gezien word, word deze uitslag ook geschrapt
Ze zullen bij iedere race een nieuw protest moeten indienen na de race.
Dus zolang dit loopt, zal dit gebeuren.

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackMonkey
Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:32:
[...]

Dat kan. Maar dat is allemaal iets anders als repareren.
Ligt aan je definitie van repareren. Ik zie het als, PU doet het eerst niet meer, daarna is het probleem verholpen en doet de PU het weer, PU is gerepareerd. Hoe ze het probleem verhelpen zal mij een zorg zijn, al was er een filter verstopt.

Nog los van het feit dat @RobertMe volgens mij gelijk heeft dat in sommige gevallen de seal wel verbroken mag. In het voorbeeld van de versnellingsbakken zijn er zelfs onderdelen vervangen (wat wel leek te komen door de inspectie). Ik heb alleen de exact regels niet paraat dus durf het voor de PU niet als een feit te zeggen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:33

————————————————————————————————————————————————

:D

Acties:
  • +10Henk 'm!
  • Pinned

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ferrari wou Vettel zijn race dus ook verpesten met de gebruikelijke "Ferrari strategie", maar Vettel wou dus geen softs maar mediums omdat die softs zouden gaan grainen. Resultaat is duidelijk met acht punten voor Vettel en nul voor Leclerc...

https://streamable.com/l5zaaq

En Vettel blijft toch ook een vriendelijk type. :)

https://streamable.com/k2u0js

[Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-07-2020 20:38]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DJTimo schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:46:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

————————————————————————————————————————————————

[Afbeelding]
:D
Is dat die gast van chainbear?

Edit... Blijkbaar niet:

[Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 19-07-2020 20:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Als Albon een tijdstraf krijgt voor het drogen van de track, hoe werkt dat dan? Hij is namelijk de laatste die de volle 70 ronden heeft afgelegd, iedereen achter hem is blijven steken op 69 ronden.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@DaniëlWW2 Maar dat is hoe ik Vettel ken en graag zie buiten het racen om. Af en toe een lolletje, niet heel de wereld die om hem draait. Toch serieus zijn op momenten dat het moet etc.

Gewoon beetje luchtig en geen marketing muppet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:56:
[...]

Als Albon een tijdstraf krijgt voor het drogen van de track, hoe werkt dat dan? Hij is namelijk de laatste die de volle 70 ronden heeft afgelegd, iedereen achter hemis blijven steken op 69 ronden.
hetzelfde als normaal.

De totale racetijd + 5 secondes.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:11
Lewis in de race be like:

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:57:
[...]

hetzelfde als normaal.

De totale racetijd + 5 secondes.
Ja maar eindigt hij dan achter Vettel? (Ervan uitgaande dat het 10 seconden want 5 is volgens mij niet genoeg om een verschil te maken)

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Edd
De Hazen hebben beide 10 sec penalty voor het gebruik van de radio tijdens de formation lap.

[Voor 30% gewijzigd door Edd op 19-07-2020 20:06]

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 12:15

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@DaniëlWW2 Ik begrijp niet welk voordeel ze voor ogen hadden met de rode band. Goed om te zien dat Vettel in ieder geval inspraak heeft. Vraag me meteen af of Leclerc dacht dat die rode bandjes wel een goed idee waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Ja maar eindigt hij dan achter Vettel? (Ervan uitgaande dat het 10 seconden want 5 is volgens mij niet genoeg om een verschil te maken)
demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:02:
Enorm bedankt Tweakers dev's voor de copy-paste functie van plaatjes.
[Afbeelding]
Zoals je hier ziet. Vettel zit 7,7 seconden achter albon.
Dus als albon 5 seconden straf krijgt blijft die op P5.
krijgt die 10 seconden straf wordt die P6 en vettel P5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:03:
De Hazern hebben beide 10 sec penalty voor het gebruik van de radio tijdens de formation lap.
dat betekend sainz P9.
En Mag op P10.

