In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En je vergeet voor het gemak alle punten waar Hamilton het zelf heeft laten liggen (kwali Baku)? Hij heeft te vaak slechte starts gehad (Albert Park, Bahrein, Suzuka, Monza) dat seizoen en in de kwalificatie was het 8-8 voor poles t/m gp van Maleisië. Dus gelijkwaardig.MazeWing schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:39:
[...]
In lap 41 vloog de motor eruit terwijl Hamilton op dat moment "rustig" aan de leiding was. De kans dat hij de laatste 15 ronden ook had kunnen uitrijden en had gewonnen was zeer waarschijnlijk.
Als je vervolgens kijkt naar technische mankementen dat seizoen had Rosberg veel meer geluk dan Hamilton. Juist die uitvalbeurt en 0 punten hebben hem de das omgedaan. Ongeacht of hij het dan maar "beter" had moeten doen in de andere races. Zeker als je ziet dat het uiteindelijk maar 5 punten had gescheeld.
Rosberg is gewoon een kampioen die minder races gewonnen heeft (en vaak p2) en maximaal geprofiteerd heeft van die ene uitvalbeurt van Hamilton. Misschien effectief voor dat seizoen, maar niet echt kampioenwaardig...
Als je 1 uitvalbeurt noemt als reden, terwijl een seizoen 21 races heeft, dan maak je niet echt een sterk argument imho.
Prost reed alleen maar berekenend met ontelbaar veel 2e plaatsen en werd ook 4x wereldkampioen. Is dat ook niet kampioenswaardig?
Maar ze doen wel heel hard hun best met Hamilton die elke race zit te miepen alsof zijn auto ieder moment uit elkaar kan knallen of de zogenaamde problemen met statische elektriciteit van vorige week. Allemaal problemen die alleen de kop opsteken als ze ver voor de rest van het veld uit rijden om toch nog wat spanning te creëren.
Ik volg de F1 pas sinds vorig jaar intensiever en kijk vooral veel voetbal. Als voetballer kan je met zo'n opmerking weer getriggerd worden maar ook je zelfvertrouwen verliezen.. ook hier doe je het niet allemaal alleen en ben je een team, lijkt me?
De teambaas van Ferrari lijkt me geen leuke man om voor te rijden. Bij RB zijn ze (ook) keihard maar wel eerlijk dat je moet presteren, waar je ook wel tegen moet kunnen. Het verbaast mij dat iemand as Ric daar opzicht goed tegen kon toen hij nog bij dat team zat. Anyway, die man van Ferrari met zijn A-Z plannen, Vettel zo aan de kant schuiven en al die andere opmerkingen tijdens de race..
Mooi overigens van Russel en Norris, ik gun het deze gasten echt om te laten zien wat ze kunnen. Op de sim. zag het er goed uit voor Russel, nu lijkt het ook in het echt beter te gaan.
Mwah, zo hard gingen ze volgens mij niet meer op het einde toch? Denk dat Albon wel een kans op de overwinning had als het niet zo was gelopen als het is. Verder zeurt Ham soms idd wel wat, maar ik had niet het idee dat ze vorige week bezig waren met de boel te manipuleren.KlaasjeNL schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:19:
[...]
Maar ze doen wel heel hard hun best met Hamilton die elke race zit te miepen alsof zijn auto ieder moment uit elkaar kan knallen of de zogenaamde problemen met statische elektriciteit van vorige week. Allemaal problemen die alleen de kop opsteken als ze ver voor de rest van het veld uit rijden om toch nog wat spanning te creëren.
Verwijderd
Voor jou iets nieuws maar in F1 heel normaal. In de pit zien haast per meter de tijden en hoever een ander voor of achter ligt. Allemaal info die een coureur niet heeft. Mooi voorbeeld was Norris en en zijn engineer die vorige race precies aangaf waar hij zijn "boost" moest gebruiken. Puur omdat de engineer veel meer info ter beschikking heeft.HollowGamer schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:26:
Wat vinden jullie van die opmerking van die race engineer (?) tegen Leclaire dat hij moet blijven pushen?
Ik volg de F1 pas sinds vorig jaar intensiever en kijk vooral veel voetbal. Als voetballer kan je met zo'n opmerking weer getriggerd worden maar ook je zelfvertrouwen verliezen.. ook hier doe je het niet allemaal alleen en ben je een team, lijkt me?
De teambaas van Ferrari lijkt me geen leuke man om voor te rijden. Bij RB zijn ze (ook) keihard maar wel eerlijk dat je moet presteren, waar je ook wel tegen moet kunnen. Het verbaast mij dat iemand as Ric daar opzicht goed tegen kon toen hij nog bij dat team zat. Anyway, die man van Ferrari met zijn A-Z plannen, Vettel zo aan de kant schuiven en al die andere opmerkingen tijdens de race..
Mooi overigens van Russel en Norris, ik gun het deze gasten echt om te laten zien wat ze kunnen. Op de sim. zag het er goed uit voor Russel, nu lijkt het ook in het echt beter te gaan.
