First of all a big thanks to my mechanics for doing an incredible job fixing the car in record time 💪 I’m very happy finishing 2nd! #KeepPushing 🇭🇺 #HungarianGP pic.twitter.com/FKSEEfAyNA
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 19 juli 2020
-
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
First of all a big thanks to my mechanics for doing an incredible job fixing the car in record time 💪 I’m very happy finishing 2nd! #KeepPushing 🇭🇺 #HungarianGP pic.twitter.com/FKSEEfAyNA
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 19 juli 2020
-
Luister een keer naar zijn radio als het een keer niet zo goed gaat, dan krijg ik niet het idee dat hij het echt leuk vind als hij er moeite voor moet doen.Leon Zwiers schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:33:
`Wat ik me afvraag. Even buiten die bizarre (wellicht op het oneerlijke af) MERC auto.
HAM is een coureur in hart en nieren, die leeft voor de sport en geniet er ook van. Zou ie zelf niet moe worden van dat telkens maar compleet onbedreigd van de ene naar de andere overwinning rijden? Ik kan me voorstellen dat de racer in hem het veel leuker rijden vindt als ie ook daadwerkelijk getest wordt en alles uit zichzelf moet halen.
Team heeft de pitstop geroepen? Zie ook Kvyat die vraagt en geen antwoord krijgt.Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:38:
[...]
Was benieuwd naar wat er in de summons stond:
[...]
Dus denk, pak de sporting regs er even bij.. Art 27.1:
[...]
Zucht...![]()
Wil gewoon weten wat ze hebben gedaan
Newey heeft het verprutst ja. Dit is terecht.redfoxert schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:59:
[...]
En hij had net al 3 maanden opgesloten gezeten
Max zijn uitval veranderde de situatie niet. De SC's erna hadden Max waarschijnlijk alleen maar geholpen om van banden te wisselen en de aanval te openen terwijl Mercedes weer eens passief niks deed. Het is denk ik realistisch om meer in die race te zien dan P3. Albon had zelfs tweede kunnen worden daar, achter Max. Dan stond Max er nog beter voor.ArthurMorgan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:58:
[...]
33+15 = 48
om hem nu gelijk helemaal de winst te geven is ook weer zo wat. Want als hij doorgereden was was er een heel andere race geweest en misschien anderen ook niet uitgevallen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ik snap je verband tussen racer en miepen niet. staat gewoon los van elkaar.RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:39:
[...]
HAM is geen racer. Als die twee ronden vast zit begint die te miepen. Hij is gewend om onbedreigd aan kop te rijden, of in de kont van Bottas de "Valteri, this is James" af te wachten. Laat hem achter een echte concurrent rijden en hij begint meteen te miepen.
ora et labora
Je krijgt maar van een paar coureurs misschien 1% van het totale radioverkeer te horen, op basis daarvan kan je dat echt niet staten.Transportman schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:42:
[...]
Luister een keer naar zijn radio als het een keer niet zo goed gaat, dan krijg ik niet het idee dat hij het echt leuk vind als hij er moeite voor moet doen.
Zo slecht is de auto niet... Als er 1.20 gereden moet worden met dat ding.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:43:
[...]
Newey heeft het verprutst ja. Dit is terecht.![]()
![]()
Maar ze hebben een week om de stijfheid van het chassis te testen en erop te acteren. Het gaat er denk ik meer om dat ze achterhalen wat het nu precies is, dat in FP1 in Silverstone verifiëren en dan die auto eens goed afstellen. Een slecht afgestelde RB16 met Max achter het stuur kan dit al. Zo slecht is die auto dan ook niet.
[...]
Max zijn uitval veranderde de situatie niet. De SC's erna hadden Max waarschijnlijk alleen maar geholpen om van banden te wisselen en de aanval te openen terwijl Mercedes weer eens passief niks deed. Het is denk ik realistisch om meer in die race te zien dan P3. Albon had zelfs tweede kunnen worden daar, achter Max. Dan stond Max er nog beter voor.