Opzich te begrijpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demonic
Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:04:
@DaniëlWW2 Ik begrijp niet welk voordeel ze voor ogen hadden met de rode band. Goed om te zien dat Vettel in ieder geval inspraak heeft. Vraag me meteen af of Leclerc dacht dat die rode bandjes wel een goed idee waren.
als de regen wel en vroeg was gevallen hadden ze een paar snelle rondes kunnen knallen met de rode voor ze naar inters zouden pitten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:04:
[...]

[...]

Zoals je hier ziet. Vettel zit 7,7 seconden achter albon.
Dus als albon 5 seconden straf krijgt blijft die op P5.
krijgt die 10 seconden straf wordt die P6 en vettel P5
Ja maar Vettel is gestopt na 69 ronden en Albon na 70. De racetijd van Albon is langer dan die van Vettel
Dat 7.7 seconden gat was voordat Albon's race was afgelopen, want die had nog een ronde te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:19

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

De Hazen hebben beide 10 sec penalty voor het gebruik van de radio tijdens de formation lap.

[Twitter]
Vraag me af wat de reden/uitleg dan was... pitten voor nieuwe banden is toch geen driver aid?

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
ArcticWolf schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Vraag me af wat de reden dan was... pitten voor nieuwe banden is toch geen driver aid?
al reeds besproken.
demonic in "[F1 2020] Race 3 GP van Hongarije"

Maar omdat ze tijdens de formatie ronde gecommuniceert hebben met de coureur. en dat mag niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Ja maar Vettel is gestopt na 69 ronden en Albon na 70. De racetijd van Albon is langer dan die van Vettel
Dat 7.7 seconden gat was voordat Albon's race was afgelopen, want die had nog een ronde te gaan.
ohh.. lol, goed punt. nu ben ik ook benieuwd XD

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• Edd
ArcticWolf schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Vraag me af wat de reden/uitleg dan was... pitten voor nieuwe banden is toch geen driver aid?
De officiële lezing van de Stewards:
The Stewards heard from the team representative and reviewed video and audio
evidence.

Having considered the matter extensively, the Stewards determined that the team
instructed the driver to pit. The team could not prove that one of the exemptions made
under paragraph A. 2. a) to g) of the Technical Directive 011-17 was applicable.
Therefore, the Stewards consider there is breach of Art. 27.1 of the Sporting
Regulations, that the driver must drive the car alone and unaided.

Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 10.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time
limits.

No further action for Albon.

[Voor 5% gewijzigd door Edd op 19-07-2020 20:12]

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:08:
[...]

ohh.. lol, goed punt. nu ben ik ook benieuwd XD
Als ik naar 45.1 kijk zou Albon alsnog voor blijven
The car placed first will be the one having covered the scheduled distance in the shortest time,
or, where appropriate, passed the Line in the lead at the end of two hours (or more under
Article 5.3). All cars will be classified taking into account the number of complete laps they
have covered, and for those which have completed the same number of laps, the order in
which they crossed the Line.
Edit: Dus eerst aantal completed laps en dan naar de tijd

[Voor 4% gewijzigd door Krankenhausen op 19-07-2020 20:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 14:33
MikeyMan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Is dat die gast van chainbear?

Edit... Blijkbaar niet:

[Twitter]
Dat dacht ik ook eventjes, maar op Twitter ontkent Chain Bear dit te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demonic
Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:11:
[...]

[...]
inderdaad.. maar dat zou ik wel raar vinden.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• BlackMonkey

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Jasphur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:11:
[...]

[...]

Edit: Dus eerst aantal completed laps en dan naar de tijd
Daarmee is dat punt mbt tijdstraf toch nog niet beantwoord? Maar we zullen het nooit weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

[Twitter]
En van legends naar vankers. :')
Paulus07 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:57:
@DaniëlWW2 Maar dat is hoe ik Vettel ken en graag zie buiten het racen om. Af en toe een lolletje, niet heel de wereld die om hem draait. Toch serieus zijn op momenten dat het moet etc.

