@KlaasjeNL Soms is er zoveel spray van de voorliggers dat het zicht vrijwel nul is. Het komt dan ook wel voor dat iemand achterop een ander klapt omdat die gewoon een stuk langzamer door de bocht (durft?) gaat dan de ander. Er is wel een limiet aan hoeveel water op de baan nog veilig is.
Start of FP3 delayed indefinitely.
"When you grow up your heart dies"
Ja dit gaat een saaie dag worden zo.sjaool schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:52:
Start of FP3 delayed indefinitely.

Ja, de safety cars laten wel zien dat de baan nat is
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Als die auto's te langzaam gaan, dan hebben ze koude remmen en banden en dan vliegen ze helemaal van de baan af. Een moderne Formule 1 auto werkt alleen goed in beperkte omstandigheden. Als je dan ook nog eens niks ziet, dan vraag je gewoon om heel erge ongelukken. Zelfs een Formule 1 auto kan niet op tegen een harde zijwaartse impact en we hebben vorig jaar gezien wat er dan kan gebeuren. Dat kan ook goed gebeuren als je auto spint omdat je een plas met water niet zag en dan word je geraakt...KlaasjeNL schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:44:
[...]
En toch vind ik dat ze altijd moeten racen. Dan maar met 5km/u over de baan. Net als bij droog weer wint de coureur die het hardst durft te gaan zonder te crashen. Op een natte baan of hele natte baan of nagenoeg onbegaanbare baan moet je dan gewoon nog langzamer rijden. En hoe slechter de omstandigheden, hoe lager de snelheid, hoe minder heftig eventuele crashes. Laat maar zien wie zich genoeg kan inhouden, maar toch snel genoeg durft om te winnen.
Maar de SC en medical car rijden nu rond om te testen. Het ziet er veel te nat uit...
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-07-2020 11:55 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik snap de regie niet.. je kan nog het hele uur deze camera angle laten zien, volg nu tenminste de safety auto zodat je kan zien hoe de baan eruit ziet
Ben je gek ik ga wel iets terug kijken of zo.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Niet online
En potentieel niet dramatisch nieuws voor de Ferrari fans. Vettel was gisteren eigenlijk alleen maar bezig met testen van nieuwe onderdelen, en het lijkt minder dramatisch te zijn dan vorige week. Dat vertekent natuurlijk als vrijwel iedereen verkapte kwalificatieronden doet en Vettel alleen maar longruns.
https://www.motorsport.co...rent-car-austria/4830419/
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-07-2020 12:01 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze melden gisteren op F1TV (Sky) dat dat vooral niet kan omdat de medische helicopter moet kunnen vliegen.KlaasjeNL schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:44:
[...]
En toch vind ik dat ze altijd moeten racen. Dan maar met 5km/u over de baan. Net als bij droog weer wint de coureur die het hardst durft te gaan zonder te crashen. Op een natte baan of hele natte baan of nagenoeg onbegaanbare baan moet je dan gewoon nog langzamer rijden. En hoe slechter de omstandigheden, hoe lager de snelheid, hoe minder heftig eventuele crashes. Laat maar zien wie zich genoeg kan inhouden, maar toch snel genoeg durft om te winnen.
Men vind het onacceptable dat, als er iets gebeurd, de coureur wellicht niet direct naar het ziekenhuis gebracht kan worden.
hahaha, ja ik heb ook nog zat andere dingen om me bezig te houden hoorPierre schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:56:
[...]
Ben je gek ik ga wel iets terug kijken of zo.
- DaniëlWW2
- Niet online
En het gaat nog minstens twee uur lang doorregenen...
Bij RBR liggen de auto's ook half uit elkaar, bij Alpha Tauri ook niet helemaal goed en ik denk dat wel meer teams zo zitten.
Bij RBR liggen de auto's ook half uit elkaar, bij Alpha Tauri ook niet helemaal goed en ik denk dat wel meer teams zo zitten.
Lekker weertje daar hoor, gaat echt niemand risico lopen met een weg glijdende auto
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Misschien moet RIC zijn opnieuw gebouwde bolide nog even checken?
Leclerc zit al weer te dromen van een terrasje met z’n vriendin in Monaco komende week
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ja zou wel minimaal een shake down testje doen, zelfde geld heeft iemand een sensor verkeerd gestekkerdHippocampus schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:01:
Misschien moet RIC zijn opnieuw gebouwde bolide nog even checken?
