[F1 2020] Race 2 GP van Stiermarken Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste
Acties:
  • 101.596 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Kan een heel mooie race worden morgen. Ham vs Ver, de rest onderling en twee rode Fiats die tegelijk de eerste bocht in gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Ik zie geen gehaat op Vettel, maar dat doet niks af aan het feit dat ie wel een factor lijkt te zijn geweest.
Wanneer je zo op de limiet rijd dan is eventjes een minimale reactie op een auto die langzaam op je racelijn zit gewoon gelijk fataal. Maakt ook niet uit wie er rijd, in dit geval was het VET maar kan net zo goed een ander geweest zijn.
De fragiele balans is gewoon weg, net als je lekker op het gas wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Hamilton is een baas, maar de Mercedes is en blijft oppermachtig.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Poah jammer dat Max eraf ging bij zijn laatste poging, maar het was alsnog niet genoeg geweest om de bazenlap van Lewis te verbeteren. Denk dat die ook net even de mazzel mee had van een iets drogere baan of betere windomstandigheden.

Sainz op 3, dat wordt een interessante start morgen :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Chrasher schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:00:
[...]

Vleugel heeeft weinig invloed bij langzame bochten/snelheden en traction control is volgens mij verboden.
Vermoedelijk is die motor veel fijner te bedienen door de rijder.
Volgens mij wel dat je meer grip hebt met accelereren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:07
Morgen droog zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:09
Hoe laat begint de F2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:32

Vos

AFCA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Chiron schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:02:
Poah jammer dat Max eraf ging bij zijn laatste poging, maar het was alsnog niet genoeg geweest om de bazenlap van Lewis te verbeteren. Denk dat die ook net even de mazzel mee had van een iets drogere baan of betere windomstandigheden.

Sainz op 3, dat wordt een interessante start morgen :9
Het leverde in ieder geval wel weer mooie beelden op van The King of Powerslides... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En nu wachten we op de replay op F1TV. Ik wil die subsector data nog eens zien want Lewis en Max wonnen hun tijden op verschillende stukken. Max meer in de tweede helft en Lewis in de eerste. Nu was Max heel snel in S1 en S2, maar ik heb gemist wat Hamilton daar precies deed. Ik wil namelijk inschatten hoe dichtbij het was geweest. Het verschil was namelijk echt geen 1,2s, not even close.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[YouTube: Max Verstappen Tokio Drift 2020]

Even snel in elkaar ge-edit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 20:31
Ferrari halve seconde langzamer dan Ricciardo op P9, wtf...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luxicon
Het laatste stukje onboard:

[ Voor 185% gewijzigd door Luxicon op 11-07-2020 17:10 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Als je de quali op wet banden rijd en het is droog tijdens de race dan start je op banden naar keuze.
Als je de quali op wet rijdt en het is nat tijdens de race ook /flauw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max is geloof ik wel tevreden met de P2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat84
sjaool schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:10:
Max is geloof ik wel tevreden met de P2.
Met een droge sessie was het vast wel P3 geworden achter de Mercs dus waarom ook niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:08:
En nu wachten we op de replay op F1TV. Ik wil die subsector data nog eens zien want Lewis en Max wonnen hun tijden op verschillende stukken. Max meer in de tweede helft en Lewis in de eerste. Nu was Max heel snel in S1 en S2, maar ik heb gemist wat Hamilton daar precies deed. Ik wil namelijk inschatten hoe dichtbij het was geweest. Het verschil was namelijk echt geen 1,2s, not even close.
Als ik Horner’s opmerking in laatste interview goed begreep dachten ze dat hij de een na laatste tijd van HAM ging matchen geloof ik. Dus hoeveel haalde HAM daar op het eind nog af, 5 tienden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
de spin van Vettel:

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
is al duidelijk wat er nou was met LEC en KVY?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nou deze quali was al het wachten van vandaag wel waard. :)
Morgen er weer eens lekker voor gaan zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippocampus op 11-07-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:17

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:08:
Van wat ik zojuist in de onboard van Lewis zag, is dat ie eigenlijk amper wielspin had. Wellicht mazzel met een voorganger of er is iets anders aan de hand. Ik vind het vreemd dat ie er de hele sessie aardig bij zit, maar niets noemenswaardig en dan ineens in de laatste run er 1,5 seconde afhaalt. Heeft ie in de ronde ervoor nog DAS gebruikt of zo dat die ineens het voordeel bracht?

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 11-07-2020 17:29 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Martinspire schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:29:
[...]

Van wat ik zojuist in de onboard van Lewis zag, is dat ie eigenlijk amper wielspin had. Wellicht mazzel met een voorganger of er is iets anders aan de hand. Ik vind het vreemd dat ie er de hele sessie aardig bij zit, maar niets noemenswaardig en dan ineens in de laatste run er 1,5 seconde afhaalt. Heeft ie in de ronde ervoor nog DAS gebruikt of zo dat die ineens het voordeel bracht?
HAM had inderdaad minder wheelspin, maar de achterkant brak ook eerder uit bij Max.
Buiten dat Max hem verloor doordat hij op de kerbs terecht kwam, had hij nog niet aan de tijd van HAM kunnen komen. De ronde van HAM was simpelweg stabieler en daardoor sneller. Het gebruik van DAS heb ik niet kunnen zien.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
tweakduke schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:33:
[...]

HAM had inderdaad minder wheelspin, maar de achterkant brak ook eerder uit bij Max.
Buiten dat Max hem verloor doordat hij op de kerbs terecht kwam, had hij nog niet aan de tijd van HAM kunnen komen. De ronde van HAM was simpelweg stabieler en daardoor sneller. Het gebruik van DAS heb ik niet kunnen zien.
Zit hem vermoedelijk in de (partymodus van de) PU. Daardoor kan hij met meer downforce rijden en toch acceptabele snelheden op de rechte stukken halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:01
Dan zou Russelll nog naar p11 kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
Net de highlights gekeken en dit topic bijgelezen. Volgens mij is het highlight filmpje van F1 te kort. :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Tomcat84
Skysports vergelijking van HAM en VER:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38

Wom

Hamilton toch wel erg knap hoor. Werd ook goed gepositioneerd, want had vaak net wat ruimte voor hem. Was een leuke sessie om te volgen in ieder geval!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Dit was toch wel een heel mooie Q-session. Q1 was prachtig. Iedereen moest wel doorgaan, want gevaar van uit de top vallen, want de baan werd @drooger. Q2 was op puntje van stoel want toch weer gevaar van en uiteindelijk daadwerkelijk regen.
Bij Q3 was iedereen voor Max natuurlijk. :P Dit was Quali zoals iedereen het wil zien. oOo
Maar HAM was weer eens te sterk zoals iedereen al stiekem verwachtte hier. Uren geleden voorspeld en gewoon waar.
"Me tires!" "Me gears!" "Me Engine!" Alsnog altijd winnaar.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Lang geleden dat ik hier zo veel complimenten hoor over Ham.
Ik ben trots op jullie :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:19
streamnl schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:20:
Als je hem na vandaag geen complimenten kan geven weet ik het ook niet meer hoor 8)7

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Maurice079 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:22:
[...]