Waarop doel je? Hongarije vorig jaar? Dat zeg ik toch. Het team maakt een strategische call, die Hamilton sterk in twijfel trok, waardoor die uiteindelijk met een flink snelheidsverschil langs Verstappen kan zijlen. Op gelijke banden kwam die er niet langs, en dat gevecht duurde toch echt een aantal ronden.SjoerdV nl schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:40:
[...]
![]()
![]()
![]()
Hoe ging hij Max toen voorbij?
Hamilton geen racer
Iets ging er in rook op. We kunnen later zien of er weer een motor is gewisseld.DoubleDutch schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:44:
Gasly had toch een nieuwe motor, gind deze nu in rook op? 🤔
En als je met 1:20's rijden met 18 punten naar huis gaat na een absoluut dramatisch weekend, dan is het zo slecht niet. Uiteraard moeten ze er nu voor gaan zorgen dat ze met 25 punten naar huis gaan. Daarvoor hebben ze dus die week waar Newey aan zijn tekentafel voor geketend dient te worden.MikeyMan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:45:
[...]
Zo slecht is de auto niet... Als er 1.20 gereden moet worden met dat ding.
Als dat ineens 1.13 moet worden wordt het wel een probleem.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik dacht dat dat alweer eruit was en kan het ook niet zo snel vinden in de sporting regs.RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:42:
[...]
Team heeft de pitstop geroepen? Zie ook Kvyat die vraagt en geen antwoord krijgt.
Tijdens de formation lap moet de engineer zijn mond houden. Daarom dat ze ook altijd op de grid al nog eens het standaard verhaal krijgen van "engine mode X, 3 burnouts, ...". Dat mogen ze niet tijdens de formation lap doen "want driver aid".
Dat is ook de rede waarom Rosberg in Spanje 2016 zo'n poepstart had. Verkeerde engine mode en team mocht het hem niet vertellen.
-
Ind kan ook wat anders zijn, hopelijk voor Honda iets kleins. 😬Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:46:
[...]
Iets ging er in rook op. We kunnen later zien of er weer een motor is gewisseld.
We confirm that Renault DP World F1 Team has submitted a request to the Stewards of the Event for clarification on the legality of the Racing Point RP20. We have no further comment on this matter until the Stewards have arrived at a decision.
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) 19 juli 2020
-
dat is een heel goed punt inderdaad! dat is de reden waarom kyvat geen bericht terug kreeg dat die naar binnen moest.RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:42:
[...]
Team heeft de pitstop geroepen? Zie ook Kvyat die vraagt en geen antwoord krijgt.
Tijdens de formation lap moet de engineer zijn mond houden. Daarom dat ze ook altijd op de grid al nog eens het standaard verhaal krijgen van "engine mode X, 3 burnouts, ...". Dat mogen ze niet tijdens de formation lap doen "want driver aid".
Dat is ook de rede waarom Rosberg in Spanje 2016 zo'n poepstart had. Verkeerde engine mode en team mocht het hem niet vertellen.
[Voor 6% gewijzigd door demonic op 19-07-2020 18:55]
Ik denk dat je dan doelt op de algemene regel die er in 2016 was waarbij de engineer überhaupt geen engine modes etc mocht doorgeven? Die is toen inderdaad mid season geschrapt. En kan worden toegevoegd aan het lijstje regels die zijn aangepast in het voordeel van Mercedes. Baku hadden Rosberg en Hamilton ineens problemen. Rosberg had ze vrij snel opgelost (had net een mode change gedaan, en die terug gedraaid), Hamilton heeft ronden lang lopen miepen en aangegeven dat die gewoon aan alle knopjes zou blijven draaien, en dus meer met stuur bezig te zijn dan rijden. Niet lang daarna is die regel als sneeuw voor de zon verdwenen. Alhoewel, er was ook nog een incident geweest met Rosberg in Silverstone, waarbij die een probleem had en het team wel doorgaf "pas dit en dat aan", waarvoor die post race een time penalty kreeg en Verstappen een plekje op schoof.Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:48:
[...]
Ik dacht dat dat alweer eruit was en kan het ook niet zo snel vinden in de sporting regs.
Daarnaast is het dan wel een beetje vreemd om het op dit artikel op te hangen.