Bottas heeft het gras keurig gemaaid zo te zien uit de helikopterbeelden
De mediaheli vliegt wel zo te zienKrankenhausen schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:59:
[...]
Ze melden gisteren op F1TV (Sky) dat dat vooral niet kan omdat de medische helicopter moet kunnen vliegen.
Men vind het onacceptable dat, als er iets gebeurd, de coureur wellicht niet direct naar het ziekenhuis gebracht kan worden.
Zou zonde zijn als FP3 en de Q niet doorgaan

Je weet niet hoe het weer is waar de MedHeli moet landen, dat speelt vast ook mee.FabianGTI schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:04:
[...]
De mediaheli vliegt wel zo te zien![]()
Zou zonde zijn als FP3 en de Q niet doorgaan
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Mijn held Stroll is een echte regenrijder, dus die gaat gewoon
Ik dacht dat die in Monaco zijn gras was gaan maaien.Hippocampus schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:04:
Bottas heeft het gras keurig gemaaid zo te zien uit de helikopterbeelden
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Op slicksloekf2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:05:
-
op harde bandjes nog wel? ;-)loekf2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:05:
Dat betekent, stam + t .
Snorkel mee en gaan met die banaan.loekf2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:05:
Wordt wel lamme armen voor Bottas en Hamilton vanmiddag als er wel Q is, continu aan je stuur trekken om je banden warm te krijgen.
Jammer dat bij regen je niet meer mag racen. Tenzij het lichte regenval is. Laat ze toch lekker racen. Dat is spectaculair en zorgt voor verrassingen, ook voor het kampioenschap is dat alles veel leuker.
...
We rijden niet maar ondertussen zien we beelden vanuit de heli.
Als die kan vliegen.... Wat staan ze dan in de pitbox...??
Maak aan!
Maak aan!
Heli's hebben minder snel last van aquaplaning.AzzKickah schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:08:
We rijden niet maar ondertussen zien we beelden vanuit de heli.
Maak aan!
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
- DaniëlWW2
- Niet online
Het systeem is hydraulisch. Kost waarschijnlijk weinig kracht. Dat is ook niet wenselijk in zo'n kleine cockpit waar je moeilijk kracht kan zetten. Verder trainen de coureurs volgens mij niet bepaald hun armspieren als prioriteit.loekf2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:07:
Wordt wel lamme armen voor Bottas en Hamilton vanmiddag als er wel Q is, continu aan je stuur trekken om je banden warm te krijgen.
We vinden het allemaal fantastisch want dit is het neusje van de zalm van alle automotive techniek en talent. Behalve als het regent.
McLaren gaat totaal geen moeite doen, staan er alleen omdat het moet
Ik heb hier 6 7 berichten gelezen over hoe slecht Vettel nu ineens is terwijl hij gisteren in de 1e stint FP2 sneller was dan Leclerc. Ik meen zelfs dat in de latere stints (die Idd slordig/last met de grip in de high speeds, waren met veel momentjes veel te ver op de kerbs) Zijn snelste ronde werd geschrapt wegens track limits. Dan sta je ipv rond 10 op rond 16.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:57:
En potentieel niet dramatisch nieuws voor de Ferrari fans. Vettel was gisteren eigenlijk alleen maar bezig met testen van nieuwe onderdelen, en het lijkt minder dramatisch te zijn dan vorige week. Dat vertekent natuurlijk als vrijwel iedereen verkapte kwalificatieronden doet en Vettel alleen maar longruns.
Vettel is nog gewoon Vettel.
een treffende spreuk
Ik geloof niet dat Vettel ineens een veel slechtere coureur is. Wat ik wel begreep is dat hij aardig in de clinch ligt met de wagen van dit jaar. Op de achtergrond zou het gedoe rondom een stoeltje voor volgend jaar mee kunnen spelen.pro_6or schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:24:
[...]
Ik heb hier 6 7 berichten gelezen over hoe slecht Vettel nu ineens is terwijl hij gisteren in de 1e stint FP2 sneller was dan Leclerc. Ik meen zelfs dat in de latere stints (die Idd slordig/last met de grip in de high speeds, waren met veel momentjes veel te ver op de kerbs) Zijn snelste ronde werd geschrapt wegens track limits. Dan sta je ipv rond 10 op rond 16.