Als je hem na vandaag geen complimenten kan geven weet ik het ook niet meer hoor 8)7
Ja dan heb je waarschijnlijk echt een (Hollandse) plaat voor je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 02-10 15:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Q net even terug gekeken, ging er stiekem vanuit dat hij niet doorging :+
Maar wat een genot, toch mooi om te zien dat altijd met regen echte talenten boven komen drijven.

LAT had denk ik Q2 gehaald als hij geen rode vlag had gehad.

Maar ben benieuwd morgen, droge baan allemaal op geel en uitrijden op wit.

Ik heb er wel zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:20:
Wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Maurice079 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:22:
[...]

Ik vind dat hij vaker meer credit zou moeten krijgen van "ons hier op Tweakers".
Ja, hij heeft een goeie wagen maar het is en blijft een verrekte goeie coureur.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind het vooral apart om te zien dat (vanwege) Q3, het gat tussen HAM en VER 1,2s is. Dan is het wel gek om te zien, dat de 11e tijd van LEC 'slechts' vier tiende trager is dan die van HAM.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2020 18:45 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Ik vind dat hij vaker meer credit zou moeten krijgen van "ons hier op Tweakers".
Ja, hij heeft een goeie wagen maar het is en blijft een verrekte goeie coureur.
Niemand zegt dat het geen goede coureur is. Het punt is dat de afgelopen 7 jaar zijn auto zo extreem dominant is, en de laatste 4 jaar zijn teamgenoot zo matig over een heel seizoen, dat het moeilijk is op waarde te schatten wat nu zijn verdiensten zijn en wat simpelweg op het conto te schrijven is van Mercedes. Het is een stuk makkelijk geen brokken te maken als je alleen hoeft te hot lappen vooraan in een auto die verreweg het snelste is, dan wanneer je daadwerkelijk elke race midden in het gevecht zit met een auto die je op de limiet moet rijden. Vandaar dat het fijn zou zijn als Verstappen ook een Mercedes heeft, dan betekenen de titels van Lewis tenminste ook echt iets. Kenners en Schumacher-fans zullen bijvoorbeeld 2000 ook veel hoger aanslaan dan 2002 en 2004.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2020 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43

Harrie

NederVlaming

CH4OS schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:44:
Ik vind het vooral apart om te zien dat (vanwege) Q3, het gat tussen HAM en VER 1,2s is. Dan is het wel gek om te zien, dat de 11e tijd van LEC 'slechts' vier tiende trager is dan die van HAM.
In Q2 was dat ook een gat van 1.8 seconden. Het is harder gaan regenen tussen Q2 en Q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:46:
Niemand zegt dat het geen goede coureur is. Het punt is dat de afgelopen 7 jaar zijn auto zo extreem dominant is, en de laatste 4 jaar zijn teamgenoot zo matig over een heel seizoen, dat het moeilijk is op waarde te schatten wat nu zijn verdiensten zijn en wat simpelweg op het conto te schrijven is van Mercedes.
Sorry, maar als dit de onderbouwing daarvoor is, laten we dan ook stoppen met Verstappen op te hemelen, hij rijdt de laatste jaren ook sowieso steevast zijn teamgenoot er uit onder het mom van 'materieel overstijgende kwaliteiten'. Ook om een Mercedes te rijden kun je het je iet veroorloven een nitwit te zijn. Bottas doet het niet onverdienstelijk slecht of zo. Getuige pole en winst vorige week en de andere races waar hij toch best goed presteert.
Het is een stuk makkelijk geen brokken te maken als je alleen hoeft te hot lappen vooraan in een auto die verreweg het snelste is, dan wanneer je daadwerkelijk elke race midden in het gevecht zit met een auto die je op de limiet moet rijden. Vandaar dat het fijn zou zijn als Verstappen ook een Mercedes heeft, dan betekenen de titels van Lewis tenminste ook echt iets.
Ik geloof dat vorige week en deze week wel hebben laten zien, dat Mercedes echt niet 'alleen maar hoeft te hotlappen' om vooraan te staan en vooraan te blijven, kijk naar HAM en ALB vorige week. HAM en BOT rijden beiden echt wel op de limiet van de auto en zoeken die ook echt wel op. Je laat het nu voorkomen alsof ze met twee vingers in de neus dit doen, maar dat is gewoon niet waar, ook zij moeten echt wel met pedal to the metal rijden om zo snel te kunnen zijn en blijven.
Harrie schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:54:
In Q2 was dat ook een gat van 1.8 seconden. Het is harder gaan regenen tussen Q2 en Q3.
Dat weet ik, maar blijft het nog wel een gek gezicht. In elk geval morgen bij de grid als ze iedereen bij langs gaan en hun tijden laten zien, hahaha! :)

Als ik https://www.gpupdate.net/...f-na-povere-kwalificatie/ trouwens bekijk, krijg ik ook een beetje het idee dat men iets met verduidelijken van vlaggen kan doen op de baan. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2020 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:46:
[...]
Niemand zegt dat het geen goede coureur is.
Nou... hoe vaak lees je zoiets als dit: "iedereen kan met die auto kampioen worden...".
Ook bij een mooie actie krijgt zijn auto te vaak de credit.
En dat las ik nu niet. Dat deed mij deugt

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:55:
[...]
Sorry, maar als dit de onderbouwing daarvoor is, laten we dan ook stoppen met Verstappen op te hemelen, hij rijdt de laatste jaren ook sowieso steevast zijn teamgenoot er uit onder het mom van 'materieel overstijgende kwaliteiten'. Ook om een Mercedes te rijden kun je het je iet veroorloven een nitwit te zijn. Bottas doet het niet onverdienstelijk slecht of zo. Getuige pole en winst vorige week en de andere races waar hij toch best goed presteert.