Maar goed, we gaan het zien/horen. Er zal allicht nog wel wat over naar buiten komen.
In een tweet zag ik ergens dat het de drive train was.Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:46:
[...]
Iets ging er in rook op. We kunnen later zien of er weer een motor is gewisseld.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Luister dan ook alle boord radio's terug van elke coureur.. De regie kiest er steeds voor om elke scheet van HAM uit te zenden. Terwijl elke coureur meerdere malen zal "klagen" om een dingetje per race.Transportman schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:42:
[...]
Luister een keer naar zijn radio als het een keer niet zo goed gaat, dan krijg ik niet het idee dat hij het echt leuk vind als hij er moeite voor moet doen.
I served in a company of heroes.
Ik hoop het. 3 motoren in 3 races anders.Jasphur schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:55:
[...]
In een tweet zag ik ergens dat het de drive train was.
YEAH! First points of the season! 💪🏼 Suuuch a great effort from the whole team making that tyre choice on the formation lap. Was tough in the end, but we managed to keep 9th and get two little but very valuable points. Awesome 👊🏼😊 pic.twitter.com/AHNLFEXYNY
— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) 19 juli 2020
Yup, Grosjean mag alleen komen als hij kookt.Jasphur schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:57:
Ik weet nu al wie er naar het personeels diner mag komen en wie niet
[Embed]
Het domme is ook nog eens dat Steiner in de post show van F1TV volgens mij aangaf dat dit het plan was. Full wets voor als het zou gaan regenen, en anders direct naar slicks. Als dat je plan is dan zorg je toch dat je van tevoren duidelijk afspreekt hoe het gaat verlopen (en dus dat MAG moet zeggen "ik kom nu naar binnen")demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:52:
[...]
dat is een heel goed punt inderdaad! dat is de reden waarom kyvat geen bericht terug kreeg dat die naar binnen moest.
En wellicht waarom haas onderzocht wordt.
Mag zijn radio wordt beantwoord met
MAG: "there is already a dry line"
ENG: "Understood, what do you want to do?"
korte pauze
ENG: "Will do the start, and see then"
lange pauze
ENG: "Kev will box now."
MAG: "Yes will box, box for dry, box for dry."
ENG: "Yes we will box for dry".
na pitstop.
ENG: "STOP AT THE PIT EXIT LINE, STOP AT THE PIT EXIT LINE."
MAG: "I got it, I Got it"
ENG: "Wait for tthe green light, wait for the green light."
(de wagen van MAG schuift de eerste ronde trouwens veel rond..damn..)
Kyvat:
by bocht 6
KVY: "Can I box for slicks? before the start? Confirm please"
geen reactie...
Bij bocht 12
KVY: "Please confirm I can box now"
bij pitentry:
KVY: "MAG boxxed"
en op de grid...
grappig dat zelfs dat niet gezegd mag worden.
In bocht 4 van de race zegt kvy:
KVY: "Box"
KVY: "Or I can stay out, but i chink that we can make a big decision here"
ENG: "I will let you know"
paar bochten verder:
KVY: "Confirm box"
ENG: "Box box, box box"
exact inderdaad. heel simpel. "<driver> jij bepaald. roep maar als je naar binnen wilt"RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:58:
[...]
Het domme is ook nog eens dat Steiner in de post show van F1TV volgens mij aangaf dat dit het plan was. Full wets voor als het zou gaan regenen, en anders direct naar slicks. Als dat je plan is dan zorg je toch dat je van tevoren duidelijk afspreekt hoe het gaat verlopen (en dus dat MAG moet zeggen "ik kom nu naar binnen")
Drive train is toch motor, bak en alles wat daarbij hoort? Zegt m.i. nog niet zoveel.Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:56:
[...]
Ik hoop het. 3 motoren in 3 races anders.
Tenzij er dus toch nog een straf volgt voor (niet) unaided rijden. Met als slagroom op de taart dat Magnussen hier een "Verstappen Mexico 2019" doet. "Goede call van het team" bewijst nog maar eens dat het team de call heeft gedaan waar dat (waarschijnlijk) niet mag.Jasphur schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:57:
Ik weet nu al wie er naar het personeels diner mag komen en wie niet
[Embed]
Ik kan mij niet voorstellen dat al die onderdelen tegelijk de brui eraan hebben gegeven.MikeyMan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:00:
[...]