Volgens mij was het ook zo dat als hij doorreed dat hij nog een lap kon rijden om toch te kunnen proberen door te stromen naar Q3.HollowGamer schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:26:
Wat vinden jullie van die opmerking van die race engineer (?) tegen Leclaire dat hij moet blijven pushen?
Je zal zeker wat in je mars moeten hebben om überhaupt 2e te worden, echter moeten er wel wat dingen in perspectief gezet worden.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:47:
[...]
Geluk of niet. Je zal er wel moeten zijn om te kunnen profiteren van die pech van een ander. Door het simpelweg wegwuiven van het feit dat Rosberg de rest van het veld achter zich heeft gelaten en het gooien op geluk doe je hem wel wat tekort.
Om op die 2e plek te rijden moet je ook wel wat kunnen en weten te bereiken. Dat word je niet zomaar in je schoot geworpen.
in 2016 waren RB en Ferrari ook een stuk minder competitief dan de jaren erna (behalve voor Ferrari in dit jaar). Alhoewel Mercedes ook de jaren daarna zeer dominant was, waren de andere 2016 auto's "slechter" dan Mercedes dan de jaren daarna.
Ik weet zeker dat Rosberg hetzelfde kunstje in de jaren daarna niet nog een keer had kunnen doen. Niet alleen doordat Hamilton, op enkele foutjes na, praktisch jaar na jaar foutloos rijdt, maar ook doordat Rosberg in mijn optiek geen coureur was die het maximale uit de auto haalde.
Hij heeft geluk gehad dat:
- Hamilton mechanische pech heeft gehad en hij niet dat seizoen
- De 2016 auto's "superieurder" waren ten opzichte van de andere auto's dan de jaren daarna
- Hij door minder P1's, maar consequentere P2/P3 meer puntjes heeft binnen geharkt
Rosberg heeft maximaal profijt gehad dat hij in de Mercedes reed. In elke andere auto zou hij nooit zover gekomen zijn en was een nog kleurlozere rijder dan hij nu was...
Uiteraard heb ik niets tegen Rosberg en kijk regelmatig zijn vlog's, echter moet je deze man niet meer eer geven dan hij hoort te krijgen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ja, maar het lijkt erop dat dat "push now, push now" (met dat zwaar irritante Italiaanse accent) zo enorm algemeen is. Dit in tegenstelling tot sommige boordradio's waarbij je, zoals ongeveer in de rallysport, je per bocht te horen krijgt hoe en wat en wanneer je wat moet doen.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:32:
[...]
Voor jou iets nieuws maar in F1 heel normaal. In de pit zien haast per meter de tijden en hoever een ander voor of achter ligt. Allemaal info die een coureur niet heeft. Mooi voorbeeld was Norris en en zijn engineer die vorige race precies aangaf waar hij zijn "boost" moest gebruiken. Puur omdat de engineer veel meer info ter beschikking heeft.
Of wat te denken van het klassieke: "keep in front of [driver x]..." (wanneer het duidelijk is dat je over enkele bochten ingehaald wordt) No shit Sherlock!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Mijn voorspelling:
1. Hamilton
2. Norris
3. Bottas
Ik heb nog steeds moeite om te geloven dat de reliability van de RB16 perfect is. Mocht het goedgaan dan vermoed ik Max op P2!
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verwijderd
Je weet waar Norris start?Rene schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:44:
Genoeg gelul over Hamilton en Rosberg en eeuwig oude discussiesdit topic is voor deze GP
Mijn voorspelling:
1. Hamilton
2. Norris
3. Bottas
Ik heb nog steeds moeite om te geloven dat de reliability van de RB16 perfect is. Mocht het goedgaan dan vermoed ik Max op P2!
Net zoals dat Hamilton ook geluk heeft dat ie in een Mercedes zit. Maar ik zie Bottas niet snel wereldkampioen worden, ondanks dat ie in de beste auto zit.MazeWing schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:37:
[...]
Je zal zeker wat in je mars moeten hebben om überhaupt 2e te worden, echter moeten er wel wat dingen in perspectief gezet worden.
in 2016 waren RB en Ferrari ook een stuk minder competitief dan de jaren erna (behalve voor Ferrari in dit jaar). Alhoewel Mercedes ook de jaren daarna zeer dominant was, waren de andere 2016 auto's "slechter" dan Mercedes dan de jaren daarna.
Ik weet zeker dat Rosberg hetzelfde kunstje in de jaren daarna niet nog een keer had kunnen doen. Niet alleen doordat Hamilton, op enkele foutjes na, praktisch jaar na jaar foutloos rijdt, maar ook doordat Rosberg in mijn optiek geen coureur was die het maximale uit de auto haalde.