[...]
Ik geloof dat vorige week en deze week wel hebben laten zien, dat Mercedes echt niet 'alleen maar hoeft te hotlappen' om vooraan te staan en vooraan te blijven, kijk naar HAM en ALB vorige week. HAM en BOT rijden beiden echt wel op de limiet van de auto en zoeken die ook echt wel op. Je laat het nu voorkomen alsof ze met twee vingers in de neus dit doen, maar dat is gewoon niet waar, ook zij moeten echt wel met pedal to the metal rijden om zo snel te kunnen zijn en blijven.
Luister, je mag best een andere mening hebben, maar als je even heel objectief de laatste 7 jaar gaat bekijken zijn wat ik opsom toch echt de feiten.

Je verwart trouwens een paar dingen. Dat Hamilton een goede piloot is kunnen we zien uit zijn prestaties vs. zijn teamgenoten. Idem voor Verstappen. Sinds Rosberg (en Max sinds Daniel) heeft hij echter een duidelijk veel mindere teamgenoot (zie prestaties Bottas voor hij bij Mercedes kwam, had soms best moeite met een bejaarde Massa). En toch presteert hij het om daar regelmatig van te verliezen. Over een heel seizoen zie je echter Bottas weer wegzakken. DAAROM willen mensen dat een echte toprijder weer eens de kans krijgt naast Hamilton zodat we zien hoeveel nu de Merc is en hoeveel hij is. En ja, het extreme Verstappen ophemelen van sommigen en met name Ziggo moet echt eens kappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:58:
[...]

Nou... hoe vaak lees je zoiets als dit: "iedereen kan met die auto kampioen worden...".
Ook bij een mooie actie krijgt zijn auto te vaak de credit.
En dat las ik nu niet. Dat deed mij deugt
Punt is, de afgelopen jaren zouden andere mensen ook inderdaad kampioen geworden zijn met die auto. Sterker nog, als Hamilton vorig jaar met vakantie zou zijn gegaan was Bottas de kampioen geworden volgens de uitslag (die werd 2e).

Dat Hamilton een goede coureur is heeft hij vooral in 2008, 2014 en 2015 bewezen. De laatste jaren zou denk ik bij wijze van spreken ook Sainz in die auto kampioen was geworden. Niet Stroll ofzo.Dat is overdreven. En van 2019 weten we het zelfs zeker (Bottas 2e).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:01:
Luister, je mag best een andere mening hebben, maar als je even heel objectief de laatste 7 jaar gaat bekijken zijn wat ik opsom toch echt de feiten.
En toch kan niet iedereen kampioen worden in die auto, dat is alles wat ik zeg. Ook zij moeten echt aan de bak om zo snel te kunnen zijn en te blijven. Dat geldt voor elk team, dus ook Mercedes. Of denk je bijvoorbeeld dat Williams achterover zit en zij daardoor de traagste zijn? ;)
Je verwart trouwens een paar dingen. Dat Hamilton een goede piloot is kunnen we zien uit zijn prestaties vs. zijn teamgenoten. Idem voor Verstappen. Sinds Rosberg (en Max sinds Daniel) heeft hij echter een duidelijk veel mindere teamgenoot (zie prestaties Bottas voor hij bij Mercedes kwam, had soms best moeite met een bejaarde Massa). En toch presteert hij het om daar regelmatig van te verliezen. Over een heel seizoen zie je echter Bottas weer wegzakken. DAAROM willen mensen dat een echte toprijder weer eens de kans krijgt naast Hamilton zodat we zien hoeveel nu de Merc is en hoeveel hij is.
Maar dit is het vergelijken van appels met peren, de regels en de auto's waren destijds heel anders dan nu, je kan dat niet 1:1 doortrekken naar nu. En aan wishful thinking heeft niemand wat.

Als de geruchten kloppen en VET misschien terugkeert bij RBR, valt ook nog maar te bezien of VET dat goed vergaat, ondanks dat hij bekend is bij het team en daar zijn grootste successen (WDC en WCC) heeft gehaald. VER heeft dat ook (tot nu toe), maar VER heeft nog geen kampioenschappen met hetzelfde team behaald, waar VET dat al vier keer gelukt is. Toen VET naar Ferrari ging was het succes immers ook in 1 klap weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:56
Tsja, dat HAM te verslaan is hebben Button en Rosberg al eens bewezen in dezelfde auto.

[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 11-07-2020 19:13 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

CH4OS schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:09:
[...]
En toch kan niet iedereen kampioen worden in die auto, dat is alles wat ik zeg. Ook zij moeten echt aan de bak om zo snel te kunnen zijn en te blijven. Dat geldt voor elk team, dus ook Mercedes. Of denk je bijvoorbeeld dat Williams achterover zit en zij daardoor de traagste zijn? ;)
[...]
Maar dit is het vergelijken van appels met peren, de regels en de auto's waren destijds heel anders dan nu, je kan dat niet 1:1 doortrekken naar nu. En aan wishful thinking heeft niemand wat.

Als de geruchten kloppen en VET misschien terugkeert bij RBR, valt ook nog maar te bezien of VET dat goed vergaat, ondanks dat hij bekend is bij het team en daar zijn grootste successen (WDC en WCC) heeft gehaald. VER heeft dat ook (tot nu toe), maar VER heeft nog geen kampioenschappen met hetzelfde team behaald, waar VET dat al vier keer gelukt is. Toen VET naar Ferrari ging was het succes immers ook in 1 klap weg.
VET naar RBR is al ontkracht door Horner.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Lec 3 place grid penalty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is nog geen besluit over. Albert geeft ook aan dat hij ten tonele moet verschijnen, evenals het verzoek dat hij bijsluit. Er is nog geen besluit. ;)

Overigens is wel besloten dat Perez geen straf krijgt. Toen geel viel, moest PER sowieso al remmen voor bocht 3. Toen hij daar uit kwam, was geel weg.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2020 19:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

DJTimo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:56:
Wederom die interviews naast draaiende fans. |:(
Dat kan niet, er zijn geen fans.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pro_6or schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:28:
Dat kan niet, er zijn geen fans.
Hoe noem je die apparaten dan, volgens jou? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
CH4OS schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:29:
[...]
Ventiwappers.. obviously
;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ventilatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18

Edd

[...]
Windgeneratoren..

