The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Lijkt me een heel duidelijke straf. Heb z'n onboard even bekeken, hij wordt gewaarschuwd voor gele vlaggen in bocht 5 terwijl hij zelf nog op het rechte stuk voor bocht 4 zit. Na de bocht begint hij met het inhalen van een Racing Point terwijl er een geel paneel te zien is en hij haalt Gasly in ter hoogte van de auto van Latifi. Heel duidelijk een penalty, ik gok drie plaatsen gridstraf.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
en 2 punten op zijn superlicentie
[ Voor 30% gewijzigd door basvn op 10-07-2020 14:27 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
3-place grid penalty for Lando Norris for passing under yellow flags in FP1 #F1 #AustrianGP
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 10 juli 2020
Gridstraf voor Norris. Terecht en consistent met soortgelijke overtredingen.
Zeker terecht. Wel enorm jammerMigrator schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:26:
[Twitter]
Gridstraf voor Norris. Terecht en consistent met soortgelijke overtredingen.
Bensimpel
Positieve meneer
Krijg inderdaad beetje deja vu gevoel. Maar wie weet is de race totaal anders en komt Albon nu wel op het podium ofzo. Of Max natuurlijk.hoevenpe schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:39:
Ben ik hier de enige die zo'n identieke race een week later minder lijkt te boeien?
Voelt helemaal niet spannend om een of andere reden.
😆 - Denk ook eens om ;)
*UPDATE*
— Formula 1 (@F1) 10 juli 2020
FP2 will be getting under way at 15:05 local time (14:05 BST)#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/2woZKhNlq1
door een rode vlag in F3, op het einde in de sessie
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ach, bekijk het positief:
- De grid kan nu niet hetzelfde zijn als vorige keer
- Op dit circuit kun je inhalen, stuk beter hier dan in Hongarije of Monaco
Neem aan dat het wel gewoon tot 16:30 duurt, en niet 5 minuten langer? Gezien tijd onder rode vlag ook niet "terug komt" noch bij bv slecht weer bij aanvang (en daardoor rood bij start) wordt gecompenseerd.basvn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:57:
[Twitter]
door een rode vlag in F3, op het einde in de sessie
Stond dat er gewoon de volle 90 minuten gereden word.RobertMe schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:00:
[...]
Neem aan dat het wel gewoon tot 16:30 duurt, en niet 5 minuten langer? Gezien tijd onder rode vlag ook niet "terug komt" noch bij bv slecht weer bij aanvang (en daardoor rood bij start) wordt gecompenseerd.
Alles is dus opgeschoven
Waarom, de q wordt gewoon een dag verschovenTomcat84 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:03:
Stel dat kwali morgen niet doorgaat door onweer en er zondagochtend extra kwali komt, krijgen ze dan nog extra banden of houden ze standaard allocatie?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
What happend?Edd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:00:
Dat zag er nu niet echt vriendelijk uit tussen Zak en Cyril..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat is nog niet zeker. Kan ook helemaal gecancelled worden.SnowDude schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:03:
[...]
Waarom, de q wordt gewoon een dag verschoven
SnowDude schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:03:
[...]
FP2 will start 5 mins late but will run a full 90 minutes. Don’t forget if Saturday is rained out AND Sunday morning is also too wet then this session will be the grid. At the moment Sunday AM should be ok, but you never know...
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 10 juli 2020
Ja dat dacht ik dus ook. Vraag komt omdat ze op sky beetje zeiden van: ram er vandaag lekker wat banden doorheen in FP2 omdat dat misschien ook de gridpositie kan bepalen als kwali niet doorgaat en het op zondagochtend niet kan en dan heb je die banden over.SnowDude schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:03:
[...]
Ik zie het nu ook ja, 1:28:... te gaan.basvn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:01:
[...]
Stond dat er gewoon de volle 90 minuten gereden word.
Alles is dus opgeschoven
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Standaard allocatie. De enige extra banden die teams kunnen krijgen zijn een set inters bij een natte FP3, uit m'n hoofd.Tomcat84 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:03:
Stel dat kwali morgen niet doorgaat door onweer en er zondagochtend extra kwali komt, krijgen ze dan nog extra banden of houden ze standaard allocatie?
Het lijkt me gezien de voorspellingen héél sterk dat ze niet op zondagochtend kunnen kwalificeren mocht het morgen te beroerd zijn om een rondje te rijden.
Iemand een streamable langs zien komen van dit incident?basvn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:24:
Norris heeft 3 plekken gridstraf ontvangen.
en 2 punten op zijn superlicentie
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zak and Cyril chatting away in the paddock. Probably just agreeing how much they're going to charge Ferrari if Vettel doesn't see out the season... #F1 #AustrianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 10 juli 2020
De drama komt waarschijnlijk nog
-
DJTimo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:09:
[...]
Iemand een streamable langs zien komen van dit incident?
Edit: Geel duidelijk te zien IMO
[ Voor 6% gewijzigd door Hompu op 10-07-2020 15:11 ]
Eens. Geen twijfel. Straf terecht.Hompu schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:10:
[...]
[Streamable: 2020-07-10 13-21-12]
Edit: Geel duidelijk te zien IMO
Het lijkt haast wel of ie niets wist welke bocht ze bedoelde.
dat doen ze al 2 weekenden nietG_Dragon schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:17:
Houdt Vettel zich nog in? want vind hem geen hoge tijden neerzetten
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:56
[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 10-07-2020 15:19 ]
Jemig..