Hij heeft geluk gehad dat:
- Hamilton mechanische pech heeft gehad en hij niet dat seizoen
- De 2016 auto's "superieurder" waren ten opzichte van de andere auto's dan de jaren daarna
- Hij door minder P1's, maar consequentere P2/P3 meer puntjes heeft binnen geharkt
Rosberg heeft maximaal profijt gehad dat hij in de Mercedes reed. In elke andere auto zou hij nooit zover gekomen zijn en was een nog kleurlozere rijder dan hij nu was...
Uiteraard heb ik niets tegen Rosberg en kijk regelmatig zijn vlog's, echter moet je deze man niet meer eer geven dan hij hoort te krijgen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
No keyboard detected. Press F1 to continue.
P9? (P6 + 3 gridstraf)
Og heb ik iets gemist. Ben optimistisch
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verwijderd
Oke, dacht je misschien dacht dat Norris op P3 start ipv Sainz, maar dan is alles goed.Rene schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:58:
[...]
P9? (P6 + 3 gridstraf)
Og heb ik iets gemist. Ben optimistisch
Ik ben ook bang dat Max de finish niet gaat halen (laat staan winnen) maar laat mij graag verrassen.
Alleen als Max de finish niet haalt? En Albon dan, hahaMektheb schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:17:
Als Max weer niet de finish haalt dan is deze season klaar voor RBR
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A0r1dGESwdV9tUwsz9vdjg3k.jpg?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 12-07-2020 09:43 ]
Mooi dat t geen copy-paste is van vorig weekend. Rain ftwJasphur schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:42:
Starting grid posities Austrian GP en die van vandaag
[Afbeelding]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben heel erg nieuwsgierig of McLaren dit ook op andere circuits kan laten zien. Ik hoop van wel!StealthyPeanut schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:59:
Wel leuk om te zien dat McLaren, Renault en Racing Point (en Ferrari) steeds meer aansluiting vinden en tegen de top aan schuren. De ronde voorsprong die de top6 vorig jaar soms of bijna had, die gaan we dit jaar niet zo snel meer zien verwacht ik.
Ik denk dat de unieke situatie van vorige week met zoveel uitvallers sowieso deze week voor een totaal andere race zou gezorgd hebben met de vele lessen die men eruit geleerd heeft. Zelf had ik ook een beetje schrik voor deze dubbel, dat deze saai zou worden maar achteraf gezien (zelfs zonder dat de race nog maar gereden is) kan ik zeggen dat ik al tevreden ben met hoe het is uitgedraaid. Ik hoop dat het binnen enkele weken in GB ook zo zal zijn. Al blijft er altijd het risico van een doorslagje.kevlar01 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:53:
[...]
Mooi dat t geen copy-paste is van vorig weekend. Rain ftw
No keyboard detected. Press F1 to continue.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
[Streamable: 2020-07-11 16-11-31] https://streamable.com/d6w4g4Cass Casey schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:17:
Heb zitten zoeken, maar is er ook een clip van de boardradio van Russell na z’n kwalificatie?
[ Voor 8% gewijzigd door DoeEensGek op 12-07-2020 10:22 ]
Vrij nutteloos staatje wat mij betreft, de omstandigheden zijn totaal niet te vergelijken behalve het circuit.Jasphur schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:42:
Starting grid posities Austrian GP en die van vandaag
[Afbeelding]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
De Mercedes coureurs hebben de opdracht gekregen vandaag ook niet over de kerbs te rijden,
is wel mooi in het voordeel voor Max. 😊
Maar Max was toch vorige week uitgevallen door diezelfde kerbs? Hebben ze nu alles met duct tape en tie wraps vastgezet?DoubleDutch schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:52:
https://m.gpupdate.net/nl...t-lastig-door-verstappen/
De Mercedes coureurs hebben de opdracht gekregen vandaag ook niet over de kerbs te rijden,
Wat @CyBeRSPiN schrijft. Red Bull heeft ook aangegeven dat hun issues waarschijnlijk door de kerbs kwamen. Meen mij zelfs te herinneren dat Verstappen vrijdag ook nog een boordradio heeft gekregen om van de kerbs af te blijven. Dus dan blijft het verschil op dat gebied gelijk.DoubleDutch schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:52:
https://m.gpupdate.net/nl...t-lastig-door-verstappen/
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Volgens mij hebben ze het probleem nog niet opgelost maar is er een tijdelijke workaround toegepast. Althans, volgens Horner.DoubleDutch schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:01:
Klopt, alleen is het probleem bij Max en Alb opgelost door Redbull en bij Mercedes dus niet.
inderdaad! Eerst zien dan geloven.Lekker Ventje schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:07:
Beide Mercedessen hebben gisteren en vrijdag ook gewoon de kerbs meegepakt. Daarnaast geloof ik die kletspraat van Mercedes sowieso niet meer na al die jaren.
De problemen bij Mercedes? Geloof je het zelf?DoubleDutch schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:01:
Klopt, alleen is het probleem bij Max en Alb opgelost door Redbull en bij Mercedes dus niet.
...