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]
lawaaimakers

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
CH4OS schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:44:
Nouja, dat gat was natuurlijk ook wel wat groter door het mislukte laatste rondje van VER. Denk dat het gat anders ook wat kleiner was geweest. Halve seconde max ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rest de vraag, hoe zijn de auto's afgesteld, rekening houdend met het weer morgen? Ik ga er vanuit dat vrijwel niemand voor een volledige natweer setup heeft gekozen vandaag, maar misschien de ene wat meer dan de ander?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Snowdog schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:44:
Nouja, dat gat was natuurlijk ook wel wat groter door het mislukte laatste rondje van VER. Denk dat het gat anders ook wat kleiner was geweest. Halve seconde max ofzo?
Zover ik begrepen had, zou VER dan een kleine 6 tienden verbetering hebben gehad. :)

EDIT:
LEC is officieel drie plaatsen naar achteren gezet: bron

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:02

iichel

Gazoooo

hardware-lover schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:47:
Rest de vraag, hoe zijn de auto's afgesteld, rekening houdend met het weer morgen? Ik ga er vanuit dat vrijwel niemand voor een volledige natweer setup heeft gekozen vandaag, maar misschien de ene wat meer dan de ander?
Je kunt er vanuit gaan dat ze de auto sowieso afstellen voor de race. Maar dan nog kan de ene coureur kiezen voor iets meer DF dan de andere (en dus meer drag).

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
CH4OS schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:49:
[...]
Zover ik begrepen had, zou VER dan een kleine 6 tienden verbetering hebben gehad. :)
Ah, ok, weet niet precies, dacht eigenlijk dat hij rond de oude pole tijd van HAM zou uitkomen (voor zn laatste ronde), maar goed, al zou het 6 tienden zijn, da's natuurlijk nog wel een groot verschil met 1,2s, dus het geeft wel een enigszins vertekend beeld. Maar goed, duidelijk dat HAM vandaag heer en meester was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
CH4OS schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:26:
[...]
Is nog geen besluit over. Albert geeft ook aan dat hij ten tonele moet verschijnen, evenals het verzoek dat hij bijsluit. Er is nog geen besluit. ;)

Overigens is wel besloten dat Perez geen straf krijgt. Toen geel viel, moest PER sowieso al remmen voor bocht 3. Toen hij daar uit kwam, was geel weg.
inmiddels is het wel bekend en 3 plekken, dus RUS start vanaf P11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Catmandos schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:52:
inmiddels is het wel bekend en 3 plekken, dus RUS start vanaf P11
Ik heb inderdaad mijn vorige bericht aangepast met een link naar het officiële besluit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:30
Maarten_E schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:13:
Tsja, dat HAM te verslaan is hebben Button en Rosberg al eens bewezen in dezelfde auto.
En toch wordt Rosberg zijn WK titel als cadeau beschouwd, terwijl het Schumacher (tweede carrière) en Hamilton echt wel moeilijk maakte. Het is echt 1 van de meest onderschatte coureurs...

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

CH4OS schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:49:
[...]

EDIT:
LEC is officieel drie plaatsen naar achteren gezet: bron
Russel naar P11 dus? :o

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
Hari-Bo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:57:
[...]

En toch wordt Rosberg zijn WK titel als cadeau beschouwd, terwijl het Schumacher (tweede carrière) en Hamilton echt wel moeilijk maakte. Het is echt 1 van de meest onderschatte coureurs...
Yep, helemaal mee eens. Denk dat de berekenende manier waarop hij z'n titel binnensleepte ook niet heeft meegeholpen. Maar goed, dat was gewoon slim imo. Hij had aan een paar 2e plaatsen genoeg, dus waarom risico nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:56
Snowdog schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Yep, helemaal mee eens. Denk dat de berekenende manier waarop hij z'n titel binnensleepte ook niet heeft meegeholpen. Maar goed, dat was gewoon slim imo. Hij had aan een paar 2e plaatsen genoeg, dus waarom risico nemen.
Volgens die logica zijn Prost en Lauda (bij zijn derde titel) dus ook slechte kampioenen. :?
(Ben het met je eens, maar die kritiek hoor je dus nooit over Prost en Lauda.)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Is er beeldmateriaal waarom LEC penalty heeft gekregen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
JB schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:16:
Is er beeldmateriaal waarom LEC penalty heeft gekregen?
Inmiddels wel op de FIA site:

https://www.fia.com/sites...20impeding%20car%2026.pdf

Betekent dus dat Russell naar plek 11 gaat.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowdog schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Rosberg moest het wel op die manier doen want anders had hij nooit een kans gehad met Lewis als teamgenoot. Ik geloof daarom ook wel dat dat jaar van zijn wereldkampioenschap voor hem afmattend was. En dan heb je er ook nog een jonge wildebras als Verstappen bij die je het angstzweet bezorgd... Nico heeft er wat dat betreft flink voor moeten werken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tomcat84 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:51:
Skysports vergelijking van HAM en VER:

[Embed]
Mopper, mopper, baal, baal. :-( :P
Nu hebben we namelijk voor de derde keer als het erop aankomt niet kunnen zien hoe snel die RB16 was. Max zat steeds rond verkeer en kon moeilijker opbouwen of iets zien en dan krijg je dit laatste rondje waar het de eerste helft gewoon nagenoeg gelijk opgaat. Dan twee kleine momentjes en weg en toen kwam Vettel. Staat er opeens 1,2s terwijl het werkelijke gat waarschijnlijk binnen 0,2s had gezeten.

Ik heb het net via F1TV op kunnen zoeken.
In S1 deed Hamilton 19:183 en Verstappen 19:216.
In S2 was het 35:276 en 35:651. Het verschil was dus die uitglijder tussen bochten 5 en 6.
In S3 kan ik je niet echt iets definitiefs zeggen over Verstappen. Zijn snelste S3 was 25:187, maar daar had nog wat afgekund omdat hij zich in S3 alsnog aan het verbeteren in zijn laatste rond, ondanks dat tweede moment bij bocht 8. Hamilton deed uiteindelijk 24:814. Wederom dus iets van 0,3s wat Max verloor met een moment. Zo dicht op elkaar zat het eigenlijk.

