Mijn boefje is liev!
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Verwijderd
En zodra de SC weg is, wisselen ze dan ook vaak meteen naar droogweer banden.Luxicon schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:39:
@TIGER1125 @sjaool @DJTimo Juist ja, mij lijkt het persoonlijk overdreven hoe er op regen gereageerd wordt door de FIA. Als je weleens ziet hoeveel ze tijdens de race achter de SC aanrijden, terwijl het gewoon weg regent. Zoiets als regen lijkt mij een belangrijk onderdeel van de autosport. Het hoort erbij.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ziet er naar uit. Was net beeld van het circuit en geen regen op het momenthoevenpe schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:44:
Gewoon 15u?
[ Voor 36% gewijzigd door R.van.M op 11-07-2020 14:48 ]
Gelukkig weet ik nu wel wat een apex is.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:43:
Volgens mij geeft Kamphues gelijk en legt Doornbos de rembalans precies verkeerd om uit

Max staat in de garage zit in z'n auto, dus wellichthoevenpe schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:44:
Gewoon 15u?
[ Voor 6% gewijzigd door noo op 11-07-2020 14:53 ]
[ Voor 6% gewijzigd door dave1972 op 11-07-2020 14:53 ]
Samsung Flip 7
By my calculations half the grid will be subject to the specific restrictions on UK/Non-EU passport holders in Hungary next week - so that's HAM, NOR, RUS, ALB, RIC, KVY, STR, LAT, PER and LEC (Monaco is not on the list of exemptions, but Switzerland is...)
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 11 juli 2020
Dit is leuk, wat gaan ze precies doen? ben benieuwd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als je de hele thread hebt gevolgd:Pierre schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:53:
[Twitter]
De coureurs uit dat lijstje mogen niet vrij rondlopen. Alleen circuit & hotels, voor de rest niet de stad in.
"When you grow up your heart dies"
https://www.gpupdate.net/...eken-bubbel-in-hongarije/Pierre schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:53:
[Twitter]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PSN: xMaurice93
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heeft daar niks mee te maken. Die auto's zijn gewoon technisch ongeschikt voor rijden in de regen.Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:00:
Wat een mietjes. Ongelooflijk.
Inderdaad. Niet rijden om regen, komop zeg..........Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:00:
Dan zouden zij die geschikt moeten maken, gezien er weleens kans op regen is en auto's rijden nou eenmaal ook in de regen.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:01:
[...]
Heeft daar niks mee te maken. Die auto's zijn gewoon technisch ongeschikt voor rijden in de regen.
[ Voor 47% gewijzigd door Luxicon op 11-07-2020 15:02 ]
...
Aldus Jimmy J. van achter z'n toetsenbordJimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:00:
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Wie zijn 'zij'?Luxicon schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:01:
[...]
Inderdaad. Niet rijden om regen, komop zeg..........
[...]
Dan zouden zij die geschikt moeten maken, gezien er weleens kans op regen is en auto's rijden nou eenmaal ook in de regen.
De brede banden en lage ground clearance zijn het grootste probleem. Als dat niet opgelost wordt kom je nergens.
Zeker niet als je de auto niet mag wijzigen van zaterdag op zondag.
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 11-07-2020 15:05 ]
Zit in de auto, als dat zijn kantoor issjaool schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:01:
Max is al op kantoor aanwezig.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
I served in a company of heroes.

zo, de boten liggen er klaar voor!!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Haha hou op man. Ik ben met m'n daily drivers over de Nordschleife wezen vlammen. Ik zou er geld voor over hebben nu daar de pitbox uit te rijden.
Als je last hebt van aqua planing ga je te hard. Simpel zat.
Engineers, mensen die auto's ontwerpen. Er zijn toch regenbanden. Of is F1 nu officieel een mooi weer sport geworden? Het is gewoon kansloos.