Ik hou van kimi, geweldige vent. Lekker zichzelf ook.DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:58:
Kimi geeft niet graag interviews.![]()
[YouTube: Kimi Räikkönen "We still have interviews, that's the sad part"]
Het is ook debiel dat ferrari hem heeft weggezet ipv vettel terwijl hij de betere coureur was. Maarja, fout nummer zoveel in de geschiedenis van ferrari. Achteraf gezien was er voor kimi ook niet zoveel te halen bij ze.
Hopelijk kan hij in 2021 nog wat vuurwerk laten zien
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ik heb de Q3 meegekeken met de onboard op F1TV bij Verstappen, maar die krijgt ook constant deze informatie doorgespeeld.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:32:
[...]
Voor jou iets nieuws maar in F1 heel normaal. In de pit zien haast per meter de tijden en hoever een ander voor of achter ligt. Allemaal info die een coureur niet heeft. Mooi voorbeeld was Norris en en zijn engineer die vorige race precies aangaf waar hij zijn "boost" moest gebruiken. Puur omdat de engineer veel meer info ter beschikking heeft.
Boost on, engine 6 position 1 - disable charge, 10 sec behind Sainz, 8 sec before ***
Ook VER kreeg om de zoveel minuten 'stay focussed, good work'
Wat mij echter wel opviel, hij kreeg wel de tijden van Bottas en Hamilton te horen maar niet direct van Sainz, toen die hem (even) voorbij gegaan was
Verder wel grappig, dat er geen piepjes in zitten
Die boordradio loopt dan ook direct/live mee. I.t.t. de boordradios die de regie in de main feed stopt. Dus niet zo gek dat er in het live gebeuren geen piepjes zittenFreshMaker schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:19:
Verder wel grappig, dat er geen piepjes in zitten- use on own risc, zeg maar, want de schuiver die hij maakte waren best wel wat fuckerdefuckfucks
Je zou toch zeggen als je even lekker wil schelden doe dat dan buiten het radioverkeer met je team.FreshMaker schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:19:
[...]
(...)
Verder wel grappig, dat er geen piepjes in zitten- use on own risc, zeg maar, want de schuiver die hij maakte waren best wel wat fuckerdefuckfucks
Bij Albon en Leclerc was trouwens de rechter er afgevallen, waardoor er gewoon een gat in het mondkapje zat.
YouTube: 2020 Styrian Grand Prix | F1 Drivers React After Qualifying
Lec die vanaf P14 start?DoubleDutch schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:28:
We gaan het vandaag zien, hopelijk net zo'n mooie strijd net als vorig jaar met Lec. En dat Sainz zich er ook mee gaat mengen. 😋
Ik vermoed dat die dingen gewoon altijd 'open' staan, en ze niet ergens op een knop drukken ( PTT )Tommy The Cat schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:31:
[...]
Je zou toch zeggen als je even lekker wil schelden doe dat dan buiten het radioverkeer met je team.
Mij boeit het niet, scheld maar een eind weg, geeft een dieper inzicht in de mindset en beleving van de coureurs
Loopt live mee is wel héél optimistisch gezegdRobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:29:
[...]
Die boordradio loopt dan ook direct/live mee. I.t.t. de boordradios die de regie in de main feed stopt. Dus niet zo gek dat er in het live gebeuren geen piepjes zittenZelfde als dat ze zich bij Sky vaak genoeg excuseren als iemand in een interview ineens een woord eruit gooit wat volgens hun niet door de beugel kan. Je kunt moeilijk halverwege het woord tot de conclusie komen dat het weggepiept moet worden en er dan een halve piep van maken.
F1tv loopt bijna een minuut achter op de online ziggo-go stream, welke ook een paar seconden achterloopt op de DVB-C uitzending.
Ik denk dat als je een satelliet-uitzending bekijkt, je ook daar een voorsprong op hebt.
[ Voor 48% gewijzigd door FreshMaker op 12-07-2020 11:37 ]
Zijn allemaal dezelfde mondkapjes? Waarbij het zichtbare gewoon een doek is. En door die sneetjes steekt de daadwerkelijke filter die erin zit naar buiten. Die vleugeltjes zorgen dus ervoor dat de filter vast zit in het doek. Waarbij de filter eenvoudig verwijderd en vervangen kan worden.P.O. Box schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:31:
Veel coureurs (Williams, Racing Point, Ferrari, Red Bull, McLaren, Renault.. ) hebben op hun mondkapje een soort vleugeltje zitten. Is dat puur voor de show? is dat om het kapje beter naar voren te drukken zodat je makkelijker kunt praten?
Bij Albon en Leclerc was trouwens de rechter er afgevallen, waardoor er gewoon een gat in het mondkapje zat.
Volgens mij zitten de filters die in het masker zitten op die manier vast.P.O. Box schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:31:
Veel coureurs (Williams, Racing Point, Ferrari, Red Bull, McLaren, Renault.. ) hebben op hun mondkapje een soort vleugeltje zitten. Is dat puur voor de show? is dat om het kapje beter naar voren te drukken zodat je makkelijker kunt praten?