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nee, al is het alleen maar omdat ik verwacht dat hij even langs de arts moet.Migrator schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:19:
Middenin bocht 9 gespind, dat is redelijk zeldzaam. Gaan we niet terugzien deze sessie denk ik...
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
https://streamable.com/v4vfnn
https://streamable.com/xrdh2v
[ Voor 34% gewijzigd door basvn op 10-07-2020 15:21 ]
Dit kan heel zuur worden, als de Quali morgen niet door gaat vanwege het weer.
[ Voor 46% gewijzigd door Chiron op 10-07-2020 15:22 ]
Waiting on the world to change
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar die is total loss. Ik denk de MGU-H en Turbo waarschijnlijk ook omdat de uitlaat kromgetrokken is. Versnellingsbak, alle aero, ophanging etc.
Ja die bandenstapel stond nog net iets te dichtbij.rik86 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:21:
da's echt wel een flinke klap geweest
Inderdaad. Compleet total loss. Alles kan afgeschreven worden denk ik zo. Echt alles.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:21:
Die mag denk ik naar het medisch station. Medical car, daar zijn G krachten sensoren afgegaan.
Maar die is total loss. Ik denk de MGU-H en Turbo waarschijnlijk ook omdat de uitlaat kromgetrokken is. Versnellingsbak, alle aero, ophanging etc.
Paar honderd meter maar, zo zie je maar dat een grindbak voor zo'n hoge snelheid weinig effect heeft.Hippocampus schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:22:
[...]
Ja die bandenstapel stond nog net iets te dichtbij.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk dat het motorblok het misschien nog overleeft heeft, de rest.Sir_Lion schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:22:
[...]
Inderdaad. Compleet total loss. Alles kan afgeschreven worden denk ik zo. Echt alles.
Dat ding brak wel heel onverwacht uit.
alles kan off-topic
Dat lag volgens commentaar op de manier waarop Ricciardo erdoorheen gleed - rechtuit ipv dwars. Dunno of het echt zo is, moet ik Chainbear weer even bekijken.sambalbaj schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:22:
Dat grind vertraagd ook helemaal niet
Die moet nog even wachten gezien ze de €€€'s nu hard nodig hebben om deze auto te fixen-ION- schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:23:
Alonso alvast erin?
Maar is die nog bruikbaar? Na zo'n klapper denk ik van niet. Er komt aardig wat kracht op zo'n motorblok, vooral vanuit de hoek waarin deze geraakt wordt.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:23:
[...]
Ik denk dat het motorblok het misschien nog overleeft heeft, de rest.
Yep, tijd loopt gewoon door.rik86 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:24:
Als ze een half uur bezig zijn met die muur te fixen, duurt de training dan ook een half uur korter?
Ik denk dat zelfs voor Alonso teveel een shitbox is nu-ION- schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:23:
Alonso alvast erin?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ja, tijd gaat niet stil. Alleen bij de Qrik86 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:24:
Als ze een half uur bezig zijn met die muur te fixen, duurt de training dan ook een half uur korter?
[ Voor 16% gewijzigd door Damian op 10-07-2020 15:27 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
- DaniëlWW2
- Niet online
Het gaat erom hoeveel de kreukelzones absorberen. Het blok is een chassiselement, maar de impact was ook niet de ergste en het wat gedeeltelijk achter en gedeeltelijk zijwaarts. Er is dus een kans. Maar de turbo en MGU-H die bij Renault achter het blok zitten, tja die zijn denk ik klaar.Sir_Lion schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:24:
[...]
Maar is die nog bruikbaar? Na zo'n klapper denk ik van niet. Er komt aardig wat kracht op zo'n motorblok, vooral vanuit de hoek waarin deze geraakt wordt.
Die gaat om andere redenen stukDaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:23:
[...]
Ik denk dat het motorblok het misschien nog overleeft heeft, de rest.
Mijn boefje is liev!
Guanyu Zhou toch?sambalbaj schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:27:
Is Ho-Pin Tung nu geen testrijder bij Renault?
word dan Sirotkin.Damian schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:26:
Ik geloof echt dat ze Alonso er in zetten als hij inderdaad een te grote blessure hieraan heeft over gehouden. Of zal het Sirotkin of Zhou worden
Zhou heeft geen superlicentie.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ze kunnen wel een motorblok van de gp2 lenen
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Test/reserve/third drivers
Guanyu Zhou
Sergey Sirotkin
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Maar de klap op de Turbo en MGU-H zal niet compleet worden geabsorbeerd. Deze zal waarschijnlijk ook deels invloed hebben op het motorblok zelf. Enfin, ik zou deze niet meer vertrouwne als ik er al vertrouwen in had want RenaultDaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:26:
[...]
Het gaat erom hoeveel de kreukelzones absorberen. Het blok is een chassiselement, maar de impact was ook niet de ergste en het wat gedeeltelijk achter en gedeeltelijk zijwaarts. Er is dus een kans. Maar de turbo en MGU-H die bij Renault achter het blok zitten, tja die zijn denk ik klaar.
Niet zoals Kimi.Bensimpel schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:28:
Hamilton is gewoon in Oostenrijk gebleven, die is normaal wel een selfie/feestbeest.
Dit topic is gesloten.
![]()
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
/f/image/D08aEdSgdBjP0h7sgC8HBAHJ.png?f=fotoalbum_large)