En dat frustreert me eigenlijk gewoon. Ik wil gewoon eens zien wat die RB16 nu werkelijk kan, maar het lijkt er niet in te zitten. Tweede is dat ik me ergens zorgen maak. Niet om de snelheid van die auto, maar om de consistentie in die snelheid. Het begint er namelijk steeds meer op te lijken dat Horner in 2018 gelijk had over deze 2019 reglementen. Ongetwijfeld aangespoord door Newey zei hij toen dat ze Mercedes waarschijnlijk zouden gaan helpen die wel eens tegen een conceptueel eindpunt zouden kunnen gaan lopen. In 2019 kregen we dan opeens een terugval te zien van RBR. De snelheid was er op zich, maar het was vaak behelpen met afstellingen en vaak op het randje. Gasly kon er niks mee en zakte keihard door het ijs. Albon was iets beter, maar ook niet denderend en Max had ook een aantal races problemen. Nu lijkt de RB16 vanaf dag een al sneller te zijn en echt competitief, maar wederom is het niet consistent. Er lijkt altijd wel ergens op de auto een klein aerodynamisch probleem op te duiken en het setup window lijkt wederom smal. Die Mercedes lijkt makkelijker af te stellen te zijn en doet minder snel rare dingen. Komen er ook nog eens de banden erbij die na die dubieuze bandentest in 2018, opeens veel beter waren voor Mercedes in 2019 terwijl RBR sinds 2011 toen Pirelli kwam, het eigenlijk altijd het beste voor elkaar had. Krijgen we morgen waarschijnlijk een relatief koude race en dan zal je net zien dat Mercedes weer haar banden wel aan de praat krijgt en het halve veld niet...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:49:
[...]

Krijgen we morgen waarschijnlijk een relatief koude race en dan zal je net zien dat Mercedes weer haar banden wel aan de praat krijgt en het halve veld niet...
Al dan niet een handje geholpen door DAS.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Maar waarom wordt Mercedes steeds in het zadel geholpen? De neutrale kijker maar juist ook fans van andere teams zijn het toch gewoon kotsbeu na 7? jaar?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

[...]

Nu hebben we namelijk voor de derde keer als het erop aankomt niet kunnen zien hoe snel die RB16 was. Max zat steeds rond verkeer en kon moeilijker opbouwen of iets zien en dan krijg je dit laatste rondje waar het de eerste helft gewoon nagenoeg gelijk opgaat. Dan twee kleine momentjes en weg en toen kwam Vettel. Staat er opeens 1,2s terwijl het werkelijke gat waarschijnlijk binnen 0,2s had gezeten.

In S2 was het 35:276 en 35:651. Het verschil was dus die uitglijder tussen bochten 5 en 6.
In S3 kan ik je niet echt iets definitiefs zeggen over Verstappen. Zijn snelste S3 was 25:187, maar daar had nog wat afgekund omdat hij zich in S3 alsnog aan het verbeteren in zijn laatste rond, ondanks dat tweede moment bij bocht 8. Hamilton deed uiteindelijk 24:814. Wederom dus iets van 0,3s wat Max verloor met een moment. Zo dicht op elkaar zat het eigenlijk.

En dat frustreert me eigenlijk gewoon. Ik wil gewoon eens zien wat die RB16 nu werkelijk kan, maar het lijkt er niet in te zitten. Tweede is dat ik me ergens zorgen maak. Niet om de snelheid van die auto, maar om de consistentie in die snelheid. Het begint er namelijk steeds meer op te lijken dat Horner in 2018 gelijk had over deze 2019 reglementen. Ongetwijfeld aangespoord door Newey zei hij toen dat ze Mercedes waarschijnlijk zouden gaan helpen die wel eens tegen een conceptueel eindpunt zouden kunnen gaan lopen. In 2019 kregen we dan opeens een terugval te zien van RBR. De snelheid was er op zich, maar het was vaak behelpen met afstellingen en vaak op het randje. Gasly kon er niks mee en zakte keihard door het ijs. Albon was iets beter, maar ook niet denderend en Max had ook een aantal races problemen. Nu lijkt de RB16 vanaf dag een al sneller te zijn en echt competitief, maar wederom is het niet consistent. Er lijkt altijd wel ergens op de auto een klein aerodynamisch probleem op te duiken en het setup window lijkt wederom smal. Die Mercedes lijkt makkelijker af te stellen te zijn en doet minder snel rare dingen. Komen er ook nog eens de banden erbij die na die dubieuze bandentest in 2018, opeens veel beter waren voor Mercedes in 2019 terwijl RBR sinds 2011 toen Pirelli kwam, het eigenlijk altijd het beste voor elkaar had. Krijgen we morgen waarschijnlijk een relatief koude race en dan zal je net zien dat Mercedes weer haar banden wel aan de praat krijgt en het halve veld niet...
Morgen is de race, op een droge koele groene baan. Zolang Max in de eerste ronde uit de melee kan blijven en zijn auto heel blijft, kan je denk ik wel een goede indicatie krijgen van de pace van de RB16.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Hari-Bo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Cadeau is zo'n dooddoener vind ik. Hamilton heeft in dat seizoen gewoon zelf teveel fouten gemaakt. Ik lees vaak dat de blowup van Hamilton in Maleisië voor de wereldtitel van Rosberg heeft gezorgd. Onzin imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:17

Martinspire

Awesomeness

[...]