Zie bijvoorbeeld de McLaren shop waar ze zo'n masker met alle lagen laten zien.
https://www.mclarenstore....ask/701210840-orange.html
-
Volgens mij zit er een verwisselbaar filter in die mondkapjes. Dat filter steekt aan beide kanten naar buiten om hem zodoende te bevestigen.P.O. Box schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:31:
Edit: ah, @RobertMe en @Edd waren me net voor.
[ Voor 3% gewijzigd door KlaasjeNL op 12-07-2020 11:38 ]
Iets verkeerd verwoord, bedoelde een strijd tussen Ham en Ver net als vorig jaar met Ver en Lec. 😉RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:32:
[...]
Lec die vanaf P14 start?Lijkt me knap als ie met die auto weer naar het podium rijdt, zoals vorige week. Ferrari had gewoon dik geluk dat ze door alle SCs weer aansluiting vonden en LEC daardoor nog net wat inhaalacties kon doen. Want op pure snelheid zaten ze echt niet erbij, en dat heeft LEC zelf ook aangegeven. Dat die zich op de rechte stukken een sitting duck voelde.
Volgens mij is het juist wel met een aan/uit knop (ook geen push-to-talk dus). Heel soms krijg je ook wel eens boordradio van engineer met "je radio staat nog open". En meestal zie je ze ook wel op een knopje drukken voordat je ze hoort praten, en daarna dan ook weer knopje indrukken.FreshMaker schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:34:
[...]
Ik vermoed dat die dingen gewoon altijd 'open' staan, en ze niet ergens op een knop drukken ( PTT )
Mij boeit het niet, scheld maar een eind weg, geeft een dieper inzicht in de mindset en beleving van de coureurs
Altijd open lijkt me ook lastig. De race engineer staat in contact met meerdere personen. Lijkt mij dat op moment dat de coureur de verbinding open gooit dat de engineer ook meteen naar dat "kanaal" wisselt, als die in gesprek is met iemand anders. Nu kun je uiteraard wel weer de audio analyseren en op basis van "er is spraak" hetzelfde doen, maar grote kans dat je het begin dan weer mist.
En waarom ze vloeken over de boordradio? Waarom niet? De boordradio is voor het team, niet voor de TV kijker. En zelf zullen jullie in het verkeer ook wel eens vloeken. Dat gecombineerd met de adrenaline en er zal wel iets vaker/meer gevloekt worden. En even de radio aan zetten voordat ze wat zeggen (of dat nu vloeken of echte communicatie is) zal lijkt mij een automatisme zijn.
Met live meelopen bedoelde ik dan ook dat die op het circuit (of in broadcast center in UK) direct onder de beelden wordt "gemixt". En dus niet "iemand beluistert ze en bepaald wat wel en niet wordt uitgezonden" (zoals bij de main feed wel gebeurt).FreshMaker schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:34:
[...]
Loopt live mee is wel héél optimistisch gezegd
F1tv loopt bijna een minuut achter op de online ziggo-go stream, welke ook een paar seconden achterloopt op de DVB-C uitzending.
Ik denk dat als je een satelliet-uitzending bekijkt, je ook daar een voorsprong op hebt.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik snap dat wel, maar stiekem had ik het écht live meegekregen.RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:44:
[...]
Met live meelopen bedoelde ik dan ook dat die op het circuit (of in broadcast center in UK) direct onder de beelden wordt "gemixt". En dus niet "iemand beluistert ze en bepaald wat wel en niet wordt uitgezonden" (zoals bij de main feed wel gebeurt).
Dat TVstations wat 'achterlopen' vanwege de omzetting broadcast -> dvb-signaal -> ontvanger
Zelfs 'livetiming' is met de beelden van ziggo-sport ( of skysport ) niet als 2e scherm te gebruiken, vanwege de achterstand.
Maar ik had verwacht dat "rechtstreeks" van de bron ( F1 ) ik de beelden eerder op mijn apparaat zou zien, dan via de omweg ( ziggo )
'Live' is tegenwoordig toch altijd met een vertraging van 10-15 seconden. Kan mij herinneren dat er ooit een tepel live werd uitgezonden (iedereen een trauma) en daarna niks meer live mocht zijn. Nipplegate.FreshMaker schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:54:
[...]
Ik snap dat wel, maar stiekem had ik het écht live meegekregen.
Dat TVstations wat 'achterlopen' vanwege de omzetting broadcast -> dvb-signaal -> ontvanger
Zelfs 'livetiming' is met de beelden van ziggo-sport ( of skysport ) niet als 2e scherm te gebruiken, vanwege de achterstand.
Maar ik had verwacht dat "rechtstreeks" van de bron ( F1 ) ik de beelden eerder op mijn apparaat zou zien, dan via de omweg ( ziggo )
deze jinx is te obvious heshoombak schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:14:
Wel mooi dat er wederom gedacht wordt dat RBR dichterbij gekomen is op basis van een vrije trainingeind van de dag staat Mercedes gewoon weer bovenaan.