Mmmm, gisteren iets te hard de regendans gedanst 
Misschien volgende week alleen maar op zaterdag dansen anders krijg je weer van dit soort moessons zoals nu in Stierië op de Wet Bull ring.
Misschien volgende week alleen maar op zaterdag dansen anders krijg je weer van dit soort moessons zoals nu in Stierië op de Wet Bull ring.
- DaniëlWW2
- Niet online
Van mij ga je dat niet horen.pro_6or schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:24:
[...]
Ik heb hier 6 7 berichten gelezen over hoe slecht Vettel nu ineens is terwijl hij gisteren in de 1e stint FP2 sneller was dan Leclerc. Ik meen zelfs dat in de latere stints (die Idd slordig/last met de grip in de high speeds, waren met veel momentjes veel te ver op de kerbs) Zijn snelste ronde werd geschrapt wegens track limits. Dan sta je ipv rond 10 op rond 16.
Ik had gisteren ook al door dat Vettel helemaal niet echt bezig was met snelle ronden zetten. Het is ook logisch dat je Vettel juist de nieuwe zaken laat testen. Dat gaat misschien nog wel een extra domper worden voor Ferrari volgend seizoen. Vettel weet namelijk wat een goede auto is en weet echt wel hoe je een auto afstelt en wat werkt. Sainz en Leclerc waarschijnlijk minder.
Misschien volgend jaar de monsoon regenbanden weer aan het assortiment toevoegen.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Ik zie Mario Isola nu al wit wegtrekkenskreppiedoe schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:29:
Misschien volgend jaar de monsoon regenbanden weer aan het assortiment toevoegen.
-
Ach, het gras rond de Red Bull ring wordt er wel erg mooi groen van ....PalingDrone schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:26:
Mmmm, gisteren iets te hard de regendans gedanst
- DaniëlWW2
- Niet online
Ross Brawn nu. Het lijkt morgen kwalificeren te gaan worden.
Filmpje om de tijd mee door te komen:
Bensimpel
Positieve meneer
Als de FIA het risico klein wilt houden op verspreiding zouden ze Leclerc en Bottas apart moeten houden en 14 dagen wachten. (Dus niet laten racen). Dan is het ook gewoon duidelijk, iederen moet op het circuit blijven, en als iemand dat niet doet gebeurd er niets. Zo krijg je dat andere drivers ook straks lekker naar huis gaan, want hun mochten het ook..
😆 - Denk ook eens om ;)
Is in die helikoptervlucht nou de "oude" baan te zien?

(Lange stuk onderaan.)

(Lange stuk onderaan.)
[ Voor 63% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-07-2020 12:41 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
- DaniëlWW2
- Niet online
En terecht want dit was zinloos.
En gecanceld.
Ben benieuwd of er nog iets gaat gebeuren vanmiddag.
Ben benieuwd of er nog iets gaat gebeuren vanmiddag.
[ Voor 70% gewijzigd door MikeyMan op 11-07-2020 12:42 ]
Volgens meneer Brawn net is er nog een kansje later vandaag maar de kans is klein.noo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:44:
Gaan we nog de Q proberen straks of is dat nu ook verschoven naar morgenochtend?
Ik zet mijn geld op morgen
Volgens Ross Brawn kan het verschoven worden naar morgenochtend.noo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:44:
Gaan we nog de Q proberen straks of is dat nu ook verschoven naar morgenochtend?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Gingen ze vroeger wel rijden met regen zoals nu of niet?
Yup.. en het ziet er naar uit dat het dan droog isPierre schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:46:
[...]
Volgens Ross Brawn kan het verschoven worden naar morgenochtend.
Wat een baas, dikke wheelspin in 3e en 4e versnelling en gewoon het gas erop houdenJimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:37:
Filmpje om de tijd mee door te komen:
[YouTube: Patrick Depailler at Montreal in the rain onboard _ better quality]
In mijn beleving wel, maar ik weet dat je vroeger makkelijk romantiseertJeroentjuh82 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:47:
Gingen ze vroeger wel rijden met regen zoals nu of niet?
Vroeger had je iig geen "parc fermee" tussen Q en race, zodat je je setup aan kon passen aan een omstandigheid die verandert. Nu kan dat niet. Ik dacht dat de regenbanden een grotere maat hadden, zodat je iig niet met je bodemplaat de baan raakt en je ermee gaat schuiven. De setup moet je voor de afronding van de Q in elk geval vast hebben staan...