Drive train is toch motor, bak en alles wat daarbij hoort? Zegt m.i. nog niet zoveel.
[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 19-07-2020 19:05]
klopt. maar zeggen dat het "drivetrain" was, is hetzelfde als "er was iets mis met de aero."Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:03:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat al die onderdelen tegelijk de brui eraan hebben gegeven.
Misschien niet allemaal tegelijk kapot en "drie oorzaken". Maar gezien de hoeveelheid rook kan het natuurlijk wel dat er meer is kapot gegaan.Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:03:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat al die onderdelen tegelijk de brui eraan hebben gegeven.
Niet helemaal. Zie mijn edit.demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:04:
[...]
klopt. maar zeggen dat het "drivetrain" was, is hetzelfde als "er was iets mis met de aero."
dan kan het ook bargeboards, voor-, achtervleugel, vloer en dergelijke zijn.
Niet helemaal waarschijnlijk. De eerste motor is opgestuurd maar kan misschien gerepareerd worden.Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:56:
[...]
Ik hoop het. 3 motoren in 3 races anders.
Tja, maakt niet uit. Wissel is wissel en dat mag je per seizoen maar een paar keer onbestraft doen.BlackMonkey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:09:
[...]
Niet helemaal waarschijnlijk. De eerste motor is opgestuurd maar kan misschien gerepareerd worden.
Verder gaf Ted aan dat het de versnellingsbak was deze keer.
nope.. helaas..Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:10:
[...]
Tja, maakt niet uit. Wissel is wissel en dat mag je per seizoen maar een paar keer onbestraft doen.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Je mag maar 3 (staat dit seizoen nog niet helemaal vast) PU's per seizoen gebruiken, deze worden toegevoegd in de poule van de rijder. Binnen deze poule mag er wel onderling gewisseld worden. Vaak rijden ze op vrijdagen met een wat versletener motor en leggen ze de beste uit de poule er pas op zaterdag in.Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:10:
[...]
Tja, maakt niet uit. Wissel is wissel en dat mag je per seizoen maar een paar keer onbestraft doen.
dat is heel anders dan dat je zei. jij had het over wisselen, niet over repareren.Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:18:
@demonic @BlackMonkey Dat weet ik. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je een motor mag repareren en weer terug in de poule mag brengen.
Iedere motor, hoe stuk ook, is te repareren. Dan zou die regel dus geen zin hebben.
je kan een motor ook niet repareren, ze zijn gesealed en kunnen dus bijvoorbeeld een zuiger niet verwisselen....Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:18:
@demonic @BlackMonkey Dat weet ik. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je een motor mag repareren en weer terug in de poule mag brengen.
Iedere motor, hoe stuk ook, is te repareren. Dan zou die regel dus geen zin hebben.
Dat men een motor in vrije trainingen gebruikt die tegen het einde van zijn levensduur zit spreekt voor zich. Waarom daarvoor een verse motor gebruiken.
[Voor 9% gewijzigd door Catmandos op 19-07-2020 19:21]
Dat mag dan ook niet. Zie Renault (+ klanten) eind 2016 of 2017? Renault had geen onderdelen meer om nieuwe motoren te maken en is oude (/geplofte?) motoren maar gaan oplappen. En volgens de regels was dat weer een nieuwe motor in de poule met bijbehorende straf.Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:18:
...
We hadden het over kapotte motoren? Als dit dus de derde motor stuk zou zijn in 3 races dan hebben ze een probleem.demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:19:
[...]
dat is heel anders dan dat je zei. jij had het over wisselen, niet over repareren.
Ja, en terecht. Anders kan je wel bezig blijven.RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:22:
[...]
Dat mag dan ook niet. Zie Renault (+ klanten) eind 2016 of 2017? Renault had geen onderdelen meer om nieuwe motoren te maken en is oude (/geplofte?) motoren maar gaan oplappen. En volgens de regels was dat weer een nieuwe motor in de poule met bijbehorende straf.