DJTimo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:07:
iemand een overzicht gespot met beschikbare banden?
:strip_exif()/f/image/B65CgFfScOkMnuBMBSpEyXWL.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien niet op basis van de vrije training, maar kijkende naar de race van vorige week kon Verstappen toch aardig meekomen aan het begin. Albon op nieuwe bandjes had zeker gewonnen aan het einde van de race als hij iets geduldiger was geweest, want sneller was hij absoluut. Bij weinig gekke dingen heeft Mercedes idd de beste kaarten, maar een beetje schuiven met strategie of wat onverwachte zaken, en het kan zomaar anders lopen.shoombak schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:14:
Wel mooi dat er wederom gedacht wordt dat RBR dichterbij gekomen is op basis van een vrije trainingeind van de dag staat Mercedes gewoon weer bovenaan.
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Gio gridstraf voor gearbox change en Haas under investigation voor breach of parc ferme
The Frenchman was classified 20th on the grid after an issue in Q1 meant he was unable to set a lap time. But having taken to the track, he had officially participated in qualifying.
However due to what appears to have been a misinterpretation, the team worked on his car into the evening in a breach of the regulations.
[ Voor 58% gewijzigd door YakuzA op 12-07-2020 12:28 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zoals anderen al zeiden: die "vleugeltjes" zijn uitstekende deel van het filter. Bij Albon zie je dan ook de onderliggende lagen iets hoger zitten omdat het inderdaad niet meer in de buitenste laag zit.P.O. Box schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:31:
Naast die van McLaren die al eerder gelinkt is.
Dit is de fabrikant:https://u-maskstore.eu/collections/u-mask-model-2
Geen goedkope maskertjes En een refill van 19 euro die je ook bij die van McLaren nog los mag kopen..
Gaat wel 200 uur mee..dat dan wel weer wel.
Wel goeie reclame zo.. Ik ga in Augustus nog naar BE op vakantie...en daar zijn mondkapjes nu zo'n beetje overal verplicht gesteld. Misschien toch maar eentje bestellen dan
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Drawuz maakt hele toffe dingen! (maar ik zie aan je profiel foto/video dat je dat wel weetstreamnl schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:48:
[...]
Deze vind ik wel heel erg gaaf gemaakt.
Mijn patriottisme wordt hierdoor aangewakkerd![]()
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
de livetiming kan je (iig in de ipad-app) pauzeren om hem gelijk te laten lopen.FreshMaker schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:54:
[...]
Ik snap dat wel, maar stiekem had ik het écht live meegekregen.
De vertraging tussen F1TV & Ziggo Go durf ik ook niet te verklaren. Maar internet verliest sowieso altijd van DVB omdat je bij internet veel meer met bufferen zit waar dat bij DVB niet werkt.FreshMaker schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:54:
Overigens woon ikzelf in de buurt van de Amerikaanse begraafplaats in Margraten. Tich jaren terug is president Bush eens daar geweest, en het overvliegen van de F16s "in het echt" vs "op TV" zat ook 5 minuten of zo aan verschil in. Maar bij zo'n dingen schijnt dat ook weer uit "veiligheid" te zijn, dat als iets gebeurd ze nog snel de stekker eruit kunnen trekken.
In ieder geval zie je bij F1 dan in de onboards wel dat er tussen indrukken indrukken knop en daadwerkelijk horen spreken altijd maar een minimale vertraging zit (wat uiteraard ook kan zijn omdat de coureur eerst de knop indrukt, en daarna pas begint met spreken
Overigens m.b.t. de live timing van de app: volgens mij kun je die pauzeren zodat die in sync gaat lopen?
Analoog is meestal ook nog een seconde of 2 eerder.RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:02:
[...]
De vertraging tussen F1TV & Ziggo Go durf ik ook niet te verklaren. Maar internet verliest sowieso altijd van DVB omdat je bij internet veel meer met bufferen zit waar dat bij DVB niet werkt.
offtopic:
Overigens woon ikzelf in de buurt van de Amerikaanse begraafplaats in Margraten. Tich jaren terug is president Bush eens daar geweest, en het overvliegen van de F16s "in het echt" vs "op TV" zat ook 5 minuten of zo aan verschil in. Maar bij zo'n dingen schijnt dat ook weer uit "veiligheid" te zijn, dat als iets gebeurd ze nog snel de stekker eruit kunnen trekken.
In ieder geval zie je bij F1 dan in de onboards wel dat er tussen indrukken indrukken knop en daadwerkelijk horen spreken altijd maar een minimale vertraging zit (wat uiteraard ook kan zijn omdat de coureur eerst de knop indrukt, en daarna pas begint met spreken) dus in zie zin loopt audio van boordradio wel gelijk met het beeld zonder dat "iemand" ertussen zit die piepjes toevoegt.