Gewoon beetje luchtig en geen marketing muppet :)
Ik ook. Vettel is echt een van mijn favoriete coureurs. :)
Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:04:
Werkelijk niemand buiten de almachtige strategieafdeling van Ferrari, begrijpt wat Ferrari doet tijdens de races. Ik kan nu wel alweer een variant op de Ferrari clown meme erbij gaan halen, maar ergens ben ik ook gewoon alweer afgestompt erop...

Het is zo ongelofelijk treurig dat je als normale kijker zonder al die technische informatie en data, ruim een uur voor de finish al kan zien wanneer, hoe en waar Ferrari de race weg heeft gegooid. :') :N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

ND863 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:59:
Jez*s de afschuw tegen HAM is wel echt lelijk hier. Ja Mercedes heeft een beest van een auto gebouwd, maar anders reed HAM w ff ook 2x zo lang op gele bandjes dan zn teamgenoot. HAM kan tempo rijden én bandjes sparen, dat is ook Masterclass.

Edit: gaat vast iemand roepen dat ik niet verplicht in dit topic hoef te kijken :P
Quote ff 3 afschuw berichtjes dan? Ik lees altijd veel respect voor Hamilton.

Afschuw is een groot woord heh. Dan neig je bijna naar braken zo vies is het. Waar staan die berichten dan?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:30

Wimmel

Hello

edit:

* Wimmel was weer even aan het snurken.

[Voor 127% gewijzigd door Wimmel op 19-07-2020 20:18]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 16:50
Zo nu is de uitslag zo goed als done... alleen nog het pink mercedes verhaal wat later naar gekeken zal worden door de Fia.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:02:
Enorm bedankt Tweakers dev's voor de copy-paste functie van plaatjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

leuke details.
- Latifi, 5 ronde achterstand. (3 rondes achter russel)
- Latifi, 6 banden gebruikt.
- LLL, Last Lap Lando, haalt Ocon in de laatste ronde nog in.
- Kvyat, heeft 51 ronden op zijn harde band gereden. Als team geluisterd had naar hem, en meteen naar medium was gegaan. had KVY wellicht nu op P8 of P9 gereden.
- Haas als enige de 2 compound regel moeten volgen. Medium(~ 35 rondes) >> Hard (~35 rondes)
- Lec's race kut (tov. Vettel) vanwege strategie. rond de pitstops is die naar achter gevallen. (geen idee waarom)
Omdat lec zijn 1e stint rode bandjes veel eerder op waren dan Vettels gele.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:59
Nou heb de race met een uur vertraging kunnen kijken. Gezien de quali was dit een fantastische race te noemen. Niet alleen voor Max, maar ook omdat er door het gehele veld werd geknokt om plekjes. Heerlijk.

Max; wat een lutser zeg! Een beginnersfout om op het gerubberde deel van de baan te gaan remmen!! En dan nog driver of the day? Onverdiend imho.
Monteurs van Max helden? Nounou, als we IC-verpleegkundigen helden noemen kan ik me daar wel wat bij voorstellen, maar met 6 man een stuurstang vervangen. Neu. Wel goed dat ze het kunnen hoor. Vind Dat de constructeur van de voorwielophanging wel een bonus heeft verdiend. Die heeft zich namelijk erg goed gehouden. En knap van Max dat ie met zo’n Carbon ophanging door durft te rijden, voor hetzelfde geld was er een scheur in de ophanging en boem! Nou snap ik de dotd beter denk ik hahahaha.....
Overigens heeft hij zijn banden super gemanaged, hij heeft hard gewerkt!

En Albon, met zo’n brakke wagen toch nog 5e, netjes hoor. Vind hem in de race veeel te opportunistisch dus als dit zo door blijft gaan gaan we nog eens een heftige crash zien met hem. Oppassen.

leclerc: ik vind hem vreselijk irritant, maar ik vond hem echt heel erg goed rijden. Ontzettend op de grens, maar toch met veel ruimte voor anderen.

Vettel ook erg goed. Zou hem nog steeds graag bij rbr zien racen naast Max.