...
Verwijderd
Eens, dit zouden dan zogenaamd de beste rijders ter wereld zijn.Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Haha hou op man. Ik ben met m'n daily drivers over de Nordschleife wezen vlammen. Ik zou er geld voor over hebben nu daar de pitbox uit te rijden.
De medische helicopter kan en mag niet opstijgen in dit weer.... Dat is wel een vereiste.Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:00:
Dude why? Bron?Wasp schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:41:
Groen licht!
Ik denk dat het een combi is.Paulus07 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:01:
Hebben alle teams overigens hetzelfde "weer" data en moeten ze daar mee werken? Of heeft elk team zijn eigen data hiervoor om te gebruiken/regelen?
Volgens mij is er een basis pakket aan informatie dat iedereen vanuit de F1 gebruikt. (althans dat maak ik op aan de informatie die ik door de jaren heen op de schermen op de pitwall zie) zal vast onderdeel van het uitgebreide live timing systeem zijn wat de wedstrijdleiding en de teams kunnen gebruiken.
Maar de grotere (zo niet alle) teams gebruiken ook eigen informatie, is natuurlijk gewoon een tiende van een seconde waar het om kan draaien door op tijd te beslissen.
Voorheen waren er volgens mij ook teams die spotters rondom circuits zetten om uit eerste hand aanvullende informatie te verkrijgen. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen.
[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 11-07-2020 15:08 ]
Jouw daily's zijn 900/1000pk sterke auto's?Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:04:
[...]