Haal die muis-pointer eens uit beeld johLuxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:23:
Red Bull bezig om aan te tonen hoe het eraan toe ging met Albon op de grid:
[Streamable: Red Bull pleading their case]
Ligt eraan wat er stuk is natuurlijk, niet alles maakt het onmogelijk die motor nog te gebruiken. Tijdens de vrije training hadden ze het vermoeden dat het gewoon een sensor was. Tot hoever je kan gaan heb ik geen idee van maar ik weet wel dat in het verleden er vaker een motor is opgestuurd voor inspectie die ze daarna weer hebben ingezet.Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:18:
Dat men een motor in vrije trainingen gebruikt die tegen het einde van zijn levensduur zit spreekt voor zich. Waarom daarvoor een verse motor gebruiken.
Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:23:
Anoniem: 310408
Ik wil geen olie op een vuur gooien en denk dat de raceleiding een prima beslissing heeft genomen maar dat zijn de regels niet. De auto mag NIET bewegen als de rode lampen aan zijn. Zoek maar op, staat overduidelijk in de regels.ArthurMorgan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:45:
[...]
Je moet stilstaan op moment a.
Je mag niet voorbij punt X zijn.
Niks arbitrairs aan.
Dat kan. Maar dat is allemaal iets anders als repareren.BlackMonkey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:29:
[...]
Ligt eraan wat er stuk is natuurlijk, niet alles maakt het onmogelijk die motor nog te gebruiken. Tijdens de vrije training hadden ze het vermoeden dat het gewoon een sensor was. Tot hoever je kan gaan heb ik geen idee van maar ik weet wel dat in het verleden er vaker een motor is opgestuurd voor inspectie die ze daarna weer hebben ingezet.
Volgens mij mogen zegels gebroken worden, mits onder toezicht van de FIA. Dus inspectie mag, maar onderdelen vervangen mag niet. Zelfde is volgens mij ook wel eens met versnellingsbakken gebeurd. Waarbij het bij versnellingsbak weer zo raar is dat eigenlijk alleen "de binnenkant" die 6 events achter elkaar mee moet gaan. De "behuizing" mogen ze wel vervangen. Wellicht dat dat ook is gebeurd toen Vettel tegen Stroll aan reed in die cooldown lap na aflopen race. Weet niet meer zeker waarvan dit feitje me bij staat.BlackMonkey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:29:
[...]
Ligt eraan wat er stuk is natuurlijk, niet alles maakt het onmogelijk die motor nog te gebruiken. Tijdens de vrije training hadden ze het vermoeden dat het gewoon een sensor was. Tot hoever je kan gaan heb ik geen idee van maar ik weet wel dat in het verleden er vaker een motor is opgestuurd voor inspectie die ze daarna weer hebben ingezet.
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:29:
[...]
offtopic:
Nu die clip hier toch langs komt (had toevallig de post-show op staan en dit "live" gezien). Wat mij meteen opviel was dat Will Buxton het heeft over "asphalt" en Stoffel het heeft over "tarmac".
[Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 19-07-2020 19:36]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Anoniem: 310408
Wel ik denk dat Bottas en Hamilton het tegendeel bewijzen. 31% van alle races de laaste 10 jaar zijn gewonnen vanaf poleposition. Een goede kwalificatie is dus een enorme hulp bij het winnen van een race.Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:26:
[...]
Een goed kwalificatie rondje kunnen rijden is niet hetzelfde als een goede racepace hebben.
Confirmation from the stewards that the Renault protest is the same as last week, and from Racing Point that the brake ducts are the same design, so everything from last week's protest will apply to this one too (so no impounding and sealing etc needed this week) #F1 #HungarianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 19 juli 2020
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit inderdaad,daar moet je wel ballen en vertrouwen hebben in het team hoor. Verder was hij daarna eigenlijk foutloos.talkatoo schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:27:
[...]
Het knappe is dat hij na zo'n fout en de schaamte die daarbij hoort meteen vol vertrouwen de eerste bocht door gaat (en de race rijdt). Dat zie ik niet veel rijders na doen.