Met regen is dat eigenlijk een stomme regel.
edit: Ik bedenk me dat dit misschien wel komt omdat er geen helikopter kan vliegen. Dat is tegenwoordig wel een eis en was dat vroeger misschien niet. Dat zou wel een goede verklaring kunnen zijn aanvullend.
[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 11-07-2020 13:00 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dankje voor de reactie. Het is niet dat ik ze nu watjes vindt, ik vroeg me het af.JvS schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:57:
[...]
In mijn beleving wel, maar ik weet dat je vroeger makkelijk romantiseert.
Vroeger had je iig geen "parc fermee" tussen Q en race, zodat je je setup aan kon passen aan een omstandigheid die verandert. Nu kan dat niet. Ik dacht dat de regenbanden een grotere maat hadden, zodat je iig niet met je bodemplaat de baan raakt en je ermee gaat schuiven. De setup moet je voor de afronding van de Q in elk geval vast hebben staan...
Met regen is dat eigenlijk een stomme regel.
Ja helaas wel, en dan 2/3 RACES schrappen voor een kwalificatie ...Pierre schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:46:
[...]
Volgens Ross Brawn kan het verschoven worden naar morgenochtend.
(Porsche Supercup & F3/F2 Sprint race worden dan geschrapt, als F2 vanmiddag wel doorgaan tenminste)
Is er ook een vaste tijd wanneer q op zondag is? Of wordt dat de dag zelf bepaald?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Eerst maar even kijken of het toevallig vanmiddag nog lukt.Snowhite0901 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:05:
Is er ook een vaste tijd wanneer q op zondag is? Of wordt dat de dag zelf bepaald?
10 uur 's ochtends hoor ik net van M.Masi op Sky.Snowhite0901 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:05:
Iets met een minimum tijd tussen het einde van de Q en het begin van de race.
[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 11-07-2020 13:07 ]
Wel jammer inderdaad dat er daarvoor 3 races moeten worden geschrapt.
Kan je beter de tijden van FP2 pakken (en dat zeg ik totaal niet omdat Max daarin bovenaan staat
)
Kan je beter de tijden van FP2 pakken (en dat zeg ik totaal niet omdat Max daarin bovenaan staat
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Voor iedereen die roept, “ze kunnen toch gewoon rijden? Al rijden ze met 10km/h?”: het gaat niet om het water op de baan, maar over de mogelijkheid om de medische helicopter in te zetten. Het gaat om veiligheid. Zo lang die helicopter niet kan opstijgen, vervalt de discussie over de baanconditie, simpel
En zo lang de mediahelicopter vliegt (vloog) kan de medische dat natuurlijk ook.kevlar01 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:22:
Voor iedereen die roept, “ze kunnen toch gewoon rijden? Al rijden ze met 10km/h?”: het gaat niet om het water op de baan, maar over de mogelijkheid om de medische helicopter in te zetten. Het gaat om veiligheid. Zo lang die helicopter niet kan opstijgen, vervalt de discussie over de baanconditie, simpel
Is dat zo? Boven een circuit hoveren is wat anders dan over bergen heen naar een ziekenhuis vliegen wat mogelijk 100km verderop ligt met een zwaargewonde coureur erin(die mogelijk gestabiliseerd moet worden).I_IBlackI_I schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:23:
[...]
En zo lang de mediahelicopter vliegt (vloog) kan de medische dat natuurlijk ook.
Ligt er ook aan naar welk ziekenhuis de heli moet kunnen en hoe het weer daar en onderweg is. Kan een issue zijn als het een paar valleien verderop is met takkeweer in bergachtig gebied.
Een van de grootste atleten van deze tijd(Kobe Bryant) is eerder dit jaar ook helaas omgekomen tijdens een helicoptervlucht(met mistig weer tegen een berg gecrashed)
Hier straks een probleem, ben om drie uur een poosje weg. Normaal gesproken zal ik internet en radio uitzetten en de quali terugkijken. Heb er niet veel zin in om een paar uur te wachten om vervolgens tot de conclusie te komen dat de q is verplaatst.
Maar ff bedenken hoe ik erachter moet komen of q doorgaat of niet.
Een vriend vragen of hij niks wilt spoileren behalve of de Q doorgaat of niet?kleintjopie schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:29:
Hier straks een probleem, ben om drie uur een poosje weg. Normaal gesproken zal ik internet en radio uitzetten en de quali terugkijken. Heb er niet veel zin in om een paar uur te wachten om vervolgens tot de conclusie te komen dat de q is verplaatst.