Ik denk niet dat je deze Quali kunt afgeven op Max of Red Bull. Die Mercedes had gewoon wat mazzel met een baan die op dat moment ineens heel goed was. Zie een Bottas die ineens 2 seconden sneller is dan iedereen of dus een Hamilton die ineens iets uit de tas haalt. Als je het ziet dan kun je niet anders concluderen dat Hamilton gewoon wat mazzel had. Vooral sector 1 hoor ik hem nergens doorspinnen. Dat Verstappen die plas pakt en een momentje heeft is jammer en dat is wel wat een verschil maakt, maar geen 1,2 seconden en ook niet dat andere momentje. Dit is echt 100% drogere baan en beter chassis.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

JB schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:17:
Maar waarom wordt Mercedes steeds in het zadel geholpen? De neutrale kijker maar juist ook fans van andere teams zijn het toch gewoon kotsbeu na 7? jaar?
Mercedes in het zadel geholpen? Wat heb ik gemist? Ze zijn gewoon beter, het is niet alsof ze extra dingetjes krijgen ofzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:19
mark-k schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Mercedes in het zadel geholpen? Wat heb ik gemist? Ze zijn gewoon beter, het is niet alsof ze extra dingetjes krijgen ofzo.
Volledig mee eens dat Mercedes het beste en meest innovatieve team is hoor. Maar het aanpassen van het loopvlak van de banden met ingang van vorig jaar heeft nu net hun laatste zwaktepunt weggehaald: de bandenslijtage. Dat soort zaken zijn gewoon jammer.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:25
[...]

af en toe lijkt HAM wat meer te mogen maar FIA heeft niet voor niets die rare afkorting en de meeste van ons hebben een oranje bril dus lijkt het of VER gestraft word :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

- tyregate
- bevriezen motor ontwikkelingen
- DAS (waarom alleen dit jaar legaal)
- ...

Nou zeg ik niet dat Ferrari nooit geholpen is ;) maar waarom topteams zo tegemoet komen als de concurrentie niet aangehaakt raakt :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:15

MazeWing

The plot thickens...

sjaool schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:48:
[...]

Rosberg moest het wel op die manier doen want anders had hij nooit een kans gehad met Lewis als teamgenoot. Ik geloof daarom ook wel dat dat jaar van zijn wereldkampioenschap voor hem afmattend was. En dan heb je er ook nog een jonge wildebras als Verstappen bij die je het angstzweet bezorgd... Nico heeft er wat dat betreft flink voor moeten werken.
Vergeet ook niet de motor van Hamilton die er dat jaar uitknalde. Als dit niet was gebeurd was Hamilton gewoon wereldkampioen geworden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

JB schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:06:
[...]

- tyregate
- bevriezen motor ontwikkelingen
- DAS (waarom alleen dit jaar legaal)
- ...

Nou zeg ik niet dat Ferrari nooit geholpen is ;) maar waarom topteams zo tegemoet komen als de concurrentie niet aangehaakt raakt :?
DAS denk ik dat ze genaaid worden persoonlijk, het was sowieso al legaal, en nadat ze het gebouwd hebben zijn voor volgend jaar de regels aangepast om het vanaf dan te verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 20:32
Hmmm, de merc doet het conceptueel altijd beter in de regen vanwege het non-rake concept. Max is niet altijd halelujah, en de rbr 16 zal dit seizoen nog komen

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.gpblog.com/nl...n-zo-te-zien-rijden-.html Als zelfs de grootste criticaster van Max het deze keer met ons eens is...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jasphur
Regen en F1. Liefde.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcpzhccWoAg7yrN?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcqVcsJWsAAehxT?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ecq682UXkAITNlz?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ecq38a1XkAIRs_U?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ecqhhp2WsAAXGZU?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcpkW5-XgAE1nGk?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ecpcj-GWkAASpXG?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Voor wie het interesseert: close up van de neusvleugels van Alfa

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ecor7sJWAAU-6an?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ecor7HZXgAI1JTo?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ecor8VsX0AwaalY?format=jpg&name=large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:07

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:07
sjaool schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:59:
De Red Bull Ring ligt wel in een machtig mooie omgeving. Het is nu niet echt vervelend om die wide shots te moeten bekijken. :D
Daar dacht ik van de week (of was het alweer de vorige GP?) nog aan: Mooi circuit in deze natuurlijke omgeving met al dat groen.

Wat nou als ze een deel van dat groene vervangen voor rode en blauwe strepen? Gewoon om er wat meer kleur in te krijgen. :+
Andersom gedacht, wat nou als ze op het circuit waar ze dát gedaan hebben die lelijke minder mooie strepen gewoon vervangen naar groen. Volgens mij komt dat het circuit zeker ten goede.

Alonso komt volgend jaar weer terug en dit willen we hem niet aan doen, toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/5023949970afb12a3842c487b5b18b2a6e78453c/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FD9hSZ3vW4AAqCSu.jpg

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Mogelijk zelfs nog een derde x de Red Bull ring.
Hongarije schijnt te wankelen waardoor er wordt gedacht aan een derde Red Bull ring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DarkFire1985 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:08:
Hongarije schijnt te wankelen waardoor er wordt gedacht aan een derde Red Bull ring.
Dat hoeft van mij ook weer niet...

Of ze moeten iets proberen met omgekeerde grid en sprint race ofzo...

Hebben we dalijk een heel seizoen Oostenrijk zeg :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 20:31
DarkFire1985 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:08:
Kunnen ze dan niet beter alsnog naar Zandvoort? :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Vanaf het shot toen ze net de pits uitreden bij Q1 was die weg ook alle kleuren door dat display.
Het leek ff of er een bak olie op het rechte stuk lag :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Maar dat is het probleem juist. Mercedes is wel geholpen door jarenlang te lobbyen voor bepaalde regels en blijft ervan profiteren. Er is een verschil met bijvoorbeeld gewoon innovatief en dominant zijn zoals McLaren-Honda of Williams-Renault, de interpretatie van de regels oprekken met innovatieve oplossingen zoals Renault (mass damper) of met RBR (FRIC en blown diffusers) en wat Mercedes heeft gedaan.

Mercedes heeft doelbewust ingezet op deze PU formule, er flink voor gelobbyd, behoorlijk geprofiteerd van het token systeem om eerst hun voorsprong te behouden en daarna hun voorsprong te gebruiken om voor te blijven. Nu pas in 2020 lijkt Honda op legitieme wijze daadwerkelijk in de buurt te zijn gekomen. Zo groot was het voordeel en Honda moet er echt enorme bedragen tegenaan gegooid hebben. De 2017 aerodynamische regels maakte de PU uiteindelijk helemaal niet minder belangrijk, maar gaven wel enorm veel aerodynamische vrijheid die Mercedes beter kon benutten want beste PU en een zeer rijk team, mede door prijzengeld. Hebben ze ook nog eens zoveel talent in de Formule 1 getekend. In de periode 2014-2018 had Mercedes maar een zwakte en dat was hun bandenmanagement. Daar was RBR vrij systematisch beter in en Ferrari vaak ook.