Als ze hem +5 seconds na de race hadden gegeven had het niet uitgemaakt nee. Alleen moet een +5 seconds time penalty worden ingelost tijdens de eerst volgende pitstop, en als die er niet is, wordt die aan het einde toegevoegd. En in de "chaos" die er nu was met de pitstops had 5 seconden extra stil staan dus zomaar een (flink?) aantal plekken kunnen kosten. Waarschijnlijk was die dan toch wel weer terug gekomen, maar de race was dan gegarandeerd anders gelopen. Waarbij die wellicht zelfs weer niet die extra stop op het eind had gemaakt, druk op Verstappen bleef zetten, en die er uiteindelijk wel langs kwam. I.p.v. extra stop met hoop om op verse banden en flink snelheidsverschil terug te komen, en dan te falen door pas in laatste ronde(s) aan te sluiten zonder echte kans op inhalen.Anoniem: 310408 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:32:
Botas verklote zijn start en was daarmee voldoende gestraft. Hij gooide de tweede plaats weg. Als ze hem 5 seconden straf hadden gegeven was de uitslag hetzelfde.
Want, waarop baseer jij dat?demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:13:
[...]
die waardes betekenen echt 0,0.![]()
![]()
Is puur voor de amerikanen die de kleurtjes mooi vinden.
Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta
Het feit dat letterlijk Pirelli dit al gezegd heeft.
Dat is allang bekent. Het zijn schattingen om te proberen duidelijk te maken aan de niet zo ervaren fans waar de verschillen vandaan komen. Maar dan gesponserd door........
Ja, euhm, er staat nergens dat een goede kwalificatie niet belangrijk is toch?Anoniem: 310408 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:35:
[...]
Wel ik denk dat Bottas en Hamilton het tegendeel bewijzen. 31% van alle races de laaste 10 jaar zijn gewonnen vanaf poleposition. Een goede kwalificatie is dus een enorme hulp bij het winnen van een race.
Ze zullen bij iedere race een nieuw protest moeten indienen na de race.basvn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:35:
[Twitter]
protest is dus meer als ''voorzorg'' als dat het een nieuw iets is.
indien het illegaal gezien word, word deze uitslag ook geschrapt
-
Ligt aan je definitie van repareren. Ik zie het als, PU doet het eerst niet meer, daarna is het probleem verholpen en doet de PU het weer, PU is gerepareerd. Hoe ze het probleem verhelpen zal mij een zorg zijn, al was er een filter verstopt.Anoniem: 93986 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:32:
[...]
Dat kan. Maar dat is allemaal iets anders als repareren.
[Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-07-2020 20:38]
Is dat die gast van chainbear?DJTimo schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
————————————————————————————————————————————————
[Afbeelding]
No that wasn't me on fancam!#HungarianGP
— Chain Bear (@chainbear) 19 juli 2020
[Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 19-07-2020 20:11]
Als Albon een tijdstraf krijgt voor het drogen van de track, hoe werkt dat dan? Hij is namelijk de laatste die de volle 70 ronden heeft afgelegd, iedereen achter hem is blijven steken op 69 ronden.Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:23:
hetzelfde als normaal.Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:56:
[...]
Als Albon een tijdstraf krijgt voor het drogen van de track, hoe werkt dat dan? Hij is namelijk de laatste die de volle 70 ronden heeft afgelegd, iedereen achter hemis blijven steken op 69 ronden.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ja maar eindigt hij dan achter Vettel? (Ervan uitgaande dat het 10 seconden want 5 is volgens mij niet genoeg om een verschil te maken)demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:57:
[...]
hetzelfde als normaal.
De totale racetijd + 5 secondes.
PENALTY: 10 seconds added to the race time of the Haas drivers #F1 #HungarianGP
[Voor 30% gewijzigd door Edd op 19-07-2020 20:06]
-
Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:01:
[...]
Ja maar eindigt hij dan achter Vettel? (Ervan uitgaande dat het 10 seconden want 5 is volgens mij niet genoeg om een verschil te maken)
Zoals je hier ziet. Vettel zit 7,7 seconden achter albon.demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:02:
Enorm bedankt Tweakers dev's voor de copy-paste functie van plaatjes.