Overigens m.b.t. de live timing van de app: volgens mij kun je die pauzeren zodat die in sync gaat lopen?
Was met voetbal kijken tijdens de overgang analoog naar digitaal heel duidelijk.
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online
Je kan maar zover achteraan gezet worden.YakuzA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:27:
Gaat goed met alle Ferrari teams.
Gio gridstraf voor gearbox change en Haas under investigation voor breach of parc ferme
[...]
Ik zou ook een versnellingsbak pakken voor Giovinazzi en Grosjean kan moeilijk nog verder naar achteren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Een regenkwalificatie lijkt me niet direct een betrouwbare indicator.shoombak schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:14:
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Breach of parc ferme is meestal starten vanuit de pits dacht ik.DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:15:
[...]
Je kan maar zover achteraan gezet worden.
Ik zou ook een versnellingsbak pakken voor Giovinazzi en Grosjean kan moeilijk nog verder naar achteren.
Technisch gezien start hij voor de pole position op de baan
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is laatste of laatste. Verder is de eerste bocht in Oostenrijk altijd interessant. Kan zomaar een SC zijn.YakuzA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:18:
[...]
Breach of parc ferme is meestal starten vanuit de pits dacht ik.
Technisch gezien start hij voor de pole position op de baan
Of zo’n perez op Silverstone.DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:22:
[...]
Het is laatste of laatste. Verder is de eerste bocht in Oostenrijk altijd interessant. Kan zomaar een SC zijn.
Bijna geraakt bij de uitgang pits
PSN
tja, ik verbaasde mij dat het vorige keer nog relatief goed ging. hopelijk niet weer max als dnf. (net zoals spa vorig jaar, toen hij in de eerste bocht botste))DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:22:
[...]
Het is laatste of laatste. Verder is de eerste bocht in Oostenrijk altijd interessant. Kan zomaar een SC zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 12-07-2020 13:26 ]
ora et labora
Zijn engineer zei dat alleen maar omdat hij dan nog net start finish kon halen (wat hij ook deed met 3 seconden te gaan voor de vlag viel) dan heb je nóg een laatste rondje en als het dan net iets droger is, je iets geluk hebt met staand water dan red je het misschien nét wel. Nu niet. Dat was de enige reden dat de engineer dat zei en dat was ook terecht. Helaas werd dat totaal verkeerd geïnterpreteerd door Olav Mol. Net als destijds in Baku waar hij grosjean heel erg beschadigde terwijl het de race engineer van grosjean was die op de radio kwam om te zeggen/vragen of magnussen hem geraakt had (ik weet even niet meer welke coureur “I think ..... hit us”). Onverantwoord.HollowGamer schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:26:
een treffende spreuk
Ik interpreteerde het ook zo, zeker omdat het met die teambaas van Ferrari wel vaker dingen roept over de radio (plan zoveel, teamgenoot voorbij laten gaan ookal is die andere sneller, nu dus pushen, etc.).pro_6or schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:28:
[...]
Zijn engineer zei dat alleen maar omdat hij dan nog net start finish kon halen (wat hij ook deed met 3 seconden te gaan voor de vlag viel) dan heb je nóg een laatste rondje en als het dan net iets droger is, je iets geluk hebt met staand water dan red je het misschien nét wel. Nu niet. Dat was de enige reden dat de engineer dat zei en dat was ook terecht. Helaas werd dat totaal verkeerd geïnterpreteerd door Olav Mol. Net als destijds in Baku waar hij grosjean heel erg beschadigde terwijl het de race engineer van grosjean was die op de radio kwam om te zeggen/vragen of magnussen hem geraakt had (ik weet even niet meer welke coureur “I think ..... hit us”). Onverantwoord.
After being told he’s no longer allowed to wear his full face plastic mask, Toto is taking no chances with his new face mask @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/fM1Ig9udSC
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 12 juli 2020

vreemd dat je op de mediums een kortere stint zou maken als op de softs..
ben erg benieuwd naar de strategieën die vandaag komen! want iedereen, heeft van alles nog een set nieuw liggen minimaal (en meerdere softs), dus alles is mogelijk
Dat is een overzicht van strategie en niet hoe lang een band mee kan gaan.basvn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:41:
[Afbeelding]
ben erg benieuwd naar de strategieën die vandaag komen! want iedereen, heeft van alles nog een set nieuw liggen minimaal (en meerdere softs), dus alles is mogelijk
Er zullen heel wat factoren meewegen bij het bepalen van de lengte van de stints.
[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 12-07-2020 13:53 ]
''Kimi, some words in Finnish please?''
En hij loopt zo weg zonder iets te zeggen

Tesla M3LR '21
- DaniëlWW2
- Niet online
Vreemd dat je Pirelli hun voorspellingen nog serieus neemt.basvn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:41:
[Afbeelding]
Waarschijnlijk zullen er veel op mediums starten.basvn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:41:
[Afbeelding]
Ik zou het echt stoer vinden als Max een andere strat probeert(bijv starten op softs).
Als ie op softs start en HAM op mediums, dan kan hij gaan voor track position. Daarna banden sparen en op de mediums uitrijden. Misschien hopen op een safetycar om een pitstop te doen.
Historisch gezien weinig safetycars hier, afgezien van vorige week... wie zal het zeggen?
#F1 #StyrianGP All cars running #FIA Standard ECU system SR1207 version this weekend.
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 12 juli 2020
Verwijderd
Bedankt voor de link naar die maskers!sanderb schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:50:
[...]
Zoals anderen al zeiden: die "vleugeltjes" zijn uitstekende deel van het filter. Bij Albon zie je dan ook de onderliggende lagen iets hoger zitten omdat het inderdaad niet meer in de buitenste laag zit.
Naast die van McLaren die al eerder gelinkt is.
Dit is de fabrikant:https://u-maskstore.eu/collections/u-mask-model-2
Geen goedkope maskertjes En een refill van 19 euro die je ook bij die van McLaren nog los mag kopen..
Gaat wel 200 uur mee..dat dan wel weer wel.
Wel goeie reclame zo.. Ik ga in Augustus nog naar BE op vakantie...en daar zijn mondkapjes nu zo'n beetje overal verplicht gesteld. Misschien toch maar eentje bestellen dan
Romain Grosjean will start the Styrian GP from the pitlane due to a parc ferme breach by his Haas team after qualifying #F1https://t.co/cW7ttWr2iJ
— The Race (@wearetherace) 12 juli 2020
GIO 5 plekken naar achter gezet door nieuwe versnellingsbak
[ Voor 16% gewijzigd door basvn op 12-07-2020 14:14 ]
Stiermarken verwijst wel naar de regio maar waarom niet gewoon twee keer dezelfde naam?
[ Voor 10% gewijzigd door KrazyJay op 12-07-2020 14:16 ]
Omdat het gewoon de naam van deze race is..Stancke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:14:
Waarom spreken ze nu steeds over "Grote Prijs Stiermarken"? Vorige week was het nog "Grote Prijs van Oostenrijk"...
Stiermarken verwijst wel naar de regio maar waarom niet gewoon twee keer dezelfde naam?
Verwijderd
Omdat het nogal onhandig is in verwijzingenStancke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:14:
Waarom spreken ze nu steeds over "Grote Prijs Stiermarken"? Vorige week was het nog "Grote Prijs van Oostenrijk"...
Ze gebruiken alleen wel dezelfde hashtag voor beide races.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:19:
[...]
Omdat het nogal onhandig is in verwijzingen
In goed Nederlandsch: 'Part Deux' er achter zetten tijdens een Oostenrijkse GP waar ze Duits spreken. Dat past hier ook nog nét in de Topique Titel...Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:19:
[...]
Omdat het nogal onhandig is in verwijzingen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Dat is dan wel heel slordigTransportman schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:21:
[...]
Ze gebruiken alleen wel dezelfde hashtag voor beide races.
Ik hoop eigenlijk dat hij niet snel uitvalt.Hippocampus schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:26:
NOR met rugpijn in de auto. Hopelijk is ie daar snel weer vanaf.
I served in a company of heroes.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Omdat dat niet handig is.Stancke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:14:
Imola was ook steevast de GP van San Marino, ook al ligt het niet in San Marino..
Nürburgring is ook o.a.GP van Europa, GP van Luxemburg geweest, omdat Hockenheim de GP van Duitsland was.
Toen Jerez en Valencia naast Barcelona bestonden waren ze beide GP van Europa.
Ze doen het nooit op dezelfde 'locatie' om de races eenvoudiger te kunnen onderscheiden
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Twitter is het wel duidelijk waar we het over hebben zou je zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 12-07-2020 14:39 ]
Mugello wordt ook de GP van Toscane geloof ik.GAIAjohan schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:36:
[...]
Omdat dat niet handig is.
Imola was ook steevast de GP van San Marino, ook al ligt het niet in San Marino..
Nürburgring is ook o.a.GP van Europa, GP van Luxemburg geweest, omdat Hockenheim de GP van Duitsland was.
Toen Jerez en Valencia naast Barcelona bestonden waren ze beide GP van Europa.
Ze doen het nooit op dezelfde 'locatie' om de races eenvoudiger te kunnen onderscheiden
Wordt Silverstone straks ook niet GP van Groot Britannië en GP van Silverstone?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:50
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Thought it would be funny to add a smiling face filter to the new F1 opening titles pic.twitter.com/k8sOhquUJq
— Matt Amys (@mattamys) July 8, 2020
Nou hopelijk weer een onvoorspelbare race als vorige week
Nope. Wordt Silverstone en the 70th anniversary gpkevlar01 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:39:
[...]
Mugello wordt ook de GP van Toscane geloof ik.
Wordt Silverstone straks ook niet GP van Groot Britannië en GP van Silverstone?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.