Mercedes had zeker in 2018 problemen met blaren, al tijdens de wintertesten. Toen werden er voor een paar circuits al andere banden meegenomen met een dunner loopvlak op verzoek van Mercedes. Alsof dat niet belachelijk genoeg is voor wat een neutrale leverancier, nou toen kwam er een test van de 2019 banden met Mercedes. Die banden waar we nog steeds mee zitten, tja ze maakte het vrijwel elk team behalve Mercedes dus moeilijker in 2019.

Hebben we nog DAS wat ook dubieus is omdat je er via een omweg er parc ferme regels mee kan breken. Het lijkt er namelijk op dat de FIA zichzelf daar in een hoek heeft gepraat door het te verbieden als elektrische knop, maar zelf te suggereren dat het wel legaal is als hydraulische systeem met de stuurkolom. Dat zou verklaren waarom het voor 2021 wel verboden is.

Het meest twijfelachtige is nog wel dat de FIA elke keer als een team te dominant was, ingreep. Of het nu Williams hun actieve ophanging, de mass damper, de 2005 reglementen die echt wel bewust ontworpen waren om Ferrari te saboteren, het verbieden van FRIC en blown diffusers etc. Maar Mercedes mag op een of andere manier maar door blijven gaan. Elk ander dominant team was allang afgekapt en dat is tientallen jaren zo geweest en uiteindelijk ook in het belang van de sport als geheel. Het zou niet eens moeilijk zijn. Verbied gewoon auto's met een langere wielbasis dan 3600mm en voer een limiet in op de gehele lengte van de auto. Dan moeten alle teams hun auto's korter gaan maken, maar je naait Mercedes hier waarschijnlijk wel echt mee. Het is denk ik echt geen toeval dat voor de 2021 reglementen die nu naar 2022 gaan, de wielbasis maximaal 3400mm mag zijn. Dat is alleen nog anderhalf jaar weg.

Maar genoeg gemopperd. RBR lijkt daadwerkelijk een competitieve auto te hebben, nu hopen dat Max het morgen gewoon wint en we eens echt een echt kampioenschansgevecht krijgen. Dat is immers al weer drie jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:45:
[...]

Maar dat is het probleem juist. Mercedes is wel geholpen door jarenlang te lobbyen voor bepaalde regels en blijft ervan profiteren. Er is een verschil met bijvoorbeeld gewoon innovatief en dominant zijn zoals McLaren-Honda of Williams-Renault, de interpretatie van de regels oprekken met innovatieve oplossingen zoals Renault (mass damper) of met RBR (FRIC en blown diffusers) en wat Mercedes heeft gedaan.

Mercedes heeft doelbewust ingezet op deze PU formule, er flink voor gelobbyd, behoorlijk geprofiteerd van het token systeem om eerst hun voorsprong te behouden en daarna hun voorsprong te gebruiken om voor te blijven. Nu pas in 2020 lijkt Honda op legitieme wijze daadwerkelijk in de buurt te zijn gekomen. Zo groot was het voordeel en Honda moet er echt enorme bedragen tegenaan gegooid hebben. De 2017 aerodynamische regels maakte de PU uiteindelijk helemaal niet minder belangrijk, maar gaven wel enorm veel aerodynamische vrijheid die Mercedes beter kon benutten want beste PU en een zeer rijk team, mede door prijzengeld. Hebben ze ook nog eens zoveel talent in de Formule 1 getekend. In de periode 2014-2018 had Mercedes maar een zwakte en dat was hun bandenmanagement. Daar was RBR vrij systematisch beter in en Ferrari vaak ook.

Mercedes had zeker in 2018 problemen met blaren, al tijdens de wintertesten. Toen werden er voor een paar circuits al andere banden meegenomen met een dunner loopvlak op verzoek van Mercedes. Alsof dat niet belachelijk genoeg is voor wat een neutrale leverancier, nou toen kwam er een test van de 2019 banden met Mercedes. Die banden waar we nog steeds mee zitten, tja ze maakte het vrijwel elk team behalve Mercedes dus moeilijker in 2019.

Hebben we nog DAS wat ook dubieus is omdat je er via een omweg er parc ferme regels mee kan breken. Het lijkt er namelijk op dat de FIA zichzelf daar in een hoek heeft gepraat door het te verbieden als elektrische knop, maar zelf te suggereren dat het wel legaal is als hydraulische systeem met de stuurkolom. Dat zou verklaren waarom het voor 2021 wel verboden is.

Het meest twijfelachtige is nog wel dat de FIA elke keer als een team te dominant was, ingreep. Of het nu Williams hun actieve ophanging, de mass damper, de 2005 reglementen die echt wel bewust ontworpen waren om Ferrari te saboteren, het verbieden van FRIC en blown diffusers etc. Maar Mercedes mag op een of andere manier maar door blijven gaan. Elk ander dominant team was allang afgekapt en dat is tientallen jaren zo geweest en uiteindelijk ook in het belang van de sport als geheel. Het zou niet eens moeilijk zijn. Verbied gewoon auto's met een langere wielbasis dan 3600mm en voer een limiet in op de gehele lengte van de auto. Dan moeten alle teams hun auto's korter gaan maken, maar je naait Mercedes hier waarschijnlijk wel echt mee. Het is denk ik echt geen toeval dat voor de 2021 reglementen die nu naar 2022 gaan, de wielbasis maximaal 3400mm mag zijn. Dat is alleen nog anderhalf jaar weg.

Maar genoeg gemopperd. RBR lijkt daadwerkelijk een competitieve auto te hebben, nu hopen dat Max het morgen gewoon wint en we eens echt een echt kampioenschansgevecht krijgen. Dat is immers al weer drie haar geleden...
Over het algemeen ben ik het wel met je eens.

Maar Mercedes is nu met het DAS systeem gekomen en dat wordt volgend jaar verboden. Hetzelfde had Renault met de mass demper. In wezen is dat eigenlijk geen verschil.

De motor is lastig ja, Mercedes heeft flink huis gehouden om de motor regelementen in stand te houden. Maar wat is voor de FIA een andere optie?