[Afbeelding]
dat betekend sainz P9.Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:03:
De Hazern hebben beide 10 sec penalty voor het gebruik van de radio tijdens de formation lap.
als de regen wel en vroeg was gevallen hadden ze een paar snelle rondes kunnen knallen met de rode voor ze naar inters zouden pitten.Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:04:
@DaniëlWW2 Ik begrijp niet welk voordeel ze voor ogen hadden met de rode band. Goed om te zien dat Vettel in ieder geval inspraak heeft. Vraag me meteen af of Leclerc dacht dat die rode bandjes wel een goed idee waren.
Ja maar Vettel is gestopt na 69 ronden en Albon na 70. De racetijd van Albon is langer dan die van Vetteldemonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:04:
[...]
[...]
Zoals je hier ziet. Vettel zit 7,7 seconden achter albon.
Dus als albon 5 seconden straf krijgt blijft die op P5.
krijgt die 10 seconden straf wordt die P6 en vettel P5
Vraag me af wat de reden/uitleg dan was... pitten voor nieuwe banden is toch geen driver aid?Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:03:
De Hazen hebben beide 10 sec penalty voor het gebruik van de radio tijdens de formation lap.
[Twitter]
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
al reeds besproken.ArcticWolf schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:07:
[...]
Vraag me af wat de reden dan was... pitten voor nieuwe banden is toch geen driver aid?
ohh.. lol, goed punt. nu ben ik ook benieuwd XDKrankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:06:
[...]
Ja maar Vettel is gestopt na 69 ronden en Albon na 70. De racetijd van Albon is langer dan die van Vettel
Dat 7.7 seconden gat was voordat Albon's race was afgelopen, want die had nog een ronde te gaan.
De officiële lezing van de Stewards:ArcticWolf schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:07:
[...]
Vraag me af wat de reden/uitleg dan was... pitten voor nieuwe banden is toch geen driver aid?
The Stewards heard from the team representative and reviewed video and audio
evidence.
Having considered the matter extensively, the Stewards determined that the team
instructed the driver to pit. The team could not prove that one of the exemptions made
under paragraph A. 2. a) to g) of the Technical Directive 011-17 was applicable.
Therefore, the Stewards consider there is breach of Art. 27.1 of the Sporting
Regulations, that the driver must drive the car alone and unaided.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 10.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time
limits.
No further action over Red Bull and drying Albon's grid box.
"The Stewards reviewed video evidence and came to the conclusion that the competitor did not attempt to alter the grip of the track surface." #F1 #HungarianGP
[Voor 5% gewijzigd door Edd op 19-07-2020 20:12]
-
Als ik naar 45.1 kijk zou Albon alsnog voor blijvendemonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:08:
[...]
ohh.. lol, goed punt. nu ben ik ook benieuwd XD
Edit: Dus eerst aantal completed laps en dan naar de tijdThe car placed first will be the one having covered the scheduled distance in the shortest time,
or, where appropriate, passed the Line in the lead at the end of two hours (or more under
Article 5.3). All cars will be classified taking into account the number of complete laps they
have covered, and for those which have completed the same number of laps, the order in
which they crossed the Line.
[Voor 4% gewijzigd door Krankenhausen op 19-07-2020 20:13]
Dat dacht ik ook eventjes, maar op Twitter ontkent Chain Bear dit te zijn.MikeyMan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:52:
[...]
Is dat die gast van chainbear?
Edit... Blijkbaar niet:
[Twitter]
inderdaad.. maar dat zou ik wel raar vinden.Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:11:
[...]
Als ik naar 45.1 kijk zou Albon alsnog voor blijven
[...]
Daarmee is dat punt mbt tijdstraf toch nog niet beantwoord? Maar we zullen het nooit weten.Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:11:
[...]
Als ik naar 45.1 kijk zou Albon alsnog voor blijven
[...]
Edit: Dus eerst aantal completed laps en dan naar de tijd
En van legends naar vankers.Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:03:
De Hazen hebben beide 10 sec penalty voor het gebruik van de radio tijdens de formation lap.