The ramblings of an idiot
Juist... En de camera helikopter wel?Apiekool schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:05:
[...]
De medische helicopter kan en mag niet opstijgen in dit weer.... Dat is wel een vereiste.
Beetje regen maakt geen zak uit zolang er zicht is.
@Luxicon Je kunt wel een auto ontwerpen die hard gaat in de regen, maar die doet het in het droog niet. Er mag van zaterdag op zondag niet meer aan de afstelling gesleuteld worden, en dan zit je...
Zolang de regels niet aangepast worden is dit wat het is.
[ Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 11-07-2020 15:10 ]
Waar is het bericht dat deze nu niet kan of mag opstijgen indien nodig?Apiekool schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:05:
[...]
De medische helicopter kan en mag niet opstijgen in dit weer.... Dat is wel een vereiste.
Mijn boefje is liev!
Volgens mij zijn die twee niet helemaal te vergelijken. Je weet ook niet waar de medische heli mogelijk moet landen en in hoeverre dat wel of niet zou kunnen met de huidige omstandigheden. Ook is het voor een medische heli niet heel relaxt als er vanwege het weer meer turbulentie is ofzo. Maar goed, geen verstand van verder. Er zal vast een goede reden zijn om nog niet te starten.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:06:
[...]
Juist... En de camera helikopter wel?
Camera helicopter hoeft waarschijnlijk niet de bergen over, de medical moet naar het ziekenhuis, die ongetwijfeld wat verder weg ligt.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:06:
[...]
Waiting on the world to change
Doe eens niet zo stoerJimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Als dat het probleem is, geef je toch half-gas? Dan hebben ze geen 900 PK.
Als de medische helikopter niet kan opstijgen is het een ander verhaal, maar gezien de TV-feed helikopter vrolijk aan het rondvliegen is lijkt me dat niet de issue.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
We race as oneloekf2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:10:
Wordt zo droog, ik zie een regenboog
Tijdens FP3 schijnt er mist zijn blijven hangen rondom de heuvels/bergen, waardoor de medische helikopter niet zou kunnen vliegen. Daar had tijdens FP3 de tv heli ook geen last van.Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:09:
[...]
Als de medische helikopter niet kan opstijgen is het een ander verhaal, maar gezien de TV-feed helikopter vrolijk aan het rondvliegen is lijkt me dat niet de issue.
Dat las ik eerder vanmiddag ergens.
[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 11-07-2020 15:11 ]
Klopt, ik ben er heel makkelijk mee. Men weet dat regen een mogelijkheid is, en de auto dan ook geschikt hoort te zijn. Als zowel de auto als de regels regen amper tot niet toestaan, dan vind ik dat nogal kansloos. Het is daarnaast ook eens leuk om auto's in de regen te zien rijden, dan altijd op het perfecte droge asfalt. Zodat de teams van de voren alles uit calculeren.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:06:
[...]
@Luxicon lekker makkelijk roeptoeteren zo zeker? Je kunt wel een auto ontwerpen die hard gaat in de regen, maar die doet het in het droog niet. Er mag van zaterdag op zondag niet meer aan de afstelling gesleuteld worden, en dan zit je...
Zolang de regels niet aangepast worden is dit wat het is.
...
Het verschil is is dat jij niet de limiet op hoeft te zoeken en dus idd prima half gas kunt geven. Die F1 coureurs zoeken echt de limiet op. Als de limiet half gas is is er altijd wel iemand die daar toch net ff overheen gaat om verder op de start grid te komen en die vliegt er dan mogelijk hard af met alle gevolgen van dien.Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:09:
[...]
Part of the gameWmm schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:12:
[...]
Het verschil is is dat jij niet de limiet op hoeft te zoeken en dus idd prima half gas kunt geven. Die F1 coureurs zoeken echt de limiet op. Als de limiet half gas is is er altijd wel iemand die daar toch net ff overheen gaat om verder op de start grid te komen en die vliegt er dan mogelijk hard af met alle gevolgen van dien.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Het hele idee van de F1 is toch om precies genoeg risico te nemen dat je er nét niet hard af klapt?Wmm schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:12:
[...]
Het verschil is is dat jij niet de limiet op hoeft te zoeken en dus idd prima half gas kunt geven. Die F1 coureurs zoeken echt de limiet op. Als de limiet half gas is is er altijd wel iemand die daar toch net ff overheen gaat om verder op de start grid te komen en die vliegt er dan mogelijk hard af met alle gevolgen van dien.
Horen we later.demonic schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:13:
wie is niko?
Mijn boefje is liev!
Nogmaals, je kunt ook binnen de regels wel een auto maken die het goed (iig beter) doet in de regen. Maar je komt daar nergens meer mee in het droog. Zeker niet omdat ie tussen q en race ook ie setup niet mag aanpassen.Luxicon schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:11:
[...]
Klopt, ik ben er heel makkelijk mee. Men weet dat regen een mogelijkheid is, en de auto dan ook geschikt hoort te zijn. Als zowel de auto als de regels regen amper tot niet toestaan, dan vind ik dat nogal kansloos. Het is daarnaast ook eens leuk om auto's in de regen te zien rijden, dan altijd op het perfecte droge asfalt. Zodat de teams van de voren alles uit calculeren.
YESSSS END RACESIMS !!!Ari Gold schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:14:
2ND RACISM!
Zo werkt een F1-auto niet. Als je een F1-auto 'half gebruikt' komen de remmen en de banden niet op temperatuur en de motor wordt ook veel te heet door het gebrek aan rijwindkoeling. Rondjes achter een safetycar doen een auto ook geen goed, ook al is het warm.Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:09:
[...]
The ramblings of an idiot
Bensimpel
Positieve meneer
Als je op het rechte stuk er al afgaat is dit levensgevaarlijk,(denk aan tegenliggers die opeens vol in de remmen moeten) ik snap wel dat ze even wachten totdat het wat droger is..Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:13:
[...]
Het hele idee van de F1 is toch om precies genoeg risico te nemen dat je er nét niet hard af klapt?
😆 - Denk ook eens om ;)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:57
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het is nu nog erg nat
Volgens mij is er iets mis met de regels.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:14:
[...]
Nogmaals, je kunt ook binnen de regels wel een auto maken die het goed (iig beter) doet in de regen. Maar je komt daar nergens meer mee in het droog. Zeker niet omdat ie tussen q en race ook ie setup niet mag aanpassen.
...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Begreep vanmorgen dat die grote zwarte van stroll is
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Bensimpel
Positieve meneer
Welke race?myca schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:21:
fijne race iedereen
😆 - Denk ook eens om ;)
Rain/water-influenced F1 Driver Names
— Charlie Eustice (@Eustwit) 11 juli 2020
Deluge-is Hamilton
Valtteri Wettass
Charles Lecloud
Sebsplashtian Wettel
Max Versplashin'
Alex Towelbon
Carlos Not Drynz
Lando nOar-iss
Dampniel Ricciardo
Wetstaban Ocon
CheckoTheWeatherForecast Perez
Pierre Splashly
— Charlie Eustice (@Eustwit) 11 juli 2020
Daniil Kayak
Swimmy Raikkonen
H2Onio Giovinazzi
Open Heavens Magnussen
Rom-rain Grosj-rain
Fjord Puddles
Nicholas Latifi but he's in a lake
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bensimpel
Positieve meneer
Van pappa Stroll waarschijnlijk dusMikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:21:
[...]
Begreep vanmorgen dat die grote zwarte van stroll is
😆 - Denk ook eens om ;)
Eerst nog nachtje slapenmyca schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:21:
fijne race iedereen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik denk dat je je met tegenliggers geen zorgen om regen hoeft te makenBensimpel schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:16:
[...]
Als je op het rechte stuk er al afgaat is dit levensgevaarlijk,(denk aan tegenliggers die opeens vol in de remmen moeten) ik snap wel dat ze even wachten totdat het wat droger is..
Vorig jaar Spa vergeten?Jimmy J. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:13:
[...]
Het hele idee van de F1 is toch om precies genoeg risico te nemen dat je er nét niet hard af klapt?
[ Voor 15% gewijzigd door JB op 11-07-2020 15:35 ]
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online

...
I served in a company of heroes.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.