Bottas, zwakt nu al weer af

Stroll, netjes

Norris, gaat een grote worden als ie zijn Tijd neemt. Zet hem aub niet naast Verstappen want dan breekt ie te vroeg.
Hamilton: tsja gewoon goed. Verder meh

Grosjean: bye bye

Newey; aan het werk jong!

Al met al, genieten!!!

Kleine rant; zelfs Olaf gaat al draaien met Stroll, kreeg er echt een vieze smaak van in mijn mond. Onsympathieke vent. Heeft hem al die tijd ongenadig af lopen zeiken....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +5Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
wowly schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:19:
Kleine rant; zelfs Olaf gaat al draaien met Stroll, kreeg er echt een vieze smaak van in mijn mond. Onsympathieke vent. Heeft hem al die tijd ongenadig af lopen zeiken....
Dus moet ie dat nu voor altijd blijven doen? Of mag ie stiekem toch wel z'n mening veranderen obv wat hij nu ziet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 08-06 16:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Leon Zwiers schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:33:
`Wat ik me afvraag. Even buiten die bizarre (wellicht op het oneerlijke af) MERC auto.

HAM is een coureur in hart en nieren, die leeft voor de sport en geniet er ook van. Zou ie zelf niet moe worden van dat telkens maar compleet onbedreigd van de ene naar de andere overwinning rijden? Ik kan me voorstellen dat de racer in hem het veel leuker rijden vindt als ie ook daadwerkelijk getest wordt en alles uit zichzelf moet halen.
Ik denk niet dat ie de strijd met VER durft aan te gaan. In elke andere auto gaat HAM het afleggen tegen VER. Als je bedenkt dat Max een ruim een minuut harder gaat dan zijn collega-coureur, dat geeft wel weer aan hoeveel beter hij is dan iedereen.

Ik hoop dat Max zo snel mogelijk naar Mercedes mag, het liefst voor Bottas, zodat hij een keertje met Hamilton mag uitmaken wie nu echt de beste is of anders omdat Hamilton de GOAT is en stopt. Dan kan Max een paar jaartjes op rij slapend wereldkampioen worden :Y

Sterker nog, volgens mij is de overmacht van Mercedes zo groot, dat Max wel naar Mercedes móet als hij ooit wereldkampioen wil worden, tenzij Mercedes het een beetje laat vieren de komende jaren om het spannend te houden. Anders zal ie bekend komen te staan als de eeuwige belofte die nooit in een kampioensauto mocht rijden.

[Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 19-07-2020 20:26]

Dit dus.

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:45
Wowly, je bent na de race (of tijdens) aan het bier gegaan? Wat een onsamenhangend warrig wazig verhaal man

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Gasly was dus een versnellingsbak.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:32
Ik vind de straf voor Haas eigenlijk te belachelijk voor woorden. Klein team is geniaal bezig. Dit is nou juist iets wat ze niet moeten bestraffen m.i.

Ja volgens de regeltjes dit en dat.. zal wel, blijft staan dat ik het ruk vind.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
Wat heeft Williams met Latifi gedaan dat hij 5 keer gelapt is en op 6 verschillende banden heeft gestaan?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• demonic
Holk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:28:
Wowly, je bent na de race (of tijdens) aan het bier gegaan? Wat een onsamenhangend warrig wazig verhaal man
iedere alinea is een andere coureur.
hij verteld gewoon zijn mening over de coureurs en andere aspecten.

Niet echt onsamenhangend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

Waar is trouwens het mede posters review topic. Ik wil iedereen op een schaal van walgelijk tot dronken in kunnen delen.

Zelf zit ik op beide aspecten aan de hoge kant. Walgelijk dronken!

een treffende spreuk

Acties:
  • +7Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:31:
Wat heeft Williams met Latifi gedaan dat hij 5 keer gelapt is en op 6 verschillende banden heeft gestaan?
Latifi heeft zo ongeveer elke run off van het circuit verkend deze race. :z

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee