Z'n auto was als nieuw zei ie zelf, dus zo knap was dat nou ook weer niet. Tis niet dat ie nu maar op 95% kon rondrijden ofzo.Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:21:
[...]
Toch knap dat je dan als tweede over de streep komt.
Twee zinnen die waar zijn.Gé Brander schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:22:
[...]
Albon kan ook zeker prima rijden. Beter dan iedereen hier op het forum.
Maar Albon rijdt, in mijn ogen, niet zo goed als Horner had gehoopt. Die had graag Albon "regelmatig" op P8 of hoger gezien. Als rugdekking (of running mate, so to speak) van Verstappen? En helaas komt dat niet echt uit de verf.
Ik snap wel dat sommigen kritiek leveren op de manier hoe Albon in dezelfde auto als Verstappen een beetje "rondhobbelt".
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
[ Voor 71% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-07-2020 17:25 ]
Ze leggen de bandenwarmers naast de gridbox?DoeEensGek schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:22:
Video materiaal van het "mogelijk" drogen van de start bij Albon.
[Streamable: miBLQSrUjN]https://streamable.com/x2kxdh
OK, maar overschat jij dan niet gewoon hoe slecht de RBR is hier vandaag ipv hoe goed dat de RP had moeten zijn?DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:23:
[...]
Als RBR haar zaakjes op orde heeft, tja Max rijdt ze aan gort.
Maar dat is mijn punt juist. Het was een dramatisch weekend voor RBR en dan sta je P3 en P4 bij de start. Die punten moet je gewoon pakken want je bent in gevecht met McLaren die ik absoluut niet zou onderschatten.
Als je er rekening mee houdt dat hij op P7 startte, en een auto had die nogal uit balans was tijdens alle voorgaande sessies dat weekend (maar ook de races ervoor), is dat erg prima om als P2 over de streep te komen. Zeker nadat hij schade had opgelopen en toch nog optijd kon starten. Dat is dus van schade net voor de race tot een P2 toch een knap verhaal.toolkist schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:24:
[...]
Z'n auto was als nieuw zei ie zelf, dus zo knap was dat nou ook weer niet. Tis niet dat ie nu maar op 95% kon rondrijden ofzo.
...
Max heeft nr 33.
Podium 33 vandaag
En hij heeft 33 punten nu
Podium 33 vandaag
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Het knappe is dat hij na zo'n fout en de schaamte die daarbij hoort meteen vol vertrouwen de eerste bocht door gaat (en de race rijdt). Dat zie ik niet veel rijders na doen.toolkist schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:24:
[...]
Z'n auto was als nieuw zei ie zelf, dus zo knap was dat nou ook weer niet. Tis niet dat ie nu maar op 95% kon rondrijden ofzo.
Illuminate confirmedFranko P. schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:27:
Max heeft nr 33.
Podium 33 vandaag

I have no special talent. I am only passionately curious.
Hij is gewoon een beetje zuur. Ik denk dat hij vooral de overwinning van Hamilton bijzonder knap vond.talkatoo schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:27:
[...]
Het knappe is dat hij na zo'n fout en de schaamte die daarbij hoort meteen vol vertrouwen de eerste bocht door gaat (en de race rijdt). Dat zie ik niet veel rijders na doen.
...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik over of onderschat niks. Ik constateer dat ze bij lange na niet hebben gemaximaliseerd terwijl ze alle mogelijkheid hiertoe hadden. Perez op P7 is gewoon een slecht resultaat. Het was niet zo dramatisch als Ferrari die het nog veel verder hebben weggegooid, maar dit was ook niet goed. Je vecht voor P3 in het WCC met McLaren. Dat zijn geen prutsers en als je dan op de tweede rij start en McLaren een paar rijen erachter, dan moet je dat omzetten in een resultaat. Dat is mijn punt.Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:25:
[...]
OK, maar overschat jij dan niet gewoon hoe slecht de RBR is hier vandaag ipv hoe goed dat de RP had moeten zijn?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zag wat hier stond, maar ben het wel met je eensxNikobellicx schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:25:
[mbr] We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.[/]

Moet zeggen dat de regie ook wel goed bezig was vandaag! Veel dingen goed in beeld gebracht.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Verwijderd
Gekeken naar dit seizoen? Nee, de Red Bulls zijn niet bagger maar daar is alles wel mee gezegd.Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:25:
[...]
OK, maar overschat jij dan niet gewoon hoe slecht de RBR is hier vandaag ipv hoe goed dat de RP had moeten zijn?
Ik denk ook dat Horner die rugdekking mist. Ver moet vechten met Ham, en Alb moet Bot (of een RP) in de weg zitten zodat ze kwa strategie niet altijd 1-0 achterlopen. Net als vorige week zit Mercedes mbhv Bot Ver ‘gewoon’ schaakmat omdat Bot ook een vrije pitstop heeft.MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:24:
[...]
Twee zinnen die waar zijn.
Maar Albon rijdt, in mijn ogen, niet zo goed als Horner had gehoopt. Die had graag Albon "regelmatig" op P8 of hoger gezien. Als rugdekking (of running mate, so to speak) van Verstappen? En helaas komt dat niet echt uit de verf.
Ik snap wel dat sommigen kritiek leveren op de manier hoe Albon in dezelfde auto als Verstappen een beetje "rondhobbelt".
Alb 1s/lap langzamer dan Ver? Dat is prima zolang Alb op P4 rijdt en de P3 ook 1s/lap langzamer is dan Ver
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Niet teveel denkenLuxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:28:
[...]
Hij is gewoon een beetje zuur. Ik denk dat hij vooral de overwinning van Hamilton bijzonder knap vond.

Je hebt gezien dat McLaren hier ook geen indrukwekkende race gereden heeft? 1 punt gepakt.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:29:
[...]
Ik over of onderschat niks. Ik constateer dat ze bij lange na niet hebben gemaximaliseerd terwijl ze alle mogelijkheid hiertoe hadden. Perez op P7 is gewoon een slecht resultaat. Het was niet zo dramatisch als Ferrari die het nog veel verder hebben weggegooid, maar dit was ook niet goed. Je vecht voor P3 in het WCC met McLaren. Dat zijn geen prutsers en als je dan op de tweede rij start en McLaren een paar rijen erachter, dan moet je dat omzetten in een resultaat. Dat is mijn punt.
nouja, laten we het er hier maar bij laten
Horner over Albon en het droogblazen van de track:
...
We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
[ Voor 70% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-07-2020 17:33 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat is juist het punt.Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:32:
[...]
Je hebt gezien dat McLaren hier ook geen indrukwekkende race gereden heeft? 1 punt gepakt.
nouja, laten we het er hier maar bij laten
Je moet punten pakken als je zo goed begint aan de race, RBR wegvalt en McLaren ook achter Ferrari staat.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Van P7 naar P2, wat is er zo vreemd aan, dat Verstappen daarmee Driver of the day is geworden? (gezien P7 ook maximaal was als je Verstappen hoorde)
...
Tsja, ik vond de kwalificatie gewoon exceptioneel van RP, echt heel knap. De race, tja, niet buitengewoon goed, ook niet slecht. Dus nee niet door het ijs gezakt, gewoon geen vervolg kunnen geven aan een buitengewone prestatie gisteren.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:33:
[...]
Dat is juist het punt.![]()
Je moet punten pakken als je zo goed begint aan de race, RBR wegvalt en McLaren ook achter Ferrari staat.
(neemt niet weg dat ze minder eruitgehaald hebben dan ik op voorhand dacht. Maar ik denk gewoon dat RP wel te hoog wordt aangeslagen de laatste tijd. Ik denk dat ze uiteindelijk gewoon samen met Ferrari en McLaren uitvechten wie 3 wordt.)
[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-07-2020 17:38 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dus jij verwacht dan dat RP hier op 3-4 had moeten staan en omdat dat niet zo is:DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:33:
[...]
Dat is juist het punt.![]()
'Oef, wat gaat Racing Point hier hard af zeg...'
Maar McLaren die maar 1 puntje pakt is dan wat precies volgens jou?
Red Bull is nu McLaren voorbij in het kampioenschap.... Mercedes al meer dan het dubbele aantal punten dan Red Bull...
Mercedes 121
Red Bull 55
McLaren 40
Mercedes 121
Red Bull 55
McLaren 40
"When you grow up your heart dies"
Bottas ging inderdaad nog even stil staan, maar volgens mij is het lang niet zo duidelijk of dat gebeurd voordat de lichten uitgingen, of tegelijkertijd. Plus dat het nog te bezien valt, of hij binnen de marges bleef van de witte lijn.ricardo246 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:05:
[...]
Nogmaals, kijk de beelden effe terug, hij stond stijf stil bij lights out. Einde discussie mensen, er zit gewoon meet apparatuur die dat bij houdt. Zinloze discussie van anti merc fans.
...
Wat een gare race, hoewel dat ook grotendeels kwam door verbindingsproblemen
De prestatie van Magnussen was voor mij veel knapper. Met een echte poep auto een gedurfde call uitvoeren en een plek of 8-9 hoger eindigen dan vantevoren verwacht. Maar ja, zo'n coureur gaat pas DOTD winnen als ie top 4 rijdt ofzo.
En Ferrari net niet de helft van Red Bull ...sjaool schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:37:
Red Bull is nu McLaren voorbij in het kampioenschap.... Mercedes al meer dan het dubbele aantal punt dan Red Bul...
Mercedes 121
Red Bull 55
McLaren 40
Regen in het begin heeft nog voor een vermakelijke race gezorgd! Op naar Silverstone over 2 weken

PSN: xMaurice93
Maar wacht even.
Raikkonen krijgt vorig jaar een straf omdat hij te vroeg weg is. Hij releast de koppeling te vlug door een fout, schiet naar voren maar staat langer stil dan dat hij ooit tijd heeft kunnen winnen. Hoe kan hij daar dan een straf voor krijgen en Bottas niet?
Edit: Doe dan geen beweging toestaan zoals bij het schaatsen, want nu is het zo arbitrair als wat. Je hoort stil te staan tot het licht uit is, punt.
Raikkonen krijgt vorig jaar een straf omdat hij te vroeg weg is. Hij releast de koppeling te vlug door een fout, schiet naar voren maar staat langer stil dan dat hij ooit tijd heeft kunnen winnen. Hoe kan hij daar dan een straf voor krijgen en Bottas niet?
Edit: Doe dan geen beweging toestaan zoals bij het schaatsen, want nu is het zo arbitrair als wat. Je hoort stil te staan tot het licht uit is, punt.
[ Voor 21% gewijzigd door Maarten_E op 19-07-2020 17:40 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De metingen vertellen ons dat je fout zit. Kunnen we deze discussie achter ons laten? Wordt vermoeiend...Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:37:
[...]
Bottas ging inderdaad nog even stil staan, maar volgens mij is het lang niet zo duidelijk of dat gebeurd voordat de lichten uitgingen, of tegelijkertijd. Plus dat het nog te bezien valt, of hij binnen de marges bleef van de witte lijn.
[Streamable]
Tja, iemand die hoger eindigt komt vaak sneller in aanmerking voor DOTD. Zeker als je vaak in beeld verschijnt. Magnussen hoorde je amper wat van tijdens de race en P9 wordt vaak niet heel bijzonder gevonden. Als Latifi daar eindigde kon ik mij een DOTD nog voorstellen, maar ik vind Verstappen nu wel op zijn plaats.toolkist schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:38:
De prestatie van Magnussen was voor mij veel knapper. Met een echte poep auto een gedurfde call uitvoeren en een plek of 8-9 hoger eindigen dan vantevoren verwacht. Maar ja, zo'n coureur gaat pas DOTD winnen als ie top 4 rijdt ofzo.
...
Rai starte daardoor alsnog buiten de box, en Bot blijkbaar niet.Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:39:
Maar wacht even.
"Wat Jos er ook heeft ingeslagen."
Interessante woordkeus
Interessante woordkeus
Het is gezien, het is beoordeeld, het was goed...leer er mee levenMaarten_E schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:39:
Maar wacht even.
Raikkonen ..... Hoe kan hij daar dan een straf voor krijgen en Bottas niet?
dit is een RenaultDoeEensGek schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:22:
Video materiaal van het "mogelijk" drogen van de start bij Albon.
[Streamable: miBLQSrUjN]https://streamable.com/x2kxdh
Red Bull doet zijn slogan "Never give up!" wel weer eer aan...
Met hierboven, let it go ...NoahAmber schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:40:
[...]
Het is gezien, het is beoordeeld, het was goed...leer er mee leven
Dat zeg je, maar je hebt een stel ogen waar je zelf mee kunt kijken. Wij hebben voor zover ik weet geen beschikking over metingen, dus hoezo vertellen metingen ons dat discussie niet nodig is?ricardo246 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:39:
[...]
De metingen vertellen ons dat je fout zit. Kunnen we deze discussie achter ons laten? Wordt vermoeiend...
...
Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:42:
[...]
Dat zeg je, maar je hebt een stel ogen waar je zelf mee kunt kijken. Wij hebben voor zover ik weet geen beschikking over metingen, dus hoezo vertellen metingen ons dat discussie niet nodig is?

Dit vind ik trouwens ook mooi 
📻 "Incredible work guys, that's unbelievable thank you so much" - @Max33Verstappen 👏 #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/Y174W6aUuo
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 19 juli 2020
Fair play guys. Incredible effort 👏
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 19 juli 2020
PSN: xMaurice93
Net stuurde ik notabene een video waar je kunt zien dat het erg close is. Oftewel, logisch dat er discussie ontstaat. Het is nu puur een kant kiezen waar je sympathie ligt volgens mij. Hou je van Mercedes, dan was de beslissing van de FIA volledig terecht op basis van 'de metingen'. Dat wij er geen inzicht in hebben doet er niet toe. Ben je meer 'tegen' Mercedes, dan komt het omdat de FIA Mercedes weer eens matst. Wat je kunt doen, is de beelden bekijken, en dan zelf met een mening komen (discussie). Ik snap niet hoezo je daar zo op tegen bent.NoahAmber schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:40:
[...]
Het is gezien, het is beoordeeld, het was goed...leer er mee leven
...
@Maarten_E Opzich is er technisch geen verschil tussen”je moet stil staan”:
- op het moment dat de rode lichten uit gaan; of
- vanaf rode lichten aan zijn tot en met dat de rode lichten uit gaan.
Komt op hetzelfde neer, alleen is je meet-moment in laatste geval langer.
- op het moment dat de rode lichten uit gaan; of
- vanaf rode lichten aan zijn tot en met dat de rode lichten uit gaan.
Komt op hetzelfde neer, alleen is je meet-moment in laatste geval langer.
Je moet stilstaan op moment a.Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:39:
Je mag niet voorbij punt X zijn.
Niks arbitrairs aan.
Hier is de auto toch echt de limiterende factor omdat ze zich daarmee gewoon niet in de picture kunnen rijden, hoe hard Magnussen hier vandaag voor heeft moeten vechten. Wel mooi voor Haas, 2 punten.toolkist schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:38:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rDv_J3aE-1g]
LIVE: 2020 Hungarian Grand Prix Reaction!
FOM dus klikkie, en tumb doet het niet?
LIVE: 2020 Hungarian Grand Prix Reaction!
FOM dus klikkie, en tumb doet het niet?
[ Voor 58% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-07-2020 17:49 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dat het close is, correct, dat maakt jouw punt niet valide. Correcte start, sensoren zeiden ok. Punt.Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:44:
[...]
Net stuurde ik notabene een video waar je kunt zien dat het erg close is. Oftewel, logisch dat er discussie ontstaat. Het is nu puur aan kant kiezen waar je sympathie ligt volgens mij. Hou je van Mercedes, dan was de beslissing van de FIA volledig terecht op basis van 'de metingen'. Dat wij er geen inzicht in hebben doet er niet toe. Ben je meer 'tegen' Mercedes, dan komt het omdat de FIA Mercedes weer eens matst. Wat je kunt doen, is de beelden bekijken, en dan zelf met een mening komen (discussie). Ik snap niet hoezo je daar zo op tegen bent.
I see what you did there
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Laten we deze niet vergeten:
Het lijkt er meer op dat RP en Williams gisteren gewoon sterker waren door de ongelooflijk sterke qualie mode die de Mercedes PU heeft. (incl de rook pluimpjes).
Als je ziet dat gisteren russel bijna even snel was als RIC in de quallie.
Die snelheid was vandaag in racepace aanzienlijk minder sterk. beidde voor rp en williams die gewoon weer vertrouwd laatste zijn geeindigd.
Stroll heeft in mijn ogen best sterk gereden, perez had een zwakke start viel daar toch een paar plaatsen terug.
Haas ook gedurfd en toch punten voor Kmag.
Toch een leuke race gezien.
Die snelheid was vandaag in racepace aanzienlijk minder sterk. beidde voor rp en williams die gewoon weer vertrouwd laatste zijn geeindigd.
Stroll heeft in mijn ogen best sterk gereden, perez had een zwakke start viel daar toch een paar plaatsen terug.
https://f1manager.info/ranking/4605
Wel duidelijk te zien dat er 3 rode lampjes op zn stuur uitgingen, net voor de startlampen uitgaanLuxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:37:
[...]
Bottas ging inderdaad nog even stil staan, maar volgens mij is het lang niet zo duidelijk of dat gebeurd voordat de lichten uitgingen, of tegelijkertijd. Plus dat het nog te bezien valt, of hij binnen de marges bleef van de witte lijn.
[Streamable]
Zoveel mensen op zo'n klein oppervlak en dan presteren onder druk en efficiënt werken. Hallelujah, wat heb je dan een (h)echt team!
Zie je het al voor je, in de autogarage bij jou in de buurt?
En dan daarna ook even een pitstop van heb ik jou daar neerzetten.
Ongekend dit!
En dat betekend?Biggg schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:51:
[...]
Wel duidelijk te zien dat er 3 rode lampjes op zn stuur uitgingen, net voor de startlampen uitgaan
Los ervan dat ik de beslissing prima vind, kun je aardig naïef zijn als je dat denkt dat het zo zwart - wit is. De FIA beslist vaak genoeg niet duidelijk volgens de regels, maar per situatie afzonderlijk. In dit geval denk ik dat de FIA geen straf uitdeelt, omdat Bottas even stil ging staan, niet heel erg buiten proporties (lampen / witte lijn)ricardo246 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:49:
[...]
Dat het close is, correct, dat maakt jouw punt niet valide. Correcte start, sensoren zeiden ok. Punt.
...
Hopelijk alleen een turbo.
Heb echt een prima race gezien. Ik snapte niet zo goed de opmerkingen tussendoor van sommigen dat het saai was. Ja, als je alleen naar P1 kijkt, dan is het saai. Spanning zat in het middenveld, Ferrari's die met een Mclaren aan het vechten zijn voor positie

Nee, prima race zo!
Waiting on the world to change
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar een ding zit me toch dwars. Max zit op 33 punten, Bottas 58 en Hamilton 63.
Wat was er gebeurd als Max niet uit was gevallen in de eerste race? Die 15 punten had je wel bij kunnen boeken want niks ging hem uitdagen want hij was veel te snel. Max stond alleen op een strategie waarmee hij in combinatie met Mercedes hun versnellingsbakprobleem had kunnen winnen. Ga je dat doorrekenen dan zou Max op 58 punten staan en Bottas op 51.
Ondanks dat de afgelopen drie weekenden echt niet gingen zoals gewenst, had Max mooi zeer goed kunnen staan in het wereldkampioenschap. De eerste race op betere strategie. De tweede halen wat er te halen viel en de derde was boven alle verwachtingen. Helaas uit zich dat niet in de resultaten.
Maar nu Newey terugsturen naar de fabriek, opsluiten in zijn kantoor, vastgeketend aan zijn tekentafel en niet vrijlaten totdat het opgelost is.
Wat was er gebeurd als Max niet uit was gevallen in de eerste race? Die 15 punten had je wel bij kunnen boeken want niks ging hem uitdagen want hij was veel te snel. Max stond alleen op een strategie waarmee hij in combinatie met Mercedes hun versnellingsbakprobleem had kunnen winnen. Ga je dat doorrekenen dan zou Max op 58 punten staan en Bottas op 51.
Ondanks dat de afgelopen drie weekenden echt niet gingen zoals gewenst, had Max mooi zeer goed kunnen staan in het wereldkampioenschap. De eerste race op betere strategie. De tweede halen wat er te halen viel en de derde was boven alle verwachtingen. Helaas uit zich dat niet in de resultaten.
Maar nu Newey terugsturen naar de fabriek, opsluiten in zijn kantoor, vastgeketend aan zijn tekentafel en niet vrijlaten totdat het opgelost is.
33+15 = 48DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:56:
Maar een ding zit me toch dwars. Max zit op 33 punten, Bottas 58 en Hamilton 63.
om hem nu gelijk helemaal de winst te geven is ook weer zo wat. Want als hij doorgereden was was er een heel andere race geweest en misschien anderen ook niet uitgevallen.
[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-07-2020 17:59 ]
En hij had net al 3 maanden opgesloten gezetenDaniëlWW2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:56:
Dat saai komt iedere race voorbij. Ik begrijp dat ook niet. Als regelmatige F1 kijker weet je hoe een race verloopt.pinda powerrr schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:56:
[...]
Heb echt een prima race gezien. Ik snapte niet zo goed de opmerkingen tussendoor van sommigen dat het saai was. Ja, als je alleen naar P1 kijkt, dan is het saai. Spanning zat in het middenveld, Ferrari's die met een Mclaren aan het vechten zijn voor positieDat gaf genoeg kijkvoer in het gedeelte waar Merc en RBR strategisch aan het rijden waren. Die strategie komt dan altijd einde race weer terug met de pitstop van BOT om VER proberen te pakken en later HAM om het puntje van snelste ronde af te snoepen van BOT.
Nee, prima race zo!
Dit was gewoon een erg goede en mooie race. Ook nog spannend vanwege het gevalletjes met Max. Maar in het middenveld waren gewoon mooie gevechten om posities.
Nu maar hopen dat Red Bull er in Silverstone weer staat. Misschien was dit weekend wel de wake up call voor het team. Nu 2 weken in quarantaine en veel testen en evalueren.
Dit is juist heel erg zwart wit, omdat er gemeten wordt. In geval van race incidents ben ik het met je eens dat de FIA nog al eens rare beslissingen maakt (wordt wel beter...) dit is gewoon sensor data. Zojuist ook bevestigd door Doornbos. Wat wil je nu met je replies? It is done..ok start from BOT. Get over it.Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:55:
[...]
Los ervan dat ik de beslissing prima vind, kun je aardig naïef zijn als je dat denkt dat het zo zwart - wit is. De FIA beslist vaak genoeg niet duidelijk volgens de regels, maar per situatie afzonderlijk. In dit geval denk ik dat de FIA geen straf uitdeelt, omdat Bottas even stil ging staan, niet heel erg buiten proporties (lampen / witte lijn)
@DaniëlWW2 jij kan heerlijk wegdromen van what-if scenario’s
Wat als 2 jaar geleden de Renault PU niet zo underperforming en problematisch was.... 
Helaas doet het er niet toe “wat als”. Ultimately, what happened happened, It is what it is.
Helaas doet het er niet toe “wat als”. Ultimately, what happened happened, It is what it is.
Ofwel, dat is het gevolg van bottas die al probeert te starten, of het verklaart waardoor bottas afgeleid was en zijn start inzette.
Zoals ik al zei, vind ik de beslissing prima, maar je ziet dat Bottas reageert op de lampjes op zijn stuur. Die niet overeenkomt met die op het circuit. Als je dat niet begrijpt, dan heeft verdere 'discussie' niet heel veel nut.ricardo246 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:59:
[...]
Dit is juist heel erg zwart wit, omdat er gemeten wordt. In geval van race incidents ben ik het met je eens dat de FIA nog al eens rare beslissingen maakt (wordt wel beter...) dit is gewoon sensor data. Zojuist ook bevestigd door Doornbos. Wat wil je nu met je replies? It is done..ok start from BOT. Get over it.
...
Het lijkt er vooral op dat je het niet eens bent met hoe de regels nu zijnLuxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:01:
[...]
Zoals ik al zei, vind ik de beslissing prima, maar je ziet dat Bottas reageert op de lampjes op zijn stuur. Die niet overeenkomt met die op het circuit. Als je dat niet begrijpt, dan heeft verdere 'discussie' niet heel veel nut.
Jij wilt dat er tijdens dat hele tijdsvak geen beweging mag zijn. Terwijl er alleen een moment geen beweging mag zijn (plus geen positie voor punt X)
Ik begrijp indd niet wat de lampjes op het stuur te maken heeft met de startlichten boven het circuit 
Bot dumpt de clutch te vroeg, tuurlijk kakt de rpm in = lampjes op het stuur worden minder. Maar in principe hoor je pas de clutch te dumpen als de startlichten uitgaan, niet daarvoor...
En indd, deze regel is wel zo zwart/wit als het maar kan.
Bot dumpt de clutch te vroeg, tuurlijk kakt de rpm in = lampjes op het stuur worden minder. Maar in principe hoor je pas de clutch te dumpen als de startlichten uitgaan, niet daarvoor...
En indd, deze regel is wel zo zwart/wit als het maar kan.
[ Voor 54% gewijzigd door ND863 op 19-07-2020 18:07 ]
De auto staat goed in het vak met het wiel op de gele lijn. Als die stil staat staat het wiel op of over de witte lijn. W.m.b. dus hardstikke foutLuxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:37:
[...]
[Streamable]
En is Räikkönen vorig jaar niet wel bestraft voor een soortgelijke incident? Per ongeluk (te vroeg) starten, weer stoppen, maar dan straf krijgen voor buiten het vak staan.
Zijn hele cockpit kan oplichten, maar toch echt die 5 lampen bepalen wanneer het gas er op mag. Ik snap niet wat jij er nu bij haalt om je gelijk te halen.Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:01:
[...]
Zoals ik al zei, vind ik de beslissing prima, maar je ziet dat Bottas reageert op de lampjes op zijn stuur. Die niet overeenkomt met die op het circuit. Als je dat niet begrijpt, dan heeft verdere 'discussie' niet heel veel nut.
Dat komt omdat de beslissing wel aardig makkelijk aanvaarden wordt, terwijl het naar mijn idee niet klopt als je de regels er strikt op na zou leven. Ik ben ook nog wat verder gaan kijken en lees ik bijvoorbeeld deze regel:ArthurMorgan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:03:
[...]
Het lijkt er vooral op dat je het niet eens bent met hoe de regels nu zijn
Jij wilt dat er tijdens dat hele tijdsvak geen beweging mag zijn. Terwijl er alleen een moment geen beweging mag zijn (plus geen positie voor punt X)
Article 36.13a) of F1's sporting regulations states a penalty will be given to any driver who: "moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car."
Dat geeft aan dat auto's stil moeten blijven staan, totdat de lichten uitgaan.
Oftewel, eigenlijk zeggen de regels dat het niet toegestaan is, maar is het een soort van grijs gebied.But the stewards later explained that Vettel was not given a penalty because the movement that was detected by his sensor was within certain tolerances that the FIA allows for.
Autosport understands that some movement before the lights go out has to be allowed for because of the need for drivers to sometimes make adjustments to their clutch in the crucial moments before the start.
This has been accepted practice for more than 20 years, and is fully understood and accepted by all teams and drivers.
But what the exact tolerances for movement are - and whether they are distance moved or time before the lights go out - are kept a closely guarded secret by the governing body.
...
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:05:
[...]
De auto staat goed in het vak met het wiel op de gele lijn. Als die stil staat staat het wiel op of over de witte lijn. W.m.b. dus hardstikke fout
En is Räikkönen vorig jaar niet wel bestraft voor een soortgelijke incident? Per ongeluk (te vroeg) starten, weer stoppen, maar dan straf krijgen voor buiten het vak staan.
/f/image/lBrdfxxEl02g5oweDbXOD2oO.png?f=fotoalbum_large)
beeldje voor beeldje
hier staat hij als de lichten uitgaan
/edit goede quote erbij
[ Voor 29% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-07-2020 18:12 ]
En wat is he conclusie? Je mag marginaal voor de gele streep staan..ArthurMorgan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:10:
[...]
[Afbeelding]
beeldje voor beeldje
/edit verkeerde quote, even de goede pakken
Op dat beeld staar die sws nog in de witte box.
Neem aan die ook stil staat bij lights out?
Neem aan die ook stil staat bij lights out?
[ Voor 32% gewijzigd door ND863 op 19-07-2020 18:15 ]
Verwijderd
Euh ja? Met de auto die ze hebben wel. Maar het laat wel weer zien dat een goede quali tijd neerzetten heel wat anders is als racen.Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:36:
[...]
Dus jij verwacht dan dat RP hier op 3-4 had moeten staan en omdat dat niet zo is:
'Oef, wat gaat Racing Point hier hard af zeg...'
Maar McLaren die maar 1 puntje pakt is dan wat precies volgens jou?
Max bleef de eerste ronden gewoon plakken achter Stroll. Ondanks zijn auto.
Jij vindt dat hij stil staat, zijn we het eens toch... good start. En nu echt klaar ..Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:14:
Volgens mij staat hij daar 'stil'. Het is niet of nauwelijks stilstaan te noemen als je het een paar keer nakijkt. Als je het mij vraagt heeft Bottas ontzettend veel geluk dat hij hier geen straf voor gekregen heeft.
[Afbeelding]
Verwijderd
Stroll kan af en toe eens een leuk snel rondje rijden, maar komt gewoon heel veel tekort in een hele race. Perez heeft af en toe een geweldige race, maar is zeker niet consistent genoeg. Stroll kon amper Grosjean inhalen, echt... Geef zo’n auto s.v.p aan iemand die kan racen ipv een Stroll.powah33 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:51:
Het lijkt er meer op dat RP en Williams gisteren gewoon sterker waren door de ongelooflijk sterke qualie mode die de Mercedes PU heeft. (incl de rook pluimpjes).
En Party mode van Mercedes is geweldig, maar veel van het extra vermogen kunnen ze zeker ook gebruiken in de race.
Ben je boos?ricardo246 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:19:
[...]
Jij vindt dat hij stil staat, zijn we het eens toch... good start. En nu echt klaar ..
Intussen:ricardo246 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:59:
[...]
Dit is juist heel erg zwart wit, omdat er gemeten wordt. In geval van race incidents ben ik het met je eens dat de FIA nog al eens rare beslissingen maakt (wordt wel beter...) dit is gewoon sensor data. Zojuist ook bevestigd door Doornbos. Wat wil je nu met je replies? It is done..ok start from BOT. Get over it.
Article 36.13a) of F1's sporting regulations states a penalty will be given to any driver who: "moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car."
...
Zullen we ff kappen met dat gezeur over bottas anders? Ook met x seconden penalty was de uitslag niet anders geweest.
Dus de transponder gaf een ok start....
Als je nou even schuin opzij kijkt zie je de RBR mannetjes. Ik denk dat het waarschijnlijk op niks uitdraait.
Ik zie maar een beeldje, en kan daaraan niet zien wanneer die stil staatArthurMorgan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:10:
[...]
[Afbeelding]
beeldje voor beeldje
/edit goede quote erbij
Wat ik in ieder geval vermoed is dat (de start) van de minimale beweging ongeveer gelijk met uitgaan van de lampen is, maar dat de snelheid / afstand samen valt met marges in het systeem. Als in: met het in de versnelling zetten kan die ook even een paar cm vooruit rollen, dat valt "binnen de marge" en wordt genegeerd. Alleen verwacht ik dat de valse start nu genegeerd is door de foutmarge. Snelheid/afstand te minimaal en daarom niet afgekeurd. Ik denk dat als je puur kijkt naar uitgaan lampen en dan moet je stil staan dat het een valse start is, maar dat het door de marges wel als okee is bestempeld.
En had Bottas vorig seizoen niet ook "de perfecte start" (reactietijd van 0,1x)? Is dan wellicht een soortgelijk gevalletje geweest en alleen dan het geluk dat lampen net uit gingen waardoor die wel "door kon".
Is er al een update over het track drogen incident van Albon?
Een goed kwalificatie rondje kunnen rijden is niet hetzelfde als een goede racepace hebben.Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:14:
[...]
Euh ja? Met de auto die ze hebben wel. Maar het laat wel weer zien dat een goede quali tijd neerzetten heel wat anders is als racen.
Max bleef de eerste ronden gewoon plakken achter Stroll. Ondanks zijn auto.
Maar dat projecteren jullie wel naar de race verwachtingen en als de racepace van RP dan tegenvalt (goh) dan is het team ineens aan het falen oid.
Andersom, RBR is op vrijdag en zaterdag zoekende naar balans en grip, zet een matige quali neer en jullie projecteren dat naar de race, valt het dan mee (goh) dan is het team ineens bovengemiddeld aan het presteren. hulde.
Als RP dan hier zo hard afgaat door maar 18 punten te pakken, hoe wil je de prestatie van McLaren dan noemen?
Verwijderd
Exact, altijd hetzelfde liedje. FP1/FP2/FP3/Q oh nee hij zit er niet bij, en die pink panthers gaan winnnen.Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:26:
[...]
Een goed kwalificatie rondje kunnen rijden is niet hetzelfde als een goede racepace hebben.
Maar dat projecteren jullie wel naar de race verwachtingen en als de racepace van RP dan tegenvalt (goh) dan is het team ineens aan het falen oid.
Andersom, RBR is op vrijdag en zaterdag zoekende naar balans en grip, zet een matige quali neer en jullie projecteren dat naar de race, valt het dan mee (goh) dan is het team ineens bovengemiddeld aan het presteren. hulde.
Als RP dan hier zo hard afgaat door maar 18 punten te pakken, hoe wil je de prestatie van McLaren dan noemen?
Volgens mij de afgelopen twee races was het al duidelijk dat de race pace van de overige Mercedes auto's niet zo goed is als een one lap pace. Idem met een McLaren, valt overigens goed door de mand (mag ook wel van mij
Verwijderd
Nee, niet het team. De coureur faalt.Hippocampus schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:26:
[...]
Een goed kwalificatie rondje kunnen rijden is niet hetzelfde als een goede racepace hebben.
Maar dat projecteren jullie wel naar de race verwachtingen en als het dan tegenvalt (goh) dan is het team ineens aan het falen oid.
Zolang Mclaren niet in een Mercedes rijd maar in een eigen ontworpen auto met een brakke Renaultmotor, kan ik hun prestaties alleen maar wijden aan de coureurs. Als die dan in de race niet lekker uit de verf komen dan is dat niet zo heel vreemd.
`Wat ik me afvraag. Even buiten die bizarre (wellicht op het oneerlijke af) MERC auto.
HAM is een coureur in hart en nieren, die leeft voor de sport en geniet er ook van. Zou ie zelf niet moe worden van dat telkens maar compleet onbedreigd van de ene naar de andere overwinning rijden? Ik kan me voorstellen dat de racer in hem het veel leuker rijden vindt als ie ook daadwerkelijk getest wordt en alles uit zichzelf moet halen.
HAM is een coureur in hart en nieren, die leeft voor de sport en geniet er ook van. Zou ie zelf niet moe worden van dat telkens maar compleet onbedreigd van de ene naar de andere overwinning rijden? Ik kan me voorstellen dat de racer in hem het veel leuker rijden vindt als ie ook daadwerkelijk getest wordt en alles uit zichzelf moet halen.
Renault heeft weer een protest ingebracht tegen Racing point (moet elke race).
Haas is naar de stewards geroepen voor mogelijk gebruik van driver aids bij de formation lap.
Haas is naar de stewards geroepen voor mogelijk gebruik van driver aids bij de formation lap.
Net mediterrane draaigatjes
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Como se esperaba Renault ha presentado protesta contra los 2 Racing Points.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 19 juli 2020
As expected, Renault has lodged a protest against both Racing Points.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bandjes konden niet veel meer hebben lijkt wel.
Was benieuwd naar wat er in de summons stond:BlackMonkey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:34:
Dus denk, pak de sporting regs er even bij.. Art 27.1:Alleged breach of Article 27.1 of the FIA Formula One Sporting Regulations, driver
aids during formation lap
Zucht...27.1 The driver must drive the car alone and unaided

Wil gewoon weten wat ze hebben gedaan
-
HAM is geen racer. Als die twee ronden vast zit begint die te miepen. Hij is gewend om onbedreigd aan kop te rijden, of in de kont van Bottas de "Valteri, this is James" af te wachten. Laat hem achter een echte concurrent rijden en hij begint meteen te miepen.Leon Zwiers schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:33:
`Wat ik me afvraag. Even buiten die bizarre (wellicht op het oneerlijke af) MERC auto.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het geen goede coureur is (en de auto helpt hem zeer zeker). Maar kijkende naar het recente verleden vind ik niet dat die echt goed is in inhalen. Zie bv Hongarije vorig jaar, waar die Verstappen niet langs kwam en de strategie hem moest "redden". Of nu de twee incidenten waar die Albon van de baan af kegelt en in die zin laat zien het goed inhalen / verdedigen verleert te zijn.
Dacht dat het ging over de beslissing om over te gaan naar slicksEdd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:38:
[...]
Was benieuwd naar wat er in de summons stond:
[...]
Dus denk, pak de sporting regs er even bij.. Art 27.1:
[...]
Zucht...![]()
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:39:
[...]
HAM is geen racer. Als die twee ronden vast zit begint die te miepen. Hij is gewend om onbedreigd aan kop te rijden, of in de kont van Bottas de "Valteri, this is James" af te wachten. Laat hem achter een echte concurrent rijden en hij begint meteen te miepen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het geen goede coureur is (en de auto helpt hem zeer zeker). Maar kijkende naar het recente verleden vind ik niet dat die echt goed is in inhalen. Zie bv Hongarije vorig jaar, waar die Verstappen niet langs kwam en de strategie hem moest "redden". Of nu de twee incidenten waar die Albon van de baan af kegelt en in die zin laat zien het goed inhalen / verdedigen verleert te zijn.

Hoe ging hij Max toen voorbij?
Hamilton geen racer

Haha, ik zat ook al te kijken wat er precies aan de hand zou zijn maar kon het niet vinden. Persoonlijk gok ik op iets met de rembalans ofzo voor de regenbanden.Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:38:
[...]
Was benieuwd naar wat er in de summons stond:
[...]
Dus denk, pak de sporting regs er even bij.. Art 27.1:
[...]
Zucht...![]()
Weet niet zeker of ik het hier gezien heb trouwens. GAS zijn probleem was de versnellingsbak, niet de motor (volgens Ted).
De hoop van die plaatsen is ook het gevolg van die gedurfde call, dus dat ligt niet zozeer aan zijn stuurkunsten.toolkist schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:38:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.