(Dat doe ik met NASCAR; als het te lang uitloopt om de regen)
Kijken of hij al op F1TV staat. De uitslag is daar verborgen.kleintjopie schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:29:
https://www.facebook.com/...203886993037574/?vh=e&d=n
Michael Masi over de benadering van Q op dit moment, en het uitstellen ervan(sorry voor FB link).
Michael Masi over de benadering van Q op dit moment, en het uitstellen ervan(sorry voor FB link).
Als ik naar de live Twitch stream van Norris kijk wordt het niets, regent pijpensteelen zoals we hier zeggen.kevlar01 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:51:
https://www.facebook.com/...203886993037574/?vh=e&d=n
Als dit topic honderden nieuwe berichten heeft, is het waarschijnlijk doorgegaan.kleintjopie schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:29:
Jep, ik zou mn zaterdagplannen er niet voor laten als je het mij vraagtloekf2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:52:
[...]
Als ik naar de live Twitch stream van Norris kijk wordt het niets, regent pijpensteelen zoals we hier zeggen.
Maar kwali kijken was mijn zaterdagplannen....kevlar01 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:56:
[...]
Jep, ik zou mn zaterdagplannen er niet voor laten als je het mij vraagt

Oplossing ik vraag iemand om het even te dubbelchecken ik schat zo in dat de kans aanwezig is dat de q niet doorgaat.
Als het niet doorgaat moeten de F2 en F3 sprintraces dan echt wijken voor F1 kwalificatie? Dan zijn ze bijna voor niks naar het circuit gekomen. F3 was slechts 14 ronden. Pak gewoon de FP2 uitslag (en niet omdat Max 1 staat).
Ze houden de spanning er in 
Nog niks officieel afgeblazen...
Er is hoop (zal wel door al die regenbogen komen)
En de F2 moet nog rijden (zou na de Q pas rijden, tegen half 5), wat dus denk ik ook niet doorgaat als de Q niet door kan gaan.Joach1m schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:05:
Als het niet doorgaat moeten de F2 en F3 sprintraces dan echt wijken voor F1 kwalificatie? Dan zijn ze bijna voor niks naar het circuit gekomen. F3 was slechts 14 ronden. Pak gewoon de FP2 uitslag (en niet omdat Max 1 staat).
Ook wordt dus morgen de Sprint F2 race gecancelled (als Q niet door kan gaan).
Oftewel, die rijden helemaal niet dit weekend?
Ze maken er een sport van om last minute te cancellenPalingDrone schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:05:
Ze houden de spanning er in
Dat kan toch gewoon is het risico van het "vak" we zijn nu net aan het doen alsof dit soort situaties nooit eerder zijn voorgekomen.Ryur schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:07:
[...]
En de F2 moet nog rijden (zou na de Q pas rijden, tegen half 5), wat dus denk ik ook niet doorgaat als de Q niet door kan gaan.
Ook wordt dus morgen de Sprint F2 race gecancelled (als Q niet door kan gaan).
Oftewel, die rijden helemaal niet dit weekend?
Over het algemeen komt het niet heel vaak voor maar de support races zijn er eigenlijk alleen om zo'n dag te vullen en vallen wel vaker in het "water".
Even respectloos naar de andere klasses gezegd: Uiteindelijk draait het weekend om het hoofdprogramma en niet om de rest.
Aanvulling: Vooalsnog lees ik heel erg wisselende berichten omtrent het huidige weer.
[ Voor 27% gewijzigd door TIGER1125 op 11-07-2020 14:10 ]
Deze situatie zelf is voor zover ik weet nog niet voorgekomen.TIGER1125 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:09:
[...]
Dat kan toch gewoon risico van het "vak" we zijn nu net aan het doen alsof dit soort situaties nooit eerder zijn voorgekomen.
Als de Q naar zondagochtend was verplaatst, maakte dat "niks" uit omdat dat een niet-Europese race was en er geen F2, F3 of Porsche Supercup bij aanwezig waren
Ook een manier om de kijkers vast te houdenJoach1m schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:08:
[...]
Ze maken er een sport van om last minute te cancellen(Australië..)
Een beetje laag vliegen met zo'n heli, met die fan alles lekker droogblazen en dan beginnen op FW en de laatste sessie met intermediates voor de ware regenridders.
Kan nog best leuk worden mocht Q doorgaan vandaag.
Ik heb even gezocht dat waren inderdaad allemaal niet Europese races 2004 Japan/2010 Japan/2013 Australië/2015 USA en vorig jaar in Japan meldt Olaf Mol zojuist.Ryur schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:10:
[...]
Deze situatie zelf is voor zover ik weet nog niet voorgekomen.
Als de Q naar zondagochtend was verplaatst, maakte dat "niks" uit omdat dat een niet-Europese race was en er geen F2, F3 of Porsche Supercup bij aanwezig waren
Maar ik kan me voorstellen dat er wel het e.e.a. is afgeregeld door de FIA en FOM in dit soort voorkomende gevallen wanneer er sprake is van support races en de F1 moet verplaatst worden.
Bron: Liveblog op formule1.nl, zojuist ook op Ziggo sport bevestigd dat het begint op te klaren.Ondertussen komen er steeds meer meldingen uit Oostenrijk dat het gestopt is met regenen. Toch blijft de kans op (flinke) regenbuien aanwezig.
Dus hop die Safety car en Medical car naar buiten!
[ Voor 22% gewijzigd door TIGER1125 op 11-07-2020 14:31 ]
Zo jammer voor al die mensen die een kaartje hebben gekocht nu FP3 en misschien ook wel de kwalificatie afgeblazen wordt... o, wacht...
Die mogen dan morgen toch wel weer naar binnen? Zal vast genoeg plek zijnsjaool schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:27:
Zo jammer voor al die mensen die een kaartje hebben gekocht nu FP3 en misschien ook wel de kwalificatie afgeblazen wordt... o, wacht...
Ja, die kan het weten want die is ter plaatse op het circuit...DJTimo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:29:
Olav Mol gaat van een normale Q uit straks.
Haha, ik ga er van uit dat hij beter is ingevoerd dan wij hier allemaal samen.sjaool schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:30:
[...]
Ja, die kan het weten want die is ter plaatse op het circuit...![]()
The rain has stopped in Austria, the track is still wet but it looks usable. However there's still some mist on the hills so the medical helicopter might be an issue. Session due to start in just under an hour
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 11 juli 2020
30 minutes to go, track is drying (slowly), and the rain is holding off - although it's due to return soon. At the moment it looks like Q1 could happen...
[ Voor 34% gewijzigd door rammes op 11-07-2020 14:32 ]
Ik zou het doen!
F1 is toch geen mooi weer sport? Het is geen golf of tennis voor zover ik weet..
...
Schijnt vooral om de Medical helicopter te gaan. Laag wolkendek was de reden dat FP3 niet door kon gaan. Of het teveel water was kon ik niet echt inschatten op basis van de beelden en de herinneringen die ik heb aan races uit het verleden.Luxicon schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:32:
F1 is toch geen mooi weer sport? Het is geen golf of tennis voor zover ik weet..
Schijnt overigens wel dat de regenbanden van Pirelli helemaal ruk zijn vergeleken met vroeger.
[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 11-07-2020 14:36 ]
De laatste jaren rijden ze niet meer zo snel bij regen of het moet miezer regen zijn.Luxicon schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:32:
30 minutes to go, track is drying (slowly), and the rain is holding off - although it's due to return soon. At the moment it looks like Q1 could happen...
Net als bij Golf en Tennis moet je er wel ballen voor hebben.Luxicon schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:32:
Het is nu bijna niet meer voor te stellen dat men reed in condities zoals Spa '98, Maleisië '01 of '09...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nou kwalificatie waar het dan regent en dan droog is zijn de mooiste. Ik zit er klaar voor, moet het niet te nat worden natuurlijk
Ja die fout maken veel mensenDJTimo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:31:
[...]
Haha, ik ga er van uit dat hij beter is ingevoerd dan wij hier allemaal samen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Where the mans be seperated from the boys of iets.DJTimo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:34:
[...]
Net als bij Golf en Tennis moet je er wel ballen voor hebben.
@TIGER1125 @sjaool @DJTimo Juist ja, mij lijkt het persoonlijk overdreven hoe er op regen gereageerd wordt door de FIA. Als je weleens ziet hoeveel ze tijdens de race achter de SC aanrijden, terwijl het gewoon weg regent. Zoiets als regen lijkt mij een belangrijk onderdeel van de autosport. Het hoort erbij.
...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.