Ze kunnen niet teruggaan naar de V8 of groter omdat dan de grote autofabrikanten stoppen. Een V4 had gekund, maar ja daar zullen de meeste fans weer tegen zijn.

Over de elektrische krachtbron in F1 auto's heb ik niet veel verstand. Het kan zijn dat daar aanpassingen zouden kunnen komen en dat Mercedes het heeft tegengehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te vergeten de 2019 voorvleugelveranderingen en 2021 vloer veranderingen. Allebei veranderingen die high-rake auto’s veeeel harder raken dan low-rake auto’s. Dus het bevoordelen van Mercedes gaat lekker door volgend jaar. Lijkt wel of iemand perse wil dat Hamilton 8 titels en meer overwinningen krijgt dan Schumacher (die alleen in 2002 en 2004 een Mercedes level auto had en constant door de FIA via regelwijzigingen in toom werd gehouden en wiens statistieken daarom veel indrukwekkender zijn) omdat Schumacher ook soms controversieel was en Hamilton meer marketable in de huidige tijdsgeest. Beetje zoals Defensie na Marco Kroon ook liever snel een andere drager van de Willems Orde kon gebruiken die wel de ideale schoonzoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wulfric92 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:59:
[...]

Over het algemeen ben ik het wel met je eens.

Maar Mercedes is nu met het DAS systeem gekomen en dat wordt volgend jaar verboden. Hetzelfde had Renault met de mass demper. In wezen is dat eigenlijk geen verschil.

De motor is lastig ja, Mercedes heeft flink huis gehouden om de motor regelementen in stand te houden. Maar wat is voor de FIA een andere optie?

Ze kunnen niet teruggaan naar de V8 of groter omdat dan de grote autofabrikanten stoppen. Een V4 had gekund, maar ja daar zullen de meeste fans weer tegen zijn.

Over de elektrische krachtbron in F1 auto's heb ik niet veel verstand. Het kan zijn dat daar aanpassingen zouden kunnen komen en dat Mercedes het heeft tegengehouden.
Het gaat erom dat bepaalde teams wel een krachtbron krijgen en anderen die te dichtbij komen niet. Gaat Mercedes stoppen volgend jaar als blijkt dat McLaren te dichtbij komt? Ze hebben tenslotte toch al alles gewonnen. Dan zijn het wat mij betreft echt slappe verliezers

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
JB schreef op zondag 12 juli 2020 @ 01:26:
[...]

Het gaat erom dat bepaalde teams wel een krachtbron krijgen en anderen die te dichtbij komen niet. Gaat Mercedes stoppen volgend jaar als blijkt dat McLaren te dichtbij komt? Ze hebben tenslotte toch al alles gewonnen. Dan zijn het wat mij betreft echt slappe verliezers
Ze hebben vorig jaar Ferrari "gratie" gegeven. Het is voor de cash flow beter om een spannend kampioenschap te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wulfric92 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 01:30:
[...]

Ze hebben vorig jaar Ferrari "gratie" gegeven. Het is voor de cash flow beter om een spannend kampioenschap te creëren.
Daar slagen ze dan al 7 jaar niet echt in...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
MazeWing schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:13:
[...]

Vergeet ook niet de motor van Hamilton die er dat jaar uitknalde. Als dit niet was gebeurd was Hamilton gewoon wereldkampioen geworden.
Niet mee eens. Als Hamilton gewoon minder fouten had gemaakt, was hij gewoon wereldkampioen geworden. Hij reed een matig seizoen.

Door zijn voorsprong heeft Rosberg de laatste races niet het onderste uit de kan hoeven halen. Je kunt dus niet simpel zeggen dat dat het verschil in punten was in elk scenario. Het staat altijd in context met de gebeurtenissen dat seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:15

MazeWing

The plot thickens...

StealthyPeanut schreef op zondag 12 juli 2020 @ 06:47:
[...]

Niet mee eens. Als Hamilton gewoon minder fouten had gemaakt, was hij gewoon wereldkampioen geworden. Hij reed een matig seizoen.

Door zijn voorsprong heeft Rosberg de laatste races niet het onderste uit de kan hoeven halen. Je kunt dus niet simpel zeggen dat dat het verschil in punten was in elk scenario. Het staat altijd in context met de gebeurtenissen dat seizoen.
In lap 41 vloog de motor eruit terwijl Hamilton op dat moment "rustig" aan de leiding was. De kans dat hij de laatste 15 ronden ook had kunnen uitrijden en had gewonnen was zeer waarschijnlijk.

Als je vervolgens kijkt naar technische mankementen dat seizoen had Rosberg veel meer geluk dan Hamilton. Juist die uitvalbeurt en 0 punten hebben hem de das omgedaan. Ongeacht of hij het dan maar "beter" had moeten doen in de andere races. Zeker als je ziet dat het uiteindelijk maar 5 punten had gescheeld.

Rosberg is gewoon een kampioen die minder races gewonnen heeft (en vaak p2) en maximaal geprofiteerd heeft van die ene uitvalbeurt van Hamilton. Misschien effectief voor dat seizoen, maar niet echt kampioenwaardig...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:39:
[...]

In lap 41 vloog de motor eruit terwijl Hamilton op dat moment "rustig" aan de leiding was. De kans dat hij de laatste 15 ronden ook had kunnen uitrijden en had gewonnen was zeer waarschijnlijk.

Als je vervolgens kijkt naar technische mankementen dat seizoen had Rosberg veel meer geluk dan Hamilton. Juist die uitvalbeurt en 0 punten hebben hem de das omgedaan. Ongeacht of hij het dan maar "beter" had moeten doen in de andere races. Zeker als je ziet dat het uiteindelijk maar 5 punten had gescheeld.

Rosberg is gewoon een kampioen die minder races gewonnen heeft (en vaak p2) en maximaal geprofiteerd heeft van die ene uitvalbeurt van Hamilton. Misschien effectief voor dat seizoen, maar niet echt kampioenwaardig...
Geluk of niet. Je zal er wel moeten zijn om te kunnen profiteren van die pech van een ander. Door het simpelweg wegwuiven van het feit dat Rosberg de rest van het veld achter zich heeft gelaten en het gooien op geluk doe je hem wel wat tekort.

Om op die 2e plek te rijden moet je ook wel wat kunnen en weten te bereiken. Dat word je niet zomaar in je schoot geworpen.
Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.