[Twitter]
Ik ook. Vettel is echt een van mijn favoriete coureurs.Paulus07 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:57:
@DaniëlWW2 Maar dat is hoe ik Vettel ken en graag zie buiten het racen om. Af en toe een lolletje, niet heel de wereld die om hem draait. Toch serieus zijn op momenten dat het moet etc.
Gewoon beetje luchtig en geen marketing muppet
Werkelijk niemand buiten de almachtige strategieafdeling van Ferrari, begrijpt wat Ferrari doet tijdens de races. Ik kan nu wel alweer een variant op de Ferrari clown meme erbij gaan halen, maar ergens ben ik ook gewoon alweer afgestompt erop...Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:04:
@DaniëlWW2 Ik begrijp niet welk voordeel ze voor ogen hadden met de rode band. Goed om te zien dat Vettel in ieder geval inspraak heeft. Vraag me meteen af of Leclerc dacht dat die rode bandjes wel een goed idee waren.
Quote ff 3 afschuw berichtjes dan? Ik lees altijd veel respect voor Hamilton.ND863 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:59:
Jez*s de afschuw tegen HAM is wel echt lelijk hier. Ja Mercedes heeft een beest van een auto gebouwd, maar anders reed HAM w ff ook 2x zo lang op gele bandjes dan zn teamgenoot. HAM kan tempo rijden én bandjes sparen, dat is ook Masterclass.
Edit: gaat vast iemand roepen dat ik niet verplicht in dit topic hoef te kijken
een treffende spreuk
Omdat lec zijn 1e stint rode bandjes veel eerder op waren dan Vettels gele.demonic schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:02:
Enorm bedankt Tweakers dev's voor de copy-paste functie van plaatjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
leuke details.
- Latifi, 5 ronde achterstand. (3 rondes achter russel)
- Latifi, 6 banden gebruikt.
- LLL, Last Lap Lando, haalt Ocon in de laatste ronde nog in.
- Kvyat, heeft 51 ronden op zijn harde band gereden. Als team geluisterd had naar hem, en meteen naar medium was gegaan. had KVY wellicht nu op P8 of P9 gereden.
- Haas als enige de 2 compound regel moeten volgen. Medium(~ 35 rondes) >> Hard (~35 rondes)
- Lec's race kut (tov. Vettel) vanwege strategie. rond de pitstops is die naar achter gevallen. (geen idee waarom)
een treffende spreuk
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dus moet ie dat nu voor altijd blijven doen? Of mag ie stiekem toch wel z'n mening veranderen obv wat hij nu ziet?wowly schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:19:
Kleine rant; zelfs Olaf gaat al draaien met Stroll, kreeg er echt een vieze smaak van in mijn mond. Onsympathieke vent. Heeft hem al die tijd ongenadig af lopen zeiken....
Ik denk niet dat ie de strijd met VER durft aan te gaan. In elke andere auto gaat HAM het afleggen tegen VER. Als je bedenkt dat Max een ruim een minuut harder gaat dan zijn collega-coureur, dat geeft wel weer aan hoeveel beter hij is dan iedereen.Leon Zwiers schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:33:
`Wat ik me afvraag. Even buiten die bizarre (wellicht op het oneerlijke af) MERC auto.
HAM is een coureur in hart en nieren, die leeft voor de sport en geniet er ook van. Zou ie zelf niet moe worden van dat telkens maar compleet onbedreigd van de ene naar de andere overwinning rijden? Ik kan me voorstellen dat de racer in hem het veel leuker rijden vindt als ie ook daadwerkelijk getest wordt en alles uit zichzelf moet halen.
[Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 19-07-2020 20:26]
Dit dus.
El abandono de Gasly ha sido por problema en la caja de cambios.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 19 juli 2020
Gearbox problem caused Gasly's retirement.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling
iedere alinea is een andere coureur.Holk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:28:
Wowly, je bent na de race (of tijdens) aan het bier gegaan? Wat een onsamenhangend warrig wazig verhaal man
een treffende spreuk
Latifi heeft zo ongeveer elke run off van het circuit verkend deze race.Krankenhausen schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:31:
Wat heeft Williams met Latifi gedaan dat hij 5 keer gelapt is en op 6 verschillende banden heeft gestaan?
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details